abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_130133234
Iran heeft het hoogste percentage verslaafde jongeren ter wereld. Harddrugs worden een steeds groter probleem onder Iraanse jongeren. Volgens de meest recente cijfers zijn van 75 miljoen Iraniërs zeker 2 miljoen jongeren verslaafd aan harddrugs, zo meldde The Economist vrijdag.

Experts denken echter dat dit cijfer nog wel eens hoger kan uitvallen.

Een jeugdwerkloosheid van 28 procent, toenemende inflatie en het islamitische stigma op alcohol zorgen ervoor dat jongeren steeds vaker naar harddrugs grijpen. Ook ligt het land naast Afghanistan, de grootste opiumproducent ter wereld. Vooral 'crack', dat in Iran geen cocaïne, maar een zeer verslavende variant van heroïne betekent, wordt veel gebruikt in de armere wijken van Iraanse steden.

http://www.telegraaf.nl/f(...)ran_aan_drugs__.html
pi_130133358
Toch opmerkelijk wel. Bij mijn bezoek aan Iran moesten we al helemaal undercover om een flesje zelfgestookte wodka te kunnen hosselen. :P
Conscience do cost.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:02:42 #3
343860 UpsideDown
Baas Boven Baas
pi_130133616
Lekker voor ze.
Say what?
pi_130133629
Tijdens mijn bezoek aan Iran kreeg ik in Kerman van de gids opium aangeboden. "Harstikke lekker", verzekerde hij me. Heb het toch maar niet gedaan.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:23:14 #5
147457 Devil010
Dance with the Devil
pi_130134253
Boeiend.

Dat ze zich kapot snuiven.
Niets is sterker dan dat ene woord: Feyenoord.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 16:24:56 #6
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_130134320
Mensen die een hekel hebben aan de Iraneese bevolking :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_130134678
Net Volendammers dus.
Radical islam is the snake in the grass.
Moderate islam is the grass that hides the snake.
pi_130139323
Als je een biertje drinkt zal je branden in de hel maar heroine spuiten nou dat is niet zo'n probleem.. zoiets waarschijnlijk.
pi_130139546
Het ligt uiteraard naast Afghanistan waar die zooi gemaakt wordt.
The problem is not the occupation, but how people deal with it.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 19:53:48 #10
150517 SpecialK
No hesitation, no delay.
pi_130141753
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:51 schreef zwaaien het volgende:

[..]

Mensen die Iraneese schrijven in plaats van Iraanse. :')
Mensen die liever over lullige foutjes willen zeiken ipv schrijdende posts waarin een geheel volk de afgrond in wordt gewenst op basis van de handelingen van hun overheid. :')
Health In Harmony is een non-profitorganisatie die regenwoudgemeenschappen helpt met gezondheidszorg en duurzame inkomens in ruil voor bosbescherming, en zo tegelijk klimaatverandering en armoede aanpakt. - https://www.healthinharmony.org/
pi_130141776
Waarom is dit nieuws? Dit had ik iedereen 10 jaar geleden al kunnen vertellen. De Iraniërs zijn er zelf ook van op de hoogte.
pi_130142600
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 16:03 schreef Farenji het volgende:
Tijdens mijn bezoek aan Iran kreeg ik in Kerman van de gids opium aangeboden. "Harstikke lekker", verzekerde hij me. Heb het toch maar niet gedaan.
Dat stelt niet zo veel voor. Kan je in Thailand en Laos ook overal kopen.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:20:39 #13
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_130142719
Dat is toch al jaren zo? Ze liggen notabene naast de grootste opiumproducent ter wereld, en sinds de Amerikanen de Taliban hebben verdreven is de productie volgens mij alleen maar toegenomen.

En in Europa daalt de vraag naar opium/heroïne ieder jaar opnieuw, dus dat spul komt dan daar op de "markt".
pi_130142802
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:20 schreef DarkAccountant het volgende:
Dat is toch al jaren zo? Ze liggen notabene naast de grootste opiumproducent ter wereld, en sinds de Amerikanen de Taliban hebben verdreven is de productie volgens mij alleen maar toegenomen.

En in Europa daalt de vraag naar opium/heroïne ieder jaar opnieuw, dus dat spul komt dan daar op de "markt".
Sinds wanneer hebben de Amerikanen de Taliban verdreven dan? Dat zou namelijk wereldnieuws zijn.
  vrijdag 16 augustus 2013 @ 20:24:27 #15
380998 DarkAccountant
Dark numbers, full daylight
pi_130142839
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:23 schreef Thomas B. het volgende:

[..]

Sinds wanneer hebben de Amerikanen de Taliban verdreven dan? Dat zou namelijk wereldnieuws zijn.
Van de macht verdreven bedoelde ik.
pi_130143103
Nou het lijkt me dat drugs ook niet mag van de Iraanse regering
pi_130144168
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:50 schreef Bombshell het volgende:
Als je een biertje drinkt zal je branden in de hel maar heroine spuiten nou dat is niet zo'n probleem.. zoiets waarschijnlijk.
Ik denk dat je verbaast zou zijn als je wist hoeveel Iraniërs een biertje best een goed idee vinden (of eigenlijk whiskey en wodka, kratjes bier smokkelen namelijk wat minder handig). Het is vooral de overheid en een conservatieve minderheid die er een probleem van maken.
Representant van het failliet van de westerse liberale maatschappij
pi_130144527
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 20:57 schreef stavromulabeta het volgende:

[..]

Ik denk dat je verbaast zou zijn als je wist hoeveel Iraniërs een biertje best een goed idee vinden (of eigenlijk whiskey en wodka, kratjes bier smokkelen namelijk wat minder handig). Het is vooral de overheid en een conservatieve minderheid die er een probleem van maken.

Veel Perzen staan afkeurig tegenover de Islam idd
pi_130147754
Iraniers :Y)
pi_130148185
quote:
Af en toe een biertje drinken = niet gelijk aan koranverbranding en haat/afkeur aan de Islam. Er zijn ook moslims die er geen moeite mee hebben om af en toe alcohol te drinken.
pi_130148370
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 18:50 schreef Bombshell het volgende:
Nee. Heroïne is makkelijk verkrijgbaar en praktisch gratis.

Alcohol is niet zo makkelijk verkrijgbaar.
pi_130151984
quote:
1s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 22:34 schreef Peunage het volgende:

[..]

Nee. Heroïne is makkelijk verkrijgbaar en praktisch gratis.

Alcohol is niet zo makkelijk verkrijgbaar.
Beetje jammer dat het meest ontwikkelde volk in die regio op alle vlakken en van alle kanten wordt aangevallen. Nu ook door de onderontwikkelde afghaanse / ex-sovjet republiek drugssmokkelaars die de toekomstige generaties nu al te gronde richten.
"Hell happens when the evil of the world exceeds our belief that we can conquer it"
pi_130153941
quote:
0s.gif Op vrijdag 16 augustus 2013 23:53 schreef Terminator2000bc het volgende:

[..]

Beetje jammer dat het meest ontwikkelde volk in die regio op alle vlakken en van alle kanten wordt aangevallen. Nu ook door de onderontwikkelde afghaanse / ex-sovjet republiek drugssmokkelaars die de toekomstige generaties nu al te gronde richten.
Het is niet zo zeer een aanval. Iran ligt naast Afghanistan, dus lekker makkelijk dumpen. Jongeren in Iran hebben problemen met werkloosheid, dus voor je het weet is een groot deel van hen aan de drugs. Dan kun je je afvragen waarom dat in Pakistan dan niet zo is, nou, de heroïne moet eigenlijk deze kant op.
pi_130154090
Ik neem aan dat het schepsel wiens naam met de letter A begint, dit allemaal zo gewild zal hebben. Wie zaait, zal oogsten.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')