halloquote:Op maandag 16 september 2013 14:33 schreef ATuin-hek het volgende:
Laat ik mij ook weer eens hier melden
thx! Ga ik vanavond of morgen doenquote:Op vrijdag 13 september 2013 18:29 schreef Shivo het volgende:
[..]
Sure. Chip-SEQ is niet echt mijn expertise maar het SEQ gedeelte wel
Dat ligt eraan wat je bedoeld met opmaak... ik neem aan dat je het gewoon 'mooi' opmaakt. Het is geen studie "layout en design "quote:Op maandag 16 september 2013 16:01 schreef dotKoen het volgende:
Als verslag van de wetenschappelijke stage (die in het algemeen bij geneeskunde niet zo heel veel voorstelt) kun je kiezen of je een onderzoeksverslag of een manuscript van een peer-reviewed artikel inlevert.
Ik kies voor dat laatste, maar twijfel nog over de vorm. Zal ik gewoon een manuscript kunnen inleveren, of zou het de bedoeling zijn (c.q. zou de tweede beoordelaar er blij van worden) dat ik het ook echt opmaak alsof het gepubliceerd is?
Bij de (medisch gerelateerde) master die ik gedaan heb, was het opmaken zoals je zou doen voor je submission.quote:Op maandag 16 september 2013 16:01 schreef dotKoen het volgende:
Als verslag van de wetenschappelijke stage (die in het algemeen bij geneeskunde niet zo heel veel voorstelt) kun je kiezen of je een onderzoeksverslag of een manuscript van een peer-reviewed artikel inlevert.
Ik kies voor dat laatste, maar twijfel nog over de vorm. Zal ik gewoon een manuscript kunnen inleveren, of zou het de bedoeling zijn (c.q. zou de tweede beoordelaar er blij van worden) dat ik het ook echt opmaak alsof het gepubliceerd is?
Juist, dat bedoelde ik inderdaad. Dat is bij mij iig altijd meer dan voldoende geweest voor het diplomaquote:Op maandag 16 september 2013 16:43 schreef dotKoen het volgende:
Ja precies, dus alle figuren en tabellen achteraan, op de manier waarop ik het zou kunnen aanbieden aan een journal. Niet het werk van de DTPers van het journal gaan doen.
Wat voor citation systeem is dat?quote:Op maandag 16 september 2013 16:43 schreef dotKoen het volgende:
Ja precies, dus alle figuren en tabellen achteraan, op de manier waarop ik het zou kunnen aanbieden aan een journal. Niet het werk van de DTPers van het journal gaan doen.
Ik zeg toch helemaal niets over citaties? Ik gebruik de het AMA-stijlboek.quote:Op maandag 16 september 2013 19:03 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Wat voor citation systeem is dat?
NeuroImage is zo makkelijk dat ze alles prima vinden zo lang je het maar consequent aanhoudquote:Op maandag 16 september 2013 21:54 schreef Szlie het volgende:
Ligt eraan naar welk tijdschrift je het stuurt...iedereen heeft zijn eigen wensen. Bij RefWorks kon je altijd mooi uit een enorme lijst tijdschriften kiezen en dan goot het programma je citaties en referenties in (ongeveer) de juiste format. Wel altijd zelf alles bij langs of het daadwerkelijk klopt, vandaar de ongeveer tussen haakjes .
NeuroImage, superbladquote:Op maandag 16 september 2013 23:29 schreef ATuin-hek het volgende:
[..]
NeuroImage is zo makkelijk dat ze alles prima vinden zo lang je het maar consequent aanhoud
Relax, je hebt het over tabellen en figuren die achteraan moeten. Dat hoort bij de citation style. En ik ken die niet van meer medisch georienteerde artikelen. Maar dat is het AMA systeem dus. Thanksquote:Op maandag 16 september 2013 22:00 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ik zeg toch helemaal niets over citaties? Ik gebruik de het AMA-stijlboek.
Nee hoor, volgens mij doe je dat overal waar je iets ter publicatie aanbied. Of iig bij de meeste journals. Maakt het makkelijker voor diegene die het artikel opmaken om de tabel ergens te plaatsen. Je geeft dan ook in de text aan ---table 1 about here- , etc. Heeft niets met citatie stijl te maken...quote:Op woensdag 18 september 2013 02:31 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Relax, je hebt het over tabellen en figuren die achteraan moeten. Dat hoort bij de citation style. En ik ken die niet van meer medisch georienteerde artikelen. Maar dat is het AMA systeem dus. Thanks
quote:Loughborough University has revealed a taster of the courses it will offer as part of FutureLearn, the first UK-led provider of massive open online courses (MOOCs), which launches today (18 September).
Loughborough will provide courses in mathematics, enterprise and innovation – areas in which the University already has a well-established reputation for excellence.
The enterprise and innovation course, which will enable students to learn how an innovative idea becomes a reality, will be launched fully in early 2014. It will last for six weeks and will be a stepping stone for further study at Loughborough University.
The delivery of the course is being led by Loughborough’s renowned School of Business and Economics, the only business school to be offering courses through FutureLearn.
Phil Wilkinson-Blake, Director of IT and E-Learning for the School, says it will provide students with an insight into a very exciting subject area.
“Innovation is a hot topic around the world right now. Introducing something new or innovating is easy in theory, but can be hard in practice. We’re surrounded by new ideas, but selecting the best and implementing them can be challenging.
“The Loughborough course will allow learners to find out more about entrepreneurs and innovators, how we can spot opportunities and transform that bright idea into something tangible.”
Loughborough University will also offer a mini-MOOC in mathematics. Lasting three weeks, it will be aimed at those who aspire to study science or engineering foundation courses.
“The course is designed for those who have gained some understanding of mathematics or engineering through their work or maybe a vocational qualification, but haven’t studied those subjects formally since school,” explains Tony Croft, Professor of Mathematics Education at Loughborough. “The MOOC will provide those students with a bedrock of knowledge that will help to enhance their skills and provide them with the confidence to take their studies further.”
Loughborough’s mathematics mini-MOOC is expected to launch fully in the spring of next year.
Eigenlijk hetzelfde als Coursera dus. Ik begin daar binnenkort aan een module statistiek van Princeton University.quote:Op woensdag 18 september 2013 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
Tof! http://www.lboro.ac.uk/se(...)172_FutureLearn.html
Wat zou het toch mooi zijn als universiteiten online-leren eens echt grootschalig zouden aanpakken. Zolang je de examens maar onder supervisie van zo'n universiteit maakt, eventueel inclusief wat practica, heeft het diploma net zo veel waarde als een diploma wat je op de normale manier hebt behaald bij diezelfde universiteit. Dit terwijl de kosten veel lager kunnen zijn, het zou dus de mogelijkheid scheppen voor veel mensen om een extra opleiding of gewoon een flink aantal extra vakken te volgen voor wie dat nu niet mogelijk is ondanks dat ze de verstandelijke capaciteiten hiervoor hebben (kosten, werkrooster). Jammer dat daar nog (praktisch) geen initiatieven voor zijn.quote:Op woensdag 18 september 2013 12:28 schreef motorbloempje het volgende:
Tof! http://www.lboro.ac.uk/se(...)172_FutureLearn.html
[..]
Nee, gelukkig niet.quote:
Wij hadden een online bachelor, maar schrappen deze vanwege te duur en te weinig animo. Het grote nadeel is ook het persoonlijke contact met docenten, iets wat studenten, begrijpelijk, erg belangrijk vinden.quote:Op donderdag 19 september 2013 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Wat zou het toch mooi zijn als universiteiten online-leren eens echt grootschalig zouden aanpakken. Zolang je de examens maar onder supervisie van zo'n universiteit maakt, eventueel inclusief wat practica, heeft het diploma net zo veel waarde als een diploma wat je op de normale manier hebt behaald bij diezelfde universiteit. Dit terwijl de kosten veel lager kunnen zijn, het zou dus de mogelijkheid scheppen voor veel mensen om een extra opleiding of gewoon een flink aantal extra vakken te volgen voor wie dat nu niet mogelijk is ondanks dat ze de verstandelijke capaciteiten hiervoor hebben (kosten, werkrooster). Jammer dat daar nog (praktisch) geen initiatieven voor zijn.
Als het je doel is om van universiteiten nog meer een diploma fabriek te maken dan nu al het geval is, zeg ik: doen! Als je wil dat universiteiten academici blijven opleiden: ga een heel gauw je mond spoelen!quote:Op donderdag 19 september 2013 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Natuurlijk is het ideaal om een opleiding op de normale manier te volgen maar op het moment dat het niet kan dan is een online alternatief met examens onder supervisie (dus niet online) veel beter dan geen alternatief. Ik denk dat we naar een systeem toe moeten waarin per 'opleiding' per taalgebied 1 opleiding wordt georganiseerd. Zo zouden bijv. alle Vlaamse en alle Nederlandse universiteiten samen 1 wiskundeopleiding kunnen organiseren die een gelijkwaardig niveau heeft aan de gewone wiskunde-opleidingen. De examens zouden regionaal onder supervisie kunnen worden afgelegd, in Nederland bij de OU. De universiteiten zijn verantwoordelijk voor de inhoud, de OU voor het faciliteren. Op die manier zou het financiëel haalbaar moeten zijn. De studiestof en examenvragen zijn er al, daar hoeft niet in geïnvesteerd te worden. Wel is er een goede digitale leeromgeving nodig (vragen stellen en vragen beantwoorden) maar dat valt prima te realiseren. Nu staan beide werelden nog bijna compleet los van elkaar, als ze zouden samenwerken dan zou je iets erg moois kunnen krijgen.
Zaken waar je nog geen beslissingen over hebt genomen aanstippen en vragen om suggesties/argumenten uit de zaal misschien? Of een open discussie over de gevolgen van je onderzoek (waar je het zou kunnen inzetten, hoe dan, wat je daarna nog wil onderzoeken etcetera.)quote:Op donderdag 19 september 2013 20:05 schreef dotKoen het volgende:
Morgen eerste presentatie als 'wetenschapper': onze nieuwe studie die we gaan uitvoeren presenteren aan de collega's in hetzelfde vakgebied in den lande op een bijeenkomst. 10 min presentatie, 10 min discussie. Nog tips? Vooral voor de discussie, presenteren kan ik wel.
beantwoord de vragenquote:Op donderdag 19 september 2013 20:05 schreef dotKoen het volgende:
Nog tips? Vooral voor de discussie, presenteren kan ik wel.
De discussie komt doorgaans wel zonder veel moeite op zijn pootjes terecht Wat kan helpen is een paar extra slides hebben met de antwoorden op de meest voor de hand liggende vragen. Grafiekje, plaatje etc.quote:Op donderdag 19 september 2013 20:05 schreef dotKoen het volgende:
Morgen eerste presentatie als 'wetenschapper': onze nieuwe studie die we gaan uitvoeren presenteren aan de collega's in hetzelfde vakgebied in den lande op een bijeenkomst. 10 min presentatie, 10 min discussie. Nog tips? Vooral voor de discussie, presenteren kan ik wel.
Hele stomme tips, maar geef jezelf genoeg tijd om over de vraag die je krijgt na te denken als dat nodig is. De eerste keer dat ik presenteerde voelde ik zo veel druk bij de vragen dat ik eigenlijk niet goed luisterde en meteen er maar wat uit stameldequote:Op donderdag 19 september 2013 20:05 schreef dotKoen het volgende:
Morgen eerste presentatie als 'wetenschapper': onze nieuwe studie die we gaan uitvoeren presenteren aan de collega's in hetzelfde vakgebied in den lande op een bijeenkomst. 10 min presentatie, 10 min discussie. Nog tips? Vooral voor de discussie, presenteren kan ik wel.
Lees nog eens een keer wat ik typte. Ik stelde nadrukkelijk als voorwaarde dat deze studenten exact dezelfde examens maken als de gewone studenten van die universiteit en dat de OU louter een faciliterende rol zou hebben! Het niveau zou dan ook gewoon in orde zijn. Bovendien zou het in veel gevallen om een tweede opleiding of losse extra vakken bovenop een eerste academische titel (MSc) gaan. Je zal eerder meer academisch worden dan minder academisch door een tweede opleiding te volgen.quote:Op donderdag 19 september 2013 19:31 schreef Operc het volgende:
[..]
Als het je doel is om van universiteiten nog meer een diploma fabriek te maken dan nu al het geval is, zeg ik: doen! Als je wil dat universiteiten academici blijven opleiden: ga een heel gauw je mond spoelen!
Academici doen meer dan examens succesvol en op niveau afleggen. Kijk bijvoorbeeld eens naar Singapore of Japan. Examens hebben daar prima niveau. Academische kwaliteit ligt er echter vaak genoeg nog achter.quote:Op vrijdag 20 september 2013 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lees nog eens een keer wat ik typte. Ik stelde nadrukkelijk als voorwaarde dat deze studenten exact dezelfde examens maken als de gewone studenten van die universiteit en dat de OU louter een faciliterende rol zou hebben! Het niveau zou dan ook gewoon in orde zijn. Bovendien zou het in veel gevallen om een tweede opleiding of losse extra vakken bovenop een eerste academische titel (MSc) gaan. Je zal eerder meer academisch worden dan minder academisch door een tweede opleiding te volgen.
Ik had er hier over:quote:Op vrijdag 20 september 2013 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Lees nog eens een keer wat ik typte. Ik stelde nadrukkelijk als voorwaarde dat deze studenten exact dezelfde examens maken als de gewone studenten van die universiteit en dat de OU louter een faciliterende rol zou hebben!
quote:Ik denk dat we naar een systeem toe moeten waarin per 'opleiding' per taalgebied 1 opleiding wordt georganiseerd.
En dit.quote:Op zaterdag 21 september 2013 04:58 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Academici doen meer dan examens succesvol en op niveau afleggen.
Ok, bedankt voor de correctie Ik begrijp alleen niet dat in mijn APA-stijlboek uitgebreid voorgeschreven staat hoe je tabellen, graphs etc moet opstellen en moet plaatsen...quote:Op woensdag 18 september 2013 07:45 schreef Jagärtrut het volgende:
[..]
Nee hoor, volgens mij doe je dat overal waar je iets ter publicatie aanbied. Of iig bij de meeste journals. Maakt het makkelijker voor diegene die het artikel opmaken om de tabel ergens te plaatsen. Je geeft dan ook in de text aan ---table 1 about here- , etc. Heeft niets met citatie stijl te maken...
Jij rukt deze zin nu verschrikkelijk uit de context. Het moge duidelijk zijn dat dit louter betrekking had op de semi-onlineopleidingen. Van mij hoeft het er niet per se 1 te zijn, reagerende op het bezwaar van iemand dat het voor 1 specifieke universiteit niet te organiseren was stelde ik dat de universiteiten ook prima kunnen samenwerken waarbij zij de inhoud bepalen en de OU, die tenslotte meer ervaring hiermee heeft, louter een faciliterende rol krijgt.quote:
Vanzelfsprekend maar dit kan prima via online communicatie. Dat kan eventueel ook met beeld en geluid als daar behoefte aan is. Het enige wat niet volledig kan via online communicatie is het afleggen van bepaalde practica en zelfs die kunnen voor een groot deel worden vervangen door virtuele simulaties. Vanzelfsprekend is het mogelijk dat bijv. de OU per regio bijeenkomsten organiseert op de zaterdagen en zondagen om ook eens in het echt met apparatuur en stofjes (chemie) aan de slag te gaan.quote:Op zaterdag 21 september 2013 04:58 schreef trancethrust het volgende:
[..]
Academici doen meer dan examens succesvol en op niveau afleggen.
Concessies doen aan het niveau van een opleiding enkel om het breder beschikbaar te maken is altijd een slecht idee. Een opleiding is niet een samenraapsel van vakken, daar zit vaak een veel grotere gedachte/filosofie achter die per universiteit wisselt. Juist daarom kun je niet van verschillende universiteiten wat zaken bijeen sprokkelen.quote:Op zaterdag 21 september 2013 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:
[..]
Jij rukt deze zin nu verschrikkelijk uit de context. Het moge duidelijk zijn dat dit louter betrekking had op de semi-onlineopleidingen. Van mij hoeft het er niet per se 1 te zijn, reagerende op het bezwaar van iemand dat het voor 1 specifieke universiteit niet te organiseren was stelde ik dat de universiteiten ook prima kunnen samenwerken waarbij zij de inhoud bepalen en de OU, die tenslotte meer ervaring hiermee heeft, louter een faciliterende rol krijgt.
.
Serieus? Maar hoe zien zij dat daar dan, is de OU voor hen dan hetzelfde als een 'gewone' uni?quote:Op zaterdag 21 september 2013 17:00 schreef motorbloempje het volgende:
OU staat hier wel goed aangeschreven. Genoeg lecturers ook die hun PhD en masters via de OU hebben gedaan.
Thanks Kennelijk ziet men inde UK weinig/geen verschil.quote:Op zaterdag 21 september 2013 18:32 schreef motorbloempje het volgende:
http://www.open.ac.uk/research/main/
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |