abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 11 september 2013 @ 20:44:22 #152
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131072250
Ik maak het in Den Haag soms mee dat chauffeurs gewoon 5 minuten te vroeg wegrijden van Den Haag Centraal. Voor mij een leuke meevaller (want 5 minuten eerder op m'n bestemming) maar 't is natuurlijk niet de bedoeling _O-
  woensdag 11 september 2013 @ 20:55:47 #153
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131072675
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:10 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Welkom in Frankrijk :')
Ga je lekker? :(
  woensdag 11 september 2013 @ 20:56:39 #154
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131072716
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:48 schreef James1988 het volgende:

[..]

Inclusief gepruts met het fullscreen zetten van Adobe Reader :Y
En iemand die over een microfoon-draad en zo _O-
  woensdag 11 september 2013 @ 20:57:04 #155
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131072733
quote:
10s.gif Op dinsdag 10 september 2013 18:55 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Zal eens vragen of ze nog een goeie IT-er nodig hebben daar :P O-)
Hoezo, ken je iemand? :P
  woensdag 11 september 2013 @ 20:57:36 #156
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131072747
quote:
17s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:51 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Nee zes. Aan allebei de kanten van alle drie de perrons :Y

Als je een Hello Kitty ballon hebt gaan ze gezellig samen kaarten, een paar uurtjes :)
_O-
pi_131072777
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:55 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Ga je lekker? :(
TGV

hele tijd niks

Schrale paupershit.

Dat weet je nog wel he :Y Hij doelt op de schrale paupershit, en dat is nog steeds schrale papuershit in dat zelfvoldane arrogante kloteland van je :P
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131072977
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:57 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Hoezo, ben je iemand? :P
Ja :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  woensdag 11 september 2013 @ 21:03:33 #159
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131073000
quote:
12s.gif Op woensdag 11 september 2013 20:58 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

TGV

hele tijd niks

Schrale paupershit.

Dat weet je nog wel he :Y Hij doelt op de schrale paupershit, en dat is nog steeds schrale papuershit in dat zelfvoldane arrogante kloteland van je :P
Oh je bedoelt dze post? PTA / Treinentopic #79

De Ter die Greavy bedoelt is best ok hoor, daar rijd dat Bi-Bi-spul+ toeristisch treintje op dat station :Y
pi_131073044
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:
De Ter die Greavy bedoelt is best ok hoor, daar rijd dat Bi-Bi-spul+ toeristisch treintje op dat station :Y
6-7 uur van Lille naar Abbeville vind ik niet echt zinnig eigenlijk. Dat red ik vanuit Deventer ook. Op de fiets.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131073067
Is er behoefte aan een lijst met de aanpassingen aan de treintjes voor komend weekend?
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131073185
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:04 schreef _JdM_ het volgende:
Is er behoefte aan een lijst met de aanpassingen aan de treintjes voor komend weekend?
Is de lijst dermate indrukwekkend dat jij hem graag wilt posten of is dat een schijnvraag waarin het antwoord reeds besloten ligt?
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131073365
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:04 schreef _JdM_ het volgende:
Is er behoefte aan een lijst met de aanpassingen aan de treintjes voor komend weekend?
:Y
pi_131073467
quote:
11s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:07 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Is de lijst dermate indrukwekkend dat jij hem graag wilt posten of is dat een schijnvraag waarin het antwoord reeds besloten ligt?
Ik heb al een lijst gemaakt voor somda, dus het is slechts een kwestie van nummertjes en afkortingen vertalen.

Maar als er geen behoefte is, dan is het een beetje zonde van de moeite...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131074826
Wat veel meer zin zou hebben denk ik, is om via bijv Excel een nummertjes-en-verkortingen-translator te bouwen, die je in het vervolg in staat stelt om bij volgende gevallen (zeg maar elke week) met 1 druk op de knop de ene lijst om te zetten in de andere en terug. Dat is eenmalig ongeveer net zo veel werk, en daarna nooit meer *O*
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131075741
quote:
18s.gif Op woensdag 11 september 2013 09:37 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

Als de ProRail storing voorbij is, woekert de logistieke puinhoop van NS nog wel even voort...Sterkte.
Acht minuutjes te laat op Den Bosch aangekomen. Ik was er nog niet geweest sinds de recente werkzaamheden. De trein rijdt echt veel sneller het station binnen ^O^
  woensdag 11 september 2013 @ 21:59:56 #167
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131076438
quote:
1s.gif Op woensdag 11 september 2013 19:13 schreef b2py het volgende:

[..]

En ohja, relais hebben geen ondersteuning voor ERTMS, en interlocking wel.
Hehe.. Relais zitten IN een interlocking, nOOb! Overigens kan je ERTMS prima aan een B-relaisinstallatie vastmaken. De constructie die daarvoor nodig is wordt ook wel gebruikt om ERTMS van fabrikant A aan een interlocking van fabrikant B te knutselen.
  woensdag 11 september 2013 @ 22:00:52 #168
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131076486
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 18:58 schreef b2py het volgende:

[..]

Interlocking is by far goedkoper in aanschaf dan een relais. Die dingen kosten een fortuin.
Onjuist.
pi_131077924
quote:
14s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:11 schreef DriekOplopers het volgende:

[..]

:Y
De werkzaamheden voor komend weekend, per traject. Geprobeerd is om per treinserie meteen voor alle werkzaamheden waar de serie bij betrokken is bij elkaar te zetten. (dus soms 4x dezelfde informatie)

Werkzaamheden Amsterdam/Schiphol - Den Bosch/Nijmegen:
*Werkzaamheden te Utrecht C, Amsterdam Bijlmer ArenA (Boog Bijlmer ArenA-RAI is slechts in 1 richting te berijden)

Vrijdag na 22:00u
-Sprinter Utrecht-Tiel gaat 3x per uur rijden,
-Sprinter Utrecht-Den Bosch is opgeheven tussen Utrecht C-Geldermalsen.

Zaterdag en zondag
-Intercity Alkmaar/Amsterdam C-Maastricht blijft rijden.
-Intercity Den Helder-Nijmegen is gesplitst te Utrecht C. Er rijdt een deel Den Helder-Utrech C en een deel Utrecht-Nijmegen. Dit laatste deel rijdt alleen in deze richting.
-Intercity Schiphol-Nijmegen is geplitst te Utrecht C. Er rijdt een deel VAN Utrecht C NAAR Schiphol en een deel van Nijmegen NAAR UTrecht C.
-Intercity Schiphol-Heerlen is opgeheven tussen Utrecht C-Den Bosch. Er rijdt een deel VAN Schiphol NAAR Utrecht en rijdt in beide richtingen tussen Den Bosch en Heerlen. Op zondag rijdt dit laatste deel slechts tussen Den Bosch en Hoensbroek.
-Sprinter Utrecht-Tiel rijdt op zaterdag na 20.00u 3x per uur.
-Sprinter Utrecht-Den Bosch is opgeheven op zaterdag na 20.00u tussen Geldermalsen en Utrecht C.
-Sprinter Ede=Wageningen-Arnhem rijdt 2x per uur.
-Sprinter Breukelen-Rhenen is opgeheven tussen Utrecht C en Driebergen=Zeist. Er rijdt een deel Breukelen-Utrecht en een deel Driebergen=Zeist-Rhenen (in de richting Rhenen-Driebergen=Zeist iets later)
-Sprinter Breukelen-Utrecht is opgeheven (met deze laatste rijdt normaal gesproken in combinatie met de sprinter Breukelen-Rhenen 4x per uur tussen Breukelen en Utrecht)

====

Werkzaamheden Tilburg Universiteit-Deurne; alleen zaterdag, tot 9.00. vooral tussen Boxtel en Eindhoven.

-Sprinter Den Bosch-Deurne is gesplitst in een deel Deurne-Boxtel(1) en een deel Boxtel-Den Bosch(2).
-Sprinter Tilburg Universiteit-Eindhoven is opgeheven tussen Boxtel en Eindhoven. Tussen Tilburg Universiteit en Boxtel ongeveer een kwartier eerder(3). Sprinter (3) rijdt na Boxtel verder als sprinter (1) naar Eindhoven/Deurne.

====

Werkzaamheden Assen-Meppel, zaterdag tot 23:30.

-IC Groningen-Utrecht-Rotterdam C is opgeheven tussen Assen en Meppel. Er rijdt een gedeelte Groningen-Assen (stopt extra te Groningen Europapark en Haren) en een deel Meppel-Rotterdam C.
-IC Groningen-Duivendrecht-Den Haag C is opgeheven tussen Assen en Meppel. Er rijdt een gedeelte Groningen-Assen en een gedeelte Schiphol-Den Haag C. Tussen Lelystad en Meppel wordt deze treinserie vervangen door een doorgetrokken IC Dordrecht-Amsterdam C-Lelystad-Meppel.
-IC Vlissingen-Schiphol-Amsterdam C-Lelystad rijdt na Lelystad 1x per uur door naar Meppel (en 1x per uur door naar Leeuwarden). (Is ook opgeheven tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht. en stopt extra te Zwijndrecht)
-Sprinter Zwolle-Groningen is opgeheven.

====

Werkzaamheden Haarlem-Leiden/Zandvoort/Uitgeest; Er rijden geen treinen tussen Haarlem-Leiden/Zandvoort en er rijden minder treinen Haarlem-Uitgeest, treinen stoppen richting Uitgeest niet te Heemskerk.

-IC Amsterdam C-Haarlem-Den Haag C is geheel opgeheven.
-IC Amsterdam C-Haarlem-Dordrecht rijdt via Schiphol. Rijdt na Amsterdam Centraal door als IC naar Hilversum, Amersfoort Schothorst.
-IC Haarlem-Hoorn is opgeheven tussen Haarlem en Uitgeest. Rijdt na Uitgeest door als sprinter naar Haarlem-Amsterdam C.
-Sprinter Amsterdam-Haarlem-Uitgeest rijdt in een andere tijdsligging richting Uitgeest en zal niet stoppen te Heemskerk.
-Sprinter Amsterdam-Zandvoort is opgeheven tussen Haarlem en Zandvoort en rijdt tussen Amsterdam en Haarlem in een andere tijdsligging.
-Sprinter Haarlem-Den Haag C is opgeheven. Tussen Den HAag C en Leiden rijdt een vervangende sprinter Amersfoort-Amsterdam C-Den Haag C.
-Sprinter Amersfoort-Amsterdam C-Hoofddorp rijdt na Hoofddorp verder naar Leiden en Den Haag C.

-Er rijdt een extra sprinter, 2x per uur, waarbij in combinatie met de sprinter Amsterdam-Haarlem-Uitgeest en de sprinter Amsterdam-Zandvoort een 10-minutendienst wordt geboden tussen Haarlem en Amsterdam C.

====

Werkzaamheden Dordrecht-Lage Zwaluwe; busvervoer vindt plaats tussen Zwijndrecht en Lage Zwaluwe.

-IC Den Haag Hs-Antwerpen is opgeheven tussen Den Haag HS en Roosendaal.
-IC Den Haag C-Venlo is opgeheven tussen Lage Zwaluwe en Rotterdam C(!). Het gedeelte tussen Lage Zwaluwe en Venlo stopt exta te Breda Prinsenbeek.
-IC Amsterdam-Haarlem-Dordrecht stopt extra te Zwijndrecht (rijdt ook via Schiphol en rijdt na Amsterdam C door naar Hilversum-Amersfoort Schothorst)
-IC Lelystad-Amsterdam C-Vlissingen stopt extra te Zwijndrecht en is opgeheven tussen Lage Zwaluwe en Dordrecht. (rijdt na Lelystad 1x per uur door naar Leeuwarden en 1x per uur naar Meppel (zaterdag) en Groningen (zondag)
-Sprinter Dordrecht-Breda is opgeheven.
-Sprinter Den Haag C-Roosendaal is opgeheven tussen Dordrecht-Lage Zwaluwe.

====

Werkzaamheden Enkhuizen-Hoorn Kersenboogerd

-IC Enkhuizen-Amersfoort is opgeheven tussen Enkhuizen en Hoorn Kersenboogerd.

====

Werkzaamheden Duivendrecht-Weesp

-IC Groningen-Duivendrecht-Den Haag C is opgeheven tussen Groningen (zondag)/Assen (zaterdag) en Schiphol. Op zaterdag rijdt er een deel Groningen-Assen, die ook op Groningen Europapark en Haren stopt. Tussen Meppel(zaterag)/Groningen(zondag) en Lelystad wordt de IC Vlissingen-Schiphol-Amsterdam C-Lelystad doorgetrokken.
-IC Amersfoort Schothorst-Schiphol rijdt na Hilversum door naar Amsterdam C. Rijdt na Amsterdam C door als IC Amsterdam-Schiphol-Dordrecht.
-IC Amsterdam-Haarlem-Dordrecht rijdt via Schiphol, rijdt na Amsterdam C door als IC naar Hilversum, Amersfoort Schothorst (en stopt extra te Zwd)
-IC Vlissingen-Schiphol-Amsterdam C-Lelystad rijdt na Lelystad 1x per uur door naar Leeuwarden en 1 per uur door naar Meppel (zaterdag)/Groningen(zondag). (is opgeheven tussen Dordrecht en Lage Zwaluwe en stopt extra te Zwijndrecht)
-Sprinter Hoofddorp-Almere Oostvaarders is opgeheven tussen Weesp en Duivendrecht. Er rijdt een deel Hoofdorp-Duivendrecht en een deel Weesp-Almere Oostvaarders. (laatste deel keert in Weesp op de sprinter Weesp-Hilversum-Utrecht C)
-Sprinter Leiden C-Hilversum-Utrecht C is opgeheven tussen Weesp en Duivendrecht. Er rijdt een deel Hoofdorp-Duivendrecht en een deel Weesp-Hilversum-Utrecht C. (laatste deel keert in Weesp op de sprinter Weesp-Almere Oostvaarders)
-Sprinter Amersfoort-Amsterdam C-Hoofddorp rijdt na Hoofddorp door naar Leiden en Den Haag Centraal.
-Sprinter Haarlem-Den Haag C is opgeheven, wordt vervangen door een doorgetrokken sprinter Amersfoort-Amsterdam C-Hoofddorp.
-IC Leeuwarden-Duivendrecht-Den Haag C is opgeheven tussen Schiphol en Leeuwarden. Tussen Lelystad en Leeuwarden rijdt een doorgetrokken IC Vlissingen-Schiphol-Amsterdam C-Lelystad.

===

Werkzaamheden Venray-Blerick, alleen op zondag tot 15:00

-Veolia-stoptrein Nijmegen-Roermond is opgeheven tussen Venray en Venlo.
-(Intercity Venlo-Den Haag C is rijdt in Noord-Limburg normaal, is wel opgeheven tussen Lage Zwaluwe-Dordrecht en stopt extra te Breda Prinsenbeek.)

====

Hoensbroek-Heerlen, alleen op zondag
-IC Schiphol-Heerlen is opgeheven tussen Hoensbroek-Heerlen. (is ook opgeheven tussen Den Bosch en Utrecht en rijdt tussen Schiphol-Utrecht alleen VAN Schiphol NAAR Utrecht)
-IC Sittard-Heerlen(avond) is opgeheven tussen Hoensbroek-Heerlen
-Sprinter Sittard-Heerlen rijdt ongewijzigd.)

Volgens mij was dit hem wel...

[ Bericht 0% gewijzigd door _JdM_ op 11-09-2013 23:06:04 ]
Bij twijfel: gebruik beton.
  woensdag 11 september 2013 @ 22:28:24 #170
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131078388
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:21 schreef _JdM_ het volgende:

(gigantische lijst)

Volgens mij was dit hem wel...
Je vergeet het belangrijkste: Fyra is toeslagvrij. ;)

Bedankt voor het overzicht!

Jammer dat de IC Den Haag - Brussel niet doorrijdt naar Breda, dat zou het voor internationale reizigers net iets makkelijker maken. Als de sprinter Breda - Dordrecht niet rijdt zou er (nu er vanwege de verbouwing 2 sporen buiten dienst zijn) plek moeten zijn om die trein in Breda te laten keren. Misschien is het rangeerproces een probleem...
  woensdag 11 september 2013 @ 22:32:54 #171
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131078629
Ah, Assen - Meppel eruit. Da's goed om te weten, dan pak ik zaterdag de auto naar Zwolle. Thanx.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_131079513
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:28 schreef James1988 het volgende:

[..]

Je vergeet het belangrijkste: Fyra is toeslagvrij. ;)

Bedankt voor het overzicht!

Jammer dat de IC Den Haag - Brussel niet doorrijdt naar Breda, dat zou het voor internationale reizigers net iets makkelijker maken. Als de sprinter Breda - Dordrecht niet rijdt zou er (nu er vanwege de verbouwing 2 sporen buiten dienst zijn) plek moeten zijn om die trein in Breda te laten keren. Misschien is het rangeerproces een probleem...
Die Fyra is in het weekend volgens mij vaker toeslagvrij dan dat er wel toeslag voor moet worden betaald :)

Voorheen, (dat wil zeggen: voor december 2012) werden bij werkzaamheden tussen Roosendaal en Breda/Rotterdam de Benelux afgebogen naar Breda om crossplatform (!) overstap te bieden op de Fyra. (Nog eerder werden ze keurig omgeleid via Utrecht/Den Bosch. Nu helemaal niet, aangezien vanuit Geldermalsen dit weekend alleen sporen 18 en 19 bereikbaar zijn.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131079537
Ik moet van Utrecht naar Breda. Zit te twijfelen tussen een volle trein of de Brabantliner.
pi_131079736
Wat een waslijst. Ik zie wel een hoop intensiveringen aan frequentie. Positief.
En hele coole aan elkaar geknoopte series.
  woensdag 11 september 2013 @ 22:54:09 #175
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131079751
Die trein omleiden via Den Bosch / Utrecht is wellicht een beetje onzinnig: vanuit Breda ben je met de Fyra veel sneller in Rotterdam, Schiphol of Amsterdam dan met een omleiding. Bovendien is Amsterdam niet meer de eindbestemming van die trein (stel je voor zeg...)

Keren in Breda zou denk ik de meest ideale oplossing zijn, maar is waarschijnlijk logistiek lastig vanwege de verbouwing. Het opstelterreintje ten oosten van het station (waar nu de Fyra keert) is gebouwd met treinstellen in het achterhoofd (waarbij de machinist alleen een knopje hoeft om te zetten), niet met het aan- en afkoppelen van locs. De locs die achterblijven moeten ook ergens staan, ik denk niet dat daar plek voor is :X

Over Breda gesproken, hier wat luchtbeelden van de trap bij het station, gemaakt door de firma die die trap heeft geleverd:


[ Bericht 23% gewijzigd door James1988 op 11-09-2013 23:00:41 ]
pi_131080289
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:59 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Hehe.. Relais zitten IN een interlocking, nOOb! Overigens kan je ERTMS prima aan een B-relaisinstallatie vastmaken. De constructie die daarvoor nodig is wordt ook wel gebruikt om ERTMS van fabrikant A aan een interlocking van fabrikant B te knutselen.
Ik ben het spoor bijster en zojuist over een ontspoortong de baan uit gejaagd.
pi_131080428
Kan iemand het eens bedacht krijgen dat er ook zoiets bestaat als "teveel werkzaamheden tegelijk"? Ik bedoel, leuk dat alles naar voren gehaald wordt om de sector aan het werk te houden maar de complete infrastructuur van het hele land wordt gecrippled op deze manier. En als dit nou eens een éénmalige uitzondering was okee, maar dit soort flauwekul is al 8 jaar lang elk weekend hetzelfde. Ik word er gewoon misselijk van ondertussen.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131080668
Stel je niet aan. Je wilt als reiziger de hele dag 15' diensten, moet je ook accepteren dat het spoor er voor onderhoud uit moet.
pi_131080676
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:21 schreef _JdM_ het volgende:

[..]
Foutje ontdekt, het blijft handwerk he.

In Amersfoort worden normaal gesproken crossplatform overstappen geboden tussen de IC Schiphol-Schothorst met de IC Den Haag C-Enschede en de IC Schiphol-Enschede met de IC Den Haag C-Schothorst.

In dit weekend wordt er in Amersfoort meer corridor gereden: Vanuit Den Haag Centraal gaat men door naar Enschede (dus nu 2x per uur), vanuit Schiphol/Hilversum gaat men door naar Schothorst. (2x per uur)

IC Dordrecht-Haarlem-Amsterdam C wordt nog steeds omgeleid via Schiphol en gaat nog steeds door als IC naar Amersfoort, maar heeft nu dus 2x per uur de eindbestemming Amersfoort Schothorst.
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131080731
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:13 schreef b2py het volgende:
Stel je niet aan. Je wilt als reiziger de hele dag 15' diensten, moet je ook accepteren dat het spoor er voor onderhoud uit moet.
Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteer :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131084269
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 22:54 schreef James1988 het volgende:
Die trein omleiden via Den Bosch / Utrecht is wellicht een beetje onzinnig: vanuit Breda ben je met de Fyra veel sneller in Rotterdam, Schiphol of Amsterdam dan met een omleiding. Bovendien is Amsterdam niet meer de eindbestemming van die trein (stel je voor zeg...)

Keren in Breda zou denk ik de meest ideale oplossing zijn, maar is waarschijnlijk logistiek lastig vanwege de verbouwing. Het opstelterreintje ten oosten van het station (waar nu de Fyra keert) is gebouwd met treinstellen in het achterhoofd (waarbij de machinist alleen een knopje hoeft om te zetten), niet met het aan- en afkoppelen van locs. De locs die achterblijven moeten ook ergens staan, ik denk niet dat daar plek voor is :X

Over Breda gesproken, hier wat luchtbeelden van de trap bij het station, gemaakt door de firma die die trap heeft geleverd:
Sinds wanneer hebben Nederlandse goederentreinen een bel?
pi_131084572
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 02:17 schreef Fixers het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben Nederlandse goederentreinen een bel?
/sound effects/bel.wav :+

Leuk filmpje :)
  donderdag 12 september 2013 @ 06:26:29 #183
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131084934
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 21:03 schreef Darkwing_Duck het volgende:

[..]

Oh je bedoelt dze post? PTA / Treinentopic #79

De Ter die Greavy bedoelt is best ok hoor, daar rijd dat Bi-Bi-spul+ toeristisch treintje op dat station :Y
Ja, dat wel. En smalspoor stoomtreintjes daar. En de 13e een grote stoomtrein daar. Die ook moet rangeren enzo. Alleen is het zo slecht te bereiken op zondag :(
pi_131084944
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteer :)
Je woont te afgelegen..
  PR/Manusje van alles donderdag 12 september 2013 @ 06:44:31 #185
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_131085013
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 06:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Je woont te afgelegen..
inderdaad.... Wat voor verbindingen heeft deventer nou eigenlijk.... Twee spoortjes en èèn stoom-stoptrein per dag...
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  donderdag 12 september 2013 @ 08:27:47 #186
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_131085762
Kolere, 4 bakken Virm in de IC Amersfoort - Duivendrecht. Het drama van savonds breidt zich uit naar smorgens...
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  donderdag 12 september 2013 @ 09:06:12 #187
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131086376
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 23:15 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Wil ik best accepteren als ik zulke diensten ook KRIJG. Maar daar is totaal geen sprake van. Dan is er ook totaal geen sprake van dat ik dit soort hindernisbaan kreupelbaan gezeik accepteer :)
Ja, en zonder onderhoud wordt het vanzelf een hindernisbaan kreupelbaan en kun je hier weer lekker azijnpissen op de storingen. Misschien moet je gewoon een modelbaan nemen, dan rijden de treinen altijd zoals jij dat wil.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:20:50 #188
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131086596
Tering, de sfeer zit er nog steeds goed in hier.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
  donderdag 12 september 2013 @ 09:22:26 #189
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131086615
quote:
15s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:20 schreef Duvel het volgende:
Tering, de sfeer zit er nog steeds goed in hier.
Ik verwoord het anders nog heel netjes.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:23:51 #190
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131086635
ziggy3 heeft wel gelijk: een spoorsysteem heeft veel onderhoud nodig, en een hogesnelheidslijn nog meer. Dit heeft alles te maken met veiligheid, comfort en betrouwbaarheid.
  donderdag 12 september 2013 @ 09:26:29 #191
67518 bork
Schaffner ohne Zwangzug
pi_131086670
Om even bij stil te staan, uit: De Zomer van 1823 – Zwolle, 2000

Men kon de tijd niet naar zijn hand zetten, men moest vertraging accepteren als een deel van het leven, en dat schiep een andere levenshouding. Snelheid was niet de allesbepalende norm. Alle grotere wegen waren bezaaid met tolhekken. De diligence, het snelste vervoermiddel van die tijd, had zes uur nodig om van Utrecht naar Den Bosch te rijden.

In deze periode, vlak voor de komst van de spoorwegen, moet het op de wegen vaak vol en druk geweest zijn. Uit bewaard gebleven tolregisters blijkt dat er met name een levendig voetgangersverkeer bestond. Voor al die wandelaars bestond er een flinke infrastructuur van logementen en herbergen. Lopen was voor de meeste mensen - uitgezonderd de rijken - nu eenmaal de meest gebruikelijke manier van zich verplaatsen. Ook Jacob en Dirk bereisden het grootste deel van hun route te voet. Vooral in het begin - later krijgt Van Hogendorp voetproblemen - leggen ze dagelijks forse afstanden af, niet zelden 35, 40 kilometer, en daarna nemen ze nog eens alle tijd voor een stadswandeling en het bezoek aan een of andere notabel.
De hele structuur van dorpen, steden en wegen was echter ook op loopafstanden ingesteld. De afstand van het ene dorp naar het andere werd niet in kilometers uitgedrukt, maar in looptijd. Veel dorpen lagen op weinig meer dan 'een uur gaans' van elkaar, marktplaatsen zelden op meer dan vijfentwintig kilometer, zodat iedereen nooit veel meer dan twee uur gaans - plm twaalf kilometer - van een markt en een bestuurlijk centrum vandaan woonde. Verder kwam de gewone Nederlander zelden of nooit.

Naarmate Van Lennep en Van Hogendorp verder vorderen beginnen hun voetreis-aspiraties te verwateren. Steeds vaker maken ze gebruik van andere soorten van vervoer. Allereerst en bovenal was dat de trekschuit, het unieke transportsysteem van de Nederlandse kustprovincies waarover buitenlanders niet raakten uitgepraat. Zo'n trekschuit ging niet sneller dan zo'n zeven, acht kilometer per uur. (Dit met uitzondering van de 'vliegende schuit' tussen Amsterdam en Utrecht, die werd aangejaagd met galopperende paarden, de TGV onder de trekschuiten.) De voordelen waren echter groot: de schuiten voeren frekwent en op tijd, ze waren relatief goedkoop, verbindingen sloten vaak goed op elkaar aan, en het hele netwerk functioneerde met de betrouwbaarheid van een uurwerk.
I love tramcars,they go at the proper speed.You can see the world you know.They shake around,people adore them,it's great fun. B.Connolly
Wenn Träume sterben...Dann wirst du alt, Du bist dein eigener Schatten nur und du holst dich nicht mehr ein...
pi_131086810
quote:
15s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:20 schreef Duvel het volgende:
Tering, de sfeer zit er nog steeds goed in hier.
De sfeer is opperbest, alleen lopen de meningen nogal uiteen.. ;)
  donderdag 12 september 2013 @ 09:45:53 #193
22957 Duvel
Gevallen engel.
pi_131086969
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:36 schreef b2py het volgende:

[..]

De sfeer is opperbest, alleen lopen de meningen nogal uiteen.. ;)
Je zonnesteek duurt wel erg lang.
Niet alles wat geen nut heeft
heeft geen zin.
Stijn De Paepe
pi_131087412
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 06:29 schreef b2py het volgende:

[..]

Je woont te afgelegen..
Zegt de keizer van Heerhugomeer :')
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131087462
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:23 schreef James1988 het volgende:
ziggy3 heeft wel gelijk: een spoorsysteem heeft veel onderhoud nodig, en een hogesnelheidslijn nog meer. Dit heeft alles te maken met veiligheid, comfort en betrouwbaarheid.
Ja. En op die manier bereiken we de hoogst denkbare graad van veiligheid, betrouwbaarheid en comforrt door het hele net gewoon 24/7 in onderhoud te gooien en het nooit meer te gebruiken voor waar het voor bedoeld is. Laten we dat doen ^O^
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131087483
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 09:06 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Ja, en zonder onderhoud wordt het vanzelf een hindernisbaan kreupelbaan en kun je hier weer lekker azijnpissen op de storingen.
Ook mét onderhoud lijkt men nooit langer dan 24 uur te kunnen rijden zonder dat Schiphol er eens uitvliegt. Dat onderhoud noodzakelijk is lijkt me duidelijk, maar enige twijfels bij de manier waarop ProRail dat aanvliegt is intussen wel verklaarbaar.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  donderdag 12 september 2013 @ 10:16:29 #197
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131087536
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:13 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Ja. En op die manier bereiken we de hoogst denkbare graad van veiligheid, betrouwbaarheid en comforrt door het hele net gewoon 24/7 in onderhoud te gooien en het nooit meer te gebruiken voor waar het voor bedoeld is. Laten we dat doen ^O^
Overdrijven is ook een kunst. ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_131087558
VVD wil langere treinen in de winter

Juist in kortere treinen genereren de reizigers voldoende warmte om de winter door te komen. De VVD wil gewoon weer klassiek iedereen, te beginnen met de reiziger, in de kou zetten :{w.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131087703
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:16 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Overdrijven is ook een kunst. ;)
Hehe, mijn punt komt over :+
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131087720
quote:
12s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:17 schreef Litpho het volgende:
VVD wil langere treinen in de winter

Juist in kortere treinen genereren de reizigers voldoende warmte om de winter door te komen. De VVD wil gewoon weer klassiek iedereen, te beginnen met de reiziger, in de kou zetten :{w.
Lekker het asfalt op natuurlijk. En je dan lekker scheel betalen aan accijns :s)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
  donderdag 12 september 2013 @ 10:25:50 #201
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131087752
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:23 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Hehe, mijn punt komt over :+
Oh, je was weer aan het trollen. Zeg dat dan meteen...
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 september 2013 @ 10:28:46 #202
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131087814
quote:
12s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:17 schreef Litpho het volgende:
VVD wil langere treinen in de winter

Juist in kortere treinen genereren de reizigers voldoende warmte om de winter door te komen. De VVD wil gewoon weer klassiek iedereen, te beginnen met de reiziger, in de kou zetten :{w.
in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan worden
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131087846
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:25 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Oh, je was weer aan het trollen. Zeg dat dan meteen...
Welnee, of misschien wel. Ik zeg gewoon wat ik wil :) Maar Prorail overdrijft.
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131087918
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan worden
September is de drukste maand, December/Januari is nu eenmaal rustiger. Je kunt dus dezelfde capaciteit bieden, maar toch voor het reizigersgevoel "langere" treinen inzetten.

Punt is dat dat helaas niet wordt gedaan...
Bij twijfel: gebruik beton.
pi_131088747
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:28 schreef Peterselieman het volgende:

in de basis heeft ze gewoon gelijk. Haringen in een ton is niet echt te verkopen als er veel rijvaardig materieel niet ingezet wordt. Ik neem aan dat er door de NS nu hard aan gewerkt wordt om ervoor te zorgen dat het allemaal via de omlopen geregeld kan worden
De zoveelste hoop die helaas de grond in zal worden geboord want 1 ding heeft mij de huidige politiek geleerd en dat is dat men wel veel zegt te willen doen,maar als het erop aankomt niets doet of het maar half doet waardoor het probleem blijft bestaan op de langere termijn.
pi_131093741
Mansveld kondigt wederom aan dat de NS vrij baan heeft

Is iemand verbaasd? Verrast? Nog geïnteresseerd genoeg om teleurstelling te kunnen ophoesten?

Dat Betty de Boer dan nog schijnt te vinden dat we als reizigers wel veel vragen van de NS zoals bijv. rijden tijdens de winter is bonus :').
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131094027
quote:
6s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:07 schreef Litpho het volgende:
Mansveld kondigt wederom aan dat de NS vrij baan heeft

Is iemand verbaasd? Verrast? Nog geïnteresseerd genoeg om teleurstelling te kunnen ophoesten?

Dat Betty de Boer dan nog schijnt te vinden dat we als reizigers wel veel vragen van de NS zoals bijv. rijden tijdens de winter is bonus :').
Het zal ook nooit eens goedkoper worden. Dit is ook van de zotte:

quote:
Tot slot worden extra kosten in rekening gebracht om de problemen met dubbele opstaptarieven te kunnen oplossen. Momenteel zorgen de diverse vervoerders op een reistraject voor meerdere opstapkosten.
  donderdag 12 september 2013 @ 14:45:34 #208
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131095000
quote:
7s.gif Op donderdag 12 september 2013 10:24 schreef Dr_Flash het volgende:

[..]

Lekker het asfalt op natuurlijk. En je dan lekker scheel betalen aan accijns :s)
Iedereen loopt op het spoor te zeiken, maar je hoort nooit iemand over de files, de vele ongevallen en dergelijke. Vanochtend 4 auto's op de A16 bij Zwijndrecht op elkaar geknald, 3 van de 4 rijstroken dicht. De wijde omgeving stond muurvast, ook in de dorpen en steden. De A20 stond muurvast doordat de A16 van Zwijndrecht t/m Terbregseplein vast stond, maar later stond de A13 uit Den Haag ook muurvast omdat het verkeer de A20 niet meer op kon.
Maar hee, dat je 2 uur in de file staat, dat is niet belangrijk. Lekker de treinen afzeiken die 3 minuten vertraging heeft. Daar is Nederland goed in, terwijl andere vervoersmiddelen niet eens zoveel beter zijn.
Ja, de reistijd van Terbregseplein naar Zwijndrecht via de A16 was vanochtend ruim 2 uur tijdens de spits.
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 september 2013 @ 14:47:52 #209
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131095066
Een Nederlander is iemand die altijd loopt te klagen. Klaagt een Nederlander niet, dan weet je één ding zeker: het is goed mis
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131095141
Iets nieuws voor mij op het spoor: reizend van Utrecht naar Almere.

Op Utrecht Overvecht is spoor 1 afgegrendeld door een mannetje of 20 van Service & Veiligheid die controleren op in- en uitgangscontrole. Daarnaast stappen er nog eens tien man de Sprinter in om als een razende de hele trein (acht bakken) te controleren.

Met een minuutje vertraging gaat de trein weer verder, terwijl uit mijn voorste stel 1 persoon meegenomen wordt het perron op om kennelijk een bekeuring uit te schrijven.
pi_131096175
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:45 schreef greavy het volgende:

[..]

Iedereen loopt op het spoor te zeiken, maar je hoort nooit iemand over de files, de vele ongevallen en dergelijke. Vanochtend 4 auto's op de A16 bij Zwijndrecht op elkaar geknald, 3 van de 4 rijstroken dicht. De wijde omgeving stond muurvast, ook in de dorpen en steden. De A20 stond muurvast doordat de A16 van Zwijndrecht t/m Terbregseplein vast stond, maar later stond de A13 uit Den Haag ook muurvast omdat het verkeer de A20 niet meer op kon.
Maar hee, dat je 2 uur in de file staat, dat is niet belangrijk. Lekker de treinen afzeiken die 3 minuten vertraging heeft. Daar is Nederland goed in, terwijl andere vervoersmiddelen niet eens zoveel beter zijn.
Ja, de reistijd van Terbregseplein naar Zwijndrecht via de A16 was vanochtend ruim 2 uur tijdens de spits.
RWS de schuld geven is niet zo makkelijk als NS.
pi_131096490
quote:
1s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:29 schreef b2py het volgende:

[..]

RWS de schuld geven is niet zo makkelijk als NS.
Nee dat is het punt niet. Hoe je auto rijdt heb je in zekere mate zelf in de hand, dus daar zeik je niet op. Bij het OV ben je letterlijk aan de goden overgeleverd, dus daar kun je naar hartelust op zeiken :Y
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131096557
quote:
3s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:41 schreef Dr_Flash het volgende:
Hoe je auto rijdt heb je in zekere mate zelf in de hand, dus daar zeik je niet op.
Mwah :D.

Het is meer dat de NS/ProRail het wél beter zou moeten kunnen, wat mij betreft :+.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131096636
Valt Almere Buiten in dezelfde corridor als Zwolle-Assen/Leeuwarden tegenwoordig?
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 september 2013 @ 15:54:13 #215
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131096871
quote:
6s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:47 schreef Litpho het volgende:
Valt Almere Buiten in dezelfde corridor als Zwolle-Assen/Leeuwarden tegenwoordig?
ja. Er zijn treinen van/naar Leeuwarden/Assen die door Almere Buiten vanuit of richting Schiphol razen. Ze stoppen er gelukkig niet :+
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131097084
quote:
6s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:44 schreef Litpho het volgende:

[..]

Mwah :D.

Het is meer dat de NS/ProRail het wél beter zou moeten kunnen, wat mij betreft :+.
Dat ook natuurlijk :)
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131097183
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 15:54 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

ja. Er zijn treinen van/naar Leeuwarden/Assen die door Almere Buiten vanuit of richting Schiphol razen. Ze stoppen er gelukkig niet :+
Dat verklaart dat er voor een wisselstoring daar, hier een sprinter opgeheven wordt.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  Redactie Frontpage / Sport donderdag 12 september 2013 @ 16:08:57 #218
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131097295
quote:
14s.gif Op donderdag 12 september 2013 16:04 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dat verklaart dat er voor een wisselstoring daar, hier een sprinter opgeheven wordt.
zou kunnen, maar ook een defect treintje elders kan voor een opgeheven trein zorgen, omdat er gewoon geen materieel beschikbaar is
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131100071
Randstadspoor in beeld. Mooi filmpje!
  donderdag 12 september 2013 @ 17:35:33 #220
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131100093

HSLL 1832 + Verblijfswagens + Ketelkwagens - tr 51501 & NSR SLT
Vanwege een defecte snelheidsmeter in de 1832 vond het transport met ruim 5 uur vertraging plaats, en vertrok pas om 16:59 vanaf de Kijfhoek met aan de haak een verblijfswagen en een sleep ketelwagens.
Met dank aan de machinist van de SLT als (Sprinter naar Breda) om even wat langer stil te blijven staan, waardoor deze foto nog mogelijk was.
Mijn auto staat voor onderhoud in de garage, dus moest er gefietst worden. Ik las het op een moment dat ik station Zwijndrecht nog net kon halen, dus het risico maar genomen.
pi_131110491
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 14:50 schreef Bitlord het volgende:
Iets nieuws voor mij op het spoor: reizend van Utrecht naar Almere.

Op Utrecht Overvecht is spoor 1 afgegrendeld door een mannetje of 20 van Service & Veiligheid die controleren op in- en uitgangscontrole. Daarnaast stappen er nog eens tien man de Sprinter in om als een razende de hele trein (acht bakken) te controleren.

Met een minuutje vertraging gaat de trein weer verder, terwijl uit mijn voorste stel 1 persoon meegenomen wordt het perron op om kennelijk een bekeuring uit te schrijven.
dat is de hele avond. Er is ook politie in burgerkleding aanwezig
  donderdag 12 september 2013 @ 22:19:39 #223
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131111171
Ik heb vandaag een middagje "stage" gelopen/meegekeken bij de inventaris medewerkers van de SNCF :s)

Das nog een heel systeemje zo een inventaris bijhouden, kijken hoeveel plaatsen er nog voor hoeveel geld te koop zijn. tegen welk tarief wil men het hebben; en dergelijke. Best tof. Er komt meer bij kijken dan je denkt bij alleen al de inventaris bijhouden. Doordat het bedrijf waar ik werk na de SNCF zelf, de meeste tickets verkoop van de TGV had ik na anderhalf jaar na inschrijving de mogelijkheid om 4 uur mee te lopen en zelf stoelen te openen en te sluiten voor een bepaald tarief, was echt supertof... _O_
  donderdag 12 september 2013 @ 22:22:53 #224
200192 Darkwing_Duck
Straalbezopen Camembertvreter
pi_131111305
Wie interesse heeft in een artikeltje over de technische ploeg van onze stoomtrein, die op bezoek is gegaan bij een stoomtreinclub in het zuiden van het departement (AJECTA), pm't even zijn mailadres. artikeltje stond bij ons in het personeelsblad en is in het Engels...
  vrijdag 13 september 2013 @ 00:38:44 #225
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131116591
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'

De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
  vrijdag 13 september 2013 @ 01:06:58 #226
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131117091
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'

De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
Eiswissels vormen zelfs al een flankbeveiliging: als wissel 1A rechtsleidend ligt, móet gekoppeld wissel 1B ook rechtsleidend liggen. Wordt veel toegepast bij windspoortjes en is al zo oud als de weg naar Rome.
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
pi_131118426
Ah, een stoffelijk overschot gevonden in stationsgebouw Rijswijk, treinverkeer plat tussen Delft en Den Haag HS voor paar uur op last van politie.

Trein die bij Delft Zuid was moest terug naar Schiedam

Is het een keer geen aanrijding....
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_131118467
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
pi_131118490
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Als ik p2000 en twitter mag geloven in het stationsgebouw.
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
pi_131118528
Volgens nu en RTL ligt het op het perron. Dan kan ik het wel begrijpen :)
pi_131118580
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:48 schreef b2py het volgende:
Volgens nu en RTL ligt het op het perron. Dan kan ik het wel begrijpen :)
Ik ook, maar dan zou je denken dat het toch wel eerder ondekt zou moeten zijn (minstens 6 sprinters gingen er al voor)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 13 september 2013 @ 08:01:47 #232
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131118632
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 00:38 schreef James1988 het volgende:
Telegraaf.nl: 'Nieuw systeem voorkwam treinramp Zwolle'

De Telegraaf doet hier alsof 'flankbeveiliging' een nieuw soort beveiligingssysteem is dat aanrijdingen kan voorkomen, maar flankbeveiliging is toch niet veel meer dan het dusdanig bouwen van de infrastructuur (bijv. doorschietlengtes) om te voorkomen dat een trein een gevaarpunt kan bereiken na bijvoorbeeld een STS-passage door een andere trein?
Het gaat hier om flankzonebewaking, een bepaald type flankbeveiliging. Flankzonebewaking bestaat nog niet zo lang maar het had in principe al vijftig jaar kunnen bestaan omdat het vrij eenvoudig in een relaisbeveiliging aan te leggen is. Ik heb daar gister op een ander forum het volgende over geschreven:

Normaliter valt een sein pas af op het moment dat er een spoorbezetting optreed in een sectie in de rijweg achter dat sein. Hier is flankzonebewaking toegepast. Dat houdt in dat er gecontroleerd wordt of er niet op het andere toeleidende spoor een trein voorbij rood rijdt. Want dan valt het sein al af wanneer de STS-ende trein het rode sein passeert in plaats van pas op het moment dat de STS-ende trein de wisselsectie in rijdt. Hierdoor valt een sein tot circa 15 seconden eerder af. (In het geval van Hattemerbroek nog veel eerder zelfs)

Deze techniek wordt pas sinds een paar jaar toegepast bij nieuwe situaties. Het betreft dan situaties waar de toeleidende snelheden boven de 80 km/h liggen. Andere veiligheidsmaatregelen die in dit soort situaties verplicht zijn zijn ATB-vv op de seinen en een afstand tussen de seinen en de vrijbalk van het wissel waarop ingevoegd wordt van 200 meter.
pi_131118693
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
:')
pi_131119737
http://www.regio15.nl/act(...)fen-station-rijswijk


quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Politie staat reizigers te woord
  PR/Manusje van alles vrijdag 13 september 2013 @ 09:40:46 #235
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_131120130
ohnoes een lijk.... dode kinderen met schuim op de bakkes op het journaal tijdens het eten is geen probleem. Maar een lijk op een bankje op het station is te zwaar voor de zieltjes. :D
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
pi_131120258
ben er zojuist met de eerste trein die weer reed langsheen gegaan, maar heb niet op zitten Letten of er wat te zien was.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 10:07:23 #237
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131120792
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
:')
Als je op veel plaatsen onderweg kort gaat keren dan is het vrij lastig om de treinen schoon te houden. Dan zou je dat deels rijdend moeten doen om dat op te vangen :')
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 10:10:18 #238
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131120855
De watervulvoorziening in Leeuwarden is er niet meer, of is afgesloten. Toiletten zonder water werden vaak tijdens de kering in Leeuwarden gevuld, maar dat gebeurd nu dus niet meer.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 10:18:43 #239
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131121049
dat is echt zonde. Zal wel met de nieuwe veiligheidsregels van doen hebben, maar zulke dingen kwamen de treinreiziger wel ten goede, want nu komt het regelmatig voor dat in de toiletten geen water meer aanwezig is ...
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131122051
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 07:38 schreef b2py het volgende:
Waar ligt het overschot? Is het echt nodig de hele corridor af te sluiten?
Uiteraard. Daar zijn corridors voor.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
pi_131122648
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 09:18 schreef winterapfel het volgende:
http://www.regio15.nl/act(...)fen-station-rijswijk

[..]

Politie staat reizigers te woord
Nou, ik sta op film :P
  vrijdag 13 september 2013 @ 12:59:06 #242
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131125026
quote:
NS lonkt naar rechtstreekse Intercity Maastricht - Nijmegen
vrijdag 13 september 2013

NS heeft de provincie Limburg aangeboden om onderzoek te doen naar de marktkansen van een nieuwe, directe Intercity Maastricht - Venlo - Nijmegen. Voorwaarde is wel dat de Maaslijn (Roermond–Nijmegen) wordt geëlektrificeerd en verdubbeld. Dat meldt OV-Magazine.

Nu moeten reizigers van Maastricht naar Nijmegen in Roermond overstappen op de stoptrein van Veolia naar Nijmegen (een reis van 1.54 uur) of overstappen in Sittard én ’s-Hertogenbosch (een reis van 2.07 uur) als ze met NS willen reizen. Een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen, die onderweg alleen stopt op de knoopstations Roermond en Venlo, is over de afstand van ongeveer 140 kilometer bijna een half uur sneller.

OV-Magazine meldt verder dat de provincie Limburg nu onderzoekt of Roermond–Nijmegen (deels) geëlektrificeerd en (deels) verdubbeld kan worden. Dat lost het probleem van overvolle treinen op en maakt de verbinding een stuk sneller. Het project kost 400 tot 500 miljoen euro.

Het aanbod van NS om onderzoek te doen naar een rechtstreekse Intercity Maastricht–Nijmegen is pikant omdat Veolia nu Roermond–Nijmegen exploiteert en die regionale spoorlijn niet tot het hoofdrailnet behoort. NS maakte recent bezwaar tegen de plannen voor de Lage Landen Lijn (Den Haag - Brussel) Lage Landen Lijn van Arriva. Daar vreest NS dat de nieuwe treindienst reizigers van het hoofdrailnet zal wegsnoepen.
Bron: Treinreiziger.nl

Wat een hypocriet stel rukkers is het toch ook :{
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 13:05:02 #243
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131125167
had je anders verwacht dan?

Vroeger (eind jaren 90) was het best handig die sneltreinen op Roermond - Nijmegen. In die tijd reed de NS daar de stoptreinen nog over verschillende deeltrajecten _O-
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131127326
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 13:05 schreef Peterselieman het volgende:
had je anders verwacht dan?

Vroeger (eind jaren 90) was het best handig die sneltreinen op Roermond - Nijmegen. In die tijd reed de NS daar de stoptreinen nog over verschillende deeltrajecten _O-
Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.

Hij reed ook maar 1x per uur. En met de stoptrein was er geen doorgaande verbinding Nijmegen - Venlo.

[ Bericht 6% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 14:13:13 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:17:48 #245
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131127480
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
pi_131127608
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:21:51 #247
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131127623
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:12 schreef Igen het volgende:

[..]

Die sneltrein was echter zeker niet "bijna een half uur sneller" dan wat Veolia nu rijdt.

Hij reed ook maar 1x per uur. En met de stoptrein was er geen doorgaande verbinding Nijmegen - Venlo.
klopt allemaal. De initiële sneltrein zal een 20 minuten ofzo sneller zijn geweest dan wat de doorgaande stopper er nu over doet. Lekker snel ging het in ieder geval wel, want met die sneltrein kon die verbinding qua tijd concurreren met de route over Utrecht
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:17 schreef Frozen-assassin het volgende:
Maastricht-Nijmegen via Roermond en Venlo is dus slechts ongeveer 140km, waarom heb je daar dan anderhalf uur voor nodig... Kan toch prima in een uurtje en tien minuten of zo.. Als je overal 140 mag rijden, of zijn er weer van die dorpjes die klagen om geluidsoverlast en de gassen of wat het ook moge zijn?
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistisch
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:21:57 #248
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131127628
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef dcm360 het volgende:

[..]

Misschien wil je de trein ook nog tussendoor laten stoppen?
Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minuten
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:30:52 #249
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131127910
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Frozen-assassin het volgende:

[..]

Hoeft toch geen twintig minuten te duren voor twee stations.. Kan prima in vijf minuten
gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131127952
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 08:07 schreef b2py het volgende:
Headliner op het nieuws. De treinen worden steeds smeriger, worden slecht schoongemaakt en stinken. Volgens NS valt het wel mee.
En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)
Bedoel als je wilt kun je overal wel iets vinden en het dan als smerig omschrijven.

[ Bericht 10% gewijzigd door #ANONIEM op 13-09-2013 14:33:49 ]
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:34:05 #251
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131128013
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:30 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

gaat je echt tegenvallen. Als je uitgaat van een gemiddelde van 105 km/h dan kom je al op 1.20 uur uit en dat is best vlot, want de meeste Nederlandse intercity's halen dat gemiddelde al niet.
Als de Fyra V250 had gereden op Brussel-Amsterdam haalde die dat ook maar net..
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:38:12 #252
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131128143
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:34 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Als de Fyra V250 had gereden op Brussel-Amsterdam haalde die dat ook maar net..
als ie had gereden had ja _O-

Maar goed, echt veel snelle IC's in Nederland zijn er gewoon niet
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:39:49 #253
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131128191
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:38 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

als ie had gereden had ja _O-

Maar goed, echt veel snelle IC's in Nederland zijn er gewoon niet
Almere-Zwolle is 119 km/h. Hoeveel is Zwolle-Groningen? Zwolle-Amersfoort?
pi_131128219
Utrecht - Den Haag wil ook nog wel lukken, evenals Amsterdam Amstel / Bijlmer - Utrecht. Ik denk dat Utrecht - Den Bosch ook wel een eind komt.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:44:54 #255
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131128333
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Almere-Zwolle is 119 km/h. Hoeveel is Zwolle-Groningen? Zwolle-Amersfoort?
Zwolle - Groningen is 111 km/h
Zwolle - Leeuwarden is 107 km/h

Maar dat zijn deeltrajecten. Bekijk je het over langere afstanden dan zakt de Vgem behoorlijk
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:46:53 #256
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131128398
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:41 schreef b2py het volgende:
Utrecht - Den Haag wil ook nog wel lukken, evenals Amsterdam Amstel / Bijlmer - Utrecht. Ik denk dat Utrecht - Den Bosch ook wel een eind komt.
Utrecht-Den Bosch haalt de 100 km/h nog niet eens. :') Geheel tegen mijn verwachting in trouwens.
pi_131128486
Echt? :')
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:50:36 #258
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131128525
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:49 schreef b2py het volgende:
Echt? :')
47 kilometer in een half uur.
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:50:39 #259
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131128527
De afstand tussen Breda en Amsterdam via de HSL is 115 km, volgens de dienstregeling heeft de Fyra hier 67 minuten voor nodig. Dat komt neer op een gemiddelde snelheid van 103 km/h. En dat noemen ze dan een HST. :')

Zou je het stationnement in Rotterdam verkorten (dat is nu volgens dienstregeling 2 minuten, in de praktijk vaak 6!) dan kom je uit op een rit van 61 minuten met een gemiddelde snelheid van 113 km/h.
pi_131128559
quote:
10s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:32 schreef Iwanius het volgende:

[..]

En dat steun ik want ik ben nog nooit echt smerige treinen in Nederland tegen gekomen.(intercitys)
Bedoel als je wilt kun je overal wel iets vinden en het dan als smerig omschrijven.
Ik zat gister aan de vloer van de ICMm geplakt. Verder heb je gelijk dat het over het algemeen wel meevalt. Misschien wat vaker de prullenbakjes legen.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:54:18 #261
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131128664
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:39 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]
Zwolle-Amersfoort?
111 km/h
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131128689
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:44 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Zwolle - Groningen is 111 km/h
Zwolle - Leeuwarden is 107 km/h

Maar dat zijn deeltrajecten. Bekijk je het over langere afstanden dan zakt de Vgem behoorlijk
Zeker met die wachttijden in Zwolle :')
Groningen - Rotterdam zal nog wel het snelste zijn denk ik, 95 km/h gemiddeld?
pi_131128771
En Amsterdam - Zandvoort de langzaamste? :p
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 14:57:58 #264
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131128810
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:55 schreef Doc__Zenith het volgende:

[..]

Zeker met die wachttijden in Zwolle :')
Groningen - Rotterdam zal nog wel het snelste zijn denk ik, 95 km/h gemiddeld?
gemiddelde op die lijn is 94 km/h ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 14:59:30 #265
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131128862
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:21 schreef Peterselieman het volgende:
de tussenstops kosten redelijk wat tijd en je kunt niet overal 140 km/h rijden, dus iets minder dan anderhalf uur is best realistisch
Niet overal? Zeg maar gerust: overal niet. Nijmegen-Venlo-Roermond-Maastricht is achtereenvolgens 125, 100, 130. Nergens kan je daar 140 rijden.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:03:35 #266
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129004
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 14:57 schreef Doc__Zenith het volgende:
En Amsterdam - Zandvoort de langzaamste? :p
komt met 53,2 km/h behoorlijk in de buurt.

Almere Oostvaarders - Hoofddorp is met 53,7 km/h maar iets sneller, terwijl Amsterdam CS - Uitgeest met 54,2 km/h daar weer iets boven zit
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:05:11 #267
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131129056
Nu is Oostvaarders-Hoofddorp wel twee keer langer stilstaan dan eigenlijk nodig is. Ik denk dat Utrecht-Utrecht Malibaan het traagst is.
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:06:50 #268
22818 V2
Deze ruimte is te huur!
pi_131129106
Den Haag HS - Den Haag CS is volgens mij ook aardig langzaam ;)
As far as we know, our computer has never had an undetected error.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:06:51 #269
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129107
Rotterdam CS - Hoek van Holland strand is maar 52,7 km/h, maar er kan er maar een de winnaar zijn:

Utrecht CS - Baarn is slechts 42,8 km/h doordat er op grote delen van de lijn bijna stapvoets gereden moet worden ;)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:07:55 #270
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129149
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:05 schreef Mr_Klaasje het volgende:
Nu is Oostvaarders-Hoofddorp wel twee keer langer stilstaan dan eigenlijk nodig is. Ik denk dat Utrecht-Utrecht Malibaan het traagst is.
die tel ik niet mee, omdat die slechts enkele malen per dag rijdt en niet echt een reguliere stopper is
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:08:17 #271
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131129162
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:07 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

die tel ik niet mee, omdat die slechts enkele malen per dag rijdt en niet echt een reguliere stopper is
Toch nog 27 km/h
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:11:15 #272
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129239
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:08 schreef Mr_Klaasje het volgende:

[..]

Toch nog 27 km/h
het verbaast me dat je dat nog haalt, inclusief kopmaken en op het korte stukje veelal 40 km/h rijden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:12:07 #273
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131129262
Nou, inderdaad.. Maar er zit ook nog een flink stuk 100 km/h in.
pi_131129290
weet iemand nog de rijtijd van Vlissingen - Amsterdam in de oude situatie ? (pre 2011)
wegmetdetestwet.nl / wegmetdetestmaatschappij.nl voor een gratis subdomain DM me.
  vrijdag 13 september 2013 @ 15:16:10 #275
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131129398
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:13 schreef _serial_ het volgende:
weet iemand nog de rijtijd van Vlissingen - Amsterdam in de oude situatie ? (pre 2011)
De 2100. :s)
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:16:12 #276
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129399
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:13 schreef _serial_ het volgende:
weet iemand nog de rijtijd van Vlissingen - Amsterdam in de oude situatie ? (pre 2011)
in dienstregeling 2009 was het 2.41 uur

ter vergelijk. in dienstregeling 2012 (via Haarlem dus) was het 2.44 uur

nu (weer via Schiphol) is het 2.53 uur
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131129466
Hispeed doet het weer, adverteren met goedkope tarieven die tegenvallen! Nu met de Ski-Thalys voor maar 79 euro... Dat is dus wel enkele reis. Gaan ze er alvast van uit dat je met de gipsvlucht terug moet?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 15:30:04 #278
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131129880
De snelste stoptrein op het hoofdrailnet is Zwolle - Groningen met bijna 92 km/h gemiddeld
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:12:26 #279
146033 ReisT
Fahrtreppenbenutzungshinweise
pi_131131610
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 15:16 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

in dienstregeling 2009 was het 2.41 uur
Nu ben ik wel benieuwd wat het in 1970 was. Of we in al die jaren nou nog ergens vooruitgang hebben geboekt... of dat het alleen maar slechter is geworden.
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:24:21 #280
371603 Mr_Klaasje
Brekebeen in actie!
pi_131132042
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:12 schreef ReisT het volgende:

[..]

Nu ben ik wel benieuwd wat het in 1970 was. Of we in al die jaren nou nog ergens vooruitgang hebben geboekt... of dat het alleen maar slechter is geworden.
Ik denk dat het rond de eeuwwisseling het snelst was.
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:38:00 #281
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131132588
Ben dan ook benieuwd wat het gemiddelde is van Hoorn - Amsterdam Sloterdijk/Centraal?
pi_131132679
Bijzonder laag door al die TSB's..
  vrijdag 13 september 2013 @ 16:46:24 #283
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131132932
Vandaag rijbewijs CE gehaald!

Na mijn geslaagde examen had ik genoeg tijd over, en had via een kennis de tijden van de Locon PCC-shuttle vernomen, maar ook een overbrenging van Speno-meuk vanaf Bad Bentheim naar Rotterdam Noord Goederen. Dus werd naar Moordrecht vertrokken, en daar ff een paar uurtjes vertoefd.


Locon 9906 + PCC-shuttle
Als eerst kwam om 12:29 Locon met -4 langs Moordrecht met de PCC-shuttle richting de Kijfhoek (en dan met dieseltractie verder richting de havens).


DBS 6418 + lege Rs'n (ex-Walsdraad Almelo)
Te Moordrecht kwam ook onverwacht de DBS 6418 met een sleep lege Rs'n uit Almelo langs, alwaar de walsdraad eerder is gelost. De trein is opweg richting de Kijfhoek.


Locon 9906 + PCC-shuttle
Nadat de 9906 de PCC-shuttle op de Kijfhoek heeft achtergelaten, komt de tegentrein richting Duitsland weer voorbij de fotograaf, wederom bij Moordrecht.


HTRS 1609 + Speno- RR 16 MS-9 + Verblijfswagen
Het lange wachten werd beloond, want met +11 (om 15:15) kwam HTRS voorbij met een overbrenging van Speno-meuk bestaande uit de RR 16 MS-9 en een verblijfswagen. Het transport was onderweg naar Rotterdam Noord Goederen. Aldaar heeft Speno een honk.
pi_131133459
In Nederland plannen we werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend en in vakanties. In België doen we het vooral zoveel mogelijk doordeweeks op werkuren. En buiten vakanties. Over euro's kijken gesproken.. :P

Werken tussen Diksmuide en De Panne

Vanaf 23 september tot en met 15 november 2013 zijn er tijdens de week vernieuwingswerken gepland aan de spoorinfrastructuur tussen Diksmuide en De Panne.
Tijdens deze werken worden de dwarsliggers vernieuwd en de steenslag (ballast) gezift op het 16,5 km lange spoorbaanvak tussen Diksmuide en Koksijde. Met het oog op een permanente verhoging van de veiligheid vernieuwt Infrabel op dit spoortraject ook 13 overwegen. Infrabel zal van deze treinloze periode ook gebruik maken om nog verschillende andere werken uit te voeren op deze spoorlijn, o.a. leggen van kabels voor de installatie van het Europese veiligheidssysteem ETCS, …

Door de grote omvang van deze infrastructuurwerken en het feit dat het een éénsporig baanvak betreft, zal er gedurende deze periode van maandag 10.30 u. tot vrijdag 16.30 u. geen treinverkeer zijn tussen Diksmuide en De Panne, uitgezonderd tijdens de herfstvakantie van 28 oktober tot en met 1 november 2013.

Wij doen er alles aan om de eventuele hinder te beperken. Daarom kunt u gebruik maken van een vervangende busdienst.

Bron
pi_131133502
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:46 schreef greavy het volgende:
Vandaag rijbewijs CE gehaald!

Gefeliciteerd!

En leuke plaatjes.
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:32:55 #286
328924 Frozen-assassin
STAY STRONG APPIE
pi_131134549
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 17:01 schreef b2py het volgende:
In Nederland plannen we werkzaamheden zoveel mogelijk in het weekend en in vakanties. In België doen we het vooral zoveel mogelijk doordeweeks op werkuren. En buiten vakanties. Over euro's kijken gesproken.. :P

Werken tussen Diksmuide en De Panne

Vanaf 23 september tot en met 15 november 2013 zijn er tijdens de week vernieuwingswerken gepland aan de spoorinfrastructuur tussen Diksmuide en De Panne.
Tijdens deze werken worden de dwarsliggers vernieuwd en de steenslag (ballast) gezift op het 16,5 km lange spoorbaanvak tussen Diksmuide en Koksijde. Met het oog op een permanente verhoging van de veiligheid vernieuwt Infrabel op dit spoortraject ook 13 overwegen. Infrabel zal van deze treinloze periode ook gebruik maken om nog verschillende andere werken uit te voeren op deze spoorlijn, o.a. leggen van kabels voor de installatie van het Europese veiligheidssysteem ETCS, …

Door de grote omvang van deze infrastructuurwerken en het feit dat het een éénsporig baanvak betreft, zal er gedurende deze periode van maandag 10.30 u. tot vrijdag 16.30 u. geen treinverkeer zijn tussen Diksmuide en De Panne, uitgezonderd tijdens de herfstvakantie van 28 oktober tot en met 1 november 2013.

Wij doen er alles aan om de eventuele hinder te beperken. Daarom kunt u gebruik maken van een vervangende busdienst.

Bron
Dan mogen we bijna op onze knieën ProRail bedanken dat ze vrijwel alles nachts en in de weekends plannen.. Belgen :') :')
  vrijdag 13 september 2013 @ 17:51:26 #287
360332 Fiorano
Drive tot the Maxx
pi_131135198
Die DE3 op bokkenduinen is ook bij de spuiter geweest denk ik? Zag er erg strak uit!
Regel 1: De Scheidsrechter heeft altijd gelijk
Regel 2: Als de Scheidsrechter geen gelijk heeft, treedt onmiddellijk regel 1 in werking
  vrijdag 13 september 2013 @ 18:05:20 #288
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131135674
Niet bij de spuiter, maar de schilders zijn bij ons geweest voor verven enzo! En gesponsord ook nog!
pi_131137048
Vanmorgen een lijk op een bankje, nu op de terugweg moet de trein langzamer rijden Ivm een loslopende koe op het spoor :')
pi_131137152
quote:
14s.gif Op vrijdag 13 september 2013 18:54 schreef KomtTijd... het volgende:
Vanmorgen een lijk op een bankje, nu op de terugweg moet de trein langzamer rijden Ivm een loslopende koe op het spoor :')
Ik had meewind!
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 20:01:32 #291
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131139187
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 16:46 schreef greavy het volgende:
Vandaag rijbewijs CE gehaald!
Gefeliciteerd en ook nog mooie platen :)
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 20:02:55 #292
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131139250
nu mijn relaas van vanmiddag: &*(@^#%)@&%)@&%)*^@%)&(@^%&(@^% Arriva

Zo, dat moest ik even kwijt.
Altijd onderweg naar het avontuur
pi_131139319
Want?
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 20:12:35 #294
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131139661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:04 schreef Zug-Chef het volgende:
Want?
Was vanmiddag een onwelwording op station Groningen in de stoptrein naar Leeuwarden. Kan gebeuren natuurlijk en de ambulance werd erbij geroepen. Het advies van de machinist was om over te stappen naar de sneltrein omdat we zo waarschijnlijk eerder op de eindbestemming zouden zijn.

Wat gebeurt er? De trein waar ik uitgekomen was werd tegen de verwachting in niet opgeheven en vertrok op de vertrektijd van de sneltrein met +20 naar Leeuwarden met enkele minuten later de sneltrein er achteraan. De stoptrein ging na Buitenpost als sneltrein verder om de kering in Leeuwarden nog te kunnen halen, terwijl de sneltrein na Buitenpost juist stoptrein werd met enkele minuten erachter de eigenlijke stoptrein. De aansluitende bus kon ik uiteraard niet meer halen en uiteindelijk had ik +60.

Hadden ze die ene stoptrein wel opgeheven dan was de vertraging beperkt gebleven tot +30 voor de stoptreinpassagiers en voor de rest had er niets met vertraging rondgereden.
Altijd onderweg naar het avontuur
  Redactie Sport vrijdag 13 september 2013 @ 20:18:30 #295
102433 crew  dennistd
FOK!sport *O*
pi_131139969
Morgen weer een stoomtrein op pad: de SSN gaat van Rotterdam via Utrecht-Arnhem-Emmerich naar Bochum-Dalhausen.
SPOILER: dienstregeling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dank aan de Op de Rails-facebook
PM mij!
Disclaimer: Mijn posts worden geschreven als user, en niet als crew, tenzij dit duidelijk wordt aangegeven
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:20:15 #296
235989 greavy
Kritische VIRM-hater
pi_131140055
Ja, stimmt. Tijden zijn zwaar bij benadering, gezien de afronding. Ik mag morgen weer werken op de trein.
pi_131140107
Leuk man, deze week 3 keer Deventer - Zutphen - Ruurlo gereden EN weer terug, 3 keer alles punctueel _O_

Oh nee wacht eergisteren had ik +5 van Zutphen naar Deventer. Maar toen hoefde ik geen overstap te halen :s)

[ Bericht 18% gewijzigd door Dr_Flash op 13-09-2013 20:27:50 ]
Salivili hipput tupput tapput äppyt tipput hilijalleen
pi_131140661
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:18 schreef dennistd het volgende:
Morgen weer een stoomtrein op pad: de SSN gaat van Rotterdam via Utrecht-Arnhem-Emmerich naar Bochum-Dalhausen.
SPOILER: dienstregeling
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Met dank aan de Op de Rails-facebook
Laten we hopen dat het voldoende heeft geregend om de bermbrandjes tegen te gaan..
  vrijdag 13 september 2013 @ 20:39:57 #299
45532 ziggyziggyziggy
wisselwachter, vlaggenzwaaier
pi_131141023
quote:
2s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:12 schreef Peterselieman het volgende:

[..]

Was vanmiddag een onwelwording op station Groningen in de stoptrein naar Leeuwarden. Kan gebeuren natuurlijk en de ambulance werd erbij geroepen. Het advies van de machinist was om over te stappen naar de sneltrein omdat we zo waarschijnlijk eerder op de eindbestemming zouden zijn.

Wat gebeurt er? De trein waar ik uitgekomen was werd tegen de verwachting in niet opgeheven en vertrok op de vertrektijd van de sneltrein met +20 naar Leeuwarden met enkele minuten later de sneltrein er achteraan. De stoptrein ging na Buitenpost als sneltrein verder om de kering in Leeuwarden nog te kunnen halen, terwijl de sneltrein na Buitenpost juist stoptrein werd met enkele minuten erachter de eigenlijke stoptrein. De aansluitende bus kon ik uiteraard niet meer halen en uiteindelijk had ik +60.

Hadden ze die ene stoptrein wel opgeheven dan was de vertraging beperkt gebleven tot +30 voor de stoptreinpassagiers en voor de rest had er niets met vertraging rondgereden.
Tja. Dan had je één stampvolle stoptrein moeten legen in de volgende ook al volle stoptrein. Ik dacht dat men hier tegen sardientjesvervoer was? ;)
Mine is the last voice you'll ever hear. Don't be alarmed.
  Redactie Frontpage / Sport vrijdag 13 september 2013 @ 21:06:10 #300
122036 crew  Peterselieman
Maffe Fries
pi_131142445
quote:
1s.gif Op vrijdag 13 september 2013 20:39 schreef ziggyziggyziggy het volgende:

[..]

Tja. Dan had je één stampvolle stoptrein moeten legen in de volgende ook al volle stoptrein. Ik dacht dat men hier tegen sardientjesvervoer was? ;)
je dacht dat de treinen uitpuilden? Dat valt genoeg mee. Het had allemaal prima gepast, daar ben ik 200% van overtuigd.
Altijd onderweg naar het avontuur
  vrijdag 13 september 2013 @ 21:23:09 #301
35154 James1988
Schommelbotenlover
pi_131143298
"Hoe ziet een niet-ÖBB-Railjetlocomotief eruit?"

Zo:
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')