Structuurloos is niet zo erg en functioneren gaat als vanzelf. Verder wat Piet zegt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:05 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Wanneer dat leidt tot een structuurloze, disfunctionerende samenleving wel ja.
Want?quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:08 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dus werkt de utopische theorie niet in de praktijk, net zoals dat met het libertarisme het geval zal zijn. Dat zal ook tot heel veel dood en verderf zorgen.
Er is al vele malen erg uitgebreid beargumenteerd waarom het geschetste libertarisme voor heel veel ellende zal zorgen. Dat zijn gewoon valide argumenten tegen een utopische ideologie...quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:06 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat is hel ende verdoemenis preken, dat is geen argument.
Want?quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie gewoon helemaal niets in die libertarische ideaalbeelden. Ik zie vooral achteruitgang op alle fronten.
Nee. De reacties zoals je die hier geeft is alles wat we van jou mogen verwachten. Het is vooral nietes roepen waar je goed in bent.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is al vele malen erg uitgebreid beargumenteerd waarom het geschetste libertarisme voor heel veel ellende zal zorgen. Dat zijn gewoon valide argumenten tegen een utopische ideologie...
Stel je voor, mensen die zelf beslissingen nemen over hun leven, dat kunnen we niet hebbenquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:08 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ik zie gewoon helemaal niets in die libertarische ideaalbeelden. Ik zie vooral achteruitgang op alle fronten.
Geheel zonder overheid zullen er binnen korte tijd strijdgroepen opstaan die hun eigen vorm van 'overheid' weer gaan introduceren die vaak toch minder vriendelijk is... Ook is al vaak genoeg duidelijk gemaakt waarom het zal zorgen voor een gigantische economische crisis en het iedere complexere ontwikkeling zal stoppen.quote:
Een samenleving functioneert niet echt zonder structuur. Structuur is immers het houvast dat nodig is om dingen op te kunnen bouwen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:08 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Structuurloos is niet zo erg en functioneren gaat als vanzelf. Verder wat Piet zegt.
Wijze mannen en vrouwen kunnen die beslissingen maar beter voor je nemen. Ze hebben tenslotte het beste met je voor. Niet zo duur ook. kost je maar de helft van alles wat je produceert tijdens je leven.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stel je voor, mensen die zelf beslissingen nemen over hun leven, dat kunnen we niet hebben
Dat jij de reacties die niet zinnen niet wilt lezen of begrijpen betekent niet dat ze er niet zijnquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:09 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Nee. De reacties zoals je die hier geeft is alles wat we van jou mogen verwachten. Het is vooral nietes roepen waar je goed in bent.
Holle retoriekquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Stel je voor, mensen die zelf beslissingen nemen over hun leven, dat kunnen we niet hebben
Onzin, daar heeft het niets mee te maken.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:10 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Moet je daarom ook atheisme maar te vuur en te zwaard bestrijden, want dat volgt wel uit je redeneringquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een samenleving functioneert niet echt zonder structuur. Structuur is immers het houvast dat nodig is om dingen op te kunnen bouwen.
Dat eerste is een ongefundeerde aanname het tweede is hel en verdoemenis preken. Economische crisissen ontstaan door ingrijpen in de markt. Met name het te goedkoop maken van geld.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geheel zonder overheid zullen er binnen korte tijd strijdgroepen opstaan die hun eigen vorm van 'overheid' weer gaan introduceren die vaak toch minder vriendelijk is... Ook is al vaak genoeg duidelijk gemaakt waarom het zal zorgen voor een gigantische economische crisis en het iedere complexere ontwikkeling zal stoppen.
Ik heb dat - ondanks vele pogingen van mijn kant - in dit topic nog niet gezien. Je blijft je op de vlakte houden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:09 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Er is al vele malen erg uitgebreid beargumenteerd waarom het geschetste libertarisme voor heel veel ellende zal zorgen. Dat zijn gewoon valide argumenten tegen een utopische ideologie...
Ik heb er alleen nog geen kennis van mogen nemen omdat je die informatie voor jezelf houdt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dat jij de reacties die niet zinnen niet wilt lezen of begrijpen betekent niet dat ze er niet zijn.
Zie je wel dat je niet weet waar je het over hebt, het heeft daar namelijk alles mee te makenquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onzin, daar heeft het niets mee te maken.
Het leidt in mijn visie onheroepelijk tot een zeer onprettige wereld waar de keuzes vooral gemaakt worden door enkele maffia achtige figiren of door krijgsheren.quote:
Daar heeft het alles mee te maken omdat dit de kern is van libertrarisme.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:12 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onzin, daar heeft het niets mee te maken.
Nee, maar ik denk niet dat het me zal bekeren tot libertarierquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:12 schreef Pietverdriet het volgende:
Maar Hexagon, vertel eens, heb jij dit boek wel eens gelezen?
[ afbeelding ]
Nogmaals, Libertariers pleiten niet voor geen structuur.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:11 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Een samenleving functioneert niet echt zonder structuur. Structuur is immers het houvast dat nodig is om dingen op te kunnen bouwen.
Onderbuikgevoelens zijn ook jou niet vreemd zie ik.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:13 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Het leidt in mijn visie onheroepelijk tot een zeer onprettige wereld waar de keuzes vooral gemaakt worden door enkele maffia achtige figiren of door krijgsheren.
Niemand pleit voor geheel zonder overheid.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:11 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Geheel zonder overheid zullen er binnen korte tijd strijdgroepen opstaan die hun eigen vorm van 'overheid' weer gaan introduceren die vaak toch minder vriendelijk is... Ook is al vaak genoeg duidelijk gemaakt waarom het zal zorgen voor een gigantische economische crisis en het iedere complexere ontwikkeling zal stoppen.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |