abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:56:47 #1
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_130382644

[ afbeelding ]

Vorige delen:
NWS / Crisis in Syrië #20 Met westerse steun en chemische wapens?

Streams:
Al Arabiya - Al Jazeera Arabic - Al Jazeera English - BBC Arabic - CBS News - CNN - Euronews - Fox News
Sky News - CPS: meerdere streams op één pagina

Zie ook:
Hoe beoordeel je bronnen?
Doden bij aanslag in Syrië
NWS / Crisis in Syrië #30: From counting victims to counting massacres

We waren gebleven bij de Koerdische rol in het conflict en of de Mainstreamleugens die verspreid worden door CNN&co al dan niet waar zijn.

(Wil een mod'je dit deel linken aan deel 31? Open een nieuw deel-knop werkte niet goed)
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 13:57:12 #2
52811 DustPuppy
The North Remembers
pi_130382657
Laatste post vorige topic:

AFP twitterde op vrijdag 23-08-2013 om 13:40:47 #BREAKING Britain believes Syria regime behind chemical weapons attack: Hague reageer retweet
"The north remembers, Lord Davos. The north remembers, and the mummer’s farce is almost done.”
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 14:03:46 #3
78918 SeLang
Black swans matter
pi_130382842
Ik zie dit als een nieuwe incarnatie van de Koude Oorlog. In feite is dit een oorlog tussen Saoedi Arabië en Iran die wordt uitgevochten in Syrië. VS, UK en Frankrijk steunen Saoedi Arabië. Rusland en China steunen Iran.
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_130382926
quote:
2s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:03 schreef SeLang het volgende:
Ik zie dit als een nieuwe incarnatie van de Koude Oorlog. In feite is dit een oorlog tussen Saoedi Arabië en Iran die wordt uitgevochten in Syrië. VS, UK en Frankrijk steunen Saoedi Arabië. Rusland en China steunen Iran.
Interessant dat je dat zegt. Ik heb als reactie op de Snowden case een aantal artikelen gelezen die het over een "cold war revival" hadden. Rusland is ook sterker en assertiever, zie bijvoorbeeld de Georgie oorlog.
pi_130385561
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 14:06 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Interessant dat je dat zegt. Ik heb als reactie op de Snowden case een aantal artikelen gelezen die het over een "cold war revival" hadden. Rusland is ook sterker en assertiever, zie bijvoorbeeld de Georgie oorlog.
Deze oorlog was een tactische slimme zet van de Russen om de kansen van Georgië om lid te worden van de NAVO de grond in te boren.
pi_130385737
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Deze oorlog was een tactische slimme zet van de Russen om de kansen van Georgië om lid te worden van de NAVO de grond in te boren.
Jepz. En wikileaks heeft laten zien hoe machteloos en verdeeld de NAVO was. En hoe angstig de Baltische staten waren.

Rusland is aan macht en invloed terug aan het winnen. Echter, mocht er een blok komen van Rusland en China, dan zal Rusland de "junior partner" zijn.
pi_130385998
Als je wapens zou leveren aan opstandelingen, zullen ze in handen vallen van extremisten.
Die vervolgens proberen de wapenvoorraad van Assad in handen te krijgen.
Als dat gebeurt zullen de eerste raketten richting Jeruzalem vliegen.
Ik heb het gevoel dat de extremisten zich vooral hierom in de strijd bemoeien

[ Bericht 100% gewijzigd door JessedeK op 23-08-2013 15:52:49 ]
All The Power Is In The Hands, Of The People Rich Enough To Buy It
-Joe Strummer (1952-2002)
pi_130386354
Er is een mogelijkheid dat de VS de burgeroorlog zolang mogelijk wilt laten duren. Iran, Hezbollah en Rusland verspillen hierdoor veel geld en manschappen. Ook de Salafisten terroristen zijn dan ook voorlopig druk bezig en hebben dan geen tijd om geopolitieke doelen van de VS te schaden. Een win win situatie voor de VS dus.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 15:52:24 #9
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130386404
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Jepz. En wikileaks heeft laten zien hoe machteloos en verdeeld de NAVO was. En hoe angstig de Baltische staten waren.

Rusland is aan macht en invloed terug aan het winnen. Echter, mocht er een blok komen van Rusland en China, dan zal Rusland de "junior partner" zijn.
Rusland en China zijn ook geen vriendjes. Ik zie eerder een oorlog tussen die twee landen gebeuren dan tussen Rusland en de VSA.
pi_130386552
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:52 schreef Baws het volgende:
Rusland en China zijn ook geen vriendjes. Ik zie eerder een oorlog tussen die twee landen gebeuren dan tussen Rusland en de VSA.
Historisch zijn ze slecht. Echter volgens mij zijn relaties tussen die twee landen juist steeds warmer aan het worden. Binnen de BRIC(S) en mbt internationale politiek zijn ze vaak verenigd.
pi_130386651
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:52 schreef Baws het volgende:

[..]

Gelijk heb je, ik geloof ook dat er een moment komt dat China zijn oog laat vallen op de Siberische bodemschatten.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_130386965
Zoals gisteren bij Knevel & Van den Brink werd gezegd door een militair historicus en een journalist, men moet gewoon gaan accepteren dat sommige landen "nog niet af zijn". In het verleden zijn er willekeurige grenzen getrokken, verschillende bevolkingsgroepen bij elkaar gepropt, vooral de drie onderstaande Midden-Oosterse landen zijn problematisch.

IRAK:
Arabieren, Koerden, Turkmenen, Assyriërs, Armenen, Mandaeans - Twaalver Sjiieten, Soennieten, Christenen, Chaldeeuwse Kerk, Yazidi's + 155.000 Syrische vluchtelingen (Burgeroorlog Syrië).

SYRIË
Arabieren, Koerden, Turkmenen, Assyriërs, Armenen, Circassiërs - Soennieten, Twaalver Sjiieten, Ismaëlieten, Alawieten, Druzen, Christenen (Chaldeeuwse Kerk, Maronieten, Katholieken, Protestanten, Syrisch-Orthodox), Joden + 1,3 miljoen Iraakse vluchtelingen (Irak-oorlog) + 550.000 Palestijnse vluchtelingen.

LIBANON
Arabieren, Armenen - Twaalver Sjiieten, Soennieten, Ismaëlieten, Alawieten, Druzen, Christenen (Maronieten, Grieks-Orthodox, Katholieken, Armeens-Orthodox, Syrisch-Orthodox, Chaldeeuwse Kerk, Protestanten, Kopten) + 600.000 Syrische vluchtelingen + 400.000 Palestijnse vluchtelingen + 60.000 Iraakse vluchtelingen.
-
pi_130388249
When the student is ready, the teacher will appear.
When the student is truly ready, the teacher will disappear.
pi_130388972
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 13:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht.

Waarom zou Assad een chemische aanval uitvoeren terwijl er net VN-inspecteurs zijn aangekomen? Dat is een valide vraag, maar dat geldt ook voor de rebellen.
Ik zie aanhangers van het regime dit argument veelvuldig gebruiken. In feite is dit wel de timing waarbij iedereen dit het minste verwacht. Dus in feite biedt deze chemische aanval ook een ideale dekking.

Dus. Wie van de twee heeft aantoonbaar een grote hoeveelheid chemische wapens om een aanval op deze schaal uit te voeren? Assad. Wie heeft er eerder chemische wapens gebruikt in deze oorlog? Assad. Wie van de twee heeft het gebied onder controle waar de aanval is uitgevoerd? De rebellen. Wie van de twee heeft het gebied de afgelopen tijd constant beschoten en gebombardeerd? Assad. Wie van de twee verliest steeds meer de controle over het gebied? In tegenstelling tot wat veel mensen denken, Assad.

Nu stel ik me dus voor dat de rebellen op een af andere manier een enorme hoeveelheid Sarin naar Damascus hebben gesmokkeld. Maar het gebied waar de aanval is uitgevoerd is compleet omsingeld door troepen van Assad, en de rebellen kwamen oorspronkelijk veelal uit die omgeving. Dus stel je voor dat ze dat op een of andere manier toch is gelukt, wat vallen ze dan aan?

1. Gebied onder controle van Assad, waar bovendien zijn paleis vlakbij ligt en ze daarvandaan constant onder vuur neemt.
2. Op henzelf en de burgerbevolking, waar ook hun familie woont en van wie hun steun afhankelijk is.

Wat klinkt nou logisch?

Dus als Assad onschuldig is waarom horen we hier zo weinig van? Het regime heeft 24 uur geleden pas toegeven dat er iets gebeurd is op die locatie.

Nu heeft Assad zijn kans om de wereld voor eens en altijd te tonen dat de rebellen kwaadaardige terroristen zijn en doet hij het niet. Er zijn honderden journalisten in Damascus, waarom stuurt hij ze niet onmiddellijk daarheen? Het bewijs dat Assad al die tijd gelijk had ligt recht voor zijn neus, maar in plaats daarvan zegt hij dat het gebied "te onveilig" is. Terwijl hij nu zelf het gebied weer aan het bombarderen is volgens berichten. Terwijl de rebellen een staakt-het-vuren en bescherming hebben toegezegd. Die VN-inspecteurs zijn vlakbij maar toch ontzegd hij hen de toegang en geeft Rusland en China de opdracht tot een veto.

Deze aanval volgt een langzame escalatie. Eerst kleine aanvallen met enkele dozijnen aan slachtoffers. Geen internationale reactie. Dan grotere aanvallen met honderden slachtoffers. Geen internationale reactie. Dan enorme aanvallen met duizenden slachtoffers. Als er nu weer geen reactie komt zal dit nog verder escaleren. Dus er moet een onderzoek komen.
Incelfrikandel
pi_130389660
5 aug: Een acteerhond speciaal ingevlogen uit Hollywood door de zionihadis, doet alsof 'ie last heeft van spierspasmen, zogenaamd veroorzaakt door een aanval met VX of Sarin.

Pure propaganda dit!1!111!

21 augustus: zelfde type raket als bij voorgaande aanvallen met gifgas is gebruikt om de payload af te leveren. Zie meerdere videos in dat YT kanaal van Brown Moses.

[ Bericht 35% gewijzigd door deleriouz op 23-08-2013 18:14:11 ]
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:26:41 #16
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_130390150
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 17:31 schreef Frikandelbroodje het volgende:

[..]

Dat je er nog eens over nagedacht hebt heeft zo te zien niet veel geholpen. Je schrijfsels zijn gewoon hetzelfde gebleven.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 18:28:58 #17
339669 JerryWesterby
Keep rocking in the free world
pi_130390187
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:02 schreef deleriouz het volgende:
5 aug: Een acteerhond speciaal ingevlogen uit Hollywood door de zionihadis, doet alsof 'ie last heeft van spierspasmen, zogenaamd veroorzaakt door een aanval met VX of Sarin.

Pure propaganda dit!1!111!

21 augustus: zelfde type raket als bij voorgaande aanvallen met gifgas is gebruikt om de payload af te leveren. Zie meerdere videos in dat YT kanaal van Brown Moses.

De payload van bruine moses zal je bedoelen.
The 'physical world' is a postulated explanatory framework which abstracts certain properties (physical properties) from our experience and thinks of them as objectively existing.
pi_130392651
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 18:26 schreef JerryWesterby het volgende:

[..]

Dat je er nog eens over nagedacht hebt heeft zo te zien niet veel geholpen. Je schrijfsels zijn gewoon hetzelfde gebleven.
Droogkloot.
Incelfrikandel
pi_130394624
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 15:28 schreef Pharmacist het volgende:

[..]

Rusland heeft meer dan 10x zoveel atoombommen dan China en hun raketten komen verder. Dus nope.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_130395369
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 20:44 schreef firefly3 het volgende:

[..]

Rusland heeft meer dan 10x zoveel atoombommen dan China en hun raketten komen verder. Dus nope.
Maar wel tien keer zoveel inwoners...
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 21:24:41 #21
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130396420
quote:
0s.gif [b]Op vrijdag 23 augustus 2013 16:12 schreef Charismatisch het volgende:
In het verleden zijn er willekeurige grenzen getrokken, verschillende bevolkingsgroepen bij elkaar gepropt, vooral de drie onderstaande Midden-Oosterse landen zijn problematisch.
Dit roep ik al jaren, maar tot nu toe wordt er veel te weinig aandacht aan besteed.

Stop meerdere bevolkingsgroepen in een willekeurig gecreëerde staat onder 1 regering en je krijgt gegarandeerd gedonder. Vroeger werd er zo vaak met grenzen geschoven en land opnieuw verdeeld, ik begrijp niet waarom de VN hier nu niet over wil praten of onderhandelen. De indeling in die regio is ronduit belabberd en het enige wat men doet is klagen, klagen en nog eens klagen, en als het even kan de ook wapens ter hand nemen. Op deze manier zal het geweld sowieso niet stoppen, waarschijnlijk hebben we het dus zo gewild.
Say what?
pi_130401632
Mjah, hoe wil je die grenzen opnieuw neerzetten dan?

Met welke bevolkingsgroepen/etniciteiten wil je rekening houden en met welke niet?
Zeggen dat een land opnieuw opgedeeld moet worden is net zo makkelijk als even met een liniaal een grens tekenen..
pi_130402684
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:19 schreef expans het volgende:
Mjah, hoe wil je die grenzen opnieuw neerzetten dan?

Met welke bevolkingsgroepen/etniciteiten wil je rekening houden en met welke niet?
Zeggen dat een land opnieuw opgedeeld moet worden is net zo makkelijk als even met een liniaal een grens tekenen..
Koerden, Armenen, Cyprioten, Iraniërs, Irakezen, Azeri en voornamelijk Grieken hun land teruggeven en je bent af van heel veel gezeik.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130402744
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:43 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Koerden, Armenen, Cyprioten, Iraniërs, Irakezen, Azeri en voornamelijk Grieken hun land teruggeven en je bent af van heel veel gezeik.
:')

Wat hebben Grieken en Cyprus te maken met Syrië? En de Turken dan? Waarom krijgen wij niks? :d
  vrijdag 23 augustus 2013 @ 23:51:29 #26
306109 francoisdublanc
Urgent en At your service
pi_130402991
Die politiek deskundige over Assad dat zijn positie is verzwakt. Laat me niet lachen, wie kan hem nog wat doen?
pi_130403060
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:45 schreef expans het volgende:

[..]

:')

Wat hebben Grieken en Cyprus te maken met Syrië? En de Turken dan? Waarom krijgen wij niks? :d
De destabiliserende factor in deze is turkije die enerzijds als één groot vliegdekschip fungeert voor de NATO-mogendheden om hun operaties uit te kunnen voeren met alle gevolgen van dien. Anderzijds heb je nog altijd de turken zelf die megalomaan hun verre geschiedenis na trachten te streven met een regionaal command divide and conquer-beleid als gevolg.

Als je de regionale brandhaarden van de afgelopen decennia in de regio nader onderzoekt zie je maar één steeds terugkomende constante, turkije.

En hoezo, wij? Je woont toch in Nederland.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130403146
quote:
10s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 21:01 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Maar wel tien keer zoveel inwoners...
Sinds wanneer speelt de hoeveelheid inwoners een rol in kernconflicten?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:00:34 #29
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130403333
Het westen schijt in zijn broek voor Rusland en China.
pi_130403399
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:51 schreef sonnyspek het volgende:
Die politiek deskundige over Assad dat zijn positie is verzwakt. Laat me niet lachen, wie kan hem nog wat doen?
Iedereen?

De infrastructuur van z'n land is zodanig verwoest dat het jaren zal duren voor het weer op een normaal niveau komt. Grote delen van z'n leger zijn allang overgelopen etc etc.

Hij moet nu al rondspelen met eenheden en heeft hulp nodig van de Hezbollah en de IRGC (niet bevestigd, alleen geruchten).
pi_130403422
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:53 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

De destabiliserende factor in deze is turkije die enerzijds als één groot vliegdekschip fungeert voor de NATO-mogendheden om hun operaties uit te kunnen voeren met alle gevolgen van dien. Anderzijds heb je nog altijd de turken zelf die megalomaan hun verre geschiedenis na trachten te streven met een regionaal command divide and conquer-beleid als gevolg.

Als je de regionale brandhaarden van de afgelopen decennia in de regio nader onderzoekt zie je maar één steeds terugkomende constante, turkije.

En hoezo, wij? Je woont toch in Nederland.
Als ik nu verhuis naar Duitsland word ik toch ook niet 1-2-3 een Duitser of wel? Ik ben gewoon een Turk die in Nederland woont, maar das een beetje een andere discussie.
pi_130404356
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 23:43 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Koerden hebben 4 landen, Armenen hebben een land en in de rest van hun voormalige thuisland zijn ze grotendeels uitgemoord of verdreven (daar wonen nu al lang andere mensen), Cyprus moet gewoon een eenheidsstaat worden met een seculiere constitutie, Irak heeft geen gebied nodig, Iran ook niet en wat betreft de situatie in Azerbeidjan heb ik een beetje dubbel. Het door Armenen bezette gebied behoort op papier toe aan Azerbeidjan maar de mensen daar willen dat absoluut niet en dat is niet geheel onbegrijpelijk.

Grieken? Echt? Als je denkt dat de bevolkingsruil tussen Griekenland en de Turkse Republiek nu nog ongedaan gemaakt kan worden en als je denkt dat dit gaat leiden tot iets positiefs dan zit je heel erg verkeerd.

Dus ik stel voor de Turken van Cyprus te jagen en Nagoro-Karabakh te erkennen als staat, of beter nog als Armeens gebied want een wildgroei aan kleine kutstaatjes is nergen voor nodig.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130404567
quote:
10s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:00 schreef betyar het volgende:
Het westen schijt in zijn broek voor Rusland en China.
Ja, dat zagen we toen de Serviers een pak slag kregen , en hun Russische broeders en bij stonden en er naar keken, goh wat waren ze bang zeg die westerlingen.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_130404999
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:30 schreef IPA35 het volgende:

[..]

Koerden hebben 4 landen, Armenen hebben een land en in de rest van hun voormalige thuisland zijn ze grotendeels uitgemoord of verdreven (daar wonen nu al lang andere mensen), Cyprus moet gewoon een eenheidsstaat worden met een seculiere constitutie, Irak heeft geen gebied nodig, Iran ook niet en wat betreft de situatie in Azerbeidjan heb ik een beetje dubbel. Het door Armenen bezette gebied behoort op papier toe aan Azerbeidjan maar de mensen daar willen dat absoluut niet en dat is niet geheel onbegrijpelijk.

Grieken? Echt? Als je denkt dat de bevolkingsruil tussen Griekenland en de Turkse Republiek nu nog ongedaan gemaakt kan worden en als je denkt dat dit gaat leiden tot iets positiefs dan zit je heel erg verkeerd.

Dus ik stel voor de Turken van Cyprus te jagen en Nagoro-Karabakh te erkennen als staat, of beter nog als Armeens gebied want een wildgroei aan kleine kutstaatjes is nergen voor nodig.
Oh maar ik pleit niet voor een wildgroei van staatjes. Ik stel slechts dat de opgenoemde landen gewoon hun grenzen 'verleggen'. ;)

En de culturele hoofdstad van Griekenland zal altijd Constantinopel blijven.

Maar genoeg off-topic. :P
pi_130405059
quote:
"Jordanian, Israeli and American commandos moving towards Damascus since mid-August."
http://www.lefigaro.fr/in(...)assad-a-commence.php

quote:
Regional diplo source says mil. chiefs of staff from US Jordan Saudi Turkey Qatar UK & France to meet in Jordan on #Syria in 3-5 days
https://twitter.com/lrozen/status/371019596901654528

quote:
BREAKING. CBS learns Pentagon making initial preparations for a Cruise missile attack on Syrian govt forces”
https://twitter.com/CharlieKayeCBS/status/371038205295861760
WEB / [HaxBall #64] Jos is God
Arguing on the Internet is like running in the Special Olympics.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:56:58 #36
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130405222
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 00:59:52 #37
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130405304
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Ja, dat zagen we toen de Serviers een pak slag kregen , en hun Russische broeders en bij stonden en er naar keken, goh wat waren ze bang zeg die westerlingen.
Het Rusland van de jaren '90 heeft niks van doen met het huidige Rusland onder Putin.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:02:37 #38
409657 Baws
Een Hele Grote Meneer
pi_130405385
quote:
Als dit waar is dan echt fuck de USA + westerse wereld. Ik vind dat de westerse bevolking in opstand moet komen. Hoe lang moeten we dit nog pikken: een regering die ons allerlei wetten opdringt om Al-Qaida etc. en vervolgens diezelfde groepering actief steunt. Dit is de druppel imo.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:39:30 #39
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130406153
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:35 schreef Hathor het volgende:

[..]

Goede vergelijking :')
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 01:45:36 #40
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130406254
Rusland wil een onderzoek naar de vermeende gifgas-aanval.
pi_130406338
quote:
0s.gif Op vrijdag 23 augustus 2013 16:12 schreef Charismatisch het volgende:
Zoals gisteren bij Knevel & Van den Brink werd gezegd door een militair historicus en een journalist, men moet gewoon gaan accepteren dat sommige landen "nog niet af zijn". In het verleden zijn er willekeurige grenzen getrokken, verschillende bevolkingsgroepen bij elkaar gepropt, vooral de drie onderstaande Midden-Oosterse landen zijn problematisch.

Dat klopt uiteraard, maar landen zijn nooit af. Zoals elk land blijft veranderen zullen grenzen veranderen. Sowieso zijn veel huidige landsgrenzen vooral imaginair en is relevantie ver te zoeken. Om nog te zwijgen over de tanende positie van vele staten om überhaupt iets te doen binnen landsgrenzen.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
pi_130407113
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:56 schreef Opa2012 het volgende:

[..]

Assad's dagen zijn geteld.
Ik als Amerikaans staatsburger hoop dat mijn land hier ver van af blijft.
  Trouwste user 2022 zaterdag 24 augustus 2013 @ 03:37:57 #43
7889 tong80
Spleenheup
pi_130407781
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 02:30 schreef deleriouz het volgende:

[..]

Ik als Amerikaans staatsburger hoop dat mijn land hier ver van af blijft.
washington - Het Amerikaanse ministerie van Defensie is begonnen met de voorbereidingen voor een raketaanval op legertroepen van de Syrische machthebber Bashar al-Assad. Dat meldt CBS News.

Oorlogsschepen in de regio zouden al het bevel hebben gekregen om langeafstandsraketten in gereedheid te brengen. Een eventueel militair ingrijpen zou een reactie zijn op de vermeende gifgasaanval door Assads troepen van woensdag. Daarbij zijn volgens de Syrische oppositie ruim 1700 burgers gedood.

Amerikaanse inlichtingendiensten zijn er volgens CBS inmiddels vrijwel zeker van dat het regime van Assad achter de aanval zit. In de dagen voorafgaand aan het dodelijke offensief is verhoogde activiteit waargenomen op plaatsen waar Syrië chemische wapens heeft opgeslagen. Generaal Martin Dempsey, de hoogste Amerikaanse militair, zal zaterdag op het Witte Huis de verschillende opties voor een militair ingrijpen presenteren aan Barack Obama, aldus CBS, dat nadrukkelijk benadrukt dat de president nog geen groen licht heeft gegeven.

Op een persconferentie vrijdag sprak Obama nogmaals zijn diepste zorgen uit over de vermoedelijke gifgasaanval. Hij maakte wel duidelijk dat de VS voor een eventueel grootschalig militair ingrijpen internationale steun zal zoeken. Obama benadrukte dat Amerika niet in zijn eentje het bloedvergieten kan stoppen. ,,Al we zouden besluiten om een ander land binnen te vallen zonder mandaat van de VN en zonder duidelijk bewijs [dat Assad inderdaad chemische wapens heeft gebruikt tegen zijn eigen burgers, red.], dan moeten we ons afvragen of het internationaal recht dat toestaan en of we een coalitie kunnen vormen die zo´n aanval mogelijk maakt.”

De VN-Veiligheidsraad kwam eerder deze week in een spoedzitting bijeen om de gifgasaanval te bespreken, maar veel meer dan een collectieve uiting van zorgen kwam daar niet uit. De Veiligheidsraad vindt het niet eens nodig de ware toedracht van de aanval te laten onderzoeken, laat staan dat er voor een ingreep wordt gepleit. Een eventuele interventie door de VS zou dan ook recht ingaan tegen het met name het standpunt van China en Rusland, die binnen de raad notiore dwarsliggers zijn als het gaat om het bestrijden van mensenrechtenschendingen.

http://www.telegraaf.nl/b(...)oor___.html#reacties

:P
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_130407915
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 03:37 schreef tong80 het volgende:
Amerikaanse inlichtingendiensten zijn er volgens CBS inmiddels vrijwel zeker van dat het regime van Assad achter de aanval zit.
Is er al geopperd dat de VS zelf achter de gifgasaanval zit? De kwestie vraagt om een complot theorie.

[ Bericht 4% gewijzigd door deelnemer op 24-08-2013 13:51:45 ]
The view from nowhere.
pi_130408072
De situatie begint zich mij inmiddels toch zorgen te baren. De neuzen keren zich langzaam richting inmenging. Iets dat ik niet had verwacht. Ik kon gewoon niet voor mogelijk houden dat we de domheid voorbij zouden streven, richting het criminele.

De rebellen zijn er volgens de Volkskrant inmiddels in geslaagd "eigen bewijsmateriaal" het land uit te smokkelen. De situatie loopt perfect voor hen, alles op de rit. Ze hebben hun gifgasaanval, de vinger in de juiste richting en nu ook nog eens het eigen bewijs ervoor. Voor de VS en Europa lijkt het inmiddels ook bewezen dat dit inderdaad door Assad is uitgevoerd. Eén simpele vraag is nooit gesteld, laat staan beantwoord. Op basis van welk onderzoek is die conclusie getrokken? Een onderzoek naar gifgas is een tamelijk complexe zaak en kan maar door een paar instanties wereldwijd uitgevoerd worden. En juist door alle onzekerheden dient zo'n onderzoek in alle volledigheid te worden uitgevoerd, alvorens je overgaat tot een conclusie.

Je kunt op basis van rationele argumenten eenvoudigweg niet stellen dat deze gifgasaanval door het regime van Assad is gepleegd. Alle argumenten op een rij: Het is irrationeel, onwerkelijk en onwaarschijnlijk. Het is ook niet direct vastgesteld dat dit zuiver door de rebellen zelf is uitgevoerd. Want hier is enige militaire logistiek, specifiek materieel en knowledge voor nodig.
Het meest denkbare scenario is dat de rebellen geavanceerde hulp hebben gehad van buitenaf. Een zuiver complot wat je pet te boven gaat, net als het laten zinken van de USS Liberty. En in mindere mate het Tonkin incident. Een kunstmatige oorlogshandeling om onze agenda te laten gelden. Want laten we eerlijk zijn: we hebben ons in de geschiedenis vaker een oorlog aan laten praten op deze wijze. Zo werken wij, in het Westen.

En nu? Ze -de rebellen- hebben bijna buitenlandse inmenging. We staan op rand van oorlog en we zijn er nauwelijks kritisch op. Wie stelt hier kritische vragen? Niemand. Er is een rookgordijn opgetrokken en we zijn over het algemeen niet in staat om door de bomen het bos nog te zien.
De grootste teleurstelling van alles is dat we dus echt in een maatschappij leven waarin de leugen kennelijk regeert. Het is een onvoorstelbare brei van onwaarschijnlijkheden en leugens, opgebracht door slaafse media zoals de Volkskrant en de journaals.
Het gevolg? Als Rusland (en consorten) de rug recht houdt en inderdaad inmenging niet tolereert, dan staan we nu op de rand van de derde wereldoorlog. Op basis van zuivere leugens. Dit is het Westen anno 2013. Moreel failliete bende op zoek naar zelfdestructie. Alle complotdenkers hebben gelijk. Iran is de volgende en daarna kruipen we richting de voormalige Sovjetunie. Totdat de bom valt. En die verdienen we, dankzij onze grenzeloze onnozelheid.

Maar op de vooravond van de waarheid kan ik dit nog hardop zeggen: hopelijk houden we onze klauwen af van deze kwestie en laten we ons door wijsheid en beschaafdheid ingeven!

[ Bericht 0% gewijzigd door Schurkenstaat op 24-08-2013 05:23:09 ]
pi_130408098
Met drones en dergelijke is makkelijk in de gaten te houden waar Assad mee bezig is. Verhoogde activiteit bij de chemische wapen depots net voor de aanval zegt al genoeg. Reken maar dat de geheime diensten zich ingemengd hebben en deze chemische depots continue ook nog eens in de gaten houden vanaf het land. We leven nu niet meer in de tijd van de tweede golf oorlog, de techniek is inmiddels flink verbeterd en er is een hoop van geleerd.
Exponentiële deflatie van Bitcoin maakt arme mensen nog veel sneller armer dan het grote probleem van inflatie. Gematigde burning van Ethereum is de gulden middenweg.
pi_130408880
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 01:45 schreef betyar het volgende:
Rusland wil een onderzoek naar de vermeende gifgas-aanval.
Ik vraag me dan af welk land dat onderzoek niet wilde? Ik dacht dat dat juist Rusland was.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:34:20 #48
306109 francoisdublanc
pi_130409732
Amerikaanse oorlogsschepen trekken dichter naar Syrië toe nu president Obama het Pentagon opdracht heeft gegeven de militaire opties te bekijken voor de Verenigde Staten in Syrië. Dat heeft de Amerikaanse minister van Defensie Chuck Hagel gemeld. Dit is als reactie op de gifgasaanval eerder deze week..

'Het ministerie van Defensie heeft een verantwoordelijkheid om de president te voorzien van opties om in te grijpen', aldus Hagel. 'En dat vereist het positioneren onze krachten.' Hagel weigerde meer informatie te geven over de stappen die de VS overweegt. Eerder zei president Obama nog dat hij niets ziet in een snel militair ingrijpen in Syrië.

Bronnen van het ministerie van Defensie zeiden tegen persbureau AP dat een vierde oorlogsschip naar het oosten van de Middellandse Zee is gevaren. Het gaat om het schip de USS Mahan, dat eigenlijk klaar was om terug te keren naar de marinebasis in Norfolk, Virginia. Nu is er echter voor gekozen om het schip in de regio te houden.

Er is geen opdracht gegeven tot actie over te gaan. De vier schepen hebben kruisraketten aan boord. In 2011 werden deze schepen ingezet om de zogenoemde Tomahawk-kruisraketten af te vuren in Libië.

Veiligheidsadviseurs bijeen
De veiligheidsadviseurs van de Amerikaanse president Barack Obama komen dit weekeinde op het Witte Huis bijeen om te praten over de situatie in Syrië en een mogelijk militair ingrijpen van de VS. Dat heeft een Amerikaanse functionaris vrijdag op basis van anonimiteit tegen Reuters gezegd.

Als Obama deelneemt aan het overleg, wat de verwachting is, dan betekent dit het eerste overleg op hoog niveau sinds de Syrische regering een aanval uitvoerde met chemische wapens op burgers in Syrië.

Obama liet vrijdag weten dat hij niet wilt dat de VS zich in een oorlog met Syrië stort zonder de steun van een internationale conventie of een wettelijk mandaat van de Verenigde Naties. Hij zei zich wel zorgen te maken over het gebruik van chemische wapens door het Syrische regime. Vrijdag bleek uit eerste onderzoeksresultaten dat het Syrische regeringsleger wel degelijk chemische wapens heeft ingezet vlakbij Damascus. De president heeft zich eerder laten ontvallen dat het gebruik van chemische wapens een absolute grens voor

Bron: het Parool.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:35:24 #49
306109 francoisdublanc
pi_130409747
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 00:01 schreef expans het volgende:

[..]

Iedereen?

De infrastructuur van z'n land is zodanig verwoest dat het jaren zal duren voor het weer op een normaal niveau komt. Grote delen van z'n leger zijn allang overgelopen etc etc.

Hij moet nu al rondspelen met eenheden en heeft hulp nodig van de Hezbollah en de IRGC (niet bevestigd, alleen geruchten).
Ze zeiden 2 jaar terug ook dat ie snel ging aftreden, hij heeft een stevige basis in zijn land. Ze kunnen niet eens een onderzoek instellen over een aanval...
pi_130409890
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 04:02 schreef deelnemer het volgende:

[..]

Is er al geopperd dat de VS zelf achter de gifgasaanval zit? De kwestie vraagt om een complot theorie. Aan de andere kant, het kwaad is al geschied en het kan niet veel slechter worden.
Nee, want Syrië is helemaal niet belangrijk op internationaal niveau. Dan zijn dat soort capriolen veel te risicovol.
pi_130409999
Amerika gaat iets doen.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 10:59:42 #52
241662 Jian
Well, well, well
pi_130410038
Volgens mij zijn zelfs Amerikanen niet dom genoeg om in te grijpen ..
pi_130410625
http://www.globalresearch(...)t-its-people/5346804

Irak 2.0 word dit zo te zien

http://www.globalresearch(...)-a-terrorist/5339004

[ Bericht 31% gewijzigd door -jos- op 24-08-2013 11:41:54 ]
pi_130411504
quote:
Er staat o.a. een link bij over een mailtje van een politicus dat later niet waar bleek te zijn, dus het bevat oa valse informatie.
pi_130411703
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:55 schreef DeParo het volgende:
Amerika gaat iets doen.
als ze kruisraketten gaan schieten om Assad te verzwakken, verlengen ze alleen nog maar de burgeroorlog.
pi_130411798
Om de 'false flag!' claims na aanleiding van de datum bij de video's op youtube te ontkrachten: http://thelede.blogs.nyti(...)/?smid=tw-share&_r=0

Een uitleg over hoe Youtube datums toewijst aan videoclips.
pi_130411963
quote:
4s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:37 schreef Disorder het volgende:
Om de 'false flag!' claims na aanleiding van de datum bij de video's op youtube te ontkrachten: http://thelede.blogs.nyti(...)/?smid=tw-share&_r=0

Een uitleg over hoe Youtube datums toewijst aan videoclips.
Het zou in principe een interne kwestie moeten zijn, maar juist door alle bemoeienis van buiten is dit conflict uit de hand gelopen. Zoals al eerder gezegd, er wordt gewoon een proxy oorlog uitgevochten ,waarbij de Syrische burgers het slachtoffer zijn. De Amerikanen zouden hun pijlen op de echte boosdoeners in dit conflict , Saoudi Arabie en Qatar moeten richten, want daar hebben ze direct invloed op.

Het grootschalig dumpen van militair materieel aan allerlei radicale strijdgroepen heeft voor de status quo gezorgd. Arnold Karskens heeft gelijk als hij zegt, dat de enige juiste oplossing zou zijn, alle grenzen dichtgooien en vooral zorgen dat er geen wapens meer het land binnenkomen via Jordanië en Turkije. Doe je dit, dan is het conflict zo afgelopen. Blijkbaar WILLEN de Amerikanen dat deze oorlog voortduurt, anders kan ik niet concluderen na alles wat er de afgelopen 2 jaar is gebeurd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 24-08-2013 13:03:05 ]
pi_130412018
Het gaat dus een tweede Irak worden :P Amerikanen gaan Syriers bevrijden, omdat Assads zijn mensen met chemische wapens ombrengt. Vervolgens keren zowel baathisten als al qaida-aanhangers zich tegen de Amerikanen. En onderling moorden ze elkaar ook uit bij duizenden.

Amerika's zaak is het niet als 1700 worden afgemaakt door de oogarts middels chemishe wapens. Droevig maar men moet het zelf maar oplossen. Sowieso moet de regio niets van Amerika hebben dus je man het alleen fout doen, ook bij hen die nu om Amerikaanse hulp roepen. Enige taak die Amerika op zich moet nemen is middels indirecte steun en partners (Jordanie,Turkije) te zorgen dat al qaida niet te machtig zal worden. Bij inmenging heeft Amerika echt helemaal niets te winnen, Obama hoeft zich niet gek te laten maken. Hij hoeft niet de moraalridder uit te hangen en zich aan te laten praten dat "Amerika verantwoord is een catastrophe te voorkomen". Vooral door lieden en landen die zelf niet die grootste verantwoordelijkheid voor inmenging hoeven te dragen.
Oorlog is de verderzetting van de politiek maar met andere middelen - Clausewitz
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:05:55 #59
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_130412362
Je kan beter het land gaan opdelen in 3 stukken.

-koerden
-streng islaam
-Assad(seculier)
Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_130412549
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:45 schreef waht het volgende:

[..]

Nee, want Syrië is helemaal niet belangrijk op internationaal niveau. Dan zijn dat soort capriolen veel te risicovol.
Ook niet in relatie tot Iran cq het hele Midden Oosten.
The view from nowhere.
pi_130412581
Astonishing UNHCR photo shows mass exodus of #Syria refugees fleeing to #Iraq on newly constructed pontoon bridge. http://pic.twitter.com/zaCs9wfO9p

quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:45 schreef waht het volgende:

[..]

Syrië is juist wel belangrijk, als de VS echt ingrijpt is de kans groot dat Rusland en China zich er ook mee gaan bemoeien. Ofwel een mogelijke opstap voor WO III.
pi_130412926
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:17 schreef -jos- het volgende:

Syrië is juist wel belangrijk, als de VS echt ingrijpt is de kans groot dat Rusland en China zich er ook mee gaan bemoeien. Ofwel een mogelijke opstap voor WO III.
Alsof die paar miljard aan handel die Syrië waard is reden zijn om grootschalig te gaan knokken? Niet dus, inmenging in Syrië is juist een manier om niet grootschalig te gaan knokken en toch conflicten uit te praten.
pi_130413094
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:32 schreef waht het volgende:

[..]

Alsof die paar miljard aan handel die Syrië waard is reden zijn om grootschalig te gaan knokken? Niet dus, inmenging in Syrië is juist een manier om niet grootschalig te gaan knokken en toch conflicten uit te praten.
Wat noem jij inmenging in Syrië dan? Conflicten uitpraten doe je niet met wapens.

Syrian soldiers find chemical agents in rebel tunnels near Damascus- state TV
http://rt.com/news/rebel-tunnel-damascus-chemical-940/
pi_130413178
Er is al veel teveel inmenging, dat is juist de reden dat dit conflict zo is geëscaleerd. De "Westerse" landen willen de Shitische invloed verminderen door de As- Iran-Syrie-Hezbollah door te snijden, maar ze willen ook niet dat Al-Quada achtige groepen te machtig worden.

Daarom wordt welbewust deze burgeroorlog in stand gehouden, zodat er zoveel mogelijk schade en slachtoffers zijn bij alle strijdende partijen, waarbij tegelijk de invloed van Iran vermindert en de positie van Hezbollah verzwakt. Men wil niet dat 1 partij overwint. Nog meer ingrijpen zal er juist voor zorgen dat de status quo gehandhaafd blijft. Bij ingrijpen moet je denken aan aanvallen met kruisraketten en nog meer wapens het gebied inpompen. Uiteindelijk zal Syrie aan het infuus van de wederopbouw moeten en dan kan men invloed uitoefenen op de partijen die het daar voor het zeggen hebben.

1 ding, schendingen van mensenrechten tellen totaal niet in zo'n oorlog. Ze worden alleen maar gebruikt als middel (of zogezegd wapen) om politiek mee te bedrijven. Als het "handig" is om chemische wapens te gebruiken, al dan niet voor militaire, destabiliserende of propaganda doeleinden, zal geen enkele partij ,inclusief de westerse landen, (via derde partijen) dit nalaten, daar ben ik van overtuigd. geen enkel middel wordt onbenut gelaten om deze prestigestrijd te winnen.

[ Bericht 6% gewijzigd door Gabrunal_2013 op 24-08-2013 13:57:38 ]
pi_130413331
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:40 schreef -jos- het volgende:

[..]

Wat noem jij inmenging in Syrië dan? Conflicten uitpraten doe je niet met wapens.

Wapens en kapitaal leveren, strijders trainen, actieve diplomatie, economische maatregelen, etc. Dergelijke zaken zijn continu gaande in meer of mindere mate.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:56:17 #66
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130413476
Voor de kust bij Tartus liggen ook Russische marineschepen toch? Die hebben daar hun eigen marinebasis, lijkt me niet dat de VS dan raketten op Russische bondgenoot Syrië gaat afschieten met oorlogsschepen naast hun. Het is tenslotte nog hun enige haven aan de Middellandse zee, je schaadt met zo'n actie direct Russische belangen.
Say what?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 13:57:01 #67
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_130413498
Waarom moet Amerika altijd wat doen? Iedereen kijkt nu naar Amerika terwijl we altijd zeuren dat Amerika zich overal mee bemoeid.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_130413538
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:57 schreef ZodiaX het volgende:
Waarom moet Amerika altijd wat doen? Iedereen kijkt nu naar Amerika terwijl we altijd zeuren dat Amerika zich overal mee bemoeid.
Als de Amerikanen de Russen er een prijs voor betalen is alles bespreekbaar.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:00:40 #69
306743 Opa2012
© 2010..2017
pi_130413584
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:17 schreef -jos- het volgende:
Astonishing UNHCR photo shows mass exodus of #Syria refugees fleeing to #Iraq on newly constructed pontoon bridge. http://pic.twitter.com/zaCs9wfO9p

[..]

Die kans is 0%. Is China trouwens al klaar met het kopiëren van vliegtuigen voor hun eerste vliegdekschuit?
Hans Spekman (PvdA): 'Nivelleren is een feest!' [38 11 9 zetels]
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:07:47 #70
377395 martijnde3de
Freedom is not free
pi_130413741
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:09 schreef martijnde3de het volgende:
Poll: Valt de VS Syrie nog aan in augustus?
Ja
nee ze vallen nooit aan
nee maar ze vallen pas na augustus aan
weet niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier

Geef je reden als je wilt hieronder aan :)

Poll: Ben je voor of tegen militair ingrijpen in Syrie?
Voor
Tegen
Weet niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]

Government exists to protect us from each other. Where government has gone beyond its limits is in deciding to protect us from ourselves.
pi_130413749
quote:
1s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 10:35 schreef sonnyspek het volgende:

[..]

Ze zeiden 2 jaar terug ook dat ie snel ging aftreden, hij heeft een stevige basis in zijn land. Ze kunnen niet eens een onderzoek instellen over een aanval...
Daar hb je een punt maar zo'n VN team stelt echt niks voor hoor. Zijn gewoon onderzoekers/professors en geen rambo's.

Assad staat nog vanwege z'n luchtmacht die hem steunt, vanwege z'n grote aantallen gepantserde voertuigen (tanks, bmp etc) en vanwege de steun uit Iran/Rusland/Libanon. Bij een grootschalige interventie is het snel gedaan met hem.
pi_130414126
Contact in Damascus beweert ook dat de rebellen dit gedaan hebben...
pi_130414246
Amerika roert zich inmiddels flink: http://edition.cnn.com/20(...)civil-war/index.html
“Rather than love, than money, than fame, give me truth.”
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 14:45:46 #74
259569 ZodiaX
..:: 0-Day all the way ::..
pi_130414486
Denk dat Amerika pas wat doet als ze zeker zijn dat Assad erachter zit.
┌∩┐(◣_◢)┌∩┐
pi_130415248
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:45 schreef ZodiaX het volgende:
Denk dat Amerika pas wat doet als ze zeker zijn dat Assad erachter zit.
het gaat ze er niet om , of ze er zeker van zijn,maar of ze kunnen verkopen dat hij erachter zit, zodat ze de burgeroorlog nog wat kunnen verergeren door de machtsverhoudingen weer wat in balans te brengen en zo de status quo te handhaven. Verder kunnen ze dan goede sier maken dat ze "wat" doen. (voor interne politieke redenen) Dat ze in feite de situatie alleen maar verergeren voor de bevolking doet niet ter zake. Niemand heeft zuivere motieven in deze oorlog.
pi_130415344
Stuitend ook dat de Britten en Fransen zonder enig onderzoek het regime hiervan beschuldigen. Dit geeft des te meer voeding aan het feit dat deze aanval een vooropgezet plan is van de tegenstanders van het regime, inclusief het westen.
pi_130416591
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 12:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:Het grootschalig dumpen van militair materieel aan allerlei radicale strijdgroepen heeft voor de status quo gezorgd.
Tsja, dan had men ook maar sancties moeten invoeren op Assad, Hezbollah, en de PFLP-GC etc.

quote:
Arnold Karskens heeft gelijk als hij zegt, dat de enige juiste oplossing zou zijn, alle grenzen dichtgooien en vooral zorgen dat er geen wapens meer het land binnenkomen via Jordanië en Turkije.
Er komen ook wapens via Irak en Libanon binnen.

En hoe zie je dat voor je? Israël kan niet eens voorkomen dat er in Gaza wapens binnenkomen via Egypte. En dat is een grens van 12 kilometer. Syrië heeft een grens van meer dan 2200 kilometer.

quote:
5s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 13:56 schreef UpsideDown het volgende:
Voor de kust bij Tartus liggen ook Russische marineschepen toch? Die hebben daar hun eigen marinebasis, lijkt me niet dat de VS dan raketten op Russische bondgenoot Syrië gaat afschieten met oorlogsschepen naast hun. Het is tenslotte nog hun enige haven aan de Middellandse zee, je schaadt met zo'n actie direct Russische belangen.
Die marinebasis in Tartous wordt vooral gebruikt voor onderhoud, is voor de rest niet zo belangrijk.
Incelfrikandel
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:36:25 #78
70881 Abe_Lenstra
Terug op het oude nest....
pi_130417025
Het lijkt erop dat alles in het werk wordt gesteld om het Westen, en dan met name Europa, voor te bereiden om ingrijpen door Frankrijk en Groot Brittannië. Eventueel met hulp van de VS maar die willen het 't liefst via de VN doen waar Rusland en China een resolutie die dit ingrijpen legitiem zou maken zal tegenhouden.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:20:06 #79
306109 francoisdublanc
pi_130417997
Zo doorzichtig, echt zo doorzichtig. Triest dat er weer zoveel mensen in trappen. Het is toch overduidelijk dat Assad dit niet heeft gedaan, en over 10 jaar is het weer: 'Ah, konden we niet weten.'

Assad is niet een held, maar wel de enige die het lef heeft om echte terroristen aan te pakken om zijn staat leefbaar te houden, Amerika heeft gewoon baat bij een onstabiele regio om zijn machtspositie te houden in de wereld. Obama is sowieso een laffe zak want als hij niet had gewild dat al die onschuldige doden zouden vallen had hij een jaar terug in moeten grijpen om een sektarisch conflict te voorkomen. Heeft hij niet gedaan en nu is het te laat, straks moeten wij ook mee gaan doen.

Trouwens wel een prima bliksemafleider van de Europese crisis deze oorlog straks, en voor wat? Wie gaat Syrie straks steunen? Iran? Hezbollah? Rusland? Of zelfs China? Het is een echt mijnenveld om hier in te stappen en onnodig. Als we ze geen wapens hadden gegeven waren ze op een gegeven moment op en konden ze niks meer. Ik zie hier echt een (kleine?) koude oorlog van komen tussen de opkomende landen en de landen die achterblijven. Waarom niet?

Mischien ben ik zelfs op een gegeven moment wel voor de rebellen om onze machtspositie te vestigen.
pi_130418030
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:20 schreef sonnyspek het volgende:
Zo doorzichtig, echt zo doorzichtig. Triest dat er weer zoveel mensen in trappen. Het is toch overduidelijk dat Assad dit niet heeft gedaan, en over 10 jaar is het weer: 'Ah, konden we niet weten.'
Ja klopt, want Hoessein heeft ook nooit gifgas gebruikt.

Je misplaatste wantrouwen siert je niet.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 17:57:50 #81
241662 Jian
Well, well, well
pi_130418860
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:21 schreef waht het volgende:

[..]

Niemand zegt volgens mij ook dat Assad daar niet toe in staat zou zijn ...... "op het juiste moment en op de juiste plaats", maar Assad is niet gek en dat hij het op het voor hem zo ongeveer slechtste moment zou gebruiken, daar geloof ik absoluut niets van.
pi_130418984
Obama is nog erger dan Bush.
Minister Cramer: "Milieuvervuiling mag zolang je maar betaalt."
Minister Cramer: "Mensheid in 2100 grotendeels verdwenen."
Minister Cramer: "In 2050 40% van alle dier- en plantensoorten uitgestorven."
pi_130419651
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:04 schreef kawotski het volgende:
Obama is nog erger dan Bush.
Sorry maar Obama is toch wel een stukje intelligenter dan Bush jr.
pi_130419767
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:21 schreef waht het volgende:

[..]

,.De aanval in Irak was gebaseerd op leugens,net zo goed als ingrijpen in Syrie om humanitaire redenen leugens zijn. de massa begrijpt de machtsspelletjes en werkelijke motieven niet en is derhalve makkelijk te manipuleren.

Met jouw argument kan ik overigens net zo goed WO I erbij halen en om die reden Parijs gaan bombarderen.
pi_130419787
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:34 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Sorry maar Obama is toch wel een stukje intelligenter dan Bush jr.
Ook al zo'n misvatting! Heb je Bush jr. wel eens ontmoet?
pi_130420121
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Ook al zo'n misvatting! Heb je Bush jr. wel eens ontmoet?
Nee, maar het moge duidelijk zijn dat Obama een stuk doordachter te werk gaat dan Bush.
pi_130420208
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:56 schreef Jor_Dii het volgende:

[..]

Nee, maar het moge duidelijk zijn dat Obama een stuk doordachter te werk gaat dan Bush.
nou nee, juist niet. .Obama twijfelt, hij is onduidelijk en doet onverstandige uitspraken (zoals oa die "red line" waar hij nu mee in zijn maag zit) Van Bush jr. kun je vinden wat je wilt, maar je wist tenminste wat je aan hem had. Onder Obama heeft de VS aan macht ingeboet en zijn de relaties met de belangrijkste spelers op wereldniveau enorm verslechterd.
pi_130420222
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 17:57 schreef Jian het volgende:

[..]

Niemand zegt volgens mij ook dat Assad daar niet toe in staat zou zijn ...... "op het juiste moment en op de juiste plaats", maar Assad is niet gek en dat hij het op het voor hem zo ongeveer slechtste moment zou gebruiken, daar geloof ik absoluut niets van.
Is er ooit een juist moment om gifgas te gebruiken? Volgens mij is het tamelijk effectief tegen opstandige burgers, afgezien dan van de onvermijdelijke reactie.
pi_130420236
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 18:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

,.De aanval in Irak was gebaseerd op leugens,net zo goed als ingrijpen in Syrie om humanitaire redenen leugens zijn. de massa begrijpt de machtsspelletjes en werkelijke motieven niet en is derhalve makkelijk te manipuleren.

Met jouw argument kan ik overigens net zo goed WO I erbij halen en om die reden Parijs gaan bombarderen.
We hebben het dan ook niet over redenen om een land binnen te vallen maar over het gebruik van chemische wapens.
pi_130420377
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:01 schreef waht het volgende:

[..]

We hebben het dan ook niet over redenen om een land binnen te vallen maar over het gebruik van chemische wapens.
Dan moet je zelf niet over Hoessein beginnen, want Hoessein had geen chemische wapens gebruikt en zelfs niet ter beschikking voorafgaand het moment van de inval in Irak, terwijl dit wel als argument werd aangevoerd. De chemische wapens die hij gebruikte tegen Iran in de IRak-Iran oorlog werden met toestemming van het "westen" ingezet. Want Hoessein was immers zo'n mooie buffer tegen het "gevaarlijke" Iran en ja, dan wordt dit door de vingers gezien. Het doel heiligt immers de middelen. Toen Hoessein niet meer naar de pijpen van het westen danste moest hij uit de weg geruimd worden.
pi_130420504
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

Dan moet je zelf niet over Hoessein beginnen, want Hoessein had geen chemische wapens gebruikt en zelfs niet ter beschikking voorafgaand het moment van de inval in Irak, terwijl dit wel als argument werd aangevoerd. De chemische wapens die hij gebruikte tegen Iran in de IRak-Iran oorlog werden met toestemming van het "westen" ingezet. Want Hoessein was immers zo'n mooie buffer tegen het "gevaarlijke" Iran en ja, dan wordt dit door de vingers gezien. Het doel heiligt immers de middelen. Toen Hoessein niet meer naar de pijpen van het westen danste moest hij uit de weg geruimd worden.
Hij heeft ze dus wel gebruikt, lekker boeiend wanneer het precies was.
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_chemical_warfare
pi_130420589
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:00 schreef waht het volgende:

[..]

Is er ooit een juist moment om gifgas te gebruiken? Volgens mij is het tamelijk effectief tegen opstandige burgers, afgezien dan van de onvermijdelijke reactie.
is het bewust creëren van een machtsevenwicht door wapens een land in te pompen in een zich voortslepende burgeroorlog niet eet een veel ergere oorlogsmisdaad? De randvoorwaarden voor de inzet van chemische wapens zijn immers welbewust geschapen door deze oorlog volkomen onnodig te laten voortslepen. Het "westen" is minstens medeplichtig aan de inzet van chemische wapens.

De opstand was zeker in het begin een puur interne aangelegenheid, zonder bemoeienis van buiten had men deze opstand eenvoudig de kop in kunnen drukken en was het nooit uit de hand gelopen. Het VN handvest schrijft voor dat landen zich niet moeten bemoeien met interne aangelegenheden. Dit beginsel wordt constant met handen en voeten getreden.
pi_130420623
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:10 schreef waht het volgende:

[..]

Hij heeft ze dus wel gebruikt, lekker boeiend wanneer het precies was.
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_chemical_warfare
dat klopt, lees je mn posts wel?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:17:46 #94
241662 Jian
Well, well, well
pi_130420701
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:00 schreef waht het volgende:

[..]

Daarom stond het in mijn post ook tussen aanhalingstekens, waar het om ging is dat het mij zeer, maar dan ook zeer onwaarschijnlijk lijkt dat Assad op dit moment chemische wapens zou inzetten.
pi_130421058
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

dat klopt, lees je mn posts wel?
Je begint weer over de redenen om Irak binnen te vallen. Mijn stelling luidde dat Assad wel degelijk chemische wapens heeft gebruikt waarvoor ik het argument aandroeg dat z'n vergelijkbare buurman onder vergelijkbare omstandigheden hetzelfde deed.

Een gebrekkig argument, maar meer hebben we niet.
pi_130421328
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

[..]

is het bewust creëren van een machtsevenwicht door wapens een land in te pompen in een zich voortslepende burgeroorlog niet eet een veel ergere oorlogsmisdaad?

De randvoorwaarden voor de inzet van chemische wapens zijn immers welbewust geschapen door deze oorlog volkomen onnodig te laten voortslepen. Het "westen" is minstens medeplichtig aan de inzet van chemische wapens.

De opstand was zeker in het begin een puur interne aangelegenheid, zonder bemoeienis van buiten had men deze opstand eenvoudig de kop in kunnen drukken en was het nooit uit de hand gelopen. Het VN handvest schrijft voor dat landen zich niet moeten bemoeien met interne aangelegenheden. Dit beginsel wordt constant met handen en voeten getreden.
Dat is speculatie. Misschien had Assad het land weer onder controle gekregen en vervolgens tienduizenden mensen hebben laten verdwijnen zoals z'n vader deed, was dat beter geweest?
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 19:40:15 #97
205222 betyar
Egyedül vagyunk
pi_130421456
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 14:07 schreef martijnde3de het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 24 augustus 2013 13:09 schreef martijnde3de het volgende:
Poll: Valt de VS Syrie nog aan in augustus?
Ja
nee ze vallen nooit aan
nee maar ze vallen pas na augustus aan
weet niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]

Poll: Ben je voor of tegen militair ingrijpen in Syrie?
Voor
Tegen
Weet niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]

Voor die ellende moet daar gestopt worden. Daarnaast: Alsof wij het westen nog niet actief zijn in Syrië....... :') :') :')
pi_130422124
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:36 schreef waht het volgende:

[..]

Dat is speculatie. Misschien had Assad het land weer onder controle gekregen en vervolgens tienduizenden mensen hebben laten verdwijnen zoals z'n vader deed, was dat beter geweest?
Ik denk het wel. Nu heb je een slepende burgeroorlog die honderdduizenden burgers het leven kost, een land dat compleet vernietigd is en een totaal gedestabiliseerde staat ,waar radicale groeperingen dood en verderf blijven zaaien, mocht deze burgeroorlog al tot een einde komen. Soms moet je de processen in een land gewoon z'n gang laten gaan zonder al teveel bemoeienis. Wij hadden ook niet van vandaag op morgen democratie in Nederland.

Aangezien het eigenlijk helemaal niet om Syrie gaat en er hele andere belangen spelen zal de ellende voorlopig nog niet voorbij zijn.
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 20:05:20 #99
172669 Papierversnipperaar
Cafeïne is ook maar een drug.
pi_130422437
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:

Soms moet je de processen in een land gewoon z'n gang laten gaan zonder al teveel bemoeienis.
Zoals burgers die massaal demonstreren en net zo massaal worden afgeknald door het regime waarna overlopende soldaten een burgeroorlog beginnen?
Free Assange! Hack the Planet
[b]Op dinsdag 6 januari 2009 19:59 schreef Papierversnipperaar het volgende:[/b]
De gevolgen van de argumenten van de anti-rook maffia
pi_130422463
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 19:28 schreef waht het volgende:

[..]

Je begint weer over de redenen om Irak binnen te vallen. Mijn stelling luidde dat Assad wel degelijk chemische wapens heeft gebruikt waarvoor ik het argument aandroeg dat z'n vergelijkbare buurman onder vergelijkbare omstandigheden hetzelfde deed.

Een gebrekkig argument, maar meer hebben we niet.
Je zegt het zelf al, een gebrekkig argument. Sterker er is geen enkel valide argument voor ingrijpen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')