Zoals ik het lees, bijna overal. Maar het kan goed je schrijfstijl zijn, en dus onbedoeld. Maar ik heb het idee dat anderen hier je teksten ook eerder lezen als feiten dan als een meningquote:Op zaterdag 21 september 2013 22:09 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Waar presenteer ik mijn mening als een feit?
Zover ik weet plaats ik bijna altijd overal "ik vind" .quote:Op zaterdag 21 september 2013 22:12 schreef Abby79 het volgende:
[..]
Zoals ik het lees, bijna overal. Maar het kan goed je schrijfstijl zijn, en dus onbedoeld. Maar ik heb het idee dat anderen hier je teksten ook eerder lezen als feiten dan als een mening.
Bijna; hier hoef je gelukkig de RLE (de fase waar ja als het doelgeslacht moet gaan leven) niet zonder hormonen te beginnen.quote:Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef Seven. het volgende:
Hoe dan ook, wie weet hoe dit hele proces in Engeland in zijn werk gaat, zelfde als Nederland? Dus dan is het zoiets als gesprekken met genderteam, dan een jaar leven als man en dan hormonen en eventueel borsten verwijderen en een penis aan laten meten?
En daar leg je precies de vinger op de zere plek! Alleen is het zo jammer dat je dat zelf niet door lijkt te hebben; het was van meet af aan éénrichtingverkeer met theunderdog.quote:
Zo'n transgendertraject gaat volgens de Standard of Care en die is internationaal. Dus ja, in Engeland gaat dat hetzelfde. De hormonen komen overigens niet na het jaar leven als man. Na de diagnose mag je met hormonen beginnen.quote:Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef Seven. het volgende:
Hoe dan ook, wie weet hoe dit hele proces in Engeland in zijn werk gaat, zelfde als Nederland? Dus dan is het zoiets als gesprekken met genderteam, dan een jaar leven als man en dan hormonen en eventueel borsten verwijderen en een penis aan laten meten?
Er is zoveel mogelijk, ik ken geen link die de lading dekt. Er zijn twee 'soorten' operatie waar weer allerlei varianten van zijn: de metaidoioplastiek en phalloplastiek. Bij de meta wordt een penis waar je mee kunt plassen e.d. gecreëerd van de penis die er al zit (die er aan is gegroeid onder invloed van de hormonen). De phallo is een nieuwe penis die wordt gemaakt van huid van je arm of been en die dus ook veel groter kan zijn.quote:Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef Seven. het volgende:
Puur uit nieuwsgierigheid, ik kan me maar heel weinig voorstellen bij dat laatste. Misschien beter niet hier posten in verband met trolls, maar weet iemand een goeie link?
quote:Op zondag 22 september 2013 07:40 schreef kELAL het volgende:
[..]
Bijna; hier hoef je gelukkig de RLE (de fase waar ja als het doelgeslacht moet gaan leven) niet zonder hormonen te beginnen.
[..]
En daar leg je precies de vinger op de zere plek! Alleen is het zo jammer dat je dat zelf niet door lijkt te hebben; het was van meet af aan éénrichtingverkeer met theunderdog.
Een mening mag iedereen hebben, hoe onwetend en/of provocerend ook. Maar dan dient het principe van hoor en wederhoor wel te blijven gelden!
Nogmaals: Als je als een vooringenomen olifant de porceleinkast komt bestormen, dan kan je niet verwachten dat we begripvol en vriendelijk blijven, dus wat wil je dan? Graag daarop een werkbaar antwoord.
Daarin verzaak je je taak om dit een podium voor discussies te houden en deze topicreeks niet te laten vervallen tot een podium voor crypto-transfobe monologen; daarvoor zijn reeds vele andere podia, tot in Den Haag aan toe (Madlener (2eK PVV), Quick-Schuijt (1eK SP) bijvoorbeeld)
als iemand oostindisch doof is dan negeer je zo iemand na 1-2x dan houdt het vanzelf op, blijft het provoceren dan zet je een TR ipv je telkens te laten provoceren. Door er met zijn alle op te duiken gaat de sfeer er echt niet op vooruit.quote:Op zondag 22 september 2013 10:26 schreef robinpunt het volgende:
Ik vind het belachelijk hoor. In grote lijnen ging het zo:
theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen, je hebt meer operaties nodig om er goed uit te zien als transgender.
Mensen in dit topic: nee hoor, dat werkt zus en zo.
theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen, je hebt meer operaties nodig om er goed uit te zien als transgender.
theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen...
Enzovoorts.
Goed, Nezhi is nog een beetje aan het puberen maar verder vond ik het heel beschaafd.
Dat wist ik niet. Ik zie wel eens jongens die iets onder hun huid op de arm krijgen waardoor de huid uitrekt. Dan kun je de penis van die overtollige huid maken en krijg je dus een litteken op je arm in de vorm van een streep, anders dan dat er een 'lap' huid af is gehaald wat een heel groot litteken maakt.quote:Op zondag 22 september 2013 11:06 schreef Alentejana het volgende:
Wat de penis operatie betreft: Ik heb pas ontdekt dat ze tegenwoordig voor de phallo ook wel huid van de zijkant van je borstkast nemen? Dat is een gebied dat niet zo in het ook springt en het schijnt ook heel mooi te genezen. Ze gaan steeds verder vooruit met allerlei technieken.
Och grut, nu maken de moderators zich opeens druk over de sfeer terwijl hier op fok! regelmatig de meest transfobe topics getolereerd worden. En nieuws over transgenders op de frontpage ook altijd vol met transfobe posts en soms zelfs discriminatoire uitlatingen staan? Ga eerst daar maar eens wat aan doen voordat jullie je hier druk maken over iemand die terecht een hoop shit over zich heen krijgt vanwege zijn domme uitlatingen op het enige plekje hier op fok! waar transgenders zich een beetje veilig kunnen voelen. Met sommige mensen kun je nu eenmaal niet normaal discussiëren.quote:Op zondag 22 september 2013 10:55 schreef Re het volgende:
als iemand oostindisch doof is dan negeer je zo iemand na 1-2x dan houdt het vanzelf op, blijft het provoceren dan zet je een TR ipv je telkens te laten provoceren. Door er met zijn alle op te duiken gaat de sfeer er echt niet op vooruit.
edit:quote:A relatively new technique involving a graft from the side of the chest under the armpit (known as a musculocutaneous latissimus dorsi free transfer flap) is a step forward in phalloplasty. The advantages of this technique over the older forearm flap technique include:
Hairlessness (little to no electrolysis needed)
Aesthetic appearance of normally colored skin (the glans may be tattooed to proper color)
Capable of tactile sensation (as with any form of phalloplasty, this does not necessarily mean the ability to have a genital orgasm after healing, as the erogenous zone is limited to the base of the penis)
Leaves an inconspicuous scar
Has a lower occurrence of complications from both the initial surgery and the erectile prosthesis insertion
This is a three part surgery that takes place over a period of six to nine months. The steps consist of:
Neophallus creation using MLD free flap
The surgery starts (after the patient is prepped) with the side of the chest marked for graft size.
The graft skin is dissected to expose the veins and the thoracodorsal nerves.
The graft, while still attached to the blood supply, is formed to a rough phallus shape by rolling the edges together.
A segment of vein going to the patient's groin is "borrowed" to allow easier joining of the graft with the preexisting tissues.
The vein is carefully attached to the femoral artery.
The blood supplies from the flap and the vein leading to the femeral artery are joined.
The clitoral hood and ligament are cut away and the nerve bundle is isolated.
The flap is partially attached physically while the surgeon attempts to join the nerve bundles.
During initial recovery, the neophallus is protected from contact with other tissues with a specially constructed dressing as to avoid blood supply complications.
After three months, urethroplasty (urethral extension) is performed.
The neophallus is dissected and a buccal (oral) mucosa graft inlaid into the created cavity and extended to the native urethra and joined to permanently allow urination while standing
A catheter is placed for several weeks to allow for proper healing
After another three to six months, a device that allows an erection can be inserted.
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar in Engeland heb je de NHS en die hebben volgens mij lokale genderteams op diverse plekken in Engeland. In het algemeen hoor ik niet zulke hele positieve dingen over de NHS en de Engelse genderteams, volgens mij gaan er in Engeland ook meer mensen privaat dan in Nederland (voor zover dat hier überhaupt kan) voor hun transitie. Het is daarom belangrijk dat je je heel goed voor laat lichten, en dat kan denk ik beter op Engelse transgender fora.quote:Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef Seven. het volgende:
Ik weet er niet zoveel van maar het team van de NHS in Londen staat wel bekend om haar goede meta's.quote:Op zondag 22 september 2013 11:56 schreef Joanne35 het volgende:
[..]
Ik weet niet precies hoe het werkt, maar in Engeland heb je de NHS en die hebben volgens mij lokale genderteams op diverse plekken in Engeland. In het algemeen hoor ik niet zulke hele positieve dingen over de NHS en de Engelse genderteams, volgens mij gaan er in Engeland ook meer mensen privaat dan in Nederland (voor zover dat hier überhaupt kan) voor hun transitie. Het is daarom belangrijk dat je je heel goed voor laat lichten, en dat kan denk ik beter op Engelse transgender fora.
De negatieve verhalen die ik hoor gaan vooral over de starre manier waarop die genderteams nog met de standard of care zouden omgaan (schijnt ook erg te verschillen van team tot team). Het is in Engeland volgens mij ook niet ongebruikelijk dat chirurgen zowel voor een genderteam werken, maar daarnaast ook privaat een praktijk voeren, dus qua kwaliteit zou dat niet veel verschil moeten maken dan.quote:Op zondag 22 september 2013 12:05 schreef robinpunt het volgende:
[..]
Ik weet er niet zoveel van maar het team van de NHS in Londen staat wel bekend om haar goede meta's.
http://www.med.muni.cz/biomedjournal/2008/2008-1.htmlquote:Op zondag 22 september 2013 11:37 schreef Alentejana het volgende:
Ja, was ik tegengekomen in de Queerty. En ook unaniem gekozen, he.
En eh, gewoon op de wiki wordt al de methode van zijkant borstkast genoemd (met de voordelen daarvan), maar daar geen foto´s.
http://en.wikipedia.org/wiki/Phalloplasty
[..]
edit:
[ afbeelding ]
Er wordt huid gebruikt van je voorarm, of heup, of zijkant van de borstkas + rug. Dit wordt "opgerold" en er wordt een penis van gevormd. Dit wordt later gevormd zodat het meer op het echte lijkt (bijv. het puntje wordt een beetje gevormd om de eikel te maken). De urinebuis wordt verlengd zodat je ook door de nieuwe penis kunt plassen. De clitoris wordt verplaatst maar dit is afhankelijk van iemands lichaam, soms zit deze erin, soms iets eronder. Sommige verplaatsen de zenuwen hiervan ook naar de nieuwe penis zodat je gevoel hebt.quote:Op zondag 22 september 2013 00:06 schreef Seven. het volgende:
Don't feed the troll..
Dean heeft nog steeds niks tegen zijn broertje gezegd. Ik begin me er echt aan te ergeren nu. Wat wonderer ook al zei: grow a pair.
Puur uit nieuwsgierigheid, ik kan me maar heel weinig voorstellen bij dat laatste. Misschien beter niet hier posten in verband met trolls, maar weet iemand een goeie link?
Ik weet niet hoever Dean zijn proces wil doorlopen, maar de hormonen wil hij sowieso. Gezellig, hij is nog volop aan het puberen, duurt dat dan weer 7 jaar?
Vind ik niet eens zo zeer bizar. Het geeft vooral aan dat het 'altijd kunnen zien' niet opgaat.quote:Op zondag 22 september 2013 11:06 schreef Alentejana het volgende:
Fixers dat is wel een bizar geval dan.
...niet zelden door personen, die zelf het probleem niet hebben en geen flauw benul hebben hoe personenadministratie in zijn werk gaat.quote:Op zondag 22 september 2013 16:16 schreef Alentejana het volgende:
Grappig genoeg zag ik een topic voorbij komen op een ander forum waarbij iemand blij was dat ze "transgender" kon invullen op een formulier. [..] maar daar werden alleen bezwaren naar boven gebracht ...
Zie het meer als een lapmiddel voor zolang je officiële gegevens nog niet in overeenstemming zijn met de werkelijkheidquote:Op zondag 22 september 2013 17:02 schreef wonderer het volgende:
Vrij lastig om later stealth te gaan als je als transgender geregistreerd staat.
Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn; vooral als er ook een optie 'geen aanhef' bestaat. Maar het zal me niet verbazen als applicatiebouwers zo gender-binair denken, dat ze een boolean gebruiken voor het 'geslacht'-veldquote:
Van de paar keer dat iemand me ook echt antwoord heeft gegeven, was dat inderdaad de strekking. "Kan niet in verband met de programmatuur"quote:Op zondag 22 september 2013 17:50 schreef kELAL het volgende:
[..]
Dat zou inderdaad de beste oplossing zijn; vooral als er ook een optie 'geen aanhef' bestaat. Maar het zal me niet verbazen als applicatiebouwers zo gender-binair denken, dat ze een boolean gebruiken voor het 'geslacht'-veld
Dat is onzin. De echte reden is dan "het is te duur de programmatuur te veranderen" (wat vaak amper wat kost, maar ze vinden het de moeite niet waard).quote:Op zondag 22 september 2013 17:51 schreef wonderer het volgende:
[..]
Van de paar keer dat iemand me ook echt antwoord heeft gegeven, was dat inderdaad de strekking. "Kan niet in verband met de programmatuur"
Nee, het ging helemaal niet op die manier.quote:Op zondag 22 september 2013 10:26 schreef robinpunt het volgende:
Ik vind het belachelijk hoor. In grote lijnen ging het zo:
theunderdog: ik kan een transgender altijd herkennen...
Enzovoorts.
Goed, Nezhi is nog een beetje aan het puberen maar verder vond ik het heel beschaafd.
Bij een 'clean' implementatie, misschien (kosten nihil).quote:Op zondag 22 september 2013 18:01 schreef Abby79 het volgende:
Dat is onzin. De echte reden is dan "het is te duur de programmatuur te veranderen" (wat vaak amper wat kost, maar ze vinden het de moeite niet waard).
De bezwaren kwamen van transgenders en genderqueers, die wilden dat er veel meer keuzes waren of een leeg vak bij "other" en dat je het zelf in kon vullen. Je kunt niet man, vrouw of transgender zijn want dan wordt je niet als mens gezien, en ik ben gewoon vrouw (of man) en dat vul ik gewoon in (wat ook kan, dus ik zie het probleem niet? Het is zuiver voor zolang je offficieel nog geen man of vrouw kunt invullen)quote:Op zondag 22 september 2013 17:19 schreef kELAL het volgende:
[..]
...niet zelden door personen, die zelf het probleem niet hebben en geen flauw benul hebben hoe personenadministratie in zijn werk gaat.
Welke? Die ik zelf had gepost?quote:Op zondag 22 september 2013 21:00 schreef Alentejana het volgende:
[..]
En de persoon op de eerste foto van de pagina?
Eerste foto van deze pagina.quote:Op zondag 22 september 2013 21:01 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Welke? Die ik zelf had gepost?
Bij mij is de eerste foto van de pagina die met het litteken op de zij/rug. Niet iedereen heeft de standaard 25 posts per pagina ingesteldquote:Op zondag 22 september 2013 21:20 schreef Alentejana het volgende:
[..]
Eerste foto van deze pagina.
Bovenin deze pagina. Foto van twee personen, een in overhemd. Daar gaat het om, man vrouw, transman, transvrouw...
Niet zichtbaar voor iedereen ofzo?
quote:In a video posted on her YouTube account Saturday, Cassidy Lynn Campbell said that earning the title of homecoming queen was supposed to be "so monumental and memorable." But the "ignorant" and "negative" backlash that followed her win had turned a bright day dark.
"I'm always judged and I'm always looked down upon and I'm always made fun of," she said. "Sometimes, I wonder, is it even worth it?"
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |