abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_137273467
quote:
0s.gif Op woensdag 19 februari 2014 20:01 schreef bloempjuh het volgende:

[..]

Je kaartje kwam vandaag al binnen! Thaaaaanks! :)
Het heeft even geduurd, maar vandaag is je kastelenkaart aangekomen. *O* Heel erg bedankt!
pi_137306101
Hoi allemaal :)

Omdat ik ook graag postcross leek het me leuk om met jullie mee te kletsen in dit topic. Mijn naam op Postcrossing is Vandaag en ik doe alweer een tijdje mee, zo'n drie jaar. Ik ben een poos iets minder actief geweest maar sinds een paar weken heb ik het weer behoorlijk te pakken. Ik zal wanneer ik gelegenheid heb mijn favoriete kaartjes eens posten. Wat is jullie favoriete kaartje dat jullie hebben gekregen via Postcrossing?

Ik lees ook dat een aantal van jullie wat minder actief zijn geworden door de prijsverhogingen van de postzegels, dit vind ik zelf ook erg jammer -O- . Een paar jaar geleden was het toch een stuk voordeliger. Maar goed gelukkig heeft het me nog niet weerhouden om kaartjes te sturen hehe (;
pi_139273297
Kick :D
Nog fanatieke postcrossers hier?
Op maandag 11 maart 2013 21:24 schreef Kally het volgende:
Ga jij lekker met je mini spelen }:|
  Moderator zaterdag 26 april 2014 @ 10:36:16 #104
155227 crew  Guppy
dus
pi_139273422
Hier niet. Helemaal gestopt… Wel zonde, maar met de huidige postzegelprijs vind ik het te duur.
[b]Op zaterdag 31 december 2011 16:16 schreef Socios het volgende:[/b] Kusje voor jou. :) :@ :*
pi_139275725
Ik begin binnenkort weer, ben pas verhuisd en heb even tijd nodig om alle kaartjes + postzegels e.d. te vinden :D
Mon 'en!
pi_139278319
quote:
0s.gif Op zaterdag 26 april 2014 10:36 schreef Guppyfriend het volgende:
Hier niet. Helemaal gestopt… Wel zonde, maar met de huidige postzegelprijs vind ik het te duur.
Voor mij geldt hetzelfde!
pi_139683067
Oh, zonde zeg! Ik moet toegeven, de postzegel prijs is echt te duur.. Maar het is zo leuk :@

Alleen nu ben ik bijna door mn rol met Priority zegels heen. Kan ik die nog ergens bestellen? Ik kon ze zo snel niet vinden bij PostNL.
pi_139687751
Ik bestel postzegels bij "postzegels met korting.nl" daar krijg je priority zegels er standaard bij.
Fake it baby - They won't even know!
You can make it ?
Cos everybody knows that that's the way to go
pi_140119813
Ik wil misschien ook wel gaan postcrossen, werd erop gewezen door iemand die dat 'vroeger' ook heeft gedaan.
Vind de postzegels idd erg duur, maar ik stuur toch al bijna wekelijks kaartjes naar vrienden en familie enzo, dus dat kan er ook nog wel bij :+
Ik zou toch ook niet elke dag 5 kaarten willen versturen oid. Denk ook 1 in de week ofzo. Kan dat? Of is dat echt te weinig voor zoiets? :@
compact en kleverig.
  maandag 19 mei 2014 @ 08:48:23 #110
58711 soapie
Zeeperd
pi_140120456
quote:
1s.gif Op maandag 19 mei 2014 07:40 schreef JaniesBrownie het volgende:
Ik wil misschien ook wel gaan postcrossen, werd erop gewezen door iemand die dat 'vroeger' ook heeft gedaan.
Vind de postzegels idd erg duur, maar ik stuur toch al bijna wekelijks kaartjes naar vrienden en familie enzo, dus dat kan er ook nog wel bij :+
Ik zou toch ook niet elke dag 5 kaarten willen versturen oid. Denk ook 1 in de week ofzo. Kan dat? Of is dat echt te weinig voor zoiets? :@
Je kan zo veel (weinig) als je wilt versturen (zit wel een max. aan) geen min. Al wil je er één per jaar versturen, maakt niks uit. Je mag in het begin geloof ik max 3 versturen en hoe meer je er verstuurd hebt hoe meer je er per keer op de bus mag gooien.
pi_140945577
Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op het forum maar al enige tijd actief bij postcrossing. Ik zag dat er een vrij uitgebreidt onderdeel van postcrossing op fok forum was. Ik weet niet of het nog een beetje actief is?
Heb wel gemerkt dat de postzegelprijs een behoorlijke neerslag heeft gehad op het postcrossen. Ik doe het nu ook wat rustiger aan, maar toch blijft het wel erg leuk!

Mijn profiel is http://www.postcrossing.com/user/snowyziggy

Mochten er nog mensen hier actief zijn lijkt het me leuk om hier ook mijn postcrossing ervaringen te delen!
pi_140953335
Krijg een kaartje binnen dat zelfgeprint is, echt z'on vod.
En een ander kaartje wat uit Roemenië verzonden is maar het is een kaartje van een Oostenrijks gebouw.

Niet leuk om te ontvangen eigenlijk.
pi_141065539
Dat is inderdaad niet leuk om zo'n tegenvallende kaart binnen te krijgen :(

Ik vind het de laatste tijd erg opvallend dat het lang duurt voordat er een kaart geregistreerd wordt, ook naar bijv. Duitsland. Dat ben ik niet zo erg gewend, het loopt vaak wel door met elke dag wel een berichtje in je mailbox van "favorite" of "hurray"

Ik wilde graag ook nog een website laten toevoegen waar kaarten gekochte kunnen worden. Namelijk http://ansichtshop.nl Een vrij nieuwe website voor ansichtkaarten maar er zit vast wel wat leuks tussen!
pi_141067984
quote:
0s.gif Op zaterdag 14 juni 2014 10:49 schreef snowyziggy het volgende:
Dat is inderdaad niet leuk om zo'n tegenvallende kaart binnen te krijgen :(

Ik vind het de laatste tijd erg opvallend dat het lang duurt voordat er een kaart geregistreerd wordt, ook naar bijv. Duitsland. Dat ben ik niet zo erg gewend, het loopt vaak wel door met elke dag wel een berichtje in je mailbox van "favorite" of "hurray"

Ik wilde graag ook nog een website laten toevoegen waar kaarten gekochte kunnen worden. Namelijk http://ansichtshop.nl Een vrij nieuwe website voor ansichtkaarten maar er zit vast wel wat leuks tussen!
Opzich valt het wel mee met de reistijd van kaarten vanuit Nederland. Alleen heb ik constant pech met landen zoals Taiwan, China, Oekraïne en Rusland. Die zijn minimaal 25 tot 35 dagen onderweg en verlopen vaak.

Die webshop is je eigen website?
pi_141073281
Ja dat klopt dat zulke landen er wat langer over doen.

Heb nu de volgende landen in verzending:

China U.S.A. Germany Ukraine
Taiwan Indonesia Belarus Russia India

Webshop is inderdaad van mij maar nog in de opstartfase.

Als ik hem niet in de lijst mag hebben dan haal ik hem wel weg..;)
pi_143194064
Ik heb net mijn 400ste kaart geschreven. *O*
Zijn er verder nog users actief? En helaas gaat de postzegelprijs binnenkort weer omhoog...
pi_143340953
quote:
0s.gif Op vrijdag 8 augustus 2014 11:37 schreef Crientj het volgende:
Ik heb net mijn 400ste kaart geschreven. *O*
Zijn er verder nog users actief? En helaas gaat de postzegelprijs binnenkort weer omhoog...
Alweer? -O-

Ik ga weer beginnen, heb een lange tijd geen kaartjes verstuurd.
Children of the night. What music they make.
pi_143341366
Ik kan nog wel de oude Wereld en Europazegels gebruiken toch?

-edit-

quote:
Postzegels met een cijfer

De postzegels met een cijfer, Nederland 1 en 2, Europa 1 en 2 en Wereld 1, blijven ook na een tariefswijziging geldig. U kunt de Nederland 1 postzegel uit 2011 bijvoorbeeld gebruiken voor uw briefpost t/m 20 gram. Het voordeel van postzegels met een cijfer is dat u niet hoeft bij te plakken.
Mooi, dan maak ik eerst die op :P

[ Bericht 82% gewijzigd door DeHovenier op 12-08-2014 15:35:56 ]
pi_143342967
Heb 10 adressen aangevraagd. Kaarten gaan naar: Duitsland, Rusland, USA, Italië, Belarus, Singapore, België, Oekraïne, Litouwen en Indonesië.

Geinig dat die van België 78 jaar is :D
  roze dinsdag 12 augustus 2014 @ 20:57:22 #120
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_143355450
Ik ga denk ik weer beginnen *O* Eerst kaartjes kopen en dan volgende maand maar weer adressen aanvragen
Your beauty never ever scared me.
pi_143383419
quote:
0s.gif Op dinsdag 12 augustus 2014 15:59 schreef DeHovenier het volgende:
Heb 10 adressen aangevraagd. Kaarten gaan naar: Duitsland, Rusland, USA, Italië, Belarus, Singapore, België, Oekraïne, Litouwen en Indonesië.

Geinig dat die van België 78 jaar is :D
*O*
pi_143917533
Ik heb een postcrossing kaart uit ecuador :o kaart nr 2325. _O_
En ze is met 6 verzonden kaarten 22e met meest verzonden kaarten :D

Zag ook dat ze kaart 1 juni aangevraagd had maar pas verzonden heeft op 3 juli.
Nu aangekomen w/
pi_143988846
quote:
0s.gif Op donderdag 28 augustus 2014 15:28 schreef Miniem het volgende:
Ik heb een postcrossing kaart uit ecuador :o kaart nr 2325. _O_
En ze is met 6 verzonden kaarten 22e met meest verzonden kaarten :D

Zag ook dat ze kaart 1 juni aangevraagd had maar pas verzonden heeft op 3 juli.
Nu aangekomen w/
_O_

Lag er net een kaart in de bus. Terwijl ik al een aantal maanden erg inactief ben. Uit Duitsland die al in Februari was aangevraagd. Nou de gebruikster had dus beter die 107 km zelf kunnen afleggen. :') :') :')

Ze gaat toch regelmatig naar ons land, schreef ze..
"Geef me een joint", zei de goudvis, "Dan word ik haai"
pi_145327168
Meer users bij wie het algoritme een beetje verstoord is? Ik heb continue meer kaarten ontvangen dan verstuurd en het wil maar niet rechttrekken.

In de categorie ja maar hoe dan; 26 september 3 hurrays gekregen en vervolgens binnen 12 dagen zelf 8x getrokken worden.
Waaronder 2 keer uit de UK met 2 opvolgende ID nummers. Raarrr.
pi_145528207
quote:
0s.gif Op woensdag 8 oktober 2014 13:15 schreef Crientj het volgende:
Meer users bij wie het algoritme een beetje verstoord is? Ik heb continue meer kaarten ontvangen dan verstuurd en het wil maar niet rechttrekken.
In de categorie ja maar hoe dan; 26 september 3 hurrays gekregen en vervolgens binnen 12 dagen zelf 8x getrokken worden.
Waaronder 2 keer uit de UK met 2 opvolgende ID nummers. Raarrr.
Bij mij ook. Laatste weken wel een paar hurrays gehad, maar na afgelopen donderdag stond er weer bij dat ik een kaart kon verwachten van iemand anders, want mijn sent stond nu 1 voor op mijn received. Zo juist lagen er drie kaarten bij de post,dus nu sta ik weer 2 kaarten voor.
pi_145664202
Hé! Leeft dit nog een beetje hier?:P Ik heb me vandaag aangemeld en wil ook eens wat kaartjes versturen! Wordt normaal voor elke kaart die verstuurd wordt ook 1 kaart naar jou verzonden?

Wat moet ik zoal op een kaartje zetten? Sommige mensen zeggen heel specifiek wat ze graag willen ontvangen, anderen bijna niks..
pi_145664234
quote:
0s.gif Op dinsdag 14 oktober 2014 13:18 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Bij mij ook. Laatste weken wel een paar hurrays gehad, maar na afgelopen donderdag stond er weer bij dat ik een kaart kon verwachten van iemand anders, want mijn sent stond nu 1 voor op mijn received. Zo juist lagen er drie kaarten bij de post,dus nu sta ik weer 2 kaarten voor.
Precies. Ik vind het niet leuk :/. Je kan ook onderaan iedere hurray email zien of ie adres weer getrokken kan worden door iemand anders. Meh.
pi_145668647
quote:
1s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 12:52 schreef Crientj het volgende:

[..]

Precies. Ik vind het niet leuk :/. Je kan ook onderaan iedere hurray email zien of ie adres weer getrokken kan worden door iemand anders. Meh.
Ik vind het niet zo erg dat ik er meer heb ontvangen dan verstuurd. Dat vind ik eigenlijk juist leuk..
pi_145668986
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:00 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik vind het niet zo erg dat ik er meer heb ontvangen dan verstuurd. Dat vind ik eigenlijk juist leuk..
Wat is nou de goedkoopste manier om postzegels (zowel voor binnen- als buiten europa) te kopen? Ik zie ook op de PostNL site allemaal van die fancy zegeltjes, zijn er niet gewoon basic zegels?
pi_145669537
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:12 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat is nou de goedkoopste manier om postzegels (zowel voor binnen- als buiten europa) te kopen? Ik zie ook op de PostNL site allemaal van die fancy zegeltjes, zijn er niet gewoon basic zegels?
Ik bestel wel eens via postzegels met korting. Het enige "nadeel" is dat je 3 zegels moet plakken dus blijft er minder schrijfruimte open.

en op de post.nl site kom ik deze tegen.

Deze zegel vind ik zelf vrij basic http://www.postkantoor.nl(...)em-alexander-5x.html
pi_145670353
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:31 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Ik bestel wel eens via postzegels met korting. Het enige "nadeel" is dat je 3 zegels moet plakken dus blijft er minder schrijfruimte open.

en op de post.nl site kom ik deze tegen.

Deze zegel vind ik zelf vrij basic http://www.postkantoor.nl(...)em-alexander-5x.html
Oké, postzegels waren ook weer wat in prijs gestegen zag ik ja! Zie ik trouwens goed dat die postzegel overal op kan, zowel buiten als binnen Europa? In de OP staat dat je 2 verschillende moet hebben toch? 1 Postzegel per brief volstaat denk ik?
  roze zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:04:38 #132
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_145670401
Ik moet snel even kaartjes schrijven! Heb weer een paar adressen gekregen om kaartjes heen te sturen :D
  roze zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:07:17 #133
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_145670465
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:31 schreef Bos81 het volgende:
Het enige "nadeel" is dat je 3 zegels moet plakken dus blijft er minder schrijfruimte open.
Huh? Als je deze hebt: http://www.postzegelsmetk(...)a/5/1/224/Brief.html

Dan is dat toch niet nodig? *net als de wereldwijd postzegels*
pi_145670555
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:07 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Huh? Als je deze hebt: http://www.postzegelsmetk(...)a/5/1/224/Brief.html

Dan is dat toch niet nodig? *net als de wereldwijd postzegels*
quote:
De combinatie bestaat uit meerdere ¤uropostzegels ter waarde van ¤ 1,05
;)

quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:02 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oké, postzegels waren ook weer wat in prijs gestegen zag ik ja! Zie ik trouwens goed dat die postzegel overal op kan, zowel buiten als binnen Europa? In de OP staat dat je 2 verschillende moet hebben toch? 1 Postzegel per brief volstaat denk ik?
;)

OP is verouderd, Inmiddels is er inderdaad 1 zegel/tarief voor het buitenland en is er geen onderscheid meer in Europa en rest van de wereld.
  roze zaterdag 18 oktober 2014 @ 17:14:01 #135
393783 Ama
Hypa Hypa
pi_145670610
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:11 schreef Bos81 het volgende:

[..]

[..]

;)

[..]

;)

OP is verouderd, Inmiddels is er inderdaad 1 zegel/tarief voor het buitenland en is er geen onderscheid meer in Europa en rest van de wereld.
Oeps niet goed gelezen. Dan koop ik toch maar van die velletjes met zegels waarvan ik er maar 1 op hoef te plakken
pi_145671665
quote:
2s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:14 schreef Amarantha het volgende:

[..]

Oeps niet goed gelezen. Dan koop ik toch maar van die velletjes met zegels waarvan ik er maar 1 op hoef te plakken
Heb ik ook net gekocht, samen met m'n eerste set kaartjes :P Eerste kaarten gaan naar USA, Wit-Rusland, Duitsland (80 km hier vandaan :P), Hongkong en Rusland :P
pi_145682035
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 16:00 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Stiekem is het wel leuk, maar ik hou ook van dat gevoel dat ik mijn brievenbus open maak en dan een stapel met kaartjes zie liggen. Ik ben erg, want ik woon 3 hoog en ben onderweg naar boven al alles aan het bekijken. Laatste tijd heel veel mooie herfst kaarten gekregen, daar ben ik wel heel erg blij mee. :)

Maargoed, hopelijk trekt het uiteindelijk wel weer bij. Kreeg net weer een hurray binnen, dus misschien snel..?
pi_145682100
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 17:52 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Heb ik ook net gekocht, samen met m'n eerste set kaartjes :P Eerste kaarten gaan naar USA, Wit-Rusland, Duitsland (80 km hier vandaan :P), Hongkong en Rusland :P
Leuk! :D Hopelijk komen die naar Amerika en Duitsland snel aan. Rusland, Wit-Rusland en Hong Kong staan er helaas om bekend dat ze langer duren om aan te komen, deels door het verschil tussen het westerse schrift. Kaartjes naar Nieuw Zeeland & Australië zijn vrij snel.
pi_145682368
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:31 schreef Crientj het volgende:

[..]

Stiekem is het wel leuk, maar ik hou ook van dat gevoel dat ik mijn brievenbus open maak en dan een stapel met kaartjes zie liggen. Ik ben erg, want ik woon 3 hoog en ben onderweg naar boven al alles aan het bekijken. Laatste tijd heel veel mooie herfst kaarten gekregen, daar ben ik wel heel erg blij mee. :)
Okee. Ik lees ook in de lift altijd mijn kaartjes al :D

Ik kreeg deze week een erg mooie, schattige kaart met stokstaartjes O+ O+ O+
quote:
Maargoed, hopelijk trekt het uiteindelijk wel weer bij. Kreeg net weer een hurray binnen, dus misschien snel..?
Toen bij mij eind vorige week het was rechtgetrokken heb ik inmiddels 7 kaarten ontvangen, zonder dat er een hurray was bijgekomen. Dus misschien is dit een nieuwe manier van het trekken van je adres..
pi_145683062
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:38 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Okee. Ik lees ook in de lift altijd mijn kaartjes al :D

Ik kreeg deze week een erg mooie, schattige kaart met stokstaartjes O+ O+ O+

[..]

Toen bij mij eind vorige week het was rechtgetrokken heb ik inmiddels 7 kaarten ontvangen, zonder dat er een hurray was bijgekomen. Dus misschien is dit een nieuwe manier van het trekken van je adres..
Stokstaartjes! Lievvv. *O*

Wellicht wel ja.. Al las ik (ergens) op hun forum dat er meer users aan het klagen waren. Oh well, komt wel goed :).
pi_145683151
quote:
0s.gif Op zaterdag 18 oktober 2014 22:56 schreef Crientj het volgende:

[..]

Stokstaartjes! Lievvv. *O*

http://www.postcrossing.com/postcards/DE-3581467
pi_145732644
Net m'n eerste kaartje gestuurd, kan niet wachten tot er hier eentje voor mij de op mat ligt. :D
pi_145746328
quote:
14s.gif Op maandag 20 oktober 2014 14:07 schreef Facepalm het volgende:
Net m'n eerste kaartje gestuurd, kan niet wachten tot er hier eentje voor mij de op mat ligt. :D
Ja hoe werkt dat eigenlijk? Op het moment dat er een kaartje van jou geregistreerd wordt, word jouw adres naar iemand anders verstuurd ofzo?
pi_145747401
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 19:42 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Ja hoe werkt dat eigenlijk? Op het moment dat er een kaartje van jou geregistreerd wordt, word jouw adres naar iemand anders verstuurd ofzo?
Yep! Als iemand mijn kaart registreert en iemand anders wil een nieuwe kaart sturen dan komt mijn adres op het scherm :)
pi_145748326
Mits er onderaan je hurray mail dit staat;

quote:
Now YOU will receive a postcard from another random member... keep an eye on your mailbox!
pi_145748505
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:22 schreef Crientj het volgende:
Mits er onderaan je hurray mail dit staat;

[..]

Wat is dat hurray eigenlijk? Zie het hier vaker langskomen..
pi_145750459
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:26 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Wat is dat hurray eigenlijk? Zie het hier vaker langskomen..
Het bericht dat er een door jou verzonden kaart is geregistreerd door de ontvanger..

Je krijgt dan een mail met als onderwerp Hurray your postcard Nl-1234567 to (land) arrived

En dan staat er hopelijk een leuk bedankje van de ontvanger in de mail..
pi_145779317
quote:
0s.gif Op maandag 20 oktober 2014 20:59 schreef Bos81 het volgende:

[..]

Het bericht dat er een door jou verzonden kaart is geregistreerd door de ontvanger..

Je krijgt dan een mail met als onderwerp Hurray your postcard Nl-1234567 to (land) arrived

En dan staat er hopelijk een leuk bedankje van de ontvanger in de mail..
Oké thx!

Eerst set met kaartjes die ik ga versturen is binnen.

Een soort retro/vintage style cartoontkaartjes, vond ze zelf wel leuk :)
pi_145779968
quote:
0s.gif Op dinsdag 21 oktober 2014 16:14 schreef nickhguitar het volgende:

[..]

Oké thx!

Eerst set met kaartjes die ik ga versturen is binnen.

[ afbeelding ]

Een soort retro/vintage style cartoontkaartjes, vond ze zelf wel leuk :)
Die zijn ook leuk :)

Grote kans dat deze in goede aarde zullen vallen..

Ik begin nu toch wel een dubbel gevoel te krijgen bij het meer dan 1 kaart bij een hurray krijgen. Ik heb nu inmiddels al 11 kaarten ontvangen die aangevraagd zijn op 9 oktober, terwijl ik die dag maar 1 hurray kreeg en vanaf die dag weer kaarten mocht ontvangen. 11 is wel erg veel en er kunnen nog best nog meer komen... want er zijn pas 12 dagen verstreken..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')