abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130633959
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:31 schreef deedeetee het volgende:
Ik begrijp niet dat jongeren zich zo nu al druk maken over iets dat nog 40 jaar van ze af ligt, het is in feite onmogelijk om nu te weten hoe hun financiële situatie dan zal zijn.
Dat heb je zelf voor een groot deel natuurlijk in eigen hand. YOLO-en zoals TS is prima, maar ga dan niet huilie-huilie doen als je later oud bent en vindt dat je niet genoeg geld hebt.
pi_130634053
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan kunnen we wederom weer de vut gaan invoeren om de huidige jeugd werkeloosheid te bestrijden. _O-
:')
pi_130634107
En terecht. Mijn pa is 66, ontvangt een dik pensioen, werkt nog en krijgt ook nog eens dik 700 euro in de maand AOW. Gaat nergens over.
pi_130634172
Wanneer behoort iemand tot de "rijkere ouderen"?
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130634186
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:33 schreef Revolution-NL het volgende:
Het is daarom weerzinwekkend dat een partij als 50+ levensvatbaar is.
En bij de volgende verkiezingen waarschijnlijk een monsterwinst zal boeken...

On-topic: het is natuurlijk terecht dat de ouderen, als rijkste groep van NL, ook inleveren. Iedereen moet inleveren.

[ Bericht 10% gewijzigd door Northside op 30-08-2013 14:08:22 ]
Ja, ik generaliseer.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 14:17:58 #96
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_130635177
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:40 schreef CafeRoker het volgende:

[..]

Is dat onder het motto "voor de babyboomers werkte het ook?" :')
:?
Wat dacht er van om eens gewoon je gezonde verstand te gaan gebruiken ? :')
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_130636096
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:50 schreef Northside het volgende:

[..]

En bij de volgende verkiezingen waarschijnlijk een monsterwinst zal boeken...

Volgens de politieke barometer valt dat gelukkig wel mee.
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
pi_130636240
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:55 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Als het aan mij laag, werd het volledige eigen vermogen van iedereen boven de 65 afgepakt.
Waarom ? Ben je communist ofzo ?
pi_130636740
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 14:43 schreef DroogDok het volgende:
Volgens de politieke barometer valt dat gelukkig wel mee.
Let maar op. Als het straks op de verkiezingen aangaat en 50+ echt campagne gaat voeren slepen die met gemak 15 zetels binnen. Hun doelgroep is enorm.
Ja, ik generaliseer.
pi_130637842
quote:
0s.gif Op donderdag 29 augustus 2013 22:10 schreef rakotto het volgende:
We kregen toch 100 euro?
Ja, dat klopt maar eerst pakken ze 200 af
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_130638114
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 09:28 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Ligt een beetje aan de situatie, niet? Ik ken bedrijven waar het personeel collectief een deel van het salaris in heeft geleverd, zodat er niemand ontslagen hoefde te worden. Hulde voor zulke
Is natuurlijk niet het slimste wat je kunt doen als je werkgever dan failliet gaat krijg jij 70 % van je laatste verdiende loon
Op woensdag 31 januari 2007 19:20 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Ik heb veel stomme posts gezien op fora, maar deze zit toch wel in de top 10 (voorzichtig geschat; het kan ook de top 5 zijn). Nou ik sta iig in zijn top 10
pi_130638150
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 15:40 schreef vipergts het volgende:

[..]

Is natuurlijk niet het slimste wat je kunt doen als je werkgever dan failliet gaat krijg jij 70 % van je laatste verdiende loon
Ze hebben natuurlijk niet een kwart ingeleverd.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:28:58 #103
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130639782
quote:
1s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 08:09 schreef Scorpie het volgende:

[..]

4k netto krijgen en dan klagen dat je er 200 op achteruit gaat :D je moet het maar durven.
Het is dan ook een manager geweest. Me dunk. Die heeft natuurlijk daarop een eigen levensstijl ontwikkeld en wil daar net zoals iedereen niet vanaf wijken.
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:37:43 #104
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130640036
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 10:33 schreef Revolution-NL het volgende:
Op dit moment betalen de jongere generaties letterlijk de welvaart van de babyboom generatie. Eigenlijk is het pure diefstal. Het is daarom weerzinwekkend dat een partij als 50+ levensvatbaar is.
Tja, kijk als jij als ZZPer een eigen pensioenverzekering(niet verplicht overigens) betaalt en afgesloten hebt, heb je ook recht op iets. Me dunk je betaalt er immers ook voor. De hoogte van het uiteindelijke bedrag is natuurlijk een gok.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 16:47:49 #105
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130640307
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 11:05 schreef Basp1 het volgende:

[..]

Dan kunnen we wederom weer de vut gaan invoeren om de huidige jeugd werkeloosheid te bestrijden. _O-
Als je dat goed aanpakt en niet zoals in de jaren 80 is dat een prima oplossing. Je moet niet mensen met de Vut sturen en dan hun pensioen laten doorlopen tot 67 en allerlei gigantische regelingen meegeven.
Gewoon de mogelijkheid om het pensioen naar voren te halen en je bent van alles af. Dan kun je ook wat mij betreft het ontslagrecht doorvoeren. Dan ga je dus in feite met deeltijdpensioen.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:06:49 #106
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130640965
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 16:28 schreef Cherna het volgende:

[..]

Het is dan ook een manager geweest. Me dunk. Die heeft natuurlijk daarop een eigen levensstijl ontwikkeld en wil daar net zoals iedereen niet vanaf wijken.
Degene die hier commentaar op leveren staan maar al te graag veel pensioengeld af tegen die tijd. Gewoon je levensstandaard aanpassen, weg uit dat grote huis, weg met die luxe wagen, weg met de vakanties, weg met lekker eten en drinken. Gewoon in een bejaardenflat lekker wegteren achter de geraniums met elke avond bloembollen op je bord.
pi_130641187
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:06 schreef betyar het volgende:

[..]

Degene die hier commentaar op leveren staan maar al te graag veel pensioengeld af tegen die tijd. Gewoon je levensstandaard aanpassen, weg uit dat grote huis, weg met die luxe wagen, weg met de vakanties, weg met lekker eten en drinken. Gewoon in een bejaardenflat lekker wegteren achter de geraniums met elke avond bloembollen op je bord.
Natuurlijk wil niemand dat.

Maar uiteindelijk bestaat de welvaart van de gepensioneerden grotendeels bij de gratie van de werkenden. Die verbouwen het eten, die bedienen de gepensioneerden in het luxe restaurant, die voeren het theaterstuk op, en die verschonen uiteindelijk de luiers in het verzorgingstehuis. Zelfs de grootste hoeveelheid gespaard geld kan die fysieke arbeid niet vervangen. Een beetje goodwill kweken kan dus geen kwaad.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:17:03 #108
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130641256
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:14 schreef Igen het volgende:

[..]

Natuurlijk wil niemand dat.

Maar uiteindelijk bestaat de welvaart van de gepensioneerden grotendeels bij de gratie van de werkenden. Die verbouwen het eten, die bedienen de gepensioneerden in het luxe restaurant, die voeren het theaterstuk op, en die verschonen uiteindelijk de luiers in het verzorgingstehuis. Zelfs de grootste hoeveelheid gespaard geld kan die fysieke arbeid niet vervangen. Een beetje goodwill kweken kan dus geen kwaad.
Alles afpakken van die rijke pensionado's het is toch niet normaal dat die mensen nog lekker kunnen genieten van hun pensioen. Een pensioen is er voor de broodnodige voorzieningen en niet om van te genieten!!

Zo, mijn troll moment ook weer gehad.

Laat die mensen met rust en betaal gewoon meer premie, ik betaal me ook blauw voor mijn pensioen.
pi_130641472
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:17 schreef betyar het volgende:

[..]

Laat die mensen met rust en betaal gewoon meer premie, ik betaal me ook blauw voor mijn pensioen.
Ik zie geen morele reden waarom de werkende generatie een vermindering van het netto inkomen zou moeten accepteren als dat slechts ertoe dient om de gepensioneerden een daling van het netto inkomen te besparen. Het zou heel solidair zijn als dat gedaan zou worden, maar om het van anderen te eisen heeft helemaal niets met solidariteit te maken.

[ Bericht 8% gewijzigd door #ANONIEM op 30-08-2013 17:25:54 ]
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:26:40 #110
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130641514
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:14 schreef Igen het volgende:
Maar uiteindelijk bestaat de welvaart van de gepensioneerden grotendeels bij de gratie van de werkenden
Dat is waar, maar dat kun je dan ook zeggen van alle niet werkende. Dus ook de jongere werkloze die teert op een uitkering.
Maar het verschil is dat een gepensioneerde premie afdraagt van zijn loon. Vooral degene die jonger zijn dan 55-60. Die hebben namelijk ook een prepensioen premie afgedragen waar ze zelf niet van gaan profiteren.

En ouderen met geld die goederen kopen maken dus ook op hun manier deel uit van de economie. Juist omdat ze nog iets te besteden hebben, hebben de werkende in het theater, restaurants ook nog een baan.
Stel je voor dat die grote groep niets meer te besteden heeft omdat je ze uit rancune alles maar wilt afnemen. Wat voor een invloed zal dat niet hebben op de economie?

Maar wat jongeren nu willen is zichzelf in de voet schieten. Zelfs een tussenoplossing zoals deeltijdpensioen wil men helaas niet aan. Zelfs dat word al gezien als profiteren.
pi_130641571
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 13:48 schreef Thomas B. het volgende:
En terecht. Mijn pa is 66, ontvangt een dik pensioen, werkt nog en krijgt ook nog eens dik 700 euro in de maand AOW. Gaat nergens over.
Maar pas dan de AOW aan. Ik heb het al vaker geschreven, de AOW kan worden afgeschaft velen sparen inmiddels voor hun eigen pensioen (volgens het CBS meer dan 90 % van de werknemers), een pensioen vanuit de overheid is dus niet meer nodig. Mensen die geen pensioen hebben opgebouwd kunnen dan bijvoorbeeld via de Bijstand of een nieuwe sociale regeling voorzien worden in hun inkomen.
pi_130641588
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Dat is waar, maar dat kun je dan ook zeggen van alle niet werkende. Dus ook de jongere werkloze die teert op een uitkering.
Uiteraard!
quote:
En ouderen met geld die goederen kopen maken dus ook op hun manier deel uit van de economie. Juist omdat ze nog iets te besteden hebben, hebben de werkende in het theater, restaurants ook nog een baan.
Stel je voor dat die grote groep niets meer te besteden heeft omdat je ze uit rancune alles maar wilt afnemen. Wat voor een invloed zal dat niet hebben op de economie?
Dan heeft een andere groep meer koopkracht. Nieuwsuur had laatst een serie reportages over Duitsland - eentje daarvan ging erover hoe laag de pensioenen daar zijn. Maar dat wordt (meer dan) gecompenseerd door de hogere koopkracht van de beroepsbevolking.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:37:14 #113
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130641832
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:25 schreef Igen het volgende:

[..]

Ik zie geen morele reden waarom de werkende generatie een vermindering van het netto inkomen zou moeten accepteren als dat slechts ertoe dient om de gepensioneerden een daling van het netto inkomen te besparen. Het zou heel solidair zijn als dat gedaan zou worden, maar om het van anderen te eisen heeft helemaal niets met solidariteit te maken.
Hebben de degene die nu met pensioen gaan toch ook gehad?
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:39:20 #114
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130641897
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:28 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Maar pas dan de AOW aan. Ik heb het al vaker geschreven, de AOW kan worden afgeschaft velen sparen inmiddels voor hun eigen pensioen (volgens het CBS meer dan 90 % van de werknemers), een pensioen vanuit de overheid is dus niet meer nodig. Mensen die geen pensioen hebben opgebouwd kunnen dan bijvoorbeeld via de Bijstand of een nieuwe sociale regeling voorzien worden in hun inkomen.
Nee, AOW is een recht en daar heb je niet aan te tornen. Al ben je miljonair heb je gewoon recht op je AOW. Wat ze ermee doen moeten ze helemaal zelf weten, al storten ze het iedere maand terug.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:40:30 #115
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130641924
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Uiteraard!

[..]

Dan heeft een andere groep meer koopkracht. Nieuwsuur had laatst een serie reportages over Duitsland - eentje daarvan ging erover hoe laag de pensioenen daar zijn. Maar dat wordt (meer dan) gecompenseerd door de hogere koopkracht van de beroepsbevolking.
Dus gewoon achter de geraniums stoppen *O* *O*
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:40:53 #116
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130641937
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:29 schreef Igen het volgende:

[..]

Uiteraard!

[..]

De eerste pijler, het staatspensioen, vormt verreweg het grootste gedeelte van de totale pensioensom in Duitsland. 78 procent van de totale pensioensom, meer dan driekwart, wordt door het staatspensioen gevormd. Ter vergelijking: in Nederland vormt het staatspensioen (de Algemene Ouderdomswet, AOW) 48 procent van de totale pensioensom.

Dat is natuurlijk wel een verschil.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:43:57 #117
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130642001
quote:
7s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:28 schreef Kowloon het volgende:

[..]

Vertel mij wat. Daar moet men net als met een deeltijdpensioen naar toe werken om een generatie conflict te vermijden. Dan heb je die grens van 67 jaar ook niet meer nodig. Dan is er geen grens meer en is het gezeur eindelijk afgelopen. Eerlijker kan het niet.
Alleen kun je die AOW nu niet plots gaan afschaffen voor bestaande gevallen. Dat zou wel heel erg bizar zijn,
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:45:01 #118
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130642027
quote:
12s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:40 schreef Cherna het volgende:

[..]

De eerste pijler, het staatspensioen, vormt verreweg het grootste gedeelte van de totale pensioensom in Duitsland. 78 procent van de totale pensioensom, meer dan driekwart, wordt door het staatspensioen gevormd. Ter vergelijking: in Nederland vormt het staatspensioen (de Algemene Ouderdomswet, AOW) 48 procent van de totale pensioensom.

Dat is natuurlijk wel een verschil.
In Duitsland rijden ze dan ook liever een grote auto i.p.v. te sparen voor hun oude dag.
pi_130642175
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:45 schreef betyar het volgende:

[..]

In Duitsland rijden ze dan ook liever een grote auto i.p.v. te sparen voor hun oude dag.
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:40 schreef betyar het volgende:

[..]

Dus gewoon achter de geraniums stoppen *O* *O*
Kortom, voor wie betaalt-bepaalt is het op de korte en middellange termijn het meest opportunistisch én totaal-macro-economisch is het blijkbaar het meest gunstig.

En dus moet je, als je het anders wil, met goede argumenten komen om dat te rechtvaardigen. Bijvoorbeeld door te stellen dat gepensioneerden ook een menswaardig leven verdienen en/of dat wie nu betaalt daar op de lange termijn zelf ook voordeel van heeft. Maar dan moeten die argumenten wel geloofwaardig zijn.
  vrijdag 30 augustus 2013 @ 17:54:17 #120
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130642258
quote:
0s.gif Op vrijdag 30 augustus 2013 17:51 schreef Igen het volgende:

[..]

[..]

Kortom, voor wie betaalt-bepaalt is het op de korte en middellange termijn het meest opportunistisch én totaal-macro-economisch is het blijkbaar het meest gunstig.

En dus moet je, als je het anders wil, met goede argumenten komen om dat te rechtvaardigen. Bijvoorbeeld door te stellen dat gepensioneerden ook een menswaardig leven verdienen en/of dat wie nu betaalt daar op de lange termijn zelf ook voordeel van heeft. Maar dan moeten die argumenten wel geloofwaardig zijn.
Dat is ook te betalen, ze moeten eens stoppen om die rekenrente te laag te houden. Maar ja, "wij" de jeugd leven gemiddeld langer dan babyboomers uit <'49 of mensen uit de jaren 50-60. Dan moet er iets gebeuren ja, meer premie. Gewoon voor jezelf om tot je dood een goed pensioen te hebben.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')