Het is niet alleen de VS. Pfft altijd dat NON argument over een soevereine staat. Het is een gek die chemische wapens rondstrooit.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:36 schreef Insane- het volgende:
[..]
Stel je voor dat Assad toch wel C-wapens heeft gebruikt. Wat geeft de VS het recht om een andere soevereine staat binnen te vallen?
Inderdaad. Hij had overigens ook allemaal mensen laten vermoorden tijdens de demonstratie. (mensen werden thuis opgehaald enzo). Maarja, massamoordenaars zijn okee hier blijkbaarquote:Op donderdag 12 september 2013 19:11 schreef DeToffifee het volgende:
Sowieso, het opnemen voor iemand die hoogstwaarschijnlijk chemische wapens heeft gebruikt, is toch van de gekke?
Maar hier kan het allemaal.
De VS is de meest agressieve, meest invloedrijke geo-politieke speler.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:09 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Het is niet alleen de VS. Pfft altijd dat NON argument over een soevereine staat. Het is een gek die chemische wapens rondstrooit.
quote:Op donderdag 12 september 2013 19:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Inderdaad. Hij had overigens ook allemaal mensen laten vermoorden tijdens de demonstratie. (mensen werden thuis opgehaald enzo). Maarja, massamoordenaars zijn okee hier blijkbaar
Sinds dat ik gisteren het VN rapport heb gelezen, weet ik het zeker. Maar er zullen hier velen zijn, die dat VN rapport ook niet serieus nemen, niet? Of kan het gewoon helemaal niet schelen?quote:Op donderdag 12 september 2013 19:12 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Inderdaad. Hij had overigens ook allemaal mensen laten vermoorden tijdens de demonstratie. (mensen werden thuis opgehaald enzo). Maarja, massamoordenaars zijn okee hier blijkbaar
Behalve als je Murica president bentquote:Op donderdag 12 september 2013 19:10 schreef firefly3 het volgende:
Dus een president zou iedereen mogen uitmoorden? Het is toch een soevereine staat![]()
![]()
Echt die argumenten hierzo
![]()
Je hoeft geen "conspiracy theorist" te zijn,om te beseffen wat voor macht spellen worden gespeeldquote:Op donderdag 12 september 2013 19:11 schreef DeToffifee het volgende:
Sowieso, het opnemen voor iemand die hoogstwaarschijnlijk chemische wapens heeft gebruikt, is toch van de gekke?
Maar hier kan het allemaal. Nou, ga dan naar Syrië toe. Met jullie voortdurende gezeik tegen de VS en je eigen land.
Dus als er morgen een burgeroorlog optreedt tegen het koningshuis hier. Ben jij iemand die wilt dat de VS (en frankrijk) even de boel hier verder willen plat bombarderen en NIKS bijdragen aan vooruitgang van de situatie.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:10 schreef firefly3 het volgende:
Dus een president zou iedereen mogen uitmoorden? Het is toch een soevereine staat![]()
![]()
Echt die argumenten hierzo
![]()
Zou je een link kunnen geven? Thanks!quote:Op donderdag 12 september 2013 19:14 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
[..]
Sinds dat ik gisteren het VN rapport heb gelezen, weet ik het zeker. Maar er zullen hier velen zijn, die dat VN rapport ook niet serieus nemen, niet? Of kan het gewoon helemaal niet schelen?
Zou ik toevallig mogen weten hoe oud jij bent?quote:Op donderdag 12 september 2013 19:11 schreef DeToffifee het volgende:
Maar hier kan het allemaal. Nou, ga dan naar Syrië toe. Met jullie voortdurende gezeik tegen de VS en je eigen land.
Betaald door S-A e.aquote:Op donderdag 12 september 2013 19:14 schreef firefly3 het volgende:
al nusra is in syrie ontstaan toen hun kinderen en vrouwen werden vermoord door assad. Logisch dat er zoveel extremisten zijn ontstaan in die periode.
Je kan de pot op.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:13 schreef Insane- het volgende:
[..]
De VS is de meest agressieve, meest invloedrijke geo-politieke speler.
NON-argument of INTERNATIONAAL RECHT. Je kan niet het ene recht voortrekken op het andere. De anti-westerse sentimenten vanuit het Midden-Oosten is gebaseerd op het feit dat het westen zich al 2 eeuwen lang smerig bezig houdt met nationale aangelegenheden in de regio en alles zo tot hun voordeel proberen om te vormen. Misschien zouden we gewoon moeten stoppen met deze bemoeienissen. Als die regeringen nou het volkssoevereiniteit beginsel zouden respecteren.
Als onze regering mijn familie vermoord sta ik zeker aan de kant van de vs!!quote:Op donderdag 12 september 2013 19:14 schreef Insane- het volgende:
[..]
Dus als er morgen een burgeroorlog optreedt tegen het koningshuis hier. Ben jij iemand die wilt dat de VS (en frankrijk) even de boel hier verder willen plat bombarderen en NIKS bijdragen aan vooruitgang van de situatie.
Kan me geen fuck schelen van wie en of ze geld krijgen. Het gaat erom dat de haat is ontstaan toen assad helemaal gestoord werd en burgers ging vermoordenquote:Op donderdag 12 september 2013 19:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Betaald door S-A e.a
Dikke onzin, SA steunt geen nusra en gaat dat ook nooit doen. Nusra ziet namelijk dat SA liever vandaag dan morgen onder hun gezag staat. SA steunt FSA en daar komen ze open voor uit, vooral de red rockets (anti tank) komen uit Saudische steun voort, en dat is uiteraard een goede zaak.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:16 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Betaald door S-A e.a
Tot 2,5 jaar terug was het nog rustigquote:Op donderdag 12 september 2013 19:16 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Kan me geen fuck schelen van wie en of ze geld krijgen. Het gaat erom dat de haat is ontstaan toen assad helemaal gestoord werd en burgers ging vermoorden
Jij begint met aluhoedjesquote:Op donderdag 12 september 2013 19:18 schreef firefly3 het volgende:
Jullie halen er allemaal andere dingen erbijDat is altijd zo hilarisch aan die aluhoedjes. Van de geschiedenis tot de vs totaan israel en irak en iran. Dit gaat over assad, weet je nog? Wat HIJ persoonlijk allemaal al heeft gedaan.
Je weet vast niet meer hoe de oorlog was begonnenquote:Op donderdag 12 september 2013 19:19 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Tot 2,5 jaar terug was het nog rustig
[..]
Jij begint met aluhoedjes
Duitsland heeft ook getekend.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:20 schreef harrytwatter het volgende:
Allereerst de UN gaat Niet aantonen wie er achter de aanval zat. Het ondsrzoek is gericht op de vraag HEEFT er een chemische aanval plaatsgevonden. (waarschijnlijk wel)
Verder heeft de vs bewijs maar ook rusland, duitsland is niet overtuigd frankrijk wel.
Zowieso kunnen wij als gewone burgers niet zeggen of assad of fals flag.
En de vs heeft A geen goede reputatie op dit gebied bijzonder logisch dat men dan argwanend is.
en B het is TEGEN de regels van de UN buiten hun om in te grijpen tenzij verdediging.
Wat is gevaarlijker? een landje dat zich zelf uitroeit of een giga land dat buiten de regels zomaar landen gaat bombarderen. Feiten zijn feiten kom op man ff opwn ogen en niet klakkeloos het nieuws of objectieve artikels overnemen.
wat gaat er denk je gebeuren in syrie als dat land gebombardeerd word. meer rebellen meer doden, ik keur assad niet goed maar hij komt t dichtsbij enige vorm van controle op dit moment.
Wat staat daar in?quote:Op donderdag 12 september 2013 19:16 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Je kan de pot op.
Je stelt de verkeerde prioriteiten. Kijk eens naar het VN rapport, dat is het enige wat je zou moeten kunnen schelen.
Dat zowel de troepen van Assad als de rebellen zich schuldig maken op grote schaal aan mensenrechten schendingen.quote:
Oh nee? Er is gisteren een rapport door de VN uitgegeven hoor, over de afgelopen twee jaar daar.quote:
Nee.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:25 schreef harrytwatter het volgende:
oooow ik voelde me dom maar jullie hebben het over dat human rights gebeuren rapport
Kijk maar eens naar Saddam Hussein en Qaddafi periode!Toen was het nog redelijk rustig!quote:Op donderdag 12 september 2013 19:24 schreef Insane- het volgende:
IK heb het idee dat ik tegen 13 jaar oude gastjes aan het praten die niks weten over het midden-oosten...
Hoewel ik walg van de Ba'ath-leer, partij en systeem is het een beter alternatief dan Islamisme en overige radicale en fundamentele stromingen. Obama wilt alleen de boel daar plat bombarderen. Maar wat daarna? Na al die import-islamisten en bewapende fundamenti's kan er niet zomaar vlekkeloos een democratie opgang komen na Assad. Ik vrees dat Syrie gedoemd is als ze worden aangevallen door de VS en co. De koerden zijn wellicht de enigen die beter uit deze strijd komen wat er ook gebeurt.
WTF dan?quote:
Nee, over de chemische wapens. Staat er in dat Assad ze heeft gebruikt? Zo nee, waarom niet? En waarom zijn ze nog niet in dit topic geweest, want een aantal mensen lijken bewijs te hebben tegen Assad.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:23 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Dat zowel de troepen van Assad als de rebellen zich schuldig maken op grote schaal aan mensenrechten schendingen.
Als je niks weet, waarom heb je dan zo'n grote muil? Echt, dat vraag ik me af.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:26 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
[..]
Kijk maar eens naar Saddam Hussein en Qaddafi periode!Toen was het nog redelijk rustig!
[..]
WTF dan?
Maar je MOET Obama en de VS geloven. Ze hebben gezegd dat het ze om mensenrechten gaat. De baken van mensenrechten en democratie gaat toch niet liegen over mensenrechten?quote:Op donderdag 12 september 2013 19:24 schreef Insane- het volgende:
IK heb het idee dat ik tegen 13 jaar oude gastjes aan het praten die niks weten over het midden-oosten...
Hoewel ik walg van de Ba'ath-leer, partij en systeem is het een beter alternatief dan Islamisme en overige radicale en fundamentele stromingen. Obama wilt alleen de boel daar plat bombarderen. Maar wat daarna? Na al die import-islamisten en bewapende fundamenti's kan er niet zomaar vlekkeloos een democratie opgang komen na Assad. Ik vrees dat Syrie gedoemd is als ze worden aangevallen door de VS en co. De koerden zijn wellicht de enigen die beter uit deze strijd komen wat er ook gebeurt.
heb je een link voor me?quote:
Waarom ben je zo'n draaikont? We hebben het de hele tijd over de VN. Wanneer komt het VN rapport uit?quote:Op donderdag 12 september 2013 19:29 schreef firefly3 het volgende:
Assad achter aanval chemische wapens
HRW geen UNquote:Op donderdag 12 september 2013 19:29 schreef firefly3 het volgende:
http://www.nrc.nl/nieuws/(...)et-chemische-wapens/
Het is allang in dit topic geweest.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:26 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee, over de chemische wapens. Staat er in dat Assad ze heeft gebruikt? Zo nee, waarom niet? En waarom zijn ze nog niet in dit topic geweest, want een aantal mensen lijken bewijs te hebben tegen Assad.
Er is zoveel in dit topic geweest. Ik ga geen deel X teruglezen. Het VN rapport over de gifgasaanval is nog niet eens uit.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:31 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Het is allang in dit topic geweest.
Dat jij niet oplet, is niet andermans schuld.
quote:Op donderdag 12 september 2013 19:29 schreef DeToffifee het volgende:
Nee, ik heb geen link voor mensen die zulke grote waffels hebben, zonder te weten waar ze het over hebben.
ja mag iets normaler reageren weer wmbquote:Op donderdag 12 september 2013 19:31 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Het is allang in dit topic geweest.
Dat jij niet oplet, is niet andermans schuld.
quote:Doe normaal:
-Geen hele landen weg willen vagen.
-Geen mensen doodwensen.
-Mensen die het niet met je eens zijn, zijn niet meteen pro-moord en doodslag, laten we elkaar enigszins normaal bejegenen.
-Dat houdt dus in geen andere users uitschelden/wegsturen/zeggen dat ze het wel goed vinden dat Assad mensen vermoord, omdat ze tegen de rebellen zijn.
-Elkaar uitmaken voor aluhoedje. Ga inhoudelijk de discussie aan.
Beledigd omdat ik het niet met je eens bent of omdat er geen UN rapport is? als ik fout zit geef ik t toe hoor.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:29 schreef DeToffifee het volgende:
Nee, ik heb geen link voor mensen die zulke grote waffels hebben, zonder te weten waar ze het over hebben.
Maar dat mag de rest van de wereld niet zien om het geheim is ?quote:Op donderdag 12 september 2013 19:35 schreef firefly3 het volgende:
Ze wisten overigens al dat assad ging aanvallen met chemische wapens voor de aanval zelf. Israelische inlichtingendiensten![]()
![]()
Zou me niets verbazen als er zelfs drone opnames zijn.
Drone opnames maak je normaal gesproken niet publiekelijkquote:Op donderdag 12 september 2013 19:39 schreef Ali_boo het volgende:
[..]
Maar dat mag de rest van de wereld niet zien om het geheim is ?
maar het bewijs is er wel daar en er mag niet over getwijfeld worden ?
Die is er wel, maar wordt voorlopig nog niet bekend gemaakt totdat alles rond is wss. Het VN rapport zal ook nog gebruikt kunnen worden.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:43 schreef theunderdog het volgende:
Er is weer geen enkel bewijs dat Assad achter de aanval zit.
We moeten alles maar geloven zonder dat wij betrouwbaar bewijs zien.
Als ik deze redenatie volg dan ga jij er vanuit dat men het bewijs nog wel gaat tonen.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die is er wel, maar wordt voorlopig nog niet bekend gemaakt totdat alles rond is wss. Het VN rapport zal ook nog gebruikt kunnen worden.
Ik heb hiervoor al een lange reactie getypt maar spec heeft die gewoon verwijderd(quote:Op donderdag 12 september 2013 19:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Die is er wel, maar wordt voorlopig nog niet bekend gemaakt totdat alles rond is wss. Het VN rapport zal ook nog gebruikt kunnen worden.
Er zullen zeker wel conclusies getrokken kunnen worden uit het VN rapport.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:48 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb hiervoor al een lange reactie getypt maar spec heeft die gewoon verwijderd().
Maar in het VN rapport komt niet te staan WIE gifgas heeft gebruikt. Alleen OF er gifgas is gebruikt.
Dat VN rapport neem ik wel serieus. Het Syrische regime is daarin degene die het meeste en grofste geweld toepast.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:14 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
[..]
Sinds dat ik gisteren het VN rapport heb gelezen, weet ik het zeker. Maar er zullen hier velen zijn, die dat VN rapport ook niet serieus nemen, niet? Of kan het gewoon helemaal niet schelen?
Ja, dat er chemische wapens zijn gebruikt. En misschien welke soort.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er zullen zeker wel conclusies getrokken kunnen worden uit het VN rapport.
En de afkomst etc.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:50 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ja, dat er chemische wapens zijn gebruikt. En misschien welke soort.
Sorry maar nee denk t niet. onderzoek was naar of wel of niet. niet naar wie.. of ze mochten op vingerafdrukken zijn tegengekomen csi shit haar van assad ofzo.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Er zullen zeker wel conclusies getrokken kunnen worden uit het VN rapport.
De afkomst zit misschien wel in de chemische samenstelling verborgen. Wacht nou maar totdat ze klaar zijnquote:Op donderdag 12 september 2013 19:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee. Want dat oonderzoeken ze niet, dat zei ik net.
denk niet dat je die 2 los van elkaar kunt zien anders hadden ze net zo goed een aantal van die slachtoffers naar Geneve kunnen vliegen, dan hoeft er ook geen (duur) team op pad in onveilig gebiedquote:Op donderdag 12 september 2013 19:53 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee. Want dat onderzoeken ze niet, dat zei ik net.
Oh ja joh? Hoe dan?quote:Op donderdag 12 september 2013 19:53 schreef firefly3 het volgende:
[..]
De afkomst zit misschien wel in de chemische samenstelling verborgen. Wacht nou maar totdat ze klaar zijn
http://www.nytimes.com/in(...)st/12geneva-doc.htmlquote:Op donderdag 12 september 2013 19:33 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er is zoveel in dit topic geweest. Ik ga geen deel X teruglezen. Het VN rapport over de gifgasaanval is nog niet eens uit.
Denk dat ze wat meer bewijsmateriaal nodig hebben van de plek in kwestie. Grondmonsters sowieso.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:56 schreef sp3c het volgende:
[..]
denk niet dat je die 2 los van elkaar kunt zien anders hadden ze net zo goed een aantal van die slachtoffers naar Geneve kunnen vliegen, dan hoeft er ook geen (duur) team op pad in onveilig gebied
Het rapport over de gifgasaanval hé.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:56 schreef deelnemer het volgende:
[..]
http://www.nytimes.com/in(...)st/12geneva-doc.html
Dat is er nog niet.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:59 schreef Peunage het volgende:
[..]
Het rapport over de gifgasaanval hé.
iddquote:Op donderdag 12 september 2013 19:58 schreef Peunage het volgende:
[..]
Denk dat ze wat meer bewijsmateriaal nodig hebben van de plek in kwestie. Grondmonsters sowieso.
Oh ik weet dat het technisch mogelijk is. Maar dit team kreeg een missie. Het achterhalen of er met chemische wapens is gestrooid. Het is een VN team. Ik denk niet dat ze nog even 'extra' werk gaan doen. Puur om politieke redenen al.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:00 schreef sp3c het volgende:
[..]
idd
grondmonsters, granaatscherven, al dat soort dingen
daar kun je een heleboel dingen van leren naast of er wel of niet gifgas is gebruikt
VN teams krijgen maar heel zelden hele duidelijke missies meequote:Op donderdag 12 september 2013 20:03 schreef Peunage het volgende:
[..]
Oh ik weet dat het technisch mogelijk is. Maar dit team kreeg een missie. Het achterhalen of er met chemische wapens is gestrooid. Het is een VN team. Ik denk niet dat ze nog even 'extra' werk gaan doen. Puur om politieke redenen al.
De grote landen werken ook vaak nauw samen. De wereld heeft geen belang bij een MO dat in brand staat.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:12 schreef k3vil het volgende:
De russen en amerikanen die samenwerken? Meen je dat nou, en waarom dan?
Denk jij dat ze maandag met de vinger gaan wijzen naar een bepaalde partij dan? Ik zie dat niet gebeuren.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
VN teams krijgen maar heel zelden hele duidelijke missies mee
reken maar dat die alles hebben meegenomen wat ze tegen zijn gekomen
al zal de site wel opgeruimd zijn
ik denk dat ze gewoon netjes hun bevindingen op papier zetten en daar verder niet al te veel conclusies aan verbindenquote:Op donderdag 12 september 2013 20:22 schreef Peunage het volgende:
[..]
Denk jij dat ze maandag met de vinger gaan wijzen naar een bepaalde partij dan? Ik zie dat niet gebeuren.
Ik denk dat ze maandag gewoon netjes gaan uitleggen dat er inderdaad gifgas is gebruikt. En misschien welke soort.
Zie bijvoorbeeld de volgende video: 36:25 - 39:00quote:Op donderdag 12 september 2013 20:20 schreef deelnemer het volgende:
[..]
De grote landen werken ook vaak nauw samen. De wereld heeft geen belang bij een MO dat in brand staat.
En dat is terecht.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:18 schreef firefly3 het volgende:
Jullie halen er allemaal andere dingen erbijDat is altijd zo hilarisch aan die aluhoedjes. Van de geschiedenis tot de vs totaan israel en irak en iran.
wat?quote:
De VS verklaart zijn rol in conflicten altijd als legitiem en redelijk, maar het handelt uit Amerikaanse belangen, en dat is niet altijd legitiem of redelijk.quote:
Beste Firefly, hoeveel verstand heb jij van geleide, en ongeleide projectielen?quote:Op donderdag 12 september 2013 18:13 schreef firefly3 het volgende:
De fotos daarvan waren vorige week etc al massaal te zien, met die vn inspecteurs erbij lol.
Dat gevoel heb ik ook. Maar dan andersom. Waarbij ik steeds zeg dat we niet overhaast beslissingen moeten nemen, waar we later spijt van krijgen. Afghanistan, Irak en Libië zijn drie catastrofes op rij. Je zou zeggen, dat de leercurve wel ERG stijl is voor sommigen.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:05 schreef DeToffifee het volgende:
Ik zei het een week geleden al. Al wordt sommige mensen (de meesten hier) het bewijs in het gezicht geblazen, dan nóg zullen ze het niet geloven.
Ik stel voor dat je naar Syrië gaat en Assad daar gaat helpen.
Daarom is het ook zo van de gekke dat de VS en andere westerse landen die rebellen nu VOLGAS geven om die rebellen te bewapenen, waarvan vrijwel VASTSTAAT dat ze met gifgas hebben lopen strooien.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:11 schreef DeToffifee het volgende:
Doe ook eens een kaartje van de VS.......?quote:Op donderdag 12 september 2013 21:20 schreef zwaaien het volgende:
Syrië vergelijk ik met het vroegere Joegoeslavië, dat was ook een mengelmoes van culturen, etniciteiten, religies enzovoort
De oplossing is Syrië op te delen volgens de grootste etnische lijnen zoals dat in Joegoeslavië is gebeurd.
Zoals ik gisterenavond al postte:quote:Op donderdag 12 september 2013 20:05 schreef sp3c het volgende:
[..]
VN teams krijgen maar heel zelden hele duidelijke missies mee
reken maar dat die alles hebben meegenomen wat ze tegen zijn gekomen
al zal de site wel opgeruimd zijn
En inderdaad, in het rapport komen alleen bevindingen te staan. Het is aan anderen om aan deze bevindingen conclusies te verbinden.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:56 schreef Montagui het volgende:
[..]
Daarom maar even het volgende:
De VN inspecteurs zijn schijnbaar op onderzoek gegaan op de juiste plek.
http://storyful.com/stories/63271
en
http://brown-moses.blogsp(...)tion-of-alleged.html
zie ook een map met bijbehorende interactieve links en video's.
https://maps.google.com/m(...)004e471308e20c96030e
Ben benieuwd wat hun bevindingen zijn!
De mentaliteit in Amerika en Syrië kan je niet vergelijkenquote:Op donderdag 12 september 2013 22:19 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Doe ook eens een kaartje van de VS.......?
Mwah, het staat in zover voor jou vrijwel vast als dat het voor anderen vrijwel vaststaat dat Assad verantwoordelijk is voor 21 augustus. Het is maar hoe je het bewijs uitlegt. Ik geloof daarom ook niet dat menigeen zijn/haar mening omtrent het gebruik van chemische wapens door de ene of de andere partij zal herzien door wat voor 99% bewijs dan ook. Er zal altijd geroepen worden om 100% bewijs.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:17 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Daarom is het ook zo van de gekke dat de VS en andere westerse landen die rebellen nu VOLGAS geven om die rebellen te bewapenen, waarvan vrijwel VASTSTAAT dat ze met gifgas hebben lopen strooien.
Met deze manier van redeneren kom je nergens. Alles is mogelijk.quote:Op donderdag 12 september 2013 20:10 schreef deelnemer het volgende:
Het is allemaal lastig te beoordelen als gewone burger. Het kan ook zo zijn dat Poetin en Obama samenwerken. Boots on the ground is lastig als Syrie beschikt over chemische wapens. Als deze wapens onschadelijk gemaakt zijn, kan het regime veel gemakkelijker worden aangepakt.
De bedoeling was onderzoek te doen naar gifgasaanvallen in maart. Dit kwam er tussendoor zeilen. Om ondubbelzinnig vast te stellen welke partij 'Ghouta' op zijn geweten heeft, is een helse klus. Ook als het is aangeleverd door projectielen.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:56 schreef sp3c het volgende:
denk niet dat je die 2 los van elkaar kunt zien anders hadden ze net zo goed een aantal van die slachtoffers naar Geneve kunnen vliegen, dan hoeft er ook geen (duur) team op pad in onveilig gebied
Exactly, en daarom moeten álle chemische wapens (waar dan ook ter wereld) vernietigd worden. Áls er dan met chemische wapens gestrooid wordt dan kan via die 'vingerafdruk' (hopelijk) vastgesteld worden wie er verantwoordelijk is voor het strooien, en wie verantwoordelijk is voor het leveren.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:40 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
De bedoeling was onderzoek te doen naar gifgasaanvallen in maart. Dit kwam er tussendoor zeilen. Om ondubbelzinnig vast te stellen welke partij 'Ghouta' op zijn geweten heeft, is een helse klus. Ook als het is aangeleverd door projectielen.
De VS en haar bondgenoten leveren al sinds november 2012 wapens uit het voormalige Joegoslavië aan de 'rebellen'. In maart stond de teller al op 3.000 TON. Daarnaast bestaan er mails van het Britse bedrijf Britam, waarin een medewerker het verzoek bediscussieert dat hen heeft bereikt om Libische sarin en mosterdgas te leveren, betaald door Qatar, en (volgens die mails) met instemming van de Amerikanen.
Daarnaast is de Syrische 'Chemical Ali' al in het begin weggekocht, en overgelopen naar de FSA. Die weet vast wel hoe je een 'delivery system' in elkaar kunt flansen.
Het schrille gepiep uit 'Washington', dat hun 'Rebellen' geen 'geavanceerde' wapens hebben, is lariekoek. Zo 'geavanceerd' hoeft zo'n 'delivery system' ook niet te zijn.
De sleutel is, dat ALS het sarin was, er gekeken wordt naar de 'vingerafdruk'. Elk land maakt dat spul op een (iets) ander wijze. En dat laat sporen na. Zeker nu Assad heeft toegestemd in het opruimen van de Syrische voorraden, is het dus simpel om aan een 'sample' te komen van Syrisch spul, en dat te leggen naast het spul dat is gevonden.
Blijkt dat dan uit Libië, Georgië, de VS of Israël te komen, dan zijn de rapen gaar!
En kom mij niet aan boord met de suggestie dat het NOOIT de VS geweest KAN zijn, want de poederbrieven met miltvuur die in 2001 5 doden kostten in de VS, kwamen (bij nader inzien) ook uit een Amerikaans laboratorium. En een verdachte werd nooit aangehouden. Er hoeft maar één gek rond te lopen met de juist 'clearance', en je hebt de poppen aan het dansen!
Zo stom zullen zij wel niet zijn. Als je in staat bent om de hele wereld voor te liegen terwijl je zelf net een paar honderd onschuldigen hebt vergast dan ben je ook in staat om je sporen te wissen.quote:Blijkt dat dan uit Libië, Georgië, de VS of Israël te komen, dan zijn de rapen gaar!
Dat lijkt mij nogal wiedes. Je wil niet Peter R. de Vries op je dak krijgen, en dan wéér te kijk worden gezet wegens een 'gerechtelijke dwaling'.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:28 schreef Montagui het volgende:
Het is maar hoe je het bewijs uitlegt.(..) Er zal altijd geroepen worden om 100% bewijs.
Je bent als burger kansloos, als het gaat om zelfstandig de relevante feiten te achterhalen. Vaak blijkt pas jaren daarna wat er precies speelde (soms pas nadat informatie gedeclassificeerd wordt). Hoe groter de belangen die op het spel staan, hoe minder je wordt verteld.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:35 schreef theunderdog het volgende:
[..]
Met deze manier van redeneren kom je nergens. Alles is mogelijk.
Alleen je moet het toch doen met de informatie die je kunt krijgen. En ik heb nog nergens een bron gevonden waaruit blijkt dat Poetin en Obama samenwerken.
Om te beginnen, heb je 'samples' nodig van Syrisch spul. Anders begin je niks. Je kunt je voorstellen, dat degenen die dit dan als een 'False Flag' planden, als dat het scenario is, er vanuit gingen dat Syrië niet zo'n drieste stap zou zetten als nu op tafel ligt.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:53 schreef Terminator2000bc het volgende:
Zo stom zullen zij wel niet zijn. Als je in staat bent om de hele wereld voor te liegen terwijl je zelf net een paar honderd onschuldigen hebt vergast dan ben je ook in staat om je sporen te wissen.
Alle chemische wapens weg, daar ben ik voor. Maar het klopt natuurlijk niet, dat als er dan TOCH ergens iets opduikt, de verantwoordelijkheid dan eenvoudig vast te stellen zou zijn. Dat is juist makkelijker nu, als je Syrische voorraden kunt 'samplen'.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:51 schreef Montagui het volgende:
Exactly, en daarom moeten álle chemische wapens (waar dan ook ter wereld) vernietigd worden. Áls er dan met chemische wapens gestrooid wordt dan kan via die 'vingerafdruk' (hopelijk) vastgesteld worden wie er verantwoordelijk is voor het strooien, en wie verantwoordelijk is voor het leveren.
Ik heb dat rapport eens door zitten lezen, maar het is 'Believe' voor, en 'Believe' na. Op 'reasonable grounds', vinden ze zelf. Die niet duidelijk worden. Daarbij blijkt de commissie er vanuit te gaan, dat als een groep mensen een stel andere mensen standrechtelijk executeert, en die 'andere mensen' worden gezien als 'anti-government', dan zijn degenen die de moorden pleegden 'dus' 'pro-government'. Dat is mij toch een tandje te kort door de bocht. Zeker nu het WEMELT van de verhalen over terreurgroepen die elkaar afmaken. Naast soldaten en onschuldige burgers.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:56 schreef deelnemer het volgende:
http://www.nytimes.com/in(...)st/12geneva-doc.html
Onzin, met wat zoekwerk op het internet kun je heel veel informatie vinden.quote:Op donderdag 12 september 2013 23:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Je bent als burger kansloos, als het gaat om zelfstandig de relevante feiten te achterhalen. Vaak blijkt pas jaren daarna wat er precies speelde (soms pas nadat informatie gedeclassificeerd wordt). Hoe groter de belangen die op het spel staan, hoe minder je wordt verteld.
twitter:camanpour twitterde op donderdag 12-09-2013 om 19:49:03General Salim Idriss of FSA tells me: "the regime began to move chemical materials and chemical weapons to Lebanon and to Iraq." reageer retweet
Gezien je uitbarstingen tegen deparo, waarbij je AIPAC specifiek relateerd aan Israël heb/had ik eigenlijk wel de indruk dat je anti-Israël bent.quote:Op donderdag 12 september 2013 02:51 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Ik ben niet per definitie anti-israel. Het israel-palestina-debacle laat mij ongeroerd. Waar ik mij wel druk om maak is dat ik, als EU-burger, indirect betrokken word in een Midden-Oosters kruitvat door de machtige Joodse lobby (AIPAC).
De nationaliteit van de schrijver maakt niets uit. Het maakt wel uit of de schrijver bevooroordeeld is en reden genoeg om dat aan te nemen. Ik heb in ieder geval nog geen enkel argument gezien waarom HRW onbetrouwbaar en biased is betreft Syrië.quote:Daarnaast diskwalificeert een bron zich niet enkel door een Israëlische schrijver.
Subjectief of niet, het artikel slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop over de ondoordachte steun die Assad krijgt uit die hoek.quote:Een nogal subjectief geschreven artikel dat jij hier als bron aanvoert. Het gebrek aan directe citaten van Chomsky zelf en de kromme historische vergelijkingen tussen Warshawpact-landen en Syrië zelf maken het slecht informatief leesvoer.
Nee. Goed lezen, hij heeft het hier over de gevolgen van mogelijke steun. Als je verder leest zegt hij duidelijk dat het Westen en Israël de rebellen tot nu toe niet/nauwelijks hebben gesteund:quote:dat de verhalen over steun van de VS en Israël aan de Syrische rebellen sprookjes zijn
Uit je eigen bron:
[..]
Hij maakt zich juist druk om westerse steun aan de rebellen en is een voorstander van onderhandelen met de Syrische overheid.
En hij is correct. Maar jij beweert iets anders:quote:Israel has done nothing to indicate that it is trying to bring down the Assad regime. There are growing claims that the West intends to supply the opposition with arms. I believe this is quite misleading. The fact of the matter is, that were the United States and Israel interested in bringing down the Syrian regime there is a whole package of measures they could take before they came to the arms-supply option. All these other options remain available, including, for example, America encouraging Israel to mobilize its forces along the northern border, a move that would not produce any objections from the international community and which would compel the regime to withdraw its forces from a number of frontline positions and relieve the pressure on the opposition. But this has not happened, nor will it, so long as America and Israel remain unwilling to bring down Assad regime. They may not like the regime, but it is nevertheless a regime that is well practised in accommodating their demands and any unknown alternative might prove worse in this respect. Much better, then, to watch the Syrians fight and destroy each other.
Chomsky zegt juist dat de radicalisering van de oppositie een normaal proces is, veroorzaakt door Assad:quote:Op dinsdag 11 juni 2013 17:52 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Hopelijk zullen de Syriërs net zo grondig zijn met het opruimen van dat islamitisch menselijk afval als de Russen in Grozny.
Maar goed, het ziet er naar uit dat de door het westen gesteunde terroristen aan het verliezen zijn. (zie ook mijn topic: NWS / Door de VS - Israel gesteunde doodseskaders verslagen!)
Ben benieuwd naar de volgende stap van de amerikanen om het laatste seculiere bolwerk in het Midden-Oosten te verjagen.
quote:For a long time, the Arab world and other places beside have played host to stories and illusions about the supernatural power of the United States, which controls everything through complex conspiracies and plots. In this worldview, everything that takes place can be explained in terms of imperialist conspiracies. This is an error. Without a doubt, the UnitedStates are still a great power and capable of influencing events, but they are not always able to manipulate them by means of complex conspiracies: this really is beyond their capacities. Of course the Americans do sometimes try to do this, but they fail, too. What happened in Syria is not outside our understanding: it began as a popular and democratic protest movement demanding democratic reforms, but instead of responding to it in a constructive, positive manner, Assad reacted with violent repression. The usual outcome of such a course of action is either a successful crushing of the protests or otherwise, to see them evolve and militarize, and this is what took place in Syria. When a protest movement enters this phase we see new dynamics at play: usually, the rise of the most extremist and brutal elements to the front ranks.
Gezien ik je artikelen heb zien posten van conspiracysites zoals syriathruth en globalresearch die dat wel beweren, heb ik niet die indruk.quote:Hij zegt wel dat het niet vanaf het begin af aan door de VS is georkestreerd. Maar dat heb ik feitelijk niet beweerd.
Dat mag ookquote:In een eerder topicdeel speculeerde ik (met nadruk op speculeren) dat Syrische conflict bij aanvang uitgelokt is door regionale machten om van zelfstandig Syrië een slaafse golfmonarchie te maken. Wij zitten hier ook op fok om te discussiëren en van meningen te wisselen. Enige speculatie maakt daar ook een deel van uit.
Ik durf daaraan te twijfelen.quote:Dat Israel alleen maar wint bij Assad's vertrek staat buiten kijf.
Goed, excuus.quote:Maar je assumptie dat ik in een groot joods complot geloof is onjuist.
Ik ben niet specifiek tegen Israel, tegen het idee van een Joodse staat. Ik ben wel tegen de constante Israelische pogingen om ons te betrekken in hun conflict. Of heb jij mij kunnen betrappen op pro-Palestijnse posts?quote:Op donderdag 12 september 2013 23:40 schreef Frikandelbroodje het volgende:
[..]
Gezien je uitbarstingen tegen deparo, waarbij je AIPAC specifiek relateerd aan Israël heb/had ik eigenlijk wel de indruk dat je anti-Israël bent.
Als je mijn bronnen afwimpelt zou je ook bij jezelf te rade kunnen gaan en afvragen of ditquote:[..]
De nationaliteit van de schrijver maakt niets uit. Het maakt wel uit of de schrijver bevooroordeeld is en reden genoeg om dat aan te nemen. Ik heb in ieder geval nog geen enkel argument gezien waarom HRW onbetrouwbaar en biased is betreft Syrië.
http://en.wikipedia.org/w(...)nancing_and_servicesquote:
Notably, billionaire financier and philanthropist George Soros announced in 2010 his intention to donate US$100 million to HRW over a period of ten years. He said, "Human Rights Watch is one of the most effective organizations I support. Human rights underpin our greatest aspirations: they're at the heart of open societies."[13][14] The donation increases Human Rights Watch's operating budget from $48 million to $80 million. The donation was the largest in the organization's history.[15]
Assad is zijn huidige hoedanigheid is zelfs meer dan een held. Uit door jou geposte citaten heb ik geen aanvallende zinspelingen direct richting Assad kunnen vinden. Maar al zit ik niet helemaal op één lijn met Chomsky, vanwaar de gretigheid waarmee jij dit wilt onderstrepen?quote:[..]
Subjectief of niet, het artikel slaat wat mij betreft de spijker op zijn kop over de ondoordachte steun die Assad krijgt uit die hoek.
Maar het ging me meer om de uitspraken van Chomsky zelf. In het artikel wordt er gelinkt naar de uitspraken van Chomsky in een interview met Al-Jazeera, kun je zelf checken door de pagina te laten vertalenOf op zijn eigen site waar hij vergelijkbare uitspraken doet. Punt is, ik vind het vreemd dat jij Chomsky zo'n geweldige man vind, want veel van zijn uitspraken betreft het Midden-Oosten staan in contrast met jouw beweringen. Chomsky is namelijk zeer kritisch over de uitspraken dat we Assad maar moeten steunen omdat de rebellen zogenaamd toch allemaal islamitische terroristen zijn. Terwijl jij Assad een held vind.
Nee, hij is van mening dat het Westen en Israel Assad in een all-out oorlog in feite binnen één dag zouden kunnen wegvagen. Feitelijk klopt dat ook.quote:[..]
Nee. Goed lezen, hij heeft het hier over de gevolgen van mogelijke steun. Als je verder leest zegt hij duidelijk dat het Westen en Israël de rebellen tot nu toe niet/nauwelijks hebben gesteund:
In alle conflicten komen de meest radicale partijen inderdaad bovendrijven. Maar het feit dat het radicaal islamitische partijen zijn geworden in Syrië maakt het des te verdachter gezien het feit dat Syrische politieke arena overweldigend wordt gedomineerd door socialistische partijen. Syrië kent tevens geen radicaal islamitische tendensen. De enige logische conclusie is dat Syrische radicaal-islamitische buren de wahabitische ideologie extern hebben geïnjecteerd.quote:[..]
En hij is correct. Maar jij beweert iets anders:
[..]
Chomsky zegt juist dat de radicalisering van de oppositie een normaal proces is, veroorzaakt door Assad:
[..]
Hij zegt wel dat het niet vanaf het begin af aan door de VS is georkestreerd. Maar dat heb ik feitelijk niet beweerd.quote:[..]
Gezien ik je artikelen heb zien posten van conspiracysites zoals syriathruth en globalresearch die dat wel beweren, heb ik niet die indruk.
Daar valt over te twisten.quote:[..]
Dat mag ookPunt is dat ik net zoals Chomsky het sprookjes vind. En ik had niet de indruk dat dat slechts speculeren was.
Dat die golfmonarchieën proberen te profiteren en het erger maken, maakt ze nog niet verantwoordelijk voor de oorzaak.
Als je Israel's geschiedenis bestudeert zie je dat de enige existentiële bedreiging voortkwam uit richting van ba'athisten (en in de toekomst misschien Iran). Het is dan niet gek dat Israel profiteert van het verdwijnen van de laatste geoliede ba'athistische maatschappij. Een bende sociopathische taliban- en al-quaedaleden als tegenstander verkoopt ook veel beter op het wereldtoneel dan een seculiere overheid die gelijkheid tussen man en vrouw bevordert, alle religieuze overtuigingen respecteert en al decennialang een oase van veiligheid en economische groei is.quote:[..]
Ik durf daaraan te twijfelen.
quote:[..]
Goed, excuus.
Van marokko.nl afgedwaald zeker...quote:Op donderdag 12 september 2013 22:55 schreef PSV1990- het volgende:
1 groot Zionistische spel met NL ect als poppetjes van de united states of de devil.
Who,s next Libanon?? ze doen alles om groot Israel te stichten zoals is voorspeld , zodat de eind strijd kan beginnen (eind ter tijden)
Assad is geen held. Daarvoor is het Assad regime te dictatoriaal, gewelddadig en onderdrukkend geweest.quote:Op vrijdag 13 september 2013 00:36 schreef Terminator2000bc het volgende:
Assad is zijn huidige hoedanigheid is zelfs meer dan een held.
Assad in zijn huidige hoedanigheidquote:Op vrijdag 13 september 2013 01:24 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Assad is geen held. Daarvoor is het Assad regime te dictatoriaal, gewelddadig en onderdrukkend geweest.
Teveel speculaties en verzinsels in 1 bericht.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:12 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Beste Firefly, hoeveel verstand heb jij van geleide, en ongeleide projectielen?
Het staat vast dat er (in maart) in Syrië is gestrooid met sarin. Door de REBELLEN, volgens de VN en Rusland. Waarvoor ze heel wat meer bewijs aanvoerden dat een foto van een afgeschoten vuurpijl.
Dat er in Ghouta met chemicaliën is gestrooid, lijkt vrijwel zeker. Of het ook GIFGAS was, dat moet nog blijken. Het kan ook (een cocktail van) landbouwgif zijn. Waar de REBELLEN al eerder mee hebben lopen klooien. De internationale inspecteurs zijn op het moment bezig dat te onderzoeken. Laat ze rustig even hun klus afmaken.
Als vervolgens aangetoond is dat het OOK in Ghouta gifgas was, dan moet nog worden aangetoond WIE dat heeft gebruikt. Syrië is niet de enige partij die over vuurpijlen beschikt. En daar de CIA, samen met Europese bondgenoten, als sinds november 2012 bezig zijn oud Joegoslavisch materiaal naar Syrië te brengen, en (vermoedelijk) Qatar in januari nog probeerde via het Engelse Britam Libische gifgas te bemachtigen voor hun REBELLEN, volgens mails die zijn uitgelekt, zijn er hoe dan ook nog verscheidene opties. Zelfs ALS het gas was, EN het per vuurpijl werd aangeleverd.
Daarnaast ontkent niemand dat er volop gevochten werd in dat gebied. Wat inhoudt dat die vuurpijl, waar jij zo van onder de indruk bent, inderdaad door Syrische troepen werd afgeschoten, maar bij toeval één van de vele opslagplaatsen vol chemische wapens van de REBELLEN raakte, met catastrofale gevolgen.
En het kan ook GEEN raket zijn geweest, maar een ordinaire zelfmoordaanslag, waarvan er elke dag verscheidene zijn in Syrië, gepleegd door de REBELLEN. Maar deze keer dan met gifgas. Waarna vervolgens plaatjes in omloop werden gebracht van ongeïdentificeerde types die met geknakte vuurpijlen gingen lopen zwaaien, om goedgelovig types in het westen ertoe te bewegen hun luchtmacht in te zetten om Al Qaida te beschermen.
Dit was natuurlijk het logische antwoord van de oorlogshitsers. 'Diplomaten en hoge militaire functionarissen' verklaren dat Assad snel zijn chemische rommel snel aan het verstoppen is terwijl hij zegt contoleurs toe te laten. Goh, was Saddam Hoessein ook niet snel nog die WoMD aan het verstoppen? De aanval op Syrie (en Iran) is reeds lang geleden in de steigers gezet, nu alleen nog er langzaam naar toe werken en de wereld overtuigen dat het Westen de morele plicht heeft in te grijpen en er vervolgens net zo'n pleurisbende van te maken als Irak, Libie en Egypte.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:39 schreef UncleScorp het volgende:
"Syrische geheime eenheid verspreidt gifgas"
Een geheime Syrische militaire eenheid heeft voorraden gifgas en munitie verspreid over zeker 50 plaatsen. Daarmee zou het regime van president Bashar al-Assad het moeilijker willen maken voor de Verenigde Staten om de chemische wapens te vinden, zeggen onder anderen diplomaten en hoge militaire functionarissen uit de VS en het Midden-Oosten in The Wall Street Journal.
De verplaatsing van de wapenvoorraad zou het moeilijker maken voor de Amerikanen om gerichte aanvallen uit te voeren als reactie op de vermeende gifgasaanval op Syrische burgers. Bovendien roept de actie vragen op over de bereidwilligheid van Assad om de chemische wapens over te dragen aan internationale controle, zoals Rusland bepleit.
De eenheid zou al maanden bezig zijn met het heen en weer schuiven van de wapens. De laatste keer was een week geleden, nadat de Amerikaanse president Barack Obama had aangekondigd dat hij bereid was een aanval op Syrië uit te voeren. Daarmee wil Obama reageren op de gifgasaanval van 21 augustus, waardoor meer dan 1400 Syriërs om het leven kwamen.
De VS schatten dat Assads regime 1000 ton chemische en biologische wapens heeft. "Dat is wat we weten. Het zou meer kunnen zijn'', zei een Amerikaanse functionaris tegen de krant.
http://www.hln.be/hln/nl/(...)spreidt-gifgas.dhtml
Fucking CNN whorequote:Op donderdag 12 september 2013 23:37 schreef rakotto het volgende:
twitter:camanpour twitterde op donderdag 12-09-2013 om 19:49:03General Salim Idriss of FSA tells me: "the regime began to move chemical materials and chemical weapons to Lebanon and to Iraq." reageer retweet
Truequote:Op vrijdag 13 september 2013 11:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dit was natuurlijk het logische antwoord van de oorlogshitsers. 'Diplomaten en hoge militaire functionarissen' verklaren dat Assad snel zijn chemische rommel snel aan het verstoppen is terwijl hij zegt contoleurs toe te laten. Goh, was Saddam Hoessein ook niet snel nog die WoMD aan het verstoppen? De aanval op Syrie (en Iran) is reeds lang geleden in de steigers gezet, nu alleen nog er langzaam naar toe werken en de wereld overtuigen dat het Westen de morele plicht heeft in te grijpen en er vervolgens net zo'n pleurisbende van te maken als Irak, Libie en Egypte.
Dit is ook een interessant verhaal; aangezien de publieke opinie nogal negatief en wantrouwend is richting het Amerikaanse plan het Syrische regime aan te vallen, moeten er natuurlijk andere gruwelijkheden gebeuren, nog erger dan de '1400 gifgasslachtoffers'. Dus bronnen bij RT melden dat er een nieuwe false flag plannetje wordt gekookt door Israel; Vanuit Assad-gecontroleerd gebied zou er een gifgasaanval of andersoortige agressie gaan plaatsvinden richting Israel. Ik zou er in ieder geval niet raar van opkijken als ze een dergelijke stunt uithalen, zodat de VS niet meer langs de lijn kunnen toekijken terwijl hun bondgenoot wordt aangevallen:
Okay, daarmee is mijn vraag, hoeveel verstand je had van deze materie, wel beantwoord.quote:Op vrijdag 13 september 2013 07:40 schreef firefly3 het volgende:
Teveel speculaties en verzinsels in 1 bericht.
Johquote:Op vrijdag 13 september 2013 12:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Een plausibel verhaal hoor, daar kan ik mee leven.
Denk je echt dat de Israëli zover zouden gaan ..... ?quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Dit was natuurlijk het logische antwoord van de oorlogshitsers. 'Diplomaten en hoge militaire functionarissen' verklaren dat Assad snel zijn chemische rommel snel aan het verstoppen is terwijl hij zegt contoleurs toe te laten. Goh, was Saddam Hoessein ook niet snel nog die WoMD aan het verstoppen? De aanval op Syrie (en Iran) is reeds lang geleden in de steigers gezet, nu alleen nog er langzaam naar toe werken en de wereld overtuigen dat het Westen de morele plicht heeft in te grijpen en er vervolgens net zo'n pleurisbende van te maken als Irak, Libie en Egypte.
Dit is ook een interessant verhaal; aangezien de publieke opinie nogal negatief en wantrouwend is richting het Amerikaanse plan het Syrische regime aan te vallen, moeten er natuurlijk andere gruwelijkheden gebeuren, nog erger dan de '1400 gifgasslachtoffers'. Dus bronnen bij RT melden dat er een nieuwe false flag plannetje wordt gekookt door Israel; Vanuit Assad-gecontroleerd gebied zou er een gifgasaanval of andersoortige agressie gaan plaatsvinden richting Israel. Ik zou er in ieder geval niet raar van opkijken als ze een dergelijke stunt uithalen, zodat de VS niet meer langs de lijn kunnen toekijken terwijl hun bondgenoot wordt aangevallen:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Nah, na alle bullshit van de VS, vind ik het elke keer een verademing om iemand te horen zeggen, wat had Assad in hemelsnaam te winnen bij een chemische aanval op dat moment. Niets! Zo simpel, zo voor de hand liggend.quote:
Die roeptoeter van Robert Murdoch kun je niet los zien van diens 'zakelijke belangen'. Murdoch boort, samen met Dick Cheney en Jacob Rothschild op de Golan naar olie, met een Israëlische licentie. Ik verwees daar gisteren ook al naar. Kranten van Murdoch hebben in Engeland 'hard-handed tactics' gebruikt, om het zo maar uit te drukken, om favoriete politici, zoals de peetvader van Murdoch's dochter, Tony Blair, te helpen. (Al zit er in die relatie een beetje de klad, als je de berichten mag geloven).quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:39 schreef UncleScorp het volgende:
diplomaten en hoge militaire functionarissen uit de VS en het Midden-Oosten in The Wall Street Journal.
Levendige fantasie heb je wel.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
Aangezien de Israëlisch-joods-Amerikaanse lobby AIPAC aandringt op een oorlog tegen Syrië, is een false flag-aanval met "chemische wapens" door de Saoedische geheime diensten en hun rebellen-marionetten in Syrië tegen Israël (of tegen Israëlische doelen op de bezette Syrische Golanhoogten) niet vergezocht. Integendeel.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:20 schreef EdvandeBerg het volgende:
[..]
[ afbeelding ]
Om onduidelijke redenen is de link vanaf FOK! problematisch. De website bevat de links naar de genoemde bronnen. Maar de tekst spreekt voor zich:quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:50 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Dat Obama op dit cruciale moment naar zijn navel gaat staren, en het 'Syrië-dossier' overdraagt aan John Kerry, roept de vraag op of er sprake is van een paleis-revolutie?
quote:Coup
Posted September 13, 2013
Obama mag zich met zijn gezin gaan bemoeien.
Dit wordt een bijzonder speculatieve bijdrage. Hoog 'aluhoedje'-gehalte. Omdat het mij voorkomt dat het nu volstrekt onverantwoord is officiële woordvoerders serieus te nemen. En ik zal proberen uit te leggen waarom.
Dat Obama zich afwendt van Buitenlandse Zaken, en dat deel van zijn taken overdraagt aan John Kerry, kun je op duizend-en-één manieren uitleggen. De officiële verklaring lijkt mij teveel op het standaard-briefje dat het vertrek van topmensen in het bedrijfsleven en de politiek begeleidt. Dat 'X' te kennen heeft gegeven 'meer tijd aan zijn gezin' te willen besteden. In 99.9% van alle gevallen is dat onwaar. Het bedrijf, of de partij, heeft genoeg van die dwarsligger. Of 'X' heeft een lucratieve aanbieding op zak van een concurrent, of (voor politici) vanuit het bedrijfsleven.
De mededeling dat Obama 'meer tijd aan zijn hobby's' wil gaan besteden, heeft her en der al tot speculatie geleid over de échte reden. Laat ik de mijne er dan maar aan toevoegen.
Er is de afgelopen weken veel misgegaan in de VS rond het 'dossier Syrië'. Ongeacht de interpretatie van de bedoelingen van de VS. En u weet, ik ben ervan overtuigd dat die bedoelingen zijn terug te voeren op een 'regime-change'-agenda. Die voortvloeit uit het initiatief, eind vorige eeuw, van de 'neo-cons', om een 'New American Century' te bewerkstelligen. Het project waarvan Dick Cheney de initiatiefnemer was. Waarmee niet gezegd is dat iedereen die op dit moment iets te zeggen heeft over de Buitenlandse Politiek in de VS, en de inzet van Amerikaanse militairen, ook 'aan boord' is. Dat was ook niet het geval toen 'George W.' het 'showbizz' aspect voor zijn rekening mocht nemen, tijdens het presidentschap van Cheney.
Obama treedt terug, onmiddellijk na de publicatie van een 'open brief' van Vladimir Poetin in de New York Times. Iedereen die de 'regime-change'-agenda een warm hart toedraagt, reageerde met walging en furieus op die (in mijn ogen) erg zakelijke waarschuwing voor de gevolgen van de 'Alleingang', met name voor de VN. Ook in mijn optiek, is het bepaald niet misplaatst om te herinneren aan de teloorgang van de Volkenbond, toen Duitsland, Japan en Italië eruit stapten, terwijl de VS, dat geen lid was, volop olie bleven leveren aan de drie landen die druk doende waren hun imperium uit te breiden.
Die brief leek een handreiking, ondanks de forse kritiek en de waarschuwingen, waar Poetin stelde dat zijn relatie met Obama 'wordt gekenmerkt door een toenemend vertrouwen'. Exit Obama.
Ook vroeg Poetin om aandacht voor het gevaar dat dreigde als wereldleiders hun volk voorhielden dat zij beter waren dan 'de rest', zoals Obama deed in zijn recente toespraak tot het Amerikaanse volk. Het kwam Poetin op felle reacties te staan van de 'maakbaarheids-elite'. Van de voorzitter van de 'Foreign Relations Committee' in de Amerikaanse Senaat, Robert Menendez, tot onze eigen Frans Timmermans, die de laatste tijd een opmerkelijke 'vooruitgang' doormaakt als 'Europese neo-con', op zoek naar een aanstelling als Commissaris Buitenland van de EU.
Kerry, net als 'George W.', een 'bloedsbroeder' van het obscure 'Skull-and-Bones', mag de kar nu trekken. Geassisteerd door de dames Rice en Power. Alle drie van meet af voor oorlog. Maar door het 'onhandige' optreden van Obama nog niet in staat gesteld de trekker over te halen. Vage signalen en voortgaande dreiging uit de mond van de Secretary of State, suggereren dat een 'diplomatieke oplossing' niet voorkomt op de 'roadmap' van Kerry.
Nu Syrië het Verdrag tegen de verspreiding van chemische wapens heeft ondertekend, en haar voorraden onder internationaal toezicht wil plaatsen, doemt ineens het vooruitzicht op, dat 'samples' van het Syrische spul vergeleken kunnen worden met het spul dat in Ghouta zoveel mensen het leven kostte. Elk land fabriceert gifgas op een geheel eigen wijze, wat een 'vingerafdruk' achterlaat, waardoor het mogelijk wordt vast te stellen of het spul dat in Ghouta werd gebruikt, in Syrië is gefabriceerd, of elders.
Degenen die haast hebben met vergelden, roepen de sterke verdenking op dat ze weten dat Syrië niet achter die aanval zat. Maar dat het toch de 'rebellen' waren, zoals eerder dit jaar. Wat hen echter niet goed uitkomt, omdat ze die 'rebellen' al meer dan een jaar bewapenen, en ze Al Qaida nodig hebben voor hun 'regime-change'-plannen. Wat DIT gerucht zo angstaanjagend maakt, is dat het suggereert dat de Amerikanen spelen met de gedachte om 'catcher' te spelen, en de klus die Al Qaida was toevertrouwd, alsnog zelf gaan klaren, als hun 'vrienden' door de mand vallen.
Het antwoord van 'schaker' Poetin op het ontslag van Obama? Het versterken van de vloot in de Middellandse Zee.
Wat een troepquote:Op vrijdag 13 september 2013 13:36 schreef Veldkamp het volgende:
Rusland vergroot zijn Middellandse Zeevloot in de Syrische kustwateren met 10 schepen uit de Noordelijke en Zwarte Zeevloten van de Russische marine.
Dit brengt meer balans aan tegenover de Brits-Frans-Amerikaanse oorlogsvloot voor Syrië (in internationale wateren, want ook in Cyprus liggen Russische schepen naast Britse schepen).
http://rt.com/news/navy-warship-syria-mediterranean-800/
Voor het eerst zijn alle nucleair-aangedreven Russische kruisers en oppervlakteschepen verenigd in één militaire operatie (langs de Syrische kust).
[ afbeelding ] (De Pjotr Velikiy-oorlogskruiser.)
Hoe bedoel je dit?quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:50 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Dat Obama op dit cruciale moment naar zijn navel gaat staren, en het 'Syrië-dossier' overdraagt aan John Kerry, roept de vraag op of er sprake is van een paleis-revolutie?
daar ben ik ook wel benieuwd naar.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:49 schreef harrytwatter het volgende:
[..]
Hoe bedoel je dit?
Heeft obama officieel overgedragen aan kerry?
en zo ja heb je daar een betere bron van?
wou al zeggenquote:Op vrijdag 13 september 2013 15:08 schreef harrytwatter het volgende:
http://nos.nl/artikel/550493-obama-laat-syrie-aan-kerry-over.html
broodje paranoide aap dus....
Denk eigenlijk dat hier maar weinigen pro-assad zijn. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden en dan is Assad in mijn optiek het beste alternatief.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:53 schreef theunderdog het volgende:
Ik vind het wel opvallend dat hier zo pro-Assad wordt gedaan.
Natuurlijk bestaan de rebellen nu voornamelijk uit extremistische groeperingen. Alleen Assad is niet een heilig iemand ofzo. Hij heeft onmenselijk hard opgetreden op het begin tegen de normale demonstraties bijvoorbeeld.
Dat weet je niet hé. Dat is slechts speculatie.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:52 schreef Boris_Karloff het volgende:
[..]
Denk eigenlijk dat hier maar weinigen pro-assad zijn. Het is een beetje kiezen tussen twee kwaden en dan is Assad in mijn optiek het beste alternatief.
Wat denk jij dat er gebeurt als Assad weg is?
Wat maakt RT meer betrouwbaar dan CNN? Beiden zijn partijdig.quote:
Het bericht zegt toch dat hij 'Syrië' overlaat aan Kerry, en zich gaat richten op zijn 'hobby'? (En van economie heeft hij ZEKER geen verstand! Terwijl de NSA gewoon een loopje met hem neemt). Dit gaat toch echt verder dan een 'werkafspraak', zoals het gebracht wordt. Temeer daar in dat NYT artikel Poetin een brug slaat naar Obama, waar hij eerder Kerry publiekelijk voor leugenaar uitmaakte. En Kerry ook niet direct erg diplomatiek is geweest over Poetin. Dat onderhandelt lastig.quote:
Je verzint zo veel dingen erbij en doet alsof je er "verstand van hebt". Maar het zijn allemaal ongegronde gedachtes.quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:30 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Okay, daarmee is mijn vraag, hoeveel verstand je had van deze materie, wel beantwoord.
Hou hier nou mee op. Je hebt er de ballen verstand van. En dat betekent niet dat je geen mening mag hebben, of voorkeuren uit mag spreken op basis van je affiniteit, loyaliteit, ideologische dogma of religie. Maar verwacht vragen als je stellig gaat beweren dat gifgas met raketten is aangeleverd. En als je dan aan komt kakken met een video waarop je iemand met een verbogen vuurpijl zag, als bewijs, verwacht dan aanvullende vragen. En als je die niet kan beantwoorden, is wel duidelijk waar je 'expertise' ligt. Niet in de presentatie van bewijslast.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:28 schreef firefly3 het volgende:
Je verzint zo veel dingen erbij en doet alsof je er "verstand van hebt". Maar het zijn allemaal ongegronde gedachtes.
Wat is dat gedoe toch steeds over 'partijdigheid'? Het is geen voetbalwedstrijd!quote:Op vrijdag 13 september 2013 18:32 schreef rakotto het volgende:
Wat maakt RT meer betrouwbaar dan CNN? Beiden zijn partijdig.
Het is wel een wedstrijd voor de USA en Rusland jammer genoeg.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:35 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Wat is dat gedoe toch steeds over 'partijdigheid'? Het is geen voetbalwedstrijd!
http://nos.nl/artikel/550493-obama-laat-syrie-aan-kerry-over.htmlquote:Op vrijdag 13 september 2013 19:28 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Het bericht zegt toch dat hij 'Syrië' overlaat aan Kerry, en zich gaat richten op zijn 'hobby'? (En van economie heeft hij ZEKER geen verstand! Terwijl de NSA gewoon een loopje met hem neemt). Dit gaat toch echt verder dan een 'werkafspraak', zoals het gebracht wordt. Temeer daar in dat NYT artikel Poetin een brug slaat naar Obama, waar hij eerder Kerry publiekelijk voor leugenaar uitmaakte. En Kerry ook niet direct erg diplomatiek is geweest over Poetin. Dat onderhandelt lastig.
Mijn conclusie is, dat Obama in feite op een zijspoor is gerangeerd door de 'neo-cons' in zijn entourage. De toekomst gaat ons vertellen of die observatie correct is. Als Obama nog slechts op komt draven om van de 'teleprompter' voor te lezen, dan hou ik het op een paleisrevolutie.
Nóg grotere machtsbasis voor Al Qaida/Al Zawahiri dan hij al heeft? Top voor de producenten van wapensystemen en 'surveillance'-spul. Maar volgens Adam Smith gaat dat ten koste van de welvaart van een natie. En blijkbaar heeft Zawahiri Adam Smith gelezen? Of anders lering getrokken uit de teloorgang van de Sovjet-Unie? Of de 'crash' van de VS na de Vietnamoorlog?quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:54 schreef theunderdog het volgende:
Dat weet je niet hé. Dat is slechts speculatie.
Er vanuit gaan dat het uit saudi arabie komt is gewoon achterlijk. Je bent zeker een fan van zeitgeist? Eerlijk antwoorden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:33 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Hou hier nou mee op. Je hebt er de ballen verstand van. En dat betekent niet dat je geen mening mag hebben, of voorkeuren uit mag spreken op basis van je affiniteit, loyaliteit, ideologische dogma of religie. Maar verwacht vragen als je stellig gaat beweren dat gifgas met raketten is aangeleverd. En als je dan aan komt kakken met een video waarop je iemand met een verbogen vuurpijl zag, als bewijs, verwacht dan aanvullende vragen. En als je die niet kan beantwoorden, is wel duidelijk waar je 'expertise' ligt. Niet in de presentatie van bewijslast.
Wat een rare sites lees je. Er staat al duidelijk ALU HOEDJE gehalte. lolquote:Op vrijdag 13 september 2013 12:50 schreef Duizend-Bommen het volgende:
Net als Wouter Bos en Wim Kok? In de management-kringen waar ik heb mogen meekijken, waren dat standaard-briefjes: De andere prioriteiten van iemand die vertrok. Omdat hij/zij het had verprutst. Maar tsjonge, jonge, wat waardeerden we zijn/haar inzet! En wat kon hij/zij verdienstelijk macrameeën! En nou wegwezen....! Of diegene liep over naar de concurrentie, wat je als bedrijf ook liever niet aan de Grote Klok hing. Of (als politicus) naar het veel beter betalende bedrijfsleven.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:41 schreef harrytwatter het volgende:
lees aub, hij gaat zich bezighouden met wat anders.
Alsjeblieftquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:00 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Net als Wouter Bos en Wim Kok? In de management-kringen waar ik heb mogen meekijken, waren dat standaard-briefjes: De andere prioriteiten van iemand die vertrok. Omdat hij/zij het had verprutst. Maar tsjonge, jonge, wat waardeerden we zijn/haar inzet! En wat kon hij/zij verdienstelijk macrameeën! En nou wegwezen....! Of diegene liep over naar de concurrentie, wat je als bedrijf ook liever niet aan de Grote Klok hing. Of (als politicus) naar het veel beter betalende bedrijfsleven.
Obama is de mist in gegaan (vanuit de schietgrage Kerry, Rice, Power, en hun 'neo-con' vriendjes) toen hij zich aan zijn verkiezingsbelofte wilde houden, en het Congres om steun wilde vragen. Vervolgens liet hij zich in Petersburg verrassen door Poetin, door een opening te geven die weg kon leiden van een gewapende aanval, als Syrië haar chemische wapens inleverde.
Geschiedkundigen zullen de gebeurtenissen later reconstrueren. Het heeft geen zin daar nu over te kissebissen. Maar het zou zomaar kunnen, dat Obama, en Dempsey (de chef staf) het gevoel hebben dat ze op sleeptouw zijn genomen. Maar dat Obama niet wil eindigen als Kennedy.
Gewoon bij het onderwerp blijven, en inhoudelijk reageren, inplaats van te trachten door stemmingmakerij zieltjes te winnen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:48 schreef firefly3 het volgende:
Er vanuit gaan dat het uit saudi arabie komt is gewoon achterlijk. Je bent zeker een fan van zeitgeist? Eerlijk antwoorden.
Zeitgeist believer of tegen? Geef antwoord pleasequote:Op vrijdag 13 september 2013 20:02 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Gewoon bij het onderwerp blijven, en inhoudelijk reageren, inplaats van te trachten door stemmingmakerij zieltjes te winnen.
Ja. Volg de link ook even die bij dat woord staat. Verwijst naar een artikel over die openbaringen omtrent de NSA, waarbij iedereen 'Ah!' en 'Oh!' riep, terwijl de 'aluhoedjes' dat al járen zeggen. Zoals ze ook zeiden dat Bush, Blair en Powel keihard stonden te liegen over WMD. Wat ook zo bleek te zijn.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:50 schreef firefly3 het volgende:
Wat een rare sites lees je. Er staat al duidelijk ALU HOEDJE gehalte. lol
-Elkaar uitmaken voor aluhoedje. Ga inhoudelijk de discussie aan.quote:Op vrijdag 13 september 2013 19:50 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Wat een rare sites lees je. Er staat al duidelijk ALU HOEDJE gehalte. lol
ik hoorde rand paul in een interview zeggen dat t congress er op stond bij deze kwestie te worden betrokken. zo "tof" was t dus niet van obama (corrigeer maar als ik fout zit)quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:00 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Net als Wouter Bos en Wim Kok? In de management-kringen waar ik heb mogen meekijken, waren dat standaard-briefjes: De andere prioriteiten van iemand die vertrok. Omdat hij/zij het had verprutst. Maar tsjonge, jonge, wat waardeerden we zijn/haar inzet! En wat kon hij/zij verdienstelijk macrameeën! En nou wegwezen....! Of diegene liep over naar de concurrentie, wat je als bedrijf ook liever niet aan de Grote Klok hing. Of (als politicus) naar het veel beter betalende bedrijfsleven.
Obama is de mist in gegaan (vanuit de schietgrage Kerry, Rice, Power, en hun 'neo-con' vriendjes) toen hij zich aan zijn verkiezingsbelofte wilde houden, en het Congres om steun wilde vragen. Vervolgens liet hij zich in Petersburg verrassen door Poetin, door een opening te geven die weg kon leiden van een gewapende aanval, als Syrië haar chemische wapens inleverde.
Geschiedkundigen zullen de gebeurtenissen later reconstrueren. Het heeft geen zin daar nu over te kissebissen. Maar het zou zomaar kunnen, dat Obama, en Dempsey (de chef staf) het gevoel hebben dat ze op sleeptouw zijn genomen. Maar dat Obama niet wil eindigen als Kennedy.
ik heb ze alledrie gezienquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:08 schreef firefly3 het volgende:
Geef aub antwoord op mijn vraag, ben je een voorstander van Zeitgeist?
quote:
Weet ikquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:17 schreef firefly3 het volgende:
[..]![]()
Wil graag het antwoord weten van Duizend-Bommen. Het heeft namelijk geen zin om in het eeuwige te discussieren en hele complot theorien en new world order gedachtegoed te combineren met syrie.
'Believers', echte gelovigen, reli's, zijn degenen die het, zelfs na een hoop aanmoediging, niet lukt om een inhoudelijke discussie te voeren. En wanhopig proberen er een schoonheidswedstrijd van te maken, waar alleen de 'smaak' telt. Niet mijn kopje thee. Maar jij kwalificeert ruimschoots, vrees ik.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:03 schreef firefly3 het volgende:
Zeitgeist believer of tegen? Geef antwoord please
Syrie heeft niet veel olie productiequote:Op vrijdag 13 september 2013 20:25 schreef harrytwatter het volgende:
[..]
Weet ik![]()
maar goed dat olie verhaal kan best een kern van waarheid inzitten.. denk ik
Je hoeft alleen ja of nee te zeggen, draai er niet zo omheenquote:Op vrijdag 13 september 2013 20:26 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
'Believers', echte gelovigen, reli's, zijn degenen die het, zelfs na een hoop aanmoediging, niet lukt om een inhoudelijke discussie te voeren. En wanhopig proberen er een schoonheidswedstrijd van te maken, waar alleen de 'smaak' telt. Niet mijn kopje thee. Maar jij kwalificeert ruimschoots, vrees ik.
nee maar dan lijn loopt er wel doorheen en plannen voor uitbreiding naar turkije / griekenland...quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:27 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Syrie heeft niet veel olie productieZe schommelen door angst, net als dat de down jones schommelt als er een oorlog komt.
Het is vergelijkbaar met aandelenmarkten. Mensen beginnen meer te kopen en te verkopen omdat er meer op gevoel gereageerd wordt, hierdoor komen de prijzen meer in beweging.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:31 schreef harrytwatter het volgende:
[..]
nee maar dan lijn loopt er wel doorheen en plannen voor uitbreiding naar turkije / griekenland...
maar goed dat t schommelt door angst wist ik niet. (uitleg mag)
Rand Paul wees erop, net als hij deed ten tijde van Libië, dat de enige autoriteit die een ander land de oorlog kan verklaren, behoudens in gevallen van zelfverdediging, het Congres is. Staat zo in de Amerikaanse Grondwet. Maar de Democraten en de Republikeinen besloten (in meerderheid) om de Grondwet niet na te leven in het geval van Libië.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:13 schreef harrytwatter het volgende:
ik hoorde rand paul in een interview zeggen dat t congress er op stond bij deze kwestie te worden betrokken. zo "tof" was t dus niet van obama (corrigeer maar als ik fout zit)
en was kerry's opmerking niet de start van deze vredelievendere aanpak, waarom zou obama dan worden ingeruild voor kerry?
begrijp me niet verkeerd ik denk niet dat t de vs of rusland om de mensenrechten gaat... maar je kan ook overdrijven.
ik denk dat t meer is van oke chill oplossing, kerry handel jij dit ff af?
Heb je het stuk gelezen wat erbij stond? Het schijnen ISIS-rebellen te zijn, en dat zijn zeer zeker NIET Obama's 'rebellen'.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:11 schreef popolon het volgende:
Een Time reporter nog wel: Witness to a Syrian Execution: “I Saw a Scene of Utter Cruelty”
http://lightbox.time.com/(...)uelty/#ixzz2enVkDeCI
Vier onthoofdingen door rebellen in 1 dag op film vast weten te leggen. En dat zijn dan Obama's 'rebellen'.
Niets nieuws, alleen beelden van Iraanse adviseurs voor Syrische speciale eenheden (infanteristen). De Iraniërs (en Russen elders) scholen de Syrische soldaten uit een logge conventionele strijdmacht in de nieuwste methoden van stadsguerilla en terreurbestrijding. Iran loopt daarin voorop.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:31 schreef icecreamfarmer_NL het volgende:
Nu op nieuwsuur exclusief materiaal dat Iran meevecht plus een erg zenuwachtige gazant van NL.
Och, dat weet ik niet, direct of indirect houdt de VS c.q. Obama, de rebellen in het zadel, dus inherent ook ISIS. Als hij zich niet met dit conflict zou bemoeien, dan zou de positie van de rebellen incl. ISISI veel minder rooskleurig zijn.quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:18 schreef Montagui het volgende:
[..]
Heb je het stuk gelezen wat erbij stond? Het schijnen ISIS-rebellen te zijn, en dat zijn zeer zeker NIET Obama's 'rebellen'.
Je kan Obama's naam niet verbinden aan ALLE oppositie van Asad. Die kortzichtigheid weer....pfff.
Bron van betrokkenheid van Russisch militair personeel in dit conflict? Of waren het Russen die er al zaten voor 2011 om Syriërs te onderwijzen?quote:Op vrijdag 13 september 2013 22:50 schreef Veldkamp het volgende:
[..]
Niets nieuws, alleen beelden van Iraanse adviseurs voor Syrische speciale eenheden (infanteristen). De Iraniërs (en Russen elders) scholen de Syrische soldaten uit een logge conventionele strijdmacht in de nieuwste methoden van stadsguerilla en terreurbestrijding. Iran loopt daarin voorop.
Syrische Leger is decennialang slechts met raketten en tanks enz. ingesteld op een conventionele veldslag tegen Israël en/of Turkije.
Men doet alsof de Iraanse adviseurs en trainers de Syrische soldaten bevelen geven, maar dat is slechts beperkt het geval.
Overigens is de militaire inzet van ca. 1200 Hezbollah-strijders aan de Libanees-Syrische grens niets nieuws.
Deze Iraanse militairen vechten voornamelijk bij de pogingen om de sjiitische dorpen Nubbol en Al-Zahraa in de noordelijke provincie Aleppo te ontzetten.
Daar omsingelen al Nusra al Qa'ïda-terroristen en lokale VSL-takfiri-extremisten al maandenlang de uitgehongerde dorpen waarin de kleine sjiitische minderheid van de provincie woonachtig is.
De stadsguerilla speelt zich vooral in Aleppo (stad) af.
De Hezbollahstrijders waren bij de stemmingmakerij van de NOS en de gezant en Erdbrink niet te zien. Hezbollah verzekert de Libanees-Syrische grens militair.
Er zijn geen Iraanse tanks, geen Iraanse generaals, geen Iraanse hele divisies enz. actief. Wel Iraanse trainers, adviseurs en militaire vrijwilligers en speznaz. Ook Russische speciale adviseurs en trainers.
De Amerikanen, Britten, Fransen en vooral de Turken en Saoediërs vechten openlijk mee met de rebellen.
Voor zover ik het zie, is Obama alleen indirect verantwoordelijk voor steun aan ISIS. DIRECTE steun is er niet. De directe steun van de VS is aan de FSA. En de FSA is in principe ontstaan vanuit de 'opstandelingen' die democratie willen, zij strijden tegen de tirannieke dictatuur van Asad.quote:Op vrijdag 13 september 2013 23:05 schreef Jian het volgende:
[..]
Och, dat weet ik niet, direct of indirect houdt de VS c.q. Obama, de rebellen in het zadel, dus inherent ook ISIS. Als hij zich niet met dit conflict zou bemoeien, dan zou de positie van de rebellen incl. ISISI veel minder rooskleurig zijn.
Nope, niks aan de hand. Alhoewel IK vind dat Syrië uitermate belangrijk is voor het hele 'wereldgebeuren' hoeft dat nog niet zo te zijn voor Obama...of Poetin.quote:Op vrijdag 13 september 2013 20:57 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Maar kennelijk wil 'iemand' de wereld laten weten: Niks aan Obama vragen! Die heeft straf!
de syrische propaganda daarentegen, ...quote:Op zaterdag 14 september 2013 06:43 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
jammer ook dat men n de westerse propaganda klakkeloos overneemt de laatste tijd. Normaal gezien is hij toch wel wat kritischer. Gisteren was helemaal een drama inderdaad, om nog maar te zwijgen toen deze week Charles Groenhuysen in de studio zat. Dat is helemaal de Nederlandse spreekpop van het witte huis lijkt het wel.
'Aluhoedje' wordt hier niet 'onderbouwd'. Het is een 'Godwin'. Ook hier. Ook bij de vorige 'Godwin', die verwees naar de observatie dat in enige (internetdiscussie) die zich lang genoeg voortsleepte, uiteindelijk altijd de Tweede Wereldoorlog erbij werd gehaald, kun je ook stellen, dat daar in sommige gevallen alle reden voor was. Iemand die zich ontpopt als een voorvechter van idealen die één op één te vergelijken zijn met wat de Nazi's als ideologie voorstonden, moet je ook daarnaar kunnen verwijzen. Wat velen zich echter niet realiseren, is dat ook degenen die impliciet of expliciet schermden met hun status als 'vervolgde' in die donkere jaren, zich 'schuldig' maakten aan een 'Godwin'.quote:Op zaterdag 14 september 2013 01:21 schreef Montagui het volgende:
Nope, niks aan de hand. Alhoewel IK vind dat Syrië uitermate belangrijk is voor het hele 'wereldgebeuren' hoeft dat nog niet zo te zijn voor Obama...of Poetin.
Aan de andere kant is het wel zo dat als je Obama aanvalt om het feit dat hij Kerry dit laat afhandelen, dan moet je ook Poetin aanvallen om het feit dat hij het Lavrov dat laat afhandelen!! Duh!! Ofwel, er is niks aan de hand, het is gewoon een kwestie voor Kerry en Lavrov.
En dan hoeft wat mij betreft al die speculaties a la 'varkensbaai' ook niet.... dan is dat wat mij betreft...'aluhoedje' (insert: bewust 'onderbouwd' command)
Van de NOS zou je toch in mijn optiek enige onpartijdigheid en een ietwat kritische blik mogen verwachten ... Helaas, ik ben wellicht te naïefquote:Op zaterdag 14 september 2013 10:19 schreef Re het volgende:
[..]
de syrische propaganda daarentegen, ...
alles is propaganda in een oorlog, maar ligt er maar net aan voor wie je bent om de propaganda van de tegenpartij als propaganda neer te zetten om je eigen visie wat meningen bij te zetten
Wat heeft de NOS dan gezegd/geschreven dat volgens jou partijdig is en zonder kritische blik?quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Van de NOS zou je toch in mijn optiek enige onpartijdigheid en een ietwat kritische blik mogen verwachten ... Helaas, ik ben wellicht te naïef
zolang je weet wat charles functie was als correspondent moet je jezelf idd wat credit geven om te bepalen dat het eenzijdig kan zijnquote:Op zaterdag 14 september 2013 10:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Van de NOS zou je toch in mijn optiek enige onpartijdigheid en een ietwat kritische blik mogen verwachten ... Helaas, ik ben wellicht te naïef
Oh, gaat het om Charles Groenhuijsen...niet meegekregen/gezien.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:40 schreef Re het volgende:
[..]
zolang je weet wat charles functie was als correspondent moet je jezelf idd wat credit geven om te bepalen dat het eenzijdig kan zijn
Nou ja, eigenlijk zou je in mijn optiek van de NOS toch mogen verwachten dat zij zo onbevooroordeeld mogelijk de berichtgeving verzorgen en als Charles Groenhuijsen het Pro-VS paard berijdt dan zou je toch hopen dat daar door iemand kritische kanttekeningen bij worden geplaatst, want die zijn er wel degelijk, maar dat is niet het geval. Overigens tijdens het hele verloop van dit conflict vind ik de Nederlandse journalistiek erg tam en kritiekloos meegaan in het verhaal van de Amerikanen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:40 schreef Re het volgende:
[..]
zolang je weet wat charles functie was als correspondent moet je jezelf idd wat credit geven om te bepalen dat het eenzijdig kan zijn
Sluit mooi aan op de Nederlandse politiek die klakkeloos Kerry napraat.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou ja, eigenlijk zou je in mijn optiek van de NOS toch mogen verwachten dat zij zo onbevooroordeeld mogelijk de berichtgeving verzorgen en als Charles Groenhuijsen het Pro-VS paard berijdt dan zou je toch hopen dat daar door iemand kritische kanttekeningen bij worden geplaatst, want die zijn er wel degelijk, maar dat is niet het geval. Overigens tijdens het hele verloop van dit conflict vind ik de Nederlandse journalistiek erg tam en kritiekloos meegaan in het verhaal van de Amerikanen.
Ja, het is bij elkaar een fijn optochtje inderdaad.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:51 schreef superworm het volgende:
[..]
Sluit mooi aan op de Nederlandse politiek die klakkeloos Kerry napraat.
Journalisten zijn bij staatsomroepen hoeren van de machthebbers en van geheime diensten.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:38 schreef Jian het volgende:
[..]
dat is natuurlijk ook gedeeltelijk perceptie van jouw kant, en meningen, maar niemand heeft de absolute waarheid in pacht, diegene die het hardste schreeuwt lijkt wel gelijk te hebben, dat zie je hier ookquote:Op zaterdag 14 september 2013 10:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Nou ja, eigenlijk zou je in mijn optiek van de NOS toch mogen verwachten dat zij zo onbevooroordeeld mogelijk de berichtgeving verzorgen en als Charles Groenhuijsen het Pro-VS paard berijdt dan zou je toch hopen dat daar door iemand kritische kanttekeningen bij worden geplaatst, want die zijn er wel degelijk, maar dat is niet het geval. Overigens tijdens het hele verloop van dit conflict vind ik de Nederlandse journalistiek erg tam en kritiekloos meegaan in het verhaal van de Amerikanen.
Ik weet niet of ze pro-Assad zijn, wellicht wensen die mensen niet kritiekloos en met oogkleppen op zomaar achter de optocht van de VS aan te lopen. Wellicht willen die mensen ook de andere kant van het verhaal belicht zien.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:54 schreef DeToffifee het volgende:
Ja eh ik vind het allemaal niet zo raar hoor, VS is onze bondgenoot en Assad heeft allemaal oorlogsmisdaden op zijn naam staan.
Ik vind het eerder raar dat zoveel mensen hier pro-Assad zijn, vraag me oprecht af wat daar de reden van is.
Ach kom....wees eens eerlijk, het is hier voornamelijk pro-Assad. En tegen de VS. Sowieso tegen de VS. Waarin de VS het maar niet goed kan doen, en er wordt enkel gekeken naar de rol van de VS hierin, terwijl het volgens mij gaat om grove mensenschendingen in Syrië. Dit wordt steeds uit het oog verloren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:14 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik weet niet of ze pro-Assad zijn, wellicht wensen die mensen niet kritiekloos en met oogkleppen op zomaar achter de optocht van de VS aan te lopen. Wellicht willen die mensen ook de andere kant van het verhaal belicht zien.
Ik ben eerlijk en niet per definitie tegen de VS. En ja ik ben ervan overtuigd dat er chemische wapens zijn gebruikt, ........ de vraag blijf alleen door wie?quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:21 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ach kom....wees eens eerlijk, het is hier voornamelijk pro-Assad. En tegen de VS. Sowieso tegen de VS. Waarin de VS het maar niet goed kan doen, en er wordt enkel gekeken naar de rol van de VS hierin, terwijl het volgens mij gaat om grove mensenschendingen in Syrië. Dit wordt steeds uit het oog verloren.
Je doelt wellicht op een soort inside job?quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk en niet per definitie tegen de VS. En ja ik ben ervan overtuigd dat er chemische wapens zijn gebruikt, ........ de vraag blijf alleen door wie?
[quote]quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ben eerlijk en niet per definitie tegen de VS. En ja ik ben ervan overtuigd dat er chemische wapens zijn gebruikt, ........ de vraag blijf alleen door wie?
als je kritiek hebt op de VS betekent het niet dat je pro assad bent. Het gaat erom wat de beste oplossing voor het land is. Nu worden de Russen beschuldigd dat ze een militaire oplossing zouden blokkeren, maar dat is onterecht als je kijkt naar hoe dit conflict zo uit de hand heeft kunnen lopen. Het is met name de bemoeienis van de Turken en de golfstaten die (met steun van de VS) zoveel olie op het vuur hebben gegooid door massaal allerlei rebellengroeperingen te bewapenen. Nu dit niet werkt omdat het regime ook steun krijgt van Iran en Rusland en er een bloedige status quo is ontstaan, moeten we dan maar bommen op 1 van de partijen gaan gooien als "oplossing" ?? Kijk eens naar Irak en Libië, het verdrijven van de dictator heeft juist tot veel meer bloedvergieten geleid.quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:54 schreef DeToffifee het volgende:
Ja eh ik vind het allemaal niet zo raar hoor, VS is onze bondgenoot en Assad heeft allemaal oorlogsmisdaden op zijn naam staan.
Ik vind het eerder raar dat zoveel mensen hier pro-Assad zijn, vraag me oprecht af wat daar de reden van is.
Ik ben er bijna van overtuigd dat, dat rapport geen sluitend bewijs zal bevatten aangaande wie de betreffende chemische aanval heeft gepleegd.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:29 schreef DeToffifee het volgende:
Het VN rapport is af; dit weekend wordt het naar Ban Ki Moon gestuurd.
De verwachting is dat hij het rapport maandagmorgen naar de Veiligheidsraad stuurt.
dit is niet onderzocht, dus dat staat er sowieso niet in.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ben er bijna van overtuigd dat, dat rapport geen sluitend bewijs zal bevatten aangaande wie de betreffende chemische aanval heeft gepleegd.
I know, maar altijd maar een slag om de arm houden hèquote:Op zaterdag 14 september 2013 11:32 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
dit is niet onderzocht, dus dat staat er sowieso niet in.
Er wordt hier meer over de rol van de VS gepraat, dan over waar het over gaat: zowel de rebellen als de Syrische regering plegen grove mensenschendingen. Dát is wat ik bedoel.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:29 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
als je kritiek hebt op de VS betekent het niet dat je pro assad bent. Het gaat erom wat de beste oplossing voor het land is. Nu worden de Russen beschuldigd dat ze een militaire oplossing zouden blokkeren, maar dat is onterecht als je kijkt naar hoe dit conflict zo uit de hand heeft kunnen lopen. Het is met name de bemoeienis van de Turken en de golfstaten die (met steun van de VS) zoveel olie op het vuur hebben gegooid door massaal allerlei rebellengroeperingen te bewapenen. Nu dit niet werkt omdat het regime ook steun krijgt van Iran en Rusland en er een bloedige status quo is ontstaan, moeten we dan maar bommen op 1 van de partijen gaan gooien als "oplossing" ?? Kijk eens naar Irak en Libië, het verdrijven van de dictator heeft juist tot veel meer bloedvergieten geleid.
Er is verder totaal geen strategie nadat Assad is gevallen. We hebben een failed state gecreëerd waar Somalië , Afghanistan , Libië en Irak nog niets bij zijn en terreurmilities de dienst uit zullen maken.. Verder zal het sectarische conflict doorwoeden en het ook in bijvoorbeeld Irak en Libanon tot verder escalatie van het geweld leiden.
Die chemische wapens zijn in feite helemaal niet relevant militair gezien. Het wordt alleen maar als politiek instrument gebruikt om militair ingrijpen te kunnen "rechtvaardigen" omdat de strijd niet loopt zoals gewenst. Was namelijk dit wel het geval dan was het gebruik van chemische wapens een voetnoot geweest op pagina 3 van de krant en had niemand zich er druk over gemaakt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:31 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik ben er bijna van overtuigd dat, dat rapport geen sluitend bewijs zal bevatten aangaande wie de betreffende chemische aanval heeft gepleegd.
quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:36 schreef harrytwatter het volgende:
[..]met je dat rapport is er al... told you so
Ja dat weet ik, maar indien je de topic reeks hebt gevolgd dan weet je dat er meerdere scenario's voor het voetlicht zijn gebracht. Mijn conclusie is in elk geval dat Assad geen enkel voordeel had te behalen bij een aanval met chemische wapens op het betreffende tijdstip, daar hij wist dat de VS hem had gewaarschuwd dat zij zouden ingrijpen wanneer hij dit wel deed. De enige reden die ik kan verzinnen om het dan toch te doen is omdat de man een domme oliebol is ofzo..... en dat is hij zeker niet. De enigen die baat hadden bij deze aanval zijn de rebellen en daaruit mag één ieder zijn eigen conclusies trekken.quote:
En daarvoor wil de VS één van beiden straffen!quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:35 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Er wordt hier meer over de rol van de VS gepraat, dan over waar het over gaat: zowel de rebellen als de Syrische regering plegen grove mensenschendingen. Dát is wat ik bedoel.
Je weet dat de VS sterk ervan overtuigd is dat het Assad's regeringstroepen waren. Dan is dat niet zo raar.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:41 schreef Jian het volgende:
[..]
En daarvoor wil de VS één van beiden straffen!
i know ik heb ze gelezen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:38 schreef DeToffifee het volgende:
[..]![]()
Er is op 11 september j.l. een VN rapport uitgekomen over de laatste twee jaar, waarin de gifgas aanval nog niet is meegenomen. Want het rapport ging over t/m juli 2013.
Maar er is dus wel al een VN rapport geweest onlangs.
Ja, daar doelde ik wel op.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:47 schreef harrytwatter het volgende:
[..]
i know ik heb ze gelezen.
en daar doelde je niet op,.
Ik zeg niet dat het raar is, de VS hebben nu eenmaal hun belangen in de regio en Assad is er daar niet één van en daarom moet ie weg en dus heeft hij het gedaan. Nee hoor, ik snap ze prima die Amerikanen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:46 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Je weet dat de VS sterk ervan overtuigd is dat het Assad's regeringstroepen waren. Dan is dat niet zo raar.
Kijk. Weer een reactie die enkel op de VS toegespitst is. Terwijl dat er in feite weinig toe doet.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:49 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zeg niet dat het raar is, de VS hebben nu eenmaal hun belangen in de regio en Assad is er daar niet één van en daarom moet ie weg en dus heeft hij het gedaan. Nee hoor, ik snap ze prima die Amerikanen.
Zoals gezegd wordt het alleen als excuus gebruikt. Net als in Libie ,waar het regime van Khadaffi de enige partij was die gebombardeerd werd, ondanks dat de rebellen daar minstens net zo erg huishielden, maar dat gaf niet, want dat waren immers de "goeden" Je ziet waartoe dat geleid heeft.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:41 schreef Jian het volgende:
[..]
En daarvoor wil de VS één van beiden straffen!
Puur een aanname. Verder niets.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Zoals gezegd wordt het alleen als excuus gebruikt. Net als in Libie ,waar het regime van Khadaffi de enige partij was die gebombardeerd werd, ondanks dat de rebellen daar minstens net zo erg huishielden, maar dat gaf niet, want dat waren immers de "goeden" Je ziet waartoe dat geleid heeft.
De VS wil Assad aanvallen omdat hij chemische wapens zou hebben gebruikt na de waarschuwing van de Amerikanen .... en dat is wellicht helemaal niet waar. De VS heeft ook haar eigen "verborgen" agenda om de rebellen te steunen en Assad te willen aanvallen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:52 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Kijk. Weer een reactie die enkel op de VS toegespitst is. Terwijl dat er in feite weinig toe doet.
Assad heeft, dat is nu wel duidelijk onderhand, oorlogsmisdaden begaan.
Waarom verdedig je dat steeds?
Ja, een van het gezonde verstand!quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:56 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Puur een aanname. Verder niets.
Allereerst afwachten tot het VN rapport. Want eigenlijk is dat het enige wat er toe doet.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:59 schreef harrytwatter het volgende:
maar DeToffiffee (serieuze vraag) wat vind jij dat er moet gebeuren dan?
Klopt. Maar Assad beschikt over chemische wapens en heeft 'generaals' die hem al meermalen hebben verzocht om die te mogen gebruiken. Hij 'claimt' die verzoeken te hebben genegeerd. Echter kan zo'n aanval alsnog óf op eigen houtje door zo'n 'generaal' zijn uitgevoerd óf het was een gevalletje... oeps...even Apeldoorn bellen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:38 schreef Jian het volgende:
[..]
Ja dat weet ik, maar indien je de topic reeks hebt gevolgd dan weet je dat er meerdere scenario's voor het voetlicht zijn gebracht. Mijn conclusie is in elk geval dat Assad geen enkel voordeel had te behalen bij een aanval met chemische wapens op het betreffende tijdstip, daar hij wist dat de VS hem had gewaarschuwd dat zij zouden ingrijpen wanneer hij dit wel deed. De enige reden die ik kan verzinnen om het dan toch te doen is omdat de man een domme oliebol is ofzo..... en dat is hij zeker niet. De enigen die baat hadden bij deze aanval zijn de rebellen en daaruit mag één ieder zijn eigen conclusies trekken.
Oke maar ervanuitgaande dat er een chem. aanval heeft plaatsgevonden. Maar niet door wie, wat dan...quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:05 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Allereerst afwachten tot het VN rapport. Want eigenlijk is dat het enige wat er toe doet.
hoezo, we weten allang wat erin staat. Op dit moment doet het er niet meer toe. De Russen hebben wel het PR offensief gewonnen. Want nu wordt er aangestuurd op een diplomatieke oplossing, waar de Russen de credits voor krijgen, als de Amerikanen alsnog gaan aanvallen, zullen de Amerikanen de schuld krijgen van de gevolgen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:05 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Allereerst afwachten tot het VN rapport. Want eigenlijk is dat het enige wat er toe doet.
Je kunt er onderhand vanuit gaan dat er een chemische aanval heeft plaatsgevonden, zie Ban Ki Moon.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:14 schreef harrytwatter het volgende:
[..]
Oke maar ervanuitgaande dat er een chem. aanval heeft plaatsgevonden. Maar niet door wie, wat dan...
"want jij bent pro vs toch", ben je voor een militaire ingreep?
Het VN rapport is het enige wat er toe doet. Wat je er voor de rest bijhaalt, is jouw pakkie an.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:15 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
hoezo, we weten allang wat erin staat. Op dit moment doet het er niet meer toe. De Russen hebben wel het PR offensief gewonnen. Want nu wordt er aangestuurd op een diplomatieke oplossing, waar de Russen de credits voor krijgen, als de Amerikanen alsnog gaan aanvallen, zullen de Amerikanen de schuld krijgen van de gevolgen.
De vraag blijft gewoon, waarom zou Assad of één van zijn generaals zoiets doms doen, er zit gewoon geen enkele logica in.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:11 schreef Montagui het volgende:
[..]
Klopt. Maar Assad beschikt over chemische wapens en heeft 'generaals' die hem al meermalen hebben verzocht om die te mogen gebruiken. Hij 'claimt' die verzoeken te hebben genegeerd. Echter kan zo'n aanval alsnog óf op eigen houtje door zo'n 'generaal' zijn uitgevoerd óf het was een gevalletje... oeps...even Apeldoorn bellen.
Daarbij spreken dan 2 dingen tégen Assad. Het onderschepte telefoontje van de minister van defensie met een lid van zo'n chemische brigade plus het feit dat dezelfde plek daarna gebombardeerd werd. Dát wijst dan weer naar schuld van Assad e/o het Syrische leger.
oké, die is dan wel weer erg leukquote:Op zaterdag 14 september 2013 12:18 schreef DeToffifee het volgende:
Maar zoals het er nu naar uitziet, doet de VS alle mogelijke moeite dit diplomatiek op te lossen.
Ik was als kind al gek op de vs, het land zelf maar ook de sfeer, nu nog kan ik genieten van amerikaanse comedie zoals carlin, chapelle, lewis black, daniel tosh (ja echt), etc.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:21 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ach kom....wees eens eerlijk, het is hier voornamelijk pro-Assad. En tegen de VS. Sowieso tegen de VS. Waarin de VS het maar niet goed kan doen, en er wordt enkel gekeken naar de rol van de VS hierin, terwijl het volgens mij gaat om grove mensenschendingen in Syrië. Dit wordt steeds uit het oog verloren.
Man, je kan niet eens normaal Nederlands. Dus je bent niet erg serieus te nemen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:28 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ik was als kind al gek op de vs, het land zelf maar ook de sfeer, nu nog kan ik genieten van amerikaanse comedie zoals carlin, chapelle, lewis black, daniel tosh (ja echt), etc.
Kijk graag naar wat ron paul te zeggen heeft, en als kers op de taart vind ik the office US beter dan the office UK.
Hoe jij alles zwart wit probeerd af te schilderen getuigd enkel van je lage intelligentie, dat of je komt hier ook met een (ernstig zwak) agenda.
Er is een groot verschil tussen 'anti amerika' zijn en lijnrecht tegenover vuile politieke spelletjes en misstanden staan, als jij daar niet doorheen kunt kijken kun je mischien beter uit deze discussie stappen, het is wellicht een te hoog niveau voor je. Overigens is de meerderheid van het amerikaanse volk zelf onderhand hiertegen in het verzet, zijn hun allemaal 'amerika haters', haten ze 'vrijheid' ? () of 'hun manier van leven'? (
).
Jij bent de enige persoon in dit hele topic die niet serieus meer word genomen hoor.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:30 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Man, je kan niet eens normaal Nederlands. Dus je bent niet erg serieus te nemen.
ik had t gelezen ja, en ik ben ook meer dan nieuwsgierig naar dat rapport. maar ik persoonlijk denk niet dat dat vn rapport een heel groot verschil gaat maken. ik denk dat er vrij weinig mensen twijfelen aan het feit dat de chem.aanval heeft plaatsgevonden...quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:18 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Je kunt er onderhand vanuit gaan dat er een chemische aanval heeft plaatsgevonden, zie Ban Ki Moon.
Ik ben voor iedereen die die chemische wapens uit de weg wil ruimen. En aangezien dat enkel de VS zal zijn, ben ik ervoor ja.
Maar zoals het er nu naar uitziet, doet de VS alle mogelijke moeite dit diplomatiek op te lossen.
De VS gaat niets doen. Zie mijn laatste post.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:31 schreef harrytwatter het volgende:
[..]
ik had t gelezen ja, en ik ben ook meer dan nieuwsgierig naar dat rapport. maar ik persoonlijk denk niet dat dat vn rapport een heel groot verschil gaat maken. ik denk dat er vrij weinig mensen twijfelen aan het feit dat de chem.aanval heeft plaatsgevonden...
De enige hamvraag op dit moment is wat gaat de VS doen?
Dat het in syrie hel is dat is een feit, afpakken van chemische wapens maakt naar mijn idee niet een heel groot verschil. wapens voldoen ook om mensen van het leven te beroveren (meer dan 1400)
militaire afstraffing is vuur met vuur bestrijden...
Oh, de Amerikanen gebruiken nog steeds chemische wapens? Raar figuur.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:35 schreef BaajGuardian het volgende:
Uberhaupt het hele 'oei oei chemische wapens, en het niet hebben over wat de amerikanen (nogsteeds) zelf gebruiken, dood is dood, en daarnaast moeten ze de daders bij hun eigen handel zoeken. Dat zo'n simplistische bosheks op tv dan nog ff komt met 'ja dat zeiden ze bij de 2e wereld oorlog ook![]()
![]()
' Waar gaat dat nog over, en dan roepen 'ja dit is het land van de goede conventies' nog even een kleine correctie erbij want het was zo in theorie!
Ondertussen haatbaarden steunen en alle andere (jawel, andere, niet de landen van de haatbaarden) landen ter wereld een geweer tegen het hoofd houden dmv nsa en cia (controle en executie).
hmm nou eerst zien dan geloven maar ik hoop t...quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:32 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
De VS gaat niets doen. Zie mijn laatste post.
Ja. En handelen hier in, net als onze buurlanden, sterker nog wij zelf doen dat.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:37 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Oh, de Amerikanen gebruiken nog steeds chemische wapens? Raar figuur.
Ze gebruiken het niet.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:41 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja. En handelen hier in, net als onze buurlanden, sterker nog wij zelf doen dat.
Houd JIJ je bij de feiten, met die bubbel om je hoofd.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:42 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Ze gebruiken het niet.
Hou je toch eens bij de feiten, joh.
Na 2 en een half jaar burgeroorlog in Syrië kan je ook niet meer spreken over 'de goeden'. 'De goeden' waren de Syrische burgers die voor democratie demonstreerden en af wilden van het dictatoriale regime. Hun legitieme en humane doel is daarna misbruikt door diverse partijen (van extremisten/jihadisten tot VS/Rusland etc) voor hun eigen doel. Een proxy oorlog en 1 groot wespennest.quote:Op zaterdag 14 september 2013 11:53 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Zoals gezegd wordt het alleen als excuus gebruikt. Net als in Libie ,waar het regime van Khadaffi de enige partij was die gebombardeerd werd, ondanks dat de rebellen daar minstens net zo erg huishielden, maar dat gaf niet, want dat waren immers de "goeden" Je ziet waartoe dat geleid heeft.
Ik vind het ook wel onlogisch hoor, maar misschien was het ook gewoon weer een nieuwe aanval omdat het inzetten van chemische wapens al gemeengoed was.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:24 schreef Jian het volgende:
[..]
De vraag blijft gewoon, waarom zou Assad of één van zijn generaals zoiets doms doen, er zit gewoon geen enkele logica in.
De VS ook. Althans, het is maar wat je aan wil duiden als 'oorlogsmisdaad', want daar zijn geen objectieve criteria voor. De Britse journalist Tim Wall schreef, naar aanleiding van Obama's recente claim op uitzonderlijkheid:quote:Op zaterdag 14 september 2013 10:54 schreef DeToffifee het volgende:
Daarmee wordt niet goedgepraat wat Assad heeft uitgespookt. Of hoe Poetin de crisis in Tsjetjenië heeft opgelost. Oorlog is afgrijselijk! Met inbegrip van de 'goede oorlogen' die de VS de afgelopen vijftig jaar is begonnen.quote:Obama’s rendering of the US’s own chemical weapons history is also highly selective, not to say downright suspect. Has he somehow forgotten the US military’s use of millions of gallons of Agent Orange in the Vietnam War?
The highly toxic cocktail of chemical herbicide, defoliant and jet fuel sprayed from warplanes left 400,000 Vietnamese people killed or maimed, and 500,000 children born with defects. Even today, decades later, the Red Cross estimates up to 1 million people are disabled or have health problems due to Agent Orange. (Just three days after the Aug. 21 chemical attack in Damascus, Britain’s Daily Mail posted a photo essay by New York photographer Brian Dricscoll, showing how Vietnamese children born in the 21st century are still suffering from horrific birth defects from its use.
Then there is the use of white phosphorous, an incendiary weapon similar to napalm, in the November 2004 attack by US forces on Fallujah in Iraq, in which some 6,000 civilians, including many women and children, were killed.
While white phosphorus is not on the CWC list of banned chemical weapons, its use in close proximity to civilians or civilian property (i.e. in urban areas, such as Fallujah) is considered a war crime.
While Obama opposed the Iraq war and criticized the Bush administration’s prosecution of it as a senator, after he became president he praised the US military for their conduct in the attack on Fallujah.
In a speech to US troops at Fort Bragg, Texas, in December 2011, Obama said:
Never forget that you are part of an unbroken line of heroes spanning two centuries - from the colonists who overthrew an empire, to your grandparents and parents who faced down fascism and communism, to you - men and women who fought for the same principles in Fallujah and Kandahar and delivered justice to those who attacked us on
Je mag een bewijs geven, dat de VS op dit moment chemische wapens gebruikt ergens.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:42 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Houd JIJ je bij de feiten, met die bubbel om je hoofd.
Daarom houd ik me, aangaande de vraag "who's done it" vooralsnog maar vast aan het principe van Ockhams scheermesquote:Op zaterdag 14 september 2013 12:49 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik vind het ook wel onlogisch hoor, maar misschien was het ook gewoon weer een nieuwe aanval omdat het inzetten van chemische wapens al gemeengoed was.
Daar ging m'n koffie.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:18 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Je kunt er onderhand vanuit gaan dat er een chemische aanval heeft plaatsgevonden, zie Ban Ki Moon.
Ik ben voor iedereen die die chemische wapens uit de weg wil ruimen. En aangezien dat enkel de VS zal zijn, ben ik ervoor ja.
Hou eens op daarmee, het is de 2e keer dat ik je daarop betrap, terwijl je zelf de nodige fouten in je teksten maakt, Ook "je kan niet eens normaal Nederlands" is weer geen goed Nederlands.Zijn inhoudelijk verhaal snijdt wel degelijk hout en is naar mijn mening beter onderbouwd dan het jouwe.quote:Op zaterdag 14 september 2013 12:30 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Man, je kan niet eens normaal Nederlands. Dus je bent niet erg serieus te nemen.
Geef jij eerst nog maar eens antwoord op wie er wel iets tegen die chemische wapens zou kunnen doen, aangezien je toen heel conveniënt je mond hield.quote:
Bewijs graag.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:06 schreef Jian het volgende:
[..]
Hou eens op daarmee, het is de 2e keer dat ik je daarop betrap, terwijl je zelf de nodige fouten in je teksten maakt, Ook "je kan niet eens normaal Nederlands" is weer geen goed Nederlands.Zijn inhoudelijk verhaal snijdt wel degelijk hout en is naar mijn mening beter onderbouwd dan het jouwe.
Ophouden nu hoor, ik blijf deppenquote:Op zaterdag 14 september 2013 13:07 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Bewijs graag.
Nee, laat maar zitten.
Ga asjeblieft door met het vereren van Assad en het afzeiken van de VS.
Ik kom wel weer als er enig niveau is teruggekeerd.
op zich verstandig maar dan is de vraag waarom Assad het zou doen helemaal niet relevant toch?quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:03 schreef Jian het volgende:
[..]
Daarom houd ik me, aangaande de vraag "who's done it" vooralsnog maar vast aan het principe van Ockhams scheermes
De Amerikanen hebben op een gegeven moment Assad gewaarschuwd, het gebruik van chemische wapens is voor ons de rode lijn, stap je daaroverheen, dan grijpen we desnoods gewapenderhand in. Daarna is er toch gebruik gemaakt van chemische wapens. De simpele vraag is, waarom, wie had er te winnen bij het beloofde ingrijpen van de VS? Het antwoord is even simpel: De rebellen!quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:13 schreef sp3c het volgende:
[..]
op zich verstandig maar dan is de vraag waarom Assad het zou doen helemaal niet relevant toch?
je gaat dan uit van een situatie met zo min mogelijk aannames ... en dan is die vraag niet echt te beantwoorden zonder dat je in de Syrische stafkamer rond mag neuzen
er is gifgas gebruikt omdat het oorlog is en er nu eenmaal gifgas in het arsenaal zit
zoiets
of ik haal de verschillende filosofen door elkaar natuurlijk, dat is heel goed mogelijk
De vraag is ook, wie had er chemische wapens? Assad. Daarnaast is twijfelachtig of het echt zo voor de wind ging met zijn strijd tegen de rebellen als soms wordt aangenomen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:21 schreef Jian het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben op een gegeven moment Assad gewaarschuwd, het gebruik van chemische wapens is voor ons de rode lijn, stap je daaroverheen, dan grijpen we desnoods gewapenderhand in. Daarna is er toch gebruik gemaakt van chemische wapens. De simpele vraag is, waarom, wie had er te winnen bij het beloofde ingrijpen van de VS? Het antwoord is even simpel: De rebellen!
misschien voelde hij zich gesterkt door de Russische steun, nu achteraf gezien zou dat nog terecht zijn ookquote:Op zaterdag 14 september 2013 13:21 schreef Jian het volgende:
[..]
De Amerikanen hebben op een gegeven moment Assad gewaarschuwd, het gebruik van chemische wapens is voor ons de rode lijn, stap je daaroverheen, dan grijpen we desnoods gewapenderhand in. Daarna is er toch gebruik gemaakt van chemische wapens. De simpele vraag is, waarom, wie had er te winnen bij het beloofde ingrijpen van de VS? Het antwoord is even simpel: De rebellen!
http://www.theguardian.co(...)ontamination-spreadsquote:
http://www.presstv.ir/detail/224165.htmlquote:A United States defence official has said moves to ban depleted uranium ammunition are just an attempt by America's enemies to blunt its military might.
Colonel James Naughton of US Army Materiel Command said Iraqi complaints about depleted uranium (DU) shells had no medical basis.
"They want it to go away because we kicked the crap out of them," he told a Pentagon briefing.
If war starts, tonnes of depleted uranium (DU) weapons are likely to be used by British and American tanks and by ground attack aircraft.
Some believe people are still suffering ill health from ammunition used in the Gulf War 12 years ago, and other conflicts.
In the House of Commons in London on Monday, Labour MP Joan Ruddock said a test of the UK Government's pledge to keep civilian casualties to a minimum in an attack on Iraq would include not using depleted uranium weapons.
quote:THE REAL "DIRTY BOMBS"
"A flying rod of solid uranium 18-inches long and three-quarters of an inch in diameter," is what becomes of a DU tank round after it is fired, Rokke said. Because Uranium-238 is pyrophoric, meaning it burns on contact with air, DU rounds are burning as they fly.
When the DU penetrator hits an object it breaks up and causes secondary explosions, Rokke said. "It's way beyond a dirty bomb," Rokke said, referring to the terror weapon that uses conventional explosives to spread radioactive material.
Some of the uranium used with DU weapons vaporizes into extremely small particles, which are dispersed into the atmosphere where they remain until they fall to the ground with the rain. As a gas, the chemically toxic and radioactive uranium can easily enter the body through the skin or the lungs and be carried around the world until it falls to earth with the rain.
AFP asked Marion Falk, a retired chemical physicist who built nuclear bombs for more than 20 years at Lawrence Livermore lab, if he thought that DU weapons operate in a similar manner as a dirty bomb. "That's exactly what they are," Falk said. "They fit the description of a dirty bomb in every way."
According to Falk, more than 30 percent of the DU fired from the cannons of U.S. tanks is reduced to particles one-tenth of a micron (one millionth of a meter) in size or smaller on impact.
"The larger the bang" the greater the amount of DU that is dispersed into the atmosphere, Falk said. With the larger missiles and bombs, nearly 100 percent of the DU is reduced to radioactive dust particles of the "micron size" (virus size -ed) or smaller, he said.
While the Pentagon officially denies the dangers of DU weapons, since at least 1943 the military has been aware of the extreme toxicity of uranium dispersed as a gas (or dust particles -ed).
A declassified memo written by James B. Conant and two other physicists working on the U.S. nuclear project during the Second World War, and sent to Brig. Gen. L.R. Groves on October 30, 1943, provides the evidence:
"As a gas warfare instrument the [radioactive] material would be ground into particles of microscopic size to form dust and smoke and distributed by a ground-fired projectile, land vehicles, or aerial bombs," the 1943 memo reads.
"In this form it would be inhaled by personnel. The amount necessary to cause death to a person inhaling the material is extremely small. It has been estimated that one millionth of a gram accumulation in a personís body would be fatal. There are no known methods of treatment for such a casualty."
The use of radioactive materials "as a terrain contaminant" to "deny terrain to either side except at the expense of exposing personnel to harmful radiations" is also discussed in the Groves memo of 1943.
"Anybody, civilian or soldier, who breathes these particles has a permanent dose, and itís not going to decrease very much over time," Leonard Dietz, a retired nuclear physicist with 33 years experience told the New York Daily News. "In the long run - veterans exposed to ceramic uranium oxide have a major problem."
"Inhaled particles of radioactive uranium oxide dust will either lodge in the lungs or travel through the body, depending on their size. The smallest particles can be carried through cell walls and "affect the master code - the _expression of the DNA," Falk told AFP.
Inhaled DU can "fool around with the keys" and do damage to "practically anything," Falk said. "It affects the body in so many ways and there are so many different symptoms that they want to give it different names," Falk said about the wide variety of ailments afflicting Gulf War veterans.
Today, more than one out of every three veterans from the first Gulf War are permanently disabled. Terry Jemison of the Dept. of Veterans Affairs said that of the 592,561 discharged veterans from the 1991 war in Iraq, 179,310 are receiving disability compensation and another 24,763 cases are pending.
The "epigenetic damage" done by DU has resulted in many grossly deformed children born in areas such as southern Iraq where tons of DU have contaminated the environment and local population. An untold number of Americans have also been born with severe birth defects as a result of DU contamination.
The New York Daily News conducted a study on nine recently returned soldiers from the New York National Guard. Four of the nine were found to have "almost certainly" inhaled radioactive dust from exploded DU shells.
Laboratory tests revealed two manmade forms of uranium in urine samples from four of the 9 soldiers. The four soldiers are the first confirmed cases of inhaled DU from the current Iraq war.
"These are amazing results, especially since these soldiers were military police not exposed to the heat of battle," said Dr. Asaf Duracovic, who examined the soldiers and performed the testing. "Other American soldiers who were in combat must have more DU exposure," Duracovic said. Duracovic is a colonel in the Army reserves and served in the 1991 Gulf War.
The test results showing that four of nine New York guardsmen test positive for DU "suggest the potential for more extensive radiation exposure among coalition troops and Iraqi civilians," the Daily News reported.
"A large number of American soldiers [in Iraq] may have had significant exposure to uranium oxide dust," Dr. Thomas Fasey, a pathologist at Mount Sinai Medical Center and an expert on depleted uranium said, "And the health impact is worrisome for the future."
HOTTER THAN HELL
"I'm hotter than hell," Rokke told AFP. The Dept. of Energy tested Rokke in 1994 and found that he was excreting more than 5,000 times the permissible level of depleted uranium. Rokke, however, was not informed of the results until 1996.
As director of the Depleted Uranium Project in 1994-95, Rokke said his task was three fold: determine how to provide medical care for DU victims, how to clean it up, and how to educate and train personnel using DU weapons.
Today, Rokke says that DU cannot be cleaned up and there is no medical care. "Once you're zapped - you're zapped," Rokke said. Among the health problems Rokke is suffering as a result of DU contamination is brittle teeth. He said that he just paid out $400 for an operation for teeth that have broken off. "The uranium replaces the calcium in your teeth and bones," Rokke said.
"You fight for medical care every day of your life," he said.
"There are over 30,000 casualties from this Iraq war," Rokke said.
The three tasks set out for the Depleted Uranium Project have all failed, Rokke said. He wants to know why medical care is not being provided for all the victims of DU and why the environment is not being cleaned up.
"They have to be held accountable," Rokke said, naming President George W. Bush, Secretary of Defense Donald Rumsfeld, and British prime minister Tony Blair. They chose to use DU weapons and "totally disregarded the consequences."
Christopher Bollyn
Ik had dit er daarna nog even bijgezet, hetgeen min of meer zegt, alles kan, maar wat is de meest logische verklaring.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:25 schreef sp3c het volgende:
[..]
misschien voelde hij zich gesterkt door de Russische steun, nu achteraf gezien zou dat nog terecht zijn ook
daarnaast zijn de minder gemodereerde facties binnen de FSA bepaald niet geholpen met een Amerikaanse militaire aanwezigheid, die hebben liever een paar zakken vol wapens en kogels iedere week dan tot het einde der tijden drones in de lucht want op een gegeven moment gaan die op 'al Qaida' schieten
blijven aannames
Beiden beschikken over chemische wapens, Sarin bijvoorbeeld is ook nog eens relatief makkelijk te maken, een beetje chemicus met de faciliteiten en de grondstoffen kan dat klusje klaren.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:24 schreef thettes het volgende:
[..]
De vraag is ook, wie had er chemische wapens? Assad. Daarnaast is twijfelachtig of het echt zo voor de wind ging met zijn strijd tegen de rebellen als soms wordt aangenomen.
Dat zou een aardige bijkomstigheid zijn, voor wat het waard is (zie mijn bovenstaande opmerking over de produktie)quote:Wat de uiteindelijke uitkomst betreft, vooraf had iedereen hier voor getekend. Zonder dat je je in een oorlog mengt, is er toch weer een land minder met chemische wapens.
maar je weet niet hoe de situatie op de grond zich voltrektquote:Op zaterdag 14 september 2013 13:27 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik had dit er daarna nog even bijgezet, hetgeen min of meer zegt, alles kan, maar wat is de meest logische verklaring.
Weet je wat het hele punt is, niemand maar dan ook niemand heeft tot op heden een logische verklaring gegeven waarom Assad ondanks het dreigement van de VS toch chemische wapens heeft gebruikt. Ja, zaken als hij is doorgedraaid en zijn generaals zijn ongehoorzaam etc. En dat kan natuurlijk allemaal maar het ligt veel minder voor de hand dan de optie, de andere kant heeft het gedaan om zo de VS in positie te brengen en daar hun voordeel uit te halen.
Wie kan zoiets nou opschrijven? Ik kan er werkelijk NIET bij! De VS WETEN dat 'hun rebellen' sarin produceren, en inzetten. En wat doen ze? Ze houden dat GEHEIM, en ze sturen ze EXTRA wapens!quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:06 schreef Xa1pt het volgende:
Het kan allemaal, maar met zijn luchtmacht, de steun van Hezbollah, maar vooral van Iran en gecamoufleerd (wapenleveranties) van de Russen acht ik het zeer onwaarschijnlijk dat de rebellen dit gevecht op de lange termijn zouden winnen. Nogmaals niets is onmogelijk, maar mijn punt is, wat ligt het meest voor de hand.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:32 schreef sp3c het volgende:
[..]
maar je weet niet hoe de situatie op de grond zich voltrekt
hoeveel beroepsmilitairen zijn er omgekomen, wat is er over van de gevechtsreserve, hoe staat het materiaal ervoor, munitie, brandstof, hoelang kan het Syrische leger dit gevecht volhouden?
en hoelang kunnen de rebellen het volhouden?
dat zijn vragen die beantwoord moeten worden voor je kunt stellen of het wel of niet logisch is dat ze hun laatste troef uitspelen
Hannibal was na de slag om Cannae ook aan de winnende hand maar hij kon daarna de oorlog niet meer winnen
EU-landen zouden dat ook prima af kunnen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:07 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Geef jij eerst nog maar eens antwoord op wie er wel iets tegen die chemische wapens zou kunnen doen, aangezien je toen heel conveniënt je mond hield.
Volgens mij is 'neutrale bron' net zoiets als droog water of donker licht. Ofwel, niet bestaand in deze context.quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:41 schreef Veldkamp het volgende:
Een mooie neutrale bron met allerlei beelden:
Het Al Nusra front is wanhopig aan het verdedigen tegen het oprukkende Syrische Arabische regeringsleger in de provincie Idlib (nabij de Turkse grens).
Bedoel je o.a. deze Al-Nusra gasten?quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:37 schreef Duizend-Bommen het volgende:
[..]
Wie kan zoiets nou opschrijven? Ik kan er werkelijk NIET bij! De VS WETEN dat 'hun rebellen' sarin produceren, en inzetten. En wat doen ze? Ze houden dat GEHEIM, en ze sturen ze EXTRA wapens!
Wel raar eigenlijk dat deze 'rebellen' in Turkije opgepakt zijn ivm het illegaal willen verkrijgen van deze chemische troep als ze het volgens jouw gewoon, als het ware, van de VS kunnen 'krijgen'. Misschien dat het 'koerden' zijn? Dan ligt het voor Turkije wel gevoeliger.quote:Timed fuses
Chrome pipes
Thionyl Chloride (SOCl2)
Potassium Fluoride (KF)
Methanol (CH3OH)
Isopropanol (C3H8O)
Isopropanolamine (C3H9NO)
White Phosphorus (P4)
Medical Glucose
Bauxite
Vooral vanwege het gebrek aan alternatieven.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:33 schreef De_Coulance het volgende:
Nou IPA, waarom ben je voor Assad?
Nee, je ziet mij niet schrijven dat de VS 'rebellen' chemische wapens verstrekt! Dat zou wel helemáál het toppunt van cynisme zijn!quote:Op zaterdag 14 september 2013 13:52 schreef Montagui het volgende:
Wel raar eigenlijk dat deze 'rebellen' in Turkije opgepakt zijn ivm het illegaal willen verkrijgen van deze chemische troep als ze het volgens jouw gewoon, als het ware, van de VS kunnen 'krijgen'. Misschien dat het 'koerden' zijn? Dan ligt het voor Turkije wel gevoeliger.
Arabisch nationalisme heeft racistische kanten. In zowel Irak, Syrie en Libie van Khadafi zijn niet-Arabische minderheden geprobeerd te verarabiseren. In het M-O de Koerden o.a, in Libie de (oorspronkelijke) berberbevolking. Sowieso is het Arabisme een grote leugen, vele Syriers zijn etnisch gezien van niet-Arabische afkomst. De verschillen tussen Algerije en Syrie zijn immens, daar kan je geen "panarabische identiteit" aan vastplakken om vervolgens "een algehele Arabische wereld" te claimen.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:39 schreef IPA35 het volgende:
Ikzelf begrijp heel goed dat het Arabisch Nationalisme nogal dood is maar nog steeds is het een veel beter alternatief voor elke vorm van Islamisme.
De vernietiging + het kapen van de Syrische revolutie door buitenlandse machten maakt dat het het niet waard was. Na Assad zal Syrie en de politieke macht een speelbal van Golflanden worden om een bufferzone te hebben tegen Iraanse invloed.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:39 schreef IPA35 het volgende:
al deze vernietiging is het sowieso niet waard om deze regering te verdrijven (zo denk ik ook over Irak overigens).
Tja, daar heb je wel een punt.quote:Op zaterdag 14 september 2013 14:39 schreef IPA35 het volgende:
Helaas is dit kapotgemaakt door de veelal extremistische rebellen en hun buitenlandse partners. Ook al waren de rebellen geen gekke islamisten, al deze vernietiging is het sowieso niet waard om deze regering te verdrijven (zo denk ik ook over Irak overigens).
Dit klopt, ik benoem dat ook.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:06 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Arabisch nationalisme heeft racistische kanten. In zowel Irak, Syrie en Libie van Khadafi zijn niet-Arabische minderheden geprobeerd te verarabiseren. In het M-O de Koerden o.a, in Libie de (oorspronkelijke) berberbevolking. Sowieso is het Arabisme een grote leugen, vele Syriers zijn etnisch gezien van niet-Arabische afkomst. De verschillen tussen Algerije en Syrie zijn immens, daar kan je geen "panarabische identiteit" aan vastplakken om vervolgens "een algehele Arabische wereld" te claimen.
Ik beperk mij dan ook tot Syrië in deze en hun gewapende strijd tegen de regering.quote:Geen zorgen, de Islamisten zijn op hun retour. Enige manier waarop ze macht kunnen afdwingen is gewapend, in die zin is Syrie voor hun nu de ideale grond. Daar kunnen ze onder het mom van "vrijheidsstrijd" proberen met geweld hun droomstaat af te dwingen. In Egypte en Tunesie heeft men Islamisten gezien na hun verkiezingswinst en is hun populariteit zwaar afgenomen.
In Syrië wonen redelijk wat Christenen. Die rebellen hebben het echt niet goed met hun voor.quote:[quote]Op zaterdag 14 september 2013 15:08 schreef De_Coulance het volgende:
[..]
Tja, daar heb je wel een punt.
Een verhaal die hier met een zijspoor te maken heeft.
Ik was laatst in het fotomuseum in Rotterdam. Daar lieten ze 'oude' (dus voor de Amerikaanse invasie) foto's zien van Iraakse gezinnen (uit hun foto-albums).
In een foto uit 2000 zag je een duidelijk islamitisch gezin, met een kerstboom in huis en kerstmutsen op.
Onder de foto stond dat het al eeuwen een traditie was dat moslims en christenen daar samen Kerstmis en Ramadan vierden.
Na de invasie zijn alle christenen gevlucht of omgekomen in die wijk. Dus het blijft vreemd hoe weinig de internationale gemeenschap lijkt te geven om de minderheden in die landen, ook als het christenen zijn.
Verder speuren op dit onderwerp, bracht het VOLGENDE COMMENTAAR naar boven. Waaruit blijkt dat Britam met succes heeft geprocedeerd tegen de Daily Mail, om haar naam te zuiveren. Britam is daarbij in het gelijk gesteld.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:05 schreef Duizend-Bommen het volgende:
We moeten niet uitsluiten dat er ook lieden rondlopen die dergelijke berichten de wereld in sturen als disinformatie, om de westerse kant 'zwart' te maken.
Dat komt omdat (zoals in Maaloula) de etnische minderheid van Assyriers samenvalt met de taal die zijn in hun liturgie gebruiken. Aangezien het Assad-regime wel racistisch op basis van etniciteit maar niet op basis van religie is het verklaarbaar dat de Assyriers toch hun identiteit konden behouden. Hun taal was immers onderdeel van de liturgie en dus religie.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:19 schreef IPA35 het volgende:
Dit klopt, ik benoem dat ook.
Syrië is slecht geweest voor haar Koerdische inwoners en ook heeft zij voor zover ik weet culturele uitingen van Assyriërs onderdrukt (hoewel als ik die filmpjes over Maaloula moet geloven dat nog wel meevalt). Gelukkig was daarin wel sprake van verbetering voor de oorlog begon!
Hun was inderdaad erg 'blank'.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:25 schreef Aloulou het volgende:
[..]
Dat komt omdat (zoals in Maaloula) de etnische minderheid van Assyriers samenvalt met de taal die zijn in hun liturgie gebruiken. Aangezien het Assad-regime wel racistisch op basis van etniciteit maar niet op basis van religie is het verklaarbaar dat de Assyriers toch hun identiteit konden behouden. Hun taal was immers onderdeel van de liturgie en dus religie.
Turkmenen zijn ook verarabiseerd en dat heeft Assad's vader (Hafez) ook flink doorgezet. Voorbeeld is de vermoorde mufti Al-Bouti, overduidelijk (aan zijn gezicht te zien ook) van Turkmeense afkomst maar verarabiseerd.
Denk het wel.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:28 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Hun was inderdaad erg 'blank'.
Helaas voor Assad hebben de Turkmenen blijkbaar veel sympathie voor de rebellen.
Misschien krijgen ze dat wel ingefluisterd vanuit Ankara, geen idee.
Zo probeerden Turkmeense strijders de grenspost tussen Hatay en Latakia genaamd Kessab in te nemen, iets wat verhinderd werd door lokale milities van Alawi's.
In Irak wonen zij toch vooral tussen de Koerden?quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:33 schreef expans het volgende:
[..]
Denk het wel.
In Irak zijn ze vooral na de invasie bezig geweest om zich te bewapenen/hergroeperen en denk dat dat nu ook in Syrië gebeurt. Hebben ook meerdere battalions rondlopen in verschillende steden.
Syriërs zijn van oudsher inderdaad Phoeneciërs. Maar ik vraag mij af hoeveel historisch bloed zij nog door hun aderen hebben stromen. Zijn er onderzoeken naar hun genotype geweest?quote:Arabisch nationalisme heeft racistische kanten. In zowel Irak, Syrie en Libie van Khadafi zijn niet-Arabische minderheden geprobeerd te verarabiseren. In het M-O de Koerden o.a, in Libie de (oorspronkelijke) berberbevolking. Sowieso is het Arabisme een grote leugen, vele Syriers zijn etnisch gezien van niet-Arabische afkomst. De verschillen tussen Algerije en Syrie zijn immens, daar kan je geen "panarabische identiteit" aan vastplakken om vervolgens "een algehele Arabische wereld" te claimen.
Juist wel, Maliki doet een beroep op "lokale burgermilities" om bijv grenzen te bewaken in gebieden waar zijn regeringstroepen weinig invloed hebben omdat ze te ver van de burger afstaan. Er zijn een aantal Turkmeense burgermilities die grenzen bewaken en Maliki betaalt hen en de lokale leider/warlord daarvoor. Samenwerkingsverband met de overheid in gebieden waar anders de Maliki-regering weinig macht zou hebben. Een pragmatische oplossing, hoewel wel enigzins riskant.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:34 schreef IPA35 het volgende:
[..]
In Irak wonen zij toch vooral tussen de Koerden?
Ik kan me niet voorstellen dat de Irakese regering dit zou toestaat anders.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |