abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130176494
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:23 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Welk boek? De Koran?

Geen idee. Ben geen moslim en heb nooit de moeite genomen het te lezen.

Overigens begrijp ik niet goed welk punt je probeert te maken.
_O-

Daarom kon je ook geen een enkele citaatvoorbeeld weerleggen. En toch kom je blaten met je zogenaamde 'kennis'. Wat een ego bah. :{
pi_130176585
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:26 schreef _Water_ het volgende:

[..]

_O-

Daarom kon je ook geen een enkele citaatvoorbeeld weerleggen. En toch kom je blaten met je zogenaamde 'kennis'. Wat een ego bah. :{
Waar heb ik precies beweerd kennis te hebben van de islam?

Ik kwam het topic binnen met de opmerking dat je in de meeste moslimlanden prima een biertje kunt doen.
Op maandag 3 februari 2014 08:10 schreef Enchanter het volgende:[/b]
In discussie gaan met Koos Vogels :') , een grotere mongool is er niet :r
pi_130176613
Sterker nog; Iran schijnt één van de meest gastvrije landen ter wereld te zijn.
pi_130176797
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:28 schreef Xa1pt het volgende:
Sterker nog; Iran schijnt één van de meest gastvrije landen ter wereld te zijn.
Ik heb het dan ook niet over het land of de bevolking (Perziers O+ ) maar de religie.
pi_130177212
Doe dat ruzie maken maar in DM.
pi_130177249
Mijn reactie was ontopic. Hij heeft in het andere Iran topic al laten zien helemaal niks te weten over het hedendaagse Iran, Iraniërs, en de geschiedenis van Iran.
pi_130177368
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:34 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Ik heb het dan ook niet over het land of de bevolking (Perziers O+ ) maar de religie.
Erg jammer dat je geen idee hebt waar je het over hebt en dat je toch zoveel stampij maakt. Zo kun je uit elk religieus boek of grondwet wel een extreme tekst halen (ook uit de NLse!) waardoor het allemaal erg extreem lijkt. Het gaat erom hoe het in de werkelijkheid gebeurt.

Bijvoorbeeld, alcohol is verboden in Iran maar als je gepakt wordt met alcohol kun je een agent makkelijk afkopen of een boete betalen. Er gebeurt verder niks ernstigs (geen gevangenis of lijfstraf of zo).

Doe echt ff wat research. Ga er eens heen bijvoorbeeld. Als je er geweest bent en je leest terug wat je hier allemaal hebt gezegd sla je jezelf echt voor het hoofd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
pi_130177479
quote:
0s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:49 schreef Baran09 het volgende:

[..]

Erg jammer dat je geen idee hebt waar je het over hebt en dat je toch zoveel stampij maakt. Zo kun je uit elk religieus boek of grondwet wel een extreme tekst halen (ook uit de NLse!) waardoor het allemaal erg extreem lijkt. Het gaat erom hoe het in de werkelijkheid gebeurt.

Bijvoorbeeld, alcohol is verboden in Iran maar als je gepakt wordt met alcohol kun je een agent makkelijk afkopen of een boete betalen. Er gebeurt verder niks ernstigs (geen gevangenis of lijfstraf of zo).

Doe echt ff wat research. Ga er eens heen bijvoorbeeld. Als je er geweest bent en je leest terug wat je hier allemaal hebt gezegd sla je jezelf echt voor het hoofd.

SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Hij denkt waarschijnlijk dat hij meteen door de Iraanse regering opgepakt en onthoofd wordt.
pi_130187728
quote:
7s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 20:04 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waarom val je hun er dan mee lastig en waarom zou je dan willen dat ze hun regels naleven? Dat moeten ze dan vooral toch ook zelf weten.
Tuurlijk moet je dat zelf weten. Maar stop dan met pretenderen dat je een perfecte islamitische staat bent en dat je alles zo goed voor elkaar hebt. Als jongeren in jouw land massaal aan de harddrugs zitten, heb je een groot probleem.
pi_130187851
Ik heb Peunage noog nooit een onsje kritiek zien leveren op de islam of Iran. Het is een perfecte religie en een perfect land.

*zucht
pi_130189091
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 03:29 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Tuurlijk moet je dat zelf weten. Maar stop dan met pretenderen dat je een perfecte islamitische staat bent en dat je alles zo goed voor elkaar hebt.
Ik heb nooit die illusie gehad eigenlijk, maar kennelijk verkeerde jij nog in de veronderstelling dat gelovigen minder hypocriet zijn dan ongelovigen. Dan kan ik me die teleurstelling voorstellen.
pi_130197081
quote:
9s.gif Op zondag 18 augustus 2013 09:19 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Ik heb nooit die illusie gehad eigenlijk, maar kennelijk verkeerde jij nog in de veronderstelling dat gelovigen minder hypocriet zijn dan ongelovigen. Dan kan ik me die teleurstelling voorstellen.
Ik verkeer juist in de veronderstelling dat gelovigen nog hypocrieter zijn dan niet-gelovigen.
pi_130197563
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Ik verkeer juist in de veronderstelling dat gelovigen nog hypocrieter zijn dan niet-gelovigen.
Regering (oude mannen) maken wetten, jongeren hebben schijt en gaan massaal aan de drugs.

Conclusie: gelovigen zijn hypocriet.

Vreemd.
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:40:37 #194
410149 Dik_Troll
Niet de dunne
pi_130197660
In zo'n land kan ik me voorstellen dat je als jongere aan de harddrugs raakt.
  zondag 18 augustus 2013 @ 14:48:56 #195
365082 IPA35
Patriarch
pi_130197995
quote:
1s.gif Op zaterdag 17 augustus 2013 21:13 schreef _Water_ het volgende:
Koran en Soerah's
Oh shit mattie :o

:')
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130198133
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Regering (oude mannen) maken wetten, jongeren hebben schijt en gaan massaal aan de drugs.

Vreemd.
Dat is inderdaad wat Elf zegt. Net als dat wij in Nederland hypocriet zijn omdat er ook jongeren zijn die geen 16 zijn en aan de drank zitten. 8)7
pi_130201675
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:23 schreef Devil010 het volgende:
Boeiend.

Dat ze zich kapot snuiven.
epische faal :')
pi_130208831
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:38 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Vreemd.
Nee. Regering maakt wetten op basis van religie. Jongeren die zichzelf religieus noemen, omzeilen die wetten en gaan massaal aan de harddrugs.
pi_130208909
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:52 schreef Peunage het volgende:

[..]

Dat is inderdaad wat Elf zegt. Net als dat wij in Nederland hypocriet zijn omdat er ook jongeren zijn die geen 16 zijn en aan de drank zitten. 8)7
Er is een verschil tussen afkeurenswaardig / onverstandig gedrag en hypocrisie in combinatie met afkeurenswaardig / onverstandig gedrag. Maar ik denk niet dat je dat ooit zult snappen.
pi_130209485
Dus als ik het goed begrijp is het erger wanneer een moslim drugs gebruikt, want hypocriet?

Ik snap niet waarom je er per se een religieuze discussie van wilt maken. Het is toch lullig zat dat die lui massaal eraan zitten?
pi_130210321
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het erger wanneer een moslim drugs gebruikt, want hypocriet?

Ik snap niet waarom je er per se een religieuze discussie van wilt maken. Het is toch lullig zat dat die lui massaal eraan zitten?
Als die anderen vertelt dat die niet moeten drinken, dan wel. Dat doen Moslims doorgaans, en als ze het niet doen, zijn ze geen Moslim.

Daarnaast, alcohol is verboden onder de Islam. Itt het Christendom, Jodendom of Hindoeïsme. Dus de andere religieuze zijn niet hypocriet (want niet verboden, geen geloof-verspreidingsplicht) maar de Moslims wel.

Als je deze simpele, in kindertaal geschreven uitleg niet snapt, zul je geen enkele uitleg snappen.
pi_130210954
De islam verbiedt het gebruik van drank en drugs, zo lees ik hierboven. Dat betekent dus dat de drugsgebruikende Iraanse jongeren geen moslim zijn en derhalve niet hypocriet in deze.
pi_130211073
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:29 schreef KoosVogels het volgende:
De islam verbiedt het gebruik van drank en drugs, zo lees ik hierboven. Dat betekent dus dat de drugsgebruikende Iraanse jongeren geen moslim zijn en derhalve niet hypocriet in deze.
Ze zijn geen Moslim? :o Vertelt dat niet aan de Iraniërs, ze worden behandeld straks als grof vuil en dreigt hen gebangenisstraf boven het hoofd.
pi_130211173
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:31 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Ze zijn geen Moslim? :o Vertelt dat niet aan de Iraniërs, ze worden behandeld straks als grof vuil en dreigt hen gebangenisstraf boven het hoofd.
'Als ze dat niet doen, zijn ze geen moslim', schreef jij hierboven.
pi_130211198
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 14:26 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan welke gelovigen en opvattingen je als uitgangspunt neemt.
pi_130211301
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:33 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

'Als ze dat niet doen, zijn ze geen moslim', schreef jij hierboven.
Het is de plicht van iedere moslim man

A) Geen alcohol te drinken

B) Anderen tegen te houden van alcohol nuttigen

Dus als ze het wel doen, hoezo hypocriet? :D
pi_130211377
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:35 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Het is de plicht van iedere moslim man

A) Geen alcohol te drinken

B) Anderen tegen te houden alcohol te nuttigen

Dus als ze het wel doen, hoezo hypocriet? :D
Maar als ze dat wel doen, zijn ze volgens jou dus ook geen moslim en derhalve niet hypocriet.
pi_130211438
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:33 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat ligt er maar net aan welke gelovigen en opvattingen je als uitgangspunt neemt.
:o

Ik denk dat hij het over de Islam heeft (aangezien dit topic over Iran gaat) en het duizendtal verboden in die religie. Maar een gok....
pi_130211497
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Nee. Regering maakt wetten op basis van religie. Jongeren die zichzelf religieus noemen, omzeilen die wetten en gaan massaal aan de harddrugs.
Dat is wel erg kort door de bocht. Die wetten worden niet a.d.h.v. religie bepaald maar a.d.h.v. belangen. Een religie is geen belang.
  zondag 18 augustus 2013 @ 20:39:21 #210
385039 Vasiliov
Professioneel.
pi_130211535
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:56 schreef waht het volgende:
Het ligt uiteraard naast Afghanistan waar die zooi gemaakt wordt.
pi_130211542
quote:
15s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:36 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar als ze dat wel doen, zijn ze volgens jou dus ook geen moslim en derhalve niet hypocriet.
Als ze het wel doen zijn ze inderdaad geen Moslim maar wie weet voor hetzelfde geld hangen ze de Moslim uit om zodoende Iraanse straf te ontlopen.
pi_130211563
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:37 schreef _Water_ het volgende:

[..]

:o

Ik denk dat hij het over de Islam heeft (aangezien dit topic over Iran gaat) en het duizendtal verboden in die religie. Maar een gok....
Maar als jij je, als moslim, netjes aan alle regeltjes houdt, ben je natuurlijk ook niet hypocriet. Dat bedoelt ie.
pi_130211637
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Dat is wel erg kort door de bocht. Die wetten worden niet a.d.h.v. religie bepaald maar a.d.h.v. belangen. Een religie is geen belang.

Iran is een ISLAMITISCHE Republiek met een Geestelijke Leider (Ayatollah). Hoezo religie in de politiek? _O-
pi_130211685
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:38 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Snap het punt niet zo goed, eerlijk gezegd. Het gebruik en bezit van harddrugs is hier ook verboden, maar heeeeel veel jongeren gebruiken die rommel.

Dat is dus minder erg omdat niet hypocriet....ofzo?
pi_130211692
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:39 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Maar als jij je, als moslim, netjes aan alle regeltjes houdt, ben je natuurlijk ook niet hypocriet. Dat bedoelt ie.
Inderdaad, ze zijn dan niet hypocriet.
pi_130211780
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:41 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Snap het punt niet zo goed, eerlijk gezegd. Het gebruik en bezit van harddrugs is hier ook verboden, maar heeeeel veel jongeren gebruiken die rommel.

Dat is dus minder erg omdat niet hypocriet....ofzo?
Het is zeker niet hypocriet maar wel erg.

Je vergelijkt verder appels met peren. Dit gaat niet over Nederland maar Iran. :{
pi_130211851
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:41 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Iran is een ISLAMITISCHE Republiek met een Geestelijke Leider (Ayatollah). Hoezo religie in de politiek? _O-
Waar precies heb ik beweerd dat religie niet in de politiek voorkomt? Wetgeving wordt gemaakt a.d.h.v. belangen. Dat religie voor het karretje gespannen wordt sluit dat niet uit, integendeel.
pi_130211908
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:44 schreef Xa1pt het volgende:

[..]

Waar precies heb ik beweerd dat religie niet in de politiek voorkomt? Wetgeving wordt gemaakt a.d.h.v. belangen. Dat religie voor het karretje gespannen wordt sluit dat niet uit, integendeel.
De belangen van religie, dus.

Waar wil je hiermee?
pi_130211977
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:43 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Het is zeker niet hypocriet maar wel erg.

Je vergelijkt verder appels met peren. Dit gaat niet over Nederland maar Iran. :{
Dit gaat over drugsgebruik, wat blijkbaar de spuigaten uitloopt in Iran.

Ik haalde de situatie in ons land (of een willekeurig westers land) erbij om aan te tonen dat drugsgebruik overal voorkomt.
pi_130212090
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:47 schreef KoosVogels het volgende:

[..]

Dit gaat over drugsgebruik, wat blijkbaar de spuigaten uitloopt in Iran.

Ik haalde de situatie in ons land (of een willekeurig westers land) erbij om aan te tonen dat drugsgebruik overal voorkomt.
Dat klopt maar dat lost dan de problematiek niet op in Iran. Dan moet je er religie bij betrekken, wil je de problemen aanpakken.

Want alle wetten die in Iran worden uitgegeven dienen de religieuze gekken belangen.
pi_130212113
Dubbel
pi_130212214
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:45 schreef _Water_ het volgende:

[..]

De belangen van religie, dus.

Waar wil je hiermee?
Religie dient hoogstens een belang, maar op zichzelf heeft het geen belang.
pi_130212264
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:48 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Dat klopt maar dat lost dan de problematiek niet op in Iran. Dan moet je er religie bij betrekken, wil je de problemen aanpakken.

Want alle wetten die in Iran worden uitgegeven dienen de religieuze gekken belangen.
Drugs en drank moeten worden gelegaliseerd en dan verdwijnen deze problemen?
pi_130212328
Overigens ben ik voorstander van legalisering, maar dat is een ander verhaal.
pi_130212389
Ik ken de situatie in Iran niet, maar ik weet bijvoorbeeld dat in Egypte opium ook veelvuldig wordt gebruikt door jongeren.

Oorzaak is daar te zoeken in gebrek aan werk, verveling en beschikbaarheid.
pi_130212438
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:53 schreef KoosVogels het volgende:
Overigens ben ik voorstander van legalisering, maar dat is een ander verhaal.
14.gif.

Sowieso. Papierversnipperaar is het hier ook mee eens.
pi_130212498
quote:
9s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:55 schreef Specularium het volgende:

[..]

[ afbeelding ].

Sowieso. Papierversnipperaar is het hier ook mee eens.
Papier drinkt red bull door een rietje.
pi_130212559
SHO / Verslaafde celebs

Allemaal geen moslim, :o.
pi_130212871
quote:
9s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:57 schreef Specularium het volgende:
SHO / Verslaafde celebs

Allemaal geen moslim, :o.
Ze wonen overigens niet in Iran, en vekln zijn geen jongeren.

Jouw punt was?
pi_130213102
Trouwens dit nieuws is al meer dan tien jaar oud. De Telegraaf dacht even laten we nieuws gaan recyclen. :') Ze hebben ook nog de gegevens fout. De twee miljoen zijn niet alleen de jongeren, maar de gehele bevolking van 15 tot en met 65 jaar. Zie hier de cijfers van de VN drugs afdeling, kan je zien wat voor soorten drugs populair zijn in verschillende landen. 2.27% gebruikt dus opiaten in Iran, ongeveer 1.70 miljoen mensen dus. Natuurlijk zijn wij in Nederland fan van wiet, ongeveer 7% dus. Maar kijk eens naar de VS, 14% is zo stoned als een garnaal, tel de andere drugssoorten er bij op en bijna 20% van de Amerikanen zit aan de drugs.
https://stats.unodc.org/wdr/

Natuurlijk zijn alcohol en tabak niet erkend als drugs, wat anders exploderen de cijfers. Tabak is volgens mij schadelijker voor de samenleving dan alle soorten drugs bij elkaar, dat geldt zowel voor Nederland, de VS, Iran en bijna alle landen in de wereld. 1.38 miljoen mensen gaan elk jaar dood door longkanker.

En omdat het kan!
pi_130219040
quote:
1s.gif Op zondag 18 augustus 2013 20:31 schreef _Water_ het volgende:

[..]

Echt bullshit wat je allemaal zegt. Je hebt echt geeeen idee waar je het over hebt. Ze zijn inderdaad overwegend niet moslim. En geen enkele buurman of kennis die het erg vindt dat mensen geen moslim zijn.

Je kunt het alleen beter niet zeggen op sollicitatiegesprekken ofzo want anders krijg je de baan niet. Zo komen ze ook aan hun gegevens die zeggen dat 99% van de bevolking moslim is. Maar dat zijn ze in werkelijkheid dus echt niet.

Maargoed zoals ik nu al meerdere keren gezegd hebt moet je misschien het land eens bezoeken en je onder de mensen begeven. Dan weet je daarna tenminste waar je het over hebt.
pi_130229028
Schrijnend om te zien hoe sommige mensen hier reageren zonder enige kennis van het land Iran, haar geschiedenis en cultuur. Reageer dan niet.
Ten eerste zijn vele Iraniërs tegen de huidige regering (al zullen ze natuurlijk over Rohani wel iets enthousiaster zijn dan over Ahmedinejad). De jongeren die aan de drugs zitten, ten gevolge van de werkloosheid ten gevolge van de sancties ten gevolge van het bewind van Ahmedinejad en consorten al helemaal niet. Hoe kun je deze mensen dan hypocrisie verwijten?
Ten derde is de ligging ook van grote invloed. Hier zuipen jongeren zich elk weekend massaal naar de klote omdat alcohol makkelijk verkrijgbaar is, daar gebruiken jongeren opium omdat hun buurland dit in overvloed produceert. Natuurlijk zijn die 2 niet te vergelijken maar het is wel heel makkelijk oordelen als ons zijnde.
  † In Memoriam † maandag 19 augustus 2013 @ 10:57:19 #233
137949 Disana
pi_130229140
Ik hoorde dat er al 1300 agenten zijn vermoord aan de grens met Afghanistan in pogingen de drugstransporten tegen te houden. Nu is er een lange muur gebouwd en zijn er kanalen aangelegd. Maar de Nigerianen hebben de handel overgenomen via Zuid-Amerika.
pi_130239905
quote:
0s.gif Op zondag 18 augustus 2013 19:46 schreef Elfletterig het volgende:

[..]

Oh, dat hebben ze jou verteld?
pi_130243754
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Inderdaad, een groot deel van de bevolking daar heeft het niet zo op religie. Vooral jongeren in elitaire gebieden zoals Noord-Teheran.
"But the age of chivalry is gone; that of sophisters, economists, and calculators has succeeded, and the glory of Europe is extinguished forever."- Edmund Burke
pi_130243934
quote:
1s.gif Op maandag 19 augustus 2013 15:56 schreef Peunage het volgende:

[..]

Elfletterig leest iets over gelovigen, krijgt een rode waas voor z'n ogen en kan zich dan niet bedwingen om allerlei irrelevante onzin te spuien.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')