Ik zou het ook zo doen. Je hebt hem alle kans gegeven om de wasmachine op tijd op te halen hoor! Ook idioot om een wasmachine op te gaan halen - zonder dat je vervoer hebtquote:Op donderdag 5 september 2013 16:54 schreef Kola het volgende:
Je bent nu verhuisd toch? Dan negeer je hem klaar. Zinloos wijventopic.
Je bent daarnaast meer dan flexibel geweest in het vinden van een alternatief toen bleek dat de eerste afspraak (en die daarna, en die dáárna...) niet door kon gaan, dus pech gehad.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:51 schreef jargagpu het volgende:
Ik had hem kunnen verkopen aan iemand anders als ik op tijd had geweten dat ie toch niet zou komen.
Aan de andere kant, verkoper weet dat er spoed bij is en komt niet opdagen. TS heeft geen gelegenheid meer het ding aan iemand anders te verkopen, dankzij kopers' gestuntel.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:58 schreef Shivo het volgende:
De koper hoort natuurlijk gewoon zijn geld terug te krijgen, niet teruggeven is diefstal. Je levert immers niet de goederen waarvoor koper heeft betaald.
Dus als ik naar de winkel toe ga, iets koop en het vervolgens daar achterlaat, zijn zij verantwoordelijk voor het product dat ik heb gekocht?quote:Op donderdag 5 september 2013 16:58 schreef Shivo het volgende:
De koper hoort natuurlijk gewoon zijn geld terug te krijgen, niet teruggeven is diefstal. Je levert immers niet de goederen waarvoor koper heeft betaald.
TS levert wel, de koper neemt 'm alleen niet mee.quote:Op donderdag 5 september 2013 16:58 schreef Shivo het volgende:
Wat moet hij gratis op marktplaats zetten? De ¤55,00quote:Op donderdag 5 september 2013 18:27 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Zet gratis op marktplaats, hoef je hem ook niet naar de kringloop te brengen.
Ook een idee, maar ik bedoelde de wasmachine natuurlijkquote:Op donderdag 5 september 2013 21:21 schreef Diepvriez het volgende:
[..]
Wat moet hij gratis op marktplaats zetten? De ¤55,00![]()
De kringloop komt hem gratis ophalen. Veel handiger!quote:Op donderdag 5 september 2013 21:24 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Ook een idee, maar ik bedoelde de wasmachine natuurlijk
Die is dus al opgehaald door de ijzerboer !!quote:Op donderdag 5 september 2013 21:24 schreef Volksrepubliek- het volgende:
[..]
Ook een idee, maar ik bedoelde de wasmachine natuurlijk
Wie gaat er nu een wasmachine ophalen zonder vervoerquote:Op donderdag 5 september 2013 16:51 schreef jargagpu het volgende:
Stond toen op de stoep, maar had geen vervoer.
Iemand die zelf geen geschikt vervoer daarvoor heeft en dus eerst even wou kijken of het wat voor hem was voordat hij iemand anders lastig viel met de vraag om samen dat ding op te halen?quote:Op donderdag 5 september 2013 22:46 schreef Dehelerambam het volgende:
Wie gaat er nu een wasmachine ophalen zonder vervoer
Dit dus.quote:Op donderdag 5 september 2013 18:14 schreef klipper het volgende:
Gewoon terug sms'en dat hij hem inderdaad nog kan ophalen.
Omdat je de sleutel moest inleveren heb je de wasmachine alvast voor hem op zijn verantwoording op de stoep gezet.
Dat dus.quote:Op vrijdag 6 september 2013 13:47 schreef Poesopstokje het volgende:
Wat een onzin! Met hun diefstal
Die vent heeft betaald en komt vervolgens MEERDERE keren niet opdagen én is niet te bereiken. Terwijl hij weet dat die wasmachine zsm weg moet.
TS; koop een biertje van je 55,- en nu is het jouw beurt om niets meer te laten horen![]()
En geen geld terug geven, want dan heb je twee keer niks. Had je de wasmachine ook aan een ander kunnen verkopen.
Ik leef nog hoorquote:
Geen tegenprestatie? Hoe dat zo? Vanaf dat moment was de wasmachine het eigendom van de koper, daar heeft de koper immers de ¤ 55,- voor betaald.. Dat de koper vervolgens de wasmachine niet meeneemt, is voor risico van de koper.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
IGoogle maar eens op onverschuldigde betaling. In feite heeft TS ¤55 gekregen waar geen tegenprestatie tegenover heeft gestaan (reden niet van belang).
Niet helemaal. Als jij een (tweedehands) auto koopt en die niet ophaalt, dan betekent dat nog niet dat de auto nu weer van de verkoper is. Daar is inderdaad een hele regeling voor en TS is inderdaad wettelijk gezien in overtreding.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
[..]
Geen tegenprestatie? Hoe dat zo? Vanaf dat moment was de wasmachine het eigendom van de koper. Dat de koper vervolgens de wasmachine niet meeneemt, is voor risico van de koper.
Kun jij wel zeggen, de wet zegt wat anders.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:45 schreef Bijvlagenzinvol het volgende:
Geen tegenprestatie? Hoe dat zo? Vanaf dat moment was de wasmachine het eigendom van de koper, daar heeft de koper immers de ¤ 55,- voor betaald.. Dat de koper vervolgens de wasmachine niet meeneemt, is voor risico van de koper.
Ik wacht wel even af wat een jurist hierover zegt (als er een jurist op Fok! zo vriendelijk wil zijn). De koper wist dat de wasmachine voor datum X moest worden opgehaald, en heeft gelegenheid genoeg gehad.quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:47 schreef The_stranger het volgende:
Niet helemaal. Als jij een (tweedehands) auto koopt en die niet ophaalt, dan betekent dat nog niet dat de auto nu weer van de verkoper is. Daar is inderdaad een hele regeling voor en TS is inderdaad wettelijk gezien in overtreding.
Gaan we gelijk even doen:quote:Op vrijdag 6 september 2013 19:37 schreef Worteltjestaart het volgende:
Iedereen kan wel leuk zeggen, lekker laten omdat de koper zijn kansen gehad heeft... maar volgens de wet zal TS het geld niet mogen houden tenzij de koper alsnog de wasmachine komt ophalen.
Google maar eens op onverschuldigde betaling.
Klopt dus niet, dus even verder zoeken graag.quote:De wet noemt dit soort betalingen ‘onverschuldigde of onterechte betalingen’. Wanneer er sprake is van een onverschuldigde betaling heeft de betaler het recht om het onverschuldigd betaalde terug te eisen bij de persoon aan wie onterecht betaald is. Op deze manier wordt (als de persoon het bedrag terugbetaald heeft) de fout ongedaan gemaakt. Juridisch wordt gesproken van het recht op restitutie en ongedaanmaking van de onverschuldigde prestatie.
[quote]
Tja de betaler in deze wilde wel degelijk de wasmachine, dus is er geen sprake van een fout.
In feite heeft TS ¤55 gekregen waar geen tegenprestatie tegenover heeft gestaan (reden niet van belang). TS moet dus gewoon dat geld terugstorten.
Nee is niet logisch, koper betaald en krijgt wasmachine, dat hij deze vervolgens laat staan is het probleem van koper, niet van verkoper.quote:Hoe onzinnig ook volgens sommigen, is het natuurlijk wél het logische.
Moet ik mijn sig zeker aanpassenquote:Op vrijdag 6 september 2013 20:02 schreef skunkasaur het volgende:
De onverschuldigde betaling is de nieuwe stornering hier in WGR.
Die vent had toegezegd 's avonds terug te komen.quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je had die betaling moeten weigeren. deels schuld van TS. Bij ons is het Betalen -> meteen meenemen en meenemen -> betalen. Vroeger ook eens zoiets tegen gekomen en de volgende dag waren mijn 4 banden van onder mijn auto kapot gestoken
Neen dan moet je zeggen, geef die 50 euro maar als je achter de wasmachine komt..quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:38 schreef Poesopstokje het volgende:
[..]
Die vent had toegezegd 's avonds terug te komen.
Gisteren onze motor verkocht, eerst betaald en toen pas laten overschrijven. Hij is naar huis gegaan om z'n helm te halen en kwam toen terug. Zo doe je dat. Afspraken nakomen.
Huh? Dus TS had die wasmachine vast moeten houden voor die vent? (die achteraf niet meer komt opdagen?)quote:Op zaterdag 7 september 2013 23:32 schreef capuchon_jongen het volgende:
Je had die betaling moeten weigeren. deels schuld van TS.
Eigenlijk heb je wel gelijk, maar ik zou er niet bij stilstaan dat als de koper me alvast het geld geeft dat hij vervolgens niet meer komt opdagenquote:Op zaterdag 7 september 2013 23:40 schreef capuchon_jongen het volgende:
Neen dan moet je zeggen, geef die 50 euro maar als je achter de wasmachine komt..
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |