abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130162329
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:57 schreef Wokkel het volgende:

[..]

Dat zijn toch niet de zwaksten op de arbeidsmarkt? Veel mensen in de ww zitten daar maar voor een korte periode en daarnaast zijn veel mensen in de ww wel goed opgeleid.

Hij zal het dus wel voornamelijk over mensen in de bijstand (inmiddels al 390.000 mensen) hebben.
Ik denk eigenlijk dat hij vooral kleine ondernemers bedoelt die weg worden geconcurreerd door Polen en Bulgaren.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_130162345
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 06:13 schreef tong80 het volgende:
De Europese Unie moet nieuwe regels maken om de uitwassen van het vrije verkeer van werknemers aan te pakken. De volksverhuizing vanuit Oost-Europa naar het Westen heeft een 'ontregelend effect op armere en minder hoogopgeleide burgers in rijkere EU-landen'. Hun werk en inkomen worden bedreigd door nieuwkomers, die veel lagere lonen gewend zijn en de welvaartsstaat nog niet goed kennen. Dit schrijven minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) en de Engelse publicist David Goodhart in een ingezonden stuk in de Volkskrant en de Britse krant The Independent. .

Zij kondigen 'Code Oranje' af voor de Europese arbeidsmarkt: de dijken staan hier en daar op doorbreken. 'Onze zwakste burgers leggen het op de arbeidsmarkt af tegen bekwamere mensen van elders', betogen ze. Het vergiftigt de sfeer en wakkert de vreemdelingenhaat aan.

Asscher wil met nieuwe afspraken het 'sociale Europa' vormgeven. Het vrij verkeer van werknemers is nu voordelig voor werkgevers. De minister wil dat lidstaten bij verdenkingen over malversaties gegevens uitwisselen en elders opgelegde boetes innen.

In Nederland mochten werknemers uit de nieuwe EU-landen in 2007 aan de slag. Nederland rekende op zo'n 18 duizend nieuwkomers. Nu wordt hun aantal op twee- a driehonderdduizend geschat, waarvan 150 duizend uit Polen. Voor Bulgaarse en Roemeense werkers gaan de grenzen in 2014 open.

http://www.volkskrant.nl/(...)ie-Oost-Europa.dhtml

Wie is er verantwoordelijk voor deze verkeerde inschatting ?

:P
Discriminatie meneer Asscher, .. iedereen gelijke rechten en plichten. Als iemand uit Polen wel laag geschoold werk wil doen en de verwende Nederlander niet. Dan toch niet, maar dan moeten ze niet gaan huilen.

Ik begin niet eens meer over het gegeven dat grenzen weer dicht moeten, immers wou iedereen vrij verkeer van mensen en goederen. Eenmaal in Nederland heb je nu eenmaal dezelfde rechten als de rest. Nederlanders willen veel geld voor werk wat iedereen kan en daarnaast willen ze niet hard werken en zeiken ze nogal snel. Ik begrijp de gemiddelde tuinder wel, liever een goedkope, hardwerkende Pool, dan een dure zeikende Nederlander die minder hard werkt.

Als je goed bent in je werk dan hou je altijd werk. Wat dat betreft is het meer een stimulans zou je kunnen zeggen.
  † In Memoriam † zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:03:35 #183
341203 3-voud
50 shades of fuck you todo
pi_130162358
Beetje de held uithangen om zijn eigen blunder te verdoezelen. Wat een knurft.
PvdA zeker?
Op vrijdag 6 januari 2012 23:32 schreef remlof het volgende:
7 mei ga ik op Pim Fortuyn z'n graf pissen *G*
pi_130162365
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 12:58 schreef Tomatenboer het volgende:

[..]

De zwakste werknemers zijn uiteraard de werknemers in de beroepsgroepen die veelal zijn aangewezen op flexcontracten, vaak hard, zwaar en onzeker werk. Werknemers die iedere 3 jaar op zoek kunnen naar nieuw werk, en nu hun positie verder bedreigd zien worden door de toestroom van nog goedkopere arbeidskrachten.
Ascher zegt zelf 'Armere en minder hoogopgeleide burgers'. Om nu te zeggen dat de zwakste werknemers de mensen zijn met flexcontracten kan dus niet waar zijn aangezien veel hoogopgeleiden ook met die contracten werken. Het verhaal over flexcontracten lijkt mij dus niet van toepassing op de enorme instroom van moelanders.

quote:
Logistieke functies dus (magazijnwerk, transport, en koerierswerk), productiewerk, schoonmaakwerk, land- en tuinbouwwerk etc.
Daar zie je inderdaad wel veel instroom van moelanders.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:05:15 #185
346939 Janneke141
Green, green grass of home
pi_130162394
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:03 schreef Wokkel het volgende:
Ascher zegt zelf 'Armere en minder hoogopgeleide burgers'. Om nu te zeggen dat de zwakste werknemers de mensen zijn met flexcontracten kan dus niet waar zijn aangezien veel hoogopgeleiden ook met die contracten werken. Het verhaal over flexcontracten lijkt mij dus niet van toepassing op de enorme instroom van moelanders.

Het zit hem meer in vervangbaarheid. Heel kort door de bocht: hoe vervangbaarder je bent, hoe kleiner de kans op een vast contract. Daar zit natuurlijk wel een zekere correlatie met opleidingsniveau in.
Opinion is the medium between knowledge and ignorance (Plato)
pi_130162408
Als mensen liever in de bijstand zitten dan laaggeschoold werk doen, dan kies je daar zelf voor.

In Rotterdam en Westland hebben ze geprobeerd om deze mensen uit de bijstand te halen en een baan aan te bieden in de tuinbouw. Resultaat was nihil, deze mensen willen niet werken of willen niet voor weinig werken.

Als je trouwens leraar bent in deze tijd heb je het wel makkelijk om je klas in de concentratie te houden. Je kan zat voorbeelden geven van mensen die vroeger op school lekker aan het lummelen waren en nu laag opgeleid en kansloos zijn. Als dat geen motivatie is!
pi_130162505
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:03 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Discriminatie meneer Asscher, .. iedereen gelijke rechten en plichten. Als iemand uit Polen wel laag geschoold werk wil doen en de verwende Nederlander niet. Dan toch niet, maar dan moeten ze niet gaan huilen.

Ik begin niet eens meer over het gegeven dat grenzen weer dicht moeten, immers wou iedereen vrij verkeer van mensen en goederen. Eenmaal in Nederland heb je nu eenmaal dezelfde rechten als de rest. Nederlanders willen veel geld voor werk wat iedereen kan en daarnaast willen ze niet hard werken en zeiken ze nogal snel. Ik begrijp de gemiddelde tuinder wel, liever een goedkope, hardwerkende Pool, dan een dure zeikende Nederlander die minder hard werkt.

Als je goed bent in je werk dan hou je altijd werk. Wat dat betreft is het meer een stimulans zou je kunnen zeggen.
Beetje kort door de bocht.

Als het nu alleen om werk ging wat de 'verwende Nederlander' niet zou willen doen, dan kan ik me jouw standpunt nog indenken.

Maar het gaat ook om functies als vrachtwagenchauffeur, magazijnfuncties, schoonmaakwerk en vroeg of laat zullen hier ook koeriersfuncties mee te maken krijgen, evenals wellicht klantenservice-helpdesks.

Verder krijgen veel Polen niet net zoveel betaald als Nederlanders maar krijgen ze via allerlei constructies veel minder betaald en/of moeten ze langere werkdagen maken dan dat toegestaan is.

Bovendien is het voor de meeste Nederlanders onmogelijk om op salaris te concurreren met een Oostblokker, aangezien we hier nu eenmaal met een bepaald prijspeil te maken hebben, en wij in Nederland geloof ik toch hebben afgesproken dat iedereen die eerlijk en hard werkt voor z'n centen daar toch ook een fatsoenlijk bestaan aan mag overhouden. Onderdak, voedsel en zorg moet ook betaald worden, en dat kost in Nederland nu eenmaal wat meer dan in het Oostblok.
'De neiging rijke en machtige mensen te bewonderen, zelfs welhaast te aanbidden en mensen van arme of gewone komaf te verachten dan wel te negeren is de belangrijkste en meest universele oorzaak van de corruptie van ons morele besef' Adam Smith
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:12:17 #188
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130162522
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:03 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Tjonge, een grotere partij onzin als dit lees ik zelden. Bah, bah
krik, krak, sjiemela, sjiemela, sjiemela
krik, krak, sjiemela, sjiemela
pi_130162581
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:12 schreef Cherna het volgende:

[..]

Tjonge, een grotere partij onzin als dit lees ik zelden. Bah, bah
Er zullen wel meer mensen niet mee eens zijn, vooral de mensen die thuis zitten en zich slachtoffer voelen. Ik vraag mij af waarom die 'projecten' om mensen uit de bijstand te halen nooit werken. Waarom komen die mensen niet opdagen etcetc? Ik heb wel een idee ;)
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:15:34 #190
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130162596
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:05 schreef Janneke141 het volgende:

[..]

Het zit hem meer in vervangbaarheid. Heel kort door de bocht: hoe vervangbaarder je bent, hoe kleiner de kans op een vast contract. Daar zit natuurlijk wel een zekere correlatie met opleidingsniveau in.
We missen gewoon Gildes voor degene die niet de capaciteit hebben om minimaal een HBO te kunnen volgen of MBO niveau 4.
Juist die groep(alles lager dan MBO n4) is gebaat met een vast contract en geplaatst onder een leermeester om een vak te leren zodat je de Bulgaar kapot kunt concurreren op kwaliteit.

[ Bericht 0% gewijzigd door Cherna op 17-08-2013 13:21:02 ]
pi_130162597
Ik sta perplex, een PvdA'er die een keer iets zinnigs zegt. Geen wonder dat het groot nieuws is in dit land. Iedereen wist al dat dit speelde natuurlijk, en de rest van het land heeft deze bezorgdheid al jarenlang lopen uitspreken, maar nu de PvdA het zegt is het ineens groot nieuws.

Jaja. _O-
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:16:27 #192
407901 Hengelo-o
Geld is niet alles
pi_130162619
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 06:13 schreef tong80 het volgende:
De Europese Unie moet nieuwe regels maken om de uitwassen van het vrije verkeer van werknemers aan te pakken. De volksverhuizing vanuit Oost-Europa naar het Westen heeft een 'ontregelend effect op armere en minder hoogopgeleide burgers in rijkere EU-landen'. Hun werk en inkomen worden bedreigd door nieuwkomers, die veel lagere lonen gewend zijn en de welvaartsstaat nog niet goed kennen. Dit schrijven minister Lodewijk Asscher (Sociale Zaken) en de Engelse publicist David Goodhart in een ingezonden stuk in de Volkskrant en de Britse krant The Independent. .

Zij kondigen 'Code Oranje' af voor de Europese arbeidsmarkt: de dijken staan hier en daar op doorbreken. 'Onze zwakste burgers leggen het op de arbeidsmarkt af tegen bekwamere mensen van elders', betogen ze. Het vergiftigt de sfeer en wakkert de vreemdelingenhaat aan.

Asscher wil met nieuwe afspraken het 'sociale Europa' vormgeven. Het vrij verkeer van werknemers is nu voordelig voor werkgevers. De minister wil dat lidstaten bij verdenkingen over malversaties gegevens uitwisselen en elders opgelegde boetes innen.

In Nederland mochten werknemers uit de nieuwe EU-landen in 2007 aan de slag. Nederland rekende op zo'n 18 duizend nieuwkomers. Nu wordt hun aantal op twee- a driehonderdduizend geschat, waarvan 150 duizend uit Polen. Voor Bulgaarse en Roemeense werkers gaan de grenzen in 2014 open.

http://www.volkskrant.nl/(...)ie-Oost-Europa.dhtml

Wie is er verantwoordelijk voor deze verkeerde inschatting ?

:P
Asscher moet niet zo stom lullen, de meeste politici weten niet wat werken is naar mijn idee. en so what? Polen, Bulgaren en Roemen mogen dan wel hier het werk in pikken maar dat is echt niet de schuld van hun slechte economie.. Tegenwoordig zijn Nederlanders vies van werken. oh, wacht.. ik zeg het verkeerd, dat zijn ze hun hele geschiedenis al.
Zijn we immers niet het land dat als laatste de slavernij heeft afgeschaft? of zijn we dat vergeten..
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:17:36 #193
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130162647
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:15 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Er zullen wel meer mensen niet mee eens zijn, vooral de mensen die thuis zitten en zich slachtoffer voelen. Ik vraag mij af waarom die 'projecten' om mensen uit de bijstand te halen nooit werken. Waarom komen die mensen niet opdagen etcetc? Ik heb wel een idee ;)
Dat heeft niets met luiheid te maken. Maar je kunt niet concurreren als volwassene met een leerling vanuit BBL die met flexibele contracten een loon ontvangt van 650 euro netto. Of met een Pool die onder het minimum loon duikt. Of met de werkstudent.

Je word doodeenvoudig niet aangenomen ook al neem je genoegen met het minimum loon in die bepaalde sectoren.
pi_130162672
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:16 schreef Hengelo-o het volgende:

[..]

Asscher moet niet zo stom lullen, de meeste politici weten niet wat werken is naar mijn idee. en so what? Polen, Bulgaren en Roemen mogen dan wel hier het werk in pikken maar dat is echt niet de schuld van hun slechte economie.. Tegenwoordig zijn Nederlanders vies van werken. oh, wacht.. ik zeg het verkeerd, dat zijn ze hun hele geschiedenis al.
Zijn we immers niet het land dat als laatste de slavernij heeft afgeschaft? of zijn we dat vergeten..
Mee eens. Iedereen in mijn omgeving heeft al jarenlang werk, allemaal bij dezelfde werkgever en ze worden allemaal goed gewaardeerd. Bij die bedrijven zijn inderdaad ook mensen die weg moeten, naar hun eigen inzicht uiteraard volledig onterecht want ze verrichten zulk goed werk. Een iets beter zelfbeeld zou die mensen ook geen kwaad kunnen.

Ja er zijn veel Polen etc hier aan het werk maar die zitten wel in een sector waarde arrogante Nederlander zijn of haar neus voor ophaalt. Immers, in de bijstand verdien je hetzelfde. Als je de bijstand zou afschaffen zouden ze zo aan het werk zijn.
pi_130162715
Kunnen we onze politici niet beter ook door Polen, Roemenen en Bulgaren vervangen? Incompetentie hoeft nl. toch niet zo rijkelijk beloond te worden?
“[i]Waat ein waer, waat ein waer[/i]” zei Mien taege Bair en Bair neukdje Mien door ut banksjtil haer.
pi_130162775
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:20 schreef DDDDDaaf het volgende:
Kunnen we onze politici niet beter ook door Polen, Roemenen en Bulgaren vervangen? Incompetentie hoeft nl. toch niet zo rijkelijk beloond te worden?
Of we smijten gewoon de grenzen weer dicht voor die Oost-Europese idioten. We zijn onderhand al miljarden kwijt aan gestolen goederen, schilderijen, uitkeringen, en noem maar op. Als ze willen werken laat ze maar een visum aanvragen zoals ieder fatsoenlijk persoon in de rest van de wereld moet doen.
POL-lintjes: Stef Bloktrofee - Meest arrogante user 2011, Hans Wiegeltrofee - Meest rechtse user 2012, 2013 & 2014
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:26:38 #197
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130162827
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:05 schreef nolamoetblijven het volgende:
Als mensen liever in de bijstand zitten dan laaggeschoold werk doen, dan kies je daar zelf voor.

In Rotterdam en Westland hebben ze geprobeerd om deze mensen uit de bijstand te halen en een baan aan te bieden in de tuinbouw. Resultaat was nihil, deze mensen willen niet werken of willen niet voor weinig werken.

Als je trouwens leraar bent in deze tijd heb je het wel makkelijk om je klas in de concentratie te houden. Je kan zat voorbeelden geven van mensen die vroeger op school lekker aan het lummelen waren en nu laag opgeleid en kansloos zijn. Als dat geen motivatie is!
Zou het niet zo kunnen zijn dat die mensen(circa 1100) daar even de oogst op kosten van de overheid hebben moeten verwerken en daarna niet meer nodig zijn? Want die tuinder heeft natuurlijk geen trek om 1100 mensen in die sector het minimum loon uit te keren.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:27:30 #198
294141 tarantism
hups in die kont
pi_130162838
verhitte discussies ahoi
pi_130162848
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:26 schreef Cherna het volgende:

[..]

Zou het niet zo kunnen zijn dat die mensen(circa 1100) daar even de oogst op kosten van de overheid hebben moeten verwerken en daarna niet meer nodig zijn? Want die tuinder heeft natuurlijk geen trek om 1100 mensen in die sector het minimum loon uit te keren.
Nee. Ga nu niet dingen zitten verzinnen om het verzuim goed te praten. Het is een feit dat er geen hond kwam. Voelen ze zich namelijk te goed voor, immers krijgen ze hetzelfde bedrag door niks te doen. Gelukkig zijn er nog Polen die het wel willen doen, anders at ik s'avonds alleen maar buitenlandse groenten.

quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:27 schreef tarantism het volgende:

[..]

Dit is toch volslagen irrelevant. Wat maakt het uit dat jij denkt dat die mensen een verkeerd zelfbeeld hebben, ze komen nu in de bijstand terecht en dat kost de samenleving veel geld. Om nog maar te zwijgen van het culturele klimaat dat ontstaat in een samenleving met veel werkeloze en armen.
Het is juist wel relevant, die mensen zien zich als slachtoffer en zullen daardoor een instelling krijgen van: Huh, ik word genaaid, die buitenlanders pikken mijn baan in, ik ben slachtoffer, ik zit best in de bijstand.
pi_130162873
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:18 schreef nolamoetblijven het volgende:
Ja er zijn veel Polen etc hier aan het werk maar die zitten wel in een sector waarde arrogante Nederlander zijn of haar neus voor ophaalt. Immers, in de bijstand verdien je hetzelfde. Als je de bijstand zou afschaffen zouden ze zo aan het werk zijn.
De enorme verzorgingsstaat in NL lijkt mij ook één van de oorzaken dat de moelanders hier in grote zijn, als een tuinder geen mensen kan vinden in eigen land is het logisch dat hij ze van elders haalt.

Het probleem ligt dus niet zozeer bij de moelanders of de werkgevers maar bij de verzorgingsstaat die ervoor zorgt dat mensen niet hoeven te werken om te leven.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:29:47 #201
407901 Hengelo-o
Geld is niet alles
pi_130162888
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Of we smijten gewoon de grenzen weer dicht voor die Oost-Europese idioten. We zijn onderhand al miljarden kwijt aan gestolen goederen, schilderijen, uitkeringen, en noem maar op. Als ze willen werken laat ze maar een visum aanvragen zoals ieder fatsoenlijk persoon in de rest van de wereld moet doen.
Niet zo stom praten want je weet niet waar je het over hebt.. waarom is Nederland welvarend? nou, zoek dat maar eens op xx
pi_130162890
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:29 schreef Wokkel het volgende:

[..]

De enorme verzorgingsstaat in NL lijkt mij ook één van de oorzaken dat de moelanders hier in grote zijn, als een tuinder geen mensen kan vinden in eigen land is het logisch dat hij ze van elders haalt.

Het probleem ligt dus niet zozeer bij de moelanders of de werkgevers maar bij de verzorgingsstaat die ervoor zorgt dat mensen niet hoeven te werken om te leven.
Wij staan dicht bij elkaar blijkbaar qua gedachten. Moet je eens zien hoe hard men wil werken voor wat geld als er geen bijstand is.
pi_130162891
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:27 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Nee. Ga nu niet dingen zitten verzinnen om het verzuim goed te praten. Het is een feit dat er geen hond kwam. Voelen ze zich namelijk te goed voor, immers krijgen ze hetzelfde bedrag door niks te doen. Gelukkig zijn er nog Polen die het wel willen doen, anders at ik s'avonds alleen maar buitenlandse groenten.
dat van die bijstanders die in de kassen moesten gaan werken is een dramatisch misverstand.. er kwamen er gewoon maar 5 door de 'keuring' heen
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:30:06 #204
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130162893
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:23 schreef Voorschrift het volgende:

[..]

Ook mijn idee, een werkvergunning net zoals ik dat ook ooit nodig had in Bahrein. Daarbij eis dezelfde papieren en certificaten voor het vakgebied. Nederlandse chauffeurs moeten allerlei diploma's en certificaten bezitten die een Roemeen schijnbaar niet nodig heeft om over de EU wegen te rijden.
pi_130162898
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:29 schreef Hengelo-o het volgende:

[..]

Niet zo stom praten want je weet niet waar je het over hebt.. waarom is Nederland welvarend? nou, zoek dat maar eens op xx
Omdat we goed zijn in het uitbuiten van anderen, dus het laten uitbuiten door anderen valt niet onder welvarendheid.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
  zaterdag 17 augustus 2013 @ 13:31:47 #206
321876 Cherna
Fuck the System
pi_130162927
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:29 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Wij staan dicht bij elkaar blijkbaar qua gedachten. Moet je eens zien hoe hard men wil werken voor wat geld als er geen bijstand is.
Droom verder.
pi_130162952
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

Ook mijn idee, een werkvergunning net zoals ik dat ook ooit nodig had in Bahrein. Daarbij eis dezelfde papieren en certificaten voor het vakgebied. Nederlandse chauffeurs moeten allerlei diploma's en certificaten bezitten die een Roemeen schijnbaar niet nodig heeft om over de EU wegen te rijden.
Precies, zo moest ik het ook regelen toen ik in het buitenland wou werken, maar goed hier in Nederland moet alles maar kunnen. Of nouja, hier in "Europa", waar we allemaal zogenaamd zo eensgezind en blij met elkaar zijn.
Ek vir jou, Suid-Afrika.
pi_130163010
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:29 schreef nolamoetblijven het volgende:

[..]

Het is inderdaad wel zo dat Nederland doorgeschoten is in sociale voorzieningen. Ascher wijst echter liever naar de vreemdelingen als oorzaak van het probleem...het kan verkeren.

quote:
In Amsterdam, Rotterdam, Den Haag en Utrecht blijken veel personen af te zien van een uitkering, nu de gemeenten tegenprestaties eisen.

DEN HAAG/UTRECHT - Van de aanvragers van een bijstandsuitkering haakt 40 tot 50 procent zelf af door strengere eisen. Dit blijkt uit een rondgang langs de wethouders van sociale zaken in de vier grote steden.
quote:
Uit het invoeren van de vierwekentermijn - vorig jaar op proef in Amsterdam en Rotterdam, vanaf dit jaar ook in Utrecht, blijkt dat het uitkeringsbeleid strenger is geworden. 'Door het stellen van eisen beperken we de instroom', zegt de Utrechtse wethouder Rinda den Besten (PvdA). 'Als we daarna tegen mensen zeggen dat ze zich de volgende dag om half 8 moeten melden bij een werkbedrijf, schrikken ze. Ze zoeken dan zo snel mogelijk zelf een baan.'
http://www.volkskrant.nl/(...)stand-haakt-af.dhtml
pi_130163047
quote:
12s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:30 schreef Cherna het volgende:

[..]

is dat nu niet zo dan ? wat heb je nodig dan een rijbewijs en verder ? een mavo diploma ?
pi_130163069
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 13:36 schreef arjan1212 het volgende:

[..]

is dat nu niet zo dan ? wat heb je nodig dan een rijbewijs en verder ? een mavo diploma ?
:')
Ek vir jou, Suid-Afrika.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')