abonnement Unibet Coolblue
  maandag 16 september 2013 @ 14:33:30 #51
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_131237738
Laat ik mij ook weer eens hier melden :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  Moderator maandag 16 september 2013 @ 14:45:36 #52
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131238248
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 14:33 schreef ATuin-hek het volgende:
Laat ik mij ook weer eens hier melden :)
hallo
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131238305
Hoin.
Ja doei.
  maandag 16 september 2013 @ 14:50:27 #54
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_131238450
Toch wel een leuk momentje hier. Heb nu een USB disk aan de pc hangen met een tussenresultaat van een 32 miljoen dollar project. Lang leve een prof die dicht bij dat vuur zit, zodat we er al voor de officiele release mee kunnen spelen :)
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_131240561
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:29 schreef Shivo het volgende:

[..]

Sure. Chip-SEQ is niet echt mijn expertise maar het SEQ gedeelte wel ;)
*O* thx! Ga ik vanavond of morgen doen :)
Op donderdag 4 juni 2009 15:52 schreef Disorder het volgende:
Mannen van Nederland: Neuk niet met Californium.
pi_131241245
Als verslag van de wetenschappelijke stage (die in het algemeen bij geneeskunde niet zo heel veel voorstelt) kun je kiezen of je een onderzoeksverslag of een manuscript van een peer-reviewed artikel inlevert.

Ik kies voor dat laatste, maar twijfel nog over de vorm. Zal ik gewoon een manuscript kunnen inleveren, of zou het de bedoeling zijn (c.q. zou de tweede beoordelaar er blij van worden) dat ik het ook echt opmaak alsof het gepubliceerd is?
  Moderator maandag 16 september 2013 @ 16:08:58 #57
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131241518
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:01 schreef dotKoen het volgende:
Als verslag van de wetenschappelijke stage (die in het algemeen bij geneeskunde niet zo heel veel voorstelt) kun je kiezen of je een onderzoeksverslag of een manuscript van een peer-reviewed artikel inlevert.

Ik kies voor dat laatste, maar twijfel nog over de vorm. Zal ik gewoon een manuscript kunnen inleveren, of zou het de bedoeling zijn (c.q. zou de tweede beoordelaar er blij van worden) dat ik het ook echt opmaak alsof het gepubliceerd is?
Dat ligt eraan wat je bedoeld met opmaak... ik neem aan dat je het gewoon 'mooi' opmaakt. Het is geen studie "layout en design :P"
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
pi_131242662
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:01 schreef dotKoen het volgende:
Als verslag van de wetenschappelijke stage (die in het algemeen bij geneeskunde niet zo heel veel voorstelt) kun je kiezen of je een onderzoeksverslag of een manuscript van een peer-reviewed artikel inlevert.

Ik kies voor dat laatste, maar twijfel nog over de vorm. Zal ik gewoon een manuscript kunnen inleveren, of zou het de bedoeling zijn (c.q. zou de tweede beoordelaar er blij van worden) dat ik het ook echt opmaak alsof het gepubliceerd is?
Bij de (medisch gerelateerde) master die ik gedaan heb, was het opmaken zoals je zou doen voor je submission.
Why do dishes when you can do daiquiris?
pi_131242900
Ja precies, dus alle figuren en tabellen achteraan, op de manier waarop ik het zou kunnen aanbieden aan een journal. Niet het werk van de DTPers van het journal gaan doen.
pi_131243058
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:43 schreef dotKoen het volgende:
Ja precies, dus alle figuren en tabellen achteraan, op de manier waarop ik het zou kunnen aanbieden aan een journal. Niet het werk van de DTPers van het journal gaan doen.
Juist, dat bedoelde ik inderdaad. Dat is bij mij iig altijd meer dan voldoende geweest voor het diploma ;)
Why do dishes when you can do daiquiris?
  maandag 16 september 2013 @ 19:03:40 #61
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_131247888
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 16:43 schreef dotKoen het volgende:
Ja precies, dus alle figuren en tabellen achteraan, op de manier waarop ik het zou kunnen aanbieden aan een journal. Niet het werk van de DTPers van het journal gaan doen.
Wat voor citation systeem is dat?
!!! Go 49-ers !!!
pi_131258338
Ligt eraan naar welk tijdschrift je het stuurt...iedereen heeft zijn eigen wensen. Bij RefWorks kon je altijd mooi uit een enorme lijst tijdschriften kiezen en dan goot het programma je citaties en referenties in (ongeveer) de juiste format. Wel altijd zelf alles bij langs of het daadwerkelijk klopt, vandaar de ongeveer tussen haakjes :') .
pi_131258765
quote:
2s.gif Op maandag 16 september 2013 19:03 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Wat voor citation systeem is dat?
Ik zeg toch helemaal niets over citaties? Ik gebruik de het AMA-stijlboek.
  maandag 16 september 2013 @ 23:29:52 #64
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_131264104
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 21:54 schreef Szlie het volgende:
Ligt eraan naar welk tijdschrift je het stuurt...iedereen heeft zijn eigen wensen. Bij RefWorks kon je altijd mooi uit een enorme lijst tijdschriften kiezen en dan goot het programma je citaties en referenties in (ongeveer) de juiste format. Wel altijd zelf alles bij langs of het daadwerkelijk klopt, vandaar de ongeveer tussen haakjes :') .
NeuroImage is zo makkelijk dat ze alles prima vinden zo lang je het maar consequent aanhoud O+
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
  dinsdag 17 september 2013 @ 00:12:31 #65
59287 Grumpey
Het zonnetje in huis
pi_131266053
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 23:29 schreef ATuin-hek het volgende:

[..]

NeuroImage is zo makkelijk dat ze alles prima vinden zo lang je het maar consequent aanhoud O+
NeuroImage, superblad O+
pi_131287784
Als je de LaTeX template van NeuroImage/Elsevier gebruikt, dan kun je gewoon kiezen of je het in de uiteindelijke opmaak wilt zien of in "manuscript"-opmaak (met figuren en tabellen aan het einde).
Schuimpje... mijn liefste. Verlaat mij nimmer weer...
  woensdag 18 september 2013 @ 02:31:17 #67
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_131304005
quote:
0s.gif Op maandag 16 september 2013 22:00 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Ik zeg toch helemaal niets over citaties? Ik gebruik de het AMA-stijlboek.
Relax, je hebt het over tabellen en figuren die achteraan moeten. Dat hoort bij de citation style. En ik ken die niet van meer medisch georienteerde artikelen. Maar dat is het AMA systeem dus. Thanks :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_131304748
quote:
2s.gif Op woensdag 18 september 2013 02:31 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

Relax, je hebt het over tabellen en figuren die achteraan moeten. Dat hoort bij de citation style. En ik ken die niet van meer medisch georienteerde artikelen. Maar dat is het AMA systeem dus. Thanks :)
Nee hoor, volgens mij doe je dat overal waar je iets ter publicatie aanbied. Of iig bij de meeste journals. Maakt het makkelijker voor diegene die het artikel opmaken om de tabel ergens te plaatsen. Je geeft dan ook in de text aan ---table 1 about here- , etc. Heeft niets met citatie stijl te maken...
pi_131304832
Precies :).
pi_131310341
Tof! http://www.lboro.ac.uk/se(...)172_FutureLearn.html

quote:
Loughborough University has revealed a taster of the courses it will offer as part of FutureLearn, the first UK-led provider of massive open online courses (MOOCs), which launches today (18 September).

Loughborough will provide courses in mathematics, enterprise and innovation – areas in which the University already has a well-established reputation for excellence.

The enterprise and innovation course, which will enable students to learn how an innovative idea becomes a reality, will be launched fully in early 2014. It will last for six weeks and will be a stepping stone for further study at Loughborough University.

The delivery of the course is being led by Loughborough’s renowned School of Business and Economics, the only business school to be offering courses through FutureLearn.

Phil Wilkinson-Blake, Director of IT and E-Learning for the School, says it will provide students with an insight into a very exciting subject area.

“Innovation is a hot topic around the world right now. Introducing something new or innovating is easy in theory, but can be hard in practice. We’re surrounded by new ideas, but selecting the best and implementing them can be challenging.

“The Loughborough course will allow learners to find out more about entrepreneurs and innovators, how we can spot opportunities and transform that bright idea into something tangible.”

Loughborough University will also offer a mini-MOOC in mathematics. Lasting three weeks, it will be aimed at those who aspire to study science or engineering foundation courses.

“The course is designed for those who have gained some understanding of mathematics or engineering through their work or maybe a vocational qualification, but haven’t studied those subjects formally since school,” explains Tony Croft, Professor of Mathematics Education at Loughborough. “The MOOC will provide those students with a bedrock of knowledge that will help to enhance their skills and provide them with the confidence to take their studies further.”

Loughborough’s mathematics mini-MOOC is expected to launch fully in the spring of next year.
Ja doei.
  Manager PR/Moderator/Beste crewlid 2022 woensdag 18 september 2013 @ 12:53:42 #71
269689 crew  Viv
pi_131311014
quote:
Eigenlijk hetzelfde als Coursera dus. :) Ik begin daar binnenkort aan een module statistiek van Princeton University.
pi_131349762
Ik weet niet in welke mate jullie ook eens naar de index van dit subforum kijken (ik vermoed weinig). Vandaar dat ik jullie graag even wijs op deze draad die ik heb aangemaakt: W&T / Vraag aan fysiologen en artsen over verantwoord afvallen.
Tot nu toe hebben enkel leken gereageerd waarmee het effect contraproductief is aangezien ik juist specifiek deskundigen opriep om te reageren om feit van fictie te scheiden aangezien het internet al volstaat met lekenmeningen omtrent dit onderwerp terwijl maar weinig mensen deskundig zijn. Ik weet dat er hier een aantal mensen met een medische/biologische achtergrond reageert.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131349871
Haha, B_v_L is dik.
Ja doei.
pi_131349890
quote:
Wat zou het toch mooi zijn als universiteiten online-leren eens echt grootschalig zouden aanpakken. Zolang je de examens maar onder supervisie van zo'n universiteit maakt, eventueel inclusief wat practica, heeft het diploma net zo veel waarde als een diploma wat je op de normale manier hebt behaald bij diezelfde universiteit. Dit terwijl de kosten veel lager kunnen zijn, het zou dus de mogelijkheid scheppen voor veel mensen om een extra opleiding of gewoon een flink aantal extra vakken te volgen voor wie dat nu niet mogelijk is ondanks dat ze de verstandelijke capaciteiten hiervoor hebben (kosten, werkrooster). Jammer dat daar nog (praktisch) geen initiatieven voor zijn.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131349896
Geweldig. M'n begeleider zegt dat hij gaat PROBEREN om morgen mijn scriptie uit te printen, ja, proberen ja, en dan als het MEEZIT kan hij maandag commentaar leveren. Geweldig. Op maandag moet hij ingeleverd zijn.
Ja doei.
pi_131349966
quote:
10s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:34 schreef motorbloempje het volgende:
Haha, B_v_L is dik.
Nee, gelukkig niet. ;)
Ik ben slechts nieuwsgierig. Zoals ik aangaf struikel je op het internet over lekenmeningen, ik wil graag eens van deskundige mensen horen hoe het zit.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131351129
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 15:34 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Wat zou het toch mooi zijn als universiteiten online-leren eens echt grootschalig zouden aanpakken. Zolang je de examens maar onder supervisie van zo'n universiteit maakt, eventueel inclusief wat practica, heeft het diploma net zo veel waarde als een diploma wat je op de normale manier hebt behaald bij diezelfde universiteit. Dit terwijl de kosten veel lager kunnen zijn, het zou dus de mogelijkheid scheppen voor veel mensen om een extra opleiding of gewoon een flink aantal extra vakken te volgen voor wie dat nu niet mogelijk is ondanks dat ze de verstandelijke capaciteiten hiervoor hebben (kosten, werkrooster). Jammer dat daar nog (praktisch) geen initiatieven voor zijn.
Wij hadden een online bachelor, maar schrappen deze vanwege te duur en te weinig animo. Het grote nadeel is ook het persoonlijke contact met docenten, iets wat studenten, begrijpelijk, erg belangrijk vinden.
pi_131351876
Natuurlijk is het ideaal om een opleiding op de normale manier te volgen maar op het moment dat het niet kan dan is een online alternatief met examens onder supervisie (dus niet online) veel beter dan geen alternatief. Ik denk dat we naar een systeem toe moeten waarin per 'opleiding' per taalgebied 1 opleiding wordt georganiseerd. Zo zouden bijv. alle Vlaamse en alle Nederlandse universiteiten samen 1 wiskundeopleiding kunnen organiseren die een gelijkwaardig niveau heeft aan de gewone wiskunde-opleidingen. De examens zouden regionaal onder supervisie kunnen worden afgelegd, in Nederland bij de OU. De universiteiten zijn verantwoordelijk voor de inhoud, de OU voor het faciliteren. Op die manier zou het financiëel haalbaar moeten zijn. De studiestof en examenvragen zijn er al, daar hoeft niet in geïnvesteerd te worden. Wel is er een goede digitale leeromgeving nodig (vragen stellen en vragen beantwoorden) maar dat valt prima te realiseren. Nu staan beide werelden nog bijna compleet los van elkaar, als ze zouden samenwerken dan zou je iets erg moois kunnen krijgen.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131357414
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 16:36 schreef Bram_van_Loon het volgende:
Natuurlijk is het ideaal om een opleiding op de normale manier te volgen maar op het moment dat het niet kan dan is een online alternatief met examens onder supervisie (dus niet online) veel beter dan geen alternatief. Ik denk dat we naar een systeem toe moeten waarin per 'opleiding' per taalgebied 1 opleiding wordt georganiseerd. Zo zouden bijv. alle Vlaamse en alle Nederlandse universiteiten samen 1 wiskundeopleiding kunnen organiseren die een gelijkwaardig niveau heeft aan de gewone wiskunde-opleidingen. De examens zouden regionaal onder supervisie kunnen worden afgelegd, in Nederland bij de OU. De universiteiten zijn verantwoordelijk voor de inhoud, de OU voor het faciliteren. Op die manier zou het financiëel haalbaar moeten zijn. De studiestof en examenvragen zijn er al, daar hoeft niet in geïnvesteerd te worden. Wel is er een goede digitale leeromgeving nodig (vragen stellen en vragen beantwoorden) maar dat valt prima te realiseren. Nu staan beide werelden nog bijna compleet los van elkaar, als ze zouden samenwerken dan zou je iets erg moois kunnen krijgen.
Als het je doel is om van universiteiten nog meer een diploma fabriek te maken dan nu al het geval is, zeg ik: doen! Als je wil dat universiteiten academici blijven opleiden: ga een heel gauw je mond spoelen! }:|
pi_131358804
Morgen eerste presentatie als 'wetenschapper': onze nieuwe studie die we gaan uitvoeren presenteren aan de collega's in hetzelfde vakgebied in den lande op een bijeenkomst. 10 min presentatie, 10 min discussie. Nog tips? Vooral voor de discussie, presenteren kan ik wel.

[ Bericht 4% gewijzigd door dotKoen op 19-09-2013 20:17:08 ]
pi_131359856
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 20:05 schreef dotKoen het volgende:
Morgen eerste presentatie als 'wetenschapper': onze nieuwe studie die we gaan uitvoeren presenteren aan de collega's in hetzelfde vakgebied in den lande op een bijeenkomst. 10 min presentatie, 10 min discussie. Nog tips? Vooral voor de discussie, presenteren kan ik wel.
Zaken waar je nog geen beslissingen over hebt genomen aanstippen en vragen om suggesties/argumenten uit de zaal misschien? Of een open discussie over de gevolgen van je onderzoek (waar je het zou kunnen inzetten, hoe dan, wat je daarna nog wil onderzoeken etcetera.)
  Moderator donderdag 19 september 2013 @ 20:31:34 #82
27682 crew  Bosbeetle
terminaal verdwaald
pi_131360096
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 20:05 schreef dotKoen het volgende:
Nog tips? Vooral voor de discussie, presenteren kan ik wel.
beantwoord de vragen :D
En mochten we vallen dan is het omhoog. - Krang (uit: Pantani)
My favourite music is the music I haven't yet heard - John Cage
Water: ijskoud de hardste - Gehenna
  donderdag 19 september 2013 @ 23:48:59 #83
47122 ATuin-hek
theguyver's sidekick!
pi_131369724
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 20:05 schreef dotKoen het volgende:
Morgen eerste presentatie als 'wetenschapper': onze nieuwe studie die we gaan uitvoeren presenteren aan de collega's in hetzelfde vakgebied in den lande op een bijeenkomst. 10 min presentatie, 10 min discussie. Nog tips? Vooral voor de discussie, presenteren kan ik wel.
De discussie komt doorgaans wel zonder veel moeite op zijn pootjes terecht :) Wat kan helpen is een paar extra slides hebben met de antwoorden op de meest voor de hand liggende vragen. Grafiekje, plaatje etc.
Egregious professor of Cruel and Unusual Geography
Onikaan ni ov dovah
pi_131371125
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 20:05 schreef dotKoen het volgende:
Morgen eerste presentatie als 'wetenschapper': onze nieuwe studie die we gaan uitvoeren presenteren aan de collega's in hetzelfde vakgebied in den lande op een bijeenkomst. 10 min presentatie, 10 min discussie. Nog tips? Vooral voor de discussie, presenteren kan ik wel.
Hele stomme tips, maar geef jezelf genoeg tijd om over de vraag die je krijgt na te denken als dat nodig is. De eerste keer dat ik presenteerde voelde ik zo veel druk bij de vragen dat ik eigenlijk niet goed luisterde en meteen er maar wat uit stamelde :P

Daarnaast stellen mensen soms vragen met de bedoeling om je te laten speculeren. "wat denk je dat er gebeurt als...." of "wat als we nu blablabla ?". Ik zelf had eerst de neiging om daar redelijk als een doodoener op te zeggen dat misschien x kon gebeuren maar dat we dat niet hadden getest en dus eigenlijk niets over kunnen zeggen zonder data. Nu denk ik dat dat niet goed was van mezelf. Iedereen weet dat je data nodig hebt om iets te kunnen concluderen, maar dat is niet waarom ze zo'n vraag stellen, ze willen juist dat je speculeert en verder bouwt op je theorie.

edit: en wat a-tuin zegt. Veel vragen kun je aan zien komen, zorg er voor dat je op die vragen voorbereid bent. Bv als je complexe analyses hebt en alleen de eindresultaten laat zien in je presentatie, maak wat slides met extra informatie over de studie en methoden.
Op dinsdag 1 november 2016 00:05 schreef JanCees het volgende:
De polls worden ook in 9 van de 10 gevallen gepeild met een meerderheid democraten. Soms zelf +10% _O-
  vrijdag 20 september 2013 @ 11:22:11 #85
46802 Visitor.Q
Neemt alles op!
pi_131376498
Ik zou me er vooral niet teveel zorgen over maken. Natuurlijk kun je je voorbereiden zoals in de reacties hierboven, hou ook in gedachten dat de vragensteller dat niet doet om je voor het blok te zetten maar doorgaans uit welgemeende interesse.
Je krijgt na een aantal presentaties (posters + mondeling) wel in de gaten waar de meeste mensen naar vragen, en daar kun je de keren daarop op inspelen.
pi_131386388
quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:31 schreef Operc het volgende:

[..]

Als het je doel is om van universiteiten nog meer een diploma fabriek te maken dan nu al het geval is, zeg ik: doen! Als je wil dat universiteiten academici blijven opleiden: ga een heel gauw je mond spoelen! }:|
Lees nog eens een keer wat ik typte. Ik stelde nadrukkelijk als voorwaarde dat deze studenten exact dezelfde examens maken als de gewone studenten van die universiteit en dat de OU louter een faciliterende rol zou hebben! Het niveau zou dan ook gewoon in orde zijn. Bovendien zou het in veel gevallen om een tweede opleiding of losse extra vakken bovenop een eerste academische titel (MSc) gaan. Je zal eerder meer academisch worden dan minder academisch door een tweede opleiding te volgen. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131405296
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lees nog eens een keer wat ik typte. Ik stelde nadrukkelijk als voorwaarde dat deze studenten exact dezelfde examens maken als de gewone studenten van die universiteit en dat de OU louter een faciliterende rol zou hebben! Het niveau zou dan ook gewoon in orde zijn. Bovendien zou het in veel gevallen om een tweede opleiding of losse extra vakken bovenop een eerste academische titel (MSc) gaan. Je zal eerder meer academisch worden dan minder academisch door een tweede opleiding te volgen. ;)
Academici doen meer dan examens succesvol en op niveau afleggen. Kijk bijvoorbeeld eens naar Singapore of Japan. Examens hebben daar prima niveau. Academische kwaliteit ligt er echter vaak genoeg nog achter.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_131405576
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 17:16 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Lees nog eens een keer wat ik typte. Ik stelde nadrukkelijk als voorwaarde dat deze studenten exact dezelfde examens maken als de gewone studenten van die universiteit en dat de OU louter een faciliterende rol zou hebben!
Ik had er hier over:
quote:
Ik denk dat we naar een systeem toe moeten waarin per 'opleiding' per taalgebied 1 opleiding wordt georganiseerd.
pi_131405579
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 september 2013 04:58 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Academici doen meer dan examens succesvol en op niveau afleggen.
En dit.
  zaterdag 21 september 2013 @ 08:23:32 #90
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_131405611
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 07:45 schreef Jagärtrut het volgende:

[..]

Nee hoor, volgens mij doe je dat overal waar je iets ter publicatie aanbied. Of iig bij de meeste journals. Maakt het makkelijker voor diegene die het artikel opmaken om de tabel ergens te plaatsen. Je geeft dan ook in de text aan ---table 1 about here- , etc. Heeft niets met citatie stijl te maken...
Ok, bedankt voor de correctie :) Ik begrijp alleen niet dat in mijn APA-stijlboek uitgebreid voorgeschreven staat hoe je tabellen, graphs etc moet opstellen en moet plaatsen...
Maar goed.. is ook niet zo belangrijk :)
!!! Go 49-ers !!!
pi_131412210
Ik heb wel eens iets geroepen over een super online universiteit van MIT of Harvard die Nederlandse universiteiten weg zal concurreren. Nu blijkt er een Amerikaan te zijn die een online universiteit aan het opzetten is die de concurrentie met Harvard aangaat, voor de helft van de prijs (nog steeds erg hoog dus). Het speciale aan dit concept is dat studenten juist wel in dorms/campussen wonen, maar hun opleiding in verschillende steden gaan volgen. Een manier om op de kosten te bezuinigen is om geen tenured faculty aan te nemen. Meer hier.
Good intentions and tender feelings may do credit to those who possess them, but they often lead to ineffective — or positively destructive — policies ... Kevin D. Williamson
pi_131412833
quote:
1s.gif Op zaterdag 21 september 2013 08:13 schreef Operc het volgende:

[..]

Ik had er hier over:

[..]

Jij rukt deze zin nu verschrikkelijk uit de context. Het moge duidelijk zijn dat dit louter betrekking had op de semi-onlineopleidingen. Van mij hoeft het er niet per se 1 te zijn, reagerende op het bezwaar van iemand dat het voor 1 specifieke universiteit niet te organiseren was stelde ik dat de universiteiten ook prima kunnen samenwerken waarbij zij de inhoud bepalen en de OU, die tenslotte meer ervaring hiermee heeft, louter een faciliterende rol krijgt.

Voor de duidelijkheid: de huidige opleidingen aan de universiteiten blijven voor mij in zekere zin de standaard, met dien verstande dat ik het een goede zaak zou vinden als je kan kiezen tussen een hoorcollege live bijwonen en een goede (momenteel niet bestaande) registratie hiervan te bekijken. De nieuwe opleidingen zouden enerzijds een aanvullig zijn op bepaalde hiaten van de huidige opleidingen en anderzijds een volwaardig substituut vormen voor die mensen die het als tweede opleiding volgen of die om een andere reden (financiëel, werk, woonplaats) niet in staat zijn om de reguliere opleiding te volgen.

[ Bericht 25% gewijzigd door Bram_van_Loon op 21-09-2013 15:47:38 ]
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131413240
quote:
3s.gif Op zaterdag 21 september 2013 04:58 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Academici doen meer dan examens succesvol en op niveau afleggen.
Vanzelfsprekend maar dit kan prima via online communicatie. Dat kan eventueel ook met beeld en geluid als daar behoefte aan is. Het enige wat niet volledig kan via online communicatie is het afleggen van bepaalde practica en zelfs die kunnen voor een groot deel worden vervangen door virtuele simulaties. Vanzelfsprekend is het mogelijk dat bijv. de OU per regio bijeenkomsten organiseert op de zaterdagen en zondagen om ook eens in het echt met apparatuur en stofjes (chemie) aan de slag te gaan.

Nogmaals, het gaat om het combineren van het beste van beide - helaas nog van elkaar geïsoleerde - werelden. Je moet dan ook niet vanuit het ene of vanuit het andere systeem denken, het gaat om een nieuw systeem. De universiteiten, de kenniscentra, wordt de inhoud volledig bepaald, dus welke stof exact geleerd moet worden op welke niveau, welke examenvragen worden gesteld etc. Dit niveau zal dus gelijk zijn aan wat onze universiteiten nu bieden. De OU kan zich in samenwerking met die universiteiten bezig houden met het opzetten of implementeren van een goede digitale leeromgeving. Denk hierbij aan:
• simulatiesoftware voor practica
• een forum wat superieur is aan o.a. dit forum. Het moet immers niet alleen in staat zijn om tekst te vewerken of plaatjes in te voegen, je moet ook op een gemakkelijke manier formules kunnen invoegen, op een gemakkelijkere manier plaatjes kunnen invoegen (moet hier bijv. via een externe website waarnaar je het eerst moet uploaden), het moet een FAQ hebben waarin veel gestelde vragen per vak worden gebundeld en waarbij alle gestelde vragen (indien het fatsoenlijke vragen waren) worden opgeslagen en vanzelfsprekend is hiervoor ook een goede indexering vereist. Andere studenten mogen vanzelfsprekend ook pogen om vragen te beantwoorden maar er moet worden geregeld dat de docenten ervoor zorgen dat de juiste antwoorden binnen een niet al te lange tijd komen
• ontwikkelen van hulpsoftware voor het stellen van en beantwoorden van vragen (vaak meerkeuze, soms open) zodat studenten op een efficiënte manier extra kunnen oefenen etc.
• colleges die speciaal hiervoor zijn ontworpen en opgenomen. De huidige college-opnames, ik kijk ook naar mijn eigen universiteit, zijn zeer primitief: lage resolutie, slechte geluidskwaliteit, onnodig veel data voor deze kwaliteit. Hierbij is het zelfs denkbaar dat je niet eens videobeeld gebruikt maar animaties gebruikt. Denk aan de filmpjes van Khan (als dat je niets zou zeggen, google eens en bekijk er een) maar dan uitgebreider, op een meer specifieke doelgroep gericht, met een combinatie van een 'bord' en slides, ...

Dit goed op poten zetten kost geld, vandaar mijn suggestie dat niet elke universiteit het zelf moet proberen, dat hoeft ook niet aangezien het buiten de examens niet plaatsgebonden is en dezelfde examens over heel Nederland en België per regio op hetzelfde moment kunnen worden gemaakt via o.a. de OU-gebouwen. Laat eerst eens de Nederlandse en Vlaamse universiteiten in samenwerking met de OU en de overheden goede opleidingen opstellen. Zo zijn er bijv. best veel mensen die op latere leeftijd wiskunde willen studeren, al dan niet als tweede opleiding (op mijn universiteit zijn er 3 40+-ers bij een bepaald vak). Per universiteit is de klandizie te klein, voor heel Nederland en Vlaanderen kan je al een aardig aantal studenten aantrekken. Het niveau wordt bepaald door de universiteiten die dit op poten zetten. Hierbij is het denkbaar dat voor bijv. een wiskunde-opleiding de algebravakken door de universiteit van Leiden (de beste in Nederland) worden opgezet, de analysevakken door een andere universiteit, de discrete wiskundevakken door een derde universiteit etc.
Het beste van overal halen.

In analogie hiermee zouden er ook taalcursussen kunnen worden opgezet die je volledig online kan volgen maar waarvoor je speciaal hierop aangepaste examens aflegt bij bijv. een OU. Voor een laag bedrag per Nederlander/Vlaming die hier gebruik van maakt kunnen die mensen een vreemde taal goed onder de knie krijgen. Dit moet je als overheid niet zelf willen doen maar je kan het wel organiseren: de OU verantwoordelijk maken voor de examens, ervaren linguïsten met veel didactische ervaring de cursus inhoudelijk laten opzetten etc.
Een eenmalige investering voor een hele lange periode die per burger weinig kost. Hiervoor kan desnoods door veel meer landen worden samengewerkt. Genoeg mensen beheersen het Engels voldoende om via het Engels een vreemde taal te kunnen leren.

Twee voorbeelden van hoe naar mijn overtuiging (ik weet uit ervaring dat naast Lyrebird enkele andere forumgenoten er net zo over denken) er educatief veel winst zou kunnen worden geboekt. Online leren is leuk en aardig maar het moet wel leiden tot erkende diploma's (niet enkel door de overheid erkend, ook door de werkgevers, binnen en buiten Nederland). Waarom niet het beste van de twee werelden te combineren door die mensen die goed zijn in het faciliteren te laten faciliteren en die mensen die de kennisexperts zijn (de medewerkers van de universiteiten) het niveau van zowel de stof als de examens te laten bepalen.

Inmiddels dreigt dit deze draad offtopic te trekken dus ik stel voor dat we in een andere draad verder discussiëren als daar behoefte aan is.
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131414441
LOL
Ik kende die draad nog niet. Dat is 1 discussie waar ik me niet in meng. ;)
ING en ABN investeerden honderden miljoenen euro in DAPL.
#NoDAPL
pi_131415052
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 15:21 schreef Bram_van_Loon het volgende:

[..]

Jij rukt deze zin nu verschrikkelijk uit de context. Het moge duidelijk zijn dat dit louter betrekking had op de semi-onlineopleidingen. Van mij hoeft het er niet per se 1 te zijn, reagerende op het bezwaar van iemand dat het voor 1 specifieke universiteit niet te organiseren was stelde ik dat de universiteiten ook prima kunnen samenwerken waarbij zij de inhoud bepalen en de OU, die tenslotte meer ervaring hiermee heeft, louter een faciliterende rol krijgt.
.
Concessies doen aan het niveau van een opleiding enkel om het breder beschikbaar te maken is altijd een slecht idee. Een opleiding is niet een samenraapsel van vakken, daar zit vaak een veel grotere gedachte/filosofie achter die per universiteit wisselt. Juist daarom kun je niet van verschillende universiteiten wat zaken bijeen sprokkelen.

Wat betreft de OU, ik twijfel oprecht aan de capaciteiten van mensen die in plaats van een opleiding aan een gewone universiteit, hun papiertje gehaald hebben aan de OU. Heb je voor mij cijfers die het tegendeel bewijzen? (Die dus iets zeggen over de academische ontwikkeling van thuisstudie achtige wo programma's.)
pi_131415070
OU staat hier wel goed aangeschreven. Genoeg lecturers ook die hun PhD en masters via de OU hebben gedaan.
Ja doei.
  zaterdag 21 september 2013 @ 18:30:05 #98
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_131417097
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 17:00 schreef motorbloempje het volgende:
OU staat hier wel goed aangeschreven. Genoeg lecturers ook die hun PhD en masters via de OU hebben gedaan.
Serieus? Maar hoe zien zij dat daar dan, is de OU voor hen dan hetzelfde als een 'gewone' uni?
!!! Go 49-ers !!!
pi_131417204
+ er zijn mensen onderdeel van die zeker niet de minste namen in de velden zijn, zoals bijvoorbeeld deze dame: http://www.open.ac.uk/soc(...)hp?name=Gillian_Rose
Ja doei.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')