abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130234655
Met het verhaal dat ik hieronder schrijf hoeft u het natuurlijk niet eens te zijn. Toch hoop ik op begrip. Dit verhaal komt misschien wat rommelig over, maar dat komt omdat ik er lang op heb gezeten.

Mijn vriendin (bijna 19), met wie ik sinds twee maanden een relatie heb is mogelijk zwanger. Ik ben 24 jaar, studeer nog en ben absoluut nog niet toe aan het vaderschap. Zij zelf volgt ook nog een opleiding op het mbo, wat half stage half school is. Ik heb in het verleden een hoop tegenslagen te verwerken gehad, waar ik eigenlijk zelden invloed op had. Nu het met mijn studie dan eindelijk goed gaat, zit ik hier dus echt mee. Financieel heb ik het niet beroerd, maar veel geld heb ik zeker niet. Ook omdat ik nog geen bijbaan heb en ik binnenkort stage moet lopen voor een half jaar.

Een serieus gesprek

Het ging allemaal wel snel. We merkten al gauw dat sex met condoom niet echt relaxt was en omdat zij had gezegd aan de pil te zijn deden we het uiteindelijk zonder. Niet lang daarna begon zij een gesprek waarin zij mij vroeg wat te doen als zij zwanger zou raken. Ik vertelde haar dat ik nog niet klaar ben voor het vaderschap en zij daarom maar gewoon de (prik)pil moet gebruiken. Zij zei zelf ook nog niet klaar te zijn voor een kind, maar zij wel moeder wilt worden voor haar 21e. Ik zei pas aan kinderen te willen beginnen over een jaar of vier/ vijf en als zij dan toch zwanger zou zijn, ik hoopte zij zou kiezen voor stop zetten van de zwangerschap. (Ik vind persoonlijk dat een abortus in de eerste of tweede maand van de zwangerschap moet kunnen) . Ik zei tegen haar dat ik vind dat zoiets toch echt samen besloten moet worden. Ik zei haar dat ik niet van plan was al samen te willen gaan wonen en ook niet van plan ben het vaderschap te aanvaarden. Toch zei ik er bij dat het voor mij niet perse een reden is de relatie te stoppen.

Zij zei dat zij niet van plan is een abortus te ondergaan, omdat zij Christelijk is en haar geloof dat niet toestaat. Ik ben zelf dan niet religieus. Ik snap dat een abortus een zware beslissing is, maar ik geloof dat een abortus aan het begin van een zwangerschap een hele andere impact heeft dan een abortus later tijdens de zwangerschap. Ik denk ook dat wanneer je een abortus ondergaat, maar een paar jaar later alsnog een kind krijgt de impact alweer verdwenen kan zijn.

De afgelopen week

Toen zij vorige week vertelde over tijd te zijn schrok ik. Ik had haar dus al verteld hoe ik over een eventuele zwangerschap dacht, ik wil echt geen vader worden en zij wilt de eventuele zwangerschap niet stopzetten. Ik vind ons nog te jong voor een zwangerschap. Ik ken haar ook nog niet zo heel erg lang en ik wil me ook echt nog niet binden (dus nog niet trouwen en ook geen kind) .

Ik vertelde haar dat als zij het kind zou houden dit voor onze relatie niet goed zou zijn. Wij hebben namelijk al wel eens onze ruzietjes door haar buien en mijn koppigheid en ik heb haar, in een ander gesprek, al eens verteld dat haar buien, mijn koppigheid of de daaropvolgende ruzietjes uiteindelijk goede redenen zouden kunnen zijn een relatie te beëindigen. Veel relaties eindigen daardoor ook, maar de reden dat het nog aan is bij ons, is omdat we ook vaak wel goed met elkaar kunnen praten, wij elkaar leuk vinden en wij (in ieder geval ik) willen werken aan een goede relatie. Geen relatie is immers perfect en het vertrouwen, ik-houd-van-je en de eerlijkheid is er wel. Toch is een kind nu te veel voor onze relatie.

Over haar en onze relatie

Zij is een aardig meisje, maar toch hebben wij regelmatig onze ruzietjes. Zij haalt daar dan direct haar moeder bij, waarna ik mij om niks bijzonders (een onverwachte wind midden in de nacht in bed, te laat aanbieden van een drankje bij mij thuis, niet altijd kunnen of (door vermoeidheid) willen afspreken) moet verantwoorden bij haar. Haar moeder is daar heel relaxt onder, ook omdat zij weet dat haar dochter wel eens dergelijke buien heeft en ik niet heel moeilijk ben. Samen uitpraten is vaak dan toch wel lastig. Zij geeft anderen niet gauw gelijk, met wat voor argumenten of uitleg ik ook kom. Uiteindelijk komen we er toch wel uit, omdat het om niets bijzonders gaat.

Ik schijn koppig te zijn, soms een beetje plagerig en ben in deze zomervakantie soms ietwat flexibel in het nakomen van mijn afspraken. (Als ik haar bijvoorbeeld zeg dat ik van plan ben de volgende dag in de ochtend anderhalf uur te gaan sporten met een vriend van mij en ik denk rond een uurtje of 1 bij haar te kunnen zijn, maar uiteindelijk pas half drie er ben doordat het sporten uitliep de reistijd drie kwartier is en ik rond het middaguur ook nog wel de behoefte heb rustig te kunnen eten is zij daar niet blij mee.)

Hoe ik er over denk ALS zij zwanger blijkt te zijn

Ik vind het al met al een beetje vreemd dat de pil dan niet heeft gewerkt. Natuurlijk hoor je wel eens dat de pil niet werkt, maar ik geloof daar niet zo in eigenlijk. Ik denk dat in veel gevallen de vrouw gewoon niet goed de voorschriften heeft gelezen. Dit zou het geval kunnen zijn bij haar. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat zij opzettelijk is gestopt met de pil. Ik heb er niet echt op gelet of zij het heeft ingenomen, maar zij heeft gezegd deze elke middag in te nemen.

Mocht zij zwanger zijn, dan ga ik er eerst maar eens over praten met mijn vader en zijn vrouw. Zij zullen mij goed kunnen helpen, maar er natuurlijk wel ontzettend van schrikken. Ik ben (nu) niet van plan het kind juridisch te erkennen. Ik wil werken aan mijn toekomst en heb mijn maatschappelijke ambities. Ik wil niet verplicht zijn de komende 21 jaar te boeten voor een ongelukje uit een relatie van slechts 2 maanden. De methoden om de zwangerschap te stoppen zijn aanwezig, de keuze om gebruik te maken van psychologische hulpverlening is ook aanwezig en het klinkt misschien wat cru uit de mond van iemand die niet echt religieus is, maar God zou het best begrijpen dat wij nog niet toe zijn aan een zwangerschap en dat het onze relatie enorm ten goede komt als zij besluit nog niet aan kinderen te beginnen. Zij weet dat ik er nog niet klaar voor ben en zij weet ook dat het voor haar ook nog niet ideaal is. Het stopzetten van een zwangerschap kan inderdaad een zonde zijn, maar volgens de verhalen is Jezus aan het kruis gestorven voor onze zonden. Als wij zouden besluiten een abortus te ondergaan, ben ik bereid haar te steunen door die voor haar moeilijke periode. Ik zelf zou er een stuk minder moeite mee hebben, maar ik wil wel mijn verantwoordelijkheid nemen haar te steunen. Onze relatie is pril en ik ben heel eerlijk tegen haar.

Als mijn vriendin toch besluit om het kind te houden, moet zij ook de verantwoordelijkheid nemen dit kind in zijn/haar onderhoud te voorzien, zonder verplichtingen van mij te verwachten. Ik denk dat zij nog niet toe is aan het moederschap. Zij zou het kind met liefde kunnen verzorgen, maar zij 'rent' nog naar haar eigen moeder als zij het met mij niet eens is. Alles verteld zij aan haar moeder. Zij geloofd ook dat er genoeg maatschappelijke regelingen zijn om haar te helpen zoals de kinderbijslag en allerlei van dat soort regelinkjes.

Ik heb gemeenschap gehad met haar in de overtuiging dat zij de pil gebruikte. Ik weet niet of de relatie stand houdt, maar ik ben wel bereid mijn steentje bij te dragen. Ik ben bereid te helpen met de kinderkamer, wil hen verrassen door met een lading kinderkleding of een maandvoorraad luiers te komen of ik zou een fotosessie of een portretschilder kunnen regelen om hen samen iets moois te kunnen geven. Maar ik wil geen alimentatieverplichting of wat dan ook.

Wij zijn allebei nog jong en ik wil niet al het harde werken dat ik de afgelopen jaren heb moeten doen en de tegenslagen waar ik overheen heb moeten stappen voor niks zijn geweest.

Mijn vraag

Mocht zij zwanger zijn en geen abortus willen ondergaan, waarna ik het kind eventueel niet zou erkennen, wat voor rechten heeft zij in dat geval ten opzichte van mij?
pi_130234816
Gefeliciteerd je wordt vader *O*
Hearing voices from afar, Join the madness when the curtain falls.
We are the ones, To ignite the darkened skies.
pi_130234832
Enorm lang verhaal maar het antwoord is vrij simpel: als het kind van jou is ben je verplicht je verantwoordelijkheid als vader te nemen en alimentatie te betalen. Zij kan je ook via de rechter dwingen een vaderschapstest te doen
pi_130234849
Ik denk sowieso dat je verstandiger had moeten zijn geweest, door gewoon te blijven vrijen met condoom. Jullie hadden immers al een meningsverschil daarover, je had het dus kunnen zien aankomen. Mag ze trouwens als christen wel voor het huwelijk seks hebben?

Wat je exacte rechten zijn bij het niet erkennen van je vaderrechten en -plichten, weet ik niet.
Aan dit bericht kunnen geen rechten worden ontleend.
pi_130234856
Ik vraag me af hoe christelijk ze nou echt is. Wel voor het huwelijk het bed induiken maar wel bezwaar hebben tegen een abortus? Ik bespeur enige hypocrisie... :')
One man's trash, another man's treasure.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:45:04 #6
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130234861
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:40 schreef Jasspero het volgende:
Mocht zij zwanger zijn en geen abortus willen ondergaan, waarna ik het kind eventueel niet zou erkennen, wat voor rechten heeft zij in dat geval ten opzichte van mij?
Ik ga even niet in op enige morele kwesties in dit verhaal, beter kun je daarvoor naar R&P.

Zij heeft het recht op kinderalimentatie. Als jij weigert, heeft ze het recht om vaderschap d.m.v. een DNA-test af te dwingen. Of jij nou het kind erkent, of niet, dat maakt gewoon niks uit in deze.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
pi_130234880
En die hint dat ze moeder wilde worden voor haar 21ste gaf je niet te denken? :') Had je toch maar een condoom moeten gebruiken. :P

De kans is groot dat je moet betalen voor het kind. :P
Optimist tot in de kist
Miniem's internetvriendinnetje :P
Bij vlagen briljant, helaas is het momenteel windstil
pi_130234885
Misschien kan je juridisch tegen haar vechten door te zeggen dat ze stiekem de pil niet heeft genomen ofzo.
'kweenie, though shit man, hoop dat het goedkomt.
pi_130234898
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef Zapata het volgende:
is er ook een samenvatting?
Onbeschermde sex --> baby op komst --> huilie doen.
One man's trash, another man's treasure.
pi_130234928
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef Arkai het volgende:
Ik vraag me af hoe christelijk ze nou echt is. Wel voor het huwelijk het bed induiken maar wel bezwaar hebben tegen een abortus? Ik bespeur enige hypocrisie... :')
Het ene Christelijke geloof is het andere niet...ze hebben niet allemaal dezelfde regels. ;)
Optimist tot in de kist
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:47:21 #11
370487 Hallmark
Geverifieerde account
pi_130234932
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef Zapata het volgende:
is er ook een samenvatting?
TS neukt met vriendin, die zegt de pil te slikken. Nu is ze over tijd. Van tevoren heeft TS altijd gezegd: ik wil voorlopig geen kind, en bij een ongelukje wil ik abortus. En vriendin heeft altijd gezegd: ik wil vóór mijn 21e een kind.
Geinspireerd door historische gebeurtenissen en karakters. Dit werk van fictie was ontworpen, ontwikkeld en geproduceerd door een multicultureel team van verschillende religies en geloven.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:48:09 #12
381517 Zapata
held op sokken
pi_130234969
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:47 schreef Hallmark het volgende:

[..]

TS neukt met vriendin, die zegt de pil te slikken. Nu is ze over tijd. Van tevoren heeft TS altijd gezegd: ik wil voorlopig geen kind, en bij een ongelukje wil ik abortus. En vriendin heeft altijd gezegd: ik wil vóór mijn 21e een kind.
En TS vermoed dat zijn vriendin expres met de pil gestopt is zeker.
pi_130234996
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:46 schreef Arkai het volgende:

[..]

Als je de pil gewoon normaal en volgens de instructies inneemt is zwanger worden zo goed als onmogelijk.

Als blijkt dat ze stiekem helemaal niet de pil innam en gewoon zwanger wilde worden..
Dan vind ik je uitspraak wel heel erg zwart wit. (en bovendien meer geschikt voor KLB, waar zijn de mods vraag ik me wel eens af :') )

Enfin, je kan een abortus niet afdwingen, hoe je het ook probeert te beredeneren.
Aangezien je lap tekst volgens mij daarop neer komt.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:53:54 #14
179899 Catkiller
We sail into the black
pi_130235156
OP quote voor de zekerheid! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:53:57 #15
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130235157
Berouw komt na de zonde.
The love you take is equal to the love you make.
pi_130235189
quote:
Mijn vriendin (bijna 19),
quote:
met wie ik sinds twee maanden een relatie heb
quote:
Zij zei zelf ook nog niet klaar te zijn voor een kind, maar zij wel moeder wilt worden voor haar 21e.
quote:
Zij zelf volgt ook nog een opleiding op het mbo
En dat deed geen alarmbellen rinkelen?

quote:
Mijn vraag

Het gaat niet zozeer om haar recht maar die van het kind, en die zal je dan toch moeten nakomen.
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:55:12 #17
189978 controlaltdelete
Ik reageer niet op trollen
pi_130235207
quote:
Nou dat schoot ook meteen door mijn hoofd.Volgens mij is dat christen zijn hoe het haar uitkomt, lekker hypocriet weer.

Verder ben ik bang dat ts erin geluisd is. En onder het vaderschap en financiele bijdragen kom je haast niet onderuit. Zeker niet als ze straks een uitkering nodig zou hebben.
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_130235212
dit wil ik volgen
Nobody expects the Spanish Inquisition!
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:56:26 #19
381517 Zapata
held op sokken
pi_130235274
Het wordt tijd dat ze met die mannenpil opschieten. Je moet er nu maar op vertrouwen als man dat je vrouwtje snugger en eerlijk genoeg is om die pil fatsoenlijk in te nemen of je moet zo'n kloten condoom gebruiken.

Kun je niet gewoon het kind niet erkennen? Lijkt me sterk dat de rechter een DNA onderzoek kan opleggen.
pi_130235295
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:53 schreef Catkiller het volgende:
OP quote voor de zekerheid! :D
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En toen?
pi_130235299
Als mijn vriendin mij zou vertellen dat ze voor haar 21e moeder wil worden, vervolgens stelt ze voor om lekker zonder rubber te neuken. dan zou ik mijn vraagtekens al plaatsen.
maar daar heb je nu natuurlijk niks aan. Ik wens je veel succes en geniet samen van de zwangerschap :)
pi_130235305
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:44 schreef krullenbolletje het volgende:
Enorm lang verhaal maar het antwoord is vrij simpel: als het kind van jou is ben je verplicht je verantwoordelijkheid als vader te nemen en alimentatie te betalen. Zij kan je ook via de rechter dwingen een vaderschapstest te doen
Dat is dan wel een bizarre situatie. Liegen door de vrouw wordt dus beloond.
pi_130235328
Lol geen abortus omdat ze christelijk is....... Volgens het Christendom mag je ook geen sex voor het huwelijk vertel haar dat eens.
pi_130235351
Had je maar een condoom moeten (blijven) gebruiken!
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:58:37 #25
381517 Zapata
held op sokken
pi_130235359
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:58 schreef Wannabe94 het volgende:
Lol geen abortus omdat ze christelijk is....... Volgens het Christendom mag je ook geen sex voor het huwelijk vertel haar dat eens.
Lijkt me niet handig aangezien de seks sowieso al hard minder zal worden nadat ze een kind hebben..
  maandag 19 augustus 2013 @ 13:59:09 #26
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_130235379
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Het gaat om alimentatie voor het kind hè, moet dat gestraft worden wegens de moeder?

Volgens mij zou er veel ellende voorkomen worden als mensen niet zo'n hekel hadden aan condooms. Ook wat betreft soa's.
...as always
pi_130235430
Het lijkt mij sowieso verstandig om geen relatie te hebben met een vrouw die bij ruzie haar moeder erbij haalt, om over de rest nog maar te zwijgen..
pi_130235432
Wel of niet erkennen heeft geen invloed op je zorgplicht, helaas. Het feit dat zij de pil niet slikt ook niet.
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_130235436
Meest realistische scenario: Ze is niet zwanger, ze test je uit.
Zo niet: Gefeliciteerd pap!
Je raekt an de dinge geweun.
pi_130235453
Mooie reacties allemaal. Ik snap best hoe jullie er over denken. Maar dat zij vertelde rond haar 21e zwanger te willen worden was voor mij niet direct een signaal. Ik ga er namelijk vanuit dat je een kind wel in een gezin met een vader wilt opvoeden en dat de vader dus ook iets te zeggen heeft. Zij zelf is opgegroeid zonder vader en zij weet hoe zwaar haar moeder het had. En dat we het zonder CD gingen doen, was omdat het mij mét niet echt lukte goed te presteren.
  Redactie Frontpage maandag 19 augustus 2013 @ 14:01:22 #31
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130235489
Dafuq did I just read?

Man up dude. Als jij je vriendin bezwangerd moet je ook voor de consequenties opdraaien, helaas voor jou kan je je vriendin niet verplichten de foetus weg te halen. Juridisch gezien ben je gewoon verantwoordelijk voor wat er volgt uit de gestorte zaaddonatie.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:01:35 #32
381517 Zapata
held op sokken
pi_130235499
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:00 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Ja, dat kan de rechter wel :)
dus een vrouw kan lukraak een man aanwijzen en die dan verplichten om een DNA test te doen? Lijkt me zeer sterk.
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:01:51 #33
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130235511
Maar hoezo is dit allemaal hypothetisch? Het eerste wat ik in jouw geval zou doen is haar een zwangerschapstest laten doen.
Eerst weten hoe het er voor staat, dan pas nadenken over 'hoe nu verder'.
KuikenGuppy
  Redactie Frontpage maandag 19 augustus 2013 @ 14:02:49 #34
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130235557
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:01 schreef Zapata het volgende:

[..]

dus een vrouw kan lukraak een man aanwijzen en die dan verplichten om een DNA test te doen? Lijkt me zeer sterk.
In dit geval heeft de omgeving al geconstateerd dat er sprake was van een intieme relatie tussen beide personen? Als er voldoende aanwijzingen zijn dan een rechter (denk ik?) akkoord gaan met een DNA/vaderschapstest om zo de broekzakken van TS leeg te kunnen kloppen voor zijn (nu nog toekomstige) ex.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
pi_130235572
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:00 schreef Jasspero het volgende:
Mooie reacties allemaal. Ik snap best hoe jullie er over denken. Maar dat zij vertelde rond haar 21e zwanger te willen worden was voor mij niet direct een signaal. Ik ga er namelijk vanuit dat je een kind wel in een gezin met een vader wilt opvoeden en dat de vader dus ook iets te zeggen heeft. Zij zelf is opgegroeid zonder vader en zij weet hoe zwaar haar moeder het had. En dat we het zonder CD gingen doen, was omdat het mij mét niet echt lukte goed te presteren.
Het is hoe dan ook een kutsituatie inderdaad..
'And I called your name,
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:03:36 #36
381517 Zapata
held op sokken
pi_130235596
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:01 schreef Burdie het volgende:
Maar hoezo is dit allemaal hypothetisch? Het eerste wat ik in jouw geval zou doen is haar een zwangerschapstest laten doen.
Eerst weten hoe het er voor staat, dan pas nadenken over 'hoe nu verder'.
snap ik ook niet. Ze is al een week/paar dagen overtijd. Waarom is er nog geen test gedaan?
pi_130235612
quote:
En dat we het zonder CD gingen doen, was omdat het mij mét niet echt lukte goed te presteren.
Dat is jouw probleem, niet dat van haar.
En het is een kutsmoes, om maar geen condoom te hoeven gebruiken.

Wel zonder condoom seks hebben, maar gaan miepen als er daarom een zwangerschap is. Ik hoop dat zij haar rechten weet en die ook afdwingt, desnoods via de rechter.
Wacht maar, over 2 jaar heb ik prachtig lang haar. (Hey dat rijmt!)
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:06:28 #38
189978 controlaltdelete
pi_130235726
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:03 schreef Spatzmann het volgende:
Je kan natuurlijk ook altijd nog de Falcon Punch overwegen

[ afbeelding ]
Ik zit op werk en moet me inhouden van het lachen :) :) :)

Maar eh.. is die chick nu wel/ niet zwanger?
Als je in discussie gaat met een trol, wint hij. Als je een trol beledigt, wint hij. Als je tekeer gaat tegen een trol, wint hij. Het enige waar trollen niet tegen kunnen, is te worden genegeerd.
pi_130235898
De wereld op zijn kop, als iemand zegt de pil te slikken en het dan niet doet dan is het de schuld van diegene die de snikkel erin stopt ipv de bitch die dit flikt :') yeah right.
Als je hoort hoe het klokje thuis tikt, zit je niet in het café.
  Redactie Frontpage maandag 19 augustus 2013 @ 14:13:20 #40
21273 JeMoeder
MijnMoeder
pi_130236063
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:11 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Er is geen schuldvraag. De enige vraag die telt is: wat is het belang van het kind.
Twee andere ouders dan deze.
Ta mère
El Coño
ウイスキー
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:15:57 #41
381517 Zapata
held op sokken
pi_130236189
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:11 schreef Spatzmann het volgende:

[..]

Er is geen schuldvraag. De enige vraag die telt is: wat is het belang van het kind.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
De vrouw "vergeet" de pil te nemen.
De vrouw weigert een month after pil.

Hoe is het dan de verantwoordelijkheid van de man?
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:16:57 #42
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_130236239
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:44 schreef poepeneesje het volgende:
Ik denk sowieso dat je verstandiger had moeten zijn geweest, door gewoon te blijven vrijen met condoom. Jullie hadden immers al een meningsverschil daarover, je had het dus kunnen zien aankomen. Mag ze trouwens als christen wel voor het huwelijk seks hebben?

Wat je exacte rechten zijn bij het niet erkennen van je vaderrechten en -plichten, weet ik niet.
Alsof christenen geen seks voor het huwelijk hebben. :')
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_130236256
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:15 schreef Zapata het volgende:

[..]

De man deed geen condoom om. ;)
pi_130236258
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:46 schreef Mike4Ever het volgende:
Mooie troll.
Ook het eerste wat ik dacht na het lezen. Benadrukken dat ze MBO doet, dat ze voor haar 21e een kind wil, dat ze stoppen met het condoom, dat ze Christelijk is. Ik geloof er eigenlijk geen snars van, of TS is wel heel erg simpel.
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:18:19 #45
189978 controlaltdelete
pi_130236287
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:16 schreef DomineeGremdaat het volgende:

[..]

Als je een echte Christen bent niet, anders doe-je-alsof en ben je alleen een Christen hoe en wanneer het jou uitkomt.
pi_130236386
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:18 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Als je een echte Christen bent niet, anders doe-je-alsof en ben je alleen een Christen hoe en wanneer het jou uitkomt.
Zoals 90% van de Christen-jongeren tegenwoordig dus?
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:21:17 #47
381517 Zapata
held op sokken
pi_130236421
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:17 schreef Messina het volgende:

[..]

De man deed geen condoom om. ;)
jaja de man is ook wel een beetje verantwoordelijk.
Maar ik vind het raar dat de man straks alimentatie mag betalen, terwijl die zijn kind 1 keer in de 2 week mag zien, terwijl het grotendeels de schuld van de vrouw is.
pi_130236463
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:20 schreef Messina het volgende:

[..]

Zoals 90% van de Christenreligieuze-jongeren tegenwoordig dus?
Corrected
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:25:17 #49
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_130236588
quote:

[..]

Zodra die zwemmertjes in de baarmoeder van de vrouw zijn beland, heeft de man er totaal geen controle meer over. Als het goed is, heeft 'ie dat geleerd met seksuele voorlichting op de middelbare school. Wat kan een man dan doen? Condooms gebruiken of laten steriliseren. Volgens mij wordt er hard gewerkt aan een mannenpil, maar dat is nog even afwachten.

Begrijp me niet verkeerd, ik keur liegen over pilgebruik sterk af. Ik vind het alleen naïef om er geen rekening mee te houden, zeker als de vrouw duidelijk aangeeft een kinderwens te hebben. Als er een vent in de kroeg naar mij toekomt die beweert dat ik de liefde van zijn leven ben, zou ik toch ook naïef zijn als ik dat geloof?
...as always
pi_130236656
Heb je het er wel met je vriendin over gehad wat zij ervan vindt als je het kind niet erkent en geen alimentatie wil betalen?

Als zij dat nl prima vindt (je geeft aan dat je ze wel kleertjes wil geven, helpen met de kinderkamer, kind zien neem ik dan ook maar aan) hoef je dus niet te betalen, geeft zij gewoon aan: vader onbekend oid.

Als je aangeeft dat je best wil helpen met geld, kleren, dat soort dingen, kan het best zijn dat zij het goed vindt als je het niet erkent. Jij hebt dan btw geen enkel recht op je kind, als zij niet wil dat je het nog ziet, gebeurt dat niet, als zij naar Polen wil verhuizen, kun je daar niets tegenin brengen enz enz enz.
compact en kleverig.
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:27:27 #51
86021 Anyanka
Hello and goodbye...
pi_130236665
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:21 schreef Zapata het volgende:

[..]

jaja de man is ook wel een beetje verantwoordelijk.
Maar ik vind het raar dat de man straks alimentatie mag betalen, terwijl die zijn kind 1 keer in de 2 week mag zien, terwijl het grotendeels de schuld van de vrouw is.
Ik denk dat hij het kind ook om de week de hele week bij zich mag hebben hoor, als hij dat wilt.
En als hij helemaal voor het kind gaat zorgen en zij werkt, mag zij alimentatie betalen. ;)
...as always
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:28:50 #52
381517 Zapata
held op sokken
pi_130236712
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:27 schreef Anyanka het volgende:

[..]

Ik denk dat hij het kind ook om de week de hele week bij zich mag hebben hoor, als hij dat wilt.
En als hij helemaal voor het kind gaat zorgen en zij werkt, mag zij alimentatie betalen. ;)
je bedoelt als zij dat wil. Een man heeft bijna geen rechten.
pi_130236790
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Heb je het er wel met je vriendin over gehad wat zij ervan vindt als je het kind niet erkent en geen alimentatie wil betalen?

Als zij dat nl prima vindt (je geeft aan dat je ze wel kleertjes wil geven, helpen met de kinderkamer, kind zien neem ik dan ook maar aan) hoef je dus niet te betalen, geeft zij gewoon aan: vader onbekend oid.

Als je aangeeft dat je best wil helpen met geld, kleren, dat soort dingen, kan het best zijn dat zij het goed vindt als je het niet erkent. Jij hebt dan btw geen enkel recht op je kind, als zij niet wil dat je het nog ziet, gebeurt dat niet, als zij naar Polen wil verhuizen, kun je daar niets tegenin brengen enz enz enz.
Dream on:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)limentatie-1330785W/
'And I called your name,
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:36:20 #54
400409 DomineeGremdaat
Kent U die uitdrukking?
pi_130237009
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:18 schreef controlaltdelete het volgende:

[..]

Wat is een echte christen? Er zijn zoveel mensen gedoopt die seks voor het huwelijk hadden.
Kapitein Høken was een monster kearl
pi_130237117
Spullen pakken en vertrekken als zij niet tot het doodnormale inzicht wil komen dat je op je 19e geen kind gaat nemen :') Maak dat je weg komt en zorg dat je niet meer te vinden bent voor je al je levensdromen uit elkaar ziet spatten omdat dat wijf zonodig een kind wil terwijl ze zelf nog een kind is.
No amount of money ever bought a second of time.
pi_130237146
Heel lang verhaal, ga het geeneens lezen.

Als je kan neuken als een konijn moet je ook de consequenties ondergaan als een man.
pi_130237301
quote:
Ben je naar de hoeren geweest, moet je alimentatie betalen _O-

Wel grappig, vrouwen kunnen een willekeurige man aanwijzen die moet gaan betalen. Bewijzen van het verwekken hoeft niet eens _O- Wat een land is dit toch
pi_130237396
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:44 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Wel grappig, vrouwen kunnen een willekeurige man aanwijzen die moet gaan betalen. Bewijzen van het verwekken hoeft niet eens _O- Wat een land is dit toch
Volgens mij wordt er eerst een DNA-onderzoek afgedwongen, al komt dat niet uit dit artikel naar voren.
'And I called your name,
pi_130237437
Laat dit een wijze les zijn voor alle jonge of dat-overkomt-mij-toch-nooit denkende fokkers. Als je niet wil dat ze zwanger wordt dan regel je dat zelf. Kun je je geld tenminste nog uitgeven aan leuke dingen (al dan niet met je vriendin) in plaats van aan luiers en rompers.

TS, succes met het uitzoeken van een leuke kinderkamer, en nog meer succes bij het ontmoeten van je schoonouders.
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:49:00 #60
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_130237468
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:44 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dan had de man zich wel moeten verdedigen:

quote:
De rechtbank Rotterdam stelt dat het verzoek van de gemeente is ingewilligd omdat Van Deurzen geen verweer heeft gevoerd.
Bron: Volkskrant
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_130237516
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:49 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Dan had de man zich wel moeten verdedigen:

[..]

Bron: Volkskrant
Dus je bent schuldig tot het tegendeel bewezen is. Dat betekent dat jij miljarden vaders hebt totdat ze het tegendeel bewijzen :P
pi_130237518
quote:

[..]

Met een month after pil ben je sowieso te laat. :')
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:50:56 #63
381517 Zapata
held op sokken
pi_130237556
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef YogaLove het volgende:

[..]

Met een month after pil ben je sowieso te laat. :')
want?
pi_130237578
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef Zapata het volgende:

[..]

want?
Morning =/= month
pi_130237590
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Dus je bent schuldig tot het tegendeel bewezen is. Dat betekent dat jij miljarden vaders hebt totdat ze het tegendeel bewijzen :P
Nooit gehoord van omkering van de bewijslast...?
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:52:06 #66
82895 ikbenik
jij bent jij
pi_130237605
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Nee, je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. En doordat de rechter alleen uit kon gaan van het bewijs van de gemeente, werd de man dus autotomatisch "schuldig". Had hij maar niet zo laks moeten zijn, het is niet alsof hij niet wist dat dit ging gebeuren.
MisterTao.com - recommender: DutchJohan
pi_130237614
quote:
6s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:51 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nooit gehoord van omkering van de bewijslast...?
Jawel, maar vind dit in dezen heel bijzonder.
pi_130237631
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:52 schreef ikbenik het volgende:

[..]

Nee, je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. En doordat de rechter alleen uit kon gaan van het bewijs van de gemeente, werd de man dus autotomatisch "schuldig". Had hij maar niet zo laks moeten zijn, het is niet alsof hij niet wist dat dit ging gebeuren.
Welk bewijs heeft de gemeente dan?
pi_130237659
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef Zapata het volgende:

[..]

want?
zoals ejfaar zegt:
het is een morning after pil, niet een maand-later-pil. ;)
  maandag 19 augustus 2013 @ 14:56:15 #70
381517 Zapata
held op sokken
pi_130237761
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:53 schreef YogaLove het volgende:

[..]

zoals ejfaar zegt:
het is een morning after pil, niet een maand-later-pil. ;)
Er bestaat ook een month after pil. Alleen is dat niet hetzelfde dan 1 pilletje slikken en klaar.
pi_130237959
quote:
Toen zij vorige week vertelde over tijd te zijn schrok ik
Heb je eigenlijk een test gedaan? Die overdreven reacties op over 'overtijd' zijn. :') Ik had al 10 kinderen gehad als het altijd zwangerschap zou betekenen. Doe eerst een test en begin daarna pas aan zo'n mega tekst.
pi_130238128
Onzin verwijderd.

Laten we TS de voordeel van de twijfel geven en normaal reageren op zijn vraag.
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:06:59 #73
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130238154
Tvp
Bay of Plenty
pi_130238203
Als je geen vader wilt worden moet je niet zonder condoom erin duiken.
More oneness, less categories
Open hearts, no strategies
Decisions based upon faith and not fear
People who live right now and right here
pi_130238369
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:01 schreef Straatklinker het volgende:

[..]

Heb je eigenlijk een test gedaan? Die overdreven reacties op over 'overtijd' zijn. :') Ik had al 10 kinderen gehad als het altijd zwangerschap zou betekenen. Doe eerst een test en begin daarna pas aan zo'n mega tekst.
Tnx, door jouw reactie voel me alweer een stuk kalmer. :)
pi_130238547
En haar moeder staat erbij en kijkt ernaar. Ik heb meelij met het kind.

En inderdaad, zwangerschapstest!

[ Bericht 27% gewijzigd door #ANONIEM op 19-08-2013 15:17:59 ]
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:18:32 #77
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130238589
Doe de test en hope for the best
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
pi_130238615
quote:
ze kunnen zoeken wat ze willen, als moeder zegt dat ze het niet weet, gaat de gemeente echt geen vaderschapstests doen bij elke man in de stad...
Bovendien, als ze geen uitkering heeft, maakt t ze al helemaal geen reet uit.
compact en kleverig.
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:19:59 #79
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130238631
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:12 schreef Jasspero het volgende:

[..]

Tnx, door jouw reactie voel me alweer een stuk kalmer. :)
Dus jij zit nu op de fiets naar de Kruidvat om zo'n test te halen?
Laat je ons dadelijk ook even de uitslag weten?
KuikenGuppy
pi_130238655
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:52 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Jawel, maar vind dit in dezen heel bijzonder.
Hm, dat vind ik juist niet. Als hij gewoon meewerkt en het kind is niet van hem dan is er niets aan de hand.
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:21:12 #81
37676 freako
Onverbeterlijke optimist
pi_130238681
quote:

[..]

In dat specifieke geval: De moeder van het kind zegt wie de vader is. De vader verweert zich daar vervolgens niet tegen.
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:25:13 #82
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130238800
quote:

[..]

Het is geen strafzaak. Hij heeft in de civiele zaak het punt niet betwist. Eiser zegt X, X is redelijk en beargumenteerd, niemand zegt Y, dan wordt het X.
Ik in een aantal worden omschreven: Ondernemend | Moedig | Stout | Lief | Positief | Intuïtief | Communicatief | Humor | Creatief | Spontaan | Open | Sociaal | Vrolijk | Organisator | Pro-actief | Meedenkend | Levensgenieter | Spiritueel
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:28:49 #83
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_130238908
Ik zou toch maar even gaan oefenen op wel presteren met condoom want er lopen genoeg gekke vrouwen rond met rammelende eierstokken en een steekje los wat dat betreft dat je die teugels niet uit handen wil geven. Een bekende van mij wordt nu voor de 3de keer vader van een andere vrouw en elke keer zeiden ze dat ze aan de pil waren. Zo sterk is zijn zaad nou ook weer niet.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
pi_130238927
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:19 schreef Burdie het volgende:

[..]

Dus jij zit nu op de fiets naar de Kruidvat om zo'n test te halen?
Laat je ons dadelijk ook even de uitslag weten?
Natuurlijk.

Ik ben wel verrast door de grote hoeveelheid reacties.

Ik wil natuurlijk nog geen kind, maar ik ben wel 24 jaar nu. Wanneer het kind op de wereld is gepoept ben ik 25. Is in principe een hele mooie leeftijd om papa te spelen. Ik heb een borertje die 18 jaar jonger is en ik vond het prachtig hem te zien opgroeien tot het bijdehandje dat hij nu is.
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:29:55 #85
381517 Zapata
held op sokken
pi_130238945
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:28 schreef jogy het volgende:
Ik zou toch maar even gaan oefenen op wel presteren met condoom want er lopen genoeg gekke vrouwen rond met rammelende eierstokken en een steekje los wat dat betreft dat je die teugels niet uit handen wil geven. Een bekende van mij wordt nu voor de 3de keer vader van een andere vrouw en elke keer zeiden ze dat ze aan de pil waren. Zo sterk is zijn zaad nou ook weer niet.
kameraad van mij ook al twee keer gehad. Ok, hij gaat dan ook met MBO vrouwtjes maar toch.
pi_130238979
quote:
14s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:28 schreef jogy het volgende:
Hij is daarentegen wel een behoorlijke sukkel...iets met ezel, steen en stoten. :')
Optimist tot in de kist
pi_130238991
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:29 schreef Jasspero het volgende:

[..]

Natuurlijk.

Ik wil natuurlijk nog geen kind, maar ik ben wel 24 jaar nu. Wanneer het kind op de wereld is gepoept ben ik 25. Is in principe een hele mooie leeftijd om papa te spelen. Ik heb een borertje die 18 jaar jonger is en ik vond het prachtig hem te zien opgroeien tot het bijdehandje dat hij nu is.
Jouw leeftijd is wellicht mooi ervoor, die van je relatie (krap 2 maanden lees ik) dan weer absoluut niet. Vrienden van me zijn ook rond hun 25e voor het eerst ouder geworden van zo'n wurm maar die hadden al een relatie van een jaar of 5 die er aan vooraf ging en dat was een bewuste keuze.
"Een menschenhater, menschenschuwend mensch, die niet gaarne andere menschen ziet; een wonderlijk, ongezellig mensch, vijand van alle vrolijkheid.'
"My voice is nothing, my thoughts are nothing, in many respects I'm like you; nothing"
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:31:32 #88
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_130239009
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:30 schreef trovey het volgende:

[..]

Hij is daarentegen wel een behoorlijke sukkel...iets met steen en stoten. :')
Tja. :P.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  maandag 19 augustus 2013 @ 15:49:05 #89
3542 Gia
User under construction
pi_130239620
quote:

[..]

Natuurlijk.

Dat wordt dan een 7-jarig oompje.

Maar serieus, als jij pas over 5 jaar kinderen wilt en je vriendin binnen 2 jaar, dan moet je gewoon extra opletten. Beter altijd een condoom gebruiken.
Of jij het kind wel of niet erkent heeft niks te maken met wel of niet alimentatie.
Het betalen van alimentatie geeft jou ook geen omgangsrecht.

En dat na 2 maanden verkering!
  Moderator maandag 19 augustus 2013 @ 15:49:19 #90
39093 crew  jitzzzze
Banaan in je oor
pi_130240086
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:16 schreef DomineeGremdaat het volgende:

[..]

Nee, maar hij benadrukt het wel heel erg. Plus ze doet geen abortus, maar wel seks :').
pi_130240092
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:49 schreef Gia het volgende:

[..]

Dat wordt dan een 7-jarig oompje.

Maar serieus, als jij pas over 5 jaar kinderen wilt en je vriendin binnen 2 jaar, dan moet je gewoon extra opletten. Beter altijd een condoom gebruiken.
Of jij het kind wel of niet erkent heeft niks te maken met wel of niet alimentatie.
Het betalen van alimentatie geeft jou ook geen omgangsrecht.

En dat na 2 maanden verkering!
Als je je partner niet kan vertrouwen dan is het geen goede relatie.
pi_130240129
quote:
Als je het met condoom niet kunt presteren en zonder wel, dan zit het echt tussen je oren.
pi_130240335
Verlaat het land en kom nooit meer terug.
Rinse and repeat.
Aangezien er maar een beperkt aantal landen op de wereld zijn, mag je deze fout niet te veel maken.
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:10:20 #95
3542 Gia
User under construction
pi_130240405
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:02 schreef RetRy32 het volgende:

[..]

Als je je partner niet kan vertrouwen dan is het geen goede relatie.
Inderdaad. Maar daar kom je dan achter als het te laat is.

Sowieso, mannen die menen te kunnen bepalen of hun vriendin een medische ingreep moet ondergaan! Daar heb je als man geen zeggenschap over. Ook andersom niet.
pi_130240473
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:08 schreef koentje123 het volgende:
Verlaat het land en kom nooit meer terug.
Rinse and repeat.
Aangezien er maar een beperkt aantal landen op de wereld zijn, mag je deze fout niet te veel maken.
Er zijn bijna 200 landen, dus je kan best wel even vooruit. Tevens ontstaan er ook weer nieuwe landen :D.

OT: TS is fucked al kan je altijd nog wat oplossen met duw van een trapje ofzo.
Ik zeg niet dat je haar van een trap moet duwen, dat doe je natuurlijk niet
Get it and Bet it
pi_130240585
quote:

[..]

Natuurlijk.

Wil je het nou wel of niet?

En in hoeverre verandert dit je kijk op je vriendin? Vind je dat ze je erin geluist heeft? Gaan jullie nu wel/andere voorbehoedsmiddelen gebruiken? Is het uberhaupt nog wel aan na 'zo'n streek'?
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:17:16 #98
382147 oLexie
Maorivrouwin
pi_130240657
En heeft ze de test al gedaan?

Sowieso vind ik dat je het uit moet maken nu het nog kan, jullie hebben pas twee maanden. Ze probeert bewust zwanger te worden, ze naait jou dus gewoon en liegt tegen je. Ik wil niet stoken maar ik vind je iets te snugger voor zo'n troela die in een flat zal eindigen als ze het niet treft qua man.

Een kind willen voor je 21ste, wetend dat je er niet klaar voor bent. ;(

Zeker omdat ze denkt dat je lichaam wel weer helemaal geweldig strak zal zijn omdat je pas 21 bent? :')
Bay of Plenty
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:21:10 #99
342435 Life2.0
#deadprez4mod
pi_130240807
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef trovey het volgende:
En die hint dat ze moeder wilde worden voor haar 21ste gaf je niet te denken? :') Had je toch maar een condoom moeten gebruiken. :P

pi_130240860
Niet christelijke genoeg om wel sex voor het huwelijk te hebben, maar te christelijk voor abortus kan ik me best voorstellen. Er zijn ook zat niet-christenen die een abortus niet zouden overwegen.

En dit natuurlijk TS: NWS / Grote steden eisen geld wegloopvaders
"We are all atheists about most of the gods that humanity has ever believed in. Some of us just go one god further." - Richard Dawkins
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:22:55 #101
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130240873
Ze heeft je genept.

Voortaan geen christelijke chicks meer neuken, hoe verleidelijk ook.
pi_130241111
Weer een bijstandsmoeder erbij, ik hoop dat ze TS flink laten betalen.

Oftewel: Accepteer haar keuze en maak er het beste van.
pi_130241791
quote:

[..]

Ja hij stopte hem er toch echt zelf in!!1!1!1 :')!
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:54:28 #104
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130241970
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 16:49 schreef Redbullkid het volgende:

[..]

Ja hij stopte hem er toch echt zelf in!!1!1!1 :')!
Als vrouw heb je idd altijd nog zelf ook verantwoordelijkheid dat je niet zwanger raakt. Als je dom bent en een sprookje voor ogen hebt kom je vanzelf wel achter de realiteit :)
  maandag 19 augustus 2013 @ 16:57:46 #105
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130242074
En, wat kwam er uit de test?
KuikenGuppy
  maandag 19 augustus 2013 @ 17:05:51 #106
3542 Gia
User under construction
pi_130242289
Vriendin van me heeft zoontje van een jaar of 12.
Vader wilde het kind niet, ook niets mee te maken willen hebben.
Ook niet later. Mijn vriendin is hier mee akkoord gegaan onder de voorwaarde dat als er medisch/erfelijk iets zou gaan spelen hij wel mee zou werken aan onderzoek en zo.

Hij betaalt geen alimentatie, vader onbekend en heeft dus ook geen inspraak.

Dat kan ook, maar kun je niet afdwingen. Als zij wil dat je meebetaalt, dan kom je er niet onderuit.
  maandag 19 augustus 2013 @ 17:07:33 #107
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130242339
quote:
7s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:57 schreef k_man het volgende:

[..]

Dom vertrouwen wegens geilheid wordt bestraft.
pi_130242475
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:07 schreef Mishu het volgende:

[..]

Dom vertrouwen wegens geilheid wordt bestraft.
Ja, en de vrouw wordt ook niet beloond, want het geld moet voor het kind zijn :P
pi_130243116
Zeg ts heb jij ondertussen nog onveilige seks met haar?
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
  maandag 19 augustus 2013 @ 17:36:57 #110
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130243208
Als het voor de rechter aannemelijk is dat jij de vader bent dan ben je dat wettelijk gezien ook.
Trots lid van het 👿 Duivelse Viertal 👿
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130243412
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:34 schreef tombolafan het volgende:
Zeg ts heb jij ondertussen nog onveilige seks met haar?
Als ze niet zwanger blijkt te zijn dan ben ik benieuwd of hij toch weer met een condoom gaat vrijen of de spreekwoordelijke ezel uit gaat hangen (alhoewel ik zo'n meisje dus nooit meer zou vertrouwen en dat is geen basis voor een relatie).
"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."
pi_130243617
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:36 schreef Maanvis het volgende:
Als het voor de rechter aannemelijk is dat jij de vader bent dan ben je dat wettelijk gezien ook.
Ik zou uit principe alleen al gaan emigreren naar een land waar ze niet bij mijn geld kunnen. De manier waarop alles altijd in het voordeel van de moeder is in Nederland is echt te ziek voor woorden :r
pi_130243968
Na het lezen van dit wel héél spannende topic ben ik maar wat blij dat in nog geheel vrij ben voor mijn leeftijd. :)

Amper 21 en nu als een super vet probleem dat hem nog héél veel geld en zorgen zal kosten, nu en de rest van zijn leven.
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:04:25 #114
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130244091
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:00 schreef -Hakuna- het volgende:
Na het lezen van dit wel héél spannende topic ben ik maar wat blij dat in nog geheel vrij ben voor mijn leeftijd. :)

Amper 21 en nu als een super vet probleem dat hem nog héél veel geld en zorgen zal kosten, nu en de rest van zijn leven.
Wat héérlijk dat jij zo je geluk haalt uit het ongeluk van anderen! Iedereen wil met je ruilen!

Oh nee, toch niet. :{
pi_130244139
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:04 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Wat héérlijk dat jij zo je geluk haalt uit het ongeluk van anderen! Iedereen wil met je ruilen!

Oh nee, toch niet. :{
Ik kijk wel heel goed uit waar ik mijn zaad laat, want stel je eens voor! :)
Kappers knippen met metaal in je haar en halen zo het goud van je hoofd.
pi_130244181
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:06 schreef -Hakuna- het volgende:

[..]

Daar zijn wij ook heel blij mee :)
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:07:45 #117
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130244185
quote:

[..]

Ja, god verhoede dat er kinderen van komen!
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:12:40 #118
68576 eleusis
fokked op kidz
pi_130244332
quote:
Waar dan?
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:13:50 #119
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130244365
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:12 schreef eleusis het volgende:

[..]

Waar dan?
:'(
pi_130244510
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:49 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ik zou uit principe alleen al gaan emigreren naar een land waar ze niet bij mijn geld kunnen. De manier waarop alles altijd in het voordeel van de moeder is in Nederland is echt te ziek voor woorden :r
In het voordeel van het kind, bedoel je. Je zou, bijvoorbeeld en puur hypothetisch, kunnen aanvechten dat zijn kind door dit meisje wordt opgevoed (mits geldige redenen natuurlijk). Wanneer gelijkgesteld komt jouw geld ten goede van een ieder die je kind wel opvoedt; niet ten goede van de biologische moeder.
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:23:29 #121
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130244665
TS is verdwenen?
KuikenGuppy
pi_130245242
Je bent echt een gigantische hufter. Hopelijk zetten de gemeentes de plannen door om vader gewoon te dwingen mee te betalen aan de kosten van het kind.
pi_130245545
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 17:42 schreef Isabeau het volgende:

[..]

Als ze niet zwanger blijkt te zijn dan ben ik benieuwd of hij toch weer met een condoom gaat vrijen of de spreekwoordelijke ezel uit gaat hangen (alhoewel ik zo'n meisje dus nooit meer zou vertrouwen en dat is geen basis voor een relatie).
Ook, maar ik zie het ook nog wel gebeuren dat ze (nog) niet zwanger is, maar hij denkt 'ze is toch al zwanger dus t kan wel zonder condoom' en ze dan alsnog zwanger raakt _O-
J'ai vu un escarbot ivre!-Komupolapana
Het zijn de kleine dingen die het doen <3
pi_130245924
quote:
3s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:19 schreef trancethrust het volgende:

[..]

In het voordeel van het kind, bedoel je. Je zou, bijvoorbeeld en puur hypothetisch, kunnen aanvechten dat zijn kind door dit meisje wordt opgevoed (mits geldige redenen natuurlijk). Wanneer gelijkgesteld komt jouw geld ten goede van een ieder die je kind wel opvoedt; niet ten goede van de biologische moeder.
Punt zijnde dat er bij een zwangerschap 2 levens drastisch veranderen. Als de vader niet op zijn 25e een kind wil en de moeder op haar 18e :')! wel, waarom moet de vader dan automatisch maar bijdragen aan het besluit van de moeder? Als je de moeder niet kan verplichten abortus te plegen dan kan je vader ook niet verplichten mee te betalen. Maar goed, dat is mijn standpunt.
  Manager PR/Moderator maandag 19 augustus 2013 @ 19:17:34 #125
269689 crew  Viv
pi_130246346
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:03 schreef TigerXtrm het volgende:
Punt zijnde dat er bij een zwangerschap 2 levens drastisch veranderen. Als de vader niet op zijn 25e een kind wil en de moeder op haar 18e :')! wel, waarom moet de vader dan automatisch maar bijdragen aan het besluit van de moeder? Als je de moeder niet kan verplichten abortus te plegen dan kan je vader ook niet verplichten mee te betalen. Maar goed, dat is mijn standpunt.
Je mist nog een leven: dat van het kind. Het gaat er niet om of de vader of de moeder zijn of haar zin krijgt, het gaat erom dat het kind er recht op heeft om door beide (in ieder geval financieel) verzorgd te worden.
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:31:43 #126
403884 newguy3000
nieuwer dan 2000
pi_130246819
je hebt seks gehad met de kans dat er een kind uit rolt, wat klaag je dan nu dat er een kind aan komt?
kijk maar
pi_130247143
quote:
3s.gif Op maandag 19 augustus 2013 18:19 schreef trancethrust het volgende:

[..]

In het voordeel van het kind, bedoel je.
Een 'ongelukje', ongewenst door de vader en ook nog eens zo'n moeder.

Ja, per se ter wereld brengen heeft écht voordelen voor het kind.
pi_130247509
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:03 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Punt zijnde dat er bij een zwangerschap 2 levens drastisch veranderen. Als de vader niet op zijn 25e een kind wil en de moeder op haar 18e :')! wel, waarom moet de vader dan automatisch maar bijdragen aan het besluit van de moeder?
...
Omdat die vader dat kind verwekt heeft. Bij zijn volle verstand. Hij is niet verkracht ofzo. Dat kind, wanneer het op de wereld staat, heeft onderhoud nodig. De biologische ouders zijn daar in beginsel voor verantwoordelijk, punt.

quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:41 schreef zarGon het volgende:

[..]

Een 'ongelukje', ongewenst door de vader en ook nog eens zo'n moeder.

Ja, per se ter wereld brengen heeft écht voordelen voor het kind.
Ik zeg louter dat alimentatie voor het kind is bedoeld, niet voor de moeder.
pi_130248229
quote:
2s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:53 schreef trancethrust het volgende:

[..]

Omdat die vader dat kind verwekt heeft. Bij zijn volle verstand. Hij is niet verkracht ofzo. Dat kind, wanneer het op de wereld staat, heeft onderhoud nodig. De biologische ouders zijn daar in beginsel voor verantwoordelijk, punt.
Ongelukjes gebeuren nou éénmaal. Een gescheurd condoom kan de beste overkomen en dat is geen reden om dan maar de rest van je leven in duigen te zien vallen omdat de moeder weigert een abortus te plegen.
pi_130248308
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:10 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Ongelukjes gebeuren nou éénmaal. Een gescheurd condoom kan de beste overkomen en dat is geen reden om dan maar de rest van je leven in duigen te zien vallen omdat de moeder weigert een abortus te plegen.
Dat kind heeft er ook niet om gevraagd :P , gewoon je verantwoordelijkheid nemen...dat heet het leven, het is niet altijd zoals jij het wil. :')
Optimist tot in de kist
pi_130248429
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:11 schreef trovey het volgende:

[..]

Dat kind heeft er ook niet om gevraagd :P , gewoon je verantwoordelijkheid nemen...dat heet het leven, het is niet altijd zoals jij het wil. :')
Als je er na 4 weken achterkomt dat je zwanger bent dan IS er nog helemaal geen kind. Zolang abortus een optie is speelt het leven van het kind 0,0% mee vind ik.
pi_130248532
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:14 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Als je er na 4 weken achterkomt dat je zwanger bent dan IS er nog helemaal geen kind. Zolang abortus een optie is speelt het leven van het kind 0,0% mee vind ik.
En als die vrouw dat niet wil heb je er niets over te vertellen...of wil jehjaar meeslepen richting abortuskliniek? :P Weet ik, niet eerlijk maar zo is het nou eenmaal, risico van het vak als man als je seks hebt met een vrouw maar wel op te lossen met sterilisatie van jezelf. :+
Optimist tot in de kist
pi_130248704
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:15 schreef trovey het volgende:

[..]

En als die vrouw dat niet wil heb je er niets over te vertellen...of wil jehjaar meeslepen richting abortuskliniek? :P Weet ik, niet eerlijk maar zo is het nou eenmaal, risico van het vak als man als je seks hebt met een vrouw maar wel op te lossen met sterilisatie van jezelf. :+
Nee, je kan een vrouw niet verplichten om abortus te plegen. Maar wat je dan krijgt is 1 persoon die het kind wel wil en 1 persoon die het kind niet wil. De moeder heeft uiteindelijk de beslissing of ze het kind wil krijgen. Maar dat doet ze dan MET de wetenschap dat de vader het niet wil. Op het moment dat de vader aangeeft niet mee te willen betalen aan het kind en je gaat er als moeder nog mee door dan maak je dat besluit toch echt zelf. Dan moet je niet achteraf bij de vader gaan janken om geld omdat een kind zo duur is. Dat weet je van tevoren, net als dat je al maanden van tevoren wist dat je geen cent van de vader zou krijgen.
pi_130248840
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:19 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Nee, je kan een vrouw niet verplichten om abortus te plegen. Maar wat je dan krijgt is 1 persoon die het kind wel wil en 1 persoon die het kind niet wil. De moeder heeft uiteindelijk de beslissing of ze het kind wil krijgen. Maar dat doet ze dan MET de wetenschap dat de vader het niet wil. Op het moment dat de vader aangeeft niet mee te willen betalen aan het kind en je gaat er als moeder nog mee door dan maak je dat besluit toch echt zelf. Dan moet je niet achteraf bij de vader gaan janken om geld omdat een kind zo duur is. Dat weet je van tevoren, net als dat je al maanden van tevoren wist dat je geen cent van de vader zou krijgen.
Je vergeet dat er iemand in die driehoek zit die er niets aan kan doen en die ook de helft van jouw genen heeft. ;) Bovendien is de kans aanwezig dat hij/zij over tig jaar bij je aan staat te bellen om te zien van wie hij nou die bepaalde trekjes heeft in zijn uiterlijk/karakter, je kunt dat kind nou eenmaal niet totaal negeren in je leven want de kans is groot dat hij/zij vroeg of laat weer in je leven komt.
Optimist tot in de kist
pi_130249047
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:22 schreef trovey het volgende:

[..]

Je vergeet dat er iemand in die driehoek zit die er niets aan kan doen en die ook de helft van jouw genen heeft. ;) Bovendien is de kans aanwezig dat hij/zij over tig jaar bij je aan staat te bellen om te zien van wie hij nou die bepaalde trekjes heeft in zijn uiterlijk/karakter, je kunt dat kind nou eenmaal niet totaal negeren in je leven want de kans is groot dat hij/zij vroeg of laat weer in je leven komt.
Het feit dat de moeder besluit een kind te nemen waar ze niet voor zou kunnen zorgen zonder financiële steun van de vader is lullig voor het kind, ja. Maar de vader hoeft niet op te draaien voor de beslissing van de moeder. Of moet de vader dan maar de rest van zijn leven (of minstens 18 jaar) financieel krom liggen omdat iemand anders een beslissing neemt?
Het kind kan later nieuwsgierig worden en je opzoeken. Ja, dat kan allemaal. Maar dat heeft geen invloed op dat eerste moment waarop de moeder eigenhandig besluit het leven van de vader te ruïneren.
pi_130249141
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:26 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Het feit dat de moeder besluit een kind te nemen waar ze niet voor zou kunnen zorgen zonder financiële steun van de vader is lullig voor het kind, ja. Maar de vader hoeft niet op te draaien voor de beslissing van de moeder. Of moet de vader dan maar de rest van zijn leven (of minstens 18 jaar) financieel krom liggen omdat iemand anders een beslissing neemt?
Het kind kan later nieuwsgierig worden en je opzoeken. Ja, dat kan allemaal. Maar dat heeft geen invloed op dat eerste moment waarop de moeder eigenhandig besluit het leven van de vader te ruïneren.
Tja, blijft niet eerlijk voor vader en vooral kind maar het leven is wel vaker niet eerlijk...helaas.
Optimist tot in de kist
pi_130249304
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:27 schreef trovey het volgende:

[..]

Tja, blijft niet eerlijk voor vader en vooral kind maar het leven is wel vaker niet eerlijk...helaas.
Dat was ook mijn punt. Het is niet eerlijk geregeld in dit land. Zijn we het daar in ieder geval over eens :)
pi_130249358
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:31 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Dat was ook mijn punt. Het is niet eerlijk geregeld in dit land. Zijn we het daar in ieder geval over eens :)
Mooi ^O^ , maar ik vind nog steeds dat het kind aan het kortste eind trekt in de hele kwestie. :P
Optimist tot in de kist
  maandag 19 augustus 2013 @ 20:33:42 #139
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130249463
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:26 schreef TigerXtrm het volgende:
dat eerste moment waarop de moeder eigenhandig besluit het leven van de vader te ruïneren.
_O- Ga je lekker? Hij was erbij hoor.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130249659
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:33 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

_O- Ga je lekker? Hij was erbij hoor.
Ik heb het over de gevolgen van een ongelukje. Gescheurd condoom etc.
  maandag 19 augustus 2013 @ 20:40:47 #141
346939 Janneke141
pi_130249817
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:37 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Weet ik. Dat is 'pech' voor beiden. Niet ene hij wiens leven wordt geruïneerd door ene zij.
pi_130249903
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:40 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Weet ik. Dat is 'pech' voor beiden. Niet ene hij wiens leven wordt geruïneerd door ene zij.
Wel als hij duidelijk aangeeft geen kind te willen en geen geld heeft om bij te dragen. Als zij dan alsnog stug doorgaat, wetend dat hij dan gewoon financieel in de problemen komt, noem ik wel ruïneren ja.
  maandag 19 augustus 2013 @ 20:46:11 #143
346939 Janneke141
pi_130250080
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:42 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

Wel als hij duidelijk aangeeft geen kind te willen en geen geld heeft om bij te dragen. Als zij dan alsnog stug doorgaat, wetend dat hij dan gewoon financieel in de problemen komt, noem ik wel ruïneren ja.
Ze weigert een abortus. Dat heeft niets met ruïneren te maken en ontslaat de man niet van zijn verplichtingen.
pi_130250083
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:10 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

1. Het gaat hier niet om een gescheurd condoom, maar goed; we kijken verder.
2. De would-be vader heeft nooit meer te zeggen dan de moeder over een eventuele abortus, ook niet in een ideaal eerlijke wereld.
3. Dus is het verwekken en op de wereld zetten van een kind een risico dat altijd gepaard gaat met het hebben van seks.
4. Als je leven `in duigen valt' (ook al betaal je alleen alimentatie), dan heb je beter geen seks of steriliseer je jezelf.

Er komt echt niet meer bij kijken. Het lijkt oneerlijk, maar je hebt heb het toch echt zelf gedaan als jij de vader bent. Het is pas oneerlijk als een vrouw zwanger van je wordt zonder dat jij daar actief aan hebt gedragen. Maar dat is hier niet het geval, noch was het uberhaupt een ongeluk van het kaliber gescheurd condoom. Noch gaat je leven per definitie finaal naar de klote wanneer je op jonge leeftijd een kind hebt.
pi_130250273
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:46 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Ze weigert een abortus. Dat heeft niets met ruïneren te maken en ontslaat de man niet van zijn verplichtingen.
Als hij van het ene op het andere moment de helft van zijn maandinkomen moet missen omdat zij weigert een abortus te plegen? Hoe is dat niet ruïneren?
pi_130250487
quote:
Met het verhaal dat ik hieronder schrijf hoeft u het natuurlijk niet eens te zijn. Toch hoop ik op begrip. Dit verhaal komt misschien wat rommelig over, maar dat komt omdat ik er lang op heb gezeten.

Mijn vriendin (bijna 19), met wie ik sinds twee maanden een relatie heb is mogelijk zwanger. Ik ben 24 jaar, studeer nog en ben absoluut nog niet toe aan het vaderschap. Zij zelf volgt ook nog een opleiding op het mbo, wat half stage half school is. Ik heb in het verleden een hoop tegenslagen te verwerken gehad, waar ik eigenlijk zelden invloed op had. Nu het met mijn studie dan eindelijk goed gaat, zit ik hier dus echt mee. Financieel heb ik het niet beroerd, maar veel geld heb ik zeker niet. Ook omdat ik nog geen bijbaan heb en ik binnenkort stage moet lopen voor een half jaar.

Een serieus gesprek

Het ging allemaal wel snel. We merkten al gauw dat sex met condoom niet echt relaxt was en omdat zij had gezegd aan de pil te zijn deden we het uiteindelijk zonder. Niet lang daarna begon zij een gesprek waarin zij mij vroeg wat te doen als zij zwanger zou raken. Ik vertelde haar dat ik nog niet klaar ben voor het vaderschap en zij daarom maar gewoon de (prik)pil moet gebruiken. Zij zei zelf ook nog niet klaar te zijn voor een kind, maar zij wel moeder wilt worden voor haar 21e. Ik zei pas aan kinderen te willen beginnen over een jaar of vier/ vijf en als zij dan toch zwanger zou zijn, ik hoopte zij zou kiezen voor stop zetten van de zwangerschap. (Ik vind persoonlijk dat een abortus in de eerste of tweede maand van de zwangerschap moet kunnen) . Ik zei tegen haar dat ik vind dat zoiets toch echt samen besloten moet worden. Ik zei haar dat ik niet van plan was al samen te willen gaan wonen en ook niet van plan ben het vaderschap te aanvaarden. Toch zei ik er bij dat het voor mij niet perse een reden is de relatie te stoppen.

Zij zei dat zij niet van plan is een abortus te ondergaan, omdat zij Christelijk is en haar geloof dat niet toestaat. Ik ben zelf dan niet religieus. Ik snap dat een abortus een zware beslissing is, maar ik geloof dat een abortus aan het begin van een zwangerschap een hele andere impact heeft dan een abortus later tijdens de zwangerschap. Ik denk ook dat wanneer je een abortus ondergaat, maar een paar jaar later alsnog een kind krijgt de impact alweer verdwenen kan zijn.

De afgelopen week

Toen zij vorige week vertelde over tijd te zijn schrok ik. Ik had haar dus al verteld hoe ik over een eventuele zwangerschap dacht, ik wil echt geen vader worden en zij wilt de eventuele zwangerschap niet stopzetten. Ik vind ons nog te jong voor een zwangerschap. Ik ken haar ook nog niet zo heel erg lang en ik wil me ook echt nog niet binden (dus nog niet trouwen en ook geen kind) .

Ik vertelde haar dat als zij het kind zou houden dit voor onze relatie niet goed zou zijn. Wij hebben namelijk al wel eens onze ruzietjes door haar buien en mijn koppigheid en ik heb haar, in een ander gesprek, al eens verteld dat haar buien, mijn koppigheid of de daaropvolgende ruzietjes uiteindelijk goede redenen zouden kunnen zijn een relatie te beëindigen. Veel relaties eindigen daardoor ook, maar de reden dat het nog aan is bij ons, is omdat we ook vaak wel goed met elkaar kunnen praten, wij elkaar leuk vinden en wij (in ieder geval ik) willen werken aan een goede relatie. Geen relatie is immers perfect en het vertrouwen, ik-houd-van-je en de eerlijkheid is er wel. Toch is een kind nu te veel voor onze relatie.

Over haar en onze relatie

Zij is een aardig meisje, maar toch hebben wij regelmatig onze ruzietjes. Zij haalt daar dan direct haar moeder bij, waarna ik mij om niks bijzonders (een onverwachte wind midden in de nacht in bed, te laat aanbieden van een drankje bij mij thuis, niet altijd kunnen of (door vermoeidheid) willen afspreken) moet verantwoorden bij haar. Haar moeder is daar heel relaxt onder, ook omdat zij weet dat haar dochter wel eens dergelijke buien heeft en ik niet heel moeilijk ben. Samen uitpraten is vaak dan toch wel lastig. Zij geeft anderen niet gauw gelijk, met wat voor argumenten of uitleg ik ook kom. Uiteindelijk komen we er toch wel uit, omdat het om niets bijzonders gaat.

Ik schijn koppig te zijn, soms een beetje plagerig en ben in deze zomervakantie soms ietwat flexibel in het nakomen van mijn afspraken. (Als ik haar bijvoorbeeld zeg dat ik van plan ben de volgende dag in de ochtend anderhalf uur te gaan sporten met een vriend van mij en ik denk rond een uurtje of 1 bij haar te kunnen zijn, maar uiteindelijk pas half drie er ben doordat het sporten uitliep de reistijd drie kwartier is en ik rond het middaguur ook nog wel de behoefte heb rustig te kunnen eten is zij daar niet blij mee.)

Hoe ik er over denk ALS zij zwanger blijkt te zijn

Ik vind het al met al een beetje vreemd dat de pil dan niet heeft gewerkt. Natuurlijk hoor je wel eens dat de pil niet werkt, maar ik geloof daar niet zo in eigenlijk. Ik denk dat in veel gevallen de vrouw gewoon niet goed de voorschriften heeft gelezen. Dit zou het geval kunnen zijn bij haar. Het zou natuurlijk ook zo kunnen zijn dat zij opzettelijk is gestopt met de pil. Ik heb er niet echt op gelet of zij het heeft ingenomen, maar zij heeft gezegd deze elke middag in te nemen.

Mocht zij zwanger zijn, dan ga ik er eerst maar eens over praten met mijn vader en zijn vrouw. Zij zullen mij goed kunnen helpen, maar er natuurlijk wel ontzettend van schrikken. Ik ben (nu) niet van plan het kind juridisch te erkennen. Ik wil werken aan mijn toekomst en heb mijn maatschappelijke ambities. Ik wil niet verplicht zijn de komende 21 jaar te boeten voor een ongelukje uit een relatie van slechts 2 maanden. De methoden om de zwangerschap te stoppen zijn aanwezig, de keuze om gebruik te maken van psychologische hulpverlening is ook aanwezig en het klinkt misschien wat cru uit de mond van iemand die niet echt religieus is, maar God zou het best begrijpen dat wij nog niet toe zijn aan een zwangerschap en dat het onze relatie enorm ten goede komt als zij besluit nog niet aan kinderen te beginnen. Zij weet dat ik er nog niet klaar voor ben en zij weet ook dat het voor haar ook nog niet ideaal is. Het stopzetten van een zwangerschap kan inderdaad een zonde zijn, maar volgens de verhalen is Jezus aan het kruis gestorven voor onze zonden. Als wij zouden besluiten een abortus te ondergaan, ben ik bereid haar te steunen door die voor haar moeilijke periode. Ik zelf zou er een stuk minder moeite mee hebben, maar ik wil wel mijn verantwoordelijkheid nemen haar te steunen. Onze relatie is pril en ik ben heel eerlijk tegen haar.

Als mijn vriendin toch besluit om het kind te houden, moet zij ook de verantwoordelijkheid nemen dit kind in zijn/haar onderhoud te voorzien, zonder verplichtingen van mij te verwachten. Ik denk dat zij nog niet toe is aan het moederschap. Zij zou het kind met liefde kunnen verzorgen, maar zij 'rent' nog naar haar eigen moeder als zij het met mij niet eens is. Alles verteld zij aan haar moeder. Zij geloofd ook dat er genoeg maatschappelijke regelingen zijn om haar te helpen zoals de kinderbijslag en allerlei van dat soort regelinkjes.

Ik heb gemeenschap gehad met haar in de overtuiging dat zij de pil gebruikte. Ik weet niet of de relatie stand houdt, maar ik ben wel bereid mijn steentje bij te dragen. Ik ben bereid te helpen met de kinderkamer, wil hen verrassen door met een lading kinderkleding of een maandvoorraad luiers te komen of ik zou een fotosessie of een portretschilder kunnen regelen om hen samen iets moois te kunnen geven. Maar ik wil geen alimentatieverplichting of wat dan ook.

Wij zijn allebei nog jong en ik wil niet al het harde werken dat ik de afgelopen jaren heb moeten doen en de tegenslagen waar ik overheen heb moeten stappen voor niks zijn geweest.

Mijn vraag

Dat de pil niet werkt soms, is niets vreemd aan;
- Wanneer een vrouw overgeeft, is de kans groot dat de pil niet werkt (er mee uitgekomen)
- Wanneer een vrouw last heeft van diaree, is de kans groot dat de pil niet werkt (word niet opgenomen in het bloed maar gelijk afgevoerd met de diaree)
- Wanneer een vrouw antibiotica moet gebruiken, is de kans groot dat de pil niet werkt..
- Wanneer een vrouw meerdere jaren de pil gebruikt en nooit is veranderd van soort pil, kan het zijn dat haar lichaam immuun wordt voor de werking van de pil.. En ze alsnog zwanger wordt..

etc..

Je vriendin moet maar de gevolgen nemen als zij besluit om het kind te houden?
Wat ben jij een enorme &$*%# !! Jij hebt bewust seks gehad zonder condoom! Dus ga niet beweren dat het haar eigen schuld is! Jullie hebben er beiden evenveel aan bijgedragen..
Dat zij geen abortus wilt nemen snap ik volledig! Want het is gewoon moord..
(bij 1 a 2 maanden vind je het niet zo erg als later in de zwangerschap? uhmm.. na een langere periode is abortus verboden!)
Daarnaast is het zowel lichamelijk als geestelijk absoluut geen pretje..
Maatschappelijke hulp voor het geestelijke? uhm het is gewoon niet nodig.. gewoon niet doen..
Een bekende van mij heeft ook abortus ondergaan, omdat het kindje ernstig ziek zou zijn.. Zij heeft veel pijn gehad bij de abortus en zweert dit nooit meer te doen.. Daarnaast heeft haar lichaam na de abortus 3 jaar lang met regelmaat last gehad van schijnzwangerschap..

Er zullen inderdaad wel maatschappelijke regelingen zijn die haar helpen, daarnaast hoop ik voor haar dat ze WEL op haar ouders kan rekenen.. want jij bent gewoon een vervelende egoïstische klootzak!

Haar rechten? Die ken ik niet, zit niet in de situatie, gelukkig.. Maar ik las over laatst dat er verschillende onderzoeken zijn, naar vaders die kinderen niet willen erkennen.. Om hun alsnog alimentatie te laten betalen.. Zodat de belasting betaler niet opdraait voor zijn "foutje"..
pi_130251445
Alleen de OP gelezen en was er snel klaar mee bij een bepaalde zin...
Met handen en voeten net 19 en 24 jaar, en dan al een condoom niet "relaxed" vinden? Yeah right. :X
Hoe ontzettend kortzichtig en super stupide kun je zijn .
Dus wordt je wellicht vader. Deal daar alvast maar mee en laat vooral een soa test doen en hoop dan ook nog maar dat je ooit nog een zorgeloos condoomloos (sex)leven gegund is... :')
Echt :X en nog eens :X
Je bent het levende bewijs dat bloed meer naar de lul gaat dan naar de hersens :W

[ Bericht 8% gewijzigd door knoblaucha6 op 19-08-2013 21:20:16 ]
Waar het stinkt is het warm.
pi_130251727
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:53 schreef AMangold het volgende:

Jezus, wat een lulkoek.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:18:10 #149
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_130251796
Your fucked!
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_130252004
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Your fucked!
idd

Is ook een van mijn grootste nachtmerries
pi_130252198
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:16 schreef Messina het volgende:

[..]

Jezus, wat een lulkoek.
en wat vind jij lulkoek dan? want je hebt een lege quote..
pi_130252421
Gefeliciteerd! Denk maar zo, als je jong kinderen krijgt zijn ze ook weer jong het huis uit >:)
pi_130252520
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:26 schreef AMangold het volgende:

[..]

en wat vind jij lulkoek dan? want je hebt een lege quote..
Abortus is moord. Als ik zoiets lees kan ik de rest al niet meer serieus nemen.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:35:44 #154
66083 Platina
78th Element
pi_130252651
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:18 schreef Pietverdriet het volgende:
Your fucked!
You're
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:38:36 #155
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130252796
Dusch. TS alweer ergens gesignaleerd? Of drukt hij hier ook zijn snor? :P
KuikenGuppy
pi_130252823
TS is bezig met babynamen verzinnen!
pi_130252869
quote:

Op moord staat celstraf, op abortus niet... Geen moord dus.
quote:
(bij 1 a 2 maanden vind je het niet zo erg als later in de zwangerschap? uhmm.. na een langere periode is abortus verboden!)
22 weken. Reken je het zelf uit?
quote:
Dat zal ik niet beweren... Maar denk je dat een KIND krijgen dat wel is?
quote:
Maatschappelijke hulp voor het geestelijke? uhm het is gewoon niet nodig.. gewoon niet doen..
Een bekende van mij heeft ook abortus ondergaan, omdat het kindje ernstig ziek zou zijn.. Zij heeft veel pijn gehad bij de abortus en zweert dit nooit meer te doen.. Daarnaast heeft haar lichaam na de abortus 3 jaar lang met regelmaat last gehad van schijnzwangerschap..
Niet elke vrouw krijgt complicaties als schijnzwangerschap en niet elke vrouw is zo'n zeikwijf als jouw vriendin.
Een kind krijgen doet overigens ook zeer.

quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:38 schreef Burdie het volgende:
Dusch. TS alweer ergens gesignaleerd? Of drukt hij hier ook zijn snor? :P
quote:
99s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:39 schreef Baran09 het volgende:
TS is bezig met babynamen verzinnen!
En als iemand een paar uur geen reactie geeft wil dat niet zeggen dat hij nooit meer terug komt.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:47:10 #158
351921 CruellaDeVil
Incognito Dierenliefhebster
pi_130253284
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:32 schreef Messina het volgende:

[..]

Abortus is moord. Als ik zoiets lees kan ik de rest al niet meer serieus nemen.
Your loss. Het is één van de beste posts in dit topic, al heb ik over het pilgedeelte zo mijn twijfels, maar ga vooral met je principiële pruillipje naar de muur staan.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:50:46 #159
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130253511
Volgens mij ging dit topic over de rechten en plichten van TS, niet over het ethische vraagstuk rondom abortus provocatus ;).
KuikenGuppy
pi_130253727
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:47 schreef CruellaDeVil het volgende:

[..]

Your loss. Het is één van de beste posts in dit topic, al heb ik over het pilgedeelte zo mijn twijfels, maar ga vooral met je principiële pruillipje naar de muur staan.
Het principiële pruillipje wordt gebruikt door mensen die "abortus is moord" roepen. Ik zou zelf nooit een abortus laten doen, voor geen enkele reden, maar het is geen moord. Dat is puur emotioneel gebral.
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:54:11 #161
45206 Pietverdriet
pi_130253731
TS over een maandje of twee
  maandag 19 augustus 2013 @ 21:56:28 #162
45206 Pietverdriet
pi_130253863
pi_130254083
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:39 schreef Messina het volgende:

[..]

Op moord staat celstraf, op abortus niet... Geen moord dus.

je ontsneemd een levend organisme het leven dus het is moord..

[..]

Niet elke vrouw krijgt complicaties als schijnzwangerschap en niet elke vrouw is zo'n zeikwijf als jouw vriendin.
Een kind krijgen doet overigens ook zeer.

Het is iemand die 2 kinderen heeft, geen vriendin van me, desbetreffende vrouw is 43, ik maar 21..

pi_130254169
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 21:50 schreef Burdie het volgende:
Volgens mij ging dit topic over de rechten en plichten van TS, niet over het ethische vraagstuk rondom abortus provocatus ;).
  Moderator maandag 19 augustus 2013 @ 22:06:18 #165
72712 crew  Rene
Dabadee dabadaa
pi_130254424
Gefeliciteerd *O*
 | ❤ | Triquester... | ツ Met een accént aigu
pi_130255912
quote:
Niet lang daarna begon zij een gesprek waarin zij mij vroeg wat te doen als zij zwanger zou raken. Ik vertelde haar dat ik nog niet klaar ben voor het vaderschap en zij daarom maar gewoon de (prik)pil moet gebruiken. Zij zei zelf ook nog niet klaar te zijn voor een kind, maar zij wel moeder wilt worden voor haar 21e.
Hier had je al onraad moeten ruiken, sukkel. :')
pi_130256380
quote:
maar zij wel moeder wilt worden voor haar 21e.
Vanaf hier had je al hard moeten wegrennen!
pi_130256675
Dus als jij ligt te scheten in bed gaat zij daar bij haar moeder om klagen? Leuke vriending en nog zwanger ook. :D :')
  maandag 19 augustus 2013 @ 23:32:21 #169
3542 Gia
User under construction
pi_130257723
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 20:37 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

TS gebruikte geen condoom.
pi_130258746
Wel typisch dat alle huisvrouwtjes hier zo fel tegen 'mannenrechten' zijn. Mensen die denken dat de alimentatieregels in Nederland eerlijk zijn, kan ik helaas niet zo serieus nemen.
pi_130258856
quote:

[..]

Dat de pil niet werkt soms, is niets vreemd aan;
- Wanneer een vrouw overgeeft, is de kans groot dat de pil niet werkt (er mee uitgekomen)
- Wanneer een vrouw last heeft van diaree, is de kans groot dat de pil niet werkt (word niet opgenomen in het bloed maar gelijk afgevoerd met de diaree)
- Wanneer een vrouw antibiotica moet gebruiken, is de kans groot dat de pil niet werkt..
- Wanneer een vrouw meerdere jaren de pil gebruikt en nooit is veranderd van soort pil, kan het zijn dat haar lichaam immuun wordt voor de werking van de pil.. En ze alsnog zwanger wordt..

etc..

Je vriendin moet maar de gevolgen nemen als zij besluit om het kind te houden?
Wat ben jij een enorme &$*%# !! Jij hebt bewust seks gehad zonder condoom! Dus ga niet beweren dat het haar eigen schuld is! Jullie hebben er beiden evenveel aan bijgedragen..

Er zullen inderdaad wel maatschappelijke regelingen zijn die haar helpen, daarnaast hoop ik voor haar dat ze WEL op haar ouders kan rekenen.. want jij bent gewoon een vervelende egoïstische klootzak!

Haar rechten? Die ken ik niet, zit niet in de situatie, gelukkig.. Maar ik las over laatst dat er verschillende onderzoeken zijn, naar vaders die kinderen niet willen erkennen.. Om hun alsnog alimentatie te laten betalen.. Zodat de belasting betaler niet opdraait voor zijn "foutje"..
Hoi :W

Ga je snel terug naar de keuken en vergeet je mijn overhemden niet te strijken?

Gr gr je man
pi_130258887
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 00:05 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Hoi :W

Ga je snel terug naar de keuken en vergeet je mijn overhemden niet te strijken?

Gr gr je man
Ga lekker zelf je bloes strijken :)
pi_130258934
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 00:02 schreef ejfaar het volgende:
Wel typisch dat alle huisvrouwtjes hier zo fel tegen 'mannenrechten' zijn. Mensen die denken dat de alimentatieregels in Nederland eerlijk zijn, kan ik helaas niet zo serieus nemen.
Ik ben niet tegen mannenrechten.. Echter vind ik dat je BEIDEN verantwoordelijk bent voor het kind..
Indien de vader voor het kind zou zorgen en de moeder er niets mee te maken wilt hebben, vind ik dat de moeder de vader alimentatie moet betalen
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:12:40 #174
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_130259054
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:44 schreef poepeneesje het volgende:

Enige recht wat hij heeft is het bezoekrecht. Rechter kan gewoon een bloedtest afdwingen, en ts zal gewoon moeten betalen voor het kind tot hij/zij 21 is.
En verdomd belachelijk om te stellen dat een abortus bij 1 of 2 maanden ingrijpender is dan bij 4 tot 5 maanden.
  Manager PR/Moderator dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:15:38 #175
269689 crew  Viv
pi_130259153
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 00:12 schreef TheThirdMark het volgende:
Enige recht wat hij heeft is het bezoekrecht.
Niet eens dat. Het kind heeft recht op omgang met zijn/haar vader, mits dit in het belang van het kind is.
pi_130259187
Wie geen condoom gebruikt moet op denkinderen passen :7
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:17:10 #177
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_130259196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 00:15 schreef ViviRAWRS het volgende:

[..]

Niet eens dat. Het kind heeft recht op omgang met zijn/haar vader, mits dit in het belang van het kind is.
Nee. Kan helaas uit eigen ervaring (niet mijzelf maar wel familie) zeggen dat wanneer de vader bezoekrecht wil, en er geen juridische redenen zijn dit niet toe te kennen hij gewoon dit recht toegewezen krijgt. Pas vanaf de leeftijd van 12 krijgt de mening van het kind enige juridische zwaarte.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:21:30 #178
112783 Anus_Cocainus
Wrong hole fool!!!
pi_130259297
Voor de zekerheid: pics van je zwangere vriendin?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:27:49 #179
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130259452
quote:

[..]

waarom steek je je piemel in iemand van wie je geen kind wilt?
Een gedicht over Maanvis
Het ONZ / [KAMT] Kennis- en Adviescentrum Maanvis Topics , voor al je vragen over mijn topiques!
pi_130259722
Tja, eigen schuld natuurlijk. Kun je niks anders over zeggen. Dat je vervolgens ervan weg wilt lopen is laf, maar dat recht heb je wel.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:39:28 #181
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130259859
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 00:35 schreef Trebo het volgende:
Tja, eigen schuld natuurlijk. Kun je niks anders over zeggen. Dat je vervolgens ervan weg wilt lopen is laf, maar dat recht heb je wel.
nee hoor, alimentatie is een recht van het kind. niet van de moeder. dus hij zal gewoon moeten betalen.
Een gedicht over Maanvis
pi_130259899
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 00:39 schreef Maanvis het volgende:

[..]

nee hoor, alimentatie is een recht van het kind. niet van de moeder. dus hij zal gewoon moeten betalen.
Oke, dat wist ik niet.

Tja, fucked dus. :P
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:42:33 #183
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130259959
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 00:40 schreef Trebo het volgende:

[..]

Oke, dat wist ik niet.

Tja, fucked dus. :P
verander je sig maar :P
Een gedicht over Maanvis
pi_130260120
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 00:42 schreef Maanvis het volgende:

[..]

verander je sig maar :P
Mijn vrouw is zwanger, gepland en bewust.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 00:48:23 #185
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_130260132
quote:

[..]

Ik ben het er mee eens dat de wet, die al aangepast wordt aws, verder aangepast moet worden.
Maar de man bevrucht de vrouw. En enkel wanneer omgekeerd verkrachting aangetoond kan worden moet je als man je verantwoording nemen. Ben je hier niet toe bereid zou je eigenlijk bij wet gesteriliseerd moeten worden.
pi_130262191
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 00:27 schreef Maanvis het volgende:

[..]

waarom steek je je piemel in iemand van wie je geen kind wilt?
quote:
14s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 00:48 schreef TheThirdMark het volgende:
En enkel wanneer omgekeerd verkrachting aangetoond kan worden moet je als man je verantwoording nemen. Ben je hier niet toe bereid zou je eigenlijk bij wet gesteriliseerd moeten worden.
Dat er in het jaar 2013 nog mensen zijn die zo denken zeg... de fuck :') Dat je seks hebt met iemand wil nog niet automatisch zeggen dat je dan ook meteen zin hebt in kinderen. Denken jullie dat anti conceptie voor de lol is uitgevonden ofzo? :|W
pi_130262448
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 02:08 schreef TigerXtrm het volgende:

[..]

[..]

Dat er in het jaar 2013 nog mensen zijn die zo denken zeg... de fuck :') Dat je seks hebt met iemand wil nog niet automatisch zeggen dat je dan ook meteen zin hebt in kinderen. Denken jullie dat anti conceptie voor de lol is uitgevonden ofzo? :|W
Die eerste was niet serieus natuurijk :P
pi_130263442
Is er ondertussen al uitslag gekomen?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 07:05:24 #189
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130263462
quote:

[..]

[..]

Die anticonceptie die TS niet gebruikte?
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2013 @ 07:58:25 #190
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130263769
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:00 schreef Messina het volgende:
Meest realistische scenario: Ze is niet zwanger, ze test je uit.
Zo niet: Gefeliciteerd pap!
was ook mijn eerste gedachte!

als het zo is: oppassen en rubbers in grootverpakking inslaan of wegwezen!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:04:40 #191
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_130263820
Ik hoop zo voor het kind dat de vriendin niet zwanger is. Wat moet dat nou met een zak hooi als vader die het überhaupt al in zijn egoistische hoofd haalt om te vluchten voor zijn verantwoordelijkheid omdat ie het belangrijker vind om betere seks te hebben dan extra bescherming om geen vader te worden.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  † In Memoriam † dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:15:19 #192
37843 lady-wrb
kortaf
pi_130263933
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:04 schreef Maringo het volgende:
Ik hoop zo voor het kind dat de vriendin niet zwanger is. Wat moet dat nou met een zak hooi als vader die het überhaupt al in zijn egoistische hoofd haalt om te vluchten voor zijn verantwoordelijkheid omdat ie het belangrijker vind om betere seks te hebben dan extra bescherming om geen vader te worden.
en vergeet die leugenachtige moeder niet. ook zo'n lekker type
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:18:30 #193
310793 Mishu
Fok verslaafde
pi_130263976
quote:
Hij deed in feite niet zo super veel fout want ze zaten gewoon in een vaste relatie. Wie verwacht er nou genaaid te worden door zijn vriendin?
pi_130264149
Ieder vrouw weet toch dat als ze overgeven heeft of antibiotica gebruikt de werking van de pil niet optimaal is, dus als je dan zo nodig moet rampetampen met je vriend en zegt dat condoom niet nodig is omdat je de pil gebruikt is het in mijn ogen de schuld van die vriendin als ze zwanger blijkt te zijn.

Moet je dan als man zijnde elke keer controleren dat je vriendin niet overgegeven heeft, geen diarree heeft gehad, anti biotica heeft geslikt en elke 3 jaar van pil verandert en dan nog een condoom gebruiken en zaaddodend middel voor het geval het condoom scheurt.

In dit geval vertrouwde ts erop dat zijn vriendin voldoende beschermt was, dat vriendin verzwijgt dat ze overgegeven heeft o.i.d. is niet de schuld van ts, dus kan ts weigeren het kind te accepteren.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:42:42 #195
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130264262
quote:

[..]

[..]

EUH TS gebruikte 'm niet he.
Een gedicht over Maanvis
pi_130264369
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 07:58 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

was ook mijn eerste gedachte!

als het zo is: oppassen en rubbers in grootverpakking inslaan of wegwezen!
Een vrouw die zwanger is kan niet zwanger worden, dus die rubbertjes heeft 'ie niet echt nodig, wel?
pi_130264379
quote:
Ik heb niets met christenen, maar het is een beetje generaliserend om te stellen dat christenen per definitie geen seks voor het huwelijk mogen hebben.

@TS: Je zegt dat de eerlijkheid er wel is in jullie relatie, maar volgens mij twijfel je wel aan haar eerlijkheid.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 08:53:00 #198
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130264395
quote:
Voorlopig weten we niet of die vriendin zwanger is. En als dat wel zo is denk ik dat de mogelijke vader belazerd is. En is wellicht de zak hooi in dit verhaal de vriendin.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_130264415
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:18 schreef Mishu het volgende:

[..]

Hij deed in feite niet zo super veel fout want ze zaten gewoon in een vaste relatie. Wie verwacht er nou genaaid te worden door zijn vriendin?
Mee eens. De pil staat bekend als adequate anticinceptie bij goed gebruik. Het is ook onzin wat hierboven ergens staat, dat als je het lang gebruikt, het niet meer werkt.

Ben wel benieuwd naar de uitslag van de zwangerschapstest!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:20:39 #200
166255 Maringo
Bèhèhèhèh
pi_130264802
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:53 schreef Megumi het volgende:

[..]

Voorlopig weten we niet of die vriendin zwanger is. En als dat wel zo is denk ik dat de mogelijke vader belazerd is. En is wellicht de zak hooi in dit verhaal de vriendin.
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:15 schreef lady-wrb het volgende:

[..]

en vergeet die leugenachtige moeder niet. ook zo'n lekker type
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 08:18 schreef Mishu het volgende:

[..]

Laat we wel wezen dat het in eerste instantie ook gewoon zijn eigen schuld is door in te stemmen om zonder condoom sex te hebben. Leugenachtige vriendin of niet, vertrouw nooit op alleen de pil. Dat ding is zo fragiel, bij het minste werkt het al minder of helemaal niet.
Die volg topic-knop hè...
Op 02-06-2014 16:38 schreef Moeraskat
Je bent te goed voor de mensheid.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:22:45 #201
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130264830
quote:
2s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:20 schreef Maringo het volgende:

[..]

[..]

[..]

Laat we wel wezen dat het in eerste instantie ook gewoon zijn eigen schuld is door in te stemmen om zonder condoom sex te hebben. Leugenachtige vriendin of niet, vertrouw nooit op alleen de pil. Dat ding is zo fragiel, bij het minste werkt het al minder of helemaal niet.
Het goed gebruiken van de pil is een verantwoordelijkheid van die vriendin denk ik. En niet van de TS.
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:24:36 #202
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130264858
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Het goed gebruiken van de pil is een verantwoordelijkheid van die vriendin denk ik. En niet van de TS.
het gebruiken van een condoom is de verantoordelijkheid van TS.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:25:24 #203
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130264869
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:22 schreef Megumi het volgende:

[..]

Klopt, het is de verantwoordelijkheid van TS een condoom goed te gebruiken.
Wullie bin KOEL © Soneal
Why be difficult when, with a bit of effort, you could be impossible?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:28:20 #204
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130264909
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:24 schreef Maanvis het volgende:

[..]

het gebruiken van een condoom is de verantoordelijkheid van TS.
Mij is verteld dat je met verantwoordelijk gebruik van de pil geen condoom nodig hebt. En het lijkt mij ook dat de vrouw zelf verantwoordelijk is voor het wel of geen krijgen van kinderen. Mannen kunnen dat namelijk niet. Zou mooi zijn als de wetgeving op dat gebied derhalve wordt aangepast denk ik.
pi_130264970
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Mij is verteld dat je met verantwoordelijk gebruik van de pil geen condoom nodig hebt. En het lijkt mij ook dat de vrouw zelf verantwoordelijk is voor het wel of geen krijgen van kinderen. Mannen kunnen dat namelijk niet. Zou mooi zijn als de wetgeving op dat gebied derhalve wordt aangepast denk ik.
De wetgeving zoals die nu is is niet gericht op bescherming van de vrouw, maar op bescherming van het kind. Dat is namelijk de enige in zo'n verhaal die er ZEKER niets aan kon doen.. Het is dus volstrekt logisch.
pi_130264980
quote:
2s.gif [b]Op dinsdag 20 augustus 2013 09:20 schreef Maringo
Zo onbetrouwbaar is de pil niet. Ik denk dat de meeste stellen alleen de pil gebruiken en veruit de meesten kunnen een of geen zwangerschap daar prima mee plannen. Het vriendinnetje van TS is erg slordig of ziek (en daar niet eerlijk over) of een secreet.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:35:42 #207
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130265069
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:28 schreef Megumi het volgende:

[..]

Slechte seksuele voorlichting. Met het gebruik van de pil heb je nog wel een condoom nodig, als je wil voorkomend at ze zwanger wordt.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:36:00 #208
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130265074
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:31 schreef DonJames het volgende:

[..]

De wetgeving zoals die nu is is niet gericht op bescherming van de vrouw, maar op bescherming van het kind. Dat is namelijk de enige in zo'n verhaal die er ZEKER niets aan kon doen.. Het is dus volstrekt logisch.
Precies je meot gewoon betalen aangezien het kind geboren wordt.
Een gedicht over Maanvis
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:36:59 #209
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130265100
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:31 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hmm dat is niet waar de wetgeving tot op heden is in het voordeel van de vrouw. De rechter beslist vrijwel altijd met bezoekregelingen en dergelijke in het voordeel van de vrouw.
pi_130265108
Als je wil voorkomen dat ze zwanger wordt, moet je in dr gezicht spuiten, zoals ze ook in Japan doen.
pi_130265294
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:35 schreef Maanvis het volgende:
Slechte seksuele voorlichting. Met het gebruik van de pil heb je nog wel een condoom nodig, als je wil voorkomend at ze zwanger wordt.
Bij goed gebruik van de pil niet hoor..

quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:36 schreef Megumi het volgende:
Hmm dat is niet waar de wetgeving tot op heden is in het voordeel van de vrouw. De rechter beslist vrijwel altijd met bezoekregelingen en dergelijke in het voordeel van de vrouw.
Lees wat ik schrijf alsjeblieft. Het is geen kwestie van bevoordeling van vrouw óf man. De wetgeving is er voor bescherming van het kind.
Wat bezoekregelingen e.d. hiermee te maken hebben ontgaat me even, heeft niets met kinderalimentatie te maken. Bovendien volgt het voordeel voor vrouwen m.b.t. bezoekregelingen gewoonweg niet uit de wet.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 09:46:41 #212
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130265330
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Bij goed gebruik van de pil niet hoor..

[..]

Lees wat ik schrijf alsjeblieft. Het is geen kwestie van bevoordeling van vrouw óf man. De wetgeving is er voor bescherming van het kind.
De bedoeling van een wet en de uitvoering daarvan in de praktijk zijn twee totaal verschillende dingen.
pi_130265386
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:46 schreef Megumi het volgende:

[..]

De bedoeling van een wet en de uitvoering daarvan in de praktijk zijn twee totaal verschillende dingen.
Ik heb niet het idee dat het nou echt begrijpt. Of wil snappen..
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:09:52 #214
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130265816
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 09:49 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik heb niet het idee dat het nou echt begrijpt. Of wil snappen..
Wat jij niet snapt is dat in de uitvoering van van de wet het belang van het kind vaak helemaal niet mee telt.
pi_130265853
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

Wat jij niet snapt is dat in de uitvoering van van de wet het belang van het kind vaak helemaal niet mee telt.
Wat? Het is niet in het belang van het kind dat er kinderalimentatie moet worden betaald? :')
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:13:57 #216
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130265899
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:11 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wat? Het is niet in het belang van het kind dat er kinderalimentatie moet worden betaald? :')
Waar zeg ik dat?
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:16:33 #217
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130265966
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:09 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ehm jawel, maar in hoeverre zou het in het belang van het kind zijn het kind 24/7 of zelfs maar 50/50 bij de vader te laten zijn als de vader helemaal geen kind wil en het liefst een abortus zou willen afdwingen?

Daarbij vraagt TS helemaal niet om zorgplicht, TS wil en geen zorgplicht en geen alimentatie betalen.
Wullie bin KOEL © Soneal
pi_130265970
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:13 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat?
Lees je nou je eigen posts ook al niet meer? Je schrijft dat in de uitvoering van de wet het belang van het kind vaak niet meetelt. De huidige (uitvoering van de) wet is dat er zo veel mogelijk geld wordt opgehaald, bij welke ouder dan ook. Dat is toch echt in het belang van het kind.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:17:40 #219
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130265988
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:16 schreef DonJames het volgende:

[..]

Lees je nou je eigen posts ook al niet meer? Je schrijft dat in de uitvoering van de wet het belang van het kind vaak niet meetelt. De huidige (uitvoering van de) wet is dat er zo veel mogelijk geld wordt opgehaald, bij welke ouder dan ook. Dat is toch echt in het belang van het kind.
Ik bedoel meer in het grote geheel of kijk jij geen nieuws over jeugdzorg en dergelijke.
pi_130265989
Adopteer dat kreng dan gewoon.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:18:48 #221
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130266018
Maar eerst maar even afwachten of de TS nog weer iets gaat posten.
pi_130266046
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:17 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik bedoel meer in het grote geheel of kijk jij geen nieuws over jeugdzorg en dergelijke.
Ik heb het over kinderalimentatie. Dat staat ook telkens weer in mijn posts. Niet voor niks. Vandaar dat ik ook schrijf of je alsjeblieft mijn posts wil lezen..
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:21:13 #223
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130266072
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:19 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik heb het over kinderalimentatie. Dat staat ook telkens weer in mijn posts. Niet voor niks. Vandaar dat ik ook schrijf of je alsjeblieft mijn posts wil lezen..
Als de vriendin van de TS inderdaad de boel belazerd heeft vindt ik het niet direct logisch dat de vader daarvoor op moet draaien financieel.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:23:13 #224
134944 Hi_flyer
Van alles te melden
pi_130266111
TS, update aub :P
pi_130266112
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:21 schreef Megumi het volgende:

[..]

Als de vriendin van de TS inderdaad de boel belazerd heeft vindt ik het niet direct logisch dat de vader daarvoor op moet draaien financieel.
Juist, laat het kind maar branden omdat papa niet kan neuken zonder condoom.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:24:00 #226
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130266124
quote:

[..]

Dat ga je nooit bewijzen, het verschil tussen een slecht (of niet) ingenomen pil en een pil die niet werkt omdat ziek/andere redenen ga je niet achterhalen.
Als je niet wilt dat mevrouw X zwanger van je wordt dan zorg je dat je wat anders gebruikt en niet op haar pilgebruik vertrouwt, condoom dus.

Al even afgezien van hun "vaste relatie" van maar liefst 2 maanden.... SOA's zijn kennelijk ook op wederzijds vertrouwen geen probleem.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:24:47 #227
131591 Leandra
Is onmogelijk
pi_130266153
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dit.
Wullie bin KOEL © Soneal
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:25:01 #228
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130266157
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:23 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen laat beide betalen. Trek van de moeder ook wat inkomen af als bijdrage in de studie en dergelijke. En in dit gavel vooral bij de moeder aangezien zij de boel belazerde.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:26:58 #229
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130266196
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:24 schreef Leandra het volgende:

[..]

Dat ga je nooit bewijzen, het verschil tussen een slecht (of niet) ingenomen pil en een pil die niet werkt omdat ziek/andere redenen ga je niet achterhalen.

Daarvoor zou je dus de wetgeving kunnen aanpassen dat de beslissing in dat geval dan toch in het voordeel van de vader uitvalt. Ook gelijk een mooi stimulans voor de vrouw om wat beter op te letten.
pi_130266223
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:25 schreef Megumi het volgende:

[..]

Ik zou eerder zeggen laat beide betalen. Trek van de moeder ook wat inkomen af als bijdrage in de studie en dergelijke. En in dit gavel vooral bij de moeder aangezien zij de boel belazerde.
Alimentatie dekt vaak niet alle kosten van de opvoeding hoor, geloof maar dat moeder net zo veel of meer kwijt is dan vader.
pi_130266249
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:26 schreef Megumi het volgende:

[..]

Daarvoor zou je dus de wetgeving kunnen aanpassen dat de beslissing in dat geval dan toch in het voordeel van de vader uitvalt. Ook gelijk een mooi stimulans voor de vrouw om wat beter op te letten.
Dan moet je ook rekening houden met condoomgebruik.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:31:11 #232
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130266281
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:29 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dan moet je ook rekening houden met condoomgebruik.
Je zou haast zeggen als die pil dan toch zo onbetrouwbaar is als wat haal het uit de verzekeringen en dan weet je als man ook gelijk beter waar je aan toe bent.
pi_130266288
quote:

[..]

Nogmaals: in zo'n situatie moet er iemand bloeden. In jouw geval wil je de vader hiervan vrijstellen, waardoor er minder geld beschikbaar is voor het kind. Dat kind wordt dus de dupe. Dat kind kan er in elk geval niks aan doen, papa wel. Dus vandaar de huidige wetgeving m.b.t. kinderalimentatie. Snap je het nu?
pi_130266315
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:31 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je zou haast zeggen als die pil dan toch zo onbetrouwbaar is als wat haal het uit de verzekeringen en dan weet je als man ook gelijk beter waar je aan toe bent.
Nee hoor, de pil is hartstikke betrouwbaar. Maar als je man écht geen kinderen wil dan zal hij de vrouw (die kinderen wil) niet blind moeten vertrouwen en zal hij zijn eigen zaakje moeten voorzien van een laagje rubber.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:34:14 #235
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130266348
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:31 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nogmaals: in zo'n situatie moet er iemand bloeden. In jouw geval wil je de vader hiervan vrijstellen
Waar zeg ik dat precies? Ik vindt alleen in dit geval dat de moeder wat meer zou moeten bloeden dan de vader. Tuurlijk zal de vader ook moeten betalen.
pi_130266364
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Waar zeg ik dat precies? Ik vindt alleen in dit geval dat de moeder wat meer zou moeten bloeden dan de vader. Tuurlijk zal de vader ook moeten betalen.
Geloof me maar dat de moeder sowieso meer zal bloeden dan de vader, zeker als moeder het kind alleen op mag voeden.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:36:11 #237
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130266390
Ik ben eigenlijk wel benieuwd of de TS nog terug komt posten.
pi_130266456
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:34 schreef Megumi het volgende:

[..]

Je mist het punt echt ontzettend.. Het gaat er niet om wie er moet betalen!
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:39:05 #239
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130266476
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Ik ben het gewoon niet met je eens.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:40:05 #240
74065 Burdie
Cogito ergo Fok!
pi_130266506
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:38 schreef DonJames het volgende:

[..]

Laat het topic daar nou juist wel over gaan, lees anders de OP nog eens.
KuikenGuppy
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:43:16 #241
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130266612
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:16 schreef DonJames het volgende:

[..]

Weet ik niet. Een kind bij een moeder die de boel belazerd. En een van de ouders die daar dus voor op gaat draaien los van het belang voor het kind mag daar ook wel wat aandacht voor zijn.
pi_130266631
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:39 schreef Megumi het volgende:
Ik ben het gewoon niet met je eens.
Je bent het niet eens dat de bedoeling van de huidige wet zo is? Tsja :')

quote:
12s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:40 schreef Burdie het volgende:

Laat het topic daar nou juist wel over gaan, lees anders de OP nog eens.
..anders lees je de discussie even. Ik heb het over de huidige wetgeving, en over de bedoeling daarachter die sommige mensen maar niet lijken te snappen..
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:44:39 #243
45206 Pietverdriet
pi_130266650
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:33 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee hoor, de pil is hartstikke betrouwbaar. Maar als je man écht geen kinderen wil dan zal hij de vrouw (die kinderen wil) niet blind moeten vertrouwen en zal hij zijn eigen zaakje moeten voorzien van een laagje rubber.
In mijn directe omgeving weet ik van drie heren die door hun vriendin zo vader werden, ik ben aan de pil schatje. En hup, ze waren vader. alle drie betalen ze alimentatie
pi_130266679
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:43 schreef Megumi het volgende:

[..]

Weet ik niet. Een kind bij een moeder die de boel belazerd. En een van de ouders die daar dus voor op gaat draaien los van het belang voor het kind mag daar ook wel wat aandacht voor zijn.
Je snapt toch hopelijk wel dat het belang van het kind daar helemaal niet bij gebaat is??
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:47:25 #245
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130266727
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je snapt toch hopelijk wel dat het belang van het kind daar helemaal niet bij gebaat is??
We hebben een staat die dan voor de belangen van het kind kan zorgen in dit soort gevallen.
pi_130266927
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:47 schreef Megumi het volgende:

[..]

We hebben een staat die dan voor de belangen van het kind kan zorgen in dit soort gevallen.
Dus eigenlijk wil je dat ik opdraai voor de kosten? Heb ik enige schuld aan de hele situatie? Da's niet echt heel logisch...
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 10:57:22 #247
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_130266971
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:55 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dus eigenlijk wil je dat ik opdraai voor de kosten? Heb ik enige schuld aan de hele situatie? Da's niet echt heel logisch...
Er zijn zoveel dingen die je als belastingbetaler betaalt dat je eigenlijk niet wilt betalen maar dat is offtopic.
pi_130267072
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:57 schreef Megumi het volgende:

[..]

Er zijn zoveel dingen die je als belastingbetaler betaalt dat je eigenlijk niet wilt betalen maar dat is offtopic.
Tsja, jij begint erover. Natuurlijk is het niet leuk voor de man die bedonderd is, maar het staat hoe dan ook vast dat:
- de vrouw "schuldig" is aan de zwangerschap;
- de man ook "schuldig" is aan de zwangerschap (in welke mate dan ook);
- het kind daar volstrekt niet schuldig aan is; en
- de maatschappij ook niet schuldig is.

Het is dus volstrekt logisch dat de kosten NIET terecht komen bij de baby, of bij de maatschappij, maar bij de veroorzakers van de zwangerschap.
pi_130267159
Wel schijnheilig van velen hier om de schuld maar bij TS te leggen. Dat de vrouw de pil niet slikt boeit niet, maar dat hij geen condoom gebruikt wel?
ZIJ gebruikte net zo hard geen condoom. Bovendien, voor alle wijsneuzen die zeggen dat de pil onbetrouwbaar is, kan een condoom ook scheuren. De pil is daarmee ook, bij goed gebruik, betrouwbaarder dan een condoom.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:05:46 #250
45206 Pietverdriet
pi_130267183
2 woorden
Eigen verantwoording.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:06:46 #251
45206 Pietverdriet
pi_130267207
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:04 schreef ejfaar het volgende:
Wel schijnheilig van velen hier om de schuld maar bij TS te leggen. Dat de vrouw de pil niet slikt boeit niet, maar dat hij geen condoom gebruikt wel?
ZIJ gebruikte net zo hard geen condoom. Bovendien, voor alle wijsneuzen die zeggen dat de pil onbetrouwbaar is, kan een condoom ook scheuren. De pil is daarmee ook, bij goed gebruik, betrouwbaarder dan een condoom.
Dubbel genaaid houd beter (sorry about the pun) pil én condoom
pi_130267248
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:06 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Dubbel genaaid houd beter (sorry about the pun) pil én condoom
Nee hoor. Als de condoom gescheurd was, was TS alsnog de lul aangezien zijn vriendin de pil niet (goed) inneemt.
pi_130267276
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:01 schreef DonJames het volgende:

[..]

Tsja, jij begint erover. Natuurlijk is het niet leuk voor de man die bedonderd is, maar het staat hoe dan ook vast dat:
- de vrouw "schuldig" is aan de zwangerschap;
- de man ook "schuldig" is aan de zwangerschap (in welke mate dan ook);
- het kind daar volstrekt niet schuldig aan is; en
- de maatschappij ook niet schuldig is.

Het is dus volstrekt logisch dat de kosten NIET terecht komen bij de baby, of bij de maatschappij, maar bij de veroorzakers van de zwangerschap.
Ik ben ook niet verantwoordelijk voor dat mensen oud worden, betaal toch echt belasting voor.
Ik ben nooit ziek, betaal toch echt verplicht ziektekosten
Ik kan er niks aan doen dat mensen niet kunnen/willen werken, toch gaat mijn belastinggeld ook daar heen.

Je argument slaat dus nergens op :W
pi_130267299
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:45 schreef DonJames het volgende:

[..]

Met een abortus zou er geen kind zijn waarvan de belangen geschaad worden (veronderstellend dat de abortus plaatsvindt voordat de foetus in staat is tot het hebben van ervaringen natuurlijk).

Dus als we uit kindsbelang gaan redeneren is abortus the way to go - maar dat is vast niet waar je naar toe wilde.
pi_130267329
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:10 schreef Grouch het volgende:

[..]

Met een abortus zou er geen kind zijn waarvan de belangen geschaad worden (veronderstellend dat de abortus plaatsvindt voordat de foetus in staat is tot het hebben van ervaringen natuurlijk).

Dus als we uit kindsbelang gaan redeneren is abortus the way to go - maar dat is vast niet waar je naar toe wilde.
Inderdaad. Deze redenatie volgende zouden werkloze volwassenen helemaal geen kind mogen krijgen
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:13:03 #256
45206 Pietverdriet
pi_130267345
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:08 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Nee hoor. Als de condoom gescheurd was, was TS alsnog de lul aangezien zijn vriendin de pil niet (goed) inneemt.
dan maar alleen dan
pi_130267356
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:10 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ik ben ook niet verantwoordelijk voor dat mensen oud worden, betaal toch echt belasting voor.
Ik ben nooit ziek, betaal toch echt verplicht ziektekosten
Ik kan er niks aan doen dat mensen niet kunnen/willen werken, toch gaat mijn belastinggeld ook daar heen.

Je argument slaat dus nergens op :W
Wow :') Het gaat natuurlijk wel degelijk om schuld of eigen verantwoordelijkheid. Maargoed, ik acht jou niet echt in staat om dat verschil te zien. :W
pi_130267359
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:04 schreef ejfaar het volgende:
De schuld ligt bij allebei, zoals veel mensen zeggen.
pi_130267373
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:10 schreef Grouch het volgende:

[..]

Iemand doden wordt doorgaans niet gezien als handelen in het belang van..
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:15:22 #260
374703 wickedmen
Doet Berkeldansje
pi_130267390
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 13:46 schreef Arkai het volgende:

[..]

Deze is beter.

Vriendin wil kinderen --> vriendin stopt met pil --> vriend wordt letterlijk als figuurlijk genaaid.

:P
pi_130267394
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Waarom nu wel? In meerdere delen van de wet geldt een (soort) derdenbeding. Indien je er redelijkerwijze van uit kon gaan dat...
pi_130267403
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:13 schreef DonJames het volgende:

[..]

Wow :') Het gaat natuurlijk wel degelijk om schuld of eigen verantwoordelijkheid. Maargoed, ik acht jou niet echt in staat om dat verschil te zien. :W
Als jij mijn niveau op basis van een paar posts probeert in te schatten, weet ik iig hoe laag ik jou moet noteren :)
pi_130267406
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 10:44 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

In mijn directe omgeving weet ik van drie heren die door hun vriendin zo vader werden, ik ben aan de pil schatje. En hup, ze waren vader. alle drie betalen ze alimentatie
Dat neemt de betrouwbaarheid van de pil niet weg, maar wel de betrouwbaarheid van die vriendinnen. Hoe lullig het ook is, die heren konden zelf ook zorgen dat de vrouw niet zwanger kon worden.
pi_130267415
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Je bent toch zo van het recht? Volgens de wet is het geen doden
pi_130267432
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:16 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Dat neemt de betrouwbaarheid van de pil niet weg, maar wel de betrouwbaarheid van die vriendinnen. Hoe lullig het ook is, die heren konden zelf ook zorgen dat de vrouw niet zwanger kon worden.
Ach, is hetzelfde als een autoongeluk krijgen welke de fout van de tegenpartij is. 'ja, maar als jij de straat niet op gegaan was, was het ook niet gebeurt'
pi_130267447

Gefeliciteerd maat!
pi_130267452
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:17 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Ach, is hetzelfde als een autoongeluk krijgen welke de fout van de tegenpartij is. 'ja, maar als jij de straat niet op gegaan was, was het ook niet gebeurt'
Nee, het is meer als straatracen waarna je crasht. Je hebt je lol gehad, met het risico op een bepaalde uitkomst.
pi_130267475
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:15 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Waarom nu wel? In meerdere delen van de wet geldt een (soort) derdenbeding. Indien je er redelijkerwijze van uit kon gaan dat...
:')
En dan nog: als je vriendin een kind wil, en jij niet, dan kan je er redelijkerwijs vanuit gaan dat ze de pil niet goed slikt.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:19:54 #269
45206 Pietverdriet
pi_130267491
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:13 schreef bijdehand het volgende:

[..]

En de verantwoording ook, niet bij de maatschappij
pi_130267493
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:18 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nee, het is meer als straatracen waarna je crasht. Je hebt je lol gehad, met het risico op een bepaalde uitkomst.
En die bepaalde uitkomst was dus niet zwanger zijn, maar door toedoen van de vrouw is er een andere uitkomst gekomen.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:20:27 #271
19440 Maanvis
Centuries in a lifetime
pi_130267505
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:19 schreef ejfaar het volgende:

[..]

En die bepaalde uitkomst was dus niet zwanger zijn, maar door toedoen van de vrouw is er een andere uitkomst gekomen.
Een wondertje van god!
Een gedicht over Maanvis
pi_130267516
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:19 schreef bijdehand het volgende:

[..]

:')
En dan nog: als je vriendin een kind wil, en jij niet, dan kan je er redelijkerwijs vanuit gaan dat ze de pil niet goed slikt.
Ze wilde er binnen 3 jaar eentje. Niet per direct dus.
pi_130267528
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:15 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Nou, wat denk je zelf? Wat is het verschil tussen deze 2 situaties:

A koopt een komkommer van B maar A wordt opgelicht.
A heeft seks met B, er komt een baby maar A is opgelicht.

Oftewel: wat is het verschil tussen een komkommer en een baby?
pi_130267545
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Exact.
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:21:54 #275
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_130267550
Vergeet niet dat ze ook heeft gezegd dat ze geen abortus wil. Oftewel: niet gepland zwanger wordt toch doorgezet.
pi_130267551
Naast het feit dat ik de regels dus onzinnig vind, is het van TS natuurlijk niet heel handig. Na 2 maanden al neuqen zonder condoom.... Wss geen soatest gedaan en na 2 maanden weet je echt niet of ze te vertrouwen is.
pi_130267555
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:14 schreef DonJames het volgende:

[..]

Voorkomen dat iemand tot leven komt is iets anders dan iemand doden.

Daarnaast is het filosofisch gezien nogal lastig om te claimen dat je iets"schade toebrengt" als dat iets niets kan ervaren en dat, door jouw actie, ook nooit zal kunnen.
pi_130267557
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:19 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

De verantwoording ook ja. Dat zeg ik toch ook telkens? En als het dan toch fout gaat dan hebben ze beiden bijgedragen aan de uitkomst en zullen ze beiden moeten betalen.
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:19 schreef ejfaar het volgende:

[..]

De bepaalde uitkomst is iets wat niet gewenst was maar toch is gebeurd. Maakt niet uit of het door toedoen van de man of de vrouw is.
pi_130267600
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:21 schreef DonJames het volgende:

[..]

Nou, wat denk je zelf? Wat is het verschil tussen deze 2 situaties:

A koopt een komkommer van B maar A wordt opgelicht.
A heeft seks met B, er komt een baby maar A is opgelicht.

Oftewel: wat is het verschil tussen een komkommer en een baby?
Bij oplichting is er een schuldvraag. Dat is bij een derdenbeding zeker niet altijd nodig. Voor iemand die (fiscaal) recht studeert, kom je echt met belachelijk voorbeelden/opmerkingen.
pi_130267621
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:23 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Bij oplichting is er een schuldvraag. Dat is bij een derdenbeding zeker niet altijd nodig. Voor iemand die (fiscaal) recht studeert, kom je echt met belachelijk voorbeelden/opmerkingen.
Ja, jouw voorbeelden zijn van een veel hoger niveau!

_O-
pi_130267629
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

De verantwoording ook ja. Dat zeg ik toch ook telkens? En als het dan toch fout gaat dan hebben ze beiden bijgedragen aan de uitkomst en zullen ze beiden moeten betalen.

[..]

De bepaalde uitkomst is iets wat niet gewenst was maar toch is gebeurd. Maakt niet uit of het door toedoen van de man of de vrouw is.
natuurlijk maakt dat wel uit. Als de vrouw de man als het ware oplicht, gaat ze zelf maar bloeden voor het kind. Desnoods gaat ze 80u/week werken..
pi_130267637
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:21 schreef Grouch het volgende:
Voorkomen dat iemand tot leven komt is iets anders dan iemand doden.
Klopt helemaal, maar dat is het punt niet.
quote:
Daarnaast is het filosofisch gezien nogal lastig om te claimen dat je iets"schade toebrengt" als dat iets niets kan ervaren en dat, door jouw actie, ook nooit zal kunnen.
Net zoals het lastig is te claimen dat je er goed aan doet iemand te behoeden voor armoe door die persoon niet te laten bestaan. Laten we die discussie niet hier voeren.
pi_130267669
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:23 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Hou maar op, je zet jezelf nogal voor lul. Met je derdenbeding :') Je hebt gewoonweg geen enkel idee waar je het over hebt..
pi_130267675
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:24 schreef ejfaar het volgende:

[..]

natuurlijk maakt dat wel uit. Als de vrouw de man als het ware oplicht, gaat ze zelf maar bloeden voor het kind. Desnoods gaat ze 80u/week werken..
Nu is het opeens wel oplichting, terwijl je bij het voorbeeld van DonJames erop hamerde dat het slecht was omdat hij oplichting gebruikte. Huh?
pi_130267697
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

[..]

Net zoals het lastig is te claimen dat je er goed aan doet iemand te behoeden voor armoe door die persoon niet te laten bestaan. Laten we die discussie niet hier voeren.
Waarom krijgt een ouder die gescheiden is en een kind heeft eenoudertoeslag? Is toch ook niet de schuld/verantwoording van de maatschappij dat die gaat scheiden?
pi_130267710
quote:
13s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:26 schreef DonJames het volgende:

[..]

Hou maar op, je zet jezelf nogal voor lul. Met je derdenbeding :') Je hebt gewoonweg geen enkel idee waar je het over hebt..
:') Ik denk dat ik meer wetboeken gezien heb dan jij, met je eerstejaars fiscaal recht
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:27:14 #287
45206 Pietverdriet
pi_130267713
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:22 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Ik sprak je niet tegen, ik vulde je aan, en verder:
Het zal mij een zorg zijn hoe ze het onder elkaar regelen, het is een civiele zaak tussen TS en zijn vriendin
pi_130267722
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:24 schreef DonJames het volgende:

[..]

Dat is het punt wel, aangezien dat is wat abortus doet - en we het over abortus hebben.

quote:
Net zoals het lastig is te claimen dat je er goed aan doet iemand te behoeden voor armoe door die persoon niet te laten bestaan.
Een volstrekt juiste stelling. Zolang er maar onderscheid wordt gemaakt tussen "niet laten bestaan" (goed) en "het bestaan eindigen" (slecht, tenzij de persoon er om verzoekt).

Aaah, basisfilosofie aan het einde van de ochtend. Heerlijk :)

quote:
Laten we die discussie niet hier voeren.
Een fout in je stelling wordt aangewezen en je wil dat we dat niet doen ?
Agossie.
Is goed knulletje :)
pi_130267724
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:26 schreef bijdehand het volgende:

[..]

Nu is het opeens wel oplichting, terwijl je bij het voorbeeld van DonJames erop hamerde dat het slecht was omdat hij oplichting gebruikte. Huh?
Of je leest gewoon even terug...
pi_130267732
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:27 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

Ik sprak je niet tegen, ik vulde je aan, en verder:
Het zal mij een zorg zijn hoe ze het onder elkaar regelen, het is een civiele zaak tussen TS en zijn vriendin
:@ Sorry Piet. Schrale troost: jij zal er nooit mee te maken krijgen :D
Ben het ook met je eens, ze moeten er zelf maar uitkomen.
pi_130267736
quote:
0s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:27 schreef Grouch het volgende:

[..]

Dat is het punt wel, aangezien dat is wat abortus doet - en we het over abortus hebben.

[..]

Een volstrekt juiste stelling. Zolang er maar onderscheid wordt gemaakt tussen "niet laten bestaan" (goed) en "het bestaan eindigen" (slecht, tenzij de persoon er om verzoekt).

Aaah, basisfilosofie aan het einde van de ochtend. Heerlijk :)

[..]

Een fout in je stelling wordt aangewezen en je wil dat we dat niet doen ?
Agossie.
Is goed knulletje :)
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:28:49 #292
45206 Pietverdriet
pi_130267747
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:26 schreef ejfaar het volgende:

[..]

Waarom krijgt een ouder die gescheiden is en een kind heeft eenoudertoeslag? Is toch ook niet de schuld/verantwoording van de maatschappij dat die gaat scheiden?
Tja, zorg dat je ieder jaar of 6 een keer bigt en je hoeft als vrouw nooit te werken, in wezen gijzelen ze de kinderen
  dinsdag 20 augustus 2013 @ 11:29:20 #293
45206 Pietverdriet
pi_130267759
quote:
6s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:28 schreef bijdehand het volgende:

[..]

:@ Sorry Piet. Schrale troost: jij zal er nooit mee te maken krijgen :D
Ben het ook met je eens, ze moeten er zelf maar uitkomen.
Ik (en jij) mogen er via het sociale stelsel wel voor betalen
pi_130267761
quote:
1s.gif Op dinsdag 20 augustus 2013 11:27 schreef ejfaar het volgende:

[..]

:') Ik denk dat ik meer wetboeken gezien heb dan jij, met je eerstejaars fiscaal recht
Ik denk het niet. Als je toch m'n profiel aan het stalken bent had je beter even naar m'n geboortedatum kunnen kijken, kutpuber. Althans, ik neem aan dat je een pubertje bent, gezien je niveau. Je Ad hominems kunnen niet echt verhullen dat er geen enkele inhoud staat..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')