abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 8 september 2013 @ 19:19:38 #76
287925 2Happy4U
Ecchi Shiyou
pi_130957307
quote:
7s.gif Op zondag 8 september 2013 19:14 schreef Polacco het volgende:

[..]

Verhogen je inkomen maar verlagen je public order.
Kan je dan ook meerdere slave handelaren hebben in verschillende provincies of werkt er maar 1?
Women with dicks and weak men with vaginas.
Alles hat ein Ende nur die Wurst hat zwei.
pi_130957444
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:19 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Kan je dan ook meerdere slave handelaren hebben in verschillende provincies of werkt er maar 1?
Volgens mij kan je er meerdere hebben in verschillende provincies.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_130957557
Ik zal nog even wachten tot ik dit spel krijg.
pi_130959797
Betreft technoloy in het spel. Kun je zoals in andere total war games technology tegelijk researchen?
History became legend, legend became myth.
pi_130960568
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 20:22 schreef valek het volgende:
Betreft technoloy in het spel. Kun je zoals in andere total war games technology tegelijk researchen?
Nee, 1 tegelijk. Niet zoals in Empire.
Grzegorz Brzęczyszczykiewicz - Chrząszczyżewoszyce powiat Łękołody
pi_130964074
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 19:27 schreef DeParo het volgende:
Ik zal nog even wachten tot ik dit spel krijg.
het ergste moet dan nog komen :p
  zondag 8 september 2013 @ 21:40:44 #82
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_130965744
Dat alles per provincie telt is zo kut als je wapen en uitrusting een niveau omhoog kan, kan je de hele stack naar die provincie laten wandelen om ze te upgraden. ;(

Ik had nu een war maiden met +60 experience per turn voor je leger, dat gaat belachelijk snel omhoog dan. :')
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_130970672
Zo. Veel. Slaven.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  zondag 8 september 2013 @ 22:56:16 #84
287899 Smoofie
Duikeendje? Duikeendje!!
pi_130970989
Gelukkig al goede kleine mods uitgekomen, alle beetjes helpen.
AFCA
Qui audet adipiscitur
  zondag 8 september 2013 @ 23:50:17 #85
342946 TweeGrolsch
Geen 18 ? Geen druppel!
pi_130973305
Te klooien met die onrust/food balance.
  zondag 8 september 2013 @ 23:53:45 #86
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_130973442
Is de camera op de kaart van de speelwereld ook omhoog te krijgen of moet je het enkel doen met een tactical map of hoe ze het ook noemen?

Met wat meer provincies begint het naar boven en naar beneden gaan tussen provincies wat vervelend te worden :P
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
pi_130973614
quote:
0s.gif Op zondag 8 september 2013 21:40 schreef Catkiller het volgende:
Dat alles per provincie telt is zo kut als je wapen en uitrusting een niveau omhoog kan, kan je de hele stack naar die provincie laten wandelen om ze te upgraden. ;(

Ik had nu een war maiden met +60 experience per turn voor je leger, dat gaat belachelijk snel omhoog dan. :')
Wist ik niet. Dan maar eens wat legers gaan verplaatsen.
History became legend, legend became myth.
  maandag 9 september 2013 @ 09:30:00 #88
366803 AthCom
Overigens ...
pi_130978150
Heeft iemand hier ook gehad dat wanneer je een gevecht begint, en je drukt 1 à 2 keer op 'wait' i.v.m. kutweer, dat het spel dan heel erg begint te laggen? Ik tik nu de vijf keer aan.

Nu sla ik op voor elk gevecht op, omdat ik het spel wel móét afsluiten. :')
Moira. is tof. :7
pi_130980642
quote:
15s.gif Op maandag 9 september 2013 09:30 schreef AthCom het volgende:
Heeft iemand hier ook gehad dat wanneer je een gevecht begint, en je drukt 1 à 2 keer op 'wait' i.v.m. kutweer, dat het spel dan heel erg begint te laggen? Ik tik nu de vijf keer aan.

Heb dat één keer gehad , maar dat was precies toen de eerste patch uit kwam.
Maar gek genoeg was dat ook halverwege het gevecht , alles ging ineens uber traag en het was gewoon niet meer te spelen.
Was ook nog eens extra kut omdat ik aangevallen werd en ik aan het winnen was met 300~ man tegen 1800~

Gelukkig heb ik autosave aanstaan , had namelijk een tijdje niet meer gesaved.

Daarna heb ik het nooit meer gehad
- Djehoetie / Jehuty -
pi_130980788
quote:
15s.gif Op maandag 9 september 2013 09:30 schreef AthCom het volgende:

1 keer gehad, toen ik daarna weer op wait drukte werd het weer normaal.
pi_130982877
Na dit weekend wat meer gespeeld te hebben vallen me een aantal zaken op.

- De campaign is beter geworden. Ik snap het gedoe met die intriges nog niet helemaal, maar het geheel is een stuk overzichtelijker geworden.

- De battles zijn minder leuk geworden. Het is minder realistisch. Het gaat ook allemaal veel te snel. Van mij mag er best wel een 'sim'-optie in ... of zouden ze daar een dlc van durven maken?
pi_130984756
pi_130985010
pi_130985885
quote:
Hehe :)

Komt bekend voor dit..
Had het van het weekend , ik moest een flinke stad verdedigen tegen een veel groter leger.
Dus kon ik het me niet veroorloven om m'n troepen bij zo'n victory point neer te zetten.

Uiteindelijk was ik kwa troepen zwaar aan het winnen , maar de cpu had een victory point ingenomen met een groepje slingers... waardoor ik uiteindelijk m'n stad verloor... gg :X
- Djehoetie / Jehuty -
pi_130986006
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:35 schreef Altron het volgende:

[..]

Komt bekend voor dit..
Had het van het weekend , ik moest een flinke stad verdedigen tegen een veel groter leger.
Dus kon ik het me niet veroorloven om m'n troepen bij zo'n victory point neer te zetten.

Uiteindelijk was ik kwa troepen zwaar aan het winnen , maar de cpu had een victory point ingenomen met een groepje slingers... waardoor ik uiteindelijk m'n stad verloor... gg :X
Eigenlijk zou het alleen een moraal debuff moeten geven imo, dat je nog wel kan winnen maar dat je troepen het gewoon niet meer zien zitten omdat de stad al is ingenomen. Maar dat het ook een bonus moreel buff geeft als je het weer terugpakt, zodat jij (of de AI) niet zomaar stiekem 1 levy unit kan sturen om jou een moreel debuff te geven
pi_130986356
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:38 schreef 2Happy4U het volgende:

[..]

Eigenlijk zou het alleen een moraal debuff moeten geven imo, dat je nog wel kan winnen maar dat je troepen het gewoon niet meer zien zitten omdat de stad al is ingenomen. Maar dat het ook een bonus moreel buff geeft als je het weer terugpakt, zodat jij (of de AI) niet zomaar stiekem 1 levy unit kan sturen om jou een moreel debuff te geven
Idd , dat zou beter zijn.

Nu was ik zwaar aan het winnen , en de AI neemt één of andere punt in wat totaal niet belangrijk was , maar toch de game wint terwijl ik nog iets van 400~ man over had en hij nog maar 120 ofzo.
- Djehoetie / Jehuty -
  maandag 9 september 2013 @ 14:49:18 #97
36858 Semisane
Iemand nog een koekje?
pi_130986405
quote:
0s.gif Op maandag 9 september 2013 14:35 schreef Altron het volgende:

[..]

Komt bekend voor dit..

Ik denk dat CA daadwerkelijk het erg goed bedoelt heeft met die victory points. Proberen een methode te vinden waardoor de speler met meer tactiek een stad van een verdediger moest gaan veroveren. Waarschijnlijk met de gedachte dat er epische gevechten tussen de legers zouden uitbreken in en rondom die punten.

Probleem is enkel dat je daar een werkelijk sublieme battle AI voor nodig hebt. Eentje die niet enkel de troepenmacht van zichzelf én de tegenstander op waarde kan schatten, maar ook individuele eenheden, dat in combinatie met een tactische overview van de battlemap.

Waar en wanneer de AI op verschillende punten haar kracht kan uitbuiten, op welk moment te kunnen flanken en wanneer een tactische terugtrekking nut heeft. Daarbij moet ze op het juiste moment agressief kunnen uithalen en moet het kunnen omgaan met de line-of-sight.

Dat zijn elementen waar CA nou nooit echt sterk is in geweest (zeg maar niet). Dus waar men de verwachting vandaan haalde dat de victory points een goed idee waren is me een beetje duister om eerlijk te zijn. :D
Putting the Fun back into Fundamentally Wrong since 1975.
"Yes, of course, I knew you would volunteer, Mr. Feynman, but I was wondering if there would be anybody else."
pi_130986657
quote:
10s.gif Op maandag 9 september 2013 14:49 schreef Semisane het volgende:

[..]

Ik denk dat CA daadwerkelijk het erg goed bedoelt heeft met die victory points. Proberen een methode te vinden waardoor de speler met meer tactiek een stad van een verdediger moest gaan veroveren. Waarschijnlijk met de gedachte dat er epische gevechten tussen de legers zouden uitbreken in en rondom die punten.

Probleem is enkel dat je daar een werkelijk sublieme battle AI voor nodig hebt. Eentje die niet enkel de troepenmacht van zichzelf én de tegenstander op waarde kan schatten, maar ook individuele eenheden, dat in combinatie met een tactische overview van de battlemap.

Waar en wanneer de AI op verschillende punten haar kracht kan uitbuiten, op welk moment te kunnen flanken en wanneer een tactische terugtrekking nut heeft. Daarbij moet ze op het juiste moment agressief kunnen uithalen en moet het kunnen omgaan met de line-of-sight.

Dat zijn elementen waar CA nou nooit echt sterk is in geweest (zeg maar niet). Dus waar men de verwachting vandaan haalde dat de victory points een goed idee waren is me een beetje duister om eerlijk te zijn. :D
In steden zouden die punten nog wel nut hebben. Maar als je een open battle hebt slaat het nergens op :') 'oh een berg en wat bomen, kan ik daar mijn units neerzetten zodat ik een enorm voordeel heb. O kut kan niet omdat ik die vlag moet beschermen zonder reden wat dan ook'
pi_130986673
quote:
10s.gif Op maandag 9 september 2013 14:49 schreef Semisane het volgende:

[..]

Victory points kunnen een leuke toevoeging zijn idd mits goed geïmplementeerd , want nu staan ze vaak in het midden van een open map of op van die vage punten die totaal niet belangrijk zijn imo.

Ik moest m'n stad verdedigen die echt mega was , maar ik was zwaar in de minderheid dus kon niet overal gaan staan waar de AI aan land kwam.

Nu kon ik er voor kiezen om bij die vlag te gaan staan aan de zeikant van m'n stad en dus zwaar overlopen te worden , of gewoon hier en daar wat slingers op de muren te zetten om de AI langzaam neer te knallen , en ze uiteindelijk op te wachten bij een smalle doorgang waar aantallen niets uitmaken.
- Djehoetie / Jehuty -
  maandag 9 september 2013 @ 15:03:33 #100
408023 S-te-Fan
Rate Reducer
pi_130986925
Het beginnetje van mijn Phartia rijk :)

Ik wil een nieuwe editie van De Tijdmachine! http://partyflock.nl/party/239618:De_Tijdmachine
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')