Als je je verdiept in (hout-)lijm, gaat er echt een wereld voor je open.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:26 schreef DroogDok het volgende:
Ik ben wel benieuwd naar de vragen uit de OP:
Hoe lang droogt houtlijm?
Een gasleiding uit 1936 waar de schroefverbindingen verpakt zijn met hennep zijn niet zo maar nog betrouwbaar, sinds de invoering van aardgas mogen de verbindingen alleen nog verpakt worden met tape. Hennep kan uitgedroogd raken en daardoor kunnen de verbindingen gas gaan doorlaten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:27 schreef Gieliovd het volgende:
Mod break: er is een speciaal Fok! Deel voor ONZ en een topic voor slowchat!
Korte klus kwestie: hoe betrouwbaar achten we ijzeren gasleidingen uit 1936? Ik sta voor de keuze of ik alupex slang ga trekken of de bestaande leiding gebruik.
Bijkomend is dat er een halve tube siliconenkit op de koppelingen is leeggespoten in de muur. Reden onbekend.
En hij is zojuist gereekst met het oude topic; in het vervolg dan graag bij het openen van een nieuw topic op "open nieuw deel" klikkenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 17:48 schreef Vonkenboer het volgende:
Even met de behangkwast erlangs... en ook dit topic hangt weer op ze plek !
Dat zal wel met hennep gefit zijn. En dat is nu bijna 80 jaar oud. Zonder kit zou ik het al niet meer vetrouwen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:27 schreef Gieliovd het volgende:
Mod break: er is een speciaal Fok! Deel voor ONZ en een topic voor slowchat!
Korte klus kwestie: hoe betrouwbaar achten we ijzeren gasleidingen uit 1936? Ik sta voor de keuze of ik alupex slang ga trekken of de bestaande leiding gebruik.
Bijkomend is dat er een halve tube siliconenkit op de koppelingen is leeggespoten in de muur. Reden onbekend.
Die optie was d'r niet dit keerquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En hij is zojuist gereekst met het oude topic; in het vervolg dan graag bij het openen van een nieuw topic op "open nieuw deel" klikken
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 18:11 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
En hij is zojuist gereekst met het oude topic; in het vervolg dan graag bij het openen van een nieuw topic op "open nieuw deel" klikken
Ik weet eigenlijk niet wat nu je vraag is? Of is het geen vraag maar een antwoord voor iemand anders?quote:Op maandag 2 september 2013 22:53 schreef Gieliovd het volgende:
Wit, grijze PVC buis. Plusminus 2 Mm dikke wand. Jaar of 30 oud.
Vervangen of laten zitten.... Het eerste betekent in gebruik zijnde keuken open breken en verlijmde verbindingen achterin een kastje aanpassen...
Nieuw te plaatsen keuken.
Dan snap ik je niet. Je gaat een nieuwe keuken plaatsen, maar als je het wilt vervangen moet je de bestaande keuken open breken?quote:Op donderdag 5 september 2013 12:27 schreef Gieliovd het volgende:
Vervangen of laten zitten is de vraag
En met een haakse slijper de spijkertjes er even afslijpen? Kan niet inschatten hoeveel het er zijn die uitsteken, maar kost een paar seconden per spijker als ze niet te dik zijn.quote:Op donderdag 5 september 2013 14:40 schreef sibejan het volgende:
bezig met nieuw plafond (isoleren tussen balken, gipsplaat en daarna stuccen) in huis uit 1910, stuit ik op oud rachelwerk (h.o.h. ±15cm) stevig gespijkert op balken. helaas steken er veel korte spijkertjes (±1cm) uit (sporen van oud plafond met riet en gipsmortel ofzo). Zie afbeeldingen van geheel en losse lat met spijkers.
a. Deels laten zitten of
b. alles er af slopen?
voordelen a. isolatiewol kan er zo tussen geschoven; scheelt me veel gesloop
nadelen a. moet evengoed rachelen en lager dan de honderden spijkertjes, dus paar cm lager plafond; mogelijk wat meer gedoe met een enkele elektr. leiding e.d.
[ link | afbeelding ]
[ link | afbeelding ]
'k heb de rachels d'r al afgesloopt, om de 10 cm zat een spijkertje, en ik had geen zin om ±1680 spijkertjes door te flexen... en heb weer mooi wat brandhout voor de winter.quote:Op donderdag 5 september 2013 17:16 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
En met een haakse slijper de spijkertjes er even afslijpen? Kan niet inschatten hoeveel het er zijn die uitsteken, maar kost een paar seconden per spijker als ze niet te dik zijn.
Sorry voor de onduidelijkheid. De keuken in de woonkamer is er al uit. Die afvoer loopt 2 meter naar beneden, naar de keuken in het souterrain, waar ik nu woon. Wil ik die vervangen, moet dus de huidige keuken half gesloopt worden.quote:Op donderdag 5 september 2013 13:17 schreef MrSubtle het volgende:
[..]
Dan snap ik je niet. Je gaat een nieuwe keuken plaatsen, maar als je het wilt vervangen moet je de bestaande keuken open breken?
Dat staat er omdat al die platen niet tegen vocht kunnen. Zou ze je dan ook niet aanraden voor buiten eigenlijk, maar ik ben geen expert op dit gebied dus ik sla even over.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:43 schreef Grublit het volgende:
Ik ben een tuinhuisje aan het bouwen. Op de balkenconstructie moet plaatmateriaal komen en dan laat ik door een dakdekker bitumen er op leggen. Welk plaatmateriaal kan ik het beste gebruiken en is niet te duur?
OSB? Spaanplaat? Bij alles staat overigens dat het alleen voor binnen geschikt is...
OSB zou prima kunnen alleen krijgt underlayment mijn voorkeur.quote:Op donderdag 12 september 2013 13:43 schreef Grublit het volgende:
Ik ben een tuinhuisje aan het bouwen. Op de balkenconstructie moet plaatmateriaal komen en dan laat ik door een dakdekker bitumen er op leggen. Welk plaatmateriaal kan ik het beste gebruiken en is niet te duur?
OSB? Spaanplaat? Bij alles staat overigens dat het alleen voor binnen geschikt is...
Thanks, daar had ik nog niet aan gedacht! Dat zou ook betekenen dat ik het schuren niet meer hoef te doen, maar alles zandstralen. Zou ik absoluut niet erg vinden!quote:Op zaterdag 14 september 2013 20:54 schreef Geneuzel het volgende:
@Krapula. Met een zandstraalmachine?
http://www.manibouwmachines.nl/verhuur/zandstraalmachine/zandstraalmachine-huren.htm
Als het vooraf netjes geschuurd en schoongemaakt is zou het toch wel zo'n 3 jaar mee moeten. Dus nee, na een jaar mag niet gebeuren lijkt mij.quote:Op donderdag 19 september 2013 18:51 schreef Lolaatje het volgende:
Vorig jaar heb ik mijn houten kozijnen laten opknappen (houtrot behandeld en opnieuw in de lak gezet). Nu zitten er scheurtjes in de lak en is er alweer een klein stukje houtrot aanwezig. Zou dit al mogen gebeuren in een jaar tijd? (Er even vanuit gaande dat de klus goed uitgevoerd is)
Normaal zou ik zeggen, een beluchter. Maar dit ziet er heel vreemd uit.quote:Op maandag 23 september 2013 20:11 schreef twiFight het volgende:
Ik zit met een afvoer die ik nodig heb. Er zit echter een soort dop op. Hij is wit en steekt een cm of 5 boven de afvoerbuis uit. Er zitten twee gaatjes in. Ik vermoed dat het iets is om vieze luchtjes tegen te houden. Weet iemand echter hoe ik dat ding er af krijg? Draaien en trekken lukt een-twee-drie niet, maar hij zit ook dicht op de muur en ik heb niet goed grip.
Foto volgt zodra het me lukt met mijn mobiel.
Maar daar kan je alleen haakse bochten mee maken toch? Andere optie is denk ik dan verwarmen en buigen?quote:Op donderdag 10 oktober 2013 19:58 schreef tiho1 het volgende:
Met een buigapparaat voor hydrauliek/stalen leidingen kan dat wel.
Nee rond natuurlijk. Een haakse leiding gaat weinig door.quote:Op vrijdag 11 oktober 2013 16:12 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Maar daar kan je alleen haakse bochten mee maken toch? Andere optie is denk ik dan verwarmen en buigen?
Je haalt dan natuurlijk wel een heel stuk qua verwarmingsvermogen weg uit de keuken, d.w.z. dat het langer gaat duren voordat die ruimte op temperatuur is. En je hebt natuurlijk kans op tocht emn eventuele koudeval.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:00 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Ik heb in de woonkamer 2 radiatoren en 1 convectorput. Daarbij heb ik in de keuken een radiator hangen. De keuken is open, dus deze opzet verwarmd de hele ruimte.
Nu wil ik het halve muurtje tussen keuken en woonkamer (soort uitstekende wand) eruit slopen, om de keuken nog meer open te maken. Aan de wand zit echter die keukenradiator, dus die willen verwijderen.
Kan je zomaar een radiator weghalen en is dit dan puur een issue mbt de opwarmingstijd? Of kan dit kwaad mbt de cv ketel (nefit smartline uit 2004)? Is dit iets dat ik bv kan uitrekenen adhv het totale oppervlak oid?
Je kunt het benodigde verwarmingsvermogen voor een ruimte natuurlijk wel uitrekenen, vervolgens kun je berekenen wat je huidige radiatoren leveren en dan kun je kijken of je wel of niet verwarmingsvermogen tekort komt in die ruimtequote:Op zondag 13 oktober 2013 12:09 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Ik begrijp je punt. Als het dus goed begrijp is er geen 'wet' die zegt dat je zoveel cm3 aan verwarming per x m3 aan ruimte nodig hebt ivm het stoken van de cv ketel?
Die convectorput ligt namelijk over de gehele breedte van de achterzijde van de woonkamer, en loopt tot aan de keuken. Als ik die radiator in de keuken weghaal, maar meteen ook het uitstekende muurtje, dan lijkt het dat de convectorput de boel redelijk mee verwarmt. Verder gaan we de 2 grote radiatoren in de woonkamer zelf isoleren, zodat er minder warmte verloren gaat (hopen we natuurlijk). Ook hebben we een redelijk goed geisoleerde vloer, vergeleken de huidige situatie. Over een jaar of twee max gaan we de hele keuken/achterpui aanpassen/vernieuwen, en dan komt er ook een nieuwe oplossing rond de ontbrekende radiator.
Wij stoken overigens nauwelijks. We zijn geen koukleumen, 90% van de koude dagen hebben we gewoon een extra dikke trui aan.
Wetten zijn er niet voor. Wél moet je in iedere ruimte een bepaalde temperatuur kunnen halen. Voor een woonkamer is dat 22 graden. Door het verwijderen van 1 radiator zal dat geen probleem opleveren, mede omdat je zelf al aangeeft dat jullie geen koukleumen zijn.quote:Op zondag 13 oktober 2013 12:09 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Ik begrijp je punt. Als het dus goed begrijp is er geen 'wet' die zegt dat je zoveel cm3 aan verwarming per x m3 aan ruimte nodig hebt ivm het stoken van de cv ketel?
Die convectorput ligt namelijk over de gehele breedte van de achterzijde van de woonkamer, en loopt tot aan de keuken. Als ik die radiator in de keuken weghaal, maar meteen ook het uitstekende muurtje, dan lijkt het dat de convectorput de boel redelijk mee verwarmt. Verder gaan we de 2 grote radiatoren in de woonkamer zelf isoleren, zodat er minder warmte verloren gaat (hopen we natuurlijk). Ook hebben we een redelijk goed geisoleerde vloer, vergeleken de huidige situatie. Over een jaar of twee max gaan we de hele keuken/achterpui aanpassen/vernieuwen, en dan komt er ook een nieuwe oplossing rond de ontbrekende radiator.
Wij stoken overigens nauwelijks. We zijn geen koukleumen, 90% van de koude dagen hebben we gewoon een extra dikke trui aan.
Er zijn kant en klare potjes gips te koop, of inderdaad gatenvuller. 2,5 kilo is echt enorm overkill denk ikquote:Op donderdag 17 oktober 2013 15:10 schreef Veelzijdigmaleisie het volgende:
Thanks allemaal. Fijne input!
Andere vraag. Ik ga de plinten verwijderen en ben bang dat de muur hier beschadigd wordt. Nu komen er nieuwe plinten voor in de plaats, die veel dikker en hoger zijn. De oneffenheden zullen grotendeels wel verborgen blijven, toch wil ik de gaten behandelen.
Nu dacht ik aan Knauf Roodband. Deze zakken verkopen ze in 2,5kg, 10kg en 20kg. Nu gaat het alleen om de plinten in de woonkamer. Iemand enig idee met welke hoeveelheid ik de klus wel kan klaren? Het gaat om zo'n 35m aan plinten.
Is Roodband eigenlijk de beste oplossing? Moet ik misschien eerder aan zo'n gatenvuller (alabastine oid) denken om deze klus te klaren?
Ik weet niet veel van ventilatoren enzoquote:Op dinsdag 29 oktober 2013 23:00 schreef Gieliovd het volgende:
Waar let je nou echt op bij het uitkiezen van een nieuwe koel/vries combinatie?
Echt, ik weet de verschillen niet echt. Iemand vertelde wel eens over 2 compressoren bij de duurdere. Iets over thermostaten en mechanische regelingen (??)... en dan No-Frost met ventilatortje... of All-Frost? En dan nog 100 andere dingen.
A+, A++... geweldig, ik heb het eens berekend. 15 jaar terugverdientijd qua meerprijs...
Help me out
ja maar dat gaat een aardig duur geintje wordenquote:Op donderdag 31 oktober 2013 20:04 schreef Gieliovd het volgende:
Je kan natuurlijk glas kopen, rond geslepen... dat in de vloer, LED eronder.
Leuk idee
quote:
Ik denk een standaard ledje. Al heb je ze ook in een ronde met platte bovenkant.quote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:32 schreef bleiblei het volgende:
Wat voor led ga je gebruiken?
Dat is nml. wel aardig essentieel voor de houder/lens die je er voor kan plaatsen.
Die had ik inderdaad ook al gevonden ja. Jaren gelede had ik ooit een lensje gevonden waar je precies 1 ledje in kon stoppen en perfect kon inbouwen in de vloer. Dat was perfect, maar die kan ik helaas nergens meer vinden. Ik heb ook goedkoper kant en klaar sport gevonden. 4 stuks met voeding enz voor 60 euro. Dat valt best mee, maar zelf maken is de helft van de lolquote:Op donderdag 31 oktober 2013 21:52 schreef bleiblei het volgende:
Het type led is nogal van invloed op de lichtopbrengst.
Die platte zijn vele malen feller (en worden ook erg heet) dan de gewone "standaard" ledjes.
En voor goedkope ledhouders:
http://www.conrad.nl/ce/nl/Search.html?search=ledhouder
Maar nette inbouwdingen voor in de vloer kom je eigenlijk altijd bij de dure uit die je al gevonden hebt.
We waren ook van plan om zelf wat te maken; ik heb laatst in de bouwmarkt gekeken, maar idd. die blikken dingen is gewoon helemaal niks. Maar ik vroeg mij gewoon af of 30 cm niet erg laag is...quote:Op zondag 3 november 2013 13:43 schreef Gieliovd het volgende:
30 zal het maximale zijn met die blikken dingen, voordat ze gaan wiebelen.
Alles daarboven vergt wel een stevige constructie wil hij er niet aflazeren. Maar goed Vonk dat kan jij wel maken.
Wil je echt veel hoger, zet je je droger eronder. Ik heb er nu geen, maar wil straks wel een kopen. Toch wel handig.
Ik denk dat we even langs elkaar heen pratenquote:Op zondag 3 november 2013 13:52 schreef Gieliovd het volgende:
De normale wasmachine hoogte is toch perfect om een mooi werkblad overheen te leggen en daar mooi de spullen op te zetten? Ik bedoel, was vouwen, de wasmiddelen...
Anders zou ik ze gewoon stapelen en in de ruimte die je ernaast krijgt een kast bouwen.
Wasmachine onder
Als ik ooit in een landhuis woon waar ik dit soort zaken kwijt kan worden; dan wil ik ook een aparte ruimte daarvoor. Maar aangezien die kans vrij klein is ...quote:Op zondag 3 november 2013 15:10 schreef Gwywen het volgende:
Wij hebben gewoon een los werlblad op de wasmachine + droger gelegd, prima werkhoogte hoor.
Je kunt het natuurlijk ook eleganter oplossen: klik.
Altijd nog mijn droom om ooit zoiets in de bijkeuken te maken.
Afhankelijk van jullie eigen lengte zou ik in ieder geval zorgen dat je goed in het wasmiddelbakje kunt kijken wat je doet. En afhankelijk van je formaat (gewenste) wasmand, moet die natuurlijk makkelijk onder de deur passen.quote:Op zondag 3 november 2013 18:46 schreef Vonkenboer het volgende:
[..]
Ik denk dat we even langs elkaar heen praten![]()
Want dat is nou juist niet de bedoeling; we willen de wasmachine en de droger naast elkaar op zo'n hoogte plaatsen dat ze makkelijk te bedienen en in en uit te laden zijn.
En dat is zo'n apparaat nu eenmaal niet als hij onder op de grond staat; maar wat is nu een redelijke hoogte van onderkant apparaat tot de vloer; moet je zoiets nou 30/40/50 cm maken of nog groter ?
De wasmiddelen e.d. toebehoren bergen we op in één van de twee stalen kasten in de schuur.
Niemand het antwoord voor mij?quote:Op zondag 3 november 2013 19:04 schreef NotTheSame het volgende:
Kleine vraag voor de schilders en andere verfexperts hier:
Een of andere viool heeft ooit besloten dat het tuinhek, van gegalvaniseerd staal, geverft moest worden (op terpetinebasis, zonder hechtprimer).
Aangezien de lak op sommige plaatsen poreus is geworden en we de kleur ook behoorlijk beu zijn, willen we het tuinhek terugbrengen in originele staat (blank).
Kan dit met 'normale' afbijt of bestaat er iets wat de toplaag van het staal niet zal aantasten?
Zoveel soorten afbijt zijn er niet toch? Kan me niet voorstellen dat het zink er niet tegen kan, maar probeer eerst gewoon een klein stukje.quote:Op woensdag 6 november 2013 16:37 schreef NotTheSame het volgende:
[..]
Niemand het antwoord voor mij?
Combimagnetron ophangen.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:53 schreef Twinky het volgende:
In de voorraadkast staat onze wasmachine met daar nu de combimagnetron op. Bij het centrifugeren komt er erg veel lawaai uit de oven en deze gaat ook een stukje wandelen.
Hoe zouden we ervoor kunnen zorgen dat dit niet meer gebeurt?
dat kan niet, omdat de wasmachine met zijn bips tegen een rare glazen wand staat met balken ervoor, en rechts is de ketel!quote:
Verfbrander?quote:Op zondag 3 november 2013 19:04 schreef NotTheSame het volgende:
Kleine vraag voor de schilders en andere verfexperts hier:
Een of andere viool heeft ooit besloten dat het tuinhek, van gegalvaniseerd staal, geverft moest worden (op terpetinebasis, zonder hechtprimer).
Aangezien de lak op sommige plaatsen poreus is geworden en we de kleur ook behoorlijk beu zijn, willen we het tuinhek terugbrengen in originele staat (blank).
Kan dit met 'normale' afbijt of bestaat er iets wat de toplaag van het staal niet zal aantasten?
Wasmachine die erg trilt kan komen door versleten lagers (bij oudere machine) of doordat hij niet waterpas staat. Dat laatste kun je verhelpen door de pootjes in/uit te draaien. Geheel op een rubber mat zetten kan ook helpen.quote:Op woensdag 6 november 2013 15:53 schreef Twinky het volgende:
In de voorraadkast staat onze wasmachine met daar nu de combimagnetron op. Bij het centrifugeren komt er erg veel lawaai uit de oven en deze gaat ook een stukje wandelen.
Hoe zouden we ervoor kunnen zorgen dat dit niet meer gebeurt?
Hangt de ketel strak tegen de wasmachine?quote:Op woensdag 6 november 2013 20:37 schreef Twinky het volgende:
[..]
dat kan niet, omdat de wasmachine met zijn bips tegen een rare glazen wand staat met balken ervoor, en rechts is de ketel!
Het zal vast van Quickstep zijn gezien de 'QS' en 'made in Belgium'.quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:36 schreef ook_gek het volgende:
Ja paniek in de tent hier![]()
Goed ik heb wat waterschade met als gevolg dat op een aantal plekker m'n laminaat omhoog gekomen is. Op zich geen probleem effe wat nieuwe plankjes halen en vervangen. Zit gelukkig bij de muur dus het vervangen zal niet al te veel problemen moeten opleveren. Maar nu nog het juiste laminaat vinden. Geen idee hoe oud het is en waar het vandaan komt...... Nu staat er een mooie code onder de planken maar hier kom ik niet echt verder mee en hoop dat iemand mij kan helpen
QS7 07.07.05=08=23:19
2405 made in belgium
Bovenstaande staat exact zo onder de planken. Iemand een idee?
Dat klinkt al goed! Kan ik uit die code ook nog iets van een kleur halen?quote:Op vrijdag 8 november 2013 16:39 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Het zal vast van Quickstep zijn gezien de 'QS' en 'made in Belgium'.
Dat weet ik niet. Ik vermoed dat die code achter QS de productiedatum en een batchnummer is. Die 2405 op de andere regel is dan misschien het nummer dat iets zegt over het type en de kleur. Quickstep zelf zal je daar vast wel mee kunnen helpen.quote:Op vrijdag 8 november 2013 20:40 schreef ook_gek het volgende:
[..]
Dat klinkt al goed! Kan ik uit die code ook nog iets van een kleur halen?
Dat idee had ik ook al, ik heb ze net een mailtje gestuurd in de hoop dat ze mij kunnen helpenquote:Op vrijdag 8 november 2013 20:59 schreef lyolyrc het volgende:
[..]
Dat weet ik niet. Ik vermoed dat die code achter QS de productiedatum en een batchnummer is. Die 2405 op de andere regel is dan misschien het nummer dat iets zegt over het type en de kleur. Quickstep zelf zal je daar vast wel mee kunnen helpen.
Al was er hechtprimer gebruikt was de verf er ook afgekomen .quote:Op zondag 3 november 2013 19:04 schreef NotTheSame het volgende:
Kleine vraag voor de schilders en andere verfexperts hier:
Een of andere viool heeft ooit besloten dat het tuinhek, van gegalvaniseerd staal, geverft moest worden (op terpetinebasis, zonder hechtprimer).
Aangezien de lak op sommige plaatsen poreus is geworden en we de kleur ook behoorlijk beu zijn, willen we het tuinhek terugbrengen in originele staat (blank).
Kan dit met 'normale' afbijt of bestaat er iets wat de toplaag van het staal niet zal aantasten?
Klitteband?quote:Op donderdag 14 november 2013 20:30 schreef dotKoen het volgende:
[ afbeelding ]
Deze bak. En de zijde waar de pijlpunt op staat zit dus tegen de onderkant van het bureau geschroefd.
Nee, daar is het te zwaar voor.quote:
Ja precies, dat had ik ook al verzonnen. Met stokschroeven in het bureau, dan, denk ik (zo heten die dingen toch, ene kant een schroef om in het MDF te schroeven, andere kant een schroefdraad voor een (vleugel)moer)? Maar zoek eigenlijk naar een oplossing om het nog iets sneller los te kunnen maken.quote:
Twee van deze ; (27 mc microfoonbeugels)quote:Op donderdag 14 november 2013 20:58 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, daar is het te zwaar voor.
Sliding dovetail?quote:Op donderdag 14 november 2013 20:58 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Nee, daar is het te zwaar voor.
[..]
Ja precies, dat had ik ook al verzonnen. Met stokschroeven in het bureau, dan, denk ik (zo heten die dingen toch, ene kant een schroef om in het MDF te schroeven, andere kant een schroefdraad voor een (vleugel)moer)? Maar zoek eigenlijk naar een oplossing om het nog iets sneller los te kunnen maken.
zwaluwstaartquote:Op donderdag 14 november 2013 21:04 schreef Dr.Hilfiger het volgende:
[..]
Sliding dovetail?
[ afbeelding ]
Kan je niet eerst een lat op de muur lijmen ?quote:Op zondag 17 november 2013 14:09 schreef xaban06 het volgende:
Moet je een installatiebuis 5/8 altijd 'ophangen' met klembeugels of zijn er ook andere manieren, zonder te hoeven boren?
Is namelijk een betonnen muur waar ik niet zo makkelijk doorheen kom.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |