SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Truequote:Op zaterdag 31 augustus 2013 09:02 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
ik bedoelde 2 ons boven de 75 die je wilde wegen vandaag.
Sorry, ik heb niet heel veel geduld voor dagelijkse onsjes-updates. En heel hard juichen als je in 1 week ruim een kilo af valt, maar dan ineens zomaar wat erbij is onmogelijk.
Ik ben eigenlijk wel heel blij met dat duwtje. Mijn hele huis is doorgaans schoon en opgeruimd behalve die ene kamerquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:04 schreef Sarabi het volgende:
Soms heb je dat soort duwtjes in de rug nodigsucces er mee vandaag!
Lekker! Ik had er trouwens een soort all you can eat tapas sushi style bij voorgesteld, geen idee waarom. Aioli, brood, chorizo en patatas bravas zijn geen verstandige keuzes. Ik zou het een beetje af laten hangen van de hoeveelheden van de rest en hoe lekker het is. En uiteraard alcohol laten staan. Eet smakelijk!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:06 schreef Sarabi het volgende:
Dit is trouwens het menu van vanavond:
http://www.detapasboot.nl/pdf/menu_tapas.pdf
Iemand nog tips wat ik beter links kan laten liggen.
Sowieso is het brood niet echt nodig natuurlijk.
Schoonmaken met azijn. Voorkomen kan je het niet, ze is dominant en onzeker.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:17 schreef MaJo het volgende:
Precies weer op hetzelfde gewicht als begin van de weekZal wel vocht zijn ofzo
Iemand trouwens een ubertip tegen plassende katten? Wij hebben twee logeerhondjes en onze poes gaat nu helemaal los. Overal waar de honden liggen plast ze nu: de bench, de bank, vloerbedekking, de mat, haar mandje en het toppunt: in mijn schoen![]()
We kunnen haar nog geen minuut alleen laten of ze springt op de bank voor een plasje
Hellup wat moeten we doen?
Hondjes terug brengenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:17 schreef MaJo het volgende:
Precies weer op hetzelfde gewicht als begin van de weekZal wel vocht zijn ofzo
Iemand trouwens een ubertip tegen plassende katten? Wij hebben twee logeerhondjes en onze poes gaat nu helemaal los. Overal waar de honden liggen plast ze nu: de bench, de bank, vloerbedekking, de mat, haar mandje en het toppunt: in mijn schoen![]()
We kunnen haar nog geen minuut alleen laten of ze springt op de bank voor een plasje
Hellup wat moeten we doen?
Er staan sowieso weinig groenten op het menu. Ik denk dat ik het lef zou hebben om er een schaaltje groenten bij te bestellen. Laatst had ik een high wining en stond er enkel brood, frituur, vette worst en kaas op het menu. Ik heb toen eerst gevraagd of mijn schoonma het erg vond als ik om graanloos vroeg. En toen kreeg ik een heerlijke salade en aardbeien met hangopquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:17 schreef Sarabi het volgende:
Thanks! Ja ik had ook zo'n concept in mijn hoofd.
Chorizo en patatas bravas vind ik sowieos niet lekker dus dat komt wel goed
En denk dat ik 1 of 2 sangria neem en verder spa rood.
Dat ga ik eens proberenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:21 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Schoonmaken met azijn. Voorkomen kan je het niet, ze is dominant en onzeker.
Gaat een beetje lastig als het baasje in Spanje zitquote:
Heb je wel eens eerder honden in huis gehaald met je kat? Of waarom probeer je niet eerst of het gaat voordat je ze meteen in huis neemt. Heb je nu weinig aan, maar zou daar de volgende keer toch eerst over nadenken. Het is ook je kat zijn huisje.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:31 schreef MaJo het volgende:
Gaat een beetje lastig als het baasje in Spanje zit
dit is al de vijfde keer dat ze komen logerenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb je wel eens eerder honden in huis gehaald met je kat? Of waarom probeer je niet eerst of het gaat voordat je ze meteen in huis neemt. Heb je nu weinig aan, maar zou daar de volgende keer toch eerst over nadenken. Het is ook je kat zijn huisje.
het gekke is dat het onderling verder gewoon goed gaatquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:40 schreef Lucky_Strike het volgende:
Misschien kan je de honden in een aparte kamer doen en zo je kat laten wennen aan hun geur. Arme kat...
Dat is wel jammer inderdaad.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:27 schreef An24 het volgende:
[..]
Er staan sowieso weinig groenten op het menu. Ik denk dat ik het lef zou hebben om er een schaaltje groenten bij te bestellen. Laatst had ik een high wining en stond er enkel brood, frituur, vette worst en kaas op het menu. Ik heb toen eerst gevraagd of mijn schoonma het erg vond als ik om graanloos vroeg. En toen kreeg ik een heerlijke salade en aardbeien met hangop
Inderdaad de chorizo, brood + aioli (al zou ik daar zelf niet af kunnen blijvenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:06 schreef Sarabi het volgende:
Dit is trouwens het menu van vanavond:
http://www.detapasboot.nl/pdf/menu_tapas.pdf
Iemand nog tips wat ik beter links kan laten liggen.
Sowieso is het brood niet echt nodig natuurlijk.
Gebakken feta ga ik wel eentje van proberen omdat het dus echt niet lekker klinktquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:07 schreef Laureline het volgende:
[..]
Inderdaad de chorizo, brood + aioli (al zou ik daar zelf niet af kunnen blijven), patatas bravas, die gebakken feta (lijkt me ook niet zo lekker), en ook het toetje overslaan. De rest lijkt me niet zo'n probleem: tortilla valt mee, champignons bevatten ook alleen maar de kcals waarin ze gebakken zijn...en weinig alcohol drinken!
Over het algemeen geldt: weinig koolhydraten = meer kcal. Kijk maar naar 48+ kaas. Zit vrijwel geen koolhydraten in, maar bevat wel meer kcal dan 20+ kaas, die weer meer koolhydraten bevat. Daarom kun je beter je concentreren op of koolhydraten óf kcal. Ik viel met koolhydraatarm ook veel sneller af, maar op je calorieën vind ik zelf beter.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:07 schreef MaJo het volgende:
Eens even de laatste dagen door fatsecret gegooid en hoewel ik weinig koolhydraten eet kom ik steeds op 1800/1900 calorieën uit. Heb de laatste drie dagen ook ontzettende trek maar hou me wel netjes aan het dieet. Vorige keer zat ik op dagen van rond de 1000 calorieën en viel ik een stuk sneller af, nu trek ik dat echt niet meer. Maar goed, langzamer afvallen is wel beter dan door crashen natuurlijk
Het mooie bij mij is dat ik van nature niet snel aankom. Al deze kilo's komen door medicijnen en de kilo's die ik kwijt ben komen er ook niet meer makkelijk aan gelukkig. Ik zal daarom ook wel wat lager in calorieën moeten zitten denk ik om af te vallen maar als mijn lichaam aangeeft trek te hebben (en dan heb ik het niet over lekkere trek maar gewoon keiharde hongerquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:12 schreef Bamba het volgende:
[..]
Over het algemeen geldt: weinig koolhydraten = meer kcal. Kijk maar naar 48+ kaas. Zit vrijwel geen koolhydraten in, maar bevat wel meer kcal dan 20+ kaas, die weer meer koolhydraten bevat. Daarom kun je beter je concentreren op of koolhydraten óf kcal. Ik viel met koolhydraatarm ook veel sneller af, maar op je calorieën vind ik zelf beter.
Dat dacht ik dus ook. Altijd eerst een proeftijd nemen. Nu is de kat ongelukkigquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Heb je wel eens eerder honden in huis gehaald met je kat? Of waarom probeer je niet eerst of het gaat voordat je ze meteen in huis neemt. Heb je nu weinig aan, maar zou daar de volgende keer toch eerst over nadenken. Het is ook je kat zijn huisje.
Vind het ook echt stoerquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:17 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Altijd eerst een proeftijd nemen. Nu is de kat ongelukkig![]()
Sarabi: is ook moeilijk. Ik was ook erg trots op mezelf, juist omdat ik het te vaak laat gaan. Gevolg: wc dagje
Als je mijn antwoord hebt gelezen dan zie je dat de hondjes al vaker hier gelogeerd hebben en dat het toen altijd goed ging dus jullie baseren je op vooronderstellingen die niet kloppen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:17 schreef An24 het volgende:
[..]
Dat dacht ik dus ook. Altijd eerst een proeftijd nemen. Nu is de kat ongelukkig![]()
Sarabi: is ook moeilijk. Ik was ook erg trots op mezelf, juist omdat ik het te vaak laat gaan. Gevolg: wc dagje
Ik zag van de week een keer een banaan langs komen in je menu en als je echt probeert te low carben is dat vlgs mij niet handig, daar zou ik dan honger van krijgen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:07 schreef MaJo het volgende:
Eens even de laatste dagen door fatsecret gegooid en hoewel ik weinig koolhydraten eet kom ik steeds op 1800/1900 calorieën uit. Heb de laatste drie dagen ook ontzettende trek maar hou me wel netjes aan het dieet. Vorige keer zat ik op dagen van rond de 1000 calorieën en viel ik een stuk sneller af, nu trek ik dat echt niet meer. Maar goed, langzamer afvallen is wel beter dan door crashen natuurlijk
Goeie tip, ik zal de bananen voorlopig even skippenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:22 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ik zag van de week een keer een banaan langs komen in je menu en als je echt probeert te low carben is dat vlgs mij niet handig, daar zou ik dan honger van krijgen.
Toen ik low carbde (-20kg met het Heller Programme) was de richtlijn dat je niks moet eten dat meer dan 5gr carbs per 100gr bevat. Als je dat aanhoudt zit je eig altijd goed en heb je vrijwel geen last van een hongergevoel.
Een banaan zit daar bijvoorbeeld boven met 18,8 per 100gr.
Misschien kan je proberen wat urine op te vangen en door de DA na te laten kijken... wellicht is het iets anders dan stress.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je mijn antwoord hebt gelezen dan zie je dat de hondjes al vaker hier gelogeerd hebben en dat het toen altijd goed ging dus jullie baseren je op vooronderstellingen die niet kloppen.
Ik ga sowieso maandag een afspraak makenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:25 schreef roos85 het volgende:
[..]
Misschien kan je proberen wat urine op te vangen en door de DA na te laten kijken... wellicht is het iets anders dan stress.
Ja, het vult idd behoorlijk, maar hij zit van alle fruit hoog in de suikers.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:25 schreef MaJo het volgende:
[..]
Goeie tip, ik zal de bananen voorlopig even skippenHeb altijd het gevoel dat je daar even van gevuld bent maar het klopt wel dat ik er juist trek door krijg.
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:22 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je mijn antwoord hebt gelezen dan zie je dat de hondjes al vaker hier gelogeerd hebben en dat het toen altijd goed ging dus jullie baseren je op vooronderstellingen die niet kloppen.
Een afspraak maken om het te laten checken kan nooit kwaadquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:27 schreef MaJo het volgende:
[..]
Ik ga sowieso maandag een afspraak makenHelaas zijn ze dit weekend dicht. Dat opvangen is wel een goeie inderdaad
Misschien kopieert ze mij gewoon, ik heb vaak blaasontstekingen
Goeie richtlijn om aan te houden inderdaad! Maar dat betekent dat appels dan ook niet kan? Ik ga me er eens goed in verdiepen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:28 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Ja, het vult idd behoorlijk, maar hij zit van alle fruit hoog in de suikers.
Ik zocht nog even verder, aardbeien zijn bijv 6,5 en een appel 12.
Ik vond die vuistregel altijd wel een prettige, zo weet je ook bij sausjes en dingen wat wel en niet kan of ik zocht dan iig het spul met de laatste kh's op en keek dan idd niet meer naar kcals.
Wat niet klopt is dat jullie er vanuit gaan dat we zomaar die hondjes in huis nemen zonder het eerst uit te proberenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:28 schreef An24 het volgende:
[..]nee, had ik nog niet gelezen....maar dat het niet klopt is te kort door de bocht. De kleinste dingen kunnen in de huis veranderd zijn ten opzichte van de vorige keren. Katten zijn gewoontedieren. Als structuur en organisatie anders wordt, raken ze van slag. Dus: wat is er in je huis anders dan de voorgaande keren: van meubels, tot op een andere tijd naar bed gaan tot jouw eigen mentale toestand.
Duidelijkquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Goeie richtlijn om aan te houden inderdaad! Maar dat betekent dat appels dan ook niet kan? Ik ga me er eens goed in verdiepen.
[..]
Wat niet klopt is dat jullie er vanuit gaan dat we zomaar die hondjes in huis nemen zonder het eerst uit te proberenNoa is voor mij sowieso het belangrijkste dus als dat niet zou werken zou ik dat nooit doen. De eerste dagen ging het prima maar sinds gisteren is ze begonnen met plassen. Ze heeft wel vaker perioden waarin ze het doet, bijvoorbeeld toen er werkzaamheden in de straat waren. De laatste tijd ging het juist weer goed. Dus ik weet als geen ander hoeveel invloed dat kan hebben op een beestje
Die grie klinkt goed, waar haal je dat?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:31 schreef douche-eendje het volgende:
Zo maar eens een eitje in de pan mikken denk ik. Honger![]()
Planning:
O: 2 crackers pindakaas, rijstmelk
S: evy les 14
L: Denk dat ik eens wat met brood/ei/omelet/iets ga doen.
T: fruit.
D: quinoa met courgette, paprika, tuinbonen en grie (witte kaas gemaakt van geitenmelk, heb die met knoflook)
T: magere kwark met muesli.
En mn weegschaal begint raar te doen. Een 2 vervangen door een 1, dat soort gekke dingenMaar echte update komt pas bij mn halverwege-meting van het trainen.
Niet kan is een groot woord, maar als je echt in de low carb status wil komen zonder hongergevoel is het echt het beste om zo min mogelijk carbs binnen te krijgen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:31 schreef MaJo het volgende:
[..]
Goeie richtlijn om aan te houden inderdaad! Maar dat betekent dat appels dan ook niet kan? Ik ga me er eens goed in verdiepen.
[..]
Wat niet klopt is dat jullie er vanuit gaan dat we zomaar die hondjes in huis nemen zonder het eerst uit te proberenNoa is voor mij sowieso het belangrijkste dus als dat niet zou werken zou ik dat nooit doen. De eerste dagen ging het prima maar sinds gisteren is ze begonnen met plassen. Ze heeft wel vaker perioden waarin ze het doet, bijvoorbeeld toen er werkzaamheden in de straat waren. De laatste tijd ging het juist weer goed. Dus ik weet als geen ander hoeveel invloed dat kan hebben op een beestje
Ik ga zo mijn 17 dagen dieet boek er eens bijpakken, daar staat ook precies welke groenten en fruit je tijdens de eerste cyclus mag eten, daar heb ik deze keer minder naar gekeken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:36 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Niet kan is een groot woord, maar als je echt in de low carb status wil komen zonder hongergevoel is het echt het beste om zo min mogelijk carbs binnen te krijgen.
Omdat ik van 1600 kcal niet afval blijkbaarquote:
Dat zeg ook nietquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:53 schreef motorbloempje het volgende:
1 dagje 1300-crashen 'doet' niets voor je gewicht hoor?
1300kcal is wel erg weinig.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:52 schreef Bamba het volgende:
[..]
Omdat ik van 1600 kcal niet afval blijkbaarMaar als ik honger krijg pak ik meer hoor. Het is niet de bedoeling dat ik van de honger ga afvallen. Even een test gewoon
quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:47 schreef Bamba het volgende:
Ik kom vandaag op iets minder dag 1300 kcal uit, kijken of ik dat red zonder honger en wat het doet voor m'n gewicht![]()
3 weken. Ik snap idd ook wel dat je stil kan komen te staan, maar toch niet aan het begin meteen? Ik snap gewoon niet dat ik aankom terwijl ik minder pak dan voorheen. En 3 weken is dan best wel lang vind ikquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:56 schreef Sarabi het volgende:
[..]
1300kcal is wel erg weinig.
Hoe lang heb je die 1600kcal volgehouden?
Het is niet raar om eens een weekje of paar weken stil te staan.
Sorry, ik heb het wat verkeerd opgeschreven. Ik bedoelde wat minder kcal dan eerder doet voor m'n gewicht. Ik ga niet opeens drastisch zakken, want een crash dieet wil ik absoluut niet.quote:
Ekoplazaquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:36 schreef roos85 het volgende:
[..]
Die grie klinkt goed, waar haal je dat?
Wat doe je qua beweging en sport?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 12:57 schreef Bamba het volgende:
[..]
3 weken. Ik snap idd ook wel dat je stil kan komen te staan, maar toch niet aan het begin meteen? Ik snap gewoon niet dat ik aankom terwijl ik minder pak dan voorheen. En 3 weken is dan best wel lang vind ik
Ik wandel iedere dag sowieso een uur, 1 keer per week doe ik fitness. Verder heb ik een actieve baan.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:00 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Wat doe je qua beweging en sport?
En hoe vul je die 1600kcal? Dat is ook belangrijk.
Dan ben je wel actief, misschien eet je zelfs te weinig (ligt er aan wat je baan is)quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:02 schreef Bamba het volgende:
[..]
Ik wandel iedere dag sowieso een uur, 1 keer per week doe ik fitness. Verder heb ik een actieve baan.
Ik probeer op de vetten te letten en koolhydraten (ook voor m'n diabetes). Tussendoortjes zijn fruit meestal. Heel af en toe pak ik een speculaasje.
Ik ga ze even opzoekenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan ben je wel actief, misschien eet je zelfs te weinig (ligt er aan wat je baan is)
Doe eens een paar lijstjes van de afgelopen weken.
@MaJo wordt je kat daar wel blij van om als het stress heeft ook nog te moeten verhuizen?
Ik zou de hondjes mooi ergens anders heen doen.
Was ook een optie geweest maar ik denk dat ze door de geur van die hondjes juist blijft plassen. Ze is heel vaak bij mijn ouders (ze is daar ook opgegroeid) dus het is een vertrouwde plek voor haarquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:03 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dan ben je wel actief, misschien eet je zelfs te weinig (ligt er aan wat je baan is)
Doe eens een paar lijstjes van de afgelopen weken.
@MaJo wordt je kat daar wel blij van om als het stress heeft ook nog te moeten verhuizen?
Ik zou de hondjes mooi ergens anders heen doen.
Oke hopelijk helpt hetquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:04 schreef MaJo het volgende:
[..]
Was ook een optie geweest maar ik denk dat ze door de geur van die hondjes juist blijft plassen. Ze is heel vaak bij mijn ouders (ze is daar ook opgegroeid) dus het is een vertrouwde plek voor haar
Ik vind het ook zielig, wil haar ook helemaal niet kwijtquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Oke hopelijk helpt het
Het is wel zielig
De zware lunches zijn vaak wel nodig als ik 's middags moet werken. Als ik minder/lichter eet heb ik kans op hypo's en dan ben ik verder van huis, haha.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:40 schreef Sarabi het volgende:
Geen slechte lijstjes Bamba.
Soms wel redelijk zware lunches/avondeten.
En veel brood, misschien kan je proberen daar meer in te variëren (maar dat werkt ook voor iedereen anders).
Dan zou ik gewoon zo verder blijven gaan en nog een paar weken aan kijken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 13:43 schreef Bamba het volgende:
[..]
De zware lunches zijn vaak wel nodig als ik 's middags moet werken. Als ik minder/lichter eet heb ik kans op hypo's en dan ben ik verder van huis, haha.
Veel brood ja? Ik ben eigenlijk helemaal geen brood eter, haha. Vind het wel moeilijk om te variëren in m'n eten 's ochtends en 's middags. Dank je wel voor je feedback
Ik ben naar het bos![]()
Goed dat je de dierenarts hebt gebeld.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:08 schreef MaJo het volgende:
Omdat Noa het afgelopen uur 4x op de bak heeft gezeten zonder dat er echt iets uitkwam toch de dierenarts gebeld en we kunnen er zo terecht. Misschien is er toch iets anders aan de hand!
Aaah... sterkte zo bij de dierenarts!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:08 schreef MaJo het volgende:
Omdat Noa het afgelopen uur 4x op de bak heeft gezeten zonder dat er echt iets uitkwam toch de dierenarts gebeld en we kunnen er zo terecht. Misschien is er toch iets anders aan de hand!
Dat vonden we in Nederland zo'n 10 jaar geleden ook: rond de 1200 kcal.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:26 schreef fluster het volgende:
Ook bijzonder in een gesprek met Amerikaanse vriendinnen kwam afvallen ter sprake en zij hadden als advies voor mij dat ik permanent naar 1100-1200 calorieën moest in combinatie met 2 keer per dag intensief sporten.Met als kanttekeningen nog dat ik a. inderdaad ouder was dus moest accepteren dat 1600 calorieen echt te veel was, en b. naast het 2x per dag sporten moet ik ook dagelijks 2x gaan hardlopen, zwemmen of fietsen. Kortom, eigenlijk met ik een the Big Loser regime gaan volgen volgens hen.
Retrodieet!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:30 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat vonden we in Nederland zo'n 10 jaar geleden ook: rond de 1200 kcal.
Klopt, Jillian kan wat dat betreft lekker de boom in.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:35 schreef Sarabi het volgende:
Volgens mij is de 30 day shred van Jillian officieel ook met een 1200kcal dieet.
Beetje stom.
Maar verder is ze wel liefquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 15:37 schreef roos85 het volgende:
[..]
Klopt, Jillian kan wat dat betreft lekker de boom in.
Ah, kijk, dan wordt het een heel ander verhaal. Sterkte met de poesquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 14:08 schreef MaJo het volgende:
sexyquote:
Ik ging half dood toen ik een keer Jillian deedquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb voor foto's gemaakt voor Jillian. Nou, kom maar op met die spectaculaire resultaten
Beterschap voor Noa!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 16:29 schreef MaJo het volgende:
Update: Noa heeft inderdaad een blaasontsteking. We gaan nu zorgen dat de hondjes naar mijn ouders gaan zodat Noa rustig kan herstellen
Ik vond het echt heftigquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:26 schreef Isabeau het volgende:
Ik wandel ook hoorNu dus ook Jillian en als ik dood ga dan meld ik het wel
Ik heb het eerste filmpje 1x gezien en ik moet zeggen dat ik al moe werd van het kijken er naar
Daar ben ik ook heel blij meequote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:41 schreef Isabeau het volgende:
Op zich wel prettig dat er een oorzaak is, MaJo en dat het niet door de logés komt.
Hoe erg moet het voor mij dan wel niet zijn nu? 8 weken lang 2x in de week een uur bootcamp. Daarnaast nog een les evy... en wat oefeningenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:22 schreef Isabeau het volgende:
Ik heb voor foto's gemaakt voor Jillian. Nou, kom maar op met die spectaculaire resultaten
Meer honger lijkt me erg onwelkomquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:13 schreef douche-eendje het volgende:
Hoe erg moet het voor mij dan wel niet zijn nu? 8 weken lang 2x in de week een uur bootcamp. Daarnaast nog een les evy... en wat oefeningenDe eerste resultaten zijn al merkbaar. gewicht daalt en meer honger.
Meer "productieve"honger. Als in, zin in een goed voedzaam avondmaal of een bak kwark, een reep chocola hoeft niet meer zo ergquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 18:16 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Meer honger lijkt me erg onwelkomDe rest is super natuurlijk
Aan Evy begin ik pas bij een gezond BMI, te vaak geblesseerd geraakt.
Fijnquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:39 schreef MaJo het volgende:
Bedankt voor de beterschaps! Ze heeft een pijnstiller/ontstekingsremmer gekregen en ze zat net alweer druk te spelen met haar muis
zeker! Fijn dat het zo snel werkt. Had bijna een vriendin afgezegd waarmee ik vanavond had afgesproken omdat ik het zielig vind om haar achter te latenquote:
Ik sluit me hier helemaal bij aan! (Incl. de mening over het programma)quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:52 schreef Laureline het volgende:
Toch kan het gewoon, dat je lichaam een paar weken gewoon niet afvalt, op precies hetzelfde regime waarmee je voorheen soepeltjes kilo's verloor. En dan gaat het ineens weer prima. Af en toe moet het zich even stabiliseren, denk ik. Het zou jammer zijn als je daardoor ineens in paniekmodus naar een te beperkt dieet grijpt: vaak zie je achteraf dat dat de momenten zijn waarna alles misging en je van lieverlee juist weer ging aankomen!
Ik stoor me daar ook erg aan bij dat programma van The Biggest Loser (heerlijk kijkvoer voor op de crosstrainer, dat wel): dat die kandidaten straks zo worden afgerekend op eens een weekje géén gewichtsverlies. Je "ligt er gelijk uit!!", want je hebt dan blijkbaar je best niet gedaan, iets anders is blijkbaar niet mogelijk. Terwijl het er gewoon bijhoort. Ja, dan geeft iedereen er snel de brui aan.
Helemaal mee eens.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 21:52 schreef Laureline het volgende:
Toch kan het gewoon, dat je lichaam een paar weken gewoon niet afvalt, op precies hetzelfde regime waarmee je voorheen soepeltjes kilo's verloor. En dan gaat het ineens weer prima. Af en toe moet het zich even stabiliseren, denk ik. Het zou jammer zijn als je daardoor ineens in paniekmodus naar een te beperkt dieet grijpt: vaak zie je achteraf dat dat de momenten zijn waarna alles misging en je van lieverlee juist weer ging aankomen!
Ik stoor me daar ook erg aan bij dat programma van The Biggest Loser (heerlijk kijkvoer voor op de crosstrainer, dat wel): dat die kandidaten straks zo worden afgerekend op eens een weekje géén gewichtsverlies. Je "ligt er gelijk uit!!", want je hebt dan blijkbaar je best niet gedaan, iets anders is blijkbaar niet mogelijk. Terwijl het er gewoon bijhoort. Ja, dan geeft iedereen er snel de brui aan.
Wat een drama queens inderdaad. Geweldig.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 22:23 schreef Laureline het volgende:
Sowieso vind ik het een erg hysterisch programma, met een vervelend beeld van hoe het 'hoort', afvallen: er een dagtaak van maken, enorm afzien en tot kotsens toe over je grens gaan bij het sporten (4x per dag vanaf half 7!), de hele dag honger lijden, iedere week kilo's verliezen, anders doe je het blijkbaar fout (terwijl in theorie, als je zou gaan krachttrainen, je slanker maar wel zwaarder zou worden!)...ik heb pas 2 afleveringen gezien hoor, maar het is eerder ergertelevisie dan iets waar ik nog wat van opsteek.
Terwijl, als je naar bijvoorbeeld succesverhalen kijkt hier in de topics (uniekhoorn, qwea bijvoorbeeld) kan het zo relaxed gebeuren: wat sporten, nooit honger lijden, alles gewoon in je dagelijkse leven inpassen...dàn werkt het pas, en is het prima vol te houden.
Dat 'strafkampgevoel' in het programma bevalt me niet (en dan ook alle begeleiders zo dramatisch de hele tijd:"Dit is je LAATSTE KANS!", alsof ze anders direct worden afgevoerd naar het abbatoir).
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
ik was haar ook al kwijt...quote:
Zwemt er gewoon kibbeling in de zee. Boh, ik ga ook vissen.quote:Op zondag 1 september 2013 11:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Vriendlief is zeevissen, vanavond verse vis eten! Hij heeft makreel en kibbeling.
Dat is wat hij zei aan de telefoon.. Maar ik dacht dat kibbeling altijd gewoon kabeljauw was!quote:Op zondag 1 september 2013 11:34 schreef Myraela het volgende:
[..]
Zwemt er gewoon kibbeling in de zee. Boh, ik ga ook vissen.
meestal is t alaska pollack of heek (lekker) of soms zelfs tilapiaquote:Op zondag 1 september 2013 11:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat is wat hij zei aan de telefoon.. Maar ik dacht dat kibbeling altijd gewoon kabeljauw was!
Lief stuurde net een foto van de visjes.. En hij noemt de vis dus kibbeling. Je schijnt zo de kop eraf te kunnen trekken en hem dan te bakken. Wat met de kop trek je er alles mee uit.quote:Op zondag 1 september 2013 11:53 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
meestal is t alaska pollack of heek (lekker) of soms zelfs tilapia![]()
kabeljauw is veeeeel te duur voor kibbeling. bij onze visboer kan je kiezen, dure met kabeljauw of ook dure maar minder duur met pollack.
grillen, je kunt t volgens mij behandelen als tonijn!quote:Op zondag 1 september 2013 11:56 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Lief stuurde net een foto van de visjes.. En hij noemt de vis dus kibbeling. Je schijnt zo de kop eraf te kunnen trekken en hem dan te bakken. Wat met de kop trek je er alles mee uit.
Ik heb echt zo iets van het zal wel haha!
Hebben jullie nog ideeen wat je met verse makreel kunt doen?
Ik heb geen idee.. Ze zijn vrij klein inderdaad. Maar je schijnt het te kunnen eten.quote:Op zondag 1 september 2013 12:05 schreef kwakz0r het volgende:
[..]
grillen, je kunt t volgens mij behandelen als tonijn!
ah, die kleine visjes, in t engels heet t whitebait, in t frans jolles... geen idee wat t in t nederlands is. zijn van die kattenvisjes toch?
quote:Op zondag 1 september 2013 12:08 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee.. Ze zijn vrij klein inderdaad. Maar je schijnt het te kunnen eten.
Denk dat ik voor de zekerheid toch maar vast de spaghettisaus maak
En de makreel, ik hoop stiekem dat ie op de boot al wordt schoongemaakt......
Als het goed is wel. Kan voor makreel namelijk veel uitmaken of het een uurtje langer 'vies met ingewanden' dood ligt. Dan kan het gelijk niet meer lekker zijn.quote:Op zondag 1 september 2013 12:08 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik heb geen idee.. Ze zijn vrij klein inderdaad. Maar je schijnt het te kunnen eten.
Denk dat ik voor de zekerheid toch maar vast de spaghettisaus maak
En de makreel, ik hoop stiekem dat ie op de boot al wordt schoongemaakt......
Ik ga maar spaghettisaus makenquote:Op zondag 1 september 2013 12:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]kun je ook eten, maar in NL eten mensen niet zo graag dat soort visjes... dus geven we ze gedroogd aan de kat
oh in t frans is t joels, niet jolles... sorry. mn vader vind t terg lekker
Dan moet ik wel wat in huis hebben om er bij te makenquote:Op zondag 1 september 2013 12:18 schreef Myraela het volgende:
Neejoh, gewoon wat bijgerechten maken voor bij wat vis, lekker meedoen in het enthousiasme van je vriend.
Ok! Dat zou mooi zijn!! Schijnt nu echt de tijd te zijn om op makreel te vissen!quote:Op zondag 1 september 2013 12:13 schreef Mokkels het volgende:
[..]
Als het goed is wel. Kan voor makreel namelijk veel uitmaken of het een uurtje langer 'vies met ingewanden' dood ligt. Dan kan het gelijk niet meer lekker zijn.
Mijn vriend wou 2 weken geleden ook vissen op makreel, maar toen ging het niet door. Vandaar dat ik het weet.
Wijting, toch?quote:Op zondag 1 september 2013 12:11 schreef kwakz0r het volgende:
[..]kun je ook eten, maar in NL eten mensen niet zo graag dat soort visjes... dus geven we ze gedroogd aan de kat
oh in t frans is t joels, niet jolles... sorry. mn vader vind t terg lekker
Nom!quote:Op zondag 1 september 2013 14:40 schreef Laureline het volgende:
[..]
Wijting, toch?
Bij ons in de stad zit een heel leuk visrestaurant (meer een betegelde viswinkel waar je achterin ook kan lunchen/eten), daar maken ze heerlijke kibbeling van zeewolf. Wel duur, want vrij chique. Maar lekker!
quote:Op zondag 1 september 2013 11:31 schreef J0ycie88 het volgende:
Vriendlief is zeevissen, vanavond verse vis eten! Hij heeft makreel en kibbeling.
Ja, gewoon 3 dagen 4 liter water, een sinaasappel en een laxeerpil per dag. Werkt als een mallequote:Op zondag 1 september 2013 15:12 schreef Probability het volgende:
Heeft hier iemand wel eens een dieet gedaan dat 3 dagen duurde: hartstichting of ziekenhuis dieet heet het volgens een vriendinnetje.
Ik moet in een paar dagen iets minder opgeblazen worden.. Dus het proberen waard.
Ik snap op zich wel dat je hier mee afvaltquote:Op zondag 1 september 2013 15:14 schreef motorbloempje het volgende:
Goed plan![]()
Maandag
O. 1 sinaasappel of grapefruit en 1 beschuit of geroosterde boterham.
L. 1 sinaasappel of grapefruit , 1 ei, 2 bekers yoghurt , 2 beschuit of geroosterd brood.
A. 2 tomaten, 2 eieren, 1/2 krop sla, 1 beker yoghurt , 2 beschuit of geroosterd brood.
Dinsdag
L. 1 sinaasappel of grapefruit , 1 ei, 2 bekers yoghurt , 2 beschuit of geroosterd brood.
A.1 biefstuk tartaar, 1 tomaat, 1 sinaasappel of grapefruit, 1 geroosterd brood of beschuit en 1 yoghurt.
Woensdag
A. 125 gram biefstuk of rosbief , 1 sinaasappel, 1 geroosterd broodof beschuit , 1 beker yoghurt.
Donderdag
L. 125 gram kwark , 1 tomaat, 1 zure augurk, 1 beschuit of geroosterd brood.
A. 1 biefstuk tartaar, 2 tomaat, 1 appel, 1 beschuit of geroosterd brood.
Vrijdag
L. 200 gram vis naar keuze, 1 tomaat, 1 beschuit of geroosterd brood.
A. 1/2 krop sla, 1 ei, 1 tomaat.
Ja, ik denk dat ik aan het eind van die week geen citrusfruit en geroosterd brood meer zou kunnen zien... Dus het werkt wel ergens voor.quote:Op zondag 1 september 2013 15:23 schreef Probability het volgende:
[..]
Ik snap op zich wel dat je hier mee afvalt
Vriendinnetje die arts is zei (als vriendin) dat het werkte..
Proberen waard als het je leuk lijkt, maar de hartstichting of het ziekenhuis heeft er in ieder geval niet mee te maken. Mij lijkt het niet zo prettig.quote:Op zondag 1 september 2013 15:12 schreef Probability het volgende:
Heeft hier iemand wel eens een dieet gedaan dat 3 dagen duurde: hartstichting of ziekenhuis dieet heet het volgens een vriendinnetje.
Ik moet in een paar dagen iets minder opgeblazen worden.. Dus het proberen waard.
Ik denk dat ik veel water ga drinken en verder niet te gek doe..quote:Op zondag 1 september 2013 15:47 schreef MevrouwPuff het volgende:
[..]
Proberen waard als het je leuk lijkt, maar de hartstichting of het ziekenhuis heeft er in ieder geval niet mee te maken. Mij lijkt het niet zo prettig.
Goed voorbeeld van het type diëten dat je uiteindelijk dik maaktquote:Op zondag 1 september 2013 15:14 schreef motorbloempje het volgende:
Goed plan![]()
Maandag
A. 2 tomaten, 2 eieren, 1/2 krop sla, 1 beker yoghurt , 2 beschuit of geroosterd brood.
Dinsdag
A.1 biefstuk tartaar, 1 tomaat, 1 sinaasappel of grapefruit, 1 geroosterd brood of beschuit en 1 yoghurt.
Woensdag
A. 125 gram biefstuk of rosbief , 1 sinaasappel, 1 geroosterd broodof beschuit , 1 beker yoghurt.
Donderdag
L. 125 gram kwark , 1 tomaat, 1 zure augurk, 1 beschuit of geroosterd brood.
A. 1 biefstuk tartaar, 2 tomaat, 1 appel, 1 beschuit of geroosterd brood.
Vrijdag
L. 200 gram vis naar keuze, 1 tomaat, 1 beschuit of geroosterd brood.
A. 1/2 krop sla, 1 ei, 1 tomaat.
quote:Op zondag 1 september 2013 15:14 schreef DancingPhoebe het volgende:
[..]
Ja, gewoon 3 dagen 4 liter water, een sinaasappel en een laxeerpil per dag. Werkt als een malle
Tegenwoordig vaak heek.quote:Op zondag 1 september 2013 11:36 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Dat is wat hij zei aan de telefoon.. Maar ik dacht dat kibbeling altijd gewoon kabeljauw was!
quote:Op zondag 1 september 2013 17:12 schreef Sarabi het volgende:
Vervelend BE.
Hebben jullie niet toevallig iets makkelijks in de vriezer liggen om te eten?
Jij bent ook al een tijd goed aan het sporten, dus je zal ook echt wel een goede conditie hebben.quote:Op zondag 1 september 2013 17:34 schreef Isabeau het volgende:
Jillian gedaanEerste keer en het viel me echt reuze mee, dit is prima te doen (of ik had al een goede conditie). Nog 29 dagen voor de na-foto's
quote:Op zondag 1 september 2013 17:36 schreef Sarabi het volgende:
Jij bent ook al een tijd goed aan het sporten, dus je zal ook echt wel een goede conditie hebben.
Vond je het leuk om te doen?
Ik zou het wel doen! Word je ook ziek van amoxicilline/clavulaanzuur? Volgens mij geven ze dat standaard in zo'n geval. En dat wordt meestal goed verdragen!quote:Op zondag 1 september 2013 17:14 schreef LadyOracle het volgende:
Net naar de dokter geweest voor een kattenbeet, zit echt zo te twijfelen over de antibioticakuur. Ik ben er altijd echt heel heel heel ziek van en heb er al eens een moeten afbreken. De huisartsenpostdokter gaf het als 'dringend advies', maar ik vraag me af of het niet gewoon een beetje standaard is en of ie niet gewoon dacht dat ik overdreef toen ik zei dat ik liever hoge koorts heb dan antibiotica... Vraag me af of het kwaad kan om af te wachten en pas te beginnen met de kuur als het begint te ontsteken..
Anders word ik wel lekker dun in een week tijd, want veel meer dan stoned rondhangen naast de wc-pot doe ik dan niet echt...
Ik weet niet of ik ze allemaaaaaal al heb getest natuurlijk, maar het is me nog nooit gebeurd dat ik me er beter door voelde in ieder geval. Broxil heb ik afgemaakt ooit, maar daar zaten mensen voor m'n gezicht langs te wapperen om te kijken of ik er nog wel was, leek echt wel een zombie. En daarvoor heb ik er dus een afgebroken omdat ik me er zo beroerd van voelde - beroerder dan ik was, toen ik zo ziek was dat iemand me letterlijk uit de auto naar de huisarts moest dragen omdat ik niet kon lopen van de koorts. Dus fijne ervaringen heb ik er niet echt mee... En als kind tegen de bronchitis vanalles gehad, daar was ik ook eeuwig ziek van. Maar dat was meer dan antibiotica en vaak veel tegelijk en hoge doses, dus dat kan ik moeilijk vergelijken, weet ik rationeel wel, maar toch.quote:Op zondag 1 september 2013 17:34 schreef Isabeau het volgende:
LadyOracle, ga voor de antibiotica. Kattenbeten zijn héél erg vilein omdat het een puncturewound prikverwonding is waarbij de bacteriën uit de kattenbek tot onderin de wond komen en daarna worden ingesloten waardoor ze geweldig kunnen vermenigvuldigen. Je krijgt niet per sé een infectie, maar ik zou het risico niet nemen. Er is geen enkel type antibiotica waar je niet beroerd en ziek van wordt? Er zijn nogal veel verschillende soorten antibiotica namelijk.
Jillian gedaanEerste keer en het viel me echt reuze mee, dit is prima te doen (of ik had al een goede conditie). Nog 29 dagen voor de na-foto's
Nou ja, ik ging er vanuit dat ze zo'n wond ook gewoon schoon kunnen maken, maar blijkbaar kunnen ze je alleen pillen geven waarmee je hele lichaam aangetast wordt. Ik vind dat nogal met een kanon op een mug schieten, maar blijkbaar is dat normaal. Overigens had ik ze gebeld om te vragen of het nodig was daar mee langs te komen of dat ik ook gewoon morgen naar mijn huisarts kon.quote:Op zondag 1 september 2013 17:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap dan alleen niet goed waarom je uberhaupt langs een (weekend) arts gaat als je eigenlijk toch al van te voren besluit geen AB te slikken...
dat Yakult verhaal is een hele goede tip, de enige manier waarop ik een kuur enigszins fatsoenlijk doorkom...quote:Op zondag 1 september 2013 17:47 schreef Brighteyes het volgende:
Ik snap dan alleen niet goed waarom je uberhaupt langs een (weekend) arts gaat als je eigenlijk toch al van te voren besluit geen AB te slikken...En dan ook nog zo denigrerend doen.
Echt waarom ga je dan? Wie weet is dat Yakult-verhaal wel een hele goeie tip!
Sorry. Da's mijn stokpaardje, wel naar een arts rennen, maar vervolgens niet het antwoord willen horen. Blijf dan thuis, scheelt weer tijd en kosten.
Ja, het moet maar. Ik ga moed verzamelen voor de eerste pil bij het eten. Thanks voor je reactie.quote:Op zondag 1 september 2013 18:17 schreef Isabeau het volgende:
Yakult is bewezen effectief voor de maagdarm bijwerkingen van een antibioticakuurEn dat is zo'n beetje de enige toepassing: bij een darmflora die door antibiotica wordt afgeslacht
Gezonde mensen zouden helemaal niets aan Yakult moeten hebben (anders is er iets mis met je darmflora).
Ik kan voor jou niet bekijken hoe erg je je voelt door antibiotica (als het al daar door komt, ik wil je verhaal echt niet in twijfel trekken, maar als mensen zieker worden en dergelijke dan willen ze oorzaak-gevolg en dan wordt al snel een nieuw medicijn of het laatste gerecht als schuldige aangewezen terwijl dat niet altijd zo hoeft te zijn), en zoals je zelf al zegt een infectie is ook geen gegeven bij een kattenbeet, maar het zijn wel heel nare infecties als het zover is. We zijn in Nederland heel terughoudend met het voorschrijven van antibiotica en voor dit soort protocollen is vaak goed onderzoek gedaan naar evidence based medicine en mijn conclusie is dan ook dat het een groot voordeel heeft het wel te doen. Maar goed, dat is gericht op gezonde mensen en niet per se op mensen die doodziek worden van de antibioticaJe eigen afweging dus. Succes
De zondagen bij mijn grootouders komen weer naar bovenquote:Op zondag 1 september 2013 17:59 schreef Bamba het volgende:
Mijn lijstje van vandaag:
O: 1 speltbth met filet, 1 lijnzaadcracker met philadelphia light. 100 gr kwark met all bran flakes
B: Uur gaan lopen in het bos
T: 3 kleine speculaasjes
L: Eigengemaakte tomatensoep. 3 stukjes stokbrood met 1 gehaktbal. Op zondag eten we tussen de middag altijd bij m'n oma soep
T: Nakd reep
D: Ik had nog zelfgemaakte chili con carne in de diepvries. Als toetje een bakje witte druiven.
Ik merk dat ik al wen aan de kleinere porties. Waar ik eerder makkelijk 2 borden chili met stokbrood kon eten, heb ik nu genoeg aan 1 bord zonder stokbrood
quote:Op zondag 1 september 2013 09:04 schreef douche-eendje het volgende:
![]()
O: overnight oats. En een anthistaminepil want allergische reactie
S: bootcamp
L: brood met beleg. Brood. Zelfgebakken brood
T: fruit. banaan
D: moet ik nog verzinnen maaltijdsalade van de AH
T: kwark met muesli.Wat een dag zegSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kruip even terug in mn comfortzone, ga nu maar eens avondeten. Ben al bij dat ik niet de ah net aan chocolade heb leeggekocht.
quote:Op zondag 1 september 2013 18:33 schreef douche-eendje het volgende:
Wat een dag zeg
Huilen magSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.(je wordt er alleen zo beroerd van, ik krijg bijv barstende koppijn) Gecondoleerd, douche eendje en sterkte meid.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
[..]
Wat een dag zeg
Gecondoleerd.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kruip even terug in mn comfortzone, ga nu maar eens avondeten. Ben al bij dat ik niet de ah net aan chocolade heb leeggekocht.
“I planned my death carefully, unlike my life, which meandered along from one thing to another, despite my feeble attempts to control it.”
― Margaret Atwood, Lady Oracle
[..]
Wat een dag zeg
dadelijk dan met een flinke kop thee met honing en een dekentje op de bankSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kruip even terug in mn comfortzone, ga nu maar eens avondeten. Ben al bij dat ik niet de ah net aan chocolade heb leeggekocht.en zoals Isa al zegt, huilen mag gewoon...
You can't start a fire without a spark...
♥ Isa ♥ | In vuur en vlam
A dirty mind is a joy forever!
Grappig! Bij mijn oma is het iedere zondag idd soep, de ene week tomatensoep, de andere week groentesoepquote:Op zondag 1 september 2013 18:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
De zondagen bij mijn grootouders komen weer naar boven![]()
Zelfgemaakte soep met 1 stuk vlees, zo'n idiote combinatie! Maar dat hadden we dus elke zondag
[..]
Wat een dag zeg
GecondoleerdSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kruip even terug in mn comfortzone, ga nu maar eens avondeten. Ben al bij dat ik niet de ah net aan chocolade heb leeggekocht.En een hele dikke knuffel
![]()
[..]
Wat een dag zeg
Gecondoleerd en heel veel sterkteSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Ik kruip even terug in mn comfortzone, ga nu maar eens avondeten. Ben al bij dat ik niet de ah net aan chocolade heb leeggekocht.![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Tink, fijn dat je inmiddels ook uit de 42 bent. Het shoppen gaat zo alleen maar leuker worden![]()
MaJo wat voor lijstjes zijn dit?quote:Op zondag 1 september 2013 19:32 schreef MaJo het volgende:
Beetje raar lijstje vandaag vanwege een extreem lange middagtuk waardoor ik de lunch compleet gemist heb
O: yoghurt met frambozen en blauwe bessen
T/L: drie pruimen, bakje frambozen, paar plakjes kaas
D: wrap met dillesaus, zalm, ei, tomaat, komkommer, pijnboompitten en kappertjes
Ik pas vandaag op de honden van mijn ouders en mijn moeder had heel lief rekening gehouden met mijn dieet en allemaal fruit ingekochten dus ook wraps omdat ze niet doorheeft dat ik dat nu ook niet mag
maar goed, er zijn ergere dingen
Lijstje van gisteren:
O: yoghurt met framboos en blauwe bessen
T: serranoham met meloen
L: 1,5 gehaktbal
D: sushi
T: blokjes oude kaas met mosterd, paar cashewnoten, 5 witte wijn
Vandaag is wat weinig maar verder wel tevreden
Hoelang ben je al bezig met jouw dieet?quote:Op zondag 1 september 2013 19:58 schreef MaJo het volgende:
Hmmm ik zit met die wrap erbij op nog geen 800 calorieënik ga er nog een maken
Dat is MaJo's crashdieet waarbij ze als een speer zal afvallenquote:
Ik ben ook begonnen met te weinig eten, omdat ik het gezond eten niet zo lekker vond. En onder mijn kcal willen zitten dus enkel friet eten met een hamburgerquote:Op zondag 1 september 2013 20:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is MaJo's crashdieet waarbij ze als een speer zal afvallen
Nope MaJo krijgt al een hele tijd advies in Slank & Dieetclub.quote:Op zondag 1 september 2013 20:25 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Ik ben ook begonnen met te weinig eten, omdat ik het gezond eten niet zo lekker vond. En onder mijn kcal willen zitten dus enkel friet eten met een hamburger![]()
Ik kreeg vanzelf voldoende honger en kom nu gemakkelijk aan mijn kcal en besteed voldoende aandacht aan mijn eten. (Lekker en gezond) Misschien is Majo ook nog nieuw en zoekende.. Ik hoop het en anders eet maar 2 wraps
quote:Op zondag 1 september 2013 20:25 schreef Serieliefhebber het volgende:
Ik ben ook begonnen met te weinig eten, omdat ik het gezond eten niet zo lekker vond. En onder mijn kcal willen zitten dus enkel friet eten met een hamburger![]()
Ik kreeg vanzelf voldoende honger en kom nu gemakkelijk aan mijn kcal en besteed voldoende aandacht aan mijn eten. (Lekker en gezond) Misschien is Majo ook nog nieuw en zoekende.. Ik hoop het en anders eet maar 2 wraps
Wat eet jij eigenlijk qua kcal gemiddeld? Ziet er een heel gezond lijstje uitquote:Op zondag 1 september 2013 20:24 schreef Isabeau het volgende:
Ik zou ook lijstjes gaan posten vanaf vandaag! Gewoon voor mezelf vooral.
Dit is een nachtdienstlijstje, dus de "O" was vannacht, net als de eerste "T". Daarna geslapen tot een uur of 4.
O: cottage cheese met salade (2 tomaten, ijsbergsla, 1 groene paprika, mais, olijfolie, azijn)
T: appel met beker halfvolle melk
geslapen
T: magere kwark met walnoten en honing
S: Jillian
D: grote kipfilet (gebakken in kokosolie), twee borden salade (tomaat, komkommer, ijsbergsla, mais, rode paprika, gele paprika, mango en appel) met vijgen-balsamicodressing
Je hebt bijna elke dag wel van zo'n soort reden waarom je minder hoeft te eten.quote:Op zondag 1 september 2013 20:34 schreef MaJo het volgende:
Tweede wrap op hoorZoals ik al zei ook veel geslapen vandaag dus dan heb je ook minder nodig
Ik ga nu in bad en daarna maak ik een fruitsalade van al het fruit dat mijn moeder heeft ingekocht
En het lijstje van gisteren is toch wel ok
dat valt wel mee hoor Isaquote:Op zondag 1 september 2013 20:19 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat is MaJo's crashdieet waarbij ze als een speer zal afvallen
ik heb helemaal niet elke dag een reden om minder te etenquote:Op zondag 1 september 2013 20:35 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Je hebt bijna elke dag wel van zo'n soort reden waarom je minder hoeft te eten.
En dat lijstje van gisteren: 1,5 gehaktbal is een gezonde lunch?
Dinsdag zei je nog dat je met je lunch van 250gram kibbeling ook niet aan 1300kcal in totaal kwam.quote:Op zondag 1 september 2013 20:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
dat valt wel mee hoor Isade laatste dagen zat ik steeds aan de 1700/1800 calorieën dus daar is weinig crashen aan.
Maar daar zit toch helemaal niets nuttigs in?quote:Op zondag 1 september 2013 20:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik heb helemaal niet elke dag een reden om minder te eten
Vlak voor de lunch heb ik ham met meloen gegeten dus toen had ik genoeg aan die 1,5 gehaktbal. Gisteren uitgekomen op 2000 calorieën dus te weinig eten doe ik zeker niet
Ik kan 2000 kcal eten aan alleen rotzooi dus dat bewijst nietsquote:Op zondag 1 september 2013 20:40 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik heb helemaal niet elke dag een reden om minder te eten
Vlak voor de lunch heb ik ham met meloen gegeten dus toen had ik genoeg aan die 1,5 gehaktbal. Gisteren uitgekomen op 2000 calorieën dus te weinig eten doe ik zeker niet
Tussen de 1600 en 2000 normaal. Op dagen dat ik naar de sportschool ga eet ik ook brood, pasta, rijst en aardappels. Daarbij had ik de afgelopen week zó schandalig slecht gegeten (véél ongezond vet, suikers en kcal) dat ik besloot vandaag even veel salade te eten en veel water + thee te drinken. Net nog een kop Engelse thee met melk op, dus ook nog een beetje melk er bijquote:Op zondag 1 september 2013 20:34 schreef Serieliefhebber het volgende:
Wat eet jij eigenlijk qua kcal gemiddeld? Ziet er een heel gezond lijstje uitAlleen ik zou er niet blij van worden, geef mij maar aardappels, stukje vlees en groenten.
dinsdag had ik weinig calorieën inderdaad maar geen moment trek gehad. En geen smoes om minder te eten maar juist om een lunch met meer calorieën! Ik weet dat ik uit moet kijken dat ik niet te weinig eet namelijk maar de laatste dagen mag het juist wel weer wat minderquote:Op zondag 1 september 2013 20:41 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Dinsdag zei je nog dat je met je lunch van 250gram kibbeling ook niet aan 1300kcal in totaal kwam.
Geen probleem mee inderdaadquote:Op zondag 1 september 2013 20:42 schreef Serieliefhebber het volgende:
Ik kan 2000 kcal eten aan alleen rotzooi dus dat bewijst niets
brood eet ik dus nietquote:Op zondag 1 september 2013 20:41 schreef Serieliefhebber het volgende:
O: yoghurt met framboos en blauwe bessen
T: serranoham met meloen
L: 1,5 gehaktbal
D: sushi
T: blokjes oude kaas met mosterd, paar cashewnoten, 5 witte wijn
Fruit met yoghurtSerranoham met meloen
Lunch een gehaktbal?? Pak een boterham leg er sla op, beetje tomaat, geraspte wortel, eitje misschien dan u gehaktbal in schijfjes erbij nog een lekker dressing en dan heb je een lunch. Je kan het brood ook weglaten, sommige houden niet zo van brood. Sushi geen idee nog nooit gegeten
5 wijn dat tikt aan eh
dat zeg ik op het antwoord dat ik aan het crashen zou zijnquote:Op zondag 1 september 2013 20:42 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
Ik kan 2000 kcal eten aan alleen rotzooi dus dat bewijst niets
De kritiek is goed bedoeld, ookal kan het soms wat hard overkomen. We willen gewoon dat je een goede en hopelijk ook gezonde levensstijl vindt die bij je past en die je zelf kan volhouden.quote:Op zondag 1 september 2013 20:44 schreef MaJo het volgende:
[..]
dinsdag had ik weinig calorieën inderdaad maar geen moment trek gehad. En geen smoes om minder te eten maar juist om een lunch met meer calorieën! Ik weet dat ik uit moet kijken dat ik niet te weinig eet namelijk maar de laatste dagen mag het juist wel weer wat minder
hmmm heb juist het idee dat het op het moment wel goed gaat? Ik eet veel salade, soep, eieren en 's avonds vlees of vis met groenten. 'S ochtends standaard yoghurt met fruit. Wat heb ik deze week dan gegeten wat troep is? Los van de kibbeling danquote:Op zondag 1 september 2013 20:46 schreef Sarabi het volgende:
@MaJo ik denk dat je goed moet opletten dat je vaker gezonde en voedzame keuzes maakt.
Want in de helft van de lijstjes van deze week staat zoveel troep en dat wil je toch ook niet neem ik aan.
De kibbeling inderdaad en dan nu die gehaktbal (+dat het gewoon weinig is), of gewoon de hele lunch overslaan.quote:Op zondag 1 september 2013 20:48 schreef MaJo het volgende:
[..]
hmmm heb juist het idee dat het op het moment wel goed gaat? Ik eet veel salade, soep, eieren en 's avonds vlees of vis met groenten. 'S ochtends standaard yoghurt met fruit. Wat heb ik deze week dan gegeten wat troep is? Los van de kibbeling dan
ik heb ook geen problemen met kritiekquote:Op zondag 1 september 2013 20:47 schreef Serieliefhebber het volgende:
[..]
De kritiek is goed bedoeld, ookal kan het soms wat hard overkomen. We willen gewoon dat je een goede en hopelijk ook gezonde levensstijl vindt die bij je past en die je zelf kan volhouden.
Wat is je doel eigenlijk? Wil je kilos eraf? Wil je gezonder gaan eten? Wat wil je Majo vertel het me
Ik probeer ook rond die kcal te eten. Ik ben ook weer wat strenger voor mezelf. Na de vakantieperiode liep het wat stroef om de suiker en vetten te laten. Ik heb nu mijn eetdagboek eens bekeken en een samenvatting per maand gemaakt. Juli was een rampmaandquote:Op zondag 1 september 2013 20:44 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Tussen de 1600 en 2000 normaal. Op dagen dat ik naar de sportschool ga eet ik ook brood, pasta, rijst en aardappels. Daarbij had ik de afgelopen week zó schandalig slecht gegeten (véél ongezond vet, suikers en kcal) dat ik besloot vandaag even veel salade te eten en veel water + thee te drinken. Net nog een kop Engelse thee met melk op, dus ook nog een beetje melk er bij
het vervelende is dat de slechte dingen blijven hangen bij jullie. Woensdag tot vrijdag heb ik lijstjes gepost waarop niet eens gereageerd isquote:Op zondag 1 september 2013 20:50 schreef Sarabi het volgende:
[..]
De kibbeling inderdaad en dan nu die gehaktbal (+dat het gewoon weinig is), of gewoon de hele lunch overslaan.
De wijntjes (maar goed het weekend).
Verder heb ik je andere lijstjes niet meer bekeken.
Waarom eet je trouwens geen brood?
Vanwege de koolhydraten? Dan kan je de wraps beter ook niet eten.
Wat eet je graag? Zeg eens een paar lievelingsgerechten. Als je zo graag brood eet en je kan er nog normaal door kakken, zou ik gewoon brood eten. Kritiek is altijd makkelijk te geven, we weten allemaal hoe het moet, alleen houden we ons er zelf niet altijd aan.quote:Op zondag 1 september 2013 20:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
het vervelende is dat de slechte dingen blijven hangen bij jullie. Woensdag tot vrijdag heb ik lijstjes gepost waarop niet eens gereageerd isbeetje kort door de bocht dus om op basis van de slechte dingen die je onthouden hebt te zeggen dat ik het niet goed doe.
Als je terugleest dan vertel ik dat mijn moeder wraps voor me had ingekocht. Brood/wraps mogen tijdens de eerste twee cycli van dit dieet niet maar is een betere keuze dan niks
Overigens heb ik het idee dat ik gluten intolerant ben. Ik heb altijd last van obstipatie of diarree maar deze week elke dag netjes en goed naar het toilet geweest, dat viel me de vorige keer bij dit dieet ook al op. Alleen hou ik zoveel van brood
Wat is je BMI eigenlijk?quote:Op zondag 1 september 2013 20:51 schreef MaJo het volgende:
[..]
ik heb ook geen problemen met kritiek
Mijn doel is om nog 5 kilo af te vallen (vandaar het 17 dagen dieet) en daarna een gezondere levensstijl aan te houden. Dat ging de laatste maanden al aardig goed maar ik merkte dat de cola's en de patatjes er af en toe weer inslopenop gewicht blijven is voor mij geen probleem, ik heb van nature een slanke bouw en geen aanleg om zwaar te worden
Volgens mij hebben al meerdere mensen gezegd dat zo'n dieet niet werkt als je dan toch af en toe (in jouw geval best vaak) zoiets eet.quote:Op zondag 1 september 2013 20:56 schreef MaJo het volgende:
[..]
Als je terugleest dan vertel ik dat mijn moeder wraps voor me had ingekocht. Brood/wraps mogen tijdens de eerste twee cycli van dit dieet niet maar is een betere keuze dan niks
Is ook heel goed voor je, maar ik heb het idee dat ik ff diehard van de gewoonte moet afkomen. Daarna weer gewoon op zon- en feestdagen!quote:Op zondag 1 september 2013 21:53 schreef Sarabi het volgende:
Netjes Zeester!
Hier staat ondertussen een wijntje klaar (ben al trots dat ik ze door de weeks laat staan).
BMI is 25 geloof ik. Ik post hier omdat ik me in slank niet meer thuisvoel. En ik wil niet in 17 dagen 5 kilo afvallen hoorquote:Op zondag 1 september 2013 21:25 schreef Sjeen het volgende:
[..]
Wat is je BMI eigenlijk?
Ik vraag me namelijk een beetje af wat je in de Dieetclub doet als je van nature een slanke bouw hebt, geen aanleg om zwaar te worden en 5 kilo in 17 dagen wil afvallen...
wat had ik dan moeten doen, niks eten?quote:Op zondag 1 september 2013 21:54 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Volgens mij hebben al meerdere mensen gezegd dat zo'n dieet niet werkt als je dan toch af en toe (in jouw geval best vaak) zoiets eet.
Ik heb ook weleens oppervlakkige dingetjes, daar maak ik me niet druk om, maar dit was een vrij diep gat precies tussen mijn knokkels. Het was ook echt gelijk dik, echt meteen nadat ze zich los trok, ik denk gewoon van de klap. Inmiddels is het goed gezwollen, huid staat superstrak en het doet aardig zeer met bewegen van m'n vingers (dus werken zit er denk ik niet in, tenzij er in mijn slaap een wonder gebeurt). Ben idd maar begonnen met de kuur, en ik zie het wel morgen.quote:Op zondag 1 september 2013 21:49 schreef Zeester het volgende:
Mijn kat bijt me best vaak (en ook weleens de huid stuk, al is dat meestal met nageltjes en niet met bijten) en ik heb nog nooit bedacht dat je daarvoor naar de dokter zou moeten. Of is dat alleen met andere katten omdat dat vreemde bacteriën zijn? Iig beterschap Lady.
En DE, veel sterkte en gecondoleerd! Niet leuk!
Ik ben vandaag begonnen met mijn maand droogstand, en heb al de hele middag in de kroeg gezeten met een vriendin. Resultaat: 2 tomatensap, 1 spa rood! Score
hoe oud ben je?quote:Op zondag 1 september 2013 23:11 schreef MaJo het volgende:
[..]
wat had ik dan moeten doen, niks eten?
Nee er waren geen andere opties, echt niet. Ik word een beetje moe van het belerende toontje hier de laatste tijdquote:Op zondag 1 september 2013 23:22 schreef Sarabi het volgende:
[..]
hoe oud ben je?
Ik gok dat er wel andere opties zijn
Misschien verzin ik af en toe excuses maar je hoeft ook niet op elke slak zout te leggen.quote:Op zondag 1 september 2013 23:28 schreef motorbloempje het volgende:
Misschien moet je je dan eens fatsoenlijk aan een dieet houden als je daar voor wilt gaan en niet allerlei excuses bedenken elke keer waarom je wel kunt/moet zondigen.
Misschien ga ik daar uiteindelijk ook wel op over stappenquote:Op zondag 1 september 2013 23:30 schreef Bamba het volgende:
Ik vind het nadeel met diëten waarbij je bepaalde dingen niet mag eten, je maar geluk moet hebben dat er een alternatieve keuze is als je ergens blijft eten.
Werkt gezond eten met minder kcal en gezonde keuzes maken niet voor je Majo? Daar heb je uiteindelijk het meeste aan denk ik
Ik heb geen problemen met kritiek en tips, maar als er alleen maar steeds herhaald wordt dat je dingen fout doet en er nooit eens gekeken wordt naar de dingen die wel goed gaan dan begint dat op een gegeven moment te irriteren. Zoals ik al zei is er 3 dagen niet gereageerd op lijstjes die ik heb gepost omdat die gewoon prima waren. Om dan te stellen dat ik alleen maar slechte keuzes maak is onzin. Maak ik af en toe verkeerde keuzes? Tuurlijk, maar dat doet iedereen hier. Je hoeft het gewoon niet elke keer erin te wrijven.quote:Op zondag 1 september 2013 23:36 schreef motorbloempje het volgende:
Als je niet wilt dat mensen dat doen moet je gewoon je eigen gang gaan en hier niet posten. Het idee van een forum is dat mensen op je kunnen reageren. Vrij simpel.
Dat zal uiteindelijk de meest gezonde versie zijn denk ikquote:Op zondag 1 september 2013 23:35 schreef MaJo het volgende:
[..]
Misschien verzin ik af en toe excuses maar je hoeft ook niet op elke slak zout te leggen.
[..]
Misschien ga ik daar uiteindelijk ook wel op over stappen
Dat gaat wel lukken toch? Volgens mij ben je goed bezigquote:Op zondag 1 september 2013 23:50 schreef Bamba het volgende:
[..]
Dat zal uiteindelijk de meest gezonde versie zijn denk ikEn als je dat kunt volhouden, is op gewicht blijven ook geen probleem. Heel makkelijk gezegd hoor, mij moet het ook eerst lukken
![]()
Wat is er ook al weer loos? Ik heb even niet opgelet geloof ik. Sterkte in ieder geval.quote:Op maandag 2 september 2013 08:30 schreef Lonaa het volgende:
Ja, thanks.
Ze beloofde te bellen als ze het recept uitgeschreven had en met de huisarts overlegd had. Naja, ik hoop maar dat dat snel gebeurd dan.
Krijg trouwens maar 2 tabletten geloof ik. En dan mag ik na 10 september naar mijn eigen huisarts voor meer. Kan ik die man eindelijk eens ontmoeten.
Ik heb er niet heul erg over uit de doeken gedaan hoor.quote:Op maandag 2 september 2013 08:52 schreef Lucky_Strike het volgende:
[..]
Wat is er ook al weer loos? Ik heb even niet opgelet geloof ik. Sterkte in ieder geval.
Mja, huisartstechnisch is Enschede niet zo tof. Veel zitten vol en die niet vol zitten zijn dat voor een reden.quote:Op maandag 2 september 2013 09:01 schreef douche-eendje het volgende:
Dat is vervelend lonaa... ik zou zelf mn huisarts ook aanspreken op zn afwezigheiden desnoods een andere zoeken.
Ik kan iig woensdag naar de huisarts. Ben de allergische reacties zat., de antihistamine ook. Nu eerst maar eens uit laten zoeken of het echt sesam is en zo ja; wat voor gevolgen er mogelijk nog meer aan zitten.
DE, las je post van gistereb.. Heel veel sterktequote:Op maandag 2 september 2013 09:01 schreef douche-eendje het volgende:
Dat is vervelend lonaa... ik zou zelf mn huisarts ook aanspreken op zn afwezigheiden desnoods een andere zoeken.
Ik kan iig woensdag naar de huisarts. Ben de allergische reacties zat., de antihistamine ook. Nu eerst maar eens uit laten zoeken of het echt sesam is en zo ja; wat voor gevolgen er mogelijk nog meer aan zitten.
Succes.quote:Op maandag 2 september 2013 09:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sterkte Lonaa, Joyce en Douche-eendje. Ik zorg trouwens dat mijn medicijnen nooit op raken
Ik zal ook nog even meedoen dan. Ik heb mijn extra dosis hormoon net ingenomen en begin alweer flink te spacen. Typen kost moeite en ik krijg een druk op mijn hoofd dus ik verkas voor de rest van de dag naar de bank nu ik nog fatsoenlijk de trap af kan lopen![]()
Jij ook sterkte LS!! Lijkt me geen fijn gevoel!quote:Op maandag 2 september 2013 09:08 schreef Lucky_Strike het volgende:
Sterkte Lonaa, Joyce en Douche-eendje. Ik zorg trouwens dat mijn medicijnen nooit op raken
Ik zal ook nog even meedoen dan. Ik heb mijn extra dosis hormoon net ingenomen en begin alweer flink te spacen. Typen kost moeite en ik krijg een druk op mijn hoofd dus ik verkas voor de rest van de dag naar de bank nu ik nog fatsoenlijk de trap af kan lopen![]()
Lekker is anders maar ik weet waar het door komt, wat er zo ongeveer gaat gebeuren en dat het na een paar dagen over is. I'll survivequote:Op maandag 2 september 2013 09:11 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Jij ook sterkte LS!! Lijkt me geen fijn gevoel!
Kan je sowieso niet een tijd met jezelf afspreken dat je uit bed moet komen en dan ook aankleden enzo?quote:Op maandag 2 september 2013 09:35 schreef J0ycie88 het volgende:
Vanmiddag iig 2,5 uur werken.. beetje afleiding. En een reden om uit bed te komen.
mijn bed is mijn veilige plekje
Ik kan het proberen. Want uiteindelijk helpt het niets..quote:Op maandag 2 september 2013 09:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan je sowieso niet een tijd met jezelf afspreken dat je uit bed moet komen en dan ook aankleden enzo?
Als je hier te lang in blijft hangen word je ook niet gelukkiger.
DIT!quote:Op maandag 2 september 2013 09:37 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Kan je sowieso niet een tijd met jezelf afspreken dat je uit bed moet komen en dan ook aankleden enzo?
Als je hier te lang in blijft hangen word je ook niet gelukkiger.
Je hebt gelijk. Ik ga vanavond sowieso wel sporten. Gaan een lesje xco doen!quote:Op maandag 2 september 2013 09:43 schreef Barreltje het volgende:
[..]
DIT!
ik had gister ook een kl#te dag..
de stukken chocolade taart gingen er goed in als compensatie.. maar op een gegeven moment was ik het zat..
en tegen mezelf gezegd: "ondaks de K#T, ga je vanavond wel sporten"
dat was 2 vliegen in 1 klap, want sporten is goed voor je gevoel ( ik wordt er iig vrolijk van) EN de chocolade taart is weer verwerkt ( of naja 3 kruimels) EN.. goed voor mijn eigengevoel WANT ik heb mezelf over die kut bui kunnen zetten
vandaag dus ook weer een goede dag..
hier:
[ afbeelding ]
wat slingers ..
je moet ze alleen nog even zelf ophangen!
Hou je weekplanning een beetje rustig, vraag niet meteen te veel van jezelfquote:Op maandag 2 september 2013 09:55 schreef Lonaa het volgende:
Lekker dan Mokkels.
Nog niks van de huisarts gehoord.
Afwas iig gedaan, nu even onder een hete douche, afwas opruimen en dan even een weekplanning maken.
Weekplanning eet-technisch.quote:Op maandag 2 september 2013 09:57 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Hou je weekplanning een beetje rustig, vraag niet meteen te veel van jezelf
Ik kleed me altijd pas aan als ik klaar ben in huis. Zeker nu.. Ongesteldquote:Op maandag 2 september 2013 09:59 schreef Lonaa het volgende:
[..]
Weekplanning eet-technisch.
wb actieve weekplanning staat er weinig op het menu.Wat normale beweging (fietsen, wandelen) boodschappen, morgen naar de markt, morgenavond 2 vergaderingen en donderdagavond komen mijn schoonouders.
over je post hierboven: ik MOET van mezelf me iedere dag aankleden, dan voel ik me automatisch een stukje beter. (dus dat ga ik nu maar even doen ipv in mijn joggingbroek rond te lopen)
Probeer het eens eerder, dan begint je "dag" ook eerder heb ik altijd het idee.quote:Op maandag 2 september 2013 10:02 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik kleed me altijd pas aan als ik klaar ben in huis. Zeker nu.. Ongesteld
Dat vind ik ook lastig hoor (9 van de 10 dagen lukt het mij nog niet).quote:Op maandag 2 september 2013 10:02 schreef J0ycie88 het volgende:
[..]
Ik kleed me altijd pas aan als ik klaar ben in huis. Zeker nu.. Ongesteld
Geen probleem. Ik ben inmiddels lekker gedouched.quote:Op maandag 2 september 2013 10:10 schreef J0ycie88 het volgende:
Ik ga het proberen.. Dank je wel Sarabi en Lonaa.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Rabarberbarbarabarbarbarenbaardenbarbierbarbierbarbaren
K&W / Barrels Buitenlandse Boerderijtje
quote:Op maandag 2 september 2013 11:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
inclusief bijbehorende inkomsten?Nah....
Ik heb zuurkoolstamppot van mijn moeder in de vriezer voor vanavondquote:Op maandag 2 september 2013 11:02 schreef Lonaa het volgende:
Inspiratieloos wb avondeten en dergelijke.
Ja hoor, doe ik ook.quote:Op maandag 2 september 2013 11:05 schreef Sarabi het volgende:
[..]
Ik heb zuurkoolstamppot van mijn moeder in de vriezer voor vanavond
Als ik het laat ontdooien en ik hou nog een kliekje over. Kan ik dat gewoon in de koelkast bewaren en morgen op eten?
Lekkere spaghettisaus maken, en daarna wat je over hebt invriezen..quote:Op maandag 2 september 2013 11:02 schreef Lonaa het volgende:
Weekmenu hier:quote:Op maandag 2 september 2013 11:02 schreef Lonaa het volgende:
juhquote:Op maandag 2 september 2013 11:00 schreef Stormqueen het volgende:
[..]
inclusief bijbehorende inkomsten?Nah....
Succes met je baan! En ik snap de banaan na je krachttraining, maar pindakaas erop?quote:Op maandag 2 september 2013 06:26 schreef Isabeau het volgende:
Voor vandaag:
S: Jillian (al gedaan, waar is het vinkje op mijn toetsenbord!)
O: halfvolle melk met 7-granen vlokken, chiazaadjes, rozijnen, lijnzaad en een beetje honing (gisteren in de koelkast gezet omdat anders die 7-granen vlokken niet weg te krijgen zijn)
L: overgebleven salade van gisteravond + cottage cheese (half bakje)
S: sportschool krachttraining + 20 min cardio
T: beker light chocolademelk, banaan met pindakaas
D: spinaziestamppot met hazelnoten en gebakken rauwe ham, met een sidesalad van kiwi, meloen en komkommer
T: magere kwark met walnoten en honing
Vandaag officiële eerste dag nieuwe baanHeb er zin in.
quote:Op zondag 1 september 2013 21:20 schreef Lucky_Strike het volgende:
Lady O, ben je al aan de antibiotica begonnen? De vader van een vriendin heeft 1,5 week in het ziekenhuis gelegen vanwege een onbehandelde kattenbeet.
Douche-eend, sterkte![]()
Tink, maat 40Lekker ding
Hehehe, je doet nuttige dingen en dan baal je dat het tijd kost?quote:Op maandag 2 september 2013 12:18 schreef J0ycie88 het volgende:
Toch best productief hier.. Loterijen opgezegd. KPN gebeld. Alleen jammer dat je daarna zo weer een uur verder bent!
Ik vind verhuizen ook ontzettend leuk! Al is het maar omdat je door meubelzaken loopt en ook echt een keer alles mag kopen wat je nuttig en leuk vindt...quote:Op maandag 2 september 2013 12:06 schreef Brighteyes het volgende:
Wat een leuke en lekkere dingen hebben ze op die site staan ook MoBlo!
Goed bezig zo Tink!Slim! En ik ben jaloers op je! Ik vind verhuizen zo leuk!
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |