ik denk (maar ik ben een leek) dat dit soort gecompliceerde persoonlijkheidsproblematiek toch zorgt voor dat je het niet voorspellen kan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 09:42 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Officiële diagnose narcistische persoonlijkheidsstoornis , bi polair en psychopathie , en toch brief en en suïcide . Die diagnose us door vier verschillende psychiaters gesteld.
Kanquote:Op dinsdag 10 september 2013 09:21 schreef Re het volgende:
een narcist die zelfmoord pleegt... nou wordt het nog mooier
Dat dus, die diagnose was van M trouwens .quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:15 schreef simmu het volgende:
[..]
ik denk (maar ik ben een leek) dat dit soort gecompliceerde persoonlijkheidsproblematiek toch zorgt voor dat je het niet voorspellen kan.
dat deze meneer een persoonlijkheidsstoornis had, lijkt me vrij duidelijk. zowel uit de brief als uit zijn daden
tof leesvoer, dank. Een dunne lijn tussen psychopaten met narcistische trekjes en narcisten met psychopatische trekjesquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:19 schreef yvonne het volgende:
[..]
Kan
Live fast, die young, and be a good looking corpse.
Nee zonder dollen, als het een combinatie van stoornissen is, gevoed, of zelf blijven voeden door deze afaire dan is zelfmoord best een optie.
Is dit wat btw?
http://psychopaten.forum-xl.nl/viewtopic.php?f=188&t=468
quote:Ten eerste zou de fantasie van zelfmoord het zelfbeeld kunnen verhogen omdat het de illusie van bemeestering en controle steunt (“I fear nothing, not even death”). Daarnaast beschermt het suïcidaal gedrag tegen geanticipeerde narcistische dreigingen en verwondingen (“death before dishonor”). Ten derde zou het kunnen dat suïcidale impulsen voortkomen uit agressieve, wraakvolle en controlerende attitudes of impulsen, meer als “my way or no way” of “I’ll show you”.
in het verleden is hier wel vaak gedreigd met zelfmoord. dat wel. jullie moeten bij mij blijven, want dat wil ik. als jullie dat niet doen, dan pleeg ik zelfmoord. uiteraard met de nodige bombast en toestanden. een mens moet wel zielig genoeg overkomen tenslotte.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:26 schreef _evenstar_ het volgende:
[..]
Dat dus, die diagnose was van M trouwens .
Maar complexe persoonlijkheidsstoornis komen vaak niet alleen nee . In die theorie zou je kunnen zeggen de narcistische stoornis in deze dan eventjes het onderspit delft aan de depressie als het op de suïcide aankomt.
Welke idioterie moet er dan worden aangepakt?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:51 schreef yvonne het volgende:
Ik was wel semi-sarcastisch in het vorige topic, maar de Zeisterzaak en deze, beide mannen zelfbenoemd therapeut, beide mannen een bedrijfje dat anderen sterker zal maken.
Beide zelf dermate verknipt dat ze tot kindermoord overgaan.
Dit soort bedrijfjes en 'peuten' floreren nog steeds, en de meest verknipte lui kunnen zo'n bedrijfje opzetten.
Het wordt tijd dit soort idioterie eens aan te pakken.
Iedere gek kan therapeut worden.
Het is nog waar ook..
nja, voor een narcistische persoonlijkheid is het natuurlijk wel het ideale werkgebied. in de basis is het niets anders dan een ander neertrappen opdat jijzelf er beter uitkomt. uiteraard verpakt in "anderen helpen". uiteraard.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:51 schreef yvonne het volgende:
Ik was wel semi-sarcastisch in het vorige topic, maar de Zeisterzaak en deze, beide mannen zelfbenoemd therapeut, beide mannen een bedrijfje dat anderen sterker zal maken.
Dit soort bedrijfjes en 'peuten' floreren nog steeds, en de meest verknipte lui kunnen zo'n bedrijfje opzetten.
Het is nog waar ook..
Een ander neertrappen? Waar komt het beeld vandaan dat dat gebeurt in dat soort trainingen?quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:55 schreef simmu het volgende:
[..]
nja, voor een narcistische persoonlijkheid is het natuurlijk wel het ideale werkgebied. in de basis is het niets anders dan een ander neertrappen opdat jijzelf er beter uitkomt. uiteraard verpakt in "anderen helpen". uiteraard.
ik druk me ongelukkig uit. ik doel er meer op dat wanneer iemand een opgeblazen gevoel heeft van zelfbelangrijkheid, het dan wel heel prettig is wanneer je werk is dat je anderen moet helpen iets te bereiken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:56 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Een ander neertrappen? Waar komt het beeld vandaan dat dat gebeurt in dat soort trainingen?
dit zijn natuurlijk "self-made" therapeuten, waaronder je ook Emile Ratelband zou kunnen plaatsen of Derick Oglivi of hoe hoe die dan ook heetquote:Op dinsdag 10 september 2013 10:51 schreef yvonne het volgende:
Het is nog waar ook..
Ze zijn zelfbenoemd therapeut, met een zieke geest, ik zou me zorgen maken ja als ik door een van hen 'behandeld'zou zijn. As if trouwens.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:53 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Welke idioterie moet er dan worden aangepakt?
Kweken deze 'zieke' therapeuten andere 'zieke geesten'?
En dat mag van mij best aangepakt wordenquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:05 schreef Re het volgende:
[..]
dit zijn natuurlijk "self-made" therapeuten, waaronder je ook Emile Ratelband zou kunnen plaatsen of Derick Oglivi of hoe hoe die dan ook heet
Inderdaadquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
En dat mag van mij best aangepakt worden
dat zal moeilijk gaan, en op de 1000den levenscoaches zitten er dan 5 met narcistische motieven, da's ook schieten met een mug op een olifantquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
Hoe zie je dat voor je?quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:14 schreef yvonne het volgende:
[..]
het is een bekende verkeerde redenatie. een narcist is graag coach, maar niet alle coaches zijn narcisten. even kort door de bochtquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:16 schreef Re het volgende:
[..]
dat zal moeilijk gaan, en op de 1000den levenscoaches zitten er dan 5 met narcistische motieven, da's ook schieten met een mug op een olifant
en niet iedere gezinsmoordenaar is een narcist of psychopaat, al zouden we dat natuurlijk wel graag willen, want dan is het tenminste te verklarenquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:23 schreef simmu het volgende:
[..]
het is een bekende verkeerde redenatie. een narcist is graag coach, maar niet alle coaches zijn narcisten. even kort door de bocht
Ja, neequote:Op dinsdag 10 september 2013 11:16 schreef Re het volgende:
[..]
dat zal moeilijk gaan, en op de 1000den levenscoaches zitten er dan 5 met narcistische motieven, da's ook schieten met een mug op een olifant
Opleiding ( en dan niet iets bij het LOI) lijkt me een must.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:15 schreef roos85 het volgende:
[..]
Inderdaad
Alleen lijkt het mij dat zoiets niet goed te controleren valt.
Denk je aan een soort kenmerk?
ja maar Hannibal was ook een psychiaterquote:Op dinsdag 10 september 2013 11:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Opleiding ( en dan niet iets bij het LOI) lijkt me een must.
Hier ook door de pa van M , appel valt niet ver van de boom.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:50 schreef simmu het volgende:
[..]
in het verleden is hier wel vaak gedreigd met zelfmoord. dat wel. jullie moeten bij mij blijven, want dat wil ik. als jullie dat niet doen, dan pleeg ik zelfmoord. uiteraard met de nodige bombast en toestanden. een mens moet wel zielig genoeg overkomen tenslotte.
ik vond die link van yvonne eng bekend allemaal.
Zou mooi worden, elke keer als iemand iets niet bevalt gaan we het aanpakken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 10:51 schreef yvonne het volgende:
Het is nog waar ook..
Niemand praat zijn daad goedquote:Op dinsdag 10 september 2013 12:55 schreef rever het volgende:
Even een quote uit # 2
'Die brief grijpt je toch wel aan zeg. Een blik in de ziel van een gekrenkte man '
Ik snap werkelijk niet dat er nog mensen zijn die deze man zielig vinden (wat waarschijnlijk exact de reden is waarom de narcist deze heeft geschreven maar dat terzijde). Iedere idioot die mensen onschuldige afmaakt heeft wel 'iets' meegemaakt. Slechte jeugd, gescheiden ouders, gepest op school blablabla.
Is Breivik zielig of Tristan of Karst T? Of is t nu minder erg en meer 'begrijpelijk' omdat het geen vreemden waren maar zijn eigen kinderen?
Was het ook 'begrijpelijk' geweest als hij de school van jullie kids was binnengelopen en hier en daar wat met pistool of mes in de rondte had gezwaaid? Nu waren het zijn bloedeigen kinderen, als je in staat bent je eigen kinderen te vermoorden ben je een egoïst, narcist en psychopaat. Want dit type mensch kan iets waar je meer van houdt dan het leven zelf opofferen om zijn 'tegenstanders' neer te halen. Lees de brief: 'Nu heb je lekker (...)'. Dat is geen gekrenkt mens dat is iemand die aan het treiteren is, tot de laatste minuut eigenlijk zelfs na de laatste minuut. En dan ook nog versturen aan 'vreemden' en hen daar me opzadelen. Dat is alleen aan jezelf denken en aan niets en niemand anders.
Alleen een egoïst, narcist en psychopaat kan voor zichzelf deze walgelijke daad 'goedpraten' in zijn hoofd en deze tot uitvoering brengen. Een overspannen depressief persoon pleegt zelfmoord geen moord. Dat is het verschil tussen een depressief persoon en een narcist.
Zo dat kwam even uit mijn tenen
Maar denk dat zoiets niet goed valt te controleren en dat het geen garantie is voor dat zulke mensen toch een praktijkje beginnen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:32 schreef yvonne het volgende:
[..]
Opleiding ( en dan niet iets bij het LOI) lijkt me een must.
'Zulke mensen'? Over wat voor mensen hebben we het dan?quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:06 schreef roos85 het volgende:
[..]
Maar denk dat zoiets niet goed valt te controleren en dat het geen garantie is voor dat zulke mensen toch een praktijkje beginnen.
En hiermee voorkom je ook niet dat ze zulke walgelijke daden toch uitvoeren.
Daar gaat het mij ook niet om het is de maarrr die erachter komt.quote:
narcistische psychopaten?quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Zulke mensen'? Over wat voor mensen hebben we het dan?
Weet ik niet. Ik vraag Roos85 wie ze bedoelt.quote:
En weet je, zelfs Hitler had waarschijnlijk die maarrrrr. Er zijn geen verzachtende maarrrren om je eigen kinderen af te maken.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:10 schreef rever het volgende:
[..]
Daar gaat het mij ook niet om het is de maarrr die erachter komt.
Ik praat zijn daad niet goed, maarrr......geldproblemen, vreemdgaande partners, bijtende honden(?!), vervelende schoonmoeders, vervelende exen, slechte jeugd, vroeger gepest, gezakt voor zwemdiploma. Dan zijn het in eens 'verzachtende omstandigheden' voor iemand die zijn kinderen afmaakt.
Die maarrrr hebben Tristan, Karst en Breivik ook allemaal alleen dan hoor ik niemand over die maarrrr en nu wel.
Wat is het verschil?
En ik zei ook niet dat zijn daad door anderen werd goedgepraat, maar dat hij zelfs zijn daad goedpraatte.quote:
Verwarrend dat je dan begint met een quote van een lezer en dat je "niet snapt dat mensen hem zielig vinden".quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:17 schreef rever het volgende:
[..]
En ik zei ook niet dat zijn daad door anderen werd goedgepraat, maar dat hij zelfs zijn daad goedpraatte.
De zelfbenoemde narcistische levenscoaches/narcistische psychopaten.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:08 schreef Lienekien het volgende:
[..]
'Zulke mensen'? Over wat voor mensen hebben we het dan?
We willen graag begrijpen wat iemand tot zo'n excessieve daad doet komen. En uiteraard komen we tot de conclusie dat het niet te begrijpen is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:10 schreef rever het volgende:
[..]
Daar gaat het mij ook niet om het is de maarrr die erachter komt.
Ik praat zijn daad niet goed, maarrr......geldproblemen, vreemdgaande partners, bijtende honden(?!), vervelende schoonmoeders, vervelende exen, slechte jeugd, vroeger gepest, gezakt voor zwemdiploma. Dan zijn het in eens 'verzachtende omstandigheden' voor iemand die zijn kinderen afmaakt.
Die maarrrr hebben Tristan, Karst en Breivik ook allemaal alleen dan hoor ik niemand over die maarrrr en nu wel.
Wat is het verschil?
Die komen tot walgelijke daden?quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:21 schreef roos85 het volgende:
[..]
De zelfbenoemde narcistische levenscoaches/narcistische psychopaten.
Hij had 3 kinderen die ongetwijfeld onvoorwaardelijk van hem hielden. Maar dat was blijkbaar niet genoeg voor hem.quote:
Je begrijpt hoop ik wel dat dit een ander soort liefde is.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:24 schreef rever het volgende:
[..]
Hij had 3 kinderen die ongetwijfeld onvoorwaardelijk van hem hielden. Maar dat was blijkbaar niet genoeg voor hem.
Ik ben van mening dat je narcistische psychopaten inderdaad ook uit alle andere beroepsgroepen zou moeten weren. Jij niet dan? Het zal je slager zijn en je bent niet tevreden met de speklap.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:23 schreef Lienekien het volgende:
[..]
Die komen tot walgelijke daden?
En moeten we ze dan ook gaan weren uit andere beroepsgroepen?
Nee eigenlijk niet? Je bedoelt gebrek aan sexuele liefde? De meest sterke liefde die er is is voor je kind (bij normale mensen dan, voor narcisten is dit uiteraard zelfliefde) Dus een ander soort liefde was zeker niet genoeg geweest.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:27 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je begrijpt hoop ik wel dat dit een ander soort liefde is.
Ja, ik ben er helemaal voor om alle mensen overal te weren die een ander mens mogelijk schade zullen gaan toebrengen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:29 schreef rever het volgende:
[..]
Ik ben van mening dat je narcistische psychopaten inderdaad ook uit alle andere beroepsgroepen zou moeten weren. Jij niet dan? Het zal je slager zijn en je bent niet tevreden met de speklap.![]()
Probleem is alleen dat je de narcistische psychopaat vaak pas herkent als het te laat is. Ze zijn nogal manipulatief en doortrapt. Daarom hoor je ook vaak: 'Hoe is het mogelijk het was zo'n aardige behulpzame man'
Sexueel? Ik denk dat iedereen gewaardeerd wil voelen, dat zie je ook aan de mensen die lange tijd werkloos thuis zitten. Uit zijn brief blijkt dat hij zich absoluut niet gewaardeerd voelde. Of dat iets typisch narcistisch is, weet ik niet.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:30 schreef rever het volgende:
[..]
Nee eigenlijk niet? Je bedoelt gebrek aan sexuele liefde? De meest sterke liefde die er is is voor je kind. Dus een ander soort liefde was zeker niet genoeg geweest.
nee hoor, alleen al op basis van die brief is het een sneue zeikerdquote:Op dinsdag 10 september 2013 13:36 schreef opgebaarde het volgende:
Maar de brief gaf wel een blik in zijn hoofd weer waar je bij een klein gedeelte wel iets van empathie voor hem kan vinden
Ik ben van mening dit juist het verschil is tussen 'normale' mensen en 'niet normale' mensen (narcisten e.d. in dit geval). Natuurlijk is het niet leuk om je niet gewaardeerd te voelen, lange tijd werkeloos te zijn of in een vervelende scheiding te zitten. Maar ik ken talloze mensen die dit meemaken en niet iemand ombrengen. Het verschil zit hem er dus in hoe je hier mee omgaat. De een gaat niet bij de pakken neerzitten, een ander wordt depressief en pleegt in het uiterste geval zelfmoord, weer een ander brengt zijn kinderen (of andere onschuldigen) om. Dat maakt dus het verschil tussen 'normale' mensen, labiele mensen en narcisten of psychopaten e.d. in mijn ogen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:36 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Sexueel? Ik denk dat iedereen gewaardeerd wil voelen, dat zie je ook aan de mensen die lange tijd werkloos thuis zitten. Uit zijn brief blijkt dat hij zich absoluut niet gewaardeerd voelde. Of dat iets typisch narcistisch is, weet ik niet.
Maar begrijp me niet verkeerd, ik probeer nergens zijn daad goed te praten of te bagatelliseren. Maar de brief gaf wel een blik in zijn hoofd weer waar je bij een klein gedeelte wel iets van empathie voor hem kan vinden, totdat je je realiseert tot welke daden hij gekomen is
dit spreekt elkaar wat tegen... Het is nl in de meeste gevallen, ook bij een 'vechtscheiding' niet in het belang van de kinderen om hun ouders alleen maar onder toezicht te mogen zien...quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:25 schreef vipergts het volgende:
Ik blijf erbij dat de rechters meer het belang van de kinderen voorop moet stellen.
Als de de eerste scheiding echt zo'n jarenlange vechtscheiding was verdien je het allebei niet om ouder te zijn. Dan zou je allebei eens een tijdje je kinderen onder toezicht moeten zien om in te zien wat nu echt belangrijk is.
Nee het is zeker niet in het belang maar je sores uitvechten over de rug van je kinderen is nog minder hoe slecht is het voor kinderen als ze altijd maar horen dat papa of mama niet deugd in mijn ogen ben je dan echt een slecht mens. Als 2 mensen jarenlang om alles aan het vechten is zoiets misschien de enige oplossing om ze tot de orde te roepenquote:Op dinsdag 10 september 2013 18:50 schreef JaniesBrownie het volgende:
[..]
dit spreekt elkaar wat tegen... Het is nl in de meeste gevallen, ook bij een 'vechtscheiding' niet in het belang van de kinderen om hun ouders alleen maar onder toezicht te mogen zien...
En blijkbaar 2 ex vrouwen die een kolere hekel aan hem hebben.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:24 schreef rever het volgende:
[..]
Hij had 3 kinderen die ongetwijfeld onvoorwaardelijk van hem hielden. Maar dat was blijkbaar niet genoeg voor hem.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |