ik denk (maar ik ben een leek) dat dit soort gecompliceerde persoonlijkheidsproblematiek toch zorgt voor dat je het niet voorspellen kan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:42 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Officiële diagnose narcistische persoonlijkheidsstoornis , bi polair en psychopathie , en toch brief en en suïcide . Die diagnose us door vier verschillende psychiaters gesteld.
Kanquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:21 schreef Re het volgende:
een narcist die zelfmoord pleegt... nou wordt het nog mooier
Dat dus, die diagnose was van M trouwens .quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:15 schreef simmu het volgende:
[..]
ik denk (maar ik ben een leek) dat dit soort gecompliceerde persoonlijkheidsproblematiek toch zorgt voor dat je het niet voorspellen kan.
dat deze meneer een persoonlijkheidsstoornis had, lijkt me vrij duidelijk. zowel uit de brief als uit zijn daden
tof leesvoer, dank. Een dunne lijn tussen psychopaten met narcistische trekjes en narcisten met psychopatische trekjesquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kan
Live fast, die young, and be a good looking corpse.
Nee zonder dollen, als het een combinatie van stoornissen is, gevoed, of zelf blijven voeden door deze afaire dan is zelfmoord best een optie.
Is dit wat btw?
http://psychopaten.forum-xl.nl/viewtopic.php?f=188&t=468
quote:Ten eerste zou de fantasie van zelfmoord het zelfbeeld kunnen verhogen omdat het de illusie van bemeestering en controle steunt (“I fear nothing, not even death”). Daarnaast beschermt het suïcidaal gedrag tegen geanticipeerde narcistische dreigingen en verwondingen (“death before dishonor”). Ten derde zou het kunnen dat suïcidale impulsen voortkomen uit agressieve, wraakvolle en controlerende attitudes of impulsen, meer als “my way or no way” of “I’ll show you”.
in het verleden is hier wel vaak gedreigd met zelfmoord. dat wel. jullie moeten bij mij blijven, want dat wil ik. als jullie dat niet doen, dan pleeg ik zelfmoord. uiteraard met de nodige bombast en toestanden. een mens moet wel zielig genoeg overkomen tenslotte.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:26 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dat dus, die diagnose was van M trouwens .
Maar complexe persoonlijkheidsstoornis komen vaak niet alleen nee . In die theorie zou je kunnen zeggen de narcistische stoornis in deze dan eventjes het onderspit delft aan de depressie als het op de suïcide aankomt.
Welke idioterie moet er dan worden aangepakt?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:51 schreef yvonne het volgende:
Ik was wel semi-sarcastisch in het vorige topic, maar de Zeisterzaak en deze, beide mannen zelfbenoemd therapeut, beide mannen een bedrijfje dat anderen sterker zal maken.
Beide zelf dermate verknipt dat ze tot kindermoord overgaan.
Dit soort bedrijfjes en 'peuten' floreren nog steeds, en de meest verknipte lui kunnen zo'n bedrijfje opzetten.
Het wordt tijd dit soort idioterie eens aan te pakken.
Iedere gek kan therapeut worden.
Het is nog waar ook..
nja, voor een narcistische persoonlijkheid is het natuurlijk wel het ideale werkgebied. in de basis is het niets anders dan een ander neertrappen opdat jijzelf er beter uitkomt. uiteraard verpakt in "anderen helpen". uiteraard.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:51 schreef yvonne het volgende:
Ik was wel semi-sarcastisch in het vorige topic, maar de Zeisterzaak en deze, beide mannen zelfbenoemd therapeut, beide mannen een bedrijfje dat anderen sterker zal maken.
Dit soort bedrijfjes en 'peuten' floreren nog steeds, en de meest verknipte lui kunnen zo'n bedrijfje opzetten.
Het is nog waar ook..
Een ander neertrappen? Waar komt het beeld vandaan dat dat gebeurt in dat soort trainingen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:55 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, voor een narcistische persoonlijkheid is het natuurlijk wel het ideale werkgebied. in de basis is het niets anders dan een ander neertrappen opdat jijzelf er beter uitkomt. uiteraard verpakt in "anderen helpen". uiteraard.
ik druk me ongelukkig uit. ik doel er meer op dat wanneer iemand een opgeblazen gevoel heeft van zelfbelangrijkheid, het dan wel heel prettig is wanneer je werk is dat je anderen moet helpen iets te bereiken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een ander neertrappen? Waar komt het beeld vandaan dat dat gebeurt in dat soort trainingen?
dit zijn natuurlijk "self-made" therapeuten, waaronder je ook Emile Ratelband zou kunnen plaatsen of Derick Oglivi of hoe hoe die dan ook heetquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:51 schreef yvonne het volgende:
Het is nog waar ook..
Ze zijn zelfbenoemd therapeut, met een zieke geest, ik zou me zorgen maken ja als ik door een van hen 'behandeld'zou zijn. As if trouwens.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke idioterie moet er dan worden aangepakt?
Kweken deze 'zieke' therapeuten andere 'zieke geesten'?
En dat mag van mij best aangepakt wordenquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:05 schreef Re het volgende:
[..]
dit zijn natuurlijk "self-made" therapeuten, waaronder je ook Emile Ratelband zou kunnen plaatsen of Derick Oglivi of hoe hoe die dan ook heet
Inderdaadquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dat mag van mij best aangepakt worden
dat zal moeilijk gaan, en op de 1000den levenscoaches zitten er dan 5 met narcistische motieven, da's ook schieten met een mug op een olifantquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
het is een bekende verkeerde redenatie. een narcist is graag coach, maar niet alle coaches zijn narcisten. even kort door de bochtquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:16 schreef Re het volgende:
[..]
dat zal moeilijk gaan, en op de 1000den levenscoaches zitten er dan 5 met narcistische motieven, da's ook schieten met een mug op een olifant
en niet iedere gezinsmoordenaar is een narcist of psychopaat, al zouden we dat natuurlijk wel graag willen, want dan is het tenminste te verklarenquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:23 schreef simmu het volgende:
[..]
het is een bekende verkeerde redenatie. een narcist is graag coach, maar niet alle coaches zijn narcisten. even kort door de bocht
Ja, neequote:Op dinsdag 10 september 2013 11:16 schreef Re het volgende:
[..]
dat zal moeilijk gaan, en op de 1000den levenscoaches zitten er dan 5 met narcistische motieven, da's ook schieten met een mug op een olifant
Opleiding ( en dan niet iets bij het LOI) lijkt me een must.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:15 schreef roos85 het volgende:
[..]
Inderdaad
Alleen lijkt het mij dat zoiets niet goed te controleren valt.
Denk je aan een soort kenmerk?
ja maar Hannibal was ook een psychiaterquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Opleiding ( en dan niet iets bij het LOI) lijkt me een must.
Hier ook door de pa van M , appel valt niet ver van de boom.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:50 schreef simmu het volgende:
[..]
in het verleden is hier wel vaak gedreigd met zelfmoord. dat wel. jullie moeten bij mij blijven, want dat wil ik. als jullie dat niet doen, dan pleeg ik zelfmoord. uiteraard met de nodige bombast en toestanden. een mens moet wel zielig genoeg overkomen tenslotte.
ik vond die link van yvonne eng bekend allemaal.
Zou mooi worden, elke keer als iemand iets niet bevalt gaan we het aanpakken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:51 schreef yvonne het volgende:
Het is nog waar ook..
Niemand praat zijn daad goedquote:Op dinsdag 10 september 2013 12:55 schreef rever het volgende:
Even een quote uit # 2
'Die brief grijpt je toch wel aan zeg. Een blik in de ziel van een gekrenkte man '
Ik snap werkelijk niet dat er nog mensen zijn die deze man zielig vinden (wat waarschijnlijk exact de reden is waarom de narcist deze heeft geschreven maar dat terzijde). Iedere idioot die mensen onschuldige afmaakt heeft wel 'iets' meegemaakt. Slechte jeugd, gescheiden ouders, gepest op school blablabla.
Is Breivik zielig of Tristan of Karst T? Of is t nu minder erg en meer 'begrijpelijk' omdat het geen vreemden waren maar zijn eigen kinderen?
Was het ook 'begrijpelijk' geweest als hij de school van jullie kids was binnengelopen en hier en daar wat met pistool of mes in de rondte had gezwaaid? Nu waren het zijn bloedeigen kinderen, als je in staat bent je eigen kinderen te vermoorden ben je een egoïst, narcist en psychopaat. Want dit type mensch kan iets waar je meer van houdt dan het leven zelf opofferen om zijn 'tegenstanders' neer te halen. Lees de brief: 'Nu heb je lekker (...)'. Dat is geen gekrenkt mens dat is iemand die aan het treiteren is, tot de laatste minuut eigenlijk zelfs na de laatste minuut. En dan ook nog versturen aan 'vreemden' en hen daar me opzadelen. Dat is alleen aan jezelf denken en aan niets en niemand anders.
Alleen een egoïst, narcist en psychopaat kan voor zichzelf deze walgelijke daad 'goedpraten' in zijn hoofd en deze tot uitvoering brengen. Een overspannen depressief persoon pleegt zelfmoord geen moord. Dat is het verschil tussen een depressief persoon en een narcist.
Zo dat kwam even uit mijn tenen
Maar denk dat zoiets niet goed valt te controleren en dat het geen garantie is voor dat zulke mensen toch een praktijkje beginnen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Opleiding ( en dan niet iets bij het LOI) lijkt me een must.
'Zulke mensen'? Over wat voor mensen hebben we het dan?quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:06 schreef roos85 het volgende:
[..]
Maar denk dat zoiets niet goed valt te controleren en dat het geen garantie is voor dat zulke mensen toch een praktijkje beginnen.
En hiermee voorkom je ook niet dat ze zulke walgelijke daden toch uitvoeren.
Daar gaat het mij ook niet om het is de maarrr die erachter komt.quote:
narcistische psychopaten?quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Zulke mensen'? Over wat voor mensen hebben we het dan?
Weet ik niet. Ik vraag Roos85 wie ze bedoelt.quote:
En weet je, zelfs Hitler had waarschijnlijk die maarrrrr. Er zijn geen verzachtende maarrrren om je eigen kinderen af te maken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:10 schreef rever het volgende:
[..]
Daar gaat het mij ook niet om het is de maarrr die erachter komt.
Ik praat zijn daad niet goed, maarrr......geldproblemen, vreemdgaande partners, bijtende honden(?!), vervelende schoonmoeders, vervelende exen, slechte jeugd, vroeger gepest, gezakt voor zwemdiploma. Dan zijn het in eens 'verzachtende omstandigheden' voor iemand die zijn kinderen afmaakt.
Die maarrrr hebben Tristan, Karst en Breivik ook allemaal alleen dan hoor ik niemand over die maarrrr en nu wel.
Wat is het verschil?
En ik zei ook niet dat zijn daad door anderen werd goedgepraat, maar dat hij zelfs zijn daad goedpraatte.quote:
Verwarrend dat je dan begint met een quote van een lezer en dat je "niet snapt dat mensen hem zielig vinden".quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:17 schreef rever het volgende:
[..]
En ik zei ook niet dat zijn daad door anderen werd goedgepraat, maar dat hij zelfs zijn daad goedpraatte.
De zelfbenoemde narcistische levenscoaches/narcistische psychopaten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Zulke mensen'? Over wat voor mensen hebben we het dan?
We willen graag begrijpen wat iemand tot zo'n excessieve daad doet komen. En uiteraard komen we tot de conclusie dat het niet te begrijpen is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:10 schreef rever het volgende:
[..]
Daar gaat het mij ook niet om het is de maarrr die erachter komt.
Ik praat zijn daad niet goed, maarrr......geldproblemen, vreemdgaande partners, bijtende honden(?!), vervelende schoonmoeders, vervelende exen, slechte jeugd, vroeger gepest, gezakt voor zwemdiploma. Dan zijn het in eens 'verzachtende omstandigheden' voor iemand die zijn kinderen afmaakt.
Die maarrrr hebben Tristan, Karst en Breivik ook allemaal alleen dan hoor ik niemand over die maarrrr en nu wel.
Wat is het verschil?
Die komen tot walgelijke daden?quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:21 schreef roos85 het volgende:
[..]
De zelfbenoemde narcistische levenscoaches/narcistische psychopaten.
Hij had 3 kinderen die ongetwijfeld onvoorwaardelijk van hem hielden. Maar dat was blijkbaar niet genoeg voor hem.quote:
Je begrijpt hoop ik wel dat dit een ander soort liefde is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:24 schreef rever het volgende:
[..]
Hij had 3 kinderen die ongetwijfeld onvoorwaardelijk van hem hielden. Maar dat was blijkbaar niet genoeg voor hem.
Ik ben van mening dat je narcistische psychopaten inderdaad ook uit alle andere beroepsgroepen zou moeten weren. Jij niet dan? Het zal je slager zijn en je bent niet tevreden met de speklap.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die komen tot walgelijke daden?
En moeten we ze dan ook gaan weren uit andere beroepsgroepen?
Nee eigenlijk niet? Je bedoelt gebrek aan sexuele liefde? De meest sterke liefde die er is is voor je kind (bij normale mensen dan, voor narcisten is dit uiteraard zelfliefde) Dus een ander soort liefde was zeker niet genoeg geweest.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je begrijpt hoop ik wel dat dit een ander soort liefde is.
Ja, ik ben er helemaal voor om alle mensen overal te weren die een ander mens mogelijk schade zullen gaan toebrengen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:29 schreef rever het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je narcistische psychopaten inderdaad ook uit alle andere beroepsgroepen zou moeten weren. Jij niet dan? Het zal je slager zijn en je bent niet tevreden met de speklap.![]()
Probleem is alleen dat je de narcistische psychopaat vaak pas herkent als het te laat is. Ze zijn nogal manipulatief en doortrapt. Daarom hoor je ook vaak: 'Hoe is het mogelijk het was zo'n aardige behulpzame man'
Sexueel? Ik denk dat iedereen gewaardeerd wil voelen, dat zie je ook aan de mensen die lange tijd werkloos thuis zitten. Uit zijn brief blijkt dat hij zich absoluut niet gewaardeerd voelde. Of dat iets typisch narcistisch is, weet ik niet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:30 schreef rever het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet? Je bedoelt gebrek aan sexuele liefde? De meest sterke liefde die er is is voor je kind. Dus een ander soort liefde was zeker niet genoeg geweest.
nee hoor, alleen al op basis van die brief is het een sneue zeikerdquote:Op dinsdag 10 september 2013 13:36 schreef opgebaarde het volgende:
Maar de brief gaf wel een blik in zijn hoofd weer waar je bij een klein gedeelte wel iets van empathie voor hem kan vinden
Ik ben van mening dit juist het verschil is tussen 'normale' mensen en 'niet normale' mensen (narcisten e.d. in dit geval). Natuurlijk is het niet leuk om je niet gewaardeerd te voelen, lange tijd werkeloos te zijn of in een vervelende scheiding te zitten. Maar ik ken talloze mensen die dit meemaken en niet iemand ombrengen. Het verschil zit hem er dus in hoe je hier mee omgaat. De een gaat niet bij de pakken neerzitten, een ander wordt depressief en pleegt in het uiterste geval zelfmoord, weer een ander brengt zijn kinderen (of andere onschuldigen) om. Dat maakt dus het verschil tussen 'normale' mensen, labiele mensen en narcisten of psychopaten e.d. in mijn ogen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sexueel? Ik denk dat iedereen gewaardeerd wil voelen, dat zie je ook aan de mensen die lange tijd werkloos thuis zitten. Uit zijn brief blijkt dat hij zich absoluut niet gewaardeerd voelde. Of dat iets typisch narcistisch is, weet ik niet.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik probeer nergens zijn daad goed te praten of te bagatelliseren. Maar de brief gaf wel een blik in zijn hoofd weer waar je bij een klein gedeelte wel iets van empathie voor hem kan vinden, totdat je je realiseert tot welke daden hij gekomen is
dit spreekt elkaar wat tegen... Het is nl in de meeste gevallen, ook bij een 'vechtscheiding' niet in het belang van de kinderen om hun ouders alleen maar onder toezicht te mogen zien...quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:25 schreef vipergts het volgende:
Ik blijf erbij dat de rechters meer het belang van de kinderen voorop moet stellen.
Als de de eerste scheiding echt zo'n jarenlange vechtscheiding was verdien je het allebei niet om ouder te zijn. Dan zou je allebei eens een tijdje je kinderen onder toezicht moeten zien om in te zien wat nu echt belangrijk is.
Nee het is zeker niet in het belang maar je sores uitvechten over de rug van je kinderen is nog minder hoe slecht is het voor kinderen als ze altijd maar horen dat papa of mama niet deugd in mijn ogen ben je dan echt een slecht mens. Als 2 mensen jarenlang om alles aan het vechten is zoiets misschien de enige oplossing om ze tot de orde te roepenquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dit spreekt elkaar wat tegen... Het is nl in de meeste gevallen, ook bij een 'vechtscheiding' niet in het belang van de kinderen om hun ouders alleen maar onder toezicht te mogen zien...
En blijkbaar 2 ex vrouwen die een kolere hekel aan hem hebben.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:24 schreef rever het volgende:
[..]
Hij had 3 kinderen die ongetwijfeld onvoorwaardelijk van hem hielden. Maar dat was blijkbaar niet genoeg voor hem.
Nou dat blijkt niet erg uit z'n brief wat betreft moeder 2. Die heeft zelfs gewoon nog een tijd voor het gezin gekozen. Misschien was het gewoon een onmogelijke vent.quote:Op woensdag 11 september 2013 07:39 schreef klipper het volgende:
[..]
En blijkbaar 2 ex vrouwen die een kolere hekel aan hem hebben.
Hoe dan ook, bij een vechtscheiding zijn de kinderen vroeg of laat de dupe.
Dat ze voor het gezin koos verwijt hij haar nog even.....quote:Op woensdag 11 september 2013 08:14 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou dat blijkt niet erg uit z'n brief wat betreft moeder 2. Die heeft zelfs gewoon nog een tijd voor het gezin gekozen. Misschien was het gewoon een onmogelijke vent.
quote:Lichamen vermoorde broertjes vrijgegeven
De lichamen van de drie broertjes en hun vader die maandag dood zijn gevonden in Schoonloo, zijn vrijgegeven. Onderzoek heeft duidelijk gemaakt dat er inderdaad sprake was van een gezinsmoord. De vader (47) heeft de drie zoontjes vermoord en daarna de hand aan zichzelf geslagen. Dat meldde de politie woensdag.
De vader (47) heeft de drie zoontjes vermoord en daarna de hand aan zichzelf geslagen. De politie zegt niets over de manier waarop de 10-jarige tweeling Marijn en Jasper en hun halfbroertje Seth (2) om het leven zijn gebracht.
In zijn afscheidsbrief geeft de vader zijn ex-vrouw, de moeder van de tweeling, de schuld van een jarenlange vechtscheiding. Na de huwelijksbreuk kreeg hij een nieuwe relatie. Met die vrouw kreeg hij 2 jaar geleden een zoon, maar ook die verhouding zou onlangs op de klippen zijn gelopen.
Bron: Volkskrant
Dat verschil gaat wel iets verder. Ook normale mensen kunnen een keer knappen en zijn in staat tot gekke dingen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 14:10 schreef rever het volgende:
[..]
Ik ben van mening dit juist het verschil is tussen 'normale' mensen en 'niet normale' mensen (narcisten e.d. in dit geval). Natuurlijk is het niet leuk om je niet gewaardeerd te voelen, lange tijd werkeloos te zijn of in een vervelende scheiding te zitten. Maar ik ken talloze mensen die dit meemaken en niet iemand ombrengen. Het verschil zit hem er dus in hoe je hier mee omgaat. De een gaat niet bij de pakken neerzitten, een ander wordt depressief en pleegt in het uiterste geval zelfmoord, weer een ander brengt zijn kinderen (of andere onschuldigen) om. Dat maakt dus het verschil tussen 'normale' mensen, labiele mensen en narcisten of psychopaten e.d. in mijn ogen.
Je kinderen vermoorden gaat ook wel iets verder dan "knappen en tot gekke dingen in staat zijn".quote:Op woensdag 11 september 2013 09:56 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat verschil gaat wel iets verder. Ook normale mensen kunnen een keer knappen en zijn in staat tot gekke dingen.
Nou dat... We hebben het hier niet over 1 kind wat hij in een opwelling meeneemt... Maar 3 stuk voor stuk... Jongens van 10 zijn al hartstikke groot, die moeten hebben gevochten.. En dan een peuter...quote:Op woensdag 11 september 2013 10:02 schreef Leandra het volgende:
[..]
Je kinderen vermoorden gaat ook wel iets verder dan "knappen en tot gekke dingen in staat zijn".
Dat, en dan na een weekend knuffelen op de bank......quote:Op woensdag 11 september 2013 10:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou dat... We hebben het hier niet over 1 kind wat hij in een opwelling meeneemt... Maar 3 stuk voor stuk... Jongens van 10 zijn al hartstikke groot, die moeten hebben gevochten.. En dan een peuter...
Dan moet je toch wat meer mankeren dan alleen knappen... Kom op zeg..quote:Op woensdag 11 september 2013 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat, en dan na een weekend knuffelen op de bank......
misschien heeft ze ergens mee vergiftigd. of slaapmiddelen oid. eerlijk gezegd hoop ik daar op. dan hebben ze in ieder geval niet hoeven vechten of hoeven zien hoe hun broertje(s) vermoord werden.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:04 schreef Ticootje het volgende:
[..]
Nou dat... We hebben het hier niet over 1 kind wat hij in een opwelling meeneemt... Maar 3 stuk voor stuk... Jongens van 10 zijn al hartstikke groot, die moeten hebben gevochten.. En dan een peuter...
Dat dus. Alles draait om jou. Je bent het belangrijkste en het is niet te verkroppen dat anderen daar niet in meegaan. De macht die hij dan heeft om over het leven van zn kinderen te beslissen, waarschijnlijk kreeg hij er een stijve van.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:20 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
misschien heeft ze ergens mee vergiftigd. of slaapmiddelen oid. eerlijk gezegd hoop ik daar op. dan hebben ze in ieder geval niet hoeven vechten of hoeven zien hoe hun broertje(s) vermoord werden.
zijn ze in ieder geval rustig in slaap gevallen en niet meer wakker geworden.
maar hoe kan je zoiets?
dan moet je jezelf toch wel erg als middelpunt van het universum zien
Ben ik de enige die nu ineens met heel andere ogen naar Louis van Gaal kijkt?quote:Op woensdag 11 september 2013 10:20 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
misschien heeft ze ergens mee vergiftigd. of slaapmiddelen oid. eerlijk gezegd hoop ik daar op. dan hebben ze in ieder geval niet hoeven vechten of hoeven zien hoe hun broertje(s) vermoord werden.
zijn ze in ieder geval rustig in slaap gevallen en niet meer wakker geworden.
maar hoe kan je zoiets?
dan moet je jezelf toch wel erg als middelpunt van het universum zien
in dit topic zeker, denk ik.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:49 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ben ik de enige die nu ineens met heel andere ogen naar Louis van Gaal kijkt?
Ik hoop het wel.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:49 schreef Fargo het volgende:
[..]
Ben ik de enige die nu ineens met heel andere ogen naar Louis van Gaal kijkt?
nou ja, dat zijn zijn woorden, moet je ook maar geloven.quote:Op woensdag 11 september 2013 10:07 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat, en dan na een weekend knuffelen op de bank......
Dat kan ik me dan wel weer voorstellen, dat je er een heel fijn laatste weekend van maakt.quote:Op woensdag 11 september 2013 12:46 schreef Chazr het volgende:
[..]
nou ja, dat zijn zijn woorden, moet je ook maar geloven.
Ik betwijfel of dat werkelijk gelukt is, dan. Hij schreef al tijden onder hevige druk te staan en depressief te zijn, en dan het plan hebben om het weekend zo te eindigen... dan moet je toch stijf staan van de stress en adrenaline, lijkt me. Moeten die kinderen toch ook gemerkt hebben.quote:Op woensdag 11 september 2013 13:52 schreef Leandra het volgende:
[..]
Dat kan ik me dan wel weer voorstellen, dat je er een heel fijn laatste weekend van maakt.
daarin schuilt de psychopaat dus...quote:Op woensdag 11 september 2013 15:32 schreef Chazr het volgende:
[..]
Ik betwijfel of dat werkelijk gelukt is, dan. Hij schreef al tijden onder hevige druk te staan en depressief te zijn, en dan het plan hebben om het weekend zo te eindigen... dan moet je toch stijf staan van de stress en adrenaline, lijkt me. Moeten die kinderen toch ook gemerkt hebben.
Dit valt niet onder de definitie van eerwraak.quote:
Nee dat is alleen wanneer het om "Turken of Marokkanen gaat natuurlijk" nu noemen we het gewoon een familie dramaquote:Op woensdag 11 september 2013 15:54 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Dit valt niet onder de definitie van eerwraak.
Wraak is wat anders dan eerwraak.quote:Op woensdag 11 september 2013 15:56 schreef PSV1990- het volgende:
[..]
Nee dat is alleen wanneer het om "Turken of Marokkanen gaat natuurlijk" nu noemen we het gewoon een familie drama
Hij nam wraak op zijn ex vrouwen door het leven van zichzelf en zijn kinderen te ontnemen.!
quote:Eerwraak of eermoord is de meest extreme vorm van eergerelateerd geweld: een gewoonterechtelijk fenomeen waarbij een familie of stam de verloren gegane zedelijke eer meent te kunnen herstellen door het plegen van een moord op de veroorzaker van het eerverlies of degene die schuldig bevonden wordt aan het eerverlies. Deze persoon kan een man of een vrouw zijn.
[/quote]quote:Op woensdag 11 september 2013 15:59 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Wraak is wat anders dan eerwraak.
[..]
. Deze persoon kan een man of een vrouw zijn.
quote:eer·wraak (v(m))
1
wraak omdat de goede naam van een familie zou zijn aangetast
dat riekt toch anders best wel een boel naar de crap uit die briefquote:
Zijn die kinderen de veroorzaker van het eerverlies?quote:Op woensdag 11 september 2013 16:03 schreef Lienekien het volgende:
[..]
dat riekt toch anders best wel een boel naar de crap uit die brief
Gaat al eeuwen zo...quote:Op woensdag 11 september 2013 16:13 schreef RamboDirk het volgende:
is dit fenomeen "familie-drama" eigenlijk iets van de huidige maatschappij of gaat dit al eeuwen zo? Begint min of meer een structurele vorm aan te nemen die eens in de zoveel maanden terugkeert.
We weten het nu sneller, vroeger gebeurde het ook wel, maar als het in Limburg gebeurde was dat voor mensen die het 3 dagen later in Friesland hoorden al snel een ver van m'n bed show.quote:Op woensdag 11 september 2013 16:13 schreef RamboDirk het volgende:
is dit fenomeen "familie-drama" eigenlijk iets van de huidige maatschappij of gaat dit al eeuwen zo? Begint min of meer een structurele vorm aan te nemen die eens in de zoveel maanden terugkeert.
quote:Moeder pleegt zelfmoord
De moeder van de tweeling Marijn en Jasper, die vorig jaar door hun vader werden vermoord, heeft zelfmoord gepleegd.
Dat meldt RTV Noord donderdag. De twee jongens werden vorig jaar op 10-jarige leeftijd om het leven gebracht door hun vader. Ook hun 2-jarige stiefbroertje werd vermoord. De vader pleegde zelfmoord.
De moeder van de tweeling bleef alleen achter. Zij heeft altijd ontkend dat ze met de vader van de kinderen in een vechtscheiding verwikkeld was. Ze zouden wel een financieel conflict hebben gehad.
Jezus...wat treurig...quote:
wat klets jij nou ?quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ja, of zij indirect schuldig aan de moord op haar zoontjes..
Echt he? Ik snap echt niet dat mensen zo denkenquote:Op donderdag 26 juni 2014 23:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat klets jij nou ?
de beslissing om de kinderen om te brengen is helemaal zijn beslissing, de beslissing van een gek.
noem mij een goede reden om je kinderen om te brengen, ik ken er geen.
het is de beslissing van een ziek een egocentrisch persoon
Je doet je naam eer aan.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Huh?quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik vond het al diep triest voor ze de hand aan zichzelf sloeg. Door moeten leven zonder je kinderen en zonder ooit de mogelijkheid te hebben ze nog te kunnen zien.. Ik zou het ook niet kunnen denk ik.quote:
Ik zou beginnen met te leren lezen. Aangezien je in je antwoord insinueert dat ik het toejuich dat iemand zijn kinderen om zeep helpt.quote:Op donderdag 26 juni 2014 23:11 schreef lady-wrb het volgende:
[..]
wat klets jij nou ?
de beslissing om de kinderen om te brengen is helemaal zijn beslissing, de beslissing van een gek.
noem mij een goede reden om je kinderen om te brengen, ik ken er geen.
het is de beslissing van een ziek een egocentrisch persoon
Bedanktquote:
Geen idee, dat zal je nooit weten. Dus kan je ook daar niet het predicaat waarheid aan te hangen.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:23 schreef Leandra het volgende:
Ah okay, dus omdat hij claimt dat hij in 2 vechtscheidingen verwikkeld was is dat ook de absolute waarheid, ongeacht het feit dat de vrouw die zich nu van het leven beroofd heeft heeft verklaard dat ze geen vechtscheiding hadden.
Daarbij kun je je natuurlijk afvragen hoe het komt dat iemand 2 relaties waaruit kinderen voortgekomen zijn als vechtscheiding betitelt, maar dat zal dan inderdaad wel aan de moeders van die kinderen liggen, de vader die claimt dat hij zijn kinderen vermoord heeft omdat hij in 2 vechtscheidingen verwikkeld was zal wel weer gelijk hebben.
Maar ondertussen neem jij zijn claim dat zij hem het leven zuurgemaakt had wel voor waarheid aan, en gebruik je dat zelfs als excuus om haar indirect schuldig te laten zijn aan de dood van haar kinderen (en hun stiefbroertje).quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:28 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Geen idee, dat zal je nooit weten. Dus kan je ook daar niet het predicaat waarheid aan te hangen.
Net zo min de bewering dat hij haar indirect heeft vermoord.
quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:33 schreef Leandra het volgende:
[..]
Maar ondertussen neem jij zijn claim dat zij hem het leven zuurgemaakt had wel voor waarheid aan, en gebruik je dat zelfs als excuus om haar indirect schuldig te laten zijn aan de dood van haar kinderen (en hun stiefbroertje).
Het woordje of is cruciaal in deze zin. Ik neem geen stelling in 1 van beide, aangezien ik het niet weet en het in zo'n geval niet gepast vind om rare aannames te doen.quote:Op donderdag 26 juni 2014 21:59 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik snap wat je wil zeggen maar de vergelijking klinkt toch krom hoor.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met te leren lezen. Aangezien je in je antwoord insinueert dat ik het toejuich dat iemand zijn kinderen om zeep helpt.
Het is zonder meer een zieke beslissing van iemand die ze duidelijk niet meer op een rijtje heeft. Maar de opmerking "dat hij indirect zijn vrouw heeft vermoord" vind ik een rare. En wel om de volgende reden :
Dat heeft zij immers zelf gedaan. Op het moment dat je dan zegt : Ja, ho maar wacht eens even dat is een gevolg van... Dan kan je de rol ook omdraaien en kom je tot de kern van mijn antwoord. Namelijk dat zij er indirect schuldig aan zou zijn. Als ik het goed begrijp heeft hij in zijn afscheidsbrief zeer uitgebreid gerefereerd dat hij knettergek van haar zuigerij werd. Kan dat dan geen gevolg zijn? Je weet immers niet exact wat er heeft gespeeld. En het rechtvaardigt nooit of te nimmer om over te gaan tot dit soort afgrijselijke daden. Maar ik stoor me er aan wanneer mensen met zo'n opmerking komen als je niet het fijne er van weet.
Rechtvaardigt dat om je kinderen om zeep te helpen? Natuurlijk niet, nooit niet. Maar dat beweer ik hier ook niet.
[..]
Bedankt![]()
Daarvoor koos ik hem 11 jaar geleden.
ik zou zelf eens leren lezenquote:Op vrijdag 27 juni 2014 12:18 schreef onlogisch het volgende:
[..]
Ik zou beginnen met te leren lezen. Aangezien je in je antwoord insinueert dat ik het toejuich dat iemand zijn kinderen om zeep helpt.
Het is zonder meer een zieke beslissing van iemand die ze duidelijk niet meer op een rijtje heeft. Maar de opmerking "dat hij indirect zijn vrouw heeft vermoord" vind ik een rare. En wel om de volgende reden :
Dat heeft zij immers zelf gedaan. Op het moment dat je dan zegt : Ja, ho maar wacht eens even dat is een gevolg van... Dan kan je de rol ook omdraaien en kom je tot de kern van mijn antwoord. Namelijk dat zij er indirect schuldig aan zou zijn. Als ik het goed begrijp heeft hij in zijn afscheidsbrief zeer uitgebreid gerefereerd dat hij knettergek van haar zuigerij werd. Kan dat dan geen gevolg zijn? Je weet immers niet exact wat er heeft gespeeld. En het rechtvaardigt nooit of te nimmer om over te gaan tot dit soort afgrijselijke daden. Maar ik stoor me er aan wanneer mensen met zo'n opmerking komen als je niet het fijne er van weet.
Rechtvaardigt dat om je kinderen om zeep te helpen? Natuurlijk niet, nooit niet. Maar dat beweer ik hier ook niet.
[..]
Bedankt![]()
Daarvoor koos ik hem 11 jaar geleden.
ja, je moet wel veel pikken, één van de ouders moet toch de verstandigste zijn en niet meedoen met het gezeik.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 16:21 schreef simmu het volgende:
ik weet het niet hoor. ik hou er altijd een vreselijke rotsmaak van over. moet je dan maar vanalles over je heen laten komen als scheidende partner omdat het anders een vechtscheiding wordt?
dieptriest dat die moeder nu ook dood is. ik hoop dat ze dan nu iig vrede heeft.
Whut?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:05 schreef rakotto het volgende:
Ze lijken net marokanen die altijd stelen.Wat is het toch met allochtonen en familiedrama's? Treurig nieuws.
ja, deze houding bedoel ik dus. veel moeten pikken, want anders gaan ze dood. maar wat is het belang van de kinderen dan? ouders die dergelijke angstgevoelens misbuiken?quote:Op vrijdag 27 juni 2014 20:09 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
ja, je moet wel veel pikken, één van de ouders moet toch de verstandigste zijn en niet meedoen met het gezeik.
nee, niet 'anders gaan ze dood' het belang van de kinderen is dat er niet over en weer alleen maar met modder gegooid wordt en dat het vaak sneller rustiger wordt als er voor de 'vervelende' ouder geen ractie op zijn/haar gezuig komt. Bovendien hebben de kinderen dan tenminste mog een veilige haven, waar ze niet bang hoeven zijn voor negatief gezeik over de andere ouder.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:32 schreef simmu het volgende:
[..]
ja, deze houding bedoel ik dus. veel moeten pikken, want anders gaan ze dood. maar wat is het belang van de kinderen dan? ouders die dergelijke angstgevoelens misbuiken?
weet je. die veilige haven zouden ze domweg bij beide ouders moeten hebben. als je dus een vechtscheiding loopt te vermijden opdat de kinderen een veilige haven hebben, gaat er om te beginnen iets goed fout.....quote:Op vrijdag 27 juni 2014 21:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
nee, niet 'anders gaan ze dood' het belang van de kinderen is dat er niet over en weer alleen maar met modder gegooid wordt en dat het vaak sneller rustiger wordt als er voor de 'vervelende' ouder geen ractie op zijn/haar gezuig komt. Bovendien hebben de kinderen dan tenminste mog een veilige haven, waar ze niet bang hoeven zijn voor negatief gezeik over de andere ouder.
ja, gemakkelijk gezegd als de andere partij wél graag wil vechten en niets geeft om die haven voor de kinderen he.quote:Op vrijdag 27 juni 2014 22:00 schreef simmu het volgende:
[..]
weet je. die veilige haven zouden ze domweg bij beide ouders moeten hebben. als je dus een vechtscheiding loopt te vermijden opdat de kinderen een veilige haven hebben, gaat er om te beginnen iets goed fout.....
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |