Geen idee? En wie weet of de overvaller die jij doodschiet een gemiddelde overvaller is?quote:Op vrijdag 13 september 2013 10:48 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Hoeveel geeft de gemiddelde overvaller om een leven??
Bij de gemiddelde overval vallen geen doden, maar wat doet dat ter zake?quote:Op vrijdag 13 september 2013 10:48 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Hoeveel geeft de gemiddelde overvaller om een leven??
Dat valt wel mee, als je alleen al kijkt bij woningovervallen in Nederland.quote:Op vrijdag 13 september 2013 10:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Bij de gemiddelde overval vallen geen doden, maar wat doet dat ter zake?
quote:Bij 40 procent van alle woningovervallen raakten bewoners gewond of overleefden zij de overval niet. In totaal ging het vanaf 2010 om 708 gewonden en 13 doden.
Het dreigen met een wapen is al traumatisch genoeg, dus dat doet wel degelijk ter zake.quote:Op vrijdag 13 september 2013 10:50 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Bij de gemiddelde overval vallen geen doden, maar wat doet dat ter zake?
Risico van het vak.quote:Op vrijdag 13 september 2013 10:45 schreef Zwoerd het volgende:
Schrikbarend hoe weinig sommigen hier om een mensenleven geven.
En als de juwelier 10 jaar krijgt voor doodslag, dan is dat ook risico van het vak.quote:Op vrijdag 13 september 2013 10:58 schreef macca728 het volgende:
[..]
Risico van het vak.
Moet je maar geen overvaller worden.
Wat ik bedoel is; als een overvaller weinig om een mensenleven geeft, moeten wij dat ook maar niets om het leven van de overvaller geven of moeten wij daarboven staan en ons iets beschaafder opstellen?quote:Op vrijdag 13 september 2013 10:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Het dreigen met een wapen is al traumatisch genoeg, dus dat doet wel degelijk ter zake.
Dat inderdaad.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:05 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is; als een overvaller weinig om een mensenleven geeft, moeten wij dat ook maar niets om het leven van de overvaller geven of moeten wij daarboven staan en ons iets beschaafder opstellen?
Uitzonderingen zijn er altijd.quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:20 schreef Me_Wesley het volgende:
Deze mensen hadden ook ter plekke doodgeschoten moeten worden?
http://articles.chicagotr(...)ica-branch-pipe-bomb
http://www.koat.com/news/(...)/vuclx9/-/index.html
http://en.wikipedia.org/wiki/Duress
En daarom is er dus rechtspraak en laten we niet iedereen die we ergens op betrappen afschieten.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:52 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Uitzonderingen zijn er altijd.
Dus? Overval als gelegitimeerde vorm van solliciteren dan maar?quote:Op donderdag 12 september 2013 17:25 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat staat los van noodweer.
[..]
Dus van noodweer is geen sprake als je bezittingen zijn meegenomen en je zelf verhaal gaat halen.
Niks is zo'n groot fabeltje als 'rechten'. Iets wat wij als mensen hebben verzonnen en in elk land anders is.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En daarom is er dus rechtspraak en laten we niet iedereen die we ergens op betrappen afschieten.
Nee hoor, hij heeft een misdaad gestopt. Dus een held.quote:Op donderdag 12 september 2013 19:07 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Op welke manier is hij geen dader? Hij heeft ook gewoon een misdaad begaan.
Nee we laten iedereen overvallen wordenquote:Op vrijdag 13 september 2013 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En daarom is er dus rechtspraak en laten we niet iedereen die we ergens op betrappen afschieten.
Natuurlijk, rechtspraak is ook maar relatief, maar nu weet een ieder tenminste waar hij aan toe is. Je weet welke rechten je hebt, welke plichten.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef sitting_elfling het volgende:
[..]
Niks is zo'n groot fabeltje als 'rechten'. Iets wat wij als mensen hebben verzonnen en in elk land anders is.
Niet dat je direct iedere gek die aan je spullen zit moet overhoop schieten, maar ik kan het me wel voorstellen.
Beetje zorgelijk dat mensen dit veroordelenquote:Op donderdag 12 september 2013 21:53 schreef kibhaon het volgende:
beetje zorgelijk dat mensen dit prijzen en/of aanmoedigen
Totdat diegene op die scooter onschuldig blijkt te zijn, of blijkt te zijn gedwongen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft een misdaad gestopt. Dus een held.
Dat is gewoon strafbaar voor zover ik weet, maargoed.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee we laten iedereen overvallen worden
Tot jouw zoon wordt doodgeschoten omdat hij dezelfde jas droeg als de dader.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Beetje zorgelijk dat mensen dit veroordelen
Je bedoelt het leven van de juwelier? Ja precies, het is echt schrikbarend hoe weinig sommigen hier om hem geven.quote:Op vrijdag 13 september 2013 10:45 schreef Zwoerd het volgende:
Schrikbarend hoe weinig sommigen hier om een mensenleven geven.
helaas is dat inderdaad het risico van het juweliersvak in een land waar overval niet als een misdaad wordt gezien. Maar hij speelde trouwens geen eigen rechter. Hij beschermde zijn bestaan.quote:Op vrijdag 13 september 2013 10:59 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
En als de juwelier 10 jaar krijgt voor doodslag, dan is dat ook risico van het vak.
Moet je maar geen eigen rechter spelen.
Dus de definitie van 'erboven staan' is overval niet als misdaad zien? Oorzaak gevolg uitelkaar rukken is een vorm van een beschaafdere opstelling volgens jou?quote:Op vrijdag 13 september 2013 11:05 schreef Zwoerd het volgende:
[..]
Wat ik bedoel is; als een overvaller weinig om een mensenleven geeft, moeten wij dat ook maar niets om het leven van de overvaller geven of moeten wij daarboven staan en ons iets beschaafder opstellen?
Onschuldig? Was toch op heterdaad betrapt?quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:01 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Totdat diegene op die scooter onschuldig blijkt te zijn, of blijkt te zijn gedwongen.
Tja, had nu maar eerst onderzoek gedaan..
[..]
Dat is gewoon strafbaar voor zover ik weet, maargoed.
Een gewapende overval is geen misdaad in Frankrijk?quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
helaas is dat inderdaad het risico van het juweliersvak in een land waar overval niet als een misdaad wordt gezien. Maar hij speelde trouwens geen eigen rechter. Hij beschermde zijn bestaan.
nee zeker niet;quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
helaas is dat inderdaad het risico van het juweliersvak in een land waar overval niet als een misdaad wordt gezien. Maar hij speelde trouwens geen eigen rechter. Hij beschermde zijn bestaan.
Ga je nou angstzaaien, om je punt proberen te maken? Wat een zwaktebod!quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:02 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Tot jouw zoon wordt doodgeschoten omdat hij dezelfde jas droeg als de dader.
Ben je nou aan het trollen?quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Gedwongen? Oh dus dan is het bestaan van juwelier ondergeschikt aan het bestaan van iemand anders?
Ga je woorden in mijn mond leggen, die ik niet gezegd heb om je punt proberen te maken? Wat een zwaktebod!quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:10 schreef kibhaon het volgende:
[..]
nee zeker niet;
''In het Franse Nice heeft een juwelier een overvaller die hem had beroofd bij een achtervolging doodgeschoten.''
grappig ook dat je het blijkbaar ok vindt dat ie zomaar het vuur opent op straat, terwijl de overvallers ook in het bezit waren van een vuurwapen.
Neehoor, dat is een van de risico's als je als burger zelf straf uit gaat delen zonder onderzoek.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ga je nou angstzaaien, om je punt proberen te maken? Wat een zwaktebod!
Moet ik nou iets antwoorden zoals: 'Tot jouw zoon een juwelier wordt en geen bescherming van de staat krijgt'?
Wat nou als die overvaller een buitenaards wezen was geweest. Hadden we zomaar een intergalactische oorlog gehad.quote:Wat nou als iemand een wapen op zijn vrouw houdt gericht en hem dwingt een overval te plegen?
Ik heb eerder uitgelegd van wel dat zijn leven in gevaar was, trolletje.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:11 schreef Me_Wesley het volgende:
Het bestaan van de juwelier was op het moment van schieten helemaal niet in gevaar. Ze waren al op de vlucht.
En ja, gedwongen. Wat nou als iemand een wapen op zijn vrouw houdt gericht en hem dwingt een overval te plegen?
quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ga je woorden in mijn mond leggen, die ik niet gezegd heb om je punt proberen te maken? Wat een zwaktebod!
Maar triest dat jij het ok vind dat een juwelier overvallen moet kunnen worden.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Beetje zorgelijk dat mensen dit veroordelen
?quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Nee hoor, hij heeft een misdaad gestopt. Dus een held.
Waar dan?quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ik heb eerder uitgelegd van wel dat zijn leven in gevaar was, trolletje.
Neu, was meer om het punt te illustreren dat er teveel feiten kunnen spelen om iemand zomaar door een burger dood te laten schieten zonder enig onderzoek naar de feiten.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:14 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Wat nou als die overvaller een buitenaards wezen was geweest. Hadden we zomaar een intergalactische oorlog gehad.
quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:14 schreef Serieus_Persoon het volgende:
[..]
Wat nou als die overvaller een buitenaards wezen was geweest. Hadden we zomaar een intergalactische oorlog gehad.
Ik volg je even niet.quote:Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Dus? Overval als gelegitimeerde vorm van solliciteren dan maar?
Ja of nee?
Deze bedoel je?quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
1 van de 9 pagina's, waarom vraag je naar de bekende weg?
Dat is geen noodweer, noodweer is repressief. Noodweer is tevens gericht tegen gevaar dat er op dat ogenblik is.quote:Op donderdag 12 september 2013 17:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Wel hoor, want anders denken de volgende overvallers (of dezelfde overvallers) dat hij een makkelijk doelwit is en blijven ze hem overvallen.
Vraag me af...quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:28 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
[..]
Dat is geen noodweer, noodweer is repressief. Noodweer is tevens gericht tegen gevaar dat er op dat ogenblik is.
Achteraf optreden is een taak van de politie en justitie. Als je dat recht bij de burger gaat leggen kun je het hele justitiële systeem per direct opdoeken.
(ja die bedoelde ik)quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:28 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Deze bedoel je?
[..]
Dat is geen noodweer, noodweer is repressief. Noodweer is tevens gericht tegen gevaar dat er op dat ogenblik is.
Achteraf optreden is een taak van de politie en justitie. Als je dat recht bij de burger gaat leggen kun je het hele justitiële systeem per direct opdoeken.
Je kunt gewoon op de quote klikken zodat je die bij die post uit komt.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
Ja dat gebeurt er als we alleen de quotes eruit pikken, dan moeten we weer terug bladeren.
Oke, dan verschillen we inderdaad van mening.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
(ja die bedoelde ik)
Noodweer is noodweer. Kan je er wel een andere draai aan geven, maar daarin verschillen we dan van mening.
Dat het politieel systeem bij lange na niet feilloos is ben ik volledig met je eens hoor..quote:Want denk maar niet dat bij de volgende overval de agenten klaar staan om hem te beschermen. Maar daar denk jij niet aan met je oogkleppen op.
quote:Op woensdag 11 september 2013 14:46 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Hopelijk wordt die juwelier snel weer vrijgelaten.
"Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding."quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
[..]
(ja die bedoelde ik)
Noodweer is noodweer. Kan je er wel een andere draai aan geven, maar daarin verschillen we dan van mening. De overvallers begonnen met het creëren van noodweer, daarvoor hoeft de juwelier niet voor gestraft te worden. Zeker niet als zijn bestaan gevaar loopt. Want denk maar niet dat bij de volgende overval de agenten klaar staan om hem te beschermen. Maar daar denk jij niet aan met je oogkleppen op.
Achteraf optreden is overigens nu een recht dat ligt bij de dader, waardoor een overval wordt getolereerd. Dus het hele justitiele systeem kunnen we allang opdoeken.
Blijkbaar is het bij een stel users vrij moeilijk om te begrijpen dat het afkeuren van de daad van de juwelier niet per se betekent dat er geen kritiek op het justitiële gegeven kan worden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:
Want denk maar niet dat bij de volgende overval de agenten klaar staan om hem te beschermen. Maar daar denk jij niet aan met je oogkleppen op.
Hij ging zich niet wreken, hij wilde 2 misdadigers stoppen. Die er met zijn bezittingen vandoor gingen.quote:Op vrijdag 13 september 2013 15:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
"Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding."
Later verhaal halen of je nog even wreken valt niet meer onder verdediging.
Iemand aanhouden als hij je spullen jat is dan ook toegestaan. Daarbij mag je iemand van zijn vrijheid beroven en gepast geweld gebruiken.quote:Op vrijdag 13 september 2013 16:23 schreef macca728 het volgende:
[..]
Hij ging zich niet wreken, hij wilde 2 misdadigers stoppen. Die er met zijn bezittingen vandoor gingen.
Jullie doen net alsof hij dagen later zijn berover op straat zag en hem in koele bloede neerschoot.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |