Ik snap je punt wel, maar ik vind het nogal gezocht. Je hebt gewoon weer een stok nodig om de islam mee te slaan en je stokpaardjes je berijden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:11 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Je wilt het niet snappen. Verdere discussie hierover is totaal nutteloos.
Tsja, en in Iran verbieden ze alcohol vanwege de Koran. Nou en?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:14 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Ja dat heet de wet en gelukkig is dat in het Westen niet gebaseerd op religie.
Zonder wetten was het totaal chaos.
Even voor de goede orde, er zullen vast Arabieren in Iran wonen, maar Iraniërs zijn van origine in ieder geval geen Arabieren.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:13 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Dat was dus een reactie op diegene die blijkbaar een beetje offtopic ging.
Dat geeft enkel aan dat ze dom zijn.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, en in Iran verbieden ze alcohol vanwege de Koran. Nou en?
Je beweerde zojuist dat het geen religieus probleem was.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:15 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Tsja, en in Iran verbieden ze alcohol vanwege de Koran. Nou en?
Ik had het over het gebruik. Ik denk niet dat de islam veel invloed heeft op het drugsgebruik van jongeren. Sowieso, Afghanistan is om de hoek dus opium kost een prikkie.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:16 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Je beweerde zojuist dat het geen religieus probleem was.
Ook dit is weer geen adequate samenvatting. Ik zeik namelijk niet op religie (mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen), maar op gedrag van gelovigen. In Iran is ongeveer 100 procent van de bevolking moslim. Toch zit de jeugd massaal aan de harddrugs. Echt, die post van nola een stukje naar boven was de perfecte samenvatting.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, maar ik vind het nogal gezocht. Je hebt gewoon weer een stok nodig om de islam mee te slaan en je stokpaardjes je berijden.
Als er nu een bericht verschijnt waarin staat te lezen dat niemand in Iran alcohol drinkt, dan bouw je er ook weer een verhaal omheen om op de islam te zeiken.
Wat is jouw punt? In veel niet moslim-landen (incl. NL) zijn hasj en wiet verboden en in sommige landen behandelen ze gebruikers zelfs als criminelen. 'Dat geeft dus ook aan dat ze dom zijn'.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:16 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat geeft enkel aan dat ze dom zijn.
Wij mogen geen kritiek hebben op de wet?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:14 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Ik snap je punt wel, maar ik vind het nogal gezocht. Je hebt gewoon weer een stok nodig om de islam mee te slaan en je stokpaardjes je berijden.
Als er nu een bericht verschijnt waarin staat te lezen dat niemand in Iran alcohol drinkt, dan bouw je er ook weer een verhaal omheen om op de islam te zeiken.
Blijkbaar is de jeugd minder religieus dan jij denkt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook dit is weer geen adequate samenvatting. Ik zeik namelijk niet op religie (mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen), maar op gedrag van gelovigen. In Iran is ongeveer 100 procent van de bevolking moslim. Toch zit de jeugd massaal aan de harddrugs. Echt, die post van nola een stukje naar boven was de perfecte samenvatting.
Want jongeren doen altijd precies wat hun ouders prediken?quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In Iran is ongeveer 100 procent van de bevolking moslim. Toch zit de jeugd massaal aan de harddrugs.
Rare voorstelling van zaken, maar goed.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Wij mogen geen kritiek hebben op de wet?
De islam is de wet in die landen, dus we hebben kritiek op de islam. Logisch, toch?
Diezelfde jeugd echter wordt ouder. Ziet in wat ze fout gedaan hebben in hun jeugd en gaan de wetten zelf verzwaren om te voorkomen dat hun kinderen exact hetzelfde doen wat zij deden toen ze jong waren.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Blijkbaar is de jeugd minder religieus dan jij denkt.
Beiden.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
En over wie heb je het dan eigenlijk, de regering, het volk?
De waarheid is soms moeilijk te accepteren, inderdaad.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:20 schreef KoosVogels het volgende:
[..]
Rare voorstelling van zaken, maar goed.
Laten we beginnen bij het besef dat je in een land verschillende mensen, verschillende belangen, verschillende opvattingen hebt.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:22 schreef TheThirdMark het volgende:
[..]
Diezelfde jeugd echter wordt ouder. Ziet in wat ze fout gedaan hebben in hun jeugd en gaan de wetten zelf verzwaren om te voorkomen dat hun kinderen exact hetzelfde doen wat zij deden toen ze jong waren.
Religie staat niet los van de politiek in Iran. Vandaar.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Wat is jouw punt? In veel niet moslim-landen (incl. NL) zijn hasj en wiet verboden en in sommige landen behandelen ze gebruikers zelfs als criminelen. 'Dat geeft dus ook aan dat ze dom zijn'.
Waarom het mij totaal onduidelijk is welk punt je probeert te maken: achterlijk beleid van regeringen komt overal voor. Hoezo kun je een dergelijk verbod nu weer aangrijpen om een standpunt te maken mbt de achterlijkheid? En over wie heb je het dan eigenlijk, de regering, het volk?
Echt niet. Ik heb haar onzin ontkracht.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Echt, die post van nola een stukje naar boven was de perfecte samenvatting.
Oorzaak en gevolg. Staat compleet los van religie. Wij hebben hier exact hetzelfde gehad (hippies!).quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:25 schreef KreKkeR het volgende:
[..]
Laten we beginnen bij het besef dat je in een land verschillende mensen, verschillende belangen, verschillende opvattingen hebt.
Feit dat er bepaald gedrag voorkomt, kan inderdaad bij een andere groep van mogelijk dezelfde leeftijd een doorn in het oog zijn, waardoor deze groep wetten gaat verzwaren omdat ze denken dat ze het gedrag zo kunnen tegengaan.
Maar wat wil je daarmee zeggen?
Ik begrijp die eis van jouw voor gelovigen niet helemaal. Het zijn gelovigen, dus het moeten allemaal engeltjes zijn, anders zijn ze hypocriet. Ook niet gelovigen houden zich regelmatig NIET aan de wet.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:19 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ook dit is weer geen adequate samenvatting. Ik zeik namelijk niet op religie (mensen moeten maar doen wat ze niet laten kunnen), maar op gedrag van gelovigen. In Iran is ongeveer 100 procent van de bevolking moslim. Toch zit de jeugd massaal aan de harddrugs. Echt, die post van nola een stukje naar boven was de perfecte samenvatting.
Dat moet een derde beweren. Niet jijzelf, anders is het ongeloofwaardig.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:26 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Echt niet. Ik heb haar onzin ontkracht.
Juist.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:29 schreef Peunage het volgende:
[..]
Verslaving = verslaving, daar komt niks tussen. Geen wet, geen religie, geen normen en waarden. Daarom is het ook een verslaving.
Ik somde feiten op. Ik heb geen bevestiging van= nodig.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:30 schreef _Water_ het volgende:
[..]
Dat moet een derde beweren. Niet jijzelf, anders is het ongeloofwaardig.
Geef graag een linkje.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:31 schreef Charismatisch het volgende:
[..]
Ik somde feiten op. Ik heb geen bevestiging van = nodig.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |