abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_131121934
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:48 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Hoeveel geeft de gemiddelde overvaller om een leven??
Geen idee? En wie weet of de overvaller die jij doodschiet een gemiddelde overvaller is?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_131121941
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:48 schreef Serieus_Persoon het volgende:

[..]

Hoeveel geeft de gemiddelde overvaller om een leven??
Bij de gemiddelde overval vallen geen doden, maar wat doet dat ter zake?
Цой жив
pi_131122083
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:50 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dat valt wel mee, als je alleen al kijkt bij woningovervallen in Nederland.

.
quote:
Bij 40 procent van alle woningovervallen raakten bewoners gewond of overleefden zij de overval niet. In totaal ging het vanaf 2010 om 708 gewonden en 13 doden.
pi_131122095
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:50 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Het dreigen met een wapen is al traumatisch genoeg, dus dat doet wel degelijk ter zake.
pi_131122134
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:45 schreef Zwoerd het volgende:
Schrikbarend hoe weinig sommigen hier om een mensenleven geven.
Risico van het vak.

Moet je maar geen overvaller worden.
pi_131122172
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:58 schreef macca728 het volgende:

[..]

Risico van het vak.

Moet je maar geen overvaller worden.
En als de juwelier 10 jaar krijgt voor doodslag, dan is dat ook risico van het vak.
Moet je maar geen eigen rechter spelen.
'And I called your name,
pi_131122308
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:56 schreef Lavenderr het volgende:

[..]

Het dreigen met een wapen is al traumatisch genoeg, dus dat doet wel degelijk ter zake.
Wat ik bedoel is; als een overvaller weinig om een mensenleven geeft, moeten wij dat ook maar niets om het leven van de overvaller geven of moeten wij daarboven staan en ons iets beschaafder opstellen?
Цой жив
pi_131122557
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:05 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Wat ik bedoel is; als een overvaller weinig om een mensenleven geeft, moeten wij dat ook maar niets om het leven van de overvaller geven of moeten wij daarboven staan en ons iets beschaafder opstellen?
Dat inderdaad.
Sowieso, als je het standpunt inneemt dat inbrekers/overvallers dood moeten (opgeruimd staat netjes, risico van het vak, (allemaal argumenten die je voor heel veel misdrijven en overtredingen kunt gebruiken overigens), dan snap ik nog steeds niet dat je het niet nodig vindt daar eerst een rechtszaak aan vooraf te laten gaan.

Het voorstel is dan blijkbaar dat burgers elkaar mogen doodschieten als ze iemand ergens op betrappen? Zonder de complete feiten en omstandigheden te kennen? Waarom denk je überhaupt dat er een rechtssysteem is dat onafhankelijk volgens de afgesproken regels dingen beoordeeld?

Wat nou als de familie van die dode overvaller net langsliep en het zag gebeuren, niet wetende dat hun zoon net een overval pleegde, dan mogen ze dus de juwelier doodschieten?

Oh, en wat nou als die overvaller werd gedwongen deze overval te plegen, door iemand die zijn vrouw onder schot houdt? Is het dan nog steeds 'risico van het vak?'

Voordat iemand (met de dood) bestraft wordt hoort er een gedegen onderzoek aan vooraf te gaan.
Net zoals deze juwelier ook recht heeft op een gedegen onderzoek met de vraag of er wellicht strafuitsluitingsgronden zijn (noodweer(exces), ontoerekeningsvatbaarheid, etc).
'And I called your name,
pi_131122665
'And I called your name,
pi_131128588
quote:
Uitzonderingen zijn er altijd.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131128643
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:52 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Uitzonderingen zijn er altijd.
En daarom is er dus rechtspraak en laten we niet iedereen die we ergens op betrappen afschieten.
'And I called your name,
pi_131128710
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 17:25 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat staat los van noodweer.

[..]

Dus van noodweer is geen sprake als je bezittingen zijn meegenomen en je zelf verhaal gaat halen.
Dus? Overval als gelegitimeerde vorm van solliciteren dan maar?
Ja of nee?
pi_131128719
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En daarom is er dus rechtspraak en laten we niet iedereen die we ergens op betrappen afschieten.
Niks is zo'n groot fabeltje als 'rechten'. Iets wat wij als mensen hebben verzonnen en in elk land anders is.

Niet dat je direct iedere gek die aan je spullen zit moet overhoop schieten, maar ik kan het me wel voorstellen.
People once tried to make Chuck Norris toilet paper. He said no because Chuck Norris takes crap from NOBODY!!!!
Megan Fox makes my balls look like vannilla ice cream.
pi_131128846
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 19:07 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Op welke manier is hij geen dader? Hij heeft ook gewoon een misdaad begaan.
Nee hoor, hij heeft een misdaad gestopt. Dus een held.
pi_131128861
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:53 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Nee we laten iedereen overvallen worden
pi_131128875
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef sitting_elfling het volgende:

[..]

Niks is zo'n groot fabeltje als 'rechten'. Iets wat wij als mensen hebben verzonnen en in elk land anders is.

Niet dat je direct iedere gek die aan je spullen zit moet overhoop schieten, maar ik kan het me wel voorstellen.
Natuurlijk, rechtspraak is ook maar relatief, maar nu weet een ieder tenminste waar hij aan toe is. Je weet welke rechten je hebt, welke plichten.

Plus, rechtsspraak biedt nu ook een mogelijkheid om eerst rustig te kijken naar hoe de feiten liggen, zonder in ' the heat of the moment' beslissingen te maken die achteraf gezien verkeerd zijn.

Ten derde ben ik het met je eens dat doodstraf te zwaar is voor een diefstal of overval, maar die discussie staat hier eigenlijk los van. Zelfs al zou er de doodstraf op staan, dan nog moet je eerst objectief feiten verzamelen en bekijken om er zeker van te zijn dat dit persoon echt dood moet.
Het is een enorm zware straf, je kan toch niet toestaan dat dat zonder enige overweging aan iemand wordt opgelegd?
'And I called your name,
pi_131128935
quote:
10s.gif Op donderdag 12 september 2013 21:53 schreef kibhaon het volgende:
beetje zorgelijk dat mensen dit prijzen en/of aanmoedigen
Beetje zorgelijk dat mensen dit veroordelen
pi_131128945
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee hoor, hij heeft een misdaad gestopt. Dus een held.
Totdat diegene op die scooter onschuldig blijkt te zijn, of blijkt te zijn gedwongen.
Tja, had nu maar eerst onderzoek gedaan..
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:59 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Nee we laten iedereen overvallen worden
Dat is gewoon strafbaar voor zover ik weet, maargoed.
'And I called your name,
pi_131128969
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:01 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

Beetje zorgelijk dat mensen dit veroordelen
Tot jouw zoon wordt doodgeschoten omdat hij dezelfde jas droeg als de dader.
'And I called your name,
pi_131128976
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:45 schreef Zwoerd het volgende:
Schrikbarend hoe weinig sommigen hier om een mensenleven geven.
Je bedoelt het leven van de juwelier? Ja precies, het is echt schrikbarend hoe weinig sommigen hier om hem geven.
pi_131129052
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 10:59 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

En als de juwelier 10 jaar krijgt voor doodslag, dan is dat ook risico van het vak.
Moet je maar geen eigen rechter spelen.
helaas is dat inderdaad het risico van het juweliersvak in een land waar overval niet als een misdaad wordt gezien. Maar hij speelde trouwens geen eigen rechter. Hij beschermde zijn bestaan.
pi_131129108
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 11:05 schreef Zwoerd het volgende:

[..]

Dus de definitie van 'erboven staan' is overval niet als misdaad zien? Oorzaak gevolg uitelkaar rukken is een vorm van een beschaafdere opstelling volgens jou?
pi_131129197
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:01 schreef Me_Wesley het volgende:

[..]

Totdat diegene op die scooter onschuldig blijkt te zijn, of blijkt te zijn gedwongen.
Tja, had nu maar eerst onderzoek gedaan..

[..]

Dat is gewoon strafbaar voor zover ik weet, maargoed.
Onschuldig? Was toch op heterdaad betrapt?
Gedwongen? Oh dus dan is het bestaan van juwelier ondergeschikt aan het bestaan van iemand anders?

Overval strafbaar? Niet volgens overvallers?
pi_131129200
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

helaas is dat inderdaad het risico van het juweliersvak in een land waar overval niet als een misdaad wordt gezien. Maar hij speelde trouwens geen eigen rechter. Hij beschermde zijn bestaan.
Een gewapende overval is geen misdaad in Frankrijk? :')
'And I called your name,
pi_131129209
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:04 schreef CynicusRomanticusRob het volgende:

[..]

nee zeker niet;

''In het Franse Nice heeft een juwelier een overvaller die hem had beroofd bij een achtervolging doodgeschoten.''

grappig ook dat je het blijkbaar ok vindt dat ie zomaar het vuur opent op straat, terwijl de overvallers ook in het bezit waren van een vuurwapen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')