abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130852351
Lang verhaal, maar wat zouden jullie doen?
Via marktplaats had ik ivm verhuizing o.a. mijn wasmachine aangeboden. Hier veel reacties op gehad, maar potentiële kopers die dan ineens niet meer reageerden of niet te bereiken waren wanneer je een afspraak wilde maken. Fijn die fatsoensnormen op Marktplaats. Dus toen contact gelegd met de volgende bieder. Deze zou 3 dagen (maandag) voor mijn verhuizing langskomen om hem op te halen. Stond toen op de stoep, maar had geen vervoer. Heeft toen het bedrag betaald en zou s avonds terugkomen. Vervolgens niet gekomen, ook niet gebeld ofzo. Dus ik zelf gebeld, geen gehoor. Volgende dag opnieuw meerdere keren gebeld en gesmst om een afspraak te maken en te laten weten dat ie toch echt snel moet langskomen omdat ik het huis straks ook uit moet. Zelfs aangeboden om de wasmachine te brengen.
Toen ineens de vraag of woensdag ophalen kon. Aangegeven dat dit kon tussen 11.30 en 17.30. Dit was goed, was de reactie via sms. Op die dag niemand gezien en weer geen reacties op sms en voicemail. Ik heb toen gezegd dat als ik geen reactie zou krijgen ik de kringloop zou bellen, omdat ik vandaag (donderdag) om 9u mijn sleutels inlever en dus het huis leeg moet zijn. Ik had op dat moment zelf namelijk ook geen kar meer om de wasmachine alsnog mee te nemen.
Ook hierop geen reactie. Dus wasmachine is opgehaald door de ijzerboer. Nu smst die 'koper' met de vraag of de wasmachine nog op te halen is, want hij heeft er toch voor betaald.
Straks vraagt ie natuurlijk zijn geld terug, maar ik wil dat eigenlijk niet zomaar teruggeven. Hij komt immers ook zijn afspraken niet na en ik ben duidelijk geweest voor wanneer de wasmachine weg moest zijn. Ik had hem kunnen verkopen aan iemand anders als ik op tijd had geweten dat ie toch niet zou komen.
Zouden jullie het geld terug geven?
  donderdag 5 september 2013 @ 16:53:33 #2
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_130852425
Om wat voor bedrag gaat het, dit even ter beeldvorming.
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_130852429
Als hij nu wel voor de deur zou staan wel, enkel omdat ik geen zin in gezeik heb. Als hij wil dat ik het overmaak zou ik dat denk ik niet doen.
pi_130852443
¤55,-
pi_130852452
Je bent nu verhuisd toch? Dan negeer je hem klaar. Zinloos wijventopic.
pi_130852513
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:54 schreef Kola het volgende:
Je bent nu verhuisd toch? Dan negeer je hem klaar. Zinloos wijventopic.
Ik zou het ook zo doen. Je hebt hem alle kans gegeven om de wasmachine op tijd op te halen hoor! Ook idioot om een wasmachine op te gaan halen - zonder dat je vervoer hebt 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130852572
De koper hoort natuurlijk gewoon zijn geld terug te krijgen, niet teruggeven is diefstal. Je levert immers niet de goederen waarvoor koper heeft betaald.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 5 september 2013 @ 16:58:35 #8
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_130852587
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:51 schreef jargagpu het volgende:
Ik had hem kunnen verkopen aan iemand anders als ik op tijd had geweten dat ie toch niet zou komen.
Je bent daarnaast meer dan flexibel geweest in het vinden van een alternatief toen bleek dat de eerste afspraak (en die daarna, en die dáárna...) niet door kon gaan, dus pech gehad.
pi_130852600
Die had echt pech bij mij, genoeg kansen gehad.
pi_130852830
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:58 schreef Shivo het volgende:
De koper hoort natuurlijk gewoon zijn geld terug te krijgen, niet teruggeven is diefstal. Je levert immers niet de goederen waarvoor koper heeft betaald.
Aan de andere kant, verkoper weet dat er spoed bij is en komt niet opdagen. TS heeft geen gelegenheid meer het ding aan iemand anders te verkopen, dankzij kopers' gestuntel.
55 euro lijkt me een prima vergoeding.
pi_130852886
quote:
Dus als ik naar de winkel toe ga, iets koop en het vervolgens daar achterlaat, zijn zij verantwoordelijk voor het product dat ik heb gekocht?
pi_130853028
quote:
TS levert wel, de koper neemt 'm alleen niet mee.

Genoeg kansen gegeven ook, zelfs achteraan gegaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2013 17:15:10 ]
pi_130853061
Nee, hij heeft genoeg kansen gehad en wist dat er spoed was bij jou. Waardoor jij het dan nog eens aan een lager bedrag moet verpatsen bij de kringloop. Pech gehad dan hoor...
pi_130853557
geld teruggeven als hij erom vraagt. anders niet.. (hij had vast wel een reden denk ik zo, anders zou hij het niet betalen)
pi_130854541
Gewoon terug sms'en dat hij hem inderdaad nog kan ophalen.
Omdat je de sleutel moest inleveren heb je de wasmachine alvast voor hem op zijn verantwoording op de stoep gezet.
pi_130854551
Hij weet niet waar je heen verhuist? Lekker laten gaan. Of beter: geef hem het adres van de kringloop :D
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_130854851
Zet gratis op marktplaats, hoef je hem ook niet naar de kringloop te brengen.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:21:24 #18
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_130861948
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:27 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Zet gratis op marktplaats, hoef je hem ook niet naar de kringloop te brengen.
Wat moet hij gratis op marktplaats zetten? De ¤55,00 :? :?
zo goed..?
pi_130862111
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:21 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

Wat moet hij gratis op marktplaats zetten? De ¤55,00 :? :?
Ook een idee, maar ik bedoelde de wasmachine natuurlijk
pi_130862416
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:24 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

De kringloop komt hem gratis ophalen. Veel handiger!

Maar ik zou het ook simpel vinden. Je bent verhuisd, je bent duidelijk geweest dat hij 'm moest ophalen, dat heeft hij niet gedaan. Hij heeft je nieuwe adres niet dus dikke vette pech voor hem.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:53:27 #21
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_130863751
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:24 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Die is dus al opgehaald door de ijzerboer !!
zo goed..?
pi_130863937
Als hij niet weet waar je nu woont, lekker negeren... Hij heeft zijn kans gehad.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130865178
Wat een kneus die koper :')
pi_130866473
Vraag de koper een extra vergoeding van 25,- omdat je een aanhangwagen hebt moeten huren om zijn eigendom naar de kringloopwinkel te brengen. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_130866802
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:51 schreef jargagpu het volgende:
Stond toen op de stoep, maar had geen vervoer.
Wie gaat er nu een wasmachine ophalen zonder vervoer :?
pi_130866829
Heb je van de kringloop nog wel iets gekregen trouwens?

Ik zou het geld houden, je bent verhuisd dus geen gezeik meer
verder met die gast en hij heeft genoeg kansen gehad. Jammer
maar niet jouw fout.
Chinaphones / andere artikelen: www.fok.nl/tag/chinaopfok
Top 5 China producten
pi_130867234
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:46 schreef Dehelerambam het volgende:
Wie gaat er nu een wasmachine ophalen zonder vervoer :?
Iemand die zelf geen geschikt vervoer daarvoor heeft en dus eerst even wou kijken of het wat voor hem was voordat hij iemand anders lastig viel met de vraag om samen dat ding op te halen?

Ik heb er persoonlijk geen moeite mee om voor dat doel even met iemand mee te rijden, maar ik ga echt niet 5 x voor Jan lul op en neer.
pi_130876446
Sorry. . Vervoer naar kringloop kostte ¤ 55,-

Weg ermee. . Kansen genoeg gehad.
  vrijdag 6 september 2013 @ 12:26:49 #29
82552 Bullet-tooth
H.K.A.S. Groningen
pi_130878879
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:14 schreef klipper het volgende:
Gewoon terug sms'en dat hij hem inderdaad nog kan ophalen.
Omdat je de sleutel moest inleveren heb je de wasmachine alvast voor hem op zijn verantwoording op de stoep gezet.
Dit dus.
Henk Knaagt Aan Schenen
Hij Kijkt Aapjes Soms
pi_130880987
Wat een onzin! Met hun diefstal :')

Die vent heeft betaald en komt vervolgens MEERDERE keren niet opdagen én is niet te bereiken. Terwijl hij weet dat die wasmachine zsm weg moet.

TS; koop een biertje van je 55,- en nu is het jouw beurt om niets meer te laten horen ^O^
En geen geld terug geven, want dan heb je twee keer niks. Had je de wasmachine ook aan een ander kunnen verkopen.
pi_130882716
Wanneer ga je verhuizen? Per 7 september het huis leeg?

Laat hem 8 september de wasmachine ophalen en wens hem nog een fijn weekend...
  vrijdag 6 september 2013 @ 16:04:26 #32
206580 Luxuria
It was love at first bite
pi_130885487
Inderdaad lekker houden.

Ben nog wel benieuwd naar een reactie van TS...
All she wants and needs is just a little taste..
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 16:08:31 #33
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130885666
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 13:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat een onzin! Met hun diefstal :')

Die vent heeft betaald en komt vervolgens MEERDERE keren niet opdagen én is niet te bereiken. Terwijl hij weet dat die wasmachine zsm weg moet.

TS; koop een biertje van je 55,- en nu is het jouw beurt om niets meer te laten horen ^O^
En geen geld terug geven, want dan heb je twee keer niks. Had je de wasmachine ook aan een ander kunnen verkopen.
Dat dus.
pi_130885910
TS is koud gemaakt door de koper?
pi_130892160
quote:
7s.gif Op vrijdag 6 september 2013 16:14 schreef Dimens het volgende:
TS is koud gemaakt door de koper?
Ik leef nog hoor ;)
Ik ben al verhuisd en koper weet mijn nieuwe adres niet. Hij heeft overigens nog niet opnieuw gebeld of gemaild.

Ik vind het vervelend dat het zo heeft moeten gaan, maar zie dat de meesten het wel met me eens zijn om niet zo het geld terug te geven. Maar het zat me gewoon niet lekker. Ik heb het geld aangenomen en duidelijke deadline gegeven. Dan verwacht je toch dat iemand gewoon komt.

Bedankt voor het meedenken. Ik wacht rustig af of meneer nog contact opneemt.
pi_130892492
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:19 schreef jargagpu het volgende:
Maar het zat me gewoon niet lekker.
Dat lijkt mij ook nog het meest vervelend, het gevoel.
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:37:23 #37
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_130892779
Iedereen kan wel leuk zeggen, lekker laten omdat de koper zijn kansen gehad heeft... maar volgens de wet zal TS het geld niet mogen houden tenzij de koper alsnog de wasmachine komt ophalen.

Google maar eens op onverschuldigde betaling. In feite heeft TS ¤55 gekregen waar geen tegenprestatie tegenover heeft gestaan (reden niet van belang). TS moet dus gewoon dat geld terugstorten.

Hoe onzinnig ook volgens sommigen, is het natuurlijk wél het logische.
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_130893118
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
IGoogle maar eens op onverschuldigde betaling. In feite heeft TS ¤55 gekregen waar geen tegenprestatie tegenover heeft gestaan (reden niet van belang).
Geen tegenprestatie? Hoe dat zo? Vanaf dat moment was de wasmachine het eigendom van de koper, daar heeft de koper immers de ¤ 55,- voor betaald.. Dat de koper vervolgens de wasmachine niet meeneemt, is voor risico van de koper.
pi_130893191
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:

[..]

Geen tegenprestatie? Hoe dat zo? Vanaf dat moment was de wasmachine het eigendom van de koper. Dat de koper vervolgens de wasmachine niet meeneemt, is voor risico van de koper.
Niet helemaal. Als jij een (tweedehands) auto koopt en die niet ophaalt, dan betekent dat nog niet dat de auto nu weer van de verkoper is. Daar is inderdaad een hele regeling voor en TS is inderdaad wettelijk gezien in overtreding.

Echter zelf zou ik me daar niet zo druk over maken...
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
  vrijdag 6 september 2013 @ 19:50:09 #40
238326 Worteltjestaart
Lid van de Copycat-fanclub
pi_130893290
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Geen tegenprestatie? Hoe dat zo? Vanaf dat moment was de wasmachine het eigendom van de koper, daar heeft de koper immers de ¤ 55,- voor betaald.. Dat de koper vervolgens de wasmachine niet meeneemt, is voor risico van de koper.
Kun jij wel zeggen, de wet zegt wat anders.

Dit is WGR hè, géén ONZ!
[b]Op <a href="http://forum.fok.nl/topic/2422880/2/50#p176814828" target="_blank" >maandag 29 januari 2018 10:31</a> schreef richolio het volgende:[/b]
Kijk even naar de post van worteltjestaart en neem het goed in je op.
pi_130893322
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:47 schreef The_stranger het volgende:
Niet helemaal. Als jij een (tweedehands) auto koopt en die niet ophaalt, dan betekent dat nog niet dat de auto nu weer van de verkoper is. Daar is inderdaad een hele regeling voor en TS is inderdaad wettelijk gezien in overtreding.
Ik wacht wel even af wat een jurist hierover zegt (als er een jurist op Fok! zo vriendelijk wil zijn). De koper wist dat de wasmachine voor datum X moest worden opgehaald, en heeft gelegenheid genoeg gehad.

Had TS dan de wasmachine mee moeten nemen naar zijn nieuwe huis?
pi_130893448
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 19:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
Iedereen kan wel leuk zeggen, lekker laten omdat de koper zijn kansen gehad heeft... maar volgens de wet zal TS het geld niet mogen houden tenzij de koper alsnog de wasmachine komt ophalen.

Google maar eens op onverschuldigde betaling.
Gaan we gelijk even doen:

Een eerder betaalde rekening per ongeluk nog een keer betalen, de maandelijkse huur naar een verkeerde rekening overboeken of een schuld aan de bank betalen die jouw ex-partner al heeft ingelost zijn allemaal voorbeelden van betalingen die zonder rechtsgrond hebben plaatsgevonden.
[/quote]
Ts is contant betaald, dus zou de koper wel van hele goede huize moeten komen wil hij kunnen verklaren dat het verkeerd overgemaakt is.
quote:
De wet noemt dit soort betalingen ‘onverschuldigde of onterechte betalingen’. Wanneer er sprake is van een onverschuldigde betaling heeft de betaler het recht om het onverschuldigd betaalde terug te eisen bij de persoon aan wie onterecht betaald is. Op deze manier wordt (als de persoon het bedrag terugbetaald heeft) de fout ongedaan gemaakt. Juridisch wordt gesproken van het recht op restitutie en ongedaanmaking van de onverschuldigde prestatie.
[quote]
Tja de betaler in deze wilde wel degelijk de wasmachine, dus is er geen sprake van een fout.

In feite heeft TS ¤55 gekregen waar geen tegenprestatie tegenover heeft gestaan (reden niet van belang). TS moet dus gewoon dat geld terugstorten.
Klopt dus niet, dus even verder zoeken graag.
quote:
Hoe onzinnig ook volgens sommigen, is het natuurlijk wél het logische.
Nee is niet logisch, koper betaald en krijgt wasmachine, dat hij deze vervolgens laat staan is het probleem van koper, niet van verkoper.
pi_130893826
De onverschuldigde betaling is de nieuwe stornering hier in WGR.
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_130894123
quote:
15s.gif Op vrijdag 6 september 2013 20:02 schreef skunkasaur het volgende:
De onverschuldigde betaling is de nieuwe stornering hier in WGR.
Moet ik mijn sig zeker aanpassen :(
Knapen die storneren willen moeten mannen met automatische incasso's zijn
pi_130895401
Ik zou als verkoper nog geld toe vragen voor de extra overlast ten gevolge van de onverwachte en ongewenste opslag van een item waar hij geen eigenaar meer van is. :7
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_130932430
Je had die betaling moeten weigeren. deels schuld van TS. Bij ons is het Betalen -> meteen meenemen en meenemen -> betalen. Vroeger ook eens zoiets tegen gekomen en de volgende dag waren mijn 4 banden van onder mijn auto kapot gestoken :')
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_130932592
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je had die betaling moeten weigeren. deels schuld van TS. Bij ons is het Betalen -> meteen meenemen en meenemen -> betalen. Vroeger ook eens zoiets tegen gekomen en de volgende dag waren mijn 4 banden van onder mijn auto kapot gestoken :')
Die vent had toegezegd 's avonds terug te komen.

Gisteren onze motor verkocht, eerst betaald en toen pas laten overschrijven. Hij is naar huis gegaan om z'n helm te halen en kwam toen terug. Zo doe je dat. Afspraken nakomen.
pi_130932629
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:38 schreef Poesopstokje het volgende:

[..]

Die vent had toegezegd 's avonds terug te komen.

Gisteren onze motor verkocht, eerst betaald en toen pas laten overschrijven. Hij is naar huis gegaan om z'n helm te halen en kwam toen terug. Zo doe je dat. Afspraken nakomen.
Neen dan moet je zeggen, geef die 50 euro maar als je achter de wasmachine komt..
Ik ben een man met een onverklaarbare fascinatie voor capuchons. Ze zijn mijn tweede huid—altijd om me heen, altijd vertrouwd. Ik draag ze niet alleen, ik lééf erin. Het voelt magisch als iemand er zachtjes aan trekt, een speels moment vol onverwachte connectie. En als mijn capuchon ergens blijft haken? Pure vreugde! Een klein avontuur in het alledaagse, alsof de wereld me even vasthoudt. Capuchons en ik? Een onafscheidelijk duo
pi_130932858
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je had die betaling moeten weigeren. deels schuld van TS.
Huh? Dus TS had die wasmachine vast moeten houden voor die vent? (die achteraf niet meer komt opdagen?)

Ik weet niet waar jij vandaan komt, maar 55,- is gewoon 'handgeld'. Een man een man, een woord een woord.

TS heeft zijn woord gehouden dat de wasmachine op het afgesproken tijdstip kon worden opgehaald, en zelfs nog veel verder dan dat, TS heeft ook geprobeerd alsnog meerdere malen een nieuwe afspraak te maken.

Sorry hoor, maar als ik ga verhuizen, ga ik niet JOUW wasmachine meeslepen... :W
pi_130932974
quote:
0s.gif Op zaterdag 7 september 2013 23:40 schreef capuchon_jongen het volgende:

Neen dan moet je zeggen, geef die 50 euro maar als je achter de wasmachine komt..
Eigenlijk heb je wel gelijk, maar ik zou er niet bij stilstaan dat als de koper me alvast het geld geeft dat hij vervolgens niet meer komt opdagen 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')