abonnement Unibet Coolblue
pi_130190910


Wat is Postcrossing?

Het idee is dat je een kaartje stuurt (een echte) naar het adres dat je uit de database hebt gekregen en dat je vervolgens ook kaartjes terug gaat ontvangen uit de hele wereld. En het werkt echt, een klein groepje FOK!ers is ondertussen verslaafd geraakt.

Schrijf je in, doe mee en deel je verhalen en ervaringen! ^O^

De site van Postcrossing!

Maar hoe werkt het dan :?

Het doel van dit project is om mensen kaarten te laten versturen naar en ontvangen uit de hele wereld. De belangrijkste stelregel is: als je een kaart verzendt, krijg je er ten minste een terug van een willekeurige Postcrosser ergens op deze wereld!

Is dat niet erg veel werk? :?

Valt reuze mee! Het werkt, in het kort, als volgt:
1. Je vraagt een adres aan via de website
2. Je stuurt de postkaart naar dat adres
3. Je wacht totdat je zelf een kaart ontvangt
4. Je registreert de ontvangen kaart via de website

De eerste stap is om iemands adres aan te vragen. Naar dit adres stuur je een postkaart. Je ontvangt dit adres per e-mail, tezamen met een 'postcard ID', bijvoorbeeld NL-12345 waardoor die postkaart een uniek registratienummer krijgt. Je stuurt de kaart op, en wanneer de geadresseerde deze ontvangt wordt het unieke ID-nummer door hem/haar geregistreerd op de website van Postcrossing. Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!

Op deze manier werkt het als een soort ketting, je krijgt na het sturen van een kaart, er ook een terug van een willekeurige Postcrosser, en wie weet stuurt de geadresseerde er zelf ook wel een terug als je je adres erop zet!

Er is wel een limiet: je kunt maar een beperkt aantal kaarten 'onderweg' hebben. Elke keer als een door jou verzonden kaart aankomt, kun je vervolgens een nieuw adres aanvragen. Hoe meer kaarten je verstuurd hebt, hoe meer kaarten je onderweg mag hebben!

Wat voor postzegels moet ik gebruiken :?

PostNL heeft tegenwoordig maar 2 smaken: Binnenlandse post of internationale post. Per 1-1-2015 betaal je ¤ 1,15 per internationale zegel. Er staat geen waarde in centen/euro's meer op, dus kun je ook eerder gekochte zegels (blijven) gebruiken. Postzegels kun je bij de verkooppunten van PostNL kopen en ook online bij PostNL.

Mag ik nog gulden-/eurozegels plakken?

Guldenzegels mogen al een tijdje niet meer gebruikt worden. De zegels met een waarde in euro er op mag je natuurlijk wel gebruiken. Frankeer de kaart dan tot het huidige geldige tarief. Je kunt online of bij een servicepunt van PostNL ook 'bijplakzegels' kopen van 2, 3 of 10 cent. JE plakt dan meerdere zegels op 1 kaart tot je aan het huidige tarief bent gekomen.

Alle internationale post verzonden via PostNL mag je voorzien van een Priority zegel, hiermee wordt de post in het buitenland met voorrang verwerkt. Je kunt deze zegels gratis krijgen bij PostNL.

Ik lees vanalles over 'taggen' of 'onofficiële kaarten', WTF :?

'Taggen' is ook een bezigheid die voorkomt uit het Postcrossen. Het werkt als volgt:
1. Je gaat naar het Postcrossing forum en zoekt een leuk tag-thema op (bijvoorbeeld theezakjes, giraffekaartjes, chocola, noem maar op...)
2. In dat topic 'tag' (tik, als in tikkertje) je degene boven je (de laatste poster in het topic) door een berichtje te posten en hem/haar een U2U (private message) te sturen met de vraag of hij/zij zijn/haar adres even naar je U2U't
3. Als je het adres terugkrijgt, stuur je datgene op waar het tag-topic over gaat (theezakje, giraffekaart, chocoladereep etc.)
4. Binnen de kortste keren word jij ook getagged, stuur je je adres door en krijg jij jouw theezakje, giraffekaart of chocoladereep!

In sommige tagtopics staat er een lijstje van wat degene wil (verlanglijstje). Je stuurt dan iets wat hij/zij wil en post op jouw beurt a) wie je getagd hebt en b) wat jij wil ontvangen. Dan wordt jij getagged door iemand die aan je 'verzoek' kan voldoen en krijg jij dus wat je vroeg!

Waar kan ik kaarten kopen?

Kaarten kopen kan op de meest uiteenlopende plaatsen:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Ook kun je kaarten en postzegels via Internet bestellen. Dit kan onder andere op de volgende sites:
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Welke Fok!kers zijn ook Postcrossers :?

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Waar zijn de vorige deeltjes gebleven :?

Die zijn hier!

Heb je de laatste post? Open dan even een nieuw topic. De OP vind je hier!

[ Bericht 1% gewijzigd door Peter op 03-01-2015 18:50:35 ]
pi_130192264
Ik ben het kwijt. ik heb ook geen zin meer om nog kaartjes te sturen ...
pi_130192702
Ik heb de laatste tijd ook niet zoveel zin meer om kaarten te sturen, iig niet via Postcrossing. Maar ik heb nog wat guldenpostzegels, dus die moet ik sowieso nog even gaan opmaken. :)
pi_130210112
Wat zijn de actuele gulden-tarieven voor Europa en wereld??? Moet m'n zegels gaan opmaken maar ik kan het nergens vinden....
I had a signature once. It was awful.
pi_130210653
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:14 schreef zoeperzazke het volgende:
Wat zijn de actuele gulden-tarieven voor Europa en wereld??? Moet m'n zegels gaan opmaken maar ik kan het nergens vinden....
Voor Europa (95 eurocent) plak ik twee keer 80 guldencent en één keer 50 guldencent (dus f2,10 in totaal). Voor buiten Europa (1 euro) zal het dus iets meer zijn, maar omdat ik alleen nog combinaties van 95 cent over heb, plak ik voor buiten Europa ook omgerekend 95 eurocent en ga ik er vanuit dat die 5 eurocent niet zoveel uitmaakt. :+
pi_130211864
Heuy! Ik kom mezelf steeds tegen in dit topic, maar ik PC al heeeel lang niet meer ;) Zou TS mij uit de OP willen halen? Thnx :*
pi_130235951
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 11:30 schreef soapie het volgende:
[ afbeelding ]

Leuk kaartje uit Duitsland van een Frans meisje in het Nederlands geschreven!!! O+
Heb je hier nog een linkje van? :D
Professioneel lurker sinds 2008.
pi_130244796
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:45 schreef Poesopstokje het volgende:
Heuy! Ik kom mezelf steeds tegen in dit topic, maar ik PC al heeeel lang niet meer ;) Zou TS mij uit de OP willen halen? Thnx :*
Done!!
pi_130244812
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 14:11 schreef Orava het volgende:

[..]

Heb je hier nog een linkje van? :D
http://www.postcrossing.com/postcards/DE-2394812
  maandag 19 augustus 2013 @ 18:46:03 #10
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_130245344
Ik ben er ook een beetje klaar mee, haha.
Enige tijd geleden nog erg veel kaartjes gekocht, maar sindsdien weinig zin meer. Ik heb alleen ook nog enkele Gulden postzegels. Om de één of andere reden vind ik het ook stom om deze op normale kaarten te plakken :')
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_130245837
Ik wordt ook steeds minder enthousiast. Vind de postzegels ook belachelijk duur worden. Neemt een hoop lol weg..
  maandag 19 augustus 2013 @ 19:11:21 #12
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_130246163
quote:
0s.gif Op maandag 19 augustus 2013 19:01 schreef soapie het volgende:
Ik wordt ook steeds minder enthousiast. Vind de postzegels ook belachelijk duur worden. Neemt een hoop lol weg..
Ja, dat sowieso :)
Ik moet ook nog superrrr veel in mijn boek doen etc. Echt een t*ringzooi nu :P
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_130276399
lienzz is ook (tijdelijk?) gestopt met postcrossing. Stijgende postzegel prijzen maken het nou niet echt meer aantrekkelijk om veel kaartjes te versturen. Heb hier ook nog heeeeeeel veeeeeeel kaartjes liggen :P
En dat kan zomaar.....?
pi_130390794
2 kaarten vandaag:



http://www.postcrossing.com/postcards/TW-988523

Awww O+ O+



http://www.postcrossing.com/postcards/UA-721142

Een meisje van 14, ik vraag me echt serieus af of ze doorheeft gehad. dat dit een Nederlandse kaart is... Ik heb het niet in de hurray gevraagd, wel gezegd dat ik een keer de kerstmarkt in die grot (of in die andere) heb gezocht..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 24 augustus 2013 @ 16:54:14 #15
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_130417436
Ik heb me juist aangemeld vandaag. Het is erg jammer dat de postzegels zo duur worden maar het is wel een leuk iets, ik vind altijd dat ik te weinig post krijg :P
Heb momenteel geen kaarten in huis maar ga maandag even wat halen, adres kan ik denk ik al wel opvragen toch?
L'Enfer, c'est les autres.
pi_130417858
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:54 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb me juist aangemeld vandaag. Het is erg jammer dat de postzegels zo duur worden maar het is wel een leuk iets, ik vind altijd dat ik te weinig post krijg :P
Heb momenteel geen kaarten in huis maar ga maandag even wat halen, adres kan ik denk ik al wel opvragen toch?
.
Ja hoor, je kan best nu al wat adressen aanvragen. Je mag de kaarten best wel wat later versturen dan de aanvraagdatum.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_130422799
quote:
0s.gif Op zaterdag 24 augustus 2013 16:54 schreef Maria2.0 het volgende:
Ik heb me juist aangemeld vandaag. Het is erg jammer dat de postzegels zo duur worden maar het is wel een leuk iets, ik vind altijd dat ik te weinig post krijg :P
Heb momenteel geen kaarten in huis maar ga maandag even wat halen, adres kan ik denk ik al wel opvragen toch?
bij mij zit er soms wel een week tussen....
  zondag 25 augustus 2013 @ 13:16:12 #18
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_130440090
Heb inmiddels 5 adressen aangevraagd. Morgen kaartjes halen en dan beginnen. Jammer wel dat ik lees dat het toch wat minder leuk is geworden, o.a. door de kosten en de 'eisen'.
L'Enfer, c'est les autres.
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 13:28:46 #19
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_130440496
Ik merk net dat ik hier ook nog in de OP vermeld sta; maar ik postcross al geruime tijd niet meer.
Dit jaar volgens mij überhaupt nog maar één kaart verzonden.

De voornaamste reden daarvoor is een gebrek aan tijd; maar er stellen ook steeds meer mensen "eisen" aan de kaarten die ze willen ontvangen, en de stijgende kostprijs voor het verzenden werkt daar natuurlijk ook niet heel erg aan mee...

Hoewel ik nog wel een postcrossing account heb; maar eigenlijk vrijwel niet meer postcross
zou iemand mij daarom uit de OP kunnen halen ? :)
pi_130441187
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:28 schreef Vonkenboer het volgende:
Ik merk net dat ik hier ook nog in de OP vermeld sta; maar ik postcross al geruime tijd niet meer.
Dit jaar volgens mij überhaupt nog maar één kaart verzonden.

De voornaamste reden daarvoor is een gebrek aan tijd; maar er stellen ook steeds meer mensen "eisen" aan de kaarten die ze willen ontvangen, en de stijgende kostprijs voor het verzenden werkt daar natuurlijk ook niet heel erg aan mee...

Hoewel ik nog wel een postcrossing account heb; maar eigenlijk vrijwel niet meer postcross
zou iemand mij daarom uit de OP kunnen halen ? :)
De TS kan de OP niet meer aanpassen, je bent zelf moderator. Waarom doe je het zelf dan niet?? :@ :@
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator zondag 25 augustus 2013 @ 13:46:17 #21
92034 crew  Vonkenboer
Geen woorden, maar draden !
pi_130441209
quote:
0s.gif Op zondag 25 augustus 2013 13:45 schreef Bos81 het volgende:

[..]

De TS kan de OP niet meer aanpassen, je bent zelf moderator. Waarom doe je het zelf dan niet?? :@ :@
lol, dat kan natuurlijk.
Maar ik bevind mij niet in mijn eigen subforum O-)
  Moderator maandag 26 augustus 2013 @ 20:16:58 #22
155227 crew  Guppy
dus
pi_130488281
Op een kaartje wat is kreeg:

"Hi, I send you this postcard from Malaysia. It's a postcard I received from another postcrosser"

Toch jammer :') ik krijg dan liever een kaartje uit Maleisie zelf. Maar ik heb netjes bedankt voor het kaartje :+
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_130547748
Jammer inderdaad, met andere woorden; ik vond dit kaartje niet leuk genoeg voor m'n eigen collectie dus ik stuur 'm maar naar jou :{

Ik heb een hele enge gekregen :'(
Ze schreef erop dat ze vind dat ik een creatief persoon ben, dus dat ze daarom deze vreemde kaart naar me stuurt...

Professioneel lurker sinds 2008.
  woensdag 28 augustus 2013 @ 15:15:51 #24
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_130555547
Haha dus creatieve personen verdienen enge kaartjes :P
Ik heb leuke kaartjes besteld bij goedkope briefkaarten, gister binnen. Ik vind ze mwah, maar voor de prijs prima.
Net ook 11 kaarten besteld van Nouvelle Images Atelier, die zijn GAAF zeg! Ik zou die kaarten zelf zo graag willen krijgen! O+
L'Enfer, c'est les autres.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 10:15:20 #25
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_130587296
Whuuuut. Maandag kaartjes gepost, gisteravond is mijn kaartje naar Noorwegen geregistreerd!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_130594468
Wauw dat is wel heel erg snel!
Wel leuk, nu krijg je (hopelijk) ook snel een kaartje terug! :D

Ik stond laatst ook al te kijken toen mijn kaartje naar HongKong na 7 dagen geregistreerd werd en naar Thailand zelfs al na 5 dagen!
En dat terwijl mijn kaartje naar Duitsland al 17 dagen onderweg is...
Professioneel lurker sinds 2008.
  donderdag 29 augustus 2013 @ 14:40:02 #27
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_130595369
Dat is ook vlot ja! Nou, mag ook wel eens, normaal is de post toch niet echt snel. :P
Nieuw kaartje mag trouwens naar Australië, leuk!
L'Enfer, c'est les autres.
pi_130873939
tis erg stil hier...
  vrijdag 6 september 2013 @ 17:23:34 #29
220157 Maria2.0
Bless this mess
pi_130888489
Ik ben enthousiast bezig! Inmiddels zijn mijn kaarten naar Noorwegen, Rusland en Duitsland aangekomen. Nieuwe kaarten onderweg naar Oekraïne, Australië en Nederland.
Nog niks ontvangen.
L'Enfer, c'est les autres.
pi_130924585
Bij mij is het ook een stuk rustiger met PC. De kosten van de postzegels staat me zo erg tegen >.<
En ik heb ook wat minder tijd nu ik met een nieuwe studie ben begonnen. Maar ik probeer nog maar gewoon zo 1 keer in de 2 weken wat te sturen :) Anders blijft mijn brievenbus ook zo leeg :P

Van de week nog wel een leuke Moomin kaart uit Finland gekregen :)

http://www.postcrossing.com/postcards/FI-1848362
With her feet in the city, but her heart in the outdoors.
pi_130982224
Iemand, naar wie ik een kaart moest sturen, had in haar profiel staan dat ze dol was op zelfgemaakte kaarten. Talent of geen talent, laat je creatieve geest je gang gaan. Omdat ik zelf af en toe schilder/teken als soort van therapie tegen mijn depressieve gedachte, ben ik aan de gang gegaan. Met als verhaal/idee achter de kaart, dat het leven niet altijd zonneschijn is, maar met hoop en een goed hart de zon weer zal gaan schijnen.

Kreeg ik de volgende hurray op:

"Thank you so much for your lovely card. I cried when I received it. I love the way you created a special piece and sent it on to me, thank you! Thanks for your friendship in postcrossing xoxoxo "post card gal" xoxoxo"

http://www.postcrossing.com/postcards/NL-2028091
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_131018210
Ik ben een Postcrosser sinds kort. Erg leuk!
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_131018493


Toen ik dit kaartje kreeg werd ik helemaal blij!
Anarchistisch Avondvermaak
Magisch theater
Toegang is niet voor iedereen, enkel voor gekken
De toegansprijs is je verstand
pi_131051874
Hoi,

Moet een kaartje sturen naar een Nederlandse (weet niet of ze hier ook zit) maar heb alleen een wensenlijst en verder geen privé informatie. Heb dat toch wel even op de kaart gezet dat ik nu niet weet naar wie ik een kaart schrijf....
pi_131052014
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:02 schreef Jum het volgende:
Hoi,

Moet een kaartje sturen naar een Nederlandse (weet niet of ze hier ook zit) maar heb alleen een wensenlijst en verder geen privé informatie. Heb dat toch wel even op de kaart gezet dat ik nu niet weet naar wie ik een kaart schrijf....
Heb je ook gekeken naar hoe nieuw die persoon is? Als zij net nieuw is, weet ze misschien nog niet dat het handig is wat info te geven in haar profiel.
Alhoewel, ik heb over mezelf ook niet veel info staan, vind dat niet echt van belang eigenlijk. Vind dat je door de wensen ook al veel over iemand te weten kan komen...
pi_131085131
al
quote:
0s.gif Op woensdag 11 september 2013 10:09 schreef kvd het volgende:

[..]

Heb je ook gekeken naar hoe nieuw die persoon is? Als zij net nieuw is, weet ze misschien nog niet dat het handig is wat info te geven in haar profiel.
Alhoewel, ik heb over mezelf ook niet veel info staan, vind dat niet echt van belang eigenlijk. Vind dat je door de wensen ook al veel over iemand te weten kan komen...
geen nieuw persoon, al bijna 400 kaarten. Maar alleen een wensenlijst vind ik niet echt gezellig om te lezen.
pi_131288061
Ik ben na de zomervakantie ook weer begonnen met sturen, hoewel ik het ook wel jammer vind dat de postzegelprijzen steeds zo verhoogd worden. Het ene profiel dat ik trek vind ik leuker dan het andere, maar extreme eisenlijstjes ben ik nog niet vaak tegengekomen (en heel eerlijk gezegd trek ik me daar ook niet zo veel van aan) en ik kan nog steeds wel blij worden van een leuk profiel of een enthousiaste Hurray.

Heb een paar dagen geleden ook de optie binnen Nederland aangezet en heb nu al een kaartje verstuurd en ontvangen. Waarschijnlijk heb ik geluk, want zowel de Hurray als het ontvangen kaartje waren heel leuk :)
pi_131347914
quote:
0s.gif Op donderdag 12 september 2013 07:10 schreef Jum het volgende:
al

[..]

geen nieuw persoon, al bijna 400 kaarten. Maar alleen een wensenlijst vind ik niet echt gezellig om te lezen.
geadresseerde heeft gereageerd. Ze had haar profiel aangepast en had niet gezien dat de algemene tekst weg was. Ze was blij dat ik haar er op wees.
pi_131348238
-O-

Postzegels worden weer duurder.

Nederland van 60 naar 64 cent
Wereld wordt 96 cent naar 1,04 euro.

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)tarieven-postzegels/
pi_131359124
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 14:44 schreef Mokkels het volgende:
-O-

Postzegels worden weer duurder.

Nederland van 60 naar 64 cent
Wereld wordt 96 cent naar 1,04 euro.

Bron: http://www.nrc.nl/nieuws/(...)tarieven-postzegels/
WHAT THE F*CK!!
pi_131359478
Toch niet leuk meer!!!
pi_131359655
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 20:17 schreef soapie het volgende:
Toch niet leuk meer!!!
Snappen ze nou echt niet bij de post dat juist door alle prijsverhogingen er geen extra papieren post meer wordt gestuurd?
pi_131359731
In 4 jaar tijd is de prijs van de postzegels 36% omhoog gegaan..
pi_131360755
Kerstzegels gaangeloof ik 15cent omhoog... Slaat toch nergens op!!
pi_131361527
quote:
0s.gif Op donderdag 19 september 2013 20:42 schreef soapie het volgende:
Kerstzegels gaangeloof ik 15cent omhoog... Slaat toch nergens op!!
kunnen we geen petitie starten?
pi_131488816
Jeetje... ze helpen zichzelf naar de filistijnen op deze manier... :(

Meer dan een euro voor kaarten naar andere werelddelen... wat belachelijk duur! Is bijna 10 cent meer dan dat die postzegels nu kosten.
pi_131494769
Hier is de lol er in ieder geval af...
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_131503937
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 21:42 schreef automatic_ het volgende:
Hier is de lol er in ieder geval af...
Hier ook!!
pi_131526320
Ik hoorde vandaag op de radio dat we ECHT onze guldenzegels voor 1 november opgemaakt moeten hebben.
pi_131526378
quote:
0s.gif Op maandag 23 september 2013 19:31 schreef Luthien87 het volgende:
Jeetje... ze helpen zichzelf naar de filistijnen op deze manier... :(

Meer dan een euro voor kaarten naar andere werelddelen... wat belachelijk duur! Is bijna 10 cent meer dan dat die postzegels nu kosten.
het gaat hen vooral om de zakelijke post, want "onze" kaartjespost is maar een heel klein gedeelte. Ze zien alleen niet in dat er op deze manier niet meer spontaan kaartjes worden gestuurd.
pi_131630331
Las dat Pmk korting gaat geven op eurozegels.!!!
pi_131634489
quote:
0s.gif Op vrijdag 27 september 2013 21:41 schreef soapie het volgende:
Las dat Pmk korting gaat geven op eurozegels.!!!
Ik heb er ook een mailtje van gehad. Prima dus :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_131888637
quote:
!!!PLEASE!!!!! I would prefer to receive my cards signed but IN AN ENVELOPPE because I DON'T LIKE THIS ORANGE BAR-CODE in the front of the card.
And I collect stamps too. Could You kindly use nice stamps :) Thanks!
********************
IMPORTANT: I already have one more profile on this site. Thus before sending me a card, !!!PLEASE!!!, have a look at what I have already received (official, private swap, RR, tag) - https://plus.google.com/u(...)7099095342482/albums
********************
PLEASE, HAVE A LOOK AT MY FAVORITES (that I have NOT received): http://www.postcrossing.com/user/Irina_G/gallery/favourites
********************
And the list continues.. Wat een eisenlijst zeg. :{
pi_132012895
Ik zie dat de fut er hier een beetje uit is. Zelf ook al lang niets meer aan gedaan, maar ik ben nu acht kaarten aan het sturen, dan heb ik mijn oude guldenzegels precies opgemaakt. Zo jammer dat dat niet meer kan na 1 november! Ik vond de achterkant van mijn kaartjes met die mooie oude zegels nog wel minstens net zo leuk als de voorkant.

Ook jammer dat een buitenlandpostzegel naar het buitenland nu over de 1 euro gaat. Dat is toch wel een soort van psychologische grens of zo...

Maar misschien als ik straks weer leuke kaarten terug krijg, dat ik er weer voorzichtig aan ga beginnen. Heb in ieder geval nog genoeg leuke kaartjes liggen!
pi_132013094
Ik zie dat jullie te maken hadden met mensen met nogal absurde eisen... Die laatste die Crientj poste is wel erg ja!

Ik heb dus met de acht kaarten die ik getrokken heb het tegenovergestelde. 2 daarvan hebben helemaal geen enkele tekst. Dus die krijgen mijn standaard Holland - tulpenkaartje :)
pi_132013349
quote:
0s.gif Op zondag 6 oktober 2013 00:32 schreef Crientj het volgende:

[..]

And the list continues.. Wat een eisenlijst zeg. :{
Ik heb ook aleens iemand gehad die dat zo erg had.. ook met een andere site waar alle foto's opstonden enzo..
The things that scare you the most are often the most rewarding!
  woensdag 9 oktober 2013 @ 20:00:47 #57
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_132016137
Ik ga ook nog even nieuwe adressen aanvragen, omdat ik mijn gulden postzegels op moet maken. En daarna stop ik er mee. Ik vind het gewoon echt veel te duur worden. Ik heb ook nog een heleboel kaarten die ik in mijn album moet doen _O-

Ik heb nog voor 9 Wereld-kaarten zegels en voor 10 Europa kaarten :D
Edit; En nu heb ik nog 4 Europa kaarten 8-)

[ Bericht 18% gewijzigd door automatic_ op 09-10-2013 20:28:15 ]
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
pi_132033404
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:37 schreef penelopei_a het volgende:
Ik zie dat jullie te maken hadden met mensen met nogal absurde eisen... Die laatste die Crientj poste is wel erg ja!

Ik heb dus met de acht kaarten die ik getrokken heb het tegenovergestelde. 2 daarvan hebben helemaal geen enkele tekst. Dus die krijgen mijn standaard Holland - tulpenkaartje :)
quote:
0s.gif Op woensdag 9 oktober 2013 18:45 schreef VulpesVulpes het volgende:

[..]

Ik heb ook aleens iemand gehad die dat zo erg had.. ook met een andere site waar alle foto's opstonden enzo..
Ja joh. Maar ik ben dan ook gemeen, ik heb deze kaart gestuurd. :')


Foto is n beetje onduidelijk, maar het is een kaart met alleen maar ruis erop. :')
pi_132045844
Een kaart is expired. Wat kun je daaraan doen?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_132045888
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 19:46 schreef Miniem het volgende:
Een kaart is expired. Wat kun je daaraan doen?
Niks..

Je kunt wel een berichtje sturen of diegene hem misschien is vergeten te registreren.

En natuurlijk hopen dat hij snel aankomt. Ik heb 72 kaarten verstuurd en daarvan zijn er 6 expired.
pi_132046400
quote:
0s.gif Op donderdag 10 oktober 2013 11:30 schreef Crientj het volgende:

[..]

[..]

Ja joh. Maar ik ben dan ook gemeen, ik heb deze kaart gestuurd. :')
[ afbeelding ]

Foto is n beetje onduidelijk, maar het is een kaart met alleen maar ruis erop. :')
Geweldig!
pi_132059707
Zoooo, heb gisteren ook even al mijn guldenzegels opgemaakt. Meer dan 10 kaarten geschreven.
pi_132097435
quote:
0s.gif Op vrijdag 11 oktober 2013 08:32 schreef Jum het volgende:
Zoooo, heb gisteren ook even al mijn guldenzegels opgemaakt. Meer dan 10 kaarten geschreven.
En nu een lamme arm zeker!! :P
pi_132100445
quote:
0s.gif Op zaterdag 12 oktober 2013 13:11 schreef soapie het volgende:

[..]

En nu een lamme arm zeker!! :P
jep
pi_132934090
quote:
A little something about NisanDesign:

NisanDesign, Taiwan

Hi~ We are graphic and web design company in Taiwan.
We have a postcard exhibition plan, so we need your help.
About the content of postcard. If you don't know what to write,
you can write some words of blessing with your native language and translate it.

Here are some things we particularly fond of:
- Modern Art
- Graphic Design
- Illustration
- Logo or Mark
- Maps, flags
- UNESCO World Heritage sites
- Famous land mark
- Colorful
- Folk culture of local life
- traditional national dress or food
- Aurora
- Baby, Lovely drawing pictures to Child
- About the currency, money, coin
- Alphabet
- Post, postman, mailbox, postal car
- Old fashioned
- Beautiful or special stamps
- Quirky or unusual cards (not terror)
- Interesting advertisement postcards
- The best of you love

Welcome to visit our website
:{ Ik snap dat je op die manier makkelijker kan achterhalen wat klanten wel/niet leuk vinden - maar geheel netjes is het ook weer niet.
pi_132992701
Hoi Allemaal,

Ik schaam me dat ik zo lang niet ben geweest, maar ik heb zoveel te doen gehad en Postcrossing is echt helemaal op de achtergrond geraakt. Heb nu vanmorgen 11 adressen aangevraagd om er weer in te komen.

Maar wat gebeurd me? Ik krijg 11x mensen die pas 1 kaart hebben verstuurd, nog niets hebben ontvangen en pas een maandje lid zijn..... Ik had echt even zoiets van hoe krijg ik dit voor elkaar? Je kunt altijd wel een paar x zo'n profiel hebben, maar letterlijk alle 11 aangevraagde kaarten.

Maarja, met een glimlach schrijven we de kaarten dan maar :P
Experience is not what happens to you; it's what you do with what happens to you
pi_133176191
Ik lees nu net dat de tarieven voor postzegels weer omhoog gaan per 1 januari en dat Europa en Wereld worden samengevoegd als 1 zone internationaal, tarief 105 cent :(
pi_133355755
misschien iets voor de postcrossers ;)

V&A / [TK] Postkaartjes (Jetoy, Nouvelle Images etc)
En dat kan zomaar.....?
pi_133606202
quote:
Mag ik nog guldenzegels plakken?
Moet aangepast worden in de OP :P
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_133697093
Vanmiddag heb ik een hoop oude kaarten uit jaren 80/90 teruggevonden. Mogelijk wat kaarten die ik op de basisschool ooit eens kreeg van de leraar toen ik mijn verjaardagsronde ging doen :P

Uiteraard leek het mij een leuk idee om deze even rondte versturen nadat ik me al 3 jaar afzijdig hield van Postcrossing. Puur omdat het teveel tijd en geld begon te kosten....

Dus binnenkort weer 7 kaartjes erbij en nog belangrijker.... 7 mensen blij gemaakt :)
Wel tering duur geworden zeg, die postzegels... :( :( :(
  donderdag 2 januari 2014 @ 13:58:32 #71
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_134981916
quote:
17s.gif Op woensdag 27 november 2013 23:41 schreef GSMboy het volgende:
Vanmiddag heb ik een hoop oude kaarten uit jaren 80/90 teruggevonden. Mogelijk wat kaarten die ik op de basisschool ooit eens kreeg van de leraar toen ik mijn verjaardagsronde ging doen :P

Uiteraard leek het mij een leuk idee om deze even rondte versturen nadat ik me al 3 jaar afzijdig hield van Postcrossing. Puur omdat het teveel tijd en geld begon te kosten....

Dus binnenkort weer 7 kaartjes erbij en nog belangrijker.... 7 mensen blij gemaakt :)
Wel tering duur geworden zeg, die postzegels... :( :( :(
Haha ja ik stuur mijn post in Duitsland 75 cent voor internationaal en iets van 40 cent binnen Duitsland. Nederland =niet te betalen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_134987645
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:58 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Haha ja ik stuur mijn post in Duitsland 75 cent voor internationaal en iets van 40 cent binnen Duitsland. Nederland =niet te betalen.
Jij woont bij de grens zeker? Ik niet...
  donderdag 2 januari 2014 @ 16:28:49 #73
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_134987693
quote:
17s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:27 schreef GSMboy het volgende:

[..]

Jij woont bij de grens zeker? Ik niet...
Dat is wel weer waar ja, tanken en posten is er zo gedaan. Ik ben wel op zoek naar een printer waarmee ik de adressen kan uitprinten dan komt hij tenminste altijd goed aan. Maar een etiket printer of iets dergelijks zal je daarvoor moeten hebben.

Misschien dat ik eens iets aanschaf met scanner erbij. Ik heb wel lol aan de hobby.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135019935
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 16:28 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Dat is wel weer waar ja, tanken en posten is er zo gedaan. Ik ben wel op zoek naar een printer waarmee ik de adressen kan uitprinten dan komt hij tenminste altijd goed aan. Maar een etiket printer of iets dergelijks zal je daarvoor moeten hebben.

Misschien dat ik eens iets aanschaf met scanner erbij. Ik heb wel lol aan de hobby.
Ik heb een dymo, ideaal!!!
  vrijdag 3 januari 2014 @ 14:22:14 #75
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135023425
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 12:53 schreef soapie het volgende:

[..]

Ik heb een dymo, ideaal!!!
Wat voor een model als ik vragen mag? Ik ben niet zo bekend met die dingen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135058855
quote:
0s.gif Op vrijdag 3 januari 2014 14:22 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Wat voor een model als ik vragen mag? Ik ben niet zo bekend met die dingen.
  zaterdag 4 januari 2014 @ 11:20:58 #77
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135058865
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 11:20 schreef soapie het volgende:

[..]

[ afbeelding ]
Bedankt dat lijkt me wel een mooie, ik ga het eens bekijken!

Blijkbaar is er een 50% cashback actie gaande ik ga er dus eens over nadenken.

[ Bericht 7% gewijzigd door Spongeboss op 04-01-2014 11:29:36 ]
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 12:21:35 #78
155227 crew  Guppy
dus
pi_135060150
quote:
0s.gif Op donderdag 2 januari 2014 13:58 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Haha ja ik stuur mijn post in Duitsland 75 cent voor internationaal en iets van 40 cent binnen Duitsland. Nederland =niet te betalen.
Wat een verschil… Het is wel de reden dat ik postcrossing op dit moment op een héél laag pitje heb staan.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:26:16 #79
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135060250
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:21 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Wat een verschil… Het is wel de reden dat ik postcrossing op dit moment op een héél laag pitje heb staan.
Ja wat is het in Nederland? 1 euro 5 nu? In Duitsland kan je ook zowel een set van 7.50 voor 10 kopen of gewoon los per stuk.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 12:29:31 #80
155227 crew  Guppy
dus
pi_135060326
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:26 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ja wat is het in Nederland? 1 euro 5 nu? In Duitsland kan je ook zowel een set van 7.50 voor 10 kopen of gewoon los per stuk.
Internationaal is inderdaad ¤ 1,05, en dan maakt het niet meer uit of je naar Europa of Wereld stuurt kennelijk. En dat is toch ook kwart duurder als bij de buren.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:30:29 #81
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135060347
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:29 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Internationaal is inderdaad ¤ 1,05, en dan maakt het niet meer uit of je naar Europa of Wereld stuurt kennelijk. En dat is toch ook kwart duurder als bij de buren.
Ja Duitsland zelfde 75 cent voor europa of wereld. Maar 1 euro 5 dat is echt schandalig. Als je 10 kaarten stuurt is dat 10.50 + 70 - 90 cent voor de kaarten.

Bah bijna 20 euro. Nee dan zou ik het ook niet meer doen.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  Moderator zaterdag 4 januari 2014 @ 12:33:41 #82
155227 crew  Guppy
dus
pi_135060439
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:30 schreef Spongeboss het volgende:

[..]

Ja Duitsland zelfde 75 cent voor europa of wereld. Maar 1 euro 5 dat is echt schandalig. Als je 10 kaarten stuurt is dat 10.50 + 70 - 90 cent voor de kaarten.

Bah bijna 20 euro. Nee dan zou ik het ook niet meer doen.
Nee. Ik heb nog wel kaartjes op voorraad, dus af en toe zal ik nog wel een velletje postzegels kopen. Maar als de kaartjes op zijn, ga ik denk ik toch wel stoppen.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  zaterdag 4 januari 2014 @ 12:35:27 #83
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135060485
quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 12:33 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Nee. Ik heb nog wel kaartjes op voorraad, dus af en toe zal ik nog wel een velletje postzegels kopen. Maar als de kaartjes op zijn, ga ik denk ik toch wel stoppen.
Ja dat is wel jammer ergens, maar goed ik zou er ook mee stoppen. Eerder plakte ik gulden zegels daarna ben ik maar naar Duitsland gegaan.

Ik snap deze zet van postnl ook niet. Durf te wedden dat alle postcrossers in Nederland heus wel flink wat waarde opleveren voor hun. Maar door het zo duur te maken stoppen mensen of zoeken ze alternatieven. Helaas is Duitsland niet voor iedereen toegankelijk. Als troost België is nog duurder.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_135062175
Na zelf postcrosser zijn geweest werk ik nu zelf bij de post als voorbereider. En ik word altijd zo vrolijk van die volgeschreven kaartjes waarvan je al bijna zeker weet dat ze van postcrossing zijn (en na het snel checken of er een code op staat het zeker weet). Daar kan ik echt blij van worden onder het werken door. O+
pi_135198268
Mehh. Ik heb regelmatig een kaartje gehad waar alleen ´happy postcrossing´ opstond, maar de hoeveelheid tekst op de kaart uit Turkije die ik vandaag uit mijn brievenbus viste slaat alles. ´Hello!´ was het erg inspirerende woord wat erop genoteerd stond. Bij het registreren heb ik maar ´Hi!´ geschreven. -O- De beste man die ´m stuurde blijkt al drie maanden lid te zijn en heeft tien kaarten verstuurd, maar nog nul ontvangen. Dus ik gok dat hij ´t registreersysteem nog niet helemaal snapt, ook omdat hij bij de talen die hij spreekt alleen Turks heeft opgeschreven en zijn profieltekst slechts twee Turkse woorden bevat. Had trouwens ook nog een kaartje van een meisje uit Portugal, mét tekst, alleen had zij vergeten het ID te vermelden. :+

quote:
0s.gif Op zaterdag 4 januari 2014 13:38 schreef Patoshik het volgende:
Na zelf postcrosser zijn geweest werk ik nu zelf bij de post als voorbereider. En ik word altijd zo vrolijk van die volgeschreven kaartjes waarvan je al bijna zeker weet dat ze van postcrossing zijn (en na het snel checken of er een code op staat het zeker weet). Daar kan ik echt blij van worden onder het werken door. O+
Ik heb ook bij de post gewerkt, en ik vond dat ook altijd superleuk. :Y
  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:04:23 #86
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135765373
Pff kan iemand me helpen? Bij Happy-postcrossing kocht ik altijd insteekhoezen waarin je foto's kon doen, 2 stuks als je wilde zelfs 4 stuks maar dan kon je niet meer lezen.

Ze verkopen ze echter niet meer of nouja ze staan al heel lang op uitverkocht. :')

Weet iemand waar ik deze kan krijgen heb al naar foto hoezen gekeken maar die zijn al aanzienlijk duurder. Wel jammer want ik had wel klappers ingeslagen ervoor. :')
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
  dinsdag 21 januari 2014 @ 17:54:04 #87
231574 automatic_
muppetinnetje.
pi_135767317
Heb je al bij de hema of V&D gekeken?
Of action?
"It's good to be open-minded, but not so open that your brains fall out."
  dinsdag 21 januari 2014 @ 19:03:33 #88
419250 Spongeboss
Middelpunt van de wereld.
pi_135770031
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 januari 2014 17:54 schreef automatic_ het volgende:
Heb je al bij de hema of V&D gekeken?
Of action?
Hema kon ik ze geloof ik niet vinden, action zou kunnen v&d weet niet eens of die dit hebben. Maar goed ik hoop dat ze er nog zijn in 2 vaks. Want nu kan ik alleen 4 vaks vinden.
Het leven is een vijand die je niet met een uppercut kan slaan.
Kapotte topics van een kapotte jongen - Spongeboss
Het belangrijkste wordt onderdrukt als in de kelder van Fritzl, de duivel woont naast de deur, geloof me, dat is het stigma van mensen.
pi_136622574
Vandaag deze uitschuifkaart ontvangen Helemaal top:



"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  woensdag 12 februari 2014 @ 23:28:39 #90
421992 TheRealBloempjuh
bloempjuh = bijna 30
pi_136649362
Ik ben pas een jaar geleden lid geworden van PostCrossing, maar vind het echt supertof. Wel irritant dat veel mensen heel specifieke kaart-voorkeuren hebben en ik woon in de middle of nowhere. Kan makkelijk kaarten met Schotse kastelen vinden, maar een boyband of mangafiguur is minder makkelijk :)

Ik probeer sinds kort via PostCrossing domme moppen te verzamelen, maar het is nog niet echt iets. :)
Fotoboek van bloempjuh - Wow, dat is lang geleden. Ik ben inmiddels iets ouder, wijzer en woon in Schotland met mijn lief :)
pi_136681795
quote:
0s.gif Op woensdag 12 februari 2014 23:28 schreef TheRealBloempjuh het volgende:
Ik ben pas een jaar geleden lid geworden van PostCrossing, maar vind het echt supertof. Wel irritant dat veel mensen heel specifieke kaart-voorkeuren hebben en ik woon in de middle of nowhere. Kan makkelijk kaarten met Schotse kastelen vinden, maar een boyband of mangafiguur is minder makkelijk :)

Ik probeer sinds kort via PostCrossing domme moppen te verzamelen, maar het is nog niet echt iets. :)
Schotse kastelen. O+

Ik heb op m´n profiel staan dat ik graag boekentips zou willen, heb best een paar toffe gehad. Wel vaak een probleem dat er dan één of andere Russische/Chinese/Turkse schrijver wordt genoemd wiens werk niet vertaald is. :')
pi_136689105
quote:
7s.gif Op donderdag 13 februari 2014 21:26 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Schotse kastelen. O+

Ik heb op m´n profiel staan dat ik graag boekentips zou willen, heb best een paar toffe gehad. Wel vaak een probleem dat er dan één of andere Russische/Chinese/Turkse schrijver wordt genoemd wiens werk niet vertaald is. :')
Als je heel graag een kaartje met Schotse kastelen (of meneren in kilts) wil ontvangen, stuur ik er met liefde een jouw kant op. En dan bedenk ik nog een boekentip die leesbaar (EN/NL) is ook ;)
Mon 'en!
pi_136689411
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:02 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Als je heel graag een kaartje met Schotse kastelen (of meneren in kilts) wil ontvangen, stuur ik er met liefde een jouw kant op. En dan bedenk ik nog een boekentip die leesbaar (EN/NL) is ook ;)
Tof! Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Dan stuur ik je er uiteraard eentje terug. :)
pi_136689535
quote:
14s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:11 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Tof! Daar zeg ik natuurlijk geen nee tegen. Dan stuur ik je er uiteraard eentje terug. :)
Deal :)
Heb je toevallig kaarten met giraffen of schildpadden voor mijn nog-niet-echt-van-de-grond-komende verzameling? ;)
En de domste mop die je kent, alsjeblieft.
Mon 'en!
pi_136689724
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:15 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Deal :)
Heb je toevallig kaarten met giraffen of schildpadden voor mijn nog-niet-echt-van-de-grond-komende verzameling? ;)
En de domste mop die je kent, alsjeblieft.
Ik moet nog even diep gaan nadenken over een domme mop. :+
  vrijdag 14 februari 2014 @ 09:05:47 #96
84430 kanovinnie
Wie dit leest is gek!
pi_136693535
Op dinsdag 25 augustus 2015 15:48 schreef Toekito het volgende:
de grootste schande van heel FOK! naast Fylax is Kano als mod.
pi_136800728
quote:
2s.gif Op vrijdag 14 februari 2014 00:21 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Ik moet nog even diep gaan nadenken over een domme mop. :+
Je kaart zit op de post! Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren, ik verwacht 3-4 dagen :)
Mon 'en!
pi_136813366
quote:
0s.gif Op maandag 17 februari 2014 03:08 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Je kaart zit op de post! Ben benieuwd hoe lang dit gaat duren, ik verwacht 3-4 dagen :)
Tof! Ik heb mijn kaart voor jou vandaag ook gepost. :)
pi_136903277
quote:
14s.gif Op maandag 17 februari 2014 15:15 schreef takkfyrir het volgende:

[..]

Tof! Ik heb mijn kaart voor jou vandaag ook gepost. :)
Je kaartje kwam vandaag al binnen! Thaaaaanks! :)
Mon 'en!
pi_136903723
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:01 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Je kaartje kwam vandaag al binnen! Thaaaaanks! :)
Wat snel! :D Dat is ook wel eens anders geweest. Graag gedaan! Ik hoop dat ik ook snel kan melden dat de jouwe is aangekomen. :Y
pi_137273467
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:01 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Je kaartje kwam vandaag al binnen! Thaaaaanks! :)
Het heeft even geduurd, maar vandaag is je kastelenkaart aangekomen. *O* Heel erg bedankt!
pi_137306101
Hoi allemaal :)

Omdat ik ook graag postcross leek het me leuk om met jullie mee te kletsen in dit topic. Mijn naam op Postcrossing is Vandaag en ik doe alweer een tijdje mee, zo'n drie jaar. Ik ben een poos iets minder actief geweest maar sinds een paar weken heb ik het weer behoorlijk te pakken. Ik zal wanneer ik gelegenheid heb mijn favoriete kaartjes eens posten. Wat is jullie favoriete kaartje dat jullie hebben gekregen via Postcrossing?

Ik lees ook dat een aantal van jullie wat minder actief zijn geworden door de prijsverhogingen van de postzegels, dit vind ik zelf ook erg jammer -O- . Een paar jaar geleden was het toch een stuk voordeliger. Maar goed gelukkig heeft het me nog niet weerhouden om kaartjes te sturen hehe (;
pi_139273297
Kick :D
Nog fanatieke postcrossers hier?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator zaterdag 26 april 2014 @ 10:36:16 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_139273422
Hier niet. Helemaal gestopt… Wel zonde, maar met de huidige postzegelprijs vind ik het te duur.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_139275725
Ik begin binnenkort weer, ben pas verhuisd en heb even tijd nodig om alle kaartjes + postzegels e.d. te vinden :D
Mon 'en!
pi_139278319
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Hier niet. Helemaal gestopt… Wel zonde, maar met de huidige postzegelprijs vind ik het te duur.
Voor mij geldt hetzelfde!
pi_139683067
Oh, zonde zeg! Ik moet toegeven, de postzegel prijs is echt te duur.. Maar het is zo leuk :@

Alleen nu ben ik bijna door mn rol met Priority zegels heen. Kan ik die nog ergens bestellen? Ik kon ze zo snel niet vinden bij PostNL.
pi_139687751
Ik bestel postzegels bij "postzegels met korting.nl" daar krijg je priority zegels er standaard bij.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_140119813
Ik wil misschien ook wel gaan postcrossen, werd erop gewezen door iemand die dat 'vroeger' ook heeft gedaan.
Vind de postzegels idd erg duur, maar ik stuur toch al bijna wekelijks kaartjes naar vrienden en familie enzo, dus dat kan er ook nog wel bij :+
Ik zou toch ook niet elke dag 5 kaarten willen versturen oid. Denk ook 1 in de week ofzo. Kan dat? Of is dat echt te weinig voor zoiets? :@
compact en kleverig.
  maandag 19 mei 2014 @ 08:48:23 #110
58711 soapie
Zeeperd
pi_140120456
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 07:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik wil misschien ook wel gaan postcrossen, werd erop gewezen door iemand die dat 'vroeger' ook heeft gedaan.
Vind de postzegels idd erg duur, maar ik stuur toch al bijna wekelijks kaartjes naar vrienden en familie enzo, dus dat kan er ook nog wel bij :+
Ik zou toch ook niet elke dag 5 kaarten willen versturen oid. Denk ook 1 in de week ofzo. Kan dat? Of is dat echt te weinig voor zoiets? :@
Je kan zo veel (weinig) als je wilt versturen (zit wel een max. aan) geen min. Al wil je er één per jaar versturen, maakt niks uit. Je mag in het begin geloof ik max 3 versturen en hoe meer je er verstuurd hebt hoe meer je er per keer op de bus mag gooien.
pi_140945577
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar al enige tijd actief bij postcrossing. Ik zag dat er een vrij uitgebreidt onderdeel van postcrossing op fok forum was. Ik weet niet of het nog een beetje actief is?
Heb wel gemerkt dat de postzegelprijs een behoorlijke neerslag heeft gehad op het postcrossen. Ik doe het nu ook wat rustiger aan, maar toch blijft het wel erg leuk!

Mijn profiel is http://www.postcrossing.com/user/snowyziggy

Mochten er nog mensen hier actief zijn lijkt het me leuk om hier ook mijn postcrossing ervaringen te delen!
pi_140953335
Krijg een kaartje binnen dat zelfgeprint is, echt z'on vod.
En een ander kaartje wat uit Roemenië verzonden is maar het is een kaartje van een Oostenrijks gebouw.

Niet leuk om te ontvangen eigenlijk.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_141065539
Dat is inderdaad niet leuk om zo'n tegenvallende kaart binnen te krijgen :(

Ik vind het de laatste tijd erg opvallend dat het lang duurt voordat er een kaart geregistreerd wordt, ook naar bijv. Duitsland. Dat ben ik niet zo erg gewend, het loopt vaak wel door met elke dag wel een berichtje in je mailbox van "favorite" of "hurray"

Ik wilde graag ook nog een website laten toevoegen waar kaarten gekochte kunnen worden. Namelijk http://ansichtshop.nl Een vrij nieuwe website voor ansichtkaarten maar er zit vast wel wat leuks tussen!
pi_141067984
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:49 schreef snowyziggy het volgende:
Dat is inderdaad niet leuk om zo'n tegenvallende kaart binnen te krijgen :(

Ik vind het de laatste tijd erg opvallend dat het lang duurt voordat er een kaart geregistreerd wordt, ook naar bijv. Duitsland. Dat ben ik niet zo erg gewend, het loopt vaak wel door met elke dag wel een berichtje in je mailbox van "favorite" of "hurray"

Ik wilde graag ook nog een website laten toevoegen waar kaarten gekochte kunnen worden. Namelijk http://ansichtshop.nl Een vrij nieuwe website voor ansichtkaarten maar er zit vast wel wat leuks tussen!
Opzich valt het wel mee met de reistijd van kaarten vanuit Nederland. Alleen heb ik constant pech met landen zoals Taiwan, China, Oekraïne en Rusland. Die zijn minimaal 25 tot 35 dagen onderweg en verlopen vaak.

Die webshop is je eigen website?
pi_141073281
Ja dat klopt dat zulke landen er wat langer over doen.

Heb nu de volgende landen in verzending:

China U.S.A. Germany Ukraine
Taiwan Indonesia Belarus Russia India

Webshop is inderdaad van mij maar nog in de opstartfase.

Als ik hem niet in de lijst mag hebben dan haal ik hem wel weg..;)
pi_143194064
Ik heb net mijn 400ste kaart geschreven. *O*
Zijn er verder nog users actief? En helaas gaat de postzegelprijs binnenkort weer omhoog...
pi_143340953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:37 schreef Crientj het volgende:
Ik heb net mijn 400ste kaart geschreven. *O*
Zijn er verder nog users actief? En helaas gaat de postzegelprijs binnenkort weer omhoog...
Alweer? -O-

Ik ga weer beginnen, heb een lange tijd geen kaartjes verstuurd.
Children of the night. What music they make.
pi_143341366
Ik kan nog wel de oude Wereld en Europazegels gebruiken toch?

-edit-

quote:
Postzegels met een cijfer

De postzegels met een cijfer, Nederland 1 en 2, Europa 1 en 2 en Wereld 1, blijven ook na een tariefswijziging geldig. U kunt de Nederland 1 postzegel uit 2011 bijvoorbeeld gebruiken voor uw briefpost t/m 20 gram. Het voordeel van postzegels met een cijfer is dat u niet hoeft bij te plakken.
Mooi, dan maak ik eerst die op :P

[ Bericht 82% gewijzigd door DeHovenier op 12-08-2014 15:35:56 ]
Children of the night. What music they make.
pi_143342967
Heb 10 adressen aangevraagd. Kaarten gaan naar: Duitsland, Rusland, USA, Italië, Belarus, Singapore, België, Oekraïne, Litouwen en Indonesië.

Geinig dat die van België 78 jaar is :D
Children of the night. What music they make.
  roze dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:57:22 #120
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_143355450
Ik ga denk ik weer beginnen *O* Eerst kaartjes kopen en dan volgende maand maar weer adressen aanvragen
Your beauty never ever scared me.
pi_143383419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:59 schreef DeHovenier het volgende:
Heb 10 adressen aangevraagd. Kaarten gaan naar: Duitsland, Rusland, USA, Italië, Belarus, Singapore, België, Oekraïne, Litouwen en Indonesië.

Geinig dat die van België 78 jaar is :D
*O*
pi_143917533
Ik heb een postcrossing kaart uit ecuador :o kaart nr 2325. _O_
En ze is met 6 verzonden kaarten 22e met meest verzonden kaarten :D

Zag ook dat ze kaart 1 juni aangevraagd had maar pas verzonden heeft op 3 juli.
Nu aangekomen w/
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_143988846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:28 schreef Miniem het volgende:
Ik heb een postcrossing kaart uit ecuador :o kaart nr 2325. _O_
En ze is met 6 verzonden kaarten 22e met meest verzonden kaarten :D

Zag ook dat ze kaart 1 juni aangevraagd had maar pas verzonden heeft op 3 juli.
Nu aangekomen w/
_O_

Lag er net een kaart in de bus. Terwijl ik al een aantal maanden erg inactief ben. Uit Duitsland die al in Februari was aangevraagd. Nou de gebruikster had dus beter die 107 km zelf kunnen afleggen. :') :') :')

Ze gaat toch regelmatig naar ons land, schreef ze..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145327168
Meer users bij wie het algoritme een beetje verstoord is? Ik heb continue meer kaarten ontvangen dan verstuurd en het wil maar niet rechttrekken.

In de categorie ja maar hoe dan; 26 september 3 hurrays gekregen en vervolgens binnen 12 dagen zelf 8x getrokken worden.
Waaronder 2 keer uit de UK met 2 opvolgende ID nummers. Raarrr.
pi_145528207
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:15 schreef Crientj het volgende:
Meer users bij wie het algoritme een beetje verstoord is? Ik heb continue meer kaarten ontvangen dan verstuurd en het wil maar niet rechttrekken.
In de categorie ja maar hoe dan; 26 september 3 hurrays gekregen en vervolgens binnen 12 dagen zelf 8x getrokken worden.
Waaronder 2 keer uit de UK met 2 opvolgende ID nummers. Raarrr.
Bij mij ook. Laatste weken wel een paar hurrays gehad, maar na afgelopen donderdag stond er weer bij dat ik een kaart kon verwachten van iemand anders, want mijn sent stond nu 1 voor op mijn received. Zo juist lagen er drie kaarten bij de post,dus nu sta ik weer 2 kaarten voor.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145664202
Hé! Leeft dit nog een beetje hier?:P Ik heb me vandaag aangemeld en wil ook eens wat kaartjes versturen! Wordt normaal voor elke kaart die verstuurd wordt ook 1 kaart naar jou verzonden?

Wat moet ik zoal op een kaartje zetten? Sommige mensen zeggen heel specifiek wat ze graag willen ontvangen, anderen bijna niks..
pi_145664234
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 13:18 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Bij mij ook. Laatste weken wel een paar hurrays gehad, maar na afgelopen donderdag stond er weer bij dat ik een kaart kon verwachten van iemand anders, want mijn sent stond nu 1 voor op mijn received. Zo juist lagen er drie kaarten bij de post,dus nu sta ik weer 2 kaarten voor.
Precies. Ik vind het niet leuk :/. Je kan ook onderaan iedere hurray email zien of ie adres weer getrokken kan worden door iemand anders. Meh.
pi_145668647
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:52 schreef Crientj het volgende:

[..]

Precies. Ik vind het niet leuk :/. Je kan ook onderaan iedere hurray email zien of ie adres weer getrokken kan worden door iemand anders. Meh.
Ik vind het niet zo erg dat ik er meer heb ontvangen dan verstuurd. Dat vind ik eigenlijk juist leuk..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145668986
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:00 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo erg dat ik er meer heb ontvangen dan verstuurd. Dat vind ik eigenlijk juist leuk..
Wat is nou de goedkoopste manier om postzegels (zowel voor binnen- als buiten europa) te kopen? Ik zie ook op de PostNL site allemaal van die fancy zegeltjes, zijn er niet gewoon basic zegels?
pi_145669537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat is nou de goedkoopste manier om postzegels (zowel voor binnen- als buiten europa) te kopen? Ik zie ook op de PostNL site allemaal van die fancy zegeltjes, zijn er niet gewoon basic zegels?
Ik bestel wel eens via postzegels met korting. Het enige "nadeel" is dat je 3 zegels moet plakken dus blijft er minder schrijfruimte open.

en op de post.nl site kom ik deze tegen.

Deze zegel vind ik zelf vrij basic http://www.postkantoor.nl(...)em-alexander-5x.html
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145670353
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:31 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik bestel wel eens via postzegels met korting. Het enige "nadeel" is dat je 3 zegels moet plakken dus blijft er minder schrijfruimte open.

en op de post.nl site kom ik deze tegen.

Deze zegel vind ik zelf vrij basic http://www.postkantoor.nl(...)em-alexander-5x.html
Oké, postzegels waren ook weer wat in prijs gestegen zag ik ja! Zie ik trouwens goed dat die postzegel overal op kan, zowel buiten als binnen Europa? In de OP staat dat je 2 verschillende moet hebben toch? 1 Postzegel per brief volstaat denk ik?
  roze zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:04:38 #132
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_145670401
Ik moet snel even kaartjes schrijven! Heb weer een paar adressen gekregen om kaartjes heen te sturen :D
Your beauty never ever scared me.
  roze zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:07:17 #133
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_145670465
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:31 schreef Bos81 het volgende:
Het enige "nadeel" is dat je 3 zegels moet plakken dus blijft er minder schrijfruimte open.
Huh? Als je deze hebt: http://www.postzegelsmetk(...)a/5/1/224/Brief.html

Dan is dat toch niet nodig? *net als de wereldwijd postzegels*
Your beauty never ever scared me.
pi_145670555
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:07 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Huh? Als je deze hebt: http://www.postzegelsmetk(...)a/5/1/224/Brief.html

Dan is dat toch niet nodig? *net als de wereldwijd postzegels*
quote:
De combinatie bestaat uit meerdere ¤uropostzegels ter waarde van ¤ 1,05
;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:02 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oké, postzegels waren ook weer wat in prijs gestegen zag ik ja! Zie ik trouwens goed dat die postzegel overal op kan, zowel buiten als binnen Europa? In de OP staat dat je 2 verschillende moet hebben toch? 1 Postzegel per brief volstaat denk ik?
;)

OP is verouderd, Inmiddels is er inderdaad 1 zegel/tarief voor het buitenland en is er geen onderscheid meer in Europa en rest van de wereld.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  roze zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:14:01 #135
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_145670610
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:11 schreef Bos81 het volgende:

[..]

[..]

;)

[..]

;)

OP is verouderd, Inmiddels is er inderdaad 1 zegel/tarief voor het buitenland en is er geen onderscheid meer in Europa en rest van de wereld.
Oeps niet goed gelezen. Dan koop ik toch maar van die velletjes met zegels waarvan ik er maar 1 op hoef te plakken
Your beauty never ever scared me.
pi_145671665
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:14 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Oeps niet goed gelezen. Dan koop ik toch maar van die velletjes met zegels waarvan ik er maar 1 op hoef te plakken
Heb ik ook net gekocht, samen met m'n eerste set kaartjes :P Eerste kaarten gaan naar USA, Wit-Rusland, Duitsland (80 km hier vandaan :P), Hongkong en Rusland :P
pi_145682035
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:00 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo erg dat ik er meer heb ontvangen dan verstuurd. Dat vind ik eigenlijk juist leuk..
Stiekem is het wel leuk, maar ik hou ook van dat gevoel dat ik mijn brievenbus open maak en dan een stapel met kaartjes zie liggen. Ik ben erg, want ik woon 3 hoog en ben onderweg naar boven al alles aan het bekijken. Laatste tijd heel veel mooie herfst kaarten gekregen, daar ben ik wel heel erg blij mee. :)

Maargoed, hopelijk trekt het uiteindelijk wel weer bij. Kreeg net weer een hurray binnen, dus misschien snel..?
pi_145682100
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:52 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Heb ik ook net gekocht, samen met m'n eerste set kaartjes :P Eerste kaarten gaan naar USA, Wit-Rusland, Duitsland (80 km hier vandaan :P), Hongkong en Rusland :P
Leuk! :D Hopelijk komen die naar Amerika en Duitsland snel aan. Rusland, Wit-Rusland en Hong Kong staan er helaas om bekend dat ze langer duren om aan te komen, deels door het verschil tussen het westerse schrift. Kaartjes naar Nieuw Zeeland & Australië zijn vrij snel.
pi_145682368
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:31 schreef Crientj het volgende:

[..]

Stiekem is het wel leuk, maar ik hou ook van dat gevoel dat ik mijn brievenbus open maak en dan een stapel met kaartjes zie liggen. Ik ben erg, want ik woon 3 hoog en ben onderweg naar boven al alles aan het bekijken. Laatste tijd heel veel mooie herfst kaarten gekregen, daar ben ik wel heel erg blij mee. :)
Okee. Ik lees ook in de lift altijd mijn kaartjes al :D

Ik kreeg deze week een erg mooie, schattige kaart met stokstaartjes O+ O+ O+
quote:
Maargoed, hopelijk trekt het uiteindelijk wel weer bij. Kreeg net weer een hurray binnen, dus misschien snel..?
Toen bij mij eind vorige week het was rechtgetrokken heb ik inmiddels 7 kaarten ontvangen, zonder dat er een hurray was bijgekomen. Dus misschien is dit een nieuwe manier van het trekken van je adres..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145683062
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:38 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Okee. Ik lees ook in de lift altijd mijn kaartjes al :D

Ik kreeg deze week een erg mooie, schattige kaart met stokstaartjes O+ O+ O+

[..]

Toen bij mij eind vorige week het was rechtgetrokken heb ik inmiddels 7 kaarten ontvangen, zonder dat er een hurray was bijgekomen. Dus misschien is dit een nieuwe manier van het trekken van je adres..
Stokstaartjes! Lievvv. *O*

Wellicht wel ja.. Al las ik (ergens) op hun forum dat er meer users aan het klagen waren. Oh well, komt wel goed :).
pi_145683151
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:56 schreef Crientj het volgende:

[..]

Stokstaartjes! Lievvv. *O*


http://www.postcrossing.com/postcards/DE-3581467
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145732644
Net m'n eerste kaartje gestuurd, kan niet wachten tot er hier eentje voor mij de op mat ligt. :D
pi_145746328
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:07 schreef Facepalm het volgende:
Net m'n eerste kaartje gestuurd, kan niet wachten tot er hier eentje voor mij de op mat ligt. :D
Ja hoe werkt dat eigenlijk? Op het moment dat er een kaartje van jou geregistreerd wordt, word jouw adres naar iemand anders verstuurd ofzo?
pi_145747401
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:42 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja hoe werkt dat eigenlijk? Op het moment dat er een kaartje van jou geregistreerd wordt, word jouw adres naar iemand anders verstuurd ofzo?
Yep! Als iemand mijn kaart registreert en iemand anders wil een nieuwe kaart sturen dan komt mijn adres op het scherm :)
pi_145748326
Mits er onderaan je hurray mail dit staat;

quote:
Now YOU will receive a postcard from another random member... keep an eye on your mailbox!
pi_145748505
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:22 schreef Crientj het volgende:
Mits er onderaan je hurray mail dit staat;

[..]

Wat is dat hurray eigenlijk? Zie het hier vaker langskomen..
pi_145750459
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:26 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat is dat hurray eigenlijk? Zie het hier vaker langskomen..
Het bericht dat er een door jou verzonden kaart is geregistreerd door de ontvanger..

Je krijgt dan een mail met als onderwerp Hurray your postcard Nl-1234567 to (land) arrived

En dan staat er hopelijk een leuk bedankje van de ontvanger in de mail..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145779317
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Het bericht dat er een door jou verzonden kaart is geregistreerd door de ontvanger..

Je krijgt dan een mail met als onderwerp Hurray your postcard Nl-1234567 to (land) arrived

En dan staat er hopelijk een leuk bedankje van de ontvanger in de mail..
Oké thx!

Eerst set met kaartjes die ik ga versturen is binnen.



Een soort retro/vintage style cartoontkaartjes, vond ze zelf wel leuk :)
pi_145779968
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:14 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oké thx!

Eerst set met kaartjes die ik ga versturen is binnen.

[ afbeelding ]

Een soort retro/vintage style cartoontkaartjes, vond ze zelf wel leuk :)
Die zijn ook leuk :)

Grote kans dat deze in goede aarde zullen vallen..

Ik begin nu toch wel een dubbel gevoel te krijgen bij het meer dan 1 kaart bij een hurray krijgen. Ik heb nu inmiddels al 11 kaarten ontvangen die aangevraagd zijn op 9 oktober, terwijl ik die dag maar 1 hurray kreeg en vanaf die dag weer kaarten mocht ontvangen. 11 is wel erg veel en er kunnen nog best nog meer komen... want er zijn pas 12 dagen verstreken..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145782322
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:32 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Die zijn ook leuk :)

Grote kans dat deze in goede aarde zullen vallen..

Ik begin nu toch wel een dubbel gevoel te krijgen bij het meer dan 1 kaart bij een hurray krijgen. Ik heb nu inmiddels al 11 kaarten ontvangen die aangevraagd zijn op 9 oktober, terwijl ik die dag maar 1 hurray kreeg en vanaf die dag weer kaarten mocht ontvangen. 11 is wel erg veel en er kunnen nog best nog meer komen... want er zijn pas 12 dagen verstreken..
Hetzelfde hier.. Ik kreeg een aantal Russische kaarten binnen vandaan. (Toeval?) Wel twee kaarten van dezelfde persoon, zelfde ID enzo. Beetje vaag.
pi_145820272
Ik zou bijna een tweede instagram account openen, voor al het leuks dat ik krijg (en heb gekregen) via postcrossing. Awesome postzegels, en een lief meisje uit China waar ik al een aantal maanden mee swap. O.a Chinees geld (Dat voelt raar!) gekregen, super toffe kaarten, een zakje melkthee en net krijg ik weer een enveloppe van haar binnen met twee Chinese voedselbonnen en twee prachtige kaarten met rozen *O* O+ O+
pi_145853755
Hallo allemaal,

Ik ben ook weer begonnen met postcrossing en momenteel ontvang ik bijna elke dag wel een kaartje. Ik heb nu al vier meer ontvangen dan erzelf van mij geregistreerd zijn. Het grappige is dat er al 8 kaarten op dezelfde dag zijn aangevraagd.
pi_145869876
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 15:37 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Hallo allemaal,

Ik ben ook weer begonnen met postcrossing en momenteel ontvang ik bijna elke dag wel een kaartje. Ik heb nu al vier meer ontvangen dan erzelf van mij geregistreerd zijn. Het grappige is dat er al 8 kaarten op dezelfde dag zijn aangevraagd.
Hoe kan dat dan? Je krijgt toch voor elke kaart 1 kaart terug?

Hoe zit het trouwens precies met uploaden van kaarten? Je kunt je eigen gestuurde kaarten uploaden maar ook je ontvangen kaarten? En hoe werkt dit dan? Moet je die inscannen o.i.d.?
pi_145870231
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:27 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan? Je krijgt toch voor elke kaart 1 kaart terug?

Hoe zit het trouwens precies met uploaden van kaarten? Je kunt je eigen gestuurde kaarten uploaden maar ook je ontvangen kaarten? En hoe werkt dit dan? Moet je die inscannen o.i.d.?
Nee hoor, ik heb er meer ontvangen dan verzonden.

Inscannen of fotograferen, wat jij wil.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_145870309
Ik scan alle ontvangen kaarten in. Helaas vergeet ik altijd mijn eigen verzonden kaarten eerst in te scannen. En er zijn maar een paar ontvangers die mijn kaarten inscannen.
pi_145870485
quote:
1s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:34 schreef Miniem het volgende:

[..]

Nee hoor, ik heb er meer ontvangen dan verzonden.

Inscannen of fotograferen, wat jij wil.
Oké grappig! En dat gaat verder automatisch neem ik aan? heb m'n gegevens in m'n profiel staan, dan gewoon een kwestie van wachten? (en zelf sturen uiteraard ;) )

quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:36 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Ik scan alle ontvangen kaarten in. Helaas vergeet ik altijd mijn eigen verzonden kaarten eerst in te scannen. En er zijn maar een paar ontvangers die mijn kaarten inscannen.
Oké lijkt me ook wel grappig :)
pi_145870841
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:27 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hoe kan dat dan? Je krijgt toch voor elke kaart 1 kaart terug?

Hoe zit het trouwens precies met uploaden van kaarten? Je kunt je eigen gestuurde kaarten uploaden maar ook je ontvangen kaarten? En hoe werkt dit dan? Moet je die inscannen o.i.d.?
Ik verbaas me er wel over dat mijn naam op 1 dag nu al 8x is getrokken en wie weet hoeveel keer meer nog? Ze zijn allemaal van 14 oktober, de dag waarop mijn verzonden en ontvangen kaarten weer gelijk getrokken waren na een overschot van 3. Ik ben benieuwd of ik ook nog kaarten ontvang van voor 14 oktober. De kaarten kunnen natuurlijk van heel ver komen, maar het kan ook zijn dat mijn naam pas weer vanaf 14 oktober is uitgedeeld.
pi_145871040
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:49 schreef Hendrikpostbez het volgende:

[..]

Ik verbaas me er wel over dat mijn naam op 1 dag nu al 8x is getrokken en wie weet hoeveel keer meer nog? Ze zijn allemaal van 14 oktober, de dag waarop mijn verzonden en ontvangen kaarten weer gelijk getrokken waren na een overschot van 3. Ik ben benieuwd of ik ook nog kaarten ontvang van voor 14 oktober. De kaarten kunnen natuurlijk van heel ver komen, maar het kan ook zijn dat mijn naam pas weer vanaf 14 oktober is uitgedeeld.
Hoe kun je dan precies zien dat jou naam is getrokken?
pi_145871105
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:52 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hoe kun je dan precies zien dat jou naam is getrokken?
Dat kan niet.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_145871132
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:52 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Hoe kun je dan precies zien dat jou naam is getrokken?
Dat kun je zien, omdat wanneer je een kaartje ontvangt en je de code die daarop staat invoert, ziet wanneer de kaart is aangevraagd door de verzender.
pi_145871279
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:53 schreef Hendrikpostbez het volgende:

[..]

Dat kun je zien, omdat wanneer je een kaartje ontvangt en je de code die daarop staat invoert, ziet wanneer de kaart is aangevraagd door de verzender.
Dus eigenlijk kun je het idd niet zien :P
pi_145871331
quote:
0s.gif Op donderdag 23 oktober 2014 22:55 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Dus eigenlijk kun je het idd niet zien :P
Nee achteraf dus pas.
pi_145881777
Ik ben akkoord gegaan met een direct swap met een meisje uit Dubai. Ik doe dat eigenlijk alleen met zeldzame landen en ik geloof dat de Verenigd Arabische Emiraten daar wel een van is. Eigenlijk is het veel leuker om bij verrassing een nieuw land in je brievenbus te ontvangen, maar af en toe een direct swap kan ook leuk zijn.

Ik hoop nog eens kaarten te ontvangen uit de Baltische staten, Zweden, of IJsland.
pi_145899784
Hoe schrijf ik adressen op die een extra regel hebben? ik zie er wat in Rusland en China die bij alle gegevens nog een extra lijntje gebruiken..
pi_145901374
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:15 schreef nickhguitar het volgende:
Hoe schrijf ik adressen op die een extra regel hebben? ik zie er wat in Rusland en China die bij alle gegevens nog een extra lijntje gebruiken..
Eh, beetje creatief zijn of een extra lijn boven de gedrukte van je kaartje zetten? Of t land helemaal onderaan..
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 21:20:52 #167
402517 Dactylus
I just watch...
pi_145903620
Vandaag aangemeld, eens kijken dat ik het leuk ga vinden.
... and I hope it's not bothering you.
pi_145903706
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:42 schreef Crientj het volgende:

[..]

Eh, beetje creatief zijn of een extra lijn boven de gedrukte van je kaartje zetten? Of t land helemaal onderaan..
Is het ook goed als ik bijv. Moskou Rusland dan achter elkaar zet? Heb ik namelijk al een paar keer gedaan..
pi_145906028
quote:
1s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:22 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Is het ook goed als ik bijv. Moskou Rusland dan achter elkaar zet? Heb ik namelijk al een paar keer gedaan..
Jup. Maar als je t lastig vind, je kan die bijgestuurde images van het adres ook printen. Hoef je m alleen maar op te plakken.
pi_145906050
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 21:20 schreef Dactylus het volgende:
Vandaag aangemeld, eens kijken dat ik het leuk ga vinden.
*O* Welkom. Heb je leuke landen getrokken? :)
  vrijdag 24 oktober 2014 @ 22:06:13 #171
402517 Dactylus
I just watch...
pi_145906196
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 22:03 schreef Crientj het volgende:

[..]

*O* Welkom. Heb je leuke landen getrokken? :)
Dank je. Ik begin rustig aan met een, ik mag met een Duitse beginnen. Morgen even een kaartje en postzegels halen en dan beginnen we.
... and I hope it's not bothering you.
pi_145906484
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 22:06 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Dank je. Ik begin rustig aan met een, ik mag met een Duitse beginnen. Morgen even een kaartje en postzegels halen en dan beginnen we.
Leuk! Veel plezier :).
pi_145923526
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 20:15 schreef nickhguitar het volgende:
Hoe schrijf ik adressen op die een extra regel hebben? ik zie er wat in Rusland en China die bij alle gegevens nog een extra lijntje gebruiken..
RUsland en China vallen nog mee. Er zijn soms landen bij met 6 of 7 regels..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:20:30 #174
402517 Dactylus
I just watch...
pi_145927959
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 22:12 schreef Crientj het volgende:

[..]

Leuk! Veel plezier :).
Danq. De eerste kaart is inmiddels opgestuurd, eens zien wanneer die binnen komt!
... and I hope it's not bothering you.
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 17:21:03 #175
402517 Dactylus
I just watch...
pi_145927977
Hoeveel gesteggel kan er overigens hierbij komen kijken? Of valt dat gemiddeld wel mee?
... and I hope it's not bothering you.
pi_145930001
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:21 schreef Dactylus het volgende:
Hoeveel gesteggel kan er overigens hierbij komen kijken? Of valt dat gemiddeld wel mee?
Gewat?
pi_145930025
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 17:21 schreef Dactylus het volgende:
Hoeveel gesteggel kan er overigens hierbij komen kijken? Of valt dat gemiddeld wel mee?
Nooit last gehad!
  zaterdag 25 oktober 2014 @ 18:42:30 #178
402517 Dactylus
I just watch...
pi_145930783
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:21 schreef Crientj het volgende:

[..]

Gewat?
Moeilijkheden/ irritatiefactoren(al dan niet structureel).
... and I hope it's not bothering you.
pi_145948573
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 18:42 schreef Dactylus het volgende:

[..]

Moeilijkheden/ irritatiefactoren(al dan niet structureel).
Ah :). Vrij weinig, al zijn sommige profielen met enorme eisenlijsten niet zo tof.
pi_145954533
http://www.postcrossing.com/user/Thumper
Zoals dit profiel dus. :/
  zondag 26 oktober 2014 @ 13:58:40 #181
402517 Dactylus
I just watch...
pi_145956618
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:54 schreef Crientj het volgende:
http://www.postcrossing.com/user/Thumper
Zoals dit profiel dus. :/
Aha, oke. Ik laat lekker alles op me af komen!
... and I hope it's not bothering you.
pi_145958050
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:54 schreef Crientj het volgende:
http://www.postcrossing.com/user/Thumper
Zoals dit profiel dus. :/
Niet echt de eisenlijst, maar dat hij graag ongeschreven kaarten ontvangt.. ;( ;(

Gewoon een goedkope manier om zelf aan kaarten te komen om te verzenden..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145962519
Morgen weer 5 kaartjes posten, waarvan 1 direct swap. Ook een nieuw land getrokken: India
pi_146006614
Zijn er nog mensen hier die sites weten met leuke typisch NL kaartjes? Had dus zo'n set met cartoon kaarten gekocht, maar zie toch dat veel mensen graag locatie-specifieke kaarten willen :P
pi_146008822
Yesssss. Eindelijk weer de melding dat ik weer kaartjes kan ontvangen :D.
pi_146008928
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 19:42 schreef nickhguitar het volgende:
Zijn er nog mensen hier die sites weten met leuke typisch NL kaartjes? Had dus zo'n set met cartoon kaarten gekocht, maar zie toch dat veel mensen graag locatie-specifieke kaarten willen :P
Phoe. Er zijn zoveel webshops die typische Nederlandse kaarten verkopen; maar als je echt plaats specifiek iets wil zou je t beste eens langs kunnen gaan bij een kringloop zaak of als je iets meer wil uitgeven naar de Primera, Ako of zo'n andere zaak gaan.

http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=76396 Hier kan je ook nog wel t een en ander vinden.
En in een spoiler in de OP staan ook nog meer winkeltjes
pi_146035134
quote:
0s.gif Op maandag 27 oktober 2014 20:30 schreef Crientj het volgende:

[..]

Phoe. Er zijn zoveel webshops die typische Nederlandse kaarten verkopen; maar als je echt plaats specifiek iets wil zou je t beste eens langs kunnen gaan bij een kringloop zaak of als je iets meer wil uitgeven naar de Primera, Ako of zo'n andere zaak gaan.

http://forum.postcrossing.com/viewthread.php?tid=76396 Hier kan je ook nog wel t een en ander vinden.
En in een spoiler in de OP staan ook nog meer winkeltjes
Zag het later pas idd :P Paar besteld al.

Oké, misschien ga ik full retard nu, maar ik heb dus bij postzegelsmetkorting.nl postzegels internationaal besteld (10x1,05 internationaal). Nu krijg ik een plastic zakje met postzegels van 39 cent? (en sommige 39+15 cent?) vorige keer kreeg ik gewoon een velletje met 5 postzegels van 1,05 :P Wat is deze?
pi_146056515
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:05 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Zag het later pas idd :P Paar besteld al.

Oké, misschien ga ik full retard nu, maar ik heb dus bij postzegelsmetkorting.nl postzegels internationaal besteld (10x1,05 internationaal). Nu krijg ik een plastic zakje met postzegels van 39 cent? (en sommige 39+15 cent?) vorige keer kreeg ik gewoon een velletje met 5 postzegels van 1,05 :P Wat is deze?
Je moet bijplakken tot je een waarde van 1,05 hebt zeg maar.
pi_146057081
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 23:02 schreef Hendrikpostbez het volgende:

[..]

Je moet bijplakken tot je een waarde van 1,05 hebt zeg maar.
Maar dat komt toch niet mooi uit? 3 van die zegeltjes is immers meer dan die 1,05. Dan kan ik beter weer die oude zegels halen?
pi_146057354
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 15:05 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Zag het later pas idd :P Paar besteld al.

Oké, misschien ga ik full retard nu, maar ik heb dus bij postzegelsmetkorting.nl postzegels internationaal besteld (10x1,05 internationaal). Nu krijg ik een plastic zakje met postzegels van 39 cent? (en sommige 39+15 cent?) vorige keer kreeg ik gewoon een velletje met 5 postzegels van 1,05 :P Wat is deze?
Is dat zakje met 39 ct het enige zakje wat je hebt ontvangen?? In principe krijg je 4 zakjes. 1 zakje met 39 ct, 1 zakje van 12 ct.. 1 zakje van 54 ct en een zakje met priority stickers..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146057458
Ik heb zelf nog nooit bij postzegelsmetkorting besteld. De verzendkosten zijn wel 2,50. Wanneer is het eigenlijk echt een besparing en hoeveel?
pi_146058516
quote:
0s.gif Op vrijdag 24 oktober 2014 11:23 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Ik ben akkoord gegaan met een direct swap met een meisje uit Dubai. Ik doe dat eigenlijk alleen met zeldzame landen en ik geloof dat de Verenigd Arabische Emiraten daar wel een van is. Eigenlijk is het veel leuker om bij verrassing een nieuw land in je brievenbus te ontvangen, maar af en toe een direct swap kan ook leuk zijn.

Ik hoop nog eens kaarten te ontvangen uit de Baltische staten, Zweden, of IJsland.
de VAE heeft momenteel ruim 8000 verzonden kaarten, dan is het idd een redelijk zeldzaam land. Ik heb de mazzel om 1 van die 8000 kaarten te hebben mogen ontvangen..

Zweden staat ook nog hoog op mijn verlanglijst net als Noorwegen en Denemarken.

quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 23:20 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Ik heb zelf nog nooit bij postzegelsmetkorting besteld. De verzendkosten zijn wel 2,50. Wanneer is het eigenlijk echt een besparing en hoeveel?
Van 25 zegels bespaar je al. Weliswaar slechts 10 ct. Maar vanaf daar loopt de besparing wel op.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146064658
quote:
0s.gif Op dinsdag 28 oktober 2014 23:18 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Is dat zakje met 39 ct het enige zakje wat je hebt ontvangen?? In principe krijg je 4 zakjes. 1 zakje met 39 ct, 1 zakje van 12 ct.. 1 zakje van 54 ct en een zakje met priority stickers..
Even een fotootje gemaakt, wat is nu precies de meerwaarde van dit systeem? Heb de vorige keer gewoon een aantal postzegels van 1,05 gekregen, dat lijkt me wat makkelijker toch? Nu moet ik dus 3x0,39=1,17 op een brief plakken?

pi_146064951
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:11 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Even een fotootje gemaakt, wat is nu precies de meerwaarde van dit systeem? Heb de vorige keer gewoon een aantal postzegels van 1,05 gekregen, dat lijkt me wat makkelijker toch? Nu moet ik dus 3x0,39=1,17 op een brief plakken?

[ afbeelding ]
Oh deze combi ken ik niet. Maar 0p het briefje staat dat je 2 zegels van 39ct en 1 zegel van 29ct plakken.

Maar goed je plakt dan weliswaar een hogere waarde op de kaart dan gebruikelijk, maar volgens mij heb je dat er niet voor betaald... ;) ;)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146065090
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:23 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Oh deze combi ken ik niet. Maar 0p het briefje staat dat je 2 zegels van 39ct en 1 zegel van 29ct plakken.

Maar goed je plakt dan weliswaar een hogere waarde op de kaart dan gebruikelijk, maar volgens mij heb je dat er niet voor betaald... ;) ;)
Thx, ik ben echt een leek op dit gebied hoor :P De kaartjes die ik nu heb verstuurd waren ook m'n eerste in een hele lange tijd :P

Je ziet op postcrossing vaak 'eisen'/wensen over de kaarten, maar ik kan me voorstellen dat dit ook zo is met de postzegels? Ik heb echt een paar gave erbij liggen, die van Ard Schenk beweegt zelfs als je het plaatje kantelt :P
pi_146065166
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:28 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Thx, ik ben echt een leek op dit gebied hoor :P De kaartjes die ik nu heb verstuurd waren ook m'n eerste in een hele lange tijd :P

Je ziet op postcrossing vaak 'eisen'/wensen over de kaarten, maar ik kan me voorstellen dat dit ook zo is met de postzegels? Ik heb echt een paar gave erbij liggen, die van Ard Schenk beweegt zelfs als je het plaatje kantelt :P
Gaaf :D

Er staat wel eens in een profiel dat ze dol zijn op bepaalde postzegels (bijv Koningshuisleden) of graag de kaart meer dan 1 zegel willen zien, Maar ik heb iig nog nergens gelezen dat ze bepaalde postzegels ofzo niet willen of perse maar 1 soort postzegel willen ontvangen..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146067093
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 10:31 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Gaaf :D

Er staat wel eens in een profiel dat ze dol zijn op bepaalde postzegels (bijv Koningshuisleden) of graag de kaart meer dan 1 zegel willen zien, Maar ik heb iig nog nergens gelezen dat ze bepaalde postzegels ofzo niet willen of perse maar 1 soort postzegel willen ontvangen..
Dit. :) Ik heb nog een restje met oude gulden zegels en als mensen vragen om een bijzondere of leuke zegel plak ik die er gewoon bij. Ik verzamel zelf postzegels voor een vriendin van me en krijg af en toe enveloppen vol met zegels!
pi_146067186
Crosspost vanaf Instagram:






Deze is geweldig. ;D Ginger postzegel O+





[ Bericht 22% gewijzigd door Crientj op 29-10-2014 11:56:12 ]
pi_146075800
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 11:33 schreef Crientj het volgende:
Crosspost vanaf Instagram:

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Deze is geweldig. ;D Ginger postzegel O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Mooie exemplaren idd! Er gaat natuurlijk veel aandacht naar de kaart, maar sommige zegels zijn ook gaaf.

Waaronder dus mijn Ard Schenk zegels, het jammer is alleen dat ik er daar 2 van moet plakken, + nog een 0,29 cent sticker. Als ik rechtsboven 1 zegel plak is dat vakje al voor 75% vol :P Hoe moet ik dan in godsnaam nog 2 zegels erbij plakken :P

Edit: En dan vergeet ik nog de priority zegel :'( . Mogen zegels elkaar lichtelijk overlappen?
pi_146078459
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 15:22 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Mooie exemplaren idd! Er gaat natuurlijk veel aandacht naar de kaart, maar sommige zegels zijn ook gaaf.

Waaronder dus mijn Ard Schenk zegels, het jammer is alleen dat ik er daar 2 van moet plakken, + nog een 0,29 cent sticker. Als ik rechtsboven 1 zegel plak is dat vakje al voor 75% vol :P Hoe moet ik dan in godsnaam nog 2 zegels erbij plakken :P

Edit: En dan vergeet ik nog de priority zegel :'( . Mogen zegels elkaar lichtelijk overlappen?
Dan doe je toch 1 zegel van die en twee andere zegels oid? Ze mogen lichtelijk overlappen, maar teveel is ook niet goed. Priority zegel kan je opzich wel weglaten (of onderaan de kaart, naast het land oid plakken).
pi_146078469
Kaartje uit Finland dat er TWEE dagen over heeft gedaan *O*
pi_146079245
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 16:40 schreef Crientj het volgende:
Kaartje uit Finland dat er TWEE dagen over heeft gedaan *O*
^O^ ^O^

En ik had vandaag juist kaarten die wel erg lang onderweg waren. Van de Zuiderburen heeft er 9 dagen over gedaan en van onze Oosterburen zelfs 20. Maar met name de laatste zal wel een week of wat later zijn verstuurd..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146079296
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:00 schreef Bos81 het volgende:

[..]

^O^ ^O^

En ik had vandaag juist kaarten die wel erg lang onderweg waren. Van de Zuiderburen heeft er 9 dagen over gedaan en van onze Oosterburen zelfs 20. Maar met name de laatste zal wel een week of wat later zijn verstuurd..
Heb je de stempel bekeken? :)
pi_146079525
quote:
1s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 17:02 schreef Crientj het volgende:

[..]

Heb je de stempel bekeken? :)
Nee, niet aan gedacht. 27-10 (valt wat betreft dus wel mee)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146084467
Een kaartje naar Wit-Rusland is al drie weken onderweg bijna. Duurt dat altijd zo lang? En eentje naar Duitsland is ook al best lang onderweg. Ben bang dat de kaart of kwijt is geraakt of dat de ontvanger de kaart niet mooi vond ofzo.
pi_146084638
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:25 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Een kaartje naar Wit-Rusland is al drie weken onderweg bijna. Duurt dat altijd zo lang? En eentje naar Duitsland is ook al best lang onderweg. Ben bang dat de kaart of kwijt is geraakt of dat de ontvanger de kaart niet mooi vond ofzo.
Wit-Rusland is niet vreemd dat het zo lang duurt. Gebeurt bij dat land wel vaker. Duitsland had er al moeten zijn iig. Maar goed de persoon kan ook op vakantie zijn oid.
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146084857
quote:
0s.gif Op woensdag 29 oktober 2014 19:28 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Wit-Rusland is niet vreemd dat het zo lang duurt. Gebeurt bij dat land wel vaker. Duitsland had er al moeten zijn iig. Maar goed de persoon kan ook op vakantie zijn oid.
De persoon heeft zich nog een paar uur geleden aangemeld. Misschien stuur ik nog wel een keer eeen nieuwe als die expired is.
pi_146090934
Helaas heb ik ook weer Taiwain getrokken, dat land doet er ook minimaal een maand over. Een kaart werd zelfs een half jaar later pas geregisteerd.

[ Bericht 100% gewijzigd door Hendrikpostbez op 30-10-2014 17:01:43 ]
pi_146153317
Kaart aangekomen in USA (California) na slechts 8 dagen! Kaartjes die veel minder ver moeten zijn dan al weer langer onderweg :P
pi_146153539
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:18 schreef nickhguitar het volgende:
Kaart aangekomen in USA (California) na slechts 8 dagen! Kaartjes die veel minder ver moeten zijn dan al weer langer onderweg :P
Ik heb een keer een kaart uit Rusland ontvangen die er 294 dagen traveling is geweest. En de grootste mazzel is dat ik net verhuisd was en juist op de die dag nog even alles langs liep en vervolgens de sleutels in ging leveren...
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146160344
quote:
0s.gif Op vrijdag 31 oktober 2014 15:24 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik heb een keer een kaart uit Rusland ontvangen die er 294 dagen traveling is geweest. En de grootste mazzel is dat ik net verhuisd was en juist op de die dag nog even alles langs liep en vervolgens de sleutels in ging leveren...
Wow, je vraagt je dan toch of hoe dat kan en wat er mee is gebeurd :P
pi_146258631
441 - 441! *O*. Het kan wel, maar zul je net zien dat morgen de brievenbus weer vol ligt met kaartjes. :')

edit:
Niet dat dat erg is. Maar ik snap er geen kloot meer van hun algoritme. Ook icm mijn expired kaarten.
pi_146258789
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:44 schreef Crientj het volgende:
441 - 441! *O*. Het kan wel, maar zul je net zien dat morgen de brievenbus weer vol ligt met kaartjes. :')

edit:
Niet dat dat erg is. Maar ik snap er geen kloot meer van hun algoritme. Ook icm mijn expired kaarten.
Grote kans.

Ik heb van die ene hurray van 9 oktober nu 15 kaarten ontvangen. En dat is nu juist net het aantal kaarten dat ik traveling mag hebben, maar dat zal wel toeval zijn....
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146259489
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 16:48 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Grote kans.

Ik heb van die ene hurray van 9 oktober nu 15 kaarten ontvangen. En dat is nu juist net het aantal kaarten dat ik traveling mag hebben, maar dat zal wel toeval zijn....
Dat hoop ik ook voor je. Hoeveel loop jij inmiddels voor?
pi_146259644
quote:
0s.gif Op maandag 3 november 2014 17:04 schreef Crientj het volgende:

[..]

Dat hoop ik ook voor je. Hoeveel loop jij inmiddels voor?
Momenteel slechts 3. Maar ik heb in die tussenliggende periode best wel veel verstuurd.. En ik ga zometeen nog even 2 kaarten op de bus gooien, die ik vandaag heb aangevraagd. (dus ook weer 2 hurrays, zonder melding dat je adres weer getrokken is)

Een van die kaarten gaat naar Mexico, die ontbrak nog bij mijn landen.. :) :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146303110
De postzegels worden weer duurder geloof ik? Dus sla nu alvast postzegels in anders ben ej straks duurder uit!
pi_146336518
Wauw!

http://www.postcrossing.com/postcards/TV-955
T kaartje heeft er slechts 153 dagen over gedaan om mijn brievenbus te bereiken. :') Maar dat ID nummer onder de 1000. Awesome!
pi_146336753
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:08 schreef Crientj het volgende:
Wauw!

http://www.postcrossing.com/postcards/TV-955
T kaartje heeft er slechts 153 dagen over gedaan om mijn brievenbus te bereiken. :') Maar dat ID nummer onder de 1000. Awesome!
Gaaf :D Ik zoomde in en dacht eerst dat hij/zij midden op zee woonde, toen zag ik ineens zo'n smal strookje land :P
pi_146336869
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:14 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Gaaf :D Ik zoomde in en dacht eerst dat hij/zij midden op zee woonde, toen zag ik ineens zo'n smal strookje land :P
Nee, Da's een eilandje van 26 km2 xD.
pi_146336893
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:17 schreef Crientj het volgende:

[..]

Nee, Da's een eilandje van 26 km2 xD.
Nice, dat zijn dan de leuke dingen inderdaad! Ben zelf net begonnen en heb vooral nog landen als Rusland, Duitsland en Finland getrokken :P
pi_146336976
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:18 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Nice, dat zijn dan de leuke dingen inderdaad! Ben zelf net begonnen en heb vooral nog landen als Rusland, Duitsland en Finland getrokken :P
Ik kreeg al vrij snel een kaartje uit Kazachstan. :) Maar ondertussen heb ik een aardige lijst met landen weten te verzamelen; http://www.postcrossing.com/user/Crientj/stats
pi_146337262
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:21 schreef Crientj het volgende:

[..]

Ik kreeg al vrij snel een kaartje uit Kazachstan. :) Maar ondertussen heb ik een aardige lijst met landen weten te verzamelen; http://www.postcrossing.com/user/Crientj/stats
Gaaf :P Ik hoop ook nog op wat leuke/bijzondere landen. Hoe bewaar jij (hoe bewaren jullie ?:P) de kaarten? Zit er zelf aan te denken om ze wellicht in een soort map te doen, toch leuk!
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 17:51:08 #223
155227 crew  Guppy
dus
pi_146337935
Tuvalu!! _O_

Wist je dat je in dat land statistisch gezien de grootste kans hebt om te overlijden aan een natuurramp? :P Het ligt op allerlei breuklijnen, er zijn vulkanen en er is een hoog risico op tyfonen en dat soort ongein :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_146339368
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Gaaf :P Ik hoop ook nog op wat leuke/bijzondere landen. Hoe bewaar jij (hoe bewaren jullie ?:P) de kaarten? Zit er zelf aan te denken om ze wellicht in een soort map te doen, toch leuk!
Ik bundel ze per 50 in een bewaarbox van Ikea. :)
pi_146339382
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:51 schreef Guppyfriend het volgende:
Tuvalu!! _O_

Wist je dat je in dat land statistisch gezien de grootste kans hebt om te overlijden aan een natuurramp? :P Het ligt op allerlei breuklijnen, er zijn vulkanen en er is een hoog risico op tyfonen en dat soort ongein :Y
Guppsss. *O*. Doe jij nog aan Postcrossing of is het helemaal over en uit?
pi_146339743
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:30 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Gaaf :P Ik hoop ook nog op wat leuke/bijzondere landen. Hoe bewaar jij (hoe bewaren jullie ?:P) de kaarten? Zit er zelf aan te denken om ze wellicht in een soort map te doen, toch leuk!
Ik bewaar ze in mappen met insteekhoezen, waar ik maximaal 2 kaarten per hoes in doe en ze sorteer op land (alfabetisch) en zelfs op volgorde van ontvangst. Wel houd ik de hondenkaarten apart
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146339766
Tuvalu _O_
Guppy dat was jij toch met een kaart uit Mayotte met een ID onder de 10 ofzo??
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146340618
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:47 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik bewaar ze in mappen met insteekhoezen, waar ik maximaal 2 kaarten per hoes in doe en ze sorteer op land (alfabetisch) en zelfs op volgorde van ontvangst. Wel houd ik de hondenkaarten apart
Ik wil ze idd ook graag per land sorteren. Als je ze in een insteekhoes doet (A4 formaat?) 'flubberen' ze dan niet gewoon een beetje door de hele map heen ?:P
pi_146341174
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:07 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ik wil ze idd ook graag per land sorteren. Als je ze in een insteekhoes doet (A4 formaat?) 'flubberen' ze dan niet gewoon een beetje door de hele map heen ?:P
Ze willen wel eens in de hoes verschuiven, maar als je de mappen goed neerzet vallen ze er niet uit..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146341260
Of je moet van die kleine a5 insteekhoesjes gebruiken. Maar als je dan een enorme maxi kaart krijgt ben je de pineut, omdat ie eruit steekt of niet zal passen.
pi_146342444
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:22 schreef Crientj het volgende:
Of je moet van die kleine a5 insteekhoesjes gebruiken. Maar als je dan een enorme maxi kaart krijgt ben je de pineut, omdat ie eruit steekt of niet zal passen.
Dan kun je toch gewoon wisselen tussen a4 en A5, of niet??
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146343018
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:22 schreef Crientj het volgende:
Of je moet van die kleine a5 insteekhoesjes gebruiken. Maar als je dan een enorme maxi kaart krijgt ben je de pineut, omdat ie eruit steekt of niet zal passen.
Ik ga wel even kijken. Vooralsnog no worries:

Postcards received: 0 :'( :'(
pi_146343290
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 19:45 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Dan kun je toch gewoon wisselen tussen a4 en A5, of niet??
Tuurlijk kan dat. :)
  Moderator woensdag 5 november 2014 @ 20:06:33 #234
155227 crew  Guppy
dus
pi_146343369
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:38 schreef Crientj het volgende:

[..]

Guppsss. *O*. Doe jij nog aan Postcrossing of is het helemaal over en uit?
Ik heb het eigenlijk al héél lang niet meer gedaan :@ ik zou het wel weer willen doen en lees hier nog steeds mee, maar ik heb de uitgaven het laatste jaar op een laat pitje gezet. Overig jaar december ontslagen en gelukkig snel wel weer iets anders gevonden. Maar goed, ik moest een auto kopen en dat hakt erin (en geen treinen meer, en geen chocolate chip cookies ;( )

Maar, ik denk dat ik binnenkort toch zwicht en weer een velletje zegels koop :+

quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 18:47 schreef Bos81 het volgende:
Tuvalu _O_
Guppy dat was jij toch met een kaart uit Mayotte met een ID onder de 10 ofzo??
Dat was ik ja. En het kaartje was deze (met nummer 19):
http://www.postcrossing.com/user/wildelinda/gallery/received/YT/1
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_146343992
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:06 schreef Guppyfriend het volgende:

[..]

Ik heb het eigenlijk al héél lang niet meer gedaan :@ ik zou het wel weer willen doen en lees hier nog steeds mee, maar ik heb de uitgaven het laatste jaar op een laat pitje gezet. Overig jaar december ontslagen en gelukkig snel wel weer iets anders gevonden. Maar goed, ik moest een auto kopen en dat hakt erin (en geen treinen meer, en geen chocolate chip cookies ;( )

Maar, ik denk dat ik binnenkort toch zwicht en weer een velletje zegels koop :+

[..]

Dat was ik ja. En het kaartje was deze (met nummer 19):
http://www.postcrossing.com/user/wildelinda/gallery/received/YT/1
Oh shit. Banen zijn rot ja. Ik werk nu ergens tijdelijk tot ik iets anders heb gevonden.. Leuk hoor, verhuizen en de bevestiging krijgen dat je niet voldoende kennis van je eigen vakgebied heb. ;( .

Niet iets voor je om een spaarpotje met kleingeld opzij te zetten voor postzegels/kaartjes enzovoort? :)
pi_146355775
Bijzondere landen lees ik hier. Wist niet eens dat die bestonden. Hoop dat ik ook daar eens een kaartje uit ontvang.
pi_146357467
quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 00:54 schreef Hendrikpostbez het volgende:
Bijzondere landen lees ik hier. Wist niet eens dat die bestonden. Hoop dat ik ook daar eens een kaartje uit ontvang.
je hebt ook niet "Officiele landen" zoals Hong Kong enzo. en ook Mayotte, dus. Mijn bijzonderste/onbekendste is Macau :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator donderdag 6 november 2014 @ 07:08:09 #238
155227 crew  Guppy
dus
pi_146357565
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 20:21 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oh shit. Banen zijn rot ja. Ik werk nu ergens tijdelijk tot ik iets anders heb gevonden.. Leuk hoor, verhuizen en de bevestiging krijgen dat je niet voldoende kennis van je eigen vakgebied heb. ;( .

Niet iets voor je om een spaarpotje met kleingeld opzij te zetten voor postzegels/kaartjes enzovoort? :)
Ik wil dat zachtjes aan wel weer gaan doen ja, nu de financiën weer een beetje op orde komen :)
Wat klote dat jij ook met zoiets zit! Hopelijk vind je gauw weer iets leuks!

quote:
0s.gif Op donderdag 6 november 2014 06:38 schreef Bos81 het volgende:

[..]

je hebt ook niet "Officiele landen" zoals Hong Kong enzo. en ook Mayotte, dus. Mijn bijzonderste/onbekendste is Macau :) :)
Macau is inderdaad, net als Hong Kong, een Special Administrative Region van China :Y
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
  donderdag 6 november 2014 @ 15:58:00 #239
402517 Dactylus
I just watch...
pi_146370734
Inmiddels heb ik mijn eerste kaarten verstuurd, en de eerste officiele ook weer ontvangen... uit Nederland :P Drie kwartier treinen en ik had in theorie bij de verzender aan de deur kunnen staan. Ach ja, een begin is een begin haha!
... and I hope it's not bothering you.
pi_146397981
Zo mijn verzonden en ontvangen staan weer gelijk nu. Ik ben benieuwd of er nu ook weer 8 kaarten van een datum naar me toe komen. Ik hoop dat ik weer wat Aziatische landen krijg of Amerika. Hoewel de kaarten uit Rusland en Oekraine ook altijd wel mooi zijn en ik een groot liefhebber ben van Europa. Een kaart uit Zwitserland staat ook nog op mijn verlanglijstje en Estland,Letland, Litouwen, IJsland en Zweden.
pi_146406031
Zojuist de eerste 2 kaarten ontvangen; Uit Rusland en Duitsland!

Om nog even terug te komen op het bewaren; ben bij de Action en Hema geweest (:P) en daar van die mappen gezocht met eventueel insteekhoezen o.i.d., maar wat ik eigenlijk graag wil is dat datum van ontvangst/naam/afstand erbij te schrijven. Zijn er hier meer mensen die dat doen en wat voor systeem gebruik ik dan het best :P?
pi_146412155
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 16:43 schreef nickhguitar het volgende:
Zojuist de eerste 2 kaarten ontvangen; Uit Rusland en Duitsland!

Om nog even terug te komen op het bewaren; ben bij de Action en Hema geweest (:P) en daar van die mappen gezocht met eventueel insteekhoezen o.i.d., maar wat ik eigenlijk graag wil is dat datum van ontvangst/naam/afstand erbij te schrijven. Zijn er hier meer mensen die dat doen en wat voor systeem gebruik ik dan het best :P?
Gefeliciteerd met je eerste ontvangen kaarten ! Zijn het een beetje leuke kaarten?

Ik heb zelf ook een mapje waar ik mijn kaarten insteek, en een apart mapje voor iets afwijkende formatien. Ik zet er zelf niet bij wanneer ik ze heb ontvangen, doe ze gewoon in volgorde van ontvangest erin.
pi_146412736
quote:
0s.gif Op vrijdag 7 november 2014 19:49 schreef Hendrikpostbez het volgende:

[..]

Gefeliciteerd met je eerste ontvangen kaarten ! Zijn het een beetje leuke kaarten?

Ik heb zelf ook een mapje waar ik mijn kaarten insteek, en een apart mapje voor iets afwijkende formatien. Ik zet er zelf niet bij wanneer ik ze heb ontvangen, doe ze gewoon in volgorde van ontvangest erin.
Kan op zich, maar waar schrijf je dan? Die insteekhoezen die ik voor ogen heb zijn doorzichtig :P Even iets leuks op vinden..

Kaarten zijn gaaf, eerste valt mee maar vooral die Russische, en dan door het verhaaltje wat erbij staat. Staat een vrouwtje voorop met brood en zout, het Russische gebaar (schijnbaar) voor gastvrijheid en wegdrijven van boze krachten :P
pi_146413740
Aha klinkt leuk.

Ik schrijf er zelf niets bij eigenlijk
pi_146554394
Meh. Ik moet nog eens al mn kaartjes gaan tellen. Nu heeft een bundeltje 51 kaarten en dat kan niet. Sorry, OCD trekjes. :')

En vandaag gekregen O+ O+



pi_146653000
net m'n eerste 5 kaarten verstuurd, welk systeem gebruiken ze hiervoor? krijg je een willekeurig iemand of krijg je voorrang als je zelf ook actief bent?

oh ik lees het al
quote:
Daarmee wordt vervolgens jouw adres naar de eerstvolgende (buitenlandse) Postcrosser gestuurd die op zijn beurt weer een nieuw adres uit het systeem aanvraagt!


[ Bericht 47% gewijzigd door Deeltjesversneller op 14-11-2014 17:44:15 ]
  vrijdag 14 november 2014 @ 17:43:35 #247
402517 Dactylus
I just watch...
pi_146653281
Best apart. Ik heb 3 officiele kaarten gekregen en 2 officiele kaarten verstuurd. Dat zou toch niet mogen kunnen?
... and I hope it's not bothering you.
pi_146653407
quote:
0s.gif Op dinsdag 11 november 2014 22:08 schreef Crientj het volgende:
Meh. Ik moet nog eens al mn kaartjes gaan tellen. Nu heeft een bundeltje 51 kaarten en dat kan niet. Sorry, OCD trekjes. :')

En vandaag gekregen O+ O+

[ afbeelding ]

[ afbeelding ]
Die polaroid O+
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_146653412
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:43 schreef Dactylus het volgende:
Best apart. Ik heb 3 officiele kaarten gekregen en 2 officiele kaarten verstuurd. Dat zou toch niet mogen kunnen?
Jawel hoor.
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
pi_146653562
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:43 schreef Dactylus het volgende:
Best apart. Ik heb 3 officiele kaarten gekregen en 2 officiele kaarten verstuurd. Dat zou toch niet mogen kunnen?
Dat komt bij iedereen wel regelmatig voor.
Uit de FAQ

Why have I received more postcards than I have sent?

The algorithm for selecting addresses is complex and there are instances when your address will be selected a bit more often than you expect. Count it as an early bonus - your sent/received numbers will even out soon
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146653585
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:43 schreef Dactylus het volgende:
Best apart. Ik heb 3 officiele kaarten gekregen en 2 officiele kaarten verstuurd. Dat zou toch niet mogen kunnen?
Oorspronkelijk niet, maar het systeem waarmee ze de adressen invoeren / uitgeven is soms aardig en geeft je een kaart extra. Al heb ik het vermoeden dat er nu iets goed fout gaat binnen hun algoritme, aangezien veel mensen tegenwoordig op gelijke aantallen verstuurd/ontvangen zitten en vaak meer ontvangen van verstuurd hebben.

Al had ik eerder altijd netjes de hoeveelheid expired kaarten als verschil tussen verstuurd/ontvangen zitten. Nu loop ik voor, en dat met 18-20 expired kaarten.
pi_146653621
O ja vandaag een kaart uit Bulgarije ontvangen :) :) (ik had er al 1 uit, maar toch leuk)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_146655364
quote:
0s.gif Op zaterdag 25 oktober 2014 14:46 schreef Bos81 het volgende:

[..]

RUsland en China vallen nog mee. Er zijn soms landen bij met 6 of 7 regels..
mijn oude adres in nieuw-zeeland had officieel ook 7 regels:

<naam>
<appartementnummer>
<appartementencomplex>
<straat>
<wijk>
<stad en postcode>
<land>

maar dat was met wat komma's wel in te korten tot 3 regels minder.
pi_146655792
quote:
0s.gif Op woensdag 5 november 2014 17:08 schreef Crientj het volgende:
Wauw!

http://www.postcrossing.com/postcards/TV-955
T kaartje heeft er slechts 153 dagen over gedaan om mijn brievenbus te bereiken. :') Maar dat ID nummer onder de 1000. Awesome!
tuvalu, vet :)
  zaterdag 15 november 2014 @ 09:29:25 #255
402517 Dactylus
I just watch...
pi_146673005
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:53 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oorspronkelijk niet, maar het systeem waarmee ze de adressen invoeren / uitgeven is soms aardig en geeft je een kaart extra. Al heb ik het vermoeden dat er nu iets goed fout gaat binnen hun algoritme, aangezien veel mensen tegenwoordig op gelijke aantallen verstuurd/ontvangen zitten en vaak meer ontvangen van verstuurd hebben.

Al had ik eerder altijd netjes de hoeveelheid expired kaarten als verschil tussen verstuurd/ontvangen zitten. Nu loop ik voor, en dat met 18-20 expired kaarten.
Aha, oke. Dan is er weinig aan de hand...
... and I hope it's not bothering you.
pi_146696357
Ik zit nu op 40 ontvangen kaarten :) Helaas geen nieuwe landen bij. Elke dag wel een Duitse kaart erbij haha. Het zijn altijd mooie kaarten, daar niet van, maar ik spaar liever nieuwe landen erbij :) Kaart naar Taiwain al over de 30 dagen onderweg, Maleisie zit ook al op 20 dagen. Voor het eerst een kaart naar Turkije en Australie gestuurd.
pi_147172374
quote:
0s.gif Op vrijdag 14 november 2014 17:53 schreef Crientj het volgende:

[..]

Oorspronkelijk niet, maar het systeem waarmee ze de adressen invoeren / uitgeven is soms aardig en geeft je een kaart extra. Al heb ik het vermoeden dat er nu iets goed fout gaat binnen hun algoritme, aangezien veel mensen tegenwoordig op gelijke aantallen verstuurd/ontvangen zitten en vaak meer ontvangen van verstuurd hebben.

Al had ik eerder altijd netjes de hoeveelheid expired kaarten als verschil tussen verstuurd/ontvangen zitten. Nu loop ik voor, en dat met 18-20 expired kaarten.
Bij nieuwe mensen is het natuurlijk wel zo dat die eerst een X aantal kaarten verzenden en pas als er 1 gevangen is, ze ook wat terug gaan krijgen... dus daar zit ook wel een verschil in :Y.
dag
pi_147400817
Heb nu een map gekocht om alle kaartjes (alle 10 :') :P) in te doen, maar zit even te twijfelen of het handig is dat ik ze rangschik op datum van ontvangst, of op land o.i.d.? Weet niet in hoeverre dat laatste nog te doen is wanneer je meerdere kaarten/landen hebt onvangen? Zit dan te denken aan tabbladen o.i.d.?
pi_148284990
Schop!

Zijn er nog mensen die Postcrossen? Ik ben zelf ruim 1,5 niet actief geweest. Dacht zojuist om m'n profiel weer op actief te zetten, zie ik dat één postzegel voor buiten eropa ¤1,15 (!!!) kost! Nu is de lol er voor mij eigenlijk al weer af :')
pi_148287133
quote:
0s.gif Op maandag 8 december 2014 19:36 schreef nickhguitar het volgende:
Heb nu een map gekocht om alle kaartjes (alle 10 :') :P) in te doen, maar zit even te twijfelen of het handig is dat ik ze rangschik op datum van ontvangst, of op land o.i.d.? Weet niet in hoeverre dat laatste nog te doen is wanneer je meerdere kaarten/landen hebt onvangen? Zit dan te denken aan tabbladen o.i.d.?
Je kunt ook op onderwerp sorteren, of op kleur.. Wat jij wil ;). Veel Postcrossers hebben alle kaarten ingescand en bewaren het digitaal op flickr/picasa..

Ik vind zelf de geschreven kant net zo leuk, dus dat doe ik niet ( ga geen teksten van anderen zomaar publiceren..). Ik denk dat ik een deur vol ga hangen met PC-kaarten.. of een prikbord..
dag
pi_148287217
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:15 schreef Negentiendertig het volgende:
Schop!

Zijn er nog mensen die Postcrossen? Ik ben zelf ruim 1,5 niet actief geweest. Dacht zojuist om m'n profiel weer op actief te zetten, zie ik dat één postzegel voor buiten eropa ¤1,15 (!!!) kost! Nu is de lol er voor mij eigenlijk al weer af :')
Ik heb voor de jaarwisseling 100+ postzegels ingeslagen tegen het oude tarief.. scheelt toch weer 10 cent per zegel.

Je kunt ook groot inkopen op postzegelsmetkorting, maar dan moet je wel meerdere zegels gaan plakken. Betaal je ongeveer het 2014 tarief: Met verzendkosten er bij en als je er daar 50 koopt, ben je 1,085 kwijt per zegel ipv 1,15 bij postNL.
dag
pi_148287336
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:15 schreef Negentiendertig het volgende:
Schop!

Zijn er nog mensen die Postcrossen? Ik ben zelf ruim 1,5 niet actief geweest. Dacht zojuist om m'n profiel weer op actief te zetten, zie ik dat één postzegel voor buiten eropa ¤1,15 (!!!) kost! Nu is de lol er voor mij eigenlijk al weer af :')
Ook voor binnen Europa is het tarief 1.15. Er wordt tegenwoordig geen onderscheid meer gemaakt tussen Europa en er buiten. Buitenland is buitenland en dat is dus 1.15 per briefkaart (tenzij boven de 20 gr)

Dat is ook voor mij een van de redenen dat ik flink ben geminderd qua verzenden..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_148287740
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 17:15 schreef Negentiendertig het volgende:
Schop!

Zijn er nog mensen die Postcrossen? Ik ben zelf ruim 1,5 niet actief geweest. Dacht zojuist om m'n profiel weer op actief te zetten, zie ik dat één postzegel voor buiten eropa ¤1,15 (!!!) kost! Nu is de lol er voor mij eigenlijk al weer af :')
Ook mijn profiel staat op inactief, zelfde reden, prijs van de postzegels is toch niet leuk meer....
pi_148287984
Als je vlak bij de Duitse grens woont kun je daar gaan versturen.. is flink goedkoper ( 80 cent)
dag
pi_148288328
OP bijgewerkt overigens :s)
dag
pi_148288433
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:42 schreef Peter het volgende:
Als je vlak bij de Duitse grens woont kun je daar gaan versturen.. is flink goedkoper ( 80 cent)
Helaas andere kant van het land.....
pi_148292721
quote:
0s.gif Op zaterdag 3 januari 2015 18:27 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ook voor binnen Europa is het tarief 1.15. Er wordt tegenwoordig geen onderscheid meer gemaakt tussen Europa en er buiten. Buitenland is buitenland en dat is dus 1.15 per briefkaart (tenzij boven de 20 gr)

Dat is ook voor mij een van de redenen dat ik flink ben geminderd qua verzenden..
De téring! :o Nou, laat dat hele Postcrossen dan maar zitten. Voor een leuke kaart ben ik minimaal een euro kwijt. En dan nog die 1,15 voor die postzegel...

Ik woon bijna drie uur van DE af, anders was dat misschien wel een optie geweest.

Jammer hoor. Vroeger (toen ik begon met PC, 6 jaar terug ofzo?) betaalde ik volgens mij iets van 70 cent voor een wereldzegel, en dat vond ik al prijzig.
pi_148630222
Hoelang duurde het bij jullie, voordat jullie je eerste kaartje ontvingen? Ik ben gisteren gestart!
pi_148631712
Ligt eraan wanneer jouw verzonden kaarten geregistreerd worden. Welke landen heb je getrokken?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_148636441
Duitsland, Rusland, Maleisie, Frankrijk en nog een europees land, eerste aankomstdatum volgens postnl zal 16e zijn voor die uit Duitsland. Maar wat nou als zij hem niet registreren dan?
pi_148636933
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:05 schreef Likker69 het volgende:
Duitsland, Rusland, Maleisie, Frankrijk en nog een europees land, eerste aankomstdatum volgens postnl zal 16e zijn voor die uit Duitsland. Maar wat nou als zij hem niet registreren dan?
Dan heb je pech. Niks aan te doen. Sowieso is het heel onvoorspelbaar wanneer je een kaartje krijgt. Degene die jouw adres trekt kan er ook weer even over doen een kaartje op de post te doen, de post kan vertraging hebben...
pi_148661518
quote:
0s.gif Op dinsdag 13 januari 2015 12:05 schreef Likker69 het volgende:
eerste aankomstdatum volgens postnl zal 16e zijn voor die uit Duitsland.
Huh?
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_148661855
Had gevraagd aan balie !
pi_149175009


:').
pi_149175105
Verder heb ik heel veel rozen gekregen. O+ O+


Dit kwam laatst binnen. Met nog een roos O+.


En een paar postzegels..
  Moderator woensdag 18 februari 2015 @ 17:16:04 #276
382129 crew  Donna
pi_149798539
Ik heb zojuist mezelf aangemeld!
pi_149799211
Russische postzegels kunnen best groot zijn. Heb deze week een kaart ontvangen met een zegel van 3 bij 6,5 cm. Zijn er nog meer landen met joekels van zegels?
dag
  Moderator woensdag 18 februari 2015 @ 19:13:53 #278
382129 crew  Donna
pi_149801956
Vanmiddag direct 1 adres gevraagd, heel leuk uit Duitsland. Zonet nog een adres gevraagd, krijg ik een dame uit Rusland met een hele waslijst. Daar was ik nog niet bekend mee, hopelijk kan ik een passende kaart vinden.
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 15:03:21 #279
382129 crew  Donna
pi_149991072
Nou m`n eerste kaartjes zijn nu een paar dagen onderweg. Ben heel benieuwd! Denk dat die naar Duitsland en Spanje wel redelijk snel aankomen.
pi_149991531
Vandaag een Duits kaartje ontvangen die op 20/2 was verzonden. Gaat wel snel dus :Y.
dag
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 15:39:33 #281
382129 crew  Donna
pi_149992368
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:17 schreef Peter het volgende:
Vandaag een Duits kaartje ontvangen die op 20/2 was verzonden. Gaat wel snel dus :Y.
Ohja, dat gaat inderdaad snel. Ik hoop dat mijn kaartjes snel aan komen, vanaf dan kan ik ook kaartjes verwachten! O+
  Moderator dinsdag 24 februari 2015 @ 15:46:24 #282
382129 crew  Donna
pi_149992596
quote:
0s.gif Op zondag 26 oktober 2014 12:54 schreef Crientj het volgende:
http://www.postcrossing.com/user/Thumper
Zoals dit profiel dus. :/
Best sad. Ik zit dit topic even terug te lezen, klik op deze user, blijkt dat hij inmiddels is overleden. ;(
pi_150003849
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:46 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Best sad. Ik zit dit topic even terug te lezen, klik op deze user, blijkt dat hij inmiddels is overleden. ;(
Oh shit. :/
  Moderator woensdag 25 februari 2015 @ 21:18:21 #284
382129 crew  Donna
pi_150044442
Mijn kaartje naar Duitsland is vandaag aangekomen, hurray!
pi_150050493
quote:
1s.gif Op woensdag 25 februari 2015 21:18 schreef DonnaRush het volgende:
Mijn kaartje naar Duitsland is vandaag aangekomen, hurray!
*O*. Welkom en veel plezier met Postcrossen btw ;).
pi_150050623
quote:
0s.gif Op woensdag 18 februari 2015 17:36 schreef Peter het volgende:
Russische postzegels kunnen best groot zijn. Heb deze week een kaart ontvangen met een zegel van 3 bij 6,5 cm. Zijn er nog meer landen met joekels van zegels?
Jazeker. Duitsland heeft er een aantal. Verder Japan/China, maar bij die Chinezen zitten ze soms voorgeprint op de envelop.
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 09:24:48 #287
382129 crew  Donna
pi_150058695
quote:
0s.gif Op woensdag 25 februari 2015 23:14 schreef Crientj het volgende:

[..]

*O*. Welkom en veel plezier met Postcrossen btw ;).
Dankjewel! Vind het echt super leuk! Wie weet wordt dit topic ook weer eens goed actief zo haha.

Ik kwam in de OP veel dode links tegen van webshops. Heb die uit de Wiki verwijderd als jullie dat niet erg vinden.
pi_150094382
quote:
0s.gif Op dinsdag 24 februari 2015 15:46 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

Best sad. Ik zit dit topic even terug te lezen, klik op deze user, blijkt dat hij inmiddels is overleden. ;(
;(

Ik zie nu dat ik hem in juli 2013 een kaart heb mogen sturen..

Kreeg net een hurray uit Mexico.. Mijn kaart heeft er 115 dagen over gedaan :o :o

Wel netjes van de user om dat ook in de hurray te melden en een aanbieding om ter compensatie een kaart terug te sturen.. :) :)
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
  Moderator donderdag 26 februari 2015 @ 23:06:09 #289
382129 crew  Donna
pi_150094470
Dat is idd erg netjes. 115 dagen, jeetje! :')
  Moderator vrijdag 27 februari 2015 @ 20:18:45 #290
382129 crew  Donna
pi_150122577
Hurray! M'n kaartje naar Spanje is ook aangekomen. Heb vandaag ook nieuwe kaartjes besteld. Bij mij in de buurt zijn niet zulke leuke te krijgen :{
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 10:17:27 #291
382129 crew  Donna
pi_150522735
Ik heb m`n eerste kaartje gekregen, uit Taiwan! Echt super leuk! *O*
pi_150522956
In de afgelopen maanden 3 kaarten verstuurd maar nooit meer iets terug gekregen.
Postcrossing heeft soms een behoorlijk vaag systeem. Zo stuur je er 1 en krijg je er 3 terug.
En zo stuur je er 3 en krijg je niks terug :')
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 11:15:10 #293
382129 crew  Donna
pi_150524014
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 10:29 schreef Miniem het volgende:
In de afgelopen maanden 3 kaarten verstuurd maar nooit meer iets terug gekregen.
Postcrossing heeft soms een behoorlijk vaag systeem. Zo stuur je er 1 en krijg je er 3 terug.
En zo stuur je er 3 en krijg je niks terug :')
:/

Dat is wel heel stom. Dan is de lol er ook wel snel af lijkt me.
pi_150537024
Moet nog steeds m'n kaarten versturen :')
Children of the night. What music they make.
pi_150537786
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:16 schreef DeHovenier het volgende:
Moet nog steeds m'n kaarten versturen :')
:D
  Moderator woensdag 11 maart 2015 @ 18:45:23 #296
382129 crew  Donna
pi_150537860
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:16 schreef DeHovenier het volgende:
Moet nog steeds m'n kaarten versturen :')
o|O
pi_150537992
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:43 schreef Crientj het volgende:

[..]

:D
quote:
1s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:45 schreef DonnaRush het volgende:

[..]

o|O
Mja, heb die adressen in augustus vorig jaar aangevraagd _O-
Children of the night. What music they make.
pi_150538010
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:49 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

[..]

Mja, heb die adressen in augustus vorig jaar aangevraagd _O-
Das niet lief :{w
dag
pi_150538033
Vandaag een kaartje uit Zuid Afrika ontvangen!
Weer een werelddeel er bij :s).
dag
pi_150539012
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 18:50 schreef Peter het volgende:
Vandaag een kaartje uit Zuid Afrika ontvangen!
Weer een werelddeel er bij :s).
Hoeveel nog te gaan?

En ik heb je volgens mij nog nooit gezien :P
Children of the night. What music they make.
pi_150539052
quote:
0s.gif Op woensdag 11 maart 2015 19:21 schreef DeHovenier het volgende:

[..]

Hoeveel nog te gaan?

En ik heb je volgens mij nog nooit gezien :P
Mijn kaartje naar Australië is al 65 dagen onderweg.. Zuid-Amerika moet nog en Antarctica :+
dag
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')