abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130852351
Lang verhaal, maar wat zouden jullie doen?
Via marktplaats had ik ivm verhuizing o.a. mijn wasmachine aangeboden. Hier veel reacties op gehad, maar potentiële kopers die dan ineens niet meer reageerden of niet te bereiken waren wanneer je een afspraak wilde maken. Fijn die fatsoensnormen op Marktplaats. Dus toen contact gelegd met de volgende bieder. Deze zou 3 dagen (maandag) voor mijn verhuizing langskomen om hem op te halen. Stond toen op de stoep, maar had geen vervoer. Heeft toen het bedrag betaald en zou s avonds terugkomen. Vervolgens niet gekomen, ook niet gebeld ofzo. Dus ik zelf gebeld, geen gehoor. Volgende dag opnieuw meerdere keren gebeld en gesmst om een afspraak te maken en te laten weten dat ie toch echt snel moet langskomen omdat ik het huis straks ook uit moet. Zelfs aangeboden om de wasmachine te brengen.
Toen ineens de vraag of woensdag ophalen kon. Aangegeven dat dit kon tussen 11.30 en 17.30. Dit was goed, was de reactie via sms. Op die dag niemand gezien en weer geen reacties op sms en voicemail. Ik heb toen gezegd dat als ik geen reactie zou krijgen ik de kringloop zou bellen, omdat ik vandaag (donderdag) om 9u mijn sleutels inlever en dus het huis leeg moet zijn. Ik had op dat moment zelf namelijk ook geen kar meer om de wasmachine alsnog mee te nemen.
Ook hierop geen reactie. Dus wasmachine is opgehaald door de ijzerboer. Nu smst die 'koper' met de vraag of de wasmachine nog op te halen is, want hij heeft er toch voor betaald.
Straks vraagt ie natuurlijk zijn geld terug, maar ik wil dat eigenlijk niet zomaar teruggeven. Hij komt immers ook zijn afspraken niet na en ik ben duidelijk geweest voor wanneer de wasmachine weg moest zijn. Ik had hem kunnen verkopen aan iemand anders als ik op tijd had geweten dat ie toch niet zou komen.
Zouden jullie het geld terug geven?
  donderdag 5 september 2013 @ 16:53:33 #2
4984 KELDER
De enige echte :)
pi_130852425
Om wat voor bedrag gaat het, dit even ter beeldvorming.
You can be anything you want to be
Just turn yourself into anything you think that you could ever be
Be free with your tempo, be free, be free
Surrender your ego - be free, be free to yourself
pi_130852429
Als hij nu wel voor de deur zou staan wel, enkel omdat ik geen zin in gezeik heb. Als hij wil dat ik het overmaak zou ik dat denk ik niet doen.
pi_130852443
¤55,-
pi_130852452
Je bent nu verhuisd toch? Dan negeer je hem klaar. Zinloos wijventopic.
pi_130852513
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:54 schreef Kola het volgende:
Je bent nu verhuisd toch? Dan negeer je hem klaar. Zinloos wijventopic.
Ik zou het ook zo doen. Je hebt hem alle kans gegeven om de wasmachine op tijd op te halen hoor! Ook idioot om een wasmachine op te gaan halen - zonder dat je vervoer hebt 8)7
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130852572
De koper hoort natuurlijk gewoon zijn geld terug te krijgen, niet teruggeven is diefstal. Je levert immers niet de goederen waarvoor koper heeft betaald.
Jesus saves but death prevails.
  donderdag 5 september 2013 @ 16:58:35 #8
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_130852587
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:51 schreef jargagpu het volgende:
Ik had hem kunnen verkopen aan iemand anders als ik op tijd had geweten dat ie toch niet zou komen.
Je bent daarnaast meer dan flexibel geweest in het vinden van een alternatief toen bleek dat de eerste afspraak (en die daarna, en die dáárna...) niet door kon gaan, dus pech gehad.
pi_130852600
Die had echt pech bij mij, genoeg kansen gehad.
pi_130852830
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:58 schreef Shivo het volgende:
De koper hoort natuurlijk gewoon zijn geld terug te krijgen, niet teruggeven is diefstal. Je levert immers niet de goederen waarvoor koper heeft betaald.
Aan de andere kant, verkoper weet dat er spoed bij is en komt niet opdagen. TS heeft geen gelegenheid meer het ding aan iemand anders te verkopen, dankzij kopers' gestuntel.
55 euro lijkt me een prima vergoeding.
pi_130852886
quote:
Dus als ik naar de winkel toe ga, iets koop en het vervolgens daar achterlaat, zijn zij verantwoordelijk voor het product dat ik heb gekocht?
pi_130853028
quote:
TS levert wel, de koper neemt 'm alleen niet mee.

Genoeg kansen gegeven ook, zelfs achteraan gegaan.

[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 05-09-2013 17:15:10 ]
pi_130853061
Nee, hij heeft genoeg kansen gehad en wist dat er spoed was bij jou. Waardoor jij het dan nog eens aan een lager bedrag moet verpatsen bij de kringloop. Pech gehad dan hoor...
pi_130853557
geld teruggeven als hij erom vraagt. anders niet.. (hij had vast wel een reden denk ik zo, anders zou hij het niet betalen)
pi_130854541
Gewoon terug sms'en dat hij hem inderdaad nog kan ophalen.
Omdat je de sleutel moest inleveren heb je de wasmachine alvast voor hem op zijn verantwoording op de stoep gezet.
pi_130854551
Hij weet niet waar je heen verhuist? Lekker laten gaan. Of beter: geef hem het adres van de kringloop :D
h̏ͮ̓́ę̏̋̃ ͩ͒̏̾̈̚̕c̉͆̄̏̅͛̾́o͛͜m̷ͣĕ̚sͦ̑ͪ̔ͦͥ.̌̾̏
pi_130854851
Zet gratis op marktplaats, hoef je hem ook niet naar de kringloop te brengen.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:21:24 #18
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_130861948
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:27 schreef Volksrepubliek- het volgende:
Zet gratis op marktplaats, hoef je hem ook niet naar de kringloop te brengen.
Wat moet hij gratis op marktplaats zetten? De ¤55,00 :? :?
zo goed..?
pi_130862111
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:21 schreef Diepvriez het volgende:

[..]

Wat moet hij gratis op marktplaats zetten? De ¤55,00 :? :?
Ook een idee, maar ik bedoelde de wasmachine natuurlijk
pi_130862416
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:24 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

De kringloop komt hem gratis ophalen. Veel handiger!

Maar ik zou het ook simpel vinden. Je bent verhuisd, je bent duidelijk geweest dat hij 'm moest ophalen, dat heeft hij niet gedaan. Hij heeft je nieuwe adres niet dus dikke vette pech voor hem.
  donderdag 5 september 2013 @ 21:53:27 #21
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_130863751
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:24 schreef Volksrepubliek- het volgende:

[..]

Die is dus al opgehaald door de ijzerboer !!
zo goed..?
pi_130863937
Als hij niet weet waar je nu woont, lekker negeren... Hij heeft zijn kans gehad.
You can't convince a believer of anything; for their belief is not based on evidence, it's based on a deep seated need to believe
C. Sagan
pi_130865178
Wat een kneus die koper :')
pi_130866473
Vraag de koper een extra vergoeding van 25,- omdat je een aanhangwagen hebt moeten huren om zijn eigendom naar de kringloopwinkel te brengen. :D
Ik ben diegene waar je moeder je altijd voor gewaarschuwd heeft...
pi_130866802
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 16:51 schreef jargagpu het volgende:
Stond toen op de stoep, maar had geen vervoer.
Wie gaat er nu een wasmachine ophalen zonder vervoer :?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')