Het was gevoelsmatig gewoon kut. En die eerste afslag ging 80% van de mensen in, dus dat komt ook vast te staanquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:10 schreef Anne het volgende:
We hebben amper in de file of daadwerkelijk stil gestaan en 'maar' zo'n 20 minuten 'omgereden' (en als je de eerste afslag had genomen, hadden we trouwens direct op de E40 (?) gezeten). Ik snap 't gezeik niet zo.
Ik had gewoon een kei goeie parkeerplaats uitgekozen.
Naar zulke dingen moet je gewoon op de motor gaan; dan heb je al dat gelazer nietquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:18 schreef Anne het volgende:
Dit was in ieder geval niks vergeleken met een ritje Scheveningen voor 't vuurwerkfestival bijvoorbeeld. Toentertijd heb ik 2 en half uur > stil gestaan < waardoor ik uiteindelijk welgeteld een uurtje van 't vuurwerk heb kunnen genieten.
Nu weet je meteen waarom ik vorig weekend geen zin had om te gaan.
Jawel, want het was echt wel de moeite waardquote:
Op de Nürburgring had ik na de truckraces (die worden daar beter bezocht dan de F1) geen enkel probleem weg te komen. Maar goed, ik moest na de laatste race nog ff blijven. Toen nog wel mn auto van de parking bij Dorint naar het paddock gereden, mn slaapspulletjes weer inladenquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:01 schreef Duvel het volgende:
Dat schiet niet op nee, ik zat alleen af te wegen of een paar uur wachten de moeite waard zou zijn. Zou dat in DLD, bijv bij Hockenheim, beter geregeld zijn?
Had je dat niet beter vorige week in zn gezicht kunnen zeggen ipv een week later via n forum?quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:18 schreef Anne het volgende:
Nu weet je meteen waarom ik vorig weekend geen zin had om te gaan.
Je moet vanaf Ahoy dan ook niet proberen om samen met de rest de Zuiderparkweg op te gaan...quote:Op zondag 25 augustus 2013 22:08 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Geen flauw idee, ik denk dat het gewoon bijna onmogelijk is om zo'n hoos mensen vlotjes te verwerken. Infrastructuur is daar natuurlijk niet op berekend voor die anderhalve keer per jaar dat er een groot evenement is.. is op CPZ toch ook, en Assen idem dito, dat is ook altijd file en gezeik. Kijk maar naar concerten in de Kuip of Ahoy.. of in die kaasstolp in 020, die is er zelfs speciaal voor gebouwd, en toch staat er file als er daar iets te beleven is. Je kunt er moeilijk een 15 strooks snelweg naartoe laten lopen voor 4 keer per jaar ofzo.. is gewoon niet rendabel.
Moet je altijd overal een reden voor opgeven danquote:Op zondag 25 augustus 2013 22:35 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Had je dat niet beter vorige week in zn gezicht kunnen zeggen ipv een week later via n forum?
bij mij wel, ik ben erg nieuwsgierig aangelegdquote:Op zondag 25 augustus 2013 23:17 schreef Anne het volgende:
[..]
Moet je altijd overal een reden voor opgeven dan? Een "neh" is vaak ook gewoon genoeg/goed heur.
Misdaad tegen de menselijkheid!quote:Op maandag 26 augustus 2013 11:24 schreef Sounddragon het volgende:
Godverredomme.. Alle koffieautomaten hier zijn stuk of staan uit
quote:Op maandag 26 augustus 2013 14:15 schreef Anne het volgende:
Maar mochten jullie niks te doen hebben, hierbij mijn 'verslag'.
http://anne101doelen.blogspot.nl/2013/08/la-formule-1.html
quote:je waant je gewoon in de Ardennen
Je gaat door voor de koelkast.quote:Spa (Waals: Spå/Spâ) is een stad en gemeente in de Ardennen
Binnen een straal van een km gewoon geen werkende koffieautomaat te vinden, alleen in de meetkamer, maar dan moet je als een klein kind gaan vragen of de elektronische deur open mag, en dan doen ze standaard moeilijk. En omdat de kraan al de halve dag voor Jean L. stond te wachten op een auto met ijzer, hebben we hem gewoon ingepakt en zijn ermee naar de werf gereden om koffie te zuipen; bel maar als die kutvrachtwagen er eindelijk isquote:
Ja groot gelijk, alsof je met een droge bek lekker werkt.quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Binnen een straal van een km gewoon geen werkende koffieautomaat te vinden, alleen in de meetkamer, maar dan moet je als een klein kind gaan vragen of de elektronische deur open mag, en dan doen ze standaard moeilijk. En omdat de kraan al de halve dag voor Jean L. stond te wachten op een auto met ijzer, hebben we hem gewoon ingepakt en zijn ermee naar de werf gereden om koffie te zuipen; bel maar als die kutvrachtwagen er eindelijk is
Volgende keer?quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Binnen een straal van een km gewoon geen werkende koffieautomaat te vinden, alleen in de meetkamer, maar dan moet je als een klein kind gaan vragen of de elektronische deur open mag, en dan doen ze standaard moeilijk. En omdat de kraan al de halve dag voor Jean L. stond te wachten op een auto met ijzer, hebben we hem gewoon ingepakt en zijn ermee naar de werf gereden om koffie te zuipen; bel maar als die kutvrachtwagen er eindelijk is
en, ben je nog gebeld?quote:Op maandag 26 augustus 2013 18:16 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Binnen een straal van een km gewoon geen werkende koffieautomaat te vinden, alleen in de meetkamer, maar dan moet je als een klein kind gaan vragen of de elektronische deur open mag, en dan doen ze standaard moeilijk. En omdat de kraan al de halve dag voor Jean L. stond te wachten op een auto met ijzer, hebben we hem gewoon ingepakt en zijn ermee naar de werf gereden om koffie te zuipen; bel maar als die kutvrachtwagen er eindelijk is
Mooi hč, zo'n Nikkonquote:
Tof, leuk verslagquote:Op maandag 26 augustus 2013 14:15 schreef Anne het volgende:
Maar mochten jullie niks te doen hebben, hierbij mijn 'verslag'.
http://anne101doelen.blogspot.nl/2013/08/la-formule-1.html
Fixedquote:Op maandag 26 augustus 2013 18:28 schreef Duvel het volgende:
[..]
Ja groot gelijk, alsof je met een droge bek lekker 'werkt'.
Nee, ze regelen maar koffie gewoon..quote:
Neuh, ze krijgen mijn nummer niet; daar is de planning voorquote:
Moet ik 'm echt inkoppen?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 01:17 schreef 2cv het volgende:
Wat een gezeik om koffie. Als het er is drink ik het, als het er niet is drink ik het niet.
* 2cv schenkt nog een glaasje kraanwater in.
doe al bijna 4 dagen met een pakkie weduwe, zal wel loslopen.quote:
quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 08:15 schreef Sounddragon het volgende:
Mogguh trouwens, lekker zuinig gereden vanmorgen; had vanaf Venlooow een jodenkar aan mijn kont hangen die me bleef volgen. Moest ik de hele tijd Vmax+10 blijven rijden![]()
![]()
Je mag je schoenen wel eens poetsen.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 09:43 schreef Sounddragon het volgende:
De dag rustig beginnen is altijd OK 14.gif
[ afbeelding ]
laat jij jezelf eens nakijken johquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 10:36 schreef Duvel het volgende:
[..]
Je mag je schoenen wel eens poetsen.
Wat moet er gebeuren dan?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:11 schreef Anne het volgende:
Maandag gaat de Kanarie onder 't mes. Ben benieuwd. Naar de rekening uiteindelijk ook vooral.
olieverbruik-reductie; hij maakt op bepaalde momenten hele dikke blauwe rookwolken. Turbo checken op speling, en klepsteelrubbers checken.quote:
olie ook niet, en mocht het de slurbo zijn, is het stukken goedkoper als wachten tot hij aan barrels loopt, want dan zijn de rapen pas écht gaar.quote:
16 Klepsteelrubbers vervangen is ook wel veel werkquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
olie ook niet, en mocht het de slurbo zijn, is het stukken goedkoper als wachten tot hij aan barrels loopt, want dan zijn de rapen pas écht gaar.
Ik hoop dat het de rubbers zijn, da's nokkenassen eruit en vervangen die zut. Kost je de rubbers, klepdekselpakking en een distributieset. Slurbo is alleen al een schijtberg werk om uit te bouwen, zit tussen het blok en het schutbord in, en dan een beetje onderaan het blok; dat vinden ze makkelijk bij Seat
1 nokkenas er uit laten, 8 klepper loopt ook prima.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
16 Klepsteelrubbers vervangen is ook wel veel werk
Koffie drinken is goed voor de Jouster economie.quote:
Sowieso wordt het dan (wéér) mijn eigen turbo die gereviseerd wordtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:05 schreef Dingest het volgende:
Hopelijk zijn het dan 'slechts' de rubbers. Andere turbo eronder schroeven is idd helemaal geen leuk geintje meer
Hij rookt als hij effe stationair draait als hij warm is. Koud is het wel OK (olie nog dikker), verder als je schakelt, en als je op de snelweg effe het gas loslaat en weer intrapt heel licht, maar als je effe een dot gas geeft en je doet dan hetzelfde beginnen ze achter je te hoesten en mistlampen aan te doen enzo..quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:03 schreef daNpy het volgende:
Dan trekt hij wel het meeste vacuum idd
Wordt sowieso door een revisieboer gedaan, dus die zal dat spul wel hebben neem ik aanquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:18 schreef Dingest het volgende:
Volgens mij wel, dacht dat daar wel trucjes/tooltjes voor zijn om de kleppen vast te zetten via het bougiegat.
Ik heb ze bij de 96 destijds laten vervangen toen de kop eraf was en dat ging best snel eigenlijk
Hij gebruikt hetzelfde trucje als mijn vader. Daar heb je niet veel speciale spullen voor nodig.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wordt sowieso door een revisieboer gedaan, dus die zal dat spul wel hebben neem ik aan
Doe maar want ik zie niet wat er in te koppen valtquote:
En de Utrechtsequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Koffie drinken is goed voor de Jouster economie.
Mijn diesel rookt ook als de motor draait. Zou dat ook de turbo zijn ?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij rookt als hij effe stationair draait als hij warm is. Koud is het wel OK (olie nog dikker), verder als je schakelt, en als je op de snelweg effe het gas loslaat en weer intrapt heel licht, maar als je effe een dot gas geeft en je doet dan hetzelfde beginnen ze achter je te hoesten en mistlampen aan te doen enzo..
Ik hoop ook dat het de klepsteelrubbers zijn; deze turbo zit er pas 100K op, en is door de vorige eigenaar vervangen nadat ze hem hebben laten ploffen, want er zaten dikke bonnen van revisiewerkzaamheden bij; stond toen op 150k+ zo effe uit mijn hoofd. Wel vaag dat ze dan die zut niet vervangen als de kop toch uit elkaar ligt, zijn toen ook een flinke zak nieuwe kleppen in gegaan.
Is dat echt zoveel werk dan? nog nooit gezien hoe en wat, maar ik neem aan dat alleen de nokkenassen eruit hoeven, dus dat je erbij kunt zonder de kop te trekken?
Hoe gaat dat truucje dan ?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 00:17 schreef Anne het volgende:
[..]
Hij gebruikt hetzelfde trucje als mijn vader. Daar heb je niet veel speciale spullen voor nodig.
SPOILER: kleine uitlegOm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op maandag 14 mei 2012 23:55 schreef Sjoegerd het volgende:
Volgens mij wordt geen enkele auto zo onderhouden en geliefd als de jouwe :)
https://www.facebook.com/groups/linkshandigen/
zit er een op dan?quote:Op woensdag 28 augustus 2013 01:13 schreef 2cv het volgende:
[..]
Mijn diesel rookt ook als de motor draait. Zou dat ook de turbo zijn ?
naais.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:34 schreef Anne het volgende:
Mogguh..
Reorganisatie... En ik mag met de enige persoon in heel het bedrijf waar ik een hekel aan heb gaan 'samenwerken' (want dat is hetgeen waar zij erg goed in is *kuch*). Dat kon er ook nog wel bij.
effe goed rondkijken, desnoods maar wat verder reizen, want dit gaat niet goedkomen zo.quote:Op woensdag 28 augustus 2013 11:56 schreef Anne het volgende:
Ik denk 't ook.
Zat gisteren al door vacatures heen te bladeren, maar er is niet veel helaas. Veel vacatures in de transport en dat wil ik dus absoluut niet meer.
Wat een gedoe allemaal... Ik heb net Noverox op een Peus 306 gesmeerd.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:37 schreef Dingest het volgende:
Ik heb het toen niet zelf gedaan, maar achteraf had dat wel gekund als ik een paar tientjes voor zo'n klepveertang had uitgegeven. Met de kop eraf is het dan niet zo lastig meer
Ik weet niet hoe het exact werkt met de kop erop, van wat ik gehoord heb is het bij ene auto een stukje makkelijker dan bij de andere. Cilinders op hun onderste dode punt zetten, compressor met passend ventiel of anders een soort klem in het bougiegat om de kleppen vast te zetten en dan met een ander tooltje de veren indrukken als ik het goed onthouden heb. Goede toko zal dat in ieder geval vast wel vaker gedaan hebben ja
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |