Een blik van buitenaf kan inderdaad wel eens helpen jaquote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:21 schreef Naidje het volgende:
Poeh! Nou het is gelukt hoor.![]()
Het was behoorlijk eng, maar ook fijn om het kwijt te kunnen bij iemand die er een wat objectievere kijk op heeft.
Er is heel veel te verbergen met de hulp van make-upquote:Ik zit trouwens sterk te overwegen om alvast met laser ontharing te beginnen. Ik weet dat ik het door de verzekering vergoed kan krijgen zodra ik een diagnose heb van het genderteam, maar dat kan nog erg lang duren. Tot die tijd is het met mijn zware baardgroei knap lastig om overtuigend als vrouw door het leven te gaan...
Dat ongeduldige leer je vanzelf af in dit trajectquote:Aan de andere kant, misschien ben ik wat ongeduldig. Ik ben er niet zo welgesteld aan toe en de kosten kunnen aardig oplopen.
Abby, ik weet niet hoe licht jouw baardgroei was, maar ik heb toch echt 3 behandelingen nodig gehad voordat m'n baardgroei voldoende uitgedund was om het fatsoenlijk camoufleerbaar te krijgen, zónder een 'clown- of plamuurgezicht' te krijgen.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:21 schreef Naidje het volgende:
Ik zit trouwens sterk te overwegen om alvast met laser ontharing te beginnen. [..] Tot die tijd is het met mijn zware baardgroei knap lastig om overtuigend als vrouw door het leven te gaan...Op donderdag 3 oktober 2013 18:44 schreef Abby79 het volgende:
Er is heel veel te verbergen met de hulp van make-up.
Ik kan anders nog prima mijn geduld verliezen; voor mij is het VUmc de beste 'hands-on' assertiviteitscursus gebleken.quote:Dat ongeduldige leer je vanzelf af in dit traject.
Ik las laatst ergens dat je met een mengsels van gemalen koffiebonen en baking soda ook permanent kon ontharen, misschien moet je daar es op googelen?quote:Op donderdag 3 oktober 2013 18:21 schreef Naidje het volgende:
Poeh! Nou het is gelukt hoor.![]()
Het was behoorlijk eng, maar ook fijn om het kwijt te kunnen bij iemand die er een wat objectievere kijk op heeft.
Ik zit trouwens sterk te overwegen om alvast met laser ontharing te beginnen. Ik weet dat ik het door de verzekering vergoed kan krijgen zodra ik een diagnose heb van het genderteam, maar dat kan nog erg lang duren. Tot die tijd is het met mijn zware baardgroei knap lastig om overtuigend als vrouw door het leven te gaan...
Aan de andere kant, misschien ben ik wat ongeduldig. Ik ben er niet zo welgesteld aan toe en de kosten kunnen aardig oplopen.
Errrrmm... Daar geloof ik dus niks van.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:47 schreef wonderer het volgende:
[..]
Ik las laatst ergens dat je met een mengsels van gemalen koffiebonen en baking soda ook permanent kon ontharen, misschien moet je daar es op googelen?
Ik wou al bijna een opmerking maken van "blokkeren ze in Duitsland nu ook al mythe-ontkrachtende sites?"quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:05 schreef wonderer het volgende:
Ik zal in het vervolg eerst zelf googelen voor ik zoiets zeg
Er bestaat ook shampoo met cafeďne erin, dat schijnt ook te werken zegt men.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:05 schreef wonderer het volgende:
http://pinstrosity.blogsp(...)for-hair-growth.html
Die bestaan toch juist om je haar te behouden?!quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:54 schreef Xenzo het volgende:
Er bestaat ook shampoo met cafeďne erin, dat schijnt ook te werken zegt men.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:05 schreef wonderer het volgende:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:54 schreef Xenzo het volgende:
Ik heb geen idee, maar weet wel dat het bestaat.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:58 schreef Abby79 het volgende:
Die bestaan toch juist om je haar te behouden?!
Waar was dat? Bij Amsterdam in de buurt toevalling? Ik heb hier tot nu toe niks onder de ¤125/keer gevonden namenlijk. Die 50 euro scheelt toch best wel wat voor een arme student.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:17 schreef kELAL het volgende:
Ik heb in de tijd dat ik op de wachtlijst stond 5 behandelingen uit eigen zak betaald (¤75/keer; vergelijken loont). Maar met de enorme boost in zelfvertrouwen vind ik dat dubbel en dwars waard!
TL;DR: Als je het geld kan missen - DOEN!
Nee, Rotterdam. En ik heb geen idee waar ze nu zitten en of ze niet met hun prijs omhoog zijn gegaan.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:18 schreef Naidje het volgende:
Waar was dat? Bij Amsterdam in de buurt toevalling?
Mijn baardgroei was echt niet licht te noemen hoor. Zeker omdat het ontzettend donker was (en deels nog steeds is). Je moet je ook bedenken: je ziet zelf meer dan anderen. Als ik in de spiegel kijk 's ochtends zie ik een veel te donkere bovenlip bijvoorbeeld, terwijl het andere mensen totaal niet (meer) opvalt.quote:Op donderdag 3 oktober 2013 21:17 schreef kELAL het volgende:
[..]
Abby, ik weet niet hoe licht jouw baardgroei was, maar ik heb toch echt 3 behandelingen nodig gehad voordat m'n baardgroei voldoende uitgedund was om het fatsoenlijk camoufleerbaar te krijgen, zónder een 'clown- of plamuurgezicht' te krijgen.
Ik vraag me af en toe wel af hoe jouw logica werkt... Naidje en Wonderer hadden het over het ontharen van het gezicht, waarna W. al meteen een linkje vind dat inderdaad bewijst dat de koffiebonen/baking soda manier onzin is. Het artikel verteld verder dat cafeďne juist werkt om haar steviger te maken/langer te laten worden of zoiets en dan kom jij met je opmerking over "Er bestaat ook shampoo met cafeďne.". Wat mij betreft had daar net zo goed kunnen staan "Er bestaan ook gebouwen van baksteen en hout." of "Er zitten stukjes rookworst in de erwtensoep van Unox.". Beide hebben evenveel betrekking op de gezichtsontharing van Naidje als jouw opmerking...quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:17 schreef Xenzo het volgende:
Ik heb geen idee, maar weet wel dat het bestaat.
Bij mij ging de prijs omhoog toen het bedrijf wist dat het vergoed ging worden, ook een leukequote:Op vrijdag 4 oktober 2013 07:42 schreef Fixers het volgende:
¤ 75 is niet duur. Ik, nou ja de verzekering, betaal 150 voor de eerste vier sessies, en daarna 127,50. Ik heb ook bedragen van ruim boven de tweehonderd euro horen noemen.
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:05 schreef wonderer het volgende:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 22:54 schreef Xenzo het volgende:
quote:Op donderdag 3 oktober 2013 23:58 schreef Abby79 het volgende:
Die bestaan toch juist om je haar te behouden?!
quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 00:17 schreef Xenzo het volgende:
Ik heb geen idee, maar weet wel dat het bestaat.
In dat artikel was te zien dat er vermalen koffiebonen op het gezicht gesmeerd werd. Ik weet dat er shampoo bestaat waar ook cafeďne in verwerkt zit. Ik vraag me af of cafeďne invloed heeft op haargroei, maar in alle eerlijkheid denk ik niet dat het invloed heeft op haargroei. Immers, als dat wél het geval is dan zouden mensen die vaak cafeďne producten tot zich nemen veel haargroei moeten hebben dan mensen die dat niet doen, dat was/is mijn logica van denken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:02 schreef Abby79 het volgende:
Ik vraag me af en toe wel af hoe jouw logica werkt... Naidje en Wonderer hadden het over het ontharen van het gezicht, waarna W. al meteen een linkje vind dat inderdaad bewijst dat de koffiebonen/baking soda manier onzin is. Het artikel verteld verder dat cafeďne juist werkt om haar steviger te maken/langer te laten worden of zoiets en dan kom jij met je opmerking over "Er bestaat ook shampoo met cafeďne.". Wat mij betreft had daar net zo goed kunnen staan "Er bestaan ook gebouwen van baksteen en hout." of "Er zitten stukjes rookworst in de erwtensoep van Unox.". Beide hebben evenveel betrekking op de gezichtsontharing van Naidje als jouw opmerking...
Met andere woorden: het was inderdaad een compleet nutteloze opmerking met betrekking tot het verhaalquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:23 schreef Xenzo het volgende:
In dat artikel was te zien dat er vermalen koffiebonen op het gezicht gesmeerd werd. Ik weet dat er shampoo bestaat waar ook cafeďne in verwerkt zit. Ik vraag me af of cafeďne invloed heeft op haargroei, maar in alle eerlijkheid denk ik niet dat het invloed heeft op haargroei. Immers, als dat wél het geval is dan zouden mensen die vaak cafeďne producten tot zich nemen veel haargroei moeten hebben dan mensen die dat niet doen, dat was/is mijn logica van denken.
Hahaha, lol. Maar goed, het is sowieso nutteloos om cafeďne producten te gebruiken voor wel of geen haargroei.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 10:01 schreef Abby79 het volgende:
Met andere woorden: het was inderdaad een compleet nutteloze opmerking met betrekking tot het verhaal.
Ik heb nog niet zo lang baardhaar en ik moet er nu al ECHT niet aan denken dat te moeten waxen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:00 schreef Alentejana het volgende:
Een snor is trouwens redelijk typisch voor vrouwen hier in het zuiden en die waxen ze gewoon, misschien is dat een idee? Dat blijft redelijk lang weg.
Goed... Dan ben ik misschien op dat gebied iets te ijdel en heb ik een te kritische vriendenkringquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 09:02 schreef Abby79 het volgende:
Mijn baardgroei was echt niet licht te noemen hoor. Zeker omdat het ontzettend donker was (en deels nog steeds is). Je moet je ook bedenken: je ziet zelf meer dan anderen. Als ik in de spiegel kijk 's ochtends zie ik een veel te donkere bovenlip bijvoorbeeld, terwijl het andere mensen totaal niet (meer) opvalt.
Ah, de bekende 'tankpas-mentaliteit'quote:Bij mij ging de prijs omhoog toen het bedrijf wist dat het vergoed ging worden, ook een leuke.
Of je gaat juist bezuinigen op het aantal flitsen: Zo heeft o.a. Hony Treatment in Diemen een concept waarbij je per flits betaalt; "Doe mij maar voor ¤20 aan flitsen" (wel IPL i.p.v. laserquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 01:14 schreef Onderweg het volgende:
[..] en ze bezuinigen niet op het aantal flitsen ....
twitter:frederiquespigt twitterde op vrijdag 04-10-2013 om 00:04:45Van mijn oma kreeg ik ooit een pop met vlechten, die haatte ik echt en ik was er ook een beetje bang voor #penw reageer retweet
twitter:frederiquespigt twitterde op vrijdag 04-10-2013 om 00:06:10Mecano dat was het helemaal en mijn microscoop #penw reageer retweet
Dat het eeuwen oud is zegt niet dat het in een wereld waar men de mond vol heeft van positieve discriminatie in het voordeel van de vrouwen (meer vrouwen aan de top!) nog wel wat vreemd is. In sollicitatieprocedures vrouwen de voorkeur geven, maar tegelijk er van klein af aan nog inrammen dat mannen dokter en vrouwen zuster worden, die tegenstrijdigheid had je 40 jaar geleden nog nietquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:54 schreef Nezhi het volgende:
Mja, het is wel al eeuwen oud. En is het echt de schuld van Bart Smit dat speelgoedfabrikanten die troep maken? Meh. Dit had je 40 jaar geleden ook. Ouders hebben nog wel altijd de vrijheid om zelf naar de andere kant te lopen om jongens+meisjes dingen te kopen voor hun kind.
Dat is niet helemaal waar, de starre scheiding tussen de seksen is vrij recent en is ook nog eens aan veranderingen onderhevig. Honderd jaar geleden was roze een echte mannenkleur om maar even wat te noemen.quote:
Ja die keus heb je. Maar dan is het alsnog allemaal roze.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:54 schreef Nezhi het volgende:
Mja, het is wel al eeuwen oud. En is het echt de schuld van Bart Smit dat speelgoedfabrikanten die troep maken? Meh. Dit had je 40 jaar geleden ook. Ouders hebben nog wel altijd de vrijheid om zelf naar de andere kant te lopen om jongens+meisjes dingen te kopen voor hun kind.
What the fuck? Dat ze het uit haar pen krijgt, zeg. Ze bevestigt alleen maar wat ze erboven schrijft: als je als meisje geen sexy huismoeder wilt worden, ben je dus een JONGENSACHTIG meisje? Niet een gewoon meisje?quote:zijn er ook een heleboel jongensachtige meisjes en meisjesachtige jongens die dat niet doen.
90% van het 'nieuws' is niet nieuwswaardig (vrij naar Sturgeon's Law)quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:05 schreef motorbloempje het volgende:
Tsja, zo kun je natuurlijk alles wel afdoen als niet nieuwswaardig.
quote:Today’s color dictate wasn’t established until the 1940s, as a result of Americans’ preferences as interpreted by manufacturers and retailers.
Het is dus de schuld van paarse broeken!!!11!!!EINZ!!! Die maken alles kapodtstuk!!! (oh, wacht. ik zit hier niet bij GeenStijlquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:13 schreef Pvoesss het volgende:
Ja die keus heb je. Maar dan is het alsnog allemaal roze.
En dat vind ik echt verschrikkelijk om te zien.
Ja ik kan het kopen en dat doe ik ook maar moet het dan allemaal roze en blauw zijn.
Doe het eens in het geel met paars of groen en oranje.![]()
Heel veel mensen hebben wel moeite met roze speelgoed en echt andere opties zijn er vaak niet.
Er is ook roze gereedschap te koopquote:De hamer en timmer setjes zijn in "jongenskleuren" en de meisjes haar borstel en fohn set is roze.
"The knowledge that you're a hypocrite is what distinguishes you from one"quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 13:49 schreef wonderer het volgende:
[..]
What the fuck? Dat ze het uit haar pen krijgt, zeg. Ze bevestigt alleen maar wat ze erboven schrijft:
Haha, daar heb ik aan gedacht voor m'n lichaamshaar, maar op m'n gezicht wordt dat dus echt een duidelijke blonde baard.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:00 schreef Alentejana het volgende:
Je kunt natuurlijk ook denken aan ontkleuren, dan zie je het in elk geval minder.
Ik heb haar met een mailtje maar even geholpen geen hypocriet meer te zijn danquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:05 schreef kELAL het volgende:
[..]
"The knowledge that you're a hypocrite is what distinguishes you from one"
Ja soms wel en soms ook jaren niet.quote:
Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 12:27 schreef wonderer het volgende:
Ik heb nog niet zo lang baardhaar en ik moet er nu al ECHT niet aan denken dat te moeten waxen.
Ook al zijn veel gendervoorkeuren misschien aangeboren, dan nog is het verstandig om het beeld dat meisjes altijd roze willen en jongens altijd blauw te bestrijden. Dat biedt kinderen die afwijken van de gendernormen namelijk veel meer ruimte om zichzelf te zijn. Juist daarom is het wel goed als speelgoedzaken wat bewuster hierover nadenken en hun assortiment en folders hier op aanpassen.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 14:30 schreef robinpunt het volgende:
Volgens mij voelen de meeste kinderen zich gewoon een jongen of meisje i.p.v. queer of wat dan ook en houdt de keuze voor speelgoed wel degelijk verband met genderbeleving en -uiting. Ik en mijn broer hadden blauw jongensspeelgoed, mijn zus roze meisjesspeelgoed.
Precies!quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:11 schreef Joanne35 het volgende:
Ook al zijn veel gendervoorkeuren misschien aangeboren, dan nog is het verstandig om het beeld dat meisjes altijd roze willen en jongens altijd blauw te bestrijden. Dat biedt kinderen die afwijken van de gendernormen namelijk veel meer ruimte om zichzelf te zijn. Juist daarom is het wel goed als speelgoedzaken wat bewuster hierover nadenken en hun assortiment en folders hier op aanpassen.
Je blijft ze voelenquote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:09 schreef Alentejana het volgende:
Toch lijken me blonde stoppels makkelijker te camoufleren dan donkere?
Nooit een mannensnor van dichtbij gezienquote:Wie mooi wil zijn moet pijn lijden.![]()
Ik had het trouwens over de snor.
Daar zit ik persoonlijk niet mee, neusharen uittrekken.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 15:30 schreef kELAL het volgende:
[..]
Je blijft ze voelen![]()
En ontkleurd is het veel moeilijker (dan wel niet onmogelijk) weg te laseren. Dan kan je het beter in 1 keer goed doen!
[..]
Nooit een mannensnor van dichtbij gezien![]()
Dat is juist het zwaarst behaarde deel (en 10x meer pijnlijk bij het laseren, dan de rest van het gezicht)
Ik zou zeggen: pak een epileerpincet en trek er 3 neusharen uit. Dat is peanuts vergeleken met het uittrekken van een mannelijke snorhaar!
quote:Bart Smit past folder aan na kritiek
Door Dirk-Jan Hoek • vrijdag 4 oktober 2013
Na aanhoudende kritiek heeft speelgoedwinkel Bart Smit een aangepaste versie van haar beruchte folder uitgebracht. In een verklaring laat het bedrijf weten: “Ook wij zijn een modern bedrijf. We zullen in de toekomst extra waakzaam zijn om provocerende uitingen te voorkomen.”
Ik weet niet wat er "mis" is met uw snor, maar op de foto ziet het er netjes en normaal uit.quote:Op vrijdag 4 oktober 2013 16:17 schreef wonderer het volgende:
Mijn snor blijft trouwens nog steeds behoorlijk achter
Wat vragenlijsten invullen, een kort gesprek met een psycholoog en een "U hoort nog van ons". Meer niet.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:18 schreef Naidje het volgende:
Ik weet nog niet zo goed wat ik van zo'n eerste gesprek moet verwachten
De diagnostische fase is zó om, het is de wachttijd tot je aan de beurt bent dat zo gigantisch lang duurt dat je er horendol van wordt [/mierenneuk]. TIP: Zoek ondersteunende psychologische hulp om de wachttijd te overleven.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:21 schreef wonderer het volgende:
Screening is volgens mij wel vrij snel, maar daarna komt de echte diagnostische fase en ik geloof dat dat echt keilang duurt.
Die luxe moet je dan wel hebben; als je leven compeet in de soep moet lopen voordat je 'het licht ziet', heb je daar weinig aan.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 14:27 schreef Fixers het volgende:
Mijn advies voor het overleven van de wachttijd: leef, ga niet zitten wachten.
is iets anders dan:quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 18:17 schreef kELAL het volgende:
als je leven compeet in de soep moet lopen voordat je 'het licht ziet'
[/mierenneuk] (iets met begrijpend lezen...)quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 21:27 schreef Fixers het volgende:
Als je leven compleet in de soep loopt tijdens de wachttijd
Dan moet daar wel een basis voor zijn. Trekken aan het dode paard dat je 'oude' gelachtsrol heet, heeft weinig zin.quote:Als je leven compleet in de soep loopt [..] werk daar dan aan. Ga niet zitten afwachten tot je in de diagnose zit of er al doorheen bent.
Wat soms niet meer is dan puur overleven. Domweg omdat fundament om op huidige voet door te leven compleet is weggevallen - wederopbouw pas weer mogelijk is zodra er een nieuw fundament is. Tot die tijd valt er weinig te bouwen zonder jezelf te forceren of jezelf voorbij te lopen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 00:02 schreef Fixers het volgende:
Het ging over het doorkomen van de wachttijd tussen de eerste screening en het begin van de diagnose.
En niet iedereen heeft de luxe dat ze nog een leven hebben op het moment dat ze bij het VUmc aankloppen.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 07:18 schreef Fixers het volgende:
Niet alle transen zitten met een klinische depressie en een shitload aan antidepressiva thuis met de een of andere uitkering.
Voor de goede orde: Naidje staat buiten deze discussie; het is alleen de schaamteloze generalisatie, die mij tegen het zere been schopt.quote:Uit de paar posts die ik van Naidje heb gelezen krijg ik niet het idee dat hij (of zij, ben even het gender kwijt) 'totaal aan de grond zit'.
Daar is men in de hulpverlening het niet onverdeeld mee eens.quote:En als dat wél zou zijn zie ik nog steeds niet in waarom je zou moeten wachten tot na een diagnose voor je daar überhaupt aan gaat werken. [..] Dan kan je het oplossen van andere problemen beter al in gang hebben gezet.
Generalisaties zijn in het algemeen niet altijd juist.quote:Diagnose is al zwaar genoeg.
En jouw waarheid is ook de enigequote:Maar goed Kelal, ik heb al eerder gemerkt dat jouw waarheid de enige en je mening superieur is. Dus ik ga hier verder niet meer op in.
Doe even normaal ok. Je snapt wel wat Fixers bedoelt, je zit het alleen maar uit de context te rukken om te provoceren of zo.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 13:49 schreef kELAL het volgende:
[..]
En niet iedereen heeft de luxe dat ze nog een leven hebben op het moment dat ze bij het VUmc aankloppen.
Dat jij niet kan accepteren dat er soms meerdere waarheden bestaan, daar kan ik weer niets aan doen.
[..]
Voor de goede orde: Naidje staat buiten deze discussie; het is alleen de schaamteloze generalisatie, die mij tegen het zere been schopt.
[..]
Daar is men in de hulpverlening het niet onverdeeld mee eens.
En ik zit in het kamp van de 'ui-afpellers'; dat problemen in een bepaalde volgorde moeten worden aangepakt (alsof je een ui steeds verder afpelt). Dat een andere aanpak veel minder effectief is.
[..]
Generalisaties zijn in het algemeen niet altijd juist.
Voor een ander kan het juist een hele verlichting zijn; weer een schil van de ui er af, zodat er aan de volgende schil begonnen kan worden!
[..]
En jouw waarheid is ook de enige
Dit heb ik nooit gehad.quote:Op donderdag 10 oktober 2013 21:40 schreef kELAL het volgende:
[..]
edit: En reken ook op een paar 'provocerende' vragen, zoals: "Weet je zeker dat je niet gewoon een travestiet bent?"
Neequote:
ja, dit! Hoop dat het snel allemaal weer goed is.quote:Op zaterdag 12 oktober 2013 23:32 schreef robinpunt het volgende:
Wat naar van de bijwerkingen. Veel beterschap gewenst, Abby!!!
Sterkte! Gelukkig heb je wel wifiquote:Op zondag 13 oktober 2013 11:53 schreef Abby79 het volgende:
Ik ga nu uit van minimaal een extra week, maar dat kan makkelijk twee of drie weken worden...
Gelukkig wel ja, dit met mijn huidige motoriek op een mobieltje posten is echt niet te doen.quote:
Klinkt allemaal weer heel erg smullen met popcorn en bierquote:Britse documentaireserie special (ook in HD) waarin Dr. Christian twee vrouwen ontmoet die voor een sekseverandering hebben gekozen. De extreme medische ingrepen die ze moeten ondergaan om hun lichaam te veranderen, worden belicht. Een jaar na de ingrepen wordt er met de twee teruggeblikt op de zware periode en is te zien hoe het nu met ze gaat.
Dat is wel te verwachten bij dat soort zenders, die zijn uit op sensatie en zoveel mogelijk kijkers scoren.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:21 schreef Onderweg het volgende:
http://www.tvgids.tv/tv/shock-doc-transgender-special/10018924
Klinkt allemaal weer heel erg smullen met popcorn en bier
Kende het niet en om eerlijk te zijn, vind ik het niet zo overtuigend als de bedoeling is aan te tonen, dat personen mannelijk en vrouwelijk kunnen zijn.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:40 schreef Alentejana het volgende:
Weet niet of jullie deze al voorbij hebben zien komen?
"How one person can take on two genders"
De fotograaf heeft mensen die hij kent steeds in 1 foto als man én vrouw vastgelegd.
Ik zapte er langs. Sinds wanneer is 'Embarrasing Bodies' van het britse Channel 4 ineens een Shock-Doc?quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:21 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Heb zelf geen tv aansluiting dus kan helaas geen verslag doen![]()
Nee, die ken ik niet. Jammer dat je de naam niet weet, maar misschien valt het evengoed op te zoeken, ik ben nu nieuwsgierig.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 23:04 schreef Onderweg het volgende:
[..]
Kende het niet en om eerlijk te zijn, vind ik het niet zo overtuigend als de bedoeling is aan te tonen, dat personen mannelijk en vrouwelijk kunnen zijn.
Ken je die fotoseries waarin een man en een vrouw zich beide als de eigen sexe en als de andere sexe kleden (weet de naam even niet meer)? Geeft een beetje dezelfde indruk vind ik.
Je weet wat 'embarrasing bodies' betekent?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 08:31 schreef Fixers het volgende:
Sinds wanneer is 'Embarrasing Bodies' van het britse Channel 4 ineens een Shock-Doc?
Thanks,quote:Op woensdag 16 oktober 2013 10:25 schreef Onderweg het volgende:
Ik weet het weer, switcharoo :
http://www.boredpanda.org(...)-outfits-hana-pesut/
(de website van Hana Pesut zelf doet het ff niet)
Embarrassing staat ook nog tussen aanhalingstekens maar dat wil de quotefunctie niet pakken. Net zo min als het teken tussen there en de s van is.quote:This groundbreaking series aims to dispel the myths surrounding medical conditions deemed to be embarrassing, demonstrating that theres no need to feel ashamed because actually, were all the same!
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:21 schreef Onderweg het volgende:
Eerlijk is eerlijk: mijn eerdere vooroordeel over dit programma bleek (gelukkig) onjuist te zijn, want na het zien moet ik toegeven dat ik van mening ben dat het op een integere en informatieve manier gebracht werd.quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:23 schreef Xenzo het volgende:
Dat is wel te verwachten bij dat soort zenders, die zijn uit op sensatie en zoveel mogelijk kijkers scoren.
De enige reden dat je naar dat programma keek is om je ziekelijke nieuwsgierigheid naar transseksuelen te bevredigen. En daarmee bewijs je dus mijn punt dat dit onnodige sensatieshows zijn.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:12 schreef Xenzo het volgende:
[..]
Eerlijk is eerlijk: mijn eerdere vooroordeel over dit programma bleek (gelukkig) onjuist te zijn, want na het zien moet ik toegeven dat ik van mening ben dat het op een integere en informatieve manier gebracht werd.
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 12:21 schreef Onderweg het volgende:
quote:Op dinsdag 15 oktober 2013 21:23 schreef Xenzo het volgende:
Dat is wel te verwachten bij dat soort zenders, die zijn uit op sensatie en zoveel mogelijk kijkers scoren.
quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:12 schreef Xenzo het volgende:
Eerlijk is eerlijk: mijn eerdere vooroordeel over dit programma bleek (gelukkig) onjuist te zijn, want na het zien moet ik toegeven dat ik van mening ben dat het op een integere en informatieve manier gebracht werd.
Ik weet dat wij geen vrienden van elkaar zijn, maar om mij te betichten dat ik een ziekelijke interesse zou hebben voor transseksualiteit gaat mij te ver. De reden waarom ik naar dat programma keek is omdat ik oprecht geďnteresseerd ben in hoe dat in z'n werk gaat, daar ik het enkel kende van verhalen en het tot gisteren nog nooit gezien had.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef Joanne35 het volgende:
De enige reden dat je naar dat programma keek is om je ziekelijke nieuwsgierigheid naar transseksuelen te bevredigen. En daarmee bewijs je dus mijn punt dat dit onnodige sensatieshows zijn.
Ik vind het juist goed dat ze dat laten zien, daar het grote publiek vaak geen idee van heeft hoe zoiets in z'n werk gaat en wat er allemaal bij komt kijken. Ik vind alleen wél dat ze niet alleen de operaties in beeld moeten brengen, en transitie is meer dan alleen de operaties die uitgevoerd worden.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef Joanne35 het volgende:
Er is geen enkele reden waarom het grote publiek uitgebreid geďnformeerd zou moeten worden over operaties bij transseksuelen.
Dat had voorkomen moeten worden, die mening deel ik met u.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef Joanne35 het volgende:
In Engeland zijn er zelfs transmannen tegen hun wil ge-out doordat dit soort programma's in detail lieten zien wat voor soort littekens ze overhouden aan hun operaties.
Ja, dat is waar inderdaad. Jammer dat de media dat doet, want daardoor wordt wel een verkeerd beeld neergezet.quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef Joanne35 het volgende:
Transseksuelen zijn geen mensen die als man even een kliniek binnenlopen en er als vrouw weer naar buiten komen. Maar de media doet wel flink haar best om dat valse beeld in stand te houden door alles steeds maar om die operaties te laten draaien. Alsof we daarnaast geen normaal leven hebben, want in een normale rol zie je transgenders maar zelden op tv.
Wow.. Wat vol met vooroordelen over iedereen die het programma heeft gezien..quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:21 schreef Joanne35 het volgende:
De enige reden dat je naar dat programma keek is om je ziekelijke nieuwsgierigheid naar transseksuelen te bevredigen. En daarmee bewijs je dus mijn punt dat dit onnodige sensatieshows zijn.
Ik vraag mij toch werkelijk af wat de fascinatie is van dat kruis.Ik weet niet hoe motorbloempjes kruis eruit ziet. Ook niet die van mijn buurvrouw (of buurman). Waarom is het zo interessant te weten wat iemand in zijn/haar onderbroek heeft?quote:Op woensdag 16 oktober 2013 16:52 schreef motorbloempje het volgende:
Dus aan de ene kant moet 'men zich inlezen en goed laten informeren over wat het allemaal inhoudt voordat men zich een mening mág vormen', en vervolgens, als er dan een (al dan niet incomplete) poging wordt gedaan om zo'n verhaal in beeld te brengen bij het grotere publiek om deze te informeren dan heeft 'de buitenwereld daar niets mee te maken'?
En wil je, Joanne, dat soort insunuaties, 'ziekelijke nieuwsgierigheid' en dergelijken achterwege laten? Bedankt.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |