abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  Moderator donderdag 5 september 2013 @ 18:44:20 #76
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130855332
quote:
1s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:43 schreef DeParo het volgende:

[..]

En hoe kreeg je dat uit wat ik hierboven schreef?
weet ik niet meer eigenlijk *)
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
  donderdag 5 september 2013 @ 18:46:17 #77
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_130855381
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 18:44 schreef sp3c het volgende:

[..]

weet ik niet meer eigenlijk *)
gewoon trek in een biertje, vermoed ik :P
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  Moderator donderdag 5 september 2013 @ 18:46:52 #78
14679 crew  sp3c
Geef me die goud!!!
pi_130855396
is er wel weer voor :Y

ahum, ontopic

Syrie vanaf nu:
Op zondag 8 december 2013 00:01 schreef Karina het volgende:
Dat gaat me te diep sp3c, daar is het te laat voor.
pi_130855443
Loop een beetje achter op het gebeuren. Afgelopen dagen nog belangrijk nieuws?

trouwens,

quote:
Normaal wil zeggen:
-Geen hele landen weg willen vagen.
:')
pi_130855636
Als ik alles een beetje volg begin ik te denken aan hoe dit europa en andere burgers zouden kunnen treffen als de boel escaleert (wat ik enigzins betwijfel)

Mischien een olieprijs dat door het dak gaat, of dat er een zooi vluchtelingen richting europa komt.
life happens while you're pusing the throttle.
pi_130855673
quote:
Democratic Rep. Alan Grayson is a leading opponent of the resolution in the House. Grayson has set up a website, Don'tAttackSyria.com, which is gathering signatures for a petition calling on Congress to deny permission to attack Syria.
The view from nowhere.
  donderdag 5 september 2013 @ 19:06:02 #82
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130856046
quote:
Hij zit al bijna aan zijn doel van 50.000 "handtekeningen", al zag ik er ook buitenlandse (niet-VS) tussen staan.. :D

Trouwens een "lage" lat als je bedenkt hoeveel inwoners dat land heeft..

[ Bericht 2% gewijzigd door Whiskers2009 op 05-09-2013 19:26:31 ]
"He who gives up freedom for safety deserves neither" Benjamin Franklin
  donderdag 5 september 2013 @ 19:18:11 #83
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130856464
quote:
'Aanval VS zonder VN-mandaat in strijd met internationaal recht' - BNR Nieuwsradio

Dat zegt Geert Jan Knoops, internationaal strafrechtadvocaat en hoogleraar internationaal recht in BNR's De Wereld. "Zeker niet in vredestijd. Laten we wel zijn: er is nog geen situatie van oorlog tussen een aantal landen en Syrië, het gaat hier om een intern gewapend conflict en dan zegt het internationaal recht dat dat in beginsel niet geoorloofd is."

Een uitzondering bestaat volgens Knoop voor kleine, snelle acties die gericht zijn op het uitschakelen van een militair doel dat 'agressief is geweest tegenover de verdediger'. "Maar hier gaat het eigenlijk om een vergeldingsaanval cq. een vorm van represailles in vredestijd. Knoops wijst op een aantal resoluties van de VN-Veiligheidsraad en twee van de algemene vergadering uit 1970 en 1981. "Die zijn klip en klaar over: landen mogen geen geweld gebruiken om een vergeldingsaanval op een ander land uit te voeren."

Responsibility to protect
Ook responsibility to protect, dat in 2009 werd ingevoerd en eerder werd toegepast in Libië en Zuid-Sudan, biedt volgens Knoops geen uitkomst voor Obama. "Ook bij die variant - waarbij landen de verantwoordelijkheid hebben om in te grijpen in een ander land als daar genocide plaatsvindt of misdrijven tegen de menselijkheid - is nog steeds een VN-mandaat noodzakelijk."

Humanitaire interventie, zoals destijds in Kosovo, heeft internationaalrechtelijk nooit steun gekregen. En veel landen veroordeelden die actie.

Bron: www.bnr.nl
pi_130856622
Wat een ongekende spanning :P
Zonder wrijving geen glans
  donderdag 5 september 2013 @ 19:24:18 #85
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130856687
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:22 schreef haags_kwartiertje het volgende:
Wat een ongekende spanning :P
Mwa
pi_130856894
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:18 schreef Whiskers2009 het volgende:
'Aanval VS zonder VN-mandaat in strijd met internationaal recht' -
De VS geeft er geen zak om en niemand die er iets aan doet. Dat zal voorlopig toch niet veranderen.
  donderdag 5 september 2013 @ 19:33:40 #87
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130857054
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:29 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

De VS geeft er geen zak om en niemand die er iets aan doet. Dat zal voorlopig toch niet veranderen.
Dat kan, maar dan is bij deze even heel duidelijk (bevestigd) hoe het juridisch zit.
pi_130858095
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 19:29 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Juist wel. De VS speelt hoog spel, vooral op het thuisfront. Het Amerikaanse volk accepteert niet dat het beleid alleen gericht is op macht en voordeel. Zolang ze denken dat er nobele doelen worden nagestreefd of Amerika zich verdedigd jegens aanvallen door anderen, steunen het beleid. Tot nog toe geloofde ze dat. Maar als de bevolking overtuigd raakt dat ze worden gemanipuleerd dan heeft, dat grote consequenties voor de politieke beheerbaarheid binnen de VS zelf. Het dringt hier in Nederland nauwelijks door hoezeer de bevolking in de VS politiek aan het schuiven is.
The view from nowhere.
pi_130858434
Amerikaanse libertarische senator prijst Held Assad

quote:
Ron Paul said in a recent statement that the chemical weapons attack (poison gas / e.g. Sarin nerve agent) near the Syrian capital Damascus was certainly an act under false flag in order to blame the use of chemical substances against the Syrian people on the government in Damascus and to create a pretext for the war against the Arab country. The former US representative Ron Paul seemed very certain in his remarks about the false flag act near Damascus in order to deliver a pretext for the US administration in Washington to launch their war on Syria – probably with the help of French and British forces.

Ron Paul also referred to the lies and fabricated facts before the war on Iraq in 2003 and compared the old lies and fabricated evidence by Washington against Saddam Hussein ten years ago with the current situation in regards of the alleged chemical weapons use by the Syrian government against their own Syrian people. In the opinion of Rand Paul, this chemical weapons attack in a suburb of Damascus was certainly a false flag act and nothing else.

Meanwhile, US Senator Rand Paul has praised Bashar al-Assad, the Syrian President, for the protection of the Christians against the foreign-backed terrorists and jihadists in Syria. Rand Paul said yesterday that the Syrian government in Damascus has “protected the Christians for a number of decades” while the US-backed Islamists and terrorists in Syria “have been attacking” them and the statement by US Senator Rand Paul is valid and correct.
http://www.syrianews.cc/r(...)otecting-christians/

Israel, door Zionisten geleide Amerikanen en de Wahabietische KSA worden door Iran gewaarschuwd om hun genocidale beleid in Syrië niet voort te zetten

quote:
The Iranian lawmakers and officials then warned the U.S. administration in Washington and the Israeli regime in Tel Aviv that one day the oppressed nations of the world will have their chance “to wipe out the axis of tyranny and oppression” and that any kind of military strike on Syria will “hasten their downfall.” In addition, the Iranian officials have recently also urged the regime in Saudi Arabia to change its stance on Syria because the Iranian MPs are aware of the machinations and intentions of the rotten ruling family in Saudi Arabia.
quote:
A part of the new statement by the Iranian MPs includes the following phrase:

“Now, who can hear the call of Syrian Muslims, who are massacred on a daily basis by wild cannibalistic Takfiris, and remain indifferent? Who can hear the news about the killing of innocent pregnant women in Syria simply because they are Alawites, and easily pass over it?”
http://www.syrianews.cc/iran-warns-usa-attack-syria/
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130858692
Censuur heeft google ook bereikt.

sana komtl niet meer in de zoek resultaten voor :{

We mogen blijkbaar geen nieuws meer lezen van de Syrische regering
pi_130858721
quote:
Huis aarzelt over Syrië-aanval

donderdag 5 sep 2013, 17:36 (update: 05-09-13, 18:04)

Een meerderheid in het Huis van Afgevaardigden is vooralsnog tegen een militaire aanval op Syrië. Uit gegevens van de Amerikaanse zender ABC blijkt dat 63 parlementariërs tegen gaan stemmen en 23 voor. Van de ruim 160 twijfelaars neigt het overgrote deel naar 'tegen'. Van 189 afgevaardigden is niet bekend wat hun overpeinzingen zijn.

Het beeld is anders dan in de Amerikaanse Senaat. De Senaatscommissie voor Buitenlandse Zaken steunde afgelopen nacht een motie voor ingrijpen in Syrië, al gebeurde dat "met de hakken over de sloot", zegt NOS-correspondent Wessel de Jong. Van de zeventien senatoren stemden er tien voor ingrijpen; zeven waren tegen. Later stemt de hele Senaat over de motie.

"In het Huis van Afgevaardigden ziet het er veel slechter uit", zegt De Jong. "Je moet behoorlijk je best doen om daar iemand te spreken die vóór ingrijpen gaat stemmen."

Gewetenskwestie
Anders dan in de Senaat hebben de Democraten geen meerderheid in het Huis. Wel steunt de voorzitter van de Republikeinen in het Huis, John Boehner, het plan van president Obama om in te grijpen in Syrië.

Voor het besluit over Syrië geldt in tegenstelling tot andere stemmingen geen partijdiscipline. "De leiding van zowel de Democraten als de Republikeinen vindt dit een gewetenskwestie. Ze vinden het niet gepast om de gebruikelijke discipline te handhaven. Iedereen moet handelen naar zijn of haar geweten", zegt onze correspondent. Daardoor is er ook in Obama's Democratische kamp veel tegenstand.

Steun
Op Capitol Hill is het dezer dagen een komen en gaan van voor- en tegenstanders van ingrijpen. Er worden hoorzittingen gehouden, deels achter gesloten deuren. "Je hoort daar weinig nieuws", zegt De Jong. "Maar toch kunnen bij die besloten zittingen mensen van mening veranderen. Er moet nog veel gebeuren, maar het is te vroeg om te zeggen dat Obama geen meerderheid krijgt."

Het Huis van Afgevaardigden stemt op zijn vroegst maandag over een aanval op Syrië. Toch kan het bij een 'nee' alsnog tot een militaire aanval komen. "Obama heeft altijd gezegd: ik ga op zoek naar steun", benadrukt De Jong, "niet naar toestemming."
NOS

Mooi, vooralsnog geen aanval. 8-)
Say what?
pi_130858853
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:14 schreef Straatklinker het volgende:
Censuur heeft google ook bereikt.

sana komtl niet meer in de zoek resultaten voor :{

We mogen blijkbaar geen nieuws meer lezen van de Syrische regering
De site doet het ook niet... :{

http://www.sana.sy/index_eng.html

Twitteraccount wel.. https://twitter.com/SANA_English

Facebook ook... https://www.facebook.com/SANAenglish
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
  donderdag 5 september 2013 @ 20:21:18 #93
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130858931
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:15 schreef UpsideDown het volgende:

[..]

NOS

Mooi, vooralsnog geen aanval. 8-)
Dat lees ik er niet in, hoe graag ik dat ook zou willen..
  donderdag 5 september 2013 @ 20:22:31 #94
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130858974
quote:
Die site heeft de hele week al kuren. Zullen de vrienden van Anonymous wel meer van weten :')

Bij mij doet hij het nu prima, trouwens.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:27:08 #96
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130859140
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:22 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Die site heeft de hele week al kuren. Zullen de vrienden van Anonymous wel meer van weten :')

Ik kan geen verbinding krijgen...
pi_130859177
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:22 schreef Nibb-it het volgende:

[..]

Klopt, is al heel de tijd al zo goed als onbereikbaar. Alleen sinds vandaag? (iig nog niet vorige week) vind je er niks meer over via google ;(

Noord koreaanse propaganda is gewoon te vinden via google.
  donderdag 5 september 2013 @ 20:31:30 #98
304498 Nibb-it
Dirc die maelre
pi_130859313
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:27 schreef Whiskers2009 het volgende:

[..]

Ik kan geen verbinding krijgen...
Ik ook niet meer nu :P
  donderdag 5 september 2013 @ 20:34:48 #99
280416 Whiskers2009
Maak dat de kat wijs!!
pi_130859460
quote:
'Rusland gijzelt Veiligheidsraad'

Door resoluties tegen Syrië te blokkeren met een veto houdt Rusland de Veiligheidsraad van de Verenigde Naties gegijzeld. Dat heeft de Amerikaanse VN-ambassadeur Samanta Power donderdag gezegd.

Power hekelde het systeem van de Veiligheidsraad, waar de vijf permanente leden - de Verenigde Staten, Rusland, China, Frankrijk en Groot-Brittannië - vetorecht hebben.

"Het systeem beschermt de voorrechten van Rusland, de beschermheer van een regime dat schaamteloos de grootste gifgasaanval in een kwart eeuw uitvoert, terwijl chemische wapeninspecteurs van de VN vlakbij waren'.

Volgens Power 'gijzelt Rusland de Veiligheidsraad en onttrekt het land zich aan zijn internationale verantwoordelijkheden'.

Bron: nu.nl
_O- _O- _O-
pi_130859542
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 20:28 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Klopt, is al heel de tijd al zo goed als onbereikbaar. Alleen sinds vandaag? (iig nog niet vorige week) vind je er niks meer over via google ;(

Noord koreaanse propaganda is gewoon te vinden via google.
Dat past allemaal in het plaatje van de ami's. Eerst de vijand monddood maken, dan demoniseren en vervolgens aanvallen. Terwijl wij er van overtuigd moeten zijn dat het in ons belang is...

---
quote:
At 4:45 a.m., some 1.5 million German troops invade Poland all along its 1,750-mile border with German-controlled territory. Simultaneously, the German Luftwaffe bombed Polish airfields, and German warships and U-boats attacked Polish naval forces in the Baltic Sea. Nazi leader Adolf Hitler claimed the massive invasion was a defensive action, but Britain and France were not convinced. On September 3, they declared war on Germany, initiating World War II.

To Hitler, the conquest of Poland would bring Lebensraum, or "living space," for the German people. According to his plan, the "racially superior" Germans would colonize the territory and the native Slavs would be enslaved. German expansion had begun in 1938 with the annexation of Austria and then continued with the occupation of the Sudetenland and then all of Czechoslovakia in 1939. Both had been accomplished without igniting hostilities with the major powers, and Hitler hoped that his invasion of Poland would likewise be tolerated.

Shortly after noon on August 31, Hitler ordered hostilities against Poland to begin at 4:45 a.m. the next morning. At 8 p.m. on August 31, Nazi S.S. troops wearing Polish uniforms staged a phony invasion of Germany, damaging several minor installations on the German side of the border. They also left behind a handful of dead concentration camp prisoners in Polish uniforms to serve as further evidence of the supposed Polish invasion, which Nazi propagandists publicized as an unforgivable act of aggression.
http://www.history.com/this-day-in-history/germans-invade-poland

Duitse burgers dachten namelijk ook dat zij onder aanval lagen toen de Wehrmacht Polen binnenmarcheerde...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')