Ik heb 't ook maar aangepastquote:Op maandag 19 augustus 2013 13:24 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
spannend ikke
En gotc..gekietelow dat kan ik t hier niet noemen! maar toch evengoed gezellig
auw spewey!!
Ha, leuk is die golvende buik he! Heb er gisteren met vriendje ook zo van zitten genieten. Eigenlijk geniet ik er elke dag van maar dan vooral alleenquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:05 schreef ProjSkippy het volgende:
Ik lijk af en toe net een professioneel buikdanseres.
--
Vraagje: ik ben nu 23w5d en heb nog steeds last van m'n lage bloeddruk. Net in de Prénatal ook weer heel gezellig zwarte vlekken gezien. Zit mezelf nu weer op te peppen in het restaurant hier met wat te drinken en drop.
Mss een hele domme vraag, maar is het normaal dat ik er nog last heb van die lage bloeddruk?
Je wacht op...?quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:10 schreef Molline het volgende:
[ afbeelding ]
Tjonge, wat duurt het lang.....
Het is per persoon verschillend ik heb er altijd veel last van gehad tot het einde.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:05 schreef ProjSkippy het volgende:
Mss een hele domme vraag, maar is het normaal dat ik er nog last heb van die lage bloeddruk?
Hoe gaat het met jou trouwens, hoe ver ben je nu?quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:16 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Het is per persoon verschillend ik heb er altijd veel last van gehad tot het einde.
18 weken, en het gaat wel redelijkquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:18 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Hoe gaat het met jou trouwens, hoe ver ben je nu?
Het lijkt bij een ander altijd sneller te gaan! Redelijk alsin lichamelijk?quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:26 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
18 weken, en het gaat wel redelijk
Jup, klopt, maar ik begreep van haar toen ook dat dat vooral in het begin was omdat er dan allerlei bloedvaatjes enzo worden aangelegd in de placenta etc en dat daar dus ook meer bloed heen gaat. Vandaar dat ik eigenlijk wel verwacht had dat het zo langzamerhand wel eens beter zou zijn, maar ik heb er nog dagelijks last vanquote:Op maandag 19 augustus 2013 14:23 schreef Burdie het volgende:
Skip, mijn VK zei dat je bloeddruk in de zwangerschap gemiddeld daalt. Kan je het niet even navragen bij de jouwe?
Ik heb trouwens geen anti-stoffen tegen waterpokken, blijkt nu. Vind het ineens een beetje eng.
Ik heb de eerste keer dat het gebeurde anderhalf uur voor pampus gehangen in de Starbucks met een glas drinken en een bagel. Sindsdien altijd een rol Topdrop in mn tas en zorg ik dat ik echt op tijd eet, want van trek word ik ook echt heel flauw.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:05 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Jup, klopt, maar ik begreep van haar toen ook dat dat vooral in het begin was omdat er dan allerlei bloedvaatjes enzo worden aangelegd in de placenta etc en dat daar dus ook meer bloed heen gaat. Vandaar dat ik eigenlijk wel verwacht had dat het zo langzamerhand wel eens beter zou zijn, maar ik heb er nog dagelijks last van.
Vaak ben ik op tijd met dropjes, maar nu was ik kennelijk te laat. Dat overkomt me 1 keer per week, denk ik. Dus net wat je zegt Dot. Ach, verder heb ik niets te klagen en als het thuis gebeurt boeit het me ook niet zo veel.. Maar dit is al de zoveelste keer in een openbare ruimte, dus van mij mag het zo langzamerhand wel weggaan
.
Ik ben heel moe, slaap slecht en veel pijn maar dat is wel part of the deal dus vandaar redelijk.quote:Op maandag 19 augustus 2013 14:33 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Het lijkt bij een ander altijd sneller te gaan! Redelijk alsin lichamelijk?
Ik wil ook babynieuws Mo!
Gaan jullie toch verhuizen naar iets groters, i.p.v. verbouwen waar jullie nu zitten?quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:30 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik ben heel moe, slaap slecht en veel pijn maar dat is wel part of the deal dus vandaar redelijk.
Verder zijn we druk bezig met verhuizen en zou ik meer willen doen dan ik kan en mag van de vk.
Ik klaar altijd rond de 36 weken alweer enorm op dus ik ben iig al over de helft wat dat betreft.
28 augustus de GUO en ik hoop dat ik dan ook iets minder zorgen heb enzo.
Uhu, ik zorg er ook voor dat ik op tijd eet, maar op de een of andere manier gaat het af en toe toch ineens mis, vaak gewoon uit het niets. Op andere momenten merk ik het juist weer wel en dan ben ik op tijd met m'n dropjes.quote:Op maandag 19 augustus 2013 15:23 schreef Dot. het volgende:
[..]
Ik heb de eerste keer dat het gebeurde anderhalf uur voor pampus gehangen in de Starbucks met een glas drinken en een bagel. Sindsdien altijd een rol Topdrop in mn tas en zorg ik dat ik echt op tijd eet, want van trek word ik ook echt heel flauw.
Och die drukte werkt ook niet echt mee dus. 28e duurt niet heel lang meerquote:Op maandag 19 augustus 2013 15:30 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Ik ben heel moe, slaap slecht en veel pijn maar dat is wel part of the deal dus vandaar redelijk.
Verder zijn we druk bezig met verhuizen en zou ik meer willen doen dan ik kan en mag van de vk.
Ik klaar altijd rond de 36 weken alweer enorm op dus ik ben iig al over de helft wat dat betreft.
28 augustus de GUO en ik hoop dat ik dan ook iets minder zorgen heb enzo.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:16 schreef _NIKKI_ het volgende:
Vanmiddag was onze echo toch weer gewoon goed. We hebben twee beebjes gezien die een termijn 10+1 en 10+2 hebben.![]()
![]()
Echo spam onder spoiler...ik zeg! 2 jongensSPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.![]()
Ik zeg een jongetje en een meisjequote:
Nee, van buiten is het straks wel goed te zien. Ik MOET over een paar weken weten wat het zijn.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:20 schreef Burdie het volgende:
Wat fijn Nikki, en super mooie echo's
Blijft dat zo van baby 2? Betekent dit dat je bijvoorbeeld ook het geslacht niet kunt zien straks?
Hebben ze nog een verklaring gevonden voor het bloeden?
Ohnee de nub theorie... ik hoop stiekem dat er ook een meisje bij zit eigenlijk.quote:
Ik denk dat ik dat zelf ook maar ga doen, want die manden zijn erg prijzig en bij de meesten zit er minstens een week levertijd op.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:44 schreef Mabawa. het volgende:
Haaa Skips, spannend!
Wat voor soort pakket zoek je angelatje? Ik heb 2 keer zelf een soort van cadeaumand samengesteld als je zoiets bedoeld?
Ja super leuk om zelf te maken toch?quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:52 schreef angelatje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat zelf ook maar ga doen, want die manden zijn erg prijzig en bij de meesten zit er minstens een week levertijd op.
Vriendin wou eigenlijk alleen een knuffel met een trekkoordje, maar ik wil toch iets erbij geven
De mijne wel, maar ik heb volgende week ook mijn termijn echo en afgelopen week de eerste echo al gehadquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:52 schreef _NIKKI_ het volgende:
Verschilt per vk. Sommige hebben wel een echo apparaat en anderen niet. De mijne had destijds geen echo
Wauw haha wat een toeval! Hier ook bloed afgenomen en 5 september om 1130 de bijbehorende echo.quote:Op maandag 19 augustus 2013 17:27 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Nee, van buiten is het straks wel goed te zien. Ik MOET over een paar weken weten wat het zijn.
[..]
Ohnee de nub theorie... ik hoop stiekem dat er ook een meisje bij zit eigenlijk.
We hebben ook bloed afgenomen voor de combinatietest. De echo ervoor hebben we op 5 september. We gaan toch eerst voor de combinatietest omdat het al zo'n gedoe is met bloedverlies de hele tijd dat ik een beetje angstig ben voor een vlokkentest.
Misschien een luiertaart? Als je een beetje creatief bent, is het super leuk om te maken en het ziet er leuk uitquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:52 schreef angelatje het volgende:
[..]
Ik denk dat ik dat zelf ook maar ga doen, want die manden zijn erg prijzig en bij de meesten zit er minstens een week levertijd op.
Vriendin wou eigenlijk alleen een knuffel met een trekkoordje, maar ik wil toch iets erbij geven
Ja is ook veel leukerquote:Op maandag 19 augustus 2013 17:57 schreef Mabawa. het volgende:
[..]
Ja super leuk om zelf te maken toch?
Koop een leuke mand of dienblad. 2 verschillende maar matchende inpakpapier, doorzichtige folie en een hoop kleine kadootjesMeestal doe ik er ook iets voor de ouders bij. Laatste keer was dat een borstvoedingsthee en masker voor moeder en een mok met tekst voor vader.
Verder had ik ook nog bij alle pakjes, korte tekst als soort van hint erbij gedaan.
Ja heel leuk!quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:12 schreef angelatje het volgende:
[..]
Ja is ook veel leuker![]()
Toen ze ongeveer 12 weken zwanger was heb ik ook al een mand voor haar gemaakt met allerlei spulletjes erin. Maar nu weten we dat ze een meisje krijgt, dus nu iets maken met veel rozemoet alleen even tijd vinden om te shoppen
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt."Tuurlijk... waar een wil is, is een weg. Helaas zijn er op de mijne werkzaamheden."
quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:42 schreef Wizzy het volgende:
Cwen, ik weet hoe je je voelt de laatste weken was mijn bloeddruk ook wat te hoog en werd er goed op de urine gelet. Maar gelukkig is bij jou ook alles goed. Misschien is t een teken.
Hilz heeft vast de kleine en is aan t genieten. Knap dat ze nog poste toen de vliezen waren gebroken. Ik had gebeld met de VK. Ze vroeg of ik weeën had. Op dat moment niet. Maar na ophangen waren ze ook al snel om de 5 minuten.
Ik kan hier nog niet echt afscheid nemen. Oh wat mis ik mijn bolle buik met getrappel, maar als ik dan in t wiegje kijk![]()
Lokwinske mei de berte fan F!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
En ik denk dat je Suikertante bedoelt.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 18:42 schreef Wizzy het volgende:
Cwen, ik weet hoe je je voelt de laatste weken was mijn bloeddruk ook wat te hoog en werd er goed op de urine gelet. Maar gelukkig is bij jou ook alles goed. Misschien is t een teken.
Hilz heeft vast de kleine en is aan t genieten. Knap dat ze nog poste toen de vliezen waren gebroken. Ik had gebeld met de VK. Ze vroeg of ik weeën had. Op dat moment niet. Maar na ophangen waren ze ook al snel om de 5 minuten.
Ik kan hier nog niet echt afscheid nemen. Oh wat mis ik mijn bolle buik met getrappel, maar als ik dan in t wiegje kijk![]()
Wauw wat een mooie kerel! En een práchtige naam!SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.heb je 'm echt via mij? Zou ik wel een eer vinden!
Gefeliciteerd!
Geen idee of the nub theorie ook voor interne echo's geldt. Sowieso is het maar een theorie hè, dus lang niet altijd waar.quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:30 schreef klaprooss het volgende:
Wauw Nikki! Mooi zo met z'n 2e.. maar hoe dan zien aan de stand van de ligging? wat het wordt? Ik begrijp het niet![]()
Wizzy!
even schrikken Cwen
quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:42 schreef ProjSkippy het volgende:
Het kamertje is net geleverd! [ afbeelding ]
quote:Op maandag 19 augustus 2013 19:42 schreef ProjSkippy het volgende:
Het kamertje is net geleverd! [ afbeelding ]
Volgens mij wel jaquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:39 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]
Geen idee of the nub theorie ook voor interne echo's geldt. Sowieso is het maar een theorie hè, dus lang niet altijd waar.
Ja, Suikertante! Door jou heeft ons mannetje ook zo'n prachtige naamquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:09 schreef Suikertante het volgende:
Wauw wat een mooie kerel! En een práchtige naam!heb je 'm echt via mij? Zou ik wel een eer vinden!
Op de foto is hij 3970 gram en 54 cm. Een lekker ventjequote:Op maandag 19 augustus 2013 18:51 schreef Fieder het volgende:
Wizzy wat een lieverdflinke jongen volgens mij?
Nop, die is vanavond in het zuiden van het land. Maar hij gaat daar, na zijn afspraak, ook nog iets leuks op halen dus ik vind het goedquote:Op maandag 19 augustus 2013 19:55 schreef martine1984 het volgende:
Proskippy joepi, het kamertje! En heb je manlief al aan het werk gezet om het in elkaar te zetten?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
[ Bericht 0% gewijzigd door ikke_84 op 19-08-2013 21:33:27 ]
Ja?quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:51 schreef Cwen het volgende:
Limone, kan het me voorstellen! Zo'n groep is dan toch ineens gek.
quote:Op maandag 19 augustus 2013 22:56 schreef Limone het volgende:
[..]
Ja?Dat stelt me dan toch een beetje gerust, gek hè?
Wen er maar aan. Ze doen nooit wat de bedoeling isquote:Op maandag 19 augustus 2013 23:35 schreef ProjSkippy het volgende:
Als je koter een handstand doet en dus handjes op je blaas plaatst en met de voeten onder je ribben gaat.. En dan ook nog gaat trappen.. Want fijn. Ofzo.
Hoe leg ik dan uit dat dit niet de bedoeling is?
Jaaaa gefeliciteerd! Ben tzt benieuwd naar je verhaal. Jammer dat het een deceptie was, maar hij is er!! Nu ontspannen, kijken, herstellen en genieten.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:31 schreef Hilzillah het volgende:
Horror bevalling. Bloed paniek pijn en deceptie. Maar dat is meer iets voor bevallingsverhalen
Maar... *tromgeroffel* HIJ IS ER! Geboren op 19/08/2013 om 21.30 uur dmv een keizersnede. Ons aller Olli! Het knakkertje wat de boel voor het lapje hield, met zijn net niet 8 pond! (Lengte weet ik niet, hebben ze niet gemeten)
En omdat hij Olli af is, hebben we besloten hem de namen S.enn Z.ias te geven.
En ja, ik ben verliefd!
Jammer dat het zo moeizaam ging, maar hij is erquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:31 schreef Hilzillah het volgende:
Horror bevalling. Bloed paniek pijn en deceptie. Maar dat is meer iets voor bevallingsverhalen
Maar... *tromgeroffel* HIJ IS ER! Geboren op 19/08/2013 om 21.30 uur dmv een keizersnede. Ons aller Olli! Het knakkertje wat de boel voor het lapje hield, met zijn net niet 8 pond! (Lengte weet ik niet, hebben ze niet gemeten)
En ja, ik ben verliefd!
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 07:52 schreef DJMomo het volgende:
Ik kreeg vannacht een MRI en het was een meisje!
quote:Op maandag 19 augustus 2013 23:16 schreef Cwen het volgende:
[..]Ik vind het niet gek, je bouwt je zwangerschap en je gevoel erbij vanuit jezelf op en dan zijn er ineens al die mensen die net zo ver zijn en dat ook delen, terwijl het juist iets van jezelf is. Het went, dat delen, en tegelijkertijd blijft het ook jouw/jullie zwangerschap
.
Hahaha dat vond je vriend zeker wel een stomme mri?!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 07:52 schreef DJMomo het volgende:
Ik kreeg vannacht een MRI en het was een meisje!
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:31 schreef Hilzillah het volgende:
En ja, ik ben verliefd!
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:19 schreef Burdie het volgende:
Mini jompel voor mezelf, vandaag ben ik 100 dagen zwanger.
Dat bedacht ik me gisteren ook, Hilz is de eerste die ik helemaal gevolgd heb van "hoi mag ik ook meeposten in wohts" tot de geboorte nu van Olliquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:20 schreef Limone het volgende:
[..]Gefeliciteerd! En wat een net gewicht! Ik ben heel benieuwd hoe hij er uit ziet!
bijzonder he: ik heb meegeleefd van de conceptie tot de bevalling![]()
![]()
Jemig, dat klinkt behoorlijk heftig Hilz! Maar, inderdaad, hij is erquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:31 schreef Hilzillah het volgende:
En ja, ik ben verliefd!
Het houdt me duidelijk nogal bezig.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]![]()
Wat zo'n stomme echo allemaal teweeg brengt hè.
Nou, bij Sjaak kan ik het me niet meer herinneren, maar nu idd: pukkels, vlekken en bos stro: CHECK!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Even wat anders trouwens: maar wat is deze zwangerschap anders!!
Bij Julian kreeg ik zo'n mooie gave blozende huid en glanzende haren, nu zit ik onder de pukkels en ben bleek, heb er vlekjes bij in m'n gezicht en m'n haar is een bosje stro.
Meer dames die dat verschil merken met een eerste en een tweede zwangerschap?
hier minder pukkels enzo als vorige keer en mijn haar begint zich nu ook weer beter te gedragen terwil er vorige keer de hele zwangerschap niks mee aan t vangen wasquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Bij Julian kreeg ik zo'n mooie gave blozende huid en glanzende haren, nu zit ik onder de pukkels en ben bleek, heb er vlekjes bij in m'n gezicht en m'n haar is een bosje stro.
Ik ben ook ineens heel 'jeugdig'. Lees: heb continue puistjes.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
quote:Goedemorgen Meaumeau
Heel Hartelijk dank voor de mail + foto.
Dat zijn nou de leuke dingen van het werken hier.
Ben blij dat eindelijk alles oke is.
Met vriendelijke groet
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:12 schreef klaprooss het volgende:
Spannend! Leuk. Ik heb hem ook al gepland staan.
Voelt idd stom en leuk tegelijk
echt, rotspul!quote:
En de freak in me heeft gelijk de pukkels versus non-pukkels meldingen gelegd naast of al bekend is of het een jongen of meisje is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:12 schreef klaprooss het volgende:
Spannend! Leuk. Ik heb hem ook al gepland staan.
Voelt idd stom en leuk tegelijk
Dat had ik gezien, ik bedoelde juist dat jij en Hillie al gemeld haddenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:15 schreef Cwen het volgende:
Had al gemeld, maar bij deze nog een keer. Vanmiddag weer naar de vk, ben benieuwd hoe het dan is. ML heeft vandaag sollicitatiegesprek en ik ben plaatsvervangend nerveus.
De meting die het dichtst bij 12 weken gedaan wordt is het meest accuraat en klopt meestal aardig. Het kán wel wat afwijken van je zelf bepaalde datum, omdat de innesteling bijvoorbeeld wat langer geduurd kan hebben.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:33 schreef Sleehakschoen het volgende:
ik heb trouwens wel een vraagje, als ze het embryo opmeten bij zo'n echo geven ze daar ook een termijn aan toch? Hoe accuraat is het? En komt het bij iedereen overeen met het moment van vermoedelijke bevruchting?
Ik ben er vrij sterk van overtuigd (98%) dat ik weet op welke dag ik bevrucht ben (), ben erg benieuwd of dat dan ook exact met de metingen overeen gaat komen
Ah kijk, dus als je een besluiteloos ei had dat niet wist waar ie zich wilde nestelen kan het dus een paar dagen korter uit de meting komen? Weet wat geleerdquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:34 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
De meting die het dichtst bij 12 weken gedaan wordt is het meest accuraat en klopt meestal aardig. Het kán wel wat afwijken van je zelf bepaalde datum, omdat de innesteling bijvoorbeeld wat langer geduurd kan hebben.
Is mij verteld dan.
Kiekt trouwens:quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:37 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Ah kijk, dus als je een besluiteloos ei had dat niet wist waar ie zich wilde nestelen kan het dus een paar dagen korter uit de meting komen? Weet wat geleerdtnx!
Bij mij is er trouwens een hoop gedoe geweest met de termijnbepaling (ze wilden vasthouden aan de meting bij 7w - waar ze me 11 dagen terug gezet hadden, terwijl bij de termijnecho de kleine al weer veel groter was. Pas bij de 20w echo (die bij mij dus gedaan werd bij 21w4d oid) hebben ze aan de hand van de hersenen bepaald hoe ver ik nou daadwerkelijk was. Toen kon ik weer 9 dagen vooruitquote:Een echo gemaakt voor 8+4 weken is nooit een termijn echo. Dit is een echo om de
vitaliteit te beoordelen en de locatie van de zwangerschap.
De datering van de zwangerschap met behulp van de CRL kan verricht worden tussen de
20 (8+4) en 68 (12+6) mm. Voor 10 weken moet de datering transvaginaal verricht
worden voor een optimale datering.
Een meest optimale (transabdominale)
zwangerschapsdatering met de CRL verkrijgt men tussen 10+0 (33 mm) en 12+6 weken
(68mm). Indien er tussen de 10 en 12+6 weken (CRL 33 en 68 mm) 2 of meer metingen
worden verricht, die enkele dagen van elkaar verschillen, dan dateert men de
zwangerschap op basis van de meting die het dichtst bij de 10 weken ligt.
http://www.knov.nl/docs/u(...)hap_def_aug_2010.pdf
En een mm meer gemeten zet je al een paar dagen vooruit, dus tsja..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:37 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Ah kijk, dus als je een besluiteloos ei had dat niet wist waar ie zich wilde nestelen kan het dus een paar dagen korter uit de meting komen? Weet wat geleerdtnx!
Hee, das interessant! Ik kreeg de echo uitwendig bij 9w3d, dus..ik wil 'm nog een keer overdoen, voor de zekerheidquote:
Misschien krijg je deze keer een meisje?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
bij ons scheelt het 1 dag..dus redelijk accuraatquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:33 schreef Sleehakschoen het volgende:
ik heb trouwens wel een vraagje, als ze het embryo opmeten bij zo'n echo geven ze daar ook een termijn aan toch? Hoe accuraat is het? En komt het bij iedereen overeen met het moment van vermoedelijke bevruchting?
Ik ben er vrij sterk van overtuigd (98%) dat ik weet op welke dag ik bevrucht ben (), ben erg benieuwd of dat dan ook exact met de metingen overeen gaat komen
meisje nu dan?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Bij mij scheelde het 5 dagen en ik weet ook exact wanneer mijn eisprong wasquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:33 schreef Sleehakschoen het volgende:
Dus jouw UD is vijf dagen eerder dan je eigen berekening?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij mij scheelde het 5 dagen en ik weet ook exact wanneer mijn eisprong was. Heb het toen nog nagevraagd, maar kennelijk was mijn baby echt supersnel met innestelen of iets, de termijn die bij de 12 weken wordt bepaald is iig redelijk nauwkeurig.
Klopt ook wel met je vroeg positieve testen natuurlijkquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij mij scheelde het 5 dagen en ik weet ook exact wanneer mijn eisprong was. Heb het toen nog nagevraagd, maar kennelijk was mijn baby echt supersnel met innestelen of iets, de termijn die bij de 12 weken wordt bepaald is iig redelijk nauwkeurig.
Hier ook 1 dag, was duidelijk genoeg!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
bij ons scheelt het 1 dag..dus redelijk accuraat
Dan heb ik wellicht ook een snelle innesteling gehad, ik testte 11 dagen na eisprong al duidelijk positiefquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Klopt ook wel met je vroeg positieve testen natuurlijk
Succes!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:58 schreef Cwen het volgende:
[..]
Hier ook 1 dag, was duidelijk genoeg!
En ja, vanmiddag een strippoging. Merk wel of het iets doet!
Hoera Hilz, hij is er!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:31 schreef Hilzillah het volgende:
En ja, ik ben verliefd!
Klopt, ik testte een week na mijn ei al positiefquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Klopt ook wel met je vroeg positieve testen natuurlijk
Ik heb een decolleté van acnéquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:21 schreef Mabawa. het volgende:
Pukkels: check!! Mijn hele rug zit onder. Vreselijk.
Ik heb wel veel vragen, want hoe lang moet je dat uitproberen, ben al wel bijna 33 weken, voor mijn gevoel heb je geen tijd om dat een paar weken te proberen, want baby groeit door. En ook gezien dat mijn broertje en ikzelf ook suikerbaby's waren, beide 3 weken te vroeg geboren, en ruim 9 (!!) pond.. dat is wel mijn angst. En mijn eigen kindje ook 3100 gram met 35 weken geboren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:58 schreef Spewey het volgende:
Heel veel succes Jipster, hoop dat een dieet met veel verspreide koolhydraamomentjes voldoende is!
ik ken dat stoeltje niet. Maar wij hadden (cq hebben) voor de eerste cq 9 maanden een maxi cosi cabriofix, en voor daarna een maxi cosi pebble, beiden op een familyfix basis.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:56 schreef angelatje het volgende:
Hier ook dikke puistenen jeukt soms ook vreselijk. En in mijn slaap krab ik lekker alles open
![]()
Nog even een vraag....kopen jullie voor het eerste jaar een apart autostoeltje? Wij hebben alleen een stokke izi sleep en ml vind dat wel genoeg.
Hoe bedoel je precies? Waar zijn mensen ze dan nog emer voor gaan gebruiken? Op als kinderwagen onderdeel ofzo?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:07 schreef Sleehakschoen het volgende:
Maxi cosi's en alles wat zo genoemd wordt zijn in beginsel ook autostoelen (daar zijn ze voor gemaakt), mensen zijn ze alleen anders gaan gebruiken. Een vaste autostoel mag pas als je kind zelfstandig kan zitten.
Overigens zijn autostoeltjes die plat kunnen niet veilig voor gebruik in de auto - in de zin dat je ze niet in de platte stand in de auto mag gebruiken. Dat mag alleen op het kinderwagenonderstel.
Ja, als standaard sjouw-unit eigenlijk. Ik heb mensen meegemaakt die zwanger waren, een maxi cosi kochten en oprecht verbaasd waren dat het eigenlijk een autostoel wasquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:15 schreef Jipster het volgende:
[..]
Hoe bedoel je precies? Waar zijn mensen ze dan nog emer voor gaan gebruiken? Op als kinderwagen onderdeel ofzo?
Wat is easy base eigenlijk?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:11 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
wij hebben ook een maxi cosi.vorige keer ook, werkt prima icm easy base
Voor zover ik me herinner is een easy base een basis die je in de isofix klemt waar je dan je maxi-cosi weer op klemt. Zodat je geen gehannes hebt met autogordels.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat is easy base eigenlijk?
En is dat weer wat anders dan isofix?
Wij hebben in beide auto's isofix, hebben we dan nog een easy base nodig?
MC n00b.
Een maxicosi cabriofix of pebble kun je niet zo op je isofix bestellen daar heb je een familyfix voor nodig.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:17 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wat is easy base eigenlijk?
En is dat weer wat anders dan isofix?
Wij hebben in beide auto's isofix, hebben we dan nog een easy base nodig?
MC n00b.
Autostoel kan tot een maand van te voren, kinderwagen zit soms wel levertijd op. Meeste mensen bestellen die dingen als ze een maand of zes zwanger zijn. Maar er zijn er ook die met 16 weken de hele uitzet al klaar hebben staanquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:20 schreef Burdie het volgende:
Wanneer koop je zo'n ding eigenlijk... een kinderwagen of een maxicosi... of wanneer koop je überhaupt babystuff?? Met mijn 14 weken vind het nu nog rijkelijk vroeg, maar op een gegeven moment moet er wel een soort omslagpunt komen, lijkt me?
Wat ik tot nog toe heb gekocht is positiekleding, een omslagdoek, sokjes (hormonen) en een voedingskussen. Het kamertje gaan we na onze vakantie aan beginnen (dan ben ik 19 weken). Misschien dat het dan ook wat concreter wordt, omdat we dan ook een plek hebben om de babyspullen op te bergen, nu liggen ze maar een beetje stof te vangen in een koffertje op de trap
.
ik denk niet dat dit het duidelijker maaktquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:21 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Een maxicosi cabriofix of pebble kun je niet zo op je isofix bestellen daar heb je een familyfix voor nodig.
Bijna een easybase maak je vast met gordels (die hebben wij in 1 auto zit geen isofix) een familyfix maak je vast op de isofix.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:20 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Voor zover ik me herinner is een easy base een basis die je in de isofix klemt waar je dan je maxi-cosi weer op klemt. Zodat je geen gehannes hebt met autogordels.
Onze auto heeft gen isofix dus ik ga tzt maar flink oefenen van te voren
WTF, ik ging googlen, en dan lees ik dan weer iets over easyfix. Om het even ingewikkeld te maken.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:20 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Voor zover ik me herinner is een easy base een basis die je in de isofix klemt waar je dan je maxi-cosi weer op klemt. Zodat je geen gehannes hebt met autogordels.
Onze auto heeft gen isofix dus ik ga tzt maar flink oefenen van te voren
WOAAAAAAAAAAAAH!!!!! I'm losing it...quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:21 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Een maxicosi cabriofix of pebble kun je niet zo op je isofix bestellen daar heb je een familyfix voor nodig.
ah kijk, de wereld verandertquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:22 schreef ferrari_rood het volgende:
[..]
Bijna een easybase maak je vast met gordels (die hebben wij in 1 auto zit geen isofix) een familyfix maak je vast op de isofix.
bestellen=plaatsenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:22 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
ik denk niet dat dit het duidelijker maakt
wanneer je wilt. Meestal wachten mensen tot ze weten wat het geslacht is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:20 schreef Burdie het volgende:
Wanneer koop je zo'n ding eigenlijk... een kinderwagen of een maxicosi... of wanneer koop je überhaupt babystuff?? Met mijn 14 weken vind het nu nog rijkelijk vroeg, maar op een gegeven moment moet er wel een soort omslagpunt komen, lijkt me?
en anders mag je meestal wel tegen een kleine bijbetaling een ander model utizoekenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:25 schreef ferrari_rood het volgende:
En babyspullen kopen. Bij de meeste winkels komen ze alles weer ophalen mocht je baby tijdens of binnen 24uur na de geboorte overlijden. Ik zou gewoon de aanbiedingen in de gaten houden. Vaak is er een aanbieding dat je een maxi-cosi gratis krijgt soms is dit de safety first versie.
Ik zou voor de aanbieding met de echte maxo-cosi gaan.
gewoon geen knalroze kopen dan. Genoeg opties overquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:25 schreef Burdie het volgende:
Wij weten het geslacht pas bij de geboorte, dat lijkt me ietwat laat om een wagen te kopen.
Dat is wel zo bij de mc die kun je upgraden naar de cabriofix of je een safety first kunt upgraden naar een mc weet ik niet. en dan nog is het voordeliger om de aanbieding van de mc af te wachten als je tijd hebt he.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:25 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
en anders mag je meestal wel tegen een kleine bijbetaling een ander model utizoeken
mwoa, mischien iets te laat jaquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:25 schreef Burdie het volgende:
Wij weten het geslacht pas bij de geboorte, dat lijkt me ietwat laat om een wagen te kopen.
Dieet uitproberen was maar 5 dagen hier (en nuchter, voor en na ontbijt, lunch, diner en voor het slapen gaan bloedsuikers prikken) toen was wel duidelijk dat ik het met een dieet alleen niet ging redden.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:04 schreef Jipster het volgende:
[..]
Ik heb wel veel vragen, want hoe lang moet je dat uitproberen, ben al wel bijna 33 weken, voor mijn gevoel heb je geen tijd om dat een paar weken te proberen, want baby groeit door. En ook gezien dat mijn broertje en ikzelf ook suikerbaby's waren, beide 3 weken te vroeg geboren, en ruim 9 (!!) pond.. dat is wel mijn angst. En mijn eigen kindje ook 3100 gram met 35 weken geboren.
Hoe is het met jou en je waarden Spewey? Blijf je tobben? Had je het vorige zwangerschappen ook eigenlijk?
Ik dacht zelf aan oranjequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:26 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
gewoon geen knalroze kopen dan. Genoeg opties over
Ik stem voor oranjequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:27 schreef Burdie het volgende:
[..]
Ik dacht zelf aan oranje.
Of gewoon grijs.
Gewoon aanbiedingen in de gaten houden, rekening houden met levertijd e.d.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:25 schreef Burdie het volgende:
Oranjequote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:30 schreef Spewey het volgende:
Net proefdruk van het kaartje gehaald
Blijft bijzonder om z'n naam zo te zien en de oranje! enveloppen,
kan ik alvast gaan schrijven als ik me verveel.
Mijn hormonen hebben sinds de zwangerschap helemaal niets meer met oranje. Als er ergens oranje in zit, wil ik het niet meer. Behalve Dikkie Dik dan. Die is goed.quote:
Wij hebben onder andere een oranje muur in de woonkamer en twee oranje auto's, dus dat zou in mijn geval niet zo praktisch zijnquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:36 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
Mijn hormonen hebben sinds de zwangerschap helemaal niets meer met oranje. Als er ergens oranje in zit, wil ik het niet meer. Behalve Dikkie Dik dan. Die is goed.
I like yer taste.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 13:37 schreef Burdie het volgende:
[..]
Wij hebben onder andere een oranje muur in de woonkamer en twee oranje auto's, dus dat zou in mijn geval niet zo praktisch zijn!
Oranjequote:
Ik vind 't een wonder dat je het weetquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:25 schreef Burdie het volgende:
Ik was al blij dat ik wist dat onze beide auto's isofix hebben
Maar we hebben nog even om te beslissenBedankt voor alle info iig!
Yup. Al las ik wel iets dat...60%? van alle MC's eigenlijk niet goed vast zitten als ze zonder isofix in de auto zitten.. Maar pin me er niet op vast.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:28 schreef Sleehakschoen het volgende:
is het niet vooral gebruiksgemak?
Mwah, veiligheid.nl is niet echt een verkoper van isofixquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:39 schreef NoBoNo het volgende:
Als verkoper van isofix zou ik ook zeggen dat het NOG veiliger is en natuurlijk 130 euries extra!
Je bent niet verplicht alles nieuw te kopenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:39 schreef NoBoNo het volgende:
Als verkoper van isofix zou ik ook zeggen dat het NOG veiliger is en natuurlijk 130 euries extra!
Ja, maar zoals ik dat lees is het vooral onwetendheid / nalatigheid van de ouders zelf. Een stoel zonder isofix is ook veilig, als je 'm maar op de juiste manier gebruikt.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:36 schreef GotC het volgende:
[..]
Yup. Al las ik wel iets dat...60%? van alle MC's eigenlijk niet goed vast zitten als ze zonder isofix in de auto zitten.. Maar pin me er niet op vast.
Hier staat nog wel wat info:
http://www.veiligheid.nl/(...)-vervoerd-in-de-auto
Ja, die beugel is wel vrij essentieel in de veiligheidquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:36 schreef Theeleuter het volgende:
Ja, maar er is ook minder speling dan in de gordels.
Edit: die beugel zijn we inderdaad wel eens vergeten....
Voor een rondje supermarkt is het echt geen probleem om die Cosi even op een onderstel te klikken. Daarbij kun je tegenwoordig voor vrijwel èlke kinderwagen een Cosi-adapter krijgen. Hoef je ook niet altijd die hele reiswieg mee te slepen. Als je echt de hele dag op pad gaat is het een ander verhaalquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:44 schreef Burdie het volgende:
Isofix lijkt me wel veilig, dat zit het echt aan het chassis van de auto vast. Heb daar wel een goed gevoel bij.
Wat ik wil is eigenlijk een stoeltje die ik in beide auto's kan plaatsen (dus heb ik in beide auto's een onderstel nodig?). Eigenlijk wilde ik ook dat ik hem in het wandelwagenframe kan klikken, maar ik wil baby ook weer niet te lang in een MC laten liggen. Dus een aparte wagen, denk ik dan.
Ik ga denk ik ook maar eens buurten in het dummy-topic.
Groot gedeelte is idd kwestie van fout door de oudersquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:44 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Ja, maar zoals ik dat lees is het vooral onwetendheid / nalatigheid van de ouders zelf. Een stoel zonder isofix is ook veilig, als je 'm maar op de juiste manier gebruikt.
[..]
Ja, die beugel is wel vrij essentieel in de veiligheid![]()
Oh, ik dacht dat ik dan een speciale kinderwagen moest kopenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:46 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Voor een rondje supermarkt is het echt geen probleem om die Cosi even op een onderstel te klikken. Daarbij kun je tegenwoordig voor vrijwel èlke kinderwagen een Cosi-adapter krijgen. Hoef je ook niet altijd die hele reiswieg mee te slepen. Als je echt de hele dag op pad gaat is het een ander verhaal
Je moet je gewoon een keer laten verwonderen over de mogelijkheden in zo'n babyparadijsquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:47 schreef Burdie het volgende:
[..]
Oh, ik dacht dat ik dan een speciale kinderwagen moest kopen.
Echt, ik weet alles van luiers verschonen.
Heeft iemand daar misschien een vraag over? Dan kan ik ook behulpzaam zijn.
Laat me raden, dat space ei ding van eh.....god hoe heet dat merk.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:54 schreef Sleehakschoen het volgende:
ik baal al dat de enige kinderstoel die ik zou accepteren in mijn interieur 400 euro kost. Dat wordt nog even doorzoeken.
Da's ook de enige van 400 euro plus inderdaadquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:57 schreef NoBoNo het volgende:
[..]
Laat me raden, dat space ei ding van eh.....god hoe heet dat merk.
Dat je zo onbeholpen staat te hannesen op de parkeerplaats van het ziekenhuisquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 14:59 schreef -Bubseltje- het volgende:
Zo'n base hadden we wel genomen als we een auto zouden hebben. We moeten nog wel even oefenen binnenkort bedenk ik me net.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |