Gelukje voor je, bij mij kwam het niet meer goed en moest ik het spel afsluiten.quote:Op maandag 9 september 2013 11:22 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
1 keer gehad, toen ik daarna weer op wait drukte werd het weer normaal.
Wat niet, het kunnen upgraden van al bestaande units?quote:Op zondag 8 september 2013 23:58 schreef valek het volgende:
[..]
Wist ik niet. Dan maar eens wat legers gaan verplaatsen.
Nee, ik zou wachten totdat het gepatched is. Tegen die tijd is er ook DLC wat misschien met Steam dan in de sale gaat.quote:Op maandag 9 september 2013 17:54 schreef Gatenkaas het volgende:
Bij GMG is RII met de coupon nu 31 euro. Is het de moeite waard?
Ah oke. R:TW vond ik met mods echt briljant, dus deeltje 2 ga ik sws ook wel halen. Alleen het feit dat het dan bij release zoveel bugs heeft.quote:Op maandag 9 september 2013 17:55 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Nee, ik zou wachten totdat het gepatched is. Tegen die tijd is er ook DLC wat misschien met Steam dan in de sale gaat.
Het is niet alleen de bugs, heel veel elementen van het spel zelf zijn gewoon enorm slechter gemaakt.quote:Op maandag 9 september 2013 17:57 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ah oke. R:TW vond ik met mods echt briljant, dus deeltje 2 ga ik sws ook wel halen. Alleen het feit dat het dan bij release zoveel bugs heeft.
Maar goed, ik wacht wel een sale af.
gewoon halen als je het leuk vind, bugs heeft niet iedereen en het valt wel mee. Ik heb iig nergens last van.quote:Op maandag 9 september 2013 17:57 schreef Gatenkaas het volgende:
[..]
Ah oke. R:TW vond ik met mods echt briljant, dus deeltje 2 ga ik sws ook wel halen. Alleen het feit dat het dan bij release zoveel bugs heeft.
Maar goed, ik wacht wel een sale af.
Hoe kan hij weten of hij het leuk vindt als hij het niet heeft gespeeld?quote:Op maandag 9 september 2013 17:58 schreef Doublepain het volgende:
[..]
gewoon halen als je het leuk vind, bugs heeft niet iedereen en het valt wel mee. Ik heb iig nergens last van.
Dat ziet er niet bepaald positief uit. Het is dat ik niet terug kan naar EB of R:TR, anders had ik dat wel gedaan.quote:Op maandag 9 september 2013 17:58 schreef 2Happy4U het volgende:
[..]
Het is niet alleen de bugs, heel veel elementen van het spel zelf zijn gewoon enorm slechter gemaakt.
http://forums.totalwar.co(...)sualty-of-the-casual
Mooi overzicht over wat er verkeerd is.
Falende combat system heet dat.quote:Op maandag 9 september 2013 19:12 schreef AthCom het volgende:
Mijn eenheden kunnen ook bijna geen vluchtende ventjes doden. Slingers gerout met nog zo'n 75 man over, kan mijn cavalerie er maar 6 doden. Wat is deze.
quote:Op maandag 9 september 2013 19:54 schreef Polacco het volgende:
Weer iets nieuws: gigantisch vijandelijk leger wat stapje voor stapje naar mijn muren loopt en ondertussen door de torens en missile units volledig in de pan worden gehakt.
quote:
quote:Op maandag 9 september 2013 20:28 schreef Rhalius het volgende:
Het meeste kan met mods wel gefixt worden.
Probleem voor mij is vooral hoe slecht de game draait. Kan shogun 2 voluit draaien maar rome 2 geeft zelfs moeite met medium graphics, het ziet er slechter uit dan rome 1.
quote:Varus.. O! Quintilus varus!... give me back my frames....
Dat je naar een provincie terugmoet om te upgraden.quote:Op maandag 9 september 2013 17:13 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Wat niet, het kunnen upgraden van al bestaande units?
Ik lees nu dat topic wat net gepost is hier, dat een beurt per jaar en dat je generaals en alles zo dood is heb ik ook wel last van inderdaad. Sowieso als ze het al overleven dan proberen ze hem van binnen de factie wel weer te vermoorden soms ofzo, al zal dat door mij komen grotendeels.
Hier herken ik me niet in. Ik kan alles soepel draaien. De laadtijden vallen ook heel erg mee.quote:Op maandag 9 september 2013 20:28 schreef Rhalius het volgende:
Het meeste kan met mods wel gefixt worden.
Probleem voor mij is vooral hoe slecht de game draait. Kan shogun 2 voluit draaien maar rome 2 geeft zelfs moeite met medium graphics, het ziet er slechter uit dan rome 1.
Zeer slordig, zoiets was al standaard in strategie spellen zoals age of empires 1quote:
Het is ook vrij noodzakelijk om goed een leger te kunnen commanderen. In plaats van die tijdelijke abilities had ik liever verdere controls gezien om het leger goed van bovenaf te kunnen commanderen.quote:Op dinsdag 10 september 2013 11:42 schreef Dientje12 het volgende:
[..]
Zeer slordig, zoiets was al standaard in strategie spellen zoals age of empires 1
En opeens is het er niet meer.
Ja , kopen imo.quote:Op maandag 9 september 2013 17:54 schreef Gatenkaas het volgende:
Bij GMG is RII met de coupon nu 31 euro. Is het de moeite waard?
Ja dit is wel irritant..quote:Op maandag 9 september 2013 19:12 schreef AthCom het volgende:
Mijn eenheden kunnen ook bijna geen vluchtende ventjes doden. Slingers gerout met nog zo'n 75 man over, kan mijn cavalerie er maar 6 doden. Wat is deze.
Ze zouden eigenlijk alle kanten uit moeten vluchten, volledig uit formatie.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:19 schreef Altron het volgende:
[..]
Ja dit is wel irritant..
Mannetjes die aan het vluchten zijn die maar net iets langzamer als m'n paarden zijn...
Blij dat ik mijn geld hier niet aan heb uitgegevenquote:
Ja... heb hier maanden naar uit gekeken. Kijk over 2 maandjes wel weer. Hopen dat ze dan die domme flags op z'n minst hebben gefixt.quote:Op dinsdag 10 september 2013 13:43 schreef Beach het volgende:
[..]
Blij dat ik mijn geld hier niet aan heb uitgegeven
De batles in alle voorgaande total war games zijn veel leuker.
Intussen kun je Roma Surrectum spelenquote:Op dinsdag 10 september 2013 15:49 schreef IkStampOpTacos het volgende:
[..]
Ja... heb hier maanden naar uit gekeken. Kijk over 2 maandjes wel weer. Hopen dat ze dan die domme flags op z'n minst hebben gefixt.
Dat is juist irritant, aangezien je eigen units dan heen en weer gaan rennen om de routende units te doden en ze zullen nooit de ene vlek uitmoorden voor ze naar de andere vlek gaan.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:34 schreef BlaZ het volgende:
[..]
Ze zouden eigenlijk alle kanten uit moeten vluchten, volledig uit formatie.
Maar wel realistischer. Nu vluchten units gegroepeerd.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:46 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Dat is juist irritant, aangezien je eigen units dan heen en weer gaan rennen om de routende units te doden en ze zullen nooit de ene vlek uitmoorden voor ze naar de andere vlek gaan.
Ja klopt maar dan krijg je weinig meer gedaan. Of al je 40/60/80 cav units moeten allemaal een apart poppetje kiezen om te doden waarna ze naar de volgende gaan die nog niemand door een ander als target is gekozen ofzo. Dat is helemaal niet te doen lijkt mij.quote:Op dinsdag 10 september 2013 18:54 schreef Polacco het volgende:
[..]
Maar wel realistischer. Nu vluchten units gegroepeerd.
Ga eens een avond op stap oid, dan geef je meer dan 30 euro uit, terwijl je met dit spel veel langer zoet bent dan een avondje. Zo zie ik het dan weer, dik waard.quote:Op dinsdag 10 september 2013 12:15 schreef Altron het volgende:
[..]
Ja , kopen imo.
31 euro voor dit spel is niets.
Heb er zelf al flink wat uren inzitten , en ondanks dat er hier en daar wat bugs inzitten , en dat rome-2 mischien niet zoveel diepte heeft als een shogun 2.
Is het spel voor mij tot nu toe elke euro waard ondanks de vele negatieve berichten en dingen die ik zelf ook liever anders had gezien... maar goed.
Maar heb zelf amper last gehad van vastlopers of andere vage dingen en er zijn nu al een aantal patches uit met fixes.
Meer gebieden innemen en je rijk vergroten, totdat je weer zo'n "Imperium!"-popup krijgt: 't verhoogt je leger-, vloot- en agentcap.quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:38 schreef valek het volgende:
Ik heb 6 generaals en kan maar 6 legers bouwen. Hoe kan ik meer generaals krijgen om meer legers te bouwen!
Heb je een linkje?quote:Op dinsdag 10 september 2013 23:42 schreef Smoofie het volgende:
Er zijn nu trouwens zoveel combat mods dat ik geen idee heb welke nou het beste is
http://www.twcenter.net/f(...)-Rome-II-Mod-Threadsquote:
Dank.quote:Op woensdag 11 september 2013 01:05 schreef Smoofie het volgende:
[..]
http://www.twcenter.net/f(...)-Rome-II-Mod-Threads
Site is wel langzaam. Radious TOtal war mod is wel goed.
2% inderdaad.quote:Op woensdag 11 september 2013 09:51 schreef 2Happy4U het volgende:
Ze geven dus toe dat het een beta is. En 2%
SEGA is denk ik niet de schuldige van de core mechanics die ze hebben veranderd en de pauper UI enz.quote:Op woensdag 11 september 2013 11:59 schreef Beardslasher het volgende:
Toch jammer dat CA de hele shitstorm krijgt terwijl volgens mij dit vooral aan SEGA te wijten valt. Als ik me niet vergis stond de game oorspronkelijk gepland voor release eind oktober maar is het onder druk naar voren verschoven. Want ja kwartaalcijfers moeten goed zijn natuurlijk.
Dat laatste had ik ook. Ik had 1 unit minder en inferieure units maar de stad die werd aangevallen was wel van mij dus ik had daar een voordeel. De tegenstander blijft gewoon staan dus ik moet wel aanvallen op open veld en word dus afgemaaktquote:Op woensdag 11 september 2013 10:32 schreef AthCom het volgende:
[..]
2% inderdaad.
Gisteren weer: werd ik aangevallen door de Frisii, die geen eigen stad meer hebben. Speelde het gevecht zelf op de battle map ... beweegde het aanvallende leger niet eens. Ik offerde een plebs-eenheid op om de vijand te lokken en dat lukte dan nog wel, maar toch.
daar heb je wel gelijk in, maar de slechte optimalisatie, enorme berg bugs, het niet kunnen draaien op monster pc's etc zijn daar wel aan te wijten.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
SEGA is denk ik niet de schuldige van de core mechanics die ze hebben veranderd en de pauper UI enz.
Sega kan wel hebben "gevraagd" aan CA om de game meer arcady te maken zodat deze toegankelijker wordt voor "de massa". Vandaar misschien de gare magic abilities en de korte en minder tactische gevechten.quote:Op woensdag 11 september 2013 17:09 schreef Smoofie het volgende:
[..]
SEGA is denk ik niet de schuldige van de core mechanics die ze hebben veranderd en de pauper UI enz.
Gewoon de battle time af laten lopen en de aanvaller verliest als hij niks doet, makkelijk zat. Kost alleen wat tijd.quote:Op woensdag 11 september 2013 18:02 schreef Romanus het volgende:
[..]
Dat laatste had ik ook. Ik had 1 unit minder en inferieure units maar de stad die werd aangevallen was wel van mij dus ik had daar een voordeel. De tegenstander blijft gewoon staan dus ik moet wel aanvallen op open veld en word dus afgemaakt
Ik heb nooit de battle timer aanstaan, maar misschien is dat voor dit spel wel handig. Is die altijd een uur of kun je de tijd ook nog verder instellen?quote:Op woensdag 11 september 2013 22:01 schreef Catkiller het volgende:
[..]
Gewoon de battle time af laten lopen en de aanvaller verliest als hij niks doet, makkelijk zat. Kost alleen wat tijd.
Je kan het instellen, geloof naar 40 mins en 30, maar dat is in te stellen wanneer je de campange begint.quote:Op woensdag 11 september 2013 22:49 schreef AthCom het volgende:
[..]
Ik heb nooit de battle timer aanstaan, maar misschien is dat voor dit spel wel handig. Is die altijd een uur of kun je de tijd ook nog verder instellen?
quote:We’ve just put up a hotfix that significantly improves campaign map frame-rate on a variety of hardware combinations that were getting frame rates less than 15 fps. It took us until Monday to get a case of this happening in the studio, but it was a very simple fix, so we’ve decided to put it out as a single issue patch. This bug was introduced very late in the process, but we absolutely should have found and fixed it before release.
This release has obviously not gone as planned for some people, and I want to apologise to everyone out there who had issues with the game, whether they were hardware issues or disappointment in the performance of game features. We obviously don’t plan to release a game with any bugs, performance and AI issues. How this has happened is something we’re beginning to post mortem in detail now.
Fortunately, the same tech that gave us the rope to work on the game right up to release lets us keep working on it after it’s out, and the flaws in the game are mostly just bugs, not structural defects. We can and will get the game to where we wanted it to be for everyone.
The top priority is stability and performance – both frame rates in battle and campaign, and end of turn times and loading times. Then gameplay spoilers – AI flaws and exploits, balancing tweaks and the level of challenge on higher difficulties. Then minor bugs, lesser features that really didn’t pan out, UI improvements, and longer term adjustments to features and systems that could be better. Because there are a lot of us working in parallel there will be a mixture of different priority fixes in each patch. Much of this work would be part of the usual planned improvements we would make to our games post-launch anyway, but we are aware that they have now taken on extra significance and importance.
We have a major improvement to end of turn times in the pipeline, along with around 100 fixes in the next patch. We have another 100 or so fixes already being tested for the patch after that. At this point the limiting factor on getting issues fixed in patches is not our ability to fix issues, it’s our ability to test them and guarantee that we don’t repeat past mistakes by putting a patch out that breaks something new. We’ll also be putting each patch up as a beta you can opt in to before releasing it. It’s our aim to continue patching more or less weekly until all the bugs are dealt with.
Then we can start the kind of dialogue we always want to be having with the community – which new features you like, which you don’t like, which deleted features from previous games you really miss and so on. That’s a good conversation to be having, and since it’s our intention not to fall in to the trap of just re-skinning the previous game each time, it’s one that hopefully you’ll be having for years to come.
Lastly, I’m hoping we can fundamentally treat our releases differently in the future. Long open betas are the way things are going, and while that model hasn’t been compatible with the way Total War has been built to date, that could be the way forward.
Mike Simpson
Creative Director
Creative Assembly
Ik heb een nieuwe processor (AMD FX 8320) en ik zit zelfs bijna 5 minuten te wachten tot ik weer eens kanquote:Op donderdag 12 september 2013 14:57 schreef Young_David het volgende:
Gister een maaltijd gekookt tijdens de turns van mijn tegenstander. Daarna gegeten en een serie gekeken tijdens de turns van mijn tegenstander. Ik geef toe, ik heb niet de snelste processor ... maar dit wordt wel een beetje absurd.
http://www.twcenter.net/f(...)Updated-11-9-2013%29quote:Op donderdag 12 september 2013 16:27 schreef AthCom het volgende:
Ik kom ook bijna geen goede eenheden van vijandelijke facties tegen, enkel LEGERS skirmishers / slingers en het simpelste voetvolk.
Alleen de vloten zijn soms aardig gemixt (al had ik gisteren wel een Nabatea-vloot van enkel de zwakste schepen tegen me), maar die zijn een nachtmerrie om te verslaan omdat mijn schepen vaak niet reageren als ze eenmaal geramd hebben.
Je kunt ook geen defensive formation ofzo aanvinken, uiterst irritant. Zijn ze dat vergeten ofzo?quote:Op donderdag 12 september 2013 16:06 schreef Dientje12 het volgende:
Waar ik mij ook aan erger is dat als je units een vijandelijke unit hebben verslagen dat ze gewoon stil blijven staan en gaan juichen terwijl ze worden beschoten met pijlen stenen en speren en dat een vijandelijke unit ze ook nog doodleuk in de rug aanvalt..
Net als met je skirmishers op paard.
Als je ze laat aanvallen op afstand en een unit met speren komt dichter bij rennen ze weg maar gooien ze geen javelins naar achter en op een duur gaan ze gewoon stil staan en laten ze zich aanvallen terwijl ze makkelijk op afstand kunnen blijven.
In shogun was dit heel anders
Ja, loose formation zijn ze ook vergeten terwijl het wel in de encyclopedie staatquote:Op donderdag 12 september 2013 17:30 schreef Smoofie het volgende:
[..]
Je kunt ook geen defensive formation ofzo aanvinken, uiterst irritant. Zijn ze dat vergeten ofzo??
In de campaing kan je ze upgraden.quote:Op vrijdag 13 september 2013 09:47 schreef Rhalius het volgende:
Spel is nu wel wat speelbaarder geworden, de settings die ik heb ingesteld zijn niet zo best maar in ieder geval draait de game nu best soepel. Het is speelbaar.
Kan me nu dus eindelijk meer gaan richten op de inhoud van de game.
Hoe kan je units upgraden? in custom battles heb ik de romeinen eens geprobeerd maar ze hebben allemaal nogal gare pauper schilden beet en armor lijkt ook niet altijd je van het te zijn dus ik neem aan dat hier upgrades voor zijn?
Het SimCity drama heeft ook volgens mij de kop gekost van de hele directie en bestuur van EA.quote:Op zaterdag 14 september 2013 15:16 schreef Thrilled het volgende:
Zoals iedereen al gemerkt heeft draait hij inderdaad wat beter, zo ook bij mijBen er wel blij mee moet ik zeggen..
Ik weet niet of veel van jullie Simcity hebben gekocht begin dit jaar, maar dat was ook een drama-launch. Als ik kijk hoe CA dit aanpakt is dat 10x beter, netter en fatsoenlijker tegenover de consument dan dat EA dat heeft gedaan. Zij ontkenden in eerste instantie de problemen, verweten het allemaal aan de populariteit en de massa die tegelijkertijd wilden spelen et cetera.. Uiteindelijk bleek ook de gameplay een drama en begonnen ze pas met toegeven, wat uiteindelijk leidde tot het aanbieden van een gratis game als goedmakertje
Nu ik dit zo zie van CA, met deze verbeteringen in de speelbaarheid en de planning van fixes de komende tijd heb ik er wel vertrouwen in. Ook het feit dat mods toegestaan zijn is al een groot pluspunt.. Simcity had nog wel de tools/mogelijkheden om grotere steden te bouwen, maar dat heeft EA op slot gezet en zien mods als cheaten waardoor je account geblokt kan worden
Ik denk dus dat we nog best blij mogen zijn met deze signalen van CA en helaas even geduld moeten hebben..
Is het met een savegame na de beta patch 2?quote:Op zaterdag 14 september 2013 21:36 schreef Catkiller het volgende:
Dezelfde battle loopt nu voor de derde keer vast, auto resolve is geen optie omdat de AI een groot voordeel heeft, geweldig.
Ik heb alleen een beetje getest..quote:Op zondag 15 september 2013 14:43 schreef 2Happy4U het volgende:
heb t nu al een week niet meer aangeraakt, kut ai en slechte gameplay elementen hebben het al voor me verpest
Same.quote:Op zondag 15 september 2013 14:43 schreef 2Happy4U het volgende:
heb t nu al een week niet meer aangeraakt, kut ai en slechte gameplay elementen hebben het al voor me verpest
Die afhankelijkheid van de modders is toch eigenlijk wel een beetje triest. Vooral omdat CA vroeger de mod-community het niet makkelijk heeft gemaakt.quote:
Dit. Belachelijk gewoon, maar eerst 50 stukken DLC eruit persen. Ik download de DLC nu, heb het spel gekocht en als ze het niet eens fatsoenlijk kunnen leveren verdienen ze mijn geld nietquote:Op zondag 15 september 2013 18:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
Die afhankelijkheid van de modders is toch eigenlijk wel een beetje triest. Vooral omdat CA vroeger de mod-community het niet makkelijk heeft gemaakt.
Daarbij hoort een game technisch gewoon goed te zijn, daar hoeven modders zich niet mee bezig te houden
Dat "wacht maar tot de modders het fixen" vind ik nou niet bepaald in het voordeel voor deze game spreken.
Je bent gewoon een supertalent.quote:Op zondag 15 september 2013 22:41 schreef plesner het volgende:
Nou dat was het dan Legendary met Sparta uitgespeelt. Rome 2 is naar mijn mening zwaar teleurstellend, te easy met te veel bugs/glitches
Ongelovelijk dat ze het zo hebben afgeleverd.
Darth is volgens mij gestopt.quote:
Spel is te makkelijk ja. De AI is te passief.quote:Op zondag 15 september 2013 22:41 schreef plesner het volgende:
Nou dat was het dan Legendary met Sparta uitgespeelt. Rome 2 is naar mijn mening zwaar teleurstellend, te easy met te veel bugs/glitches
Ongelovelijk dat ze het zo hebben afgeleverd.
Ik doelde niet op de technische kant maar meer op domme gameplay elementen.quote:Op zondag 15 september 2013 18:27 schreef Semisane het volgende:
[..]
Die afhankelijkheid van de modders is toch eigenlijk wel een beetje triest. Vooral omdat CA vroeger de mod-community het niet makkelijk heeft gemaakt.
Daarbij hoort een game technisch gewoon goed te zijn, daar hoeven modders zich niet mee bezig te houden
Dat "wacht maar tot de modders het fixen" vind ik nou niet bepaald in het voordeel voor deze game spreken.
Daar ben ik het wel mee eens. Ik mis echt de muren bij de minor settlements en de invloed op garrisions. In combinatie met de limiet op veldlegers werkt dit nogal vervelend. De garrisions zijn uitermate zwak (zit nog early game). Zeker wanneer een stad net veroverd hebt. Zonder muren walst elk beetje leger zo over je garrison heen. Krijg je een revolt in een onlangs veroverd gebied, moet je je veldleger terug trekken omdat je garrison het niet aankan.quote:Op zondag 15 september 2013 23:44 schreef Rhalius het volgende:
[..]
Ik doelde niet op de technische kant maar meer op domme gameplay elementen.
Zoals capture points, limiet op aantal legers en grote garrisons, geen muren bij veel steden, gebrek aan guard mode, etc.
Die de ai nooit accepteert. Of je moet ze met tonnen omkopen waarna ze je toch verraden.quote:Op maandag 16 september 2013 13:59 schreef Rhalius het volgende:
Er zitten zeker wel goede verbeteringen in, persoonlijk vind ik dat ze eindelijk fatsoenlijke diplomatieke opties geven.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |