Als die anderen vertelt dat die niet moeten drinken, dan wel. Dat doen Moslims doorgaans, en als ze het niet doen, zijn ze geen Moslim.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:59 schreef KoosVogels het volgende:
Dus als ik het goed begrijp is het erger wanneer een moslim drugs gebruikt, want hypocriet?
Ik snap niet waarom je er per se een religieuze discussie van wilt maken. Het is toch lullig zat dat die lui massaal eraan zitten?
Ze zijn geen Moslim?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:29 schreef KoosVogels het volgende:
De islam verbiedt het gebruik van drank en drugs, zo lees ik hierboven. Dat betekent dus dat de drugsgebruikende Iraanse jongeren geen moslim zijn en derhalve niet hypocriet in deze.
'Als ze dat niet doen, zijn ze geen moslim', schreef jij hierboven.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:31 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Ze zijn geen Moslim?Vertelt dat niet aan de Iraniërs, ze worden behandeld straks als grof vuil en dreigt hen gebangenisstraf boven het hoofd.
Dat ligt er maar net aan welke gelovigen en opvattingen je als uitgangspunt neemt.quote:Op zondag 18 augustus 2013 14:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik verkeer juist in de veronderstelling dat gelovigen nog hypocrieter zijn dan niet-gelovigen.
Het is de plicht van iedere moslim manquote:Op zondag 18 augustus 2013 20:33 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
'Als ze dat niet doen, zijn ze geen moslim', schreef jij hierboven.
Maar als ze dat wel doen, zijn ze volgens jou dus ook geen moslim en derhalve niet hypocriet.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:35 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Het is de plicht van iedere moslim man
A) Geen alcohol te drinken
B) Anderen tegen te houden alcohol te nuttigen
Dus als ze het wel doen, hoezo hypocriet?
quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:33 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat ligt er maar net aan welke gelovigen en opvattingen je als uitgangspunt neemt.
Dat is wel erg kort door de bocht. Die wetten worden niet a.d.h.v. religie bepaald maar a.d.h.v. belangen. Een religie is geen belang.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:46 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Nee. Regering maakt wetten op basis van religie. Jongeren die zichzelf religieus noemen, omzeilen die wetten en gaan massaal aan de harddrugs.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:56 schreef waht het volgende:
Het ligt uiteraard naast Afghanistan waar die zooi gemaakt wordt.
Als ze het wel doen zijn ze inderdaad geen Moslim maar wie weet voor hetzelfde geld hangen ze de Moslim uit om zodoende Iraanse straf te ontlopen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:36 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar als ze dat wel doen, zijn ze volgens jou dus ook geen moslim en derhalve niet hypocriet.
Maar als jij je, als moslim, netjes aan alle regeltjes houdt, ben je natuurlijk ook niet hypocriet. Dat bedoelt ie.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:37 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Ik denk dat hij het over de Islam heeft (aangezien dit topic over Iran gaat) en het duizendtal verboden in die religie. Maar een gok....
quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht. Die wetten worden niet a.d.h.v. religie bepaald maar a.d.h.v. belangen. Een religie is geen belang.
Snap het punt niet zo goed, eerlijk gezegd. Het gebruik en bezit van harddrugs is hier ook verboden, maar heeeeel veel jongeren gebruiken die rommel.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:38 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Dat is wel erg kort door de bocht. Die wetten worden niet a.d.h.v. religie bepaald maar a.d.h.v. belangen. Een religie is geen belang.
Inderdaad, ze zijn dan niet hypocriet.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:39 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Maar als jij je, als moslim, netjes aan alle regeltjes houdt, ben je natuurlijk ook niet hypocriet. Dat bedoelt ie.
Het is zeker niet hypocriet maar wel erg.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:41 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Snap het punt niet zo goed, eerlijk gezegd. Het gebruik en bezit van harddrugs is hier ook verboden, maar heeeeel veel jongeren gebruiken die rommel.
Dat is dus minder erg omdat niet hypocriet....ofzo?
Waar precies heb ik beweerd dat religie niet in de politiek voorkomt? Wetgeving wordt gemaakt a.d.h.v. belangen. Dat religie voor het karretje gespannen wordt sluit dat niet uit, integendeel.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:41 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Iran is een ISLAMITISCHE Republiek met een Geestelijke Leider (Ayatollah). Hoezo religie in de politiek?
De belangen van religie, dus.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:44 schreef Xa1pt het volgende:
[..]
Waar precies heb ik beweerd dat religie niet in de politiek voorkomt? Wetgeving wordt gemaakt a.d.h.v. belangen. Dat religie voor het karretje gespannen wordt sluit dat niet uit, integendeel.
Dit gaat over drugsgebruik, wat blijkbaar de spuigaten uitloopt in Iran.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:43 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Het is zeker niet hypocriet maar wel erg.
Je vergelijkt verder appels met peren. Dit gaat niet over Nederland maar Iran.
Dat klopt maar dat lost dan de problematiek niet op in Iran. Dan moet je er religie bij betrekken, wil je de problemen aanpakken.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:47 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Dit gaat over drugsgebruik, wat blijkbaar de spuigaten uitloopt in Iran.
Ik haalde de situatie in ons land (of een willekeurig westers land) erbij om aan te tonen dat drugsgebruik overal voorkomt.
Religie dient hoogstens een belang, maar op zichzelf heeft het geen belang.quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:45 schreef _Water_ het volgende:
[..]
De belangen van religie, dus.
Waar wil je hiermee?
Drugs en drank moeten worden gelegaliseerd en dan verdwijnen deze problemen?quote:Op zondag 18 augustus 2013 20:48 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Dat klopt maar dat lost dan de problematiek niet op in Iran. Dan moet je er religie bij betrekken, wil je de problemen aanpakken.
Want alle wetten die in Iran worden uitgegeven dienen de religieuze gekken belangen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |