Ik ga even niet in op enige morele kwesties in dit verhaal, beter kun je daarvoor naar R&P.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:40 schreef Jasspero het volgende:
Mocht zij zwanger zijn en geen abortus willen ondergaan, waarna ik het kind eventueel niet zou erkennen, wat voor rechten heeft zij in dat geval ten opzichte van mij?
Het ene Christelijke geloof is het andere niet...ze hebben niet allemaal dezelfde regels.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef Arkai het volgende:
Ik vraag me af hoe christelijk ze nou echt is. Wel voor het huwelijk het bed induiken maar wel bezwaar hebben tegen een abortus? Ik bespeur enige hypocrisie...
TS neukt met vriendin, die zegt de pil te slikken. Nu is ze over tijd. Van tevoren heeft TS altijd gezegd: ik wil voorlopig geen kind, en bij een ongelukje wil ik abortus. En vriendin heeft altijd gezegd: ik wil vóór mijn 21e een kind.quote:
En TS vermoed dat zijn vriendin expres met de pil gestopt is zeker.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:47 schreef Hallmark het volgende:
[..]
TS neukt met vriendin, die zegt de pil te slikken. Nu is ze over tijd. Van tevoren heeft TS altijd gezegd: ik wil voorlopig geen kind, en bij een ongelukje wil ik abortus. En vriendin heeft altijd gezegd: ik wil vóór mijn 21e een kind.
Als je de pil gewoon normaal en volgens de instructies inneemt is zwanger worden zo goed als onmogelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:46 schreef Arkai het volgende:
[..]
Onbeschermde sex --> baby op komst --> huilie doen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Op zaterdag 9 maart 2019 17:21 schreef Lospedrosa het volgende:
Wat voor een mongool ben jij nou weer. Klojo.
[/quote]
quote:
quote:met wie ik sinds twee maanden een relatie heb
quote:Zij zei zelf ook nog niet klaar te zijn voor een kind, maar zij wel moeder wilt worden voor haar 21e.
En dat deed geen alarmbellen rinkelen?quote:Zij zelf volgt ook nog een opleiding op het mbo
Het gaat niet zozeer om haar recht maar die van het kind, en die zal je dan toch moeten nakomen.quote:Mijn vraag
Mocht zij zwanger zijn en geen abortus willen ondergaan, waarna ik het kind eventueel niet zou erkennen, wat voor rechten heeft zij in dat geval ten opzichte van mij?
Nou dat schoot ook meteen door mijn hoofd.Volgens mij is dat christen zijn hoe het haar uitkomt, lekker hypocriet weer.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef Arkai het volgende:
Ik vraag me af hoe christelijk ze nou echt is. Wel voor het huwelijk het bed induiken maar wel bezwaar hebben tegen een abortus? Ik bespeur enige hypocrisie...
quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:53 schreef Catkiller het volgende:
OP quote voor de zekerheid!
En toen?SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Dat is dan wel een bizarre situatie. Liegen door de vrouw wordt dus beloond.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:44 schreef krullenbolletje het volgende:
Enorm lang verhaal maar het antwoord is vrij simpel: als het kind van jou is ben je verplicht je verantwoordelijkheid als vader te nemen en alimentatie te betalen. Zij kan je ook via de rechter dwingen een vaderschapstest te doen
Lijkt me niet handig aangezien de seks sowieso al hard minder zal worden nadat ze een kind hebben..quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:58 schreef Wannabe94 het volgende:
Lol geen abortus omdat ze christelijk is....... Volgens het Christendom mag je ook geen sex voor het huwelijk vertel haar dat eens.
Het gaat om alimentatie voor het kind hè, moet dat gestraft worden wegens de moeder?quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:57 schreef k_man het volgende:
[..]
Dat is dan wel een bizarre situatie. Liegen door de vrouw wordt dus beloond.
dus een vrouw kan lukraak een man aanwijzen en die dan verplichten om een DNA test te doen? Lijkt me zeer sterk.quote:
In dit geval heeft de omgeving al geconstateerd dat er sprake was van een intieme relatie tussen beide personen? Als er voldoende aanwijzingen zijn dan een rechter (denk ik?) akkoord gaan met een DNA/vaderschapstest om zo de broekzakken van TS leeg te kunnen kloppen voor zijn (nu nog toekomstige) ex.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:01 schreef Zapata het volgende:
[..]
dus een vrouw kan lukraak een man aanwijzen en die dan verplichten om een DNA test te doen? Lijkt me zeer sterk.
Het is hoe dan ook een kutsituatie inderdaad..quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:00 schreef Jasspero het volgende:
Mooie reacties allemaal. Ik snap best hoe jullie er over denken. Maar dat zij vertelde rond haar 21e zwanger te willen worden was voor mij niet direct een signaal. Ik ga er namelijk vanuit dat je een kind wel in een gezin met een vader wilt opvoeden en dat de vader dus ook iets te zeggen heeft. Zij zelf is opgegroeid zonder vader en zij weet hoe zwaar haar moeder het had. En dat we het zonder CD gingen doen, was omdat het mij mét niet echt lukte goed te presteren.
snap ik ook niet. Ze is al een week/paar dagen overtijd. Waarom is er nog geen test gedaan?quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:01 schreef Burdie het volgende:
Maar hoezo is dit allemaal hypothetisch? Het eerste wat ik in jouw geval zou doen is haar een zwangerschapstest laten doen.
Eerst weten hoe het er voor staat, dan pas nadenken over 'hoe nu verder'.
Dat is jouw probleem, niet dat van haar.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:00 schreef Jasspero het volgende:
En dat we het zonder CD gingen doen, was omdat het mij mét niet echt lukte goed te presteren.
Ik zit op werk en moet me inhouden van het lachenquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:03 schreef Spatzmann het volgende:
Je kan natuurlijk ook altijd nog de Falcon Punch overwegen
[ afbeelding ]
Twee andere ouders dan deze.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:11 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Er is geen schuldvraag. De enige vraag die telt is: wat is het belang van het kind.
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:11 schreef Spatzmann het volgende:
[..]
Er is geen schuldvraag. De enige vraag die telt is: wat is het belang van het kind.
Alsof christenen geen seks voor het huwelijk hebben.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:44 schreef poepeneesje het volgende:
Ik denk sowieso dat je verstandiger had moeten zijn geweest, door gewoon te blijven vrijen met condoom. Jullie hadden immers al een meningsverschil daarover, je had het dus kunnen zien aankomen. Mag ze trouwens als christen wel voor het huwelijk seks hebben?
Wat je exacte rechten zijn bij het niet erkennen van je vaderrechten en -plichten, weet ik niet.
De man deed geen condoom om.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:15 schreef Zapata het volgende:
[..]
Daar ben ik het niet helemaal mee eens.
De vrouw "vergeet" de pil te nemen.
De vrouw weigert een month after pil.
Hoe is het dan de verantwoordelijkheid van de man?
Ook het eerste wat ik dacht na het lezen. Benadrukken dat ze MBO doet, dat ze voor haar 21e een kind wil, dat ze stoppen met het condoom, dat ze Christelijk is. Ik geloof er eigenlijk geen snars van, of TS is wel heel erg simpel.quote:
Als je een echte Christen bent niet, anders doe-je-alsof en ben je alleen een Christen hoe en wanneer het jou uitkomt.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:16 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Alsof christenen geen seks voor het huwelijk hebben.
Zoals 90% van de Christen-jongeren tegenwoordig dus?quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:18 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Als je een echte Christen bent niet, anders doe-je-alsof en ben je alleen een Christen hoe en wanneer het jou uitkomt.
jaja de man is ook wel een beetje verantwoordelijk.quote:
Correctedquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:20 schreef Messina het volgende:
[..]
Zoals 90% van de Christenreligieuze-jongeren tegenwoordig dus?
Zodra die zwemmertjes in de baarmoeder van de vrouw zijn beland, heeft de man er totaal geen controle meer over. Als het goed is, heeft 'ie dat geleerd met seksuele voorlichting op de middelbare school. Wat kan een man dan doen? Condooms gebruiken of laten steriliseren. Volgens mij wordt er hard gewerkt aan een mannenpil, maar dat is nog even afwachten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:15 schreef Zapata het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het kind ook om de week de hele week bij zich mag hebben hoor, als hij dat wilt.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:21 schreef Zapata het volgende:
[..]
jaja de man is ook wel een beetje verantwoordelijk.
Maar ik vind het raar dat de man straks alimentatie mag betalen, terwijl die zijn kind 1 keer in de 2 week mag zien, terwijl het grotendeels de schuld van de vrouw is.
je bedoelt als zij dat wil. Een man heeft bijna geen rechten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:27 schreef Anyanka het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het kind ook om de week de hele week bij zich mag hebben hoor, als hij dat wilt.
En als hij helemaal voor het kind gaat zorgen en zij werkt, mag zij alimentatie betalen.
Dream on:quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:27 schreef JaniesBrownie het volgende:
Heb je het er wel met je vriendin over gehad wat zij ervan vindt als je het kind niet erkent en geen alimentatie wil betalen?
Als zij dat nl prima vindt (je geeft aan dat je ze wel kleertjes wil geven, helpen met de kinderkamer, kind zien neem ik dan ook maar aan) hoef je dus niet te betalen, geeft zij gewoon aan: vader onbekend oid.
Als je aangeeft dat je best wil helpen met geld, kleren, dat soort dingen, kan het best zijn dat zij het goed vindt als je het niet erkent. Jij hebt dan btw geen enkel recht op je kind, als zij niet wil dat je het nog ziet, gebeurt dat niet, als zij naar Polen wil verhuizen, kun je daar niets tegenin brengen enz enz enz.
Wat is een echte christen? Er zijn zoveel mensen gedoopt die seks voor het huwelijk hadden.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:18 schreef controlaltdelete het volgende:
[..]
Als je een echte Christen bent niet, anders doe-je-alsof en ben je alleen een Christen hoe en wanneer het jou uitkomt.
Ben je naar de hoeren geweest, moet je alimentatie betalenquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dream on:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)limentatie-1330785W/
Volgens mij wordt er eerst een DNA-onderzoek afgedwongen, al komt dat niet uit dit artikel naar voren.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:44 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ben je naar de hoeren geweest, moet je alimentatie betalen![]()
Wel grappig, vrouwen kunnen een willekeurige man aanwijzen die moet gaan betalen. Bewijzen van het verwekken hoeft niet eensWat een land is dit toch
Dan had de man zich wel moeten verdedigen:quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:44 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Ben je naar de hoeren geweest, moet je alimentatie betalen![]()
Wel grappig, vrouwen kunnen een willekeurige man aanwijzen die moet gaan betalen. Bewijzen van het verwekken hoeft niet eensWat een land is dit toch
Bron: Volkskrantquote:De rechtbank Rotterdam stelt dat het verzoek van de gemeente is ingewilligd omdat Van Deurzen geen verweer heeft gevoerd.
Dus je bent schuldig tot het tegendeel bewezen is. Dat betekent dat jij miljarden vaders hebt totdat ze het tegendeel bewijzenquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:49 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Dan had de man zich wel moeten verdedigen:
[..]
Bron: Volkskrant
Met een month after pil ben je sowieso te laat.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:15 schreef Zapata het volgende:
[..]
want?quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef YogaLove het volgende:
[..]
Met een month after pil ben je sowieso te laat.
Nooit gehoord van omkering van de bewijslast...?quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dus je bent schuldig tot het tegendeel bewezen is. Dat betekent dat jij miljarden vaders hebt totdat ze het tegendeel bewijzen
Nee, je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. En doordat de rechter alleen uit kon gaan van het bewijs van de gemeente, werd de man dus autotomatisch "schuldig". Had hij maar niet zo laks moeten zijn, het is niet alsof hij niet wist dat dit ging gebeuren.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:50 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Dus je bent schuldig tot het tegendeel bewezen is. Dat betekent dat jij miljarden vaders hebt totdat ze het tegendeel bewijzen
Jawel, maar vind dit in dezen heel bijzonder.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:51 schreef bijdehand het volgende:
[..]
Nooit gehoord van omkering van de bewijslast...?
Welk bewijs heeft de gemeente dan?quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:52 schreef ikbenik het volgende:
[..]
Nee, je bent onschuldig tot het tegendeel is bewezen. En doordat de rechter alleen uit kon gaan van het bewijs van de gemeente, werd de man dus autotomatisch "schuldig". Had hij maar niet zo laks moeten zijn, het is niet alsof hij niet wist dat dit ging gebeuren.
Er bestaat ook een month after pil. Alleen is dat niet hetzelfde dan 1 pilletje slikken en klaar.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:53 schreef YogaLove het volgende:
[..]
zoals ejfaar zegt:
het is een morning after pil, niet een maand-later-pil.
Heb je eigenlijk een test gedaan? Die overdreven reacties op over 'overtijd' zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:40 schreef Jasspero het volgende:
Toen zij vorige week vertelde over tijd te zijn schrok ik
Tnx, door jouw reactie voel me alweer een stuk kalmer.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:01 schreef Straatklinker het volgende:
[..]
Heb je eigenlijk een test gedaan? Die overdreven reacties op over 'overtijd' zijn.Ik had al 10 kinderen gehad als het altijd zwangerschap zou betekenen. Doe eerst een test en begin daarna pas aan zo'n mega tekst.
ze kunnen zoeken wat ze willen, als moeder zegt dat ze het niet weet, gaat de gemeente echt geen vaderschapstests doen bij elke man in de stad...quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:30 schreef Me_Wesley het volgende:
[..]
Dream on:
http://www.elsevier.nl/Ne(...)limentatie-1330785W/
Dus jij zit nu op de fiets naar de Kruidvat om zo'n test te halen?quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:12 schreef Jasspero het volgende:
[..]
Tnx, door jouw reactie voel me alweer een stuk kalmer.
Hm, dat vind ik juist niet. Als hij gewoon meewerkt en het kind is niet van hem dan is er niets aan de hand.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:52 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Jawel, maar vind dit in dezen heel bijzonder.
In dat specifieke geval: De moeder van het kind zegt wie de vader is. De vader verweert zich daar vervolgens niet tegen.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:52 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Welk bewijs heeft de gemeente dan?
Het is geen strafzaak. Hij heeft in de civiele zaak het punt niet betwist. Eiser zegt X, X is redelijk en beargumenteerd, niemand zegt Y, dan wordt het X.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:52 schreef ejfaar het volgende:
[..]
Welk bewijs heeft de gemeente dan?
Natuurlijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:19 schreef Burdie het volgende:
[..]
Dus jij zit nu op de fiets naar de Kruidvat om zo'n test te halen?
Laat je ons dadelijk ook even de uitslag weten?
kameraad van mij ook al twee keer gehad. Ok, hij gaat dan ook met MBO vrouwtjes maar toch.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:28 schreef jogy het volgende:
Ik zou toch maar even gaan oefenen op wel presteren met condoom want er lopen genoeg gekke vrouwen rond met rammelende eierstokken en een steekje los wat dat betreft dat je die teugels niet uit handen wil geven. Een bekende van mij wordt nu voor de 3de keer vader van een andere vrouw en elke keer zeiden ze dat ze aan de pil waren. Zo sterk is zijn zaad nou ook weer niet.
Hij is daarentegen wel een behoorlijke sukkel...iets met ezel, steen en stoten.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:28 schreef jogy het volgende:
Ik zou toch maar even gaan oefenen op wel presteren met condoom want er lopen genoeg gekke vrouwen rond met rammelende eierstokken en een steekje los wat dat betreft dat je die teugels niet uit handen wil geven. Een bekende van mij wordt nu voor de 3de keer vader van een andere vrouw en elke keer zeiden ze dat ze aan de pil waren. Zo sterk is zijn zaad nou ook weer niet.
Jouw leeftijd is wellicht mooi ervoor, die van je relatie (krap 2 maanden lees ik) dan weer absoluut niet. Vrienden van me zijn ook rond hun 25e voor het eerst ouder geworden van zo'n wurm maar die hadden al een relatie van een jaar of 5 die er aan vooraf ging en dat was een bewuste keuze.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:29 schreef Jasspero het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Ik ben wel verrast door de grote hoeveelheid reacties.
Ik wil natuurlijk nog geen kind, maar ik ben wel 24 jaar nu. Wanneer het kind op de wereld is gepoept ben ik 25. Is in principe een hele mooie leeftijd om papa te spelen. Ik heb een borertje die 18 jaar jonger is en ik vond het prachtig hem te zien opgroeien tot het bijdehandje dat hij nu is.
Tja.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:30 schreef trovey het volgende:
[..]
Hij is daarentegen wel een behoorlijke sukkel...iets met steen en stoten.
Dat wordt dan een 7-jarig oompje.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:29 schreef Jasspero het volgende:
[..]
Natuurlijk.
Ik wil natuurlijk nog geen kind, maar ik ben wel 24 jaar nu. Wanneer het kind op de wereld is gepoept ben ik 25. Is in principe een hele mooie leeftijd om papa te spelen. Ik heb een borertje die 18 jaar jonger is en ik vond het prachtig hem te zien opgroeien tot het bijdehandje dat hij nu is.
Nee, maar hij benadrukt het wel heel erg. Plus ze doet geen abortus, maar wel seksquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:16 schreef DomineeGremdaat het volgende:
[..]
Alsof christenen geen seks voor het huwelijk hebben.
Als je je partner niet kan vertrouwen dan is het geen goede relatie.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:49 schreef Gia het volgende:
[..]
Dat wordt dan een 7-jarig oompje.
Maar serieus, als jij pas over 5 jaar kinderen wilt en je vriendin binnen 2 jaar, dan moet je gewoon extra opletten. Beter altijd een condoom gebruiken.
Of jij het kind wel of niet erkent heeft niks te maken met wel of niet alimentatie.
Het betalen van alimentatie geeft jou ook geen omgangsrecht.
En dat na 2 maanden verkering!
Als je het met condoom niet kunt presteren en zonder wel, dan zit het echt tussen je oren.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:00 schreef Jasspero het volgende:
Mooie reacties allemaal. Ik snap best hoe jullie er over denken. Maar dat zij vertelde rond haar 21e zwanger te willen worden was voor mij niet direct een signaal. Ik ga er namelijk vanuit dat je een kind wel in een gezin met een vader wilt opvoeden en dat de vader dus ook iets te zeggen heeft. Zij zelf is opgegroeid zonder vader en zij weet hoe zwaar haar moeder het had. En dat we het zonder CD gingen doen, was omdat het mij mét niet echt lukte goed te presteren.
Inderdaad. Maar daar kom je dan achter als het te laat is.quote:Op maandag 19 augustus 2013 16:02 schreef RetRy32 het volgende:
[..]
Als je je partner niet kan vertrouwen dan is het geen goede relatie.
Er zijn bijna 200 landen, dus je kan best wel even vooruit. Tevens ontstaan er ook weer nieuwe landenquote:Op maandag 19 augustus 2013 16:08 schreef koentje123 het volgende:
Verlaat het land en kom nooit meer terug.
Rinse and repeat.
Aangezien er maar een beperkt aantal landen op de wereld zijn, mag je deze fout niet te veel maken.
Wil je het nou wel of niet?quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:29 schreef Jasspero het volgende:
[..]
Natuurlijk.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 13:45 schreef trovey het volgende:
En die hint dat ze moeder wilde worden voor haar 21ste gaf je niet te denken?Had je toch maar een condoom moeten gebruiken.
![]()
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |