Lang verhaal, maar wat zouden jullie doen?
Via marktplaats had ik ivm verhuizing o.a. mijn wasmachine aangeboden. Hier veel reacties op gehad, maar potentiële kopers die dan ineens niet meer reageerden of niet te bereiken waren wanneer je een afspraak wilde maken. Fijn die fatsoensnormen op Marktplaats. Dus toen contact gelegd met de volgende bieder. Deze zou 3 dagen (maandag) voor mijn verhuizing langskomen om hem op te halen. Stond toen op de stoep, maar had geen vervoer. Heeft toen het bedrag betaald en zou s avonds terugkomen. Vervolgens niet gekomen, ook niet gebeld ofzo. Dus ik zelf gebeld, geen gehoor. Volgende dag opnieuw meerdere keren gebeld en gesmst om een afspraak te maken en te laten weten dat ie toch echt snel moet langskomen omdat ik het huis straks ook uit moet. Zelfs aangeboden om de wasmachine te brengen.
Toen ineens de vraag of woensdag ophalen kon. Aangegeven dat dit kon tussen 11.30 en 17.30. Dit was goed, was de reactie via sms. Op die dag niemand gezien en weer geen reacties op sms en voicemail. Ik heb toen gezegd dat als ik geen reactie zou krijgen ik de kringloop zou bellen, omdat ik vandaag (donderdag) om 9u mijn sleutels inlever en dus het huis leeg moet zijn. Ik had op dat moment zelf namelijk ook geen kar meer om de wasmachine alsnog mee te nemen.
Ook hierop geen reactie. Dus wasmachine is opgehaald door de ijzerboer. Nu smst die 'koper' met de vraag of de wasmachine nog op te halen is, want hij heeft er toch voor betaald.
Straks vraagt ie natuurlijk zijn geld terug, maar ik wil dat eigenlijk niet zomaar teruggeven. Hij komt immers ook zijn afspraken niet na en ik ben duidelijk geweest voor wanneer de wasmachine weg moest zijn. Ik had hem kunnen verkopen aan iemand anders als ik op tijd had geweten dat ie toch niet zou komen.
Zouden jullie het geld terug geven?