Nee, wat je doet is proberen dom te chargeren, dat mag maar het is niet al te serieus te nemenquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:13 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Zie je wel dat je niet weet waar je het over hebt, het heeft daar namelijk alles mee te maken
Waarom is dat een onderbuikgevoel? Het is gewoon hoe ik verwacht dat zo'n samenleving zich zal gaan ontwikkelen. Die vrije keuze van je zal niet veel waard blijken te zijn. Die zal liggen bij enkele personen die in zo'n samenleving de macht naar zich toe trekken.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:15 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Onderbuikgevoelens zijn ook jou niet vreemd zie ik.
Het is ook hier al op vele manieren aangestipt hoorquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:13 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Ik heb dat - ondanks vele pogingen van mijn kant - in dit topic nog niet gezien. Je blijft je op de vlakte houden.
Beide opmerkingen van mij zijn gewoon gefundeerd hoor.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:12 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Dat eerste is een ongefundeerde aanname het tweede is hel en verdoemenis preken. Economische crisissen ontstaan door ingrijpen in de markt. Met name het te goedkoop maken van geld.
Onzin. Je vertrekt elke keer weer als uit een discussie over een onderwerp dat je weer geen gelijk had, dat is heel wat andersquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:13 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik heb er alleen nog geen kennis van mogen nemen omdat je die informatie voor jezelf houdt.
Mod: gebruik eens een argument in de discussie. Wat zijn de "gewoon zeer veel praktische nadelen" waar je het over hebt?quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is ook hier al op vele manieren aangestipt hoor.
Er zitten gewoon zeer veel praktische nadelen aan de libertarische utopie die er voor zorgen dat de praktische uitwerking alleen maar tegen kan vallen...
Je blijft maar hameren op het laatste. Leven in vrijheid zorgt gewoon voor een groter geluk. Ik ben 52 dus zal dat nooit meemaken. De transitie naar een vrij samenleving zal een jaar of 40 duren en als ik er dan nog ben zou ik in ieder geval met een glimlach mijn kist in kunnen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:17 schreef Hexagon het volgende:
[..]
Waarom is dat een onderbuikgevoel? Het is gewoon hoe ik verwacht dat zo'n samenleving zich zal gaan ontwikkelen. Die vrije keuze van je zal niet veel waard blijken te zijn. Die zal liggen bij enkele personen die in zo'n samenleving de macht naar zich toe trekken.
Verder heeft het libertarisme juist een enorm onderbuikgevoel. Het gevoel dat jij chronisch tekort komt.
Dat blijf je maar roepen. Ik heb het van jou ook nog nooit gezien.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Het is ook hier al op vele manieren aangestipt hoor.
Er zitten gewoon zeer veel praktische nadelen aan de libertarische utopie die er voor zorgen dat de praktische uitwerking alleen maar tegen kan vallen...
Was het maar zo'n feest. Een aantal figuren hier pleit daar juist zeer regelmatig voor.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:15 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Niemand pleit voor geheel zonder overheid.
Vertel eens?quote:Mijn god, deze discussie ontstijgt het niveau van een kleuterklas niet. Het begint nu te dagen waarom ze jullie twee tot moderators van dit forum hebben benoemd.
Ja???? Laat maar horen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:17 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Beide opmerkingen van mij zijn gewoon gefundeerd hoor.
Ik meende jou gisteren huilend een discussie te zien verlaten toen we afspraken om niet meer op de man te spelen en alleen nog met argumenten te komen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:18 schreef 99.999 het volgende:
[..]
Onzin. Je vertrekt elke keer weer als uit een discussie over een onderwerp dat je weer geen gelijk had, dat is heel wat anders.
En als onderwijs nu eens niet gegeven moet worden in een duur gebouw met een bestuur wat zetelt aan de zuidas?quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:22 schreef arjan1212 het volgende:
oke een nadeel, een kind waarvan de ouders niet in staat zijn om 6500 euro per jaar lesgeld te betalen, gaat niet naar school in libertopia
Bijvoorbeeld de aanleg van complexere infrastructuur die onmogelijk wordt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:19 schreef Lyrebird het volgende:
[..]
Mod: gebruik eens een argument in de discussie. Wat zijn de "gewoon zeer veel praktische nadelen" waar je het over hebt?
quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:22 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Ik meende jou gisteren huilend een discussie te zien verlaten toen we afspraken om niet meer op de man te spelen en alleen nog met argumenten te komen.
Dan nog kost het al snel pakweg 5000 euro per kind per jaar. Voor kinderen zonder rijke ouders onbetaalbaar.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
En als onderwijs nu eens niet gegeven moet worden in een duur gebouw met een bestuur wat zetelt aan de zuidas?
Hoeveel kost een jaar les op de basisschool dan volgens jou ?quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:23 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
En als onderwijs nu eens niet gegeven moet worden in een duur gebouw met een bestuur wat zetelt aan de zuidas?
Vrijheid is alleen een zeer multi-interpretabel begrip. Een bepaald gevoel van zekerheid en bescherming beidt ook een soort vrijheid. Een die voor velen veel grote voelt dan of je je hele bruto salaris kan besteden of niet. Dat salaris is immers toch geheel gebaseerd op het systeem dat we hebben.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:20 schreef Paper_Tiger het volgende:
[..]
Je blijft maar hameren op het laatste. Leven in vrijheid zorgt gewoon voor een groter geluk. Ik ben 52 dus zal dat nooit meemaken. De transitie naar een vrij samenleving zal een jaar of 40 duren en als ik er dan nog ben zou ik in ieder geval met een glimlach mijn kist in kunnen.
De redeloze angst die jij voelt bij een samenleving waar alle verbanden tussen mensen berusten op een vrij keuze van het individu kan alleen maar uit de onderbuik komen omdat iedere rationaliteit ontbreekt.
Dat zeg je vaker als je klem zitquote:Op vrijdag 13 september 2013 08:25 schreef 99.999 het volgende:
[..], dat is wel heel creatief geïnterpreteerd.
De claim klopt dan ook gewoon totaal niet.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:37 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Dat zeg je vaker als je klem zit
Libertariers pleiten niet voor het afschaffen van alle collectief afgesproken structuren. Sterker nog, ze maken zich sterk voor meer samenwerking, maar dan wel op vrijwillige basis.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:27 schreef Hexagon het volgende:
Dat een samenleving zonder enkele collectief afgesproken structuren niet werkt daar ben ik van overtuigt. Het alternatief is immers volkomen vrijblijvend en legt de lasten bij degenen neer die zich wel verantwoordelijk voelen.
Dit is idd de achilleshiel van het libertarisme, en ook een van de redenen dat ik mezelf als conservatief zie en niet als libertarier. Mensen zullen keuzes maken die in hun nadeel werken. Ik bedoel, het feit dat 50% van de kiezers voor linkse partijen kiest, geeft al aan hoe ver we zijn afgezakt.quote:Bovendien gaat het libertarisme uit van de rationele mens die alleen doordachte dingen doen. Kijk een aflevering van de rijdende rechter en je weet beter.
Hij mag best ter discussie worden gesteld. Anders had ik wel opgeroepen dat libertariers de gevangenis in zouden moeten.quote:Op vrijdag 13 september 2013 08:43 schreef Pietverdriet het volgende:
Samenvattend, Duke vind dat Libertarisme niet gaat over mensen hun eigen beslissingen te nemen, en Hexagon vind dat de samenleving een opgelegde structuur nodig heeft die niet te discussie mag worden gesteld.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |