Mensen die liever over lullige foutjes willen zeiken ipv schrijdende posts waarin een geheel volk de afgrond in wordt gewenst op basis van de handelingen van hun overheid.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:51 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Mensen die Iraneese schrijven in plaats van Iraanse.
Dat stelt niet zo veel voor. Kan je in Thailand en Laos ook overal kopen.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 16:03 schreef Farenji het volgende:
Tijdens mijn bezoek aan Iran kreeg ik in Kerman van de gids opium aangeboden. "Harstikke lekker", verzekerde hij me. Heb het toch maar niet gedaan.
Sinds wanneer hebben de Amerikanen de Taliban verdreven dan? Dat zou namelijk wereldnieuws zijn.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:20 schreef DarkAccountant het volgende:
Dat is toch al jaren zo? Ze liggen notabene naast de grootste opiumproducent ter wereld, en sinds de Amerikanen de Taliban hebben verdreven is de productie volgens mij alleen maar toegenomen.
En in Europa daalt de vraag naar opium/heroïne ieder jaar opnieuw, dus dat spul komt dan daar op de "markt".
Van de macht verdreven bedoelde ik.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:23 schreef Thomas B. het volgende:
[..]
Sinds wanneer hebben de Amerikanen de Taliban verdreven dan? Dat zou namelijk wereldnieuws zijn.
Ik denk dat je verbaast zou zijn als je wist hoeveel Iraniërs een biertje best een goed idee vinden (of eigenlijk whiskey en wodka, kratjes bier smokkelen namelijk wat minder handig). Het is vooral de overheid en een conservatieve minderheid die er een probleem van maken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:50 schreef Bombshell het volgende:
Als je een biertje drinkt zal je branden in de hel maar heroine spuiten nou dat is niet zo'n probleem.. zoiets waarschijnlijk.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 20:57 schreef stavromulabeta het volgende:
[..]
Ik denk dat je verbaast zou zijn als je wist hoeveel Iraniërs een biertje best een goed idee vinden (of eigenlijk whiskey en wodka, kratjes bier smokkelen namelijk wat minder handig). Het is vooral de overheid en een conservatieve minderheid die er een probleem van maken.
Af en toe een biertje drinken = niet gelijk aan koranverbranding en haat/afkeur aan de Islam. Er zijn ook moslims die er geen moeite mee hebben om af en toe alcohol te drinken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:05 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Veel Perzen staan afkeurig tegenover de Islam idd
3 filmpjes op youtube.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 21:05 schreef zwaaien het volgende:
[..]
Veel Perzen staan afkeurig tegenover de Islam idd
Nee. Heroïne is makkelijk verkrijgbaar en praktisch gratis.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:50 schreef Bombshell het volgende:
Als je een biertje drinkt zal je branden in de hel maar heroine spuiten nou dat is niet zo'n probleem.. zoiets waarschijnlijk.
Beetje jammer dat het meest ontwikkelde volk in die regio op alle vlakken en van alle kanten wordt aangevallen. Nu ook door de onderontwikkelde afghaanse / ex-sovjet republiek drugssmokkelaars die de toekomstige generaties nu al te gronde richten.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 22:34 schreef Peunage het volgende:
[..]
Nee. Heroïne is makkelijk verkrijgbaar en praktisch gratis.
Alcohol is niet zo makkelijk verkrijgbaar.
Het is niet zo zeer een aanval. Iran ligt naast Afghanistan, dus lekker makkelijk dumpen. Jongeren in Iran hebben problemen met werkloosheid, dus voor je het weet is een groot deel van hen aan de drugs. Dan kun je je afvragen waarom dat in Pakistan dan niet zo is, nou, de heroïne moet eigenlijk deze kant op.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 23:53 schreef Terminator2000bc het volgende:
[..]
Beetje jammer dat het meest ontwikkelde volk in die regio op alle vlakken en van alle kanten wordt aangevallen. Nu ook door de onderontwikkelde afghaanse / ex-sovjet republiek drugssmokkelaars die de toekomstige generaties nu al te gronde richten.
Er bestaat ook zoiets als oorzaak--->gevolg. Dat is de wereld waar in we leven. 'Allah heeft het zo gewild' betekent helemaal niet dat mensen hun verantwoordelijkheid niet hoeven te nemen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 00:37 schreef Elfletterig het volgende:
Ik neem aan dat het schepsel wiens naam met de letter A begint, dit allemaal zo gewild zal hebben. Wie zaait, zal oogsten.
Inderdaad. Al het goede ligt aan Allah, al het slechte overkomt mensen zelf of doen ze zichzelf aan.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 00:44 schreef Peunage het volgende:
[..]
Er bestaat ook zoiets als oorzaak--->gevolg. Dat is de wereld waar in we leven. 'Allah heeft het zo gewild' betekent helemaal niet dat mensen hun verantwoordelijkheid niet hoeven te nemen.
Dat is jouw beperkte visie. De kijk van de Islam op de mens is dat deze in de basis 'goed' is. Maar afhankelijk van de samenleving(kort door de bocht) waar hij in opgroeit kan hij 'goed' of 'slecht' worden. Of goede dingen en slechte dingen doen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 00:47 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Inderdaad. Al het goede ligt aan Allah, al het slechte overkomt mensen zelf of doen ze zichzelf aan.
Hoezo religieuze hypocrisie? Heb jij een gave waardoor je iemands ware intentie kunt zien?quote:Wat je in Iran in de praktijk ziet, is religieuze hypocrisie. Religieuze regels (of beter gezegd: opvattingen) worden streng nageleefd en de jongeren zoeken logischerwijs uitwegen. Net zoals ze drank in colaflessen stoppen, want dan is het geen drank, maar cola.
Dan is het wel extra ironisch dat uitgerekend binnen een zeer strikte en streng-islamitische samenleving dit verslavingsprobleem kan ontstaan. Gevolgje van de strikte islamitische samenleving dus.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 00:55 schreef Peunage het volgende:
Dat is jouw beperkte visie. De kijk van de Islam op de mens is dat deze in de basis 'goed' is. Maar afhankelijk van de samenleving(kort door de bocht) waar hij in opgroeit kan hij 'goed' of 'slecht' worden. Of goede dingen en slechte dingen doen.
De religieuze hypocrisie houdt in dat mensen regels omzeilen. Niet het omzeilen van die regels is het punt; want niks menselijks is ons vreemd. Het probleem is dat ze ondertussen hypocriet de vrome moslim blijven uithangen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 00:55 schreef Peunage het volgende:
Hoezo religieuze hypocrisie? Heb jij een gave waardoor je iemands ware intentie kunt zien?
Er zijn in Iran regels m.b.t. alcoholconsumptie. Het is verboden. Dat betekent niet dat iedereen het daar mee eens is, of zich aan die regels wilt houden. Dat is heel erg normaal en natuurlijk, mensen die de regels overtreden vind je overal op de wereld.
De mensen die die regels hebben bedacht, geloven er waarschijnlijk in. Maar als jij ziet dat de wetgever zich niet aan de regels houdt die hij zelf opgesteld heeft, dan kun je misschien van hypocrisie spreken. Maar wanneer iemand die de regels niet bedacht heeft deze regels overtreed, dan is dat geen hypocrisie.
Het is alsof je zegt dat de wet omtrent diefstal in Nederland hypocriet is, omdat er nog steeds dieven rondlopen.
Ik heb al uitgelegd hoe dit kon ontstaan. Werkloosheid + drugs is makkelijk te verkrijgen en kost bijna niks. Daar hoef je verder geen Islamitisch probleem van te maken. Ook niks ironisch aan.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 01:03 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dan is het wel extra ironisch dat uitgerekend binnen een zeer strikte en streng-islamitische samenleving dit verslavingsprobleem kan ontstaan. Gevolgje van de strikte islamitische samenleving dus.
Ik snap de link tussen religieuze hypocrisise en mensen die regels omzeilen niet helemaal. Er zijn hier in Nederland mensen die fietsen jatten. Kunnen we dan spreken van 'grondwettelijke hypocrisie' omdat ze zich daar niet aan houden? Wanneer iemand anderen de regels voorschrijft en zich er zelf niet aan houdt kun je zeggen "persoon X is hypocriet". Maar je gaat niet meteen spreken van een vorm van algemene hypocrisie.quote:De religieuze hypocrisie houdt in dat mensen regels omzeilen. Niet het omzeilen van die regels is het punt; want niks menselijks is ons vreemd. Het probleem is dat ze ondertussen hypocriet de vrome moslim blijven uithangen.
Ik weet vrij zeker dat ze dat wel doen. Maar dat is niet echt een structurele oplossing.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 07:44 schreef WammesWaggel het volgende:
Doet men daar niet aan voorlichting?
Dit lijkt me een betere samenvattingquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:08 schreef nolamoetblijven het volgende:
Mooi he dat moraal:
- Je mag geen alcohol > we pakken coke.
- Vrouwen moeten maagd blijven > we pakken haar van achteren
En Allah en Mo zagen dat het goed was
Voor mij is cultuur en religie hetzelfde. Je samenleving volgens strikt islamitische normen inrichten, is dus een vorm van cultuur. Slinkse overtredingen van allerlei verboden zijn dan weer het gevolg van diezelfde cultuur. Het is toch best ironisch dat zo'n streng land zulke problemen heeft harddrugs; dat is nogal ernstig ook.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:24 schreef Peunage het volgende:
Ik heb al uitgelegd hoe dit kon ontstaan. Werkloosheid + drugs is makkelijk te verkrijgen en kost bijna niks. Daar hoef je verder geen Islamitisch probleem van te maken. Ook niks ironisch aan.
Vergelijkbaar met het alcohol probleem in Rusland. Vodka is goedkoop, mensen zijn niet heel tevreden. Dat is ook niet opeens een 'orthodox' probleem.
De natives in Alaska hebben hetzelfde probleem met alcohol. Min of meer om dezelfde redenen. Ze zijn ontevreden, saai leven etc.
Als een fietsendief zichzelf voordoet als een nobele weldoener en een keurig persoon, dan kun je hem inderdaad hypocrisie verwijten. Religieuzen die hun zelf bedachte regels naar hun hand zetten, ontwijken of overtreden, zijn aan de orde van de dag. Religie draait sterk om erbij willen horen, over hoe anderen over je denken. Als God werkelijk gelovigen ging bestraffen voor elke overtreding van religieuze regels, dan vielen er flink wat klappen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:24 schreef Peunage het volgende:
Ik snap de link tussen religieuze hypocrisise en mensen die regels omzeilen niet helemaal. Er zijn hier in Nederland mensen die fietsen jatten. Kunnen we dan spreken van 'grondwettelijke hypocrisie' omdat ze zich daar niet aan houden? Wanneer iemand anderen de regels voorschrijft en zich er zelf niet aan houdt kun je zeggen "persoon X is hypocriet". Maar je gaat niet meteen spreken van een vorm van algemene hypocrisie.
Islam in een notendop, het enige wat je er nog aan moet toevoegen is het minderwaardig achten van anders denkenden en een flink sausje geweld eroverheen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:08 schreef nolamoetblijven het volgende:
Mooi he dat moraal:
Niet om het een of ander, maar jij vindt net zo goed anderen minderwaardig.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Islam in een notendop, het enige wat je er nog aan moet toevoegen is het minderwaardig achten van anders denkenden en een flink sausje geweld eroverheen.
Ik ben dan ook moslim.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:40 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Niet om het een of ander, maar jij vindt net zo goed anderen minderwaardig.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:08 schreef nolamoetblijven het volgende:
Mooi he dat moraal:
Hoeft ook niet, ik heb een minaret laten aanbouwen aan m'n rijtjeshuis, en een schotel aan het balkon gehangen. Ik ben volledig moslim-proof.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:43 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Goede reactie, tenminste hoef je niet meer te vrezen voor een bomaanslag bij je huis.
Goed dat is dan ook de enige eis, dat je Moslim bent. Jij komt vast in de hemel. Nu nog trouwen met 40 boerkamummies, waarvan het liefst de helft onder 14 jaar.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:44 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoeft ook niet, ik heb een minaret laten aanbouwen aan m'n rijtjeshuis, en een schotel aan het balkon gehangen. Ik ben volledig moslim-proof.
Alcohol mag niet, coke mag niet, mannen en vrouwen moeten maagd blijven, anaal mag niet.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:08 schreef nolamoetblijven het volgende:
Mooi he dat moraal:
Indirect ja. Dit is vooral het gevolg van te strenge, beklemmende regels. En die zijn op hun beurt dan weer het gevolg van een strikt islamitisch regime.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:36 schreef KoosVogels het volgende:
Is dit nou ook alweer het gevolg van religie, Elf?
Wat hebben harddrugs nou weer met Andre van Duin te maken?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 00:37 schreef Elfletterig het volgende:
Ik neem aan dat het schepsel wiens naam met de letter A begint, dit allemaal zo gewild zal hebben. Wie zaait, zal oogsten.
Zonder harddrugs is ie niet grappig te vinden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat hebben harddrugs nou weer met Andre van Duin te maken?
Is dat in de basis niet hetzelfde voor elke religie?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:39 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Islam in een notendop, het enige wat je er nog aan moet toevoegen is het minderwaardig achten van anders denkenden en een flink sausje geweld eroverheen.
Nee.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:02 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Is dat in de basis niet hetzelfde voor elke religie?
Leuk grapje. Ik zou deze in de voorstelling laten zitten.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:57 schreef Specularium het volgende:
[..]
Wat hebben harddrugs nou weer met Andre van Duin te maken?
Alleen het boeddhisme predikt vrede. Christenen, Joden en Islamieten luisteren allemaal naar een sprookjesboek dat moord op iedereen die niet jouw geloof heeft goedkeurt.quote:
Drugs worden in het vrije westen ook volop gebruikt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:54 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Indirect ja. Dit is vooral het gevolg van te strenge, beklemmende regels. En die zijn op hun beurt dan weer het gevolg van een strikt islamitisch regime.
quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:24 schreef Peunage het volgende:
[..]
Ik heb al uitgelegd hoe dit kon ontstaan. Werkloosheid + drugs is makkelijk te verkrijgen en kost bijna niks. Daar hoef je verder geen Islamitisch probleem van te maken. Ook niks ironisch aan.
Vergelijkbaar met het alcohol probleem in Rusland. Vodka is goedkoop, mensen zijn niet heel tevreden. Dat is ook niet opeens een 'orthodox' probleem.
De natives in Alaska hebben hetzelfde probleem met alcohol. Min of meer om dezelfde redenen. Ze zijn ontevreden, saai leven etc.
Jouw voorbeeld gaat niet op. Religie is niet zo'n centraal, alles doordringend aspect van het leven in Rusland. Of welk andere land ook dat niet Islamitisch is, for that matter.
[..]
Ik snap de link tussen religieuze hypocrisise en mensen die regels omzeilen niet helemaal. Er zijn hier in Nederland mensen die fietsen jatten. Kunnen we dan spreken van 'grondwettelijke hypocrisie' omdat ze zich daar niet aan houden? Wanneer iemand anderen de regels voorschrijft en zich er zelf niet aan houdt kun je zeggen "persoon X is hypocriet". Maar je gaat niet meteen spreken van een vorm van algemene hypocrisie.
En toch zijn het juist de Arabiërs die zich het meest klemzuipen, doorsnuiven en spuiten in hun speeltuin de Emirates. Waaronder vooral de koninklijke familie en hun trawanten - wetgevers dus. Wat nou, hypocrisie.Het boze, grote, kwade Westen verzint het weer.
![]()
Ik weet vrij zeker dat ze dat wel doen. Maar dat is niet echt een structurele oplossing.
Tuurlijk. Hoe kon ik dat vergeten? In een land waar de helft van de bevolking schuw en als schaapjes hun kop steeds op de grond moeten richten onder het lopen, zo'n land stelt onderwijs en voorlichting zeer op prijs.
Onze drugsproblemen zijn minder groot dan die van Iran, want jongeren zijn hier niet massaal aan de harddrugs.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Drugs worden in het vrije westen ook volop gebruikt.
Zeg nou zelf, in zo'n tyfusland als Iran zou jij ook je hersenen kapotsnuiven om het nog dragelijk te houden, dus ik snap ze wel.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onze drugsproblemen zijn minder groot dan die van Iran, want jongeren zijn hier niet massaal aan de harddrugs.
En het gaat er ook niet om dat we geen drugs gebruiken hier, het gaat om de hypocrisie eromheen.
Zijn alcohol, coke en pillen geen harddrugs?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Onze drugsproblemen zijn minder groot dan die van Iran, want jongeren zijn hier niet massaal aan de harddrugs.
En het gaat er ook niet om dat we geen drugs gebruiken hier, het gaat om de hypocrisie eromheen.
quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 18:50 schreef Bombshell het volgende:
Haha. Oh, jij bent zeker een 40-plusser?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Hypocrisie vind ik een wat vreemde term in deze. Islam heeft bepaalde regels. Ja, so what? Hier hebben we weer andere regels.quote:En het gaat er ook niet om dat we geen drugs gebruiken hier, het gaat om de hypocrisie eromheen.
Nee, dat zijn primaire levensbehoeften.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zijn alcohol, coke en pillen geen harddrugs?
Ik zou er niet eens willen wonen. Ik had alles in het werk gesteld om te vluchten.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:08 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Zeg nou zelf, in zo'n tyfusland als Iran zou jij ook je hersenen kapotsnuiven om het nog dragelijk te houden, dus ik snap ze wel.
Welk onderdeel van het woord massaal begrijp je niet?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:08 schreef Specularium het volgende:
[..]
Zijn alcohol, coke en pillen geen harddrugs?
Maar wij dringen religieuze regels daarbij niet op aan iedere Jan en Alleman.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:05 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Drugs worden in het vrije westen ook volop gebruikt.
Wat hebben Arabieren nou weer met dit nieuwsbericht te maken?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:05 schreef _Water_ het volgende:
[..]
En toch zijn het juist de Arabiërs die zich het meest klemzuipen, doorsnuiven en spuiten in hun speeltuin de Emirates. Waaronder vooral de koninklijke familie en hun trawanten - wetgevers dus. Wat nou, hypocrisie.Het boze, grote, kwade Westen verzint het weer.
[..]
Je wilt het niet snappen. Verdere discussie hierover is totaal nutteloos.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:09 schreef KoosVogels het volgende:
Hypocrisie vind ik een wat vreemde term in deze. Islam heeft bepaalde regels. Ja, so what? Hier hebben we weer andere regels.
Ja ach, het is Tehran of Ter Apel voor die mensen, dus dan zou ik ook harddrugs grijpen.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:10 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik zou er niet eens willen wonen. Ik had alles in het werk gesteld om te vluchten.
Jij blijft de hele tijd op hetzelfde doorhameren, terwijl ik het al uitgelegd heb. Die 13 of 14% verslaafden, dat zijn NIET de mensen die het land op deze manier ingericht hebben. Dus die kun je niet hypocriet noemen. Ze houden zich niet aan de wet, omdat ze niet achter die wet staan. Niks hypocriets aan dus.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:25 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Voor mij is cultuur en religie hetzelfde. Je samenleving volgens strikt islamitische normen inrichten, is dus een vorm van cultuur. Slinkse overtredingen van allerlei verboden zijn dan weer het gevolg van diezelfde cultuur. Het is toch best ironisch dat zo'n streng land zulke problemen heeft harddrugs; dat is nogal ernstig ook.
Wat het aantoont? Dat een samenleving met (te) strikte, aan andere mensen opgedrongen regels gedoemd is om te mislukken. Als dit de toekomst van Iran is, is het land ten dode opgeschreven. Dat zou wel een trieste balans zijn: eerst ruim dertig jaar islamitische onderdrukking, nu dit. Arme Perzen, arme voormalige bakermat van de beschaving. Hoe diep kun je zinken?
Als een fietsendief zichzelf voordoet als een nobele weldoener en een keurig persoon, dan kun je hem inderdaad hypocrisie verwijten. Religieuzen die hun zelf bedachte regels naar hun hand zetten, ontwijken of overtreden, zijn aan de orde van de dag. Religie draait sterk om erbij willen horen, over hoe anderen over je denken. Als God werkelijk gelovigen ging bestraffen voor elke overtreding van religieuze regels, dan vielen er flink wat klappen.
Ik had het eerder al uitgelegd. In Pakistan valt het wel mee, omdat de drugs richting het Westen gaat. Er gaan ongelooflijk grote hoeveelheden drugs via Turkije en Iran richting Europa. En in Afghanistan, tjah, daar hebben ze er nu ook wel last van. Maar in de Taliban era werd zo je kop er af getikt als je drugs gebruikte.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 13:54 schreef arjan1212 het volgende:
Waarom is in Iran iedereen aan de drugs dan en in Afganistan en Pakistan enz niet .. of is het daar hetzelfde?
Nee, wij dringen weer andere regels aan elkaar op.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:10 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Maar wij dringen religieuze regels daarbij niet op aan iedere Jan en Alleman.
Wie is dan hypocriet volgens jou? Die drugsgebruikers? De Iraanse regering? (Want volgens mij is bijna elke regering vrij hypocriet op dat gebied).quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:06 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Dat was dus een reactie op diegene die blijkbaar een beetje offtopic ging.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:11 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat hebben Arabieren nou weer met dit nieuwsbericht te maken?
Ja dat heet de wet en gelukkig is dat in het Westen niet gebaseerd op religie.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:12 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Nee, wij dringen weer andere regels aan elkaar op.
Ik snap je punt wel, maar ik vind het nogal gezocht. Je hebt gewoon weer een stok nodig om de islam mee te slaan en je stokpaardjes je berijden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je wilt het niet snappen. Verdere discussie hierover is totaal nutteloos.
Tsja, en in Iran verbieden ze alcohol vanwege de Koran. Nou en?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:14 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Ja dat heet de wet en gelukkig is dat in het Westen niet gebaseerd op religie.
Zonder wetten was het totaal chaos.
Even voor de goede orde, er zullen vast Arabieren in Iran wonen, maar Iraniërs zijn van origine in ieder geval geen Arabieren.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:13 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Dat was dus een reactie op diegene die blijkbaar een beetje offtopic ging.
Dat geeft enkel aan dat ze dom zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, en in Iran verbieden ze alcohol vanwege de Koran. Nou en?
Je beweerde zojuist dat het geen religieus probleem was.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, en in Iran verbieden ze alcohol vanwege de Koran. Nou en?
Ik had het over het gebruik. Ik denk niet dat de islam veel invloed heeft op het drugsgebruik van jongeren. Sowieso, Afghanistan is om de hoek dus opium kost een prikkie.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:16 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Je beweerde zojuist dat het geen religieus probleem was.
Ook dit is weer geen adequate samenvatting. Ik zeik namelijk niet op religie (mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen), maar op gedrag van gelovigen. In Iran is ongeveer 100 procent van de bevolking moslim. Toch zit de jeugd massaal aan de harddrugs. Echt, die post van nola een stukje naar boven was de perfecte samenvatting.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, maar ik vind het nogal gezocht. Je hebt gewoon weer een stok nodig om de islam mee te slaan en je stokpaardjes je berijden.
Als er nu een bericht verschijnt waarin staat te lezen dat niemand in Iran alcohol drinkt, dan bouw je er ook weer een verhaal omheen om op de islam te zeiken.
Wat is jouw punt? In veel niet moslim-landen (incl. NL) zijn hasj en wiet verboden en in sommige landen behandelen ze gebruikers zelfs als criminelen. 'Dat geeft dus ook aan dat ze dom zijn'.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat geeft enkel aan dat ze dom zijn.
Wij mogen geen kritiek hebben op de wet?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, maar ik vind het nogal gezocht. Je hebt gewoon weer een stok nodig om de islam mee te slaan en je stokpaardjes je berijden.
Als er nu een bericht verschijnt waarin staat te lezen dat niemand in Iran alcohol drinkt, dan bouw je er ook weer een verhaal omheen om op de islam te zeiken.
Blijkbaar is de jeugd minder religieus dan jij denkt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook dit is weer geen adequate samenvatting. Ik zeik namelijk niet op religie (mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen), maar op gedrag van gelovigen. In Iran is ongeveer 100 procent van de bevolking moslim. Toch zit de jeugd massaal aan de harddrugs. Echt, die post van nola een stukje naar boven was de perfecte samenvatting.
Want jongeren doen altijd precies wat hun ouders prediken?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In Iran is ongeveer 100 procent van de bevolking moslim. Toch zit de jeugd massaal aan de harddrugs.
Rare voorstelling van zaken, maar goed.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Wij mogen geen kritiek hebben op de wet?
De islam is de wet in die landen, dus we hebben kritiek op de islam. Logisch, toch?
Diezelfde jeugd echter wordt ouder. Ziet in wat ze fout gedaan hebben in hun jeugd en gaan de wetten zelf verzwaren om te voorkomen dat hun kinderen exact hetzelfde doen wat zij deden toen ze jong waren.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar is de jeugd minder religieus dan jij denkt.
Beiden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En over wie heb je het dan eigenlijk, de regering, het volk?
De waarheid is soms moeilijk te accepteren, inderdaad.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rare voorstelling van zaken, maar goed.
Laten we beginnen bij het besef dat je in een land verschillende mensen, verschillende belangen, verschillende opvattingen hebt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:22 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Diezelfde jeugd echter wordt ouder. Ziet in wat ze fout gedaan hebben in hun jeugd en gaan de wetten zelf verzwaren om te voorkomen dat hun kinderen exact hetzelfde doen wat zij deden toen ze jong waren.
Religie staat niet los van de politiek in Iran. Vandaar.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat is jouw punt? In veel niet moslim-landen (incl. NL) zijn hasj en wiet verboden en in sommige landen behandelen ze gebruikers zelfs als criminelen. 'Dat geeft dus ook aan dat ze dom zijn'.
Waarom het mij totaal onduidelijk is welk punt je probeert te maken: achterlijk beleid van regeringen komt overal voor. Hoezo kun je een dergelijk verbod nu weer aangrijpen om een standpunt te maken mbt de achterlijkheid? En over wie heb je het dan eigenlijk, de regering, het volk?
Echt niet. Ik heb haar onzin ontkracht.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Echt, die post van nola een stukje naar boven was de perfecte samenvatting.
Oorzaak en gevolg. Staat compleet los van religie. Wij hebben hier exact hetzelfde gehad (hippies!).quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Laten we beginnen bij het besef dat je in een land verschillende mensen, verschillende belangen, verschillende opvattingen hebt.
Feit dat er bepaald gedrag voorkomt, kan inderdaad bij een andere groep van mogelijk dezelfde leeftijd een doorn in het oog zijn, waardoor deze groep wetten gaat verzwaren omdat ze denken dat ze het gedrag zo kunnen tegengaan.
Maar wat wil je daarmee zeggen?
Ik begrijp die eis van jouw voor gelovigen niet helemaal. Het zijn gelovigen, dus het moeten allemaal engeltjes zijn, anders zijn ze hypocriet. Ook niet gelovigen houden zich regelmatig NIET aan de wet.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook dit is weer geen adequate samenvatting. Ik zeik namelijk niet op religie (mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen), maar op gedrag van gelovigen. In Iran is ongeveer 100 procent van de bevolking moslim. Toch zit de jeugd massaal aan de harddrugs. Echt, die post van nola een stukje naar boven was de perfecte samenvatting.
Dat moet een derde beweren. Niet jijzelf, anders is het ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:26 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Echt niet. Ik heb haar onzin ontkracht.
Juist.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Verslaving = verslaving, daar komt niks tussen. Geen wet, geen religie, geen normen en waarden. Daarom is het ook een verslaving.
Ik somde feiten op. Ik heb geen bevestiging van= nodig.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:30 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Dat moet een derde beweren. Niet jijzelf, anders is het ongeloofwaardig.
Geef graag een linkje.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:31 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik somde feiten op. Ik heb geen bevestiging van = nodig.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |