Jemig, dat klinkt behoorlijk heftig Hilz! Maar, inderdaad, hij is erquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:31 schreef Hilzillah het volgende:
Horror bevalling. Bloed paniek pijn en deceptie. Maar dat is meer iets voor bevallingsverhalen
Maar... *tromgeroffel* HIJ IS ER! Geboren op 19/08/2013 om 21.30 uur dmv een keizersnede. Ons aller Olli! Het knakkertje wat de boel voor het lapje hield, met zijn net niet 8 pond! (Lengte weet ik niet, hebben ze niet gemeten)
En omdat hij Olli af is, hebben we besloten hem de namen S.enn Z.ias te geven.
En ja, ik ben verliefd!
Het houdt me duidelijk nogal bezig.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 08:07 schreef _NIKKI_ het volgende:
[..]![]()
Wat zo'n stomme echo allemaal teweeg brengt hè.
Nou, bij Sjaak kan ik het me niet meer herinneren, maar nu idd: pukkels, vlekken en bos stro: CHECK!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Even wat anders trouwens: maar wat is deze zwangerschap anders!!
Bij Julian kreeg ik zo'n mooie gave blozende huid en glanzende haren, nu zit ik onder de pukkels en ben bleek, heb er vlekjes bij in m'n gezicht en m'n haar is een bosje stro.
Meer dames die dat verschil merken met een eerste en een tweede zwangerschap?
hier minder pukkels enzo als vorige keer en mijn haar begint zich nu ook weer beter te gedragen terwil er vorige keer de hele zwangerschap niks mee aan t vangen wasquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Bij Julian kreeg ik zo'n mooie gave blozende huid en glanzende haren, nu zit ik onder de pukkels en ben bleek, heb er vlekjes bij in m'n gezicht en m'n haar is een bosje stro.
Ik ben ook ineens heel 'jeugdig'. Lees: heb continue puistjes.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
quote:Goedemorgen Meaumeau
Heel Hartelijk dank voor de mail + foto.
Dat zijn nou de leuke dingen van het werken hier.
Ben blij dat eindelijk alles oke is.
Met vriendelijke groet
quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:12 schreef klaprooss het volgende:
Spannend! Leuk. Ik heb hem ook al gepland staan.
Voelt idd stom en leuk tegelijk
echt, rotspul!quote:
En de freak in me heeft gelijk de pukkels versus non-pukkels meldingen gelegd naast of al bekend is of het een jongen of meisje is.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:12 schreef klaprooss het volgende:
Spannend! Leuk. Ik heb hem ook al gepland staan.
Voelt idd stom en leuk tegelijk
Dat had ik gezien, ik bedoelde juist dat jij en Hillie al gemeld haddenquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:15 schreef Cwen het volgende:
Had al gemeld, maar bij deze nog een keer. Vanmiddag weer naar de vk, ben benieuwd hoe het dan is. ML heeft vandaag sollicitatiegesprek en ik ben plaatsvervangend nerveus.
De meting die het dichtst bij 12 weken gedaan wordt is het meest accuraat en klopt meestal aardig. Het kán wel wat afwijken van je zelf bepaalde datum, omdat de innesteling bijvoorbeeld wat langer geduurd kan hebben.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:33 schreef Sleehakschoen het volgende:
ik heb trouwens wel een vraagje, als ze het embryo opmeten bij zo'n echo geven ze daar ook een termijn aan toch? Hoe accuraat is het? En komt het bij iedereen overeen met het moment van vermoedelijke bevruchting?
Ik ben er vrij sterk van overtuigd (98%) dat ik weet op welke dag ik bevrucht ben (), ben erg benieuwd of dat dan ook exact met de metingen overeen gaat komen
Ah kijk, dus als je een besluiteloos ei had dat niet wist waar ie zich wilde nestelen kan het dus een paar dagen korter uit de meting komen? Weet wat geleerdquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:34 schreef ProjSkippy het volgende:
[..]
De meting die het dichtst bij 12 weken gedaan wordt is het meest accuraat en klopt meestal aardig. Het kán wel wat afwijken van je zelf bepaalde datum, omdat de innesteling bijvoorbeeld wat langer geduurd kan hebben.
Is mij verteld dan.
Kiekt trouwens:quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:37 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Ah kijk, dus als je een besluiteloos ei had dat niet wist waar ie zich wilde nestelen kan het dus een paar dagen korter uit de meting komen? Weet wat geleerdtnx!
Bij mij is er trouwens een hoop gedoe geweest met de termijnbepaling (ze wilden vasthouden aan de meting bij 7w - waar ze me 11 dagen terug gezet hadden, terwijl bij de termijnecho de kleine al weer veel groter was. Pas bij de 20w echo (die bij mij dus gedaan werd bij 21w4d oid) hebben ze aan de hand van de hersenen bepaald hoe ver ik nou daadwerkelijk was. Toen kon ik weer 9 dagen vooruitquote:Een echo gemaakt voor 8+4 weken is nooit een termijn echo. Dit is een echo om de
vitaliteit te beoordelen en de locatie van de zwangerschap.
De datering van de zwangerschap met behulp van de CRL kan verricht worden tussen de
20 (8+4) en 68 (12+6) mm. Voor 10 weken moet de datering transvaginaal verricht
worden voor een optimale datering.
Een meest optimale (transabdominale)
zwangerschapsdatering met de CRL verkrijgt men tussen 10+0 (33 mm) en 12+6 weken
(68mm). Indien er tussen de 10 en 12+6 weken (CRL 33 en 68 mm) 2 of meer metingen
worden verricht, die enkele dagen van elkaar verschillen, dan dateert men de
zwangerschap op basis van de meting die het dichtst bij de 10 weken ligt.
http://www.knov.nl/docs/u(...)hap_def_aug_2010.pdf
En een mm meer gemeten zet je al een paar dagen vooruit, dus tsja..quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:37 schreef Sleehakschoen het volgende:
[..]
Ah kijk, dus als je een besluiteloos ei had dat niet wist waar ie zich wilde nestelen kan het dus een paar dagen korter uit de meting komen? Weet wat geleerdtnx!
Hee, das interessant! Ik kreeg de echo uitwendig bij 9w3d, dus..ik wil 'm nog een keer overdoen, voor de zekerheidquote:
Misschien krijg je deze keer een meisje?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
bij ons scheelt het 1 dag..dus redelijk accuraatquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:33 schreef Sleehakschoen het volgende:
ik heb trouwens wel een vraagje, als ze het embryo opmeten bij zo'n echo geven ze daar ook een termijn aan toch? Hoe accuraat is het? En komt het bij iedereen overeen met het moment van vermoedelijke bevruchting?
Ik ben er vrij sterk van overtuigd (98%) dat ik weet op welke dag ik bevrucht ben (), ben erg benieuwd of dat dan ook exact met de metingen overeen gaat komen
meisje nu dan?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 09:01 schreef nummer_zoveel het volgende:
Bij mij scheelde het 5 dagen en ik weet ook exact wanneer mijn eisprong wasquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:33 schreef Sleehakschoen het volgende:
Dus jouw UD is vijf dagen eerder dan je eigen berekening?quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij mij scheelde het 5 dagen en ik weet ook exact wanneer mijn eisprong was. Heb het toen nog nagevraagd, maar kennelijk was mijn baby echt supersnel met innestelen of iets, de termijn die bij de 12 weken wordt bepaald is iig redelijk nauwkeurig.
Klopt ook wel met je vroeg positieve testen natuurlijkquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:50 schreef Burdie het volgende:
[..]
Bij mij scheelde het 5 dagen en ik weet ook exact wanneer mijn eisprong was. Heb het toen nog nagevraagd, maar kennelijk was mijn baby echt supersnel met innestelen of iets, de termijn die bij de 12 weken wordt bepaald is iig redelijk nauwkeurig.
Hier ook 1 dag, was duidelijk genoeg!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:44 schreef Bla_Bla_Bla het volgende:
[..]
bij ons scheelt het 1 dag..dus redelijk accuraat
Dan heb ik wellicht ook een snelle innesteling gehad, ik testte 11 dagen na eisprong al duidelijk positiefquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Klopt ook wel met je vroeg positieve testen natuurlijk
Succes!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:58 schreef Cwen het volgende:
[..]
Hier ook 1 dag, was duidelijk genoeg!
En ja, vanmiddag een strippoging. Merk wel of het iets doet!
Hoera Hilz, hij is er!quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 03:31 schreef Hilzillah het volgende:
Horror bevalling. Bloed paniek pijn en deceptie. Maar dat is meer iets voor bevallingsverhalen
Maar... *tromgeroffel* HIJ IS ER! Geboren op 19/08/2013 om 21.30 uur dmv een keizersnede. Ons aller Olli! Het knakkertje wat de boel voor het lapje hield, met zijn net niet 8 pond! (Lengte weet ik niet, hebben ze niet gemeten)
En omdat hij Olli af is, hebben we besloten hem de namen S.enn Z.ias te geven.
En ja, ik ben verliefd!
Klopt, ik testte een week na mijn ei al positiefquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 10:57 schreef Pvoesss het volgende:
[..]
Klopt ook wel met je vroeg positieve testen natuurlijk
Ik heb een decolleté van acnéquote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:21 schreef Mabawa. het volgende:
Pukkels: check!! Mijn hele rug zit onder. Vreselijk.
Ik heb wel veel vragen, want hoe lang moet je dat uitproberen, ben al wel bijna 33 weken, voor mijn gevoel heb je geen tijd om dat een paar weken te proberen, want baby groeit door. En ook gezien dat mijn broertje en ikzelf ook suikerbaby's waren, beide 3 weken te vroeg geboren, en ruim 9 (!!) pond.. dat is wel mijn angst. En mijn eigen kindje ook 3100 gram met 35 weken geboren.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 11:58 schreef Spewey het volgende:
Heel veel succes Jipster, hoop dat een dieet met veel verspreide koolhydraamomentjes voldoende is!
ik ken dat stoeltje niet. Maar wij hadden (cq hebben) voor de eerste cq 9 maanden een maxi cosi cabriofix, en voor daarna een maxi cosi pebble, beiden op een familyfix basis.quote:Op dinsdag 20 augustus 2013 12:56 schreef angelatje het volgende:
Hier ook dikke puistenen jeukt soms ook vreselijk. En in mijn slaap krab ik lekker alles open
![]()
Nog even een vraag....kopen jullie voor het eerste jaar een apart autostoeltje? Wij hebben alleen een stokke izi sleep en ml vind dat wel genoeg.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |