abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131732020
quote:
Euthanasie voor Belg na mislukte geslachtsoperatie

Bewerkt door: Redactie

Voor het eerst heeft een Belg euthanasie laten plegen na een geslachtsoperatie. Onder medische begeleiding nam de 44-jarige Nathan Verhelst maandagmiddag afscheid van het leven, meldt de Belgische krant Het Laatste Nieuws.

Nathan, die 42 jaar lang Nancy heette, was als jongen geboren in een meisjeslichaam, en overleed als man in een lijf dat hij niet wilde. 'Ik was het meisje dat niemand wilde', zei hij 24 uur voor zijn dood tegen het Vlaamse dagblad. 'Terwijl mijn broers opgehemeld werden, kreeg ik een berghok boven de garage als slaapkamer. Was je maar een jongen geweest, klaagde mijn moeder. Ik werd getolereerd, meer niet.'

Al dan niet onder druk van zijn familie ontdekte Nathan als tiener dat hij zich beter voelde als man. Hij ging zich scheren en werd verliefd op vrouwen. Een vurig gewenste geslachtsoperatie kwam er in drie fasen: een hormonenkuur in 2009, wat later een borstamputatie en tot slot een vervangpenis in 2012. De operaties verliepen evenwel niet naar wens en veroorzaakten ook in de ogen van de betrokken medici 'ondraaglijk psychisch lijden'.
Kunnen we geen punt zetten achter dit soort onzin? Een man is een man, en een vrouw is een vrouw. Punt. Dat er mannen zijn die zich graag als vrouwen gedragen, en vrouwen die zich als man willen gedragen, ieder z'n ding. Maar een man kan nooit een vrouw worden, of andersom. De heren/dames medici overschatten wat ze kunnen veranderen, en geven mensen valse hoop. Dit gekunstel met gender (zoals de Amerikanen het graag zien) lost niets op.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_131732107
Er zijn zoveel mensen die wel gelukkig zijn na hun geslachtsverandering. En dat jij je niet kunt voorstellen dat een man graag een vrouw wil zijn en vv en dat dat nu mogelijk is, is toch niet belangrijk.
Kijk hier eens naar: http://www.moviemeter.nl/film/76215
Trailer:
En wat is een man in jouw ogen? Of een vrouw?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 06:54:08 #3
308499 Dven
Den Bolle Gaar
pi_131732154
Goed bezig TS, één voorbeeld gebruiken om zo'n rigoreuze maatregel te verdedigen. Waar heb jij je verstand verstopt?

FOK! verbieden omdat TS een echterlijke debiel is welke geen platform zou mogen hebben om zijn misselijke gedachtes te verspreiden!
"For the man sound of body and serene of mind, there is no such thing as bad weather; Every day has its beauty. And storms which whip the blood, do make it pulse more vigorously."
pi_131732167
Lezen dames: "Dat er mannen zijn die zich graag als vrouwen gedragen, en vrouwen die zich als man willen gedragen, ieder z'n ding."
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 06:58:19 #5
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131732172
anders bemoei je je gewoon even met je eigen leven
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 06:58:50 #6
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_131732176
Jaren 50 opvatting, jij hier?
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_131732193
quote:
1s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 06:58 schreef eleusis het volgende:
Jaren 50 opvatting, jij hier?
Nee, dit is een 2013 mening - verhelderend vergeleken met de maakbare maatschappij houding die we hier vaker terugzien.
pi_131732201
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 06:43 schreef Hiddendoe het volgende:
En wat is een man in jouw ogen? Of een vrouw?
Wat het in mijn ogen is, doet niet ter zake. Wat een man of vrouw is, is uitermate digitaal gedefinieerd in onze chromosomen.

Man: XY
Vrouw: XX
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:04:00 #9
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131732205
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:02 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Wat het in mijn ogen is, doet niet ter zake. Wat een man of vrouw is, is uitermate digitaal gedefinieerd in onze chromosomen.

Man: XY
Vrouw: XX
:')
En waar past XXY in jouw uitermate binaire (want dat bedoelde je eigenlijk) wereldje?
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_131732222
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:04 schreef SpecialK het volgende:

[..]

En waar past XXY in jouw uitermate binaire (want dat bedoelde je eigenlijk) wereldje?
Waar past die bij jou?
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:08:19 #11
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131732227
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:07 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Waar past die bij jou?
Onder de noemer "dingen in de realiteit waar Lyrebird niet mee om kan gaan".
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:09:36 #12
174211 RadioSlut
Magistrale zeikstraal
pi_131732234
Die hadden ze beter andere psychische hulp kunnen geven. Een geslachtsoperatie is in dit geval niet echt een goede oplossing geweest I guess...
Kaleidoscopiklimax
pi_131732235
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:08 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Onder de noemer "dingen in de realiteit waar Lyrebird niet mee om kan gaan".
Is dit van toepassing voor de OP? Het gaat om mannen die vrouw willen zijn, en vrouwen die man willen zijn. Niet om XXY's.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:09:50 #14
179534 Waaghals
she appeared like an angel
pi_131732238
In dit geval vind ik dat ts wel een beetje gelijk heeft. Er zijn natuurlijk mensen die voelen dat ze in het verkeerde lichaam zijn geboren en daardoor psychische klachten krijgen.
Heel mooi als deze mensen toch gelukkig kunnen worden na een operatie.

In dit geval krijg ik toch het gevoel dat de psychische klachten veroorzaakt werden door het feit dat de ouders van de persoon een jongen wilden.
En dat deze hoopte op deze manier goedkeuring van zijn ouders te krijgen.
Don't try to wake me in the morning, cause i will be gone
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:10:21 #15
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_131732242
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 06:56 schreef Lyrebird het volgende:
Lezen dames: "Dat er mannen zijn die zich graag als vrouwen gedragen, en vrouwen die zich als man willen gedragen, ieder z'n ding."
'Ieder z'n ding' als in dat jij of andere mensen zich er niet mee hebben te bemoeien? Klopt!
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:12:08 #16
179075 hugecooll
Deelt corrigerende tikken uit
pi_131732248
quote:
14s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:09 schreef RadioSlut het volgende:
Die hadden ze beter andere psychische hulp kunnen geven. Een geslachtsoperatie is in dit geval niet echt een goede oplossing geweest I guess...
dat was al duidelijk ja
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:15:53 #17
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_131732266
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 05:22 schreef Lyrebird het volgende:
gender (zoals de Amerikanen het graag zien)
Het bestaan van een geestelijk geslacht naast de fysieke is inderdaad Amerikaanse onzin. Klopt helemaal. Evolutie is daarnaast enkel een theorie, klimaatverandering in de breedste zin is onzin bedacht om ons te manipuleren en chemtrails zijn echt jonguh!

dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:16:11 #18
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131732267
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:09 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Is dit van toepassing voor de OP? Het gaat om mannen die vrouw willen zijn, en vrouwen die man willen zijn. Niet om XXY's.
Het is van toepassing op jouw post waarin je claimt dat er maar 2 geslachtelijke chromosoom configuraties zijn. Raar statement gezien 47XXY, 46XX, 46XY en 46XX/47XXY, geassocieerd worden met twee- of ongeslachtelijkheid.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:18:38 #19
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_131732280
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is van toepassing op jouw post waarin je claimt dat er maar 2 geslachtelijke chromosoom configuraties zijn. Raar statement gezien 47XX, 46XX, 46XY en 46XX/47XXY, geassocieerd worden met twee- of ongeslachtelijkheid.
Amerikaanse propaganda. :{w
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:24:12 #20
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_131732299
quote:
10s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:10 schreef Semisane het volgende:

[..]

'Ieder z'n ding' als in dat jij of andere mensen zich er niet mee hebben te bemoeien? Klopt!
Dat viel me ook op

"Ieder zijn ding" in combinatie met "laat ze er mee ophouden".

Kijk eens hoe tolerant en vrijheidlievend ik b... WAT DOE JIJ DAAR MET JE PIEMEL???? KAPPE NOU.
  dinsdag 1 oktober 2013 @ 07:28:40 #21
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_131732327
TS heeft wel een punt.
Als mensen in het lichaam van een man zitten en ze voelen zich vrouw of andersom, is het absurd dat dat leidt tot euthanasie.

Daarmee wordt het systeem van euthanasie mogen plegen in een kwaad daglicht gezet waardoor het middel straks weer verboden wordt, waardoor het voor de mensen die het écht nodig hebben niet meer als optie te verkiezen is.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_131732332
quote:
7s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:16 schreef SpecialK het volgende:

[..]

Het is van toepassing op jouw post waarin je claimt dat er maar 2 geslachtelijke chromosoom configuraties zijn. Raar statement gezien 47XXY, 46XX, 46XY en 46XX/47XXY, geassocieerd worden met twee- of ongeslachtelijkheid.
Er is niets mis met mijn definitie dat mannen XY en vrouwen XX zijn. Een koe is een dier, maar een dier is geen koe.
pi_131732346
Lekker belangrijk, als ze daar blij van worden.. alsof jij er last van hebt.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131732352
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:31 schreef Me_Wesley het volgende:
Lekker belangrijk, als ze daar blij van worden.. alsof jij er last van hebt.
Heb jij er last van als ik een papiertje op de grond gooi?
pi_131732360
quote:
0s.gif Op dinsdag 1 oktober 2013 07:32 schreef Lyrebird het volgende:

[..]

Heb jij er last van als ik een papiertje op de grond gooi?
Neehoor
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')