Wat moet er gebeuren dan?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 11:11 schreef Anne het volgende:
Maandag gaat de Kanarie onder 't mes. Ben benieuwd. Naar de rekening uiteindelijk ook vooral.
olieverbruik-reductie; hij maakt op bepaalde momenten hele dikke blauwe rookwolken. Turbo checken op speling, en klepsteelrubbers checken.quote:
olie ook niet, en mocht het de slurbo zijn, is het stukken goedkoper als wachten tot hij aan barrels loopt, want dan zijn de rapen pas écht gaar.quote:
16 Klepsteelrubbers vervangen is ook wel veel werkquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 12:26 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
olie ook niet, en mocht het de slurbo zijn, is het stukken goedkoper als wachten tot hij aan barrels loopt, want dan zijn de rapen pas écht gaar.
Ik hoop dat het de rubbers zijn, da's nokkenassen eruit en vervangen die zut. Kost je de rubbers, klepdekselpakking en een distributieset. Slurbo is alleen al een schijtberg werk om uit te bouwen, zit tussen het blok en het schutbord in, en dan een beetje onderaan het blok; dat vinden ze makkelijk bij Seat
1 nokkenas er uit laten, 8 klepper loopt ook prima.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 15:33 schreef daNpy het volgende:
[..]
16 Klepsteelrubbers vervangen is ook wel veel werk
Koffie drinken is goed voor de Jouster economie.quote:
Sowieso wordt het dan (wéér) mijn eigen turbo die gereviseerd wordtquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:05 schreef Dingest het volgende:
Hopelijk zijn het dan 'slechts' de rubbers. Andere turbo eronder schroeven is idd helemaal geen leuk geintje meer
Hij rookt als hij effe stationair draait als hij warm is. Koud is het wel OK (olie nog dikker), verder als je schakelt, en als je op de snelweg effe het gas loslaat en weer intrapt heel licht, maar als je effe een dot gas geeft en je doet dan hetzelfde beginnen ze achter je te hoesten en mistlampen aan te doen enzo..quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 19:03 schreef daNpy het volgende:
Dan trekt hij wel het meeste vacuum idd
Wordt sowieso door een revisieboer gedaan, dus die zal dat spul wel hebben neem ik aanquote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:18 schreef Dingest het volgende:
Volgens mij wel, dacht dat daar wel trucjes/tooltjes voor zijn om de kleppen vast te zetten via het bougiegat.
Ik heb ze bij de 96 destijds laten vervangen toen de kop eraf was en dat ging best snel eigenlijk
Hij gebruikt hetzelfde trucje als mijn vader. Daar heb je niet veel speciale spullen voor nodig.quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 23:23 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Wordt sowieso door een revisieboer gedaan, dus die zal dat spul wel hebben neem ik aan
Doe maar want ik zie niet wat er in te koppen valtquote:
En de Utrechtsequote:Op dinsdag 27 augustus 2013 18:48 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Koffie drinken is goed voor de Jouster economie.
Mijn diesel rookt ook als de motor draait. Zou dat ook de turbo zijn ?quote:Op dinsdag 27 augustus 2013 22:20 schreef Sounddragon het volgende:
[..]
Hij rookt als hij effe stationair draait als hij warm is. Koud is het wel OK (olie nog dikker), verder als je schakelt, en als je op de snelweg effe het gas loslaat en weer intrapt heel licht, maar als je effe een dot gas geeft en je doet dan hetzelfde beginnen ze achter je te hoesten en mistlampen aan te doen enzo..
Ik hoop ook dat het de klepsteelrubbers zijn; deze turbo zit er pas 100K op, en is door de vorige eigenaar vervangen nadat ze hem hebben laten ploffen, want er zaten dikke bonnen van revisiewerkzaamheden bij; stond toen op 150k+ zo effe uit mijn hoofd. Wel vaag dat ze dan die zut niet vervangen als de kop toch uit elkaar ligt, zijn toen ook een flinke zak nieuwe kleppen in gegaan.
Is dat echt zoveel werk dan? nog nooit gezien hoe en wat, maar ik neem aan dat alleen de nokkenassen eruit hoeven, dus dat je erbij kunt zonder de kop te trekken?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |