Succes, ik zou er in ieder geval niet meer lang mee wachten.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 11:04 schreef Bartcoah het volgende:
Ik denk dat ik waarschijnlijk gewoon een knulletje bij de Mediamarkt een briefje van 100¤ geef, zodat hij mij een PS4 even aangeven, dat betaal ik het wel contant![]()
Bottomline; ik moet er één hebben!!!
Alles betaaldquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:22 schreef Bolters het volgende:
Zijn er überhaupt al veel mensen die al een aanbetaling hebben gedaan voor hun pre-order?
Hell no! Ik vind dat knetterdom, want als jouw winkel ineens failliet gaat (en dat is tegenwoordig ver van ondenkbaar) ben je je centen gewoon kwijt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 10:22 schreef Bolters het volgende:
Zijn er überhaupt al veel mensen die al een aanbetaling hebben gedaan voor hun pre-order?
Waarom zou je dat doen? Wettelijk gezien mogen ze het volle bedrag niet eens vragen voor een pre-order, enkel een aanbetaling. Plus dat je nu eigenlijk gewoon nog meer betaald dan iemand die hem op de dag van de launch gewoon koopt (netto contante waarde). Ik heb nog nooit betaald voor een pre-order.quote:
Omdat geen andere console meer heb.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:07 schreef koei het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Wettelijk gezien mogen ze het volle bedrag niet eens vragen voor een pre-order, enkel een aanbetaling. Plus dat je nu eigenlijk gewoon nog meer betaald dan iemand die hem op de dag van de launch gewoon koopt (netto contante waarde). Ik heb nog nooit betaald voor een pre-order.
Ik snap al dat gehype over pre-orderen hier niet. Dat apparaat is echt nog wel te koop zonder pre-order, net als bij ALLE eerdere console-launches waarbij de pre-orders al weken van tevoren op waren.
Wij hebben hier besloten om sowieso nog een tijdje te wachten tot een mooi pack of een prijsverlaging. Het gamesaanbod is bij de launch nog te beperkt en er komen nog teveel goede ps3 games aan dit najaar die ik ook nog wil spelen.. Een paar maanden later zijn er meer games (en ook al goedkopere games) en is het apparaat in een aanbieding al goedkoper. De eerste ps3 die ik had is het eerste jaar ook amper gebruikt. Maar goed, misschien staat hij toch onder de kerstboom tzt...
De Wii was anders nergens meer te krijgen zonder pre-order.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:07 schreef koei het volgende:
[..]
Waarom zou je dat doen? Wettelijk gezien mogen ze het volle bedrag niet eens vragen voor een pre-order, enkel een aanbetaling. Plus dat je nu eigenlijk gewoon nog meer betaald dan iemand die hem op de dag van de launch gewoon koopt (netto contante waarde). Ik heb nog nooit betaald voor een pre-order.
Ik snap al dat gehype over pre-orderen hier niet. Dat apparaat is echt nog wel te koop zonder pre-order, net als bij ALLE eerdere console-launches waarbij de pre-orders al weken van tevoren op waren.
Wij hebben hier besloten om sowieso nog een tijdje te wachten tot een mooi pack of een prijsverlaging. Het gamesaanbod is bij de launch nog te beperkt en er komen nog teveel goede ps3 games aan dit najaar die ik ook nog wil spelen.. Een paar maanden later zijn er meer games (en ook al goedkopere games) en is het apparaat in een aanbieding al goedkoper. De eerste ps3 die ik had is het eerste jaar ook amper gebruikt. Maar goed, misschien staat hij toch onder de kerstboom tzt...
Waarom zou ik het niet doen? Het kost me niks. Ze brengen hem aan de deur. Als ik hem niet wil cancel ik hem. Ik weet 'zeker' dat ik hem krijg als ik hem wel wil. Ik hoef geen winkels af te struinen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:07 schreef koei het volgende:
Een prijsverlaging? Succes, holiday-season 2014 als je geluk hebt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:07 schreef koei het volgende:
[..]
Posten in wij vormquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:07 schreef koei het volgende:
[..]
Nou als jij een site vindt waar ik de PS4 voor 320 euro kan kopen geef je dat dan even door?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:07 schreef koei het volgende:
[..]
Nee hoor, de mediamarkt in Den Haag en Rotterdam hadden er nog genoeg staan bij de release. Pas een paar dagen later waren ze op doordat er geen nieuwe meer kwamen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:11 schreef Poit het volgende:
[..]
De Wii was anders nergens meer te krijgen zonder pre-order.
Ook de cijfers liegen er niet om.
Het lijkt me niet voor niets dat winkels al aangeven dat ze niet voldoende bij de release kunnen leveren.
We zullen het zien eind november, ik denk dat je bij deze launch niet ver komt zonder pre-order.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:23 schreef koei het volgende:
[..]
Nee hoor, de mediamarkt in Den Haag en Rotterdam hadden er nog genoeg staan bij de release. Pas een paar dagen later waren ze op doordat er geen nieuwe meer kwamen.
Elke winkel krijgt een bepaald aantal exemplaren, dus hij kan idd bij sommige winkels op zijn, maar bij genoeg winkels ook niet. Ik begrijp gewoon niet dat hier zo gereageerd wordt van "je MOET een pre-order hebben, anders heb je zeker weten geen PS4 bij de launch! En met pre-order misschien ook nog niet eens". Een pre-order is handig, maar ook weer niet noodzakelijk zoals hier geopperd wordt.
Maar niet iedereen woont in Rotterdam of Amsterdam. Maar in schubbekutteveen met 1 bart smit die 1 PS4 binnen krijgt.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:23 schreef koei het volgende:
[..]
Nee hoor, de mediamarkt in Den Haag en Rotterdam hadden er nog genoeg staan bij de release. Pas een paar dagen later waren ze op doordat er geen nieuwe meer kwamen.
Elke winkel krijgt een bepaald aantal exemplaren, dus hij kan idd bij sommige winkels op zijn, maar bij genoeg winkels ook niet. Ik begrijp gewoon niet dat hier zo gereageerd wordt van "je MOET een pre-order hebben, anders heb je zeker weten geen PS4 bij de launch! En met pre-order misschien ook nog niet eens". Een pre-order is handig, maar ook weer niet noodzakelijk zoals hier geopperd wordt.
We zullen het gaan zien.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:23 schreef koei het volgende:
[..]
Dat gebeurd met de games, met auto's met fietsen en wat al niet meer.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:28 schreef Rossdale het volgende:
Ach, misschien is het gewoon een marketingstrategie. Iedereen als een dolle pre-orders laten plaatsen zodat ze de volle mep betalen. Daarna na een paar maanden voordeelpacks de deur uitgooien wanneer de hype wat minder is.
Zou ik niet van staan te kijken eigenlijk, de meeste consumenten zijn zulke ongelofelijke schapen...
Je bedoelt zoals de ps3, 360 en 3ds die na ongeveer een half jaar al flink in prijs zakten? En ter compensatie aan de eerste kopers dan maar een gratis game of controller aanboden? En dan heb ik het enkel over officiële 'prijsverlagingen', genoeg winkels die tijdens een stuntweek zo'n apparaat in de aanbieding gooien, zo heb ik mijn ps3 ook gekocht. Enige nadeel is dat je dan wat geduld moet hebben, maar bij de launch van zowel de 3ds als vita is dat alleen maar positief geweest. De een kreeg een flinke prijsverlaging plus 10 gratis games (voor de mensen die op het juiste moment kochten), de ander geen games meer waardoor ik er nu sowieso weinig interesse meer in heb en dat hele bedrag uitgespaard heb (en bij latere aankoop alsnog zo'n 100 euro).quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:12 schreef Gauner het volgende:
[..]
Een prijsverlaging? Succes, holiday-season 2014 als je geluk hebt.
De PS3 was bij launch zo duur en de verkoopcijfers vielen zo tegen dat ze wel moesten zakken met de prijs. De Vita heeft anderhalf jaar dramatisch verkocht en toch komt Sony pas nu met een prijsverlaging van ¤50.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:31 schreef koei het volgende:
[..]
Je bedoelt zoals de ps3, 360 en 3ds die na ongeveer een half jaar al flink in prijs zakten? En ter compensatie aan de eerste kopers dan maar een gratis game of controller aanboden? En dan heb ik het enkel over officiële 'prijsverlagingen', genoeg winkels die tijdens een stuntweek zo'n apparaat in de aanbieding gooien, zo heb ik mijn ps3 ook gekocht. Enige nadeel is dat je dan wat geduld moet hebben, maar bij de launch van zowel de 3ds als vita is dat alleen maar positief geweest. De een kreeg een flinke prijsverlaging plus 10 gratis games (voor de mensen die op het juiste moment kochten), de ander geen games meer waardoor ik er nu sowieso weinig interesse meer in heb en dat hele bedrag uitgespaard heb (en bij latere aankoop alsnog zo'n 100 euro).
En de zwevers, die een xbox wilde en nu een ps4 nemen vanwege het uitstel. ( hier dan.. )quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:38 schreef Gauner het volgende:
[..]
De PS3 was bij launch zo duur en de verkoopcijfers vielen zo tegen dat ze wel moesten zakken met de prijs. De Vita heeft anderhalf jaar dramatisch verkocht en toch komt Sony pas nu met een prijsverlaging van ¤50.
Daarnaast: de vraag naar PS4 is enorm (1.000.000 pre-orders en het duurt nog drie maanden voordat hij daadwerkelijk verschijnt), er is simpelweg geen enkele reden voor Sony om binnen afzienbare tijd al met een prijsverlaging/voordeelbundels te komen.
De vita kon je binnen een half jaar al voor 50 euro minder kopen dankzij aanbiedingen. Die prijsverlaging van de gamescom was ook overbodig, het apparaat was allang voor die prijs bij veel winkels te vinden. Ik verwacht, gezien de lage release prijs van de ps4, ook niet dat de ps4 snel een officiële prijsverlaging zal krijgen, maar na hooguit een paar maanden wel aanbiedingen vanuit de retailers zelf. Een 10% kortingsactie vanuit wehkamp ofzo plus nog een kortingscode. En sowieso de jaarlijkse kortingsactie bij intertoys vlak voor Sinterklaas, met 5 of 10% korting op consoles.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:38 schreef Gauner het volgende:
[..]
De PS3 was bij launch zo duur en de verkoopcijfers vielen zo tegen dat ze wel moesten zakken met de prijs. De Vita heeft anderhalf jaar dramatisch verkocht en toch komt Sony pas nu met een prijsverlaging van ¤50.
Daarnaast: de vraag naar PS4 is enorm (1.000.000 pre-orders en het duurt nog drie maanden voordat hij daadwerkelijk verschijnt), er is simpelweg geen enkele reden voor Sony om binnen afzienbare tijd al met een prijsverlaging/voordeelbundels te komen.
Maar meestal ook relatief de meeste problemen met eerste generatie hardware.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:49 schreef Notorious_Roy het volgende:
Daarnaast is nieuwe hardware altijd fijn
Wat was er mis met de launch PS3's dan? Volgens mij nietsquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:50 schreef Aether het volgende:
[..]
Maar meestal ook relatief de meeste problemen met eerste generatie hardware.
Qua geluid (BR disc speler) zekerquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:58 schreef xminator het volgende:
Volgens mij was de launch PS3 juist beter dan de huidige PS3's.
Waarom is de reden dat PS4 leveringsproblemen gaat krijgen een probleem voor Microsoft dan?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:00 schreef BesottedOrb het volgende:
Ik heb vernomen dat de PS4 launch niet al te soepel gaat lopen in NL. Alle winkels hier krijgen maar tussen de 1-5 PS4's per maand binnen. Dat is ook de reden waarom Microsoft de Xbox One heeft uitgesteld is mij verteld.
SD-reader.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 13:59 schreef Ties02 het volgende:
[..]
Qua geluid (BR disc speler) zeker
Qua fans weet ik niet
En over het ontwerp valt te twisten
quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
Waarom is de reden dat PS4 leveringsproblemen gaat krijgen een probleem voor Microsoft dan?
Dat is geen probleem voor Microsoft, maar Microsoft heeft hetzelfde met de Xbox. Daarom hebben ze hem uitgesteld.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:01 schreef Pheno het volgende:
[..]
Waarom is de reden dat PS4 leveringsproblemen gaat krijgen een probleem voor Microsoft dan?
Wat is het probleem dan? Waarom zouden winkels maar 1 - 5 consoles krijgen?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:03 schreef BesottedOrb het volgende:
[..]
Dat is geen probleem voor Microsoft, maar Microsoft heeft hetzelfde met de Xbox. Daarom hebben ze hem uitgesteld.
Dat Sony te weinig PS4's levert voor Nederland? als de Media Markt zelfs maar 10 PS4's binnen krijgt komt er toch een groot te kort.quote:
De Mediamarkt krijgt er meer binnen, dus ik weet niet wie het je verteld heeft, maar die heeft een grote duim. ik sta bv niet als een van de eerste vijf op een lijst van een winkel en krijg hem launchday. Hoe zou dat dan mogelijk zijnquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:04 schreef BesottedOrb het volgende:
[..]
Dat Sony te weinig PS4's levert voor Nederland? als de Media Markt zelfs maar 10 PS4's binnen krijgt komt er toch een groot te kort.
En hoe weet je dat je hem op launchday krijgt?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
De Mediamarkt krijgt er meer binnen, dus ik weet niet wie het je verteld heeft, maar die heeft een grote duim. ik sta bv niet als een van de eerste vijf op een lijst van een winkel en krijg hem launchday. Hoe zou dat dan mogelijk zijn
Omdat het me gezegd, gemaild en gsmst is dat dat zo is?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:07 schreef BesottedOrb het volgende:
[..]
En hoe weet je dat je hem op launchday krijgt?Ik sta als 7de op de lijst bij de Bart Smit en en 10de bij de Intertoys, maar mij is verteld dat ik hem pas bij de 2de levering kan ophalen (volgende maand).
De ketens die jij hier noemt zijn natuurlijk niet vergelijkbaar met mediatycoons als de MM.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:07 schreef BesottedOrb het volgende:
[..]
En hoe weet je dat je hem op launchday krijgt?Ik sta als 7de op de lijst bij de Bart Smit en en 10de bij de Intertoys, maar mij is verteld dat ik hem pas bij de 2de levering kan ophalen (volgende maand).
Klopt, maar als de Media Markt hier al geen pre-orders meer aanneemt omdat ze zeggen dat ze een tekort hebben vind ik dit toch wel zorgelijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:09 schreef Gauner het volgende:
[..]
De ketens die jij hier noemt zijn natuurlijk niet vergelijkbaar met mediatycoons als de MM.
Ik weet natuurlijk niet hoeveel elke Bart Smit in het land er krijgt, maar de Bart Smit waar ik het gevraagd heb kreeg er niet veel.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:10 schreef Pheno het volgende:
Overigens wel leuk dat een winkel als Bart Smit zou weten hoeveel elke willekeurige winkel in Nederland gaat krijgen. Natuurlijk, hij wil geen nee verkopen en jou bij zijn winkel houden, maar hij moet niet lullen
Ligt eraan hoeveel preorders ze al hebben of dat zorgelijk is. hebben ze er maar tien, dan ben ik dat met je eens. Zijn dat er vijfduizend, dan wordt het al een stuk logischer.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:11 schreef BesottedOrb het volgende:
[..]
Klopt, maar als de Media Markt hier al geen pre-orders meer aanneemt omdat ze zeggen dat ze een tekort hebben vind ik dit toch wel zorgelijk.
Is dat bij fysieke winkels? Dan kan ik het wel begrijpen namelijk.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:07 schreef BesottedOrb het volgende:
[..]
Ik sta als 7de op de lijst bij de Bart Smit en en 10de bij de Intertoys, maar mij is verteld dat ik hem pas bij de 2de levering kan ophalen (volgende maand).
Ja. ik vind het nog steeds weinig, bij de X360 en PS3 launch hier waren er genoeg exemplaren te krijgen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:12 schreef StefanW het volgende:
[..]
Is dat bij fysieke winkels? Dan kan ik het wel begrijpen namelijk.
Dat een losse BS-vestiging geen 10 PS4's krijgt is te verwachten. Maar de hele MM in Nederland maar 10? No way!
Bij MM Heerlen waren er twee weken geleden al 92 pre-orders, niet zo vreemd dus dat ze stoppen met het aannemen van reserveringen.quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:11 schreef BesottedOrb het volgende:
[..]
Klopt, maar als de Media Markt hier al geen pre-orders meer aanneemt omdat ze zeggen dat ze een tekort hebben vind ik dit toch wel zorgelijk.
Dat komt omdat er ondertussen steeds meer online winkels komenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:17 schreef BesottedOrb het volgende:
[..]
Ja. ik vind het nog steeds weinig, bij de X360 en PS3 launch hier waren er genoeg exemplaren te krijgen.
Krijg jij hem niet eens voor de launch al?quote:Op vrijdag 30 augustus 2013 14:05 schreef Pheno het volgende:
[..]
De Mediamarkt krijgt er meer binnen, dus ik weet niet wie het je verteld heeft, maar die heeft een grote duim. ik sta bv niet als een van de eerste vijf op een lijst van een winkel en krijg hem launchday. Hoe zou dat dan mogelijk zijn
Ik weet niet wie van de crew een ps4 gaat krijgen, ligt er maar net aan of we er überhaupt een krijgenquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:02 schreef koei het volgende:
[..]
Krijg jij hem niet eens voor de launch al?
De PS3 kregen we voor FOK!games een paar dagen voor de launch dacht ik, maar dat weet Roy beter. De Xbox 360 kregen we zelfs twee weken eerder, maar moest daarna weer terug
Ik weet niet meer precies wanneer ik de PS3 kreeg, rond launch maar niet echt eerder ofzo. De 360 kwam wel een maand eerder ofzo, maar die moest weer direct terugquote:Op vrijdag 30 augustus 2013 15:02 schreef koei het volgende:
[..]
Krijg jij hem niet eens voor de launch al?
De PS3 kregen we voor FOK!games een paar dagen voor de launch dacht ik, maar dat weet Roy beter. De Xbox 360 kregen we zelfs twee weken eerder, maar moest daarna weer terug
Dat is de eerste game die ik zou downloaden, maar het is geen systemseller voor mij.quote:
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |