http://tweakers.net/nieuw(...)t-voor-299-euro.htmlquote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:23 schreef Yi-Long het volgende:
[..]
Tevreden over die Pipo M9 Pro!? In principe is dat momenteel ook mijn eerste keus, tenzij de A-merken (Asus, Samsung, etc etc) beter zijn voor maar iets meer geld.
Daarnaast is nog steeds de Cube u30GT2 interessant, aangezien die qua specs ongeveer gelijk zou moeten zijn aan de PipoM9Pro, maar wel een heel stuk goedkoper....
Laatst ook een Pipo M6 Pro uitgekomen, maar geen idee of die beter is dan de M9 Pro.
Om te beginnen; dit is mijn eerste tablet en eerste electronica (als in tablet/telefoon) uit China. Dus echt vergelijkingsmateriaal heb ik niet.quote:Op vrijdag 18 oktober 2013 18:23 schreef Yi-Long het volgende:
Tevreden over die Pipo M9 Pro!? In principe is dat momenteel ook mijn eerste keus, tenzij de A-merken (Asus, Samsung, etc etc) beter zijn voor maar iets meer geld.
Op scherm na is die hetzelfde als de M9pro. Moet dus uit ervaring blijken of dat ook wat is (dus qua accuduur, wifi, gps etc.).quote:Laatst ook een Pipo M6 Pro uitgekomen, maar geen idee of die beter is dan de M9 Pro.
Atom is een beetje een dubieus chipset. Hoog geklokt, maar slechts dual core, en dan wel weer dat vage "hyperthreading". benchmarks zijn all over the place, soms wordt de 2Ghz versie zo goed als de HTC One genoemd, het andere moment nauwelijks zo sterk als de samsung S3. over de real world performance wordt ook veel getwist; high end gaming gaat er niet echt lekker op, maar voor de rest is ie naar horen zeggen behoorlijk "snappy". native code (in C++ geschreven, dus niet via de Dalvik virtual machine) draait er alleen echt super lekker op als de app schrijver de Intel compiler heeft gebruikt. maar het gros van de apps gaat gewoon via Dalvik en nu Bay Trail en Clover Trail beide meer naamsbekendheid krijgen komt het misschien met die compiler support wel goed.quote:Asus heeft nu ook een Android tab op Intel ATOM: de ASUS MeMO Pad FHD 10.
Of het wat is weet ik niet.
Hyperthreading is niet vaag, geeft elke core gewoon 2 threads, dus dan word je cpu optimaal gebruikt. Heeft elk topmodel cpu tegenwoordig.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:17 schreef RDMKR het volgende:
een beetje een dubieus chipset. Hoog geklokt, maar slechts dual core, en dan wel weer dat vage "hyperthreading". benchmarks zijn all over the place, soms wordt de 2Ghz versie zo goed als de HTC One genoemd, het andere moment nauwelijks zo sterk als de samsung S3. over de real world performance wordt ook veel getwist; high end gaming gaat er niet echt lekker op, maar voor de rest is ie naar horen zeggen behoorlijk "snappy". native code (in C++ geschreven, dus niet via de Dalvik virtual machine) draait er alleen echt super lekker op als de app schrijver de Intel compiler heeft gebruikt. maar het gros van de apps gaat gewoon via Dalvik en nu Bay Trail en Clover Trail beide meer naamsbekendheid krijgen komt het misschien met die compiler support wel goed.
de kern-architectuur heeft redelijk hoge DMIPS/Mhz rating (cortex A9 niveau), maar zwakke coremark/mhz ratio (cortex A8/7 niveau). en bij
Ja het vertraagt individuele taken wat omdat er 2 taken gelijk lopen.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 13:54 schreef RDMKR het volgende:
er zijn situaties waarin hyperthreading je performance verlaagt, en het is moeilijk te vinden wat nou het prestatieverschil is ten opzichte van een kale dual-core en ten op zichte van een daadwerkelijke quad-core.
vandaar dat de term een beetje vaag blijft wat mij betreft.
Je kunt het zelf testen hoor, niet op zo'n telefoon natuurlijk maar in je pc als je een intel hebt die het ook kan.quote:Op zaterdag 19 oktober 2013 16:42 schreef RDMKR het volgende:
ik denk idd dat die performance verlaging een uitzonderingsgeval is dat voor komt als een programmeur een virtual core behandelt alsof het een physical core is en dan rekenkracht wegtrekt waar het het meest nodig is. android kan in principle het verschil zien tussen logical and physical cores en zolang er niet heel veel geks wordt gedaan levert het onderscheid geen problemen.
intel heeft hier resultaten van SPEC CPU2000 benchmark waarin het verschil tussen kale dual-core, hyperthreaded dual-core en quad-core te zien is:
Voor de prijs van die Tegra4 heb je ook een nieuwe Nexus (iets meer danquote:Op dinsdag 22 oktober 2013 16:39 schreef RDMKR het volgende:
http://www.pandawill.com/(...).html?___store=en_us
$119 voor een rockchip tablet. lage resolutie, maar dan dus wel extra hoge performance (antutu richting 20000?). tegen die prijs geen slechte trade-off.
http://www.pandawill.com/(...).html?___store=en_us
tegra 4 tablets heb je blijkbaar tegenwoordig ook voor een bescheiden prijsje.
hier in nederland..? lijkt mee op eerste gezicht niet. ik zie prijzen van rond de 360 euro, wat bijna het dubbele is na omrekening.quote:Voor de prijs van die Tegra4 heb je ook een nieuwe Nexus
Waar heb jij gekekenquote:Op woensdag 23 oktober 2013 10:51 schreef RDMKR het volgende:
[..]
hier in nederland..? lijkt mee op eerste gezicht niet. ik zie prijzen van rond de 360 euro, wat bijna het dubbele is na omrekening.
en tegra 4 is toch weer 2x zoveel processor kernen op nog wat hogere kloksnelheid. resolutie is dan misschien lager maar dat betekent weer extra hoge performance.
denk alleen wel dat het ontzettend energie slurpt, zo'n quad-core A15 configuratie. zelfs die zuinige extra kern voor energie besparing gaat dat niet verhelpen.
De Tegra3 haalde niks wat het beloofde (helaas); helemaal voor de prijs die ze er voor vroegen. Daarom doen weinig fabrikanten / OEMS wat met de Tegra4 (bij de launch) ze hebben laten weten dat de Tegra4 zich eerst maar eens moest bewijzen voordat ze hem gingen gebruiken.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:33 schreef RDMKR het volgende:
ah, je hebt het over de 7 inch variant. op zich wel redelijk natuurlijk aangezien dat tegra 4 ding ook 7 inch is...
snapdragon 600 op 1.5Ghz... is wel weer een extra trapje lager dan 4x cortex A15 met 0.3 extra Ghz. bij de nexus 10 heb je dan tenminste nog soortgelijke single- en dual threaded performance, wat bij de meeste applicaties het belangrijkst is. maar op het antutu resultaat is het verschil niet sterk zichtbaar. tegra 3 presteerde voor cortex A9 ook onder de maat.
overigens is de Krait kern in de nieuwe snapdragons sterker dan in de oude. het verschil met A15 is dan misschien al bijna ingehaald. DMIPS nummers die ik heb gezien waren 3.39 vs. 3.5...
Die nieuwe surface is toch ook een T4 processor, en de nokia 2520 is een snapdragon 800. En die schijnen aardig gelijk te performen.quote:Op woensdag 23 oktober 2013 12:54 schreef RobertNL het volgende:
Tegra3 haalde niks wat het beloofde (helaas); helemaal voor de prijs die ze er voor vroegen. Daarom doen weinig fabrikanten / OEMS wat met de Tegra4 (bij de launch) ze hebben laten weten dat de Tegra4 zich eerst maar eens moest bewijzen voordat ze hem gingen gebruiken.
Ben nog steeds opzoek naar dat artikel over de Tegra chipset maar kan het zo niet vinden.
Denk zelf dat het verschil tussen de T4 en 800 niet heel groot is; maar ik heb ze nog nooit gelijktijdig in mijn handen gehad
En waarom kwam je bij die uitquote:Op donderdag 24 oktober 2013 20:55 schreef Brecht35 het volgende:
Ik ben op zoek naar een tablet, mijn vorige zoektocht bracht me op deze uit:
http://www.banggood.com/W(...)-Tablet-p-61755.html
Bij Bangood kopen maak je mijn inziens wel een goede keuze mee. Kon twee keer mijn tablet zonder problemen terug sturen, en ze hebben zelfs de verzendkosten vergoed. Als zoiets stuk aankomt verwacht ik dat het helemaal goed komt.quote:Een zeer goede tablet voor die prijs, maar wat zijn de gevaren? Ik zou 'm bij Banggood kopen normaal gezien, is dat een goed of een slecht idee?
De gevaren zijn in mijn ogen:
- De tablet z'n scherm is gebroken bij aankomst en ik krijg geen cent terug.
Die kans is altijd aanwezig; niet vooraf te voorspellenquote:- Douane? Pakken ze m'n pakje er sowieso uit bij tablets? Jammer genoeg vind ik hier niet veel ervaringen van...Mijn RC heli is in ieder geval langs de douane gepasseerd zonder dat ik hoefde bij te betalen(stond namelijk label op dat het 20 dollar XX was ipv de 40 dollar die ie echt kostte).
Meeste tablets hebben Engelse of Nederlandse taal, instellen daarvan is vaak ook niet lastig.quote:- Is die tablet in het Chinees of staat ie standaard op Engels ofzo? Ik ben geen held met roms.
Moet rekenen op 20% + ¤12.50 maar zoals je aangeeft is de kans klein.quote:Deze tablet voldoet overigens aan al m'n eisen qua hardware, ik verwacht er geen topprestaties van ofzo.
PS: Hoeveel kosten zouden dat ongeveer zijn die erbij komen(als ze er al zijn)? Voor 150 euro heb ik namelijk deze in m'n eigen land:
http://www.tabletcenter.b(...)-hd-7-dark-blue.html
Pipo U6 - RK3188 quadcore - 16GB - $151quote:Iets lagere resolutie, 1024x600 maar veel meer preformance voor dat geld. Daarnaast ook nog eens 20 dollar goedkoper.
CHUWI V88S - RK3188 quadcore - 16GB -$135quote:Hogere resolutie; 1440*900, Zeer hoge resolutie, maar wel 30 dollar duurder.
Ainol 7 AX1 - MTK quadcore - 8GB - 3G - $135quote:7.9'', resolutie van 1024x768 en staat zover ik weet net zo als de Pipo's hierboven redelijk goed aangeschreven op bouwkwaliteit.
Meerquote:1024x600 resolutie; 8GB; 3G, bouwkwaliteit weet ik niks over maar de Chipset lijkt wel oké.
quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:19 schreef RobertNL het volgende:
[..]
En waarom kwam je bij die uit? Wat zijn je eisen?
Zelf zou ik die namenlijk niet kopen. De ATM quadcore is n.l. geen goede chipset gebleken. Trage grapische kaart (GPU) en de processor is rond cortex A5 gebouwd dat erg onderdoet voor de concurrent chipsets van Rockchip en Alwinner.
[..]
Bij Bangood kopen maak je mijn inziens wel een goede keuze mee. Kon twee keer mijn tablet zonder problemen terug sturen, en ze hebben zelfs de verzendkosten vergoed. Als zoiets stuk aankomt verwacht ik dat het helemaal goed komt.
Banggood veerpakt daarnaast tablets vaak/soms in een eigen piepschuim verpakking die zeer stevig is.
[..]
Die kans is altijd aanwezig; niet vooraf te voorspellen.
[..]
Meeste tablets hebben Engelse of Nederlandse taal, instellen daarvan is vaak ook niet lastig.
[..]
Moet rekenen op 20% + ¤12.50 maar zoals je aangeeft is de kans klein.
Ga je zo even wat alternatieven aandragen
Zie de vorige postquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:23 schreef Brecht35 het volgende:
[..]Dankje voor je reactie!
Ik wil:
Scherm: 7 inch en liefst acceptable resolutie
HDD: 16 GB
Gebruik: Filmpjes kijken, wifi browsen en slideshows bekijken(wil 'm soms meenemen naar school, is soms handig).
Ik eis niet zoveel haha, ik sta open voor je alternatieven!
PS: Het moet niet perse 7 inch zijn, het mag best groter zijn. Maar het moet niet perse een grote tablet zijn(en 7 inch tablets zijn wat goedkoper haha). Dus als je een hele goede 10 inch tablet hebt rond de 100 euro, be my guest. Maar een heel goedkope 7 inch tablet die aan mijn eisen voldoet sla ik zeker niet af.
Mwha, de PIPO's en Ainols hebben niet zo veel tweaking nodig. Daarnaast zijn de goedkopere Nexussen al ruim boven de 150 euroquote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:33 schreef shiznuts het volgende:
Gewoon een Nexus halen? Vooral ook omdat je niet met ROMs wilt kloten?
Jij had er toch net eentje met 32GB en 3G voor 129 euro gekocht ofzo?quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:39 schreef RobertNL het volgende:
[..]
Zie de vorige post, er zijn er nog veel meer maar dit zijn toch wel een paar leuke/opvallende tablets
.
[..]
Mwha, de PIPO's en Ainols hebben niet zo veel tweaking nodig. Daarnaast zijn de goedkopere Nexussen al ruim boven de 150 euro
¤150, maar die zijn ondertussen wel op (tijdelijke actie).quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:53 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Jij had er toch net eentje met 32GB en 3G voor 129 euro gekocht ofzo?
Dankje voor de tip!quote:Op donderdag 24 oktober 2013 21:53 schreef shiznuts het volgende:
[..]
Jij had er toch net eentje met 32GB en 3G voor 129 euro gekocht ofzo?
Bij BG trouwens ' b185f7 ' gebruiken voor -5% (werkt als je uitgelogd bent, na plaatsing kun je wel weer inloggen om de order aan je account toe te voegen).
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |