abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130625786

Hoe lang droogt houtlijm? Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? Kan ik latex buiten gebruiken? Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde?

Dit soort korte vraagjes kom je vaak tegen als je gaat klussen. Het is niet altijd de moeite waard om er een compleet topic voor te openen, maar je wilt ook niet blijven zitten met je vraag. Voor al dat soort vragen is er dit Korte Klus Kwesties topic! Probeer zo duidelijk mogelijk je vraag te formuleren, en posten maar!

En let op, er bestaan geen domme vragen maar alleen domme antwoorden :)

Het eerste deel was een groot succes, dus zitten we alweer in deel 2!
Laat die handjes wapperen!
pi_130626802
Ik ben wel benieuwd naar de vragen uit de OP:
Hoe lang droogt houtlijm?
Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai?
Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep?
Kan ik latex buiten gebruiken?
Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken?
Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130627301
Ik blijf maar lezen: korte kluis kwesties -O-

Help, ik verkoop kluizen en het begint een afwijking te worden :D

quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:26 schreef DroogDok het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de vragen uit de OP:
Hoe lang droogt houtlijm?

Als je je verdiept in (hout-)lijm, gaat er echt een wereld voor je open.

Ik kende vroeger eigenlijk maar twee soorten lijm: zo'n geel busje met een rood dopje voor hout, en een blauw met witte tube (die áltijd smerig en gekreukeld werd) voor al het andere.

Ik denk dat menig plak-klus een stuk succesvoller zou eindigen als er wat meer algemeen bekend was over soorten lijm, de werking en de toepassing :Y
pi_130627727
Draai ik een kraan los als ik met de klok mee draai? nee

Mag een wasmachine en een wasdroger op dezelfde elektrische groep? kan wel, maar zijn niet tegelijk te gebruiken door een te hoge belasting van de zekering

Mag ik spaanplaatschroeven ook in ander hout gebruiken? waarom niet, ik zie geen bezwaar

Welke kleur elektrische draad is ook alweer de aarde? geel/groen is de kleur voor de aarde, vroeger in oude installaties was dat grijs
pi_130628951
Mod break: er is een speciaal Fok! Deel voor ONZ en een topic voor slowchat!

Korte klus kwestie: hoe betrouwbaar achten we ijzeren gasleidingen uit 1936? Ik sta voor de keuze of ik alupex slang ga trekken of de bestaande leiding gebruik.

Bijkomend is dat er een halve tube siliconenkit op de koppelingen is leeggespoten in de muur. Reden onbekend.
pi_130629750
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:27 schreef Gieliovd het volgende:

Korte klus kwestie: hoe betrouwbaar achten we ijzeren gasleidingen uit 1936? Ik sta voor de keuze of ik alupex slang ga trekken of de bestaande leiding gebruik.

Bijkomend is dat er een halve tube siliconenkit op de koppelingen is leeggespoten in de muur. Reden onbekend.
Een gasleiding uit 1936 waar de schroefverbindingen verpakt zijn met hennep zijn niet zo maar nog betrouwbaar, sinds de invoering van aardgas mogen de verbindingen alleen nog verpakt worden met tape. Hennep kan uitgedroogd raken en daardoor kunnen de verbindingen gas gaan doorlaten.
Wil je een oude gasleiding toch gaan gebruiken dan zou ik toch zeker aanraden deze (te laten) afpersen
  Moderator vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:48:19 #7
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
  Moderator vrijdag 30 augustus 2013 @ 18:11:43 #8
92034 crew  Vonkenboer
pi_130642753
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Even met de behangkwast erlangs... en ook dit topic hangt weer op ze plek ! :P
En hij is zojuist gereekst met het oude topic; in het vervolg dan graag bij het openen van een nieuw topic op "open nieuw deel" klikken *O*
pi_130667404
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:27 schreef Gieliovd het volgende:

Dat zal wel met hennep gefit zijn. En dat is nu bijna 80 jaar oud. Zonder kit zou ik het al niet meer vetrouwen.

Edit. Zie Exlurker idd.
pi_130675616
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

En hij is zojuist gereekst met het oude topic; in het vervolg dan graag bij het openen van een nieuw topic op "open nieuw deel" klikken *O*
Die optie was d'r niet dit keer :N

@ leidingwerk, zie mijn topic nadat ik het ge-update heb.
pi_130762913
Wit, grijze PVC buis. Plusminus 2 Mm dikke wand. Jaar of 30 oud.

Vervangen of laten zitten.... Het eerste betekent in gebruik zijnde keuken open breken en verlijmde verbindingen achterin een kastje aanpassen...

Nieuw te plaatsen keuken.
pi_130821995
Niet echt een klusvraagje maar meer een vraagje over een nieuwbouwhuis.
ik heb een huis gezien welke ik graag zou willen hebben, dit huis is bijna casco klaar.

Nu wil ik ook wat meerwerk laten doen door de projectontwikkelaar in dit huis, moet ik dit meerwerk nu ook al laten noteren in het voorlopig koopcontract? of staat dit in het daadwerkelijke koopcontract?
  donderdag 5 september 2013 @ 10:39:17 #13
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_130841475
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

*O*
Leuk te zien dat er een deel twee van is gekomen ^O^
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
  donderdag 5 september 2013 @ 10:40:37 #14
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_130841501
quote:
0s.gif Op maandag 2 september 2013 22:53 schreef Gieliovd het volgende:
Wit, grijze PVC buis. Plusminus 2 Mm dikke wand. Jaar of 30 oud.

Vervangen of laten zitten.... Het eerste betekent in gebruik zijnde keuken open breken en verlijmde verbindingen achterin een kastje aanpassen...

Nieuw te plaatsen keuken.
Ik weet eigenlijk niet wat nu je vraag is? Of is het geen vraag maar een antwoord voor iemand anders?
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
pi_130844435
Vervangen of laten zitten is de vraag :)
  donderdag 5 september 2013 @ 13:17:59 #16
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_130845687
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 12:27 schreef Gieliovd het volgende:
Vervangen of laten zitten is de vraag :)
Dan snap ik je niet. Je gaat een nieuwe keuken plaatsen, maar als je het wilt vervangen moet je de bestaande keuken open breken?
pi_130847927
bezig met nieuw plafond (isoleren tussen balken, gipsplaat en daarna stuccen) in huis uit 1910, stuit ik op oud rachelwerk (h.o.h. ±15cm) stevig gespijkert op balken. helaas steken er veel korte spijkertjes (±1cm) uit (sporen van oud plafond met riet en gipsmortel ofzo). Zie afbeeldingen van geheel en losse lat met spijkers.
a. Deels laten zitten of
b. alles er af slopen?

voordelen a. isolatiewol kan er zo tussen geschoven; scheelt me veel gesloop
nadelen a. moet evengoed rachelen en lager dan de honderden spijkertjes, dus paar cm lager plafond; mogelijk wat meer gedoe met een enkele elektr. leiding e.d.

donderdag 5 september 2013 @ 17:16:33 #18
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_130853085
quote:
0s.gif Op donderdag 5 september 2013 14:40 schreef sibejan het volgende:
bezig met nieuw plafond (isoleren tussen balken, gipsplaat en daarna stuccen) in huis uit 1910, stuit ik op oud rachelwerk (h.o.h. ±15cm) stevig gespijkert op balken. helaas steken er veel korte spijkertjes (±1cm) uit (sporen van oud plafond met riet en gipsmortel ofzo). Zie afbeeldingen van geheel en losse lat met spijkers.
a. Deels laten zitten of
b. alles er af slopen?

voordelen a. isolatiewol kan er zo tussen geschoven; scheelt me veel gesloop
nadelen a. moet evengoed rachelen en lager dan de honderden spijkertjes, dus paar cm lager plafond; mogelijk wat meer gedoe met een enkele elektr. leiding e.d.

[ link | afbeelding ]

[ link | afbeelding ]
En met een haakse slijper de spijkertjes er even afslijpen? Kan niet inschatten hoeveel het er zijn die uitsteken, maar kost een paar seconden per spijker als ze niet te dik zijn.
pi_130856243
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 17:16 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

En met een haakse slijper de spijkertjes er even afslijpen? Kan niet inschatten hoeveel het er zijn die uitsteken, maar kost een paar seconden per spijker als ze niet te dik zijn.
'k heb de rachels d'r al afgesloopt, om de 10 cm zat een spijkertje, en ik had geen zin om ±1680 spijkertjes door te flexen... en heb weer mooi wat brandhout voor de winter.
pi_130866347
quote:
7s.gif Op donderdag 5 september 2013 13:17 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Dan snap ik je niet. Je gaat een nieuwe keuken plaatsen, maar als je het wilt vervangen moet je de bestaande keuken open breken?
Sorry voor de onduidelijkheid. De keuken in de woonkamer is er al uit. Die afvoer loopt 2 meter naar beneden, naar de keuken in het souterrain, waar ik nu woon. Wil ik die vervangen, moet dus de huidige keuken half gesloopt worden.

@ plafond: had zo mijn Plafond kunnen zijn. Spijkers zijn inderdaad van riet, ijzerdraad en stucwerk. Zie mijn topic foto's. Ik adviseer ze eruit, opnieuw rachelen en goed uitvlakken. Ben ik ook mee bezig nu.

Pas op dat er geen houtworm in zit als je jet binnen opslaat voor de kachel.
pi_131092955
Ik ben een tuinhuisje aan het bouwen. Op de balkenconstructie moet plaatmateriaal komen en dan laat ik door een dakdekker bitumen er op leggen. Welk plaatmateriaal kan ik het beste gebruiken en is niet te duur?

OSB? Spaanplaat? Bij alles staat overigens dat het alleen voor binnen geschikt is...
  donderdag 12 september 2013 @ 13:48:51 #22
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_131093079
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:43 schreef Grublit het volgende:
Ik ben een tuinhuisje aan het bouwen. Op de balkenconstructie moet plaatmateriaal komen en dan laat ik door een dakdekker bitumen er op leggen. Welk plaatmateriaal kan ik het beste gebruiken en is niet te duur?

OSB? Spaanplaat? Bij alles staat overigens dat het alleen voor binnen geschikt is...
Dat staat er omdat al die platen niet tegen vocht kunnen. Zou ze je dan ook niet aanraden voor buiten eigenlijk, maar ik ben geen expert op dit gebied dus ik sla even over.
pi_131126546
Wij hebben een oud huis (1904) gekocht, met daarin een houten trap. De trap is al een aantal keren van een verflaag voorzien. Wij willen alle verflagen verwijderen. Hoe kunnen we het beste te werk gaan? Ik ben begonnen met het schuren van de treden (P60). Dit gaat prima, kan ik iig de eerste verflagen verwijderen. Maar de stootborden, boom, baluster, leuning en de wellat zullen we anders moeten aanpakken. Hoe?

en ja, ik weet dat het een intens saai en klotewerk is.
pi_131132041
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 13:43 schreef Grublit het volgende:

OSB zou prima kunnen alleen krijgt underlayment mijn voorkeur.
pi_131302323
Ik plak hem ook even in dit topic. Ben op zoek naar de beste strategie voor het verven van een plafond :@

K&W / Centraal Verftopic Deel 2
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
pi_131304533
quote:
Thanks, daar had ik nog niet aan gedacht! Dat zou ook betekenen dat ik het schuren niet meer hoef te doen, maar alles zandstralen. Zou ik absoluut niet erg vinden!
pi_131356093
Vorig jaar heb ik mijn houten kozijnen laten opknappen (houtrot behandeld en opnieuw in de lak gezet). Nu zitten er scheurtjes in de lak en is er alweer een klein stukje houtrot aanwezig. Zou dit al mogen gebeuren in een jaar tijd? (Er even vanuit gaande dat de klus goed uitgevoerd is)
"The problem with common sense is that most people are morons."
pi_131356492
quote:
5s.gif Op donderdag 19 september 2013 18:51 schreef Lolaatje het volgende:
Vorig jaar heb ik mijn houten kozijnen laten opknappen (houtrot behandeld en opnieuw in de lak gezet). Nu zitten er scheurtjes in de lak en is er alweer een klein stukje houtrot aanwezig. Zou dit al mogen gebeuren in een jaar tijd? (Er even vanuit gaande dat de klus goed uitgevoerd is)
Als het vooraf netjes geschuurd en schoongemaakt is zou het toch wel zo'n 3 jaar mee moeten. Dus nee, na een jaar mag niet gebeuren lijkt mij. :)
★★★
pi_131391621
Dank voor je reactie :) Dan neem ik toch even contact met hem op hierover.
"The problem with common sense is that most people are morons."
  maandag 23 september 2013 @ 20:11:45 #31
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_131490463
Ik zit met een afvoer die ik nodig heb. Er zit echter een soort dop op. Hij is wit en steekt een cm of 5 boven de afvoerbuis uit. Er zitten twee gaatjes in. Ik vermoed dat het iets is om vieze luchtjes tegen te houden. Weet iemand echter hoe ik dat ding er af krijg? Draaien en trekken lukt een-twee-drie niet, maar hij zit ook dicht op de muur en ik heb niet goed grip.

Foto volgt zodra het me lukt met mijn mobiel.

[ Bericht 0% gewijzigd door twiFight op 23-09-2013 20:19:57 ]
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
He named this world: Forbidden Paradise
  maandag 23 september 2013 @ 20:18:39 #32
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_131490837
He created a new world of rave in which he gave rebirth to elements of melody and positivity.
pi_131509757
Ik ben een archiefkast aan het oppoetsen en kom er achter dat 1 van de planksteuntjes mist. Na veel zoeken begin ik een beetje wanhopig te worden. Heeft iemand enig idee waar ik de steuntjes koop?

pi_131519592
quote:
1s.gif Op maandag 23 september 2013 20:11 schreef twiFight het volgende:
Ik zit met een afvoer die ik nodig heb. Er zit echter een soort dop op. Hij is wit en steekt een cm of 5 boven de afvoerbuis uit. Er zitten twee gaatjes in. Ik vermoed dat het iets is om vieze luchtjes tegen te houden. Weet iemand echter hoe ik dat ding er af krijg? Draaien en trekken lukt een-twee-drie niet, maar hij zit ook dicht op de muur en ik heb niet goed grip.

Foto volgt zodra het me lukt met mijn mobiel.
Normaal zou ik zeggen, een beluchter. Maar dit ziet er heel vreemd uit.

Kan vastgelijmd zitten. Dan moet je hem eronder afzagen, mofje erop en weer een stukkie pijp indien nodig. Eitje.
  dinsdag 24 september 2013 @ 19:17:52 #35
28225 twiFight
Pain cleanses the body
pi_131523081
Dat vastgelijmd zitten begon ook mijn vermoeden te worden inderdaad. Overigens bleek dat zwarte deel een stukje tape te zijn, die een gaatje aan de zijkant ter grootte van een vinger afdekt.

Ik ga een zaagje er bij pakken :)
pi_131533804
Topper. Bij vragen...
  donderdag 10 oktober 2013 @ 12:50:18 #37
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_132035635
Ik ben op zoek naar een manier om een holle draadstang M10 formaat te buigen op een makkelijke manier.
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
Never underestimate the power of stupid people in a large group
pi_132046306
Met een buigapparaat voor hydrauliek/stalen leidingen kan dat wel.
  vrijdag 11 oktober 2013 @ 16:12:24 #39
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_132071571
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:58 schreef tiho1 het volgende:
Met een buigapparaat voor hydrauliek/stalen leidingen kan dat wel.
Maar daar kan je alleen haakse bochten mee maken toch? Andere optie is denk ik dan verwarmen en buigen?
Alle hoeren kunnen vertrekken, zolang de man nog z'n handen heeft om zelf te kunnen trekken.
pi_132098434
Een vraag naar de bekende weg: wij hebben vandaag een vaatwasser gekregen, het lijkt me raadzaam daar een waterstop aan te monteren?
pi_132100998
quote:
1s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 16:12 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Maar daar kan je alleen haakse bochten mee maken toch? Andere optie is denk ik dan verwarmen en buigen?
Nee rond natuurlijk. Een haakse leiding gaat weinig door.
pi_132119202
Ik heb in de woonkamer 2 radiatoren en 1 convectorput. Daarbij heb ik in de keuken een radiator hangen. De keuken is open, dus deze opzet verwarmd de hele ruimte.

Nu wil ik het halve muurtje tussen keuken en woonkamer (soort uitstekende wand) eruit slopen, om de keuken nog meer open te maken. Aan de wand (niet het uitstekende wandje dat we slopen) zit echter de keukenradiator, die willen verwijderen omdat op die plek onze koelkast komt te staan.

Kan je zomaar een radiator weghalen en is dit dan puur een issue mbt de opwarmingstijd? Of kan dit kwaad mbt de cv ketel (nefit smartline uit 2004)? Is dit iets dat ik bv kan uitrekenen adhv het totale oppervlak oid?
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 12:04:03 #43
92034 crew  Vonkenboer
pi_132119277
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:00 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Ik heb in de woonkamer 2 radiatoren en 1 convectorput. Daarbij heb ik in de keuken een radiator hangen. De keuken is open, dus deze opzet verwarmd de hele ruimte.

Nu wil ik het halve muurtje tussen keuken en woonkamer (soort uitstekende wand) eruit slopen, om de keuken nog meer open te maken. Aan de wand zit echter die keukenradiator, dus die willen verwijderen.

Kan je zomaar een radiator weghalen en is dit dan puur een issue mbt de opwarmingstijd? Of kan dit kwaad mbt de cv ketel (nefit smartline uit 2004)? Is dit iets dat ik bv kan uitrekenen adhv het totale oppervlak oid?
Je haalt dan natuurlijk wel een heel stuk qua verwarmingsvermogen weg uit de keuken, d.w.z. dat het langer gaat duren voordat die ruimte op temperatuur is. En je hebt natuurlijk kans op tocht emn eventuele koudeval.

Ik zou de radiator wel ergens anders weer her plaatsen :)
pi_132119402
Ik begrijp je punt. Als het dus goed begrijp is er geen 'wet' die zegt dat je zoveel cm3 aan verwarming per x m3 aan ruimte nodig hebt ivm het stoken van de cv ketel?

Die convectorput ligt namelijk over de gehele breedte van de achterzijde van de woonkamer, en loopt tot aan de keuken. Als ik die radiator in de keuken weghaal, maar meteen ook het uitstekende muurtje, dan lijkt het dat de convectorput de boel redelijk mee verwarmt. Verder gaan we de 2 grote radiatoren in de woonkamer zelf isoleren, zodat er minder warmte verloren gaat (hopen we natuurlijk). Ook hebben we een redelijk goed geisoleerde vloer, vergeleken de huidige situatie. Over een jaar of twee max gaan we de hele keuken/achterpui aanpassen/vernieuwen, en dan komt er ook een nieuwe oplossing rond de ontbrekende radiator.

Wij stoken overigens nauwelijks. We zijn geen koukleumen, 90% van de koude dagen hebben we gewoon een extra dikke trui aan :).
  Moderator zondag 13 oktober 2013 @ 12:19:36 #45
92034 crew  Vonkenboer
pi_132119633
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:09 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Ik begrijp je punt. Als het dus goed begrijp is er geen 'wet' die zegt dat je zoveel cm3 aan verwarming per x m3 aan ruimte nodig hebt ivm het stoken van de cv ketel?

Die convectorput ligt namelijk over de gehele breedte van de achterzijde van de woonkamer, en loopt tot aan de keuken. Als ik die radiator in de keuken weghaal, maar meteen ook het uitstekende muurtje, dan lijkt het dat de convectorput de boel redelijk mee verwarmt. Verder gaan we de 2 grote radiatoren in de woonkamer zelf isoleren, zodat er minder warmte verloren gaat (hopen we natuurlijk). Ook hebben we een redelijk goed geisoleerde vloer, vergeleken de huidige situatie. Over een jaar of twee max gaan we de hele keuken/achterpui aanpassen/vernieuwen, en dan komt er ook een nieuwe oplossing rond de ontbrekende radiator.

Wij stoken overigens nauwelijks. We zijn geen koukleumen, 90% van de koude dagen hebben we gewoon een extra dikke trui aan :).
Je kunt het benodigde verwarmingsvermogen voor een ruimte natuurlijk wel uitrekenen, vervolgens kun je berekenen wat je huidige radiatoren leveren en dan kun je kijken of je wel of niet verwarmingsvermogen tekort komt in die ruimte :P

Maar één radiator verwijderen heeft geen invloed op het stoken van je cv ketel.
Al ben ik natuurlijk geen cv specialist :)
  zondag 13 oktober 2013 @ 13:06:29 #46
214921 cvboer
CV vakidioot
pi_132120978
quote:
0s.gif Op zondag 13 oktober 2013 12:09 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:

Wetten zijn er niet voor. Wél moet je in iedere ruimte een bepaalde temperatuur kunnen halen. Voor een woonkamer is dat 22 graden. Door het verwijderen van 1 radiator zal dat geen probleem opleveren, mede omdat je zelf al aangeeft dat jullie geen koukleumen zijn.
Er komt altijd een moment waarop je moet kiezen tussen het geld dat je verdient en de tijd die je verliest om het te verdienen, tijd is alles behalve geld.
pi_132262317
Thanks allemaal :). Fijne input!

Andere vraag. Ik ga de plinten verwijderen en ben bang dat de muur hier beschadigd wordt. Nu komen er nieuwe plinten voor in de plaats, die veel dikker en hoger zijn. De oneffenheden zullen grotendeels wel verborgen blijven, toch wil ik de gaten behandelen.

Nu dacht ik aan Knauf Roodband. Deze zakken verkopen ze in 2,5kg, 10kg en 20kg. Nu gaat het alleen om de plinten in de woonkamer. Iemand enig idee met welke hoeveelheid ik de klus wel kan klaren? Het gaat om zo'n 35m aan plinten.

Is Roodband eigenlijk de beste oplossing? Moet ik misschien eerder aan zo'n gatenvuller (alabastine oid) denken om deze klus te klaren?
  zondag 20 oktober 2013 @ 12:18:54 #48
414426 maarten1985
Seniorverhuizer helpt u graag
pi_132354234
Je kunt de droger en wasmachine meestal niet op dezelfde groep stoppen. Een wasmachine verbruikt gemiddeld 3000 watt en de regel is om niet meer dan 3600 watt per groep aan te sluiten. Hiervoor kun je een trekschakelaar kopen. Die zorgt ervoor dat er maar 1 apparaat tegelijk aan is en daarnaast is het veilig omdat het stopcontact geaard is en er een zekering in zit die springt als het mis gaat.
pi_132473250
Ik heb een tv meubel deze bestaat uit een plank met wieltjes eronder en naar boven 4 metalen buisjes en boven op een plank waar de tv opstaat. Nu wil ik graag een extra plank bevestigen ertussen en zoek ik iets om de extra plank te bevestigen aan de metalen buisjes. Ik dacht iets van een klem met een soort metalen plaatje eraan als dat bestaat.

ik zoek: een bevestiging voor draagplank aan metalen pijpje.

ps. pijpje zal 1cm doorsnede hebben gok ik
  woensdag 23 oktober 2013 @ 16:51:49 #50
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_132479443
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:10 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:

Andere vraag. Ik ga de plinten verwijderen en ben bang dat de muur hier beschadigd wordt. Nu komen er nieuwe plinten voor in de plaats, die veel dikker en hoger zijn. De oneffenheden zullen grotendeels wel verborgen blijven, toch wil ik de gaten behandelen.

Nu dacht ik aan Knauf Roodband. Deze zakken verkopen ze in 2,5kg, 10kg en 20kg. Nu gaat het alleen om de plinten in de woonkamer. Iemand enig idee met welke hoeveelheid ik de klus wel kan klaren? Het gaat om zo'n 35m aan plinten.

Is Roodband eigenlijk de beste oplossing? Moet ik misschien eerder aan zo'n gatenvuller (alabastine oid) denken om deze klus te klaren?
Er zijn kant en klare potjes gips te koop, of inderdaad gatenvuller. 2,5 kilo is echt enorm overkill denk ik :)
pi_132710162
Waar let je nou echt op bij het uitkiezen van een nieuwe koel/vries combinatie?

Echt, ik weet de verschillen niet echt. Iemand vertelde wel eens over 2 compressoren bij de duurdere. Iets over thermostaten en mechanische regelingen (??)... en dan No-Frost met ventilatortje... of All-Frost? En dan nog 100 andere dingen.

A+, A++... geweldig, ik heb het eens berekend. 15 jaar terugverdientijd qua meerprijs...

Help me out :)
  woensdag 30 oktober 2013 @ 16:41:00 #52
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_132728862
Ik zit eens rond te kijken naar vloerledjes. Maar die dingen zijn debiel duur! Nu wil ik zelf eens gaan knutselen. Maar iemand een idee waar ik lens kapjes kan vinden die ik in de vloer kan inbouwen? Mag van heel simpel tot super straks zijn qua vormgeving. Ledjes heb ik zelf al gevonden. 1 ledje geeft meer dan voldoende licht om bv een hal genoeg te verlichten.
pi_132770854
Je kan natuurlijk glas kopen, rond geslepen... dat in de vloer, LED eronder.

Leuk idee :)
pi_132771814
quote:
0s.gif Op dinsdag 29 oktober 2013 23:00 schreef Gieliovd het volgende:
Waar let je nou echt op bij het uitkiezen van een nieuwe koel/vries combinatie?

Echt, ik weet de verschillen niet echt. Iemand vertelde wel eens over 2 compressoren bij de duurdere. Iets over thermostaten en mechanische regelingen (??)... en dan No-Frost met ventilatortje... of All-Frost? En dan nog 100 andere dingen.

A+, A++... geweldig, ik heb het eens berekend. 15 jaar terugverdientijd qua meerprijs...

Help me out :)
Ik weet niet veel van ventilatoren enzo ;) Ik vind het belangrijk dat ik de thermostaat van de apparaten apart in kan stellen. En dat ik ze apart uit kan schakelen voor als ik ze schoon wil maken. En dat er een 0 graden lade in zit zodat ik sommige dingen langer kan bewaren. En dat de vriezer zo groot is als maar past. Als een van de vrieslades wat hoger is dan de anderen, is dat makkelijker met brood inriezen.

Ik kan het weten want ik heb dat allemaal niet. Behalve die grotere broodlade :)
Spoilers!
pi_132771937
OK, OK, thanks voor je input!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:30:43 #56
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_132775212
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:04 schreef Gieliovd het volgende:
Je kan natuurlijk glas kopen, rond geslepen... dat in de vloer, LED eronder.

Leuk idee :)
ja maar dat gaat een aardig duur geintje worden :D
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:32:54 #57
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132775334
Wat voor led ga je gebruiken?
Dat is nml. wel aardig essentieel voor de houder/lens die je er voor kan plaatsen.
pi_132775995
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 20:31 schreef Gieliovd het volgende:
OK, OK, thanks voor je input!
:D Ik wou dat ik een nieuwe koelvriescobi kon kopen. Nog even doorsparen voor een nieuwe keuken.
Spoilers!
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:48:45 #59
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_132776360
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:32 schreef bleiblei het volgende:
Wat voor led ga je gebruiken?
Dat is nml. wel aardig essentieel voor de houder/lens die je er voor kan plaatsen.
Ik denk een standaard ledje. Al heb je ze ook in een ronde met platte bovenkant.
Het hangt af van de lens/houder die ik dan wil gaan gebruiken.

Ik wil zo iets hebben,
  donderdag 31 oktober 2013 @ 21:52:53 #60
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_132776596
Het type led is nogal van invloed op de lichtopbrengst.
Die platte zijn vele malen feller (en worden ook erg heet) dan de gewone "standaard" ledjes.
En voor goedkope ledhouders:
http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.html?search=ledhouder

Maar nette inbouwdingen voor in de vloer kom je eigenlijk altijd bij de dure uit die je al gevonden hebt.
  donderdag 31 oktober 2013 @ 22:07:55 #61
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_132777339
quote:
0s.gif Op donderdag 31 oktober 2013 21:52 schreef bleiblei het volgende:
Het type led is nogal van invloed op de lichtopbrengst.
Die platte zijn vele malen feller (en worden ook erg heet) dan de gewone "standaard" ledjes.
En voor goedkope ledhouders:
http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.html?search=ledhouder

Maar nette inbouwdingen voor in de vloer kom je eigenlijk altijd bij de dure uit die je al gevonden hebt.
Die had ik inderdaad ook al gevonden ja. Jaren gelede had ik ooit een lensje gevonden waar je precies 1 ledje in kon stoppen en perfect kon inbouwen in de vloer. Dat was perfect, maar die kan ik helaas nergens meer vinden. Ik heb ook goedkoper kant en klaar sport gevonden. 4 stuks met voeding enz voor 60 euro. Dat valt best mee, maar zelf maken is de helft van de lol :P

Bedankt voor je reacties :)
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 11:18:51 #62
92034 crew  Vonkenboer
pi_132847624
Wat is nu een goede hoogte voor een wasmachine verhoger ? Overal in bouwmarkten e.d. kom je maar verhogers tegen van maximaal 30 cm.

Gevoelsmatig lijkt mij dat nog steeds erg laag voor zoiets als een wasmachine verhoger.
Wat is nu eigenlijk een redelijke maat ? :?
pi_132850672
30 zal het maximale zijn met die blikken dingen, voordat ze gaan wiebelen.

Alles daarboven vergt wel een stevige constructie wil hij er niet aflazeren. Maar goed Vonk dat kan jij wel maken.

Wil je echt veel hoger, zet je je droger eronder. Ik heb er nu geen, maar wil straks wel een kopen. Toch wel handig.
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 13:50:18 #64
92034 crew  Vonkenboer
pi_132850871
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 13:43 schreef Gieliovd het volgende:
30 zal het maximale zijn met die blikken dingen, voordat ze gaan wiebelen.

Alles daarboven vergt wel een stevige constructie wil hij er niet aflazeren. Maar goed Vonk dat kan jij wel maken.

Wil je echt veel hoger, zet je je droger eronder. Ik heb er nu geen, maar wil straks wel een kopen. Toch wel handig.
We waren ook van plan om zelf wat te maken; ik heb laatst in de bouwmarkt gekeken, maar idd. die blikken dingen is gewoon helemaal niks. Maar ik vroeg mij gewoon af of 30 cm niet erg laag is...

De bedoeling is dat de wasdroger en wasmachine allebei naast elkaar komen te staan :)
Op een zekere hoogte
pi_132850942
De normale wasmachine hoogte is toch perfect om een mooi werkblad overheen te leggen en daar mooi de spullen op te zetten? Ik bedoel, was vouwen, de wasmiddelen...

Anders zou ik ze gewoon stapelen en in de ruimte die je ernaast krijgt een kast bouwen.

Wasmachine onder ;)
pi_132854214
Wij hebben gewoon een los werlblad op de wasmachine + droger gelegd, prima werkhoogte hoor.
Je kunt het natuurlijk ook eleganter oplossen: klik.
Altijd nog mijn droom om ooit zoiets in de bijkeuken te maken.
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 18:46:18 #67
92034 crew  Vonkenboer
pi_132861778
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 13:52 schreef Gieliovd het volgende:
De normale wasmachine hoogte is toch perfect om een mooi werkblad overheen te leggen en daar mooi de spullen op te zetten? Ik bedoel, was vouwen, de wasmiddelen...

Anders zou ik ze gewoon stapelen en in de ruimte die je ernaast krijgt een kast bouwen.

Wasmachine onder ;)
Ik denk dat we even langs elkaar heen praten :P

Want dat is nou juist niet de bedoeling; we willen de wasmachine en de droger naast elkaar op zo'n hoogte plaatsen dat ze makkelijk te bedienen en in en uit te laden zijn.

En dat is zo'n apparaat nu eenmaal niet als hij onder op de grond staat; maar wat is nu een redelijke hoogte van onderkant apparaat tot de vloer; moet je zoiets nou 30/40/50 cm maken of nog groter ?

De wasmiddelen e.d. toebehoren bergen we op in één van de twee stalen kasten in de schuur.
  Moderator zondag 3 november 2013 @ 18:49:30 #68
92034 crew  Vonkenboer
pi_132861867
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 15:10 schreef Gwywen het volgende:
Wij hebben gewoon een los werlblad op de wasmachine + droger gelegd, prima werkhoogte hoor.
Je kunt het natuurlijk ook eleganter oplossen: klik.
Altijd nog mijn droom om ooit zoiets in de bijkeuken te maken.
Als ik ooit in een landhuis woon waar ik dit soort zaken kwijt kan worden; dan wil ik ook een aparte ruimte daarvoor. Maar aangezien die kans vrij klein is ... :7

En de ruimte waarin de wasmachine en wasdroger komt te staan gewoon de schuur is.
Ben ik gewoon op zoek naar een functionele oplossing; er hoeft van mij echt geen meubel o.i.d. omheen ;)
  zondag 3 november 2013 @ 19:04:07 #69
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_132862290
Kleine vraag voor de schilders en andere verfexperts hier:

Een of andere viool heeft ooit besloten dat het tuinhek, van gegalvaniseerd staal, geverft moest worden (op terpetinebasis, zonder hechtprimer).
Aangezien de lak op sommige plaatsen poreus is geworden en we de kleur ook behoorlijk beu zijn, willen we het tuinhek terugbrengen in originele staat (blank).
Kan dit met 'normale' afbijt of bestaat er iets wat de toplaag van het staal niet zal aantasten?
pi_132863962
quote:
0s.gif Op zondag 3 november 2013 18:46 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Ik denk dat we even langs elkaar heen praten :P

Want dat is nou juist niet de bedoeling; we willen de wasmachine en de droger naast elkaar op zo'n hoogte plaatsen dat ze makkelijk te bedienen en in en uit te laden zijn.

En dat is zo'n apparaat nu eenmaal niet als hij onder op de grond staat; maar wat is nu een redelijke hoogte van onderkant apparaat tot de vloer; moet je zoiets nou 30/40/50 cm maken of nog groter ?

De wasmiddelen e.d. toebehoren bergen we op in één van de twee stalen kasten in de schuur.
Afhankelijk van jullie eigen lengte zou ik in ieder geval zorgen dat je goed in het wasmiddelbakje kunt kijken wat je doet. En afhankelijk van je formaat (gewenste) wasmand, moet die natuurlijk makkelijk onder de deur passen.
Spoilers!
  woensdag 6 november 2013 @ 15:53:10 #71
92409 Twinky
Little star.
pi_132964537
In de voorraadkast staat onze wasmachine met daar nu de combimagnetron op. Bij het centrifugeren komt er erg veel lawaai uit de oven en deze gaat ook een stukje wandelen.

Hoe zouden we ervoor kunnen zorgen dat dit niet meer gebeurt?
  woensdag 6 november 2013 @ 16:37:40 #72
348178 NotTheSame
& Never Be The Same Again
pi_132966707
quote:
1s.gif Op zondag 3 november 2013 19:04 schreef NotTheSame het volgende:

Een of andere viool heeft ooit besloten dat het tuinhek, van gegalvaniseerd staal, geverft moest worden (op terpetinebasis, zonder hechtprimer).
Aangezien de lak op sommige plaatsen poreus is geworden en we de kleur ook behoorlijk beu zijn, willen we het tuinhek terugbrengen in originele staat (blank).
Kan dit met 'normale' afbijt of bestaat er iets wat de toplaag van het staal niet zal aantasten?
Niemand het antwoord voor mij? ;(
pi_132974139
quote:
1s.gif Op woensdag 6 november 2013 16:37 schreef NotTheSame het volgende:

[..]

Niemand het antwoord voor mij? ;(
Zoveel soorten afbijt zijn er niet toch? Kan me niet voorstellen dat het zink er niet tegen kan, maar probeer eerst gewoon een klein stukje.
pi_132976233
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:53 schreef Twinky het volgende:
In de voorraadkast staat onze wasmachine met daar nu de combimagnetron op. Bij het centrifugeren komt er erg veel lawaai uit de oven en deze gaat ook een stukje wandelen.

Combimagnetron ophangen.
  woensdag 6 november 2013 @ 20:37:29 #75
92409 Twinky
Little star.
pi_132977089
quote:
0s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:19 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Combimagnetron ophangen.
dat kan niet, omdat de wasmachine met zijn bips tegen een rare glazen wand staat met balken ervoor, en rechts is de ketel!
  woensdag 6 november 2013 @ 20:39:54 #76
92409 Twinky
Little star.
pi_132977204
quote:

Verfbrander?
  donderdag 7 november 2013 @ 06:39:12 #77
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_132991927
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 15:53 schreef Twinky het volgende:

Wasmachine die erg trilt kan komen door versleten lagers (bij oudere machine) of doordat hij niet waterpas staat. Dat laatste kun je verhelpen door de pootjes in/uit te draaien. Geheel op een rubber mat zetten kan ook helpen.
pi_133000052
quote:
7s.gif Op woensdag 6 november 2013 20:37 schreef Twinky het volgende:

[..]

dat kan niet, omdat de wasmachine met zijn bips tegen een rare glazen wand staat met balken ervoor, en rechts is de ketel!
Hangt de ketel strak tegen de wasmachine?
Hoeveel ruimte heb je links en rechts van de wasmachine?
  vrijdag 8 november 2013 @ 16:36:15 #79
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_133048465
Ja paniek in de tent hier :P

Goed ik heb wat waterschade met als gevolg dat op een aantal plekker m'n laminaat omhoog gekomen is. Op zich geen probleem effe wat nieuwe plankjes halen en vervangen. Zit gelukkig bij de muur dus het vervangen zal niet al te veel problemen moeten opleveren. Maar nu nog het juiste laminaat vinden. Geen idee hoe oud het is en waar het vandaan komt...... Nu staat er een mooie code onder de planken maar hier kom ik niet echt verder mee en hoop dat iemand mij kan helpen :)

QS7 07.07.05=08=23:19
2405 made in belgium

Bovenstaande staat exact zo onder de planken. Iemand een idee?
pi_133048624
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:36 schreef ook_gek het volgende:
Ja paniek in de tent hier :P

Goed ik heb wat waterschade met als gevolg dat op een aantal plekker m'n laminaat omhoog gekomen is. Op zich geen probleem effe wat nieuwe plankjes halen en vervangen. Zit gelukkig bij de muur dus het vervangen zal niet al te veel problemen moeten opleveren. Maar nu nog het juiste laminaat vinden. Geen idee hoe oud het is en waar het vandaan komt...... Nu staat er een mooie code onder de planken maar hier kom ik niet echt verder mee en hoop dat iemand mij kan helpen :)

QS7 07.07.05=08=23:19
2405 made in belgium

Bovenstaande staat exact zo onder de planken. Iemand een idee?
Het zal vast van Quickstep zijn gezien de 'QS' en 'made in Belgium'.
  vrijdag 8 november 2013 @ 20:40:02 #81
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_133057557
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 16:39 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Het zal vast van Quickstep zijn gezien de 'QS' en 'made in Belgium'.
Dat klinkt al goed! Kan ik uit die code ook nog iets van een kleur halen?
pi_133058620
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ook_gek het volgende:

[..]

Dat klinkt al goed! Kan ik uit die code ook nog iets van een kleur halen?
Dat weet ik niet. Ik vermoed dat die code achter QS de productiedatum en een batchnummer is. Die 2405 op de andere regel is dan misschien het nummer dat iets zegt over het type en de kleur. Quickstep zelf zal je daar vast wel mee kunnen helpen.
  vrijdag 8 november 2013 @ 21:10:20 #83
17337 ook_gek
doet ie anders nooit
pi_133059191
quote:
1s.gif Op vrijdag 8 november 2013 20:59 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat weet ik niet. Ik vermoed dat die code achter QS de productiedatum en een batchnummer is. Die 2405 op de andere regel is dan misschien het nummer dat iets zegt over het type en de kleur. Quickstep zelf zal je daar vast wel mee kunnen helpen.
Dat idee had ik ook al, ik heb ze net een mailtje gestuurd in de hoop dat ze mij kunnen helpen :)
pi_133208253
Twee vragen:

1.Ik ben snijplaten en messen van een gehaktmolen aan het ontroesten met azijn.
De eerste dag(en) ging het perfect,nu vormt zich een dunne zwarte laag op het kruismes .
kruismes is waarschijnlijk gietijzer als ik het zo zie .

De snijplaten hebben er geen last van.
Waar komt het zwart vandaan ?

2 .Ik heb een jaren dertig rolluikkastje gescoord

Zoals afgebeeld enkel met een eiken greepje

Alleen is het doek versleten waarmee de lamellen aan de achterzijde verbonden zijn ,en is het nu met tesaplast gedaan. (Wat dus niet werkt .)
Doek lijkt op het eerste gezicht op linnen,maar wat voor lijm gebruik je daarvoor .
Doek mag namelijk niet uitharden of dat de vezel zich volzuigt want dan breekt het op de draaipunten.
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_133208305
quote:

Al was er hechtprimer gebruikt was de verf er ook afgekomen .
De zouten in de zink zorgen voor onthechting.
Wil je het lakken ,(tegenwoordig word het allemaal gepoedert ) moet het licht aangestraald worden om het effectieve opppervlak te vergroten ,daarna een sealer waarna het eigenlijke verfsysteem opgebracht kan worden .

Tegenwoordig mogen er geen logen meer in afbijt zitten ,dus de werking is ronduit beroerd .
Laten ontlakken in een bad loopt knap in de papieren en aangezien zink poreus is zal er altijd pigmentvlekken van de lak achter blijven .

Snelste ,simpelste en beste in dit geval is het hek te stralen ,daarna een zinkpoeder aan te brengen
om de beschadigingen opgelopen bij het stralen te reparwren en dan in een neutrale kleur (grijs ) te poederen .
het zal wel iets vergrijzen /mat slaan in de loop der jaren aangezien de meeste industriepoeders niet UV bestand zijn ,maar dan ben je er de komende tien jaar weer vanaf
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_133263378
Ik heb een groot (in de ruimte vrijstaand) bureau van 22 mm dik MDF met 4 poten eronder. Eronder heb ik een plastic bak gehangen (van IKEA) waarin ik een stapel adapters en dergelijke heb weggewerkt. Ik heb die pak gewoon met 3 schroeven in de MDF-plaat geschroefd, direct tegen elkaar aan. Ik wil alleen het bureau soms wel eens ergens anders neerzetten en als eettafel gebruiken.

Wat is een handige manier om die bak makkelijk los te kunnen maken van het bureau? Wat voor verbinding kan ik gebruiken? Ik kan al wel iets verzinnen met stokschroeven en moeren, maar een of ander kliksysteem lijkt me makkelijker.
pi_133263646
Geen idee hoe je bak eruit ziet, maar bijvoorbeeld 2 latjes waar je hem tussen schuift....
pi_133263836

Deze bak. En de zijde waar de pijlpunt op staat zit dus tegen de onderkant van het bureau geschroefd.
pi_133264702
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:30 schreef dotKoen het volgende:
[ afbeelding ]
Deze bak. En de zijde waar de pijlpunt op staat zit dus tegen de onderkant van het bureau geschroefd.
Klitteband?

Velcro strips ?
pi_133264996
Vleugelmoer.
pi_133265013
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:50 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Klitteband?

Velcro strips ?
Nee, daar is het te zwaar voor.

quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:57 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
Vleugelmoer.
Ja precies, dat had ik ook al verzonnen. Met stokschroeven in het bureau, dan, denk ik (zo heten die dingen toch, ene kant een schroef om in het MDF te schroeven, andere kant een schroefdraad voor een (vleugel)moer)? Maar zoek eigenlijk naar een oplossing om het nog iets sneller los te kunnen maken.
pi_133265178
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:58 schreef dotKoen het volgende:

[..]

Twee van deze ; (27 mc microfoonbeugels)

en twee slotboutjes op het armatuur (wel even een holletje op de kop boren anders klikt hij niet)
pi_133265278
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 20:58 schreef dotKoen het volgende:

[..]

[..]

Ja precies, dat had ik ook al verzonnen. Met stokschroeven in het bureau, dan, denk ik (zo heten die dingen toch, ene kant een schroef om in het MDF te schroeven, andere kant een schroefdraad voor een (vleugel)moer)? Maar zoek eigenlijk naar een oplossing om het nog iets sneller los te kunnen maken.
Sliding dovetail?
pi_133265352
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:04 schreef Dr.Hilfiger het volgende:

[..]

Sliding dovetail?
[ afbeelding ]
zwaluwstaart :P
pi_133265413
quote:
0s.gif Op donderdag 14 november 2013 21:06 schreef JerryLee het volgende:

[..]

zwaluwstaart :P
Schuivende zwaluwstaart? Geen idee wat de exacte benaming in ons taaltje is :)
pi_133265856
Dzus?

pi_133265978
Kistsluiting?
pi_133269518
TOURNIQUET
pi_133341383
Moet je een installatiebuis 5/8 altijd 'ophangen' met klembeugels of zijn er ook andere manieren, zonder te hoeven boren?

Is namelijk een betonnen muur waar ik niet zo makkelijk doorheen kom.
pi_133341919
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 14:09 schreef xaban06 het volgende:
Moet je een installatiebuis 5/8 altijd 'ophangen' met klembeugels of zijn er ook andere manieren, zonder te hoeven boren?

Is namelijk een betonnen muur waar ik niet zo makkelijk doorheen kom.
Kan je niet eerst een lat op de muur lijmen ?

Deze leidingen aangebracht op de wand of tegen het plafond moeten met geschikte hulpmiddelen op passende afstanden deugdelijk worden ondersteund. De onderlinge afstand tussen de aan te brengen zadels of beugels is volgens bepaling 522.8.4 van NEN 1010 en het blad 48 van de NPR 5310, verticaal om de 50 cm en niet verticaal, dus bij horizontaal of schuin aangebrachte buizen, minimaal om de 40 cm.
pi_133347033
Technische mede fokkers,

Vraagje:
In ons huis hebben wij een wasmachine staan met één aansluiting voor water en één voor de afvoer.
Zie foto:

Nou zijn wij erg lui aangelegd en hebben wij een afwasmachine gekocht zonder eerst verder te kijken dan onze neus lang is. Is er een manier, en zo ja, wat is de makkelijkste om de afwasmachine (die boven op de wasmachine komt te staan) aan te sluiten op dezelfde aan en afvoer.

Aansluitingen afwasmachine:

Alle hulp wordt gewaardeerd :)
"Stories happen only to those who are able to tell them."
pi_133359548
Kraan aansluiting splitsen doe je met een T stuk, dat kan op verschillende manieren.

Op je muurplaat (ding aan je muur dus, waar je kraan in zit gedraaid) direct, middels een T stuk met 2x binnendraad aansluiting, waar je 2 kranen in draait:

Of in je huidige kraan een T stuk draaien, waar 2 slangen op komen:

Je afvoer doe je gewoon met een PVC T stuk:

En dit alles haal je bij de bouwmarkt.
pi_133381383
quote:
0s.gif Op zondag 17 november 2013 22:20 schreef Gieliovd het volgende:
Kraan aansluiting splitsen doe je met een T stuk, dat kan op verschillende manieren.

Op je muurplaat (ding aan je muur dus, waar je kraan in zit gedraaid) direct, middels een T stuk met 2x binnendraad aansluiting, waar je 2 kranen in draait:
[ afbeelding ]

Of in je huidige kraan een T stuk draaien, waar 2 slangen op komen:
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]

Je afvoer doe je gewoon met een PVC T stuk:
[ afbeelding ]

En dit alles haal je bij de bouwmarkt.
Dank, ga ik meteen uitvoeren :)
"Stories happen only to those who are able to tell them."
pi_133382511
Tot je dienst.
pi_133425448
Vraagje:

Ik woon in oud herenhuis, en ik heb een paar huisgenoten waarmee ik de gang en de trap deel.
Maar het hele huis is ontzettend gehorig, met name het geklap van deuren en geloop op de trap hoor je goed, zo goed, dat je er soms wakker van wordt !

Maar nu is eigenlijk de vraag: Kan ik bijvoorbeeld met een gordijn of door iets van schuimrubber op de deur te plakken de gehorigheid ook verminderen, voornamelijk s'avonds en s'nachts wanneer ik toch de deur naar de gang niet gebruik? Of zal dit niks helpen? Of heeft iemand misschien een andere oplossing?

Verder is er ook in de gang een klapdeur die ontzettend hard in het slot/tegen de stootplaat kletst. Ik heb al geprobeerd om met wat plakband dit af te plakken zodat het metaal niet zo kletst, maar dit werkt maar matig. Een deurdranger is geen optie. Misschien een veer? :)
Yeah bitch ! Magnets !
pi_133426020
quote:
0s.gif Op dinsdag 19 november 2013 21:18 schreef Plienn het volgende:

Verder is er ook in de gang een klapdeur die ontzettend hard in het slot/tegen de stootplaat kletst. Ik heb al geprobeerd om met wat plakband dit af te plakken zodat het metaal niet zo kletst, maar dit werkt maar matig. Een deurdranger is geen optie. Misschien een veer? :)
Je kunt een deurdranger ook andersom gebruiken, zodat hij juist afremt, en de deur heel zachtjes dichtvalt.
pi_133452008
CV-ketel doet het, thermostaat doet het, maar radiatoren worden niet warm! Wie weet hoe dit kan komen. Er staat wel, sinds de verwarming het niet meer doet, een vlammetje op de display van de thermostaat, wat volgens de handleiding 'warmtevraag aan het cv-toestel' betekent. Maar verder geen uitleg hierbij ofzo. De druk is trouwens gewoon oké, 1,5 bar.
pi_133454333
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 16:47 schreef Boterbloempje1601 het volgende:
CV-ketel doet het, thermostaat doet het, maar radiatoren worden niet warm! Wie weet hoe dit kan komen. Er staat wel, sinds de verwarming het niet meer doet, een vlammetje op de display van de thermostaat, wat volgens de handleiding 'warmtevraag aan het cv-toestel' betekent. Maar verder geen uitleg hierbij ofzo. De druk is trouwens gewoon oké, 1,5 bar.
Hedde gij proper ontlucht ?

draait de pomp?
pi_133464122
Vast een domme vraag, maar ik heb nog nooit van mijn leven zelf een wasmachine aangesloten.... Ik moest dus zo'n slang kopen om hem aan te sluiten op de kraan. Zijn er nog verschillende maten, of is het allemaal hetzelfde. :+ En verder nog iets nodig? :)
pi_133477780
Zitten de sparingen aan de achterkant van de wc-pot voor een hangtoilet altijd op dezelfde plek en zijn deze even diep? Met andere woorden kan ik mijn huidige pot vervangen met een willekeurige pot of moet ik nog op bepaalde maten e.d. letten?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_133477820
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:26 schreef _Multiply86_ het volgende:
Vast een domme vraag, maar ik heb nog nooit van mijn leven zelf een wasmachine aangesloten.... Ik moest dus zo'n slang kopen om hem aan te sluiten op de kraan. Zijn er nog verschillende maten, of is het allemaal hetzelfde. :+ En verder nog iets nodig? :)
Volgens mij allemaal hetzelfde, 1/2". Waar je verder nog aan kan denken is een waterslot, zodat bij een lekkage door een defect in je machine de watertoevoer stopt.
pi_133479191
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 17:50 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Hedde gij proper ontlucht ?

draait de pomp?
Driewegklep bleek kapot te zijn, gaf alleen warm water een geen cv. Dat warme water wat hij gaf was trouwens ook echt heel heet, misschien dat alle opgespaarde warmte daarheen ging ofzo?

Water heeft de monteur ook nog bijgevuld, staat nu op 2,4 bar. Is dit te hoog en knalt onze zolder er vandaag of morgen vanaf of maakt dit niet uit?
(Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik ben een vrouw vandaar)
pi_133480415
quote:
1s.gif Op donderdag 21 november 2013 11:59 schreef Boterbloempje1601 het volgende:

[..]

Driewegklep bleek kapot te zijn, gaf alleen warm water een geen cv. Dat warme water wat hij gaf was trouwens ook echt heel heet, misschien dat alle opgespaarde warmte daarheen ging ofzo?

Water heeft de monteur ook nog bijgevuld, staat nu op 2,4 bar. Is dit te hoog en knalt onze zolder er vandaag of morgen vanaf of maakt dit niet uit?
(Waarschijnlijk een domme vraag, maar ik ben een vrouw vandaar)
Ook je verbruikswater is in te stellen ,standaard is dit 80 graden om leggionella te vermijden
Als de klep niet schakelt gaat alles richting verbruik en niet naar de circulatie .

CV-installaie is uitgerust met een overdrukventiel,dus de zolder blijft erop
http://nl.wikipedia.org/wiki/Veiligheidsventiel

E zijn geen domme vragen ,enkel domme antwoorden ;)
pi_133480928
Dankjewel voor je antwoorden :)
pi_133505981
quote:
0s.gif Op woensdag 20 november 2013 21:26 schreef _Multiply86_ het volgende:
Slang zit aan je wasmachine vast normaliter?

Allemaal standaard maten, gewoonlijk. Vergeet je rubbertjes niet in de kraan.
pi_133542826
Hallo,

dit is misschien eerder Wonen dan Klussen, maar ik vond het te genant om er een apart topic over te openen.
Ik heb zo'n "vloerwisser" van Friss gekocht, met van die doekjes waarmee je snel stof kunt verwijderen.
De steel is verlengbaar of - in het Frans- met manche téléscopique.

En ik kan die ook verlengen, maar dan is het de bedoeling dat je die vastklikt maar dat lukt me niet. Ik doe vast iets verkeerds, ik draai en duw en trek en klik maar, maar nooit komt ie vast :@
Weet iemand raad.
Plaatjes:
https://www.dropbox.com/sh/xjy3yoxrdu39gij/B4xWhwh--_
pi_133563932
Normaliter links draaien, uittrekken, rechts draaien en vast.
pi_133640586
Een kleine vraag, als van een radiator alleen de eerste drie lamellen warm worden, is dat dan gewoonlijk een kwestie van ontluchten?
pi_133660557
Probeer eerst dat. Wordt hij nergens anders warm beneden?
pi_133670729
Ben ik nou echt blind?
hoe krijg ik de draden van mijn wandcontactdoos los?

woensdag 27 november 2013 @ 11:41:31 #121
92409 Twinky
Little star.
pi_133670835
aan de achterkant zitten kleine schroefjes, daar waar de draad de contactdoos ingaat. Die draai je los en dan kunnen ze eruit!
pi_133670955
?
  woensdag 27 november 2013 @ 11:49:05 #123
363141 MBRK
Johannes Contant
pi_133671031
Die witte lipjes op de voorkant indrukken.
Another day older and deeper in debt
pi_133671187
Hmmm. Dat werkte ook niet echt. Lipje afgebroken. Ik haal wel een nieuw stopcontact..
pi_133676222
ik rammelde altijd wat aan de draad, niet de correcte manier maar ze komen wel los.
pi_133693786
Draaien en trekken wss.
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 22:37:31 #127
92034 crew  Vonkenboer
pi_133694166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:54 schreef xibalba het volgende:
Hmmm. Dat werkte ook niet echt. Lipje afgebroken. Ik haal wel een nieuw stopcontact..
Vaak is het een combinatie van draaien aan de draad en gelijktijdig trekken.
Maar als het stopcontact al wat ouder is, dan gaat het lipje idd. vaak stuk.

Been there, done that -O-
pi_133702508
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Vaak is het een combinatie van draaien aan de draad en gelijktijdig trekken.
Maar als het stopcontact al wat ouder is, dan gaat het lipje idd. vaak stuk.

Been there, done that -O-
Yep. Zat goed vast. Afknippen en een nieuwe erop was makkelijker :)
  PR/Manusje van alles donderdag 28 november 2013 @ 20:48:59 #129
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_133721728
Heb ik pech gehad vandaag of waren de 15 mm koperen buizen van 20 jaar geleden allemaal 14,5 mm?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 30 november 2013 @ 16:34:46 #130
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_133776465
M'n afvoer is verstopt, dusdanig dat een volle wasbak na 8 uur nog neit leeg is en een plopper heeft ook geen zin.
Ik ben dus nu van plan om HG Duo-ontstopper te gebruiken, het ene flesje is iets van chloor ofzo en het andere flesje Natrium Hydroxide.

Ik heb er geen ervaring mee, nooit eerder gedaan (normaal werkt plopper altijd prima, ook gooi ik af en toe wat soda door de afvoer, werkt ook goed) maar ik heb ook nog niet eerder zo'n verstopping gehad.
De verstopping lijkt ook verder te zitten dan de zwanenhals want als ik met en stokje in de afvoer poer loopt het water niet sneller weg en ik voel ook geen weerstand.

Maar nu is eigenlijk mijn grote vraag, hoe zit het met de dampen die er vanaf komen?
Ik heb een woonkamer met open keuken dus als ik nu die afvoer ga onstoppen zit ikzelf in de dampen.
En ik heb ook een kat, die zijn nog een stuk gevoeliger wat geuren betreft dus die wil ik ook zoveel mogelijk sparen.
Moet je echt luchten met dit spul?
pi_133778327
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:34 schreef SiGNe het volgende:
M'n afvoer is verstopt, dusdanig dat een volle wasbak na 8 uur nog neit leeg is en een plopper heeft ook geen zin.
Ik ben dus nu van plan om HG Duo-ontstopper te gebruiken, het ene flesje is iets van chloor ofzo en het andere flesje Natrium Hydroxide.

Ik heb er geen ervaring mee, nooit eerder gedaan (normaal werkt plopper altijd prima, ook gooi ik af en toe wat soda door de afvoer, werkt ook goed) maar ik heb ook nog niet eerder zo'n verstopping gehad.
De verstopping lijkt ook verder te zitten dan de zwanenhals want als ik met en stokje in de afvoer poer loopt het water niet sneller weg en ik voel ook geen weerstand.

Maar nu is eigenlijk mijn grote vraag, hoe zit het met de dampen die er vanaf komen?
Ik heb een woonkamer met open keuken dus als ik nu die afvoer ga onstoppen zit ikzelf in de dampen.
En ik heb ook een kat, die zijn nog een stuk gevoeliger wat geuren betreft dus die wil ik ook zoveel mogelijk sparen.
Moet je echt luchten met dit spul?
Tape je je wasbak toch af ,stukje plastic .plakband .dicht
  zaterdag 30 november 2013 @ 18:01:52 #132
45 SiGNe
pi_133778440
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:57 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Tape je je wasbak toch af ,stukje plastic .plakband .dicht
Als er gassen vrijkomen dan wordt er ook druk opgebouwd en de andere kant kan het sowieso niet op..
Ik denk dat de tape door de druk niet blijft zitten dan.
Plus een afwasbak is ook nooit schoon als je een verstopping hebt, vraag me af of het door de vette bak sowieso wel blijft zitten (en ik heb verder prima gaffer-tape opzich)
pi_133778491
Dat
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:01 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als er gassen vrijkomen dan wordt er ook druk opgebouwd en de andere kant kan het sowieso niet op..
Ik denk dat de tape door de druk niet blijft zitten dan.
Plus een afwasbak is ook nooit schoon als je een verstopping hebt, vraag me af of het door de vette bak sowieso wel blijft zitten (en ik heb verder prima gaffer-tape opzich)
Dat is zo weinig die druk ,zo heftig is dat goedje nou ook weer niet .
Met goede gaffa en de boel ff ontvetten moet dat best gaan is het keuken of badkamer

anders :

Handvatje eraf en de accutol erop :P
  zaterdag 30 november 2013 @ 18:07:32 #134
45 SiGNe
pi_133778535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:04 schreef JerryLee het volgende:
Dat

[..]

Met goede gaffa en de boel ff ontvetten moet dat best gaan
Voorlopig ligt m'n kat toch nog op de bank te pitten dus ik wacht sowieso nog wel even.
Rond een uurtje of 23:00 wordt ie weer wakker en gaat ie lekker buiten spelen (hij's vrij voorspelbaar)
Denk dat ik het dan wel doe want dan kan het ook wat langer intrekken dan 1 uur (volgens de verpakking raden ze het aan om voor het slapen te doen zodat het de hele nacht kan intrekken, er staat alleen niks over luchten)

Ik zal er in elk geval wel wat tape overheen plakken, als de druk meevalt scheelt het een hoop en zo niet.. jammer dan, best gedaan..
pi_133778574
Dopje los gehad onder de zwanenhals /of sifon
  zaterdag 30 november 2013 @ 18:10:18 #136
45 SiGNe
pi_133778602
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:04 schreef JerryLee het volgende:
Dat

[..]

Met goede gaffa en de boel ff ontvetten moet dat best gaan is het keuken of badkamer

anders :

[ afbeelding ]

Handvatje eraf en de accutol erop :P
Het gaat om de keuken.. en het is een huurhuis dus ik vind het al heel wat dat ik die HG ga proberen.
Ik kan in principe ook de loodgieter bellen (24 uur per dag) zonder er verder kosten aan te hebben.
Als morgen de afvoer nog niet doorloopt bel ik dus de loodgieter, dan kan ik bij HG ook m'n geld voor de duo ontstopper terugvragen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:09 schreef JerryLee het volgende:
Dopje los gehad onder de zwanenhals /of sifon
Dat nog niet, wel met een stok in de afvoer geroerd maar ik voel geen tegendruk of überhaupt iets zitten dus ik denk dat de verstopping verder zit dan de siffon.

[ Bericht 10% gewijzigd door SiGNe op 30-11-2013 18:17:41 ]
pi_133778728
Ik wil graag een kleine compressor hebben.
Ik moet er een beetje behoorlijk mee kunnen spuiten en stralen.
Wat kunnen jullie (Met een beperkt budget) aanraden? :)
pi_133778744
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Het gaan om de keuken.. en het is een huurhuis dus ik vind het al heel wat dat ik die HG ga proberen.
Ik kan in principe ook de loodgieter bellen (24 uur per dag) zonder er verder kosten aan te hebben.
Als morgen de afvoer nog niet doorloopt bel ik dus de loodgieter, dan kan ik bij HG ook m'n geld voor de duo ontstopper terugvragen.

[..]

Dat nog niet, wel met een stok in de afvoer geroerd maar ik voel geen tegendruk of überhaupt iets zitten dus ik denk dat de verstopping verder zit dan de siffon.
Ah ,dat is die witte keuken met dat bruine blad ,en roestvrijstalen bak
pi_133778770
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:15 schreef Wzrd het volgende:
Ik wil graag een kleine compressor hebben.
Ik moet er een beetje behoorlijk mee kunnen spuiten en stralen.
Wat kunnen jullie (Met een beperkt budget) aanraden? :)
Wat gaan we spuiten ?
modelbouw of binnenvaartschepen

wat ga je stralen ,en met wat voor straalmateriaal
pi_133778977
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:16 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Wat gaan we spuiten ?
modelbouw of binnenvaartschepen

wat ga je stralen ,en met wat voor straalmateriaal
Voornamelijk zal dit spuiten van meubels zijn, hout dus!
Stralen zal ijzeren meubeldelen zijn (scharnieren etc.) en gelakt hout.
Welk straalmiddel daarvoor goed geschikt is weet ik eigenlijk niet, gewoon straalgrit denk ik.
  zaterdag 30 november 2013 @ 18:27:26 #141
45 SiGNe
pi_133778989
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:15 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Ah ,dat is die witte keuken met dat bruine blad ,en roestvrijstalen bak
Ehm nee, wel witte kastjes maar stalen aanrechtblad met bak erin.
standaard blad met ruitjesmotief, je ziet het in veel huurwoningen.
pi_133779175
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:27 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ehm nee, wel witte kastjes maar stalen aanrechtblad met bak erin.
standaard blad met ruitjesmotief, je ziet het in veel huurwoningen.
oh ,dan vertekende het op de foto met poes
pi_133779304
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:26 schreef Wzrd het volgende:

[..]

Voornamelijk zal dit spuiten van meubels zijn, hout dus!
Stralen zal ijzeren meubeldelen zijn (scharnieren etc.) en gelakt hout.
Welk straalmiddel daarvoor goed geschikt is weet ik eigenlijk niet, gewoon straalgrit denk ik.
met een 80 of een 100 ltr tank zit je qua spuiten dan wel goed .
Wel een bovenbeker nemen dat scheelt 40 % lucht ,of een HVLP .
Heb je ook minder nevel

Kleine frutzooi is met een gritstraalpistool wel te doen .
in het geval van hechting bewerkstelligen zou ik glasparels nemen ,geeft een veel mooiere finisch
Aluminiumkorunt of gietijzer geeft toch een vrij grof oppervlak.
Stralen gebruikt best veel lucht ,je zou nog een buffertank kunen overwegen (oude autogastank of zo )
pi_133785016
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:42 schreef JerryLee het volgende:

[..]

met een 80 of een 100 ltr tank zit je qua spuiten dan wel goed .
Wel een bovenbeker nemen dat scheelt 40 % lucht ,of een HVLP .
Heb je ook minder nevel

Kleine frutzooi is met een gritstraalpistool wel te doen .
in het geval van hechting bewerkstelligen zou ik glasparels nemen ,geeft een veel mooiere finisch
Aluminiumkorunt of gietijzer geeft toch een vrij grof oppervlak.
Stralen gebruikt best veel lucht ,je zou nog een buffertank kunen overwegen (oude autogastank of zo )
Top!
Hier kan ik wat mee :Y
pi_133808122
Tip gezocht van iemand die wat van daken en isoleren weet.

Ik heb een plat dak welke geïsoleerd is volgens het warm dak principe, dus de isolatie (5 cm PIR platen) liggen op het dakhout, onder de bitumen.

Ik wil nu het nog open ligt eigenlijk ook aan de binnenkant isoleren met glaswol. Dit dan voornamelijk tegen het geluid van regen op het platte dak en ook wat warmte daar er ook al een dikke bint ligt met de nodige koudebrug.

Ik zou dan folie eronder spannen, welke aansluit op de woonkamer, omdat het een uitbouwtje is. In deze folie komen allerlei gaten voor spots, schroeven etc.

Dus: kan ik een warm dak ook nog eens binnen isoleren, tegen het dakhout aan zonder spouw en met toepassing van een mager werkende dampdichte folie?
  zondag 1 december 2013 @ 17:57:49 #146
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_133811864
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:12 schreef Gieliovd het volgende:

Ik heb een plat dak welke geïsoleerd is volgens het warm dak principe, dus de isolatie (5 cm PIR platen) liggen op het dakhout, onder de bitumen.

Ik wil nu het nog open ligt eigenlijk ook aan de binnenkant isoleren met glaswol. Dit dan voornamelijk tegen het geluid van regen op het platte dak en ook wat warmte daar er ook al een dikke bint ligt met de nodige koudebrug.

Ik zou dan folie eronder spannen, welke aansluit op de woonkamer, omdat het een uitbouwtje is. In deze folie komen allerlei gaten voor spots, schroeven etc.

Dus: kan ik een warm dak ook nog eens binnen isoleren, tegen het dakhout aan zonder spouw en met toepassing van een mager werkende dampdichte folie?
Ik ben geen expert, maar op gevoel zeg ik niet doen, want je gaat problemen krijgen met je vochtverwerking en volgens mij heb je binnen de kortste keren schimmel. Hoop dat er een echte expert meeluistert, want ben benieuwd naar het antwoord
pi_133847100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:43 schreef Gieliovd het volgende:
Probeer eerst dat. Wordt hij nergens anders warm beneden?
Boven was er eentje die alleen de eerste drie lamellen warm werd.
Daar zat inderdaad een heleboel lucht in.
In de woonkamer werd het ook niet echt warm, hij haalde niet de 21 graden waarop hij staat afgesteld en bleef soms zelfs op 19,5 hangen.

Nu is het weer wel 21 graden, maar ik vraag me dan toch twee dingen af:
1. Waar komt al die lucht vandaan in het systeem?
2. Waarom stond de ketel niet als een gek te loeien tot het 21 graden in de woonkamer was? Ik dacht altijd dat die dingen net zo lang aansprongen tot de gewenste temperatuur is bereikt, en dan pas afslaan.
pi_133848175
1. Lastig te verklaren maar het kan met vullen al meekomen. Altijd eerst de slang vullen met water. Anders blijft lastig, iets met dampdiffusie ofzo.. lekkage, expansie, koude, warmte blabla....

2. Normaliter blijft je thermostaat inderdaad "vragen" en dus je ketel aansturen (welke zelf wel moduleert dus niet BLAAAAAH blijft gaan tot hij 21 graden is en "stop" krijgt. Veelal zit er een plaatje van een vlammetje in beeld op je kamerthermostaat. Dan vraagt hij aan de ketel om warmte.
pi_133849411
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:50 schreef Gieliovd het volgende:
1. Lastig te verklaren maar het kan met vullen al meekomen. Altijd eerst de slang vullen met water. Anders blijft lastig, iets met dampdiffusie ofzo.. lekkage, expansie, koude, warmte blabla....
Hm, dat lijkt me dus meer iets om aan de kachelboer te vragen als hij van de winter voor de jaarlijkse inspectie komt.

quote:
2. Normaliter blijft je thermostaat inderdaad "vragen" en dus je ketel aansturen (welke zelf wel moduleert dus niet BLAAAAAH blijft gaan tot hij 21 graden is en "stop" krijgt. Veelal zit er een plaatje van een vlammetje in beeld op je kamerthermostaat. Dan vraagt hij aan de ketel om warmte.
Dat hadden wij in ons oude huis inderdaad, maar de thermostaat die we hier hebben is heel anders. We hebben deze van Vaillant.
pi_134049744
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:10 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:

Ik wrik ze los zonder gaten te maken, behalve die van de spijkertjes dan. Plamuurmes erachter en langzaam wrikken, als het plamuurmes eerst niet past dan de iets dunnere kaasschaaf nemen. Heb je eenmaal een halve centimeter ruimte, dan zet je de schroevendraaier tegen het plamuurmes, zodat je geen deuk in de muur maakt, en dan wrik je hem helemaal los. Wel moet je als je eenmaal een millemetertje ruimte hebt met het plamuurmes over de hele lengte er achterlangs halen. Anders heb je kans dat je een strook buitenste laag van een gipsplaat inclusief verf meeneemt, en die strook kan langer zijn dan de nieuwe plint hoog is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
pi_134064437
Wellicht dat iemand in dit topic me een gouden tip aan kan dragen voor het volgende:

Ik heb een regenton in gebruik sinds afgelopen voorjaar.
Voor de terugloop heb ik een gat in mijn regenpijp geboord. Nu heb ik voor de winter mijn regenton geleegd en de regenpijp weer in gebruik zoals het hoort, maar ik krijg het gat niet afgedicht.
Ductape sluit even af , maar na een paar dagen al niet meer vanwege het water water dat er aan de binnenzijde langs en tegen stroomt..
pi_134064592
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:12 schreef Gieliovd het volgende:

Vrij eenvoudige. Neen.
pi_134064811
Zo nee, is er dan nog een manier om dit wel te doen? Ik wil een beetje geluid dempen en warmte/koude weghouden..

Ik zat ook te denken polystyreen platen tussen de rachels te drukken...

Ideeën?
pi_134064879
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Het gaat om de keuken.. en het is een huurhuis dus ik vind het al heel wat dat ik die HG ga proberen.

[..]

Wel de loodgieter gewaarschuwd voordat hij onder de brandwonden zat?
  zondag 8 december 2013 @ 23:32:10 #155
45 SiGNe
pi_134067992
quote:
1s.gif Op zondag 8 december 2013 22:25 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Wel de loodgieter gewaarschuwd voordat hij onder de brandwonden zat?
Ja maar die had sowieso nergens last van omdat het niet voorbij het sifon kwam doordat de boel totaal niet doorstroomde.
Plus ik had sifon zelf ook al geopend om het water weg te laten lopen.
De loodgieter heeft een stuk uit de afvoerbuis geknipt, een ystuk ertussen geplaatst en vervolgens met een trekveer bezig geweest.. was een flinke verstopping in elk geval.
pi_134108395
Ok. Helemaal goed. Er zijn zat mensen die dat niet zeggen en zo lekker is dat spul aan je handen niet.
pi_134167161
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:23 schreef Gieliovd het volgende:
Zo nee, is er dan nog een manier om dit wel te doen? Ik wil een beetje geluid dempen en warmte/koude weghouden..

Ideeën?
Piepschuim isoleert geen geluid.
pi_134169594
quote:
1s.gif Op woensdag 11 december 2013 21:44 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Piepschuim isoleert geen geluid.
Daar heb jij weer een punt. Hmmmmmm. Van het weekend nog maar eens een tijdje naar het plafond staren ;)
pi_134180602
quote:
0s.gif Op woensdag 11 december 2013 22:15 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

Daar heb jij weer een punt. Hmmmmmm. Van het weekend nog maar eens een tijdje naar het plafond staren ;)
Geluid dempen als in regen ?
pi_134189188
Vliegtuig aanvliegroute
Regen
Hagel
Geschreeuw buiten
pi_134198420
quote:
0s.gif Op donderdag 12 december 2013 14:37 schreef Gieliovd het volgende:
Vliegtuig aanvliegroute
Regen
Hagel
Geschreeuw buiten
rubber tegels ?
http://www.klusidee.nl/Forum/about61057.html

Moeilijk rijtje zowel laag als hoog .(frequentie)
pi_134198654
Precies, daarom dacht ik een laagje wol erin, buiten ligt al 5 cm PIR... dan zit ik goed.

Maar de signalen zijn erg duidelijk dat je kans op condens gewoon te groot wordt. Hmm..

Er liggen al balkontegels (beton) welke 60% dekken. Dan in de toekomst misschien maar grind bekijken of rubber tegels toevoegen.

Vraag ik me alleen af of een dampremmer ook nodig is zonder isolatie. Anders ligt alsnog je dauwpunt op je dakhout, van de stijgende warme vochtige lucht tegen het gpips/stuc.
pi_134207372
Nee geen dampremmer zonder iso. Het damp punt ligt dan ook zeker niet in je gips.
  PR/Manusje van alles donderdag 12 december 2013 @ 23:42:34 #164
Toezicht is gezond!
pi_134212245
quote:
0s.gif Op zondag 8 december 2013 22:23 schreef Gieliovd het volgende:

Ideeën?
gras op je dak!
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
  vrijdag 13 december 2013 @ 23:03:45 #165
401892 Helsinki
Avec persévérance.
pi_134247420
Een vraag over het volgende:
we hebben de slaapkamerdeuren geverfd (zijdeglans van de Hema) en dat zag er goed uit maar vervolgens is iemand die kwam helpen met klussen er overheen gegaan met een andere pot zijdeglans. Buiten het feit om dat dit niet nodig is geweest zie je nu dus vlekken. De verf van de Hema was vrij mat, deze andere glanst veel meer.

We willen het weer wat matter hebben (eigenlijk gewoon zoals het was met de verf van de Hema ;(). Hoe krijgen we dat voor elkaar? Er overheen gaan met de zijdeglans van de Hema helpt niet (na weer geschuurd te hebben).
  vrijdag 13 december 2013 @ 23:50:06 #166
92409 Twinky
Little star.
pi_134249457
Ontvetten, opnieuw opschuren, stofzuigen, weer ontvetten en nog maar een laagje? Als de Hema verf in genoeg laagjes erop zit moet je geen vlekken meer zien, toch?
pi_134296028
Mensen, ik heb een nieuwe wasmachine die een takkeherrie maakt bij centrifugeren. Ik had gehoopt dat de wasmachine technieken vooruitgang hadden geboekt op dit punt, maar helaas. Geen verbetering tov mijn oude Zanussi.
Ik woon op 1e etage van een jaren 30 huis, met houten vloeren dus.
De machine staat wel stevig op zich, geen beweging in te krijgen.

Maar als hij gaat centrifugeren resoneert alles hevig, de (inhoud van mijn ) koelkast, de metalen bovenkant van de magnetron bovenop de koelkast, er vallen dingen uit een kast in de slaapkamer ernaast, kortom HERRIE!

Ik had van die rubberen trildempers gekocht, maar volgens de bezorgdienst wordt het daar alleen instabieler/erger van.

Iemand tips?
pi_134296616
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 17:14 schreef computergirl het volgende:
Mensen, ik heb een nieuwe wasmachine die een takkeherrie maakt bij centrifugeren. Ik had gehoopt dat de wasmachine technieken vooruitgang hadden geboekt op dit punt, maar helaas. Geen verbetering tov mijn oude Zanussi.
Ik woon op 1e etage van een jaren 30 huis, met houten vloeren dus.
De machine staat wel stevig op zich, geen beweging in te krijgen.

Maar als hij gaat centrifugeren resoneert alles hevig, de (inhoud van mijn ) koelkast, de metalen bovenkant van de magnetron bovenop de koelkast, er vallen dingen uit een kast in de slaapkamer ernaast, kortom HERRIE!

Ik had van die rubberen trildempers gekocht, maar volgens de bezorgdienst wordt het daar alleen instabieler/erger van.

Iemand tips?
K&W / Wasmachine trilt weg ondanks anti trilmat
pi_134296866
quote:
Hij trilt,en het hele huis ook, maar komt niet van zijn plaats dus

Klote ding is ook zo zwaar dat ik er nu geen betontegels onder krijg. Of zijn daar handige 'opkrik' tools voor? :@
pi_134297015
quote:
1s.gif Op zondag 15 december 2013 17:33 schreef computergirl het volgende:

[..]

Hij trilt,en het hele huis ook, maar komt niet van zijn plaats dus

Klote ding is ook zo zwaar dat ik er nu geen betontegels onder krijg. Of zijn daar handige 'opkrik' tools voor? :@
Dat noemen ze ,,mannen''',maar vaak zijn die erger dan de kwaal .

Toerental iets terug zeten wil ook nog wel eens helpen,simpelste oplossing
pi_134348598
Help, wat doe ik als na 2 jaar klussen de grijze laag van de stucloper is gesleten, vervolgende Taksi drink pakken ook en er nog alleen nog karton ligt waar de gaten ook in vallen?
  PR/Manusje van alles maandag 16 december 2013 @ 23:19:23 #172
Toezicht is gezond!
pi_134350216
Harder werken. :+ nieuwe leggen is denk ik de enige oplossing. Nieuwe stukken op de oude plakken kan ook, maar is denk ik onhandig.
pi_134350412
Plakken, plakken. Er ligt in dit huis zo veel bouwstof, daar wil geen lijmfabriek meer op plakken :9
  dinsdag 17 december 2013 @ 14:12:41 #174
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_134364197
Ik heb een klein plastic bordje(4x10) voor onder mijn huisnummer besteld bij de bouwmarkt maar wat voor lijm is nou geschikt om op mijn bakstenen muur te plakken?
pi_134368222
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 14:12 schreef Erasmo het volgende:
Ik heb een klein plastic bordje(4x10) voor onder mijn huisnummer besteld bij de bouwmarkt maar wat voor lijm is nou geschikt om op mijn bakstenen muur te plakken?
Deze misschien?
http://www.bison.nl/nl-nl(...)/2288-kombi-plastic/

Maar toch, waarom plakken? Waarom niet schroeven?
pi_134421548
quote:
0s.gif Op maandag 16 december 2013 22:43 schreef Gieliovd het volgende:
Help, wat doe ik als na 2 jaar klussen de grijze laag van de stucloper is gesleten, vervolgende Taksi drink pakken ook en er nog alleen nog karton ligt waar de gaten ook in vallen?
Bij de kolenoverslag op de Maasvlakte oude transportband halen .
5 millimeter rubber 1.30 breed .
Verslijt je nooit meer ,we maakten er schuifdeuren van voor het straalhok.
pi_134427779
Ik heb er nog gesolliciteerd! Had ik gelijk ff kunnen handelen.

Jammer, andere oplossing dan maar.

Voor de paar weken dat de verbouwing nog duurt, moet vast iets dunners kunnen.
pi_134530044
Als het nog een paar weken duurt haal je stucloper en plak je die aan elkaar. Niet aan de grond.
  zaterdag 21 december 2013 @ 18:48:25 #179
121348 Erasmo
f/8 and be there.
pi_134530242
quote:
0s.gif Op dinsdag 17 december 2013 15:49 schreef Gwywen het volgende:

[..]

Deze misschien?
http://www.bison.nl/nl-nl(...)/2288-kombi-plastic/

Maar toch, waarom plakken? Waarom niet schroeven?
Heb uiteindelijk Polymax gebruikte :) Omdat ik de de baksteen erachter 120 jaar oud is :D
pi_134530873
quote:
0s.gif Op zondag 15 december 2013 17:38 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Dat noemen ze ,,mannen''',maar vaak zijn die erger dan de kwaal .

Toerental iets terug zeten wil ook nog wel eens helpen,simpelste oplossing
Een volle machine maakt minder herrie op 1400 toeren dan een klein wasje op 800 toeren , gek genoeg.
Het meest hinderlijke is het geluid dat de magnetron gaat maken die naast de wasmachine op de koelkast staat. De metalen bovenkant gaat meetrillen
pi_134532849
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:39 schreef tiho1 het volgende:
Als het nog een paar weken duurt haal je stucloper en plak je die aan elkaar. Niet aan de grond.
Mijn paar weken met een kuub zout nemen :Y

Ik ga binnenkort voor de stuukerds komen wel ff een laagje leggen waar nodig.
pi_134557103
quote:
0s.gif Op zaterdag 21 december 2013 18:48 schreef Erasmo het volgende:

[..]

Heb uiteindelijk Polymax gebruikte :) Omdat ik de de baksteen erachter 120 jaar oud is :D
O, snap ik dat je daar niet in wilt boren inderdaad ;)
pi_134567604
wie kan mij vertellen hoe zo'n splitter heet om op 1 kraan zowel vaatwasser als wasmachine aan te sluiten?
pi_134567730
quote:
0s.gif Op zondag 22 december 2013 17:31 schreef tijdelijk_hier het volgende:
wie kan mij vertellen hoe zo'n splitter heet om op 1 kraan zowel vaatwasser als wasmachine aan te sluiten?
http://www.klusidee.nl/Forum/about41655.html

https://www.google.nl/sea(...)oAQ&biw=1024&bih=648

Y- stuk
pi_134589813
Y-stuk of T-stuk inderdaad, 1/2" buitendraad of buitendraad voor twee kranen.
pi_134809094
Zijn die één buis brede lasdozen/trekdozen nog in de markt....

En hoe tak je nou een buis af, niet naar de zijkant, maar ergens anders om een WCD te maken.
  PR/Manusje van alles zondag 29 december 2013 @ 11:02:31 #187
Toezicht is gezond!
pi_134819161
Je hebt van ABB van die kleine ronde doosjes met aan de ene kant 1 x 5/8 en aan de andere kant 2 x 5/8.
pi_134824548
Ja, trekdozen. Die ken ik wel. Maar die zijn niet echt toepasbaar met buizen naast elkaar?
pi_134865800
Welke korrel schuurpapier is geschikt voor gewoon opschuren van kozijntjes voor ik ze overschilder?
pi_134873734
quote:
0s.gif Op maandag 30 december 2013 10:22 schreef sittingtuck het volgende:
Welke korrel schuurpapier is geschikt voor gewoon opschuren van kozijntjes voor ik ze overschilder?
na ontvetten bv. St Marc , 240 > ga voor wit schuurpapier
Aluminiumoxide,dat slijt minder .
pi_134984944
Dit hoort eigenlijk meer in PTA , maar aangezien hier veel klusexperts rondlopen:

Van de versnellingspook van mijn auto is een stukje kunstof van de bekleding van de pook afgebroken (een soort kunstofbuis welke weer om de pook zit).
Deze wil ik eigenlijk teruglijmen. Secondelijm heb ik over t algemeen alleen maar ruzie mee.
Is er een lijm aan te raden welke ook relatief snel uithard om de randjes in te smeren en hem terug te plakken?
  donderdag 2 januari 2014 @ 19:28:36 #192
277319 Tinos85
Gewoon lekker
pi_134994717
Iemand hier nog aanraders voor vloeren/ondervloeren geschikt voor vloerverwarming?
pi_135000969
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 15:16 schreef sittingtuck het volgende:
Dit hoort eigenlijk meer in PTA , maar aangezien hier veel klusexperts rondlopen:

Van de versnellingspook van mijn auto is een stukje kunstof van de bekleding van de pook afgebroken (een soort kunstofbuis welke weer om de pook zit).
Deze wil ik eigenlijk teruglijmen. Secondelijm heb ik over t algemeen alleen maar ruzie mee.
Is er een lijm aan te raden welke ook relatief snel uithard om de randjes in te smeren en hem terug te plakken?
3M Scotch-Weld 4475
pi_135047784
Hoi!
Hoe kan je het beste een kale betonnen vloer schoonmaken? Ik moet binnenkort laminaat leggen maar als ik probeer te vegen komt er een enorme wolk aan stof omhoog. Moet ik gewoon verder vegen en daarna een aantal keer met de stofzuiger eroverheen?

En ik heb een perilex stekkerdoos, als de onderste twee contacten stroom geven maar de bovenste twee niet is het dan een 2-fase perilex stekker?
  vrijdag 3 januari 2014 @ 23:20:36 #195
92409 Twinky
Little star.
pi_135047955
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:17 schreef Nezhi het volgende:
Hoi!
Hoe kan je het beste een kale betonnen vloer schoonmaken? Ik moet binnenkort laminaat leggen maar als ik probeer te vegen komt er een enorme wolk aan stof omhoog. Moet ik gewoon verder vegen en daarna een aantal keer met de stofzuiger eroverheen?

En ik heb een perilex stekkerdoos, als de onderste twee contacten stroom geven maar de bovenste twee niet is het dan een 2-fase perilex stekker?
Betonnen vloer inderdaad stofzuigen, met een oude stofzuiger (want het kost je je stofzuiger :P). Of nog heel vaak vegen en pas op het einde stofzuigen!
pi_135057287
Elektrische mannen, korte vraag...

2 draden in één automaat klemmen, schroefcontacten, dat is geen probleem volgens NEN1010 etc.?

Ik heb een denkfoutje gemaakt en moet nu een circuit voeden vanuit de groep en ook nog even de hal en een wcd voeden vanuit die automaat.

Thanks.
pi_135058245
We hebben een dreumes van ruim een jaar die de kamer rond tijgert.
We hebben twee grote kamerplanten in ronde potten. Ik wil voorkomen dat hij deze potten over zichzelf heen kan laten kieperen als hij zich probeert op te trekken.
Hebben jullie een suggestie voor de beste manier om kantelen te voorkomen?
pi_135058438
Tja, zwaartepunt verlagen zal niet gaan dus dan is je enige optie eigenlijk voetstuk vergroten, buiten verankeren natuurlijk maar dat zie ik je niet snel doen.

Verder weinig opties. Tenzij je de planten aan je plafond kunt verankeren.
pi_135059026
Zoiets dacht ik ook al: vastlijmen aan vierkante plaat met bisonkit oid?
pi_135063092
Vierkant, rond.. Als de plant eruit kan is schroeven beter misschien. Montagekit prima.
pi_135067351
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 23:17 schreef Nezhi het volgende:
Hoi!
Eerst even met de bloemenspuit rond voor het ergste stof, dan vegen voor de grote stukken, en dan stofzuigen.
pi_135092395
Ik wil binnenkort mijn keuken deels vervangen en daarom ook tegelen. Nu zitter er achter de bestaande keuken wat oneffenheden in de muur, waar ik later overheen wil tegelen.

Die oneffenheden bestaan uit freessleuven (geen leidingen), dus ongeveer 2 cm dik
Ook is er een vlak die 1 cm dieper ligt dan de rest van de muur (want de rest v/d muur bestaat uit oude tegels waar ik overeen wil tegelen).

Moet ik dit opvullen met gewone stuc of moet ik cement-stuc gebruiken? En wat is het verschil tussen mortelspecie en cement-stuc?
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 13:22:12 #203
92034 crew  Vonkenboer
pi_135099100
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 08:50 schreef Gieliovd het volgende:
Elektrische mannen, korte vraag...

2 draden in één automaat klemmen, schroefcontacten, dat is geen probleem volgens NEN1010 etc.?

Ik heb een denkfoutje gemaakt en moet nu een circuit voeden vanuit de groep en ook nog even de hal en een wcd voeden vanuit die automaat.

Thanks.
Mwah, ik zal een lasdoosje opnemen net boven de kast; alwaar je beide leidingen in uit laat komen.
Om dan vervolgens 1 voeding naar de kast te brengen. :)

Dat heeft i.i.g. mijn voorkeur. Maar er zijn ook elektromonteurs die gewoon een paar lasdoppen in de kast aanbrengen.
  zondag 5 januari 2014 @ 13:59:53 #204
382904 Gieliovd
Klustijger
pi_135100373
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 13:22 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Mwah, ik zal een lasdoosje opnemen net boven de kast; alwaar je beide leidingen in uit laat komen.
Om dan vervolgens 1 voeding naar de kast te brengen. :)

Dat heeft i.i.g. mijn voorkeur. Maar er zijn ook elektromonteurs die gewoon een paar lasdoppen in de kast aanbrengen.
Ok, Thanks. Ik had inderdaad al 2 trekdozen gehaald maar dat komt echt heel rot uit. Het is een krappe troep joh in die meterkast straks. Alle waterleidingen, afvoeren, CV, elektra, UTP, cai, telefoon, modem, router, pfff.

Op de plek van die doosjes moeten pijpen en draden lopen dus dat kan eigenlijk niet.

Ik doe het op dit moment gewoon met lasklemmen of met die contactverdubbelaars zoals Xiphos aangaf. Maar ja die heb ik weer niet.

Komt goed.

Sowieso kan er nog niks aan boven want dan wordt het een heel aparte kerstboom hier. Alles It nog aan elkaar geknoopt van het draden trekken ;)
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 januari 2014 @ 17:49:49 #205
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_135109723
Klein vraagje.

Ik heb een koelkast (van Coca Cola) waar voor de verlichting 2 TL-buisjes zitten. De vorige eigenaar heeft de koeling echter uit de kast gehaald en daarbij is hij gaan klooien met de aansluitingen van de TL's.

Ik heb 2 TL-buisjes (Philips TLD 15W33) met in de voetjes een starter (1 starter per buis vanzelfsprekend). Ook zit er 1 voorschakelapparaat in de kast. Dat voorschakelapparaat, dat kan ik toch rustig voor beide buisjes gebruiken?
  Moderator zondag 5 januari 2014 @ 19:28:58 #206
92034 crew  Vonkenboer
pi_135114188
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 17:49 schreef qltel het volgende:
Klein vraagje.

Ik heb een koelkast (van Coca Cola) waar voor de verlichting 2 TL-buisjes zitten. De vorige eigenaar heeft de koeling echter uit de kast gehaald en daarbij is hij gaan klooien met de aansluitingen van de TL's.

Ik heb 2 TL-buisjes (Philips TLD 15W33) met in de voetjes een starter (1 starter per buis vanzelfsprekend). Ook zit er 1 voorschakelapparaat in de kast. Dat voorschakelapparaat, dat kan ik toch rustig voor beide buisjes gebruiken?
Wat staat er op het voorschakelapparaat; wat is het merk en type ?
Soms staat er zelfs een schema op het voorschakelapparaat vermeld.
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 januari 2014 @ 19:49:45 #207
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_135115411
Ah, als ik de tekst erop lees zou 2x 15W mogen. Toch?

Moderator zondag 5 januari 2014 @ 20:32:03 #208
92034 crew  Vonkenboer
  Moderator / FOK!Fotograaf zondag 5 januari 2014 @ 20:51:49 #209
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_135119027
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Deze kun je idd. voor twee tl buizen 2 x 15 watt gebruiken. :)
Mooi, dan ga ik heel de boel morgen maar weer eens monteren. Bedankt voor de hulp.
pi_135135304
Korte klus vraag alert!

Hoeveel tijd zou een professionele schilder nodig hebben voor het schuren en schilderen van een oppervlakte van ongeveer 5x2 meter?
Het gaat om de aftimmering van een balkon, met overlappende planken. K*tklus dus om zelf te doen, vandaar dat ik een kortingsbon wil kopen waarmee hij het voor mij kan doen. :+ Truc is alleen om te kijken dat ik voldoende uren koop, vandaar mijn vraag.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_135142593
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 21:31 schreef JerryLee het volgende:

[..]

3M Scotch-Weld 4475
Dit klinkt nogal professioneel.
Gaat het ook lukken met bijvoorbeeld pattex secondenlijm voor plastics?
Het gaat trouwens om het terugplakken langs de randjes dus als een puzzelstukje, Het gro(tere) oppervlak maakt nergens contact mee dus dat kan ik niet insmeren.
  Moderator / FOK!Fotograaf maandag 6 januari 2014 @ 16:21:31 #212
11389 crew  qltel
Meneer Rewimo
pi_135149642
quote:
0s.gif Op zondag 5 januari 2014 20:32 schreef Vonkenboer het volgende:
Deze kun je idd. voor twee tl buizen 2 x 15 watt gebruiken. :)
Gek genoeg werkte het niet. Of de ene brandde of de andere. Maar ik had nog een oude TL-balk daar heb ik het voorschakelapparaat uit gehaald, deze aangesloten en het werkte..

Achter de grote plaat zit de ene en de verlichting van de kast is de andere (hij zit achter dat smalle Coca-cola-plaatje wat bovenin zit).
pi_135197665
Kun je eigenlijk kozijnen (binenshuis) waarbij de kit langs het glas bij de vorige schilderbeurt is overgeschilderd zonder opnieuw te kitten gewoon in een nieuwe kleur meeverven?
Ik neem aan dat je de kit niet gewoon meeschuurt zoals de rest van het kozijn?

Hoeveel dagen na het verven van de kozijnen kan ik muren gaan verven (ivm afplakken kozijn)?
pi_135199748
quote:
4s.gif Op maandag 6 januari 2014 08:49 schreef Cat22 het volgende:
Korte klus vraag alert!

Hoeveel tijd zou een professionele schilder nodig hebben voor het schuren en schilderen van een oppervlakte van ongeveer 5x2 meter?
Het gaat om de aftimmering van een balkon, met overlappende planken. K*tklus dus om zelf te doen, vandaar dat ik een kortingsbon wil kopen waarmee hij het voor mij kan doen. :+ Truc is alleen om te kijken dat ik voldoende uren koop, vandaar mijn vraag.
Ik denk dat je beter even kunt bellen naar een paar schilders bij jou in de buurt
pi_135205359
quote:
4s.gif Op maandag 6 januari 2014 08:49 schreef Cat22 het volgende:
Korte klus vraag alert!

situtie, materiaal, huidige kwaliteit, kleurwisseling of eender.
Fotootje zou wonderen doen.
Nu is de marge tussen een middag en een week.

[ Bericht 0% gewijzigd door JerryLee op 07-01-2014 20:40:33 (het blijft wennen een tablet) ]
pi_135205691
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 17:55 schreef sittingtuck het volgende:
Kun je eigenlijk kozijnen (binenshuis) waarbij de kit langs het glas bij de vorige schilderbeurt is overgeschilderd zonder opnieuw te kitten gewoon in een nieuwe kleur meeverven?
Ik neem aan dat je de kit niet gewoon meeschuurt zoals de rest van het kozijn?

Hoeveel dagen na het verven van de kozijnen kan ik muren gaan verven (ivm afplakken kozijn)?
kit schuur je niet mee, je kan het ontvetten met wasbenzine, of in het geval van stoffig met een schuursponsje doen 3M.

Lakwerk acryl of synthetisch, hoog of zijdeglans.....
pi_135212086
quote:
1s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 20:45 schreef JerryLee het volgende:

[..]

kit schuur je niet mee, je kan het ontvetten met wasbenzine, of in het geval van stoffig met een schuursponsje doen 3M.

In het laatste geval schuur je dus wel degelijk een beetje of begrijp ik dat verkeerd?

En is het mogelijk al een paar dagen na het verven van de kozijnen de muren te witten en daarbij de kozijnen af te plakken of is dat te vroeg? Ze gaan in de zijdeglans op waterbasis.
pi_135212716
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 18:56 schreef Nezhi het volgende:

[..]

Ik denk dat je beter even kunt bellen naar een paar schilders bij jou in de buurt
Inmiddels gedaan (was ietwat een spoedvraagje), evengoed bedankt voor het meedenken!
Geldt ook voor JerryLee natuurlijk.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_135215401
quote:
0s.gif Op dinsdag 7 januari 2014 22:29 schreef sittingtuck het volgende:

[..]

In het laatste geval schuur je dus wel degelijk een beetje of begrijp ik dat verkeerd?

En is het mogelijk al een paar dagen na het verven van de kozijnen de muren te witten en daarbij de kozijnen af te plakken of is dat te vroeg? Ze gaan in de zijdeglans op waterbasis.
Het is meer polijsten, net het toplaagje eraf.
Schuurpapier is af te raden, trek je het open.
Je hebt voor haastklussen plakband met minder plak low tack.
Ff proberen op een proefstaaltje wat je gelijktijdig meegeschilderd hebt en je weet het.
In de regel kan je met voldoende ventilatie en verwarming met eenn dag of drie wel veilig an de gang.
Om het risico van lagzittend plakband te vermijden kan je ook van wand tot wand werken inplaats van alles af te tapen,
pi_135270635
Ik ben een nieuwe douchekraan aan het installeren, maar het bleek dat het S-deel wat in de muur op de leiding gedraaid zit (waar de kraan op wordt geschroefd) oud en versleten is, kreeg de moer van de nieuwe kraan er bijna niet op. Die heb ik er dus afgedraaid en een nieuwe erin gedraaid. Terwijl ik het erin draaide, is echter het bochtje wat tussen de verticale aanvoerleiding en het S-stuk zit losgeschoten. Dit stuk zat volgens mij gesoldeerd. Ik heb nu dus gewoon een open, verticale pijp en kan dus het water er niet op zetten. Het uiteinde is nog redelijk rond maar er zit soldeer op en ik heb een beetje speling. Kan ik dit weer gewoon terug solderen/lijmen/kitten of moet ik die hele pijp eruit halen/uiteinde vervangen (geen zin om tegels eruit te breken dus hoop het niet ). Iemand tips om dit snel en makkelijk op te lossen, zonder loodgieter?
pi_135294135
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 15:59 schreef Weltschmerz het volgende:

[..]

Eerst even met de bloemenspuit rond voor het ergste stof, dan vegen voor de grote stukken, en dan stofzuigen.
Thanks, het is mooi gelukt :)

[ Bericht 8% gewijzigd door Nezhi op 11-01-2014 15:21:03 ]
pi_135298041
Een goede, rustige, inventieve loodgieter kan dat muurplaatje er wel weer aan solderen door het gat achter het rozet.
pi_135390002
Verstopping in mijn buiten riolering.. Op zich geen punt waar ik direct vragen over heb. Mijn vader was 100 jaar geleden loodgieter.. maar hoe heet zo'n veer die je er door duwt..

Zou de boels van Praxis dit op zondagen wel verhuren?
  Moderator zondag 12 januari 2014 @ 12:13:41 #224
92034 crew  Vonkenboer
pi_135390112
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:09 schreef Nico987 het volgende:
p zich geen punt waar ik direct vragen over heb. Mijn vader was 100 jaar geleden loodgieter.. maar hoe heet zo'n veer die je er door duwt..
Een ontstoppingsveer :)

http://www.gootsteen-onts(...)en-ontstoppingsveer/
  zondag 12 januari 2014 @ 12:46:27 #225
80382 manny
30 is best veel
pi_135390867
Ola,

Ik woon inmiddels 5 jaar in mijn huis, ik weet eerlijk gezegd niet exact wel type vloer erin ligt, maar er begint een soort transparant bovenlaagje los te laten op bepaalde punten.

Op zich ben ik nog best tevreden met de vloer en lopen hier twee kinderen rond die als hoofdmissie hebben om ons huis langzaam maar zeker steeds verder te slopen, dus een geheel nieuwe vloer is niet zo handig nu.

Weet iemand wat hier aan de hand is, en hoe ik dit kan oplossen / fixen ?

Foto's:

Probleem:

Totaal:

Gracias alvast.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_135391247
quote:
Bij Boels dus een rioolveer..
pi_135408874
Als ik dit soort plaatjes zie, dan denk ik altijd: aardpen naar de aardrail moest toch 25mm² bekabeld worden?

Waarom is dit dan 4 of 6mm² bedraad, zo te zien door een installateur?
  maandag 13 januari 2014 @ 15:49:40 #228
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_135439102
https://www.gamma.nl/asso(...)er&utm_campaign=wk03

Is dit wat? Mijn exvriendin heeft die schroefmachine/accutol, en dat ding doet 't als een tierleier. En ik heb ook nog een decoupeerzaag nodig. Is het de moeite waard om die 2 te kopen, of kan ik beter een ander merk/type kopen?
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_135440000
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 12:46 schreef manny het volgende:
Ola,

Ik woon inmiddels 5 jaar in mijn huis, ik weet eerlijk gezegd niet exact wel type vloer erin ligt, maar er begint een soort transparant bovenlaagje los te laten op bepaalde punten.

Op zich ben ik nog best tevreden met de vloer en lopen hier twee kinderen rond die als hoofdmissie hebben om ons huis langzaam maar zeker steeds verder te slopen, dus een geheel nieuwe vloer is niet zo handig nu.

Weet iemand wat hier aan de hand is, en hoe ik dit kan oplossen / fixen ?

Foto's:

Probleem:

[ afbeelding ]

Totaal:

[ afbeelding ]

Gracias alvast.
Dat ziet er uit als een loslatende laklaag. Als het kan, schuren en daarna opnieuw lakken.
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 21:38:44 #230
92034 crew  Vonkenboer
pi_135456246
quote:
0s.gif Op zondag 12 januari 2014 20:21 schreef Gieliovd het volgende:
Als ik dit soort plaatjes zie, dan denk ik altijd: aardpen naar de aardrail moest toch 25mm² bekabeld worden?

Waarom is dit dan 4 of 6mm² bedraad, zo te zien door een installateur?
[ afbeelding ]
Van de aardpen naar de hoofdaardrail in de meterkast moet 16mm² CU koper zijn.
Van de hoofdaardrail naar de aardrail in de meterkast moet 6 of 4 mm² CU koper zijn.

De aardrail in de meterkast is niet de hoofdaardrail

pi_135456410
Aha, thanks!
  Moderator maandag 13 januari 2014 @ 22:15:56 #232
92034 crew  Vonkenboer
pi_135458808
quote:
0s.gif Op maandag 13 januari 2014 21:41 schreef Gieliovd het volgende:
Aha, thanks!
Hoofdaardrail is de aardrail waar de hoofd gas, hoofd water, en cv leidingen e.d. geaard worden.
pi_135459126
Mijn hoofdrail ziet eruit als zoiets op het moment:

Hoofd gas: gele plastic leiding.
Hoofd water: een of andere zwarte metalen pijp uit de muur, overbruggende watermeter naar koper.
CV: Alupex allround

Water bij mij is momenteel de hoofdrail voor mij en de buren. Moet maar eens gaan kijken voor een aardelektrode...
  PR/Manusje van alles maandag 13 januari 2014 @ 22:35:43 #234
Toezicht is gezond!
pi_135460049
Ik zat ook te denken aan een aardpen. Maar ik denk dat mijn onderburen dan niet zo blij met mij gaan zijn. Dus ik heb dat maar laten varen....
  maandag 13 januari 2014 @ 23:55:04 #235
80382 manny
30 is best veel
pi_135464146
quote:
1s.gif Op maandag 13 januari 2014 16:09 schreef lyolyrc het volgende:

[..]

Dat ziet er uit als een loslatende laklaag. Als het kan, schuren en daarna opnieuw lakken.
Gracias.
proberen is de eerste stap naar falen
een cafe zonder Hazes, is geen kroeg
pi_135468345
quote:
10s.gif Op maandag 13 januari 2014 22:35 schreef Surveillance-Fiets het volgende:
Ik zat ook te denken aan een aardpen. Maar ik denk dat mijn onderburen dan niet zo blij met mij gaan zijn. Dus ik heb dat maar laten varen....
:D dwars door de woonkamer meppen.

Maar hoe is je aarde nu geregeld!
  PR/Manusje van alles dinsdag 14 januari 2014 @ 08:03:04 #237
Toezicht is gezond!
pi_135468705
quote:
1s.gif Op dinsdag 14 januari 2014 06:31 schreef Gieliovd het volgende:

[..]

:D dwars door de woonkamer meppen.

Maar hoe is je aarde nu geregeld!
alle waterleidingen waren aan elkaar en aan de gasleiding geknoopt... Dat ga ik dan ook maar weer doen
pi_135557057
Ik heb een vraagje over een trekbel. Voor wie niet weet wat een trekbel is hier een plaatje :P :

Nu blijkt dat de muur van ons nieuwe huis te dik is voor die metalen pen die vanaf de knop aan de buitenkant naar binnen moet. Helaas is het een standaardlengte dus een andere kopen is geen optie.
Enig idee waar ik een (vierkante) pen die wel lang genoeg is, zou kunnen kopen?
pi_135612651
Bij de metaalhandel in de buurt.
  vrijdag 17 januari 2014 @ 19:47:57 #240
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_135614655
quote:
0s.gif Op donderdag 16 januari 2014 12:57 schreef Gwywen het volgende:
Ik heb een vraagje over een trekbel. Voor wie niet weet wat een trekbel is hier een plaatje :P :
[ afbeelding ]

Nu blijkt dat de muur van ons nieuwe huis te dik is voor die metalen pen die vanaf de knop aan de buitenkant naar binnen moet. Helaas is het een standaardlengte dus een andere kopen is geen optie.
Enig idee waar ik een (vierkante) pen die wel lang genoeg is, zou kunnen kopen?
Exact deze vraag had ik ook al een tijdje ^O^
  Moderator vrijdag 17 januari 2014 @ 22:26:02 #241
92034 crew  Vonkenboer
pi_135623271
quote:
7s.gif Op vrijdag 17 januari 2014 19:47 schreef MrSubtle het volgende:

[..]

Exact deze vraag had ik ook al een tijdje ^O^
Je zou zoiets bij een metaal bedrijf in de buurt kunnen laten maken; tenminste denk ik :P
pi_135623592
http://www.ijzershop.nl/62-massief-vierkant

Laten maken? Dat is gewoon te bestellen en zagen. De meeste lokale metaalbedrijven hebben geen stafmateriaal van zes mm op voorraad.
pi_135660486
Ik neem binnenkort intrek in een mooie kamer. Echter heeft de vorige bewoner alle muren voor de helft fel groen geschilderd. De andere helft is nog wit. Echter wil ik 3 wanden volledig wit krijgen en éétje in een grijstint.

Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Eerst een laag wit over het groene gedeelte en daarna alles nog een keer wit, of is is één laag monodek voldoende om geen kleurverschil te krijgen?
De muur met de grijstint zal wel in één x dekken neem ik aan?
pi_135661472
Waarschijnlijk ontkom je niet aan 2 lagen, zowel wit als grijs. Ligt er ook een beetje aan hoe kritisch je zelf bent. ;) Je ziet t toch vanzelf als je bezig gaat? Sowieso het groen apart 1 laag, misschien 2 en daarna het geheel afwerken.
  zondag 19 januari 2014 @ 00:00:29 #245
92409 Twinky
Little star.
pi_135661977
Wij hebben rode, blauwe en paarse muren overgeschilderd. Praxis huismerk (iets van excellent ofzo?) dekt heel goed, beter dan flexa enzo. Maar dan nog wel een aantal lagen! Op sommige muren 2, op de blauwe 4. Eén muur is ook grijs geworden maar daar gingen ook nog twee lagen wit onder.
En wat duurdere rollers helpen ook mee met het dekken!
pi_135668925
Oke bedankt! Het is een studentenkamer waar ik waarschijnlijk niet langer dan driekwart jaar woon dus het hoeft niet perfect te zijn, die laatste laag mag de volgende student dan wel doen :p

Ga gewoon beginnen met het groene gedeelte en kijken hoe dat dekt..
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 00:00 schreef Twinky het volgende:
...
Bedoel je toevallig ''perfection''? :)
  zondag 19 januari 2014 @ 12:56:11 #247
92409 Twinky
Little star.
pi_135671550
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 11:07 schreef TGun het volgende:
Oke bedankt! Het is een studentenkamer waar ik waarschijnlijk niet langer dan driekwart jaar woon dus het hoeft niet perfect te zijn, die laatste laag mag de volgende student dan wel doen :p

Ga gewoon beginnen met het groene gedeelte en kijken hoe dat dekt..

[..]

Bedoel je toevallig ''perfection''? :)
ja! In de aanbieding (meestal) is het goedkoper dan Flexa en Histor, en het dekt super!

Voor een studentenkamer hoef je inderdaad niet superveel meoite te doen, maar aangezien je ook een grijze muur wil heb ik het idee dat je er wel een fijn plekje voor jezelf van wil maken :) Dan is het ook wel de moeite dus om een aantal keer lekker te latexen ;)
pi_135672168
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2014 12:56 schreef Twinky het volgende:

[..]

ja! In de aanbieding (meestal) is het goedkoper dan Flexa en Histor, en het dekt super!

Voor een studentenkamer hoef je inderdaad niet superveel meoite te doen, maar aangezien je ook een grijze muur wil heb ik het idee dat je er wel een fijn plekje voor jezelf van wil maken :) Dan is het ook wel de moeite dus om een aantal keer lekker te latexen ;)
Ja zeker, ga dr wel een mooi plekje van maken :) Het enige is dat ik niet te veel tijd kwijt wil zijn aan verven, moet namelijk ook nog verhuizen... Maar wat betreft inrichten enz. zou ik zo een nicht kunnen zijn :D
  zondag 19 januari 2014 @ 13:12:50 #249
92409 Twinky
Little star.
pi_135672196
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:12 schreef TGun het volgende:

[..]

Ja zeker, ga dr wel een mooi plekje van maken :) Het enige is dat ik niet te veel tijd kwijt wil zijn aan verven, moet namelijk ook nog verhuizen... Maar wat betreft inrichten enz. zou ik zo een nicht kunnen zijn :D
:D lees op de emmer even hoe lang het moet drogen, misschien kun je dan 2 lagen op een dag doen :)
pi_135672433
quote:
7s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:12 schreef Twinky het volgende:

[..]

:D lees op de emmer even hoe lang het moet drogen, misschien kun je dan 2 lagen op een dag doen :)
Er staat 8 uur voor, maar daar kan ik misschien nog wel een beetje mee sjoemelen. 2 lagen op een dag moet dus wel te doen zijn :). Bedankt!
pi_135672709
Als je een nicht bent met verven, dan doe je de tweede laag niet aan het eind van de dag, maar fris op de volgende morgen. Dan heb je beter licht, concentratie en rust in je hoofd.
  zondag 19 januari 2014 @ 13:31:05 #252
92409 Twinky
Little star.
pi_135672951
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:25 schreef Gieliovd het volgende:
Als je een nicht bent met verven, dan doe je de tweede laag niet aan het eind van de dag, maar fris op de volgende morgen. Dan heb je beter licht, concentratie en rust in je hoofd.
Ja dat was voor ons ook één van de redenen waarom sommige muren vier lagen moesten. Wij hadden ook niet eindeloos de tijd dus gingen ook voor twee lagen op een dag. En in het slechtere licht kun je inderdaad veel minder zien of het overal even goed dekt :)
pi_135738746
quote:
0s.gif Op zondag 19 januari 2014 13:19 schreef TGun het volgende:

[..]

Er staat 8 uur voor, maar daar kan ik misschien nog wel een beetje mee sjoemelen. 2 lagen op een dag moet dus wel te doen zijn :). Bedankt!
Idd. Gewoon de klok vier uur vooruit zetten als de verf even niet oplet.
pi_136091150
Ik weet dat het niet echt een klusvraag is, maar ik ben op zoek naar een Torx TR 40 bitje/schroevendraaier. Gamma (had sowieso niets) en Praxis had alleen het huismerk tot torx 30 met een gaatje.

Iemand een idee waar ik dat zeker nog kan proberen?
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_136091980
Ik vermoed dat je bij een winkel voor auto onderdelen slaagt, en dan ws niet brezan, maar die kleine, wat onguurdere zaakjes. Die hebben vaak gereedschap waar wij het bestaan nog niet vanaf weten..

Feyenoord fan zo te zien, dus ws uit Rotterdam, zitten er vast genoeg.
pi_136110200
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 13:17 schreef Five_Horizons het volgende:
Ik weet dat het niet echt een klusvraag is, maar ik ben op zoek naar een Torx TR 40 bitje/schroevendraaier. Gamma (had sowieso niets) en Praxis had alleen het huismerk tot torx 30 met een gaatje.

Iemand een idee waar ik dat zeker nog kan proberen?
Conrad.nl?

Even snel gekeken
http://www.conrad.nl/ce/n(...)-14-inch-To?ref=list

Misschien wat voor je?
pi_136110879
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:33 schreef Attitude het volgende:

[..]

Conrad.nl?

Even snel gekeken
http://www.conrad.nl/ce/n(...)-14-inch-To?ref=list

Misschien wat voor je?
Dat is nu net een dichte ;)

Ik heb bij een gereedschappenwinkeltje in Rotterdam een bitsetje meegenomen voor 'eenmalig' gebruik. Gezien de buitentemperatuur nu, wacht ik wel even met klussen, nog (het gaat om het contactslot van m'n motor, die krijg ik niet meer om), dus in principe ben ik voorzien. :)
[b]A question that sometimes drives me hazy: am I or are the others crazy?[/b]
pi_136111632
quote:
14s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:45 schreef Five_Horizons het volgende:

[..]

Dat is nu net een dichte ;)

Ik heb bij een gereedschappenwinkeltje in Rotterdam een bitsetje meegenomen voor 'eenmalig' gebruik. Gezien de buitentemperatuur nu, wacht ik wel even met klussen, nog (het gaat om het contactslot van m'n motor, die krijg ik niet meer om), dus in principe ben ik voorzien. :)
OK. Is dus voor een slot van een motor. Misschien dat ie daarom niet overal verkocht wordt? Veel succes verder.
pi_136112980
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 20:57 schreef Attitude het volgende:

[..]

OK. Is dus voor een slot van een motor. Misschien dat ie daarom niet overal verkocht wordt? Veel succes verder.
Welnee dat kun je overal kopen. Op torx pin moet je zoeken een stiftsetje kost iets meer dan tien euro. Een gereedschapwinkel heeft dat 100% en echt niet een 'louche' zaak.

http://www.google.nl/sear(...)146.12j10j1j5-1.24.0....0...1c.1.32.mobile-gws-hp..6.23.2337.BH1S9jIE6PE
pi_136113752
quote:
1s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:17 schreef tiho1 het volgende:

[..]

Welnee dat kun je overal kopen. Op torx pin moet je zoeken een stiftsetje kost iets meer dan tien euro. Een gereedschapwinkel heeft dat 100% en echt niet een 'louche' zaak.

http://www.google.nl/sear(...)146.12j10j1j5-1.24.0....0...1c.1.32.mobile-gws-hp..6.23.2337.BH1S9jIE6PE
Ja maar hij zocht een torx sleutel waarbij ook een gat in zat.
Ik weet dat gewone torx sleutels overal te koop zijn. Maar hij wilde torx 40 met gat erin.
pi_136114940
quote:
0s.gif Op woensdag 29 januari 2014 21:28 schreef Attitude het volgende:

[..]

Ja maar hij zocht een torx sleutel waarbij ook een gat in zat.
Ik weet dat gewone torx sleutels overal te koop zijn. Maar hij wilde torx 40 met gat erin.
En wat dacht je dat ik met de pin bedoel dan? De eerste op mijn link is pin. Bij gereedschapland is het de tweede. Tamperproof. Meer info: met boring ( is een gaatje ).

http://www.gereedschaplan(...)0-t50?categoryid=410
pi_136182940
Mijn elektrische inbouw-oven is kapot. Zodra ik het knopje omdraai om voor te verwarmen, flikkert heel even het lichtje aan en gaat daarna weer uit. In de oven zelf gebeurt geen kick, geen verwarming en geen lampje. We hebben de thermostaat doorgemeten en die krijgt gewoon overal 220V. Het gaat om een vrij oude Pelgrim oven maar ik kan online wel de thermostaat bestellen die er in zit. Zou dit een oplossing kunnen zijn of moeten we de oorzaak ergens anders zoeken?
pi_136366172
Ik heb een kunststof kozijn waar een barst in zit van ca 5 a 10 cm.
Hoe kan je deze het beste herstellen? of kan je beter het kozijn vervangen?

Het gaat overigens om een gebrek die we op de lijst hadden staan van onze koopwoning.
pi_136368296
Ik ben op zoek naar kleine tubes met "verf" die je bij een grotere hoeveelheid lichte kleur verf kunt doen waardoor alle lichte verf verkleurt naar de kleur die in de tube zit.
Ik weet in ieder geval zeker dat dit spul er is in het oranje maar ik heb geen idee hoe het spul heet.
pi_136379948
Verfpigment.
pi_136385794
quote:
0s.gif Op woensdag 5 februari 2014 16:23 schreef dj_ko het volgende:
Ik heb een kunststof kozijn waar een barst in zit van ca 5 a 10 cm.
Hoe kan je deze het beste herstellen? of kan je beter het kozijn vervangen?

Het gaat overigens om een gebrek die we op de lijst hadden staan van onze koopwoning.
Je kunt het eventueel (laten) lassen... Ligt eraan.

Foto?
  vrijdag 7 februari 2014 @ 10:46:02 #267
419050 bigsexy3
Reclame- & Glasfoliespecia
pi_136431068

[ Bericht 100% gewijzigd door bigsexy3 op 07-02-2014 10:49:07 ]
pi_136448344
Wij hadden een tafelblad kaal laten schuren met de bedoeling het met meubelolie in de gewenste tint te kleuren.
Helaas bleek de meubelolie veel te donker.
Kunnen we dit eraf krijgen door het blad nogmaals te schuren of trekt olie er heel diep in? Anders laten we het maar zo...
pi_136449475
Een pinnetje van de stekker van mijn laptop voeding? is afgebroken. Kan ik de stekker er gewoon afknippen er een nieuwe opzetten?

Dit heb ik laatst ook met de stekker van mijn stofzuiger gedaan dus die was voor 1.15 euro gemaakt. Als ik dit op dezelfde manier op kan lossen is dat mooi. Maar geen idee of dit ook kan.

Wie weet het???
pi_136461281
@gwywen: de eigenschap van olie is juist dat het te vrij diep in trekt. Als het teak is geef ik. Je meer kans daar dat oliehoudend is dus trekt het niet zo diep in. Vuren, eiken enzo zou ik zeggen, nee. Je kunt wel met reiniger aan de slag, op eigen risico.

@huppeltje: zolang het over de stekker gat aan de kant die je in het stopcontact in de muur stopt, geen probleem. Let el op, bij normale laptop voedingen is die kant van de voeding ook los! Dat draad zit met een stekker in je adapter. Die draad kan je ook vervangen.

Zo niet, knippen en nieuwe eraan, geen probleem. :W
pi_136461404
quote:
1s.gif Op zaterdag 8 februari 2014 07:18 schreef Gieliovd het volgende:
@gwywen: de eigenschap van olie is juist dat het te vrij diep in trekt. Als het teak is geef ik. Je meer kans daar dat oliehoudend is dus trekt het niet zo diep in. Vuren, eiken enzo zou ik zeggen, nee. Je kunt wel met reiniger aan de slag, op eigen risico.
Daar was ik al bang voor... Balen zeg.
"Gelukkig" was het de salontafel maar, en hadden we de eetkamertafel nog niet behandeld.
pi_136461456
Alles wat je op hout smeert maakt het donkerder, Daar kan je niet omheen helaas. Smeer maar eens water erop. En dat is toch echt kleurloos.
pi_136624021
Weet iemand toevallig ook hoe ik het naamkaartje uit mn deurbel haal?

Ik heb deze deurbel:

ean code: 5004100411488

het zwarte kapje lijkt wel muurvast te zitten...
  Moderator woensdag 12 februari 2014 @ 21:37:45 #274
92034 crew  Vonkenboer
pi_136644043
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 13:54 schreef dj_ko het volgende:
Weet iemand toevallig ook hoe ik het naamkaartje uit mn deurbel haal?

Ik heb deze deurbel:

[ afbeelding ]

ean code: 5004100411488

het zwarte kapje lijkt wel muurvast te zitten...
Bovenste zwarte kapje verwijderen door een schroevendraaiertje tussen de naad te steken.
Dan de twee schroeven losdraaien en de bel omdraaien.

Je kunt nu aan de achterkant het naamplaatje verwijderen
Daarna de bel terugplaatsen , kapje er weer op en klaar.
pi_136654246
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 21:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Bovenste zwarte kapje verwijderen door een schroevendraaiertje tussen de naad te steken.
Dan de twee schroeven losdraaien en de bel omdraaien.

Je kunt nu aan de achterkant het naamplaatje verwijderen
Daarna de bel terugplaatsen , kapje er weer op en klaar.
Thanks, ik zal het vanavond eens proberen :)
  Moderator donderdag 13 februari 2014 @ 17:33:54 #276
92034 crew  Vonkenboer
pi_136671798
quote:
0s.gif Op donderdag 13 februari 2014 09:26 schreef dj_ko het volgende:

[..]

Thanks, ik zal het vanavond eens proberen :)
Door rotzooi en smerigheid kan het kapje wel heel erg vast geklemd zitten.
Gewoon voorzichtig proberen ! ^O^ en dan lukt het vast wel !
pi_136794506
Vraagje.

Ben bezig om een nieuw aanrecht-blad te kopen, echter ik wil mijn spoelbak een kastje opschuiven.

Kan ik de aanvoerleidingen (warm/koud) gewoon op huidige plek houden en lange flexibele leidingen gebruiken voor een nieuwe kraan. Ik zie dat kranen altijd komen met flexibele slangetjes van ongeveer 30 cm lang, zijn die slangetjes dus te verlengen op een of andere manier?
pi_136795979
Geen probleem. Zeker doen.

Je kunt langere slangen kopen, koppelstukjes, bochtjes alles.
pi_136858487
Vraagje van iemand met twee linkerhanden:

Mijn verwarming klatert, je hoort het water stromen en dat is vrij hinderlijk. Ik had dit probleem eerst nooit. Wat moet ik hieraan doen? Overigens verwarmt hij nog wel, maar niet heel erg geweldig (deed hij toch al nooit).
Ik lees iets over het 'ontluchten' van de verwarming, maar dat gaat allemaal om systemen met centrale verwarming (CV). Dat heb ik niet, ik heb gewoon een geiser. Bovendien kan ik niet zomaar in alle kamers komen om de verwarming op max te zetten, want het betreft een studentenhuis.

Als het echt te moeilijk is laat ik het trouwens gewoon zitten, want ik moet over een maand of twee toch mijn huis uit. :') Maar misschien is er een simpele oplossing.
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136870870
Een geiser is voor tapwater, als je verwarming hebt met radiatoren heb je toch echt centrale verwarming... en dan zit er een moederhaard, CV ketel of iets aan vast.

Je radiatoren vormen een circulerend systeem, op druk, waar geen lucht in mag zitten.

Zit er lucht in, krijg je getik, watervallen, gesuis...

Op je radiatoren vind je dopjes, die draai je open... dan hoor je SISSSS en dan flut, flut, en komt er water uit. Doekje erbij dus... Dat doe je overal, herhaaldelijk. Het wordt steeds minder.

Dus toch echt ontluchten... (klik hier)
pi_136872378
quote:
0s.gif Op dinsdag 18 februari 2014 21:42 schreef Gieliovd het volgende:
Een geiser is voor tapwater, als je verwarming hebt met radiatoren heb je toch echt centrale verwarming... en dan zit er een moederhaard, CV ketel of iets aan vast.

Je radiatoren vormen een circulerend systeem, op druk, waar geen lucht in mag zitten.

Zit er lucht in, krijg je getik, watervallen, gesuis...

Op je radiatoren vind je dopjes, die draai je open... dan hoor je SISSSS en dan flut, flut, en komt er water uit. Doekje erbij dus... Dat doe je overal, herhaaldelijk. Het wordt steeds minder.
[ afbeelding ]

Dus toch echt ontluchten... (klik hier)
En bijvullen?
pi_136872454
Onvoldoende bijvullen zal hij niet snel van gaan tikken. Dan zegt je ketel gewoon "joh, doe het lekker zelf" en gaat uit.

Maar inderdaad... ontluchten en bijvullen.

Elke maand je ketel druk controleren.
pi_136873653
Hmm het lijkt erop dat het zichzelf een beetje heeft opgelost, maar zo niet dan zal ik dat eens proberen. Top :s)
Let's all accept each other's differences and different opinions and live together in harmony :)
pi_136895982
Een vraagje over stroom:
Hoeveel wat kan je uit een stopcontact trekken zonder dat het gevaarlijk wordt?
Ik heb nu namelijk een dubbel stopcontact waar bijna mijn hele kamer op is aangesloten.
dwz 3 pc's + randapparatuur, 2 netwerkswitches, 1 NAS, 1 grote stereo installatie, 2 bureaulampen, 4 discolampen, 1 spotje, 1 printer, zooi opladers, 1 grote subwoofer, en zo'n apparaat wat je spiegelbal laat ronddraaien.
Kan dit?
  PR/Manusje van alles woensdag 19 februari 2014 @ 16:22:45 #285
Toezicht is gezond!
pi_136896054
als je nou van elk apparaat met een stekker het aantal Watt in een lijstje zet. Dan kunnen wij kijken of het kan of niet.
  Moderator woensdag 19 februari 2014 @ 18:50:40 #286
92034 crew  Vonkenboer
pi_136900490
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 16:21 schreef JTT het volgende:
Een vraagje over stroom:
Hoeveel wat kan je uit een stopcontact trekken zonder dat het gevaarlijk wordt?
Ik heb nu namelijk een dubbel stopcontact waar bijna mijn hele kamer op is aangesloten.
dwz 3 pc's + randapparatuur, 2 netwerkswitches, 1 NAS, 1 grote stereo installatie, 2 bureaulampen, 4 discolampen, 1 spotje, 1 printer, zooi opladers, 1 grote subwoofer, en zo'n apparaat wat je spiegelbal laat ronddraaien.
Kan dit?
Als je weet wat het totale opgenomen vermogen is van alles samen.
Dan kunnen wij hier wel uitrekenen of het kan.

Maar het ligt er ook maar net aan hoe je alles aangesloten hebt; heb je bijvoorbeeld vanuit een stopcontact in je kamer alles met vijf stekkerblokken/dozen verdeeld.
En heb je die op elkaar aangesloten ?

Dus een stekkerblok van bijvoorbeeld vijf; en daar dan weer een verlengsnoer in met een verdeelblokje van drie en daar dan weer een stekkerblok in...

Dat laatste is wel onwenselijk en mogelijk brandgevaarlijk.
Zeker als je snoeren onder het tapijt legt of niet afrold. !
pi_136902987
Vandaag en morgen worden bij mij twee nieuwe keukens geplaatst. Ik had alleen niet begrepen dat de keuken leverancier en installateur de boel niet zou gaan af-kitten.
Wat denken jullie, is dit een klusje om zelf even te doen, of zal ik het maar aan een professional uitbesteden?
  Moderator woensdag 19 februari 2014 @ 20:38:22 #288
92034 crew  Vonkenboer
pi_136905026
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:55 schreef Grachtengordel het volgende:
Vandaag en morgen worden bij mij twee nieuwe keukens geplaatst. Ik had alleen niet begrepen dat de keuken leverancier en installateur de boel niet zou gaan af-kitten.
Wat denken jullie, is dit een klusje om zelf even te doen, of zal ik het maar aan een professional uitbesteden?
Ik heb het kitwerk uitbesteed; maar dat bestond ook uit meer dan alleen een aanrecht.
pi_136905762
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 18:50 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Als je weet wat het totale opgenomen vermogen is van alles samen.
Dan kunnen wij hier wel uitrekenen of het kan.

Maar het ligt er ook maar net aan hoe je alles aangesloten hebt; heb je bijvoorbeeld vanuit een stopcontact in je kamer alles met vijf stekkerblokken/dozen verdeeld.
En heb je die op elkaar aangesloten ?

Dus een stekkerblok van bijvoorbeeld vijf; en daar dan weer een verlengsnoer in met een verdeelblokje van drie en daar dan weer een stekkerblok in...

Dat laatste is wel onwenselijk en mogelijk brandgevaarlijk.
Zeker als je snoeren onder het tapijt legt of niet afrold. !
Ik zal morgen even een lijstje maken van aantal watt en even een schema van hoe het is aangesloten erbij posten.
pi_136907853
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 19:55 schreef Grachtengordel het volgende:
Uitbesteden,al is het enkel maar dat je dan kan zeiken als het niet goed is .
Maakt op de investering ook niet meer uit qua kosten .
pi_136978663
Hier is dan het lijstje:

2x computer 150w
1x computer 100w
__ computer randapparatuur 135w
2x netwerk switch 12w
1x bureaulamp 40w
1x bureaulamp 20w
1x stereo 120w
1x NAS 24w
1x subwoofer 80w
1x spotje 20w
1x discolamp 40w
1x discolamp 60w
1x discolamp 12w
1x discolamp 30w
1x spiegelbol-ronddraaiding 6w
1x printer 120w
__ zooi opladers 9,5w
Totaal:1140,5w

De aansluiting zit wel goed, namelijk twee stekkerdozen(voor elk stopcontact 1), en in stekkerdoos 1 zitten nog een paar verdeelblokjes. In stekkerdoos 2 alleen nog een extra stekkerdoos van 3 stopcontacten. Voor een tekening had ik even geen tijd.
pi_136987119
Waarschijnlijk stel ik echt een überdomme vraag... Maar hoe zaag ik nou op een handige manier? Ik heb een handzaag, maar het zagen van 20 plankjes (10cm breed, 1,5cm dik), kost me al gauw 2 uur en dan krijg ik de uiteinden ook niet helemaal mooi (maar over het algemeen is dat nog bij te schuren/vijlen).
Timmeren, boren, schuren, verven: ik vind alles leuk. Maar het zagen weerhoudt me ervan om allerlei dingen zelf te maken.
pi_136990604
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 19:55 schreef Pinklady89 het volgende:
Waarschijnlijk stel ik echt een überdomme vraag... Maar hoe zaag ik nou op een handige manier? Ik heb een handzaag, maar het zagen van 20 plankjes (10cm breed, 1,5cm dik), kost me al gauw 2 uur en dan krijg ik de uiteinden ook niet helemaal mooi (maar over het algemeen is dat nog bij te schuren/vijlen).
Timmeren, boren, schuren, verven: ik vind alles leuk. Maar het zagen weerhoudt me ervan om allerlei dingen zelf te maken.
2 uur ;(
sorry hoor kan jij niks aan doen.
pi_136990709
Maar als tip, zet je zaag schuin op het hout :Y

[ Bericht 52% gewijzigd door JTT op 21-02-2014 22:39:06 ]
pi_136996318
Goed gereedschap is het antwoord op je vraag pink.

Ik heb een oude bouwmarktzaag, daarmee moet ik 25 keer op en neer door jouw plankje.

Dan heb ik een wat nieuwere bouwmarktzaag met hard-point en daarmee red ik het in 18 keer.

Dan heb ik mijn nieuwste zaag, een Bahco Profcut+ met speciale coating (lage weerstand) en speciale dubbele tanden. Daarmee red ik het in 8 goede halen.

Tips met zagen zijn altijd:
- gebruik de zaag, niet je kracht
- gebruik de lengte van de zaag
- bescherm je zaag altijd als je hem niet in je handen hebt

Als je goed materiaal koopt, dus een zaag van 30 Euro, dan heb je veel meer plezier. Hetzelfde gaat op voor bitjes, ik kan er echt niet tegen als je bitjes doorslippen op je schroef. Ik heb nu 1 DeWalt PZ2 bitje versleten in 2 jaar.... en de 2e had ik 2 weken in gebruik en kan ik niet meer vinden :')
pi_137005844
Kan iemand mij zeggen of het onderstaande veilig is op een dubbel stopcontact?
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 16:24 schreef JTT het volgende:
Hier is dan het lijstje:

2x computer 150w
1x computer 100w
__ computer randapparatuur 135w
2x netwerk switch 12w
1x bureaulamp 40w
1x bureaulamp 20w
1x stereo 120w
1x NAS 24w
1x subwoofer 80w
1x spotje 20w
1x discolamp 40w
1x discolamp 60w
1x discolamp 12w
1x discolamp 30w
1x spiegelbol-ronddraaiding 6w
1x printer 120w
__ zooi opladers 9,5w
Totaal:1140,5w

De aansluiting zit wel goed, namelijk twee stekkerdozen(voor elk stopcontact 1), en in stekkerdoos 1 zitten nog een paar verdeelblokjes. In stekkerdoos 2 alleen nog een extra stekkerdoos van 3 stopcontacten. Voor een tekening had ik even geen tijd.
pi_137005894
Het vermogen is geen probleem, dus dat is prima.

Wat wel een probleem kan geven, is al die stekkerverbindingen. Stekkerdoos in doos met verdeler blokjes enzo zijn allemaal verbindingen. Vooral die blokjes ben ik geen fan van.

Zolang alles goed zit, zal het geen probleem geven. Maar ja, zit er iets niet goed, krijg je overgangsweerstand, warmte ontwikkeling en uiteindelijk brand.
pi_137007536
quote:
0s.gif Op zaterdag 22 februari 2014 08:50 schreef Gieliovd het volgende:
Het vermogen is geen probleem, dus dat is prima.

Wat wel een probleem kan geven, is al die stekkerverbindingen. Stekkerdoos in doos met verdeler blokjes enzo zijn allemaal verbindingen. Vooral die blokjes ben ik geen fan van.

Zolang alles goed zit, zal het geen probleem geven. Maar ja, zit er iets niet goed, krijg je overgangsweerstand, warmte ontwikkeling en uiteindelijk brand.
De blokjes zijn nieuw gekocht dus dat lijkt me geen probleem.
De stekkers zitten ook overal goed aan geduwd.
Dus dat wil zeggen dat het veilig is?
pi_137016831
Iemand tips voor het schoonmaken van de dakpannen en eventueel schoorsteen?

Hier op het dak redelijk wat alg aanslag, mos en ook groene verkleuringen. Dus daar wil ik wat mee doen en popel om de hogedrukreiniger te pakken maar betwijfel of dat zo'n goed idee is

Zo ga ik wel elke keer enthousiast aan de slag met de hoge drukreiniger op het terras en oprit maar dat is een klote klus en is niet denderend succes bij het cement tussen de terrastegels

Wat fotootjes van het dak
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Edit: hm op de foto ziet het er wat ernstiger uit dan toen ik de foto maakte :')
pi_137019902
quote:
0s.gif Op vrijdag 21 februari 2014 19:55 schreef Pinklady89 het volgende:
Zoals al gezegd, laat de zaag het werk doen. Dus niet duwen op het hout, je duwt of trekt de zaag alleen maar in de richting van het zaagblad. En dat ook niet heel hard en snel, je versnelt iets in het midden van haal, maar als je op het keerpunt nog heel hard gaat dan kost het natuurlijk extra kracht om te stoppen. Als je dan vanuit de pols er ook nog iets een ronde beweging van maakt ben je in 2 minuten door zo'n plankje heen.

Als het andere uiteinde van de plank ook wordt ondersteund, breekt die niet op het laatst en heb je minder rafels.
  PR/Manusje van alles zaterdag 22 februari 2014 @ 18:05:21 #301
Toezicht is gezond!
pi_137021110
Hoge druk en pannen lijkt mij geen goede combinatie.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')