Zo, na een paar jaar (ondertussen geloof ik) aankijken eindelijk aan de tablet.
Na een mislukte eerste poging (Aliexpress wenstte meer informatie over mij en (prepaid) credit card uiteindelijk op 10 september een Pipo M9pro 3G besteld. Afgelopen zaterdag bij DHL binnengekomen en vanmiddag afgeleverd. Lekker snel dus.
Tenzij DHL nog een rekening na gaat sturen gelukkig ook geen extra kosten; liegen kunnen ze wel in China.
![9786911331_8e4a87938a_z.jpg]()
![9786911091_a027afee28_b.jpg]()
Eerste indruk; wauw.

Geen eerdere ervaring gehad met tablets op sporadisch wat aankloten in winkels na. Bouwkwaliteit lijkt vooralsnog prima. Scherm ziet er prima uit; nog geen lag ervaren.
Heb 3G gekozen omdat ik 2 extra data-simkaarten in m'n telefoon abonnement heb en ook die werkt prima. Wel wat traag, maar dat kan ook aan dekking liggen of aan de voorwaarden die de provider voor deze data-simkaarten stelt. Maar ik geloof dat de tablet zélf ook redelijk gekort wordt op maximale snelheid. Dus we zien nog wel hoe dit in de praktijk gaat uitvallen. Het is i.i.g. handig.
Ben overigens blij dat ik niet voor de M7pro 3G ben gegaan; is exact gelijk behalve in schermgrootte maar ik ben blij dat ik 10" heb; kleiner zou toch minder prettig zijn geweest.
Hoewel ik dus wel eerder met tablets heb zitten prutsen viel hij helemaal niet groot uit.
Een tablet moet voor mij toch wel flink meerwaarde bieden t.o.v. een telefoon (aangezien het gewoon een vergrote telefoon is) dus dan moet die in mijn ogen dus niet maar een gering schermgroote verschil hebben met een standaard telefoon.
Maar goed; dat is natuurlijk kwestie van smaak
Heb er nog niet veel mee gedaan though, de stock ROM is eigenlijk helemaal niet verkeerd, de paar apps die je al bloatware kunt verstaan zijn niet echt storend. Ik gebruik overigens de standaard launcher, niet Pipo's eigen launcher. Die kan misschien wel handig zijn maar mij leek het niet echt wat.
Verder wil ik deze tablet ook door meerdere mensen laten gebruiken dus dat ik zo lang gewacht heb is niet verkeerd; deze Pipo heeft i.c.m. Android 4.2 multi-user support. Zo leek het me handig om voor m'n moeder een of ander account o.i.d te maken zodat zij makkelijk wat kan internetten, foto's bekijken enz.
Maar dat moet ik dus even gaan uitvogelen voordat ik verder ga; ga ik met de Stock ROM verder of gebruik ik een alternatieve ROM zoals de RileyRom. Als ik dat besloten heb kan ik m'n eigen spul er wel op gaan installeren en kijken hoe ik dat voor m'n moeder ga instellen (een heel apart Google Account is ook wel weer wat veel voor hooguit een paar apps die ze misschien kan gebruiken).
Oh, en een tip:
TrackPack; kon m'n bestellen helemaal volgen en kreeg telkens een update. Was tip uit China webshops-topic en is erg handig!
Nu maar hopen dat die hoes snel binnen is; vindt het toch niet zo'n prettig idee zo'n tablet zonder enige bescherming...EDIT: eerste reset nodig gehad (ding liep vast tijdens verlagen van volume tijdens tv kijken d.m.v. Ziggo app) en ding blijft f*cken tijdens opstarten met de pincode van de simkaart. Ik kom niet verder dan dat.
Iemand anders hier met een 3G model met simkaart dit probleem, en hoe ik verder kan komen?
EDIT #2: na een tijdje moeilijk kijken naar de tablet lijkt het nou wél te lukken...
Opzich lijkt mij RileyRom wel wat, maar als je steeds up-to-date wil blijven moet je die telkens updaten en dus toch ook telkens alles weer opnieuw instellen/installeren? Dat lijkt me ook niet alles...
[ Bericht 2% gewijzigd door Iemand91 op 17-09-2013 22:44:13 ]