twitter:AFP twitterde op vrijdag 23-08-2013 om 13:40:47#BREAKING Britain believes Syria regime behind chemical weapons attack: Hague reageer retweet
Interessant dat je dat zegt. Ik heb als reactie op de Snowden case een aantal artikelen gelezen die het over een "cold war revival" hadden. Rusland is ook sterker en assertiever, zie bijvoorbeeld de Georgie oorlog.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:03 schreef SeLang het volgende:
Ik zie dit als een nieuwe incarnatie van de Koude Oorlog. In feite is dit een oorlog tussen Saoedi Arabië en Iran die wordt uitgevochten in Syrië. VS, UK en Frankrijk steunen Saoedi Arabië. Rusland en China steunen Iran.
Deze oorlog was een tactische slimme zet van de Russen om de kansen van Georgië om lid te worden van de NAVO de grond in te boren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 14:06 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Interessant dat je dat zegt. Ik heb als reactie op de Snowden case een aantal artikelen gelezen die het over een "cold war revival" hadden. Rusland is ook sterker en assertiever, zie bijvoorbeeld de Georgie oorlog.
Jepz. En wikileaks heeft laten zien hoe machteloos en verdeeld de NAVO was. En hoe angstig de Baltische staten waren.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:21 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Deze oorlog was een tactische slimme zet van de Russen om de kansen van Georgië om lid te worden van de NAVO de grond in te boren.
Rusland en China zijn ook geen vriendjes. Ik zie eerder een oorlog tussen die twee landen gebeuren dan tussen Rusland en de VSA.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:28 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jepz. En wikileaks heeft laten zien hoe machteloos en verdeeld de NAVO was. En hoe angstig de Baltische staten waren.
Rusland is aan macht en invloed terug aan het winnen. Echter, mocht er een blok komen van Rusland en China, dan zal Rusland de "junior partner" zijn.
Historisch zijn ze slecht. Echter volgens mij zijn relaties tussen die twee landen juist steeds warmer aan het worden. Binnen de BRIC(S) en mbt internationale politiek zijn ze vaak verenigd.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:52 schreef Baws het volgende:
Rusland en China zijn ook geen vriendjes. Ik zie eerder een oorlog tussen die twee landen gebeuren dan tussen Rusland en de VSA.
Gelijk heb je, ik geloof ook dat er een moment komt dat China zijn oog laat vallen op de Siberische bodemschatten.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:52 schreef Baws het volgende:
[..]
Rusland en China zijn ook geen vriendjes. Ik zie eerder een oorlog tussen die twee landen gebeuren dan tussen Rusland en de VSA.
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 13:26 schreef Frikandelbroodje het volgende:
Ik heb er nog eens over nagedacht.
Waarom zou Assad een chemische aanval uitvoeren terwijl er net VN-inspecteurs zijn aangekomen? Dat is een valide vraag, maar dat geldt ook voor de rebellen.
Ik zie aanhangers van het regime dit argument veelvuldig gebruiken. In feite is dit wel de timing waarbij iedereen dit het minste verwacht. Dus in feite biedt deze chemische aanval ook een ideale dekking.
Dus. Wie van de twee heeft aantoonbaar een grote hoeveelheid chemische wapens om een aanval op deze schaal uit te voeren? Assad. Wie heeft er eerder chemische wapens gebruikt in deze oorlog? Assad. Wie van de twee heeft het gebied onder controle waar de aanval is uitgevoerd? De rebellen. Wie van de twee heeft het gebied de afgelopen tijd constant beschoten en gebombardeerd? Assad. Wie van de twee verliest steeds meer de controle over het gebied? In tegenstelling tot wat veel mensen denken, Assad.
Nu stel ik me dus voor dat de rebellen op een af andere manier een enorme hoeveelheid Sarin naar Damascus hebben gesmokkeld. Maar het gebied waar de aanval is uitgevoerd is compleet omsingeld door troepen van Assad, en de rebellen kwamen oorspronkelijk veelal uit die omgeving. Dus stel je voor dat ze dat op een of andere manier toch is gelukt, wat vallen ze dan aan?
1. Gebied onder controle van Assad, waar bovendien zijn paleis vlakbij ligt en ze daarvandaan constant onder vuur neemt.
2. Op henzelf en de burgerbevolking, waar ook hun familie woont en van wie hun steun afhankelijk is.
Wat klinkt nou logisch?
Dus als Assad onschuldig is waarom horen we hier zo weinig van? Het regime heeft 24 uur geleden pas toegeven dat er iets gebeurd is op die locatie.
Nu heeft Assad zijn kans om de wereld voor eens en altijd te tonen dat de rebellen kwaadaardige terroristen zijn en doet hij het niet. Er zijn honderden journalisten in Damascus, waarom stuurt hij ze niet onmiddellijk daarheen? Het bewijs dat Assad al die tijd gelijk had ligt recht voor zijn neus, maar in plaats daarvan zegt hij dat het gebied "te onveilig" is. Terwijl hij nu zelf het gebied weer aan het bombarderen is volgens berichten. Terwijl de rebellen een staakt-het-vuren en bescherming hebben toegezegd. Die VN-inspecteurs zijn vlakbij maar toch ontzegd hij hen de toegang en geeft Rusland en China de opdracht tot een veto.
Deze aanval volgt een langzame escalatie. Eerst kleine aanvallen met enkele dozijnen aan slachtoffers. Geen internationale reactie. Dan grotere aanvallen met honderden slachtoffers. Geen internationale reactie. Dan enorme aanvallen met duizenden slachtoffers. Als er nu weer geen reactie komt zal dit nog verder escaleren. Dus er moet een onderzoek komen.
Dat je er nog eens over nagedacht hebt heeft zo te zien niet veel geholpen. Je schrijfsels zijn gewoon hetzelfde gebleven.quote:
De payload van bruine moses zal je bedoelen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:02 schreef deleriouz het volgende:
5 aug: Een acteerhond speciaal ingevlogen uit Hollywood door de zionihadis, doet alsof 'ie last heeft van spierspasmen, zogenaamd veroorzaakt door een aanval met VX of Sarin.
Pure propaganda dit!1!111!
21 augustus: zelfde type raket als bij voorgaande aanvallen met gifgas is gebruikt om de payload af te leveren. Zie meerdere videos in dat YT kanaal van Brown Moses.
Droogkloot.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 18:26 schreef JerryWesterby het volgende:
[..]
Dat je er nog eens over nagedacht hebt heeft zo te zien niet veel geholpen. Je schrijfsels zijn gewoon hetzelfde gebleven.
Rusland heeft meer dan 10x zoveel atoombommen dan China en hun raketten komen verder. Dus nope.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 15:28 schreef Pharmacist het volgende:
[..]
Jepz. En wikileaks heeft laten zien hoe machteloos en verdeeld de NAVO was. En hoe angstig de Baltische staten waren.
Rusland is aan macht en invloed terug aan het winnen. Echter, mocht er een blok komen van Rusland en China, dan zal Rusland de "junior partner" zijn.
Maar wel tien keer zoveel inwoners...quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 20:44 schreef firefly3 het volgende:
[..]
Rusland heeft meer dan 10x zoveel atoombommen dan China en hun raketten komen verder. Dus nope.
Dit roep ik al jaren, maar tot nu toe wordt er veel te weinig aandacht aan besteed.quote:[b]Op vrijdag 23 augustus 2013 16:12 schreef Charismatisch het volgende:
In het verleden zijn er willekeurige grenzen getrokken, verschillende bevolkingsgroepen bij elkaar gepropt, vooral de drie onderstaande Midden-Oosterse landen zijn problematisch.
Koerden, Armenen, Cyprioten, Iraniërs, Irakezen, Azeri en voornamelijk Grieken hun land teruggeven en je bent af van heel veel gezeik.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:19 schreef expans het volgende:
Mjah, hoe wil je die grenzen opnieuw neerzetten dan?
Met welke bevolkingsgroepen/etniciteiten wil je rekening houden en met welke niet?
Zeggen dat een land opnieuw opgedeeld moet worden is net zo makkelijk als even met een liniaal een grens tekenen..
quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:43 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Koerden, Armenen, Cyprioten, Iraniërs, Irakezen, Azeri en voornamelijk Grieken hun land teruggeven en je bent af van heel veel gezeik.
De destabiliserende factor in deze is turkije die enerzijds als één groot vliegdekschip fungeert voor de NATO-mogendheden om hun operaties uit te kunnen voeren met alle gevolgen van dien. Anderzijds heb je nog altijd de turken zelf die megalomaan hun verre geschiedenis na trachten te streven met een regionaal command divide and conquer-beleid als gevolg.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:45 schreef expans het volgende:
[..]
Wat hebben Grieken en Cyprus te maken met Syrië? En de Turken dan? Waarom krijgen wij niks? :d
Sinds wanneer speelt de hoeveelheid inwoners een rol in kernconflicten?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 21:01 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Maar wel tien keer zoveel inwoners...
Iedereen?quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:51 schreef sonnyspek het volgende:
Die politiek deskundige over Assad dat zijn positie is verzwakt. Laat me niet lachen, wie kan hem nog wat doen?
Als ik nu verhuis naar Duitsland word ik toch ook niet 1-2-3 een Duitser of wel? Ik ben gewoon een Turk die in Nederland woont, maar das een beetje een andere discussie.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:53 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
De destabiliserende factor in deze is turkije die enerzijds als één groot vliegdekschip fungeert voor de NATO-mogendheden om hun operaties uit te kunnen voeren met alle gevolgen van dien. Anderzijds heb je nog altijd de turken zelf die megalomaan hun verre geschiedenis na trachten te streven met een regionaal command divide and conquer-beleid als gevolg.
Als je de regionale brandhaarden van de afgelopen decennia in de regio nader onderzoekt zie je maar één steeds terugkomende constante, turkije.
En hoezo, wij? Je woont toch in Nederland.
Koerden hebben 4 landen, Armenen hebben een land en in de rest van hun voormalige thuisland zijn ze grotendeels uitgemoord of verdreven (daar wonen nu al lang andere mensen), Cyprus moet gewoon een eenheidsstaat worden met een seculiere constitutie, Irak heeft geen gebied nodig, Iran ook niet en wat betreft de situatie in Azerbeidjan heb ik een beetje dubbel. Het door Armenen bezette gebied behoort op papier toe aan Azerbeidjan maar de mensen daar willen dat absoluut niet en dat is niet geheel onbegrijpelijk.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 23:43 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Koerden, Armenen, Cyprioten, Iraniërs, Irakezen, Azeri en voornamelijk Grieken hun land teruggeven en je bent af van heel veel gezeik.
Ja, dat zagen we toen de Serviers een pak slag kregen , en hun Russische broeders en bij stonden en er naar keken, goh wat waren ze bang zeg die westerlingen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:00 schreef betyar het volgende:
Het westen schijt in zijn broek voor Rusland en China.
Oh maar ik pleit niet voor een wildgroei van staatjes. Ik stel slechts dat de opgenoemde landen gewoon hun grenzen 'verleggen'.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:30 schreef IPA35 het volgende:
[..]
Koerden hebben 4 landen, Armenen hebben een land en in de rest van hun voormalige thuisland zijn ze grotendeels uitgemoord of verdreven (daar wonen nu al lang andere mensen), Cyprus moet gewoon een eenheidsstaat worden met een seculiere constitutie, Irak heeft geen gebied nodig, Iran ook niet en wat betreft de situatie in Azerbeidjan heb ik een beetje dubbel. Het door Armenen bezette gebied behoort op papier toe aan Azerbeidjan maar de mensen daar willen dat absoluut niet en dat is niet geheel onbegrijpelijk.
Grieken? Echt? Als je denkt dat de bevolkingsruil tussen Griekenland en de Turkse Republiek nu nog ongedaan gemaakt kan worden en als je denkt dat dit gaat leiden tot iets positiefs dan zit je heel erg verkeerd.
Dus ik stel voor de Turken van Cyprus te jagen en Nagoro-Karabakh te erkennen als staat, of beter nog als Armeens gebied want een wildgroei aan kleine kutstaatjes is nergen voor nodig.
http://www.lefigaro.fr/in(...)assad-a-commence.phpquote:"Jordanian, Israeli and American commandos moving towards Damascus since mid-August."
https://twitter.com/lrozen/status/371019596901654528quote:Regional diplo source says mil. chiefs of staff from US Jordan Saudi Turkey Qatar UK & France to meet in Jordan on #Syria in 3-5 days
https://twitter.com/CharlieKayeCBS/status/371038205295861760quote:BREAKING. CBS learns Pentagon making initial preparations for a Cruise missile attack on Syrian govt forces”
Het Rusland van de jaren '90 heeft niks van doen met het huidige Rusland onder Putin.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, dat zagen we toen de Serviers een pak slag kregen , en hun Russische broeders en bij stonden en er naar keken, goh wat waren ze bang zeg die westerlingen.
Als dit waar is dan echt fuck de USA + westerse wereld. Ik vind dat de westerse bevolking in opstand moet komen. Hoe lang moeten we dit nog pikken: een regering die ons allerlei wetten opdringt om Al-Qaida etc. en vervolgens diezelfde groepering actief steunt. Dit is de druppel imo.quote:
Goede vergelijkingquote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:35 schreef Hathor het volgende:
[..]
Ja, dat zagen we toen de Serviers een pak slag kregen , en hun Russische broeders en bij stonden en er naar keken, goh wat waren ze bang zeg die westerlingen.
Dat klopt uiteraard, maar landen zijn nooit af. Zoals elk land blijft veranderen zullen grenzen veranderen. Sowieso zijn veel huidige landsgrenzen vooral imaginair en is relevantie ver te zoeken. Om nog te zwijgen over de tanende positie van vele staten om überhaupt iets te doen binnen landsgrenzen.quote:Op vrijdag 23 augustus 2013 16:12 schreef Charismatisch het volgende:
Zoals gisteren bij Knevel & Van den Brink werd gezegd door een militair historicus en een journalist, men moet gewoon gaan accepteren dat sommige landen "nog niet af zijn". In het verleden zijn er willekeurige grenzen getrokken, verschillende bevolkingsgroepen bij elkaar gepropt, vooral de drie onderstaande Midden-Oosterse landen zijn problematisch.
washington - Het Amerikaanse ministerie van Defensie is begonnen met de voorbereidingen voor een raketaanval op legertroepen van de Syrische machthebber Bashar al-Assad. Dat meldt CBS News.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 02:30 schreef deleriouz het volgende:
[..]
Ik als Amerikaans staatsburger hoop dat mijn land hier ver van af blijft.
Is er al geopperd dat de VS zelf achter de gifgasaanval zit? De kwestie vraagt om een complot theorie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 03:37 schreef tong80 het volgende:
Amerikaanse inlichtingendiensten zijn er volgens CBS inmiddels vrijwel zeker van dat het regime van Assad achter de aanval zit.
Ik vraag me dan af welk land dat onderzoek niet wilde? Ik dacht dat dat juist Rusland was.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 01:45 schreef betyar het volgende:
Rusland wil een onderzoek naar de vermeende gifgas-aanval.
Ze zeiden 2 jaar terug ook dat ie snel ging aftreden, hij heeft een stevige basis in zijn land. Ze kunnen niet eens een onderzoek instellen over een aanval...quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 00:01 schreef expans het volgende:
[..]
Iedereen?
De infrastructuur van z'n land is zodanig verwoest dat het jaren zal duren voor het weer op een normaal niveau komt. Grote delen van z'n leger zijn allang overgelopen etc etc.
Hij moet nu al rondspelen met eenheden en heeft hulp nodig van de Hezbollah en de IRGC (niet bevestigd, alleen geruchten).
Nee, want Syrië is helemaal niet belangrijk op internationaal niveau. Dan zijn dat soort capriolen veel te risicovol.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 04:02 schreef deelnemer het volgende:
[..]
Is er al geopperd dat de VS zelf achter de gifgasaanval zit? De kwestie vraagt om een complot theorie. Aan de andere kant, het kwaad is al geschied en het kan niet veel slechter worden.
Er staat o.a. een link bij over een mailtje van een politicus dat later niet waar bleek te zijn, dus het bevat oa valse informatie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 11:35 schreef -jos- het volgende:
http://www.globalresearch(...)t-its-people/5346804
Irak 2.0 word dit zo te zien
http://www.globalresearch(...)-a-terrorist/5339004
als ze kruisraketten gaan schieten om Assad te verzwakken, verlengen ze alleen nog maar de burgeroorlog.quote:
Het zou in principe een interne kwestie moeten zijn, maar juist door alle bemoeienis van buiten is dit conflict uit de hand gelopen. Zoals al eerder gezegd, er wordt gewoon een proxy oorlog uitgevochten ,waarbij de Syrische burgers het slachtoffer zijn. De Amerikanen zouden hun pijlen op de echte boosdoeners in dit conflict , Saoudi Arabie en Qatar moeten richten, want daar hebben ze direct invloed op.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:37 schreef Disorder het volgende:
Om de 'false flag!' claims na aanleiding van de datum bij de video's op youtube te ontkrachten: http://thelede.blogs.nyti(...)/?smid=tw-share&_r=0
Een uitleg over hoe Youtube datums toewijst aan videoclips.
Ook niet in relatie tot Iran cq het hele Midden Oosten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:45 schreef waht het volgende:
[..]
Nee, want Syrië is helemaal niet belangrijk op internationaal niveau. Dan zijn dat soort capriolen veel te risicovol.
Syrië is juist wel belangrijk, als de VS echt ingrijpt is de kans groot dat Rusland en China zich er ook mee gaan bemoeien. Ofwel een mogelijke opstap voor WO III.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:45 schreef waht het volgende:
[..]
Nee, want Syrië is helemaal niet belangrijk op internationaal niveau. Dan zijn dat soort capriolen veel te risicovol.
Alsof die paar miljard aan handel die Syrië waard is reden zijn om grootschalig te gaan knokken? Niet dus, inmenging in Syrië is juist een manier om niet grootschalig te gaan knokken en toch conflicten uit te praten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:17 schreef -jos- het volgende:
Syrië is juist wel belangrijk, als de VS echt ingrijpt is de kans groot dat Rusland en China zich er ook mee gaan bemoeien. Ofwel een mogelijke opstap voor WO III.
Wat noem jij inmenging in Syrië dan? Conflicten uitpraten doe je niet met wapens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:32 schreef waht het volgende:
[..]
Alsof die paar miljard aan handel die Syrië waard is reden zijn om grootschalig te gaan knokken? Niet dus, inmenging in Syrië is juist een manier om niet grootschalig te gaan knokken en toch conflicten uit te praten.
Wapens en kapitaal leveren, strijders trainen, actieve diplomatie, economische maatregelen, etc. Dergelijke zaken zijn continu gaande in meer of mindere mate.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:40 schreef -jos- het volgende:
[..]
Wat noem jij inmenging in Syrië dan? Conflicten uitpraten doe je niet met wapens.
Als de Amerikanen de Russen er een prijs voor betalen is alles bespreekbaar.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:57 schreef ZodiaX het volgende:
Waarom moet Amerika altijd wat doen? Iedereen kijkt nu naar Amerika terwijl we altijd zeuren dat Amerika zich overal mee bemoeid.
Die kans is 0%. Is China trouwens al klaar met het kopiëren van vliegtuigen voor hun eerste vliegdekschuit?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:17 schreef -jos- het volgende:
Astonishing UNHCR photo shows mass exodus of #Syria refugees fleeing to #Iraq on newly constructed pontoon bridge. http://pic.twitter.com/zaCs9wfO9p
[..]
Syrië is juist wel belangrijk, als de VS echt ingrijpt is de kans groot dat Rusland en China zich er ook mee gaan bemoeien. Ofwel een mogelijke opstap voor WO III.
Daar hb je een punt maar zo'n VN team stelt echt niks voor hoor. Zijn gewoon onderzoekers/professors en geen rambo's.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 10:35 schreef sonnyspek het volgende:
[..]
Ze zeiden 2 jaar terug ook dat ie snel ging aftreden, hij heeft een stevige basis in zijn land. Ze kunnen niet eens een onderzoek instellen over een aanval...
het gaat ze er niet om , of ze er zeker van zijn,maar of ze kunnen verkopen dat hij erachter zit, zodat ze de burgeroorlog nog wat kunnen verergeren door de machtsverhoudingen weer wat in balans te brengen en zo de status quo te handhaven. Verder kunnen ze dan goede sier maken dat ze "wat" doen. (voor interne politieke redenen) Dat ze in feite de situatie alleen maar verergeren voor de bevolking doet niet ter zake. Niemand heeft zuivere motieven in deze oorlog.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:45 schreef ZodiaX het volgende:
Denk dat Amerika pas wat doet als ze zeker zijn dat Assad erachter zit.
Tsja, dan had men ook maar sancties moeten invoeren op Assad, Hezbollah, en de PFLP-GC etc.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 12:46 schreef Gabrunal_2013 het volgende:Het grootschalig dumpen van militair materieel aan allerlei radicale strijdgroepen heeft voor de status quo gezorgd.
Er komen ook wapens via Irak en Libanon binnen.quote:Arnold Karskens heeft gelijk als hij zegt, dat de enige juiste oplossing zou zijn, alle grenzen dichtgooien en vooral zorgen dat er geen wapens meer het land binnenkomen via Jordanië en Turkije.
Die marinebasis in Tartous wordt vooral gebruikt voor onderhoud, is voor de rest niet zo belangrijk.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 13:56 schreef UpsideDown het volgende:
Voor de kust bij Tartus liggen ook Russische marineschepen toch? Die hebben daar hun eigen marinebasis, lijkt me niet dat de VS dan raketten op Russische bondgenoot Syrië gaat afschieten met oorlogsschepen naast hun. Het is tenslotte nog hun enige haven aan de Middellandse zee, je schaadt met zo'n actie direct Russische belangen.
Ja klopt, want Hoessein heeft ook nooit gifgas gebruikt.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:20 schreef sonnyspek het volgende:
Zo doorzichtig, echt zo doorzichtig. Triest dat er weer zoveel mensen in trappen. Het is toch overduidelijk dat Assad dit niet heeft gedaan, en over 10 jaar is het weer: 'Ah, konden we niet weten.'
Niemand zegt volgens mij ook dat Assad daar niet toe in staat zou zijn ...... "op het juiste moment en op de juiste plaats", maar Assad is niet gek en dat hij het op het voor hem zo ongeveer slechtste moment zou gebruiken, daar geloof ik absoluut niets van.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:21 schreef waht het volgende:
[..]
Ja klopt, want Hoessein heeft ook nooit gifgas gebruikt.
Je misplaatste wantrouwen siert je niet.
Sorry maar Obama is toch wel een stukje intelligenter dan Bush jr.quote:
,.De aanval in Irak was gebaseerd op leugens,net zo goed als ingrijpen in Syrie om humanitaire redenen leugens zijn. de massa begrijpt de machtsspelletjes en werkelijke motieven niet en is derhalve makkelijk te manipuleren.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:21 schreef waht het volgende:
[..]
Ja klopt, want Hoessein heeft ook nooit gifgas gebruikt.
Je misplaatste wantrouwen siert je niet.
Ook al zo'n misvatting! Heb je Bush jr. wel eens ontmoet?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:34 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Sorry maar Obama is toch wel een stukje intelligenter dan Bush jr.
Nee, maar het moge duidelijk zijn dat Obama een stuk doordachter te werk gaat dan Bush.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:40 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Ook al zo'n misvatting! Heb je Bush jr. wel eens ontmoet?
nou nee, juist niet. .Obama twijfelt, hij is onduidelijk en doet onverstandige uitspraken (zoals oa die "red line" waar hij nu mee in zijn maag zit) Van Bush jr. kun je vinden wat je wilt, maar je wist tenminste wat je aan hem had. Onder Obama heeft de VS aan macht ingeboet en zijn de relaties met de belangrijkste spelers op wereldniveau enorm verslechterd.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:56 schreef Jor_Dii het volgende:
[..]
Nee, maar het moge duidelijk zijn dat Obama een stuk doordachter te werk gaat dan Bush.
Is er ooit een juist moment om gifgas te gebruiken? Volgens mij is het tamelijk effectief tegen opstandige burgers, afgezien dan van de onvermijdelijke reactie.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 17:57 schreef Jian het volgende:
[..]
Niemand zegt volgens mij ook dat Assad daar niet toe in staat zou zijn ...... "op het juiste moment en op de juiste plaats", maar Assad is niet gek en dat hij het op het voor hem zo ongeveer slechtste moment zou gebruiken, daar geloof ik absoluut niets van.
We hebben het dan ook niet over redenen om een land binnen te vallen maar over het gebruik van chemische wapens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 18:39 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
,.De aanval in Irak was gebaseerd op leugens,net zo goed als ingrijpen in Syrie om humanitaire redenen leugens zijn. de massa begrijpt de machtsspelletjes en werkelijke motieven niet en is derhalve makkelijk te manipuleren.
Met jouw argument kan ik overigens net zo goed WO I erbij halen en om die reden Parijs gaan bombarderen.
Dan moet je zelf niet over Hoessein beginnen, want Hoessein had geen chemische wapens gebruikt en zelfs niet ter beschikking voorafgaand het moment van de inval in Irak, terwijl dit wel als argument werd aangevoerd. De chemische wapens die hij gebruikte tegen Iran in de IRak-Iran oorlog werden met toestemming van het "westen" ingezet. Want Hoessein was immers zo'n mooie buffer tegen het "gevaarlijke" Iran en ja, dan wordt dit door de vingers gezien. Het doel heiligt immers de middelen. Toen Hoessein niet meer naar de pijpen van het westen danste moest hij uit de weg geruimd worden.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:01 schreef waht het volgende:
[..]
We hebben het dan ook niet over redenen om een land binnen te vallen maar over het gebruik van chemische wapens.
Hij heeft ze dus wel gebruikt, lekker boeiend wanneer het precies was.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:06 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
Dan moet je zelf niet over Hoessein beginnen, want Hoessein had geen chemische wapens gebruikt en zelfs niet ter beschikking voorafgaand het moment van de inval in Irak, terwijl dit wel als argument werd aangevoerd. De chemische wapens die hij gebruikte tegen Iran in de IRak-Iran oorlog werden met toestemming van het "westen" ingezet. Want Hoessein was immers zo'n mooie buffer tegen het "gevaarlijke" Iran en ja, dan wordt dit door de vingers gezien. Het doel heiligt immers de middelen. Toen Hoessein niet meer naar de pijpen van het westen danste moest hij uit de weg geruimd worden.
is het bewust creëren van een machtsevenwicht door wapens een land in te pompen in een zich voortslepende burgeroorlog niet eet een veel ergere oorlogsmisdaad? De randvoorwaarden voor de inzet van chemische wapens zijn immers welbewust geschapen door deze oorlog volkomen onnodig te laten voortslepen. Het "westen" is minstens medeplichtig aan de inzet van chemische wapens.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:00 schreef waht het volgende:
[..]
Is er ooit een juist moment om gifgas te gebruiken? Volgens mij is het tamelijk effectief tegen opstandige burgers, afgezien dan van de onvermijdelijke reactie.
dat klopt, lees je mn posts wel?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:10 schreef waht het volgende:
[..]
Hij heeft ze dus wel gebruikt, lekker boeiend wanneer het precies was.
http://en.wikipedia.org/wiki/Iraqi_chemical_warfare
Daarom stond het in mijn post ook tussen aanhalingstekens, waar het om ging is dat het mij zeer, maar dan ook zeer onwaarschijnlijk lijkt dat Assad op dit moment chemische wapens zou inzetten.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:00 schreef waht het volgende:
[..]
Is er ooit een juist moment om gifgas te gebruiken? Volgens mij is het tamelijk effectief tegen opstandige burgers, afgezien dan van de onvermijdelijke reactie.
Je begint weer over de redenen om Irak binnen te vallen. Mijn stelling luidde dat Assad wel degelijk chemische wapens heeft gebruikt waarvoor ik het argument aandroeg dat z'n vergelijkbare buurman onder vergelijkbare omstandigheden hetzelfde deed.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:14 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
dat klopt, lees je mn posts wel?
Dat is speculatie. Misschien had Assad het land weer onder controle gekregen en vervolgens tienduizenden mensen hebben laten verdwijnen zoals z'n vader deed, was dat beter geweest?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:13 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
[..]
is het bewust creëren van een machtsevenwicht door wapens een land in te pompen in een zich voortslepende burgeroorlog niet eet een veel ergere oorlogsmisdaad?
De randvoorwaarden voor de inzet van chemische wapens zijn immers welbewust geschapen door deze oorlog volkomen onnodig te laten voortslepen. Het "westen" is minstens medeplichtig aan de inzet van chemische wapens.
De opstand was zeker in het begin een puur interne aangelegenheid, zonder bemoeienis van buiten had men deze opstand eenvoudig de kop in kunnen drukken en was het nooit uit de hand gelopen. Het VN handvest schrijft voor dat landen zich niet moeten bemoeien met interne aangelegenheden. Dit beginsel wordt constant met handen en voeten getreden.
Voor die ellende moet daar gestopt worden. Daarnaast: Alsof wij het westen nog niet actief zijn in Syrië.......quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 14:07 schreef martijnde3de het volgende:
[ afbeelding ] Op zaterdag 24 augustus 2013 13:09 schreef martijnde3de het volgende:
Poll: Valt de VS Syrie nog aan in augustus?
• Ja
• nee ze vallen nooit aan
• nee maar ze vallen pas na augustus aan
• weet niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Geef je reden als je wilt hieronder aan
Poll: Ben je voor of tegen militair ingrijpen in Syrie?
• Voor
• Tegen
• Weet niet
Tussenstand:
[ afbeelding ]
Ook een poll maken? Klik hier
Geef je reden als je wilt hieronder aan
Ik denk het wel. Nu heb je een slepende burgeroorlog die honderdduizenden burgers het leven kost, een land dat compleet vernietigd is en een totaal gedestabiliseerde staat ,waar radicale groeperingen dood en verderf blijven zaaien, mocht deze burgeroorlog al tot een einde komen. Soms moet je de processen in een land gewoon z'n gang laten gaan zonder al teveel bemoeienis. Wij hadden ook niet van vandaag op morgen democratie in Nederland.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:36 schreef waht het volgende:
[..]
Dat is speculatie. Misschien had Assad het land weer onder controle gekregen en vervolgens tienduizenden mensen hebben laten verdwijnen zoals z'n vader deed, was dat beter geweest?
Zoals burgers die massaal demonstreren en net zo massaal worden afgeknald door het regime waarna overlopende soldaten een burgeroorlog beginnen?quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:57 schreef Gabrunal_2013 het volgende:
Soms moet je de processen in een land gewoon z'n gang laten gaan zonder al teveel bemoeienis.
Je zegt het zelf al, een gebrekkig argument. Sterker er is geen enkel valide argument voor ingrijpen.quote:Op zaterdag 24 augustus 2013 19:28 schreef waht het volgende:
[..]
Je begint weer over de redenen om Irak binnen te vallen. Mijn stelling luidde dat Assad wel degelijk chemische wapens heeft gebruikt waarvoor ik het argument aandroeg dat z'n vergelijkbare buurman onder vergelijkbare omstandigheden hetzelfde deed.
Een gebrekkig argument, maar meer hebben we niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |