abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131121934
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:48 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Hoeveel geeft de gemiddelde overvaller om een leven??
Geen idee? En wie weet of de overvaller die jij doodschiet een gemiddelde overvaller is?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131121941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:48 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Hoeveel geeft de gemiddelde overvaller om een leven??
Bij de gemiddelde overval vallen geen doden, maar wat doet dat ter zake?
Цой жив
pi_131122083
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:50 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, als je alleen al kijkt bij woningovervallen in Nederland.

.
quote:
Bij 40 procent van alle woningovervallen raakten bewoners gewond of overleefden zij de overval niet. In totaal ging het vanaf 2010 om 708 gewonden en 13 doden.
pi_131122095
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:50 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Het dreigen met een wapen is al traumatisch genoeg, dus dat doet wel degelijk ter zake.
pi_131122134
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:45 schreef Zwoerd het volgende:
Schrikbarend hoe weinig sommigen hier om een mensenleven geven.
Risico van het vak.

Moet je maar geen overvaller worden.
pi_131122172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Risico van het vak.

Moet je maar geen overvaller worden.
En als de juwelier 10 jaar krijgt voor doodslag, dan is dat ook risico van het vak.
Moet je maar geen eigen rechter spelen.
'And I called your name,
pi_131122308
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het dreigen met een wapen is al traumatisch genoeg, dus dat doet wel degelijk ter zake.
Wat ik bedoel is; als een overvaller weinig om een mensenleven geeft, moeten wij dat ook maar niets om het leven van de overvaller geven of moeten wij daarboven staan en ons iets beschaafder opstellen?
Цой жив
pi_131122557
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:05 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is; als een overvaller weinig om een mensenleven geeft, moeten wij dat ook maar niets om het leven van de overvaller geven of moeten wij daarboven staan en ons iets beschaafder opstellen?
Dat inderdaad.
Sowieso, als je het standpunt inneemt dat inbrekers/overvallers dood moeten (opgeruimd staat netjes, risico van het vak, (allemaal argumenten die je voor heel veel misdrijven en overtredingen kunt gebruiken overigens), dan snap ik nog steeds niet dat je het niet nodig vindt daar eerst een rechtszaak aan vooraf te laten gaan.

Het voorstel is dan blijkbaar dat burgers elkaar mogen doodschieten als ze iemand ergens op betrappen? Zonder de complete feiten en omstandigheden te kennen? Waarom denk je überhaupt dat er een rechtssysteem is dat onafhankelijk volgens de afgesproken regels dingen beoordeeld?

Wat nou als de familie van die dode overvaller net langsliep en het zag gebeuren, niet wetende dat hun zoon net een overval pleegde, dan mogen ze dus de juwelier doodschieten?

Oh, en wat nou als die overvaller werd gedwongen deze overval te plegen, door iemand die zijn vrouw onder schot houdt? Is het dan nog steeds 'risico van het vak?'

Voordat iemand (met de dood) bestraft wordt hoort er een gedegen onderzoek aan vooraf te gaan.
Net zoals deze juwelier ook recht heeft op een gedegen onderzoek met de vraag of er wellicht strafuitsluitingsgronden zijn (noodweer(exces), ontoerekeningsvatbaarheid, etc).
'And I called your name,
pi_131122665
'And I called your name,
pi_131128588
quote:
Uitzonderingen zijn er altijd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131128643
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uitzonderingen zijn er altijd.
En daarom is er dus rechtspraak en laten we niet iedereen die we ergens op betrappen afschieten.
'And I called your name,
pi_131128710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat staat los van noodweer.

[..]

Dus van noodweer is geen sprake als je bezittingen zijn meegenomen en je zelf verhaal gaat halen.
Dus? Overval als gelegitimeerde vorm van solliciteren dan maar?
Ja of nee?
pi_131128719
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En daarom is er dus rechtspraak en laten we niet iedereen die we ergens op betrappen afschieten.
Niks is zo'n groot fabeltje als 'rechten'. Iets wat wij als mensen hebben verzonnen en in elk land anders is.

Niet dat je direct iedere gek die aan je spullen zit moet overhoop schieten, maar ik kan het me wel voorstellen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131128846
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Op welke manier is hij geen dader? Hij heeft ook gewoon een misdaad begaan.
Nee hoor, hij heeft een misdaad gestopt. Dus een held.
pi_131128861
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee we laten iedereen overvallen worden
pi_131128875
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niks is zo'n groot fabeltje als 'rechten'. Iets wat wij als mensen hebben verzonnen en in elk land anders is.

Niet dat je direct iedere gek die aan je spullen zit moet overhoop schieten, maar ik kan het me wel voorstellen.
Natuurlijk, rechtspraak is ook maar relatief, maar nu weet een ieder tenminste waar hij aan toe is. Je weet welke rechten je hebt, welke plichten.

Plus, rechtsspraak biedt nu ook een mogelijkheid om eerst rustig te kijken naar hoe de feiten liggen, zonder in ' the heat of the moment' beslissingen te maken die achteraf gezien verkeerd zijn.

Ten derde ben ik het met je eens dat doodstraf te zwaar is voor een diefstal of overval, maar die discussie staat hier eigenlijk los van. Zelfs al zou er de doodstraf op staan, dan nog moet je eerst objectief feiten verzamelen en bekijken om er zeker van te zijn dat dit persoon echt dood moet.
Het is een enorm zware straf, je kan toch niet toestaan dat dat zonder enige overweging aan iemand wordt opgelegd?
'And I called your name,
pi_131128935
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:53 schreef kibhaon het volgende:
beetje zorgelijk dat mensen dit prijzen en/of aanmoedigen
Beetje zorgelijk dat mensen dit veroordelen
pi_131128945
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Totdat diegene op die scooter onschuldig blijkt te zijn, of blijkt te zijn gedwongen.
Tja, had nu maar eerst onderzoek gedaan..
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee we laten iedereen overvallen worden
Dat is gewoon strafbaar voor zover ik weet, maargoed.
'And I called your name,
pi_131128969
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Tot jouw zoon wordt doodgeschoten omdat hij dezelfde jas droeg als de dader.
'And I called your name,
pi_131128976
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:45 schreef Zwoerd het volgende:
Schrikbarend hoe weinig sommigen hier om een mensenleven geven.
Je bedoelt het leven van de juwelier? Ja precies, het is echt schrikbarend hoe weinig sommigen hier om hem geven.
pi_131129052
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:59 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En als de juwelier 10 jaar krijgt voor doodslag, dan is dat ook risico van het vak.
Moet je maar geen eigen rechter spelen.
helaas is dat inderdaad het risico van het juweliersvak in een land waar overval niet als een misdaad wordt gezien. Maar hij speelde trouwens geen eigen rechter. Hij beschermde zijn bestaan.
pi_131129108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:05 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dus de definitie van 'erboven staan' is overval niet als misdaad zien? Oorzaak gevolg uitelkaar rukken is een vorm van een beschaafdere opstelling volgens jou?
pi_131129197
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:01 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Totdat diegene op die scooter onschuldig blijkt te zijn, of blijkt te zijn gedwongen.
Tja, had nu maar eerst onderzoek gedaan..

[..]

Dat is gewoon strafbaar voor zover ik weet, maargoed.
Onschuldig? Was toch op heterdaad betrapt?
Gedwongen? Oh dus dan is het bestaan van juwelier ondergeschikt aan het bestaan van iemand anders?

Overval strafbaar? Niet volgens overvallers?
pi_131129200
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

helaas is dat inderdaad het risico van het juweliersvak in een land waar overval niet als een misdaad wordt gezien. Maar hij speelde trouwens geen eigen rechter. Hij beschermde zijn bestaan.
Een gewapende overval is geen misdaad in Frankrijk? :')
'And I called your name,
pi_131129209
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

nee zeker niet;

''In het Franse Nice heeft een juwelier een overvaller die hem had beroofd bij een achtervolging doodgeschoten.''

grappig ook dat je het blijkbaar ok vindt dat ie zomaar het vuur opent op straat, terwijl de overvallers ook in het bezit waren van een vuurwapen.
pi_131129216
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:02 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Tot jouw zoon wordt doodgeschoten omdat hij dezelfde jas droeg als de dader.
Ga je nou angstzaaien, om je punt proberen te maken? Wat een zwaktebod!

Moet ik nou iets antwoorden zoals: 'Tot jouw zoon een juwelier wordt en geen bescherming van de staat krijgt'?
pi_131129249
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:09 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Gedwongen? Oh dus dan is het bestaan van juwelier ondergeschikt aan het bestaan van iemand anders?

Ben je nou aan het trollen?
Het bestaan van de juwelier was op het moment van schieten helemaal niet in gevaar. Ze waren al op de vlucht.
En ja, gedwongen. Wat nou als iemand een wapen op zijn vrouw houdt gericht en hem dwingt een overval te plegen?
'And I called your name,
pi_131129303
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:10 schreef kibhaon het volgende:

[..]

nee zeker niet;

''In het Franse Nice heeft een juwelier een overvaller die hem had beroofd bij een achtervolging doodgeschoten.''

grappig ook dat je het blijkbaar ok vindt dat ie zomaar het vuur opent op straat, terwijl de overvallers ook in het bezit waren van een vuurwapen.
Ga je woorden in mijn mond leggen, die ik niet gezegd heb om je punt proberen te maken? Wat een zwaktebod!
Maar triest dat jij het ok vind dat een juwelier overvallen moet kunnen worden.
pi_131129315
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:10 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ga je nou angstzaaien, om je punt proberen te maken? Wat een zwaktebod!

Moet ik nou iets antwoorden zoals: 'Tot jouw zoon een juwelier wordt en geen bescherming van de staat krijgt'?

Neehoor, dat is een van de risico's als je als burger zelf straf uit gaat delen zonder onderzoek.

Oh, en als mijn zoon juwelier is mag ik hopen dat hij niet zo dom is om te gaan schieten op overvallers die al lang en breed op de vlucht zijn.
'And I called your name,
pi_131129336
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:11 schreef Me_Wesley het volgende:
Ben je nou aan het trollen?
Ben je de discussie aan het verliezen?
pi_131129339
quote:
Wat nou als iemand een wapen op zijn vrouw houdt gericht en hem dwingt een overval te plegen?
Wat nou als die overvaller een buitenaards wezen was geweest. Hadden we zomaar een intergalactische oorlog gehad.
"Oh shut up, silly woman," said the reptile with a grin
"You knew damn well I was a snake before you took me in."
pi_131129360
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:11 schreef Me_Wesley het volgende:
Het bestaan van de juwelier was op het moment van schieten helemaal niet in gevaar. Ze waren al op de vlucht.
En ja, gedwongen. Wat nou als iemand een wapen op zijn vrouw houdt gericht en hem dwingt een overval te plegen?
Ik heb eerder uitgelegd van wel dat zijn leven in gevaar was, trolletje.
pi_131129372
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:13 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ga je woorden in mijn mond leggen, die ik niet gezegd heb om je punt proberen te maken? Wat een zwaktebod!
Maar triest dat jij het ok vind dat een juwelier overvallen moet kunnen worden.
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

quote:

[..]

?
pi_131129385
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:14 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ik heb eerder uitgelegd van wel dat zijn leven in gevaar was, trolletje.
Waar dan? :')
'And I called your name,
pi_131129414
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:14 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Wat nou als die overvaller een buitenaards wezen was geweest. Hadden we zomaar een intergalactische oorlog gehad.
Neu, was meer om het punt te illustreren dat er teveel feiten kunnen spelen om iemand zomaar door een burger dood te laten schieten zonder enig onderzoek naar de feiten.
'And I called your name,
pi_131129436
quote:
7s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:14 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

:)

maar dan maakten we ons tenminste niet meer druk om het wanbeleid van Rutte, de burgeroorlog is Syrie, de afluisterpraktijken van Obama, Islamitisch terrorisme, woordjes van Wilders, klimaatvernadering, etc :) :) :)
pi_131129476
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:15 schreef kibhaon het volgende:

[..]

[..]

[..]

?
Tsja, wijze woorden zijn helaas nu eenmaal niet voor alle mensen.
pi_131129533
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:15 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Waar dan? :')
1 van de 9 pagina's, waarom vraag je naar de bekende weg?
pi_131129660
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Dus? Overval als gelegitimeerde vorm van solliciteren dan maar?
Ja of nee?
Ik volg je even niet.
pi_131129830
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:20 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

1 van de 9 pagina's, waarom vraag je naar de bekende weg?
Deze bedoel je?
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:16 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Wel hoor, want anders denken de volgende overvallers (of dezelfde overvallers) dat hij een makkelijk doelwit is en blijven ze hem overvallen.
Dat is geen noodweer, noodweer is repressief. Noodweer is tevens gericht tegen gevaar dat er op dat ogenblik is.

Achteraf optreden is een taak van de politie en justitie. Als je dat recht bij de burger gaat leggen kun je het hele justitiële systeem per direct opdoeken.
'And I called your name,
  † In Memoriam † vrijdag 13 september 2013 @ 15:32:45 #241
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_131129988
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:28 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Deze bedoel je?

[..]

Dat is geen noodweer, noodweer is repressief. Noodweer is tevens gericht tegen gevaar dat er op dat ogenblik is.

Achteraf optreden is een taak van de politie en justitie. Als je dat recht bij de burger gaat leggen kun je het hele justitiële systeem per direct opdoeken.
Vraag me af...

Je hebt je punt gemaakt danwel mening geventileerd. Herkauwt je argumenten als een wei vol koeien. Kunt je er niet bij neerleggen dat anderen er verschillend over denken.
Wat probeer je te bereiken? Of heb je niets te doen?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_131129994
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:28 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Deze bedoel je?

[..]

(ja die bedoelde ik)
Noodweer is noodweer. Kan je er wel een andere draai aan geven, maar daarin verschillen we dan van mening. De overvallers begonnen met het creëren van noodweer, daarvoor hoeft de juwelier niet voor gestraft te worden. Zeker niet als zijn bestaan gevaar loopt. Want denk maar niet dat bij de volgende overval de agenten klaar staan om hem te beschermen. Maar daar denk jij niet aan met je oogkleppen op.

Achteraf optreden is overigens nu een recht dat ligt bij de dader, waardoor een overval wordt getolereerd. Dus het hele justitiele systeem kunnen we allang opdoeken.
pi_131130022
quote:
9s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:23 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik volg je even niet.
Ja dat gebeurt er als we alleen de quotes eruit pikken, dan moeten we weer terug bladeren.
pi_131130272
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Ja dat gebeurt er als we alleen de quotes eruit pikken, dan moeten we weer terug bladeren.
Je kunt gewoon op de quote klikken zodat je die bij die post uit komt.
pi_131130276
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:33 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

(ja die bedoelde ik)
Noodweer is noodweer. Kan je er wel een andere draai aan geven, maar daarin verschillen we dan van mening.
Oke, dan verschillen we inderdaad van mening.

quote:
Want denk maar niet dat bij de volgende overval de agenten klaar staan om hem te beschermen. Maar daar denk jij niet aan met je oogkleppen op.
Dat het politieel systeem bij lange na niet feilloos is ben ik volledig met je eens hoor..
'And I called your name,
pi_131130294
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:46 schreef winkelwagenworstje het volgende:
Hopelijk wordt die juwelier snel weer vrijgelaten.
Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
pi_131130393
quote:

[..]

(ja die bedoelde ik)
Noodweer is noodweer. Kan je er wel een andere draai aan geven, maar daarin verschillen we dan van mening. De overvallers begonnen met het creëren van noodweer, daarvoor hoeft de juwelier niet voor gestraft te worden. Zeker niet als zijn bestaan gevaar loopt. Want denk maar niet dat bij de volgende overval de agenten klaar staan om hem te beschermen. Maar daar denk jij niet aan met je oogkleppen op.

Achteraf optreden is overigens nu een recht dat ligt bij de dader, waardoor een overval wordt getolereerd. Dus het hele justitiele systeem kunnen we allang opdoeken.
"Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding."

Later verhaal halen of je nog even wreken valt niet meer onder verdediging.
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:04:01 #248
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_131131288
quote:
Want denk maar niet dat bij de volgende overval de agenten klaar staan om hem te beschermen. Maar daar denk jij niet aan met je oogkleppen op.
Blijkbaar is het bij een stel users vrij moeilijk om te begrijpen dat het afkeuren van de daad van de juwelier niet per se betekent dat er geen kritiek op het justitiële gegeven kan worden.

Natúúrlijk is de pakkans te laag. Natúúrlijk had de overval in den beginne sowieso niet eens mogen plaatsvinden, en natúúrlijk zal de juwelier daar emoties over hebben.
Hoe dat echter ook maar enigerlei kan goedpraten dat hij een wapen pakt, achter de daders aan gaat en bewust er één om zeep helpt, terwijl er van acuut gevaar, zelfverdediging of noodweer gezien de verlopen tijd tussen overval/vlucht en het afschieten van de overvaller, snap ik niet.

Iedereen die dit goedpraat mist een fundamenteel rechtsgevoel, namelijk het ten allen tijde recht hebben op een eerlijk proces.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_131131998
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

"Niet strafbaar is hij, die een feit begaat, geboden door de noodzakelijke verdediging van eigen of eens anders lijf, eerbaarheid of goed, tegen ogenblikkelijke, wederrechtelijke aanranding."

Later verhaal halen of je nog even wreken valt niet meer onder verdediging.
Hij ging zich niet wreken, hij wilde 2 misdadigers stoppen. Die er met zijn bezittingen vandoor gingen.

Jullie doen net alsof hij dagen later zijn berover op straat zag en hem in koele bloede neerschoot.
pi_131132829
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:23 schreef macca728 het volgende:

[..]

Hij ging zich niet wreken, hij wilde 2 misdadigers stoppen. Die er met zijn bezittingen vandoor gingen.

Jullie doen net alsof hij dagen later zijn berover op straat zag en hem in koele bloede neerschoot.
Iemand aanhouden als hij je spullen jat is dan ook toegestaan. Daarbij mag je iemand van zijn vrijheid beroven en gepast geweld gebruiken.

Iemand doodschieten vind ik excessief.
'And I called your name,
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')