abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130860075
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:55 schreef eXplorer1 het volgende:
Mischien een olieprijs dat door het dak gaat, of dat er een zooi vluchtelingen richting europa komt.
Als de olieprijs echt door het dak gaat kan dat nog behoorlijk grote gevolgen hebben, zeker in de toch al niet rooskleurige toestand waarin de Nederlandse economie zich bevindt.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:55:30 #103
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130860477
quote:
As Syria deteriorates, neighbors fear bioweapons threat - The Washington Post

Last month’s alleged chemical attack near Damascus has re­focused attention on Syria’s 30-year-old biological weapons research and raised concerns about whether the government there could activate an effort to make a weapon.

Syria’s bioweapons program, which U.S. officials believe has been largely dormant since the 1980s, is likely to possess the key ingredients for a weapon, including a collection of lethal bacteria and viruses as well as the modern equipment needed to covert them into deadly powders and aerosols, according to U.S. and Middle Eastern officials and weapons experts.

Two years after the first anti-government protests, conflict in Syria rages on. See the major events in the country's tumultuous uprising.

President Obama arrives in Russia hoping to build support for a military strike against Syria.

Free Syrian Army chief Gen. Salim Idriss urges America to hit targets beyond chemical weapons sites.

If there are strikes, some of these areas are likely to be on the hit list

In recent history, presidents have not sought congressional approval for limited military action.

This latent capability has begun to worry some of Syria’s neighbors, especially after allegations that the regime of President Bashar al-Assad used internationally banned chemical weapons against civilians in an Aug. 21 attack.

Top intelligence officials in two Middle East countries said they have examined the potential for bioweapons use by Syria, perhaps as retaliation for Western military strikes on Damascus. Although dwarfed by the country’s larger and better-known chemical weapons program, Syria’s bioweapons capability could offer the Assad regime a way to retaliate because the weapons are designed to spread easily and leave few clues about their origins, the officials said.

“We are worried about sarin, but Syria also has biological weapons, and compared to those, sarin is nothing,” said a senior Middle Eastern official, who like several others interviewed for this report agreed to discuss intelligence assessments on the condition that his name and nationality not be revealed. “We know it, and others in the region know it. The Americans certainly know it.”

U.S. officials acknowledge the possibility of a latent bioweapons capability but are divided about whether Syria is capable of a sophisticated attack.

Historically, at least a half-dozen countries have manufactured biological weapons, including the United States, Britain and Russia, all of which abandoned their programs. Syria is one of the few countries that Western intelligence agencies suspect continued some research.

Syria appeared to publicly acknowledge its biological weapons capability in an unusual statement in July 2012 by the country’s Foreign Ministry spokesman, Jihad Makdissi. Responding to Western reports about Syria’s chemical weapons stocks, Makdissi said in a televised interview that the regime would never use “any chemical and biological weapons” inside Syria. He said the Syrian military was safeguarding “all stocks of these weapons.”

It was the first direct acknowledgment by Syria that such stockpiles might exist, and Makdissi’s voluntary mention of biological weapons took many analysts by surprise. Shortly afterward, the spokesman retracted his remarks in a statement posted on Twitter, saying Syria had no chemical or biological weapons of any kind.

But other governments, including the United States, have long believed that Syria had developed at least a rudimentary biological weapons capability along with its massive stockpile of chemical munitions.

Bron: www.washingtonpost.com
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 5 september 2013 @ 20:56:16 #104
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130860513
quote:
pi_130860623
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:08 schreef Terminator2000bc het volgende:
Amerikaanse libertarische senator prijst Held Assad

[..]

http://www.syrianews.cc/r(...)otecting-christians/

Israel, door Zionisten geleide Amerikanen en de Wahabietische KSA worden door Iran gewaarschuwd om hun genocidale beleid in Syrië niet voort te zetten

[..]

[..]

http://www.syrianews.cc/iran-warns-usa-attack-syria/
Ron Paul heeft altijd een groot aanhang gehad op stromfront.org, dat zegt ook veel over zijn persoon.
pi_130861485
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:48 schreef -0- het volgende:

[..]

Als de olieprijs echt door het dak gaat kan dat nog behoorlijk grote gevolgen hebben, zeker in de toch al niet rooskleurige toestand waarin de Nederlandse economie zich bevindt.
Imo is het wel een redelijke scenario, als het escaleert en europa steunt de USA dan kan het weleens gevolgen hebben met de handel in het midden-oosten, laat dat nou net een van de grootste bronnen zijn van olie :(
life happens while you're pusing the throttle.
pi_130861595
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:13 schreef eXplorer1 het volgende:
Imo is het wel een redelijke scenario, als het escaleert en europa steunt de USA dan kan het weleens gevolgen hebben met de handel in het midden-oosten, laat dat nou net een van de grootste bronnen zijn van olie
Yep, als het regiowijd losgaat zit je zo aan 3 euro per liter vrees ik.
pi_130863177
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:13 schreef eXplorer1 het volgende:

[..]

Imo is het wel een redelijke scenario, als het escaleert en europa steunt de USA dan kan het weleens gevolgen hebben met de handel in het midden-oosten, laat dat nou net een van de grootste bronnen zijn van olie :(
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:15 schreef -0- het volgende:

[..]

Yep, als het regiowijd losgaat zit je zo aan 3 euro per liter vrees ik.
Waarom zou een Amerikaanse oorlog ons per se moeten beïnvloeden? Als EU nou eens eindelijk ballen toont dan staat Amerika er alleen voor. Seculiere Arabische staten zijn voor ons in geen opzicht een bedreiging.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130864095
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:42 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

[..]

Waarom zou een Amerikaanse oorlog ons per se moeten beïnvloeden? Als EU nou eens eindelijk ballen toont dan staat Amerika er alleen voor. Seculiere Arabische staten zijn voor ons in geen opzicht een bedreiging.
Olieprijzen hebben invloed op iedereen. Maar ik snap wat je bedoelt. Het zou grappig zijn als de EU eens doet waar ze voor zijn opgericht. Samen een vuist maken en bepalen dat het Syrische conflict ze niks aan gaat. Maar daar is het al te laat voor.
  donderdag 5 september 2013 @ 22:09:08 #110
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130864658
quote:
The speaker of the Syrian assembly has written a letter to US speaker John Boehner to ask him to oppose US strikes. It worked with the British parliament, speaker Mohammad Jihad al-Lahham asserts:

It is important to note that we have sent an explanatory letter regarding the situation in Syria to our colleagues at the British Parliament who took the responsibility to exhaust all avenues of diplomacy before involving their nation into war.

The letter invokes 9/11 to argue that the Assad regime is a natural ally of the United States. A section titled "Common facts" begins:

"The main factor of 9/11 attacks was the hatred Wahhabi Jihadist Ideology adopted and financed by Saudis."

It goes from there. Read it here.

On Tuesday, Boehner made a statement outside the White House calling for strikes.

“The use of these weapons has to be responded to, and only the U.S. has the capability,” he said. “I’m going to support the president’s call for action and I believe my colleagues should support this call for action.”

(via @Markknoller)
De brief:
http://interactive.news.s(...)0Representatives.pdf
Bron: http://www.theguardian.co(...)908ee4b0c622abecf66a

De brief is het waard om te lezen naar mijn mening.

[ Bericht 1% gewijzigd door Whiskers2009 op 05-09-2013 22:28:56 ]
pi_130865632
Niet meer aanwezig in dit forum.
  donderdag 5 september 2013 @ 22:28:20 #112
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130865779
Haha, ja beter sturen ze een postduif naar Assad.
Say what?
pi_130866016
quote:
pi_130866063
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:42 schreef Terminator2000bc het volgende:
m zou een Amerikaanse oorlog ons per se moeten beïnvloeden? Als EU nou eens eindelijk ballen toont dan staat Amerika er alleen voor. Seculiere
Jouw verhaal bevat al het antwoord, ik denk dat je redelijkerwijs al kunt aannemen dat de EU niet tegen de USA zal keren.
life happens while you're pusing the throttle.
  donderdag 5 september 2013 @ 22:34:56 #115
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130866153
Iemand die brief al gelezen?
Ben nl. benieuwd wat jullie er van vinden..
pi_130866676
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Wanhoopspoging maar verder niet serieus te nemen, hij zal niets nieuws aan het debat toevoegen en de Syrische regering steekt nog geen vinger in eigen boezem, sterker nog hij maakt daardoor n zaak alleen maar lastiger.
pi_130866868
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 21:59 schreef Peunage het volgende:

[..]

Olieprijzen hebben invloed op iedereen. Maar ik snap wat je bedoelt. Het zou grappig zijn als de EU eens doet waar ze voor zijn opgericht. Samen een vuist maken en bepalen dat het Syrische conflict ze niks aan gaat. Maar daar is het al te laat voor.
De EU heeft geen coherent buitenlands beleid. HR Ashton en haar bevoegdheden sinds het verdrag van Lissabon zijn verbreed qua potentie, maar de Europese landen hoeven wat betreft bb weinig garanties te doen, de EU is daarmee nog steeds vooral een economische unie en wat betreft dit soort politiek is het op dit moment vreemd om ze een gebrek aan cohesie te verwijten want dat hebben ze momenteel toch niet binnen hun structuren.
pi_130867600
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 22:34 schreef Whiskers2009 het volgende:
Er staat niks nieuws in wat de ami's en hun zionistische kornuiten niet weten. De hele wereld weet dat de wahabietische haathonden verantwoordelijk zijn voor de meeste terroristische aanslagen op de wereld en dat israel en de VS ze de hand boven het hoofd houdt.

Ik vrees dat logica en rede geen vat zal hebben op de nieuwe As van het Kwaad (Israel, VS en KSA). De enige manier om een oorlog af te wenden zit verborgen in de aloude Latijnse spreuk, Si vis pacem para bellum.

Het is een saillant detail dat ook Ho Chi Min een groot bewonderaar was van de Verenigde Staten. Volgens mij heeft hij ook brieven naar de VS geschreven waarin hij zijn admiratie voor de Amerikaanse kernwaarden en de Amerikaanse Declaration of Independence uitsprak. Het resultaat van zijn inspanningen is ons allen bekend.

Ik ben er tevens nog niet uit aan wie die brief werkelijk gericht is. Wereldpubliek, zoals wij? De Amerikaanse bevolking? Het Congress? Of werkelijk John Boenher?

Desalniettemin interessant om zo dicht bij te zijn, terwijl geschiedenis wordt geschreven.

---

Toen ik nog een kleine puber-Terminator2000bc was en dagenlang met mijn neus in geschiedenisboeken zat ( :') ) vroeg ik mij altijd af hoe het mogelijk was dat WOII zo ver heeft kunnen escaleren en dat Hitler zo ver heeft kunnen komen zonder dat individuen zich verzetten tegen malafide krachten. Het wordt naarmate de jaren verslijten steeds duidelijker: 'All that is Necessary for the Triumph of Evil, is that good men do nothing'

[ Bericht 1% gewijzigd door Terminator2000bc op 05-09-2013 23:11:04 ]
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  donderdag 5 september 2013 @ 23:07:27 #119
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130867842
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:02 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Er staat niks nieuws in wat de ami's en hun zionistische kornuiten niet weten. De hele wereld weet dat de wahabietische haathonden verantwoordelijk zijn voor de meeste terroristische aanslagen op de wereld en dat israel en de VS ze de hand boven het hoofd houdt.

Ik vrees dat logica en rede geen vat zal hebben op de nieuwe As van het Kwaad (Israel, VS en KSA). De enige manier om een oorlog af te wenden zit verborgen in de aloude Latijnse spreuk, Si vis pacem para bellum.

Ik ben er tevens nog niet uit aan wie die brief werkelijk gericht is. Wereldpubliek, zoals wij? De Amerikaanse bevolking? Het Congress? Of werkelijk John Boenher?

Desalniettemin interessant om zo dicht bij te zijn, terwijl geschiedenis wordt geschreven.

---

Toen ik nog een kleine puber-Terminator2000bc was en dagenlang met mijn neus in geschiedenisboeken zat ( :') ) vroeg ik mij altijd af hoe het mogelijk was dat WOII zo ver heeft kunnen escaleren en dat Hitler zo ver heeft kunnen komen zonder dat individuen zich verzetten tegen malafide krachten. Het wordt naarmate de jaren verslijten steeds duidelijker: 'All that is Necessary for the Triumph of Evil, is that good men do nothing'
Die eerste aan John Boehner, met het verzoek de tweede voor te lezen in het Congress en dus aan aan leden daarvan, de Amerikaanse bevolking én de wereld ;)

Ik zie niets in die brieven staan wat (naar mijn mening) niet klopt, en ik vind de argumenten niet op voorhand ongeloofwaardig. Wat jij?

[ Bericht 0% gewijzigd door Whiskers2009 op 05-09-2013 23:43:32 ]
  donderdag 5 september 2013 @ 23:23:55 #120
241662 Jian
Well, well, well
pi_130868515
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:15 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

NOS

Mooi, vooralsnog geen aanval. 8-)
Dat had ik gisteren of eergisteren al voorspeld, het huis van afgevaardigden hangt veel meer aan de publieke opinie dan de senaat en dat zou er wel eens voor kunnen zorgen dat het Congres uiteindelijk niet instemt.
pi_130868533
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:07 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Die eerste aan John Boehner, met het verzoek de tweede voor te lezen in het Congress en dus aan aan leden daarvan, de Amerikaanse bevolking én de wereld ;)

Ik zie naar mijn mening niets in die brieven staan wat (naar mijn mening) niet klopt, en ik vind de argumenten niet op voorhand ongeloofwaardig. Wat jij?
Er staan geen onwaarheden in, maar ik neem aan dat Boehner hier net zo van op de hoogte is als de Syriërs zelf, zo niet beter.

De intentie van deze brief is waarschijnlijk het 'omzwaaien' van twijfelaars in het Congress. Maar goed, dat is ook niet meer dan speculatie.

Hier een andere brief, van Vietcong-leider Ho Chi Minh naar VS-president H. Truman.

OBAMA: "At the conclusion of the meeting, President Sang shared with me a copy of a letter sent by Ho Chi Minh to Harry Truman. And we discussed the fact that Ho Chi Minh was actually inspired by the U.S. Declaration of Independence and Constitution, and the words of Thomas Jefferson.

In 1946 sprak Ho Chi Minh zijn bewondering voor de VS uit... Een paar jaar later, begin jaren '50 begon CIA met haar staatsondermijnende activiteiten in Vietnam en Laos (CIA Secret War) en 10 jaar later werd begonnen met massamoord en chemische genocide op Vietnamese bevolking.

Mijn punt is dat zeker een brief die geen nieuwe feiten naar boven brengt geen verschil zal uitmaken in de besluitvorming om wel of geen actie tegen Syrië te ondernemen. Er spelen hele andere variabelen mee.
  donderdag 5 september 2013 @ 23:42:46 #122
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130869287
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:23 schreef Jian het volgende:

[..]

Dat had ik gisteren of eergisteren al voorspeld, het huis van afgevaardigden hangt veel meer aan de publieke opinie dan de senaat en dat zou er wel eens voor kunnen zorgen dat het Congres uiteindelijk niet instemt.
Zo ver is het nog niet: dat weten we pas ná de stemming. En Obama vraagt in instemming geen toestemming. Zou me niks verbazen als hij bij een "nee" alsnog gaat..
  donderdag 5 september 2013 @ 23:46:06 #123
241662 Jian
Well, well, well
pi_130869424
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:42 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Zo ver is het nog niet: dat weten we pas ná de stemming. En Obvama vraagt in instemming geen toestemming. Zou me niks verbazen als hij bij een "nee" alsnog gaat..
En het congres en de bevolking negeren ...... dan kan ie beter meteen aftreden.
  donderdag 5 september 2013 @ 23:49:30 #124
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130869536
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:46 schreef Jian het volgende:

[..]

En het congres en de bevolking negeren ...... dan kan ie beter meteen aftreden.
Tsja, het is tot nu toe volgens mij nog nooit voorgekomen dat een impeachment daadwerkelijk gelukt is.. Hij zou het er op kunnen wagen: hij kan toch niet voor een 2e herverkiezing gaan..
pi_130869561

quote:
The lies that our government and corporate media are telling us could end up costing the lives of millions of innocent civilians once again.

The U.S.-Iraq War as precedent:

The U.S.-Iraq War was an illegal invasion based on lies that killed over a million innocent Iraqi people.

The real purpose was to control Iraqi natural resources (both oil resources and strategic regional geography), for globalist exploitation – so that corporations like JPMorgan Chase, CitiBank, Goldman Sachs, Halliburton, Lockheed Martin, Raytheon, ExxonMobil, BP, Shell Oil Company, etc., etc., could enrich themselves to even greater heights.

This reality is both an egregiously immoral and unethical event as well as a violent horror that has destroyed millions of lives and left a country, Iraq, in shambles and at even greater mercy to the evil globalist forces that do not care about humanity, but base all their values on profit over people.

It is good to remember a little of the actual history here as well, since lack of this type of knowledge is part what makes the public at large so susceptible to government and corporate media lies, shaping what is politically viable by the establishment of disinformation.

Firstly, we need to remember that in general most of the Middle East as most of the rest of the developing world during the 20th century was under European and American colonization – essentially brutal standards that denied indigenous people their basic rights.

Part of that story is how Saddam Hussein came to power in Iraq. The CIA had hired him when he was in his early twenties to assassinate Qasim, a reformist leader that led a rebellion against the British puppet monarchy that was used to oppress the Iraqi people.

Saddam Hussein’s assassination attempt failed and he was whisked to safely by back-up CIA forces to hide in Egypt for two years, until continued efforts to kill Qasim were finally successful.

Once returned to Iraq, Saddam Hussein was set-up, again by the CIA, as head of Iraqi Intelligence. During this time the CIA taught him everything he was to learn to become a brutal murderous dictator. During that time, under his command (under the tutelage of the CIA), Iraqi society was purged of many different types of Iraqi citizens (constitutionalists, socialists, communists, democrats, etc.), that wanted to create a fairer society that allowed for more democratic participation.

“Purged” is of course a euphemism for murdered. It is difficult to know exactly how many, but at least hundreds of thousands of innocent people Iraqis were “purged”.

Over time The CIA found other uses for Saddam Hussien. One recently confirmed project was to supply him with chemical weapons of mass destruct (Sarin Gas) to be used against our “enemies” – the Iranians.

Ironically The Iranians were unhappy with the U.S. because America had previously done the same thing to Iran (Operation Ajax) – deposing a democratically elected moderate reformist (Mohammad Mosaddegh) with the reinstated Shah of Iran. The Shah then went on to torture and kill his own citizens to make sure his country was open to globalist exploitation – for sure, he was personally well compensated.

In 1980 there was a revolution in Iran, a hostage taking at the American Embassy – the Iranians were ready to kill Americans because they felt just in wanting a society free of American colonial rule.

So, Iranian Revolution against U.S. oppression, Saddam Hussein was employed with the task of gassing the Iranian Army, and the U.S. was more than just passingly complicit. (Saddam also had the idea to gas Iraqi Kurds who were independently fighting his dictatorial rule on his domestic front.)

The problem was that even Saddam Hussein became tired of U.S. oppression. The war he had been instigated to press against Iran left Iraq bankrupt and he started to flex his military muscles to express that Iraq wanted to be free from the oppression of U.S. Empire.

Big mistake on his part. Once you join this criminal gang of globalists and do a lot of their dirty work you are not allowed to then just walk away from them. The result of his rebellion was that he went from being a “public darling” of the U.S. (doing all the globalists dirtiest work of political purging) to suddenly being a “terrorist” – he became a threat to corporate profit centers.

Back to center stage today; Iraq’s neighbor, Syria and its President Bashar Assad:

While Assad may not be someone you and I might vote for, the U.S. has no business, no right, deposing him just because he does not play ball with our murderous globalists.

Plus, as independent forces in the Middle East, Syria is understandably now aligned with Iran, which continues to be the perverse target of U.S. aggressions. As Prof. Chossudovsky has said, “the road to Teheran goes through Damascus.”

The current insurgents that make up the Syrian opposition are 95% non-Syrian, in fact many al Qaeda groups are present and fighting Assad. (The al Qaeda were themselves originally organized and funded by the CIA. They were Mujahedeen fighters in Afghanistan were brought together, fanaticized, militarized even further, and trained to be the terrorists we are supposed to be at war with today.

On Thursday evening, 29 August 2013, President Obama, addressed the latest conflict-flares in Syria, paving the road to military attacks on Syria, again based on lies and disinformation, but also, inadvertently, admitting to the total illogic of America’s desire for war with Syria to depose President Bashar Assad.

The President actually said that the greatest threat to America stems from the fact that Syrian stores of chemical weapons might fall into the hands of the Syrian-opposition fighters, who are known to be terrorist that have attacked the U.S. in the past! – namely, al Qaeda.

It is hard to understand that the total absurd illogic to all of this is supposed to convince the American people to actually go along with this agenda – but it could! And, it could because of how the greater body of information in general is handled by corporate media.

The greater body of corporate propaganda never honestly questions that Assad’s military forces committed the recent and previous Sarin gas attacks in this conflict, but the most likely candidates, just as a matter of first consideration, for who may have used these weapons of mass destruction are in fact the oppositional al Qaeda forces that the U.S. is supporting!

Now President Obama is worried that Syrian opposition forces (al-Qaeda) if they get hold of Syria’s stores of chemical weapons will use them against us – it’s actually the only part of his analysis that makes any sense at all.

So what does Obama want to do? He wants to weaken the Assad regime, with all the risk that implies!!! Is this treason?

Meanwhile, in balance, U.S. foreign policy does not have any great problems with the atrocities that Saudi Arabia, Israel, Bahrain, and other client states are engaged in domestically or abroad.

I can imagine the bombing starting against Syria from the naval vessels that have been dispatched to the region, and the probable follow-up with ground troops.

One thinks of Nazi Germany and Poland. …
http://syriathetruth.word(...)347403sthash-wagzlj/
  donderdag 5 september 2013 @ 23:53:39 #126
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130869665

Was eerder vandaag:

donderdag 5 september 2013 @ 23:54:16 #127
241662 Jian
Well, well, well
pi_130869697
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:49 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Tsja, het is tot nu toe volgens mij nog nooit voorgekomen dat een impeachment daadwerkelijk gelukt is.. Hij zou het er op kunnen wagen: hij kan toch niet voor een 2e herverkiezing gaan..
Nee, dat kan hij niet, maar ik voorspel je wel dat, ingeval Obama het volk en het congres negeert, de volgende President op zeker een Republikein wordt!
  vrijdag 6 september 2013 @ 00:02:00 #128
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130869933
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 23:54 schreef Jian het volgende:

[..]

Nee, dat kan hij niet, maar ik voorspel je wel dat, ingeval Obama het volk en het congres negeert, de volgende President op zeker een Republikein wordt!
Laten we het maar afwachten ;)
pi_130871449
ik ben zo nieuwsgierig hoe dit gaat uitpakken.. ik hoop echt dat syrie niet gebombardeerd word

[ Bericht 23% gewijzigd door Specularium op 06-09-2013 01:16:40 (onnodig) ]
pi_130872010
quote:
quote:
War Is a Racket

War Is a Racket is the title of two works, a speech and a booklet, by retired United States Marine Corps Major General and two time Medal of Honor recipient Smedley D. Butler. In them, Butler frankly discusses from his experience as a career military officer how business interests commercially benefit from warfare.
The view from nowhere.
  vrijdag 6 september 2013 @ 02:02:23 #131
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130872045
quote:
VS overwegen trainingsmissie voor Syrische rebellen

Het Witte Huis overweegt een militaire trainingsmissie om de rebellen in Syrië bij te staan. Regeringsfunctionarissen verklaren tegenover AP dat nog geen besluit is genomen, maar het plan zou tegemoetkomen aan parlementsleden die hulp eisen voor de Syrische oppositionele strijdkrachten.

Een eventuele trainingsmissie zou plaats moeten vinden buiten Syrië, bijvoorbeeld in Jordanië. De CIA is daar al enige tijd bezig met het trainen van selecte gezelschappen binnen de oppositie. Daarbij is er onder meer aandacht voor het bedienen van communicatieapparatuur en enkele wapens die vanuit de Golfstaten aangeleverd worden, aldus AP.

De gesprekken over een eventuele training van Syrische rebellen door Amerikaanse militairen hangen vooral op de vraag of het leger de taken van de CIA moet overnemen. Op die manier zouden honderden of zelfs duizenden opgeleid kunnen worden, in plaats van de tientallen waarover de CIA zich nu ontfermt.

Er zou op het hoogste niveau gesproken worden over een dergelijke missie. Tot op heden heeft de regering-Obama altijd geweigerd de rebellen in Syrië te hulp te schieten door ze te trainen.

De regeringsfunctionarissen spraken met persbureau AP op basis van anonimiteit omdat ze niet bevoegd waren over deze plannen naar buiten te treden.

Bron: Trouw
Het is toch werkelijk waar niet te geloven dit??? -O- |:(
  vrijdag 6 september 2013 @ 02:03:37 #132
93076 BaajGuardian
De echte BG, die tof is.
pi_130872055
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:57 schreef De_Ilias het volgende:

[..]

Ron Paul heeft altijd een groot aanhang gehad op stromfront.org, dat zegt ook veel over zijn persoon.
Dit kun je niet werkelijk neertypen, wat ben jij een ongelovelijk oneindige kampioen in het jezelf belachelijk maken...
Vraag yvonne maar hoe tof ik ben, die gaf mij er ooit een tagje voor.
pi_130872244
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 02:02 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Het is ook volstrekt belachelijk omdat deze zelfde groep ze over 10-20 jaar weer in de kont zal bijten, mochten ze overwinnen. En zo gaat het riedeltje weer door net zoals het geval was in Afghanistan (Taliban - oorlog met de Russen eind jaren 70), Iran (staatsgreep 1953 aka Operation Ajax die uiteindelijk de islamitische revolutie van '79 als gevolg had) en ga zo maar door.
pi_130872249
quote:

[..]

Net als in Afganistan. Daar werden ook opstandelingen gesteund om het vuile werk van een grondoorlog op te knappen.

quote:
2001: Overthrow of the Taliban

During the early months of the war, the U.S. military had a limited presence on the ground. The plan was that Special Forces, and intelligence officers with a military background, would serve as liaisons with Afghan militias opposed to the Taliban, would advance after the cohesiveness of the Taliban forces was disrupted by American air power.

[ Bericht 0% gewijzigd door deelnemer op 06-09-2013 02:46:38 ]
The view from nowhere.
pi_130872332
Study Challenges Theory Modern Nations are Less Warlike

quote:
As the U.S. Congress begins debating whether to authorize President Barack Obama to strike Syria for using chemical weapons on its own people, a new study challenges the conventional by claiming that the propensity for modern nations to go to war is as strong as it ever was.

The idea that countries are less likely to engage in war with each other today than in the past has been argued by a number of academics in recent years, including Harvard University psychologist Steven Pinker, author of the 2011 book The Better Angels of Our Nature: Why Violence Has Declined.

The new study, presented last week by Ohio State University professor Bear Braumoeller at the annual meeting of the American Political Science Association, challenges that idea, finding that states are no less violent today than they have been through history.

Since the end of World War II, the world has not experienced a war between great powers. But this 70-year lull, often called “the Long Peace,” has hardly lacked intense global conflict.

In fact, over 40 million people were killed by wars from 1945 to 2000. Rather than great powers battling each other in conventional wars, however, interstate conflict has been limited to localized regional wars, such as those fought in Korea, Vietnam, and between Iran and Iraq, and to smaller-scale skirmishes such as border disputes between Eritrea and Djibouti and India and Pakistan.

The trend has led prominent observers, with Pinker in the vanguard, to argue that both societies and states—in particular democracies tasked with maintaining international norms—are becoming less violent over time.

.......

Voor de rest van het artikel ---> http://news.nationalgeogr(...)utm_campaign=Content
pi_130872565
Interview uit 2006, met een Iraakse generaal die onder Saddam de 2e man binnen de Iraakse luchtmacht was. Als dit waar is is het wel enorm ironisch...

Vanaf 5:00
http://www.thedailyshow.c(...)general-georges-sada
  Moderator vrijdag 6 september 2013 @ 09:09:58 #137
8781 crew  Frutsel
pi_130873912
quote:
'Amerika vreest aanval Iran op VS-ambassade Irak'
Iran zou de ambassade van de Verenigde Staten in Irak laten aanvallen als Amerika militair ingrijpt in Syrië. Dat meldde The Wall Street Journal vrijdag op basis van militaire functionarissen.

Volgens de krant hebben Amerikaanse inlichtingendiensten een opdracht onderschept van Iran aan Iraakse militanten om in actie te komen zodra de VS Syrië aanvallen.

Het Amerikaanse leger probeert in kaart te brengen welke reacties kunnen worden verwacht van Syrië en zijn bondgenoten bij een interventie.

Zo zou de diplomatieke vestiging in de Libanese hoofdstad Beiroet een doelwit kunnen zijn voor de militante Hezbollah en wordt de vloot kleine schepen van Iran in de Perzische Golf nauwlettend in de gaten gehouden.
Ja ja.. :')
pi_130874398
Hier de uitspraken van Iran:

Iranian leader: U.S. will 'definitely suffer' if it leads strike on Syria

http://edition.cnn.com/20(...)index.html?hpt=hp_t1
  vrijdag 6 september 2013 @ 09:44:04 #139
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_130874606
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 09:09 schreef Frutsel het volgende:

[..]

Dit is geheel niet onwaarschijnlijk hoor. Zeker na diverse uitspraken van Iraanse bestuurders.
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 6 september 2013 @ 09:44:45 #140
241662 Jian
Well, well, well
pi_130874621
quote:

[..]

Zo nu nog een bommetje gooien naar die ambassade, er zijn vast nog wel een paar rebellen te vinden die daar voor te porren zijn en het laatste doelwit op de lijst, Iran, kan beschuldigd worden van agressie tegen de USofA ^O^
  vrijdag 6 september 2013 @ 09:50:09 #141
168304 Mani89
We try not to sexualize them.
pi_130874726
quote:

[..]

Ik zou ze ook gelijk bewapenen :Y
Reis ver, drink wijn, denk na, lach hard, duik diep. Kom Terug.
pi_130875286
quote:

[..]

Doe toch niet aub alsof je enig verstand hebt van dit conflict, niet alleen jij, maar zo veel hier, er zijn ook goede gematigde rebellen, veel zelfs, alle rebellen als Jihadisten zien is gewoon dom als ik zo vrij mag zijn dat te zeggen bij de deze.
pi_130875571
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:07 schreef DeParo het volgende:
Koos van Dam weet ongetwijfeld veel over Syrie en de Arabische wereld. Staat hij ook bekend om met zijn wereldberoemde boek. Maar helaas ontbreekt diezelfde kennis voor de Westerse wereld. Zijn beschuldiging dat men niet genoeg weet van Arabieren is terecht maar voor hem geldt precies hetzelfde andersom.

En die uitspraak over Rusland, dat ze 'normaal communiceren met Assad', is ronduit dom en naïef.
Je bedoelt dat van Dam niet zou begrijpen dat het Westen een 'regime-change'-agenda heeft, en hoe dan ook aan die agenda vast zal houden, al betekent het dat ze heel Syrië uit moeten moorden?
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130875611
quote:
1s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:15 schreef DeParo het volgende:
Doe toch niet aub alsof je enig verstand hebt van dit conflict, niet alleen jij, maar zo veel hier, er zijn ook goede gematigde rebellen, veel zelfs, alle rebellen als Jihadisten zien is gewoon dom als ik zo vrij mag zijn dat te zeggen bij de deze.
Jij focust op de uitzonderingen. Anderen op de regel.
"Niets doet meer kwaad in een staat dan dat men list voor wijsheid houdt." (Francis Bacon)
pi_130875691
quote:
Iran zou de ambassade van de Verenigde Staten in Irak laten aanvallen als Amerika militair ingrijpt in Syrië.
Wat ik zo mooi vind aan dit soort berichtgeving, is dat het op voorhand de schuld bij Iran legt. Terwijl de VS nou niet direct populair is in Irak. Of ze Syrië nou dezelfde 'regime-change'-behandeling geven als Irak en Libië eerder, of niet. En dat dat bericht de grond alweer omploegt voor de volgende stap: Iran naar het Stenen Tijdperk bombarderen.
pi_130875765
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:54 schreef DeToffifee het volgende:
Okee, thanks. Poetin dus vrij klein en Obama voor Amerikaanse begrippen lang. Al heeft hij natuurlijk ook nog ander bloed.
Waar GAAT dit over?
pi_130876067
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:33 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Waar GAAT dit over?
Dat Obaamaa groter is als Poetin en dus meer te vertellen heeft en sterker is.
pi_130876260
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:27 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Jij focust op de uitzonderingen. Anderen op de regel.
Mag ik dan graag een bron/bewijs dat de Jihadisten de regel zijn en niet de uitzondering? Er strijden meerdere partijen tegen het regime van Assad, niet alleen Jihadisten.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
pi_130876320
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:19 schreef DeParo het volgende:
Haha alle geloofwaardigheid van het vetorecht is weg en de VN is meer passeerbaar dan ooit. De strategische belangen van Rusland in het Midden-Oosten hebben enorm geleden onder deze strijd en gaan ze nu mogelijk nog meer verliezen.

Wie heeft Poetin nog over?
Iran?
Dat is het wel!
Als de VS nu ook Syrië aanvallen zonder mandaat, blazen ze de Veiligheidsraad, en daarmee de hele VN op. Voor de neoconservatieven in de Democratische en Republikeinse partijen die Bush en Obama steunen, een droom die werkelijkheid wordt.
Tegelijk moeten we constateren, dat het de laatste decennia vooral de VS was die volop van haar vetorecht gebruik heeft gemaakt. Primair om alle wandaden en schendingen van het internationaal recht van Israël sanctieloos te laten passeren. Een bescherming die daarmee dan ook wegvalt.

Om onduidelijke redenen, vermoedelijk meer als gevolg van de anti-Russische propaganda in de westerse MSM, lijken veel mensen te vergeten dat de wereld groter is dan Rusland en Israël, met hun vermeende belangen. China, dat nu ook schepen naar de Middellandse Zee stuurt, India, Brazilië, Zuid-Afrika en uiteenlopende landen buiten de directe invloedssfeer van de VS, hebben belangen die meer en meer samenvallen met die van Rusland.

Daarmee zijn ze niet anti-Amerikaans. En realiseren de leiders van die landen zich ook wel degelijk welke risico's ze lopen als de hele boel op een hoop stort. Maar men vertrouwt de Amerikanen steeds minder. En daar zijn verrekte goede redenen voor!

De consensus die groeit, is dat 'bepaalde landen' met fenomenale schulden aan andere landen, op oneigenlijke manier onder die schulden uit proberen te komen. Ook zonder ideologische basis leidt dat tot het vormen van een machtsblok, dat zich de kaas niet van het brood laat eten.
pi_130876537
quote:
0s.gif Op vrijdag 6 september 2013 10:30 schreef Duizend-Bommen het volgende:

[..]

Wat ik zo mooi vind aan dit soort berichtgeving, is dat het op voorhand de schuld bij Iran legt. Terwijl de VS nou niet direct populair is in Irak. Of ze Syrië nou dezelfde 'regime-change'-behandeling geven als Irak en Libië eerder, of niet. En dat dat bericht de grond alweer omploegt voor de volgende stap: Iran naar het Stenen Tijdperk bombarderen.
Als je houd van conspiracy zou je in het verlengde van dit kunnen suggeren dat de toenadering (als je het zo kan noemen) van Rohani richting het westen de trigger is geweest van de 'chemische' aanval (die dan dus is georkestreerd door de VS).

Puur en alleen om via een onweg alsnog Iran als vijand te kunnen blijven bestempelen....met dat bombardement naar het Stenen Tijdperk als resultaat....

Maar goed, ik houd niet zo van 'conspiracies'.
“To destroy a people you must first sever their roots.”
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')