abonnement Unibet Coolblue
  zaterdag 14 september 2013 @ 18:25:27 #1
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131169870


Dit topic gaat over genderdysforie. Dit is een discrepantie tussen het fysieke geslacht en het belevingsgeslacht. De bekendste vorm hiervan is transseksualiteit, waarbij mensen zich niet thuis voelen in het lichaam waarin ze geboren zijn, en daar vaak iets aan laten doen door middel van hormonen en operaties. Mensen kunnen ook androgyn zijn, waarbij ze zich mannelijk én vrouwelijk of juist geen van beide voelen. Op Wikipedia kunt u terecht voor meer informatie.

Behandelcentra
Er zijn in Nederland twee genderteams. Eén in Amsterdam en één in Groningen. Voor de zuidelijke bewoners van Nederland kan het genderteam in het Vlaamse Gent ook nog een optie zijn.

Gent [BE]
Groningen [NL]
Amsterdam [NL]

Er is ook een alternatieve route, via de Psycho Informa Groep. Bij deze route moet er door de cliënt meer zelf geregeld worden als het om behandelingen en ingrepen gaat.

De verschillen
- Drag King = een vrouw die als een man verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt, voor de show.
- Drag Queen = een man die als een vrouw verkleedt gaat en zich zo ook gedraagt, voor de show.
- Transgender = iemand die leeft als het andere geslacht, maar (nog) niet in behandeling is (geweest).
- Transseksueel = iemand die een geslachtsaanpassende behandeling ondergaan heeft en/of ermee bezig is.
- Travestiet = iemand die af en toe verkleed gaat als het andere geslacht, tegenwoordig wordt dat ook "Drag Queen" en "Drag King" genoemd.
- Cross dresser = iemand die zich in het dagelijks leven soms in de kleding van het andere geslacht hult, al dan niet voor seksuele bevrediging.


Termen en afkortingen
- Post-op = geopereerd.
- Non-op = kan of wil niet geopereerd worden.
- Pre-op = (nog) niet geopereerd.
- SRS = sex reassignment surgery (= geslachtsoperatie).
- Hesje/Binder = een top die de borsten plat maakt, vaak gemaakt van spandex.
- Packer = penisprothese, als broekvulling en/of STP (stand to pee) en/of voor seks.
- FFS = facial feminization surgery (operatie(s) om het gezicht vrouwelijker te maken).
- FtM = female to male, transmannen, mannen die met een vrouwenlichaam geboren zijn.
- MtF = male to female, transvrouwen, vrouwen die met een mannenlichaam geboren zijn.
- RLE = real life experience, de tijd waarin de persoon in kwestie in de sociale geslachtsrol leeft voor hij of zij groen licht krijgt voor de operatie(s).
- Transitie = het hele proces van geslachtsverandering inclusief psychologische begeleiding, de real life experience (RLE), hormoonbehandeling en (eventuele) operaties.
- Stealth = een transseksueel die volledig als zijn of haar gender door het leven gaat, diegene vertelt niet dat hij of zij van geslacht is veranderd en is dus volledig geďntegreerd in de samenleving.
- Ombouwen = voor sommige transpersonen kwetsend omdat het woord "ombouwen" vaak bij dingen (= objecten / gebruiksvoorwerpen) gebruikt wordt, u kunt dus beter de termen "SRS" of "dé operatie" gebruiken.

Links
Transman
Transvrouw
COC Nederland
Transgendervereniging Nederland
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131170150
Stiekem vraag ik me ook wel af of genderdysforie en autismespectrumstoornissen niet vaak samen optreden omdat er die psychologische screening is. ASS is behoorlijk breed en kan van zwaar tot heel licht lopen.. tsja. Zoals mijn schoonzus ooit zei: als ze mij goed gaan onderzoeken vinden ze ook wel iets. Zoekt en gij zult vinden. Wat niet wegneemt dat het interessant is en logisch klinkt..
Ondoenlijk is ook doenlijk, want onweer... is ook weer
pi_131189680
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 18:34 schreef Tonys_Chocolonely het volgende:
Stiekem vraag ik me ook wel af of genderdysforie en autismespectrumstoornissen niet vaak samen optreden omdat er die psychologische screening is. ASS is behoorlijk breed en kan van zwaar tot heel licht lopen.. tsja. Zoals mijn schoonzus ooit zei: als ze mij goed gaan onderzoeken vinden ze ook wel iets. Zoekt en gij zult vinden. Wat niet wegneemt dat het interessant is en logisch klinkt..
Habben ze daar PDD-NOS niet voor uitgevonden? :+
  zondag 15 september 2013 @ 20:25:41 #4
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131210000
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 10:02 schreef Hexley het volgende:
Habben ze daar PDD-NOS niet voor uitgevonden? :+
Nee, want dat is (als op zichzelf staande diagnose) uit de DSM-V geschrapt.
Nu wordt alles op de grote ASS-hoop gegooid; is het nu nog de uitdaging om het concept van een spectrumstoornis bij iedereen bij te brengen :{
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zondag 15 september 2013 @ 21:02:34 #5
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131212295
Ik vind het vooral interessant (ook al werd die conclusie niet getrokken in het artikel) dat het op een bepaalde manier wel bewijs is dat "wij" een mannelijk brein hebben, en transvrouwen minder.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 16 september 2013 @ 11:46:57 #6
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_131231999
Hallo,

Waarschijnlijk onmogelijk, maar is er een manier om van genderdysforie af te komen. Ik ben een man, wellicht transgender, maar wil geen transitie doen. Verder ben ik good looking als man en heb nu een vriendin. Als vrouw zie ik er als een grap uit en verlies ik waarschijnlijk alles.
pi_131233531
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:46 schreef Easymodo het volgende:
Hallo,

Waarschijnlijk onmogelijk, maar is er een manier om van genderdysforie af te komen. Ik ben een man, wellicht transgender, maar wil geen transitie doen. Verder ben ik good looking als man en heb nu een vriendin. Als vrouw zie ik er als een grap uit en verlies ik waarschijnlijk alles.
Nee, GD heb je of niet. Geen pillen, geen therapie.

Er is wel veel variatie in. Sommigen kunnen het hun hele leven onderdrukken. Kosten/baten van een transitie kan je alleen zelf afwegen.
  maandag 16 september 2013 @ 15:01:08 #8
296917 Abby79
Being myself!
pi_131238886
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 11:46 schreef Easymodo het volgende:
Als vrouw zie ik er als een grap uit en verlies ik waarschijnlijk alles.
Alles lijkt me een beetje overdreven. Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar ik dacht vroeger ook dat ik nooit geaccepteerd zou worden, m'n baan zou kunnen verliezen, vrienden of familieleden kon kwijtraken - allemaal niet gebeurd. Dat "er als een grap" uitzien zullen er vele hier ook gedacht hebben, maar er is veel te veranderen hoor ;).

Of je die kans wilt nemen ligt natuurlijk helemaal aan jezelf :). Je zou misschien wel eens een oriënterend gesprek bij een psycholoog kunnen regelen, om er achter te komen of de "misschien" een ja of nee is.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  maandag 16 september 2013 @ 16:02:37 #9
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_131241293
Bedankt voor de reacties. Ik volg al therapie, maar ik ben nog net begonnen. Op dit moment zit ik in een tweestrijd met mezelf. Ene kant heel mannelijk, de andere vrouwelijk en dat gaat niet echt samen. Ik ben 23 en ben op dit moment ontzettend bang en erg in de war. Ik neem even rust nu.
pi_131241607
Ik ben een non op. Ik zit dus nog gewoon als man in mijn biologische vrouwenlichaam en heb daar geen problemen mee. Ik ben nu 52 jaar. Ik ben wel mijn jeugd en adolecentie als zowel jongen als meisje doorgegaan, dat ging vanzelf. Maar daarna toch meest als vrouw gezien.
Dat is dus mogelijk.
Je kunt prima jezelf zijn én manlijk plus vrouwelijk in een lichaam, hoor.
Je hoeft je niet aan te passen naar man óf vrouw zijn!
Enfin, wat ik zeggen wil, je hoeft niet je buitenkant operatief aan te passen om evengoed gelukkig te zijn met wie je bent van binnen.
Je zou ook een beetje een middenweg kunnen zoeken en niet persee als heel vrouwelijke vrouw te voorschijn komen (dus niet de klassieke rok en hakjes en pruik), maar gewoon unisex kleden en een androgeen uiterlijk accepeteren waarmee je dan gewoon ook uiting kunt geven aan je vrouwelijke kant...
  maandag 16 september 2013 @ 16:40:09 #11
304452 Easymodo
Mijn gezicht wanneer...
pi_131242785
Bedankt voor de input, het geeft me wat meer perspectief over de mogelijke oplossingen. Ik denk ook dat er een stevige correlatie met mijn lage zelfbeeld en mijn vrouwengevoelens. Dit terwijl ik het als man best goed voor elkaar heb (gespierd, lang, looks, vriendin, goede opleiding) --> (klinkt een beetje tegenstrijdig met mijn zelfbeeld, maar ik ben ontzettend onzeker)
pi_131243394
Is iemand hier evt geďnteresseerd in een 4 inch peecock gen2 voor 75 euro? Wel gebruikt maar goed schoongemaakt etc.
  maandag 16 september 2013 @ 20:20:38 #13
107792 Hexley
the Platypus
pi_131252138
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 20:25 schreef kELAL het volgende:

[..]

Nee, want dat is (als op zichzelf staande diagnose) uit de DSM-V geschrapt.
Nu wordt alles op de grote ASS-hoop gegooid; is het nu nog de uitdaging om het concept van een spectrumstoornis bij iedereen bij te brengen :{
Dus het zelfde beestje alleen met een andere naam,...
pi_131259432
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:40 schreef Easymodo het volgende:
Bedankt voor de input, het geeft me wat meer perspectief over de mogelijke oplossingen. Ik denk ook dat er een stevige correlatie met mijn lage zelfbeeld en mijn vrouwengevoelens. Dit terwijl ik het als man best goed voor elkaar heb (gespierd, lang, looks, vriendin, goede opleiding) --> (klinkt een beetje tegenstrijdig met mijn zelfbeeld, maar ik ben ontzettend onzeker)
Klinkt vooral heel herkenbaar. Ik zat in zo ongeveer in hetzelfde schuitje voor ik aan mijn transitie begon.

Je hoeft niet meteen all-out met pruik en hakken en zware make-up, zoals Alentejana al zegt. Doe ik ook niet. Mijn gebruikelijke werk kloffie is jeans + bloesje en in de winter ben ik erg fan geweest van gebreide tunieken. Make-up gebruik ik nauwelijks, deels vanwege huidproblemen. Al loop ik er zo af en toe bij als een fifties pin-up.
pi_131334716
Morgen ga ik een Emisil bestellen :) Een harde, want veel zachte packers zijn toch te zacht en squishy. Misschien niet het meest comfortabel maar wil graag iets wat niet als een kneedbaar stressballetje voelt. En ik hoef dan niet te wisselen van zacht naar hard. Luiheid.
  woensdag 18 september 2013 @ 23:39:15 #16
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131335555
Ben je niet bang dat je steeds met een stijve loopt dan? Daar had ik met de sailor pack al last van...
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131336239
Nah niet echt. Het is 5,3 inch, 3 cm groter dan die ik nu heb. Sailor pack nooit geprobeerd. Gozer zegt dat het redelijk hard is, maar goed buigbaar en comfortabel. Ik heb geen zin om steeds te wisselen. Wel jammer, ik zou graag een uncut willen hebben. Scumbag brain: ik voel me best vaak alsof ik een stijve heb haha, vooral in de trein en ik niets te doen heb
  donderdag 19 september 2013 @ 00:12:39 #18
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131336754
Wheheh.

Ik bedacht net nog dat ik tegenwoordig niet meer (lichamelijk) geil word van alcohol. Vroeger voelde ik mijn eerste drankje altijd recht naar beneden gaan, maar nu voel ik het verschil niet meer. Niet erg, wel gek.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131407292
Insight: Transgender
Interessante show, vast het beste wat ik heb gezien over transgenders x)
pi_131407354
quote:
1s.gif Op maandag 16 september 2013 15:01 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Alles lijkt me een beetje overdreven. Ik ken je situatie natuurlijk niet, maar ik dacht vroeger ook dat ik nooit geaccepteerd zou worden, m'n baan zou kunnen verliezen, vrienden of familieleden kon kwijtraken - allemaal niet gebeurd. Dat "er als een grap" uitzien zullen er vele hier ook gedacht hebben, maar er is veel te veranderen hoor ;).

Of je die kans wilt nemen ligt natuurlijk helemaal aan jezelf :). Je zou misschien wel eens een oriënterend gesprek bij een psycholoog kunnen regelen, om er achter te komen of de "misschien" een ja of nee is.
Dan heb jij erg veel geluk gehad. Maar er zijn genoeg familie,s die je niet meer willen zien als je transgender, homoseksueel of wat dan ook bent.

Er zijn ook genoeg bazen die je niet aannemen of ontslaan als je een operatie ondergaat. Zeker als je het nog relatief duidelijk kan zien.

Tegenwoordig is het inderdaad mogelijk om een man vrijwel op en top vrouw eruit te laten zien. Maar dat kost wel bakken vol met geld.
  zaterdag 21 september 2013 @ 16:22:13 #21
296917 Abby79
Being myself!
pi_131414191
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 11:06 schreef theunderdog het volgende:
Dan heb jij erg veel geluk gehad. Maar er zijn genoeg familie,s die je niet meer willen zien als je transgender, homoseksueel of wat dan ook bent.
In de regio waar ik ben opgegroeid zie ik dat echt niet snel gebeuren. Als je een erg gelovige of niet-westerse familie hebt zal het vast vaker gebeuren ja, helaas.
quote:
Er zijn ook genoeg bazen die je niet aannemen of ontslaan als je een operatie ondergaat. Zeker als je het nog relatief duidelijk kan zien.
Ontslaan voor een operatie... uhuh. Dat mag niet hč? En als ze wel een reden vinden voor ontslag, dan zat het ervoor ook al niet helemaal goed ;). Maar hier hangt zoiets veel van niveau en functie af denk ik. Als ik vroeger had gekozen bouwvakker te worden dan had ik het vast moeilijker gehad qua werk. Nu heb ik zelfs afgelopen jaar van baan kunnen wisselen, terwijl de operatie dit jaar gaat plaatsvinden. Beide bedrijven waar ik solliciteerde vorig jaar wilden me desondanks een baan aanbieden.
quote:
Tegenwoordig is het inderdaad mogelijk om een man vrijwel op en top vrouw eruit te laten zien. Maar dat kost wel bakken vol met geld.
Wat is 'op en top' vrouw? Ik ken vrouwen die er (veel) mannelijker uitzien dan ik, het is echt niet nodig er als topmodel uit te zien hoor :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131415135
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 16:22 schreef Abby79 het volgende:

[..]

In de regio waar ik ben opgegroeid zie ik dat echt niet snel gebeuren. Als je een erg gelovige of niet-westerse familie hebt zal het vast vaker gebeuren ja, helaas.

[..]

Ontslaan voor een operatie... uhuh. Dat mag niet hč? En als ze wel een reden vinden voor ontslag, dan zat het ervoor ook al niet helemaal goed ;). Maar hier hangt zoiets veel van niveau en functie af denk ik. Als ik vroeger had gekozen bouwvakker te worden dan had ik het vast moeilijker gehad qua werk. Nu heb ik zelfs afgelopen jaar van baan kunnen wisselen, terwijl de operatie dit jaar gaat plaatsvinden. Beide bedrijven waar ik solliciteerde vorig jaar wilden me desondanks een baan aanbieden.

[..]

Wat is 'op en top' vrouw? Ik ken vrouwen die er (veel) mannelijker uitzien dan ik, het is echt niet nodig er als topmodel uit te zien hoor :).
1: Of gewoon in een familie waar ze niet echt tolerant zijn.

2: Het mag inderdaad niet. Maar iemand ontslaan omdat die een verkeerde afkomst mag ook niet. Toch gebeuren dit soort dingen wel.

Een beetje intelligente en zakelijke baas weet er wel zodanig omheen te draaien dat hij dat gewoon ongestraft kan doen.

3:

Ik als hetero-man zou haar doen (om het even plat te zeggen).
  zaterdag 21 september 2013 @ 17:10:18 #23
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131415248
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:04 schreef theunderdog het volgende:
3: [ afbeelding ]

Ik als hetero-man zou haar doen (om het even plat te zeggen).
Ik hoop dat je begrijpt dat we veranderen voor onszelf, niet om "gedaan" te worden.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 21 september 2013 @ 17:10:36 #24
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131415256
Lekker zonder shirt op het strand gelopen vanmiddag, trouwens :9
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131415338
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik hoop dat je begrijpt dat we veranderen voor onszelf, niet om "gedaan" te worden.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:10 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik hoop dat je begrijpt dat we veranderen voor onszelf, niet om "gedaan" te worden.
"ons"

Ieder mens is uniek en zo is iedere transgender ook uniek. Natuurlijk veranderen de meeste allereerst voor zichzelf. Alleen je wilt toch wel dat andere ook zeggen dat de operatie goed is gelukt?

Transgenders vinden het toch ook gewoon fijn om aantrekkelijk gevonden te worden? Daarin zijn ze toch niet anders dan andere mensen?
pi_131416495
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:13 schreef theunderdog het volgende:

[..]

[..]

Alleen je wilt toch wel dat andere ook zeggen dat de operatie goed is gelukt?

De eerste die dit tegen mij zegt krijgt een schep tegen hun harses aan.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:14:16 #27
296917 Abby79
Being myself!
pi_131416672
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:07 schreef Nezhi het volgende:

[..]

De eerste die dit tegen mij zegt krijgt een schep tegen hun harses aan.
Zoiets ja :P.

Er zullen sowieso maar heel weinig mensen iets zien van de operatie gok ik zo...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:15:06 #28
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131416698
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:13 schreef theunderdog het volgende:
Daarin zijn ze toch niet anders dan andere mensen?
Inderdaad: We zijn net als andere mensen geen lustobjecten
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:14 schreef Abby79 het volgende:
Er zullen sowieso maar heel weinig mensen iets zien van de operatie gok ik zo...
Tja, dat wil er bij veel mensen maar niet in. Ergens ook begrijpelijk; iedereen kent wel een kennis-van-de-buurvrouw-van-een-collega die iets bij de plastisch chirurg heeft laten veranderen.
Het concept van een hormoonhuishouding die je ergste vijand is, is voor de meesten wel heel erg ver-van-je-bed.

[ Bericht 18% gewijzigd door kELAL op 21-09-2013 18:24:54 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131416792
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:10 schreef wonderer het volgende:
Lekker zonder shirt op het strand gelopen vanmiddag, trouwens :9
wtf?
Het weer doet mij hier meer aan denken dan aan het strand...
pi_131416819
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:13 schreef theunderdog het volgende:
Ieder mens is uniek en zo is iedere transgender ook uniek. Natuurlijk veranderen de meeste allereerst voor zichzelf. Alleen je wilt toch wel dat andere ook zeggen dat de operatie goed is gelukt?

Transgenders vinden het toch ook gewoon fijn om aantrekkelijk gevonden te worden? Daarin zijn ze toch niet anders dan andere mensen?
'De operatie'? Het resultaat van transitie hangt veel sterker af van de invloed die de hormonen hebben, vind ik. En afhankelijk van leeftijd, waar je vandaan komt en waar je naartoe moet, kom je er dan ongeveer zo uit te zien zoals je eruit zou zien als je geboren was als dat geslacht. En dan werkt het net zoals bij mensen die niet transseksueel zijn: de ene is aantrekkelijk en de ander wat minder.

Er bestaan natuurlijk wel mensen die allerlei operaties hebben ondergaan om van een bonkig mannenlichaam een curvy vrouwenlichaam te maken, maar het overgrote deel van transseksuelen die ik ken is onder invloed van hormonen gewoon passable geworden en zien eruit zoals ze er waarschijnlijk ook uit zouden zien als ze direct zo geboren waren.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:29:29 #31
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131417075
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:19 schreef Nezhi het volgende:

[..]

wtf?
Het weer doet mij hier meer aan denken dan aan het strand...
[ afbeelding ]
Stevig doorlopen met een zonnetje, dat wil wel (zodra je stopt of in de schaduw komt is het dan wel berekoud, maar goed, elk excuus om topless rond te lopen natuurlijk ;)).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131417130
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:07 schreef Nezhi het volgende:

[..]

De eerste die dit tegen mij zegt krijgt een schep tegen hun harses aan.
Waarom?
pi_131417157
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:14 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Zoiets ja :P.

Er zullen sowieso maar heel weinig mensen iets zien van de operatie gok ik zo...
Bij veel zie ik het anders duidelijk hoor.
pi_131417164
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:31 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waarom?
Omdat je niets zult zien van de operatie tenzij je de partner bent, en omdat vreemden/bekenden die je zo nu en dan ziet zich niet moeten bemoeien met operaties en andere privégevallen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bij veel zie ik het anders duidelijk hoor.
damn je bent wel aardig dom of niet?
Altijd grappig als er onwetende achterlijke idiootjes het topic in komen om te vertellen hoe het zit.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:33:00 #35
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131417182
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bij veel zie ik het anders duidelijk hoor.
Bij hoeveel transseksuelen kijk jij in de onderbroek dan??
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:33:30 #36
296917 Abby79
Being myself!
pi_131417194
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:32 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Bij veel zie ik het anders duidelijk hoor.
Echt niet. Je weet dat de operatie alleen de geslachtsdelen aanpast? Als jij dat kunt zien bij me zou me dat zeeeeeer verbazen.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131417207
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:32 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Omdat je niets zult zien van de operatie tenzij je de partner bent, en omdat vreemden/bekenden die je zo nu en dan ziet zich niet moeten bemoeien met operaties en andere privégevallen.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:33 schreef wonderer het volgende:

[..]

Bij hoeveel transseksuelen kijk jij in de onderbroek dan??
Ik zie het vaak aan zijn/haar gezicht.
pi_131417213
Pas op hoor, hij heeft X-ray ogen waardoor hij kan zien of mensen eierstokken hebben of niet ;P
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]


[..]

Ik zie het vaak aan zijn/haar gezicht.
:')!!!!
Dat is dus geen operatie, mongool.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:34:21 #39
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131417216
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

[..]

Ik zie het vaak aan zijn/haar gezicht.
Maar dat heeft helemaal niks met een operatie te maken!
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:34:26 #40
296917 Abby79
Being myself!
pi_131417220
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:33 schreef theunderdog het volgende:

[..]

[..]

Ik zie het vaak aan zijn/haar gezicht.
Daar wordt helemaal niet aan geopereerd in 99% van de mensen, zucht...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131417224
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:32 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Omdat je niets zult zien van de operatie tenzij je de partner bent, en omdat vreemden/bekenden die je zo nu en dan ziet zich niet moeten bemoeien met operaties en andere privégevallen.

[..]

damn je bent wel aardig dom of niet?
Altijd grappig als er onwetende achterlijke idiootjes het topic in komen om te vertellen hoe het zit.
Vanwaar die vijandigheid?
pi_131417245
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vanwaar die vijandigheid?
Omdat je achterlijk bent en denkt te weten hoe het zit :')
Ga alsjeblieft maar even een google search doen voordat je hier komt lullen. God damn, de domheid van mensen verbaast me elke keer weer. Ik haat domme mensen die hun bek opentrekken.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:35:26 #43
296917 Abby79
Being myself!
pi_131417255
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:34 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vanwaar die vijandigheid?
Omdat je hier beweerd dat de operatie alles is. Dat je kunt zien dat iemand transseksueel is, dat kan. Maar dat heeft echt niets met een operatie te maken, dat is een traject van jaren hormonen.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131417286
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:33 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Echt niet. Je weet dat de operatie alleen de geslachtsdelen aanpast? Als jij dat kunt zien bij me zou me dat zeeeeeer verbazen.
Nog nooit van plastische chirurgie gehoord?

Als jij een man in een vrouwenlichaam bent en je wilt graag een mannelijke neus dan is dat echt niet door enkel hormonen te veranderen hoor.

Het hangt er allemaal vanaf hoeveel je aan jezelf wilt veranderen. Maar mijn punt is gewoon dat ik bij de meeste wel zie of ze vroeger man of vrouw waren.
pi_131417300
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nog nooit van plastische chirurgie gehoord?

Als jij een man in een vrouwenlichaam bent en je wilt graag een mannelijke neus dan is dat echt niet door enkel hormonen te veranderen hoor.
haha hou alsjeblieft je mond want hier heb je het ook al fout
pi_131417307
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:34 schreef Nezhi het volgende:
Pas op hoor, hij heeft X-ray ogen waardoor hij kan zien of mensen eierstokken hebben of niet ;P

[..]

:')!!!!
Dat is dus geen operatie, mongool.
Hoeft niet, kan wel.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:37:36 #47
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131417315
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:34 schreef theunderdog het volgende:
Vanwaar die vijandigheid?
Omdat we elke keer weer dezelfde onwetendheid, vooroordelen en indianenverhalen, die ruim 30 jaar over de houdbaarheidsdatum heen zijn over ons heenkrijgen :(
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:37:41 #48
296917 Abby79
Being myself!
pi_131417317
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nog nooit van plastische chirurgie gehoord?

Als jij een man in een vrouwenlichaam bent en je wilt graag een mannelijke neus dan is dat echt niet door enkel hormonen te veranderen hoor.

Het hangt er allemaal vanaf hoeveel je aan jezelf wilt veranderen. Maar mijn punt is gewoon dat ik bij de meeste wel zie of ze vroeger man of vrouw waren.
Tuurlijk zijn er enkele die dat soort operaties laten doen, maar het is echt de minderheid. Trust me on that!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131417335
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:34 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Daar wordt helemaal niet aan geopereerd in 99% van de mensen, zucht...
_O-

Jij hebt blijkbaar geen idee hoeveel mensen gebruik maken van de plastische chirurg.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:38:37 #50
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131417342
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:36 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nog nooit van plastische chirurgie gehoord?

Als jij een man in een vrouwenlichaam bent en je wilt graag een mannelijke neus dan is dat echt niet door enkel hormonen te veranderen hoor.

Het hangt er allemaal vanaf hoeveel je aan jezelf wilt veranderen. Maar mijn punt is gewoon dat ik bij de meeste wel zie of ze vroeger man of vrouw waren.
Er zijn er maar weinig die operaties aan het gezicht laten doen. Dus je kunt helemaal niet zeggen of "de operatie" gelukt is of niet.

Een nosejob heeft ook weinig met het traject te maken, aangezien een vrouw met een grote neus ook zo'n operatie kan doen en daar niet ineens transseksueel van wordt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131417343
Was er niet trouwens zo iemand die zijn benen wilde laten breken om ze vervolgens weer aan elkaar te laten zetten om langer te zijn, maar dat hij dit uiteindelijk verzon?
pi_131417344
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:37 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Tuurlijk zijn er enkele die dat soort operaties laten doen, maar het is echt de minderheid. Trust me on that!
Dus?

De minderheid is niet meer belangrijk?
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:38:50 #53
296917 Abby79
Being myself!
pi_131417351
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Jij hebt blijkbaar geen idee hoeveel mensen gebruik maken van de plastische chirurg.
En jij blijkbaar niet van het aantal transseksuelen... misschien zie je het toch niet zo duidelijk :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:39:28 #54
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131417368
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:38 schreef theunderdog het volgende:

[..]

_O-

Jij hebt blijkbaar geen idee hoeveel mensen gebruik maken van de plastische chirurg.
En jij hebt blijkbaar geen idee hoeveel transseksuelen daar geen gebruik van maken.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131417370
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:38 schreef Abby79 het volgende:

[..]

En jij blijkbaar niet van het aantal transseksuelen... misschien zie je het toch niet zo duidelijk :P.
Er zijn relatief weinig transgenders in Nederland.
pi_131417382
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:39 schreef wonderer het volgende:

[..]

En jij hebt blijkbaar geen idee hoeveel transseksuelen daar geen gebruik van maken.
Niet in exacte cijfers, nee.

Jij wel?
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:40:01 #57
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131417388
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:39 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Er zijn relatief weinig transgenders in Nederland.
Your point?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131417426
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:40 schreef wonderer het volgende:

[..]

Your point?
Dat staat er.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:42:40 #59
296917 Abby79
Being myself!
pi_131417472
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat staat er.
Jouw conclusie is omdat er veel plastische chirurgie gedaan wordt en er maar weinig transgenders zijn, de meeste hiervan ook maar plastische chirurgie hebben gedaan (even de SRS operatie niet meetellende als)? Lijkt me geen valide conclusie :P.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:45:36 #60
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131417565
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:41 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Dat staat er.
Laten we nog even alles op een rijtje zetten:

-Een meerderheid (maar niet alle!) laten een of meerdere operaties doen OM HET GESLACHT TE VERANDEREN. Dat betekent dus alleen operaties die primaire en sommige secundaire GESLACHTSKENMERKEN aanpassen
-Sommigen, niet veel, laten daarnaast nog andere ingrepen uitvoeren om dingen als adamsappel en grove kaak wat aan te passen, maar dat hoort niet bij de transitie. Dat is dus ook niet "de operatie"

Dat je bij sommige mensen kunt zien dat ze niet cisgender zijn, gefeliciteerd. Het doet er alleen niet toe, omdat transgenders zich prettig willen voelen in hun eigen lichaam, op welke manier dat ook is, en niet tot doel hebben om te voldoen aan het sociale beeld van wat een man of vrouw "hoort te zijn".

uitzonderingen daargelaten, er zullen er heus wel zijn die willen voldoen aan dat beeld en zichzelf wegcijferen, maar daar moet je niet vanuit gaan
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131417607
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:42 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Jouw conclusie is omdat er veel plastische chirurgie gedaan wordt en er maar weinig transgenders zijn, de meeste hiervan ook maar plastische chirurgie hebben gedaan (even de SRS operatie niet meetellende als)? Lijkt me geen valide conclusie :P.
Nee , dat is mijn conclusie helemaal niet.

Ik zeg gewoon dat ik bij veel transgenders wel zie dat ze vroeger man of vrouw zijn geweest. En of iemand zich nu laat veranderen door hormonen of door complete operaties is eigenlijk irrelevant.
pi_131417728
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Laten we nog even alles op een rijtje zetten:

-Een meerderheid (maar niet alle!) laten een of meerdere operaties doen OM HET GESLACHT TE VERANDEREN. Dat betekent dus alleen operaties die primaire en sommige secundaire GESLACHTSKENMERKEN aanpassen
-Sommigen, niet veel, laten daarnaast nog andere ingrepen uitvoeren om dingen als adamsappel en grove kaak wat aan te passen, maar dat hoort niet bij de transitie. Dat is dus ook niet "de operatie"

Dat je bij sommige mensen kunt zien dat ze niet cisgender zijn, gefeliciteerd. Het doet er alleen niet toe, omdat transgenders zich prettig willen voelen in hun eigen lichaam, op welke manier dat ook is, en niet tot doel hebben om te voldoen aan het sociale beeld van wat een man of vrouw "hoort te zijn".

uitzonderingen daargelaten, er zullen er heus wel zijn die willen voldoen aan dat beeld en zichzelf wegcijferen, maar daar moet je niet vanuit gaan
1: Waarom zou een kaakoperatie niet bij "de operatie" horen?

Het is toch gewoon allemaal onderdeel van? Iemand bepaald toch immers zelf wanneer hij of zij zich prettig voelt?

2: Jij begrijpt bewust of onbewust verkeerd.

Natuurlijk veranderen transgenders niet voor het sociale beeld. Maar net zoals elk mens willen ook transgenders graag erkenning, waardering enz.

Als ik het goed heb ben jij een mannelijke-transgender? Stel je nu voor dat iemand een opmerking maakt over dat je een lelijk wijf bent dan vind jij dat toch ook niet leuk?
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:56:19 #63
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131417899
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:56:36 #64
296917 Abby79
Being myself!
pi_131417908
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:46 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Nee , dat is mijn conclusie helemaal niet.

Ik zeg gewoon dat ik bij veel transgenders wel zie dat ze vroeger man of vrouw zijn geweest. En of iemand zich nu laat veranderen door hormonen of door complete operaties is eigenlijk irrelevant.
Nee, jij quote mijn post over dat de operatie niet te zien was en zei dat jij het wel kon zien. Wat dus gewoon echt niet kan, behalve in de sauna of zo. En als transgender is het helemaal niet irrelevant of wijzigingen door hormonen of operaties gedaan zijn. Ik zou willen dat alles met hormonen gedaan kon worden...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:56:53 #65
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131417920
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:51 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Waarom zou een kaakoperatie niet bij "de operatie" horen?
Omdat het geen geslachtsoperatie is. Staat er toch? Er zijn ook cisvrouwen (en -mannen) die dat soort operaties laten uitvoeren. Heb ik ook al gezegd.
quote:
Het is toch gewoon allemaal onderdeel van? Iemand bepaald toch immers zelf wanneer hij of zij zich prettig voelt?
Maar niet alles wat een transgender persoon doet, heeft te maken met zijn of haar transitie. Als een transgender persoon een tummy tuck laat doen omdat zij of hij zijn of haar buik niet mooi vindt, heeft dat er toch ook niet mee te maken?

Natuurlijk zal een grove kaak bij een transvrouw sneller minder mooi gevonden worden omdat het uitgesproken mannelijk is, maar aangezien er ook vrouwen zijn met brede kaken etc (ik vraag me echt af hoeveel mensen jij als trans bestempelt terwijl ze dat niet zijn) is dat niet noodzakelijk.
quote:
2: Jij begrijpt bewust of onbewust verkeerd.

Natuurlijk veranderen transgenders niet voor het sociale beeld. Maar net zoals elk mens willen ook transgenders graag erkenning, waardering enz.
Je geeft nu zelf aan dat het dus niet iets is van de transgender personen. Waarom zouden wij dingen doen die cisgender personen niet doen terwijl we hetzelfde voelen? :?
quote:
Als ik het goed heb ben jij een mannelijke-transgender? Stel je nu voor dat iemand een opmerking maakt over dat je een lelijk wijf bent dan vind jij dat toch ook niet leuk?

Ik BEN ook een lelijk wijf, net zoals jij een lelijk wijf bent.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:57:56 #66
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131417953
En nu ga ik pizza halen. En ik weet 100% zeker dat als ze straks "meneer, kan ik u helpen" zeggen, ze niet stiekem denken "Wat een lelijk wijf".
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:58:07 #67
296917 Abby79
Being myself!
pi_131417959
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:56 schreef wonderer het volgende:
Ik BEN ook een lelijk wijf, net zoals jij een lelijk wijf bent.
_O-
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131417963
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:56 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Nee, jij quote mijn post over dat de operatie niet te zien was en zei dat jij het wel kon zien. Wat dus gewoon echt niet kan, behalve in de sauna of zo. En als transgender is het helemaal niet irrelevant of wijzigingen door hormonen of operaties gedaan zijn. Ik zou willen dat alles met hormonen gedaan kon worden...
Als je het over de geslachtsoperatie hebt dan heb je gelijk.
pi_131417998
Waarom trekt dit topic altijd van die josti's aan
  zaterdag 21 september 2013 @ 19:00:06 #70
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131418050
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:58 schreef Nezhi het volgende:
Waarom trekt dit topic altijd van die josti's aan
Omdat de niet-josti's inmiddels alles wel weten en er verder niet meer over na hoeven te denken. Net als die ouders in dat Insight ding dat je postte daarstraks.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131418060
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:56 schreef wonderer het volgende:

[..]

Omdat het geen geslachtsoperatie is. Staat er toch? Er zijn ook cisvrouwen (en -mannen) die dat soort operaties laten uitvoeren. Heb ik ook al gezegd.

[..]

Maar niet alles wat een transgender persoon doet, heeft te maken met zijn of haar transitie. Als een transgender persoon een tummy tuck laat doen omdat zij of hij zijn of haar buik niet mooi vindt, heeft dat er toch ook niet mee te maken?

Natuurlijk zal een grove kaak bij een transvrouw sneller minder mooi gevonden worden omdat het uitgesproken mannelijk is, maar aangezien er ook vrouwen zijn met brede kaken etc (ik vraag me echt af hoeveel mensen jij als trans bestempelt terwijl ze dat niet zijn) is dat niet noodzakelijk.

[..]

Je geeft nu zelf aan dat het dus niet iets is van de transgender personen. Waarom zouden wij dingen doen die cisgender personen niet doen terwijl we hetzelfde voelen? :?

[..]

Ik BEN ook een lelijk wijf, net zoals jij een lelijk wijf bent.
1: Waarom denk jij dat ik het over de geslachtsoperatie had?

2: Als de transgender door die tummy tuck zich meer man of vrouw voelt heeft dat er wel degelijk mee te maken vind ik.

3: Je gaat weer voorbij het punt.

4: Ad hominem?
pi_131418131
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:00 schreef theunderdog het volgende:

[..]

1: Waarom denk jij dat ik het over de geslachtsoperatie had?

2: Als de transgender door die tummy tuck zich meer man of vrouw voelt heeft dat er wel degelijk mee te maken vind ik.

3: Je gaat weer voorbij het punt.

4: Ad hominem?
1. "Dé operatie" kneus
2. Nee
3. nee je bent gewoon kut met argumenteren
4. niet janken als jij de term als eerste gebruikt

Kan je niet weer opflikkeren zoals de eerste paar keer waarmee je met je achterlijkheid binnen kwam vallen?
pi_131418214
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:02 schreef Nezhi het volgende:

[..]

1. "Dé operatie" kneus
2. Nee
3. nee je bent gewoon kut met argumenteren
4. niet janken als jij de term als eerste gebruikt
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:02 schreef Nezhi het volgende:

[..]

1. "Dé operatie" kneus
2. Nee
3. nee je bent gewoon kut met argumenteren
4. niet janken als jij de term als eerste gebruikt
1: Dat kan van alles zijn, schatje.

2: Jawel.

3: Die zinsconstructie komt niet.

4: In een vraagzin....
pi_131418308
Je weet dondersgoed wat iedereen bedoelt met "de operatie", dus doe niet alsof je helemaal hersenloos bent. Verder is genderdysforie dit: Genderdysforie komt voort uit een gevoel van onbehagen over iemands biologische geslacht. Een dikke buik is geen geslachtskenmerk :') dat iemand zich mannelijker of vrouwelijker daardoor voelt prima, maar dat betekent niet dat elke operatie om wat vet weg te zuigen een geslachtsoperatie is ..
pi_131418518
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:45 schreef wonderer het volgende:

[..]

Laten we nog even alles op een rijtje zetten:

-Een meerderheid (maar niet alle!) laten een of meerdere operaties doen OM HET GESLACHT TE VERANDEREN. Dat betekent dus alleen operaties die primaire en sommige secundaire GESLACHTSKENMERKEN aanpassen
-Sommigen, niet veel, laten daarnaast nog andere ingrepen uitvoeren om dingen als adamsappel en grove kaak wat aan te passen, maar dat hoort niet bij de transitie. Dat is dus ook niet "de operatie"

Dat je bij sommige mensen kunt zien dat ze niet cisgender zijn, gefeliciteerd. Het doet er alleen niet toe, omdat transgenders zich prettig willen voelen in hun eigen lichaam, op welke manier dat ook is, en niet tot doel hebben om te voldoen aan het sociale beeld van wat een man of vrouw "hoort te zijn".

uitzonderingen daargelaten, er zullen er heus wel zijn die willen voldoen aan dat beeld en zichzelf wegcijferen, maar daar moet je niet vanuit gaan
^O^
pi_131418647
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:07 schreef Nezhi het volgende:
Je weet dondersgoed wat iedereen bedoelt met "de operatie", dus doe niet alsof je helemaal hersenloos bent. Verder is genderdysforie dit: Genderdysforie komt voort uit een gevoel van onbehagen over iemands biologische geslacht. Een dikke buik is geen geslachtskenmerk :') dat iemand zich mannelijker of vrouwelijker daardoor voelt prima, maar dat betekent niet dat elke operatie om wat vet weg te zuigen een geslachtsoperatie is ..
Geen geslachtsoperatie inderdaad.

Ik heb het alleen nooit over een geslachtsoperatie gehad. Ik had het gewoon over een operatie waardoor een transgender er meer als een man of vrouw uit kwam te zien.
  zaterdag 21 september 2013 @ 19:31:16 #77
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131419041
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:18 schreef theunderdog het volgende:
Ik had het gewoon over een operatie waardoor een transgender er meer als een man of vrouw uit kwam te zien.
Die. Bestaat. (als zodanig) Niet. zucht
Als ik bij (bijvoorbeeld) de van Goyenkliniek er om zou vragen, dan krijg ik een lolly en word ik naar huis gestuurd met de mededeling "kom maar terug zodra je het wél snapt!"
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131419124
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:31 schreef kELAL het volgende:

[..]

Die. Bestaat. (als zodanig) Niet. zucht
Als ik bij (bijvoorbeeld) de van Goyenkliniek er om zou vragen, dan krijg ik een lolly en word ik naar huis gestuurd met de mededeling "kom maar terug zodra je het wél snapt!"
Nogmaals, ik had het niet over de geslachtsoperatie.
pi_131419132
Ik kan me de vragen over cosmetische ingrepen om bepaalde uiterlijke kenmerken die geslachtsgeboden zijn (zoals kaaklijnen) te verminderen of juist te creëren best voorstellen anders.
Ja doei.
pi_131419189
quote:
4s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:34 schreef motorbloempje het volgende:
Ik kan me de vragen over cosmetische ingrepen om bepaalde uiterlijke kenmerken die geslachtsgeboden zijn (zoals kaaklijnen) te verminderen of juist te creëren best voorstellen anders.
Welke vragen? Bedoel je de idioot die telkens terugkomt, alles denkt te weten en alle woorden verdraait omdat de feitjes hem niet bevallen? :') Alleen om te zeggen dat je duidelijk kunt zien wie trans is of niet?
pi_131419297
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:35 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Omdat je achterlijk bent en denkt te weten hoe het zit :')
Ga alsjeblieft maar even een google search doen voordat je hier komt lullen. God damn, de domheid van mensen verbaast me elke keer weer. Ik haat domme mensen die hun bek opentrekken.
Dit nodigt ook niet echt uit tot fatsoenlijke gesprekken hč?
Dit is FOK!, en daar komen ook mensen die nieuwsgierig zijn, geďnteresseerd, en ja, ook mensen die zich een beeld van iets gevormd hebben zónder dat ze weten hoe het werkt.
Theunderdog is hier niet de persoon die zich onbeschoft gedraagt, het is eerder jouw/jullie vijandigheid en ergernis die de sfeer verpest. We kunnen gaan geen mensen weren uit deze reeks die geen 'ervaring' hebben met het 'fenomeen' genderdysforie.

Als iedereen alles maar moet googlen voordat hij/zij ergens over mee mag praten op FOK! kunnen we FOK! wel opdoeken.
Ja doei.
  zaterdag 21 september 2013 @ 19:42:34 #82
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131419356
Zal ik 'm nog maar eens citeren, motorbloempje?

quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 18:37 schreef kELAL het volgende:
Omdat we elke keer weer dezelfde onwetendheid, vooroordelen en indianenverhalen, die ruim 30 jaar over de houdbaarheidsdatum heen zijn over ons heenkrijgen :(
Real-life groundhog day!
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131419405
En dan citeer ik deze nog maar eens:
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

We kunnen gaan geen mensen weren uit deze reeks die geen 'ervaring' hebben met het 'fenomeen' genderdysforie.
Dit is FOK!, waar je ook in topics mag posten wanneer je het ergens niet mee eens bent/niet alles over iets weet/etc.
Je kunt wel willen dat de hele wereld begrijpt en accepteert hoe het zit, maar dat is natuurlijk, helaas, niet het geval. En dat is ook zo met moslims, christenen, jehova's, hardlopers, bodybuilders en ga zo maar door.

Verder maar even inR&P FB eventueel. R&P / R&P-Feedback
Ja doei.
  zaterdag 21 september 2013 @ 19:47:19 #84
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131419522
Maar dat is nog geen vrijbrief om als een vooringenomen olifant de porceleinkast binnen te stormen en daarbij nog verontwaardigd te zijn als je de wind van voren krijgt.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131419541
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:47 schreef kELAL het volgende:
Maar dat is nog geen vrijbrief om als een vooringenomen olifant de porceleinkast binnen te stormen en daarbij nog verontwaardigd te zijn als je de wind van voren krijgt.
Eens. Ik vond het ontzettend onaardig om dit topic binnen te vallen met het verhaal dat je allerlei onbetaalbare operaties nodig hebt om er als transgender goed uit te zien. En op zo'n moment irriteert die onwetendheid.
pi_131419569
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:40 schreef motorbloempje het volgende:

[..]

Als iedereen alles maar moet googlen voordat hij/zij ergens over mee mag praten op FOK! kunnen we FOK! wel opdoeken.
Als je als een idioot met "feitjes" gaat strooien dan mag je eerst maar gaan googlen voordat je met iets meepraat, ja. Dat zou vaker moeten gebeuren.
Verder is dit niet de eerste keer dat theunderdog hier is gekomen met achterlijke opmerkingen.
  zaterdag 21 september 2013 @ 21:45:13 #87
296917 Abby79
Being myself!
pi_131424076
Het is eigenlijk ontstaan door een verschil in 'de operatie' en 'een operatie' denk ik. Het is hier in het topic altijd heel duidelijk dat als iemand 'de operatie' noemt, het over de geslachtsaanpassende operatie is. Die conclusie had (of heeft) theunderdog niet getrokken. Blijkbaar is het voor hem heel logisch dat een eventuele plastische operatie ook als 'de operatie' wordt aangeduid.

Voor mij zou het net zoiets zijn als in een topic over knieoperaties een kaakoperatie als 'de operatie' aan te duiden. Dat zou ook veel onduidelijkheid scheppen. En in dit geval heeft het veel te lang geduurd voordat theunderdog doorhad wat wij bedoelden, en wij gingen uit van een beetje basiskennis van onze termen, maar dat bleek dus niet aanwezig.

De hele discussie zelf gaf alleen blijk van onwetendheid bij theunderdog. Wat helemaal niet erg is natuurlijk, heel veel mensen kennen transseksualiteit amper, het aantal transseksuelen is gelukkig niet zo groot dat iedereen er meerdere kent. Maar om dan vele posts gewoon niet te geloven wat er hier gezegd wordt en te blijven roepen dat je 'de operatie' kunt zien of dat er veel meer plastische chirurgie plaatsvind bij transseksuelen dan we denken, tja, dat voelt toch als een onwetend iemand die probeert mensen met ervaring te overtuigen dat ze het fout hebben :).

Ik vraag me wel eens af of het zou helpen wat meer achtergrond over onszelf te plaatsen, gewoon om mensen inzicht te geven in wat het is om transseksueel te zijn :). De reacties die ik heb gehad op mijn verhaal geven blijk dat velen gewoon geen idee hadden van wat het is. Ik zou mijn verhaal alleen niet zomaar durven delen met Fok... en de vraag blijft: zou het gelezen worden voor men hier vragen gaat stellen? Vast niet ;).

Ach ja.

Weer wat meer ontopic:
Ik ben benieuwd wat er na morgen gaat gebeuren, morgen is mijn laatste pilletje cyproteronacetaat, gaat weer leuk worden met m'n diabetes gok ik :P (en die doet al zo leuk in verband met de zenuwen, haha)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131424160
Ik denk dat het vooral mis is gegaan op het moment dat er beweerd wordt dat hij haar "wel zou doen als hetero man".

Dat geeft nl het idee dat mensen alleen maar deugen (ook in eigen ogen) als men "doenbaar" is ofzo, als men als lustobject slaagt. Dan gaat iedereen steigeren in welk om het even topic, of het moeten een stel primitievelingen onder elkaar zijn.
Het geeft ook het idee dat een mooie buitenkant het doel is, terwijl het feitelijk gaat om het corrigeren naar wat je bent en niet je uiterlijk op zich nou totaal veranderen voor de mooi. Dan heb je het over cosmetische chirurgie álŕ Cher waar je dus helemaal geen transgender voor hoeft te zijn, maar gewoon ijdel.
Of je "mooi" of "lelijk" bent na je transitie heeft alles te maken met hoe je daarvoor was. De vrouw op de foto zag er als jongen waarschijnlijk echt niet veel anders uit.
Het is niet zo dat transgenders die in transitie gaan verwachten of nastreven dat ze als mooie vrouw of man uit de bus komen, ze willen alleen dat hun geslachtskenmerken kloppen bij wie ze zijn. Ze willen zich vooral niet blijven ergeren aan die lul of die borsten en vagina die er niet horen.

Abby: Ik moet cyproteronacetaat even opzoeken hoor...

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 21-09-2013 21:56:42 ]
  zaterdag 21 september 2013 @ 21:48:26 #89
296917 Abby79
Being myself!
pi_131424224
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 21:47 schreef Alentejana het volgende:
Abby: Ik moet cyproteronacetaat even opzoeken hoor...
Anti-testosteronpilletjes :P
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131424316
AAAAH. En waarom zit daar een einde aan? Ga je op een gegeven moment door andere dingen het zelf niet meer aanmaken?

Ik ben een beetje een drol wat hormoonhuishouding betreft, dat zie je.
  zaterdag 21 september 2013 @ 21:52:57 #91
296917 Abby79
Being myself!
pi_131424440
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 21:50 schreef Alentejana het volgende:
AAAAH. En waarom zit daar een einde aan? Ga je op een gegeven moment door andere dingen het zelf niet meer aanmaken?
Ja, door de operatie ;). En je moet twee weken van te voren stoppen (ik geloof zodat er tijdens/na de operatie dan minder kans is op trombose of zoiets). De vrouwelijke hormonen moet ik na morgen ook stoppen, maar die moet ik na de operatie weer gaan slikken.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zaterdag 21 september 2013 @ 21:54:59 #92
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131424539
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 21:47 schreef Alentejana het volgende:
Ik denk dat het vooral mis is gegaan op het moment dat er beweerd wordt dat hij haar "wel zou doen als hetero man".

Dat geeft nl het idee dat mensen alleen maar deugen (ook in eigen ogen) als men "doenbaar" is ofzo, als men als lustobject slaagt. Dan gaat iedereen steigeren in welk om het even topic, of het moeten een stel primitievelingen onder elkaar zijn.
Het geeft ook het idee dat een mooie buitenkant het doel is, terwijl het feitelijk gaat om het corrigeren naar wat je bent en niet je uiterlijk op zich nou totaal veranderen voor de mooi. Dan heb je het over cosmetische chirurgie álŕ Cher waar je dus helemaal geen transgender voor hoeft te zijn, maar gewoon ijdel.
Of je "mooi" of "lelijk" bent na je transitie heeft alles te maken met hoe je daarvoor was. De vrouw op de foto zag er als jongen waarschijnlijk echt niet veel anders uit.
Het is niet zo dat transgenders die in transitie gaan verwachten of nasterven dat ze als mooie vrouw of man uit de bus komen, ze willen alleen dat hun geslachtskenmerken kloppen bij wie ze zijn. Ze willen zich vooral niet blijven ergeren aan die lul of die borsten en vagina die er niet horen.

Abby: Ik moet cyproteronacetaat even opzoeken hoor...
Goed gezien.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131424577
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 21:52 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ja, door de operatie ;). En je moet twee weken van te voren stoppen (ik geloof zodat er tijdens/na de operatie dan minder kans is op trombose of zoiets). De vrouwelijke hormonen moet ik na morgen ook stoppen, maar die moet ik na de operatie weer gaan slikken.
Ah, duidelijk en logish. Scheelt weer zoekwerk, thanks!!!
pi_131424671
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 21:54 schreef wonderer het volgende:

[..]

Goed gezien.
Ik heb wel even het nasterven veranderd. :P

Te snel getyped.
pi_131424700
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 19:48 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Als je als een idioot met "feitjes" gaat strooien dan mag je eerst maar gaan googlen voordat je met iets meepraat, ja. Dat zou vaker moeten gebeuren.
Verder is dit niet de eerste keer dat theunderdog hier is gekomen met achterlijke opmerkingen.
Denk aan je bloeddruk, kindje.
pi_131424801
Don´t feed the troll, Nezhi...
pi_131424803
Ik heb van zo,n korte tijd erg veel geleerd. Een discussie in deze draad is niet mogelijk.

Want als je een andere mening hebt dan ben je opeens dom en een idioot. Toch bedankt voor alles elke ad hominem

Ik houd van jullie ! *;
  zaterdag 21 september 2013 @ 22:05:59 #98
296917 Abby79
Being myself!
pi_131425061
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:00 schreef theunderdog het volgende:
Ik heb van zo,n korte tijd erg veel geleerd. Een discussie in deze draad is niet mogelijk.

Want als je een andere mening hebt dan ben je opeens dom en een idioot. Toch bedankt voor alles elke ad hominem

Ik houd van jullie ! *;
Ik hoop dat je ook geleerd hebt dat als je in discussies je mening als feiten presenteert elke discussie onmogelijk wordt ;)
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131425250
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:05 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik hoop dat je ook geleerd hebt dat als je in discussies je mening als feiten presenteert elke discussie onmogelijk wordt ;)
Waar presenteer ik mijn mening als een feit?
  zaterdag 21 september 2013 @ 22:11:30 #100
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131425330
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:05 schreef Abby79 het volgende:
Ik hoop dat je ook geleerd hebt [..]
IJdele hoop, Abby, ijdele hoop ;)
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131425379
Ik weet niet zo goed wat we nou telkens aanmoeten met dit soort figuren. Het is door in ieder geval Abby, Wonderer en Alentejana heel duidelijk uitgelegd maar als iemand er op uit is om te provoceren en dit ook nog gedeeltelijk lukt, dan is het einde gewoon telkens zoek.
  zaterdag 21 september 2013 @ 22:12:32 #102
296917 Abby79
Being myself!
pi_131425383
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:09 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Waar presenteer ik mijn mening als een feit?
Zoals ik het lees, bijna overal. Maar het kan goed je schrijfstijl zijn, en dus onbedoeld. Maar ik heb het idee dat anderen hier je teksten ook eerder lezen als feiten dan als een mening :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131425437
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 22:12 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Zoals ik het lees, bijna overal. Maar het kan goed je schrijfstijl zijn, en dus onbedoeld. Maar ik heb het idee dat anderen hier je teksten ook eerder lezen als feiten dan als een mening :).
Zover ik weet plaats ik bijna altijd overal "ik vind" .

En als ik dat niet doe mogen mensen best wel eens wat meer de dingen in context lezen. Maja, boeie.
  zaterdag 21 september 2013 @ 22:14:33 #104
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131425467
Of is het misschien dat je totaal oostindisch doof bent voor alles wat hier wordt aangedragen/tegengeworpen? [/sarcasm]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131425489
theunderdog. Alles wat je gezegd hebt breng je alsof het zo IS.

Zelfs als je beweert dat hier geen discussie gevoerd kan worden. Dat is al fout.
JIJ kunt hier wellicht geen discussie voeren omdat je discussieren niet goed onder de knie hebt. Wij discussieren hier best af en toe, dus het KAN WEL.

Dat kan idd gewoon je schrijfwijze zijn, ik raad je aan om te kijken of je dingen niet anders kunt formuleren voordat je post.
  zondag 22 september 2013 @ 00:06:58 #106
277627 Seven.
We are Borg.
pi_131429545
Don't feed the troll..

Dean heeft nog steeds niks tegen zijn broertje gezegd. Ik begin me er echt aan te ergeren nu. Wat wonderer ook al zei: grow a pair.

Hoe dan ook, wie weet hoe dit hele proces in Engeland in zijn werk gaat, zelfde als Nederland? Dus dan is het zoiets als gesprekken met genderteam, dan een jaar leven als man en dan hormonen en eventueel borsten verwijderen en een penis aan laten meten?

Puur uit nieuwsgierigheid, ik kan me maar heel weinig voorstellen bij dat laatste. Misschien beter niet hier posten in verband met trolls, maar weet iemand een goeie link?

Ik weet niet hoever Dean zijn proces wil doorlopen, maar de hormonen wil hij sowieso. Gezellig, hij is nog volop aan het puberen, duurt dat dan weer 7 jaar? :P
Resistance is futile.
  zondag 22 september 2013 @ 02:44:35 #107
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131432916
Zal ik ook even wat zeggen? Schiet eens niet gelijk in een stuip als er iemand niet precies over denkt zoals het hoort. Een mening hebben heeft iedereen en soms onwetend soms wat provocerend. Om er dan vervolgens met zijn alle op te springen en met een belerend vingertje te gaan wijzen met de hakken in het zand werkt meestal averechts. Sta daar boven en respecteer het dat niet iedereen expert is. Dat geldt 2 kanten op natuurlijk
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
  zondag 22 september 2013 @ 07:40:07 #108
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131433815
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef Seven. het volgende:
Hoe dan ook, wie weet hoe dit hele proces in Engeland in zijn werk gaat, zelfde als Nederland? Dus dan is het zoiets als gesprekken met genderteam, dan een jaar leven als man en dan hormonen en eventueel borsten verwijderen en een penis aan laten meten?
Bijna; hier hoef je gelukkig de RLE (de fase waar ja als het doelgeslacht moet gaan leven) niet zonder hormonen te beginnen.

quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 02:44 schreef Re het volgende:
Dat geldt 2 kanten op natuurlijk
En daar leg je precies de vinger op de zere plek! Alleen is het zo jammer dat je dat zelf niet door lijkt te hebben; het was van meet af aan éénrichtingverkeer met theunderdog.

Een mening mag iedereen hebben, hoe onwetend en/of provocerend ook. Maar dan dient het principe van hoor en wederhoor wel te blijven gelden!
Nogmaals: Als je als een vooringenomen olifant de porceleinkast komt bestormen, dan kan je niet verwachten dat we begripvol en vriendelijk blijven, dus wat wil je dan? Graag daarop een werkbaar antwoord.

Daarin verzaak je je taak om dit een podium voor discussies te houden en deze topicreeks niet te laten vervallen tot een podium voor crypto-transfobe monologen; daarvoor zijn reeds vele andere podia, tot in Den Haag aan toe (Madlener (2eK PVV), Quick-Schuijt (1eK SP) bijvoorbeeld)

[ Bericht 3% gewijzigd door kELAL op 22-09-2013 08:11:16 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131434344
Oh ja, die Quick-Schuit. Ik wacht nog steeds op een antwoord van haar op de vraag waarom een verdrag over illegale wapenhandel en mensensmokkel relevant is in een debat over de transgenderwet.

Over dat met zekerheid kunnen herkennen van een transgender: dat kan je niet. Zelfs transgenders zelf maken daar fouten mee. Ik ben in het wild herkend als zijn de trans door een andere transgender. Tot zover correct, maar ze veronderstelde dat ik FtM was in plaats van andersom. Dan hen je het over iemand die de typische kenmerken zou moeten herkennen.
pi_131434713
Ik vind het belachelijk hoor. In grote lijnen ging het zo:

theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen, je hebt meer operaties nodig om er goed uit te zien als transgender.
Mensen in dit topic: nee hoor, dat werkt zus en zo.
theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen, je hebt meer operaties nodig om er goed uit te zien als transgender.
Mensen in dit topic: nee hoor, dat werkt zus en zo.
theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen...
Enzovoorts.

Goed, Nezhi is nog een beetje aan het puberen maar verder vond ik het heel beschaafd.
pi_131434820
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef Seven. het volgende:
Hoe dan ook, wie weet hoe dit hele proces in Engeland in zijn werk gaat, zelfde als Nederland? Dus dan is het zoiets als gesprekken met genderteam, dan een jaar leven als man en dan hormonen en eventueel borsten verwijderen en een penis aan laten meten?
Zo'n transgendertraject gaat volgens de Standard of Care en die is internationaal. Dus ja, in Engeland gaat dat hetzelfde. De hormonen komen overigens niet na het jaar leven als man. Na de diagnose mag je met hormonen beginnen.

quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef Seven. het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid, ik kan me maar heel weinig voorstellen bij dat laatste. Misschien beter niet hier posten in verband met trolls, maar weet iemand een goeie link?
Er is zoveel mogelijk, ik ken geen link die de lading dekt. Er zijn twee 'soorten' operatie waar weer allerlei varianten van zijn: de metaidoioplastiek en phalloplastiek. Bij de meta wordt een penis waar je mee kunt plassen e.d. gecreëerd van de penis die er al zit (die er aan is gegroeid onder invloed van de hormonen). De phallo is een nieuwe penis die wordt gemaakt van huid van je arm of been en die dus ook veel groter kan zijn.
  zondag 22 september 2013 @ 10:55:37 #112
262 Re
Kiss & Swallow
pi_131435072
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 07:40 schreef kELAL het volgende:

[..]

Bijna; hier hoef je gelukkig de RLE (de fase waar ja als het doelgeslacht moet gaan leven) niet zonder hormonen te beginnen.

[..]

En daar leg je precies de vinger op de zere plek! Alleen is het zo jammer dat je dat zelf niet door lijkt te hebben; het was van meet af aan éénrichtingverkeer met theunderdog.

Een mening mag iedereen hebben, hoe onwetend en/of provocerend ook. Maar dan dient het principe van hoor en wederhoor wel te blijven gelden!
Nogmaals: Als je als een vooringenomen olifant de porceleinkast komt bestormen, dan kan je niet verwachten dat we begripvol en vriendelijk blijven, dus wat wil je dan? Graag daarop een werkbaar antwoord.

Daarin verzaak je je taak om dit een podium voor discussies te houden en deze topicreeks niet te laten vervallen tot een podium voor crypto-transfobe monologen; daarvoor zijn reeds vele andere podia, tot in Den Haag aan toe (Madlener (2eK PVV), Quick-Schuijt (1eK SP) bijvoorbeeld)
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:26 schreef robinpunt het volgende:
Ik vind het belachelijk hoor. In grote lijnen ging het zo:

theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen, je hebt meer operaties nodig om er goed uit te zien als transgender.
Mensen in dit topic: nee hoor, dat werkt zus en zo.
theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen, je hebt meer operaties nodig om er goed uit te zien als transgender.
Mensen in dit topic: nee hoor, dat werkt zus en zo.
theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen...
Enzovoorts.

Goed, Nezhi is nog een beetje aan het puberen maar verder vond ik het heel beschaafd.
als iemand oostindisch doof is dan negeer je zo iemand na 1-2x dan houdt het vanzelf op, blijft het provoceren dan zet je een TR ipv je telkens te laten provoceren. Door er met zijn alle op te duiken gaat de sfeer er echt niet op vooruit.
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_131435258
Gewoon niet reageren vanuit emotie werkt het best, heb ik geleerd. Ik heb gediscussieerd over een niet nader te noemen onderwerp waarin met ook steeds komt met dingen die onwaar zijn alsof het een feit is en daar niet af wil stappen. Dat is frustrerend, maar ik bleef gewoon kalm en uitleggen, dan kun je die persoon misschien niet overtuigen, maar wel de sfeer bepalen in de discussie.

Wat de penis operatie betreft: Ik heb pas ontdekt dat ze tegenwoordig voor de phallo ook wel huid van de zijkant van je borstkast nemen? Dat is een gebied dat niet zo in het ook springt en het schijnt ook heel mooi te genezen. Ze gaan steeds verder vooruit met allerlei technieken.
Dat is ook waarom een heleboel wachten, of eerst gaan voor een meta, Seven.
Vergroten kan altijd nog als je dat nodig vindt, maar heel veel vinden meteen goed functioneren belangrijker.
Er zijn ook de nodige risicos af te wegen.

Persoonlijk wil ik misschien ooit wel mijn borsten kwijt, maar ga niet meer voor een penis, die kun je nl ook prima in prothese vorm kopen in allerlei soorten en maten al of niet aan te plakken. Ik ben trouwens 52 en wil geen relatie, dat scheelt natuurlijk ook wel in mijn keuze.

Maar ik denk dat heel veel toch vrij lang met een packer (nepper) rondlopen voordat ze beslissen voor een operatie in dat gebied, als ze het al doen, maar ik kan me vergissen.

Borsten eraf is wel bijna "noodzaak" omdat het je in je dagelijkse leven echt in de weg zit, ook al draag je een hesje. Het is ook het meest confronterende in de spiegel, vind ik zelf.

Fixers dat is wel een bizar geval dan.

Er zijn heus gevallen waarvan je denkt dat die persoon bijna wel trans zou moeten zijn, maar ik zal nooit beweren dat ik het kan zien.
Als ik hier in Portugal om me heen kijk zou dan de helft van de bevolking trans zijn, want je ziet hier bv veel bonkige vrouwen met enorme wenkbrauwen en een wat "bozige" uitdrukking en met snor of zelfs snor en baard, die soms niet eens gewaxed wordt. Om maar te zwijgen over hoe ze staan en bewegen en hun stem.
Daartegenover staan een aantal zeer elegante mannen met hoge stem, klein van stuk, lange mannen zie je hier niet veel, met mooie lippen en grote ogen, ovale gezichten of zelfs hartvormig, wat toch vaak als typisch vrouwelijk wordt gezien.

[ Bericht 0% gewijzigd door Alentejana op 22-09-2013 11:25:58 ]
pi_131435711
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:06 schreef Alentejana het volgende:
Wat de penis operatie betreft: Ik heb pas ontdekt dat ze tegenwoordig voor de phallo ook wel huid van de zijkant van je borstkast nemen? Dat is een gebied dat niet zo in het ook springt en het schijnt ook heel mooi te genezen. Ze gaan steeds verder vooruit met allerlei technieken.
Dat wist ik niet. Ik zie wel eens jongens die iets onder hun huid op de arm krijgen waardoor de huid uitrekt. Dan kun je de penis van die overtollige huid maken en krijg je dus een litteken op je arm in de vorm van een streep, anders dan dat er een 'lap' huid af is gehaald wat een heel groot litteken maakt.
pi_131435761
Dat is een techniek die wel vaker wordt gebruikt om huid te krijgen voor grote wonden bv. dus ja, waarom niet hiervoor? Al veel beter dan zo´n rechthoekig lelijk "gat" .

Het gekke is dat ik die foto´s probeer terug te vinden om te tonen en dat lukt me niet.

*gaat nog even zoeken*
  zondag 22 september 2013 @ 11:33:44 #116
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131435785
quote:
3s.gif Op zondag 22 september 2013 10:55 schreef Re het volgende:
als iemand oostindisch doof is dan negeer je zo iemand na 1-2x dan houdt het vanzelf op, blijft het provoceren dan zet je een TR ipv je telkens te laten provoceren. Door er met zijn alle op te duiken gaat de sfeer er echt niet op vooruit.
Och grut, nu maken de moderators zich opeens druk over de sfeer terwijl hier op fok! regelmatig de meest transfobe topics getolereerd worden. En nieuws over transgenders op de frontpage ook altijd vol met transfobe posts en soms zelfs discriminatoire uitlatingen staan? Ga eerst daar maar eens wat aan doen voordat jullie je hier druk maken over iemand die terecht een hoop shit over zich heen krijgt vanwege zijn domme uitlatingen op het enige plekje hier op fok! waar transgenders zich een beetje veilig kunnen voelen. Met sommige mensen kun je nu eenmaal niet normaal discussiëren.

Maar goed, misschien verbetert dit de sfeer wat, transgender meisje is gekozen tot homecoming queen :)

"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_131435846
Ja, was ik tegengekomen in de Queerty. En ook unaniem gekozen, he.

En eh, gewoon op de wiki wordt al de methode van zijkant borstkast genoemd (met de voordelen daarvan), maar daar geen foto´s.

http://en.wikipedia.org/wiki/Phalloplasty
quote:
A relatively new technique involving a graft from the side of the chest under the armpit (known as a musculocutaneous latissimus dorsi free transfer flap) is a step forward in phalloplasty. The advantages of this technique over the older forearm flap technique include:
Hairlessness (little to no electrolysis needed)
Aesthetic appearance of normally colored skin (the glans may be tattooed to proper color)
Capable of tactile sensation (as with any form of phalloplasty, this does not necessarily mean the ability to have a genital orgasm after healing, as the erogenous zone is limited to the base of the penis)
Leaves an inconspicuous scar
Has a lower occurrence of complications from both the initial surgery and the erectile prosthesis insertion
This is a three part surgery that takes place over a period of six to nine months. The steps consist of:
Neophallus creation using MLD free flap
The surgery starts (after the patient is prepped) with the side of the chest marked for graft size.
The graft skin is dissected to expose the veins and the thoracodorsal nerves.
The graft, while still attached to the blood supply, is formed to a rough phallus shape by rolling the edges together.
A segment of vein going to the patient's groin is "borrowed" to allow easier joining of the graft with the preexisting tissues.
The vein is carefully attached to the femoral artery.
The blood supplies from the flap and the vein leading to the femeral artery are joined.
The clitoral hood and ligament are cut away and the nerve bundle is isolated.
The flap is partially attached physically while the surgeon attempts to join the nerve bundles.
During initial recovery, the neophallus is protected from contact with other tissues with a specially constructed dressing as to avoid blood supply complications.
After three months, urethroplasty (urethral extension) is performed.
The neophallus is dissected and a buccal (oral) mucosa graft inlaid into the created cavity and extended to the native urethra and joined to permanently allow urination while standing
A catheter is placed for several weeks to allow for proper healing
After another three to six months, a device that allows an erection can be inserted.
edit:
pi_131436032
Zo. Dat zou ik niet willen...
pi_131436175
Ik heb een foto gezien waar je bijna niks zag, maar ja, de een maakt mooiere littekens dan de ander.
Maar zo´n huid oprek optie is veel beter.

Het is altijd hoe dan ook niet dat ze even een penis er aan zetten, Seven. Het loont de moeite om goed research te doen.
  zondag 22 september 2013 @ 11:56:39 #120
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131436371
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef Seven. het volgende:
Hoe dan ook, wie weet hoe dit hele proces in Engeland in zijn werk gaat, zelfde als Nederland? Dus dan is het zoiets als gesprekken met genderteam, dan een jaar leven als man en dan hormonen en eventueel borsten verwijderen en een penis aan laten meten?
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar in Engeland heb je de NHS en die hebben volgens mij lokale genderteams op diverse plekken in Engeland. In het algemeen hoor ik niet zulke hele positieve dingen over de NHS en de Engelse genderteams, volgens mij gaan er in Engeland ook meer mensen privaat dan in Nederland (voor zover dat hier überhaupt kan) voor hun transitie. Het is daarom belangrijk dat je je heel goed voor laat lichten, en dat kan denk ik beter op Engelse transgender fora.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_131436625
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:56 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Ik weet niet precies hoe het werkt, maar in Engeland heb je de NHS en die hebben volgens mij lokale genderteams op diverse plekken in Engeland. In het algemeen hoor ik niet zulke hele positieve dingen over de NHS en de Engelse genderteams, volgens mij gaan er in Engeland ook meer mensen privaat dan in Nederland (voor zover dat hier überhaupt kan) voor hun transitie. Het is daarom belangrijk dat je je heel goed voor laat lichten, en dat kan denk ik beter op Engelse transgender fora.
Ik weet er niet zoveel van maar het team van de NHS in Londen staat wel bekend om haar goede meta's.
  zondag 22 september 2013 @ 12:30:07 #122
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131437326
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 12:05 schreef robinpunt het volgende:

[..]

Ik weet er niet zoveel van maar het team van de NHS in Londen staat wel bekend om haar goede meta's.
De negatieve verhalen die ik hoor gaan vooral over de starre manier waarop die genderteams nog met de standard of care zouden omgaan (schijnt ook erg te verschillen van team tot team). Het is in Engeland volgens mij ook niet ongebruikelijk dat chirurgen zowel voor een genderteam werken, maar daarnaast ook privaat een praktijk voeren, dus qua kwaliteit zou dat niet veel verschil moeten maken dan.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_131437428
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:37 schreef Alentejana het volgende:
Ja, was ik tegengekomen in de Queerty. En ook unaniem gekozen, he.

En eh, gewoon op de wiki wordt al de methode van zijkant borstkast genoemd (met de voordelen daarvan), maar daar geen foto´s.

http://en.wikipedia.org/wiki/Phalloplasty

[..]

edit:
[ afbeelding ]

http://www.med.muni.cz/biomedjournal/2008/2008-1.html
Hier heb je het hele artikel, met plaatjes van het eindresultaat en van de operatie zelf. Heel bloederig enzo :P. Deze twee linkjes dus:

Neophalloplasty with a Reinnervated Latissimus Dorsi Free Flap:
A Functional Study of a Novel Technique
Ranno R., Veselý J., Hý¸a P., Stupka I., Justan I., Dvoák Z., Monni N.,
Novák P., Ranno S.

An Objective Evaluation of the Contraction Power of a Neophallus
Reconstructed with Free Reinnervated LD in Female-to-Male Transsexuals
Ranno R., Hý¸a P., Veselý J., Dessy L.A., Kadaka Z.

[ Bericht 4% gewijzigd door Nezhi op 22-09-2013 12:57:23 ]
pi_131438112
quote:
2s.gif Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef Seven. het volgende:
Don't feed the troll..

Dean heeft nog steeds niks tegen zijn broertje gezegd. Ik begin me er echt aan te ergeren nu. Wat wonderer ook al zei: grow a pair.

Hoe dan ook, wie weet hoe dit hele proces in Engeland in zijn werk gaat, zelfde als Nederland? Dus dan is het zoiets als gesprekken met genderteam, dan een jaar leven als man en dan hormonen en eventueel borsten verwijderen en een penis aan laten meten?

Puur uit nieuwsgierigheid, ik kan me maar heel weinig voorstellen bij dat laatste. Misschien beter niet hier posten in verband met trolls, maar weet iemand een goeie link?

Ik weet niet hoever Dean zijn proces wil doorlopen, maar de hormonen wil hij sowieso. Gezellig, hij is nog volop aan het puberen, duurt dat dan weer 7 jaar? :P
Er wordt huid gebruikt van je voorarm, of heup, of zijkant van de borstkas + rug. Dit wordt "opgerold" en er wordt een penis van gevormd. Dit wordt later gevormd zodat het meer op het echte lijkt (bijv. het puntje wordt een beetje gevormd om de eikel te maken). De urinebuis wordt verlengd zodat je ook door de nieuwe penis kunt plassen. De clitoris wordt verplaatst maar dit is afhankelijk van iemands lichaam, soms zit deze erin, soms iets eronder. Sommige verplaatsen de zenuwen hiervan ook naar de nieuwe penis zodat je gevoel hebt.

ws niet in de goede volgorde maar dit is het zo ongeveer :P
pi_131439110
Dat is best een enorm litteken. Kan me goed voorstellen dat je zoiets meeweegt in de keuze voor een phalloplastiek.
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 11:06 schreef Alentejana het volgende:

Fixers dat is wel een bizar geval dan.
Vind ik niet eens zo zeer bizar. Het geeft vooral aan dat het 'altijd kunnen zien' niet opgaat.
pi_131443068
Nou ja, bij nader inzien idd misschien nog niet eens zo bizar, maar wel opmerkelijk.
En je kunt zeker niet altijd zien of iemand ooit iets anders in de broek had.
Ik vind het ook zo´n gezeik dat mensen denken dat elke vrouw met kort haar lesbiënne is of omgekeerd dat alle lesbiënnes kort haar hebben...
En alle homo´s een gebroken polsje en hoog stemmetje...
Als buitenstaanders mensen gaan labelen kan er een hoop mis gaan.
Persoon in overhemd:Man, vrouw, FtM of MtF?
pi_131444201
Laatst stond ik bij een balie en de medewerkster die me hielp zei gewoon 'meneer' tegen me. Toen zag ze m'n gegevens in de computer, m'n meisjesvoornaam enzo, en toen moest ik me opeens legitimeren omdat ze dacht dat ik iemand anders was. Nadat ik dus had aangetoond dat ik het wel degelijk was, snapte ze niet vanzelf dat ik transseksueel ben en vanaf toen zei ze opeens 'oh sorry, mevrouw'. Ik stond daar dus ongeschoren, in een herenoverhemd, herenspijkerbroek en nette herenschoenen. Dan denk ik bij mezelf, als ik een mevrouw moest voorstellen dan had ik toch echt wel wat beter mijn best gedaan om eruit te zien als een mevrouw.
pi_131444856
Inderdaad...
Maar zij dacht misschien "o wat erg als je er zo uitziet als vrouw...".

Maar het gaat wel verder dan a bad hair day. ;)
pi_131445112
Ja, ik had niet verwacht dat ik in minder dan een jaar zo passable zou zijn dat mensen niet meer geloven dat ik vrouw was, ik heb altijd problemen met legitimeren en instanties enzo waar ik in persoon moet verschijnen. Ik kreeg ook bijna mijn diploma niet mee. Maar als ik als man in een jurk bij die balie was gaan staan dan neem ik toch aan dat ze er vanaf begin af aan 'mevrouw' van hadden gemaakt want dan lijkt het mij vrij duidelijk wat ik voor moest stellen. Maar andersom werkt dat kennelijk niet zo. Misschien omdat er veel butch vrouwen zijn ofzo.
pi_131445229
Ja apart he, een jurk aan en je bent mevrouw, maar een broek aan is niet automatisch meneer.

Grappig genoeg zag ik een topic voorbij komen op een ander forum waarbij iemand blij was dat ze "transgender" kon invullen op een formulier. Iemand gaf aan dat het best handig is voor juist precies dat soort situaties die je nu noemt, zolang je papieren nog niet allemaal veranderd zijn, maar daar werden alleen bezwaren naar boven gebracht ...
  zondag 22 september 2013 @ 17:02:48 #131
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131446936
Vrij lastig om later stealth te gaan als je als transgender geregistreerd staat.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 22 september 2013 @ 17:19:06 #132
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131447578
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 16:16 schreef Alentejana het volgende:
Grappig genoeg zag ik een topic voorbij komen op een ander forum waarbij iemand blij was dat ze "transgender" kon invullen op een formulier. [..] maar daar werden alleen bezwaren naar boven gebracht ...
...niet zelden door personen, die zelf het probleem niet hebben en geen flauw benul hebben hoe personenadministratie in zijn werk gaat. :')

quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:02 schreef wonderer het volgende:
Vrij lastig om later stealth te gaan als je als transgender geregistreerd staat.
Zie het meer als een lapmiddel voor zolang je officiële gegevens nog niet in overeenstemming zijn met de werkelijkheid

-
Wat ons brengt bij het hoofdstuk: "Hoe overleef ik een weerbarstige GBA"

• Indien mogelijk: Voorzie je ID van een androgyne pasfoto. Op een of andere manier leidt het de aandacht op dat ene lettertje af.
• Voor instanties waar de GBA 'heilig' is: Helaas. suck it up :X
• Voor overige formulieren: De naam en het lettertje invullen, die bij je past. Dan bij 'op- of aanmerkingen' kort uitleggen hoe de vork in de steel zit.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zondag 22 september 2013 @ 17:22:53 #133
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131447707
Bij van die online formulieren waar je verplicht m of v moet invullen, stuur ik vaak een klachtmail dat ze net zo goed kunnen vragen "welke aanhef prefereert u" (want daarom willen ze het weten).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 22 september 2013 @ 17:50:32 #134
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131448814
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:22 schreef wonderer het volgende:
"welke aanhef prefereert u"
Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn; vooral als er ook een optie 'geen aanhef' bestaat. Maar het zal me niet verbazen als applicatiebouwers zo gender-binair denken, dat ze een boolean gebruiken voor het 'geslacht'-veld :+
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zondag 22 september 2013 @ 17:51:42 #135
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131448878
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:50 schreef kELAL het volgende:

[..]

Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn; vooral als er ook een optie 'geen aanhef' bestaat. Maar het zal me niet verbazen als applicatiebouwers zo gender-binair denken, dat ze een boolean gebruiken voor het 'geslacht'-veld :+
Van de paar keer dat iemand me ook echt antwoord heeft gegeven, was dat inderdaad de strekking. "Kan niet in verband met de programmatuur" :r
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  zondag 22 september 2013 @ 18:01:44 #136
296917 Abby79
Being myself!
pi_131449474
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:51 schreef wonderer het volgende:

[..]

Van de paar keer dat iemand me ook echt antwoord heeft gegeven, was dat inderdaad de strekking. "Kan niet in verband met de programmatuur" :r
Dat is onzin. De echte reden is dan "het is te duur de programmatuur te veranderen" (wat vaak amper wat kost, maar ze vinden het de moeite niet waard).

Overigens, als man in jurk/rok word je ook niet automatisch als 'mevrouw' aangesproken hoor, zeker als het systeem nog een M weergeeft.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  zondag 22 september 2013 @ 18:03:52 #137
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131449601


Man of vrouw? ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131449720
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 10:26 schreef robinpunt het volgende:
Ik vind het belachelijk hoor. In grote lijnen ging het zo:

theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen, je hebt meer operaties nodig om er goed uit te zien als transgender.
Mensen in dit topic: nee hoor, dat werkt zus en zo.
theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen, je hebt meer operaties nodig om er goed uit te zien als transgender.
Mensen in dit topic: nee hoor, dat werkt zus en zo.
theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen...
Enzovoorts.

Goed, Nezhi is nog een beetje aan het puberen maar verder vond ik het heel beschaafd.
Nee, het ging helemaal niet op die manier.

Maar ik begrijp dat je het zo wil zien hoor.
pi_131449835
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:03 schreef wonderer het volgende:
[ afbeelding ]

Man of vrouw? ;)
Vrouw.
  zondag 22 september 2013 @ 18:09:28 #140
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131449876
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  zondag 22 september 2013 @ 18:38:57 #141
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131451059
quote:
1s.gif Op zondag 22 september 2013 18:01 schreef Abby79 het volgende:
Dat is onzin. De echte reden is dan "het is te duur de programmatuur te veranderen" (wat vaak amper wat kost, maar ze vinden het de moeite niet waard).
Bij een 'clean' implementatie, misschien (kosten nihil).
Dat kan anders nog vies tegenvallen als de bedrijfsvoering draait op een allegaartje van pakketten van verschillende leveranciers, dat door ad-hoc 'lijm'-scripts aan elkaar hangt |:( ('t zal je verbazen bij hoeveel bedrijven het in de jaren zo is gegroeid)

--
Overigens word ik doorgaans heel correct behandeld, maar ik schijn dan ook best wel een 'don't mess with me'-uitstraling te hebben...
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131454071
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:09 schreef kELAL het volgende:
[ link | afbeelding ]
jezus hoe lang zit jij al op internet :P dit is zelfs voor mijn tijd...
pi_131456793
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 17:19 schreef kELAL het volgende:

[..]

...niet zelden door personen, die zelf het probleem niet hebben en geen flauw benul hebben hoe personenadministratie in zijn werk gaat. :')

De bezwaren kwamen van transgenders en genderqueers, die wilden dat er veel meer keuzes waren of een leeg vak bij "other" en dat je het zelf in kon vullen. Je kunt niet man, vrouw of transgender zijn want dan wordt je niet als mens gezien, en ik ben gewoon vrouw (of man) en dat vul ik gewoon in (wat ook kan, dus ik zie het probleem niet? Het is zuiver voor zolang je offficieel nog geen man of vrouw kunt invullen)
En hoe ze niet als freak gezien wilden worden.
En die cismensen hadden geen idee en moeten eens leren dat weet ik het wat, ging er fel aan toe.

Niemand, op 1 of 2 na, zag hoe het gewoon bepaalde lastige situaties kan voorkomen, dat het zuiver is voor het systeem zodat je iets passends boven brieven krijgt, etc. Het gaat niet om jou, of jou gevoelens of met wat je je identificeert, maar daar gingen zij dan eindeloos op door.
pi_131456866
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:08 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Vrouw.
En de persoon op de eerste foto van de pagina?
pi_131456953
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:00 schreef Alentejana het volgende:

[..]

En de persoon op de eerste foto van de pagina?
Welke? Die ik zelf had gepost?
pi_131458028
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:01 schreef theunderdog het volgende:

[..]

Welke? Die ik zelf had gepost?
Eerste foto van deze pagina.
Bovenin deze pagina. Foto van twee personen, een in overhemd. Daar gaat het om, man vrouw, transman, transvrouw...

Niet zichtbaar voor iedereen ofzo? :?

[ Bericht 43% gewijzigd door Alentejana op 22-09-2013 21:29:21 ]
  maandag 23 september 2013 @ 08:54:08 #147
296917 Abby79
Being myself!
pi_131469587
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 21:20 schreef Alentejana het volgende:

[..]

Eerste foto van deze pagina.
Bovenin deze pagina. Foto van twee personen, een in overhemd. Daar gaat het om, man vrouw, transman, transvrouw...

Niet zichtbaar voor iedereen ofzo? :?
Bij mij is de eerste foto van de pagina die met het litteken op de zij/rug. Niet iedereen heeft de standaard 25 posts per pagina ingesteld :). Je bedoeld de foto bij deze post. Die foto is (voor mij) gewoon te zien.

Maar ik ga niet gokken, want zeker met zo'n vraagstelling erbij gok ik dan toch altijd verkeerd, terwijl het me ook helemaal niet boeit.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131470348
O zit dat zo, dank je!
  maandag 23 september 2013 @ 10:22:10 #149
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131471403
Apparently we can't have nice things ;(

Transgender homecoming queen breaks

quote:
In a video posted on her YouTube account Saturday, Cassidy Lynn Campbell said that earning the title of homecoming queen was supposed to be "so monumental and memorable." But the "ignorant" and "negative" backlash that followed her win had turned a bright day dark.

"I'm always judged and I'm always looked down upon and I'm always made fun of," she said. "Sometimes, I wonder, is it even worth it?"
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_131473389
Tja, gewoon niet openstellen voor comments op youTube?

Het is nl niet exclusief voor haar dat er een regen van negatief commentaar komt, dat gebeurt nl op welk om het even onderwerp. Je wilt wat leuks laten zien en je wordt afgekraakt tot op het bot. Sommige mensen doen nl niks liever dan kritiek leveren, zien overal wat zwarts in ,of zijn gewoon jaloers (afgunstig eigenlijk) of zedepredikers.
Dat is de wereld waarin we leven. Daar merk je nu meer van omdat internet je wereld vergroot en je de grootste klootzakken ter aarde ook bereikt, terwijl je je in je eigen omgeving omringt met mensen die min of meer gelijkgestemd zijn.
Nooit persoonlijk aantrekken, het gaat niet om jou, het gaat niet om transgender zijn, het zijn gewoon mensen die het belangrijk vinden om ergens publiekelijk gal te spuwen. Het gaat over HEN.
pi_131473475
Weet iemand wat het psychologisch onderzoek inhoudt? Drie uur lang bij de VU.
  maandag 23 september 2013 @ 12:00:19 #152
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131474052
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:37 schreef Alentejana het volgende:
Het is nl niet exclusief voor haar dat er een regen van negatief commentaar komt, dat gebeurt nl op welk om het even onderwerp.
Sorry, maar ik vind dat altijd zo'n slechte vergelijking. Normaal gesproken krijgen meisjes geen regen aan kritiek en gescheld over zich heen als ze homecoming queen worden. Dat dat wel gebeurt bij transgenders is best iets waar je aandacht voor mag vragen en iets wat je niet af moet doen met 'ach, dat overkomt anderen ook'.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 23 september 2013 @ 12:03:38 #153
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131474126
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 11:39 schreef Nezhi het volgende:
Weet iemand wat het psychologisch onderzoek inhoudt? Drie uur lang bij de VU.
Volgens mij is dat alleen maar een kwestie van vragenlijstjes invullen achter een computer als ik het me goed herinner.

En je moest geloof ik een mannetje en een vrouwtje tekenen, maar weet niet of ze dat onzinnige onderzoek nog steeds doen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 23 september 2013 @ 12:40:46 #154
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131474993
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 19:59 schreef Nezhi het volgende:
jezus hoe lang zit jij al op internet :P dit is zelfs voor mijn tijd...
Ja jochie, opoe Ellen was al online toen een harde schijf van 260MB nog groot en een 28k8 modem nog snel was :P
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:03 schreef Joanne35 het volgende:
En je moest geloof ik een mannetje en een vrouwtje tekenen, maar weet niet of ze dat onzinnige onderzoek nog steeds doen.
Ja, da's om te zien of je geen onrealistisch beeld van mannen/vrouwen hebt. Dus hebben ze heel veel gehad aan mijn 'stick figures' :') (organische vormen overbrengen op een plat vlak lukt bij mij echt niet)
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131475097
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:00 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Sorry, maar ik vind dat altijd zo'n slechte vergelijking. Normaal gesproken krijgen meisjes geen regen aan kritiek en gescheld over zich heen als ze homecoming queen worden. Dat dat wel gebeurt bij transgenders is best iets waar je aandacht voor mag vragen en iets wat je niet af moet doen met 'ach, dat overkomt anderen ook'.
Nee , ik doe het niet af met anderen overkomt het ook, maar zeg "er zijn mensen die nu eenmaal kritiek willen leveren". Dat zegt wat over hen. Dat maakt niet dat jij minder waard bent ofzo. Dus je moet je dergelijke kritiek niet aantrekken.

Ik zeg niet dat je als transgender niet in een kwetsbare positie bent, want dat is gewoon een feit. Er is veel onbegrip en haat. En ja, dat kan niet vaak genoeg onder de aandacht gebracht, maar je noet wel goed kijken of het nu echt is omdat iemand transgender is of had het het een cisman
/vrouw ook overkomen en in dit geval is dat ja.

Andere home coming queens krijgen ook haatreacties ! Ik weet niet hoeveel filmpjes en bijbehorende commentaren hebt gezien?
Is een heel fenomeen, het haten van de homecomingqueen. Genoeg voor een hit:
Maar dan is het zuiver afgunst en kunnen ze niet hakken op transgenderschap.

Ze is geaccpteerd in haar groep, op haar school. Ze is unaniem gekozen dus de haat komt van debiele buitenstaanders.

Dat geeft aan dat er idd nog veel meer begrip gekweekt moet worden, maar het is niet zo dat elke transgender elk leuk moment altijd ontnomen wordt.
pi_131475153
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:40 schreef kELAL het volgende:

Ja, da's om te zien of je geen onrealistisch beeld van mannen/vrouwen hebt. Dus hebben ze heel veel gehad aan mijn 'stick figures' :') (organische vormen overbrengen op een plat vlak lukt bij mij echt niet)
Nou, ik kan heel goed tekenen maar zal echt niet veel anders neerzetten dan een stickvariant. Een krijgt dan een derde beentje, maar verder geen verschillen hoor.
  maandag 23 september 2013 @ 13:15:36 #157
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131475828
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:40 schreef kELAL het volgende:
Ja, da's om te zien of je geen onrealistisch beeld van mannen/vrouwen hebt. Dus hebben ze heel veel gehad aan mijn 'stick figures' (organische vormen overbrengen op een plat vlak lukt bij mij echt niet)
Ik dacht altijd dat het om de volgorde ging. Het verhaal circuleert al jaren op transfora dat ze kijken of je eerst het poppetje van je gewenste geslacht tekent en pas daarna dat wat je niet wil zijn.

quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:46 schreef Alentejana het volgende:

Andere home coming queens krijgen ook haatreacties !
En dat is dus echt niet te vergelijken, de achterliggende drijfveren en de schaal waarop het gebeurd zijn totaal anders. Transgenders krijgen niet zoveel drek over zich heen omdat er "altijd wel wat mensen zijn die wat te zeiken hebben", ze krijgen zoveel drek over zich heen omdat ze door een groot deel van de maatschappij nog steeds niet geaccepteerd worden en omdat mensen transgenders als een bedreiging van de heteronormativiteit zien.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 23 september 2013 @ 13:17:54 #158
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131475899
Ah, het gaat inderdaad om de volgorde waarin je de poppetjes tekent :P

quote:
On the DAP, the subject is asked to draw a whole person (Machover, 1949). Following this drawing, the subject is asked to draw a person of the opposite sex to the first figure drawn. The gender of the first figure drawn is recorded and taken as an indicator of gender identification. It has been shown that 80 to 90% of males (Fleming et al., 1979) draw a male figure first.
(bron)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_131476652
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:15 schreef Joanne35 het volgende:

En dat is dus echt niet te vergelijken, de achterliggende drijfveren en de schaal waarop het gebeurd zijn totaal anders. Transgenders krijgen niet zoveel drek over zich heen omdat er "altijd wel wat mensen zijn die wat te zeiken hebben", ze krijgen zoveel drek over zich heen omdat ze door een groot deel van de maatschappij nog steeds niet geaccepteerd worden en omdat mensen transgenders als een bedreiging van de heteronormativiteit zien.
Jij gebruikt de home coming queen als voorbeeld/aanleiding. En dat is nu net die altijd aangevallen worden, dus dat is heus niet minder als het een transgender is, ook al zijn de motieven wellicht anders, maar het blijft iets van jij hebt iets bereikt wat ik niet kan bereiken. Zelfs als je het hebt over je bent transgender dus je hebt er geen recht op ofzo.

Ik ontken, nogmaals, totaal niet het probleem dat we als transgenders ondervinden, maar de home coming queen is niet een goed voorbeeld. Dat staat nl echt los van transgender zijn. Dat is net zoiets als geweld onder voetbal supporters aan transgenderschap hangen.

Nogmaals, ik vind het prima om een en ander onder de aandacht te brengen, maar in dit specifieke geval heb ik deze gedachten er over.

Verder ben ik rasoptimist dus ik denk altijd maar dat er ook nog duizenden gewoon geinspireerd zijn geraakt en dat het weer een stapje is in meer zichtbaarheid.

Want een ander probleem is dat er verdomd weinig zichtbaar is in de media en dan blijven er natuurlijk makkelijker vooroordelen en onbegrip.
En dat erzo weinig zichtbaar is, komt weer omdat zo weinig trans personen hun gezicht willen laten zien omdat ze bang zijn dat ze er op aangekeken worden en zo is de cirkel weer rond.
  maandag 23 september 2013 @ 13:47:33 #160
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131476904
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:40 schreef Alentejana het volgende:
En dat erzo weinig zichtbaar is, komt weer omdat zo weinig trans personen hun gezicht willen laten zien omdat ze bang zijn dat ze er op aangekeken worden en zo is de cirkel weer rond.
Wel, daar heb ik ook nog wel een mening over. Ik hoop serieus dat de volgende transgender die gevraagd wordt om weer eens mee te werken aan een artikel of tv programma over transseksualiteit gewoon 'nee' zegt. Daar hebben we er al meer dan genoeg van gezien, het is iedere keer hetzelfde standaard verhaaltje, en het enige wat je er mee bereikt is dat transgenders als iets bijzonders gezien blijven worden.

Wat we wel nodig hebben zijn transgenders die om andere redenen dan hun transgender zijn in de media komen, bij wie die transgender achtergrond slechts bijzaak is. En gelukkig zien we langzaam op dat vlak ook dingen verbeteren. Want acceptatie komt pas als mensen merken dat transgenders gewoon deel uitmaken van de maatschappij, dat het ook gewoon die acteur of die sportman of dat buurmeisje van ze kan zijn.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  maandag 23 september 2013 @ 13:52:05 #161
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131477080
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:17 schreef Joanne35 het volgende:
Ah, het gaat inderdaad om de volgorde waarin je de poppetjes tekent :P
Ah, ok. Niet dat het veel uitmaakt met mijn stick figures ;)
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:48 schreef Alentejana het volgende:
Nou, ik kan heel goed tekenen maar zal echt niet veel anders neerzetten dan een stickvariant. Een krijgt dan een derde beentje, maar verder geen verschillen hoor.
Dat vind ik weer een zwaktebod; als je het kan, dan moet je het ook doen!
Bij mij zit 'ergens een draadje los', waardoor ik het platte vlak alleen via abstractie kan bereiken:
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  maandag 23 september 2013 @ 13:56:50 #162
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131477265
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:52 schreef kELAL het volgende:

Ah, ok. Niet dat het veel uitmaakt met mijn stick figures ;)
Ik heb ook gewoon stick figures getekend hoor. Ik wist van te voren al dat het toch alleen om de volgorde ging dus had ook geen zin om er veel tijd in te steken ;)

Daarom vind ik dat ze die test ook beter kunnen schrappen, het is echt een onzintest.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_131477338
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:52 schreef kELAL het volgende:

[..]

Ah, ok. Niet dat het veel uitmaakt met mijn stick figures ;)

[..]

Dat vind ik weer een zwaktebod; als je het kan, dan moet je het ook doen!
Bij mij zit 'ergens een draadje los', waardoor ik het platte vlak alleen via abstractie kan bereiken:
[ afbeelding ]
Ik vind het in een psychologisch onderzoek niet relevant om andere kwaliteiten te tonen.

Ik vind trouwens schitterend dat je alles plat maakt, kELAL!
pi_131477387
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:47 schreef Joanne35 het volgende:

[..]

Wel, daar heb ik ook nog wel een mening over. Ik hoop serieus dat de volgende transgender die gevraagd wordt om weer eens mee te werken aan een artikel of tv programma over transseksualiteit gewoon 'nee' zegt. Daar hebben we er al meer dan genoeg van gezien, het is iedere keer hetzelfde standaard verhaaltje, en het enige wat je er mee bereikt is dat transgenders als iets bijzonders gezien blijven worden.

Wat we wel nodig hebben zijn transgenders die om andere redenen dan hun transgender zijn in de media komen, bij wie die transgender achtergrond slechts bijzaak is. En gelukkig zien we langzaam op dat vlak ook dingen verbeteren. Want acceptatie komt pas als mensen merken dat transgenders gewoon deel uitmaken van de maatschappij, dat het ook gewoon die acteur of die sportman of dat buurmeisje van ze kan zijn.
Ik had het ook niet over programma´s over transgenders hoor, maar juist terloops.
  maandag 23 september 2013 @ 14:17:51 #165
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131478051
Nou ja, dan zijn we het eens :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_131481981
Ja.

Overigens was er laatst nog een top tien van de bekende transgenders van Hollywood gepulbliceerd, maar dan wel weer in de Queerty, niet gewoon op Yahoo ofzo (als ik het me goed herinner).
pi_131489717
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 13:17 schreef Joanne35 het volgende:
Ah, het gaat inderdaad om de volgorde waarin je de poppetjes tekent :P

[..]

(bron)
Oh zit het zo. Ik heb op de opdracht 'teken een mens' een unisex poppetje getekend. Nou ja, gekrabbeld. Ik kan niet eens binnen de lijntjes kleuren, mijn tekenkunsten zitten ook op het niveau van een zesjarige. Slechte fijne motoriek. :')

Onderzoekster: "Is het een man of een vrouw?"
Ik: "Euh... ehm... een man... denk ik."
Onderzoekster: "Dan wil ik dat je nu een vrouw tekent."
*Zelfde unisex poppetje tekent, maar dan met langer haar.*

Ik heb die vragenlijsten nog allemaal op papier gedaan. Een deel ook mondeling, dat waren vooral de psychiatrische vragen.
pi_131513678
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:03 schreef wonderer het volgende:


Man of vrouw? ;)
Dat is een lastige vraag... Ik doe een poging: ik denk dat dit persoon als vrouw geboren is, maar dat hij nu als man door het leven gaat. Ik heb eerlijk gezegd geen idee, maar wat ik wel zie is dat hij of zij een stel mooie ogen heeft.
pi_131513816
quote:
0s.gif Op zondag 22 september 2013 18:03 schreef wonderer het volgende:
[ afbeelding ]

Man of vrouw? ;)
Man :)

Ben je er ook weer, Xenzo.... :{
  zaterdag 28 september 2013 @ 10:16:53 #170
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_131640114
Na ongeveer twee jaar tobben, twijvelen en depressies heb ik me gisteren toch maar ingeschreven voor een screening bij het genderteam van de VU. Althans, ik ben de procedure tot inschrijving begonnen... Ik moet nog een verwijsbrief van de huisarts regelen en een machtiging tot het opvragen van mn medische dossiers onderteken zodra ze die met de post sturen.

Best eng, nu de bal een beetje gaat rollen. Ik hoop dat ik snel een intake kan krijgen.
pi_131640593
Oh, ik heb niet eens een verwijsbrief van de huisarts gehaald :D Moet dat?
  zaterdag 28 september 2013 @ 10:55:36 #172
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_131640638
Op de website stond van niet, maar aan de telefoon werd gezegd dat dat sinds kort wel nodig is.

[ Bericht 100% gewijzigd door Naidje op 28-09-2013 11:04:29 ]
  zaterdag 28 september 2013 @ 11:01:31 #173
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_131640714
Ik keek er eerlijk gezegd ook een beetje van op. Ik had gehoopt het zo stilletjes mogelijk te houden tot in ieder geval na de intake, maar nu zal ik het bij mn huisarts moeten voorleggen die ik al vanaf mn kindertijd ken. Voelt toch een beetje als gedwongen uit de kast komen.

Ik zal maar even door moeten bijten.
pi_131642179
Geen doorverwijzing van de huisarts nodig gehad. Wel heb ik toestemming moeten geven om mijn voorgeschiedenis op te vragen.
  zaterdag 28 september 2013 @ 15:23:01 #175
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131646053
quote:
0s.gif Op zaterdag 28 september 2013 10:16 schreef Naidje het volgende:
Ik moet nog een verwijsbrief van de huisarts regelen [..] aan de telefoon werd gezegd dat dat sinds kort wel nodig is.
Dat hoor ik dan ook voor 't eerst.
Nu weet ik dat de boel verzekering-technisch flink is aangepast; de genderteams hebben nu hun eigen reeks declaratiecodes gekregen, dus zal het wel een nieuwe eis van de verzekeraars zijn.
Leuk dat we weer een beetje serieuzer worden genomen, maar het wordt er zo niet laagdrempeliger op :N
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131650049
Vind ik niet heel raar. Dit is het enige specialisme waarvan ik heb gehoord dat je er zonder verwijsbrief terecht kon.
pi_131712215
Holy crap 10 vragenlijsten met 25-120 vragen elk!
Er zit nu ook een vragenlijst bij voor mensen die zich genderqueer voelen. Ik moest ook poppetjes tekenen, en een uur lang gesprek met een andere psycholoog.

En een 'maak de zin af'-opdracht, hahaha echt zo verschrikkelijk, ik moest het eerste opschrijven wat er in me op kwam maar er kwam bij mij alleen onzin uit.
  maandag 30 september 2013 @ 17:37:32 #178
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131713295
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 16:55 schreef Nezhi het volgende:
En een 'maak de zin af'-opdracht, hahaha echt zo verschrikkelijk, ik moest het eerste opschrijven wat er in me op kwam maar er kwam bij mij alleen onzin uit.
Ik kreeg bijna medelijden met degene die mijn ZAT heeft moeten beoordelen; mijn antwoorden hadden ook een hoog
:')-gehalte.

--
Iets anders: Gister viel het me opeens op dat m'n haargrens aan het verschuiven is (de goede kant op!).
Nu had ik al niet te klagen qua hoofdhaar, maar nu lijkt er op dat op die anderhalve cm2 per inham m'n haargroei bezig is aan een come-back*O*

Hormones - wat R U doin?
Hormones - stahp! keep up the good work!
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131713456
Ik schreef ergens bijna iets met 'hebben penguins knieën" maar besloot toch een andere gedachte die binnenschoot te gebruiken. Vier van mijn zinnen gaan over eten :D
  maandag 30 september 2013 @ 17:55:12 #180
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131713717
Als dat alles is :{ ........................................ ;)
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  maandag 30 september 2013 @ 18:04:22 #181
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131713975
Ben wel blij dat ik die shit nooit heb hoeven doen... :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  maandag 30 september 2013 @ 18:45:41 #182
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131715150
Oh, de test zelf heb ik met alle plezier gedaan. Alleen jammer dat het bij mij (door ziekte van de pyschologe) veel later plaatsvond dan gepland, waardoor alles 2 maanden vertraging opliep :(
ZJemptv twitterde op maandag 09-09-2013 om 05:18:28 Basically every single country's trans healthcare is fucked up and inefficient and inhumane in its own unique, horrifying way reageer retweet
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  maandag 30 september 2013 @ 18:48:51 #183
296917 Abby79
Being myself!
pi_131715249
Ik kan me echt niet herinneren dat ik bij die tests ook mensjes moest tekenen :P. En twee maanden vertraging door een zieke psychologe is wel veel zeg... maar ja, ik heb ook zo'n 3 maanden vertraging gehad door het skiongeluk van m'n chirurg (en eigenlijk zelfs zes maanden, ik had nog het geluk dat er iemand uitviel). Nu alleen zelf de komende week nog overleven ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131720150
quote:
0s.gif Op maandag 30 september 2013 18:48 schreef Abby79 het volgende:
.... Nu alleen zelf de komende week nog overleven ;).
Succes alvast! Die laatste loodjes -hoe zwaar ook- lukken vast wel met het vooruitzicht ;)
pi_131733520
Succes Abby! Ik heb over een paar weken een informatieavond over de operatie bij het VU.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 12:57:59 #187
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_131739038
Gatverdamme zeg. Wat een verschrikkelijke posts in die topic over de mislukte operatie. Dat zo'n intolerante mentaliteit nog bestaat blijft voor mij onbegrijpelijk.
pi_131739263
Dan heb je de FOK! Frontpage nog niet gezien als er iets is over transseksuelen :P
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 13:17:52 #189
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131739480
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 09:25 schreef Fixers het volgende:
Succes Abby! Ik heb over een paar weken een informatieavond over de operatie bij het VU.
Als alles goed gaat (en dat hopen we van harte, natuurlijk!), is Abby tegen die tijd weer thuis.

Tip om me op die infoavond te ontlopen: Ik heb altijd een eendje aan m'n tas hangen ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:57 schreef Naidje het volgende:
Dat zo'n intolerante mentaliteit nog bestaat blijft voor mij onbegrijpelijk.
Uit een recente enquete bleek dat 40% van de ondervraagden liever geen transsexuele buurman/vrouw willen hebben. Maar verder is Nederland een heel tolerant land :')
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 13:19:40 #190
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_131739526
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:07 schreef Nezhi het volgende:
Dan heb je de FOK! Frontpage nog niet gezien als er iets is over transseksuelen :P
Ja, ik probeer het liefste ook zoveel mogelijk weg te blijven uit de comments.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:22:11 #191
296917 Abby79
Being myself!
pi_131744784
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 13:17 schreef kELAL het volgende:
Uit een recente enquete bleek dat 40% van de ondervraagden liever geen transsexuele buurman/vrouw willen hebben. Maar verder is Nederland een heel tolerant land :')
Dat wordt vast alleen gezegd door mensen die geen transseksuelen kennen :). Ik kan me niet voorstellen dat mijn buren er problemen mee hebben.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:23:24 #192
296917 Abby79
Being myself!
pi_131744825
quote:
Ik denk dat ik, een week voor m'n operatie in België, maar niet op die link ga klikken ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:23:26 #193
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131744827
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:22 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Dat wordt vast alleen gezegd door mensen die geen transseksuelen kennen :). Ik kan me niet voorstellen dat mijn buren er problemen mee hebben.
Ik snap het probleem ook niet zo. Wat doet een transseksueel nou waar je last van kunt hebben als buur? :?

Volgens mij is het grootste probleem dat ze dan denken dat ze steeds zo'n omgebouwde vent moeten aanzien of zo.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 16:26:05 #194
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131744909
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:23 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik, een week voor m'n operatie in België, maar niet op die link ga klikken ;).
Gaat om FtM en ze zeggen er niet bij waarom het niet is gelukt. Ze laten het klinken alsof de operatie zelf de reden was, maar ik vermoed complicaties (afsterven bijvoorbeeld).
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:16:29 #195
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131746544
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:22 schreef Abby79 het volgende:
Dat wordt vast alleen gezegd door mensen die geen transseksuelen kennen :). Ik kan me niet voorstellen dat mijn buren er problemen mee hebben.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:23 schreef wonderer het volgende:
Ik snap het probleem ook niet zo. Wat doet een transseksueel nou waar je last van kunt hebben als buur? :?
Onbekend maakt onbemind? En natuurlijk indianenverhalen / eenzijdige berichtgeving.
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:26 schreef wonderer het volgende:
Gaat om FtM en ze zeggen er niet bij waarom het niet is gelukt. Ze laten het klinken alsof de operatie zelf de reden was, maar ik vermoed complicaties (afsterven bijvoorbeeld).
Als je ook andere bronnen raadpleegt dan het Algemeen transfoob Dagblad (die de starter van dat topic citeert), dan is jouw vermoeden niet uit de lucht gegrepen.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131746979
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 12:57 schreef Naidje het volgende:
Gatverdamme zeg. Wat een verschrikkelijke posts in die topic over de mislukte operatie. Dat zo'n intolerante mentaliteit nog bestaat blijft voor mij onbegrijpelijk.
Dat was ook de reden waarom ik het hier postte. Wel opvallend om te zien hoe mensen zo verschillend over een onderwerp kunnen denken. Zelf volg ik dit topic al best lang omdat ik het interessant vind om te lezen (terwijl ik verder niks met genderdysforie heb).

quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 16:23 schreef Abby79 het volgende:

[..]

Ik denk dat ik, een week voor m'n operatie in België, maar niet op die link ga klikken ;).
Succes in ieder geval!

Misschien had je het al verteld, maar waarom in België en niet in NL?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 17:29:38 #197
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131746993
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:16 schreef kELAL het volgende:

Als je ook andere bronnen raadpleegt dan het Algemeen transfoob Dagblad (die de starter van dat topic citeert), dan is jouw vermoeden niet uit de lucht gegrepen.
Ja, dat dacht ik dus al. Ik heb op een forum iemand gevolgd die hetzelfde had en die had er ECHT geen zin meer in.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 20:25:23 #198
296917 Abby79
Being myself!
pi_131753360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 17:29 schreef Gewas het volgende:
Misschien had je het al verteld, maar waarom in België en niet in NL?
Heel simpel, omdat toen ik begon de wachttijd in Gent veel korter was en qua reistijd het verschil vanuit Eindhoven nihiel was :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  woensdag 2 oktober 2013 @ 22:54:05 #199
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_131796462
Morgenochtend langs bij de huisarts voor m'n verwijsbrief. Toch best eng. Dit wordt de eerste keer dat ik dit met iemand buiten m'n vriendenkring ga bespreken.
pi_131797361
Succes Naidje! *O*
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:21:13 #201
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_131815779
Poeh! Nou het is gelukt hoor. *O*
Het was behoorlijk eng, maar ook fijn om het kwijt te kunnen bij iemand die er een wat objectievere kijk op heeft.

Ik zit trouwens sterk te overwegen om alvast met laser ontharing te beginnen. Ik weet dat ik het door de verzekering vergoed kan krijgen zodra ik een diagnose heb van het genderteam, maar dat kan nog erg lang duren. Tot die tijd is het met mijn zware baardgroei knap lastig om overtuigend als vrouw door het leven te gaan...
Aan de andere kant, misschien ben ik wat ongeduldig. Ik ben er niet zo welgesteld aan toe en de kosten kunnen aardig oplopen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 18:44:13 #202
296917 Abby79
Being myself!
pi_131816439
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:21 schreef Naidje het volgende:
Poeh! Nou het is gelukt hoor. *O*
Het was behoorlijk eng, maar ook fijn om het kwijt te kunnen bij iemand die er een wat objectievere kijk op heeft.
Een blik van buitenaf kan inderdaad wel eens helpen ja :). Mooi dat het goed is gegaan!
quote:
Ik zit trouwens sterk te overwegen om alvast met laser ontharing te beginnen. Ik weet dat ik het door de verzekering vergoed kan krijgen zodra ik een diagnose heb van het genderteam, maar dat kan nog erg lang duren. Tot die tijd is het met mijn zware baardgroei knap lastig om overtuigend als vrouw door het leven te gaan...
Er is heel veel te verbergen met de hulp van make-up :Y.
quote:
Aan de andere kant, misschien ben ik wat ongeduldig. Ik ben er niet zo welgesteld aan toe en de kosten kunnen aardig oplopen.
Dat ongeduldige leer je vanzelf af in dit traject ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:17:06 #203
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131822682
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:21 schreef Naidje het volgende:
Ik zit trouwens sterk te overwegen om alvast met laser ontharing te beginnen. [..] Tot die tijd is het met mijn zware baardgroei knap lastig om overtuigend als vrouw door het leven te gaan...

0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:44 schreef Abby79 het volgende:
Er is heel veel te verbergen met de hulp van make-up :Y.
Abby, ik weet niet hoe licht jouw baardgroei was, maar ik heb toch echt 3 behandelingen nodig gehad voordat m'n baardgroei voldoende uitgedund was om het fatsoenlijk camoufleerbaar te krijgen, zónder een 'clown- of plamuurgezicht' te krijgen. :(
Zware make-up draagt echt niet lekker :X (tenzij je Priscilla of Samantha heet en elke 5 minuten bijwerken jouw ding is)
Ik heb in de tijd dat ik op de wachtlijst stond 5 behandelingen uit eigen zak betaald (¤75/keer; vergelijken loont). Maar met de enorme boost in zelfvertrouwen vind ik dat dubbel en dwars waard!

TL;DR: Als je het geld kan missen - DOEN!
quote:
Dat ongeduldige leer je vanzelf af in dit traject ;).
Ik kan anders nog prima mijn geduld verliezen; voor mij is het VUmc de beste 'hands-on' assertiviteitscursus gebleken.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:34:48 #204
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_131823774
Hm, een paar maandjes geld sparen kan geen kwaad denk ik. Ik heb het er wel voor over als het betekend dat ik niet met 15 lagen foundation op mn gezicht hoef te lopen. Ik ben momenteel sowieso blut, dus het is niet alsof ik er nu al mee kan beginnen.

Sparen geblazen! :p
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:47:08 #205
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131824518
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 18:21 schreef Naidje het volgende:
Poeh! Nou het is gelukt hoor. *O*
Het was behoorlijk eng, maar ook fijn om het kwijt te kunnen bij iemand die er een wat objectievere kijk op heeft.

Ik zit trouwens sterk te overwegen om alvast met laser ontharing te beginnen. Ik weet dat ik het door de verzekering vergoed kan krijgen zodra ik een diagnose heb van het genderteam, maar dat kan nog erg lang duren. Tot die tijd is het met mijn zware baardgroei knap lastig om overtuigend als vrouw door het leven te gaan...
Aan de andere kant, misschien ben ik wat ongeduldig. Ik ben er niet zo welgesteld aan toe en de kosten kunnen aardig oplopen.
Ik las laatst ergens dat je met een mengsels van gemalen koffiebonen en baking soda ook permanent kon ontharen, misschien moet je daar es op googelen?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 oktober 2013 @ 21:57:56 #206
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_131824983
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:47 schreef wonderer het volgende:

[..]

Ik las laatst ergens dat je met een mengsels van gemalen koffiebonen en baking soda ook permanent kon ontharen, misschien moet je daar es op googelen?
Errrrmm... Daar geloof ik dus niks van. ;)
Ik denk dat, als dat soort huis-, tuin- en keukenmiddeltjes echt werkten, er allang een betaalbare creme-variant bij de Etos zou liggen.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:05:35 #207
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131825336
http://pinstrosity.blogsp(...)for-hair-growth.html

Ik zal in het vervolg eerst zelf googelen voor ik zoiets zeg :')
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 3 oktober 2013 @ 22:15:34 #208
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131825818
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:05 schreef wonderer het volgende:
Ik zal in het vervolg eerst zelf googelen voor ik zoiets zeg :')
Ik wou al bijna een opmerking maken van "blokkeren ze in Duitsland nu ook al mythe-ontkrachtende sites?" ;)
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131827808
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:05 schreef wonderer het volgende:
http://pinstrosity.blogsp(...)for-hair-growth.html

Ik zal in het vervolg eerst zelf googelen voor ik zoiets zeg :')
Er bestaat ook shampoo met cafeďne erin, dat schijnt ook te werken zegt men.
  donderdag 3 oktober 2013 @ 23:58:55 #210
296917 Abby79
Being myself!
pi_131830700
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:54 schreef Xenzo het volgende:
Er bestaat ook shampoo met cafeďne erin, dat schijnt ook te werken zegt men.
Die bestaan toch juist om je haar te behouden?!
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131831269
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:05 schreef wonderer het volgende:
http://pinstrosity.blogsp(...)for-hair-growth.html

Ik zal in het vervolg eerst zelf googelen voor ik zoiets zeg :')
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:54 schreef Xenzo het volgende:
Er bestaat ook shampoo met cafeďne erin, dat schijnt ook te werken zegt men.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:58 schreef Abby79 het volgende:
Die bestaan toch juist om je haar te behouden?!
Ik heb geen idee, maar weet wel dat het bestaat.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 00:18:32 #212
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_131831288
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:17 schreef kELAL het volgende:
Ik heb in de tijd dat ik op de wachtlijst stond 5 behandelingen uit eigen zak betaald (¤75/keer; vergelijken loont). Maar met de enorme boost in zelfvertrouwen vind ik dat dubbel en dwars waard!

TL;DR: Als je het geld kan missen - DOEN!
Waar was dat? Bij Amsterdam in de buurt toevalling? Ik heb hier tot nu toe niks onder de ¤125/keer gevonden namenlijk. Die 50 euro scheelt toch best wel wat voor een arme student.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 00:28:01 #213
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131831585
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 00:18 schreef Naidje het volgende:
Waar was dat? Bij Amsterdam in de buurt toevalling?
Nee, Rotterdam. En ik heb geen idee waar ze nu zitten en of ze niet met hun prijs omhoog zijn gegaan.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131832450
Ik heb een aantal sessies met een Lightsheer laser gehad:

http://sidal.nl/nl/

Rotterdam en Den haag.

Prijzen zijn heel acceptabel en ze bezuinigen niet op het aantal flitsen ....
pi_131834127
¤ 75 is niet duur. Ik, nou ja de verzekering, betaal 150 voor de eerste vier sessies, en daarna 127,50. Ik heb ook bedragen van ruim boven de tweehonderd euro horen noemen.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:02:39 #216
296917 Abby79
Being myself!
pi_131834912
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 21:17 schreef kELAL het volgende:

[..]

Abby, ik weet niet hoe licht jouw baardgroei was, maar ik heb toch echt 3 behandelingen nodig gehad voordat m'n baardgroei voldoende uitgedund was om het fatsoenlijk camoufleerbaar te krijgen, zónder een 'clown- of plamuurgezicht' te krijgen. :(
Mijn baardgroei was echt niet licht te noemen hoor. Zeker omdat het ontzettend donker was (en deels nog steeds is). Je moet je ook bedenken: je ziet zelf meer dan anderen. Als ik in de spiegel kijk 's ochtends zie ik een veel te donkere bovenlip bijvoorbeeld, terwijl het andere mensen totaal niet (meer) opvalt.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 00:17 schreef Xenzo het volgende:
Ik heb geen idee, maar weet wel dat het bestaat.
Ik vraag me af en toe wel af hoe jouw logica werkt... Naidje en Wonderer hadden het over het ontharen van het gezicht, waarna W. al meteen een linkje vind dat inderdaad bewijst dat de koffiebonen/baking soda manier onzin is. Het artikel verteld verder dat cafeďne juist werkt om haar steviger te maken/langer te laten worden of zoiets en dan kom jij met je opmerking over "Er bestaat ook shampoo met cafeďne.". Wat mij betreft had daar net zo goed kunnen staan "Er bestaan ook gebouwen van baksteen en hout." of "Er zitten stukjes rookworst in de erwtensoep van Unox.". Beide hebben evenveel betrekking op de gezichtsontharing van Naidje als jouw opmerking...

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 07:42 schreef Fixers het volgende:
¤ 75 is niet duur. Ik, nou ja de verzekering, betaal 150 voor de eerste vier sessies, en daarna 127,50. Ik heb ook bedragen van ruim boven de tweehonderd euro horen noemen.
Bij mij ging de prijs omhoog toen het bedrijf wist dat het vergoed ging worden, ook een leuke :X.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131835180
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:05 schreef wonderer het volgende:
http://pinstrosity.blogsp(...)for-hair-growth.html

Ik zal in het vervolg eerst zelf googelen voor ik zoiets zeg :')
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:54 schreef Xenzo het volgende:
Er bestaat ook shampoo met cafeďne erin, dat schijnt ook te werken zegt men.
quote:
1s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 23:58 schreef Abby79 het volgende:
Die bestaan toch juist om je haar te behouden?!
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 00:17 schreef Xenzo het volgende:
Ik heb geen idee, maar weet wel dat het bestaat.
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:02 schreef Abby79 het volgende:
Ik vraag me af en toe wel af hoe jouw logica werkt... Naidje en Wonderer hadden het over het ontharen van het gezicht, waarna W. al meteen een linkje vind dat inderdaad bewijst dat de koffiebonen/baking soda manier onzin is. Het artikel verteld verder dat cafeďne juist werkt om haar steviger te maken/langer te laten worden of zoiets en dan kom jij met je opmerking over "Er bestaat ook shampoo met cafeďne.". Wat mij betreft had daar net zo goed kunnen staan "Er bestaan ook gebouwen van baksteen en hout." of "Er zitten stukjes rookworst in de erwtensoep van Unox.". Beide hebben evenveel betrekking op de gezichtsontharing van Naidje als jouw opmerking...
In dat artikel was te zien dat er vermalen koffiebonen op het gezicht gesmeerd werd. Ik weet dat er shampoo bestaat waar ook cafeďne in verwerkt zit. Ik vraag me af of cafeďne invloed heeft op haargroei, maar in alle eerlijkheid denk ik niet dat het invloed heeft op haargroei. Immers, als dat wél het geval is dan zouden mensen die vaak cafeďne producten tot zich nemen veel haargroei moeten hebben dan mensen die dat niet doen, dat was/is mijn logica van denken.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 10:01:50 #218
296917 Abby79
Being myself!
pi_131835918
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:23 schreef Xenzo het volgende:
In dat artikel was te zien dat er vermalen koffiebonen op het gezicht gesmeerd werd. Ik weet dat er shampoo bestaat waar ook cafeďne in verwerkt zit. Ik vraag me af of cafeďne invloed heeft op haargroei, maar in alle eerlijkheid denk ik niet dat het invloed heeft op haargroei. Immers, als dat wél het geval is dan zouden mensen die vaak cafeďne producten tot zich nemen veel haargroei moeten hebben dan mensen die dat niet doen, dat was/is mijn logica van denken.
Met andere woorden: het was inderdaad een compleet nutteloze opmerking met betrekking tot het verhaal ;).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_131836164
_O- :')
pi_131836581
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:01 schreef Abby79 het volgende:
Met andere woorden: het was inderdaad een compleet nutteloze opmerking met betrekking tot het verhaal ;).
Hahaha, lol. Maar goed, het is sowieso nutteloos om cafeďne producten te gebruiken voor wel of geen haargroei.
pi_131838861
Je kunt natuurlijk ook denken aan ontkleuren, dan zie je het in elk geval minder.
Ik ben trouwens biologisch vrouw (hoewel ik door pco een gestoorde hormoonhuishouding heb), maar heb wel degelijk haargroei in mijn gezicht. Gelukkig blond, dus je ziet het alleen als je er met je neus bovenop zit.

Een snor is trouwens redelijk typisch voor vrouwen hier in het zuiden en die waxen ze gewoon, misschien is dat een idee? Dat blijft redelijk lang weg.
pi_131839361
Volgens mij was de shampoo bedoelt voor trans vrouwen die langer haar willen hebben. Hoofdhaar dus :P ik hoor wel van mensen die het lastig vinden om 'gezond' langer haar te houden, dus dan werkt het een beetje.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:27:10 #223
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131839547
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:00 schreef Alentejana het volgende:
Een snor is trouwens redelijk typisch voor vrouwen hier in het zuiden en die waxen ze gewoon, misschien is dat een idee? Dat blijft redelijk lang weg.
Ik heb nog niet zo lang baardhaar en ik moet er nu al ECHT niet aan denken dat te moeten waxen.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:29:53 #224
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131839605
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:02 schreef Abby79 het volgende:
Mijn baardgroei was echt niet licht te noemen hoor. Zeker omdat het ontzettend donker was (en deels nog steeds is). Je moet je ook bedenken: je ziet zelf meer dan anderen. Als ik in de spiegel kijk 's ochtends zie ik een veel te donkere bovenlip bijvoorbeeld, terwijl het andere mensen totaal niet (meer) opvalt.
Goed... Dan ben ik misschien op dat gebied iets te ijdel en heb ik een te kritische vriendenkring ;)
Ik kan me de week na* de eerste behandeling nog goed herinneren; ik heb in die paar weken meer in de spiegel gekeken dan alle jaren voordien bij elkaar opgeteld (euh.. misschien moet ik maar het 'misschien' schrappen) :s)

* in de eerste week na een behandeling merk je, op huidirritatie na, nog niets; in de weken daarna beginnen haren uit te vallen
quote:
Bij mij ging de prijs omhoog toen het bedrijf wist dat het vergoed ging worden, ook een leuke :X.
Ah, de bekende 'tankpas-mentaliteit'
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 01:14 schreef Onderweg het volgende:
[..] en ze bezuinigen niet op het aantal flitsen ....
Of je gaat juist bezuinigen op het aantal flitsen: Zo heeft o.a. Hony Treatment in Diemen een concept waarbij je per flits betaalt; "Doe mij maar voor ¤20 aan flitsen" (wel IPL i.p.v. laser :{ ). Waarschijnlijk over het totale traject gerekend niet het goedkoopst, maar je hebt wel direct beetje bij beetje resultaat.
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131839882
Misschien ook wel een klein beetje relevant/interessant hier:

http://www.volkskrant.nl/(...)seksismemuseum.dhtml

Als je ziet hoe gender opgedrongen wordt vanaf dag 1.

De 'Doctor in Training' vs 'Nurse in Training' shirts vond ik ook, als 'wetenschapper in training' erg sneu.
Ja doei.
pi_131840239
Mja, het is wel al eeuwen oud. En is het echt de schuld van Bart Smit dat speelgoedfabrikanten die troep maken? Meh. Dit had je 40 jaar geleden ook. Ouders hebben nog wel altijd de vrijheid om zelf naar de andere kant te lopen om jongens+meisjes dingen te kopen voor hun kind.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 12:57:39 #227
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131840378
Precies. Sexisme is van alle tijden, net zoals kinderen die zich daar niets van hebben aangetrokken:
frederiquespigt twitterde op vrijdag 04-10-2013 om 00:04:45 Van mijn oma kreeg ik ooit een pop met vlechten, die haatte ik echt en ik was er ook een beetje bang voor #penw reageer retweet
frederiquespigt twitterde op vrijdag 04-10-2013 om 00:06:10 Mecano dat was het helemaal en mijn microscoop #penw reageer retweet
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131840491
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:54 schreef Nezhi het volgende:
Mja, het is wel al eeuwen oud. En is het echt de schuld van Bart Smit dat speelgoedfabrikanten die troep maken? Meh. Dit had je 40 jaar geleden ook. Ouders hebben nog wel altijd de vrijheid om zelf naar de andere kant te lopen om jongens+meisjes dingen te kopen voor hun kind.
Dat het eeuwen oud is zegt niet dat het in een wereld waar men de mond vol heeft van positieve discriminatie in het voordeel van de vrouwen (meer vrouwen aan de top!) nog wel wat vreemd is. In sollicitatieprocedures vrouwen de voorkeur geven, maar tegelijk er van klein af aan nog inrammen dat mannen dokter en vrouwen zuster worden, die tegenstrijdigheid had je 40 jaar geleden nog niet ;)
Ja doei.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:04:57 #229
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131840636
Hypocrisie is ook van alle tijden :')
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131840666
Tsja, zo kun je natuurlijk alles wel afdoen als niet nieuwswaardig.
Ja doei.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:10:50 #231
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131840826
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:54 schreef Nezhi het volgende:
Mja, het is wel al eeuwen oud.
Dat is niet helemaal waar, de starre scheiding tussen de seksen is vrij recent en is ook nog eens aan veranderingen onderhevig. Honderd jaar geleden was roze een echte mannenkleur om maar even wat te noemen.



Zo liepen jongetjes er dus vroeger bij, bij kinderen onder de zes werden jurkjes als gender-neutraal gezien. Dit is trouwens president Franklin Delano Roosevelt :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_131840907
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:54 schreef Nezhi het volgende:
Mja, het is wel al eeuwen oud. En is het echt de schuld van Bart Smit dat speelgoedfabrikanten die troep maken? Meh. Dit had je 40 jaar geleden ook. Ouders hebben nog wel altijd de vrijheid om zelf naar de andere kant te lopen om jongens+meisjes dingen te kopen voor hun kind.
Ja die keus heb je. Maar dan is het alsnog allemaal roze.
En dat vind ik echt verschrikkelijk om te zien.
De hamer en timmer setjes zijn in "jongenskleuren" en de meisjes haar borstel en fohn set is roze.

Ja ik kan het kopen en dat doe ik ook maar moet het dan allemaal roze en blauw zijn.

Doe het eens in het geel met paars of groen en oranje. :+
Heel veel mensen hebben wel moeite met roze speelgoed en echt andere opties zijn er vaak niet.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:18:25 #233
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131841068
Trouwens nog een interessant artikel hierover: When did girls start wearing pink? :)
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 13:49:59 #234
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131842232
quote:
zijn er ook een heleboel jongensachtige meisjes en meisjesachtige jongens die dat niet doen.
What the fuck? Dat ze het uit haar pen krijgt, zeg. Ze bevestigt alleen maar wat ze erboven schrijft: als je als meisje geen sexy huismoeder wilt worden, ben je dus een JONGENSACHTIG meisje? Niet een gewoon meisje?
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:05:53 #235
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131842798
quote:
99s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, zo kun je natuurlijk alles wel afdoen als niet nieuwswaardig.
90% van het 'nieuws' is niet nieuwswaardig (vrij naar Sturgeon's Law)
quote:
Today’s color dictate wasn’t established until the 1940s, as a result of Americans’ preferences as interpreted by manufacturers and retailers.
quote:
2s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:13 schreef Pvoesss het volgende:
Ja die keus heb je. Maar dan is het alsnog allemaal roze.
En dat vind ik echt verschrikkelijk om te zien.

Ja ik kan het kopen en dat doe ik ook maar moet het dan allemaal roze en blauw zijn.
Doe het eens in het geel met paars of groen en oranje. :+
Heel veel mensen hebben wel moeite met roze speelgoed en echt andere opties zijn er vaak niet.
Het is dus de schuld van paarse broeken!!!11!!!EINZ!!! Die maken alles kapodtstuk!!! (oh, wacht. ik zit hier niet bij GeenStijl :') )
quote:
De hamer en timmer setjes zijn in "jongenskleuren" en de meisjes haar borstel en fohn set is roze.
Er is ook roze gereedschap te koop :') |:(
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 13:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
What the fuck? Dat ze het uit haar pen krijgt, zeg. Ze bevestigt alleen maar wat ze erboven schrijft:
"The knowledge that you're a hypocrite is what distinguishes you from one"
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:19:54 #236
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_131843284
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:00 schreef Alentejana het volgende:
Je kunt natuurlijk ook denken aan ontkleuren, dan zie je het in elk geval minder.
Haha, daar heb ik aan gedacht voor m'n lichaamshaar, maar op m'n gezicht wordt dat dus echt een duidelijke blonde baard. :)
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:26:47 #237
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131843493
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:05 schreef kELAL het volgende:

[..]

"The knowledge that you're a hypocrite is what distinguishes you from one"
Ik heb haar met een mailtje maar even geholpen geen hypocriet meer te zijn dan ;)
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131843583
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:05 schreef kELAL het volgende:

Er is ook roze gereedschap te koop :') |:(

Ja soms wel en soms ook jaren niet.
Het is moeilijk om dingen in verschillende kleuren te vinden.
Wat zal je leven gezellig zijn zo bitter als dat je doet. :r

Imho zouden dingen echt wat meer genderneutraal moeten zijn :Y
pi_131843616
Ik vind het kwalijk dat de folder van Bart Smit huishoudelijke taken als meisjesdingen neerzet, maar verder heb ik geen problemen met blauw jongensspeelgoed en roze meisjesspeelgoed. Volgens mij voelen de meeste kinderen zich gewoon een jongen of meisje i.p.v. queer of wat dan ook en houdt de keuze voor speelgoed wel degelijk verband met genderbeleving en -uiting. Ik en mijn broer hadden blauw jongensspeelgoed, mijn zus roze meisjesspeelgoed. Dus ik kan me best voorstellen dat speelgoedwinkels hier op inspelen.

Asha ten Broeke is wel een beetje vaag, spreekt zichzelf altijd tegen, ik kan er meestal geen touw aan vastknopen.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 14:49:38 #240
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_131844194
Kom net dit tegen op de website van NRC.
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)en-knaap-met-v-hals/

Heb nog nooit zoveel onzin bij mekaar gezien. :r
pi_131844745
Ach dat die agressieve wijven geen vent kunnen vinden kun je natuurlijk makkelijk afschuiven op van alles en nog wat, maar het blijft gewoon dat ze zelf gewoon niet aantrekkelijk zijn en dan heb ik het niet over het uiterlijk. Ik heb zo´n tantezegster. Op en top feministe en carričre vrouw, kijkt op iedereen neer, heeft nu wat met een getrouwde vent. Beetje de kruimeltjes, in mijn ogen. Een echte relatie krijgt volgens mij echt nooit met haar attitude. Eitjes in laten vriezen want nageslacht moet er wel ooit komen als ze in de veertig is ofzo.
Wat willen ze nu eigenlijk???


@Naidje Toch lijken me blonde stoppels makkelijker te camoufleren dan donkere?

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:27 schreef wonderer het volgende:

Ik heb nog niet zo lang baardhaar en ik moet er nu al ECHT niet aan denken dat te moeten waxen.
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. })
Ik had het trouwens over de snor. Voor de baard had ik ontkleuren bedacht, maar blijkbaar is dat niet voldoende.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:11:45 #242
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_131844843
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 14:30 schreef robinpunt het volgende:
Volgens mij voelen de meeste kinderen zich gewoon een jongen of meisje i.p.v. queer of wat dan ook en houdt de keuze voor speelgoed wel degelijk verband met genderbeleving en -uiting. Ik en mijn broer hadden blauw jongensspeelgoed, mijn zus roze meisjesspeelgoed.
Ook al zijn veel gendervoorkeuren misschien aangeboren, dan nog is het verstandig om het beeld dat meisjes altijd roze willen en jongens altijd blauw te bestrijden. Dat biedt kinderen die afwijken van de gendernormen namelijk veel meer ruimte om zichzelf te zijn. Juist daarom is het wel goed als speelgoedzaken wat bewuster hierover nadenken en hun assortiment en folders hier op aanpassen.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_131844875
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:11 schreef Joanne35 het volgende:

Ook al zijn veel gendervoorkeuren misschien aangeboren, dan nog is het verstandig om het beeld dat meisjes altijd roze willen en jongens altijd blauw te bestrijden. Dat biedt kinderen die afwijken van de gendernormen namelijk veel meer ruimte om zichzelf te zijn. Juist daarom is het wel goed als speelgoedzaken wat bewuster hierover nadenken en hun assortiment en folders hier op aanpassen.
Precies!
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:30:25 #244
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131845391
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:09 schreef Alentejana het volgende:
Toch lijken me blonde stoppels makkelijker te camoufleren dan donkere?
Je blijft ze voelen :(
En ontkleurd is het veel moeilijker (dan wel niet onmogelijk) weg te laseren. Dan kan je het beter in 1 keer goed doen!
quote:
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden. })
Ik had het trouwens over de snor.
Nooit een mannensnor van dichtbij gezien :?
Dat is juist het zwaarst behaarde deel (en 10x meer pijnlijk bij het laseren, dan de rest van het gezicht)
Ik zou zeggen: pak een epileerpincet en trek er een neushaar uit. Dat is peanuts vergeleken met het uittrekken van een mannelijke snorhaar!

[ Bericht 0% gewijzigd door kELAL op 04-10-2013 15:38:39 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_131845828
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:30 schreef kELAL het volgende:

[..]

Je blijft ze voelen :(
En ontkleurd is het veel moeilijker (dan wel niet onmogelijk) weg te laseren. Dan kan je het beter in 1 keer goed doen!

[..]

Nooit een mannensnor van dichtbij gezien :?
Dat is juist het zwaarst behaarde deel (en 10x meer pijnlijk bij het laseren, dan de rest van het gezicht)
Ik zou zeggen: pak een epileerpincet en trek er 3 neusharen uit. Dat is peanuts vergeleken met het uittrekken van een mannelijke snorhaar!
Daar zit ik persoonlijk niet mee, neusharen uittrekken.

Maar ik heb natuurlijk geen idee van andermans haar, ik roep ook maar wat me iets lijkt zolang je geen laseren kunt doen. Want dat is natuurlijk wel de beste oplossing.

Ik heb nog nooit stoppels geteld, dus neem me niet kwalijk.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 16:17:01 #246
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_131846935
Sowieso is vrouwelijk gezichtshaar anders dan mannelijk gezichtshaar, OOK als vrouwen zwaarbehaard zijn. Ander type haar.

Mijn snor blijft trouwens nog steeds behoorlijk achter :(

"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_131849022
Hahaha de Speld


quote:
Bart Smit past folder aan na kritiek

Door Dirk-Jan Hoek • vrijdag 4 oktober 2013

Na aanhoudende kritiek heeft speelgoedwinkel Bart Smit een aangepaste versie van haar beruchte folder uitgebracht. In een verklaring laat het bedrijf weten: “Ook wij zijn een modern bedrijf. We zullen in de toekomst extra waakzaam zijn om provocerende uitingen te voorkomen.”
pi_131852449
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 16:17 schreef wonderer het volgende:
Mijn snor blijft trouwens nog steeds behoorlijk achter :(


Ik weet niet wat er "mis" is met uw snor, maar op de foto ziet het er netjes en normaal uit.
  maandag 7 oktober 2013 @ 12:04:01 #249
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_131931927
Hoor de sirenes eens loeien voor Abby! (niet dat ze dat nu in Gent kan horen ;) )
Nou meid, toi toi toi en dat alles helemaal goed gaat!
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:18:00 #250
412834 Naidje
Butterfly princess~
pi_132049703
Jaaaaa!!
Vandaag een telefoontje van het VUMC gekregen. Ik kan daar maandag over een week al terecht voor een screening! Ik had eigenlijk verwacht dat het nog maanden zou duren, dus ik ben aangenaam verrast. Ik weet nog niet zo goed wat ik van zo'n eerste gesprek moet verwachten, maar ik ben erg benieuwd.
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:21:08 #251
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132049856
Screening is volgens mij wel vrij snel, maar daarna komt de echte diagnostische fase en ik geloof dat dat echt keilang duurt.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
  donderdag 10 oktober 2013 @ 21:40:29 #252
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_132050798
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:18 schreef Naidje het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik van zo'n eerste gesprek moet verwachten
Wat vragenlijsten invullen, een kort gesprek met een psycholoog en een "U hoort nog van ons". Meer niet.
edit: En reken ook op een paar 'provocerende' vragen, zoals: "Weet je zeker dat je niet gewoon een travestiet bent?"
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:21 schreef wonderer het volgende:
Screening is volgens mij wel vrij snel, maar daarna komt de echte diagnostische fase en ik geloof dat dat echt keilang duurt.
De diagnostische fase is zó om, het is de wachttijd tot je aan de beurt bent dat zo gigantisch lang duurt dat je er horendol van wordt [/mierenneuk]. TIP: Zoek ondersteunende psychologische hulp om de wachttijd te overleven.

[ Bericht 4% gewijzigd door kELAL op 11-10-2013 18:40:49 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_132068393
Dat was weer de driemaandelijkse checkup. Over een maand heb ik gewoon een afspraak bij de plastisch chirurg! Hebben we al iets gehoord van Abby?

Mijn advies voor het overleven van de wachttijd: leef, ga niet zitten wachten.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 18:17:59 #254
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_132074956
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:27 schreef Fixers het volgende:
Mijn advies voor het overleven van de wachttijd: leef, ga niet zitten wachten.
Die luxe moet je dan wel hebben; als je leven compeet in de soep moet lopen voordat je 'het licht ziet', heb je daar weinig aan.
Een voordeel van de wachttijd invullen met therapeutische gesprekken, is dat je voor jezelf alles al op een rijtje hebt zodra je aan de beurt bij het VUmc bent.

[ Bericht 0% gewijzigd door kELAL op 11-10-2013 18:27:17 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_132082168
Als je leven compleet in de soep loopt tijdens de wachttijd werk daar dan aan. Ga niet zitten afwachten tot je in de diagnose zit of er al doorheen bent. Ik denk bij dit soort dingen altijd aan een uitspraak van John Lennon: "Life is what happens when you're busy making other plans."

Wat ik dus wil zeggen: het leven begint niet ná de wachtlijst, het leven is nu. Ga niet de boot afhouden tot na een transitie, dat is weggegooide tijd. Waarmee ik overigens niet wil zegeen dat je moet forceren of jezelf voorbij lopen.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 23:56:01 #256
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_132089062
Ten eerste. Dit:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 18:17 schreef kELAL het volgende:
als je leven compeet in de soep moet lopen voordat je 'het licht ziet'
is iets anders dan:
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 21:27 schreef Fixers het volgende:
Als je leven compleet in de soep loopt tijdens de wachttijd
[/mierenneuk] (iets met begrijpend lezen...)

quote:
Als je leven compleet in de soep loopt [..] werk daar dan aan. Ga niet zitten afwachten tot je in de diagnose zit of er al doorheen bent.
Dan moet daar wel een basis voor zijn. Trekken aan het dode paard dat je 'oude' gelachtsrol heet, heeft weinig zin.

Of anders gezegd: Niet iedereen heeft de luxe om een doorstart te kunnen maken. Die kunnen na de crash pas weer opstijgen zodra ze een ander vliegtuig hebben (lees: geslachtsrolwisseling).
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_132089259
Als je gaat miereneuken moet je niet je post editten nadat erop is gereageerd. }:| Het ging over het doorkomen van de wachttijd tussen de eerste screening en het begin van de diagnose.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 00:17:02 #258
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_132089699
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 00:02 schreef Fixers het volgende:
Het ging over het doorkomen van de wachttijd tussen de eerste screening en het begin van de diagnose.
Wat soms niet meer is dan puur overleven. Domweg omdat fundament om op huidige voet door te leven compleet is weggevallen - wederopbouw pas weer mogelijk is zodra er een nieuw fundament is. Tot die tijd valt er weinig te bouwen zonder jezelf te forceren of jezelf voorbij te lopen.

(Wat overigens niet betekent dat ik alleen maar op m'n handen heb gezeten; ik was ruim 5 maanden 'om' toen ik voor het eerst een endocrinoloog te zien kreeg)

[ Bericht 5% gewijzigd door kELAL op 12-10-2013 00:30:12 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_132093106
Niet alle transen zitten met een klinische depressie en een shitload aan antidepressiva thuis met de een of andere uitkering. Dat jij daarvan uit gaat kan ik niets aan doen. Uit de paar posts die ik van Naidje heb gelezen krijg ik niet het idee dat hij (of zij, ben even het gender kwijt) 'totaal aan de grond zit'.

En als dat wél zou zijn zie ik nog steeds niet in waarom je zou moeten wachten tot na een diagnose voor je daar überhaupt aan gaat werken. Diagnose is al zwaar genoeg. Dan kan je het oplossen van andere problemen beter al in gang hebben gezet.

Maar goed Kelal, ik heb al eerder gemerkt dat jouw waarheid de enige en je mening superieur is. Dus ik ga hier verder niet meer op in.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:49:37 #260
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_132098271
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 07:18 schreef Fixers het volgende:
Niet alle transen zitten met een klinische depressie en een shitload aan antidepressiva thuis met de een of andere uitkering.
En niet iedereen heeft de luxe dat ze nog een leven hebben op het moment dat ze bij het VUmc aankloppen.
Dat jij niet kan accepteren dat er soms meerdere waarheden bestaan, daar kan ik weer niets aan doen.
quote:
Uit de paar posts die ik van Naidje heb gelezen krijg ik niet het idee dat hij (of zij, ben even het gender kwijt) 'totaal aan de grond zit'.
Voor de goede orde: Naidje staat buiten deze discussie; het is alleen de schaamteloze generalisatie, die mij tegen het zere been schopt.
quote:
En als dat wél zou zijn zie ik nog steeds niet in waarom je zou moeten wachten tot na een diagnose voor je daar überhaupt aan gaat werken. [..] Dan kan je het oplossen van andere problemen beter al in gang hebben gezet.
Daar is men in de hulpverlening het niet onverdeeld mee eens.
En ik zit in het kamp van de 'ui-afpellers'; dat problemen in een bepaalde volgorde moeten worden aangepakt (alsof je een ui steeds verder afpelt). Dat een andere aanpak veel minder effectief is.
quote:
Diagnose is al zwaar genoeg.
Generalisaties zijn in het algemeen niet altijd juist.
Voor een ander kan het juist een hele verlichting zijn; weer een schil van de ui er af, zodat er aan de volgende schil begonnen kan worden!
quote:
Maar goed Kelal, ik heb al eerder gemerkt dat jouw waarheid de enige en je mening superieur is. Dus ik ga hier verder niet meer op in.
En jouw waarheid is ook de enige :')
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
pi_132098651
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:49 schreef kELAL het volgende:

[..]

En niet iedereen heeft de luxe dat ze nog een leven hebben op het moment dat ze bij het VUmc aankloppen.
Dat jij niet kan accepteren dat er soms meerdere waarheden bestaan, daar kan ik weer niets aan doen.

[..]

Voor de goede orde: Naidje staat buiten deze discussie; het is alleen de schaamteloze generalisatie, die mij tegen het zere been schopt.

[..]

Daar is men in de hulpverlening het niet onverdeeld mee eens.
En ik zit in het kamp van de 'ui-afpellers'; dat problemen in een bepaalde volgorde moeten worden aangepakt (alsof je een ui steeds verder afpelt). Dat een andere aanpak veel minder effectief is.

[..]

Generalisaties zijn in het algemeen niet altijd juist.
Voor een ander kan het juist een hele verlichting zijn; weer een schil van de ui er af, zodat er aan de volgende schil begonnen kan worden!

[..]

En jouw waarheid is ook de enige :')
Doe even normaal ok. Je snapt wel wat Fixers bedoelt, je zit het alleen maar uit de context te rukken om te provoceren of zo.
pi_132099200
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 21:40 schreef kELAL het volgende:

[..]
edit: En reken ook op een paar 'provocerende' vragen, zoals: "Weet je zeker dat je niet gewoon een travestiet bent?"

Dit heb ik nooit gehad.

Naidje, screening, en dan moet je de wachttijd doorlopen voor de echte diagnostiek begint. Dit is nu zo'n 12 maanden, misschien wat korter (gewoon iets eerder beginnen te bellen :P). Eerste is alleen een paar vragenlijsten invullen en een uurtje praten met de psycholoog. Dit is niet per se dezelfde persoon die je later ook gaat krijgen.

Je krijgt wel wat vragen over je seksleven haha
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:24:12 #263
296917 Abby79
Being myself!
pi_132106929
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 14:27 schreef Fixers het volgende:
Hebben we al iets gehoord van Abby?
Nee :). Heb alles overleefd hier en het gaat qua geopereerde gebieden goed. Helaas wel verschrikkelijke andere side-effects, mijn been kon de uren operatie niet aan en is zo erg gezwollen dat ze daar maandagavond en dinsdagochtend ook nog hebben moeten opereren (ik ben dus drie keer binnen 36 uur onder narcose geweest ;() Dat heeft ergens ook invloed gehad op m'n polsen, die kan ik niet optillen. Dat komt langzaam wel terug, maar ik zit daardoor dus wel een langere tijd in het UZ :(.

Maar alles komt wel weer goed :).
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132107080
Hebben die side-effects te maken met je diabetes? Veel beterschap! Ik hoop dat je snel een beetje opknapt en van de nawerkingen van de narcose afkomt.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 20:34:13 #265
296917 Abby79
Being myself!
pi_132107168
Weet ik niet. Dat been wel denk ik, de polsen zijn in een van de operaties waarschijnlijk te lang klem gezeten denken ze.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132111755
Wat naar van de bijwerkingen. Veel beterschap gewenst, Abby!!!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 23:42:58 #267
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132111987
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 23:32 schreef robinpunt het volgende:
Wat naar van de bijwerkingen. Veel beterschap gewenst, Abby!!!
ja, dit! Hoop dat het snel allemaal weer goed is.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132118404
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 20:24 schreef Abby79 het volgende:
<knip>
Wow :o . Hoop dat het snel weer goed gaat met je. Enig idee hoe lang je moet blijven?
  zondag 13 oktober 2013 @ 11:53:38 #269
296917 Abby79
Being myself!
pi_132119015
Ik ga nu uit van minimaal een extra week, maar dat kan makkelijk twee of drie weken worden... :{
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132119105
Jeetje, sterkte, Abby!
pi_132119538
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 11:53 schreef Abby79 het volgende:
Ik ga nu uit van minimaal een extra week, maar dat kan makkelijk twee of drie weken worden... :{
Sterkte! Gelukkig heb je wel wifi ;)
  zondag 13 oktober 2013 @ 12:24:09 #272
296917 Abby79
Being myself!
pi_132119740
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:14 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Sterkte! Gelukkig heb je wel wifi ;)
Gelukkig wel ja, dit met mijn huidige motoriek op een mobieltje posten is echt niet te doen.
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
  maandag 14 oktober 2013 @ 19:38:26 #273
408239 kELAL
Jill of all trades
pi_132164940
Zijn er geen duckhunters geweest... Valt me tegen! ;)
(En de geit is gemolken... Ik herhaal...)

[ Bericht 13% gewijzigd door kELAL op 14-10-2013 21:40:57 ]
Vechten tegen windmolens is kansloos: ze zijn veel te gewiekst!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 10:31:09 #274
296917 Abby79
Being myself!
pi_132182529
Mijn god zeg, het zou me niets verbazen als er veel meer Vlaamse diabetici complicaties oplopen dan Nederlandse, achterhaald gedoe hier...

Oh, ook leuk: die complicatie met de niet-werkende polsen is in heel de operatie geschiedenis (dus alles, ooit) van UZ Gent niet voorgekomen. En de beencomplicatie wel, maar ook daar is mijn been het het ergste in de historie van geslachtsoperaties...
Well, desire contradicts fear. These days most people have replaced almost all their emotions with fear.
When everyone has dreams but only a few realize them, then... it makes cowards of the rest of us.
pi_132182647
Sterkte & Beterschap Abby!
  dinsdag 15 oktober 2013 @ 11:19:11 #276
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132183681
Da's klote, zeg ;( Hopelijk is het snel achter de rug.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132185352
http://www.tvgids.tv/tv/shock-doc-transgender-special/10018924

quote:
Britse documentaireserie special (ook in HD) waarin Dr. Christian twee vrouwen ontmoet die voor een sekseverandering hebben gekozen. De extreme medische ingrepen die ze moeten ondergaan om hun lichaam te veranderen, worden belicht. Een jaar na de ingrepen wordt er met de twee teruggeblikt op de zware periode en is te zien hoe het nu met ze gaat.
Klinkt allemaal weer heel erg smullen met popcorn en bier :+

Heb zelf geen tv aansluiting dus kan helaas geen verslag doen ;)
pi_132185421
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 10:31 schreef Abby79 het volgende:
<knip>
Hou vol Abby! Je gaat tenslotte weer terug naar het moderne NL :P
pi_132204891
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:21 schreef Onderweg het volgende:
http://www.tvgids.tv/tv/shock-doc-transgender-special/10018924

Klinkt allemaal weer heel erg smullen met popcorn en bier :+
Dat is wel te verwachten bij dat soort zenders, die zijn uit op sensatie en zoveel mogelijk kijkers scoren.
pi_132206010
Weet niet of jullie deze al voorbij hebben zien komen?

"How one person can take on two genders"

De fotograaf heeft mensen die hij kent steeds in 1 foto als man én vrouw vastgelegd.
pi_132210805
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:40 schreef Alentejana het volgende:
Weet niet of jullie deze al voorbij hebben zien komen?

"How one person can take on two genders"

De fotograaf heeft mensen die hij kent steeds in 1 foto als man én vrouw vastgelegd.
Kende het niet en om eerlijk te zijn, vind ik het niet zo overtuigend als de bedoeling is aan te tonen, dat personen mannelijk en vrouwelijk kunnen zijn.

Ken je die fotoseries waarin een man en een vrouw zich beide als de eigen sexe en als de andere sexe kleden (weet de naam even niet meer)? Geeft een beetje dezelfde indruk vind ik.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 00:10:13 #282
71919 wonderer
Hung like a My Little Pony
pi_132213627
Ik ook niet. Gender =! genderexpressie.
"Pain is my friend. I can trust pain. I can trust pain to make my life utterly miserable."
"My brain is too smart for me."
"We don't need no education." "Yes you do, you just used a double negative."
pi_132216936
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:21 schreef Onderweg het volgende:
http://www.tvgids.tv/tv/shock-doc-transgender-special/10018924

[..]

Klinkt allemaal weer heel erg smullen met popcorn en bier :+

Heb zelf geen tv aansluiting dus kan helaas geen verslag doen ;)
Ik zapte er langs. Sinds wanneer is 'Embarrasing Bodies' van het britse Channel 4 ineens een Shock-Doc?
  woensdag 16 oktober 2013 @ 09:19:57 #284
107792 Hexley
the Platypus
pi_132217536
Volgens mij heeft SBS6 het niet zolang gelden en onder de zelfde naam ook uitgezonden,...
pi_132218730
quote:
1s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 23:04 schreef Onderweg het volgende:

[..]

Kende het niet en om eerlijk te zijn, vind ik het niet zo overtuigend als de bedoeling is aan te tonen, dat personen mannelijk en vrouwelijk kunnen zijn.

Ken je die fotoseries waarin een man en een vrouw zich beide als de eigen sexe en als de andere sexe kleden (weet de naam even niet meer)? Geeft een beetje dezelfde indruk vind ik.
Nee, die ken ik niet. Jammer dat je de naam niet weet, maar misschien valt het evengoed op te zoeken, ik ben nu nieuwsgierig.

Ach, Tyra doet ook in ANTM altijd wel een aflevering waarin ze het andere geslacht moeten uitbeelden en een feit is dat het voor een foto soms best goed lukt.

De fotograaf van de link die ik gaf is trans en dit is gedaan zonder bijwerken, het geeft alleen aan dat uiterlijke kenmerken niet altijd speciaal bij het ene of het andere geslacht horen. Precies waar eerder in dit topic juist zo´n ruzie om was omdat eentje zei dat hij het zo kon zien of iemand "eigenlijke een man of vrouw" was.
Ik vraag me namelijk bij sommige foto´s af of de oorspronkelijke figuur man of vrouw is, hoewel ik het vermoeden heb dat het allemaal mannen zijn.
Ik denk dat dát ook wel een beetje het leuke van die serie is. Je gaat je af zitten vragen welke rol "klopt".

Verder is het gewoon een onderwerp voor zo´n fotograaf en leuk om naar te kijken. Het blijven "stills" die in scene gezet zijn wat natuurlijk niet te vergelijken is met real life.
pi_132218780
Ik weet het weer, switcharoo :

http://www.boredpanda.org(...)-outfits-hana-pesut/

(de website van Hana Pesut zelf doet het ff niet)
  woensdag 16 oktober 2013 @ 10:37:57 #287
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132219028
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 08:31 schreef Fixers het volgende:
Sinds wanneer is 'Embarrasing Bodies' van het britse Channel 4 ineens een Shock-Doc?
Je weet wat 'embarrasing bodies' betekent?

Persoonlijk zou ik liever zien dat ze die programma's gewoon weer "freak shows" noemen, net als vroeger toen die nog langs de dorpen trokken. Weet je tenminste meteen wat de achterliggende motivatie van de makers is om dit soort programma's te maken. "Je zal het maar hebben" is ook een mooi voorbeeld, van die semi-informatieve programma's die eigenlijk gewoon bedoeld zijn om met zijn allen onder het genot van een bak chips naar de 'freak' te kunnen staren. De ellende van anderen gebracht als entertainment.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132219290
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 10:25 schreef Onderweg het volgende:
Ik weet het weer, switcharoo :

http://www.boredpanda.org(...)-outfits-hana-pesut/

(de website van Hana Pesut zelf doet het ff niet)
Thanks, :D ik ga even kijken.
pi_132221150
Geinig project. Net even anders, want er komt geen make up of pruiken of "gendertypisch" (uitgaande van stereotype dan) poseren aan te pas.
Past wel in dezelfde sfeer idd. Maar andere gedachte erachter.

@Joanne35, zonder verder het programma te kennen (heowel misschien ooit eens gezien als ik hard nadenk, zal het eens opzoeken), "embarrassing" heeft alles te maken met zelfbeeld. Dus hoe zij zich in hun vel voelen.
Het is geen oordeel van kijk eens hoe erg zij er uit zien. Waar je bij "freak" aan denkt.

Ik geloof ook niet dat de makers uitgaan van amusement. Ik denk niet dat er wat mis is met in beeld brengen waar iemand mee zit. Die persoon kiest er meestal ook voor om mee te werken om anderen te helpen of begrip te kweken.

Als iemand bv geamputerde borsten laat zien en vertelt wat het in haar dagelijkse leven betekent en hoe ze proteses gaat krijgen of kleding gaat kopen en tegen welke dingen ze dan aanloopt, zie ik dat nou niet als vermaak ofzo, maar als een kijkje in het leven van iemand die een ander dagelijks leven heeft als ikzelf.

Zo heb ik ook wel eens een programma gezien (ik denk "je zal het maar zijn") over twee meisjes die trans waren (hoewel ze er maar een volgde)n je zag dan hoe iemand op de computer een foto kon veranderen naar hoe ze er later als man uit zou zien en ze gingen mee een packer en een hesje kopen enzo. En de tieners zelf noemden bv het verschil tussen de operaties (ze kozen beide voor een meta, trouwens). Ik zie daar geen sensatie in.
Ik zie niet wat daar mis mee is.

Ik zoek nu dat programma even op, want dan kan ik pas echt wat nuttigs zeggen daarover. ;)

Een van de eerste dingen op hun aanmeldingsformulier:
quote:
This groundbreaking series aims to dispel the myths surrounding medical conditions deemed to be embarrassing, demonstrating that theres no need to feel ashamed because actually, were all the same!
Embarrassing staat ook nog tussen aanhalingstekens maar dat wil de quotefunctie niet pakken. Net zo min als het teken tussen there en de s van is.

[ Bericht 4% gewijzigd door Alentejana op 16-10-2013 12:07:21 ]
pi_132222634
Ik ken het programma embarassing bodies al jaren. Het wordt behoorlijk integer gebracht en ik kan het niet echt sensationeel noemen. Wat m. Wel altijd opvalt zijn de deelnemers die vaak al jaren met een kwaal rondlopen omdat ze zich te veel generen om naar hun eigen huisarts te gaan en het daarom maar op Nationale TV doen. Dat is wel een plot-hole te noemen.

Ik vind het RTL wel beklagenswaardig dat ze dit programma ineens als freakshow presenteren.
pi_132222704
Daarentegen, als je met een zeldzame aandoening op tv gaat dan informeer je een groter publiek en misschien hoef je je dan minder te schamen omdat mensen het begrijpen. Ofzo.
pi_132224024
Ik denk trouwens als mensen daar sensatie uit halen, dat meer ligt aan hoe ze in elkaar zitten en wat ze hebben meegekregen van huis uit, dan aan het programma dat zo neutraal wordt gebracht.
Ik denk zo maar dat dergelijke mensen niet echt aan diverstiteit zijn blootgesteld als kind en als het al gebeurde, de ouders er negatief op reageerden....

En ik heb het idee dat hoe meer kansen om blootgesteld te worden aan diversiteit op een neutrale manier, hoe minder kans dat men het raar gaat vinden. (Maar ja, presentatrice met een halve arm mag al niet op TV van ouders....)

Ik erger me meer aan het feit dat er leed (vermaak) gefilmd wordt in de hoop dat het in een of ander programma komt (en niet onbelangrijk er geld mee wordt verdiend) of om op youtube hits te halen.
Heel vaak denk ik dan "waarom help je niet ipv te filmen?" of "staged". Want die zitten er ook bij.
Maar goed, dat is een ander onderwerp.

Ik heb hun (Embarrassing bodies) website trouwens bekeken en dat ziet er allemaal keurig neutraal en informatief uit en heel erg getrokken naar het "je hoeft je nergens voor te schamen" en "je bent niet alleen".
pi_132229528
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:21 schreef Onderweg het volgende:
http://www.tvgids.tv/tv/shock-doc-transgender-special/10018924

Klinkt allemaal weer heel erg smullen met popcorn en bier :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:23 schreef Xenzo het volgende:
Dat is wel te verwachten bij dat soort zenders, die zijn uit op sensatie en zoveel mogelijk kijkers scoren.
Eerlijk is eerlijk: mijn eerdere vooroordeel over dit programma bleek (gelukkig) onjuist te zijn, want na het zien moet ik toegeven dat ik van mening ben dat het op een integere en informatieve manier gebracht werd.
  woensdag 16 oktober 2013 @ 16:21:52 #294
225600 Joanne35
learn to fly butterfly
pi_132229828
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:12 schreef Xenzo het volgende:

[..]

Eerlijk is eerlijk: mijn eerdere vooroordeel over dit programma bleek (gelukkig) onjuist te zijn, want na het zien moet ik toegeven dat ik van mening ben dat het op een integere en informatieve manier gebracht werd.
De enige reden dat je naar dat programma keek is om je ziekelijke nieuwsgierigheid naar transseksuelen te bevredigen. En daarmee bewijs je dus mijn punt dat dit onnodige sensatieshows zijn.

Er is geen enkele reden waarom het grote publiek uitgebreid geďnformeerd zou moeten worden over operaties bij transseksuelen. In Engeland zijn er zelfs transmannen tegen hun wil ge-out doordat dit soort programma's in detail lieten zien wat voor soort littekens ze overhouden aan hun operaties.

Transseksuelen zijn geen mensen die als man even een kliniek binnenlopen en er als vrouw weer naar buiten komen. Maar de media doet wel flink haar best om dat valse beeld in stand te houden door alles steeds maar om die operaties te laten draaien. Alsof we daarnaast geen normaal leven hebben, want in een normale rol zie je transgenders maar zelden op tv.
"All mankind is divided into three classes: those that are immovable, those that are movable, and those that move." - Benjamin Franklin
pi_132230523
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 12:21 schreef Onderweg het volgende:
http://www.tvgids.tv/tv/shock-doc-transgender-special/10018924

Klinkt allemaal weer heel erg smullen met popcorn en bier :+
quote:
0s.gif Op dinsdag 15 oktober 2013 21:23 schreef Xenzo het volgende:
Dat is wel te verwachten bij dat soort zenders, die zijn uit op sensatie en zoveel mogelijk kijkers scoren.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:12 schreef Xenzo het volgende:
Eerlijk is eerlijk: mijn eerdere vooroordeel over dit programma bleek (gelukkig) onjuist te zijn, want na het zien moet ik toegeven dat ik van mening ben dat het op een integere en informatieve manier gebracht werd.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef Joanne35 het volgende:
De enige reden dat je naar dat programma keek is om je ziekelijke nieuwsgierigheid naar transseksuelen te bevredigen. En daarmee bewijs je dus mijn punt dat dit onnodige sensatieshows zijn.
Ik weet dat wij geen vrienden van elkaar zijn, maar om mij te betichten dat ik een ziekelijke interesse zou hebben voor transseksualiteit gaat mij te ver. De reden waarom ik naar dat programma keek is omdat ik oprecht geďnteresseerd ben in hoe dat in z'n werk gaat, daar ik het enkel kende van verhalen en het tot gisteren nog nooit gezien had.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef Joanne35 het volgende:
Er is geen enkele reden waarom het grote publiek uitgebreid geďnformeerd zou moeten worden over operaties bij transseksuelen.
Ik vind het juist goed dat ze dat laten zien, daar het grote publiek vaak geen idee van heeft hoe zoiets in z'n werk gaat en wat er allemaal bij komt kijken. Ik vind alleen wél dat ze niet alleen de operaties in beeld moeten brengen, en transitie is meer dan alleen de operaties die uitgevoerd worden.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef Joanne35 het volgende:
In Engeland zijn er zelfs transmannen tegen hun wil ge-out doordat dit soort programma's in detail lieten zien wat voor soort littekens ze overhouden aan hun operaties.
Dat had voorkomen moeten worden, die mening deel ik met u.
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef Joanne35 het volgende:
Transseksuelen zijn geen mensen die als man even een kliniek binnenlopen en er als vrouw weer naar buiten komen. Maar de media doet wel flink haar best om dat valse beeld in stand te houden door alles steeds maar om die operaties te laten draaien. Alsof we daarnaast geen normaal leven hebben, want in een normale rol zie je transgenders maar zelden op tv.
Ja, dat is waar inderdaad. Jammer dat de media dat doet, want daardoor wordt wel een verkeerd beeld neergezet.
pi_132230882
Dus aan de ene kant moet 'men zich inlezen en goed laten informeren over wat het allemaal inhoudt voordat men zich een mening mág vormen', en vervolgens, als er dan een (al dan niet incomplete) poging wordt gedaan om zo'n verhaal in beeld te brengen bij het grotere publiek om deze te informeren dan heeft 'de buitenwereld daar niets mee te maken'?

En wil je, Joanne, dat soort insunuaties, 'ziekelijke nieuwsgierigheid' en dergelijken achterwege laten? Bedankt.
Ja doei.
pi_132231332
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef Joanne35 het volgende:
De enige reden dat je naar dat programma keek is om je ziekelijke nieuwsgierigheid naar transseksuelen te bevredigen. En daarmee bewijs je dus mijn punt dat dit onnodige sensatieshows zijn.
Wow.. Wat vol met vooroordelen over iedereen die het programma heeft gezien.. :o
pi_132231333
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 16:52 schreef motorbloempje het volgende:
Dus aan de ene kant moet 'men zich inlezen en goed laten informeren over wat het allemaal inhoudt voordat men zich een mening mág vormen', en vervolgens, als er dan een (al dan niet incomplete) poging wordt gedaan om zo'n verhaal in beeld te brengen bij het grotere publiek om deze te informeren dan heeft 'de buitenwereld daar niets mee te maken'?

En wil je, Joanne, dat soort insunuaties, 'ziekelijke nieuwsgierigheid' en dergelijken achterwege laten? Bedankt.
Ik vraag mij toch werkelijk af wat de fascinatie is van dat kruis.Ik weet niet hoe motorbloempjes kruis eruit ziet. Ook niet die van mijn buurvrouw (of buurman). Waarom is het zo interessant te weten wat iemand in zijn/haar onderbroek heeft?

En sterker nog, wat heeft dat te maken met het leven van een trans ten opzicht van zijn/haar omgeving. Begrijp je transen beter als je weet hoe groot de schaamlippen zijn? Begrijpen doe je het toch niet en de meeste transen interesseert het ook niet of jij het begrijpt. Wij willen alleen kunnen leven als ieder ander, het liefst zonder mijn neo-vanallesennogwat op het netvlies van heel Nederland. Zodra iemand geďnteresseerd is in het gebruik van deze nieuwe onderdelen is het een iets andere situatie, maar daar denkt het gros van de reageerders toch niet aan omdat wij niet echt zijn 8)7
pi_132231342
dubbel
pi_132231386
Het zijn toch echt transseksuelen zélf die met zo'n programma meewerken, dus blijkbaar spreek je niet voor 'alle transseksuelen', en zien zij zo'n programma wellicht wel als een mogelijkheid tot opening van communicatie. Ik zei verder ook dat 't incompleet is, wat Xenzo ook al bevestigde, maar het is in elk geval één aspect dat wordt belicht.
Ja doei.
pi_132231585
quote:
0s.gif Op woensdag 16 oktober 2013 17:07 schreef motorbloempje het volgende:
Het zijn toch echt transseksuelen zélf die met zo'n programma meewerken, dus blijkbaar spreek je niet voor 'alle transseksuelen', en zien zij zo'n programma wellicht wel als een mogelijkheid tot opening van communicatie. Ik zei verder ook dat 't incompleet is, wat Xenzo ook al bevestigde, maar het is in elk geval één aspect dat wordt belicht.
Het is een aspect dat transen in ieder geval geen mm verder helpt in de acceptatie.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')