abonnement Unibet Coolblue
pi_133693786
Draaien en trekken wss.
  Moderator woensdag 27 november 2013 @ 22:37:31 #127
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_133694166
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 11:54 schreef xibalba het volgende:
Hmmm. Dat werkte ook niet echt. Lipje afgebroken. Ik haal wel een nieuw stopcontact..
Vaak is het een combinatie van draaien aan de draad en gelijktijdig trekken.
Maar als het stopcontact al wat ouder is, dan gaat het lipje idd. vaak stuk.

Been there, done that -O-
pi_133702508
quote:
0s.gif Op woensdag 27 november 2013 22:37 schreef Vonkenboer het volgende:

[..]

Vaak is het een combinatie van draaien aan de draad en gelijktijdig trekken.
Maar als het stopcontact al wat ouder is, dan gaat het lipje idd. vaak stuk.

Been there, done that -O-
Yep. Zat goed vast. Afknippen en een nieuwe erop was makkelijker :)
  PR/Manusje van alles donderdag 28 november 2013 @ 20:48:59 #129
148800 crew  Surveillance-Fiets
Toezicht is gezond!
pi_133721728
Heb ik pech gehad vandaag of waren de 15 mm koperen buizen van 20 jaar geleden allemaal 14,5 mm?
Ik denk meer dat je als nieuwsposter een geile egocentrische narcist moet zijn, die een flinke stijve krijgt van alle berichten die ie van zijn eigen hand ziet op de FP, zo! ©yvonne
Beste nieuwsbericht ooit op de FOK!frontpage!
  zaterdag 30 november 2013 @ 16:34:46 #130
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_133776465
M'n afvoer is verstopt, dusdanig dat een volle wasbak na 8 uur nog neit leeg is en een plopper heeft ook geen zin.
Ik ben dus nu van plan om HG Duo-ontstopper te gebruiken, het ene flesje is iets van chloor ofzo en het andere flesje Natrium Hydroxide.

Ik heb er geen ervaring mee, nooit eerder gedaan (normaal werkt plopper altijd prima, ook gooi ik af en toe wat soda door de afvoer, werkt ook goed) maar ik heb ook nog niet eerder zo'n verstopping gehad.
De verstopping lijkt ook verder te zitten dan de zwanenhals want als ik met en stokje in de afvoer poer loopt het water niet sneller weg en ik voel ook geen weerstand.

Maar nu is eigenlijk mijn grote vraag, hoe zit het met de dampen die er vanaf komen?
Ik heb een woonkamer met open keuken dus als ik nu die afvoer ga onstoppen zit ikzelf in de dampen.
En ik heb ook een kat, die zijn nog een stuk gevoeliger wat geuren betreft dus die wil ik ook zoveel mogelijk sparen.
Moet je echt luchten met dit spul?
pi_133778327
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 16:34 schreef SiGNe het volgende:
M'n afvoer is verstopt, dusdanig dat een volle wasbak na 8 uur nog neit leeg is en een plopper heeft ook geen zin.
Ik ben dus nu van plan om HG Duo-ontstopper te gebruiken, het ene flesje is iets van chloor ofzo en het andere flesje Natrium Hydroxide.

Ik heb er geen ervaring mee, nooit eerder gedaan (normaal werkt plopper altijd prima, ook gooi ik af en toe wat soda door de afvoer, werkt ook goed) maar ik heb ook nog niet eerder zo'n verstopping gehad.
De verstopping lijkt ook verder te zitten dan de zwanenhals want als ik met en stokje in de afvoer poer loopt het water niet sneller weg en ik voel ook geen weerstand.

Maar nu is eigenlijk mijn grote vraag, hoe zit het met de dampen die er vanaf komen?
Ik heb een woonkamer met open keuken dus als ik nu die afvoer ga onstoppen zit ikzelf in de dampen.
En ik heb ook een kat, die zijn nog een stuk gevoeliger wat geuren betreft dus die wil ik ook zoveel mogelijk sparen.
Moet je echt luchten met dit spul?
Tape je je wasbak toch af ,stukje plastic .plakband .dicht
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zaterdag 30 november 2013 @ 18:01:52 #132
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_133778440
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 17:57 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Tape je je wasbak toch af ,stukje plastic .plakband .dicht
Als er gassen vrijkomen dan wordt er ook druk opgebouwd en de andere kant kan het sowieso niet op..
Ik denk dat de tape door de druk niet blijft zitten dan.
Plus een afwasbak is ook nooit schoon als je een verstopping hebt, vraag me af of het door de vette bak sowieso wel blijft zitten (en ik heb verder prima gaffer-tape opzich)
pi_133778491
Dat
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:01 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Als er gassen vrijkomen dan wordt er ook druk opgebouwd en de andere kant kan het sowieso niet op..
Ik denk dat de tape door de druk niet blijft zitten dan.
Plus een afwasbak is ook nooit schoon als je een verstopping hebt, vraag me af of het door de vette bak sowieso wel blijft zitten (en ik heb verder prima gaffer-tape opzich)
Dat is zo weinig die druk ,zo heftig is dat goedje nou ook weer niet .
Met goede gaffa en de boel ff ontvetten moet dat best gaan is het keuken of badkamer

anders :



Handvatje eraf en de accutol erop :P
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zaterdag 30 november 2013 @ 18:07:32 #134
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_133778535
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:04 schreef JerryLee het volgende:
Dat

[..]

Dat is zo weinig die druk ,zo heftig is dat goedje nou ook weer niet .
Met goede gaffa en de boel ff ontvetten moet dat best gaan
Voorlopig ligt m'n kat toch nog op de bank te pitten dus ik wacht sowieso nog wel even.
Rond een uurtje of 23:00 wordt ie weer wakker en gaat ie lekker buiten spelen (hij's vrij voorspelbaar)
Denk dat ik het dan wel doe want dan kan het ook wat langer intrekken dan 1 uur (volgens de verpakking raden ze het aan om voor het slapen te doen zodat het de hele nacht kan intrekken, er staat alleen niks over luchten)

Ik zal er in elk geval wel wat tape overheen plakken, als de druk meevalt scheelt het een hoop en zo niet.. jammer dan, best gedaan..
pi_133778574
Dopje los gehad onder de zwanenhals /of sifon
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
  zaterdag 30 november 2013 @ 18:10:18 #136
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_133778602
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:04 schreef JerryLee het volgende:
Dat

[..]

Dat is zo weinig die druk ,zo heftig is dat goedje nou ook weer niet .
Met goede gaffa en de boel ff ontvetten moet dat best gaan is het keuken of badkamer

anders :

[ afbeelding ]

Handvatje eraf en de accutol erop :P
Het gaat om de keuken.. en het is een huurhuis dus ik vind het al heel wat dat ik die HG ga proberen.
Ik kan in principe ook de loodgieter bellen (24 uur per dag) zonder er verder kosten aan te hebben.
Als morgen de afvoer nog niet doorloopt bel ik dus de loodgieter, dan kan ik bij HG ook m'n geld voor de duo ontstopper terugvragen.

quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:09 schreef JerryLee het volgende:
Dopje los gehad onder de zwanenhals /of sifon
Dat nog niet, wel met een stok in de afvoer geroerd maar ik voel geen tegendruk of überhaupt iets zitten dus ik denk dat de verstopping verder zit dan de siffon.

[ Bericht 10% gewijzigd door SiGNe op 30-11-2013 18:17:41 ]
pi_133778728
Ik wil graag een kleine compressor hebben.
Ik moet er een beetje behoorlijk mee kunnen spuiten en stralen.
Wat kunnen jullie (Met een beperkt budget) aanraden? :)
pi_133778744
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:10 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Het gaan om de keuken.. en het is een huurhuis dus ik vind het al heel wat dat ik die HG ga proberen.
Ik kan in principe ook de loodgieter bellen (24 uur per dag) zonder er verder kosten aan te hebben.
Als morgen de afvoer nog niet doorloopt bel ik dus de loodgieter, dan kan ik bij HG ook m'n geld voor de duo ontstopper terugvragen.

[..]

Dat nog niet, wel met een stok in de afvoer geroerd maar ik voel geen tegendruk of überhaupt iets zitten dus ik denk dat de verstopping verder zit dan de siffon.
Ah ,dat is die witte keuken met dat bruine blad ,en roestvrijstalen bak
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_133778770
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:15 schreef Wzrd het volgende:
Ik wil graag een kleine compressor hebben.
Ik moet er een beetje behoorlijk mee kunnen spuiten en stralen.
Wat kunnen jullie (Met een beperkt budget) aanraden? :)
Wat gaan we spuiten ?
modelbouw of binnenvaartschepen

wat ga je stralen ,en met wat voor straalmateriaal
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_133778977
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:16 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Wat gaan we spuiten ?
modelbouw of binnenvaartschepen

wat ga je stralen ,en met wat voor straalmateriaal
Voornamelijk zal dit spuiten van meubels zijn, hout dus!
Stralen zal ijzeren meubeldelen zijn (scharnieren etc.) en gelakt hout.
Welk straalmiddel daarvoor goed geschikt is weet ik eigenlijk niet, gewoon straalgrit denk ik.
  zaterdag 30 november 2013 @ 18:27:26 #141
45 SiGNe
Uitspraak: Sign
pi_133778989
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:15 schreef JerryLee het volgende:

[..]

Ah ,dat is die witte keuken met dat bruine blad ,en roestvrijstalen bak
Ehm nee, wel witte kastjes maar stalen aanrechtblad met bak erin.
standaard blad met ruitjesmotief, je ziet het in veel huurwoningen.
pi_133779175
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:27 schreef SiGNe het volgende:

[..]

Ehm nee, wel witte kastjes maar stalen aanrechtblad met bak erin.
standaard blad met ruitjesmotief, je ziet het in veel huurwoningen.
oh ,dan vertekende het op de foto met poes
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_133779304
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:26 schreef Wzrd het volgende:

[..]

Voornamelijk zal dit spuiten van meubels zijn, hout dus!
Stralen zal ijzeren meubeldelen zijn (scharnieren etc.) en gelakt hout.
Welk straalmiddel daarvoor goed geschikt is weet ik eigenlijk niet, gewoon straalgrit denk ik.
met een 80 of een 100 ltr tank zit je qua spuiten dan wel goed .
Wel een bovenbeker nemen dat scheelt 40 % lucht ,of een HVLP .
Heb je ook minder nevel

Kleine frutzooi is met een gritstraalpistool wel te doen .
in het geval van hechting bewerkstelligen zou ik glasparels nemen ,geeft een veel mooiere finisch
Aluminiumkorunt of gietijzer geeft toch een vrij grof oppervlak.
Stralen gebruikt best veel lucht ,je zou nog een buffertank kunen overwegen (oude autogastank of zo )
I want to depart this world the same way I arrived; screaming and covered in someone else's blood.
pi_133785016
quote:
0s.gif Op zaterdag 30 november 2013 18:42 schreef JerryLee het volgende:

[..]

met een 80 of een 100 ltr tank zit je qua spuiten dan wel goed .
Wel een bovenbeker nemen dat scheelt 40 % lucht ,of een HVLP .
Heb je ook minder nevel

Kleine frutzooi is met een gritstraalpistool wel te doen .
in het geval van hechting bewerkstelligen zou ik glasparels nemen ,geeft een veel mooiere finisch
Aluminiumkorunt of gietijzer geeft toch een vrij grof oppervlak.
Stralen gebruikt best veel lucht ,je zou nog een buffertank kunen overwegen (oude autogastank of zo )
Top!
Hier kan ik wat mee :Y
pi_133808122
Tip gezocht van iemand die wat van daken en isoleren weet.

Ik heb een plat dak welke geïsoleerd is volgens het warm dak principe, dus de isolatie (5 cm PIR platen) liggen op het dakhout, onder de bitumen.

Ik wil nu het nog open ligt eigenlijk ook aan de binnenkant isoleren met glaswol. Dit dan voornamelijk tegen het geluid van regen op het platte dak en ook wat warmte daar er ook al een dikke bint ligt met de nodige koudebrug.

Ik zou dan folie eronder spannen, welke aansluit op de woonkamer, omdat het een uitbouwtje is. In deze folie komen allerlei gaten voor spots, schroeven etc.

Dus: kan ik een warm dak ook nog eens binnen isoleren, tegen het dakhout aan zonder spouw en met toepassing van een mager werkende dampdichte folie?
Laat die handjes wapperen!
  zondag 1 december 2013 @ 17:57:49 #146
28375 MrSubtle
Toe aan vakantie!
pi_133811864
quote:
0s.gif Op zondag 1 december 2013 16:12 schreef Gieliovd het volgende:
Tip gezocht van iemand die wat van daken en isoleren weet.

Ik heb een plat dak welke geïsoleerd is volgens het warm dak principe, dus de isolatie (5 cm PIR platen) liggen op het dakhout, onder de bitumen.

Ik wil nu het nog open ligt eigenlijk ook aan de binnenkant isoleren met glaswol. Dit dan voornamelijk tegen het geluid van regen op het platte dak en ook wat warmte daar er ook al een dikke bint ligt met de nodige koudebrug.

Ik zou dan folie eronder spannen, welke aansluit op de woonkamer, omdat het een uitbouwtje is. In deze folie komen allerlei gaten voor spots, schroeven etc.

Dus: kan ik een warm dak ook nog eens binnen isoleren, tegen het dakhout aan zonder spouw en met toepassing van een mager werkende dampdichte folie?
Ik ben geen expert, maar op gevoel zeg ik niet doen, want je gaat problemen krijgen met je vochtverwerking en volgens mij heb je binnen de kortste keren schimmel. Hoop dat er een echte expert meeluistert, want ben benieuwd naar het antwoord
Op woensdag 11 november 2009 18:10 schreef ElisaB het volgende: Ik ben ElisaB en stiekem verliefd op MrS O+
China verslagje: [sc] 611 Waar Geer een lijk probeert te verbergen...
pi_133847100
quote:
0s.gif Op dinsdag 26 november 2013 22:43 schreef Gieliovd het volgende:
Probeer eerst dat. Wordt hij nergens anders warm beneden?
Boven was er eentje die alleen de eerste drie lamellen warm werd.
Daar zat inderdaad een heleboel lucht in.
In de woonkamer werd het ook niet echt warm, hij haalde niet de 21 graden waarop hij staat afgesteld en bleef soms zelfs op 19,5 hangen.

Nu is het weer wel 21 graden, maar ik vraag me dan toch twee dingen af:
1. Waar komt al die lucht vandaan in het systeem?
2. Waarom stond de ketel niet als een gek te loeien tot het 21 graden in de woonkamer was? Ik dacht altijd dat die dingen net zo lang aansprongen tot de gewenste temperatuur is bereikt, en dan pas afslaan.
pi_133848175
1. Lastig te verklaren maar het kan met vullen al meekomen. Altijd eerst de slang vullen met water. Anders blijft lastig, iets met dampdiffusie ofzo.. lekkage, expansie, koude, warmte blabla....

2. Normaliter blijft je thermostaat inderdaad "vragen" en dus je ketel aansturen (welke zelf wel moduleert dus niet BLAAAAAH blijft gaan tot hij 21 graden is en "stop" krijgt. Veelal zit er een plaatje van een vlammetje in beeld op je kamerthermostaat. Dan vraagt hij aan de ketel om warmte.
Laat die handjes wapperen!
pi_133849411
quote:
0s.gif Op maandag 2 december 2013 17:50 schreef Gieliovd het volgende:
1. Lastig te verklaren maar het kan met vullen al meekomen. Altijd eerst de slang vullen met water. Anders blijft lastig, iets met dampdiffusie ofzo.. lekkage, expansie, koude, warmte blabla....
Hm, dat lijkt me dus meer iets om aan de kachelboer te vragen als hij van de winter voor de jaarlijkse inspectie komt.

quote:
2. Normaliter blijft je thermostaat inderdaad "vragen" en dus je ketel aansturen (welke zelf wel moduleert dus niet BLAAAAAH blijft gaan tot hij 21 graden is en "stop" krijgt. Veelal zit er een plaatje van een vlammetje in beeld op je kamerthermostaat. Dan vraagt hij aan de ketel om warmte.
Dat hadden wij in ons oude huis inderdaad, maar de thermostaat die we hier hebben is heel anders. We hebben deze van Vaillant.
pi_134049744
quote:
0s.gif Op donderdag 17 oktober 2013 15:10 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Thanks allemaal :). Fijne input!

Andere vraag. Ik ga de plinten verwijderen en ben bang dat de muur hier beschadigd wordt. Nu komen er nieuwe plinten voor in de plaats, die veel dikker en hoger zijn. De oneffenheden zullen grotendeels wel verborgen blijven, toch wil ik de gaten behandelen.
Ik wrik ze los zonder gaten te maken, behalve die van de spijkertjes dan. Plamuurmes erachter en langzaam wrikken, als het plamuurmes eerst niet past dan de iets dunnere kaasschaaf nemen. Heb je eenmaal een halve centimeter ruimte, dan zet je de schroevendraaier tegen het plamuurmes, zodat je geen deuk in de muur maakt, en dan wrik je hem helemaal los. Wel moet je als je eenmaal een millemetertje ruimte hebt met het plamuurmes over de hele lengte er achterlangs halen. Anders heb je kans dat je een strook buitenste laag van een gipsplaat inclusief verf meeneemt, en die strook kan langer zijn dan de nieuwe plint hoog is.
Wees gehoorzaam. Alleen samen krijgen we de vrijheid eronder.
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')