SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.4 augustus
Nelleke Noordervliet (Rotterdam 1945) schrijft romans en publiceert verhalen, essays, lezingen en columns in weekbladen en tijdschriften.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.11 augustus
Beatrice de Graaf (Putten 1976) is als hoogleraar Conflict en veiligheid verbonden aan het Centrum voor Terrorisme en Contraterrorisme van de Universiteit Leiden (Campus Den Haag).SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.18 augustus
Johan Simons (Heerjansdam 1946) is intendant bij de Münchner Kammerspiele, een van de meest vooraanstaande Duitse theatergezelschappen.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.25 augustus
Wouter Bos (Vlaardingen 1963) is de kersverse baas van het VU Medisch Centrum.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.1 september
Daan Roosegaarde (Nieuwkoop 1979) is kunstenaar, entrepreneur en ontwerper.SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Who's the black private dick
That's a sex machine to all the chicks?![]()
Ik ben het wel met haar eens, maar ik begrijp wel waarom Wilfried deze vraag stelde. Voor de gemiddelde Palestijn ben je als actief Hamaslid een verzetsheld, voor de Israëlier (en de rest van de wereld) een terrorist.quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:47 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Dus je bent het niet eens met Bea?? Want dat is wat zij zei toen Wilfried vroeg 'terrorisme of vrijheidsstrijder?""Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Sorry! Maar ja, dat krijg je als een varken als avatar neemtquote:
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Mijn oude avatar was inderdaad toepasselijker geweest vanavond.quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:51 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Sorry! Maar ja, dat krijg je als een varken als avatar neemt![]()
Je snapt het niet.... Bij het ene (vrijheidsstrijder) gaat het om het Doel, bij het andere om het Middel (terrorisme). Die twee zaken kun je niet met elkaar vergelijken cq tegenover elkaar zetten.. Appels en peren dusquote:Op zondag 11 augustus 2013 22:50 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik ben het wel met haar eens, maar ik begrijp wel waarom Wilfried deze vraag stelde. Voor de gemiddelde Palestijn ben je als actief Hamaslid een verzetsheld, voor de Israëlier (en de rest van de wereld) een terrorist.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Moet ff goed denken hoor.... uit de goeie ouwe tijd van Laura Dekkerquote:Op zondag 11 augustus 2013 22:52 schreef Disana het volgende:
[..]
Mijn oude avatar was inderdaad toepasselijker geweest vanavond.
Deze. Dekker volgt niemand nog volgens mij.quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Moet ff goed denken hoor.... uit de goeie ouwe tijd van Laura Dekker![]()
Ah! Lachen die avatarquote:Op zondag 11 augustus 2013 22:54 schreef Disana het volgende:
[..]
Deze. Dekker volgt niemand nog volgens mij.Kende ik ook nog niet, is van na LD
(topic ging nog best lang door....)Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ik snap het wel, maar ik snap de vraagstelling ook.quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je snapt het niet.... Bij het ene (vrijheidsstrijder) gaat het om het Doel, bij het andere om het Middel (terrorisme). Die twee zaken kun je niet met elkaar vergelijken cq tegenover elkaar zetten.. Appels en peren dus"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ze viert nog steeds vakantie, niet interessant.quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:54 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ah! Lachen die avatarKende ik ook nog niet, is van na LD
(topic ging nog best lang door....)![]()
Ok.. je snapt een domme vraag...quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:56 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik snap het wel, maar ik snap de vraagstelling ook.
Ik vind hem discutabel. Het doel of het middel is alsnog een interpretatie, eenzelfde soort als wanneer je iemand direct vrijheidsstrijder of terrorist niemt. Oftewel, er spelen andere zaken dan middel of doel nog steeds een rol.quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:52 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Je snapt het niet.... Bij het ene (vrijheidsstrijder) gaat het om het Doel, bij het andere om het Middel (terrorisme). Die twee zaken kun je niet met elkaar vergelijken cq tegenover elkaar zetten.. Appels en peren dusKein gewalt! Wir sind das volk!
Steps taken forwards but sleepwalking back again.![]()
Meen je dat nou? Ze praat niet alleen te veel en te snel, maar ze laat de vragen niet echt op zich inwerken, denkt niet na voor ze iets zegt en probeert niet buiten haar eigen kaders te denken. Dat vind ik geen teken van intelligentie, laat staat van buitengewone intelligentie, zoals in de voorbeschouwing beloofd werd. Maar waar ik echt versteld van stond, was haar antwoord op de vraag of ze nooit aan het bestaan van God heeft getwijfeld. Nee. Nee!quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:41 schreef Ringo het volgende:
[..]
Het is nooit bagger geweest, het is een lekker wijf en nog slim ook. Ze praat alleen een beetje snel.
En ik mis de pijnlijke stiltes.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Slaap lekker!quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:56 schreef Disana het volgende:
Afijn, het boeit alweer minder. Ik ga naar bed
gastquote:Op zondag 11 augustus 2013 22:56 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik vind hem discutabel. Het doel of het middel is alsnog een interpretatie, eenzelfde soort als wanneer je iemand direct vrijheidsstrijder of terrorist niemt. Oftewel, er spelen andere zaken dan middel of doel nog steeds een rol.
Dat dusquote:Op zondag 11 augustus 2013 22:56 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Meen je dat nou? Ze praat niet alleen te veel en te snel, maar ze laat de vragen niet echt op zich inwerken, denkt niet na voor ze iets zegt en probeert niet buiten haar eigen kaders te denken. Dat vind ik geen teken van intelligentie, laat staat van buitengewone intelligentie, zoals in de voorbeschouwing beloofd werd. Maar waar ik echt versteld van stond, was haar antwoord op de vraag of ze nooit aan het bestaan van God heeft getwijfeld. Nee. Nee!
En ik mis de pijnlijke stiltes.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ze noemde net unsere mutter unsere vater, heeft ze daar ook een fragment van laten zien? Schakel later in.![]()
Artikel 5 van de Navo heeft niks met Afghanistan missie te maken.Kein gewalt! Wir sind das volk!
op yt staan ze gewoon niet geblurred. Best de moeite waard die docu trouwensquote:
I'm not the girl in the picture..![]()
O? Wat is de grondslag dan?quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Artikel 5 van de Navo heeft niks met Afghanistan missie te maken.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Het was ironisch bedoeld, ik faal.quote:
Kein gewalt! Wir sind das volk!
De grondslag van wat?quote:Kein gewalt! Wir sind das volk!
Dat had ik idd ff niet doorquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:00 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Het was ironisch bedoeld, ik faal.
Ja 0ne_of_the_few? Zonder te googlen he!quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:02 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
wat houdt dat artikel 5 dan in?Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Dat wijf lult alle onderwerpen aan elkaar zonder goed bruggetje.... 'vrijheid is ook vechten' bla blaTú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ik zie nog een klein beetje een rooie draad.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat wijf lult alle onderwerpen aan elkaar zonder goed bruggetje.... 'vrijheid is ook vechten' bla bla![]()
quote:Op zondag 11 augustus 2013 08:55 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dit wordt een hele avond een college over terrorisme..... lijkt me niet de bedoeling van Zomergasten.... het moet over die gasten zelf gaan.... saaie avond dus...Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Als zij daadwerkelijk rammstein als antisemitisch heeft bestempeld is ze totaal ongeloofwaardig , dat soort labels plak je niet op iets of iemand zonder het zeker te weten. Hoogleraar waardig ( in Nederland dan ).Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
There's only one way of life, and that's your own!![]()
Hele avondquote:En nee je hebt geen gelijk gekregen. Wel over dat het saai is, al is dat subjectief.
know'm sayin?
word? word.![]()
VN resoluties, vraag van afghanistan en vraag van de VS. Artikel 5 is na 911 in werking geroepen maar staat los van de nederlandse missie in Afghansitan. Er zijn wel artikelen waarin lidstaten van de Navo een formele vraag doen voor steun. Dat speelde ook bij de situatie waar Balkenende over viel. Een dergelijk formeel verzoek doet men alleen als ze al weten dat het land ja zegt.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:02 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
............ van de missie.....
Artikel 5 is een aanval op 1 van ons is een aanval op ons allen. Waarbij elk lidstaat formele verplichtingen heeft terwijl de afghanistanmissie een optionele verplichting geeft. Afghanistan heeft een nieuwe grondwet na de Taliban gekregen met steun van de VS en de Navo. Als de missie op basis van artikel 5 zou zijn gebaseerd zou dat betekenen dat men nu tegen de staat Afghanistan zou vechten. Terwijl het juist die staat probeert op te bouwen, op aanvraag van die staat.
Het was slordig van haar.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Ik vind het soms ook iets te makkelijk wat dingen roepen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:05 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dat wijf lult alle onderwerpen aan elkaar zonder goed bruggetje.... 'vrijheid is ook vechten' bla blaKein gewalt! Wir sind das volk!
En als het over Putten gaat is ze er te persoonlijk bij betrokken?quote:
"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ach, Rammstein zelf maakt zich daar niet zo druk om, die spuiten lekker hun sperma rond op het podium. Al hebben ze natuurlijk als reactie op die aantijgingen wel ooit het nummer links234 geschreven.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:08 schreef truthortruth het volgende:
Als zij daadwerkelijk rammstein als antisemitisch heeft bestempeld is ze totaal ongeloofwaardig , dat soort labels plak je niet op iets of iemand zonder het zeker te weten. Hoogleraar waardig ( in Nederland dan ).![]()
Ik ga niet kijken.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:10 schreef Friek_ het volgende:
RobertoCarlos, de man die gewoon uitgenodigd moet worden vanwege zijn o zo interessante forumposts.know'm sayin?
word? word.![]()
Ik schrijf een scriptie over de wederopbouw van Afghanistan, dus ook niet zo moeilijk zonder google hoor.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:04 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ja 0ne_of_the_few? Zonder te googlen he!Kein gewalt! Wir sind das volk!
Ik moest lachen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:10 schreef Friek_ het volgende:
RobertoCarlos, de man die gewoon uitgenodigd moet worden vanwege zijn o zo interessante forumposts.![]()
En vanwege zijn uitstekende kennis van tv-fragmenten, vanwege zijn uitermate boeiende leven en natuurlijk vanwege zijn grote schare fansquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:10 schreef Friek_ het volgende:
RobertoCarlos, de man die gewoon uitgenodigd moet worden vanwege zijn o zo interessante forumposts.
Dat klopt, maar het gaat me dan ook niet om Rammstein maar om haar. Als zij in staat is dat soort labels te plaatsen zonder daadwerkelijk te weten waar ze het over heeft is dat een complete diskwalificatie.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:11 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Ach, Rammstein zelf maakt zich daar niet zo druk om, die spuiten lekker hun sperma rond op het podium. Al hebben ze natuurlijk als reactie op die aantijgingen wel ooit het nummer links234 geschreven.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Shine on your crazy diamond. Ik ben fan van B.
Is ook zo.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:13 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dat klopt, maar het gaat me dan ook niet om Rammstein maar om haar. Als zij in staat is dat soort labels te plaatsen zonder daadwerkelijk te weten waar ze het over heeft is dat een complete diskwalificatie.![]()
Ok, verhaal ziet er goed uitquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:12 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Ik schrijf een scriptie over de wederopbouw van Afghanistan, dus ook niet zo moeilijk zonder google hoor.Eindelijk iemand die iets roept met wel verstand van zaken
Dat moet voor u een bijzonder ongewone ervaring zijn, inderdaad.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:15 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
Ok, verhaal ziet er goed uitEindelijk iemand die iets roept met wel verstand van zaken
![]()
Pink Floyd is het beste dat er is.quote:
Slechts weinigen evenaren mijquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:16 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat moet voor u een bijzonder ongewone ervaring zijn, inderdaad.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Had ze meer Pink Floyd dat dit net?Kein gewalt! Wir sind das volk!
Al bij al vond ik het toch geen slechte uitzending. Ze blijft wat van een drammerige calviniste hebben, maar ze snijdt wel een aantal aardige punten aan.![]()
Al met al bedoel jequote:Op zondag 11 augustus 2013 23:23 schreef Reya het volgende:
Al bij al vond ik het toch geen slechte uitzending. Ze blijft wat van een drammerige calviniste hebben, maar ze snijdt wel een aantal aardige punten aan.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Die Duitsers, die konden pas hard zingen.
[ Bericht 4% gewijzigd door #ANONIEM op 11-08-2013 23:30:19 ]![]()
Bedankt voor deze zinnige infoquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:24 schreef Friek_ het volgende:
Die Duitsers, die kommen pas hard zingen.
Heb ruim een uur gezien, maar vond het best vermakelijk eigenlijk. Ga zeker de rest terugkijken. Van wat ik gezien heb was het beter dan vorige week. Ze had wel een verhaal te vertellen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:23 schreef Reya het volgende:
Al bij al vond ik het toch geen slechte uitzending. Ze blijft wat van een drammerige calviniste hebben, maar ze snijdt wel een aantal aardige punten aan.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Leermomentje voor jequote:Op zondag 11 augustus 2013 23:24 schreef Reya het volgende:
[..]
Bedankt voor deze zinvolle toevoeging.
Bent u eigenlijk al afgestudeerd, of loopt u nog altijd de academische pseudo-intellectueel uit te hangen?quote:![]()
Maar dat waren ook geen lieverdjes...quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:24 schreef Friek_ het volgende:
Die Duitsers, die kommen pas hard zingen.![]()
Afsluiten met een psalm, altijd goed.
Eindelijk een uitzending die uit te houden was.
Ja. Ja.... ja. ja, dat zal allemaal wel. Maar ze heeft mooie benen in een sexy rood rokje.quote:Op zondag 11 augustus 2013 22:56 schreef Claudia_x het volgende:
Meen je dat nou? Ze praat niet alleen te veel en te snel, maar ze laat de vragen niet echt op zich inwerken, denkt niet na voor ze iets zegt en probeert niet buiten haar eigen kaders te denken. Dat vind ik geen teken van intelligentie, laat staat van buitengewone intelligentie, zoals in de voorbeschouwing beloofd werd. Maar waar ik echt versteld van stond, was haar antwoord op de vraag of ze nooit aan het bestaan van God heeft getwijfeld. Nee. Nee!
En ik mis de pijnlijke stiltes.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Ondanks dat het soms meer een monoloog was dan een gesprek (wat het ook wel wat vermoeiend maakte), bleef voor mij deze hele uitzending interessant en vond ik het een leuke Zomergastenaflevering.
In some matters there's no reality, only perception. Truth exists, but people have a vested interest in not knowing it.![]()
Ik vond het wel boeiend hoor. Maar ik kan niet goed oordelen wat ik van haar vind. Dat gelovige moet ik helemaal niet, ik houd wel van haar manier van vertellen, vond de meeste fragmenten wel boeiend, soms sprak ze hele ware taal, maar soms raakte het weer kant noch wal.![]()
Geweldige uitzending, maar jammer van de psalm. Koren op de molen van atheisten die het niet zo op intelligente vrouwen hebben.Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Maar wat heeft ze er toch onder aan? Een dikke maillot of zo?quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja. Ja.... ja. ja, dat zal allemaal wel. Maar ze heeft mooie benen in een sexy rood rokje.![]()
Die melodieën zijn vaak prachtig. En zo met z'n alle gezongen galmt het de kerk uit.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:25 schreef alors het volgende:
Zulk kerkgezang, ik word daar echt naar van, zo triest en beklemmend.
Dat zul je bij de Katholieken niet meemaken.Wie dit leest is gek![]()
Ze zat wel een beetje islamitische terroristen goed te praten. Ik verwacht ten minste twee tweets van Geert.![]()
Ze handelde het PRISM-schandaal in 30 seconden af met de mededeling dat uitgelegd moet worden waar het voor wordt gedaan, het schenden van privacy. Dat is onvergeeflijk dom en daar kan geen geil rokje tegenop.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:29 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ja. Ja.... ja. ja, dat zal allemaal wel. Maar ze heeft mooie benen in een sexy rood rokje.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
over welke studie heb je het dan?quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:27 schreef Reya het volgende:
[..]
Bent u eigenlijk al afgestudeerd, of loopt u nog altijd de academische pseudo-intellectueel uit te hangen?Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ik vind juist alle Psalmen wbt melodie op elkaar lijken of ben ik nou gek?quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
Die melodieën zijn vaak prachtig. En zo met z'n alle gezongen galmt het de kerk uit.
Dat zul je bij de Katholieken niet meemaken."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:30 schreef Tinkepink het volgende:
Geweldige uitzending, maar jammer van de psalm. Koren op de molen van atheisten die het niet zo op intelligente vrouwen hebben.![]()
![]()
Wij werden op mijn School met de Bijbel zelfs geïnstrueerd om niet te variëren in de duur van elke noot.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind juist alle Psalmen wbt melodie op elkaar lijken of ben ik nou gek?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat laat ik aan u, een genie als u zal vast wel verscheidene studies hebben afgerond.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:33 schreef RobertoCarlos het volgende:
[..]
over welke studie heb je het dan?![]()
Moet jij eens bij ons in de kerk komen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Die melodieën zijn vaak prachtig. En zo met z'n alle gezongen galmt het de kerk uit.
Dat zul je bij de Katholieken niet meemaken.Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Probeer maar eens mee te zingen. Dat gaat een eind goed maar dan zit er vaak ineens een riedeltje omhoog inquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:33 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Ik vind juist alle Psalmen wbt melodie op elkaar lijken of ben ik nou gek?Wie dit leest is gek![]()
Alsof zijn achterban dit heeft gezien.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:32 schreef Friek_ het volgende:
Ze zat wel een beetje islamitische terroristen goed te praten. Ik verwacht ten minste twee tweets van Geert.![]()
Ja ik ben ook wel eens in de kerk geweest of bij een begrafenis, maar ik kan er niks mee. Het is voor mij echt de muzikale belichaming van die zondige calvinistische houding. Geen spatje plezier of vrolijkheid zit erin.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:31 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Dat zul je bij de Katholieken niet meemaken.know'm sayin?
word? word.![]()
Zingen jullie wel dan? Dat je het ook kan horen bedoel ik?quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:35 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Moet jij eens bij ons in de kerk komen.
Wie dit leest is gek![]()
Dat is waar, maar om Rob Wijnberg in een geil rokje te steken, dat gaat ook wat ver.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze handelde het PRISM-schandaal in 30 seconden af met de mededeling dat uitgelegd moet worden waar het voor wordt gedaan, het schenden van privacy. Dat is onvergeeflijk dom en daar kan geen geil rokje tegenop.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Rob Wijnbergquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is waar, maar om Rob Wijnberg in een geil rokje te steken, gaat ook wat ver.
know'm sayin?
word? word.![]()
Dat heb ik in mijn jeugd toch bijzonder veel moeten doen en nee, ik zie het niet.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:35 schreef Nieuwschierig het volgende:
Probeer maar eens mee te zingen. Dat gaat een eind goed maar dan zit er vaak ineens een riedeltje omhoog in"Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Nogmaals: beste zomergasten sinds tijden.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
Op onze kosten, toen dat nog kon.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:34 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat laat ik aan u, een genie als u zal vast wel verscheidene studies hebben afgerond.know'm sayin?
word? word.![]()
Ik wil best een geil rokje aantrekken en slimme dingen zeggen, maar ik ben een babbelkont en zou me om die reden alleen al nooit en te nimmer op televisie vertonen. Ken je beperkingen. Zouden meer mensen moeten doen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:36 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat is waar, maar om Rob Wijnberg in een geil rokje te steken, gaat ook wat ver.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Hier in de kerk wordt wel veel gezongen ja. Zit ook regelmatig stampvol en niet alleen met bejaarden. En dat voor een katholieke kerk.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:36 schreef Nieuwschierig het volgende:
[..]
Zingen jullie wel dan? Dat je het ook kan horen bedoel ik?Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Tegenwoordig wordt er in kerken steeds meer ritmisch gezongen i.p.v. isoritmisch.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:34 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wij werden op mijn School met de Bijbel zelfs geïnstrueerd om niet te variëren in de duur van elke noot.Op woensdag 25 april 2018 20:45 schreef Ronald-Koeman het volgende:
7e minuut Robben eraf met spierblessure.![]()
Aan de andere kant, over het PRISM-schandaal is de afgelopen tijd wel weer genoeg gezegd.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ze handelde het PRISM-schandaal in 30 seconden af met de mededeling dat uitgelegd moet worden waar het voor wordt gedaan, het schenden van privacy. Dat is onvergeeflijk dom en daar kan geen geil rokje tegenop.![]()
Weinig slims daarentegen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:38 schreef Reya het volgende:
[..]
Aan de andere kant, over het PRISM-schandaal is de afgelopen tijd wel weer genoeg gezegd.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Ik kom nog wel met enige regelmaat in de kerk van een vriendin en dat is een Pinkstergemeente. Veel leukere muziek dan al die Psalmen van de kerk in mijn kindertijd.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:37 schreef Ronald-Koeman het volgende:
Tegenwoordig wordt er in kerken steeds meer ritmisch gezongen i.p.v. isoritmisch."Dear life, When I said "can my day get any worse?" it was a rhetorical question, not a challenge."![]()
Er zijn ook feestelijke liederen genoeg. Al zal dat bij een begrafenis minder zijn en gereformeerden zijn natuurlijk per definitie een en al zonde. Maar ook zij hebben hun favorieten die ze graag zingen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:36 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ik ben ook wel eens in de kerk geweest of bij een begrafenis, maar ik kan er niks mee. Het is voor mij echt de muzikale belichaming van die zondige calvinistische houding. Geen spatje plezier of vrolijkheid zit erin.Wie dit leest is gek![]()
De grootste verrassing van vanavond vind ik toch wel dat de keuzefilm niet duitstalig is.Geen zorgen voor de dag van morgen.![]()
Ik vind babbelkonten op televisie best fijn en ok, maar ze hebben een vlijmscherpe interviewer nodig die met de vuist op tafel durft en heel goed weet waar de ander over praat zodat ie op tijd de juiste vragen stelt. Wilfried is te veel een ouwejongenskrentenbrood-type, die wil lekker lullen over iemands persooooooonlijke levensdrama's en vooral veel mooie filmpjes zien.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:37 schreef Claudia_x het volgende:
Ik wil best een geil rokje aantrekken en slimme dingen zeggen, maar ik ben een babbelkont en zou me om die reden alleen al nooit en te nimmer op televisie vertonen. Ken je beperkingen. Zouden meer mensen moeten doen.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:36 schreef alors het volgende:
[..]
Ja ik ben ook wel eens in de kerk geweest of bij een begrafenis, maar ik kan er niks mee. Het is voor mij echt de muzikale belichaming van die zondige calvinistische houding. Geen spatje plezier of vrolijkheid zit erin.
Dat is geen psalm.quote:know'm sayin?
word? word.![]()
Daar heb je gelijk in. Maar er is ook een zekere ontvankelijkheid bij de geïnterviewde voor nodig en die zag ik bij De Graaf niet. Het programma was meer als het lezen van een boek vanwege het gebrek aan interactie, of het luisteren naar een hoorcollege. Voor dat laatste heb ik geen geduld meer, en ik kies alleen boeken van auteurs die ik hoog heb zitten. Iemand die nooit aan het bestaan van God heeft getwijfeld, kan ik onmogelijk hoog achten.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:42 schreef Ringo het volgende:
[..]
Ik vind babbelkonten op televisie best fijn en ok, maar ze hebben een vlijmscherpe interviewer nodig die met de vuist op tafel durft en heel goed weet waar de ander over praat zodat ie op tijd de juiste vragen stelt. Wilfried is te veel een ouwejongenskrentenbrood-type, die wil lekker lullen over iemands persooooooonlijke levensdrama's en vooral veel mooie filmpjes zien.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Of ze heeft wel getwijfeld, maar wilde dat onderwerp buiten de uitzending houden.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar er is ook een zekere ontvankelijkheid bij de geïnterviewde voor nodig en die zag ik bij De Graaf niet. Het programma was meer als het lezen van een boek vanwege het gebrek aan interactie, of het luisteren naar een hoorcollege. Voor dat laatste heb ik geen geduld meer, en ik kies alleen boeken van auteurs die ik hoog heb zitten. Iemand die nooit aan het bestaan van God heeft getwijfeld kan ik onmogelijk hoog achten.![]()
En dat is dus saaie televisie, iemand die alleen haar riedeltje afdraait. Als hoorcollege was het een geslaagd programma, en ik vond het ook goed dat ze binnen haar thema bleef. Ik heb wat interessante dingen gezien.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Of ze heeft wel getwijfeld, maar wilde dat onderwerp buiten de uitzending houden.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Zoals ik al eerder zei.... en helemaal eensch!quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar er is ook een zekere ontvankelijkheid bij de geïnterviewde voor nodig en die zag ik bij De Graaf niet. Het programma was meer als het lezen van een boek vanwege het gebrek aan interactie, of het luisteren naar een hoorcollege. Voor dat laatste heb ik geen geduld meer, en ik kies alleen boeken van auteurs die ik hoog heb zitten. Iemand die nooit aan het bestaan van God heeft getwijfeld, kan ik onmogelijk hoog achten.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Dan moet ze in Zomergasten gaan zitten. Plus: dan moet ze dat zeggen tijdens ZGquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:45 schreef Reya het volgende:
[..]
Of ze heeft wel getwijfeld, maar wilde dat onderwerp buiten de uitzending houden.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Iemand die nooit twijfelt is geen mens.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:45 schreef Reya het volgende:
Of ze heeft wel getwijfeld, maar wilde dat onderwerp buiten de uitzending houden.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer![]()
Maar wel mooi.quote:
(Ik hoopte dat je het verschil niet zou weten.)
Heel mooi. Ben gek op mannenkoren en ik vind dit zo'n prachtig lied.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maar wel mooi.
![]()
Mij maak je niets wijs hoor, als gedoopt christenquote:Op zondag 11 augustus 2013 23:55 schreef marcodej het volgende:
[..]
Maar wel mooi.
know'm sayin?
word? word.![]()
Ik vind dan ook dat het zingen van dit soort liederen alleen voorbehouden moet zijn aan mannen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:56 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Heel mooi. Ben gek op mannenkoren en ik vind dit zo'n prachtig lied."Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ben ik helemaal met je eens.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:57 schreef marcodej het volgende:
[..]
Ik vind dan ook dat het zingen van dit soort liederen alleen voorbehouden moet zijn aan mannen.![]()
Sowieso horen vrouwen alleen achter het aanrecht, maar dat is een andere discussie.quote:"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Ze moet helemaal niks.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:53 schreef RobertoCarlos het volgende:
Dan moet ze in Zomergasten gaan zitten. Plus: dan moet ze dat zeggen tijdens ZGHe's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
En om een moderne misvatting uit de weg te ruimen: in Zomergasten gaat het niet om de gast. Zijn of haar persoonlijke leven boeit me tot op zekere hoogte geen ene sikkepit. In Zomergasten gaat het om de fragmenten; de gast is er om de fragmenten te duiden (op aangeven van de presentator).He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Van mij mogen ze de fragmenten weglaten. De marathoninterviews bij de VPRO vind ik ook gewqeldig. Ik heb het dus juist andersom. Beelden zijn een onderbreking van een goed gesprek. Dat blijkt ook vaak als ze zeggen, daar komen we later op terug. Eerst een nieuw fragment. Dan komen ze er vrijwel nooit op terug. Was het gesprek net interessant aan het worden.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:13 schreef Ringo het volgende:
En om een moderne misvatting uit de weg te ruimen: in Zomergasten gaat het niet om de gast. Zijn of haar persoonlijke leven boeit me tot op zekere hoogte geen ene sikkepit. In Zomergasten gaat het om de fragmenten; de gast is er om de fragmenten te duiden (op aangeven van de presentator).
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Wat ik begrijp waren de laatste 2 uur wel interessant ?
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !![]()
Ik heb vandaag niet gekekenquote:Op maandag 12 augustus 2013 00:31 schreef tong80 het volgende:
Wat ik begrijp waren de laatste 2 uur wel interessant ?![]()
En hoeveel fragmenten had deze babbelaarster ook alweer?quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:13 schreef Ringo het volgende:
En om een moderne misvatting uit de weg te ruimen: in Zomergasten gaat het niet om de gast. Zijn of haar persoonlijke leven boeit me tot op zekere hoogte geen ene sikkepit. In Zomergasten gaat het om de fragmenten; de gast is er om de fragmenten te duiden (op aangeven van de presentator).
1 per half uur?
Dit was een ongevraagd college over Duitsland en haar sympathie daarvoor met een zijsprong naar terrorisme.
En..oh ja christendom en Putten.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Had ze nog iets luchtigs uitgekozen ? Iets met muziek of humor. Vond het eerste uur al zwaar.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:33 schreef golfer het volgende:
[..]
En hoeveel fragmenten had deze babbelaarster ook alweer?
1 per half uur?
Dit was een ongevraagd college over Duitsland en haar sympathie daarvoor met een zijsprong naar terrorisme.
En..oh ja christendom en Putten.
Ik ben het met je eens, ik kan ook uren luisteren naar een boeiend gesprek, maar ik was nu wel blij met soms een fragment door haar manier van vertellen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:29 schreef tong80 het volgende:
Van mij mogen ze de fragmenten weglaten. De marathoninterviews bij de VPRO vind ik ook gewqeldig. Ik heb het dus juist andersom. Beelden zijn een onderbreking van een goed gesprek. Dat blijkt ook vaak als ze zeggen, daar komen we later op terug. Eerst een nieuw fragment. Dan komen ze er vrijwel nooit op terug. Was het gesprek net interessant aan het worden.![]()
Fragment uit Paul und Paula was het meest luchtige van de hele uitzending.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:36 schreef tong80 het volgende:
[..]
Had ze nog iets luchtigs uitgekozen ? Iets met muziek of humor. Vond het eerste uur al zwaar.![]()
Dan kijk ik niet naar de herhaling maar uitzending gemist.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:37 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Fragment uit Paul und Paula was het meest luchtige van de hele uitzending.
Typisch geval van Duitse (DDR) humor.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:37 schreef Kingstown het volgende:
Fragment uit Paul und Paula was het meest luchtige van de hele uitzending.
Nou, dan weet je het wel.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Het eerste uur lag al zwaar op m'n maag. Was doodop alleen al door de stortvloed aan reperterende staccato stroom aan woorden. Als de Jong zijn zin nog niet had afgemaakt begon ze al te ratelen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:36 schreef Bluezz het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens, ik kan ook uren luisteren naar een boeiend gesprek, maar ik was nu wel blij met soms een fragment door haar manier van vertellen.
Wat ik heb gezien kreeg ie geen kans er een gesprek van te maken. Misschien had ie idd assertiever moeten zijn.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:40 schreef chufi het volgende:
Wilfried moet wel beter doen next week ....
Ja zoiets heb ik ook gezien van wat ik er van gezien heb...quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:41 schreef tong80 het volgende:
[..]
Wat ik heb gezien kreeg ie geen kans er een gesprek van te maken. Misschien had ie idd assertiever moeten zijn.![]()
Ik had het gevoel dat Wilfried het vanavond wel best vond. Hij had volgens mij niet echt een connectie met haar en vond het wel makkelijk dat zij maar door ratelde.
Hoefde hij niet al te kritische vragen te stellen en de diepte in te gaan.
Ook een beetje geval van heel andere interesse hebben?There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Dat had je natuurlijk op je klompen kunnen zien aankomen als je wist wie zij is.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:33 schreef golfer het volgende:
O ja, enDuitsland
.
He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Ischa had haar het vuur aan de schenen gelegt. Maar ja, wie kan Ischa evenaren ?quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:44 schreef golfer het volgende:
Ik had het gevoel dat Wilfried het vanavond wel best vond. Hij had volgens mij niet echt een connectie met haar en vond het wel makkelijk dat zij maar door ratelde.
Ook een beetje geval van heel andere interesse hebben?
Ben ook een Duitsland liefhebber. Mee opgegroeid he ?quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:45 schreef Ringo het volgende:
[..]
Dat had je natuurlijk op je klompen kunnen zien aankomen als je wist wie zij is.
O ja, enDuitsland
.
Ischa had er een vervelend maarjevaderdanmaarjevaderdan-gesprek van gemaakt.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Dan was het iig een gesprek geweest. Dit was een monoloog.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:47 schreef Ringo het volgende:
Ischa had er een vervelend maarjevaderdanmaarjevaderdan-gesprek van gemaakt.
Ischa had in combinatie met haar Duitsland- en Putten-verleden helemaal gehakt (wel kosjer van rund) van haar gemaakt.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
En Napoleon had Hitler al bij Waterloo verslagen. We zullen het nooit weten!He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
Miste een beetje diepgang in Wilfrieds vragen.. Bleef naar mijn beleving een beetje oppervlakkig.
Maar toch een interessante zomergasten aflevering.“My ambition is handicapped by laziness” (C.Bukowski)![]()
Dat idee had ik ook, er leek simpelweg niet veel met haar te beginnen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 00:44 schreef golfer het volgende:
Ook een beetje geval van heel andere interesse hebben?![]()
quote:Op maandag 12 augustus 2013 06:52 schreef Reya het volgende:
[..]
Dat idee had ik ook, er leek simpelweg niet veel met haar te beginnen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:45 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Daar heb je gelijk in. Maar er is ook een zekere ontvankelijkheid bij de geïnterviewde voor nodig en die zag ik bij De Graaf niet. Het programma was meer als het lezen van een boek vanwege het gebrek aan interactie, of het luisteren naar een hoorcollege. Voor dat laatste heb ik geen geduld meer, en ik kies alleen boeken van auteurs die ik hoog heb zitten. Iemand die nooit aan het bestaan van God heeft getwijfeld, kan ik onmogelijk hoog achten.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Ik was na een half uur al afgehaakt. Niet aan mij besteed deze aflevering. Teveel gepraat wat mij absoluut niet boeide (te hoog gegrepen voor mij denk ik).![]()
Sowieso goed dat er weer eens iemand op TV roept dat hechten aan privacy niet betekent dat je iets te verbergen hebt.![]()
Na het Duitsland gedeelte (wat me mateloos interesseert) afgehaakt. Zoveel mogelijkheden om interessant materiaal over dde RAF-periode te laten zien en dan helemaal niets.
Wat me eigenlijk nog het meeste tegenstond was haar neerbuigende manier van praten over mensen/groepen die buiten haar eigen wereldbeeld leven. Prima dat je uit Putten komt en hervormd bent, maar die groep als een soort van ijkpunt nemen bij "hoe het hoort" wekt bij mij irritatie op.
Verder was er meer sprake van een lezing als van een gesprek en zelfs dat zou nog interessant kunnen zijn, maar dan moet je wel de gave hebben om boeiend te kunnen vertellen....als dat ook al niet lukt, dan blijft er weinig over en is het eindresultaat wel heel schraal.![]()
Dit. Ik vond haar erg beperkt in haar denkwijze, ze heeft op bepaalde punten zichzelf wat ruimte gegeven en pretendeert daardoor dat ze openstaat. Terwijl als je echt naar haar luistert dat helemaal niet zo is, ze zit nog steeds heel strak tussen kaders.quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:03 schreef Kingstown het volgende:
Wat me eigenlijk nog het meeste tegenstond was haar neerbuigende manier van praten over mensen/groepen die buiten haar eigen wereldbeeld leven. Prima dat je uit Putten komt en hervormd bent, maar die groep als een soort van ijkpunt nemen bij "hoe het hoort" wekt bij mij irritatie op.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Ze had/heeft zo veel te vertellen dat het overdonderend overkwam en veel zaken ondersneeuwden in de waterval aan feiten, analyses en inzichten. Ze kwam zeker tijdens het verhaal over Putten best zenuwachtig over. Dat was jammer, want daardoor verzandde ze soms in zenden en sprong ze van de hak op de tak. Desondanks een interessant en relatief onbekend stuk geschiedenis. Het middenstuk heb ik niet goed gevolgd, maar vooral haar verhaal over terrorisme waren boeiend, inzichtgevend en gaven mij een ander perspectief. Dat is voor mij Zomergasten: ik hoef het niet met haar eens te zijn, maar ik steek er wel veel van op.
Dat gebitch op haar geloof kwam meer omdat Wilfried de meest idiote vragen stelde daarover: natuurlijk kun je niet zeggen hoe gelovig je bent op een schaal van 1-10, evenmin is een ouderling een fulltime functie.Als Wilfried wat minder suggestief vragen had gesteld, had ze ook daarover best een goed verhaal kunnen vertellen.
Verder verbaas ik me over mensen die De Graaf diskwalificeren omdat ze een religie aanhangt. Het leven is geen binair feestje dat je alle gedachtegoed met elkaar moet delen om mensen serieus te nemen.![]()
Kan me niet meer precies herinneren over wie ze het had, maar op een bepaald moment begon ze groepen te benoemen met verkleinwoordjes. Erg denigrerend en volledig onnodig imo.quote:Op maandag 12 augustus 2013 09:30 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Dit. Ik vond haar erg beperkt in haar denkwijze, ze heeft op bepaalde punten zichzelf wat ruimte gegeven en pretendeert daardoor dat ze openstaat. Terwijl als je echt naar haar luistert dat helemaal niet zo is, ze zit nog steeds heel strak tussen kaders.
Sowieso kan ik er erg slecht tegen als mensen op die manier praten.![]()
Kunnen we met z'n allen er heel interessant over doen maar ik vond er, op wat kleine lichtpuntjes na, niet veel aan.![]()
Wilfried was inderdaad lekker aan het klungelen met die vraag over dat ouderlinggebeuren. Hij was niet helemaal scherp gisteravond.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Mijn meningen zijn gewoon feiten. Ik heb gelijk en anderen hebben ongelijk - TB / Ryon![]()
Ik vond 't een interessante inkijk in de geest van een Gristengekkie, want dat was ze wel. Een overbeschermd do-goodie met de mentaliteit van de huichelarij van de schone handen doctrine.
Ze had wel door dat de opbouwmissie in Afghanistan eigenlijk gewoon een oorlogsmissie was, maar vond 't wel goed dat dat oorlog voeren ging met soldaten die één hand gebonden hadden op de rug in een poging het democratisch ideaal hoog te houden. Ze kon zich niet voorstellen hoe een fundamentalist de wapens op zou nemen om zich in de strijd te mengen in Syrië, maar vond zich wel terrorisme deskundige... wtf ?!? Haar ideaal was het vergevingsprincipe, dat alle kwaad moest overstijgen. Toen Wilfried haar met haar huichelarij van de schone handen doctrine confronteerde door de vraag te stellen hoe zij zou reageren als haar kinderen iets aangedaan zou worden, schakelde ze mentaal uit en gooide ze het op een 'ik weet 't niet'. Je zag haar ogen leeg worden toen ze ermee stoeide om een antwoord te bedenken dat ze zelf ook nog kon geloven... en daarin faalde.
Freak tv op z'n best.“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain![]()
Ik zag dat als een voorbeeld van een gebrek aan bereidwilligheid om van het voorgenomen praatje af te wijken en de interviewer een serieuze kans te geven. Het was natuurlijk geen al te beste vraag, maar het was wel een poging om haar andere perspectieven dan de hare te laten verkennen. Daar waren in het gesprek best veel gelegenheden toe. Alleen al de spanning tussen religie en wetenschap was interessant geweest, of de spanning tussen religie en politiek. Het onderscheid tussen persoonlijke en politieke moraal werd zo nu en dan aangestipt, maar nooit echt uitgediept. En dat is bij uitstek voer voor innerlijke conflicten.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:05 schreef SickPuppiesNeedLove2 het volgende:
Toen Wilfried haar met haar huichelarij van de schone handen doctrine confronteerde door de vraag te stellen hoe zij zou reageren als haar kinderen iets aangedaan zou worden, schakelde ze mentaal uit en gooide ze het op een 'ik weet 't niet'.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Nee, ze mag dan hoogleraar zijn maar als historicus heb ik haar niet hoog zitten. Het laatste wat ik tijdens mijn studie wilde, was me verdiepen in een onderwerp waar ik vanuit mijn familiegeschiedenis iets mee had. Want stel je voor dat je dan niet objectief kan zijn.... Nu kan ik dat inmiddels wat meer relativeren omdat ik denk dat het op zich wel kan, mits je eerlijk bent en mensen meeneemt in je afwegingen, dilemma's en twijfels. Maar zij doet dit zonder zichzelf ook maar 1 kritische vraag te stellen, waarbij ik het ook bijzonder vind dat haar begeleiders bij het onderzoek haar die vragen niet gesteld hebben. Aan de andere kant, als zij daar net zo op heeft gereageerd als op de vragen die Wilfried haar zo nu en dan wist toe te werpen dan is wel duidelijk waar het is misgegaan.
Toch denk ik dat er onder haar stelligheid en zogenaamde zekerheden en waarheden wel veel onzeker en twijfel moeten schuilen. Anders hoef je ook niet iedere vraag die daar over gaat zo snel van je af te werpen.The real is always way ahead of what we can imagine.![]()
Dit gaat verder dan dat, denk ik. Ze geeft zichzelf geen serieuze kans om echt over zulke zaken na te denken.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zag dat als een voorbeeld van een gebrek aan bereidwilligheid om van het voorgenomen praatje af te wijken en de interviewer een serieuze kans te geven.The real is always way ahead of what we can imagine.![]()
Dat vraag ik me af. Ik kan me niet voorstellen dat je een goed wetenschapper bent als er niet op z'n minst een gedachteproces aan de monoloog is voorafgegaan. Wat ik haar wel kwalijk neem, is wat jij al zei, dat ze mensen niet meeneemt in haar afwegingen, twijfels en dilemma's. Dat vergt een zekere kwetsbaarheid en dus ook moed.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:36 schreef mane het volgende:
[..]
Dit gaat verder dan dat, denk ik. Ze geeft zichzelf geen serieuze kans om echt over zulke zaken na te denken.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Al hebben we het hier natuurlijk over de geesteswetenchappen. We moeten het wel in perspectief zien.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Oh, ik wel. Ik ben ook in precies zo'n gemeente opgegroeid als Beatrice en het gaat vaak mis. Maar dat ligt aan het orgel en de organist. Als het orgel in een te hoge toon begint, dan komt de gemeente op een gegeven moment wel in de problemen. Er zit in die psalm 84 een zinnetje waarin je ineens omhoog moet (in vers 1 "Mijn ziel bezwijkt van sterk verlangen") en ik heb vaak met pijn in mijn oren daarnaar geluisterd als de halve gemeente weer eens uit de bocht vloog.quote:Op zondag 11 augustus 2013 23:36 schreef Isabeau het volgende:
[..]
Dat heb ik in mijn jeugd toch bijzonder veel moeten doen en nee, ik zie het niet.The real is always way ahead of what we can imagine.![]()
Ik had altijd een pepermuntje in m'n mond net als er gezongen werd.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat gedachteproces zal ze zeker hebben, maar zodra het haar persoonlijke zekerheden raakt, of haar kwetsbaarheid dan gaat ze niet verder. Dan kun je best een goed wetenschapper zijn in een bepaald specialisme (zoals zij heeft met terrorisme) maar als allround wetenschapper en historicus mis je iets essentieels. (En als mens, vind ik, maar ja) Tenminste, ik denk dat zij heus wel haar twijfels en dilemma's heeft, maar dat ze zichzelf maar zeer beperkt toelaat daar op het niveau van zelfreflectie over na te denken.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:40 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat vraag ik me af. Ik kan me niet voorstellen dat je een goed wetenschapper bent als er niet op z'n minst een gedachteproces aan de monoloog is voorafgegaan. Wat ik haar wel kwalijk neem, is wat jij al zei, dat ze mensen niet meeneemt in haar afwegingen, twijfels en dilemma's. Dat vergt een zekere kwetsbaarheid en dus ook moed.The real is always way ahead of what we can imagine.![]()
Ben ik met je eens. Wilfried is niet echt op z'n plek in die stoel vind ik nog steeds.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zag dat als een voorbeeld van een gebrek aan bereidwilligheid om van het voorgenomen praatje af te wijken en de interviewer een serieuze kans te geven. Het was natuurlijk geen al te beste vraag, maar het was wel een poging om haar andere perspectieven dan de hare te laten verkennen. Daar waren in het gesprek best veel gelegenheden toe. Alleen al de spanning tussen religie en wetenschap was interessant geweest, of de spanning tussen religie en politiek. Het onderscheid tussen persoonlijke en politieke moraal werd zo nu en dan aangestipt, maar nooit echt uitgediept. En dat is bij uitstek voer voor innerlijke conflicten.
Nu 3 uitzendingen verder moet dit de makers toch wel gaan opvallen.
(alleen wat jij bereidheid noemt, verwoord ik als overbeschermd zijn, als je nooit in een situatie gezeten hebt om moeilijke keuze's te maken, zul je ze ook heel anders benaderen dan wanneer je wel het kwaad in de ogen hebt gekeken. Van dat laatste zag ik weinig getuigen in het interview. Het was van een puurheid die me af toe boos maakte en dan weer meewarig deed voelen.
Maar het kan ook gewoon onbereidheid zijn. Maar ik ga niet graag uit van valse emoties.)
[ Bericht 16% gewijzigd door SickPuppiesNeedLove2 op 12-08-2013 10:55:00 ]“Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience.” ― Mark Twain![]()
Ja, dat is zo. En het klinkt raar om te zeggen over iemand van mijn eigen leeftijd, maar wellicht kan ze dit beter als ze wat ouder is.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:40 schreef Claudia_x het volgende:
Dat vergt een zekere kwetsbaarheid en dus ook moed.
Dat vond ik juist leuk bijvoorbeeld aan Nelleke Noordervliet. Inhoudelijk viel ze wat tegen, maar wat ik zo prettig vond is dat zij daar niet zat als iemand die iets moest bewijzen.The real is always way ahead of what we can imagine.![]()
Je kunt een gelovige niet echt zulke vragen stellen, tenzij het een doorgewinterde tv persoonlijkheid is als Knevel of een heel zelfverzekerd persoon met aanzien (vrijwel altijd mannen; in het geval van vrouwen zijn het van die doorgedraaide 'jezus heeft mij verteld dat jij het fout hebt' types). Ongetwijfeld heeft ze wel eens getwijfeld, anders kun je bijna niet ver komen in de wetenschap, maar ze zit daar op het gebied van geloof niet alleen als persoon, maar ook als familielid, gemeentelid, moeder, boegbeeld. Keeping up appearances. Je wil niet die persoon zijn die het scheurtje inbrengt.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
OPINIE - Martine de Jong − 12/08/13, 09:58
Ondanks de vele fragmenten met en over terroristen in bijna alle soorten en maten kwam haar stokpaardje (deradicalisering van terroristen) niet echt uit de verf, schrijft columnist Martine de Jong over de derde aflevering van Zomergasten met hoogleraar Beatrice de Graaf. .
De Jong probeerde te peilen hoe De Graaf in haar religie staat. Eerst met een soort quiz 'Hoe christelijk ben jij? Van nul tot tien' en later met een vraag naar de inhoud van haar gebedenHet beloofde een onderhoudende avond te worden, met gast Beatrice de Graaf. Als een hoogleraar Conflict en Veiligheid (in historisch perspectief) aanschuift zou het zomaar spannend kunnen worden.
Het wérd een spannende - voornamelijk of ze het einde van haar zinnen zou halen zonder te verdwalen in haar veelvuldig ingezette bijzinnen - avond, maar ik dwaal af.
Dat 'in historisch perspectief' bleek een groot deel van de avond te beslaan en de leader van Tour of Duty werd gestart. Deze inmiddels historische serie over de Vietnamoorlog was toen hij op tv was ook al historisch. Ondanks haar gelovige opvoeding mocht ze er naar kijken, op een historisch oud tv'tje, en haar vader keek mee. We kregen meteen een helder beeld van het zaadje dat toen geplant werd en haar uiteindelijk zou veranderen in de Beatrice de Graaf van nu: een hardwerkende, intelligente vrouw met een grote fascinatie voor geschiedenis, Duitsland, Putten, terrorisme en de combinatie van die vier dingen.
De Graaf vertelde bevlogen over de razzia in Putten, waarbij 660 mannen werden afgevoerd. Slechts 48 zouden terugkeren. Haar opa wist zich succesvol te verstoppen in een struik, maar zag nog wel hoe minstens zeven anderen de dood vonden in vluchtpogingen. Haar vader richtte met anderen een stichting op om deze razzia te herdenken, wat nog steeds elke eerste oktober gebeurt.
In een interview met psychiater Van Dantzig en journalist Idema - beiden overlevenden van concentratiekamp Neuengamme, waar veel van de Puttenaren heen waren gedeporteerd - spraken ze laatdunkend over de 'Puttense mentaliteit'. De Graaf noemde het 'randstedelijke arrogantie' om deze mensen zo af te schepen als 'domme boertjes'. Een 'belediging aan de nabestaanden', aldus De Graaf, en toen was het wel weer mooi geweest met die 'air quotes'.
Wat volgde was een indrukwekkend fragment waarin De Graaf zelf op zoek ging naar getuigen aan Duitse kant van die razzia. Ze spreekt uiteindelijk met Albert Naumann, een oud SS-adjudant en zijn vrouw Annemarie. Ze hadden een moeizaam gesprek, waarin Naumann zich eerst niets, maar na aandringen van zijn vrouw behoorlijk veel kon herinneren van de wegrijdende trein en de huilende achterblijvers.
Zomergasten belandde in Berlijn, lievelingsstad van geïnterviewde. We zagen een bijna uit elkaar gevallen aflevering van Neon uit 1980 met Jules Deelder bij de nog in tact zijnde Berlijnse muur. Een deel van Deelders tekst bleek weggepiept door de VPRO, in 1980, omdat hij iets pro-RAF's scandeerde. Gelukkig mochten we wel zien hoe hij 'Beter maf dan mof' op de muur kalkte. Ook hierin bleek De Graaf specialist: 'Aan de westkant hoor, veiliger kan niet.'
We zagen een stukje uit de film Des hommes et des dieux waarin paters het aan de stok krijgen met Algerijnse jihadisten. Mooi, vond De Graaf, omdat ze echt tot elkaar lijken te komen. De abt wilde onder geen beding martelaar worden, het leed op zich was niet een doel. Wilfried merkte op dat de pater wel dood gaat, later in het verhaal. 'Ja,' zei ze, 'dat kan gebeuren.'
Interessant waren de Nederlandse commando's in Afghanistan die democratisch probeerden te vechten, wat leidde tot haast ambtelijke afwegingen tussen leven en dood. Afwegingen waar in het heetst van de strijd ongetwijfeld geen tijd voor is.
Haar stokpaardje (deradicalisering van terroristen) kwam niet echt uit de verf, ondanks de vele fragmenten met en over terroristen in bijna alle soorten en maten.
De Jong probeerde te peilen hoe De Graaf in haar religie staat. Eerst met een soort quiz 'Hoe christelijk ben jij? Van nul tot tien' en later met een vraag naar de inhoud van haar gebeden. Dat vond ze te persoonlijk, maar gelukkig vertelde ze nog wel over haar buikloop in Egypte.
Het zal niet lang meer duren voor De Graaf weer in Putten gaat wonen; haar bungee-elastiek staat strak gespannen om haar terug te katapulteren. Psalm 84 sloot de avond, maar hielp niet om de catchy anasheed uit ons hoofd te krijgen. Snel Rammstein aanzetten, want daar had ze dan geen verstand van.
Martine de Jong is blogger en schrijver. Afwisselend met columnist Martijn Simons recenseert zij Zomergasten
Het wordt binnen PKN steeds normaler om te spreken over twijfels en worstelingen met het geloof. Zelfs in die gereformeerde bond gemeente waarin ik ben opgegroeid, was het geen taboe om het daar over te hebben. Mijn eigen moeder heeft me wel verteld over haar worstelingen om zich neer te leggen bij de 'wil van God'. Knevel heeft dat in interviews ook gedaan. Echt twijfelen aan het bestaan van God is lastig maar alles daarom heen, is bespreekbaar. Zoals Beatrice het nu voor deed komen, of waar ze geen inkijkje in wilde geven, was het alsof ze sowieso geen enkele twijfel had gekend. Dat is wel een ander uiterste.The real is always way ahead of what we can imagine.![]()
Maar ook op tv? Iets voor de hele wereld om te zien en dat opgenomen wordt en je over twintig jaar nog steeds nagedragen wordt? Ga er maar aan staan. Ik heb mijn hart redelijk (te) veel op mijn tong, maar ook ik zou elk woordje wegen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:59 schreef mane het volgende:
Het wordt binnen PKN steeds normaler om te spreken over twijfels en worstelingen met het geloof. Zelfs in die gereformeerde bond gemeente waarin ik ben opgegroeid, was het geen taboe om het daar over te hebben.They told me all of my cages were mental, so I got wasted like all my potential.![]()
Triest dat dingen zeker weten automatisch als deugd wordt gezien, en twijfel als iets slechts.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:52 schreef speknek het volgende:
Je kunt een gelovige niet echt zulke vragen stellen, tenzij het een doorgewinterde tv persoonlijkheid is als Knevel of een heel zelfverzekerd persoon met aanzien (vrijwel altijd mannen; in het geval van vrouwen zijn het van die doorgedraaide 'jezus heeft mij verteld dat jij het fout hebt' types). Ongetwijfeld heeft ze wel eens getwijfeld, anders kun je bijna niet ver komen in de wetenschap, maar ze zit daar op het gebied van geloof niet alleen als persoon, maar ook als familielid, gemeentelid, moeder, boegbeeld. Keeping up appearances. Je wil niet die persoon zijn die het scheurtje inbrengt.![]()
Misschien onderschat ik het, omdat ik mijzelf helemaal los heb gemaakt van dat soort gedachtenpolitie-praktijken, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat in de hoogopgeleide christelijke kringen waarin zij nu verkeerd (en haar eigen vader is ook geschiedenisleraar dus niet helemaal een simpel keuterboertje) het echt zo not done is om over twijfels of persoonlijke dilemma's te praten dat het je jaren later nog wordt nagedragen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:06 schreef speknek het volgende:
[..]
Maar ook op tv? Iets voor de hele wereld om te zien en dat opgenomen wordt en je over twintig jaar nog steeds nagedragen wordt? Ga er maar aan staan. Ik heb mijn hart redelijk (te) veel op mijn tong, maar ook ik zou elk woordje wegen.The real is always way ahead of what we can imagine.![]()
Dat gevoel kreeg ik er ook bij, alsof ze van tevoren al helemaal had uitgestippeld wat ze wilde vertellen en hoe ze wilde overkomen en hoe vooral niet. Dus weinig ruimte voor spontaniteit en diepte.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:33 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Ik zag dat als een voorbeeld van een gebrek aan bereidwilligheid om van het voorgenomen praatje af te wijken en de interviewer een serieuze kans te geven. Het was natuurlijk geen al te beste vraag, maar het was wel een poging om haar andere perspectieven dan de hare te laten verkennen. Daar waren in het gesprek best veel gelegenheden toe. Alleen al de spanning tussen religie en wetenschap was interessant geweest, of de spanning tussen religie en politiek. Het onderscheid tussen persoonlijke en politieke moraal werd zo nu en dan aangestipt, maar nooit echt uitgediept. En dat is bij uitstek voer voor innerlijke conflicten.know'm sayin?
word? word.![]()
In de kerk waar De Graaf nu zit wordt de twijfel meermaals vanaf de kansel benoemd. Twijfel is zeker geen vies woord. De Graaf heeft het vermoedelijk over een fundamentele twijfel: het bestaansrecht van (een) God. Ik neem aan dat zij wel eens getwijfeld naar God toe, dat ze zich met enige regelmaat heeft afgevraagd of God bestaat, maar ik vermoed dat ze nooit serieus diepgaand heeft getwijfeld aan het bestaan van een God. Dat kun je wereldvreemd noemen, maar is in wezen niet anders dan het niet twijfelen aan het niet bestaan van een God.quote:Op maandag 12 augustus 2013 11:10 schreef mane het volgende:
[..]
Misschien onderschat ik het, omdat ik mijzelf helemaal los heb gemaakt van dat soort gedachtenpolitie-praktijken, maar ik kan me niet zo goed voorstellen dat in de hoogopgeleide christelijke kringen waarin zij nu verkeerd (en haar eigen vader is ook geschiedenisleraar dus niet helemaal een simpel keuterboertje) het echt zo not done is om over twijfels of persoonlijke dilemma's te praten dat het je jaren later nog wordt nagedragen.![]()
![]()
Ik vond haar een boeiende gast ondanks het geschreven stuk hierboven.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:54 schreef tong80 het volgende:
OPINIE - Martine de Jong − 12/08/13, 09:58
Ondanks de vele fragmenten met en over terroristen in bijna alle soorten en maten kwam haar stokpaardje (deradicalisering van terroristen) niet echt uit de verf, schrijft columnist Martine de Jong over de derde aflevering van Zomergasten met hoogleraar Beatrice de Graaf. .
De Jong probeerde te peilen hoe De Graaf in haar religie staat. Eerst met een soort quiz 'Hoe christelijk ben jij? Van nul tot tien' en later met een vraag naar de inhoud van haar gebedenHet beloofde een onderhoudende avond te worden, met gast Beatrice de Graaf. Als een hoogleraar Conflict en Veiligheid (in historisch perspectief) aanschuift zou het zomaar spannend kunnen worden.
Het wérd een spannende - voornamelijk of ze het einde van haar zinnen zou halen zonder te verdwalen in haar veelvuldig ingezette bijzinnen - avond, maar ik dwaal af.
Dat 'in historisch perspectief' bleek een groot deel van de avond te beslaan en de leader van Tour of Duty werd gestart. Deze inmiddels historische serie over de Vietnamoorlog was toen hij op tv was ook al historisch. Ondanks haar gelovige opvoeding mocht ze er naar kijken, op een historisch oud tv'tje, en haar vader keek mee. We kregen meteen een helder beeld van het zaadje dat toen geplant werd en haar uiteindelijk zou veranderen in de Beatrice de Graaf van nu: een hardwerkende, intelligente vrouw met een grote fascinatie voor geschiedenis, Duitsland, Putten, terrorisme en de combinatie van die vier dingen.
De Graaf vertelde bevlogen over de razzia in Putten, waarbij 660 mannen werden afgevoerd. Slechts 48 zouden terugkeren. Haar opa wist zich succesvol te verstoppen in een struik, maar zag nog wel hoe minstens zeven anderen de dood vonden in vluchtpogingen. Haar vader richtte met anderen een stichting op om deze razzia te herdenken, wat nog steeds elke eerste oktober gebeurt.
In een interview met psychiater Van Dantzig en journalist Idema - beiden overlevenden van concentratiekamp Neuengamme, waar veel van de Puttenaren heen waren gedeporteerd - spraken ze laatdunkend over de 'Puttense mentaliteit'. De Graaf noemde het 'randstedelijke arrogantie' om deze mensen zo af te schepen als 'domme boertjes'. Een 'belediging aan de nabestaanden', aldus De Graaf, en toen was het wel weer mooi geweest met die 'air quotes'.
Wat volgde was een indrukwekkend fragment waarin De Graaf zelf op zoek ging naar getuigen aan Duitse kant van die razzia. Ze spreekt uiteindelijk met Albert Naumann, een oud SS-adjudant en zijn vrouw Annemarie. Ze hadden een moeizaam gesprek, waarin Naumann zich eerst niets, maar na aandringen van zijn vrouw behoorlijk veel kon herinneren van de wegrijdende trein en de huilende achterblijvers.
Zomergasten belandde in Berlijn, lievelingsstad van geïnterviewde. We zagen een bijna uit elkaar gevallen aflevering van Neon uit 1980 met Jules Deelder bij de nog in tact zijnde Berlijnse muur. Een deel van Deelders tekst bleek weggepiept door de VPRO, in 1980, omdat hij iets pro-RAF's scandeerde. Gelukkig mochten we wel zien hoe hij 'Beter maf dan mof' op de muur kalkte. Ook hierin bleek De Graaf specialist: 'Aan de westkant hoor, veiliger kan niet.'
We zagen een stukje uit de film Des hommes et des dieux waarin paters het aan de stok krijgen met Algerijnse jihadisten. Mooi, vond De Graaf, omdat ze echt tot elkaar lijken te komen. De abt wilde onder geen beding martelaar worden, het leed op zich was niet een doel. Wilfried merkte op dat de pater wel dood gaat, later in het verhaal. 'Ja,' zei ze, 'dat kan gebeuren.'
Interessant waren de Nederlandse commando's in Afghanistan die democratisch probeerden te vechten, wat leidde tot haast ambtelijke afwegingen tussen leven en dood. Afwegingen waar in het heetst van de strijd ongetwijfeld geen tijd voor is.
Haar stokpaardje (deradicalisering van terroristen) kwam niet echt uit de verf, ondanks de vele fragmenten met en over terroristen in bijna alle soorten en maten.
De Jong probeerde te peilen hoe De Graaf in haar religie staat. Eerst met een soort quiz 'Hoe christelijk ben jij? Van nul tot tien' en later met een vraag naar de inhoud van haar gebeden. Dat vond ze te persoonlijk, maar gelukkig vertelde ze nog wel over haar buikloop in Egypte.
Het zal niet lang meer duren voor De Graaf weer in Putten gaat wonen; haar bungee-elastiek staat strak gespannen om haar terug te katapulteren. Psalm 84 sloot de avond, maar hielp niet om de catchy anasheed uit ons hoofd te krijgen. Snel Rammstein aanzetten, want daar had ze dan geen verstand van.
Martine de Jong is blogger en schrijver. Afwisselend met columnist Martijn Simons recenseert zij Zomergasten
I.i.g. een welkome afwisseling i.v.g.met de gemiddelde zomergast die je normaal aantreft.![]()
"afvragen of God bestaat" = twijfelquote:Op maandag 12 augustus 2013 11:58 schreef Krisp het volgende:
[..]
dat ze zich met enige regelmaat heeft afgevraagd of God bestaat, maar ik vermoed dat ze nooit serieus diepgaand heeft getwijfeld aan het bestaan van een God.![]()
Gelukkig gaat het volgende week weer over Kunst met een grote K met Johan Simons. Een echte babyboomer ook nog. Dus volop ruimte om het bij voorbaat al af te kraken.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
He bah Kunstquote:Op maandag 12 augustus 2013 12:40 schreef golfer het volgende:
Gelukkig gaat het volgende week weer over Kunst met een grote K met Johan Simons. Een echte babyboomer ook nog. Dus volop ruimte om het bij voorbaat al af te kraken.![]()
![]()
Mijn zomergast is een kunstenaar
Een Ki Ka Kunstenaar,
doet raar,
tis waar
Een Ki Ka Kunstenaar,
Hij heeft het ook aan mij geleerd
En soms zegt hij iets verkeerd
En gaat het niet zoals ik wil
Dan doe ik dit
En alles staat stilIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ik heb gisteren een half uurtje gezien. Het bleef allemaal maar dooremmeren. Niets mis mee, maar haar stem was niet prettig om naar te luisteren. Monotoon en hoog.![]()
Voor haar zal het waarschijnlijk één tot twee stappen verder zijn voordat ze het twijfel noemt.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:23 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
"afvragen of God bestaat" = twijfel![]()
![]()
Natuurlijk kun je dat wel. Ze is niet alleen iemand die uit Putten komt, maar ook iemand die in de wetenschap werkt en op televisie verschijnt. De laatste twee zijn werelden waarin uitgesproken gelovig zijn eerder een uitzondering is. Men zal zich voortdurend afvragen hoe het bedrijven van wetenschap, waarin de ratio en het leveren van bewijzen voorop staan, zich verhoudt tot het klakkeloos aannemen van het bestaan van een opperwezen.quote:Op maandag 12 augustus 2013 10:52 schreef speknek het volgende:
Je kunt een gelovige niet echt zulke vragen stellen, tenzij het een doorgewinterde tv persoonlijkheid is als Knevel of een heel zelfverzekerd persoon met aanzien (vrijwel altijd mannen; in het geval van vrouwen zijn het van die doorgedraaide 'jezus heeft mij verteld dat jij het fout hebt' types). Ongetwijfeld heeft ze wel eens getwijfeld, anders kun je bijna niet ver komen in de wetenschap, maar ze zit daar op het gebied van geloof niet alleen als persoon, maar ook als familielid, gemeentelid, moeder, boegbeeld. Keeping up appearances. Je wil niet die persoon zijn die het scheurtje inbrengt.
Daar komt ook nog eens bij dat zij zich bezighoudt met menselijk gedrag dat voortvloeit uit het geloof in een hogere macht, een macht die boven de wetgevende macht wordt geplaatst. Hoe kijkt zij daar zelf tegen aan? Acht zij het gezag van god ook hoger dan het gezag van de overheid? Leidt dit wel eens tot innerlijke conflicten? Kan zij zich die conflicten niet bij anderen voorstellen? Waar trek je de grens tussen de wet en je geweten? Die vragen moet je zelfs stellen.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Dat is muggenzifterij. Wat er vooral toe doet, is dat ze de vraag klaarblijkelijk niet gewichtig genoeg vond om er enige aandacht aan te besteden. Wonderlijk.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:51 schreef Krisp het volgende:
[..]
Voor haar zal het waarschijnlijk één tot twee stappen verder zijn voordat ze het twijfel noemt.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Wilfried heeft wel een paar van dit soort vragen gesteld. Dat was ook het meest interessante gedeelte van het 'gesprek'. Hij vroeg bijvoorbeeld of zij zich kon voorstellen dat mensen op grond van hun religie zo ver gaan. Vervolgens spraken ze ook over de rechtsstaat.quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:59 schreef Claudia_x het volgende:
Leidt dit wel eens tot innerlijke conflicten? Kan zij zich die conflicten niet bij anderen voorstellen? Waar trek je de grens tussen de wet en je geweten? Die vragen moet je zelfs stellen.The real is always way ahead of what we can imagine.![]()
Wat zei ze toen ook alweer? Ik kan het me niet eens meer herinneren, misschien omdat het van een ongelooflijke nietszeggendheid was?quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:02 schreef mane het volgende:
[..]
Wilfried heeft wel een paar van dit soort vragen gesteld. Dat was ook het meest interessante gedeelte van het 'gesprek'. Hij vroeg bijvoorbeeld of zij zich kon voorstellen dat mensen op grond van hun religie zo ver gaan. Vervolgens spraken ze ook over de rechtsstaat.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Beste Zomergasten aflevering tot nu toe inderdaad. Een gast die iets te vertellen had en haar standpunten helder maar met nuance wist te verwoorden in tegenstelling tot flauwe one liners of onhoudbare zwart-wit stellingen. Ik was het vaak met haar oneens, maar dat maakt een uitzending als deze voor mij alleen maar interessanter.
Als er dan toch een zwak punt is in het geheel, dan is het Wilfried die Hans Teeuwen niet wil aanpakken als ie bij fragmenten niet verder komt als "omdat ik het leuk vond", die Nelleke Noordervliet niet aanpakt op haar dubbelrol bij de keuze van de fragmenten en die nu Beatrice de Graaf niet durft door te zagen over het spanningsveld tussen geloof en wetenschap.
Nee, ik vind Wilfried een toffe kerel die volgens mij best stevig zou kunnen interviewen, maar bij Zomergasten nog niet verder komt dan oppervlakkige speldenprikken en doorzichtige pogingen om middels stiltes en moeilijk kijken de gast te verleiden om meer te laten vertellen. Is ie bang dat zijn gast wegloopt? Of dat de gast geen leuke avond heeft? En sinds wanneer is dat laatste een voorwaarde voor een Zomergasten aflevering?There he goes. One of God's own prototypes. Some kind of high powered mutant never even considered for mass production. Too weird to live, and too rare to die.![]()
Beatrice leek helemaal niet op vragen rondom haar geloof aan te sturen. Haar fragmenten wezen er niet direct op (anders dan dat de fragmenten de context van Putten duidelijk maakten) en ze benoemde het altijd zijdelings. Wat dat betreft was het inderdaad vooral een college over feiten en niet over haar verhaal erachter.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:01 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Dat is muggenzifterij. Wat er vooral toe doet, is dat ze de vraag klaarblijkelijk niet gewichtig genoeg vond om er enige aandacht aan te besteden. Wonderlijk.
Degene die elke keer over het geloof begon was Wilfried. In het begin hinderlijk (tot drie keer toe vragen of ze gelooft), toen lachwekkend (0-10, etc), maar toen ze dat allemaal gepareerd had kwamen er een paar zinnige vragen. Maar zoals hierboven gezegd zeker niet genoeg.
En nee, deze vraag heeft voor haar in dit gesprek niet een groot gewicht. Dit gesprek ging voor haar over (de geschiedenis van) terrorisme en oorlog, niet direct over geloven.![]()
Wonderlijke uitspraak. Hoe kun je het hebben over terrorisme en oorlog zonder het over geloof te hebben? En ik kan me ook niet voorstellen dat ze iets tegen een persoonlijke noot had, want ze had er geen probleem mee om haar buikloop te delen met duizenden kijkers.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:18 schreef Krisp het volgende:
Dit gesprek ging voor haar over (de geschiedenis van) terrorisme en oorlog, niet direct over geloven.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Buikloop hebben wordt je door niemand aangerekend, gelovig zijn wel.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wonderlijke uitspraak. Hoe kun je het hebben over terrorisme en oorlog zonder het over geloof te hebben? En ik kan me ook niet voorstellen dat ze iets tegen een persoonlijke noot had, want ze had er geen probleem mee om haar buikloop te delen met duizenden kijkers.![]()
Het hoogtepunt van de avond was voor mij de ongemakkelijke reactie van Wilfried op die opmerking.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:29 schreef computergirl het volgende:
[..]
Buikloop hebben wordt je door niemand aangerekend, gelovig zijn wel.I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Shit, die laatste zin en dan vooral de manier waarop...quote:Op maandag 12 augustus 2013 12:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik had dit fragment verwacht:
Daar speelt ze zelf ook in mee"Niet-wielrenners. De leegheid van die levens schokt me." - T. Krabbé![]()
Die buikloop-opmerking snapte ik ook niet.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:24 schreef Claudia_x het volgende:
[..]
Wonderlijke uitspraak. Hoe kun je het hebben over terrorisme en oorlog zonder het over geloof te hebben? En ik kan me ook niet voorstellen dat ze iets tegen een persoonlijke noot had, want ze had er geen probleem mee om haar buikloop te delen met duizenden kijkers.En wellicht had ik me beter moeten uitdrukken: het ging wel over geloven, maar ze had zich niet voorbereid op een gesprek over haar persoonlijke geloof.
![]()
Ja, en dat is raar want een gelovige wetenschapper kan altijd rekenen op vragen in die richting. En als ze dan met ergenis reageren en beweren dat zoiets niet relevant is, of als ze niet echt in willen gaan op zulke vragen dan daalt mijn achting voor hen als wetenschapper en als denker zeer rap. Je persoonlijke overtuigingen en subjectiviteit zijn altijd relevant als je wetenschap beoefent en zeker als je de onderwerpen bestudeert waarin Beatrice de Graaf zich heeft gespecialiseerd.The real is always way ahead of what we can imagine.![]()
Ben nu aan het terugkijken. Ben ook bij de stasi archieven geweest. Als toerist kan je op sommige dagen ook door de archieven. Aanrader voor wie het interessant vind.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Ik vond het de slechtste zomergast van dit seizoen tot nu toe.... Zo zie je maar hoe smaken verschillen. Het feit dat je een enorme hoeveelheid aan feiten, meningen of opmerkingen (waarvan er een aantal aantoonbaar fout waren, maar bedekt door de hoeveelheid woorden) spuwd, is nog geen diepte.quote:Op maandag 12 augustus 2013 13:07 schreef Breekfast het volgende:
Beste zomergasten van dit seizoen tot nu toe.
[ Bericht 0% gewijzigd door truthortruth op 12-08-2013 18:17:25 ]Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Foute opmerkingen? Dat de Duitsers eigenlijk prima kerels waren en Hitler het niet allemaal zo bedoeld had?quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vond het de slechtste zomergast van dit seizoen tot nu toe.... Zo zie je maar hoe smaken verschillen. Het feit dat je een enorme hoeveelheid aan feiten, meningen of opmerkingen (waarvan er een aantal aantoonbaar fout waren, maar bedekt door de hoeveelheid woorden), is nog geen diepte.For every complex problem there is an answer that is clear, simple, and wrong.
--
Het valt me op dat er eigenlijk twee richtingen zijn: of je vindt het de beste zomergast, of juist een van de minste. Juist omdat er een grote groep is die het wel een goede gast vindt, denk ik dat Beatrice de Graaf zeker in Zomergasten thuis hoort.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:11 schreef truthortruth het volgende:
[..]
Ik vond het de slechtste zomergast van dit seizoen tot nu toe.... Zo zie je maar hoe smaken verschillen. Het feit dat je een enorme hoeveelheid aan feiten, meningen of opmerkingen (waarvan er een aantal aantoonbaar fout waren, maar bedekt door de hoeveelheid woorden) spuwd, is nog geen diepte.![]()
![]()
Nah, meer de feiten zoals; Lufthansa-toestel werd gekaapt door Palestijnse terroristen niet door de RAF, Rammstein als nazis, en dat zijn dan de dingen die je opvalt in die woordenbrei.quote:Op maandag 12 augustus 2013 18:17 schreef Ryon het volgende:
[..]
Foute opmerkingen? Dat de Duitsers eigenlijk prima kerels waren en Hitler het niet allemaal zo bedoeld had?Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
binnen de context waarin ze het zei zou je het ook op kunnen vatten als extreem-rechtse bands die muziek maken, die klinkt zoals die van Rammstein, en dat klopt natuurlijk welquote:![]()
Ik vind haar iets te veel van een predikant ipv van een wetenschapper uitstralen. Ze vertelt haar waarheid met iets te veel zekerheid en lijkt vooral naar het bevestigen van haar mening of gut-feeling toe te werken als ik haar zo hoor spreken. Toch een beetje eng als een hoogleraar en expert dat doet.![]()
quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:09 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
binnen de context waarin ze het zei zou je het ook op kunnen vatten als extreem-rechtse bands die muziek maken, die klinkt zoals die van Rammstein, en dat klopt natuurlijk wel
Het was geen prettig gesprek, het was geen goed interview, het was een monoloog die niet kon boeien.quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:18 schreef Fides het volgende:
Ik vind haar iets te veel van een predikant ipv van een wetenschapper uitstralen. Ze vertelt haar waarheid met iets te veel zekerheid en lijkt vooral naar het bevestigen van haar mening of gut-feeling toe te werken als ik haar zo hoor spreken. Toch een beetje eng als een hoogleraar en expert dat doet.
Niet helemaal gekeken, maar van wat ik gezien heb was 90% gerelateerd aan haar werk/vak. Natuurlijk is het goed als je je beroep leuk en interessant vindt, maar in je ideale tv avond moeten toch ook wel wat dingen zitten die niks met je vak te maken hebben? Joop v/d Ende was in mijn herinnering ook zo'n uitzending (bijna alleen over het tv/entertainment-vak).- I've just made up my mind, so don't confuse me with the facts -![]()
ze had het over "extreem-rechtse bands die Rammstein-achtige muziek maken". Daarmee zegt ze niets over Rammstein direct natuurlijk.quote:![]()
Dat is hetzelfde als religieuze hardrockers die dezelfde muziek maken als Anal Cunt.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:03 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
ze had het over "extreem-rechtse bands die Rammstein-achtige muziek maken". Daarmee zegt ze niets over Rammstein direct natuurlijk.
Doet u mij maar een patatje mèt zonder maionaisse.
als ze daadwerkelijk muziek maken die net als Anal Cunt klinkt, dan begrijp ik die zin wel.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:10 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dat is hetzelfde als religieuze hardrockers die dezelfde muziek maken als Anal Cunt.
let wel: Rammstein is het enige wat de meeste mensen kennen aan Duitse metal met schreeuwende zangers. Dus als je mensen wil uitleggen hoe die extreem-rechtse bands klinken: Rammstein-achtig![]()
wat een enge mannetjesquote:Op maandag 12 augustus 2013 12:36 schreef Twentsche_Ros het volgende:
Ik had dit fragment verwacht:
Daar speelt ze zelf ook in mee![]()
Jammer dat het niet hetzelfde filmpje is. Maar ik vond het een hypnotiserend en ontroerend fragment.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:11 schreef Ringo het volgende:
Is dat andere hoogtepunt van de avond al langsgekomen?I make it a thing, to glance in window panes and look pleased with myself.![]()
Het is echt een pakkend melodietje.quote:Op maandag 12 augustus 2013 22:11 schreef Ringo het volgende:
Is dat andere hoogtepunt van de avond al langsgekomen?![]()
![]()
Zelf zo zei ze het niet, ik heb het even nagekeken. Maar het blijft onduidelijk waarom ze Rammstein noemt, het heeft in ieder geval niets met de muzieksoort te maken maar ze linkt Rammstein op vage wijze aan anti-semitische bands.quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:03 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
ze had het over "extreem-rechtse bands die Rammstein-achtige muziek maken". Daarmee zegt ze niets over Rammstein direct natuurlijk.
Maar goed, dat ze een woordenbrij uitpoept waarvan het onduidelijk is of er enige waarheid of daadwerkelijk onderzoek achter zit, dat is wel duidelijk.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Schreeuwende zangers nog wel.... Heb je wel eens een nummer van Rammstein gehoord vraag ik me dan af?quote:Op maandag 12 augustus 2013 20:29 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
als ze daadwerkelijk muziek maken die net als Anal Cunt klinkt, dan begrijp ik die zin wel.
let wel: Rammstein is het enige wat de meeste mensen kennen aan Duitse metal met schreeuwende zangers. Dus als je mensen wil uitleggen hoe die extreem-rechtse bands klinken: Rammstein-achtig![]()
Als Psalm 38 je norm is, dan kan ik me voorstellen dat je vindt dat Rammstein uit schreeuwende zangers bestaat.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Schreeuwende zangers nog wel.... Heb je wel eens een nummer van Rammstein gehoord vraag ik me dan af?![]()
ja. niet iedereen houdt van metal ... ik vind metal meestal schreeuwmuziek, ook Rammstein.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:00 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Schreeuwende zangers nog wel.... Heb je wel eens een nummer van Rammstein gehoord vraag ik me dan af?
[ Bericht 2% gewijzigd door _dodecahedron_ op 13-08-2013 00:05:31 ]![]()
We kunnen in ieder geval concluderen dat het kutmuziek is.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:10 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als Psalm 38 je norm is, dan kan ik me voorstellen dat je vindt dat Rammstein uit schreeuwende zangers bestaat.![]()
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:02 schreef Breekfast het volgende:
[..]
We kunnen in ieder geval concluderen dat het kutmuziek is.![]()
![]()
![]()
Rammstein is helemaal geen metal. En er wordt niet geschreeuwd. Maar laat maar, dit wordt wel erg offtopic.quote:Op maandag 12 augustus 2013 23:58 schreef _dodecahedron_ het volgende:
[..]
ja. niet iedereen houdt van metal ... ik vind metal meestal schreeuwmuziek, ook Rammstein.![]()
Ze bedoelde The Prodigy misschien..quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Rammstein is helemaal geen metal. En er wordt niet geschreeuwd. Maar laat maar, dit wordt wel erg offtopic.I'm not the girl in the picture..![]()
Maar om ook nog even ontopic te blijven. In de kranten toch wel veel lovende recensies over het programma van gisterenavond en over Beatrice.![]()
Waarom had ze Sisters uitekozen als film? Net gezien, wat een luchtig voortkabbeld filmpjeCombineer je intelligentie met je humor...NU!!
Geheime strandvideo's met topless meiden, zomer 2010![]()
http://nl.wikipedia.org/wiki/Rammsteinquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:16 schreef bloodymary1 het volgende:
[..]
Rammstein is helemaal geen metal. En er wordt niet geschreeuwd. Maar laat maar, dit wordt wel erg offtopic.quote:Rammstein is een Duitse metalbandquote:Rammstein omschrijft zijn muziek als Tanzmetall (Duits voor dans-metal). De band heeft de naam bedacht voor zijn synthese van metal, industrial en techno met enige gothic-invloeden.![]()
Haar eerste keus was Des hommes et des dieux maar die was al eerder keuzefilm geweest.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:20 schreef Stefan het volgende:
Waarom had ze Sisters uitekozen als film? Net gezien, wat een luchtig voortkabbeld filmpje![]()
Teruggezien en vond het een goede uitzending. Geen top maar wel de beste tot nu toe. Iets teveel Putten en er hadden wel wat meer en gevarieerdere fragmenten mogen zijn. Daar gaat zomergasten uiteindelijk over. Nu was het iets teveel tekst en een filmpje ter ondersteuning ipv de gast die de keuze voor filmpjes onderbouwd.quote:Op maandag 12 augustus 2013 19:18 schreef Fides het volgende:
Ik vind haar iets te veel van een predikant ipv van een wetenschapper uitstralen. Ze vertelt haar waarheid met iets te veel zekerheid en lijkt vooral naar het bevestigen van haar mening of gut-feeling toe te werken als ik haar zo hoor spreken. Toch een beetje eng als een hoogleraar en expert dat doet.
Dat alles en overal tegenwoordig een college heet als er meer dan 3 minuten iets van een hoger niveau dan Hart van Nederland wordt verteld vind ik ook wat overdreven. Zegt veel over wat er nog meer op tv is en hoe iets geframed moet worden. Een college, dat is studententijd, jong, kennis terwijl een gemiddeld college echt niet zo bijzonder is.
Vond Wilfried het goed doen. Ja hij had meer op de motivatie van haar kunnen ingaan en waarom ze bepaalde keuzes maakt. Maar de keren dat hij het deed reageerde ze een beetje gebeten of draaide om de vraag heen. Begrijp wel dat je dan niet gaat lopen etteren. Ook ben ik blij dat hij de clichevraag over wetenschap en religie niet stelde. Ik vind het een vrij onzinnige vraag, zeg ik als niet gelovige, en niks toevoegen aan de avond. Kritisch ergens naar kijken betekent niet per definitie dat je een onbewezen levensinvulling moet afwijzen. Ieder persoon heeft alleen al door zijn afkomst, levenservaring etc een bepaalde bias. Als wetenschapper is het zaak die bias in te zien en je werk niet te laten beïnvloeden. Als het je werk beïnvloed is het een kwalijke zaak. In haar werk ligt die bias wel op de loer. Het net iets positiever interpreteren van christelijk geweld of juist in deze tijd de islamterroristen als gevaarlijker dan nodig inschalen. Maar stel dat ze communistisch was geweest, dan had ze als expert de RAF of Rode Brigades misschien meer in bescherming genomen. Maar niemand die direct dan de kwaliteiten in twijfel trekt omdat een wetenschapper communistisch is terwijl dit bij haar wel gebeurt.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Hans Beerekamp vond het een goede uitzending golfer. Nadat je de vorige keer een argumentum ad verecundiam gebruikte dat deze erudiete man er toch zeker meer verstand van zou hebben en hij uitstekend doorhad wat voor persoon Hans Leeuwen is, ben ik benieuwd of je het nu weer met hem eens bent.Graag op anoniem![]()
Nou, dat vond Hans niet. Wel was hij zo arogant om dit te vinden:quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 02:55 schreef Mainport het volgende:
Hans Beerekamp vond het een goede uitzending golfer. Nadat je de vorige keer een argumentum ad verecundiam gebruikte dat deze erudiete man er toch zeker meer verstand van zou hebben en hij uitstekend doorhad wat voor persoon Hans Leeuwen is, ben ik benieuwd of je het nu weer met hem eens bent.Wat een eikelquote:Misschien haakten kijkers af, schrijft onze televisierecensent Hans Beerekamp, omdat het verhaal van De Graaf te ingewikkeld was of omdat ze het niet eens waren met haar religieuze perspectief.
Of misschien wel omdat ze dit van te voren gelezen hadden: http://psr.sagepub.com/co(...)68313497266.abstractquote:Misschien haakten kijkers af, schrijft onze televisierecensent Hans Beerekamp, omdat het verhaal van De Graaf te ingewikkeld was of omdat ze het niet eens waren met haar religieuze perspectief.Ik maak me sinds zondag dan ook grote zorgen over de veiligheid van ons land.quote:"Most extant explanations (of a negative relation) share one central theme the premise that religious beliefs are irrational, not anchored in science, not testable and, therefore, unappealing to intelligent people who 'know better'."
[ Bericht 33% gewijzigd door contactpersoon op 13-08-2013 04:55:19 ]![]()
Heb nooit begrepen wat mensen in Hans Leeuwen zien. Z'n broer is ook al zo populair.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 02:55 schreef Mainport het volgende:
Hans Beerekamp vond het een goede uitzending golfer. Nadat je de vorige keer een argumentum ad verecundiam gebruikte dat deze erudiete man er toch zeker meer verstand van zou hebben en hij uitstekend doorhad wat voor persoon Hans Leeuwen is, ben ik benieuwd of je het nu weer met hem eens bent.
Verder altijd leuk als mensen laten zien dat ze Latijn hebben gehad op het Gymnasium.
quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 04:34 schreef contactpersoon het volgende:
[..]
Of misschien wel omdat ze dit van te voren gelezen hadden: http://psr.sagepub.com/co(...)68313497266.abstract![]()
Ik snap echt niet dat veel mensen maar klakkeloos aannemen wat ze brabbelt... Als je de positiviteit in de media ziet over deze zomergast dan is dat wel weer een statement van het eigen denkvermogen van mensen.Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
want jij kent als enige de echt waarheid? We zitten hier in TV, niet BNWquote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:51 schreef truthortruth het volgende:
Ik snap echt niet dat veel mensen maar klakkeloos aannemen wat ze brabbelt... Als je de positiviteit in de media ziet over deze zomergast dan is dat wel weer een statement van het eigen denkvermogen van mensen.![]()
Alsof mensen die de uitzending leuk vinden het ook eens zijn met wat ze zegt...quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 11:51 schreef truthortruth het volgende:
Ik snap echt niet dat veel mensen maar klakkeloos aannemen wat ze brabbelt... Als je de positiviteit in de media ziet over deze zomergast dan is dat wel weer een statement van het eigen denkvermogen van mensen.
[ Bericht 0% gewijzigd door 0ne_of_the_few op 13-08-2013 12:37:30 ]Kein gewalt! Wir sind das volk!
De uitzending geloven? Ik wist niet dat dat ook kon. Cool.The real is always way ahead of what we can imagine.![]()
Hah whoeps. Hoe ik dat heb kunnen typen.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:34 schreef mane het volgende:
De uitzending geloven? Ik wist niet dat dat ook kon. Cool.Kein gewalt! Wir sind das volk!
Nee, en dat beweer ik ook niet. Maar er wordt niet kritisch ingegaan op wat ze zegt, terwijl er toch aantoonbaar wat verkeerde aannames inzaten, ook tijdens de uitzending deed ze aannames over wat Wilfred zou vinden (want jij vindt dat de AIVD dat moet onderzoeken, terwijl Wilfried dat totaal niet zei). Ik heb heel erg mijn twijfels bij wat ze allemaal beweert. Vaak komen gasten ook met fragmenten die hun ideeen ondersteunen, versterken of bevestigen, zij kwam alleen met fragmenten waar ze een mening over had. Met als klap op de vuurpijl een fragment waar ze zelf in zat, kom op zeg.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:15 schreef computergirl het volgende:
[..]
want jij kent als enige de echt waarheid? We zitten hier in TV, niet BNWDe kritiek die het meest naar voren kwam is dat het saai was.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 12:21 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
Alsof mensen die de uitzending leuk vinden het ook eens zijn met wat ze zegt...Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Goeie analyse! Helemaal mee eens.quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 00:52 schreef 0ne_of_the_few het volgende:
[..]
Teruggezien en vond het een goede uitzending. Geen top maar wel de beste tot nu toe. Iets teveel Putten en er hadden wel wat meer en gevarieerdere fragmenten mogen zijn. Daar gaat zomergasten uiteindelijk over. Nu was het iets teveel tekst en een filmpje ter ondersteuning ipv de gast die de keuze voor filmpjes onderbouwd.
Dat alles en overal tegenwoordig een college heet als er meer dan 3 minuten iets van een hoger niveau dan Hart van Nederland wordt verteld vind ik ook wat overdreven. Zegt veel over wat er nog meer op tv is en hoe iets geframed moet worden. Een college, dat is studententijd, jong, kennis terwijl een gemiddeld college echt niet zo bijzonder is.
Vond Wilfried het goed doen. Ja hij had meer op de motivatie van haar kunnen ingaan en waarom ze bepaalde keuzes maakt. Maar de keren dat hij het deed reageerde ze een beetje gebeten of draaide om de vraag heen. Begrijp wel dat je dan niet gaat lopen etteren. Ook ben ik blij dat hij de clichevraag over wetenschap en religie niet stelde. Ik vind het een vrij onzinnige vraag, zeg ik als niet gelovige, en niks toevoegen aan de avond. Kritisch ergens naar kijken betekent niet per definitie dat je een onbewezen levensinvulling moet afwijzen. Ieder persoon heeft alleen al door zijn afkomst, levenservaring etc een bepaalde bias. Als wetenschapper is het zaak die bias in te zien en je werk niet te laten beïnvloeden. Als het je werk beïnvloed is het een kwalijke zaak. In haar werk ligt die bias wel op de loer. Het net iets positiever interpreteren van christelijk geweld of juist in deze tijd de islamterroristen als gevaarlijker dan nodig inschalen. Maar stel dat ze communistisch was geweest, dan had ze als expert de RAF of Rode Brigades misschien meer in bescherming genomen. Maar niemand die direct dan de kwaliteiten in twijfel trekt omdat een wetenschapper communistisch is terwijl dit bij haar wel gebeurt.![]()
Voor mij hoort dat in hetzelfde rijtje als NWS / 'Vrouwen nemen onnodig veel mee op vakantie'quote:Op dinsdag 13 augustus 2013 18:25 schreef RobertoCarlos het volgende:
Geniet hier van dit zeer originele nieuws
'Religieuzen zijn dommer dan atheïsten'In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Zomergasten maakt de tongen weer los, Prince liet fans die foto's maakten Paradiso uitzetten, de bodyscan wordt toegelaten en TV Lab is begonnen. Wat vindt netmanager van Nederland 3 en schrijver Roek Lips van dit nieuws?
Iets dat ook veel reuring veroorzaakt is Zomergasten. Jean-Pierre Geelen zegt: Het mediavuurtje waarmee de VPRO gasten en presentatoren de media in lanceert, leidt tot een torenhoog verwachtingspatroon. Het neersabelen op Twitter - zoals Beatrice de Graaf gisteren overkwam door haar manier van praten - is daar een gevolg van. Hoe ziet u dat?
'Het is een compliment voor de VPRO dat er zoveel over getwitterd wordt, dat is een goed teken. We zien bij de televisie al langer dat projecten die wat meer de aandacht trekken gemiddeld negatievere reacties opwekken via Twitter. Als we de mening op andere manieren meten, zijn de resultaten positiever.'
'Twitteraars vinden het heel leuk om zich kritisch uit te laten. Dat zien we ook met TV Lab, je weet bij voorbaat dat er getwitterd gaat worden dat de concepten niet vernieuwend genoeg zijn. Toch nemen we deze meningen steeds meer mee, vooral voor Nederland 3, dat een jonger publiek heeft dat erg actief is op sociale media. Het is een bepaalde groep, je moet goed in kaart brengen wat voor mensen dat zijn, maar dan zijn de reacties erg waardevol voor programmamakers.'
'Af en toe valt het me wel op dat mensen heel hufterig kunnen reageren, vooral als het anoniem gebeurt is dat alles behalve stoer. Maar als je op tv komt, moet je je realiseren dat het erbij hoort. Vroeger waren die reacties er in de huiskamer ook, nu kun je alles zien. Als je daar niet tegen kunt, moet je daar niet naar kijken.'
Jean-Pierre Geelen zegt ook dat de oude formule van Zomergasten is uitgewerkt. 'Wie verheugt zich nog op een hilarisch fragmentje in een wereld waarin YouTube de weemoed permanent en gratis in voorraad heeft'.
'Vanwege mijn vakantie heb ik het niet gezien, maar het is een mooi programma - afhankelijk van de gast - en ik ben groot van Wilfried de Jong. Ik ben het niet met Geelen eens dat YouTube de functie van Zomergasten vervangt. En de kijker ook niet, zo bewijzen de kijkcijfers.'
'De omroep en programmamakers hebben een gidsende functie. Soms is het heel prettig dat we verrast worden in plaats van dat we zelf op zoek gaan naar wat we al kennen. Tv-kijken is een sociale activiteit, en op hetzelfde moment naar iets kijken is een sociale ervaring. De formule van Zomergasten kan nog heel lang mee.'
Een netmanager van een net waar het niet op is uitgezonden heeft er een mening over terwijl hij niet er naar gekeken heeft?
Yeah, right!
Dat wekte ook mijn wantrouwen. Sowieso: netmanager,.
Maar feitelijk heeft ie het over het concept van Zomergasten, niet over de uitzending van afgelopen zondag.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
quote:Op donderdag 15 augustus 2013 00:27 schreef golfer het volgende:
Een netmanager van een net waar het niet op is uitgezonden heeft er een mening over terwijl hij niet er naar gekeken heeft?
Yeah, right!![]()
Ik word een beetje moe van het overanalyseren van Zomergasten. Spreekt de uitzending je aan kijken dan, spreekt het je niet aan dan zap je naar iets anders. Simpel.![]()
Hee, dat lullen is een industrie, kijk naar voetbalprogramma'squote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Ik word een beetje moe van het overanalyseren van Zomergasten. Spreekt de uitzending je aan kijken dan, spreekt het je niet aan dan zap je naar iets anders. Simpel.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Het er over lullen is de helft van de lol. De kijkcijfers zijn helemaal niet hoog. Het is maar een kleine groep Nederlanders dat kijkt. Henk en Ingrid gaan heus niet zitten kijken naar Jules Deelder in Oost-Duitsland. De Zomergastenkijkers wel. En hebben daar dan een mening over. Het is leuk om die mening te delen met soortgenoten en af te wachten wat hun mening er over is. Er ontstaan discussies in de media en op FOK! De één hecht waarde aan de beelden voor anderen is het woord belangrijker.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 10:29 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Hee, dat lullen is een industrie, kijk naar voetbalprogramma's
Is dat een analyse?quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Ik word een beetje moe van het overanalyseren van Zomergasten. Spreekt de uitzending je aan kijken dan, spreekt het je niet aan dan zap je naar iets anders. Simpel.Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo![]()
Wilfried de Jong ontvangt Zomergast Johan Simons (Heerjansdam, 1946), intendant bij de Münchner Kammerspiele, een van de meest vooraanstaande Duitse theatergezelschappen.
Simons studeerde achtereenvolgens aan de Rotterdamse dansacademie en de Toneelacademie Maastricht. In 1985 richtte hij samen met musicus Paul Koek de groep Hollandia op. Met dit gezelschap speelde hij boerendrama’s als Gust (1987) en klassiekers als De Perzen (1994) op locaties als een tuinderskas, de visafslag of een autosloperij. In 2001 fuseerde Hollandia met het Zuidelijk Toneel. Met de internationale tournee van De val van de Goden brak Simons in 2001 internationaal door. Hij regisseerde theaterstukken en opera’s in Salzburg, Avignon en Parijs. In 2005 werd hij artistiek leider bij NTGent, waar hij tot zijn vertrek naar München in 2010 leiding gaf aan een gezelschap van Vlaamse en Nederlandse acteurs. Dit jaar werd bekend dat hij vanaf 2015 terugkeert naar NTGent, en in datzelfde jaar als ‘een van de belangrijkste en innovatiefste intendanten van Europa’ benoemd wordt aan het hoofd van de Ruhr Triënnale.
NEDERLAND 2
Zondag 18 augustus om 20:20 uur
In zijn Zomergastenavond laat Johan Simons beelden zien van onder anderen Toon Hermans, Jimi Hendrix en van Jeroen Willems, die jarenlang Simons’ vaste acteur was en afgelopen december plotseling overleed. Verder een fragment uit Belovy (Victor Kossakovsky 1993), een tragikomisch portret van een broer en zus die op het Russische platteland tot elkaars gezelschap veroordeeld zijn.
De keuzefilm van Johan Simons is Hundstage (2001) van Ulrich Seidl. Het zijn de warmste dagen van het jaar, de thermometer bereikt waarden van boven de 35º Celsius en de gemoederen lopen hoog op. Zes bewoners van een Weense buitenwijk proberen zich staande te houden. Tussen de snelwegen, parkeerterreinen en nieuwbouwprojecten door, ontvouwen zich zes eenzame levens. Anna klampt autobezitters aan en valt ze lastig met haar favoriete top tien-lijstjes. Meneer Hruby, alarmsystemenverkoper, gaat zwetend de deuren langs en de jonge Klaudia, voormalig schoonheidskoningin, krijgt problemen met haar vriendje Mario. Ondertussen maakt een masochistische lerares zich op om haar twintig jaar jongere minnaar te ontvangen. Andere bewoners van de buitenwijk zijn meneer Walter, een alleenstaande control freak, en een gescheiden echtpaar dat nog steeds samenwoont. Terwijl de bewoners overdag de verveling proberen te doden met onschuldige bezigheden, komt 's nachts het slechtste in hen boven...
Dit lijkt me wel m'n ding. Ben met de Duitse taal en TV opgegroeid. Houd van toneel en cultuur.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 07:19 schreef Tinkepink het volgende:
Veel duitsland en duitstaligheid dit jaar.
Hopelijk ook een beetje humor....
Question authorities, fuck religion, educate yourself, Viva el individualismo!
Als Toon Hermans je humor is, is er iig één leuk fragment. Ik vind Toon geweldig.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:39 schreef truthortruth het volgende:
Hopelijk ook een beetje humor....
en dit uiteraardquote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:04 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]![]()
Ik word een beetje moe van het overanalyseren van Zomergasten. Spreekt de uitzending je aan kijken dan, spreekt het je niet aan dan zap je naar iets anders. Simpel.nee echt niet !![]()
Je zult eerst moeten kijken om te weten of de uitzending je aanstaat.quote:
kloptquote:Op vrijdag 16 augustus 2013 09:06 schreef tong80 het volgende:
[..]
Je zult eerst moeten kijken om te weten of de uitzending je aanstaat.nee echt niet !![]()
Misschien is leuk juist wel het juiste woord. Het doet me denken aan films van Alex van Warmerdam.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:01 schreef bloodymary1 het volgende:
Lijkt me wel een leuke film. Al is leuk misschien niet het juiste woord.
Brüder was een betere keuze geweest, imho, een oostenrijkse film over drie broers van 3 verschillende vaders die op zoek gaan naar hun roots en de moeilijke oostenrijks duitse verhoudingen, geweldige comedieIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Ik had al zo'n vermoeden.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 10:27 schreef Pietverdriet het volgende:
Brüder was een betere keuze geweest, imho, een oostenrijkse film over drie broers van 3 verschillende vaders die op zoek gaan naar hun roots en de moeilijke oostenrijks duitse verhoudingen, geweldige comedie
Aanrader trouwensquote:
http://www.amazon.de/Br%C(...)keywords=Br%C3%BCder
Zijn inmiddels 3 films van gemaaktIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Dus een stukje operette gaat er wel in bij jou?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 08:35 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit lijkt me wel m'n ding. Ben met de Duitse taal en TV opgegroeid. Houd van toneel en cultuur.Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Ben er gek op. Voor de Sound of Music mag je me ook wakker maken.quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:28 schreef Stefan het volgende:
[..]
Dus een stukje operette gaat er wel in bij jou?
Bepaal jij dat? Spreekt het overanalyseren je niet aan, dan ga je naar een ander topic. Simpel.quote:Op donderdag 15 augustus 2013 09:04 schreef TargaFlorio het volgende:
Ik word een beetje moe van het overanalyseren van Zomergasten. Spreekt de uitzending je aan kijken dan, spreekt het je niet aan dan zap je naar iets anders. Simpel.He's simple, he's dumb, he's the pilot.![]()
SoM is operette?quote:Op vrijdag 16 augustus 2013 11:44 schreef tong80 het volgende:
[..]
Ben er gek op. Voor de Sound of Music mag je me ook wakker maken.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Als er maar vrolijk wordt gezongen.quote:
K3 is operettequote:Op zaterdag 17 augustus 2013 12:03 schreef tong80 het volgende:
[..]
Als er maar vrolijk wordt gezongen.
Combineer je intelligentie met je humor...NU!!
Weet die man wel eens hoe Youtube werkt en welke filmpjes daarop bekeken worden?quote:Op woensdag 14 augustus 2013 05:02 schreef tong80 het volgende:
Jean-Pierre Geelen zegt ook dat de oude formule van Zomergasten is uitgewerkt. 'Wie verheugt zich nog op een hilarisch fragmentje in een wereld waarin YouTube de weemoed permanent en gratis in voorraad heeft'.
![]()
![]()
Dat zou toch hilarisch zijn, een gast die als fragmentjes lachende baby's, pianospelende katten, failcompilaties en internetmemes zou laten zien.It says on your chart that you're fucked up. You talk like a fag, and your shit's all retarded.![]()
![]()
Ik kijk nu de herhaling. Interessante vrouw wel, met boeiende fragmenten. Soms praat ze me iets te veel in iets te weinig tijd, maar ik kijk met plezier
I'll be walking home after drinking all my pennies. I'll keep passing the open windows. I'll dance, even if I have nowhere to do it but in my own living room.
~ How do I feel this good, sober?
~ For the night is dark and full of terrors![]()
Johan Simons vanavond. Ik weet het nog zo net niet.Op maandag 29 september 2008 11:45 schreef HostiMeister het volgende:
Dat is zeg maar de Nederlandse taal op een vuige keukentafel voorover buigen en hem dan zonder glijmiddel anaal verkrachten. :'(![]()
Die is een partij gestoordquote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:58 schreef DancingPhoebe het volgende:
Ik kijk nu de herhaling. Interessante vrouw wel, met boeiende fragmenten. Soms praat ze me iets te veel in iets te weinig tijd, maar ik kijk met plezierIn Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
Als ik zomergast zou zijn zou ik het eerste uur zeker de meest boooring dingen laten zien, waarbij drogende verf opwindend is. Puur om te zieken.quote:Op zaterdag 17 augustus 2013 14:45 schreef LuNaTiC het volgende:
Dat zou toch hilarisch zijn, een gast die als fragmentjes lachende baby's, pianospelende katten, failcompilaties en internetmemes zou laten zien.
Zoals Jan Fedder dat deed toen ie bij Alfred Bioleck te gast was.In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.![]()
De keuzefilm neem ik wel op vandaag.There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Benieuwd of het boeiend wordt vanavond.
Ben blanco wat deze gast betreft, nooit eerder van hem gehoord.![]()
Of Paul de Leeuw die Arjan Ederveen 10 minuten liet optellen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Als ik zomergast zou zijn zou ik het eerste uur zeker de meest boooring dingen laten zien, waarbij drogende verf opwindend is. Puur om te zieken.
Zoals Jan Fedder dat deed toen ie bij Alfred Bioleck te gast was.
Ik kende hem ook niet. Maar zijn CV liegt er niet om. Zijn bio staat vol extremiteiten. Ik verwacht er wel wat van.quote:Op zondag 18 augustus 2013 18:51 schreef Lavenderr het volgende:
Ben blanco wat deze gast betreft, nooit eerder van hem gehoord.
Een beetje zoals vorige weekquote:Op zondag 18 augustus 2013 18:51 schreef Lavenderr het volgende:
Ben blanco wat deze gast betreft, nooit eerder van hem gehoord.en dat viel me uiteindelijk mee.
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Ja, viel ze je mee? Ik vond dat ze het wel een beetje veel over Putten hadquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:13 schreef pullup het volgende:
[..]
Een beetje zoals vorige weeken dat viel me uiteindelijk mee.
![]()
![]()
Is weer eens wat anders dan gasten die niet buiten de Amsterdamse grachtengordel komen.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, viel ze je mee? Ik vond dat ze het wel een beetje veel over Putten had![]()
![]()
Daar heb je gelijk inquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:18 schreef TargaFlorio het volgende:
[..]
Is weer eens wat anders dan gasten die niet buiten de Amsterdamse grachtengordel komen.![]()
![]()
Het begon wat taaiquote:Op zondag 18 augustus 2013 19:15 schreef Lavenderr het volgende:
[..]
Ja, viel ze je mee? Ik vond dat ze het wel een beetje veel over Putten hadmaar ik houd eigenlijk wel van dat soort aandacht voor gebeurtenissen op microschaal en uiteindelijk werd het allemaal wel wat breder
Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Dit was geen microschaal. Is een grote gebeurtenis uit WO-2. Ze komt zelf uit Putten en kon er geen afstand van nemen. Duurde allemaal veel te lang en ze liet geen vragen open. Ik kan slecht tegen mensen die zo stellig zijn. Het ratelde maar door. Na een uur had ik het wel gehad.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:19 schreef pullup het volgende:
[..]
Het begon wat taaimaar ik houd eigenlijk wel van dat soort aandacht voor gebeurtenissen op microschaal en uiteindelijk werd het allemaal wel wat breder
In het grote geheel vind ik het een micro gebeurtenis die op veel verschillende plekken plaatsvond met net wat andere ingredienten maar als totaal het plaatje opleverden van het verloop van die oorlog. Alle puzzelstukjes samen maken het pas interessant voor me.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:29 schreef tong80 het volgende:
[..]
Dit was geen microschaal. Is een grote gebeurtenis uit WO-2. Ze komt zelf uit Putten en kon er geen afstand van nemen. Duurde allemaal veel te lang en ze liet geen vragen open. Ik kan slecht tegen mensen die zo stellig zijn. Het ratelde maar door. Na een uur had ik het wel gehad.Before I die, I’m going to eat a bag of unpopped popcorn. That should make the cremation a little more interesting.![]()
Toon Hermans. Dat is al heel wat na vorige week.quote:Op zondag 18 augustus 2013 19:35 schreef One_conundrum het volgende:
Wat kunnen we vanavond verwachten?
Dicht ?
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
Forum Opties Forumhop: Hop naar: