Bron graag, want ik heb ook begrepen dat dat nog aardig wat voeten in de aarde heeft gehad voordat de inspecteurs het land in mochten.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:03 schreef -jos- het volgende:
[..]
Toen de VN aan Syrie vroeg of het de locatie van de chemische aanval mochten bezoeken stonden ze een dag later op die plek.
Kiezen..... netzoveel kiezen als wij de europese minister president kiezenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:58 schreef paddy het volgende:
[..]
Ja, en daarom val je landen met chemische wapens aan? Om als machthebber gekozen te worden? Sorry, hier kan ik niets mee
Dag later was er nog een bombardement op dezelfde plek. Om bewijs weg te ruimen werd hier in de kranten geschreven, hoewel we toen nog overtuigd waren dat de rebellen het zelf hadden gedaan....quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:03 schreef -jos- het volgende:
[..]
Toen de VN aan Syrie vroeg of het de locatie van de chemische aanval mochten bezoeken stonden ze een dag later op die plek.
Ik ben niet voor inval vanuit alleen Amerika. Ik vind dat de VN (dus ieder land die daar aangesloten is, om er op toe te zien dat verdragen niet geschonden worden) verantwoordelijk isquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:03 schreef Eyjafjallajoekull het volgende:
Mensen zien Rusland en China als de grote boosdoeners omdat ze de boel blokkeren, maar eigenlijk ben ik daar wel blij om. Ik denk namelijk dat het wel goed is dat er enige weerstand is, al is het maar zodat mensen even nadenken want zonder deze landen was Syrie allang aangevallen denk ik. Nu is Merkel weer pissig omdat niet iedereen direct achter de VS aanloopt blijkbaar.
Klopt in hoge mate, zaak is dus je gezond verstand te gebruiken en te zoeken naar de meest logische verklaringen voor wat hier gebeurd is, wellicht met "Ockhams scheermes" in je achterzak. Ik zou beginnen met; "Wat had Assad te winnen bij het gooien van gifgas op brugers, wetende wat hij wist (Obama: gebruik chemische wapens is de grens!) en op het moment dat de VN-inspecteurs in aantocht waren?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 10:59 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Je zal nooit beelden zien waar Assad naast de raketten staat en de lont aansteekt. Heck, al komen die beelden er wel, dan nog is dat geen sluitend bewijs want zelfs jouw dochter van twee kan photoshoppen
Staat ergens in dit topic. Volgens mij was het ergens dit weekend dat ze het gevraagd hebben.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:04 schreef DeToffifee het volgende:
[..]
Bron graag, want ik heb ook begrepen dat dat nog aardig wat voeten in de aarde heeft gehad voordat de inspecteurs het land in mochten.
Precies, maar het zou dus raar zijn als de hele wereld op 1 lijn zat. In zo'n ideale wereld zou je de VN ansich ook niet nodig hebben.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:07 schreef paddy het volgende:
[..]
Ik ben niet voor inval vanuit alleen Amerika. Ik vind dat de VN (dus ieder land die daar aangesloten is, om er op toe te zien dat verdragen niet geschonden worden) verantwoordelijk is
Tja, hier heb ik niet veel aan. Ik zoek het zo zelf wel op.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:07 schreef -jos- het volgende:
[..]
Staat ergens in dit topic. Volgens mij was het ergens dit weekend dat ze het gevraagd hebben.
Wat had hij dan te winnen door de controleurs buiten de deur te houden?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Klopt in hoge mate, zaak is dus je gezond verstand te gebruiken en te zoeken naar de meest logische verklaringen voor wat hier gebeurd is, wellicht met "Ockhams scheermes" in je achterzak. Ik zou beginnen met; "Wat had Assad te winnen bij het gooien van gifgas op brugers, wetende wat hij wist (Obama: gebruik chemische wapens is de grens!) en op het moment dat de VN-inspecteurs in aantocht waren?
Daar is geen antwoord op te vinden als wij er vanuit gaan dat Assad en zijn adviseurs gewone mensen zijn met een ok IQ en alleen simpele tactieken en strategieën bedenken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:07 schreef Jian het volgende:
[..]
Klopt in hoge mate, zaak is dus je gezond verstand te gebruiken en te zoeken naar de meest logische verklaringen voor wat hier gebeurd is, wellicht met "Ockhams scheermes" in je achterzak. Ik zou beginnen met; "Wat had Assad te winnen bij het gooien van gifgas op brugers, wetende wat hij wist (Obama: gebruik chemische wapens is de grens!) en op het moment dat de VN-inspecteurs in aantocht waren?
Misschien verdenkt hij ze van subjectiviteit of zoiets? Inspecteurs in de pocket van de VS, slager keurt zijn eigen vlees?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Wat had hij dan te winnen door de controleurs buiten de deur te houden?
Soevereiniteit van zijn land?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Assad heeft de controleurs niet buiten de deur gehouden en beantwoord de vraag nu niet met een vraag maar beantwoord hem (voor jezelf) eens.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:09 schreef paddy het volgende:
[..]
Volgens mij wel hoor. Of beter, de inspecteurs kregen geen toegang de eerste dagen tot de plek van de aanvalquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:12 schreef Jian het volgende:
[..]
Assad heeft de controleurs niet buiten de deur gehouden en beantwoord de vraag nu niet met een vraag maar beantwoord hem (voor jezelf) eens.
Wat ik al zei Ockhams scheermes! Gewoon logica. En totdat er onomstotelijk bewijs is dat er toch anders zit, houd ik me daaraan vast.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:11 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Daar is geen antwoord op te vinden als wij er vanuit gaan dat Assad en zijn adviseurs gewone mensen zijn met een ok IQ en alleen simpele tactieken en strategieën bedenken.
Stel Assad zit er wel achter, dan kunnen zij vooraf echt wel bedacht hebben dat nu aanvallen "ongeloofwaardig" is.
En de VN onderzoekt toch in totaal 14 aanvallen, exclusief deze? Als er echt gifgas gebruikt is in 1 van die aanvallen, dan vinden die inspecteurs dat echt wel, ongeacht deze laatste.
En selong poste gisteren een interessante theorie waarom Assad er wel achter kan zitten. Alsof Assad namelijk niet ziet dat het westen als kleine kinderen in de stoel zitten te wachten om aan te vallen
Dat zou suggereren dat Assad het eigenlijk wel prima zou vinden maar... Het is wel de VN en Assad heeft met geen woord gerept van subjectiviteit.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:11 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
Misschien verdenkt hij ze van subjectiviteit of zoiets? Inspecteurs in de pocket van de VS, slager keurt zijn eigen vlees?
Ik weet niet precies hoe onafhankelijk die inspecteurs zijn, maar wellicht ziet Assad voor zijn neus gebeuren dat hij erin wordt geluisd.
Dit klopt niet. De VN was de eerste dagen na de aanval aan het vechten over de vraag wat de opdracht voor de VN onderzoekers zou worden. Moesten ze alleen onderzoeken of er chemische wapens gebruikt zijn geweest of moesten ze ook onderzoeken door wie die chemische wapens dan gebruikt zijn. Het werd het eerste. Uit mijn hoofd was dat zaterdag, en toen zondag stonden ze op de plek van de chemische aanval.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:14 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Volgens mij wel hoor. Of beter, de inspecteurs kregen geen toegang de eerste dagen tot de plek van de aanval
Mensen zijn te slim om alles volgens de "standaard logica" te doen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:15 schreef Jian het volgende:
[..]
Wat ik al zei Ockhams scheermes! Gewoon logica. En totdat er onomstotelijk bewijs is dat er toch anders zit, houd ik me daaraan vast.
M.a.w De verdragen hebben geen nut en iedereen mag gewoon chemische wapens en gifgas gebruiken. Ik snap dat elke regering dan zo denkt en controle mag weigerenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:11 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
Misschien verdenkt hij ze van subjectiviteit of zoiets? Inspecteurs in de pocket van de VS, slager keurt zijn eigen vlees?
Ik weet niet precies hoe onafhankelijk die inspecteurs zijn, maar wellicht ziet Assad voor zijn neus gebeuren dat hij erin wordt geluisd.
Dan heeft de mening van een ander ook geen waarde meer. Dus mijn vraag is dus de mening van een ander.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:12 schreef Jian het volgende:
[..]
Assad heeft de controleurs niet buiten de deur gehouden en beantwoord de vraag nu niet met een vraag maar beantwoord hem (voor jezelf) eens.
zo ist!quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:18 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dit klopt niet. De VN was de eerste dagen na de aanval aan het vechten over de vraag wat de opdracht voor de VN onderzoekers zou worden. Moesten ze alleen onderzoeken of er chemische wapens gebruikt zijn geweest of moesten ze ook onderzoeken door wie die chemische wapens dan gebruikt zijn. Het werd het eerste. Uit mijn hoofd was dat zaterdag, en toen zondag stonden ze op de plek van de chemische aanval.
In realiteit zal het, mag ik hopen, gewoon een objectief onderzoek zijn. Ik probeer alleen te doorgronden wat Assad denkt en hoe hij handelt. Dat heeft natuurlijk ook te maken of hij daadwerkelijk achter de gifgas aanval zit, wat helaas nog onduidelijk is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:18 schreef paddy het volgende:
[..]
M.a.w De verdragen hebben geen nut en iedereen mag gewoon chemische wapens en gifgas gebruiken. Ik snap dat elke regering dan zo denkt en controle mag weigeren
Waarom zou je Assad verdenken en nu de schuld in de schoenen schuiven als dat nu juist de man is die alleen maar te verliezen had met wat hier is gebeurd, zolang je geen bewijzen hebt dat hij het heeft gedaan??quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:18 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Mensen zijn te slim om alles volgens de "standaard logica" te doen.
Die rebellen schieten toch ook met een doel hun eigen mensen dood wat niet "logisch" is
Oke, het is dus zaak erover te vergaderen zodat degene (wie dat ook mag zijn) genoeg tijd krijgt de bewijzen te verwijderen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:18 schreef -jos- het volgende:
[..]
Dit klopt niet. De VN was de eerste dagen na de aanval aan het vechten over de vraag wat de opdracht voor de VN onderzoekers zou worden. Moesten ze alleen onderzoeken of er chemische wapens gebruikt zijn geweest of moesten ze ook onderzoeken door wie die chemische wapens dan gebruikt zijn. Het werd het eerste. Uit mijn hoofd was dat zaterdag, en toen zondag stonden ze op de plek van de chemische aanval.
Aha ok.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:18 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ik zei voor jezelf, waarom zou Assad dit doen, behalve wat wilde "alu-hoedjes" fantasieën heb ik daar nog steeds geen logische verklaring voor gehoord.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:19 schreef paddy het volgende:
[..]
Dan heeft de mening van een ander ook geen waarde meer. Dus mijn vraag is dus de mening van een ander.
En heeft ze dus wel buiten de deur gehouden
In mijn ogen is niemand schuldig of onschuldig want de bewijzen liggen nog waar?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:21 schreef Quasi-intellectueel het volgende:
[..]
In realiteit zal het, mag ik hopen, gewoon een objectief onderzoek zijn. Ik probeer alleen te doorgronden wat Assad denkt en hoe hij handelt. Dat heeft natuurlijk ook te maken of hij daadwerkelijk achter de gifgas aanval zit, wat helaas nog onduidelijk is.
Chemische wapens zijn eigenlijk ook helemaal niet verbodenquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:18 schreef paddy het volgende:
[..]
M.a.w De verdragen hebben geen nut en iedereen mag gewoon chemische wapens en gifgas gebruiken. Ik snap dat elke regering dan zo denkt en controle mag weigeren
Damage control.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:21 schreef Jian het volgende:
[..]
Waarom zou je Assad verdenken en nu de schuld in de schoenen schuiven als dat nu juist de man is die alleen maar te verliezen had met wat hier is gebeurd, zolang je geen bewijzen hebt dat hij het heeft gedaan??
En daarom blijf ik herhalen. Het maakt niet uit WIE er chemische wapens heeft gebruikt. Er ZIJN chemische wapens gebruikt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:18 schreef -jos- het volgende:
[..]
http://www.un.org/sg/statements/index.asp?nid=7041quote:The Secretary-General notes the Government of the Syrian Arab Republic affirmed that it will provide the necessary cooperation, including the observance of the cessation of hostilities at the locations related to the incident.
"Er gaat sowieso ingegrepen worden"??? De VS heeft ondanks de chemische aanval nu al moeite om tot een gewapende interventie te komen, de Britten haken af, de Duitsers willen sluitend bewijs, de VN gaat niet overstag. Waarom zou er, indien er geen sprake is van een aanval met chemische wapens, "sowieso" ingegrepen gaan worden.?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:26 schreef opgebaarde het volgende:
[..]
Damage control.
Het scenario, er gaat sowieso ingegrepen worden, dus als dat maar een kleine ingreep wordt, kan Assad misschien nog aan de macht blijven?
psst Syrie heeft dat verdrag niet getekent.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
En daarom blijf ik herhalen. Het maakt niet uit WIE er chemische wapens heeft gebruikt. Er ZIJN chemische wapens gebruikt.
En aangezien de overgrote meerderheid van de internationale gemeenschap heeft afgesproken dat er geen chemische wapens gebruikt mogen worden is een actie tegen het gebruik van chemische wapens in Syrië legitiem. Wahtever de reden is van een veto door bv Rusland e/o China.
Maar de huilie huilie internationale gemeenschap wil bewijzen WIE verantwoordelijk is voor deze chemische aanvallen. Want anders vinden ze het niet legitiem om 'iemand' daarvoor verantwoordelijk te stellen om tegen diegene actie te ondernemen, Boehoe....
Fuck that. Er ZIJN chemische wapens gebruikt. Dus wat mij betreft IS het legitiem om de bekende doelen waarmee chemische wapens gebruikt worden te bombarderen. Vernietig die opslagplaatsen, vernietig het materiaal waarmee die wapens gebruikt worden.
Wat die onschuldige Syrische burgers overkomt mag nooit meer gebeuren. DAT is het belangrijkste.
Daarna zoeken ze het in Syrië maar weer lekker zelf uit....maar dan ZONDER chemische wapens.
Ja, maar wat als de chemische wapens van de rebellen waren?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
En daarom blijf ik herhalen. Het maakt niet uit WIE er chemische wapens heeft gebruikt. Er ZIJN chemische wapens gebruikt.
En aangezien de overgrote meerderheid van de internationale gemeenschap heeft afgesproken dat er geen chemische wapens gebruikt mogen worden is een actie tegen het gebruik van chemische wapens in Syrië legitiem. Wahtever de reden is van een veto door bv Rusland e/o China.
Maar de huilie huilie internationale gemeenschap wil bewijzen WIE verantwoordelijk is voor deze chemische aanvallen. Want anders vinden ze het niet legitiem om 'iemand' daarvoor verantwoordelijk te stellen om tegen diegene actie te ondernemen, Boehoe....
Fuck that. Er ZIJN chemische wapens gebruikt. Dus wat mij betreft IS het legitiem om de bekende doelen waarmee chemische wapens gebruikt worden te bombarderen. Vernietig die opslagplaatsen, vernietig het materiaal waarmee die wapens gebruikt worden.
Wat die onschuldige Syrische burgers overkomt mag nooit meer gebeuren. DAT is het belangrijkste.
Daarna zoeken ze het in Syrië maar weer lekker zelf uit....maar dan ZONDER chemische wapens.
En als ze toevallig uit een Saoedisch opslag zijn gekomen, zeggen we gewoon, foutje ... bedankt.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:30 schreef Montagui het volgende:
[..]
Ik ook niet. Enige waar ik aan kan denken is een rivaliserende bevolkingsgroep met haat naar een andere rivaliserende bevolkingsgroep die elkaar in de haren zouden kunnen vliegen wanneer die ander de macht zou kunnen pakken. Assad is nu even degene die op een positie zit waar ik niet graag op wil zitten. Ik zie niet in dat hij erbij gebaat zou kunnen zijn, maar mocht hij het onderzoek hebben gestagneerd of tegen hebben willen houden gaan mijn vraagtekens wel weer meer richting deze man op.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:23 schreef Jian het volgende:
[..]
Ik zei voor jezelf, waarom zou Assad dit doen, behalve wat wilde "alu-hoedjes" fantasieën heb ik daar nog steeds geen logische verklaring voor gehoord.
En nee, hij heeft ze niet buiten de deur gehouden, stonden binnen op het moment dat ze er zelf klaar voor waren en zijn nu op de weg terug.
Nogmaals, dus? Het gebruik van chemische wapens moet afgestraft worden.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:33 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
psst Syrie heeft dat verdrag niet getekent.[quote]
Dus? Toch geen enkele reden om daar niet tegen op te treden??
[quote]
Als millitaire actie tegen Assad gevoerd moet worden omdat die chemische wapens gebruikt heeft. Zou je ook de FSA en zijn bongenoten moeten bombarderen als zijn chemische wapens gebruikt hebben. Wat al meerde malen bewezen is.
Aangezien wij de FSA ook steunen moeten we onszelf bombarderen?
Selectief of iedereen die die wapens gebruikt of aangeleverd heeft?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:36 schreef Montagui het volgende:
[..]
Nogmaals, dus? Het gebruik van chemische wapens moet afgestraft worden.
Boeit niet. ALS er maar doelen waarmee chemische wapens gebruikt worden of opgeslagen zijn vernietigd worden. Belangrijker is de vraag... HOE komen ze er dan aan. WIE heeft het geleverd ( a la Van Anraat).quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:34 schreef -jos- het volgende:
[..]
Ja, maar wat als de chemische wapens van de rebellen waren?
http://www.globalresearch.ca/the-syria-chemical-weapons-hoax
Zelfde mening, maar VN doet weer eens nietsquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom niet gewoon een no-flyzone instellen, trachten een cease-fire tot stand te laten komen en een VN-troepenmacht installeren om de partijen uit elkaar te houden?
Als dat niet boeit moet je dus niet alleen de opslagplaatsen in Syrië bombarderen ......quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:38 schreef Montagui het volgende:
[..]
Boeit niet. ALS er maar doelen waarmee chemische wapens gebruikt worden of opgeslagen zijn vernietigd worden. Belangrijker is de vraag... HOE komen ze er dan aan. WIE heeft het geleverd ( a la Van Anraat).
Iedereen die grondstoffen e/o materiaal voor het gebruik van chemische wapens levert aan een regime wat NIET het verdrag heeft ondertekent is fout. Aanpakken die hap.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:37 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Selectief of iedereen die die wapens gebruikt of aangeleverd heeft?
En een politieke oplossing zoeken, waarin er ook concessies gedaan worden. Terug naar de wortels van het burger protest waarmee het is begonnen.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
Waarom niet gewoon een no-flyzone instellen, trachten een cease-fire tot stand te laten komen en een VN-troepenmacht installeren om de partijen uit elkaar te houden?
Misschien omdat dit een interne aangelegenheid is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:38 schreef Mutant01 het volgende:
Wel degelijk, het gaat erom dat men (wie het dan ook is) niet meer de mogelijkheid krijgt om dergelijke wapens te gebruiken.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Als dat niet boeit moet je dus niet alleen de opslagplaatsen in Syrië bombarderen ......
Nee. Dat klopt niet. Iedere natie die het verdrag heeft ondertekent mag chemische zooi opgeslagen hebben. Zolang ze het maar niet gebruiken als 'wapen'.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:40 schreef Jian het volgende:
[..]
Als dat niet boeit moet je dus niet alleen de opslagplaatsen in Syrië bombarderen ......
Het is geen interne aangelegenheid, al heel lang niet meer. Zeker niet nadat er aanslagen in Turkije, Libanon zijn geweest en er raketten vallen op Israël. Allen gerelateerd aan de gang van zaken in Syrië.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:42 schreef PrepperNL het volgende:
Misschien omdat dit een interne aangelegenheid is.
zou mooi worden als de wereldregering zo maar in elk land no fly-zones in zou stellen.
Dat zijn militaire doelwitten - indien vooraf aangekondigd - zodat Syrie de militairen daar weg kan halen - is dat in het geheel niet problematisch.quote:En tevens heeft een no-fly zone veeel meer bombardementen als gevold als wat ze nu van plan zijn. Een no-fly zone begint met het totaal verwoesten van alle vlieg infrastructuur in Syrie inclusief de "command and control" doelwitten.
Wat mij betreft niet alleen het gebruik, maar ook het in het bezit zijn van deze wapensquote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:37 schreef PrepperNL het volgende:
[..]
Selectief of iedereen die die wapens gebruikt of aangeleverd heeft?
Dus ook Israel aanvallen aangezien die telkens andere landen bombardeert en aanvalt?quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 11:43 schreef Mutant01 het volgende:
[..]
Het is geen interne aangelegenheid, al heel lang niet meer. Zeker niet nadat er aanslagen in Turkije, Libanon zijn geweest en er raketten vallen op Israël. Allen gerelateerd aan de gang van zaken in Syrië.
[..]
Dat zijn militaire doelwitten - indien vooraf aangekondigd - zodat Syrie de militairen daar weg kan halen - is dat in het geheel niet problematisch.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |