Dat klopt, maar waarom de neiging om naar de 12 of zelfs 15 te gaan, als tot nu toe 8 heel populair was (tenminste dat is wat ik altijd 'geleerd' heb)?quote:Op maandag 2 september 2013 15:39 schreef Verbosity het volgende:
[..]
Rep ranges voor hypertrofie ligt rond de 8 tot 12 reps. De genoemde 10 en 12 reps van dit schema vallen hier in. Lijkt me een logische keuze voor een bodybuilder naast de compounds op kracht(1 tot 5 reps).
Precies, is 8 dan geen mooi compromis tussen kracht en hypertrofie? 12-15 richt zich niet meer echt op kracht.quote:Op maandag 2 september 2013 15:41 schreef DjMark het volgende:
[..]
Wedstrijd bbers of gewoon mensen die AS gebruiken kunnen makkelijker in hogere repranges trainen en toch spiermassa winnen.
Als natural zal het spiermassa winnen vooral moeten komen uit het sterker worden, dus je zult wat meer op kracht moeten trainen, en daar zijn lagere ranges weer meer geschikt voor.
Oei, beterschap bro, laat het goed herstellen. Onderrugblessure is geen pretje, gaat ten koste van bijna elke oefening.quote:Op maandag 2 september 2013 17:11 schreef Ethanolic het volgende:
Godver onderrug spiertje verrekt net in mijn 2de DL setje. Niet chill dit zeg.. eerste keer ooit dat ik zo iets heb gehad tijdens krachttrainen.
Ik verga nu bij iedere beweging dat ik moet bukken.. iemand tips dat het herstel kan bevorderen?quote:Op maandag 2 september 2013 20:14 schreef seto het volgende:
Niet alleen dat. Vriend van me had laatst ook zoiets, bij gewoon zitten en uit zijn auto stappen verging hij al van de pijn.
Jep, ik heb het ook maandenlang gehad. Arts kon niks vinden en zelfs röntgenfoto wees op niets, was serieus bang voor een hernia op een gegeven moment.quote:Op maandag 2 september 2013 20:14 schreef seto het volgende:
Niet alleen dat. Vriend van me had laatst ook zoiets, bij gewoon zitten en uit zijn auto stappen verging hij al van de pijn.
Sowieso even bij een goede fysio langs gaan breh.quote:Op maandag 2 september 2013 20:17 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik verga nu bij iedere beweging dat ik moet bukken.. iemand tips dat het herstel kan bevorderen?
Eerst even een tijdje geen DL's tot de ergste pijn voorbij is en ook uitkijken met SQ en ook OHP (drukt op je wervels). Daarna zou ik deloaden en rustig opbouwen met zeer veel aandacht voor je techniek. Wat ook helpt is een goede zithouding enzo, dus niet alleen tijdens de training maar ook in je dagelijkse leven goed op je rug letten.quote:Op maandag 2 september 2013 20:17 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Ik verga nu bij iedere beweging dat ik moet bukken.. iemand tips dat het herstel kan bevorderen?
Voorlopig wel, maar ik zou DL's daarna wel weer terug doen, maar dan lichter.quote:Op maandag 2 september 2013 20:25 schreef Ethanolic het volgende:
Ik dacht er vanmiddag direct al aan om DL uit mijn schema te flikkeren na dat het gebeurd was. Best klote, was verdomme mijn eerste pull training met mijn nieuwe PPL schema.
Doe dan een four day split. Ik vind dit persoonlijk niks. Teveel willen op een dag. Verder zou ik je squats aan het begin van je sessie doen. Zware squats zijn heftiger dan een zware BP. En flikker die aparte buikspieroefeningen weg. DL, squat, MP, BOR, BP, zowat alles wat je hebt, daar doet je core mee. Ik zou ze niet nog apart doen. Misschien eentje als je het echt niet kan laten.quote:Op maandag 2 september 2013 22:22 schreef nickhguitar het volgende:
Heb even in een paar minuten iets in elkaar gezet, graag had ik even jullie aanvulling hierop (of aanpassingen natuurlijk)
A:
Bench press
Incline dumbell press
Dumbell Fly's
Barbell Curl
Dumbell Curl
Squat
Lunges
Leg Extension
Buikspieren (diverse grondoefeningen)
B:
Deadlift
Bent over Barbell Row
Pullups
Dips
Skullcrushers
Militairy Press
Front Raises
Lateral Raises
Shrugs
Diverse buikspieroefeningen.
Vervolgens wil ik dan 4 dagen per week A en B afwisselen waardoor ik dus 2x p/w de verschillende spiergroepen pak.
Veel te veel oefeningen, beter pak je gewoon iets simpels, bijvoorbeeld:quote:Op maandag 2 september 2013 22:22 schreef nickhguitar het volgende:
Heb even in een paar minuten iets in elkaar gezet, graag had ik even jullie aanvulling hierop (of aanpassingen natuurlijk)
A:
Bench press
Incline dumbell press
Dumbell Fly's
Barbell Curl
Dumbell Curl
Squat
Lunges
Leg Extension
Buikspieren (diverse grondoefeningen)
B:
Deadlift
Bent over Barbell Row
Pullups
Dips
Skullcrushers
Militairy Press
Front Raises
Lateral Raises
Shrugs
Diverse buikspieroefeningen.
Vervolgens wil ik dan 4 dagen per week A en B afwisselen waardoor ik dus 2x p/w de verschillende spiergroepen pak.
Hier: ONZ / [DE GYM #189] jerk of & cleanquote:
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Together We Will Live Forever
SPT / [Kettlebell #2] Simple & Sinister
Ik zou ipv en chipups/pullups een Clean en jerk toevoegen. Ik doe die oefening nu op rugdag en dat is echt hemels. Je gaat stuk aan het einde, zelfs met laag gewicht. Hemels. Ik ben fan.quote:Op maandag 2 september 2013 22:32 schreef Klokov het volgende:
[..]
Veel te veel oefeningen, beter pak je gewoon iets simpels, bijvoorbeeld:
Workout A
Squat
Benchpress
Bent over Row
Chinups/pullups
Dips
Workout B
Squat
Deadlift
Overhead Press
Chinups/pullups
Dips
Less is more
Max om de dag trouwens, 4 dagen per week houd je hiermee niet vol en is ook helemaal niet nodig in jouw geval
Wellicht later hoewel ik er in zijn totaliteit niet zo'n grote fan van ben. De curldiscussie daargelaten, volgens mij is het voor een beginner veel nuttiger om zich te focussen op de grotere compounds. Later kan die indien die dat wil dan wel curls toevoegen.quote:Op maandag 2 september 2013 22:41 schreef seto het volgende:
Snap niet waarom het naar ONZ zou moeten, ik zou na de ene workout wat curls doen ipv steeds chins en dips.
Dus je hebt alleen last van je rug? Wat het herstel sowieso bevordert is bewegen binnen je pijngrens zoals Stereo al aangaf. Daarnaast kan je warmte/massage toepassen en actief op je houding letten (dus niet gebogen wat voor klachten zorgt bij jou).quote:Op maandag 2 september 2013 20:17 schreef Ethanolic het volgende:
[..]
Biceps en brachialis worden wel meegepakt met je rows/pull-ups en/of chin-ups. Zou het belangrijker vinden dat iemand wat aandacht besteed aan zijn kuiten. Omdat deze alleen een stabiliserende functie hebben tijdens het squatten en deadliften en hierdoor achterblijven.quote:Op maandag 2 september 2013 22:41 schreef seto het volgende:
Snap niet waarom het naar ONZ zou moeten, ik zou na de ene workout wat curls doen ipv steeds chins en dips.
er is niks gewoons aan wat er in dat filmpje te zien is.quote:Op zaterdag 31 augustus 2013 17:21 schreef seto het volgende:
[..]
Wat is er mis mee? Is gewoon een continental clean.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |