Ik zag het, kan me voorstellen dat je daar liever naartoe gaat.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:12 schreef Mexicanobakker het volgende:
[..]
Ja eeuwfeest he, als het 'gewoon' PSV-Cambuur was had ik wel overwogen 'gewoon' te gaan.
Ik weet niet hoe oud Voorschrift is, maar ik ben daar net voorbij. Misschien worden je prioriteiten in het leven inderdaad vanzelf anders als je een paar jaar ouder bent. Ik doe mijn werk serieus en het wordt door mensen ook goed gevonden. Maar ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:12 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Als de man met de hamer langs komt.
Schatting: Ergens rond z'n 35-ste.
Maar wat wil je dan nog bereiken? Directeur van een of andere bank?quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, dan krijg ik een manische depressie denk ik.
Geen geintje overigens, ik heb alles al lopen te pushen vanaf jonge leeftijd, dus als ik dan geen toekomst zie of ik heb niet bereikt wat ik wou dan kom ik in een diepe put denk ik ja.
Ik heb geen doel, behalve "meer". Gewoon doorgaan tot ik iets heb van "prima".quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:16 schreef Karina het volgende:
[..]
Maar wat wil je dan nog bereiken? Directeur van een of andere bank?
Werk is ook maar relatief hoor... Geld ook. Tuurlijk is het mooi om te hebben, maar als je alleen maar bezig bent met werken, werken, werken, wat wil je dan met dat geld doen? En met wie wil je je geluk gaan delen?quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:14 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja, dan krijg ik een manische depressie denk ik.
Geen geintje overigens, ik heb alles al lopen te pushen vanaf jonge leeftijd, dus als ik dan geen toekomst zie of ik heb niet bereikt wat ik wou dan kom ik in een diepe put denk ik ja.
Dat lijkt me ook lastig. Geen doel hebben. Wanneer is het genoeg?quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:17 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ik heb geen doel, behalve "meer". Gewoon doorgaan tot ik iets heb van "prima".
Geen idee.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:18 schreef Karina het volgende:
[..]
Dat lijkt me ook lastig. Geen doel hebben. Wanneer is het genoeg?
Dat is ook het gekke, ik kan doen wat ik wil nu, al boek ik een wereldcruise op de Queen Mary 2, kan ik zo doen morgen. Maar heb niemand die dan meegaat, dan staat m'n ontwikkeling stil, dus ik laat iedere keer m'n vakantieuren maar uitbetalen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Werk is ook maar relatief hoor... Geld ook. Tuurlijk is het mooi om te hebben, maar als je alleen maar bezig bent met werken, werken, werken, wat wil je dan met dat geld doen? En met wie wil je je geluk gaan delen?
Ja precies, dan zit je daar met al je geld, geen tijd om er iets leuks mee te doen en niemand om het mee te doen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:18 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Werk is ook maar relatief hoor... Geld ook. Tuurlijk is het mooi om te hebben, maar als je alleen maar bezig bent met werken, werken, werken, wat wil je dan met dat geld doen? En met wie wil je je geluk gaan delen?
Ach ik hou 't mooi voor mezelf in de hoop dat ik dat ooit wel kan.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:19 schreef Karina het volgende:
[..]
Ja precies, dan zit je daar met al je geld, geen tijd om er iets leuks mee te doen en niemand om het mee te doen.
Volgens mij is jezelf ontwikkelen niet alleen maar werken, werken, werken. Ik spreek voor mijn werk directeuren van grote bedrijven. En die gaan écht wel op vakantie hoor. Er is meer dan werk alleen; er is ook een privéleven. Na inspanning is er ontspanning. Dat je zulke zaken in balans hebt is ook een vorm van jezelf ontwikkelen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:19 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Dat is ook het gekke, ik kan doen wat ik wil nu, al boek ik een wereldcruise op de Queen Mary 2, kan ik zo doen morgen. Maar heb niemand die dan meegaat, dan staat m'n ontwikkeling stil, dus ik laat iedere keer m'n vakantieuren maar uitbetalen.
Ik koop wel elk half jaar a jaar een andere auto tegenwoordig, dat scheelt ook al een hoop, dat is wel een "hobby" van me.
Iedereen heeft zo z'n eigen manieren en doelen wat allemaal prima is natuurllijk, maar als je altijd meer wilt, dan gaat het een keer fout.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:16 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe oud Voorschrift is, maar ik ben daar net voorbij. Misschien worden je prioriteiten in het leven inderdaad vanzelf anders als je een paar jaar ouder bent. Ik doe mijn werk serieus en het wordt door mensen ook goed gevonden. Maar ik werk om te leven, ik leef niet om te werken.
Nou ja het niets doen herken ik dan wel weer. Maar dat ambiteuze heb ik dan helemaal niet.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:21 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ach ik hou 't mooi voor mezelf in de hoop dat ik dat ooit wel kan.
Uiteraard, maar die zijn al directeur, ik bij lange na niet he. Ben wel geklommen op de ladder, en de jongste die rondloopt op mijn functie zo ongeveer, maar heeft ook veel moeite gekost. Maar het werkt, dus ik heb er vrede mee vooralsnog.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:23 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Volgens mij is jezelf ontwikkelen niet alleen maar werken, werken, werken. Ik spreek voor mijn werk directeuren van grote bedrijven. En die gaan écht wel op vakantie hoor. Er is meer dan werk alleen; er is ook een privéleven. Na inspanning is er ontspanning. Dat je zulke zaken in balans hebt is ook een vorm van jezelf ontwikkelen.
Het voordeel kan wel zijn dat als je echt veel gaat verdienen je wel eerder met werken kunt stoppen (als je dat zou willen).quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uiteraard, maar die zijn al directeur, ik bij lange na niet he. Ben wel geklommen op de ladder, en de jongste die rondloopt op mijn functie zo ongeveer, maar heeft ook veel moeite gekost. Maar het werkt, dus ik heb er vrede mee vooralsnog.
OK, als dat is wat je wilt, dan wens ik je veel succes...quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:25 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Uiteraard, maar die zijn al directeur, ik bij lange na niet he. Ben wel geklommen op de ladder, en de jongste die rondloopt op mijn functie zo ongeveer, maar heeft ook veel moeite gekost. Maar het werkt, dus ik heb er vrede mee vooralsnog.
Ja maar ik denk dat stilzitten niet m'n ding is, maar wie weet, sowieso eerst maar die positie bereiken.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:26 schreef Karina het volgende:
[..]
Het voordeel kan wel zijn dat als je echt veel gaat verdienen je wel eerder met werken kunt stoppen (als je dat zou willen).
Ik vermaak me vooralsnog prima, had als kind altijd al fantasien over werk en hoe ik het voor me zag, en delen daarvan zijn gewoon uitgekomen al door er moeite voor te doen. En op die momenten dat ik daar bij stilsta ben ik de gelukkigste persoon op aarde.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:26 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
OK, als dat is wat je wilt, dan wens ik je veel succes...
Nu nog niet, maar misschien tegen die tijd wel, als je zo rond de 60 bent.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:31 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Ja maar ik denk dat stilzitten niet m'n ding is, maar wie weet, sowieso eerst maar die positie bereiken.
Dat is zeker waar. Zoeken werkt niet.quote:En om dat te delen met een ander, ik ben van mening dat zoiets op je pad komt, zoiets moet je niet zoeken, denk ik.
Met de huidige "achteruitgang" van de pensioenen en AOW leeftijd denk ik niet dat 60 reëel is.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:32 schreef Karina het volgende:
[..]
Nu nog niet, maar misschien tegen die tijd wel, als je zo rond de 60 bent.
[..]
Dat is zeker waar. Zoeken werkt niet.
Als je veel verdient en alles oppot.. dan kun je op je 60e misschien wel rentenieren.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:33 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Met de huidige "achteruitgang" van de pensioenen en AOW leeftijd denk ik niet dat 60 reëel is.
70 zal wel eerder in de buurt komen, of ik moet de volgende Rijkman Groenink zijn qua inkomsten.
Hoe dan ook, nog minstens meer dan 40 jaar te gaan dan.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:36 schreef Karina het volgende:
[..]
Als je veel verdient en alles oppot.. dan kun je op je 60e misschien wel rentenieren.
En al is het niet 60, stel dat tegen die tijd 70 de pensioenleeftijd is en jij op je 65e kunt stoppen, dan heb je ook al voordeel.
Pffff nou dat is dan het enige voordeel van al oud zijn, dat je geen 40 jaar meer hoeft te werkenquote:Op zondag 11 augustus 2013 00:36 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Hoe dan ook, nog minstens meer dan 40 jaar te gaan dan.
Ik niet. Ik wil iets zinvols te doen hebben. Maar werk beheerst niet m'n leven.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:37 schreef Kentoet het volgende:
De gedachte te moeten werken tot mijn 70e maakt mij nogal droevig. Het liefst zou ik morgen stoppen met werken.
Ligt er aan welk handwerk, als je een mooi beroep hebt zoals, ik noem maar wat, meubelmaker of zo, dat lijkt me toch veel voldoening geven.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:39 schreef Voorschrift het volgende:
Ach op een kantoor is het nog wel te doen denk ik, ik heb meer medelijden met handwerkers.
Ik weet genoeg zinvolle dingen die ik kan doen als ik niet hoef te werken. Ik zal me tot mijn dood geen moment vervelen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:39 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
Ik niet. Ik wil iets zinvols te doen hebben. Maar werk beheerst niet m'n leven.
Ik heb medelijden met beide groeperingen. Elke dag naar hetzelfde kantoor gaan moet een hel zijn.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:39 schreef Voorschrift het volgende:
Ach op een kantoor is het nog wel te doen denk ik, ik heb meer medelijden met handwerkers. Als ik al denk aan al die versleten gewrichten door veelvuldig lange fysieke arbeid doet mijn lichaam al pijn, pff.
Oh welnee, collega's maken het verschil.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:41 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ik heb medelijden met beide groeperingen. Elke dag naar hetzelfde kantoor gaan moet een hel zijn.
Ik ben ook al jaren niet meer op vakantie geweest omdat ik het in mijn eentje geen bal aan vind.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:42 schreef Elfletterig het volgende:
Wat ik trouwens wél herken, is dat ik niemand mee krijg op vakantie. En in m'n eentje gaan vind ik ook niks aan.
De spartamet-vereniging dan?quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:42 schreef Elfletterig het volgende:
Wat ik trouwens wél herken, is dat ik niemand mee krijg op vakantie. En in m'n eentje gaan vind ik ook niks aan.
Collega's waren het ergst. Blij dat ik daar weinig mee te maken heb gehad.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:42 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Oh welnee, collega's maken het verschil.
Nee zelfs dat niet. In je eentje een stad verkennen vind ik ook niet leuk.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:43 schreef Voorschrift het volgende:
Precies.
Hoewel een lang weekend me wel chill lijkt.
Niks geen last van eigenlijk, bepaalde mensen krijgen de tranen uit m'n ogen van het lachen, dat houdt me wel op de been eigenlijk.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Collega's waren het ergst. Blij dat ik daar weinig mee te maken heb gehad.
Elke dag dezelfde mensen zien en dezelfde kutverhalen aan moeten horen....een mens zou voor minder uit het (kantoor)raam springen.
quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Elke dag dezelfde mensen zien en dezelfde kutverhalen aan moeten horen....een mens zou voor minder uit het (kantoor)raam springen.
Nou dat heb ik ook wel, ik erger me nogal snel aan mensen.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:44 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Een stad verkennen?quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:44 schreef Karina het volgende:
[..]
Nee zelfs dat niet. In je eentje een stad verkennen vind ik ook niet leuk.
Ieder z'n ding. Ik ben meer van de afwisseling en hoe meer ik alleen kan doen hoe beter. Mensen zijn leuk, maar na een dag of 2 graag weer wat andere.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Niks geen last van eigenlijk, bepaalde mensen krijgen de tranen uit m'n ogen van het lachen, dat houdt me wel op de been eigenlijk.
Oh zoietsquote:Op zondag 11 augustus 2013 00:45 schreef Voorschrift het volgende:
[..]
Een stad verkennen?
Gewoon lekker een 5* hotel/resort met spa en daar 3 a 4 dagen gewoon langs het zwembad liggen, zuipen in de bar, zeuren tegen andere gasten over vanalles en nogwat, heerlijk.
Mwoh, die afwisseling haal ik uit klanten eigenlijk, bij collega's vind ik het samenwerken en met elkaar problemen oplossen en dergelijke juist wel leuk.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:46 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Ieder z'n ding. Ik ben meer van de afwisseling en hoe meer ik alleen kan doen hoe beter. Mensen zijn leuk, maar na een dag of 2 graag weer wat andere.
Ik wil een keer een 3 nachten overnachting doen in Burj al Arab, dat lijkt me zo geniaal.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:47 schreef Karina het volgende:
[..]
Oh zoietsDat is ook leuker met zijn 2en beetje lullen over de andere gasten.
Same here en om het leuk te houden is het dan echt prettig als je niet aan 1 plek gebonden bent.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:45 schreef Karina het volgende:
[..]
Nou dat heb ik ook wel, ik erger me nogal snel aan mensen.
Bij ons is eigenlijk alles flexplek, dus geen last van.quote:Op zondag 11 augustus 2013 00:48 schreef Kingstown het volgende:
[..]
Same here en om het leuk te houden is het dan echt prettig als je niet aan 1 plek gebonden bent.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |