abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 19:00:28 #151
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132302531
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:23 schreef Yi-Long het volgende:

[..]

Tevreden over die Pipo M9 Pro!? In principe is dat momenteel ook mijn eerste keus, tenzij de A-merken (Asus, Samsung, etc etc) beter zijn voor maar iets meer geld.

Daarnaast is nog steeds de Cube u30GT2 interessant, aangezien die qua specs ongeveer gelijk zou moeten zijn aan de PipoM9Pro, maar wel een heel stuk goedkoper....

Laatst ook een Pipo M6 Pro uitgekomen, maar geen idee of die beter is dan de M9 Pro.
http://tweakers.net/nieuw(...)t-voor-299-euro.html
Zulk soort tablets zijn de grootste concurenten denk ik... ;)
MisterTao.com / Buyincoins - recommender: RobertNL
Reviews/mindfarts: http://gearbullet.tweakblogs.net/
  vrijdag 18 oktober 2013 @ 20:41:33 #152
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132305978
En Windows-tablets pakken natuurlijk ook steeds meer segment.
Zeker bij de wat grotere tablets die als mini-computer en niet alleen als entertainmentdevice moeten dienen.
Zo heb je van Lenovo bijvoorbeeld de 11.6" IdeaTab met dock die best geinig (geprijsd) is op zich.

Dan heb je ook nog smartphones die steeds groter worden en in vele ogen een tablet overbodig maakt.

Maar goed, de ontwikkeling in staat op zich niet stil...

Asus heeft nu ook een Android tab op Intel ATOM: de ASUS MeMO Pad FHD 10.
Of het wat is weet ik niet. In ieder geval geen Transformer-like dock, wat ik dan niet begrijp. :{

Top notch op dit moment is imho natuurlijk de meest recente Samsung Galaxy Note 10.1 met octacore/3GB RAM.
Dat zijn toch de wat geinigere tablets. De Note ook i.v.m. met zo'n S-PEN stylus.

In China vindt men de Exynos en ATOM denk ik te duur om in een budgettablet (wat de meeste toch moeten voorstellen) te mikken. Dat volgt eigenlijk allemaal de Rockchip-cultuur en dus is de RK3188 zo'n beetje wat nu de klok slaat terwijl ondertussen Allwinner (A31), Actions (ATM7029) en MediaTek (MTK8389) hun graantje op de markt proberen mee te pikken. Waarbij ikzelf denk ik MediaTek voor de meest viable candidate houd om het Rockchip moeilijk te maken (met oog op de toekomst). Ze zijn immers erg succesvol in de smartphone-range en hebben ook het telecomvoordeel. De echte nextGen budgettabs zullen inderdaad wel rap volgen.
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
pi_132313950
quote:
99s.gif Op vrijdag 18 oktober 2013 18:23 schreef Yi-Long het volgende:
Tevreden over die Pipo M9 Pro!? In principe is dat momenteel ook mijn eerste keus, tenzij de A-merken (Asus, Samsung, etc etc) beter zijn voor maar iets meer geld.
Om te beginnen; dit is mijn eerste tablet en eerste electronica (als in tablet/telefoon) uit China. Dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet.

Maar tot nu toe 95% tevreden. Ja ik zit enorm aan te kloten met ROM's etc. wat veel gezeur oplevert (heb tot nu toe waarschijnlijk wel 10x een nieuwe ROM erop gezet) maar als dat eenmaal goed zit (en ik het niet verkloot door door te gaan prutsen) dan werkt het uitstekend.

Met Crossbreeder geflashed lijkt het ook nog nét wat soepeler te gaan. Laatste ervaring in gebruik is prettig; geen lag, geen rare vastlopers of andere zaken. Als die er zijn is het mijn eigen schuld. Wifi is prima, GPS is zozo; met gps.conf wordt het al beter, scherm is mooi.
Nadeel is wel dat Multi-user een twijfelgeval is. Standaard staat het sowieso niet aan; dat moet je zelf doen door in systemfiles bezig te gaan en ik heb het gevoel dat het de stabiliteit niet ten goede komt.
quote:
Laatst ook een Pipo M6 Pro uitgekomen, maar geen idee of die beter is dan de M9 Pro.
Op scherm na is die hetzelfde als de M9pro. Moet dus uit ervaring blijken of dat ook wat is (dus qua accuduur, wifi, gps etc.).

De 7-8" tablets wordt nu vooral interessant op het gebied van 'waar kopen'? Komen veel tablets bij die je gewoon hier in Nederland kunt kopen met prima specs maar bovenal een prima prijs; met de Nexus 7 voorop. Daar loont het al snel niet meer om in China te halen. Hoe zit het eigenlijk met Mediatek? Dat is toch standaard slecht GPS ontvangst?

De 7-8" tablets zijn ook veruit het populairst wat ik juist weer vreemd vindt; precies om de reden die jij ook aangeeft; telefoons worden gróót! :o
Ik zou dus ook nooit een 7" tablet kopen omdat die 2" verschil mij niet genoeg is. Laat staan als je een Samsung Note o.i.d. hebt.

De grotere tablets zijn opzich de Windows tablets interessant; maar mij lijkt persoonlijk Windows RT helemaal niets. Dan zou ik ook gewoon volledig W8 willen hebben; maar die zijn juist zeer stevig geprijsd.

Verder; na 47 dagen ein-de-lijk een hoes binnen. Zoals je kunt zien zit er een flinke bochel in :{
Hopelijk trekt dat weg zodra het 'leer' wat soepeler wordt. Maar voor de rest prima hoes; kan in 2 standen gezet worden en scherm alles mooi af. Alle aansluitingen (behalve voor simkaart) kun je nog bij.
Is eens standaard ding, weinig bijzonder maar ik dacht 'laat ik het even melden'...

(Ja; wat zal daar nou op de laptop openstaan? :') )

Moet alleen eens gaan kijken of dit nou de hoes is die ik 47 dagen geleden heb besteld of dat het van de bestelling van 10 oktober was :{
Maar goed; eindelijk kan ik 'm met een gerust hart aan de kant leggen...

[ Bericht 7% gewijzigd door Iemand91 op 18-10-2013 23:54:17 ]
pi_132322027
quote:
Asus heeft nu ook een Android tab op Intel ATOM: de ASUS MeMO Pad FHD 10.
Of het wat is weet ik niet.
Atom is een beetje een dubieus chipset. Hoog geklokt, maar slechts dual core, en dan wel weer dat vage "hyperthreading". benchmarks zijn all over the place, soms wordt de 2Ghz versie zo goed als de HTC One genoemd, het andere moment nauwelijks zo sterk als de samsung S3. over de real world performance wordt ook veel getwist; high end gaming gaat er niet echt lekker op, maar voor de rest is ie naar horen zeggen behoorlijk "snappy". native code (in C++ geschreven, dus niet via de Dalvik virtual machine) draait er alleen echt super lekker op als de app schrijver de Intel compiler heeft gebruikt. maar het gros van de apps gaat gewoon via Dalvik en nu Bay Trail en Clover Trail beide meer naamsbekendheid krijgen komt het misschien met die compiler support wel goed.

de kern-architectuur heeft redelijk hoge DMIPS/Mhz rating (cortex A9 niveau), maar zwakke coremark/mhz ratio (cortex A8/7 niveau). en bij die benchmarks is het ook steeds de vraag hoe de boel gecompileerd is, want benchmarks zijn vrijwel altijd in native code.

interessant is dat ie op een aantal benchmarks die specifiek op real world scenarios gebaseerd zijn zeer sterk scoort; soortgelijk aan de samsung S4: http://www.principledtech(...)performance_0613.pdf

zie ook
er was eerst ook een antutu benchmark waarop de intel compiler valsspeelde en een score bracht die de octa-core exynos versie van de samsung S4 overtrof, maar dat was onzin. de huidige antutu 4 score van 2Ghz clover trail is rond de 21000.

met alles in gedachten word ik zelf niet super enthausiast over de 1.6 Ghz versie. die is ws niet eens zo sterk als een rockchip. 2Ghz versie is enigzins een ander verhaal, maar ook niet baanbrekend.

ik heb hopelijk straks een Lenovo K900 in handen, dan kan ik meer vertellen over de praktijkervaring. zullen we zien of ik er ontzettend spijt van krijg. :)

[ Bericht 2% gewijzigd door RDMKR op 19-10-2013 13:35:00 ]
Heb: LG G2 Panda - Lenovo Yoga 2 Pro - Panasonic TX-P50-VT50
Gehad: Lenovo Vibe Z K910, Lenovo K900, Tianhe H920+
Wil: XPeria Z1 Compact, Aquos mini SHL24, LG G3
Wil NIET: Samsung Galaxy S5
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 13:42:20 #155
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_132322659
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:17 schreef RDMKR het volgende:
een beetje een dubieus chipset. Hoog geklokt, maar slechts dual core, en dan wel weer dat vage "hyperthreading". benchmarks zijn all over the place, soms wordt de 2Ghz versie zo goed als de HTC One genoemd, het andere moment nauwelijks zo sterk als de samsung S3. over de real world performance wordt ook veel getwist; high end gaming gaat er niet echt lekker op, maar voor de rest is ie naar horen zeggen behoorlijk "snappy". native code (in C++ geschreven, dus niet via de Dalvik virtual machine) draait er alleen echt super lekker op als de app schrijver de Intel compiler heeft gebruikt. maar het gros van de apps gaat gewoon via Dalvik en nu Bay Trail en Clover Trail beide meer naamsbekendheid krijgen komt het misschien met die compiler support wel goed.

de kern-architectuur heeft redelijk hoge DMIPS/Mhz rating (cortex A9 niveau), maar zwakke coremark/mhz ratio (cortex A8/7 niveau). en bij
Hyperthreading is niet vaag, geeft elke core gewoon 2 threads, dus dan word je cpu optimaal gebruikt. Heeft elk topmodel cpu tegenwoordig.

De rest van je verhaal klopt wel aardig ja, alles in android word geprogrammeerd/geoptimaliseerd voor arm cores en deze is x86 dus dat heeft inderdaad gevolgen.
We'll see each other again in another life. When we're both cats.
^inteel²
&nbsp
Vi Veri Veniversum Vivus Vici
pi_132322941
er zijn situaties waarin hyperthreading je performance verlaagt, en het is moeilijk te vinden wat nou het prestatieverschil is ten opzichte van een kale dual-core en ten op zichte van een daadwerkelijke quad-core.

vandaar dat de term een beetje vaag blijft wat mij betreft.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:27:30 #157
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_132326587
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 13:54 schreef RDMKR het volgende:
er zijn situaties waarin hyperthreading je performance verlaagt, en het is moeilijk te vinden wat nou het prestatieverschil is ten opzichte van een kale dual-core en ten op zichte van een daadwerkelijke quad-core.

vandaar dat de term een beetje vaag blijft wat mij betreft.
Ja het vertraagt individuele taken wat omdat er 2 taken gelijk lopen.
Het is natuurlijk het optimaal benutten van de processor tegen het principe van een taak zo snel mogelijk afkrijgen.
Ik vind zelf de voordelen groter dan de nadelen, en zeker mobiel is het heel nuttig omdat processor optimaal benutten geeft meer accuduur.

HT dual tegen een quad gaat de quad meestal wel winnen als er sprake is van gelijke snelheid per core maar dat is niet de vergelijking die je 'moet' maken.
HT dual tegen de zelfde dual met HT uit wint de HT dualcore het overall altijd, het kan zijn dat 1 of 2 dingen eerder zijn maar een HT dual zal altijd sneller moeten zijn met het complete takenpakket.

Maar deze vlieger gaat natuurlijk alleen maar op als er sprake is van goede multithreading. Oftewel een app is goed schaalbaar over cores.

[ Bericht 20% gewijzigd door BurnaBoy op 19-10-2013 16:32:31 ]
^inteel²
&nbsp
pi_132326989
ik denk idd dat die performance verlaging een uitzonderingsgeval is dat voor komt als een programmeur een virtual core behandelt alsof het een physical core is en dan rekenkracht wegtrekt waar het het meest nodig is. android kan in principle het verschil zien tussen logical and physical cores en zolang er niet heel veel geks wordt gedaan levert het onderscheid geen problemen.

intel heeft hier resultaten van SPEC CPU2000 benchmark waarin het verschil tussen kale dual-core, hyperthreaded dual-core en quad-core te zien is:
http://www.anandtech.com/(...)or-windows-8-tablets

volgens die cijfers is de verhouding:
dual-core: 1
dual-core hyperthreaded: 1,28
quad-core: 1,45

maar dat is dus wat Intel je wil doen geloven. korreltje zout etc etc.
  zaterdag 19 oktober 2013 @ 16:46:10 #159
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_132327108
quote:
0s.gif Op zaterdag 19 oktober 2013 16:42 schreef RDMKR het volgende:
ik denk idd dat die performance verlaging een uitzonderingsgeval is dat voor komt als een programmeur een virtual core behandelt alsof het een physical core is en dan rekenkracht wegtrekt waar het het meest nodig is. android kan in principle het verschil zien tussen logical and physical cores en zolang er niet heel veel geks wordt gedaan levert het onderscheid geen problemen.

intel heeft hier resultaten van SPEC CPU2000 benchmark waarin het verschil tussen kale dual-core, hyperthreaded dual-core en quad-core te zien is:

Je kunt het zelf testen hoor, niet op zo'n telefoon natuurlijk maar in je pc als je een intel hebt die het ook kan.

Wat betreft de cijfers, intel heeft iets natuurlijk iets gepakt waar het nut van hyperthreading natuurlijk het beste uit de verf komt. Dus iets wat goed schaalt, dus het zegt inderdaad weinig over alle realworld cases.

Opzich is het hardstikke interresant wat intel hier aan het doen is natuurlijk, want volgend schooljaar ben ik wel in de markt voor een lichte laptop/convertible en als een tab met keyboard en clovertrail dan ook goed werkt zou het maar zo kunnen dat ik over ben. Maar dat zou wel win8 zijn. Ik hou van mijn x86 apps. Android tabs zijn leuk, maar windows programmas zijn meestal veel en veel uitgebreider, alleen dan niet weer touchfriendly maar daar kan ik wel mee leven.

[ Bericht 15% gewijzigd door BurnaBoy op 19-10-2013 16:52:55 ]
^inteel²
&nbsp
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 16:39:45 #160
405087 RDMKR
miui mitu
pi_132437190
http://www.pandawill.com/(...).html?___store=en_us

$119 voor een rockchip tablet. lage resolutie, maar dan dus wel extra hoge performance (antutu richting 20000?). tegen die prijs geen slechte trade-off.

tegra 4 tablets heb je blijkbaar tegenwoordig ook voor een bescheiden prijsje.
  dinsdag 22 oktober 2013 @ 17:17:59 #161
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132438598
quote:
0s.gif Op dinsdag 22 oktober 2013 16:39 schreef RDMKR het volgende:

$119 voor een rockchip tablet. lage resolutie, maar dan dus wel extra hoge performance (antutu richting 20000?). tegen die prijs geen slechte trade-off.

tegra 4 tablets heb je blijkbaar tegenwoordig ook voor een bescheiden prijsje.
Voor de prijs van die Tegra4 heb je ook een nieuwe Nexus (iets meer dan ;) tenzij douane etc.). Maar inderdaad een nette prijs :D
pi_132466688
quote:
Voor de prijs van die Tegra4 heb je ook een nieuwe Nexus
hier in nederland..? lijkt mee op eerste gezicht niet. ik zie prijzen van rond de 360 euro, wat bijna het dubbele is na omrekening.

en tegra 4 is toch weer 2x zoveel processor kernen op nog wat hogere kloksnelheid. resolutie is dan misschien lager maar dat betekent weer extra hoge performance.

denk alleen wel dat het ontzettend energie slurpt, zo'n quad-core A15 configuratie. zelfs die zuinige extra kern voor energie besparing gaat dat niet verhelpen.
  woensdag 23 oktober 2013 @ 11:39:58 #163
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132467989
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 10:51 schreef RDMKR het volgende:

[..]

hier in nederland..? lijkt mee op eerste gezicht niet. ik zie prijzen van rond de 360 euro, wat bijna het dubbele is na omrekening.

en tegra 4 is toch weer 2x zoveel processor kernen op nog wat hogere kloksnelheid. resolutie is dan misschien lager maar dat betekent weer extra hoge performance.

denk alleen wel dat het ontzettend energie slurpt, zo'n quad-core A15 configuratie. zelfs die zuinige extra kern voor energie besparing gaat dat niet verhelpen.
Waar heb jij gekeken :o! Nieuwe nexus is 100 euro goedkoper :P
16GB voor 233 euro / 32GB voor 260 euro

Ik ben niet zo'n fan meer van tegra devices (al heb ik er momenteel zelf 2). Maar ik kan nog iet oordelen over de Tegra4 want die heb ik nog niet in de handen gehad.
Maar grote fabrikanten hadden met launch geen Tegra4 apparaten, en dat had een reden (link volgt; even zoeken in de archieven)...
pi_132469800
ah, je hebt het over de 7 inch variant. op zich wel redelijk natuurlijk aangezien dat tegra 4 ding ook 7 inch is...

snapdragon 600 op 1.5Ghz... is wel weer een extra trapje lager dan 4x cortex A15 met 0.3 extra Ghz. bij de nexus 10 heb je dan tenminste nog soortgelijke single- en dual threaded performance, wat bij de meeste applicaties het belangrijkst is. maar op het antutu resultaat is het verschil niet sterk zichtbaar. tegra 3 presteerde voor cortex A9 ook onder de maat.

overigens is de Krait kern in de nieuwe snapdragons sterker dan in de oude. het verschil met A15 is dan misschien al bijna ingehaald. DMIPS nummers die ik heb gezien waren 3.39 vs. 3.5...

[ Bericht 16% gewijzigd door RDMKR op 23-10-2013 12:47:49 ]
  woensdag 23 oktober 2013 @ 12:54:53 #165
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132470604
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:33 schreef RDMKR het volgende:
ah, je hebt het over de 7 inch variant. op zich wel redelijk natuurlijk aangezien dat tegra 4 ding ook 7 inch is...

snapdragon 600 op 1.5Ghz... is wel weer een extra trapje lager dan 4x cortex A15 met 0.3 extra Ghz. bij de nexus 10 heb je dan tenminste nog soortgelijke single- en dual threaded performance, wat bij de meeste applicaties het belangrijkst is. maar op het antutu resultaat is het verschil niet sterk zichtbaar. tegra 3 presteerde voor cortex A9 ook onder de maat.

overigens is de Krait kern in de nieuwe snapdragons sterker dan in de oude. het verschil met A15 is dan misschien al bijna ingehaald. DMIPS nummers die ik heb gezien waren 3.39 vs. 3.5...
De Tegra3 haalde niks wat het beloofde (helaas); helemaal voor de prijs die ze er voor vroegen. Daarom doen weinig fabrikanten / OEMS wat met de Tegra4 (bij de launch) ze hebben laten weten dat de Tegra4 zich eerst maar eens moest bewijzen voordat ze hem gingen gebruiken.

Ben nog steeds opzoek naar dat artikel over de Tegra chipset maar kan het zo niet vinden.

Denk zelf dat het verschil tussen de T4 en 800 niet heel groot is; maar ik heb ze nog nooit gelijktijdig in mijn handen gehad ;).

Edit: gevonden; al is het geheel wel iets genuanceerder dan hier geschreven zit er toch ergens een kern van waarheid.

[ Bericht 6% gewijzigd door RobertNL op 23-10-2013 13:07:22 ]
pi_132474363
Iemand nog een mooie tablet voor <¤200 met 10 inch te koop? :D
  woensdag 23 oktober 2013 @ 15:22:24 #167
240966 BurnaBoy
Ignorance is Bliss
pi_132475788
quote:
0s.gif Op woensdag 23 oktober 2013 12:54 schreef RobertNL het volgende:
Tegra3 haalde niks wat het beloofde (helaas); helemaal voor de prijs die ze er voor vroegen. Daarom doen weinig fabrikanten / OEMS wat met de Tegra4 (bij de launch) ze hebben laten weten dat de Tegra4 zich eerst maar eens moest bewijzen voordat ze hem gingen gebruiken.

Ben nog steeds opzoek naar dat artikel over de Tegra chipset maar kan het zo niet vinden.

Denk zelf dat het verschil tussen de T4 en 800 niet heel groot is; maar ik heb ze nog nooit gelijktijdig in mijn handen gehad
Die nieuwe surface is toch ook een T4 processor, en de nokia 2520 is een snapdragon 800. En die schijnen aardig gelijk te performen.

Geen stats hier, behalve een paar reviews/handson dingen van websites met die tabs
^inteel²
&nbsp
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:19:20 #168
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132528120
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 20:55 schreef Brecht35 het volgende:
Ik ben op zoek naar een tablet, mijn vorige zoektocht bracht me op deze uit:
http://www.banggood.com/W(...)-Tablet-p-61755.html
En waarom kwam je bij die uit :)? Wat zijn je eisen?
Zelf zou ik die namenlijk niet kopen. De ATM quadcore is n.l. geen goede chipset gebleken. Trage grapische kaart (GPU) en de processor is rond cortex A5 gebouwd dat erg onderdoet voor de concurrent chipsets van Rockchip en Alwinner.
quote:
Een zeer goede tablet voor die prijs, maar wat zijn de gevaren? Ik zou 'm bij Banggood kopen normaal gezien, is dat een goed of een slecht idee?

De gevaren zijn in mijn ogen:
- De tablet z'n scherm is gebroken bij aankomst en ik krijg geen cent terug.
Bij Bangood kopen maak je mijn inziens wel een goede keuze mee. Kon twee keer mijn tablet zonder problemen terug sturen, en ze hebben zelfs de verzendkosten vergoed. Als zoiets stuk aankomt verwacht ik dat het helemaal goed komt.
Banggood veerpakt daarnaast tablets vaak/soms in een eigen piepschuim verpakking die zeer stevig is.
quote:
- Douane? Pakken ze m'n pakje er sowieso uit bij tablets? Jammer genoeg vind ik hier niet veel ervaringen van...Mijn RC heli is in ieder geval langs de douane gepasseerd zonder dat ik hoefde bij te betalen(stond namelijk label op dat het 20 dollar XX was ipv de 40 dollar die ie echt kostte).
Die kans is altijd aanwezig; niet vooraf te voorspellen :).
quote:
- Is die tablet in het Chinees of staat ie standaard op Engels ofzo? Ik ben geen held met roms.
Meeste tablets hebben Engelse of Nederlandse taal, instellen daarvan is vaak ook niet lastig.
quote:
Deze tablet voldoet overigens aan al m'n eisen qua hardware, ik verwacht er geen topprestaties van ofzo.

PS: Hoeveel kosten zouden dat ongeveer zijn die erbij komen(als ze er al zijn)? Voor 150 euro heb ik namelijk deze in m'n eigen land:
http://www.tabletcenter.b(...)-hd-7-dark-blue.html
Moet rekenen op 20% + ¤12.50 maar zoals je aangeeft is de kans klein.

Ga je zo even wat alternatieven aandragen :)

Edit:
Pipo S1 pro - RK3188 quadcore - 8GB - $102
quote:
Iets lagere resolutie, 1024x600 maar veel meer preformance voor dat geld. Daarnaast ook nog eens 20 dollar goedkoper :).
Pipo U6 - RK3188 quadcore - 16GB - $151
quote:
Hogere resolutie; 1440*900, Zeer hoge resolutie, maar wel 30 dollar duurder.
CHUWI V88S - RK3188 quadcore - 16GB -$135
quote:
7.9'', resolutie van 1024x768 en staat zover ik weet net zo als de Pipo's hierboven redelijk goed aangeschreven op bouwkwaliteit :).
Ainol 7 AX1 - MTK quadcore - 8GB - 3G - $135
quote:
1024x600 resolutie; 8GB; 3G, bouwkwaliteit weet ik niks over maar de Chipset lijkt wel oké.
Meer

Je kan ook gaan voor een Nexus 7 (oude) of nieuwe (voor 150 euro meer) maar die hebben geen micro SD en als je dus een 16GB versie koopt zit je daar aan vast (en meer geheugen is duur). 32GB nexus 7 (oude) is al 179 euro op het moment.
Je had zelf ook al de Asus memo pad gevonden; die wordt ook niet slecht aangeschreven als ik zo lees. Acer heeft ook een tablet in de zelfde klasse dacht ik maar de Chinese tablets bieden nog wel iets meer waar voor geld (garantie buiten beschouwing gelaten).

Prutsen aan ROMS voor bovenstaande toestellen valt mee of is zeer simpel te doen dus daar hoeft het niet aan te liggen.

[ Bericht 13% gewijzigd door RobertNL op 24-10-2013 21:44:16 ]
pi_132528315
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:19 schreef RobertNL het volgende:

[..]

En waarom kwam je bij die uit :)? Wat zijn je eisen?
Zelf zou ik die namenlijk niet kopen. De ATM quadcore is n.l. geen goede chipset gebleken. Trage grapische kaart (GPU) en de processor is rond cortex A5 gebouwd dat erg onderdoet voor de concurrent chipsets van Rockchip en Alwinner.

[..]

Bij Bangood kopen maak je mijn inziens wel een goede keuze mee. Kon twee keer mijn tablet zonder problemen terug sturen, en ze hebben zelfs de verzendkosten vergoed. Als zoiets stuk aankomt verwacht ik dat het helemaal goed komt.
Banggood veerpakt daarnaast tablets vaak/soms in een eigen piepschuim verpakking die zeer stevig is.

[..]

Die kans is altijd aanwezig; niet vooraf te voorspellen :).

[..]

Meeste tablets hebben Engelse of Nederlandse taal, instellen daarvan is vaak ook niet lastig.

[..]

Moet rekenen op 20% + ¤12.50 maar zoals je aangeeft is de kans klein.

Ga je zo even wat alternatieven aandragen :)
_O_ Dankje voor je reactie!

Ik wil:
Scherm: 7 inch en liefst acceptable resolutie
HDD: 16 GB
Gebruik: Filmpjes kijken, wifi browsen en slideshows bekijken(wil 'm soms meenemen naar school, is soms handig).

Ik eis niet zoveel haha, ik sta open voor je alternatieven! :)

PS: Het moet niet perse 7 inch zijn, het mag best groter zijn. Maar het moet niet perse een grote tablet zijn(en 7 inch tablets zijn wat goedkoper haha). Dus als je een hele goede 10 inch tablet hebt rond de 100 euro, be my guest. Maar een heel goedkope 7 inch tablet die aan mijn eisen voldoet sla ik zeker niet af. :)
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:33:20 #170
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132528801
Gewoon een Nexus halen? Vooral ook omdat je niet met ROMs wilt kloten?
The ripple effect starts with making a splash ~ Life is not a dish of copy pasta ~ ⳽ᖾiz
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:39:06 #171
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132529090
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:23 schreef Brecht35 het volgende:

[..]

_O_ Dankje voor je reactie!

Ik wil:
Scherm: 7 inch en liefst acceptable resolutie
HDD: 16 GB
Gebruik: Filmpjes kijken, wifi browsen en slideshows bekijken(wil 'm soms meenemen naar school, is soms handig).

Ik eis niet zoveel haha, ik sta open voor je alternatieven! :)

PS: Het moet niet perse 7 inch zijn, het mag best groter zijn. Maar het moet niet perse een grote tablet zijn(en 7 inch tablets zijn wat goedkoper haha). Dus als je een hele goede 10 inch tablet hebt rond de 100 euro, be my guest. Maar een heel goedkope 7 inch tablet die aan mijn eisen voldoet sla ik zeker niet af. :)
Zie de vorige post ;), er zijn er nog veel meer maar dit zijn toch wel een paar leuke/opvallende tablets :).
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:33 schreef shiznuts het volgende:
Gewoon een Nexus halen? Vooral ook omdat je niet met ROMs wilt kloten?
Mwha, de PIPO's en Ainols hebben niet zo veel tweaking nodig. Daarnaast zijn de goedkopere Nexussen al ruim boven de 150 euro :D
pi_132529738
quote:
Ik denk dat het deze wordt, love the bang for buck! SD kaartje erin stoppen en klaar. :)
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:53:58 #173
195885 shiz
¯¯¯¯¯
pi_132529821
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:39 schreef RobertNL het volgende:

[..]

Zie de vorige post ;), er zijn er nog veel meer maar dit zijn toch wel een paar leuke/opvallende tablets :).

[..]

Mwha, de PIPO's en Ainols hebben niet zo veel tweaking nodig. Daarnaast zijn de goedkopere Nexussen al ruim boven de 150 euro :D
Jij had er toch net eentje met 32GB en 3G voor 129 euro gekocht ofzo? :9

Bij BG trouwens ' b185f7 ' gebruiken voor -5% (werkt als je uitgelogd bent, na plaatsing kun je wel weer inloggen om de order aan je account toe te voegen).
  donderdag 24 oktober 2013 @ 21:54:42 #174
327191 RobertNL
For your gear.
pi_132529852
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:53 schreef shiznuts het volgende:

[..]

¤150, maar die zijn ondertussen wel op (tijdelijke actie).
pi_132529952
quote:
0s.gif Op donderdag 24 oktober 2013 21:53 schreef shiznuts het volgende:

[..]

Bij BG trouwens ' b185f7 ' gebruiken voor -5% (werkt als je uitgelogd bent, na plaatsing kun je wel weer inloggen om de order aan je account toe te voegen).
Dankje voor de tip! ;) Eerst ff me Paypal opwaarderen en dan kan ik nog eens chinashoppen. :)
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')