abonnement Unibet Coolblue
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:42:59 #1
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130889125


SPOILER: Processor
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Werkgeheugen
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: GPU: Graphics Processing Unit (Videokaart)
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Merk/bouwkwaliteit en ondersteuning voor Android-versies
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILER: Connectiviteit/Specificaties
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.

Iconia Tab B / A210 / A510 / A700
101XS / 80XS / 101 G9 / 80 G9 101 XS / Elements / Arnova
Eee Pad TF300T/ TF700T / MeMO Pad / Pad Smart / Nexus 7 / PadFone Infinity
HTC Flyer / HTC Jetstream
XOOM / XOOM2 / XOOM2 ME
Galaxy Note 8.0 / Note 10.1 / Tab 2 (10.1) / Tab 2 (7.0)
Tablet Z / S / P

Google Nexus | Toshiba | Packard Bell | LG | Point of View | Kindle | Huawei | Adam Notion Ink | Viewsonic | Yarvik


Populaire ChinaTab brands: Ainol, Onda, Bmorn, Cube, Ramos, SmartQ, Teclast, Window (Yuandao), Zenithink


Enkele Chinese webshops:


Enkele AliExpress stores: • Elijah StoreUGoodBuyEternal TeamGrace TeamGrace Top TradeGrace Intl
In China kun je verder in de webshops zoeken via ChinaPrices. Eventueel kun je ook Chinatabs halen van Taobao/Tmall (zoals de officiële Ainol-store), een Chinagigant met vele vendors die binnen China leveren; sites als MisterTao (BIC) en Zarmark (Jack) bestellen die voor je en sturen de goederen naar je door. Vergeet niet dat het importeren van goederen uit het buitenland mogelijk heffingen met zich meebrengt. Voor meer informatie kijk je op douane.nl .

Coupons
panda4fok = 5% korting bij Pandawill | fb2012fiver = 5% korting bij MP4Nation
Couponsites: Tjoos | Retailmenot
Voor sites als Buyincoins & MisterTao is eventueel ook recommenderkorting te snaaien. Let op user signatures.

Non-China
Voor de tablets die in Nederland beschikbaar zijn kun je terecht op de officiële websites en bij de bekende elektronicawinkels zoals BCC, Dixons, Dynabite, etc. Natuurlijk kun je ook even kijken op check.fok.nl, Google Shopping en pricewatch. Je hebt tegenwoordig ook vaak verkapte Chinatabs bij winkels als Trekpleister, Kruidvat, Bart Smit, Intertoys en Kijkshop voor redelijke prijzen. Als je op budget zit en garantie in Nederland en geen gedoe wilt, is het een idee om naar zulke tablets te kijken, een enkele kan zowaar een leuke koop zijn. Wel eerst goed research doen!
Europabreed op Geizhals of Amazon.co.uk.


Aantal apps & games in de Play Store, statistiek door AppBrain. (Verdere statistiek: AndroLib)

Interessante sites
Nederlands:
| Tablets Magazine | TabletGuide | Portablegear | Androidworld | Androidtablet | Tabletworld |
Internationaal:
| Play Store (voorheen Android Market) | AppBrain | Engadget | Slashgear | CNET | PC Magazine | Phone Arena | DigiTimes | Tabletrepublic | Lilliputting | Tablet PC Review | Arctablet Blog | Slatedroid | XDA Developers | Modaco |
China:
| Giz-China | Shanzai | Micdigi | imp3.net |

Third party markets: | BlackMart Alpha | Amazon appstore | Getjar |
(Als bijvoorbeeld je Chinese tablet niet ondersteund wordt door een gratis app zoals YouTube)

Vorige delen
Android tablet discussie topic-keten

OP V2.0 - V2.1 door: shiznuts
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 6 september 2013 @ 18:49:14 #2
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_130890989
270 euro lijkt me ook nog vrij redelijk voor die nieuwe Nexus 7. Ik heb iig niet het idee dat ik teveel zou betalen ofzo.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_130892080
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 17:42 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Nice, en wat is je eerste indruk :)?
dat stock android niet zo goed is als ik dacht. kan nieteens percentage bij batterij en de chrome browser trekt ook op niks vergeleken met samsung browser op S4
ik weet nieteens hoe je startpagina moet instellen op chrome browser

er is 26GB beschikbaar van de 32GB.

ook ben ik niet echt gewoon aan die back and home button op het scherm zelf
menu - home - back is gewoon beter op mijn phone en dat icoontje met die 2 vensters is eigenlijk overbodig want bij samsung doe je dat met home knop lang indrukken.

scherm is heel heel helder

vanaf dat je het device aanzet de eerste keer heb je al direct een update klaarstaan iets van een 53MB

doordat ik toen mobiel internet had en update aan het downloaden was zijn mijn apps dus niet gedownload op de device waardoor ik het nu handmatig een per een moet doen weet niet hoe ik dit moet oplossen.

ik vind eigenlijk die knopjes aan de zijkant ook moeilijk om in te drukken gelukkig heb ik een cover gekocht en scherm gaat dan automatisch uit als ik hem dichtklap en terug aan als ik hem open klap heb nog nooit een cover gekocht dus weet niet of dit iets standaard is.

als deze nexus 7 als samsung verkrijgbaar was zou ik waarschijnlijk die van samsung gekocht hebben
je weet pas wat je mist als het er nietmeer inzit.

gewoon wat wennen aan stock android dus.
pi_130892407
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:17 schreef redboyke het volgende:

[..]

dat stock android niet zo goed is als ik dacht. kan nieteens percentage bij batterij en de chrome browser trekt ook op niks vergeleken met samsung browser op S4
ik weet nieteens hoe je startpagina moet instellen op chrome browser

er is 26GB beschikbaar van de 32GB.

ook ben ik niet echt gewoon aan die back and home button op het scherm zelf
menu - home - back is gewoon beter op mijn phone en dat icoontje met die 2 vensters is eigenlijk overbodig want bij samsung doe je dat met home knop lang indrukken.

scherm is heel heel helder

vanaf dat je het device aanzet de eerste keer heb je al direct een update klaarstaan iets van een 53MB

doordat ik toen mobiel internet had en update aan het downloaden was zijn mijn apps dus niet gedownload op de device waardoor ik het nu handmatig een per een moet doen weet niet hoe ik dit moet oplossen.

ik vind eigenlijk die knopjes aan de zijkant ook moeilijk om in te drukken gelukkig heb ik een cover gekocht en scherm gaat dan automatisch uit als ik hem dichtklap en terug aan als ik hem open klap heb nog nooit een cover gekocht dus weet niet of dit iets standaard is.

als deze nexus 7 als samsung verkrijgbaar was zou ik waarschijnlijk die van samsung gekocht hebben
je weet pas wat je mist als het er nietmeer inzit.

gewoon wat wennen aan stock android dus.
Stock Android is een zege. Daar kom je nog wel achter.
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:27:55 #5
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_130892450
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:26 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Stock Android is een zege. Daar kom je nog wel achter.
altijd de laatste androids! Meestal met extragratis batterydrainbugs!
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:01:27 #6
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130893787
Jammer om te horen dat het wat tegen valt. Wellicht een keer een andere rom er op knallen als je niet kan wennen.

Side nite: Wat heeft iedereen toch tegen software knopjes ben ik nu echt de enige die daar wel aan kan wennen :p? Alleen power en volume hardware, rest mag wel op het scherm (voor mij althans)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_130894284
quote:
dat stock android niet zo goed is als ik dacht. kan nieteens percentage bij batterij
heb je gewoon apps voor hoor...

quote:
de chrome browser trekt ook op niks vergeleken met samsung browser op S4
probeer Opera eens met de off-road / data savings mode.

quote:
ik weet nieteens hoe je startpagina moet instellen op chrome browser
... en dat is stock android's schuld..?

quote:
er is 26GB beschikbaar van de 32GB.
als dat aan stock android ligt kan mijn 4GB telefoon niet eens draaien.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  vrijdag 6 september 2013 @ 20:47:55 #8
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_130896050
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:17 schreef redboyke het volgende:

[..]

dat stock android niet zo goed is als ik dacht. kan nieteens percentage bij batterij en de chrome browser trekt ook op niks vergeleken met samsung browser op S4
ik weet nieteens hoe je startpagina moet instellen op chrome browser

er is 26GB beschikbaar van de 32GB.

ook ben ik niet echt gewoon aan die back and home button op het scherm zelf
menu - home - back is gewoon beter op mijn phone en dat icoontje met die 2 vensters is eigenlijk overbodig want bij samsung doe je dat met home knop lang indrukken.

scherm is heel heel helder

vanaf dat je het device aanzet de eerste keer heb je al direct een update klaarstaan iets van een 53MB

doordat ik toen mobiel internet had en update aan het downloaden was zijn mijn apps dus niet gedownload op de device waardoor ik het nu handmatig een per een moet doen weet niet hoe ik dit moet oplossen.

ik vind eigenlijk die knopjes aan de zijkant ook moeilijk om in te drukken gelukkig heb ik een cover gekocht en scherm gaat dan automatisch uit als ik hem dichtklap en terug aan als ik hem open klap heb nog nooit een cover gekocht dus weet niet of dit iets standaard is.

als deze nexus 7 als samsung verkrijgbaar was zou ik waarschijnlijk die van samsung gekocht hebben
je weet pas wat je mist als het er nietmeer inzit.

gewoon wat wennen aan stock android dus.
Je S4 is erger hoor, van de 16GB aan boord heb je maar 9 ofzo. En ik vind het altijd zelf makkelijker om via de website van de playstore alles te installeren, muis is net wat precieser dan dat touchscreen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_130907598
mij lijkt de Nexus 7 erg fijn.
allen in 7" niet wat klein?
10" lijkt mij veel fijner voor een draagbaar medium in huis.

en is de 16gb versie in duitsland online te kopen? zoiets hoorde ik maar ik zie hem niet op saturn.de or mediamarkt.de
pi_130908324
Ik spring echt van de hak op de tak. Wil best wachten op de nieuwe Note 10.1 maar wil er geen 600 euro voor betalen. Zou die voor minder verkrijgbaar zijn? Nexus 10 is nog een optie voor mij. Anders de nieuwe Nexus 7 maar ik vraag me af of dat wel zo geschikt is om echt studieboeken op te lezen. Ik ben bang van niet. Iemand ervaring?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_130908338
600 euro is idd beetje veel
pi_130909898
529,- Wi-Fi versie gok ik en 3G 599,-.
Veel goedkoper zullen ze het niet maken.
Zeker gezien de look die ze hem aangemeten hebben.
Willen ze juist als een premium device marketten.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_130910309
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 01:55 schreef Nafi het volgende:
Ik spring echt van de hak op de tak. Wil best wachten op de nieuwe Note 10.1 maar wil er geen 600 euro voor betalen. Zou die voor minder verkrijgbaar zijn? Nexus 10 is nog een optie voor mij. Anders de nieuwe Nexus 7 maar ik vraag me af of dat wel zo geschikt is om echt studieboeken op te lezen. Ik ben bang van niet. Iemand ervaring?
Nexus 7 is nu in de winkel dus je kan het testen.
pi_130910430
Refurbished Asus Transformer en Nexus 7 nu trouwens op iBood.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  zaterdag 7 september 2013 @ 10:15:51 #15
327191 RobertNL
For your gear.
pi_130910515
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 10:09 schreef shiznuts het volgende:
Refurbished Asus Transformer en Nexus 7 nu trouwens op iBood.
6mnd garantie :N. Vooral voor de TF wil je langere garantie hebben; relatief veel moederbord swaps nodig (Daarnaast ook last van spontaan gebroken glas als je hem met dock gebruikt. Wat overigens niet onder de garantie valt :')).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_130916014
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:27 schreef Catch22- het volgende:

[..]

altijd de laatste androids! Meestal met extragratis batterydrainbugs!
Precies, dat wil je toch niet missen.

Overigens is dat natuurlijk gewoon onzin. Die drains komen bij officiële releases vrijwel nooit voor, zijn doorgaans de slecht gepoorte versies die dat vertonen.
pi_130916321
Kan iemand mij een goede case aanraden voor de nieuwe Nexus 7 ?
pi_130916464
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 14:41 schreef Jaeger85 het volgende:
Kan iemand mij een goede case aanraden voor de nieuwe Nexus 7 ?
ik heb deze http://www.amazon.co.uk/d(...)1005151_3p_M3T1_dp_2
pi_130918334
Hallo, sinds een paar uur ben ik trotse bezitter van een Google Nexus 7 II met Android 4.3 erop.

Ik ben nogal een groentje als het gaat om Android. Ik heb zojuist een paar video's op de tablet gezet. Hoe kan ik die laden?

Je zou verwachten dat ik een video-app onder mijn apps heb staan, maar helaas. Iemand die mij op weg kan helpen?
  zaterdag 7 september 2013 @ 15:51:06 #20
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_130918543
Staan ze niet gewoon in de Gallery?
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_130918684
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:45 schreef Oidipous het volgende:
Hallo, sinds een paar uur ben ik trotse bezitter van een Google Nexus 7 II met Android 4.3 erop.

Ik ben nogal een groentje als het gaat om Android. Ik heb zojuist een paar video's op de tablet gezet. Hoe kan ik die laden?

Je zou verwachten dat ik een video-app onder mijn apps heb staan, maar helaas. Iemand die mij op weg kan helpen?
Ff met ES File explorer rondbrowsen.
Let op dat de aanduiding 'sd card' vaak slaat op het intern geheugen.
Er is een 'external sd card' die een opslagkaartje aanduidt.

[ Bericht 0% gewijzigd door shiz op 07-09-2013 16:14:29 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_130918967
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:51 schreef Catch22- het volgende:
Staan ze niet gewoon in de Gallery?
Nopez. :)
pi_130918991
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 15:56 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ff met ES File explorer rondbrowsen.
Let op dat de aanduiding 'sd card' vaak slaat op het internet geheugen.
Er is een 'external sd card' die een opslagkaartje aanduidt.
Ik ben inmiddels ES File Explorer aan het downloaden. Vreemd dat het -of een andere filebrowser- er niet standaard op staat. :)

Tevens MX player geïnstalleerd om video's af te spelen. ^O^

[ Bericht 9% gewijzigd door Oidipous op 07-09-2013 16:16:04 ]
pi_130919461
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 16:08 schreef Oidipous het volgende:

[..]

Ik ben inmiddels ES File Explorer aan het downloaden. Vreemd dat het -of een andere filebrowser- er niet standaard op staat. :)

Tevens MX player geïnstalleerd om video's af te spelen. ^O^
ja heb ook mx player. BSplayer geeft bij sommige wel beeld maar geen geluid.
raar zit te standaard videoplayer er wel in want ik krijg hem soms als optie maar ik denk dat het ingebouwd zit samen met de gallerij want heeft zelfde icoontje
pi_130987377
quote:
0s.gif Op woensdag 4 september 2013 21:14 schreef Iemand91 het volgende:
Best mooi ding die nieuwe Galaxy Note 10.1.

Snapdragon 800, 3GB ram, 2560x1600 scherm, S-pen en nog aardig licht ook.
Mooie achterkant ook (op de foto's althans).



quote:
Een mogelijke verklaring zou kunnen zijn dat de hoge schermresolutie gewoon net even te veel is voor de Snapdragon 800, maar dat is gezien de aanwezige rekenkracht niet aannemelijk. We gokken eerder dat Samsungs firmware gewoon niet netjes geoptimaliseerd is en de vele extra processen die de TouchWiz-skin met zich meebrengt roet in het eten gooien.
quote:
Wat in ieder geval geen goede zaak is, is dat al die extra features behoorlijk wat ruimte innemen. Zoveel zelfs, dat Samsung niet met een 16GB-model komt, maar de instapvariant voorziet van 32GB aan opslagcapciteit. Daar wordt echter 14,5GB van weggesnoept door de systeembestanden, en dat is bijna crimineel te noemen. Als dat, en de tegenvallende performance die we eerder al noemde, de keerzijde is van al die extra features in TouchWiz, dan zien we liever dat Samsung wat dingen weglaat.
quote:
De nieuwe Note 10.1 moet in het vierde kwartaal uitkomen en gaat 599 euro kosten.
Ouch ~O>
pi_130987426
Sinds vorige week de Nexus 7, maar meer mensen het probleem dat het ding übertraag laadt? Mijn S3 laadt in 3 uur volledig op, de N7 in 12 uur van 30 naar 70 %...
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131009567
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:18 schreef Ceased2Be het volgende:
Sinds vorige week de Nexus 7, maar meer mensen het probleem dat het ding übertraag laadt? Mijn S3 laadt in 3 uur volledig op, de N7 in 12 uur van 30 naar 70 %...
vind eigenlijk ook wel dat die traag laad
durf zelfs bijna te zeggen dat als die in de oplader zit en je hem continue gebruikt
dat de batterij nog altijd naar beneden gaat.
anderzijds ik zit al heel de dag manga te lezen non-stop en batterij zit nu aan 35%
dus je kan er wel heel de dag mee door.zelf ga ik hem altijd s'nachts opladen vanaf nu.
  maandag 9 september 2013 @ 23:54:54 #28
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131010161
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 15:17 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Ouch ~O>
Ging nog wel om een beta rom; normaal zijn ze dan wat milder maar dit keer niet :P
De achterkant van de nieuwe Note serie is wel vet; alleen ik blijf die hardware knoppen maar niks vinden :'(
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_131010413
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:54 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ging nog wel om een beta rom; normaal zijn ze dan wat milder maar dit keer niet :P
De achterkant van de nieuwe Note serie is wel vet; alleen ik blijf die hardware knoppen maar niks vinden :'(
Die achterkant is wel nice inderdaad.

Maar dat het allemaal wat traag is kan nog (en ongetwijfeld zal) wel opgelost worden door firmware updates.
Dat de helft van 32GB niet bruikbaar is is eigenlijk best wel schandalig; Tweakers had eerst nog bericht dat er een 16GB variant zou komen maar dan hou je letterlijk niets over :')

Maar ik val vooral over die prijs; vanaf (!) ¤599 voor blijkbaar de 32GB versie. Maak daar de 64GB 3G/LTE-versie van en je betaalt waarschijnlijk zo zo'n ¤799. Dat zou het gewoon veruit de duurste Android tablet maken die er is. Damn...
pi_131010442
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 23:54 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ging nog wel om een beta rom; normaal zijn ze dan wat milder maar dit keer niet :P
De achterkant van de nieuwe Note serie is wel vet; alleen ik blijf die hardware knoppen maar niks vinden :'(
hardwareknoppen zijn juist beter nu moet ik iedere keer de tabletcover dichtklappen en terug openklappen iedere keer scherm uit gaat terwijl een fysieke home knop makkelijker in te drukken is dan een zijknopje aan een tablet die in een cover zit. zelfde doe ik ook met mijn smartphone ik druk altijd op de home knop ipv power button
pi_131011408
Adviesprijs is dus 599. Is dat vaak ook meteen de verkoopprijs? Of is die niet wat lager?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
pi_131017919
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 00:37 schreef Nafi het volgende:
Adviesprijs is dus 599. Is dat vaak ook meteen de verkoopprijs? Of is die niet wat lager?
Adviesprijs ligt bijna altijd boven de verkoopprijs.
Maar als ik kijk naar de Note 10.1 bleef die wel lang bij de adviesprijs hangen...
  dinsdag 10 september 2013 @ 11:45:15 #33
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131018070
wel weer inferieure software dus. biedt gewoon eens een AOSP versie aan voor je producten en dan is dat ook opgelost (mits met goede drivers, maar dan fucked je eigen "skin" de boel in ieder geval niet)
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131021992
Zucht, na een 11 dagen gewacht te hebben op credit card verificatie (besteld op 30 augustus) maar weer kijken naar de M9pro 3G. Prijs is echter een stukje gestegen; zo'n $25 in hun eigen shop.
DHL is vaak duurder zie ik bij de shops en ik had toen $10 extra korting.

Heb kort contact gehad ('t is daar immers nu al 8 uur 's avonds) maar tot nu toe zeggen ze dat ik maar opnieuw moet bestellen.

Nou kan ik 'm echter bij een andere store voor $302 krijgen incl. DHL-shipping.
Kijken of ze morgen nog reageren op een achtergelaten bericht en dan anders maar die hierboven bestellen. Vind 'm nergens anders goedkoper, of het is met tragere shipping.
  dinsdag 10 september 2013 @ 14:30:19 #35
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131022857
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 14:06 schreef Iemand91 het volgende:
Zucht, na een 11 dagen gewacht te hebben op credit card verificatie (besteld op 30 augustus) maar weer kijken naar de M9pro 3G. Prijs is echter een stukje gestegen; zo'n $25 in hun eigen shop.
DHL is vaak duurder zie ik bij de shops en ik had toen $10 extra korting.

Heb kort contact gehad ('t is daar immers nu al 8 uur 's avonds) maar tot nu toe zeggen ze dat ik maar opnieuw moet bestellen.

Nou kan ik 'm echter bij een andere store voor $302 krijgen incl. DHL-shipping.
Kijken of ze morgen nog reageren op een achtergelaten bericht en dan anders maar die hierboven bestellen. Vind 'm nergens anders goedkoper, of het is met tragere shipping.
Hmz; rot zooi :'(
Ook geen compensatie gevraagd bij Ali :P? (tis te proberen, coupon is wellicht snel gegeven).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  roze dinsdag 10 september 2013 @ 16:12:21 #36
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_131026143
Zijn er hier mensen met een Chinese tablet? En hoe bevalt die? En welke het is uiteraard.
Your beauty never ever scared me.
  dinsdag 10 september 2013 @ 16:15:43 #37
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131026279
Pipo s1 pro bevalt prima. Typen is wat lastig en de speaker gaat niet hard, maar wel lekker rap en goede wifi
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131027011
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:12 schreef Amarantha het volgende:
Zijn er hier mensen met een Chinese tablet? En hoe bevalt die? En welke het is uiteraard.
PiPO M7Pro 3G. Want: :9~


Voorheen:
PiPO M8Pro. FNF ifive X2. Ainol Novo10 Hero II, Novo7 Fire, Aurora II, Elf II. Hyundai A7HD. Archos 101IT G8.

Kijk eens rond op: http://www.slatedroid.com .
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_131027473
quote:
Ainol Novo10 Hero II
ik had eerder een 7 inch tablet met die Actions ATM chip, en die kon vrij basale dingen zoals candy crush al niet draaien, laat staan bijvoorbeeld de Epic Citadel benchmark. air attack en temple run draaiden nog net, maar sloom; de GPU was bagger. gold dat ook voor die Novo 10? hogere resolutie = nog slomer?

de koopster van m'n freelander tablet vroeg advies over dat ding en ik raadde sterk af hem te kopen op basis van mijn eigen ervaringen.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131028400
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 16:55 schreef RDMKR het volgende:

[..]

ik had eerder een 7 inch tablet met die Actions ATM chip, en die kon vrij basale dingen zoals candy crush al niet draaien, laat staan bijvoorbeeld de Epic Citadel benchmark. air attack en temple run draaiden nog net, maar sloom; de GPU was bagger. gold dat ook voor die Novo 10? hogere resolutie = nog slomer?

de koopster van m'n freelander tablet vroeg advies over dat ding en ik raadde sterk af hem te kopen op basis van mijn eigen ervaringen.
Ja, bagger. Echt jammer. Designtechnisch en globale gedachtegang achter hun tablets was zo slecht nog niet. Zo waren de Novo7 Aurora, Aurora II en Fire een aardig groot succes. Ze zijn alleen een verkeerde weg ingeslagen terwijl ze op het succes van Rockchip hadden moeten meeliften i.p.v. met de Allwinner A31 en Actions ATM7029 in zee te gaan. En ze zijn erg koppig en geven die fout niet toe en borduren er nog altijd op voort.

Had 'em inmiddels verkocht. Maar op de een of andere manier wisten ze 'em te verneuken bij het opladen en werd 'ie omgeruild voor m'n FNF ifive X2. Toen ik de Hero II had geflashed met laatste firmware deed 'ie nog altijd vaag en ging ik 'em openmaken om te kijken waar het aan kon liggen. Maar toen kwam een display-connector los en sindsdien doet 'ie het dan ook niet meer. Kan er niet echt rouwig om zijn. Processorkeuze en quality control zijn helaas beneden standaard en maakt hedendaagse Ainol-tablets tot afraders als je ziet wat de competitie kan en doet.

De Ainol Novo7 Fire was een lange tijd m'n go-to mattie. Maar de PiPO M8Pro was toch een wereld van verschil qua alles. Na de FNF ifive X2 echter is die relatief lage 1280x800 resolutie op 9.4" echter opeens erg bespeurbaar. Maar de X2 had een storende witte rand om het scherm en daar de M7Pro gewoon een zwarte versie heeft, is het nu die geworden. :) Met GPS en 3G. Voor het moment heb ik nog geen case voor de M7Pro en mijn laptop kan helaas geen smartphones en tablets flashen (USB3.0-driver incompatibility, haal binnenkort ff een nettopje zoals een Acer Revo RL70 die dat mogelijk gaat maken en meteen als HTPC gaat spelen), dus op pad gaat de M8Pro nog mee.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_131037084
En weer opnieuw besteld. Nu helaas toch wel een stuk duurder dan eerst.
Mag ik weer in de lijn aansluiten; als ik het moet geloven worden bij de desbetreffende seller ruim 100 stuks per dag verkocht...
pi_131042510
quote:
0s.gif Op dinsdag 10 september 2013 17:23 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Ja, bagger. Echt jammer. Designtechnisch en globale gedachtegang achter hun tablets was zo slecht nog niet. Zo waren de Novo7 Aurora, Aurora II en Fire een aardig groot succes. Ze zijn alleen een verkeerde weg ingeslagen terwijl ze op het succes van Rockchip hadden moeten meeliften i.p.v. met de Allwinner A31 en Actions ATM7029 in zee te gaan. En ze zijn erg koppig en geven die fout niet toe en borduren er nog altijd op voort.

Had 'em inmiddels verkocht. Maar op de een of andere manier wisten ze 'em te verneuken bij het opladen en werd 'ie omgeruild voor m'n FNF ifive X2. Toen ik de Hero II had geflashed met laatste firmware deed 'ie nog altijd vaag en ging ik 'em openmaken om te kijken waar het aan kon liggen. Maar toen kwam een display-connector los en sindsdien doet 'ie het dan ook niet meer. Kan er niet echt rouwig om zijn. Processorkeuze en quality control zijn helaas beneden standaard en maakt hedendaagse Ainol-tablets tot afraders als je ziet wat de competitie kan en doet.

De Ainol Novo7 Fire was een lange tijd m'n go-to mattie. Maar de PiPO M8Pro was toch een wereld van verschil qua alles. Na de FNF ifive X2 echter is die relatief lage 1280x800 resolutie op 9.4" echter opeens erg bespeurbaar. Maar de X2 had een storende witte rand om het scherm en daar de M7Pro gewoon een zwarte versie heeft, is het nu die geworden. :) Met GPS en 3G. Voor het moment heb ik nog geen case voor de M7Pro en mijn laptop kan helaas geen smartphones en tablets flashen (USB3.0-driver incompatibility, haal binnenkort ff een nettopje zoals een Acer Revo RL70 die dat mogelijk gaat maken en meteen als HTPC gaat spelen), dus op pad gaat de M8Pro nog mee.
thx. ik vond $80 voor zo'n Actions tablet nog wel redelijk, maar boven de $150 is het bijna een scam. grootste misbruik van de term "quad core" ooit in mijn ervaring.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  roze woensdag 11 september 2013 @ 14:33:04 #43
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_131058830
Hallo mensen :D Ik heb een tablet gevonden hier in de weggeefwinkel, de oplader mist alleen. Het is echt zo'n Chinees ding.. Wellicht is die gecrasht en daarom gebracht maar wij denken dat die weg is gedaan omdat er geen oplader meer bij zit. Waar vind ik zo'n oplader? En werkt het ook via usb? Ook al heb ik ook geen passende usbkabel


Your beauty never ever scared me.
pi_131059194
quote:
Waar vind ik zo'n oplader?
je kan bij webshops of mediamarkt van die universele laders kopen met een hele reeks aan verschillende aansluitingen en een knop voor verschillende voltages. als de juiste er tussen zit en het aantal ampere ook hoog genoeg is past ie (maar ook niet veel te hoog).

de tablets die ik heb gehad hadden een lader die lijkt te passen in het meest rechter gaatje... ik denk 0.75mm maar weet het niet zeker. voltage is waarschijnlijk 5, maar heel soms 12. ampere rond de 2, hooguit 3.

ik zocht er laast nog 1 en bij mediamarkt hadden ze er 1 met 5V, 2.5A en 0.75mm aansluiting. ik zocht 3A, maar dat was een bijzondere tablet. denk dat 2.5 genoeg is.

[ Bericht 9% gewijzigd door RDMKR op 11-09-2013 14:53:28 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131059471
Is volgens mij een Flytouch/Superpad (e.g. http://www.pandawill.com/(...)p-silver-p52305.html ).
Goed mogelijk resistive touch ook nog. :{
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_131059967
hoe durven ze het voor 160 te verkopen.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  roze woensdag 11 september 2013 @ 15:26:36 #47
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_131060397
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:57 schreef shiznuts het volgende:
Is volgens mij een Flytouch/Superpad (e.g. http://www.pandawill.com/(...)p-silver-p52305.html ).
Goed mogelijk resistive touch ook nog. :{
Lijkt er precies op ja!
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 14:47 schreef RDMKR het volgende:

[..]

je kan bij webshops of mediamarkt van die universele laders kopen met een hele reeks aan verschillende aansluitingen en een knop voor verschillende voltages. als de juiste er tussen zit en het aantal ampere ook hoog genoeg is past ie (maar ook niet veel te hoog).

de tablets die ik heb gehad hadden een lader die lijkt te passen in het meest rechter gaatje... ik denk 0.75mm maar weet het niet zeker. voltage is waarschijnlijk 5, maar heel soms 12. ampere rond de 2, hooguit 3.

ik zocht er laast nog 1 en bij mediamarkt hadden ze er 1 met 5V, 2.5A en 0.75mm aansluiting. ik zocht 3A, maar dat was een bijzondere tablet. denk dat 2.5 genoeg is.
Bedankt voor je antwoord :)
Your beauty never ever scared me.
  roze woensdag 11 september 2013 @ 15:30:28 #48
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_131060543
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit moet hem zijn denk ik
Your beauty never ever scared me.
pi_131060691
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:26 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Lijkt er precies op ja!
Waren zo'n honderd jaar geleden erg populair... :P
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  woensdag 11 september 2013 @ 15:36:37 #50
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131060775
quote:
10s.gif Op woensdag 11 september 2013 15:30 schreef Amarantha het volgende:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dit moet hem zijn denk ik
heb er hier nog wel 1 liggen (doe maar een dm). Is het een 5v of 9v versie :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_131095337
ik probeer een screenshot op de tablet maar op een of andere manier is het niet vlekkeloos.
iedere keer het me lukt staat toevallig die volume indicator in beeld of druk ik per ongeluk het scherm uit

snap niet waarom ze het zo ingewikkeld hebben gemaakt om gewoon een simpele screenshot te nemen.
  Moderator vrijdag 13 september 2013 @ 19:47:18 #52
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_131138602
Ik heb m'n cube u30gt gebricked. Hij wil niet meer in flash mode.
Meer mensen dat hier gehad en dat opgelost? Alle oplossingen die ik online gevonden heb, heb ik al geprobeerd.(op het openmaken en de nand kortsluiten na)
Mocht er geen oplossing zijn, Wat zijn momenteel de mooie 10 inch tablets uit het mooie oosten?
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_131138724
PiPO M9'tje Pro ofzo.
Of je haalt uit de buurt ff een Nexus 10.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  Moderator vrijdag 13 september 2013 @ 20:04:02 #54
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_131139304
quote:
0s.gif Op vrijdag 13 september 2013 19:50 schreef shiznuts het volgende:
PiPO M9'tje Pro ofzo.
Of je haalt uit de buurt ff een Nexus 10.
Dat is toch niet goedkoop shoppen zo'n nexus 10 halen.(wel een ontzettend mooi ding)
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
pi_131151969
m'n voyo is aangekomen in china en pandawill erkent het probleem. wordt naar de fabriek gestuurd. yay.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  zaterdag 14 september 2013 @ 11:59:42 #56
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131158377
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:04 schreef RDMKR het volgende:
m'n voyo is aangekomen in china en pandawill erkent het probleem. wordt naar de fabriek gestuurd. yay.
Hopen dat dat niet zo lang duurt als bij mijn Pipo via Lightake toen :')
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_131159661
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 11:59 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hopen dat dat niet zo lang duurt als bij mijn Pipo via Lightake toen :')
hoe lang was dat?
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  zaterdag 14 september 2013 @ 15:19:39 #58
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131164145
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 12:49 schreef RDMKR het volgende:

[..]

hoe lang was dat?
2 maand :')
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_131167229
inclusief of exclusief terugreis?
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131183627
Hmmm. Ramos met Intel-chip (Z2580) Android tabs: http://liliputing.com/201(...)android-tablets.html .
Ze hebben trouwens ook een iPadmini-sized HTC One: http://www.ramos.com.cn/news.php?action=view&id=577 . _O-
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_131189407
Mijn Asus TF101 vervangen door een Nexus 7; enig idee wat ik nog voor m'n TF101 zou kunnen vragen? die ligt nu stof te happen.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  zondag 15 september 2013 @ 10:51:13 #62
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131190345
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 16:52 schreef RDMKR het volgende:
inclusief of exclusief terugreis?
Ex reis heen en terug ;).
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 09:38 schreef Ceased2Be het volgende:
Mijn Asus TF101 vervangen door een Nexus 7; enig idee wat ik nog voor m'n TF101 zou kunnen vragen? die ligt nu stof te happen.
Met dock wellicht een keer 150 euro? Zonder 100? Geen idee maar het is een verouderd apparaat :P (zou hem niemand meer aanraden tenzij je handig bent met custom roms etc).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_131192024
Is dit ding van de Kruidvat nog wat voor ¤65? (na 15% kortingscode) Tis een M738 7'' Tablet Cherry Mobility 2 met als specs..

quote:
• 7" inch IPS (178 graden) multi-touch capacitief display en met een resolutie van 1024x600 pixels.
• Dual Core Cortex A9 1.6 GHz processor (RK3066).
• Quad-Core Mali-400 grafische processor.
• 1GB geheugen
• 8GB opslagcapaciteit (uitbreidbaar tot 64GB via MicroSD).
• Wi-Fi.
• Ingebouwde microfoon.
• Alleen een camera front 2MP.
• HDMI out, USB 2.0 mini en vermoedelijk 2,5mm hoofdtelefoon jack
• Accu 3500 MAh
• Lichtgewicht aluminium behuizing.
• Afmetingen: 173x118x80mm
• Gewicht: 266 gram
• Android 4.1 Jelly Bean besturingssysteem.
• 2 jaar pick-up en return garantie.
Op zich ga ik zo'n tablet alleen gebruiken als veredelde e-reader i.v.m. studie. Dus erop gamen doe ik niet, in feite heb ik geeneens een tablet nodig. Maar tis toch wel handig om met PDF's e.d. op de bank te kunnen zitten of waar dan ook, dan telkens achter de pc. En i.v.m. mijn ZTE Blade is 7 inch toch wat prettiger lezen dan 3,5 inch :')

Een willekeurige gelijke tab uit China gaat bij Pandawill voor $72,99 over de toonbank = ¤54, dus je bent een tientje goedkoper uit. Maar dat ben je wel weer kwijt aan DHL-verzending, want zoals ik bij Chinaphones gerust 3/4 weken kan afwachten, wil ik zo'n tabje toch wel binnen een paar dagen nu eens in huis hebben voor de studie. Dus tja.. zou dit wat zijn als e-reader of kan ik dan beter 65 euro extra uitgeven en voor 130 euro een Nexus 7 2012 versie halen? Heb je tenminste wat meer in handen (betere accu, Google device etc) en raak je wss ook makkelijker kwijt.
mag het weten
  zondag 15 september 2013 @ 12:23:48 #64
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131192343
Batterij is wat aan de krappe kant wellicht; maar verder prima ding.
2.5mm jack is niet heel praktisch (hyundai rebrand anyone?)

Zelf zou ik voor de Nexus gaan als je die voor 130 kan oppikken :), daar heb je nog minimaal een 3/4 jaar support van Android (waarschijnlijk langer) en nog veel langer custom rom support.
Bij dat ding van de Kruidvat zijn vast ook wat custom roms te vinden maar aangezien de source van de RK3066 niet volledig is vrij gegeven houdt dat snel op met nieuwere Android versies.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_131192850
Mja, zo is het inderdaad ook weer. Goedkoop is vaak toch wel duurkoop en dan kun je maar beter direct wat meer uitgeven zodat je een betere verkoopbaarheid hebt. Voor die Kruidvat tablets wordt nou niet echt naar hartenlust geboden tweedehands, dat i.t.t. menig Google Nexus. Ik zie het ook meer als borg. Betaal nu x euro, gebruik de tab een poos en verkoop hem voor y euro = x-y= wat ik echt kwijt ben. En dat is dan hopelijk een paar tientjes. En of je nu een Nexus 7 2012 editie haalt voor zeg 130 euro, die verkoopt voor 110 euro, of die M738 voor 65 euro en verkoopt voor 45 euro.. dan heb ik liever het meeste bang for buck :)
mag het weten
pi_131203210
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 23:54 schreef shiznuts het volgende:
Hmmm. Ramos met Intel-chip (Z2580)
mooi; weer een extra drijfveer voor app makers om fatsoenlijk programmas aan te passen voor die chipset.

quote:
Ex reis heen en terug
lijkt me niet normaal/nodig dat het zo lang duurt.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131203790
quote:
0s.gif Op zondag 15 september 2013 10:51 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ex reis heen en terug ;).

[..]

Met dock wellicht een keer 150 euro? Zonder 100? Geen idee maar het is een verouderd apparaat :P (zou hem niemand meer aanraden tenzij je handig bent met custom roms etc).
Heb er geen dock bij, dus het is puur de tablet, maar idd geen idee wat het ding los nog zou moeten doen. Verouderd of niet; hij doet het nog goed an sich :)
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_131249274

Intel dual core + hyperthreading wint dit op 1.6Ghz al ruim van een 1.5Ghz quad core snapdragon!
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131288324
Zo, na een paar jaar (ondertussen geloof ik) aankijken eindelijk aan de tablet.
Na een mislukte eerste poging (Aliexpress wenstte meer informatie over mij en (prepaid) credit card uiteindelijk op 10 september een Pipo M9pro 3G besteld. Afgelopen zaterdag bij DHL binnengekomen en vanmiddag afgeleverd. Lekker snel dus.
Tenzij DHL nog een rekening na gaat sturen gelukkig ook geen extra kosten; liegen kunnen ze wel in China. _O-




Eerste indruk; wauw. :9 Geen eerdere ervaring gehad met tablets op sporadisch wat aankloten in winkels na. Bouwkwaliteit lijkt vooralsnog prima. Scherm ziet er prima uit; nog geen lag ervaren.

Heb 3G gekozen omdat ik 2 extra data-simkaarten in m'n telefoon abonnement heb en ook die werkt prima. Wel wat traag, maar dat kan ook aan dekking liggen of aan de voorwaarden die de provider voor deze data-simkaarten stelt. Maar ik geloof dat de tablet zélf ook redelijk gekort wordt op maximale snelheid. Dus we zien nog wel hoe dit in de praktijk gaat uitvallen. Het is i.i.g. handig.

Ben overigens blij dat ik niet voor de M7pro 3G ben gegaan; is exact gelijk behalve in schermgrootte maar ik ben blij dat ik 10" heb; kleiner zou toch minder prettig zijn geweest.
Hoewel ik dus wel eerder met tablets heb zitten prutsen viel hij helemaal niet groot uit.
Een tablet moet voor mij toch wel flink meerwaarde bieden t.o.v. een telefoon (aangezien het gewoon een vergrote telefoon is) dus dan moet die in mijn ogen dus niet maar een gering schermgroote verschil hebben met een standaard telefoon.
Maar goed; dat is natuurlijk kwestie van smaak ;)

Heb er nog niet veel mee gedaan though, de stock ROM is eigenlijk helemaal niet verkeerd, de paar apps die je al bloatware kunt verstaan zijn niet echt storend. Ik gebruik overigens de standaard launcher, niet Pipo's eigen launcher. Die kan misschien wel handig zijn maar mij leek het niet echt wat.
Verder wil ik deze tablet ook door meerdere mensen laten gebruiken dus dat ik zo lang gewacht heb is niet verkeerd; deze Pipo heeft i.c.m. Android 4.2 multi-user support. Zo leek het me handig om voor m'n moeder een of ander account o.i.d te maken zodat zij makkelijk wat kan internetten, foto's bekijken enz.

Maar dat moet ik dus even gaan uitvogelen voordat ik verder ga; ga ik met de Stock ROM verder of gebruik ik een alternatieve ROM zoals de RileyRom. Als ik dat besloten heb kan ik m'n eigen spul er wel op gaan installeren en kijken hoe ik dat voor m'n moeder ga instellen (een heel apart Google Account is ook wel weer wat veel voor hooguit een paar apps die ze misschien kan gebruiken).

Oh, en een tip: TrackPack; kon m'n bestellen helemaal volgen en kreeg telkens een update. Was tip uit China webshops-topic en is erg handig! 14.gif

Nu maar hopen dat die hoes snel binnen is; vindt het toch niet zo'n prettig idee zo'n tablet zonder enige bescherming...

EDIT: eerste reset nodig gehad (ding liep vast tijdens verlagen van volume tijdens tv kijken d.m.v. Ziggo app) en ding blijft f*cken tijdens opstarten met de pincode van de simkaart. Ik kom niet verder dan dat.

Iemand anders hier met een 3G model met simkaart dit probleem, en hoe ik verder kan komen?

EDIT #2: na een tijdje moeilijk kijken naar de tablet lijkt het nou wél te lukken...

Opzich lijkt mij RileyRom wel wat, maar als je steeds up-to-date wil blijven moet je die telkens updaten en dus toch ook telkens alles weer opnieuw instellen/installeren? Dat lijkt me ook niet alles...

[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 17-09-2013 22:44:13 ]
pi_131307297
quote:
Oh, en een tip: TrackPack; kon m'n bestellen helemaal volgen en kreeg telkens een update. Was tip uit China webshops-topic en is erg handig!
ik had hoge verwachtingen, maar het werkt niet bij het pakje dat ik verwacht... :[
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  roze woensdag 18 september 2013 @ 14:27:47 #71
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_131313640
Inmiddels heb ik een oplader (dankzij RobertNL) alleen doet de tablet nog niks? Als ik hem aan het stroom doe komt er een rood lampje te branden.. na een tijdje gaat die knipperen. Als ik de tablet aan druk trilt die en gebeurd er niks of ik krijg voor 3 sec. iets te zien en dan knippert het beeld ook soms. Zonder stroom gebeurd er helemaal niks

Is die kapot?

[ Bericht 6% gewijzigd door Ama op 18-09-2013 14:50:50 ]
Your beauty never ever scared me.
pi_131314023
Nou, ik kon me niet inhouden; heb er RileyRom 1.7a opgezet.
Of dat slim is moet ik nog achterkomen, ROM flashen ging namelijk niet geheel soepel (IDB erasen ging eerst niet goed) en toen de boel goed was kreeg ik een OTA update wat de boel ook in het honderd stuurde.
Auto check updates heb ik dus uitstaan. Als ik een OTA update krijg negeer ik dat dus dan ook maar.
Heb nu ook voor 6GB interne opslag gekozen i.p.v. de standaard (geloof ik) 2GB.

En voor wie het interessant vindt; met Stock ROM was antutu 18760. (volgens scoreblad nét boven Samsung S3 en net onder Nexus 10) en met RileyROM 1.7a is Antutu 18719.
En ook hier ziet Antutu de CPU als een Samsung 4412 en het scherm als een met een resolutie van 1280*1848.
Quadrant heb ik met Stock niet getest maar gaf op Riley een score van 5249, boven de HTC One X en Asus Transformer TF201).

Wifi verschil zie ik zo niet tussen beide ROM's, in beide gevoel is het tot nu toe ruim voldoende om i.i.g. in gehele woning prima bereik te hebben.
GPS weet ik nog niet, aantal sattelieten dat hij vindt was met Stock 1-4 met gemiddeld 2-3 maar net met Riley maar 1. Heb het verder nog niet echt in de praktijk gebruikt maar het lijkt er nu dus een beetje op dat die niet zo geweldig gaat zijn. Maar goed, liever goede Wifi, 3G en wat minder GPS dan slecht Wifi en goede GPS.

Ondertussen zijn alle apps goed ingesteld en moet ik eigenlijk alleen nog de homescreen(s) wat gaan verfraaien.
Maar nu eerst eens aan de slag met 2e account en met behulp van deze of deze app wat apps delen met die 2e account voor m'n moeder en haar internetfavorieten proberen te importeren.
Kijken wat zij van een tablet vindt :P

[ Bericht 1% gewijzigd door Iemand91 op 18-09-2013 14:55:42 ]
  roze woensdag 18 september 2013 @ 14:49:18 #73
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_131314198
Heb er even filmpje van gemaakt trouwens.. De oplader knippert momenteel niet dus dat staat niet op het filmpje
Ja de flits staat aan van mn telefoon
Your beauty never ever scared me.
  woensdag 18 september 2013 @ 15:10:49 #74
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131314732
Laat hem eerst een een paar uur (extra) aan de lader en kijk dan nog eens ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  roze woensdag 18 september 2013 @ 15:15:19 #75
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_131314860
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 15:10 schreef RobertNL het volgende:
Laat hem eerst een een paar uur (extra) aan de lader en kijk dan nog eens ;)
Het lampje gaat knipperen na een tijdje..
Your beauty never ever scared me.
pi_131315468
quote:
En voor wie het interessant vindt; met Stock ROM was antutu 18760. (volgens scoreblad nét boven Samsung S3 en net onder Nexus 10) en met RileyROM 1.7a is Antutu 18719.
klopt wel ongeveer voor een quad core rockchip. die van mij scoorde zo'n 16600 met een 2000x1500 scherm op de oude antutu (nieuwe voegt meestal zo'n 600 punten gemiddeld toe ten opzichte van de oude) zonder SDK2.0.

quote:
En ook hier ziet Antutu de CPU als een Samsung 4412 en het scherm als een met een resolutie van 1280*1848.
4x cortex a9 op 1.6ghz lijkt voor het systeem heel veel op de processor van de Samsung Galaxy Note 2; idd een opgevoerde 4412. Heeft die scherm resolutie een 1 te veel? Antutu snoept altijd wat af van je resolutie als je on-screen buttons hebt.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131331143
Mijn eerste tablet is een feit. Een tweedehandse Nexus 7 2012 versie met 32GB en puro case voor ¤120. Geen idee wat ik voor dat geld aan een China tablet zou kunnen krijgen, maar ik ben benieuwd hoe het mij zal bevallen als veredelde e-reader en digitaal notitieblok. :)
mag het weten
pi_131335957
ik zie niet vaak chinese 7 inch tablets waar ik enthousiast van word vanuit kwaliteits perspectief (puur goedkoopheid is een ander verhaal).
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_131335966
Nou, na wat aankloten is multi-user ook gelukt, staat er standaard niet tussen bij de instellingen (bij de RileyROM that is...) maar met ROM Toolbox een .apk uit /system/app verwijderd en een zin aan build.prop toegevoegd (fw.max_users=x waar 'x' voor een cijfer staat met je maximaal aantal users) en een reboot later kunnen nieuwe users aangemaakt worden.

Compleet Google Account was voor 2e user overbodig dus met AppShare(+) de nodige apps gedeeld en met MyBookmarks de internet favorieten van de pc overgeheveld.

Met SuperSU uitgezet werkt de Ziggo app trouwens ook, maar omdat ik geen zin heb in dat telkens uit te zetten heb ik een op internet rondslingerde .apk erop gezet die geen problemen heeft met root.

Ja, ik ben er vooralsnog wel blij mee :Y

Op de lader na dan, zo'n US-EU adapter is niet handig in een diep stopcontact. Bij uitrekken van lader blijft adapter zitten en krijg je er bijna niet uit. Beetje gevaarlijk ook.

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 19-09-2013 02:43:38 ]
pi_131337549
quote:
0s.gif Op woensdag 18 september 2013 22:10 schreef Joosie200 het volgende:
Mijn eerste tablet is een feit. Een tweedehandse Nexus 7 2012 versie met 32GB en puro case voor ¤120. Geen idee wat ik voor dat geld aan een China tablet zou kunnen krijgen, maar ik ben benieuwd hoe het mij zal bevallen als veredelde e-reader en digitaal notitieblok. :)
niets.

Beste wat er is, zal gelijkend zijn aan de pipo s1 pro. Die heb ik en die is het toch niet helemaal. Wel lekker rap enzo, maar ik kan er niet op typen. Moet zeggen dat ik hem niet veel gebruik. Maar dat moet ook een beetje in je routine komen. Pak nu elke keer mijn telefoon als ik beter die tab kan gebruiken.

Maarja, dan krijg je een whatsapp bericht en dan ga je ook weer verder op je telefoon.. Als whatsapp op meerdere apparaten te gebruik was zou dat al veel schelen.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131341550
quote:
1s.gif Op woensdag 18 september 2013 23:50 schreef Iemand91 het volgende:[...]
Op de lader na dan, zo'n US-EU adapter is niet handig in een diep stopcontact. Bij uitrekken van lader blijft adapter zitten en krijg je er bijna niet uit. Beetje gevaarlijk ook.
Daarom kleef ik die van mij vast.
jaja, en azo...
pi_131349578
Zijn hier ook ervaringen met keyboard cases? Een vlugge blik op Aliexpress leert mij dat je die voor een habbekrats in huis haalt. Iets dichterbij huis, heeft Amazon ook het e.e.a. te bieden. En op marktplaats kom je dan uit op zulke gevallen aka dropshippers, haal een bult uit China en verpats het hier voor flink meer :')

Ik zoek zoiets, dus eentje waarin de Nexus 7 snugfit zit, het Surface RT touch cover idee zeg maar :+ (1 ding wat Microsoft wèl goed uitgedacht heeft imho) Geen idee hoe flink de verschillen zijn tussen de iPad mini en Nexus 7 2012 (1,5cm in de breedte), maar deze komt het beste in de buurt. Dat de boel er dikker van word boeit me geen klap. Beetje losse combi van sleeve + BT keyboard meezeulen is ook niet handig. Enfin, gaat het dan nog uitmaken als ik die case voor de iPad mini haal en 1,5cm marge in de breedte heb?
mag het weten
pi_131358292
Wil namelijk mijn Pipo U1-Pro vervangen voor een Pipo S1-Pro,kan ik nog steeds niet betalen via Paypal/iDeal bij Ali Express. :')

Dan maar bij BIC,lekker gratis verzenden.
  donderdag 19 september 2013 @ 21:04:32 #84
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_131361960
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Wil namelijk mijn Pipo U1-Pro vervangen voor een Pipo S1-Pro,kan ik nog steeds niet betalen via Paypal/iDeal bij Ali Express. :')

Dan maar bij BIC,lekker gratis verzenden.
1024 x 600 pixels resolution
Dat je daar nog mee kan leven op 7''
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_131362592
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 19:52 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:
Wil namelijk mijn Pipo U1-Pro vervangen voor een Pipo S1-Pro,kan ik nog steeds niet betalen via Paypal/iDeal bij Ali Express. :')

Dan maar bij BIC,lekker gratis verzenden.
je mag mijne wel overnemen :)

:P

Ik zou 10x liever een tweedehands nexus 7 hebben.
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131363510
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:04 schreef BurnaBoy het volgende:

[..]

1024 x 600 pixels resolution
Dat je daar nog mee kan leven op 7''
Ik koop sowieso volgend jaar deze 10.1" Cube U30GT2(RK3188) erbij. :+

quote:
1s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:15 schreef Catch22- het volgende:

[..]

je mag mijne wel overnemen :)

:P

Ik zou 10x liever een tweedehands nexus 7 hebben.
Je verkoopt je Pipo S1-Pro?
Voor hoeveel dan?Nieuw? :P
pi_131363685
Hij is erg weinig gebruikt. Maandje oud ongeveer. Vind hem niet zo. Hij mag weg, maar niet voor minder dan 80 euro.

Heb zelf 105 betaald inc douane
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131370176
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 10:42 schreef thecuriousone het volgende:
Daarom kleef ik die van mij vast.
Ook maar doen inderdaad.
Heb nog niet zo'n zin om gefrituurd te worden...

Voor de mensen met een M9pro (en dus hoogstwaarschijnlijk ook voor de M9, M7, M7pro) een tip.
Multi-user is hoogstwaarschijnlijk niet 'aangezet' in de ROM maar is makkelijk te krijgen:

• Download ROM Toolbox. (Dit was de enige app die bij mij werkte om build.prop aan te passen).
• Ga met bovenstaande app naar /system/apps en verwijder Provision.apk (maak desnoods een kopie als je zekerheid wil).
• Open build.prop (staat ook ergens in de map /System o.i.d.) en voeg daar onderaan de volgende zin toe:
• "fw.max_users=x" (zonder haakjes). De x staat voor het maximaal aantal users dat je wil toevoegen. Ik heb dit bij mij op 5 gezet (dus: fw.max_users=5) en heb momenteel 2 users (ikzelf en gast-user). Sla de wijzigingen aan build.prop op.
• Reboot en dan moet het bij instellingen staan.


Werkt prima op die van mij en is erg handig. Toch wel een pré op een tablet wat mij betreft.
Happy camper hier, al mag accuduur wel wat beter worden eigenlijk.

[ Bericht 5% gewijzigd door Iemand91 op 20-09-2013 00:15:23 ]
pi_131372319
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:35 schreef Blue_Panther_Ninja het volgende:

[..]

Ik koop sowieso volgend jaar deze 10.1" Cube U30GT2(RK3188) erbij.
Fijne tablet. Echt heel blij mee, al blijft het jammer dat hij nooit in het zwart is uitgebracht.
pi_131379320
quote:
1s.gif Op vrijdag 20 september 2013 06:54 schreef Knalerwtje het volgende:

[..]

Fijne tablet. Echt heel blij mee, al blijft het jammer dat hij nooit in het zwart is uitgebracht.
Jammer inderdaad :'(
pi_131380104
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 21:38 schreef Catch22- het volgende:
Hij is erg weinig gebruikt. Maandje oud ongeveer. Vind hem niet zo. Hij mag weg, maar niet voor minder dan 80 euro.

Heb zelf 105 betaald inc douane
Momenteel te krijgen voor ca 100 USD ca 73 EUR, ok wel zeker van geen douane-kosten, maar toch.
  vrijdag 20 september 2013 @ 16:53:56 #92
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_131385757
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 13:44 schreef Fasroslis het volgende:

[..]

Momenteel te krijgen voor ca 100 USD ca 73 EUR, ok wel zeker van geen douane-kosten, maar toch.
klopt. En wachten. Daarom doe ik hem niet weg, want dan schiet ik er erg bij in. Matige impulsaankoop.

Speaker en touchscreen zijn vrij matig imo. De wifi en snelheid zijn wel dik in orde. Ook t scherm valt niet tegen. Bouwkwaliteit is voldoende
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_131403323
Dit is wel vet op zo'n groot scherm; me happy :9



Wel jammer dat remote gedeelte wel wat minder mooi is uitgewerkt...
pi_131404823
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 00:28 schreef Iemand91 het volgende:
Dit is wel vet op zo'n groot scherm; me happy :9

[ afbeelding ]

Wel jammer dat remote gedeelte wel wat minder mooi is uitgewerkt...
welke app is dat?
  zaterdag 21 september 2013 @ 09:57:38 #95
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131406389
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 02:02 schreef redboyke het volgende:

[..]

welke app is dat?
XBMC remote denk ik.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zaterdag 21 september 2013 @ 12:50:50 #96
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_131409368
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:57 schreef RobertNL het volgende:

[..]

XBMC remote denk ik.
en dan een plugin lijkt me
!!! Go 49-ers !!!
pi_131410237
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 02:02 schreef redboyke het volgende:
welke app is dat?.
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 september 2013 09:57 schreef RobertNL het volgende:
XBMC remote denk ik.
Jep, Yatse.
pi_131474503
Ik ben momenteel op zoek naar een tablet.
Ik zoek een tablet voor simpele tekstverwerking en e-mails versturen, maar voornamelijk voor surfen, facebook en series kijken.

Ik denk aan een Pipo m9-pro met keyboard. Of raden jullie mij aan om dan eerder een Galaxy Tab te nemen?

Tot slot: zijn er grote verschillen tussen de M9 en de M9 pro? Of zijn die verschillen te verwaarlozen?
pi_131475174
Ik ken je budget niet, maar de pro heeft bijv. een hogere resolutie, dat is bij een filmpje of lezen wel prettiger. Voor die paar euro zou ik dan voor de pro gaan.

Ben je een beetje handig met custom roms? Dan zou ik voor de M9 gaan, prijs/kwaliteit. Maar zoals zo vaak, budget is altijd wel een fijn gegeven in mijn ogen..
pi_131475508
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 12:49 schreef Shefkee het volgende:
Ik ken je budget niet, maar de pro heeft bijv. een hogere resolutie, dat is bij een filmpje of lezen wel prettiger. Voor die paar euro zou ik dan voor de pro gaan.

Ben je een beetje handig met custom roms? Dan zou ik voor de M9 gaan, prijs/kwaliteit. Maar zoals zo vaak, budget is altijd wel een fijn gegeven in mijn ogen..
Mijn budget is ongeveer tot max 250 euro.

Wat betreft resolutie heb ik ook gelezen dat je het verschil vrijwel niet merkt als je verder dan 20 cm van het scherm bent. Wisselende verhalen dus.
pi_131488341
voyo A15 is kwa specs een aanrader voor $250...

ik kreeg hem zelf defect binnen van pandawill, maar dat kan ook alleen and de webshop liggen.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  maandag 23 september 2013 @ 20:24:06 #102
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_131491099
Ik kwam dit tegen (misschien iets voor android gamers die graag op emulators spelen): http://www.gamemid.com/

Uitgebreide review:
pi_131528166
net otg kabel aangekregen voor nexus 7 tablet

moest wel device in het engels zetten(united states) en autorotate uitvinken bij accesability (vlc app rotate in ieder geval toch wel)

en nu kan ik mijn WD my passport 2TB direct aansluiten op de tablet met de nexus media importer app best wel cool :D
pi_131657562
ik ben op zoek naar een tablet voor max 80 euro. nu heb ik de PiPo s1 pro in gedachten. het is een cadeau voor mijn zusje die graag van die standaard gratis spelletjes speelt. zou deze tablet hier goed voor zijn of weten/hebben jullie nog suggesties voor andere tablest voor die prijs?
pi_131825330
Even een post van Tweakers quoten:
quote:
Nexus 7 model 2012 afgeprijst bij BelCompany:
De Google Nexus 7 is vanaf vandaag en het hele weekend extra laag geprijsd.
Dus kom naar de BelCompany in jouw buurt en grijp je kans! Maar let op, OP=OP.



De oude variant dus, maar wel 32GB en 3G voor ¤150.
pi_131831458
Ik heb een chuwi v88 maar mijn passport 1tb vind die niet .. Ik probeer t via de Otg kabel maar dat doet die dus niet .. Iemand ng tips ?
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 09:17:00 #107
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131835090
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 00:24 schreef seeewpaall het volgende:
Ik heb een chuwi v88 maar mijn passport 1tb vind die niet .. Ik probeer t via de Otg kabel maar dat doet die dus niet .. Iemand ng tips ?
te weinig power om de schijf op te laten spinnen gok ik.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_131835520
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 09:17 schreef RobertNL het volgende:
te weinig power om de schijf op te laten spinnen gok ik.
dat is al wat ik dacht en niet hoopte ! haha..
hmm das k*t dan.. thanks iig !
pi_131836260
quote:
0s.gif Op donderdag 3 oktober 2013 22:05 schreef Iemand91 het volgende:
Even een post van Tweakers quoten:

[..]

De oude variant dus, maar wel 32GB en 3G voor ¤150.

Ik heb nu de oude variant in 32GB. Zou 3G de moeite waard zijn voor ¤30 meer? Want ik was zelf ¤120 kwijt voor een tweedehandse. In feite zou ik met 3G zelfs mijn ZTE Blade kunnen laten voor wat het is als ik een BT oortje haal. Enig punt waar ik over twijfel is de accuduur van de 3G versie. De accu is niet verwisselbaar en zo'n overstap heeft dus alleen nut als je een beetje de dag ermee kan doorkomen.
mag het weten
pi_131837991
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:20 schreef Joosie200 het volgende:
Ik heb nu de oude variant in 32GB. Zou 3G de moeite waard zijn voor ¤30 meer? Want ik was zelf ¤120 kwijt voor een tweedehandse. In feite zou ik met 3G zelfs mijn ZTE Blade kunnen laten voor wat het is als ik een BT oortje haal. Enig punt waar ik over twijfel is de accuduur van de 3G versie. De accu is niet verwisselbaar en zo'n overstap heeft dus alleen nut als je een beetje de dag ermee kan doorkomen.
Hou er wel rekening mee dat je met de Nexus 7 niet kunt bellen, de 3G is alleen voor data.
Accuduur zou in theorie wel korter zijn dan de non-3G versie, maar je kunt dat natuurlijk ook uitzetten als je het niet gebruikt.
pi_131839373
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 11:29 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Hou er wel rekening mee dat je met de Nexus 7 niet kunt bellen, de 3G is alleen voor data.
Accuduur zou in theorie wel korter zijn dan de non-3G versie, maar je kunt dat natuurlijk ook uitzetten als je het niet gebruikt.
Hmm, dan is bt tethering of wifi hotspot via mijn Blade misschien handiger want anders heb ik een nieuwe sim nodig speciaal voor een losse internetbundel. Dacht dat je met 3G een sim erin kunt stoppen, en gewoon de Nexus 7 als oversized telefoon kon gebruiken.
mag het weten
pi_131840460
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:19 schreef Joosie200 het volgende:
Hmm, dan is bt tethering of wifi hotspot via mijn Blade misschien handiger want anders heb ik een nieuwe sim nodig speciaal voor een losse internetbundel. Dacht dat je met 3G een sim erin kunt stoppen, en gewoon de Nexus 7 als oversized telefoon kon gebruiken.
Sommige apparaten kan dat ook, zoals de Asus Fonepad. Maar de meeste apparaten met 3G zijn inderdaad alleen voor bellen.

Misschien is een goedkope Sim-only met alleen data wat voor je, of Bliep of kan je provider toevallig een extra simkaart 'geven' voor data?
Zo kun je onder bepaalde voorwaarden bij Vodafone een extra data simkaart krijgen.

Moet je natuurlijk voor jezelf afvragen of die extra kosten het je waard zijn.
  vrijdag 4 oktober 2013 @ 15:33:14 #113
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131845495
quote:
1s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 10:20 schreef Joosie200 het volgende:

[..]

Ik heb nu de oude variant in 32GB. Zou 3G de moeite waard zijn voor ¤30 meer? Want ik was zelf ¤120 kwijt voor een tweedehandse. In feite zou ik met 3G zelfs mijn ZTE Blade kunnen laten voor wat het is als ik een BT oortje haal. Enig punt waar ik over twijfel is de accuduur van de 3G versie. De accu is niet verwisselbaar en zo'n overstap heeft dus alleen nut als je een beetje de dag ermee kan doorkomen.
Zou het niet doen; die 30 euro is het zonder dat je het nodig bent nu niet waard.
Ik wil graag een tablet met 3G vandaar dat ik de M7pro 3G had gekocht; maar GPS is daarvan ook weer matig (als ik zo lees nu; zelf maar 1 keer kunnen testen).

Voornaamste reden waarom ik hem nu heb gekocht:

= Opslag van 32GB
= 3G (soms toch handig)
= Goede GPS (waar de M7pro toch soms wat lijkt te lacken volgens reviews; zelf maar 1 keer kunnen testen)
= Garantie 2 jaar
= 150 euro (16GB versie kost 190 euro (nieuw))
= ROMS zoals CM / ASOP / Paradroid

Bijkomend voordeel is dat de 32GB / 3G versie later een hogere restwaarde heeft; aangezien mijn verleden bewijst dat ik nogal graag wissel is dat voor mij vaak wel een punt bij de aankoop.
Jou 32GB versie houdt overigens ook langer een hogere waarde puur omdat 8/16GB soms wel aardig krap bemeten is.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_131848544
quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 12:59 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Moet je natuurlijk voor jezelf afvragen of die extra kosten het je waard zijn.
Als ik het zo lees niet. Mijn provider Hollandsnieuwe geeft niet gratis een tweede simkaart uit. En 3G valt dan op andere manieren ook wel te fixen zonder bijkomende kosten.

quote:
0s.gif Op vrijdag 4 oktober 2013 15:33 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zou het niet doen; die 30 euro is het zonder dat je het nodig bent nu niet waard.

Jou 32GB versie houdt overigens ook langer een hogere waarde puur omdat 8/16GB soms wel aardig krap bemeten is.
Dat idee heb ik nu ook ja, na de reactie van Iemand91. Die hogere restwaarde is altijd fijn meegenomen en juist omdat je er niet zo snel een micro sd in frot, wou ik sowieso de 32GB versie. Juist om het krap bemeten idee te voorkomen :)

Zo'n goedkoop BT toetsenbordje zijn trouwens de beste 10 euro die ik heb uitgegeven voor mijn Nexus 7 :D Maakt het zo waar met Google drive een simpel digitaal notitieblok voor bij de hoorcolleges!
mag het weten
pi_131908852
quote:
0s.gif Op vrijdag 20 september 2013 00:03 schreef Iemand91 het volgende:
Voor de mensen met een M9pro (en dus hoogstwaarschijnlijk ook voor de M9, M7, M7pro) een tip.
Multi-user is hoogstwaarschijnlijk niet 'aangezet' in de ROM maar is makkelijk te krijgen:

• Download ROM Toolbox. (Dit was de enige app die bij mij werkte om build.prop aan te passen).
• Ga met bovenstaande app naar /system/apps en verwijder Provision.apk (maak desnoods een kopie als je zekerheid wil).
• Open build.prop (staat ook ergens in de map /System o.i.d.) en voeg daar onderaan de volgende zin toe:
• "fw.max_users=x" (zonder haakjes). De x staat voor het maximaal aantal users dat je wil toevoegen. Ik heb dit bij mij op 5 gezet (dus: fw.max_users=5) en heb momenteel 2 users (ikzelf en gast-user). Sla de wijzigingen aan build.prop op.
• Reboot en dan moet het bij instellingen staan.
Om even hier op terug te komen; probeer het eerst eens door alleen Provision.apk te verwijderen en dan te kijken of je users kunt aanmaken. Onlangs berichten gelezen dat alleen die .apk verwijderen al genoeg kon zijn.

Verder; heeft iemand raakvlakken met mijn situatie? (Pipo M9pro, RileyRom, meerdere users).
Ik ben namelijk eigenlijk niet zo tevreden met de software. Heb toch wel erg vaak dat ding even niet reageert of traag en wat lag. 50% van de tijd is er niets aan de hand en 50% is het gewoon nauwelijks bruikbaar.

Heb vermoeden dat het bij het flashen van de ROM iets is verkeerd gegaan (maar dat is me toen niet opgevallen) of dat het aan multi-user ligt...
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:41:07 #116
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131913071
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 18:55 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Om even hier op terug te komen; probeer het eerst eens door alleen Provision.apk te verwijderen en dan te kijken of je users kunt aanmaken. Onlangs berichten gelezen dat alleen die .apk verwijderen al genoeg kon zijn.

Verder; heeft iemand raakvlakken met mijn situatie? (Pipo M9pro, RileyRom, meerdere users).
Ik ben namelijk eigenlijk niet zo tevreden met de software. Heb toch wel erg vaak dat ding even niet reageert of traag en wat lag. 50% van de tijd is er niets aan de hand en 50% is het gewoon nauwelijks bruikbaar.

Heb vermoeden dat het bij het flashen van de ROM iets is verkeerd gegaan (maar dat is me toen niet opgevallen) of dat het aan multi-user ligt...
Heb je wel je hele ROM gereset voor de flash? Meen mij iets te herinneren dat dat moet/beter is voor de preformance.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_131913567
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:41 schreef RobertNL het volgende:
Heb je wel je hele ROM gereset voor de flash? Meen mij iets te herinneren dat dat moet/beter is voor de preformance.
Euh, wat houdt dat precies in?
Want ik heb me wel aan het stappenplan gehouden van de bijgeleverde manual namelijk.
  zondag 6 oktober 2013 @ 20:54:43 #118
327191 RobertNL
For your gear.
pi_131913781
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:50 schreef Iemand91 het volgende:

[..]

Euh, wat houdt dat precies in?
Want ik heb me wel aan het stappenplan gehouden van de bijgeleverde manual namelijk.
Geen idee :P Het is al even geleden dat ik hem geflashed heb. Meende dat als je 1 stap oversloeg (of als die faalde dat kon n.l. ook nog voorkomen) je mindere performance had.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_131922625
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 20:54 schreef RobertNL het volgende:
Geen idee :P Het is al even geleden dat ik hem geflashed heb. Meende dat als je 1 stap oversloeg (of als die faalde dat kon n.l. ook nog voorkomen) je mindere performance had.
Ja, het flashen ging niet helemaal soepel (paar vage screens gehad op tablet enzo) maar uiteindelijk is het wel in de goede volgorde gebuerd en ook goed zoals het moest.

Eigenlijk is het wel slim als ik de boel even helemaal opnieuw erop zet maar dat is ook zoveel werk (eigen account, apps enz.) maar ook die van anderen...

Aan de andere kant is zoals het nu is ook niet veel waard...
pi_131973104
Ik ga backup maken d.m.v. Titanium en ga dan eens kijken of ik er weer Stock op probeer te zetten, Riley nog een keer (en multi-user uit) of toch deze.

Eerst maar backup maken en andere users verwijderen; kijken of dat helpt.
pi_132025149
Voor op vakantie zoek ik een 7 inch tablet voor films en internet, moet sd of micro sd kaartjes ondersteunen en een goede accu hebben, is er een aanrader
Don't trust anyone else!
Trust me!
pi_132026914
Iemand met een Nexus 10 die ervaring heeft met rooten/custom roms?

Echt een top apparaat btw!
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  donderdag 10 oktober 2013 @ 08:39:18 #123
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_132029927
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 23:12 schreef groggy het volgende:
Voor op vakantie zoek ik een 7 inch tablet voor films en internet, moet sd of micro sd kaartjes ondersteunen en een goede accu hebben, is er een aanrader
gewoon de nieuwe Nexus 7 nemen
!!! Go 49-ers !!!
  donderdag 10 oktober 2013 @ 13:00:43 #124
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132035937
Die Archos Gamepad was nogal een letdown, voornamelijk vanwege het ruk TFT-scherm (en accu).
Ze komen binnenkort echter met een IPS-opvolger: http://liliputing.com/201(...)-coming-october.html .

Er is ook een Much i5: http://liliputing.com/201(...)-gaming-buttons.html .

Gaming tablets die wel kunnen overtuigen..?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_132095370
quote:
2s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 08:39 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

gewoon de nieuwe Nexus 7 nemen
Yep, de beste 7 inch tablet die nu te krijgen is. Sinds een week of 4 heb ik er ook een in bezit, ik ben er zeer tevreden over.

Maar let op: de tablet heeft GEEN (micro) sd-slot!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:34:09 #126
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132095401
Zelfs de oude nexus is nog een prima ding, en met 32GB soms ook voor een zeer kleine prijs op te pikken (100 euro).

Zelf nu de 32GB / 3G versie voor 150 euro kunnen kopen en het bevalt prima (beter dan de Nexus 10 32GB die ik had).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132095700
Thnx, dus toch een nexus.. Ik zal eens kijken of ik goedkoop een kan oppikken
Don't trust anyone else!
Trust me!
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 11:55:52 #128
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132095788
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 11:51 schreef groggy het volgende:
Thnx, dus toch een nexus.. Ik zal eens kijken of ik goedkoop een kan oppikken
Belcompany proberen; oude nexus voor 150 euro (met 3G) en 2 jaar garantie :)
Was vorige week al in de aanbieding voor die prijs dus ze kunnen ook uitverkocht zijn (Leeuwarden is op).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132096664
Heb eergisteren mijn Pipo M1 ge-upgrade naar 4.2.2, en moet zeggen dat het best wel wat verbeterd is.
De algehele response is verbeterd en de youtube app kan nu wel langer dan een paar minuten spelen zonder te hangen op data laden.
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:26:22 #130
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_132097753
ik heb een samsung galaxy tablet 8.9, die sinds vanochtend geen connectie meer maakt met mijn wifi. De verbinding wordt gevonden maar er wordt geen connectie gemaakt. Ook niet wanneer ik de tablet opnieuw opstart, handmatig de sleutel invoer. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Of zit ik in het verkeerde topic?
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 13:41:45 #131
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132098080
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:26 schreef scrub_nurse het volgende:
ik heb een samsung galaxy tablet 8.9, die sinds vanochtend geen connectie meer maakt met mijn wifi. De verbinding wordt gevonden maar er wordt geen connectie gemaakt. Ook niet wanneer ik de tablet opnieuw opstart, handmatig de sleutel invoer. Iemand een idee waar dit aan kan liggen? Of zit ik in het verkeerde topic?
Probeer het ook even bij een WIFI netwerk van de buren (of een open netwerk).
Als je een telefoon met mobile data hebt kan je ook de hotspot functie even aanzetten.

En/of probeer de beveiliging van je netwerk even uit te zetten (open, alleen om te testen).

Anders de tablet even naar fabrieksinstellingen resetten (hoe vervelend ook). Mocht dat niet werken dan aan de PC hangen en opnieuw laten installeren (zoek dan wel even op hoe dat moet).

Als dat allemaal gefaald heeft zit het probleem vast ergens anders (hardware)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132099517
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 11:34 schreef RobertNL het volgende:
Zelfs de oude nexus is nog een prima ding, en met 32GB soms ook voor een zeer kleine prijs op te pikken (100 euro).

Zelf nu de 32GB / 3G versie voor 150 euro kunnen kopen en het bevalt prima (beter dan de Nexus 10 32GB die ik had).
Wat een grap, hoezo zou die beter zijn dan dr Nexus 10?
"We stay up late every night. Regret it every morning. Then do it again."
  zaterdag 12 oktober 2013 @ 15:01:02 #133
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132099854
quote:
1s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 14:46 schreef Nafi het volgende:

[..]

Wat een grap, hoezo zou die beter zijn dan dr Nexus 10?
Ik zeg niet dat hij beter is; ik zeg dat hij beter bij mij past ;) (zo bedoelde ik het althans).
De 10 was te log voor mij; daarnaast was er iets (kan niet zeggen wat) dat mij niet beviel aan dat ding :P We een mooi apparaat verder hoor.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132101365
Ik vind het formaat van een Nexus 7 ideaal. Ik maak nu nog regelmatig lange treinreizen, met een fatsoenlijk hoesje kan je urenlang films kijken in de trein. Super fijn! En als je dan bij het station bent aangekomen is ie zo compact dat ie in mijn broekzak past. Daarnaast is ie super scherp. 's-nachts zet ik het apparaat op de laagste brightness wat meer dan voldoende is en overdag kan ie makkelijk op 25% brightness. Het apparaat is bovendien snel, makkelijk in gebruik en heeft genoeg opslagruimte (32 gb). Ik ben er zeer enthousiast over.

Wat overigens een grote plus is t.o.v. oude Nexus 7 is dat de nieuwe beschikt over 2 speakers aan weerskanten, daardoor heb je een stereo-effect als je zonder headset film/muziek kijkt/luistert. Tevens is de nieuwe Nexus compacter, makkelijker in één hand te houden en is het scherm beter.

Vergeet trouwens niet om een fatsoenlijk hoesje erbij te kopen! Dat scheelt ontzettend veel.

Met verzendkosten erbij heb ik onderstaand hoesje gekocht voor 30 euro op Amazon.co.uk, blij dat ik dit heb gedaan.


http://www.amazon.co.uk/dp/B00E4OKXPU

(Ik weet niet of ie inmiddels in NL verkrijgbaar is.)
  maandag 14 oktober 2013 @ 11:50:40 #135
131066 scrub_nurse
ik denk dat ik denk, denk ik..
pi_132151313
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:41 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Probeer het ook even bij een WIFI netwerk van de buren (of een open netwerk).
Als je een telefoon met mobile data hebt kan je ook de hotspot functie even aanzetten.

En/of probeer de beveiliging van je netwerk even uit te zetten (open, alleen om te testen).

Anders de tablet even naar fabrieksinstellingen resetten (hoe vervelend ook). Mocht dat niet werken dan aan de PC hangen en opnieuw laten installeren (zoek dan wel even op hoe dat moet).

Als dat allemaal gefaald heeft zit het probleem vast ergens anders (hardware)
terug naar fabrieksinstellingen heeft geholpen :)
  maandag 14 oktober 2013 @ 11:52:44 #136
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132151375
quote:
0s.gif Op maandag 14 oktober 2013 11:50 schreef scrub_nurse het volgende:

[..]

terug naar fabrieksinstellingen heeft geholpen :)
^O^
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132240635
Heeft iemand toevallig een account op arctablet.com?

De latere pagina's van dit topic lijken een oplossing te hebben voor GPS. gps.config aanpassen zou moeten helpen.

Tuurlijk, kan zelf even account aanmaken maar als iemand anders al ziet hoe dat bestand eruit ziet enzo :P
pi_132247174
Soort vervolg op hierboven; een kleine tip voor mensen met een Android device met slecht GPS ontvangst:

- Download de .zip van uit de openingspost van dit topic. Woon je in Nederland; dan download je dus Netherlands.zip.
- Zet deze (onuitgepakte .zip) op een SD-kaart en doe deze kaart in je tablet.
- Ga na je (CWM) recovery en installeer deze .zip. Reboot.

Als installeren d.m.v. recovery niet wil/kan zou je een gps.conf bestand kunnen gebruiken; maar die zit niet eens in de .zip vreemd genoeg. Een link vanaf dit topic op XDA linkt naar deze lijst waarin wél een gps.conf bestand te vinden is voor Nederland.
Dit bestand moet je in /system/etc plaatsen en ik gok even een reboot doen.

Flashen d.m.v. CWM recovery maakte van dit:



dit:



Telkens even een minuutje buiten getest. Nog niet veel soeps maar het is in ieder geval iets beter.

Wat je hierboven doet is de NTP_SERVER veranderen naar die van Nederland wat beter satellietontvangst en snellere lock zou moeten opleveren.

Trouwens; CWM recovery zit standaard bij RileyROM. Die staat in z'n zip onder cwmrecovery.img; om die te gebruiken i.p.v. standaard recovery moet je in de flashtool het pad veranderen; klik op het pad en verander recovery.img in cwmrecovery.img.
Wil je deze later gebruiken kan dat ook; vink alles uit behalve de recovery (waarvan je het pad dus hebt veranderd) en flash deze. Je hoeft geen IDB erase o.i.d. te doen.

[ Bericht 10% gewijzigd door Iemand91 op 17-10-2013 00:02:50 ]
pi_132250118
Of je download Fasterfix en geeft aan dat je de Nederlandse config wil gebruiken.

https://play.google.com/s(...)com.Double.FasterFix
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
pi_132255676
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 06:28 schreef Ceased2Be het volgende:
Of je download Fasterfix en geeft aan dat je de Nederlandse config wil gebruiken.

https://play.google.com/s(...)com.Double.FasterFix
quote:
Adding faster GPs will only delete the gps.cfg settings in there and it will only install the basic ntp.server settings but not the other settings that I have gotten thro' trial and error, you can do one thing is just to have them input in their locale ntp server and continent names and update those lines only it will help alot but using FasterGPS is no go as far as I am concern. If you wanna help on adding app to help out GPS it should be the NTP SYNC app a small file (free) it will sync everytime you boot up with the local ntp server and this has helped me pulled in signals from just inside my window sill onto my workdesk (before it was blind at the spot).

The factory ROM has the gps.config file in it (bt it for hardware settings I see SIRF/NMEA mentioned in it) but gps.cfg is just for making the location settings not hardware. If you run Faster GPS after putting in the gps.cfg it will just delete all the rest of the other settings in there. Anyway the gps.cfg file was pulled out from one of my previous pad which had a hopeless GPS hardware after installing FasterGPS and then I added on as I go along and checking the WWW.
FasterFix en FasterGPS kun je op dat gebied wel gelijktrekken.

Helaas kan ik zijn GPS.conf niet inzien zonder account te maken op dat forum. Misschien toch maar even doen. Kijken of die verschilt met dat bestand wat ik hierboven noemde.
  roze vrijdag 18 oktober 2013 @ 00:52:06 #141
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_132284004
Ik 'heb' eindelijk een tablet *O* Huisgenoot van me die gebruikt die van hem al een hele tijd niet meer dus ik mag hem in bruikleen en ga hem overkopen als ik in December meer geld heb. Dus eigenlijk is die al zo goed als van mij want hij blijft vanaf nu ook gewoon bij mij

Het gaat om de ASUS Eee Pad Transformer TF101. Hij is helemaal gereset voor mij en hij werkt prima. Ding is sneller dan mijn laptop, wat erg haha. Alleen video's kijken vind ik op de laptop fijner maar voor internetten, spelletjes en dat soort dingen werkt die echt goed. Gene is er ook erg zuinig opgeweest, er zit maar 1 héél klein krasje op het beeld en dat is het.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 01:03:25 #142
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132284103
quote:
2s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 00:52 schreef Amarantha het volgende:
Ik 'heb' eindelijk een tablet *O* Huisgenoot van me die gebruikt die van hem al een hele tijd niet meer dus ik mag hem in bruikleen en ga hem overkopen als ik in December meer geld heb. Dus eigenlijk is die al zo goed als van mij want hij blijft vanaf nu ook gewoon bij mij
[ afbeelding ]
Het gaat om de ASUS Eee Pad Transformer TF101. Hij is helemaal gereset voor mij en hij werkt prima. Ding is sneller dan mijn laptop, wat erg haha. Alleen video's kijken vind ik op de laptop fijner maar voor internetten, spelletjes en dat soort dingen werkt die echt goed. Gene is er ook erg zuinig opgeweest, er zit maar 1 héél klein krasje op het beeld en dat is het.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Wel een oud beestje maar zeker beter dan de laatste ;) (heb je die nog aan de praat kunnen krijgen?)
En mag ik vragen wat je voor de TF101 gaat betalen?

Heb hem zelf ook gehad, zaten helaas wat irritante bugs in de software maar er viel alsnog wel prima mee te werken :)

Euh; must have apps voor tablets:
NOS - Flipboard - Currents - google Drive - Onenote - Netflix (al is de app niet al te best) - Google Keep - TuneIn - Sketchbook (pro) - Chrome (beta) - Meer zie: Tablified
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 september 2013 01:04 schreef RDMKR het volgende:
m'n voyo is aangekomen in china en pandawill erkent het probleem. wordt naar de fabriek gestuurd. yay.
Wat is de status ;)?
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  roze vrijdag 18 oktober 2013 @ 01:05:30 #143
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_132284124
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 01:03 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wel een oud beestje maar zeker beter dan de laatste ;) (heb je die nog aan de praat kunnen krijgen?)
En mag ik vragen wat je voor de TF101 gaat betalen?

Heb hem zelf ook gehad, zaten helaas wat irritante bugs in de software maar er viel alsnog wel prima mee te werken :)

Euh; must have apps voor tablets:
NOS - Flipboard - Currents - google Drive - Onenote - Netflix (al is de app niet al te best) - Google Keep - TuneIn - Sketchbook (pro) - Chrome (beta) - Meer zie: Tablified
Ik weet dat die idd niet de jongste is maar voor wat ik wil werkt die prima :) Ik weet nog niet eigenlijk, wou even kijken wat er 2dehands voor gegeven wordt. Bedankt voor de tips! Netflix en Chrome heb ik al :D
Your beauty never ever scared me.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 10:12:31 #144
405087 RDMKR
miui mitu
pi_132287577
quote:
Wat is de status ;)?
niks van gehoord. ligt daar waarschijnlijk ergens in een magazijn te roesten tot iemand van z'n luie kont komt.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 11:24:37 #145
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132289200
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 10:12 schreef RDMKR het volgende:

[..]

niks van gehoord. ligt daar waarschijnlijk ergens in een magazijn te roesten tot iemand van z'n luie kont komt.
Hmz balen :'(. Zou ze regelmatig gaan stalken als ik jou was.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 12:15:46 #146
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_132290733
Ik vind het, itt de chinese telefoonmarkt, echt verdomd stil wat betreft nieuwe tablets.

We zijn nu zo'n half jaar verder, en volgens mij is de Pipo M9 Pro nog steeds zo'n beetje de beste keus in die prijsklasse qua china-tabs!? Geen fatsoenlijke nieuwe toffe tablets uitgekomen of aangekondigd voor de komende tijd...!?
pi_132290939
Qua tablets niet echt nee geloof ik. Er worden wel mondjes maat wat nieuwe SOC's aangekondigd; zoals die octa-core Mediatek; die natuurlijk weer in nieuwe tablets hun plaats moeten vinden.
Maar of je daar nou blij van wordt.
Maar goed; ik hou het ook niet zo heel erg meer bij nu ik er eindelijk zelf ook een heb.

* Iemand91 flasht maar weer eens een nieuwe ROM op z'n m9pro ;( ...
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:01:19 #148
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132292207
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:15 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind het, itt de chinese telefoonmarkt, echt verdomd stil wat betreft nieuwe tablets.

We zijn nu zo'n half jaar verder, en volgens mij is de Pipo M9 Pro nog steeds zo'n beetje de beste keus in die prijsklasse qua china-tabs!? Geen fatsoenlijke nieuwe toffe tablets uitgekomen of aangekondigd voor de komende tijd...!?
Nog een maandje dan begint het gedoe wel weer :P (hoop ik) MTK / RK chipset zijn nog niet vrijgegeven aan fabrikanten als dat het geval is duiken binnen een paar weken wel wat leuke tablets op ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 13:24:15 #149
405087 RDMKR
miui mitu
pi_132292908
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:15 schreef Yi-Long het volgende:
Ik vind het, itt de chinese telefoonmarkt, echt verdomd stil wat betreft nieuwe tablets.

We zijn nu zo'n half jaar verder, en volgens mij is de Pipo M9 Pro nog steeds zo'n beetje de beste keus in die prijsklasse qua china-tabs!? Geen fatsoenlijke nieuwe toffe tablets uitgekomen of aangekondigd voor de komende tijd...!?
er was laatst een nieuw octa-core (exynos) tablet, maar helaas 8 inch met lage resolutie (1200x800).

ik denk dat de Voyo A15 in de praktijk (niet benchmarks) beter of net zo goed presteert, en die heeft tenminste een fatsoenlijke resolutie. ik zie op usemon m'n telefoon zelden kern 3 en 4 echt serieus benutten.

quote:
Er worden wel mondjes maat wat nieuwe SOC's aangekondigd; zoals die octa-core Mediatek
mediatek has learned to spell banana but doesn't yet know when to stop.

[ Bericht 6% gewijzigd door RDMKR op 18-10-2013 13:53:31 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 18:23:30 #150
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_132301558
quote:
0s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 12:21 schreef Iemand91 het volgende:
Qua tablets niet echt nee geloof ik. Er worden wel mondjes maat wat nieuwe SOC's aangekondigd; zoals die octa-core Mediatek; die natuurlijk weer in nieuwe tablets hun plaats moeten vinden.
Maar of je daar nou blij van wordt.
Maar goed; ik hou het ook niet zo heel erg meer bij nu ik er eindelijk zelf ook een heb.

* Iemand91 flasht maar weer eens een nieuwe ROM op z'n m9pro ;( ...
Tevreden over die Pipo M9 Pro!? In principe is dat momenteel ook mijn eerste keus, tenzij de A-merken (Asus, Samsung, etc etc) beter zijn voor maar iets meer geld.

Daarnaast is nog steeds de Cube u30GT2 interessant, aangezien die qua specs ongeveer gelijk zou moeten zijn aan de PipoM9Pro, maar wel een heel stuk goedkoper....

Laatst ook een Pipo M6 Pro uitgekomen, maar geen idee of die beter is dan de M9 Pro.
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:00:28 #151
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132302531
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:23 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tevreden over die Pipo M9 Pro!? In principe is dat momenteel ook mijn eerste keus, tenzij de A-merken (Asus, Samsung, etc etc) beter zijn voor maar iets meer geld.

Daarnaast is nog steeds de Cube u30GT2 interessant, aangezien die qua specs ongeveer gelijk zou moeten zijn aan de PipoM9Pro, maar wel een heel stuk goedkoper....

Laatst ook een Pipo M6 Pro uitgekomen, maar geen idee of die beter is dan de M9 Pro.
http://tweakers.net/nieuw(...)t-voor-299-euro.html
Zulk soort tablets zijn de grootste concurenten denk ik... ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:41:33 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132305978
En Windows-tablets pakken natuurlijk ook steeds meer segment.
Zeker bij de wat grotere tablets die als mini-computer en niet alleen als entertainmentdevice moeten dienen.
Zo heb je van Lenovo bijvoorbeeld de 11.6" IdeaTab met dock die best geinig (geprijsd) is op zich.

Dan heb je ook nog smartphones die steeds groter worden en in vele ogen een tablet overbodig maakt.

Maar goed, de ontwikkeling in staat op zich niet stil...

Asus heeft nu ook een Android tab op Intel ATOM: de ASUS MeMO Pad FHD 10.
Of het wat is weet ik niet. In ieder geval geen Transformer-like dock, wat ik dan niet begrijp. :{

Top notch op dit moment is imho natuurlijk de meest recente Samsung Galaxy Note 10.1 met octacore/3GB RAM.
Dat zijn toch de wat geinigere tablets. De Note ook i.v.m. met zo'n S-PEN stylus.

In China vindt men de Exynos en ATOM denk ik te duur om in een budgettablet (wat de meeste toch moeten voorstellen) te mikken. Dat volgt eigenlijk allemaal de Rockchip-cultuur en dus is de RK3188 zo'n beetje wat nu de klok slaat terwijl ondertussen Allwinner (A31), Actions (ATM7029) en MediaTek (MTK8389) hun graantje op de markt proberen mee te pikken. Waarbij ikzelf denk ik MediaTek voor de meest viable candidate houd om het Rockchip moeilijk te maken (met oog op de toekomst). Ze zijn immers erg succesvol in de smartphone-range en hebben ook het telecomvoordeel. De echte nextGen budgettabs zullen inderdaad wel rap volgen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_132313950
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:23 schreef Yi-Long het volgende:
Tevreden over die Pipo M9 Pro!? In principe is dat momenteel ook mijn eerste keus, tenzij de A-merken (Asus, Samsung, etc etc) beter zijn voor maar iets meer geld.
Om te beginnen; dit is mijn eerste tablet en eerste electronica (als in tablet/telefoon) uit China. Dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Maar tot nu toe 95% tevreden. Ja ik zit enorm aan te kloten met ROM's etc. wat veel gezeur oplevert (heb tot nu toe waarschijnlijk wel 10x een nieuwe ROM erop gezet) maar als dat eenmaal goed zit (en ik het niet verkloot door door te gaan prutsen) dan werkt het uitstekend.

Met Crossbreeder geflashed lijkt het ook nog nét wat soepeler te gaan. Laatste ervaring in gebruik is prettig; geen lag, geen rare vastlopers of andere zaken. Als die er zijn is het mijn eigen schuld. Wifi is prima, GPS is zozo; met gps.conf wordt het al beter, scherm is mooi.
Nadeel is wel dat Multi-user een twijfelgeval is. Standaard staat het sowieso niet aan; dat moet je zelf doen door in systemfiles bezig te gaan en ik heb het gevoel dat het de stabiliteit niet ten goede komt.
quote:
Laatst ook een Pipo M6 Pro uitgekomen, maar geen idee of die beter is dan de M9 Pro.
Op scherm na is die hetzelfde als de M9pro. Moet dus uit ervaring blijken of dat ook wat is (dus qua accuduur, wifi, gps etc.).


De 7-8" tablets wordt nu vooral interessant op het gebied van 'waar kopen'? Komen veel tablets bij die je gewoon hier in Nederland kunt kopen met prima specs maar bovenal een prima prijs; met de Nexus 7 voorop. Daar loont het al snel niet meer om in China te halen. Hoe zit het eigenlijk met Mediatek? Dat is toch standaard slecht GPS ontvangst?

De 7-8" tablets zijn ook veruit het populairst wat ik juist weer vreemd vindt; precies om de reden die jij ook aangeeft; telefoons worden gróót! :o
Ik zou dus ook nooit een 7" tablet kopen omdat die 2" verschil mij niet genoeg is. Laat staan als je een Samsung Note o.i.d. hebt.

De grotere tablets zijn opzich de Windows tablets interessant; maar mij lijkt persoonlijk Windows RT helemaal niets. Dan zou ik ook gewoon volledig W8 willen hebben; maar die zijn juist zeer stevig geprijsd.

Verder; na 47 dagen ein-de-lijk een hoes binnen. Zoals je kunt zien zit er een flinke bochel in :{
Hopelijk trekt dat weg zodra het 'leer' wat soepeler wordt. Maar voor de rest prima hoes; kan in 2 standen gezet worden en scherm alles mooi af. Alle aansluitingen (behalve voor simkaart) kun je nog bij.
Is eens standaard ding, weinig bijzonder maar ik dacht 'laat ik het even melden'...



(Ja; wat zal daar nou op de laptop openstaan? :') )

Moet alleen eens gaan kijken of dit nou de hoes is die ik 47 dagen geleden heb besteld of dat het van de bestelling van 10 oktober was :{
Maar goed; eindelijk kan ik 'm met een gerust hart aan de kant leggen...

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 18-10-2013 23:54:17 ]
pi_132322027
quote:
Asus heeft nu ook een Android tab op Intel ATOM: de ASUS MeMO Pad FHD 10.
Of het wat is weet ik niet.
Atom is een beetje een dubieus chipset. Hoog geklokt, maar slechts dual core, en dan wel weer dat vage "hyperthreading". benchmarks zijn all over the place, soms wordt de 2Ghz versie zo goed als de HTC One genoemd, het andere moment nauwelijks zo sterk als de samsung S3. over de real world performance wordt ook veel getwist; high end gaming gaat er niet echt lekker op, maar voor de rest is ie naar horen zeggen behoorlijk "snappy". native code (in C++ geschreven, dus niet via de Dalvik virtual machine) draait er alleen echt super lekker op als de app schrijver de Intel compiler heeft gebruikt. maar het gros van de apps gaat gewoon via Dalvik en nu Bay Trail en Clover Trail beide meer naamsbekendheid krijgen komt het misschien met die compiler support wel goed.

de kern-architectuur heeft redelijk hoge DMIPS/Mhz rating (cortex A9 niveau), maar zwakke coremark/mhz ratio (cortex A8/7 niveau). en bij die benchmarks is het ook steeds de vraag hoe de boel gecompileerd is, want benchmarks zijn vrijwel altijd in native code.

interessant is dat ie op een aantal benchmarks die specifiek op real world scenarios gebaseerd zijn zeer sterk scoort; soortgelijk aan de samsung S4: http://www.principledtech(...)performance_0613.pdf

zie ook
er was eerst ook een antutu benchmark waarop de intel compiler valsspeelde en een score bracht die de octa-core exynos versie van de samsung S4 overtrof, maar dat was onzin. de huidige antutu 4 score van 2Ghz clover trail is rond de 21000.

met alles in gedachten word ik zelf niet super enthausiast over de 1.6 Ghz versie. die is ws niet eens zo sterk als een rockchip. 2Ghz versie is enigzins een ander verhaal, maar ook niet baanbrekend.

ik heb hopelijk straks een Lenovo K900 in handen, dan kan ik meer vertellen over de praktijkervaring. zullen we zien of ik er ontzettend spijt van krijg. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door RDMKR op 19-10-2013 13:35:00 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:42:20 #155
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_132322659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:17 schreef RDMKR het volgende:
een beetje een dubieus chipset. Hoog geklokt, maar slechts dual core, en dan wel weer dat vage "hyperthreading". benchmarks zijn all over the place, soms wordt de 2Ghz versie zo goed als de HTC One genoemd, het andere moment nauwelijks zo sterk als de samsung S3. over de real world performance wordt ook veel getwist; high end gaming gaat er niet echt lekker op, maar voor de rest is ie naar horen zeggen behoorlijk "snappy". native code (in C++ geschreven, dus niet via de Dalvik virtual machine) draait er alleen echt super lekker op als de app schrijver de Intel compiler heeft gebruikt. maar het gros van de apps gaat gewoon via Dalvik en nu Bay Trail en Clover Trail beide meer naamsbekendheid krijgen komt het misschien met die compiler support wel goed.

de kern-architectuur heeft redelijk hoge DMIPS/Mhz rating (cortex A9 niveau), maar zwakke coremark/mhz ratio (cortex A8/7 niveau). en bij
Hyperthreading is niet vaag, geeft elke core gewoon 2 threads, dus dan word je cpu optimaal gebruikt. Heeft elk topmodel cpu tegenwoordig.

De rest van je verhaal klopt wel aardig ja, alles in android word geprogrammeerd/geoptimaliseerd voor arm cores en deze is x86 dus dat heeft inderdaad gevolgen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_132322941
er zijn situaties waarin hyperthreading je performance verlaagt, en het is moeilijk te vinden wat nou het prestatieverschil is ten opzichte van een kale dual-core en ten op zichte van een daadwerkelijke quad-core.

vandaar dat de term een beetje vaag blijft wat mij betreft.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:27:30 #157
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_132326587
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:54 schreef RDMKR het volgende:
er zijn situaties waarin hyperthreading je performance verlaagt, en het is moeilijk te vinden wat nou het prestatieverschil is ten opzichte van een kale dual-core en ten op zichte van een daadwerkelijke quad-core.

vandaar dat de term een beetje vaag blijft wat mij betreft.
Ja het vertraagt individuele taken wat omdat er 2 taken gelijk lopen.
Het is natuurlijk het optimaal benutten van de processor tegen het principe van een taak zo snel mogelijk afkrijgen.
Ik vind zelf de voordelen groter dan de nadelen, en zeker mobiel is het heel nuttig omdat processor optimaal benutten geeft meer accuduur.

HT dual tegen een quad gaat de quad meestal wel winnen als er sprake is van gelijke snelheid per core maar dat is niet de vergelijking die je 'moet' maken.
HT dual tegen de zelfde dual met HT uit wint de HT dualcore het overall altijd, het kan zijn dat 1 of 2 dingen eerder zijn maar een HT dual zal altijd sneller moeten zijn met het complete takenpakket.

Maar deze vlieger gaat natuurlijk alleen maar op als er sprake is van goede multithreading. Oftewel een app is goed schaalbaar over cores.

[ Bericht 20% gewijzigd door BurnaBoy op 19-10-2013 16:32:31 ]
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_132326989
ik denk idd dat die performance verlaging een uitzonderingsgeval is dat voor komt als een programmeur een virtual core behandelt alsof het een physical core is en dan rekenkracht wegtrekt waar het het meest nodig is. android kan in principle het verschil zien tussen logical and physical cores en zolang er niet heel veel geks wordt gedaan levert het onderscheid geen problemen.

intel heeft hier resultaten van SPEC CPU2000 benchmark waarin het verschil tussen kale dual-core, hyperthreaded dual-core en quad-core te zien is:
http://www.anandtech.com/(...)or-windows-8-tablets

volgens die cijfers is de verhouding:
dual-core: 1
dual-core hyperthreaded: 1,28
quad-core: 1,45

maar dat is dus wat Intel je wil doen geloven. korreltje zout etc etc.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:46:10 #159
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_132327108
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 16:42 schreef RDMKR het volgende:
ik denk idd dat die performance verlaging een uitzonderingsgeval is dat voor komt als een programmeur een virtual core behandelt alsof het een physical core is en dan rekenkracht wegtrekt waar het het meest nodig is. android kan in principle het verschil zien tussen logical and physical cores en zolang er niet heel veel geks wordt gedaan levert het onderscheid geen problemen.

intel heeft hier resultaten van SPEC CPU2000 benchmark waarin het verschil tussen kale dual-core, hyperthreaded dual-core en quad-core te zien is:

Je kunt het zelf testen hoor, niet op zo'n telefoon natuurlijk maar in je pc als je een intel hebt die het ook kan.

Wat betreft de cijfers, intel heeft iets natuurlijk iets gepakt waar het nut van hyperthreading natuurlijk het beste uit de verf komt. Dus iets wat goed schaalt, dus het zegt inderdaad weinig over alle realworld cases.


Opzich is het hardstikke interresant wat intel hier aan het doen is natuurlijk, want volgend schooljaar ben ik wel in de markt voor een lichte laptop/convertible en als een tab met keyboard en clovertrail dan ook goed werkt zou het maar zo kunnen dat ik over ben. Maar dat zou wel win8 zijn. Ik hou van mijn x86 apps. Android tabs zijn leuk, maar windows programmas zijn meestal veel en veel uitgebreider, alleen dan niet weer touchfriendly maar daar kan ik wel mee leven.

[ Bericht 15% gewijzigd door BurnaBoy op 19-10-2013 16:52:55 ]
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:39:45 #160
405087 RDMKR
miui mitu
pi_132437190
http://www.pandawill.com/(...).html?___store=en_us

$119 voor een rockchip tablet. lage resolutie, maar dan dus wel extra hoge performance (antutu richting 20000?). tegen die prijs geen slechte trade-off.

http://www.pandawill.com/(...).html?___store=en_us

tegra 4 tablets heb je blijkbaar tegenwoordig ook voor een bescheiden prijsje.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:17:59 #161
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132438598
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:39 schreef RDMKR het volgende:
http://www.pandawill.com/(...).html?___store=en_us

$119 voor een rockchip tablet. lage resolutie, maar dan dus wel extra hoge performance (antutu richting 20000?). tegen die prijs geen slechte trade-off.

http://www.pandawill.com/(...).html?___store=en_us

tegra 4 tablets heb je blijkbaar tegenwoordig ook voor een bescheiden prijsje.
Voor de prijs van die Tegra4 heb je ook een nieuwe Nexus (iets meer dan ;) tenzij douane etc.). Maar inderdaad een nette prijs :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132466688
quote:
Voor de prijs van die Tegra4 heb je ook een nieuwe Nexus
hier in nederland..? lijkt mee op eerste gezicht niet. ik zie prijzen van rond de 360 euro, wat bijna het dubbele is na omrekening.

en tegra 4 is toch weer 2x zoveel processor kernen op nog wat hogere kloksnelheid. resolutie is dan misschien lager maar dat betekent weer extra hoge performance.

denk alleen wel dat het ontzettend energie slurpt, zo'n quad-core A15 configuratie. zelfs die zuinige extra kern voor energie besparing gaat dat niet verhelpen.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:39:58 #163
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132467989
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:51 schreef RDMKR het volgende:

[..]

hier in nederland..? lijkt mee op eerste gezicht niet. ik zie prijzen van rond de 360 euro, wat bijna het dubbele is na omrekening.

en tegra 4 is toch weer 2x zoveel processor kernen op nog wat hogere kloksnelheid. resolutie is dan misschien lager maar dat betekent weer extra hoge performance.

denk alleen wel dat het ontzettend energie slurpt, zo'n quad-core A15 configuratie. zelfs die zuinige extra kern voor energie besparing gaat dat niet verhelpen.
Waar heb jij gekeken :o! Nieuwe nexus is 100 euro goedkoper :P
16GB voor 233 euro / 32GB voor 260 euro

Ik ben niet zo'n fan meer van tegra devices (al heb ik er momenteel zelf 2). Maar ik kan nog iet oordelen over de Tegra4 want die heb ik nog niet in de handen gehad.
Maar grote fabrikanten hadden met launch geen Tegra4 apparaten, en dat had een reden (link volgt; even zoeken in de archieven)...
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132469800
ah, je hebt het over de 7 inch variant. op zich wel redelijk natuurlijk aangezien dat tegra 4 ding ook 7 inch is...

snapdragon 600 op 1.5Ghz... is wel weer een extra trapje lager dan 4x cortex A15 met 0.3 extra Ghz. bij de nexus 10 heb je dan tenminste nog soortgelijke single- en dual threaded performance, wat bij de meeste applicaties het belangrijkst is. maar op het antutu resultaat is het verschil niet sterk zichtbaar. tegra 3 presteerde voor cortex A9 ook onder de maat.

overigens is de Krait kern in de nieuwe snapdragons sterker dan in de oude. het verschil met A15 is dan misschien al bijna ingehaald. DMIPS nummers die ik heb gezien waren 3.39 vs. 3.5...

[ Bericht 16% gewijzigd door RDMKR op 23-10-2013 12:47:49 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:54:53 #165
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132470604
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:33 schreef RDMKR het volgende:
ah, je hebt het over de 7 inch variant. op zich wel redelijk natuurlijk aangezien dat tegra 4 ding ook 7 inch is...

snapdragon 600 op 1.5Ghz... is wel weer een extra trapje lager dan 4x cortex A15 met 0.3 extra Ghz. bij de nexus 10 heb je dan tenminste nog soortgelijke single- en dual threaded performance, wat bij de meeste applicaties het belangrijkst is. maar op het antutu resultaat is het verschil niet sterk zichtbaar. tegra 3 presteerde voor cortex A9 ook onder de maat.

overigens is de Krait kern in de nieuwe snapdragons sterker dan in de oude. het verschil met A15 is dan misschien al bijna ingehaald. DMIPS nummers die ik heb gezien waren 3.39 vs. 3.5...
De Tegra3 haalde niks wat het beloofde (helaas); helemaal voor de prijs die ze er voor vroegen. Daarom doen weinig fabrikanten / OEMS wat met de Tegra4 (bij de launch) ze hebben laten weten dat de Tegra4 zich eerst maar eens moest bewijzen voordat ze hem gingen gebruiken.

Ben nog steeds opzoek naar dat artikel over de Tegra chipset maar kan het zo niet vinden.

Denk zelf dat het verschil tussen de T4 en 800 niet heel groot is; maar ik heb ze nog nooit gelijktijdig in mijn handen gehad ;).

Edit: gevonden; al is het geheel wel iets genuanceerder dan hier geschreven zit er toch ergens een kern van waarheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertNL op 23-10-2013 13:07:22 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132474363
Iemand nog een mooie tablet voor <¤200 met 10 inch te koop? :D
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:22:24 #167
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_132475788
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:54 schreef RobertNL het volgende:
Tegra3 haalde niks wat het beloofde (helaas); helemaal voor de prijs die ze er voor vroegen. Daarom doen weinig fabrikanten / OEMS wat met de Tegra4 (bij de launch) ze hebben laten weten dat de Tegra4 zich eerst maar eens moest bewijzen voordat ze hem gingen gebruiken.

Ben nog steeds opzoek naar dat artikel over de Tegra chipset maar kan het zo niet vinden.

Denk zelf dat het verschil tussen de T4 en 800 niet heel groot is; maar ik heb ze nog nooit gelijktijdig in mijn handen gehad
Die nieuwe surface is toch ook een T4 processor, en de nokia 2520 is een snapdragon 800. En die schijnen aardig gelijk te performen.

Geen stats hier, behalve een paar reviews/handson dingen van websites met die tabs
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:19:20 #168
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132528120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:55 schreef Brecht35 het volgende:
Ik ben op zoek naar een tablet, mijn vorige zoektocht bracht me op deze uit:
http://www.banggood.com/W(...)-Tablet-p-61755.html
En waarom kwam je bij die uit :)? Wat zijn je eisen?
Zelf zou ik die namenlijk niet kopen. De ATM quadcore is n.l. geen goede chipset gebleken. Trage grapische kaart (GPU) en de processor is rond cortex A5 gebouwd dat erg onderdoet voor de concurrent chipsets van Rockchip en Alwinner.
quote:
Een zeer goede tablet voor die prijs, maar wat zijn de gevaren? Ik zou 'm bij Banggood kopen normaal gezien, is dat een goed of een slecht idee?

De gevaren zijn in mijn ogen:
- De tablet z'n scherm is gebroken bij aankomst en ik krijg geen cent terug.
Bij Bangood kopen maak je mijn inziens wel een goede keuze mee. Kon twee keer mijn tablet zonder problemen terug sturen, en ze hebben zelfs de verzendkosten vergoed. Als zoiets stuk aankomt verwacht ik dat het helemaal goed komt.
Banggood veerpakt daarnaast tablets vaak/soms in een eigen piepschuim verpakking die zeer stevig is.
quote:
- Douane? Pakken ze m'n pakje er sowieso uit bij tablets? Jammer genoeg vind ik hier niet veel ervaringen van...Mijn RC heli is in ieder geval langs de douane gepasseerd zonder dat ik hoefde bij te betalen(stond namelijk label op dat het 20 dollar XX was ipv de 40 dollar die ie echt kostte).
Die kans is altijd aanwezig; niet vooraf te voorspellen :).
quote:
- Is die tablet in het Chinees of staat ie standaard op Engels ofzo? Ik ben geen held met roms.
Meeste tablets hebben Engelse of Nederlandse taal, instellen daarvan is vaak ook niet lastig.
quote:
Deze tablet voldoet overigens aan al m'n eisen qua hardware, ik verwacht er geen topprestaties van ofzo.

PS: Hoeveel kosten zouden dat ongeveer zijn die erbij komen(als ze er al zijn)? Voor 150 euro heb ik namelijk deze in m'n eigen land:
http://www.tabletcenter.b(...)-hd-7-dark-blue.html
Moet rekenen op 20% + ¤12.50 maar zoals je aangeeft is de kans klein.

Ga je zo even wat alternatieven aandragen :)

Edit:
Pipo S1 pro - RK3188 quadcore - 8GB - $102
quote:
Iets lagere resolutie, 1024x600 maar veel meer preformance voor dat geld. Daarnaast ook nog eens 20 dollar goedkoper :).
Pipo U6 - RK3188 quadcore - 16GB - $151
quote:
Hogere resolutie; 1440*900, Zeer hoge resolutie, maar wel 30 dollar duurder.
CHUWI V88S - RK3188 quadcore - 16GB -$135
quote:
7.9'', resolutie van 1024x768 en staat zover ik weet net zo als de Pipo's hierboven redelijk goed aangeschreven op bouwkwaliteit :).
Ainol 7 AX1 - MTK quadcore - 8GB - 3G - $135
quote:
1024x600 resolutie; 8GB; 3G, bouwkwaliteit weet ik niks over maar de Chipset lijkt wel oké.
Meer

Je kan ook gaan voor een Nexus 7 (oude) of nieuwe (voor 150 euro meer) maar die hebben geen micro SD en als je dus een 16GB versie koopt zit je daar aan vast (en meer geheugen is duur). 32GB nexus 7 (oude) is al 179 euro op het moment.
Je had zelf ook al de Asus memo pad gevonden; die wordt ook niet slecht aangeschreven als ik zo lees. Acer heeft ook een tablet in de zelfde klasse dacht ik maar de Chinese tablets bieden nog wel iets meer waar voor geld (garantie buiten beschouwing gelaten).

Prutsen aan ROMS voor bovenstaande toestellen valt mee of is zeer simpel te doen dus daar hoeft het niet aan te liggen.

[ Bericht 13% gewijzigd door RobertNL op 24-10-2013 21:44:16 ]
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132528315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:19 schreef RobertNL het volgende:

[..]

En waarom kwam je bij die uit :)? Wat zijn je eisen?
Zelf zou ik die namenlijk niet kopen. De ATM quadcore is n.l. geen goede chipset gebleken. Trage grapische kaart (GPU) en de processor is rond cortex A5 gebouwd dat erg onderdoet voor de concurrent chipsets van Rockchip en Alwinner.

[..]

Bij Bangood kopen maak je mijn inziens wel een goede keuze mee. Kon twee keer mijn tablet zonder problemen terug sturen, en ze hebben zelfs de verzendkosten vergoed. Als zoiets stuk aankomt verwacht ik dat het helemaal goed komt.
Banggood veerpakt daarnaast tablets vaak/soms in een eigen piepschuim verpakking die zeer stevig is.

[..]

Die kans is altijd aanwezig; niet vooraf te voorspellen :).

[..]

Meeste tablets hebben Engelse of Nederlandse taal, instellen daarvan is vaak ook niet lastig.

[..]

Moet rekenen op 20% + ¤12.50 maar zoals je aangeeft is de kans klein.

Ga je zo even wat alternatieven aandragen :)
_O_ Dankje voor je reactie!

Ik wil:
Scherm: 7 inch en liefst acceptable resolutie
HDD: 16 GB
Gebruik: Filmpjes kijken, wifi browsen en slideshows bekijken(wil 'm soms meenemen naar school, is soms handig).

Ik eis niet zoveel haha, ik sta open voor je alternatieven! :)

PS: Het moet niet perse 7 inch zijn, het mag best groter zijn. Maar het moet niet perse een grote tablet zijn(en 7 inch tablets zijn wat goedkoper haha). Dus als je een hele goede 10 inch tablet hebt rond de 100 euro, be my guest. Maar een heel goedkope 7 inch tablet die aan mijn eisen voldoet sla ik zeker niet af. :)
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:33:20 #170
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132528801
Gewoon een Nexus halen? Vooral ook omdat je niet met ROMs wilt kloten?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:39:06 #171
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132529090
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:23 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

_O_ Dankje voor je reactie!

Ik wil:
Scherm: 7 inch en liefst acceptable resolutie
HDD: 16 GB
Gebruik: Filmpjes kijken, wifi browsen en slideshows bekijken(wil 'm soms meenemen naar school, is soms handig).

Ik eis niet zoveel haha, ik sta open voor je alternatieven! :)

PS: Het moet niet perse 7 inch zijn, het mag best groter zijn. Maar het moet niet perse een grote tablet zijn(en 7 inch tablets zijn wat goedkoper haha). Dus als je een hele goede 10 inch tablet hebt rond de 100 euro, be my guest. Maar een heel goedkope 7 inch tablet die aan mijn eisen voldoet sla ik zeker niet af. :)
Zie de vorige post ;), er zijn er nog veel meer maar dit zijn toch wel een paar leuke/opvallende tablets :).
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:33 schreef shiznuts het volgende:
Gewoon een Nexus halen? Vooral ook omdat je niet met ROMs wilt kloten?
Mwha, de PIPO's en Ainols hebben niet zo veel tweaking nodig. Daarnaast zijn de goedkopere Nexussen al ruim boven de 150 euro :D
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132529738
quote:
Ik denk dat het deze wordt, love the bang for buck! SD kaartje erin stoppen en klaar. :)
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:53:58 #173
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132529821
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:39 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zie de vorige post ;), er zijn er nog veel meer maar dit zijn toch wel een paar leuke/opvallende tablets :).

[..]

Mwha, de PIPO's en Ainols hebben niet zo veel tweaking nodig. Daarnaast zijn de goedkopere Nexussen al ruim boven de 150 euro :D
Jij had er toch net eentje met 32GB en 3G voor 129 euro gekocht ofzo? :9

Bij BG trouwens ' b185f7 ' gebruiken voor -5% (werkt als je uitgelogd bent, na plaatsing kun je wel weer inloggen om de order aan je account toe te voegen).
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:54:42 #174
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132529852
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:53 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Jij had er toch net eentje met 32GB en 3G voor 129 euro gekocht ofzo? :9
¤150, maar die zijn ondertussen wel op (tijdelijke actie).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132529952
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:53 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Jij had er toch net eentje met 32GB en 3G voor 129 euro gekocht ofzo? :9

Bij BG trouwens ' b185f7 ' gebruiken voor -5% (werkt als je uitgelogd bent, na plaatsing kun je wel weer inloggen om de order aan je account toe te voegen).
Dankje voor de tip! ;) Eerst ff me Paypal opwaarderen en dan kan ik nog eens chinashoppen. :)
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:58:31 #176
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132530019
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:57 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Dankje voor de tip! ;) Eerst ff me Paypal opwaarderen en dan kan ik nog eens chinashoppen. :)
Welke gaat het worden :P?!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132530122
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:58 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Welke gaat het worden :P?!
Zie hierboven, de Pipo S1 pro - RK3188 quadcore - 8GB - $102. :D
  donderdag 24 oktober 2013 @ 22:03:09 #178
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132530240
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:00 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Zie hierboven, de Pipo S1 pro - RK3188 quadcore - 8GB - $102. :D
Ah die had ik even gemist :). Voor 75 euro niet zo'n slechte keuze denk ik :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 11:12:25 #179
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132543147
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:08 schreef braadpansteel het volgende:
Zou die S1 pro in staat zijn om candycrush te draaien?
Ja; zou niet weten waarom niet :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132543951
Omdat je hier en daar leest dat die chinatablets soms wat traag zijn tov de concurrentie, maar die S1 pro lijkt het inderdaad wel aardig te doen. Toch verleidelijk met die baardmans in aantocht :)
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:04:54 #181
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132544534
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 11:44 schreef braadpansteel het volgende:
Omdat je hier en daar leest dat die chinatablets soms wat traag zijn tov de concurrentie, maar die S1 pro lijkt het inderdaad wel aardig te doen. Toch verleidelijk met die baardmans in aantocht :)
Mwha; verwacht met de RK3188 weinig problemen op dat gebied aangezien die GTA III / VC ook draaide ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132545735
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 22:03 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ah die had ik even gemist :). Voor 75 euro niet zo'n slechte keuze denk ik :)
Hmm, nu slaat de twijfel wel een beetje toe. De S1 Pro heeft blijkbaar redelijk wat custom roms en reviews, terwijl de U6 geen enkele review of custom rom heeft. De U6 is dan wel 40 euro duurder, maar heeft wel een beter scherm en grotere batterij(en is wat mooier doordat er beter gebruik is gemaakt van de grootte van de tablet(lees: niet heel veel open ruimte naast het scherm, wat bij de S1 Pro toch wel wat meer het geval is).

Desondanks neig ik toch om de U6 te bestellen..Help??

Of is het mogelijk om een custom rom van het type RK3188 op deze U6 te installeren?
pi_132545784
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:53 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Hmm, nu slaat de twijfel wel een beetje toe. De S1 Pro heeft blijkbaar redelijk wat custom roms en reviews, terwijl de U6 geen enkele review of custom rom heeft. De U6 is dan wel 40 euro duurder, maar heeft wel een beter scherm en grotere batterij(en is wat mooier doordat er beter gebruik is gemaakt van de grootte van de tablet(lees: niet heel veel open ruimte naast het scherm, wat bij de S1 Pro toch wel wat meer het geval is).

Desondanks neig ik toch om de U6 te bestellen..Help??

Of is het mogelijk om een custom rom van het type RK3188 op deze U6 te installeren?
met ipad scherm (8inch is toppie)-> http://www.banggood.com/buy/vido-mini.html
:]
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 12:59:33 #184
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132545915
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:54 schreef wootahH het volgende:

[..]

met ipad scherm (8inch is toppie)-> http://www.banggood.com/buy/vido-mini.html
Wel een ''lage'' resolutie.
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:53 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Hmm, nu slaat de twijfel wel een beetje toe. De S1 Pro heeft blijkbaar redelijk wat custom roms en reviews, terwijl de U6 geen enkele review of custom rom heeft. De U6 is dan wel 40 euro duurder, maar heeft wel een beter scherm en grotere batterij(en is wat mooier doordat er beter gebruik is gemaakt van de grootte van de tablet(lees: niet heel veel open ruimte naast het scherm, wat bij de S1 Pro toch wel wat meer het geval is).

Desondanks neig ik toch om de U6 te bestellen..Help??

Of is het mogelijk om een custom rom van het type RK3188 op deze U6 te installeren?
De U6 is nog vrij nieuw; denk dat het daar door komt. Je zal dus 1 van de eerste mensen zijn met een U6 :P.
Ik verwacht zelf dat ROMS daar ook wel voor gaan komen PIPO ROMS zijn nl redelijk universeel en de ontwikkelaars maken deze dan ook tot nu toe voor alle PIPO tablets beschikbaar.

U6 heeft naar mijn idee best een aardige prijs / scherm / spec verhouding, in principe een potentiële topper in de prijsklasse omdat hij een beter scherm heeft als de meeste andere tablets.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132545968
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 12:59 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Wel een ''lage'' resolutie.

[..]

De U6 is nog vrij nieuw; denk dat het daar door komt. Je zal dus 1 van de eerste mensen zijn met een U6 :P.
Ik verwacht zelf dat ROMS daar ook wel voor gaan komen PIPO ROMS zijn nl redelijk universeel en de ontwikkelaars maken deze dan ook tot nu toe voor alle PIPO tablets beschikbaar.

U6 heeft naar mijn idee best een aardige prijs / scherm / spec verhouding, in principe een potentiële topper in de prijsklasse omdat hij een beter scherm heeft als de meeste andere tablets.
Hmm, dan wordt het toch de U6. Heb daar een beter "gevoel" bij, hoe raar het ook mag klinken.
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:05:32 #186
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_132546079
Ik zit ook naar die U6 te kijken, eigenlijk zou ie 10" moeten wezen. Dan had ik het gedaan. Maar er zijn weinig echt goedkope 10" met rk3188. Of ik kan ze niet vinden maargoed.

Wat ik niet wil is die 2048*15xx resolutie, die is me te hoog :P
maar 1024*768 is weer te laag. Er tussen zit gewoon niks
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:08:23 #187
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132546166
PiPO, Window (Yuandao/Vido) hebben best leuk spul anders hoor.
Ja, geen 125 USD ofzo. Je hebt genoeg 10.1"-ers met 1280x800/1920x1200 ook hoor (of 9.4" of 8.9").
Sowieso is 1024x768 een 4:3 AR formaat. Dus die 9.7" en 8" tablets.
http://pipo.tmall.com/search.htm | http://windowhz.tmall.com/search.htm

[ Bericht 14% gewijzigd door shiz op 25-10-2013 13:13:31 ]
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:22:56 #188
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132546590
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:01 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Hmm, dan wordt het toch de U6. Heb daar een beter "gevoel" bij, hoe raar het ook mag klinken.
Lijkt mij ook wel een mooi ding voor die prijs :)
Ben benieuwd, review als hij binnen is :@?

quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:05 schreef BurnaBoy het volgende:
Ik zit ook naar die U6 te kijken, eigenlijk zou ie 10" moeten wezen. Dan had ik het gedaan. Maar er zijn weinig echt goedkope 10" met rk3188. Of ik kan ze niet vinden maargoed.

Wat ik niet wil is die 2048*15xx resolutie, die is me te hoog :P
maar 1024*768 is weer te laag. Er tussen zit gewoon niks
Cube heeft één van de goedkopere 10''ers denk ik
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 13:33:41 #189
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132546941
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:15:01 #190
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_132549889
http://www.banggood.com/C(...)52.html?currency=EUR

Is dit nog wat dan?
MVA paneel, maar dan wel 1920*1080
En je levert 2000 mah in op accu, maar daar heb een laptop voor dus/
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:19:18 #191
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132550044
quote:
10s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:15 schreef BurnaBoy het volgende:
http://www.banggood.com/C(...)52.html?currency=EUR

Is dit nog wat dan?
MVA paneel, maar dan wel 1920*1080
En je levert 2000 mah in op accu, maar daar heb een laptop voor dus/
Eerste review die ik lees heeft het alweer over de WIFI :'(. Hadden andere Cubes ook wel last van.
Verder ziet het er wel goed uit ja (op de kleur na).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 15:24:27 #192
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_132550206
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 15:19 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Eerste review die ik lees heeft het alweer over de WIFI :'(. Hadden andere Cubes ook wel last van.
Verder ziet het er wel goed uit ja (op de kleur na).
Niet het eerste ding dat ik heb wat 'ooit' wit was :D

Ik wil hem hoofdzakelijk voor lezen gebruiken en het 7" scherm van mijn ainol venus is net wat te klein. (ik lees 800wpm)
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_132555785
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 13:22 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Lijkt mij ook wel een mooi ding voor die prijs :)
Ben benieuwd, review als hij binnen is :@?
Oké, volgende week plaats ik mijn bestelling overigens. :)

De hoesjes voor de Pipo U6 zijn wel pokkeduur zeg, allemaal meer dan 10 euro..:(

Edit: Verdorie, er zijn nog geen cases die de U6 recht kunnen laten staan. Dat zuigt wel zeg..Of miskijk ik me? Ik heb zowat alle goede sites gebruikt die ik ken en ik vind letterlijk NIKS. :( Misschien moet ik dan maar een vergelijkbare Pipo 7 inch case kopen en hopen dat het past?


Edit2: Een pouch als deze is een optie, maar dat is niet zo handig als zo'n case die je rechtop kan zetten..
http://www.ebay.com/itm/U(...)&hash=item5d44a2c398

[ Bericht 12% gewijzigd door Brecht35 op 25-10-2013 20:43:11 ]
  vrijdag 25 oktober 2013 @ 23:43:11 #194
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132569944
quote:
0s.gif Op vrijdag 25 oktober 2013 18:13 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Oké, volgende week plaats ik mijn bestelling overigens. :)

De hoesjes voor de Pipo U6 zijn wel pokkeduur zeg, allemaal meer dan 10 euro..:(

Edit: Verdorie, er zijn nog geen cases die de U6 recht kunnen laten staan. Dat zuigt wel zeg..Of miskijk ik me? Ik heb zowat alle goede sites gebruikt die ik ken en ik vind letterlijk NIKS. :( Misschien moet ik dan maar een vergelijkbare Pipo 7 inch case kopen en hopen dat het past?

Edit2: Een pouch als deze is een optie, maar dat is niet zo handig als zo'n case die je rechtop kan zetten..
http://www.ebay.com/itm/U(...)&hash=item5d44a2c398
Kan ook niks vinden; denk dat het komt omdat hij zo nieuw is (deze week uitgekomen als ik zo kijk). Voor de M8pro waren ook niet direct hoesjes. Je zou naar een generic hoes kunnen kijken maar er zit dan geen camera uitsparing in.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132575876
Da's best lelijk. :P Dan koop ik wel zo'n universeel 7 inch tasje en doe ik het ondertussen daarmee. :P
  zondag 27 oktober 2013 @ 01:58:04 #196
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132604197
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 oktober 2013 08:52 schreef Brecht35 het volgende:
Da's best lelijk. :P Dan koop ik wel zo'n universeel 7 inch tasje en doe ik het ondertussen daarmee. :P
Oke ;). Ik dat ding is ook niet mooi maarja heb hem gratis gekregen bij een tablet :')
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  zondag 27 oktober 2013 @ 11:32:32 #197
11839 DemonRage
[ Eindhoven ]
pi_132610907
Ben nu in het bezit van de Nexus 7 (2013). Ligt fijn in de hand en het scherm is geweldig.

Ondanks berichten op verschillende sites over multitouch problemen, backlight bleeding en eventueel ook de gps module toch voor de Nexus gegaan. Van allen heb ik (nog) geen last gehad en bij de multitouch test heb ik geen last van fantoom aanrakingen (getest met 2 en 3 vingers tegelijk).

Tot dusver ben ik zeer tevreden.
pi_132617057
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:32 schreef DemonRage het volgende:
Ben nu in het bezit van de Nexus 7 (2013). Ligt fijn in de hand en het scherm is geweldig.

Ondanks berichten op verschillende sites over multitouch problemen, backlight bleeding en eventueel ook de gps module toch voor de Nexus gegaan. Van allen heb ik (nog) geen last gehad en bij de multitouch test heb ik geen last van fantoom aanrakingen (getest met 2 en 3 vingers tegelijk).

Tot dusver ben ik zeer tevreden.
Heb zowel een nexus 4 als een nexus 7, over beiden inderdaad niks dan lof.
  roze maandag 28 oktober 2013 @ 12:25:36 #199
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_132650889
Ok mn tablet is al gejat ;( Na anderhalf week. Aangezien ik die nooit weer krijg ga ik in December kijken naar een nieuwe (dit keer ook echt een nieuwe)
Your beauty never ever scared me.
pi_132664361
Hallo allemaal,

Ik heb even snel een vraagje; de oplader van mijn pipo m9 is kapot gegaan.
Het is een dc5v 2.5mm 0.5A lader.

Voor de duidelijkheid:

Zo'n plug zit erop.

Waar kan ik die goedkoop bestellen (wel met adapter dus).
Zo;n usb kabeltje kan ook wel voor eventjes, want usb poorten zijn 0.5A neem ik aan?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:23:12 #201
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132666129
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 18:44 schreef relativity het volgende:
Hallo allemaal,

Ik heb even snel een vraagje; de oplader van mijn pipo m9 is kapot gegaan.
Het is een dc5v 2.5mm 0.5A lader.

Voor de duidelijkheid:
[ afbeelding ]
Zo'n plug zit erop.

Waar kan ik die goedkoop bestellen (wel met adapter dus).
Zo;n usb kabeltje kan ook wel voor eventjes, want usb poorten zijn 0.5A neem ik aan?
Als je dit kabeltje aan een 1.5A telefoonlader hangt gaat het nog wel redelijk snel denk ik.
Lader kan je overal in China wel krijgen, ebay, banggood etc.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132666888
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:23 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Als je dit kabeltje aan een 1.5A telefoonlader hangt gaat het nog wel redelijk snel denk ik.
Lader kan je overal in China wel krijgen, ebay, banggood etc.
Gaat hij dan niet kapot?
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  maandag 28 oktober 2013 @ 19:54:39 #203
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132667616
quote:
1s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:41 schreef relativity het volgende:

[..]

Gaat hij dan niet kapot?
Hoezo? Officiële lader is 2A (of 2.5A) dus dat kan prima, en ook al zou de die USB lader 3A zijn geweest dan was het nog niet een probleem :)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132673150
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:54 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Hoezo? Officiële lader is 2A (of 2.5A) dus dat kan prima, en ook al zou de die USB lader 3A zijn geweest dan was het nog niet een probleem :)
O ja klopt. Zie het net staan ja. Las 0.5A ;) Bedankt :D
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
pi_132675407
Wachten tot 2 november op de restock..:(
  maandag 28 oktober 2013 @ 23:06:21 #206
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132677981
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 22:11 schreef Brecht35 het volgende:
Wachten tot 2 november op de restock..:(
Ah, eerste batch is uitverkocht (of nog niet binnen?)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:30:50 #207
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_132690027
vBen al een tijdje op zoek naar een (chinese) tablet met AV-in.
Dit wordt echter niet zo duidelijk aangegeven op internet.. Moet elke keer alle beschrijvingen lezen of foto's inspecteren.

Zoek een tablet met het volgende:
7" minimaal 800x480
AV-in (voor aansluiten achteruitrijcamera)
Bluetooth (hoeft niet per se)
FM-transmitter (hoeft niet per se)
Wifi
Goede GPS ontvanger.

Lijkt niet heel ingewikkeld maar het is blijkbaar best lastig..

Blijkbaar is het niet makkelijk om bluetooth en av-in te hebben. Kan Bluetooth evt. wel laten vallen dan..
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:34:59 #208
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132690131
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:30 schreef ErkendFokker het volgende:
vBen al een tijdje op zoek naar een (chinese) tablet met AV-in.
Dit wordt echter niet zo duidelijk aangegeven op internet.. Moet elke keer alle beschrijvingen lezen of foto's inspecteren.

Zoek een tablet met het volgende:
7" minimaal 800x480
AV-in (voor aansluiten achteruitrijcamera)
Bluetooth (hoeft niet per se)
FM-transmitter (hoeft niet per se)
Wifi
Goede GPS ontvanger.

Lijkt niet heel ingewikkeld maar het is blijkbaar best lastig..

Blijkbaar is het niet makkelijk om bluetooth en av-in te hebben. Kan Bluetooth evt. wel laten vallen dan..
Voor in een auto dus.
Dan zou ik de eisen zelf iets bijstellen:
- AV in
- Bluetooth
- Geen GPS (externe bluetooth ontvanger)

Maar ik zal eens mee helpen graven ^O^
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:35:59 #209
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_132690159
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:34 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Voor in een auto dus.
Dan zou ik de eisen zelf iets bijstellen:
- AV in
- Bluetooth
- Geen GPS (externe bluetooth ontvanger)

Maar ik zal eens mee helpen graven ^O^
Ingebouwde GPS is niet goed? Ik ontdek net aliexpress. Handige site :') daar staan er veel meer op dan op alle andere webshops samen.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:38:56 #210
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132690219
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:35 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

Ingebouwde GPS is niet goed? Ik ontdek net aliexpress. Handige site :') daar staan er veel meer op dan op alle andere webshops samen.
Afhankelijk van de chipset / antenne. Externe bluetooth ontvangers zijn vaak wat precieser ;)
Maar bedenk mij net dat AV in + BT vast een minder voorkomende combo is dan AV in + GPS :D

Daar was ik ook al voor je aan het zoeken ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:39:31 #211
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_132690235
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:38 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Afhankelijk van de chipset / antenne. Externe bluetooth ontvangers zijn vaak wat precieser ;)
Maar bedenk mij net dat AV in + BT vast een minder voorkomende combo is dan AV in + GPS :D

Daar was ik ook al voor je aan het zoeken ;)
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:34 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Voor in een auto dus.
Dan zou ik de eisen zelf iets bijstellen:
- AV in
- Bluetooth
- Geen GPS (externe bluetooth ontvanger)

Maar ik zal eens mee helpen graven ^O^
Ingebouwde GPS is niet goed? Ik ontdek net aliexpress. Handige site :') daar staan er veel meer op dan op alle andere webshops samen.

Volgens mij (ben al even aan het zoeken) is er voor weinig geld niet een tablet te vinden die zowel AV-IN als bluetooth heeft. Misschien dat jij het kan vinden?
http://www.aliexpress.com(...)WIFI/1399304127.html

Dit is de enige die ik kan vinden maar heir staat niet expliciet bij dat hij bluetooth heeft.

Goede ontvangst is wel belangrijk, het is voor in een camper en daar is binnen soms niet heel goede ontvangst. Externe antenne zou dus ook wel kunnen.

http://stackoverflow.com/(...)th-an-android-tablet

Misschien is dit wat? Als er usb host op zit? Onderste reactie vooral.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:48:45 #212
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132690472
Tis even zoeken:
http://www.aliexpress.com(...)id-OS/733449842.html
Is dit wellicht wat :P!
Geen bluetooth; wel Android + GPS + AVin + FM transmitter
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:53:51 #213
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_132690619
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:48 schreef RobertNL het volgende:
Tis even zoeken:
http://www.aliexpress.com(...)id-OS/733449842.html
Is dit wellicht wat :P!
Geen bluetooth; wel Android + GPS + AVin + FM transmitter
http://www.aliexpress.com(...)WIFI/1399304127.html denk ik dezelfde als deze maar dan duurder?
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 14:54:30 #214
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132690647
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 14:53 schreef ErkendFokker het volgende:

[..]

http://www.aliexpress.com(...)WIFI/1399304127.html denk ik dezelfde als deze maar dan duurder?
Ja dat zie ik nu ook net ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 17:33:32 #215
309342 ErkendFokker
Volgens de bond van Fokkers
pi_132695533
Volgens mij heb ik aliexpress laten crashen..
pi_132695783
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 23:06 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ah, eerste batch is uitverkocht (of nog niet binnen?)
Geen idee..Ik bestel in ieder geval alleen maar als er staat dat ie in stock is.
pi_132699331
quote:
99s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 17:33 schreef ErkendFokker het volgende:
Volgens mij heb ik aliexpress laten crashen..
Is betalingsmogelijkheid via Paypal en/of iDEAL nog steeds stuk?? :+
pi_132699407
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 23:06 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ah, eerste batch is uitverkocht (of nog niet binnen?)
Owja, er staat dat er al 2 verkocht zijn(maar er stond toen al dat de shipping 2 tot 4 dagen duurde), dus oftewel was er al helemaal geen eerste batch, oftewel is de eerste batch(2 stuks lol :P ) al verkocht ja.
pi_132701740
quote:
0s.gif Op maandag 28 oktober 2013 19:23 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Als je dit kabeltje aan een 1.5A telefoonlader hangt gaat het nog wel redelijk snel denk ik.
Lader kan je overal in China wel krijgen, ebay, banggood etc.
Hey RobertNL,

Ik heb eens even gekeken, maar ik kan geen juist oplader vinden.
Het sterkte van de originele pipo m9 lader is 10mm x ø2.5 mm
Ik kan ze alleen maar vinden van 5.5mm x ø2.5mm :(

Heb het wel aan de buitenkant gemeten met de schuifmaat.
Als ik die 2.5mm plug op internet lijk hij namelijk vrij groot ;(
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 20:28:02 #220
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132702457
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:12 schreef relativity het volgende:

[..]

Hey RobertNL,

Ik heb eens even gekeken, maar ik kan geen juist oplader vinden.
Het sterkte van de originele pipo m9 lader is 10mm x ø2.5 mm
Ik kan ze alleen maar vinden van 5.5mm x ø2.5mm :(

Heb het wel aan de buitenkant gemeten met de schuifmaat.
Als ik die 2.5mm plug op internet lijk hij namelijk vrij groot ;(
http://www.aliexpress.com(...)0-N10/992339400.html
Zoals je ziet is deze wel voor meerdere tablets (wellicht ook wel goedkoper te vinden).

Zoiets werkt wellicht ook wel:
http://www.buysku.com/who(...)r-charger-black.html
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132702902
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:28 schreef RobertNL het volgende:

[..]

http://www.aliexpress.com(...)0-N10/992339400.html
Zoals je ziet is deze wel voor meerdere tablets (wellicht ook wel goedkoper te vinden).

Zoiets werkt wellicht ook wel:
http://www.buysku.com/who(...)r-charger-black.html
Bedankt! Ga morgen eerst even hier in de stad kijken of ik ergens een goedkope adapter bij kan kopen :P Anders ben ik weer 20+ dagen aan het wachten...
Aim at perfection in everything, though in most things it is unattainable. However, they who aim at it, and persevere, will come much nearer to it than those whose laziness and despondency make them give it up as unattainable.
  dinsdag 29 oktober 2013 @ 21:29:39 #222
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132705391
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 20:38 schreef relativity het volgende:

[..]

Bedankt! Ga morgen eerst even hier in de stad kijken of ik ergens een goedkope adapter bij kan kopen :P Anders ben ik weer 20+ dagen aan het wachten...
Anders Conrad proberen; wel duurder maar ook met een dag of 3 in huis ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132714862
Hey, sturen jullie je tablets ook via normale Chinapost op? Ik heb namelijk geen zin om nog eens extra te dokken voor verzendingskosten(en dan zou ik weer m'n Paypal moeten opwaarderen, heb dat namelijk niet ingecalculeerd).
  Moderator woensdag 30 oktober 2013 @ 08:23:21 #224
389626 crew  dud0r
Voor porno, zie sig.
pi_132714999
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 08:08 schreef Brecht35 het volgende:
Hey, sturen jullie je tablets ook via normale Chinapost op? Ik heb namelijk geen zin om nog eens extra te dokken voor verzendingskosten(en dan zou ik weer m'n Paypal moeten opwaarderen, heb dat namelijk niet ingecalculeerd).
Ik heb de mijne toentertijd gewoon via ChinaPost laten versturen.
Denk eraan kinders, als je niet zondigt dan is Jezus voor niks gestorven
Keiharde porno!
  woensdag 30 oktober 2013 @ 08:34:58 #225
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132715099
quote:
0s.gif Op woensdag 30 oktober 2013 08:08 schreef Brecht35 het volgende:
Hey, sturen jullie je tablets ook via normale Chinapost op? Ik heb namelijk geen zin om nog eens extra te dokken voor verzendingskosten(en dan zou ik weer m'n Paypal moeten opwaarderen, heb dat namelijk niet ingecalculeerd).
Ja hoor; gewoon Chinapost of elke andere die het bedrijf gratis aanbied (zal momenteel waarschijnlijk Singapore zijn ivm batterijen).
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132785965
quote:
0s.gif Op zondag 27 oktober 2013 11:32 schreef DemonRage het volgende:
Ben nu in het bezit van de Nexus 7 (2013). Ligt fijn in de hand en het scherm is geweldig.

Ondanks berichten op verschillende sites over multitouch problemen, backlight bleeding en eventueel ook de gps module toch voor de Nexus gegaan. Van allen heb ik (nog) geen last gehad en bij de multitouch test heb ik geen last van fantoom aanrakingen (getest met 2 en 3 vingers tegelijk).

Tot dusver ben ik zeer tevreden.
Idem. Hoewel ik wel een beetje moet wennen aan het feit dat de touch anders reageert dan mijn telefoon (wat gevoeliger) waardoor ik af en toe onbedoeld iets open. Niet onoverkomelijk en kwestie van wennen denk ik. Verder dik tevreden met mijn aankoop van gister.
"A push and a rush and the land we stand on is ours" - Turrican
Whiskyplankje
pi_132792561
Pipo U6 besteld! :) En nu afwachten. Oja, ik heb rond de 114 euro betaald...De 5% coupon deed het niet omdat ie zogezegd afgeprijsd is..

Overzichtje orders:
http://www.banggood.com/P(...)26.html?currency=EUR
De tablet.

http://www.ebay.com/itm/4(...)id=p3984.m1497.l2649
De case.

http://www.ebay.com/itm/2(...)id=p3984.m1497.l2649
De stylus. Ik zat ff te kijken naar een stylus voor een tablet en ik kon dit toch niet laten liggen.


Al bij al goede kopen naar mijn mening, laten we hopen dat ze hier goed aankomen. :)

[ Bericht 35% gewijzigd door Brecht35 op 01-11-2013 14:00:23 ]
pi_132796157
Wie nog een goedkope 7" tablet wil: Asus Memo Pad HD 7 Wit voor ¤98.
Bij Media Markt en Saturn. Pricewatch geeft ook Mycom maar dat is een oude versie.

Thanks to MDXTweaker.
pi_132798083
Pipo M8 pro besteld bij Banggood voor $ 219,-. Omgerekend zo'n ¤ 165,-. Lijkt me een behoorlijke deal.
pi_132798625
Kan iemand me even uitleggen hoe douane werkt? Ik bedoel dan maar, stel: ze nemen men pakketje in beslag. Hoe contacteren ze mij? Er staat enkel een adres op m'n pakje(geen telefoonnummer)..Krijg ik een brief toegestuurd dan?
  vrijdag 1 november 2013 @ 17:34:57 #231
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132798682
quote:
0s.gif Op vrijdag 1 november 2013 17:32 schreef Brecht35 het volgende:
Kan iemand me even uitleggen hoe douane werkt? Ik bedoel dan maar, stel: ze nemen men pakketje in beslag. Hoe contacteren ze mij? Er staat enkel een adres op m'n pakje(geen telefoonnummer)..Krijg ik een brief toegestuurd dan?
ja, je krijgt dan een brief
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132798696
quote:
1s.gif Op vrijdag 1 november 2013 17:34 schreef RobertNL het volgende:

[..]

ja, je krijgt dan een brief
Oké, bedankt! :)
pi_132798924
quote:
14s.gif Op vrijdag 1 november 2013 16:01 schreef Iemand91 het volgende:
Wie nog een goedkope 7" tablet wil: Asus Memo Pad HD 7 Wit voor ¤98.
Bij Media Markt en Saturn. Pricewatch geeft ook Mycom maar dat is een oude versie.

Thanks to MDXTweaker.
Asus?bij Media Markt/Saturn te koop?? Nee,dank je

Heb liever dit :P
pi_132817606
Tablet is nog niet shipped, volgens mij waren ze dus niet op stock(terwijl dat er wel zo stond). :(
  zaterdag 2 november 2013 @ 10:19:22 #235
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132817813
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 09:55 schreef Brecht35 het volgende:
Tablet is nog niet shipped, volgens mij waren ze dus niet op stock(terwijl dat er wel zo stond). :(
}:| Sorry, wellicht eens een mailtje aan de CS doen om te vragen wanneer ze hem gaan versturen.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132818684
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 10:19 schreef RobertNL het volgende:

[..]

}:| Sorry, wellicht eens een mailtje aan de CS doen om te vragen wanneer ze hem gaan versturen.
I smell sarcasm?

If not, wat is CS? :P Nu staat de tablet overigens in stock en wordt ie geshipped binnen de 24 uur.
  zaterdag 2 november 2013 @ 11:26:41 #237
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132818739
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:23 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

I smell sarcasm?

If not, wat is CS? :P Nu staat de tablet overigens in stock en wordt ie geshipped binnen de 24 uur.
CS = customer service ;)
Geen sarcasme :D ,dacht dat hij wel snel verzonden zou worden maar hij is blijkbaar pas gisteren / donderdag uitgekomen ;)!
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132818834
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 11:26 schreef RobertNL het volgende:

[..]

CS = customer service ;)
Geen sarcasme :D ,dacht dat hij wel snel verzonden zou worden maar hij is blijkbaar pas gisteren / donderdag uitgekomen ;)!
Oké! Ik heb een mailtje gestuurd. :)

Bedankt voor alle hulp hé! :D
pi_132821122
http://qz.com/142588/on-n(...)ds-and-read-dickens/

noord korea ontwikkelt een 1ghz single core wvga tablet van $240 :]

klap klap klap
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_132830867
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 13:20 schreef RDMKR het volgende:
http://qz.com/142588/on-n(...)ds-and-read-dickens/

noord korea ontwikkelt een 1ghz single core wvga tablet van $240 :]

klap klap klap
Off-topic. Geen Android. ;)
pi_132835918
quote:
we learned just over a year ago that North Korea had developed a tablet that runs on Google’s popular Android operating system
yawel :]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_132850286
Ik maak me na 48 uur op processing en geen antwoord op m'n mailtje wel een beetje zorgen.. :(
pi_132852220
quote:
0s.gif Op zaterdag 2 november 2013 21:18 schreef RDMKR het volgende:

[..]

yawel :]
Ja. Ze zullen het vast zo noemen ja.
pi_132855440
Ik twijfel over: Pipo S1 en de Chuwi V88HD, welke raden jullie aan? Zelfde prijsklasse, alleen Chuwi heeft 1 inch meer scherm en 5000 maH, allebei geen IPS toch?, alhoewel pandawill het wel aangeeft.

http://www.pandawill.com/(...).html?___store=en_us
http://www.banggood.com/P(...)-Tablet-p-76684.html
pi_132856423
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:30 schreef Brecht35 het volgende:
Ik maak me na 48 uur op processing en geen antwoord op m'n mailtje wel een beetje zorgen.. :(
Weekend?
pi_132873293
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 16:12 schreef Mehari het volgende:

[..]

Weekend?
Heeft dat er iets mee te maken?

Ik heb nog steeds geen nieuws. :(
pi_132873893
Ok, heb de chuwi v88s gekocht voor 97 euros, IPS scherm, 7,9 inch, 5000 mah, quadcore, RK3188 rockchip, lijkt me geen slechte deal bij banggood met kortingscode BG9999
pi_132881004
Heb mailtje terug van CS, out of stock dus...Waarom zet je dan bij het product dat ie op stock is..? Naja..
  maandag 4 november 2013 @ 09:52:15 #249
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132881728
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 09:03 schreef Brecht35 het volgende:
Waarom zet je dan bij het product dat ie op stock is..?
Omdat er dan mensen een bestelling zetten en het gedoe is om te cancelen en mensen dan net zo goed gaan wachten bij je tot 'ie wel 'in stock' is.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  maandag 4 november 2013 @ 10:05:36 #250
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132881930
quote:
0s.gif Op maandag 4 november 2013 09:52 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Omdat er dan mensen een bestelling zetten en het gedoe is om te cancelen en mensen dan net zo goed gaan wachten bij je tot 'ie wel 'in stock' is.
Nouja dat ben ik niet gewend van Banggood. Laatste paar keer (UDI, Pipo) waren ze daadwerkelijk in stock op het moment dat het op de site stond :o.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  maandag 4 november 2013 @ 10:18:14 #251
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132882147
Ach so, bij BG. Hum, daar is de stockindicatie altijd wel up-to-date inderdaad.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_132894487
Ja, ze kunnen zien dat ik de tablet hier op tijd binnen heb, ik ga niet langer wachten dan 45 dagen.
  dinsdag 5 november 2013 @ 13:53:55 #253
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_132923574
Mijn Cube U39GT is binnen, eerste indruk, hij is lekker vlot, wifi doet het sowieso in de kamers waar ik wil dat het gaat doen dus dat valt ook weer mee. Achterkant is van metaal dus dat zal de reden wel zijn waarom de wifi zo brak is.

Scherm is echt mooi, accuduur kan ik weinig over zeggen, 5200 mah gaat weinig zijn maar zolang het maar een dag volhoud vindt ik het prima.

Die stock launcher is echt gaar, maargoed andere rom flashen is zo gebeurd. Scherm is ietwat stroef als het 'te' schoon gemaakt is dus gewoon vingervet er lekker op laten zitten :D

Niet teveel spijt van mijn aankoop tot nu toe in ieder geval.

En die 9" valt me hard mee qua grootte, toen ik hem uit de doos trok was het; oh, hij is best klein eigenlijk :P
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_132931977
Usually dispatched in 1-3 Days

You kidding me, Banggood? _O-
pi_132933630
Ik zie het alweer, banggood staat alweer 3 dagen op processing en waar eerst 4 in stock staat, staat nu: In transit, shipping in 1-3 days, grappenmakers zijn het toch he brecht35
pi_132934136
Neen, dit staat er nu

2013-11-02 06:58:45 Back Order
2013-11-05 06:54:33 Processing

Wtf is back order? :P Processing stond er voordat Back Order er stond, maar blijkbaar is de eerste processing verdwenen..
  dinsdag 5 november 2013 @ 19:08:55 #257
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132934169
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 17:59 schreef Brecht35 het volgende:
Usually dispatched in 1-3 Days

You kidding me, Banggood? _O-
quote:
0s.gif Op dinsdag 5 november 2013 19:07 schreef Brecht35 het volgende:
Neen, dit staat er nu

2013-11-02 06:58:45 Back Order
2013-11-05 06:54:33 Processing

Wtf is back order? :P
Dat hij niet in stock was. ;) Maar nu dus weer processing (dus wellicht genoeg binnen om die van jou uit te leveren).

Je moet er wel een beetje rekening mee houden dat het om een heel nieuw model gaat. Soms lopen die een weekje vertraging op. Als de leverancier aangeeft ze komen woensdag en ze komen niet dan kan BG daar ook niet veel aan doen :P.

Een weekje processing kan gebeuren, helaas ook wel eens gehad :'(.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_132954326
Tablet is shipped! :D
pi_132956741
Heb hier geregeld last dat videos afspelen niet goed gaat. Dan heb je hele korte schokjes maar vooral hard krakend geluid. Iemand anders ook last van en vooral; hoe kom je er van af?
pi_132982138
van mij ook geshipped van BG yess
pi_133010807
Volgend jaar 64Bit tablet halen uit China? :P
pi_133030829
Vraaaaaagje. Ik ben al een tijdje aan het sparen voor de Samsung Galaxy Note 10.1, de tablet die ik eigenlijk stiekem al sinds de release wil hebben. Maar... Nu zie ik de Lenovo Yoga 10. En damn, die ziet er goed uit. Dus ik twijfel. }:|

Ik wil er powerpoints op kunnen lezen, aantekeningen op maken, beetje op surfen en 'm (deels) gebruiken als ereader. Naar mijn idee kunnen ze dat beide prima en is mijn keuze feitelijk een designkwestie, of zie ik iets over het hoofd?
Your opinion of me is none of my business.
pi_133031101
Aan die Lenovo zou ik niet meer beginnen. De Note is ook alweer gedateerd, maar wel stukken beter. Goede processor, je kunt erop tekenen en veel betere ondersteuning/software.

Maar ik zou nog even sparen en voor de nieuwe Nexus 10 gaan ofzo, wat recenters iig.
pi_133033570
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:17 schreef Shefkee het volgende:
Aan die Lenovo zou ik niet meer beginnen. De Note is ook alweer gedateerd, maar wel stukken beter. Goede processor, je kunt erop tekenen en veel betere ondersteuning/software.

Maar ik zou nog even sparen en voor de nieuwe Nexus 10 gaan ofzo, wat recenters iig.
Waarom die Lenovo niet? En ik weet dat ze allebei gedateerd zijn, maar ik hoef niet per se de nieuwste specs. Meer sparen is eigenlijk geen optie, daar de tablet juist vanaf volgende week voor mij erg handig is en ik mezelf ook niet in staat zie om nog (veel) meer te sparen. Lening, arme student, etc. Ik heb domweg ook niet meer dan rond de 300 euro over voor een tablet, eigenlijk. En tekenen kan ik sowieso niet. :P

De note vind ik handig vanwege die S-pen, dat werkt voor mij gewoon heel fijn, maar ik vind het design van de Lenovo mooier en prettiger met onscreentyping en het aflezen van tekstbestanden.
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 8 november 2013 @ 11:28:43 #265
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133037469
Do what feels good for you dan. ;)
Een tablet zou niet bestaan als er geen mensen waren die hem zouden kopen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133053801
Na langlanglanglanglang nadenken in de winkel en zelfs een Windows Surface tablet te hebben overwogen (tot er een sad smiley verscheen op blauwe achtergrond en de tablet moest herstarten & repareren :') ), toch maar de Lenovo gekozen. Puur vanwege de accuduur, prijs en fijner design, eigenlijk. Morgen ophalen. :D
Your opinion of me is none of my business.
  vrijdag 8 november 2013 @ 19:26:43 #267
54884 Yi-Long
Snorloze Zeiksnor
pi_133054377
Vandaag de Ramos i9 gezien, en die ziet er ook goed en krachtig uit. Alleen helaas maar 8,9 inch, terwijl ik eigenlijk een 10 inch zoek. Maar die zijn dus weer minder krachtig (Cube 30GT2, en Pipo M9 Pro)... :(
pi_133056231
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 08:47 schreef Sarasi het volgende:

[..]

Waarom die Lenovo niet? En ik weet dat ze allebei gedateerd zijn, maar ik hoef niet per se de nieuwste specs. Meer sparen is eigenlijk geen optie, daar de tablet juist vanaf volgende week voor mij erg handig is en ik mezelf ook niet in staat zie om nog (veel) meer te sparen. Lening, arme student, etc. Ik heb domweg ook niet meer dan rond de 300 euro over voor een tablet, eigenlijk. En tekenen kan ik sowieso niet. :P

De note vind ik handig vanwege die S-pen, dat werkt voor mij gewoon heel fijn, maar ik vind het design van de Lenovo mooier en prettiger met onscreentyping en het aflezen van tekstbestanden.
Bedoelde meer dan de Note al redelijk gedateerd is, maar luister naar Shiz, die heeft al zoveel apparaten versleten, hij weet het vast beter..

Maar ik kende de Lenovo nog niet goed op tabletgebied, kwam erachter dat ze met een relatief nieuwe processor werken, een eigen (brakke) schil van Android. Dan ben je echt afhankelijk van updates om de tablet zo lekker mogelijk te laten werken. Wat Lenovo aan ondersteuning doet, weet ik niet, maar ik verwacht dat je toch aangewezen bent op een custom rom om optimaal van dat ding te genieten. Die zijn nog niet te vinden.

Dus in dat opzicht zou ik gaan voor de Note. Een processor die zich al lang en breed bewezen heeft, goede softwareondersteuning en veel ontwikkelaars die aan de software werken. Heeft meer RAM aan boord, een pen, HDMI. De Lenovo heeft dan weer een veel betere accuduur en inderdaad een mooi design, maar relatief duur in mij ogen.

Enfin, veel plezier met je aankoop en laat weten hoe 'ie bevalt!
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:56:56 #269
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133058491
Nou ja, ik zou haast zelf zo'n Yogo 8 gaan halen, gewoon omdat het eens anders is. Ik ben ooit eens begonnen met een single core cortex-A8 Gen8 Archos 101 IT. Die had een ingebouwde kickstand. Om nu weer eens een tablet tegen te komen die een ingebouwde stand heeft is wel tof; dat heeft eeuwig op zich laten wachten. Die twee Yoga's zijn overigens kersvers en gebruiken 'ie inderdaad een onconventionele nieuwe processor van MediaTek. Dat merk kennen we natuurlijk voornamelijk van de (Chinese) smartphones. Nu gaan ze ook richting tablets, wat ik persoonlijk een goede ontwikkeling vind om het Rockchip moeilijk te maken, concurrentie op te schroeven en uiteindelijk meer keuze, betere performance en goedkopere prijzen oplevert.

Maar je moet wel realistisch blijven, de key selling point van MediaTek is de lage prijs van de processors. Ik verwacht dan ook niet dat die processor in de Yoga's het helemaal kunnen bijbenen met Samsung, Qualcomm en Rockchip, al zou ik daar eens tests over moeten opzoeken. De SoC gaat ook niet gepaard met de tegenwoordige 2GB RAM-standaard en denk dat ze die accuduur ook halen uit de energiezuinige processor. Al met al heeft het in ieder geval best potentieel en kijk ik uit naar wat de tablettoekomst voor MediaTek brengt.

De Yoga 10 en 8 zijn trouwens vrijwel identiek aan elkaar, op schermafmeting (en accu) na. Ook de schermresolutie is hetzelfde bij 1280x800. De ppi is dus hoger bij de Yoga 8 (189 VS 149) en vind die resolutie op 10 inch nogal achterhaald en zou daar geen genoegen mee kunnen nemen (ben nu immers verwend met 8.9" 1920x1200). Aan de ene kant is er trouwens wel wat voor de resolutie te zeggen. De (grafische) processor heeft minder moeite de boel aan te drijven en het is ook weer energiezuinig.

Voor 216,- euro (of 3G-versie 240 euro pre-order op Amazon.co.uk ), toch niet zo'n hele gekke deal. Zeker als het design je helemaal ligt en je toch niet van plan bent er meer mee te doen dan het standaard huis, tuin en keukensurfen. Mooie is ook dat je geen aparte 64GB-versies hebt of iets; de tablets beschikken gewoon over een mircoSD-kaartslot (en een OTG USB-poort). ^O^ Lenovo is verder een prima merk hoor, denk dat het je aan support niet veel zal ontbreken en ik verwacht er best nog een community voor.

De "2014" 10.1 Note is natuurlijk ook wel vet met quadcore processor, WQXGA resolutie, leren achterkant, digital stylus en whatnot. Maar best prijzig. De voorgaande 10.1" Notes vond ik een stuk minder indrukwekkend eigenlijk.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133058978
Jep, maar het is een vrouw he. Dat nam ik ook mee in mijn overweging mbt customizen van de rom. Dat zie ik vrouwen nog niet zo snel doen.

En hij ligt hier voor 300,- in de winkel, way to much imo en wss wel de prijs waar ze hem voor aanschaft. Voor 215 is het een leuk ding, maar ik heb wat aannames in mijn advies verwerkt.
pi_133063330
brecht35, kan jij je BG al tracken op deutsche post, ik niet
pi_133063452
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:20 schreef ikzouhetnietweten het volgende:
brecht35, kan jij je BG al tracken op deutsche post, ik niet
Komt ons pakje uit Duitsland ofzo? Op een of andere tracking site vond ik m'n tracking code met als origin Germany(Duitsland dus)..

Oh, en m'n tracking code werkt in principe nog niet(via de klikbare link die BG voorziet). Tracking werkt meestal pas na 5/7 dagen ofzo. En zelfs dan nog is het meestal redelijk useless.
  vrijdag 8 november 2013 @ 22:29:22 #273
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_133063803
http://www.17track.net/en/result/post.shtml?nums=
Achter de '=' je trackcode plakken, daarna de link aan je bladwijzers toevoegen. ;)
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_133063912
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 21:05 schreef Shefkee het volgende:
Jep, maar het is een vrouw he. Dat nam ik ook mee in mijn overweging mbt customizen van de rom. Dat zie ik vrouwen nog niet zo snel doen.

En hij ligt hier voor 300,- in de winkel, way to much imo en wss wel de prijs waar ze hem voor aanschaft. Voor 215 is het een leuk ding, maar ik heb wat aannames in mijn advies verwerkt.
No problems there hoor. Ik houd wel van wat aanklooien met gadgets. Ik heb geen ervaring met Android customizen verder, maar dat zal wel niet bijster ingewikkeld zijn en anders heb ik zat vrienden/kennissen die daar alles over weten. :)

Hier ligt 'ie ook voor 300 euro in de winkel. Mijn mamma (<3) kan me wel helpen een sleeve aan te passen zodat 'ie er inpast met dat rolletje dus dat er (nog) geen covers voor zijn is ook geen probleem. Vrouwenvoordeel. :P

'De' functie van de Note waar ik ook verliefd op werd, de formuleschrijver/herkenner, heb ik ook niet meer nodig op mijn huidige studie. Dat speelt ook wel mee.
Your opinion of me is none of my business.
pi_133065664
quote:
3s.gif Op vrijdag 8 november 2013 22:29 schreef shiznuts het volgende:
http://www.17track.net/en/result/post.shtml?nums=
Achter de '=' je trackcode plakken, daarna de link aan je bladwijzers toevoegen. ;)
Het was inderdaad volgens die site dat ie uit Duitsland komt...Dat kan toch niet??
  zaterdag 9 november 2013 @ 11:54:49 #276
172072 JiePieWie
Mechcommander for life!
pi_133074778
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 01:01 schreef Sarasi het volgende:
Vraaaaaagje. Ik ben al een tijdje aan het sparen voor de Samsung Galaxy Note 10.1, de tablet die ik eigenlijk stiekem al sinds de release wil hebben. Maar... Nu zie ik de Lenovo Yoga 10. En damn, die ziet er goed uit. Dus ik twijfel. }:|
Hum: Review: Lenovo Yoga Tablet slaat plank volledig mis :?
pi_133077894
quote:
Kickstand werkt prima hier, kan de tablet onder elke hoek neerzetten en hij blijft stabiel. Aan de relatief grote iconen stoor ik me niet, de afbrekingen van namen vind ik ook geen immens nadeel, ze worden netjes ietwat uitgefade. Maar dat soort dingen zijn persoonlijk.

Ik ben er in ieder geval heel blij mee, tot nu toe! :) Hij is snel, licht, het scherm leest prettig en er zit niet teveel opsmuk bij, softwarematig. De kickstand werkt hier geweldig en ik ben er nog blijer mee dan verwacht. Het geluid is ook boven mijn verwachting goed.
Your opinion of me is none of my business.
pi_133079002
300 euro betalen voor iets met een 1.2Ghz mediatek chip is gekkenwerk, niet aan beginnen.
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_133079397
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:06 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Het was inderdaad volgens die site dat ie uit Duitsland komt...Dat kan toch niet??
  zaterdag 9 november 2013 @ 16:02:21 #280
327191 RobertNL
For your gear.
pi_133080048
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 23:06 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Het was inderdaad volgens die site dat ie uit Duitsland komt...Dat kan toch niet??
Kan je hem al traceren dan ;)?
Duitse post haalt tegenwoordig net als Swisspost, Bpost, Swedish post en nog wat andere post bedrijven spullen op in China ;). Tracking is dan ''gewoon'' voor dat land maar het komt uit China.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_133080223
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:02 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Kan je hem al traceren dan ;)?
Duitse post haalt tegenwoordig net als Swisspost, Bpost, Swedish post en nog wat andere post bedrijven spullen op in China ;). Tracking is dan ''gewoon'' voor dat land maar het komt uit China.
Er staat niet veel info, maar 17track zegt dat het land van origine Duitsland is. :P

De tracking van BG(hun linkje) zegt dat het pakje vertrokken is vanuit hun sorteercentrum:
Departured at 2013/11/9 20:22:57 from Flytexpress Sorting Center location
Electronic data received at 2013/11/1 20:48:20, Flytexpress Sorting Center
  zaterdag 9 november 2013 @ 16:10:24 #282
327191 RobertNL
For your gear.
pi_133080261
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:09 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Er staat niet veel info, maar 17track zegt dat het land van origine Duitsland is. :P
Ja dat halen ze dus uit de twee laatste letters. Hij komt gewoon uit China.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_133080734
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:10 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja dat halen ze dus uit de twee laatste letters. Hij komt gewoon uit China.
Oké, bedankt! :D
pi_133086676
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 16:09 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Er staat niet veel info, maar 17track zegt dat het land van origine Duitsland is. :P

De tracking van BG(hun linkje) zegt dat het pakje vertrokken is vanuit hun sorteercentrum:
Departured at 2013/11/9 20:22:57 from Flytexpress Sorting Center location
Electronic data received at 2013/11/1 20:48:20, Flytexpress Sorting Center
Zo beter dan voor jou, bij mij zegt ie dat mij nnumer niet kan vinden, mijn tracknr is RX en dan 9 cijfers en dan DE. En bij jouw brecht35? Op en Deutschepost en op trak17 kan hij hem niet vinden, wahten op maandag dan, ik ga ervan uit dat hij bij jou op de boot of vliegtuig zit. Welk linkje heb je gehad want ik heb geen linkje, gewoon een mail van BG.
pi_133087122
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:48 schreef ikzouhetnietweten het volgende:

[..]

Zo beter dan voor jou, bij mij zegt ie dat mij nnumer niet kan vinden, mijn tracknr is RX en dan 9 cijfers en dan DE. En bij jouw brecht35? Op en Deutschepost en op trak17 kan hij hem niet vinden, wahten op maandag dan, ik ga ervan uit dat hij bij jou op de boot of vliegtuig zit. Welk linkje heb je gehad want ik heb geen linkje, gewoon een mail van BG.
Vind je bij je orders op Banggood. Naast Processing staat je klikbare tracking code normaal gezien.
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:09:01 #286
327191 RobertNL
For your gear.
pi_133087394
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 19:48 schreef ikzouhetnietweten het volgende:

[..]

Zo beter dan voor jou, bij mij zegt ie dat mij nnumer niet kan vinden, mijn tracknr is RX en dan 9 cijfers en dan DE. En bij jouw brecht35? Op en Deutschepost en op trak17 kan hij hem niet vinden, wahten op maandag dan, ik ga ervan uit dat hij bij jou op de boot of vliegtuig zit. Welk linkje heb je gehad want ik heb geen linkje, gewoon een mail van BG.
Flyexpress is een soort verzamelaar van pakketen. Daar staat hij altijd direct op de ''tracking''. De werkelijke RX..DE tracking kan nog wel een dag of 5-8 op een update laten wachten.
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_133087670
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:09 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Flyexpress is een soort verzamelaar van pakketen. Daar staat hij altijd direct op de ''tracking''. De werkelijke RX..DE tracking kan nog wel een dag of 5-8 op een update laten wachten.
De elektronische gegevens stonden er inderdaad meteen, maar die "departure" staat er nog maar sinds gisteren ofzo hoor. Ik kan het weten, ik check de tracking dagelijks. :P
  zaterdag 9 november 2013 @ 20:24:37 #288
327191 RobertNL
For your gear.
pi_133087949
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:16 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

De elektronische gegevens stonden er inderdaad meteen, maar die "departure" staat er nog maar sinds gisteren ofzo hoor. Ik kan het weten, ik check de tracking dagelijks. :P
Ja, en voordat de RX..DE tracking werkt ben je weer 5-8 dagen verder :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_133089378
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, en voordat de RX..DE tracking werkt ben je weer 5-8 dagen verder :P
In mijn geval was de tablet al bezorgd voor de RX...DE hem kon vinden..... :`)
pi_133092488
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:00 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

Vind je bij je orders op Banggood. Naast Processing staat je klikbare tracking code normaal gezien.
Ja ok, 5-8 dagen, dan zou ik as ma wel moeten zien.. brecht35, ik zie die tracking nr wel, maar waar staat dan dat flytexpress sorting center?
pi_133097637
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 22:13 schreef ikzouhetnietweten het volgende:

[..]

Ja ok, 5-8 dagen, dan zou ik as ma wel moeten zien.. brecht35, ik zie die tracking nr wel, maar waar staat dan dat flytexpress sorting center?
Order tracking Banggood
Klik op het ordernummer van je tablet
Scroll naar beneden
Naast Processing staat klikbare tracking, klik hierop

@ RobertNL: Oh, op die fiets. Bedankt voor de uitleg! :)
pi_133104505
Oh ja thanks, bij mij staat er ook Departured at 2013/11/9 14:02:44 from Flytexpress Sorting Center location, hebben ze gisteren dus pas verzonden dan ofzo.
pi_133104785
De batterij van de Yoga is echt geweldig. 7 uur vrij intensief gebruik (want nieuw speeltje) kostte me maar 25% van de accu. Geweldig! :)
Your opinion of me is none of my business.
  zondag 10 november 2013 @ 16:50:30 #294
405087 RDMKR
miui mitu
pi_133113677
ben je vaak in situaties waar je 28 uur lang constant bezig bent en geen stopcontact in de buurt hebt..? zelfs in de auto kun je opladen.

sorry wil niet cynisch overkomen; vind het wel indrukwekkend, maar nuttig..? *schouders*
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
pi_133114298
Als ik studeer in de UB heb ik muziek, powerpoints (scherm liefst continu aan), internet en af en toe wat afleiding nodig. Daar zit ik dan al snel negen tot tien uur en er is een chronisch gebrek aan stopcontacten. Ik reis ook regelmatig ver met de trein, om dan een middag te picknicken of you name it, maar vaak zonder stopcontacten en dan 's avonds weer terug. Dat ga ik ook blijven redden als de accuprestaties achteruit gaan en dat vind ik buitengewoon prettig. :)
Your opinion of me is none of my business.
pi_133155453
brecht35, mijn tracking code werkt nog steeds niet, die van jou?
  maandag 11 november 2013 @ 19:00:51 #298
327191 RobertNL
For your gear.
pi_133156775
quote:
0s.gif Op zondag 10 november 2013 12:01 schreef ikzouhetnietweten het volgende:
Oh ja thanks, bij mij staat er ook Departured at 2013/11/9 14:02:44 from Flytexpress Sorting Center location, hebben ze gisteren dus pas verzonden dan ofzo.
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:26 schreef ikzouhetnietweten het volgende:
brecht35, mijn tracking code werkt nog steeds niet, die van jou?
quote:
0s.gif Op zaterdag 9 november 2013 20:24 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Ja, en voordat de RX..DE tracking werkt ben je weer 5-8 dagen verder :P
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
pi_133157925
quote:
0s.gif Op maandag 11 november 2013 18:26 schreef ikzouhetnietweten het volgende:
brecht35, mijn tracking code werkt nog steeds niet, die van jou?
Nog niks veranderd hiero. :P Welke tablet heb jij gekocht?
pi_133165742
chuwi v88s en jij ?
pi_133190856
Pipo U6

Kan iemand even een nieuw topic aanmaken? Begrijp namelijk niet hoe dat moet inclusief de hoofdpost enzo..
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')