Jouw bijdrage is voornamelijk hel ende verdoemenis prekenquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:45 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Hij mag best ter discussie worden gesteld. Anders had ik wel opgeroepen dat libertariers de gevangenis in zouden moeten.
Mijn bijdrage in de discussie over libertarisme is echter afwijzend.
Ja vast, hoe je het ook wend of keert. Ik zie libertarisme tot een veel slechtere samenleving leiden. Net als communisme.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:47 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jouw bijdrage is voornamelijk hel ende verdoemenis preken
Omdat ik die structuur niet als een noodzakelijke zie en de structuur van een staatsvorm wel.quote:Maar vertel eens, waarom Atheisme niet bestrijden, iedereen naar de kerk geeft de samenleving toch ook een fijne structuur en eenheid waar je zo gek op schijnt te zijn?
Communisme is een dictatuur, we hebben het hier over een democratisch streven.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:51 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Ja vast, hoe je het ook wend of keert. Ik zie libertarisme tot een veel slechtere samenleving leiden. Net als communisme.
Structuur is structuur,quote:Omdat ik die structuur niet als een noodzakelijke zie en de structuur van een staatsvorm wel.
Tja, met die dooddoener kun je alle politieke theorieën overboord gooien.quote:Op donderdag 12 september 2013 22:48 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Er zijn wel meer ideologien die op papier beter uitpakken dan in werkelijkheid. Karl Marx had met het communisme ook geen Noord-Korea voor ogen.
Nogmaals: de structurerende/ordenende elementen zoals crimininaliteitsbestrijding en rechtspraak zullen wel aanwezig zijn, maar gebaseerd op privaatrechtelijke constructen in plaats van publiekrecht en een vaag sociaal contract.quote:Mijn realiteitsbesef zegt dat een libertarische wereld snel een structuurloze brei wordt waar niets of niemand enige autoriteit heeft en feitelijk gewoon iedereen ongecontroleerd kan doen en laten wat hij wil mits hij de machtspositie daarvoor bezit. In feite zal de macht gewoon geconcentreerd raken bij ondemocratische en ongestructureerde groepen mensen. Dat is in feite Somalie.
Hee, jij bent degene die hel en verdoemenis, Dictaturen als noord korea en andere ellende erbij haalt en gal spuugt over een democratisch streven naar meer persoonlijke vrijheidquote:Op vrijdag 13 september 2013 10:22 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Dat maakt het dus volkomen zwart wit.
Onjuiste voorstelling van zaken, Pietermans.quote:Op vrijdag 13 september 2013 12:46 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hee, jij bent degene die hel en verdoemenis, Dictaturen als noord korea en andere ellende erbij haalt en gal spuugt over een democratisch streven naar meer persoonlijke vrijheid
Die waren teveel bezig de teugels te laten vieren. Die moeten dus aangetrokken worden.quote:Op donderdag 12 september 2013 18:38 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Jouw antwoord op alles.
Waar was die AFM mee bezig? Heeft die niet enorm gefaalt? De Nederlandse Bank? de toezichthouders?
Wat zou je denken van een toezichthouder voor de toezichthouder?quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:45 schreef Arolsen het volgende:
[..]
Die waren teveel bezig de teugels te laten vieren. Die moeten dus aangetrokken worden.
Nee gewoon de bezem erdoor.quote:Op vrijdag 13 september 2013 13:47 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Wat zou je denken van een toezichthouder voor de toezichthouder?
Net zoals in de rest van het topic blijf je dingen uit je duim zuigen en met je eigen gefabriceerde fabeltjes alles afwijzen. 5000 euro? Hoe kom je uberhaupt op dat getal?quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:25 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Dan nog kost het al snel pakweg 5000 euro per kind per jaar. Voor kinderen zonder rijke ouders onbetaalbaar.
Ik kan du_ke wel helpen: de overheid geeft meer dan 5000 euro per kind per jaar uit.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:01 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Net zoals in de rest van het topic blijf je dingen uit je duim zuigen en met je eigen gefabriceerde fabeltjes alles afwijzen. 5000 euro? Hoe kom je uberhaupt op dat getal?
Even met de natte vinger berekend.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:01 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Net zoals in de rest van het topic blijf je dingen uit je duim zuigen en met je eigen gefabriceerde fabeltjes alles afwijzen. 5000 euro? Hoe kom je uberhaupt op dat getal?
Dat speelt vooral bij het VO, haal je dat bedrag er af dan blijft er nog een 6.700 ¤ per leerling per jaar over.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:20 schreef Pietverdriet het volgende:
Niet ieder jaar de laatste uitgave moeten hebben van alle schoolboeken gaat al een 500 euro schelen denk ik
In welke wereld leef jij dat een docent 40.000-50.000 euro netto verdient?quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Even met de natte vinger berekend.
De loonkosten voor een docent zijn alles bij elkaar iets van 40 - 50.000 euro
De kosten voor een gebouw zitten alles bij elkaar voor een klas ook wel in die richting (dus incl stookkosten en verzekeringen maar ook de onderhoud van een schoolplein en de afschrijving van het gebouw)
De leermiddelen vragen ook duizenden euros per klas per jaar (bv een smartboard moet je toch in maximaal een jaar of 5 afschrijven maar ook allerlei verbruiksmaterialen).
Verder is er nog wat administratie e.d.
Bij elkaar zit je dan zo op dik meer dan een ton per jaar voor een klas.
En dan ging ik er vanuit dat in de utopische libertarische wereld de veel te grote klassen kleiner zouden worden. Een ton verdeeld over 20 leerlingen geeft pakweg 5.000 euro per jaar.
En dan zit ik dus nog laag als ik naar de link van Lyrebird kijk, die geven voor een basisschool bijna 6.000 euro per jaar aan en voor een middelbare school meer dan 7.000.
Maar stel het is nog 1.000 euro minder per kind per jaar. Dan nog moeten ouders in een libertarisch paradijs voor twee kinderen even 8.000 euro per jaar ophoesten. Dat is voor de meeste jonge gezinnen niet zomaar haalbaar.
Dat staat er toch ook niet?quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
In welke wereld leef jij dat een docent 40.000-50.000 euro netto verdient?
Je vergeet namelijk dat inkomstenbelasting sowieso al wegvalt.
Ik geef aan dat de loonkosten alles bij elkaar op een dergelijk bedrag uitkomen niet dat een docent dat netto verdient. Maar goed maak van de totale loonkosten een onrealistische 30.000 euro nemen, zit je nog altijd op een 4.000 euro per kind per jaar en daarmee voor grote groepen onbetaalbaar.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:53 schreef Refragmental het volgende:
[..]
In welke wereld leef jij dat een docent 40.000-50.000 euro netto verdient?
Je vergeet namelijk dat inkomstenbelasting sowieso al wegvalt.
Hij zegt loonkosten 40-50.000 euro.quote:
Dan wil ik graag eerst weten hoe jij denkt dat die loonkosten van je initiele 40-50.000 euro zijn opgebouwd.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:02 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Ik geef aan dat de loonkosten alles bij elkaar op een dergelijk bedrag uitkomen niet dat een docent dat netto verdient. Maar goed maak van de totale loonkosten een onrealistische 30.000 euro nemen, zit je nog altijd op een 4.000 euro per kind per jaar en daarmee voor grote groepen onbetaalbaar.
Zeker wanneer je toevallig de pech hebt dat een kind ziek wordt.
De gemiddelde kosten voor een FTE. Vergeet ook niet dat je mogelijk minder belastingen moet betalen maar je andere lasten exploderen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:59 schreef Refragmental het volgende:
[..]
Dan wil ik graag eerst weten hoe jij denkt dat die loonkosten van je initiele 40-50.000 euro zijn opgebouwd.
Als leerkracht in het basisonderwijs is je startsalaris minimaal ¤2.073, in het speciaal onderwijs is dat ¤2.150. Je kunt doorgroeien tot ¤ 2.991. Brutoquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:34 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Even met de natte vinger berekend.
De loonkosten voor een docent zijn alles bij elkaar iets van 40 - 50.000 euro
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |