abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  FOK!fotograaf zaterdag 28 september 2013 @ 18:09:48 #176
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131649645
Pffff. Vandaag een invoeghelper. Komt 2 middenstrepen voor me naar links met 80 (leuk als je 130 doet waar 130 toegestaan), kon vol in de ankers. Uiteindelijk kwam het voertuig waarvoor hij naar links ging, pas naar links toen hij alweer rechts reed. Achterlijke mongool.
En in het dorp hier iemand die niet op zat te letten en een onoverzichtelijke bocht vol afsneed. Ik reed zo'n 30 en stond met slippende banden stil, was dat hij een ruk naar rechts gaf, anders had ie hem behoorlijk frontaal erin gezet.
The summer is magic!
Nobody on the road, nobody on the beach.
I feel it in the air, the summer is out of reach.

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131667220
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 11:53 schreef Pizza_Boom het volgende:
Van die mongolen die braketesten. Gister op de snelweg, kwam achter een auto te zitten en kon niet meer naar links, dan zou ik iemand ontzettend hinderen (wij reden 90, die kwam met 120 aan). De C1 voor mij gaat wel naar links, de auto achterop komend gaat dus in de remmen en komt dicht op de bumper, ging die mongool nog remmen. Was er een ongeluk gebeurt, had ik dus echt een getuigenis afgegeven.
Poging tot doodslag idd. Dit soort mensen moeten gewoon opgesloten worden.
pi_131674115
Vanmorgen zag ik bijna iemand weer in het ziekenhuis belanden maar dat werd verhinderd omdat het geluk aan de fietsers zijde was.

Fietser rijdt op fietspad naast de weg,licht staat voor hem op rood,hij heeft koptelefoon op (witte B) en fietser fietst gewoon door terwijl de auto's naast hem op dat moment optrekken en afslaan. Je begrijpt fietser remt als een gek op het laatste moment en flikkert zo met mobiel en al (had hij in zijn hand dus en keek hij naar) op de grond,net voor de auto die afslaat.

Zoiets eerder gezien en andermaal gebeurd het weer. Wat is dat toch met dit soort imbecielen die denken dat de wereld om hen draait? Mooie was dat degene in de auto die afsloeg zijn raampje npg omlaag deed terwijl die fietser probeerde op te staan en toebeet: "lekker,vetklep! Je moet uit je doppen kijken lul!"

Kortom nog een trap na! :D
pi_131676106
quote:
6s.gif Op zondag 29 september 2013 15:11 schreef Iwanius het volgende:
beurd het weer. Wat is dat toch met dit soort imbecielen die denken dat de wereld om hen draait? Mooie was dat degene in de auto die afsloeg zijn raampje npg omlaag deed terwijl die fietser probeerde op te staan en toebeet: "lekker,
Heb ik ook gehad, zag fietser, zijn licht ging op rood, mijne op groen. Hij ging niet stoppen, had ik al in de gaten. Heb pas geremd toen ik op fietspad stond zowat, hij schrok zich helemaal het apelazerus. 8)7
  zondag 29 september 2013 @ 16:20:56 #180
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_131676602
De Suzuki Altootjes en Daewoo Matizjes van deze wereld rijden weer rond op de zondagmiddag, blijf vooral binnen en sluit ramen en deuren voor uw eigen veiligheid.
  FOK!fotograaf zondag 29 september 2013 @ 21:13:56 #181
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131687939
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 16:20 schreef BigSmurf het volgende:
De Suzuki Altootjes en Daewoo Matizjes van deze wereld rijden weer rond op de zondagmiddag, blijf vooral binnen en sluit ramen en deuren voor uw eigen veiligheid.
Vlak de bestelbusjes van de ZZPers waarmee moeders de vrouw op zondag weg mag ook niet uit. 60 op de teller waar je 80 mag... ;( Kom je net van een 100 stuk en precies de eerste 300 meter dat je geen twee rijstroken meer hebt en geen 100 meer mag, kom je dat tegen... Lekker hoor, kilometers achter hangen, want ze moeten, natuurlijk, nog dezelfde kant op als jij ook.
The summer is magic!

"Censorship is telling a man he can't have a steak just because a baby can't chew it."
pi_131692692
quote:
0s.gif Op zondag 29 september 2013 21:13 schreef Pizza_Boom het volgende:

[..]

Vlak de bestelbusjes van de ZZPers waarmee moeders de vrouw op zondag weg mag ook niet uit. 60 op de teller waar je 80 mag... ;( Kom je net van een 100 stuk en precies de eerste 300 meter dat je geen twee rijstroken meer hebt en geen 100 meer mag, kom je dat tegen... Lekker hoor, kilometers achter hangen, want ze moeten, natuurlijk, nog dezelfde kant op als jij ook.
Foto maken (inclusief kenteken) en samen met tijd, datum en plaats opsturen naar de belastingdienst... Gewoon omdat het kan.
Echte elektriciëns gebruiken geen jokari.
pi_131695806
Scumbag parking...

[ Bericht 7% gewijzigd door Ridocar op 29-09-2013 23:42:53 ]
pi_131699855
A16 vanmorgen om half zeven. DS3 met enkel dagrij verlichting aan de voorzijde en verder niks. En dan niet reageren op mijn knipperlichten, lichten volledig uit etc. .
pi_131701295
Kon zeker de optie "automatische verlichting" niet meer betalen? Reed laatst in een C3 zonder die optie en het duurde effe voor ik door had dat mijn verlichting niet aan stond. Zo gewend dat het automatisch aan gaat. En als de C3 dan vrijwel hetzelfde interieur heeft helpt dat niet, dan let je daar ook niet snel op. En in een verlichte straat met DRL aan merk je het verschil in lichtopbrengst niet snel.
  maandag 30 september 2013 @ 10:09:24 #186
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_131701991
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 09:36 schreef Tsurany het volgende:
Kon zeker de optie "automatische verlichting" niet meer betalen? Reed laatst in een C3 zonder die optie en het duurde effe voor ik door had dat mijn verlichting niet aan stond. Zo gewend dat het automatisch aan gaat. En als de C3 dan vrijwel hetzelfde interieur heeft helpt dat niet, dan let je daar ook niet snel op. En in een verlichte straat met DRL aan merk je het verschil in lichtopbrengst niet snel.
Je merkt toch meteen dat je klokken en dashboard niet verlicht zijn? :?
pi_131702069
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:09 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

In sommige auto's zijn die ook met het licht uit verlicht. Dan merk je dat dus niet.
MisterTao recommender: darkkingll (i know.. :P )
pi_131702073
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:09 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

Die zijn altijd verlicht, het enige verschil op je dashboard zijn twee groene icoontjes.
  maandag 30 september 2013 @ 10:22:23 #189
316115 BigSmurf
Groots in kleinigheden!
pi_131702305
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:12 schreef Tsurany het volgende:

[..]

Die zijn altijd verlicht, het enige verschil op je dashboard zijn twee groene icoontjes.
In dat geval heb ik niks gezegd. Heb ook automatische verlichting, maar als ik soms in een auto zonder rij, dan erger ik me direct aan de onverlichte klokken, ook overdag, en gaat meteen de verlichting aan. :P
pi_131702489
Zijn dashboard was wel verlicht. Maar die kerel was blind en doof want ik heb echt van alles geprobeerd maar hij reageerde gewoon niet. Mistlicht, toeteren, gevarenlicht, alles uit en voor hem gaan rijden. Toen hij van de snelweg ging heb ik het maar opgegeven. En toen waren andere automobilisten al aan het seinen. ..

Half zeven is het gewoon nog echt donker.
pi_131705473
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 10:22 schreef BigSmurf het volgende:

[..]

In dat geval heb ik niks gezegd. Heb ook automatische verlichting, maar als ik soms in een auto zonder rij, dan erger ik me direct aan de onverlichte klokken, ook overdag, en gaat meteen de verlichting aan. :P
En dat is ook meteen het probleem van automagische dingen op auto's. Als je een keertje zonder moet is het meteen nadenken of met de gevolgen van het nalaten geconfronteerd worden.
Voorbeeld: Dat automatische gejengel als je uitstapt en je vergeet je verlichting kennen we allemaal. Op de Mondeo hebben we zo'n piepje. Op onze Astra zit dat niet (want kapot), en ik heb dus al een keertje met startkabels kunnen kloten omdat ik de verlichting vegeten was uit te zetten, omdat ik niets hoorde bij het uitstappen...
Ja, het is nog steeds mijn eigen schuld, maar je merkt gauw genoeg dat systemen die je moeten helpen het leven wat makkelijker te maken vaak averechts werken, omdat we ons afhankelijk maken van die handigheidjes.
pi_131705799
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:38 schreef Ridocar het volgende:

[..]

En dat is ook meteen het probleem van automagische dingen op auto's. Als je een keertje zonder moet is het meteen nadenken of met de gevolgen van het nalaten geconfronteerd worden.
Voorbeeld: Dat automatische gejengel als je uitstapt en je vergeet je verlichting kennen we allemaal. Op de Mondeo hebben we zo'n piepje. Op onze Astra zit dat niet (want kapot), en ik heb dus al een keertje met startkabels kunnen kloten omdat ik de verlichting vegeten was uit te zetten, omdat ik niets hoorde bij het uitstappen...
Ja, het is nog steeds mijn eigen schuld, maar je merkt gauw genoeg dat systemen die je moeten helpen het leven wat makkelijker te maken vaak averechts werken, omdat we ons afhankelijk maken van die handigheidjes.
Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Hoewel mijn auto ook zo'n licht nog aan alarm heeft heb ik er best een hekel aan, daar ik uit mijzelf al gewoon de lichten uitzet bij het motor uitzetten. In de taxi's heb ik er helemaal een hekel aan; daar wil je juist het licht aan laten staan als je even snel iemand ophaalt, maar als je dan weer in wilt stappen begint dat ding irritant te piepen. (net als de gordelverklikker trouwens, bij het vorige bedrijf waar ik werkte haalde men standaard de zekeringen uit de nachttaxi's. Wij zijn namelijk niet altijd verplicht om een gordel om te hebben, maar moesten dat haast wel door dat irri gepiep.
Licht van onze Astra staat gewoon standaard op automatisch.
Behalve overdag zie je het snel genoeg als je je lichten nog aan hebt staan. Uit laten staan is iets anders; binnen de bebouwde kom zie je dat haast niet, alleen als er allemaal andere mensen naar je seinen zou er wel een lampje moeten gaan branden..
pi_131708761
En ik maar denken dat oude van de dagen tegenwoordig flink uitslapen en zich niet voor 08:00 uur op de weg begeven. Nou, ik heb het geweten want ik reed zeker 3 minuten lang achter zo een oudje die in een sukkelgangetje voor mij reeds alsof ze een zondagochtend wandeling had of uitkeek naar een parkeerplaats. }:|
pi_131711304
Wtf is dat toch met belgen? Al 2x in 1 week tijd problemen gehad met een belg op ongeveer dezelfde manier...

Van de week op dit punt en vandaag op dit punt. Ik kom op de linkerstrook uit de bocht en moet daarna invoegen, rechts zit verkeer en kan dus niet naar rechts uitwijken. In de bocht heb ik allang het verkeer gezien en ervoor gezorgd dat ik voor de belg uit zou komen. Maar zodra dan de blokmarkering begint, krijgt de belg ineens door dat ik voor hem uit wil komen en begint gas bij te geven zodat ik geblokkeerd wordt en niet meer in kan voegen. Eerste keer genoeg gas bij kunnen geven op het laatste moment om voor de belg uit te komen, tweede keer moest ik remmen om achter hem er tussen te kunnen kruipen.

Wordt in belgie soms aangeleerd dat invoegers altijd achter je moeten invoegen ipv waar ze op dat moment uitkomen op de invoegstrook? Want beide keren word ik scheef aangekeken alsof ik iets fout gedaan heb...
pi_131712507
quote:
Tja, blijkbaar botste de RR per ongeluk tegen die remmende motorfiets voor hem waarna er door andere motorfietsers op zijn auto in werd geslagen en gedaan.. Dan zou ik ook vol gas wegrijden..
http://www.dailymail.co.u(...)ual-street-ride.html
pi_131712552
I
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:06 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Tja, blijkbaar botste de RR per ongeluk tegen die remmende motorfiets voor hem waarna er door andere motorfietsers op zijn auto in werd geslagen en gedaan.. Dan zou ik ook vol gas wegrijden..
http://www.dailymail.co.u(...)ual-street-ride.html
Ja, hij reed tegen de achterband van een motor aan. Maar volgens mij was er op het eerste gezicht geen schade.

Ik snap het sowieso wel, als je ééntje aanrijdt en er staan opeens 50 motoren om je heen. Paniek fucks with your mind.
pi_131712665
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:08 schreef einschtein het volgende:
I

[..]

Ja, hij reed tegen de achterband van een motor aan. Maar volgens mij was er op het eerste gezicht geen schade.

Ik snap het sowieso wel, als je ééntje aanrijdt en er staan opeens 50 motoren om je heen. Paniek fucks with your mind.
Helemaal als je dan ook nog eens vrouw + kind bij je hebt en die motorrijders beginnen direct je auto te slopen... Dan ben je wel blij in zo'n stevige en hoge auto te zitten; Met mijn auto was het me niet gelukt om over die motoren heen te rijden.
pi_131712933
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 17:13 schreef Marco001 het volgende:

[..]

Helemaal als je dan ook nog eens vrouw + kind bij je hebt en die motorrijders beginnen direct je auto te slopen... Dan ben je wel blij in zo'n stevige en hoge auto te zitten; Met mijn auto was het me niet gelukt om over die motoren heen te rijden.
Ik weet niet of ze direct begonnen te slaan, in eerste zou ik als persoon van die groep ook denken: "dat doet ie expres". Maar aan het einde, dat ze het raam in sloegen, kan ik me al helemaal voorstellen. Het in-coma-slaan gaat wat ver, maar als iemand zo probeert weg te komen snap ik het ansich. Maar het die beste man raakte gewoon in paniek..
  FOK!fotograaf maandag 30 september 2013 @ 20:45:04 #200
341889 Pizza_Boom
manusje van alles
pi_131719948
quote:
15s.gif Op maandag 30 september 2013 14:47 schreef Iwanius het volgende:
En ik maar denken dat oude van de dagen tegenwoordig flink uitslapen en zich niet voor 08:00 uur op de weg begeven. Nou, ik heb het geweten want ik reed zeker 3 minuten lang achter zo een oudje die in een sukkelgangetje voor mij reeds alsof ze een zondagochtend wandeling had of uitkeek naar een parkeerplaats. }:|
Moet je voor de gein eens bij de huisarts proberen voor morgenochtend een afspraak te maken. Geheid dat je pas na 9 uur terecht kan, het uitloopt en de hele wachtkamer vol zit met bejaarden.

quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 12:38 schreef Ridocar het volgende:
Ach, dat zie je ook met filedetectie. Mensen zijn het niet meer gewend om hard te moeten remmen, te spiegelen en dan ook nog, als het even kan, hun alarmlichtjes aan te zetten. Immers, de bordjes gaan toch wel naar 90, 70 en 50 toe. Betrapte mezelf er gister op, het loopt heel hard op voor mijn neus, ik rijd nog 130 en ik ging eerst rustig in mijn spiegels kijken, ja, ruimte, niemand op mijn bumper, vol in de ankers en knippers aan, zien mijn achterliggers het? Ja, mooi, knippers weer uit.
The summer is magic!

abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')